DALITO!

29. 8. 2009

To je TV !

To je TV !

STV NEWS

STV NEWS
Slovenská televízia pri príležitosti 65. výročia Slovenského národného povstania uvedie v sobotu na Dvojke o 20.05 h premiéru nového dokumentu o tŕnistej ceste k slobode a demokracii a jej vyvrcholenie v SNP. Dokument s názvom Slovenské národné povstanie 1944, ktorého režisérom a zároveň aj autorom scenára je Dušan Hudec, je autentickou výpoveďou účastníkov povstania, pričom vo filme účinkujú mnohí, ešte žijúci slovenskí povstaleckí vojaci, partizáni, vrátane francúzskych. Zároveň sme v dokumente sledovali aj osudy hlavných aktérov Povstania – generálov Goliána a Viesta, Čatloša a Malára....Tento 90-minútový dokument vznikol v koprodukcii STV s Múzeom SNP v Banskej Bystrici a nakrúcal sa po celom Slovensku."SNP bolo skúškou, previerkou duchovnej a morálnej zrelosti národa, jeho túžby bojovať za slobodu a obetovať jej to najcennejšie. A to bolo nesmierne dôležité pre kryštalizáciu etosu národa, pretože Slováci, ako ukázal tok času, ním získali určitú potrebnú hrdosť, hrdosť postaviť sa proti násiliu aj za cenu straty tisícov životov. Len tak si môžeme vážiť svoju minulosť, obete, ale zároveň si klásť veľa otázok. A preto zámerom dokumentu nie je podávať jednostranné hodnotenia, ale neustále sa pýtať a hľadať pravdu," prezradil o dokumente jeho dramaturg, PaedDr. Peter Ďureje.

28. 8. 2009

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Asi 30 reportérov z Asociácie novinárov Srbska a Kosova sa v stredu zišlo na protestnom zhromaždení pred sídlom kosovskej misie EÚ (EULEX) v Prištine. Reportéri požadovali vyšetrovanie šiestich prípadov vrážd a zmiznutí svojich kolegov, ku ktorým došlo od roku 1998 do roku 2000. Počas pokojnej demonštrácie mali reportéri pri sebe transparenty v srbskom aj albánskom jazyku s nápisom "Chceme svojich kolegov späť", ako aj fotografie šiestich novinárov. Riaditeľka asociácie Liljana Smajlovičová uviedla, že do Prištiny prišli vyjadriť svoju úctu k mŕtvym a nezvestným srbským novinárom. Ako dodala, na protestnom zhromaždení sa zúčastnili aj albánski novinári. Predstavitelia demonštrantov sa po proteste stretli aj s lídrom EULEX-u Yvesom de Kermabonom, ktorý im prisľúbil vyšetrovanie všetkých šiestich prípadov.

