DALITO!

15. 8. 2009

Zomrel John Quade

Zomrel John Quade
Charakterový herec John Quade zomrel vo veku 71 rokov. Ako uviedla jeho manželka Gwen, skonal v nedeľu 9. augusta v spánku vo svojom dome v Rosamonde v Kalifornii. K jeho najznámejším úlohám patrí vodca motocyklového gangu v snímke Každý spôsob je dobrý (1978) s Clintom Eastwoodom v hlavnej úlohe a v jej pokračovaní Akokoľvek môžeš (1980). Okrem toho stvárnil šerifa v seriáli Roots (1977) a objavil sa aj v snímkach Motýľ (1973) alebo Tulák z horských plání (1973).
© 2009, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

STV a SRo NEWS

STV a SRo NEWS
Verejnoprávne médiá upravili svoj nedeľný predpoludňajší program a naživo odvysielajú zádušnú omšu za obete banského nešťastia v Handlovej. Priamy prenos z Rímskokatolíckeho kostola sv. Kataríny Alexandrijskej na Námestí baníkov v Handlovej budú môcť poslucháči Slovenského rozhlasu - Slovensko 1 a diváci Slovenskej televízie - Jednotky sledovať od 9:30. Omšu celebruje banskobystrický diecézny biskup Rudolf Baláž, koncelebrantmi budú ceremoniár diecézneho biskupa Jozef Štrba, miestny farár Rudolf Oliš a kaplán Oliver Černák. Svätá omša sa koná v rámci Dňa modlitieb a duchovnej podpory za rodinných príslušníkov a obete banskej tragédie, ktorý vyhlásil biskup Rudolf Baláž. Pri výbuchu v bani v Handlovej zahynulo v pondelok 10. augusta dvadsať baníkov a záchranárov. Obeťami nešťastia sú 11 banskí záchranári a deviati civilní baníci. V pondelok po 7:00 likvidovali požiar v časti Východnej šachty v hĺbke zhruba 330 metrov pod povrchom, kde sa skončila ťažba 17. júna. Približne o 9:30 vypadlo telefonické spojenie a snímače, ktoré indikujú stav banských plynov. Pravdepodobne vtedy nastal výbuch, ktorého tlaková vlna ľahko zranila ďalších deviatich baníkov, vzdialených od miesta nešťastia 150 až 200 metrov. Z nebohých mužov bolo 17 ženatých, jeden bezdetný s družkou, jeden s družkou s deťmi a jeden slobodný bezdetný. Po obetiach zostalo 17 zaopatrených a 22 nezaopatrených detí. V súvislosti s tragickou udalosťou vyhlásila vláda v stredu 12. augusta štátny smútok.
© 2009, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Expresne neznamená aj dobre

Expresne neznamená aj dobre
Rádio Expres včera predviedlo manipuláciu najhrubšieho zrna. Prekonalo ňou všetky svoje doterajšie prešľapy v oblasti žurnalistickej etiky. Jeho redaktor Sergej Danilov dnes o 10:39 predpoludním požiadal hovorcu MV SR Erika Tomáša sms správou o odpovede na otázky týkajúce sa výberu pokút za dopravné priestupky. Hovorca mu do minúty odpovedal sms správou, že sa určite vyjadrí do 12:00, a že sa ozve, pretože práve bol na mimoriadnom rokovaní vlády, súčasťou programu ktorého bol aj bod týkajúci sa MV SR o navyšovaní počtu policajtov. Sľub aj dodržal a prakticky okamžite po skončení tlačovej besedy, ktorá nasledovala po mimoriadnom rokovaní vlády, presne o 11:50 sms správou kontaktoval Sergeja Danilova, že je pripravený na reakciu. Ten však na sms nereagoval, nebol zastihnuteľný a napriek tomu v spravodajstve Rádia Expres o 12:00 odvysielal spot bez reakcie Ministerstva vnútra SR. Vrcholom amorálnosti tohto konania bolo, že Sergej Danilov sa hovorcovi ozval počas vysielania s tým, že nemal pri sebe mobilný telefón. Redaktor teda odvysielal reportáž napriek tomu, že nemal stanovisko druhej strany, čo je hrubé porušenie základného novinárskeho princípu, ktorým je vyváženosť. Len pripomíname, že aj keby došlo k časovej tiesni zo zjavne objektívnych dôvodov, Rádio Expres vysiela spravodajstvo každú hodinu, a teda malo možnosť tento materiál zverejniť aj neskôr.
Komunikačný odbor kancelárie ministra vnútra
Tak ako už býva zvykom, tak pán Sergej Danilov, redaktor Rádia Expres znovu tendenčne, zavádzajúco a jednostranne informuje vo svojom príspevku o náraste objemu finančných prostriedkov za uložené pokuty. A taktiež zavádza, že sa za menej závažné priestupky pokuty zvýšili. Zákon o priestupkoch predsa jasne definuje, že za menej závažné porušenia pravidiel cestnej premávky je bloková pokuta do 60 €. Podľa predchádzajúcej právnej úpravy to bolo do 2 000 korún. Takže každému musí byť jasné (a aj pánovi Danilovovi), že 60 € je zjavne menej ako 2 000 korún.Okrem toho objem peňazí za uložené blokové pokuty je priamo úmerný počtu a závažnosti priestupkov, ktoré porušením pravidiel spáchali vodiči na cestách a polícia to zistila. Dôležitejšia je klesajúca tendencia počtu mŕtvych a zranených na slovenských cestách, ktorá je cieľom nového zákona o cestnej premávke. A to sa nám v kombinácii zákon – systémové opatrenia – zvýšenie počtu dopravných policajtov – vybavenie novou technikou aj darí. Polícii zo zákona vyplýva vykonávať dohľad nad cestnou premávkou a pokuty ukladá len tým nedisciplinovaným vodičom, ktorí páchajú priestupky. Ako sa budú vodiči správať na cestách, tak k nim bude polícia i pristupovať.