Copyright © TASR 2009

Populárna palestínska stanica Bethlehem 2000 zmizla v noci na stredu z rozhlasových vĺn potom, čo jej izraelská armáda zhabala vysielače. Súkromná rozhlasová stanica vo vyhlásení uviedla, že izraelskí vojaci rozmontovali a zabavili jej vysielače počas razie v jej sídle v Beit Džalá, neďaleko Betlehemu na Západnom brehu. Vedenie rozhlasu zároveň varovali pred akýmkoľvek pokusom o obnovenie vysielania. Stanica považuje tento krok za "útok proti slobode slova".Izraelská armáda reagovala vyhlásením, že o zrušení vysielania Bethlehemu 2000 rozhodlo ministerstvo telekomunikácií. Vysielanie údajne "rušilo komunikáciu na medzinárodnom letisku Ben Gurion pri Tel Avive".Od svojho vzniku v roku 1996 sa Bethlehem 2000 stal najpopulárnejšou rozhlasovou stanicou na Západnom brehu. Stanica vysielala zmes správ, hudby, rozhovorov a reportáží.
© 2009, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS
Okresný súd v Trenčíne odročil hlavné pojednávanie s bývalou novinárkou považskobystrického regionálneho týždenníka Aspekt Janou Teleki, ktorú súdia za hrubú urážku verejného činiteľa a ohováranie tlačou. Pre agentúru SITA to povedal hovorca trenčianskeho krajského súdu Roman Tarabus. Žaloba sa týka desať rokov starých článkov o údajných praktikách bývalého primátora Považskej Bystrice Ľuboša Lackoviča. Pojednávať sa bude znova 14. septembra, kedy súd predvolá jednu svedkyňu a poškodeného, ktorý sa nedostavil. Podľa právneho zástupcu obžalovanej nemá trestné konanie vedené voči Teleki oporu v zákone. V tejto súvislosti bola podaná námietka, o ktorej zatiaľ súd nerozhodol. Píše to v stanovisku pre agentúru SITA novinárka. Sudca nerozhodol ani o pripustení dôkazov navrhovaných obžalovanou. Ako tvrdí Teleki, v konaní doposiaľ nevypočuli ani jedného svedka, ktorého navrhla obhajoba. Tarabus povedal, že obžalovaná navrhla vypočuť jedenásť svedkov, o jej návrhu ešte súd rozhodne. Predmetom obžaloby sa stal článok, za ktorý má byť podľa prokuratúry Teleki zodpovedná ako šéfredaktorka, a satirická báseň z roku 1998, ktorú napísala priamo Teleki. Ako však vypovedala jedna svedkyňa, Teleki v tom čase vôbec šéfredaktorkou nebola. V oboch publikovaných materiáloch sa uvádza, že primátor praktizuje „hyenizmus“ v meste za priamej účasti svojej sestry. Lackovič údajne nehospodárne narábal s majetkom mesta a za mestské peniaze si nechal postaviť dom pre seba aj pre švagra Loduhu. Každý z trojice žiada stotisícové (3 319 €) odškodné za nepravdivý údaj, ktorý ohrozil vážnosť ich osôb. Teleki sa bráni tým, že nebola v tom čase zodpovednou šéfredaktorkou, ale len konateľkou, ďalej že trestné stíhanie za satiru bolo už v roku 1999 skončené, pretože nešlo o trestný čin a že za satiru nemôže byť nik súdený. „To by potom satirici permanentne páchali trestnú činnosť,“ povedala na súde. Navyše paragraf „útoku na verejného činiteľa tlačou“ bol podľa nej v roku 2003 pre rozpor s ľudskými právami zrušený. Teleki už namietala zaujatosť všetkých sudcov v Trenčianskom kraji, vec posúdi Najvyšší súd (NS) SR. Medzi poškodenými je totiž okrem exprimátora Lackoviča aj jeho sestra – predsedníčka Okresného súdu v Považskej Bystrici Helena Loduhová a jej manžel. Žaloba voči Teleki bola podaná v apríli 2001, odvtedy sa vecou zaoberalo už viacero sudcov.
© 2009, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA
„Mama povedala - je vojna. Ja som sa spýtal, kto nás napadol, povedala - Rusi. Poviem otvorene, že tak trošku som sa aj upokojil, lebo mohol nás napadnúť aj niekto iný.“ Ján Mikolaj „Ján Slota a jeho priatelia programovo rozkrádajú Slovensko. Možno predpokladá, že ako kompenzáciu za ministerstvo životného prostredia dostane ďalšie prúdové lietadlo.“ Pál Csáky "Z našej strany je táto vec uzavretá, čakáme na reakciu Bruselu. Áno, a čo je na tom, že som premiéra informoval o ich využití ústne? Šetrenie prebieha, ešte sa neskončilo. Musíte sa spýtať v Bruseli, nemám túto informáciu. To tvrdí kto, že niektoré nákupy v tendri za predražené ? O predraženiach nič neviem .Trestné podania voči tendru,sú len žartovnou udalosťou" Igor Štefanov " Ja považujem pána Štefanova za človeka, ktorý je na svojom mieste. On sa vyzná v tejto problematike, treba mu v tom pomôcť, treba s ním pracovať." Robert Fico "Teda nech sa teraz nikto netvári, že Štefan je nejaký slovenský kráľ. My máme svojho Svätopluka a nie Štefana." Robert Fico " Ja som pre dcérku zvolila meno Salma Hájek-Belohorcová. Vlastík pre syna vybral Tony Enzo Hájek-Belohorec." Zuzana Belohorcová „Ja si môžem robiť detí koľko chcem, komu chcem a kedy chcem. Je to len moja vec! “ Boris Kollár „Čo má práca spoločné s poslaneckou funkciou? Už by ste si to vy novinári mali uzrejmiť. Je to poslanie, forma sprostredkovanej demokracie v politickom usporiadaní štátu. To nemá so zamestnaním nič spoločné. Napíšte, že som sa pre pokoj v koalícii nezúčastnila na rokovaní a občan si vyberie, či mi dá hlas.“ Darina Gabániová "Pán Bugár spískal návštevu prezidenta Sólyoma v Komárne a ako politická trasorítka ušiel v čase jeho návštevy na východné Slovensko.... Pritom zodpovedá priamo za to, čo sa stalo v Komárne." Robert Fico " Problém v spolunažívaní s rómskou menšinou na území Slovenska trvá už 600 až 700 rokov. Ide často o ťažkosti spočívajúce v bežnej ľudskej drzosti. pľutí, hádzaní kameňov, nadávaní, vo vulgarite, vo vytrhnutí ešte nezrelého kalerábu zo záhrady. To ani nie je priamo trestným činom, ale problémom občianskeho spolunažívania." Robert Kaliňák