To je TV !

To je TV !

14. 8. 2009

STV NEWS

STV NEWS
Slovenská televízia tento víkend pripravila pre svojich divákov atraktívnu ponuku športových prenosov.Na Trojke si budú môcť diváci pozrieť Majstrovstvá sveta v rýchlostnej kanoistike v Kanade, MS v atletike Berlín, anglickú futbalovú ligu, volejbalovú kvalifikáciu na MS 2010 ako aj zápas futbalovej Corgoň ligy. Piatok 14. 8. 2009 a Sobota 15. 8. 2009 -Volejbalová kvalifikácia na MS 2010 : Úvodný zápas na turnaji odohrajú Slováci proti Francúzsku, ktorý si v priamom prenose môžu diváci pozrieť na Trojke v piatok o 17.30 h. V sobotu o 20.00 h. nastúpia proti Poľsku.Ak na turnaji skončia do druhého miesta, postúpia na budúcoročné majstrovstvá sveta v Taliansku. Sobota 15. 8. 2009 -MS v atletike Berlín : Najväčšie svetové športové podujatie roka Slovenská televízia odvysiela na Trojke o 18.05 h. Na XII. majstrovstvách sveta v hlavnom meste Nemecka bude Slovensko zastupovať tucet atlétov. Anglická futbalová Premier Leaque: Blackburn Rovers - Manchester City : Diváci sa môžu tešiť na novú sezónu najkvalitnejšej európskej ligovej futbalovej súťaže, ktorú začíname o 16.00 h zápasom anglickej Premier Laeague medzi Blackburn Rovers a Manchester City. Hosťujúci klub, ktorý investoval do nákupu posíl až 170 mil. USD, si dokonca od UEFA vyslúžil kritiku za deformáciu hráčskeho trhu. Už prvý zápas môže naznačiť, či sa tento nákladný a riskantný krok vlastníkom Manchestru City oplatí. Maratón priamych prenosov z PL bude na Trojke pokračovať až do mája 2010. MS v rýchlostnej kanoistike v Kanade : V priamom prenose, ktorý sa na Trojke začne o 14. 00 h, bude naším "želiezkom v ohni" slovenský K4 v zložení Michal a Richard Riszdorferovci, Juraj Tarr a Erik Vlček. Títo slovenskí rýchlostní kanoisti získali v Pekingu na OH striebro na kilometrovej trati, pred mesiacom na európskom šampionáte v nemeckom Brandenburgu taktiež striebro. Nedeľa 16. 8. 2009 - MS v rýchlostnej kanoistike v Kanade : Naším druhým zástupcom bude K2 žien v zložení Ivana Kmeťová, Martina Kohlová, ktoré na 500-metrovej trati túžia konečne po medaile - pred dvoma rokmi v nemeckom Duisburgu skončili tesne za stupňami víťazov na 4. mieste. Výsledky z tohto roku im však tentoraz v kanadskom Dartmouthe na jazere Banook dávajú šancu na úspech - pred mesiacom vypádlovali na európskom šampionáte v nemeckom Brandenburgu striebro na 500-metrovej trati a bronz v šprinte na 200 m. Priamy prenos diváci uvidia v nedeľu od 14.00 h na Trojke. Corgoň liga Priamy prenos futbalového zápasu 6. kola Corgoň ligy medzi Trnavou a MFK Košice odvysiela Trojka v nedeľu o 19.30 h. Pre Košice to bude posledná herná previerka pred veľkým súbojom v európskej lige UEFA proti AS Rím. Trnava chce nadviazať na víťazstvo nad Senicou a získať ďalšie tri body do tabuľky Corgoň ligy.