27. 8. 2009

Zomrel Sergej Michalkov

Zomrel Sergej Michalkov

Sergej Michalkov vľavo

Vo veku 96 rokov dnes v Moskve zomrel známy spisovateľ a autor sovietskej i ruskej hymny Sergej Michalkov, oznámila dnes tlačová agentúra AP.O smrti umelca bez ďalších podrobností informoval Denis Baglaj, hovorca Michalkovho syna Nikitu, ktorý je rovnako ako jeho brat slávnym filmovým režisérom.Prvý text hymny ZSSR, ktorý napísal Michalkov, oslavoval sovietskeho diktátora Josifa Stalina. Prepracovaná verzia z roku 1977 glorifikovala V.I. Lenina.Sovietsku hymnu po páde ZSSR v roku 1991 zrušili. Vladimir Putin v čase svojho pôsobenia na poste prezidenta dal skladbu obnoviť s pôvodnou hudbou, pričom Michalkov napísal nový text, vyzdvihujúci veľkosť a prírodu Ruska. Michalkov sa ako člen a predseda Zväzu spisovateľov ZSSR podieľal na ohováračskej kampani proti autorom, ako boli laureáti Nobelovej ceny Boris Pasternak a Alexander Solženicyn. Copyright © TASR 2009

Zomrel Dominick Dunne

Zomrel Dominick Dunne
Americký spisovateľ a novinár Dominick Dunne zomrel vo veku 83 rokov vo svojom dome v New York City. Príčinou smrti bola rakovina močového mechúra, informoval jeho syn, herec a režisér Griffin Dunne. Ako novinár pokrýval známe súdne procesy, vrátane prípadu O.J. Simpsona či Phila Spectora. Je autorom kníh ako An Inconvenient Woman, Another City Not My Own či People Like Us. Dunne odštartoval svoju kariéru v divadle. Neskôr sa presťahoval do Hollywoodu, kde pôsobil ako producent. Knihy začal písať až ako 50-ročný. Dominick Dunne pochádzal zo slávnej rodiny. Jeho brat, John Gregory Dunne, bol spisovateľom a scenáristom, knihy písala aj jeho manželka Joan Didion. Jeho dcéra, Dominique Dunne, si zahrala napríklad vo filme Poltergeist (1982). Ako 22-ročnú ju zabil jej bývalý partner. © 2009, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

STV NEWS

STV NEWS
Slovenská televízia odvysiela na Trojke vo štvrtok 27. augusta 2009 v priamom prenose dva odvetné zápasy play-off druhej najvýznamnejšej európskej pohárovej súťaže, novovzniknutej Európskej ligy UEFA (bývalý Pohár UEFA): ŠK Slovan Bratislava - Ajax Amsterdam s výkopom o 18.30 h a stretnutie MŠK Žilina - Partizán Belehrad, ktoré sa začína o hodinu neskôr.V čase, keď sa budú obidva zápasy kvôli hodinovému rozdielu v ich začiatkoch prelínať, bude v prenosoch reagovať na aktuálny vývoj. Druhý polčas ŠK Slovan Bratislava - Ajax Amsterdam navyše odvysiela zo záznamu hneď po skončení zápasu v Žiline a aj celý zápas zo Žiliny ponúkne STV ešte raz zo záznamu v ten istý deň večer. Priaznivci nášho futbalu vedia, že na vstup do elitnej spoločnosti - skupinovej fázy Európskej ligy - má po remíze v Belehrade 1:1 reálnu šancu prakticky iba MŠK Žilina, kým prípadný postup Slovana, ktorý prehral v Amsterdame s Ajaxom 0:5 sa pohybuje už len v ríši snov. Ale slovenskí diváci budú napriek tomu určite čakať, či sa v Bratislave neudeje zázrak a neskôr budú pevne držať palce Žiline. A ktovie, možno sa senzácia podarí aj MFK Košice na trávniku rímskeho AS.

Nie zmluve ?

Nie zmluve ?
Slovenský rozhlas (SRo) nesúhlasí s väčšou časťou pripomienok k návrhu zmluvy so štátom a dodatku k nej na rok 2010, ktoré mu predložilo Ministerstvo kultúry (MK) SR. Obáva sa straty nezávislosti. Vedenie rozhlasu na rozdiel od STV nechce zdroje zo zmlúv so štátom využiť na výrobu programu vo verejnom záujme. Generálna riaditeľka SRo Miloslava Zemková si nevie predstaviť, že by štátni úradníci vstupovali do programov vo verejnom záujme, určovali by ich kvantitatívne a kvalitatívne parametre, kontrolovali ich. Ministerstvo podľa návrhu, ktorý predložilo rozhlasu, chce financovať špeciálne projekty – programy a žiada, aby bolo za nimi uvedené, že ich podporilo. To však podľa Zemkovej nerieši dlhodobé podfinancovanie rozhlasu. Návrh zasahuje do kompetencií rozhlasového vedenia, od rozhlasu žiada viac administratívy. Tiež chce rozhodovať o konkrétnom použití peňazí, určovať programové priority. Rozhlas by sa prijatím takejto filozofie ministerstva dostal do pozície príspevkovej organizácie ministerstva kultúry, stratil by svoju nezávislú pozíciu, tvrdí šéfka SRo. Koncom roka 2008 z rokovania generálnej riaditeľky SRo Miloslavy Zemkovej s ministrom Marekom Maďaričom a premiérom Robertom Ficom podľa slov Zemkovej vyplynulo, že rozhlas by zo zmluvy mohol financovať to, na čo v súčasnosti nemá dosť zdrojov, zabezpečiť svoje vysielanie. To v praxi znamená, že by peniaze použil napríklad na vysielače alebo aj na vyriešenie problémov Symfonického orchestra SRo. Rozhlasová rada prerokovala návrh zmluvy so štátom a dodatku s pripomienkami ministerstva kultúry. Predseda rady Igor Gallo navrhol vysloviť k nim nesúhlas a požiadať generálnu riaditeľku SRo, aby o návrhu ďalej rokovala s ministerstvom, časť rady navrhovala rokovanie priamo s ministrom Marekom Maďaričom. Na rokovaní však nebolo potrebných osem členov, preto o návrhoch uznesenia rada nehlasovala. Možnosť uzatvárať zmluvy schválil parlament 30. júna. Zmluvy sa budú uzatvárať na päť rokov a každý rok bližšie špecifikovať dodatkom. Prvé peniaze by médiá mali dostať na budúci rok. Ako začiatkom júla povedal pre médiá predseda Rady STV Martin Kákoš, STV už má svoj návrh dodatku na rok 2010. Z 20 mil. eur, ktoré zodpovedajú približne štvrtine rozpočtu STV aj SRo - a každý rok obom médiám chýbajú, by verejnoprávna televízia chcela zabezpečiť najmä výrobu programu. Táto suma však stále nie je istá. STV preto od štátu žiada, aby v zmluve garantoval minimálnu sumu, ktorú dostane. Rozhodla o tom Rada STV 12. augusta. Kákoš upozornil, že ministerstvo po pripomienkovaní posledného návrhu už o sume nehovorí. "Prostriedky nemôžu byť využité na spravodajstvo, investigatívnu publicistiku, nové akvizície a licencie," upozornil programový riaditeľ STV Roman Lipták. Rada STV tiež navrhuje, aby investície nemuseli byť viazané výlučne na program a aby mohla televízia finančné prostriedky použiť aj na objednanú výrobu. “SRo na rozdiel od STV chce, aby MK SR prispelo na vysielanie programov vo verejnom záujme, nie na ich výrobu, lebo na to sú určené zo zákona úhrady - koncesie,“ doplnila pre SITA Zemková. Najskôr musia médiá podpísať zmluvu a až potom dodatky. Taký bol pôvodný návrh, ten sa už zmenil a médiá by oba dokumenty mali podpísať spoločne. SRo však upozorňuje, že financie, ktoré majú dostať v rámci dodatku k zmluve so štátom na rok 2010, zatiaľ v návrhu budúcoročného štátneho rozpočtu nie sú. Prebiehajúce rokovania o návrhu zmlúv a dodatkov pre agentúru SITA potvrdil aj hovorca MK SR Jozef Bednár. Podľa Bednára je na diskusie čas do konca septembra, dovtedy má MK SR predložiť dokumenty vláde.
© 2009, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Inglourious Basterds

Inglourious Basterds

26. 8. 2009

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Slovinský denník Dnevnik čelí vysokej finančnej pokute, ak bude pokračovať vo zverejňovaní informácií o korupčnej kauze, do ktorej je zapletená bývalá slovinská vláda vrátane jej predsedu Janeza Janšu. Vyplýva to z predbežného rozhodnutia súdu platného od 6. augusta, o ktorom Medzinárodný tlačový inštitút (IPI) vo štvrtok informoval šéfredaktor denníka Ali Zerdin. Dnevniku v prípade porušenie nariadenia hrozí pokuta až do výšky 500.000 EUR. Noviny 29. júla na svojich stránkach citovali taliansky zdroj, podľa ktorého je do kauzy zapletený aj nemenovaný podnikateľ z Apeninského polostrova. O sedem dní neskôr denník dostal rozhodnutie okresného súdu v Ľubľane, ktorý zakazuje novinám prinášať "ďalšie náznaky, obvinenia, narážky" a iné podobné materiály. Ako poznamenal Zerdin, nariadenie musia rešpektovať aj napriek tomu, že disponujú závažnými informáciami, o ktorých má podľa neho slovinská verejnosť právo vedieť. Slovinsko koncom júla oficiálne vznieslo obvinenia voči novinárovi verejnoprávnej fínskej vysielacej spoločnosti (YLE) Magnusovi Berglundovi, ktorý sa mal dopustiť ohovárania a urážky na cti niektorých členov bývalej slovinskej vlády vrátane jej predsedu Janeza Janšu. Ľubľana tak vyhovela minuloročnej výzve práve zo strany bývalého premiéra na začatie konania voči Berglundovi. Dôvodom je jeho kontroverzná reportáž o prijatí úplatkov slovinskou vládou výmenou za udelenie zákazky fínskej firme, od ktorej Ľubľana následne kúpila obrnené vozidla v hodnote takmer 280 miliónov eur. Ak by Berglunda uznali vinným, hrozí mu šesť mesiacov za mrežami, Helsinki novinára však odmietajú vydať.