Úplne nečakáné !

Úplne nečakáné !
Víťazom tendra na pridelenie frekvencií pre prevádzkovateľa prvých dvoch multiplexov a pre prevádzkovateľa verejnoprávneho multiplexu v rámci prechodu SR na digitálne vysielanie je spoločnosť Towercom, a.s. Vyplýva to z hodnotiacej správy, ktorú dnes výberová komisia odovzdala Telekomunikačnému úradu (TÚ) SR. Neúspešnými uchádzačmi v tendri boli firmy Telecom Corp., a.s., a Valtech Communications Inc. Stanovené poradie je podľa zákona pre úrad záväzné. Digitálne vysielanie úplne nahradí doterajšie analógové televízne vysielanie najneskôr v roku 2012. "Účelom použitia pridelených frekvencií bude vybudovanie komunikačných sietí digitálneho vysielania (DVB-T) a verejnoprávneho terestriálneho multiplexu, prostredníctvom ktorých bude poskytovaná elektronická komunikačná služba ako prenos televíznej programovej služby v štandarde DVB-T a jeho možných novších verzií, akými je napríklad DVB-T2 a doplnkových obsahových služieb, a v prípade verejnoprávneho multiplexu aj rozhlasovej programovej služby," priblížil hovorca úradu Roman Vavro.
Copyright © TASR 2009

Zbohom, Ivan

Zbohom, Ivan

V piatok 14. augusta 2009 v skorých ranných hodinách vo veku 71 rokov zomrel PhDr. Ivan Králik. Informovala o tom Rada Slovenskej televízie, ktorej bol členom po zvolení Národnou radou SR 7.9.2006. „Ivan Králik pôsobil aj v rôznych medzinárodných expertných skupinách v rámci EBU a zároveň bol aj predsedom komisie programu AudioVízia 2009 Grantového systému Ministerstva kultúry SR. V osobe Dr. Ivana Králika Rada STV stráca kolegu, ktorý svojimi dlhoročnými skúsenosťami a erudovanosťou v oblasti fungovania verejnoprávnych médií bol oporou pri riešení problémov STV. Svojou prirodzenou autoritou zároveň dokázal stmeľovať kolektív Rady STV. Pre väčšinu jej členov bol nielen kolegom, ale aj obetavým priateľom, ochotným kedykoľvek pomôcť či poradiť,“ – uvádza sa v správe Rady STV. Posledná rozlúčka s PhDr. Ivanom Králikom sa uskutoční vo štvrtok 20. augusta o 13.00 h v bratislavskom krematóriu. Ivan Králik bol dlhoročným pracovníkom Slovenskej televízie. Pôsobil ako redaktor kultúrnej publicistiky STV (1966–1974). Stál pri zrode TV magazínu Kultúra 68, ktorý pretrval viac ako 30 rokov a v rokoch 1968-69 pripravil niekoľko vydaní literárneho magazínu Teledigest. Neskôr bol šéfredaktorom Literárno-dramatického vysielania STV (1974–1990), po roku 1990 bol samostatným analytikom Výskumu a analýz STV, koordinátorom výskumu STV (1996–1998) a vedúcim Odboru mediálneho výskumu a informácií STV (1998-2004). Spomienkou STV na Ivana Králika bude televízny film Kraj sveta Istanbul (SR 1979), ktorý v cykle Z hranej tvorby slovenských autorov uvedie STV v nedeľu 16. augusta o 22.25 h na Dvojke. Scenár napísal I. Králik pod pseudonymom Ivan Vis podľa predlohy svojho otca, Štefana Králika. Sledovať budeme príbeh dvoch ľudí, ktorých osud poznačili veľké dobové udalosti, ale aj každodenné činy drobného človeka a ktorí sa v retrospektívach vracajú do čias svojej mladosti pred polstoročím. V réžii Jozefa Pálku účinkujú Andrej Kraus, Rastislav Sokol, František Dibarbora, Silvia Turbová, Ladislav Chudík, František Zvarík, Jozef Adamovič a ďalší. „V čase pôsobenia Ivana Králika vo funkcii šéfredaktora Literárno–dramatického vysielania STV zaznamenala televízia pozoruhodný rozvoj pôvodnej televíznej tvorby. Intenzívne pokračovala v nakrúcaní kvalitných televíznych i koprodukčných kinematografických diel. Divácku obľubu si získali aj chvíľky poézie z tvorby našich i svetových básnikov. Mimoriadny ohlas zaznamenali tzv. Bratislavské pondelky, na ktoré dodnes spomínajú slovenskí aj českí diváci. V nich sa podarilo spracovať významné diela slovenskej i svetovej klasiky i pôvodnú televíznu dramatiku. V období, keď bol šéfredaktorom Ivan Králik, boli nakrútené viaceré tituly, ktoré získali významné ocenenia na medzinárodných festivaloch a právom im patrí trvalé miesto v Zlatom fonde STV. Bolo nám cťou spolupracovať dlhé roky pod jeho vedením,“ uviedli k osobnosti Ivana Králika jeho niekdajší kolegovia - bývalá programová pracovníčka STV Vlasta Brezovská a bývalý dramaturg STV Martin Puobiš.
Spomienkou STV na Ivana Králika bude televízny film Kraj sveta Istanbul (SR 1979), ktorý v cykle Z hranej tvorby slovenských autorov uvedie STV v nedeľu 16. augusta o 22.25 h na Dvojke.

Foto : Bohumír Bobocký

Prečo 8:10 ?

Prečo 8:10 ?
Televízia Markíza otvorí divákom a diváčkam po trinásty raz brány areálu i štúdií. Deň otvorených dverí spojený s oslavou výročia vzniku televízie sa uskutoční 15. augusta od 8:10 do 17:00 v Záhorskej Bystrici. Diváci budú mať znovu možnosť stretnúť svojich obľúbených moderátorov a moderátorky či hercov a herečky, ktorí účinkujú v markízackych seriáloch. Chýbať nebude ani tradičná autogramiáda, na ktorej budú môcť pozdraviť Michaelu Čobejovú, Jozefa Vajdu, Nelu Pociskovú, Františka Kovára, Soňu Valentovú a ďalších. Zoznámiť sa však môžu aj so slovensko-českou moderátorskou dvojicou Adela Banášová a Leoš Mareš, ktorá bude uvádzať Česko Slovenskú SuperStar. Predchádzajúce ročníky speváckej súťaže pripomenú Robo Šimko, Martina Schindlerová, Dominika Mirgová, Michal Chrenko a Miro Jaroš. Divákov a diváčky však budú zabávať aj kapely ako I.M.T. Smile, Tublatanka, No Name, Gladiator, Cigánski diabli a Vanesska, speváčky Dara Rolins, Iveta Bartošová a speváci Janek Ledecký, Robo Grigorov či Peter Nagy. Zatancovať si môžu s víťazným párom Let´s Dance 3 Jurajom Mokrým a Katarínou Štumpfovou, ale aj s tanečníkmi z Laci Strike Street Dance Academy. Rýchlokurz herectva budú viesť herci a herečky zo seriálu Ordinácia v ružovej záhrade. Televízia pripravila aj špeciálny program pre deti, rôzne atrakcie a tombolu, v ktorej vyhrá jeden šťastlivec osobný automobil. Markíza odvysiela počas Dňa otvorených dverí štyri priame vstupy a takmer hodinový prenos.

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA
"Vinohrad mám najznámejší na svete. O tom som absolútne presvedčený. Dúfam, že tento rok tam bude úroda, ktorá bude zodpovedať mojim predstavám, pretože už mám dokonca nachystané na fľašku aj krásne vinety a chcem každému poslancovi Národnej rady, keď to víno urobím, darovať jednu fľašu vína. Už mám aj presný názov. To víno sa bude volať Mikulášove slzy." Robert Fico "Vďaka naším západným priateľom Rusko čelí totálnej diplomatickej porážke a prakticky každá jedna krajina na svete zostala verná gruzínskej územnej celistvosti. Cesta smerom k EÚ a NATO je otvorenejšia než kedykoľvek predtým." Michail Saakašvili "Pán podnikateľ Bugár mal prísť na rokovanie republikovej rady 16. júna. Teraz mu odporúčam, aby dokončil rokovania s pani Tomanovou." Pál Csáky "Chcete, aby som vám povedala, čo si o tom myslí môj muž?" zopakovala Clintonová. "Môj manžel ale nie je ministrom zahraničných vecí, ja som. Ak chcete môj názor, poviem vám svoj názor. Nebudem predsa tlmočiť myšlienky môjho muža." Hillary Clintonová „Nemôžem pokračovať v investovaní v prostredí tajného rozhodovania a odmietania rokovať o základných veciach..Budem si musieť rozmyslieť plány a požadovať legálnu náhradu inde“. Mário Hoffmann