© 2009, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Poľská verejnoprávna televízia Polsat uvedie nové tematické programy. Jeden z nich, ktorý bude vysielať v HD rozlíšení, štartuje už v septembri 2009. Polsat Futbol bude 12 až 14 hodín denne ponúkať divákom prenosy z Európskej futbalovej ligy i individuálne zápasy európskych futbalových klubov ako Chelsea, Barcelona, Inter a Juventus. Polsat HD bude prinášať výber z programu Polsatu v HD kvalite. Obidve stanice budú šírené prostredníctvom DTH platformy Cyfrowy Polsat. Predstavitelia televízie ešte rokujú s káblovými operátormi.

Zdroj: broadbandtvnews.com

RADA STV

RADA STV
Rada Slovenskej televízie (STV) dnes schválila upravený návrh rozpočtu a programového konceptu na tento rok. Návrh generálneho riaditeľa Štefana Nižňanského podporilo všetkých osem prítomných členov rady. Zvyšných sedem členov sa zo zasadnutia ospravedlnilo. Podľa rady nesie návrh isté riziká, úpravu však odporučila schváliť aj Dozorná komisia STV. Návrh v júli členovia rady zamietli. STV podľa návrhu počíta s nákladmi 80,4 mil. €, výnosmi 74,1 mil. € a investičnými výdavkami 1,6 mil. €. Zároveň ráta aj s ďalšou dotáciou od štátu, požadovať bude vyše 2,9 mil. eur. V júni televízia od vlády dostala 6,5 mil. eur. Šéf rady Martin Kákoš tvrdí, že ak manažment s touto dotáciou počíta, nesie za to aj zodpovednosť. Ak ju získa, naplní uznesenie rady, aby bol na konci roka rozpočet STV v oblasti príjmov a výdavkov vyrovnaný. Ak ju nedostane, hrozí jej platobná neschopnosť. Generálny riaditeľ Štefan Nižňanský dnes rade tvrdil, že upravený návrh rozpočtu sa tvoril veľmi ťažko. Uviedol, že televízia doteraz žiadala iba jednu kompenzáciu, a to v januári. "Žiadna nová žiadosť nebola podaná, podáme presné a kompetentné čísla na zdôvodnenie výpadkov," upozornil. Na júlovej rade riaditeľ nebol, úpravu rozpočtu a programového konceptu vtedy obhajovali programový riaditeľ Roman Lipták a ekonomická riaditeľka televízie Libuša Baranová. Nižňanského manažment rada v júli zaviazala, aby náklady na honoráre, objednávkovú výrobu a mediálnu spoluprácu znížil na úroveň z marca. Podľa Kákoša to vedenie televízie splnilo. V novom návrhu už boli všetky položky zapracované. Výnimku podľa neho však tvorili náklady za taxi služby, ktoré boli zvýšené. Kákoš tiež kritizoval náklady na šport či body z programového konceptu. Rada STV dnes schválila aj správu o činnosti a hospodárení televízie za prvý polrok tohto roka. Nižňanský uviedol, že vedenie televízie ušetrilo prvý polrok okolo 1,4 mil. €. Kákoš napriek tomu tvrdil, že prvý polrok nemôže vyhodnotiť ako úspešný. Nižňanský mu oponoval, prvý polrok za úspešný považuje. Kákoš príčinu nevidí len v rozhodnutiach vedenia televízie, ale aj vo financovaní. STV musela napríklad pre nedostatok peňazí vypustiť zo svojho programu projekt Najväčší Slovák. © 2009, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

TOP OF THE POPS

TOP OF THE POPS
1. *TELEVÍZNE NOVINY - Markíza -18.1 % ,58.4 % ; 2. *DNES -Markíza ; 3.*NOVINY TV JOJ -TV JOJ ; 4. *ŠPORT –TV JOJ ; 5. *Krátke TN -Markíza ;6. Rosamunde Pilcherová: Túžba srdca - Markíza ; 7.Lemra lemravá - Markíza ; 8. Vráťte mi dieťa! -Markíza ;9. Smotánka -Markíza ; 10. *Športové noviny -Markíza ; 11. *NAJLEPŠIE POČASIE – TV JOJ ; 12.Pošta pre teba -Jednotka ;13. SUSEDIA- Markíza ; 14. *Počasie- Markíza ; 15. SUSEDIA -Markíza ; 16. Tajný román –Jednotka ; 17. C.S.I.: Kriminálka Miami VII.-TV JOJ ; 18.Pomstiteľ bez mena -Markíza ; 19.Skutočný príbeh: Texaská spravodlivosť (1/2)-Jednotka ; 20. *KRIMI NOVINY –TV JOJ

Pozn. Pri reláciách opakujúcich sa každý deň (spravodajstvo, šport, sitcom a pod.) je uvedená relácia s najvyššou hodnotou ratingu za celý týždeň ; © Výskum programu STV

25. 8. 2009

Pokuty naše každodenné

Pokuty naše každodenné
Spoločnosť Slovakia okolo sveta dostala od Rady pre vysielanie a retransmisiu (RVR) licenciu na regionálne digitálne vysielanie Televízie Trenčín. Podľa zákona teraz musia do 360 dní začať vysielať. Agentúru SITA o tom informoval riaditeľ kancelárie Rady pre vysielanie a retransmisiu Ľuboš Kukliš. Dve najvyššie pokuty vo výške desaťtisíc eur dostala spoločnosť Markíza-Slovakia spol s r.o. za skrytú reklamu v Televíznych novinách, keď 21. marca informovali o programe Prezidentské voľby 2009 a 23. marca o programe Paľba, desaťtisíc eur zaplatí aj spoločnosť MAC TV s.r.o. za porušenie princípu ľudskej dôstojnosti v príspevku Majster sveta v rámci Prvých Novín z 9. marca. Markíza dostane aj štvortisícovú pokutu za nejednoznačnú výzvu na prečítanie si poučenia o použití lieku v reklamnom spote na liek Dettol 5. mája. Tritisíc eur bude musieť zaplatiť Slovenská televízia za porušenie zákona podporou tretej osoby v sponzorovanom programe v súvislosti s programom OTO 2008 z 11. marca. O dvetisíc eur príde MAC TV za nedodanie súvislého záznamu vysielania programu Panelák zo 7. apríla a 1 659,69 eura zaplatí za porušenie ochrany maloletých v súvislosti s programom Noc Vyvolených z 24. októbra 2005. V druhom prípade ide o opätovné rozhodnutie - pôvodné rozhodnutie zrušili a vrátili z Najvyššieho súdu SR. Rada začala správne konanie voči spoločnosti Markíza-Slovakia spol. s r.o. v štyroch prípadoch, vo všetkých pre objektívnosť spravodajstva. Problematické sú príspevky Zaútočil na ženu v programe Dnes z 12. júna, Odvolávania premiéra Fica v programe Dnes zo 14. júna, Predražená budova v programe Dnes z 30. mája a Kvalita kúpeľov v Televíznych novinách z 11. júna. Pre porušenie objektívnosti spravodajstva začali správne konanie aj voči spoločnosti MAC TV s.r.o. v súvislosti s príspevkom Psy v otrasných podmienkach v rámci programu Krimi Noviny z 27. júna.
© 2009, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

To je TV !

To je TV !