"Takéto riešenie je len pre blbečkov typu Palko. Pán Palko je neschopný blbeček bez politickej agendy.“ Alexander Patkoló

13. 8. 2009

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Západná sekcia americkej asociácie scenáristov Writers Guild of America (WGA) uzavrela poslednú kapitolu štrajku z prelomu rokov 2007 a 2008, keď potrestala dvoch svojich členov a jedného nečlena za porušenie štrajkových pravidiel. Jon Maas zaplatí pokutu za to, že "poskytoval scenáristické služby počas štrajku". Navyše, jeho členstvo je pozastavené, kým asociácii nevyplatí sumu, ktorá predstavuje 110 % zárobku z tejto činnosti. Ďalší člen, ktorého meno ostalo nezverejnené, pracoval v tom čase na celovečernom filme a "odmietol spolupracovať" so štrajkovou komisiou na vyšetrovaní týchto aktivít. Na rozdiel od Maasa nedostal pokutu, iba pokarhanie. Tretím potrestaným je David Hensley, ktorý však nie je členom WGA. Tomu navždy znemožnili získať členstvo v asociácii za to, že písal scenár pre istý seriál. Asociácie Writers Guild of America, West (WGAW) a Writers Guild of America, East (WGAE) vstúpili do ostrého štrajku proti veľkým filmovým a televíznym spoločnostiam 5. novembra 2007 iba niekoľko dní pred ukončením ich starej zmluvy so štúdiami. Príčinou bola nespokojnosť so ziskami z internetovej distribúcie práce a z predaja DVD. Po vyše 100 dňoch sa podarilo WGA dosiahnuť dohodu so štúdiami a 13. februára 2008 sa scenáristi vrátili do práce. Počas štrajku a po ňom prichádzali do asociácie desiatky obvinení z porušenia pravidiel, komisia sa zaoberala len niekoľkými. K najznámejším patrí prípad moderátora televíznej talk šou a člena únie Jaya Lena, ktorý vraj porušil pravidlá štrajku napísaním svojho monológu do Tonight Show. Lena napokon očistili od obvinení. Informáciu zverejnila webová stránka www.hollywoodreporter.com.
Všetkých 28 cien Emmy nakoniec odovzdajú v priamom prenose. Akadémia televíznych umení a vied minulý mesiac oznámila, že víťazom a víťazkám niektorých kategórií odovzdajú sošku už skôr, ďakovné reči dopredu nakrútia a publikum uvidí zostrihané videoklipy. S týmto plánom však nesúhlasila asociácia scenáristov a scenáristiek Writers Guild of America (WGA). Akadémia sa tak rozhodla, že celú šou odvysiela naživo, aby "napravila vzťahy v televíznej komunite". WGA a herecká asociácia Screen Actors Guild (SAG) v stredu vydali osobitné vyhlásenia chváliace zmenu. V poradí 61. odovzdávanie Primetime Emmy Awards odvysiela 20. septembra televízna stanica CBS. Zoznamu kandidátov na televízne ceny Emmy vládne satirický sitcom 30 Rock (2006) s 22 nomináciami. Dramatické kategórie ovládli Mad Men (2007) so šestnástimi nomináciami. Oba seriály v minulom ročníku Akadémia televíznych umení a vied ocenila v kategóriách Najlepší komediálny seriál a Najlepší dramatický seriál. Znamená to, že majú šancu svoje úspechy zo septembra 2008 zopakovať.