STV NEWS

STV NEWS
Vzhľadom na to, že sa v poslednom čase opakujú a silnejú útoky na Slovenskú televíziu, rozhodli sme sa poskytnúť verejnosti aj s komentárom prehľady o vývoji niektorých hlavných parametrov a základných ukazovateľov výroby, vysielania i hospodárenia STV v minulosti s dôrazom na ich posúdenie s výsledkami dosiahnutými v roku 2008. Na internetovej stránke STV (www.stv.sk) v rubrike STOP! dezinformáciám je uverejnený detailný príspevok pod názvom K pozadiu súčasnej ekonomickej situácie Slovenskej televízie, ktorý obsahuje verifikovateľné a objektívne údaje, na základe ktorých možno pravdivo a zodpovedne hodnotiť a porovnávať terajšiu ekonomickú výkonnosť, hospodárenie, funkčnosť riadenia či finančnú situáciu s predchádzajúcimi obdobiami. Údaje sú dané do súvzťažnosti so základným vonkajším vplyvom, ktorým je priemerná miera inflácie. Táto skutočnosť sa pri schvaľovaní finančných rozpočtov STV nikdy nezohľadňovala. Z porovnávania týchto údajov vyšli zaujímavé výsledky; napríklad, že ak STV po roku 1989 potrebovala na výrobu a vysielanie svojich programov cca. 1 mld. Sk (a to za predpokladu dodržania všetkých ostatných parametrov – štruktúry výrobnej náročnosti relácií, reprízovej politiky, organizačnej štruktúry, počtu pracovníkov a pod.), potom v roku 2009 by potrebovala na výrobu a vysielanie rovnakého objemu programov (rovnakej výrobnej štruktúry programov, s rovnakým počtom pracovníkov a pod.) viac ako 6,5-násobok finančných prostriedkov. Keď v roku 1990 potrebovala 1 mld. Sk, potom by v roku 2009 potrebovala viac ako 6,5 mld. Sk (v roku 2008 boli náklady v objeme 2,586 mld. Sk, pri strate 286,9 mil. Sk). Nemenej zaujímavé je porovnanie objemu výroby v sledovanom období. V roku 2008 STV vyrobila 6511 hodín programu, čo je oproti 2479 hodinám programu v roku 1990 až o 4032 hodín viac (t.j. o 162,6 %). Ak by takto rástol finančný rozpočet STV, a to tak, ako rástli v uvedenom období inflácia, výkonnosť a produktivita práce pri súčasnom znižovaní nákladov, potom by STV nemala súčasné ekonomické problémy. Ďalej sa v materiáli porovnávajú základné ukazovatele v období manažovania televízie vtedajším riaditeľom Richardom Rybníčkom s rokom 2008, kedy nastúpil do funkcie súčasný riaditeľ Štefan Nižňanský. V roku 2003, kedy začal riadiť STV R. Rybníček, STV vyrobila 2533 hodín programu a spolu odvysielala 10 372 hodín programu na Jednotke a Dvojke. V roku 2008 už vyrobila 6511 hodín programu a odvysielala 18 206 hodín programu na Jednotke, Dvojke a už aj novovzniknutej Trojke. Znamená to, že STV v roku 2008 vyrobila o 3978 hodín programu viac (t.j. o 157 %) a odvysiela o 7834 hodín viac (t.j. o 75 %). Aj v tomto porovnaní sú až neuveriteľne veľké rozdiely, a to napriek tomu, že v roku 2003 sa uskutočňovali veľké reštrukturalizačné zmeny (prepúšťanie pracovníkov), s čím boli spojené aj osobitné náklady a štátne dotácie, čo toto porovnávanie nepochybne ovplyvňuje. Za zmienku tiež stojí ďalší fakt: V roku 2003 potrebovala STV na svoju výrobu a vysielanie programu 1,955 mld. Sk (pri zisku 84,4 mil. Sk), avšak v roku 2008 na to malo stačiť iba 2,586 mld. Sk (pri strate 286,9 mil. Sk), čo je len o 631 mil. Sk viac (t.j. o 32,3 %). Vysielanie programu v roku 2008 oproti roku 2003 pritom vzrástlo o 75,5 % a výroba programu vzrástla až o 157 %, čo najlepšie svedčí o efektivite terajšieho riadenia STV. Od roku 2003 sa STV jednoznačne približovala, resp. kopírovala vysielanie komerčných televízií, čo sa zásadne zmenilo až po nástupe generálneho riaditeľa Štefana Nižňanského. Žiaľ, STV v súčasnosti nemá na financovanie svojho verejnoprávneho vysielania toľko prostriedkov, koľko naozaj potrebuje, ale dôvody tohto stavu tkvejú predovšetkým v dlhodobom neriešení jej poddimenzovaného financovania. Navyše, od jesene minulého roku, po niekoľkých mesiacoch od nástupu nového generálneho riaditeľa, zasiahla STV aj hospodárska kríza, čo sa jednoznačne musí prejavovať vo výrobe aj vo vysielaní. Napriek tomu STV neskĺzava ku komerčnému vysielaniu, ale snaží sa dôsledne plniť svoje úlohy a poslanie dané jej zákonom. Nemenej podstatným faktom je tiež, zriadenie nového programového okruhu – Trojky v roku 2008. To znamená, že okrem nových variabilných nákladov pribudli nové fixné náklady, ktorých výška sa nedá pri akomkoľvek množstve výroby a vysielania programov žiadnym spôsobom obmedziť a ovplyvniť – preto je už nemožné ďalej šetriť. Ešte zaujímavejším je porovnanie nákladov na jednotku výkonu. Tento ukazovateľ dosiahnutý v roku 2003 však v analýze s rokom 2008 z objektívnych dôvodov nehodnotíme. Vysoké priemerné náklady na jednu hodinu vysielania či na jednu hodinu výroby ovplyvnili aj zvýšené náklady na odstupné pre prepúšťaných pracovníkov STV. Čo je však nespochybniteľné je fakt, že i napriek nevyužitému technickému zariadeniu, ktoré sa nachádzalo v STV, úbytok pracovných síl spôsobil čoraz väčší nákup niektorých výkonov z externého prostredia. V porovnaní sme sa zúžili len na rok 2006, ktorý je podľa R. Rybníčka úspešným zavŕšením jeho pôsobenia v STV, a to k roku 2008. Napriek ukrojeniu podstatnej časti z celkového rozpočtu predchádzajúcim dočasným manažmentom, napriek mnohým – právnym, organizačným, programovým, vysielacím, výrobným, tvorivo-realizačným či ekonomickým i personálnym problém, mediálnym tlakom a kampaniam, napriek opakovaným poslaneckým a audítorským kontrolám a ďalším prekážkam – vyznieva toto ekonomické porovnanie jednoznačne v prospech terajšieho manažmentu a generálneho riaditeľa STV. V roku 2008 STV vysielala program pri nákladoch 132 816 Sk na jednu hodinu programu, kým v roku 2006 to bolo pri nákladoch 136 360 Sk na hodinu programu, čím dosiahla oproti roku 2006 úsporu 3 544 Sk na jednu hodinu programu. V roku 2008 vyrábala STV program pri nákladoch 371 380 Sk na hodinu, kým v roku 2006 to bolo pri nákladoch 435 205 Sk za hodinu, čím oproti roku 2006 dosiahla úsporu až 63 826 Sk na jednu hodinu programu. Slovenská televízia verí, že aj tieto prehľady a vypočítané číselné ukazovatele môžu napomôcť pri objektívnom hodnotení jej finančnej situácie. Tiež v tom, koľko finančných prostriedkov STV skutočne potrebuje, a to nielen vzhľadom na terajšie úlohy, ktoré jej vyplývajú zo zákona, ale aj na jej pribúdajúce úlohy a povinnosti. V analýze je uvedených aj niekoľko otvorených otázok, ako napríklad, či sú opodstatnené tvrdenia, či sa v STV dá všetko dosiahnuť a zabezpečiť iba lepším hospodárením alebo šetrením...

RADA STV

RADA STV
Riadne zasadnutie Rady Slovenskej televízie sa uskutoční dňa 26. augusta 2009 o 9.00 hodine (9.00 hod.- neverejná časť, 10.00 hod.- verejné rokovanie) v zasadačke na VIII. poschodí BTP, Mlynská dolina, Bratislava.

Návrh programu:
1. Informácia o záveroch forenzného auditu. ; 2. Zmluvy nad 6 640 EUR.; 3. Kontrola plnenia uznesení Rady STV.; 4. Informácia o činnosti DK STV.; 5. Návrh na zmenu rozpočtu a programového konceptu STV na rok 2009. ; 6. Správa o činnosti Rady STV za I. polrok 2009. ; 7. Správa o činnosti DK STV za I. polrok 2009. ;8. Správa o činnosti a hospodárení STV za I. polrok 2009. ;9. Hodnotenie činnosti GR STV (uznesenie č. 59/2008). ;10. Informácia o verejných obstarávaniach.; 11. Sťažnosti, podnety a iná korešpondencia. 12. Rôzne.

24. 8. 2009

Zomrel Elmer Kelton

Zomrel Elmer Kelton
Spisovateľ Elmer Kelton zomrel v sobotu vo veku 83 rokov. Ako uviedol riaditeľ Johnsonovej pohrebnej siene v San Angelo, zomrel prirodzenou smrťou. Elmer Kelton bol autorom 62 kníh. Medzi jeho najznámejšie tituly patria napríklad The Time It Never Rained alebo The Man Who Rode Midnight. V adaptácii jeho románu The Good Old Boys z roku 1995 si zahral Tommy Lee Jones. Členovia a členky organizácie The Western Writers of America ho zvolili za Najlepšieho autora všetkých čias. Kelton len nedávno dokončil svoju poslednú knihu Texas Standoff, ktorá by mala vyjsť budúci rok. Ďalší román Other Men's Horses by sa mal na pulty amerických kníhkupectiev dostať túto jeseň.
© 2009, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Povíchrica na Bartolomeja zvestuje ľad a sneh

Povíchrica na Bartolomeja zvestuje
ľad a sneh
Jednotka opäť klesla , Dvojka takisto, Trojka išla výrazne hore.

JOJ s nepatrným poklesom, JOJ Plus takisto ako minulý
týždeň.
Markíza výrazne pod 30.
TA 3 s nárastom.
Primetimový rozdiel medzi Jednotkou a JOJ klesol na 4,91% .

Markíza - 28,73 %

Jednotka - 14,01 %

Dvojka - 3,78 %

Trojka - 2,60 %

TV JOJ – 19,27 %

JOJ PLUS- 2,93 %

TA 3 - 2,20 %