Ruský opozičný denník Novaja Gazeta oznámil, že pre zhoršenie bezpečnostnej situácie stiahne svojich reportérov z Čečenska. "Potom, ako sa stiahli viaceré medzinárodné humanitárne organizácie, sa Novaja Gazeta rozhodla ukončiť aktivity svojich novinárov pokrývajúcich situáciu v Čečensku," oznámil denník v stredu. Námestník šéfredaktora Vitalij Jaroševský uviedol, že denník nevie, kedy zasa činnosť novinárov v Čečensku obnoví, pretože sa tam bezpečnostná situácia stále zhoršuje. "Bolo to ťažké rozhodnutie, ale životy našich novinárov sú pre nás najdôležitejšie," dodal. Poslednými obeťami v nepokojnej moslimskej republike boli Zarema Sadulajevová, šéfka detskej charitatívnej organizácie, a jej manžel, ktorých uniesli a neskôr našli zavraždených v aute. Stalo sa tak mesiac potom, ako neznámi útočníci uniesli a zavraždili čečenskú aktivistku Nataliju Estemirovovú. Pre Novaju Gazetu pracovala aj Anna Politkovská, ktorú zastrelili v októbri 2006 pred jej moskovským bytom.

Kazašský najvyšší súd vo štvrtok odmietol zmeniť rozhodnutie nižšieho súdu o uväznení novinára Ramazana Jesergepova za zverejnenie štátneho tajomstva, ktoré "pošpinilo demokratický kredit" bývalej sovietskej krajiny v čase príprav na predsedníctvo v Organizácii pre bezpečnosť a spoluprácu v Európe (OBSE). Novinára zatkli v januári potom, ako v nízkonákladovom denníku Alma-Ata Info zverejnil korešpondenciu kazašského podnikateľa s Výborom pre národnú bezpečnosť, následníkom sovietskej tajnej služby KGB. Jesergepova v sobotu odsúdili na tri roky väzenia. Najvyšší súd vo štvrtok odmietol žiadosť o preskúmanie legálnosti rozhodnutia. V snahe získať predsedníctvo v OBSE sa Kazachstan zaviazal zaviesť celý rad demokratických reforiem vrátane zlepšenia slobody médií. V reakcii na uväznenie novinára OBSE kritizovala postup Kazachstanu a obvinila krajinu z porušenia medzinárodných noriem a svojho záväzku umožniť slobodu médií. "Obvinenie občanov a novinárov z prezradenia tajomstva znemožňuje verejnosti prístup k informáciám... " povedal predstaviteľ OBSE pre slobodu médií Miklós Haraszti v liste adresovanom kazašskej vláde. Opozičná Demokratická strana Kazachstanu (Azat) uviedla vo svojom štvrtkovom stanovisku, že Jesergepov bol uväznený so zámerom zastrašiť novinárov. "Sme presvedčení o nevine Jesergepova ... a žiadame jeho okamžité prepustenie." Medzinárodná organizácia Reportéri bez hraníc v roku 2008 umiestnila Kazachstan na 125. miesto zoznamu slobody médií v 173 krajinách sveta.
Pri bombovom útoku neďaleko juhoafganského Kandaháru utrpeli zranenia dvaja novinári z americkej tlačovej agentúry Associated Press (AP). O utorňajšom incidente v stredu informovala agentúra AP. Fotograf Emilio Morenatti (40) a kameraman Andi Jatmiko (44) cestovali s americkými vojakmi, keď ich konvoj vošiel na cestnú bombu. Novinárov hospitalizovali v nemocnici v Kandaháre. Kameraman Andi JatmikoŠpaniel Morenatti, ktorý žije v Islamabade a pokrýva situáciu v Afganistane, Izraeli a Palestíne, prišiel pri incidente o nohu. Morenatti získal v roku 2009 prestížne ocenenie Newspaper Photographer Of The Year, ktoré udeľuje nadácia Pictures Of The Year International. Jatmikovi pochádzajúcemu z Indonézie, ktorý pre AP pracuje na území Ázie viac ako 10 rokov, explózia zlomila dve rebrá.Afganistan predstavuje pre novinárov 11. najnebezpečnejšiu krajinu na svete. Od roku 1992 tu prišlo o život 18 pracovníkov médií.
© 2009, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.
Vo verejnoprávnej Českej televízii sú pomery "ako v časopise Palcát pred 30 rokmi". Vyhlásil to dnes uznávaný český moderátor Jan Kraus. Moderátor relácie Uvolněte se, prosím to povedal v narážke na prednovembrové pôsobenie generálneho riaditeľa ČT v juhočeskom komunistickom časopise Palcát, pomenovanom podľa stredovekej krátkej zbrane. Kraus vo vysielaní rozhlasovej stanice Frekvence 1 ostro kritizoval selektívny prístup vedenia ČT k výberu dielov relácie, ktoré sa reprízujú počas letných prázdnin. Vedenie televízie najprv odmietlo reprízovať diel, v ktorom sa poslankyňa Strany zelených Kateřina Jacques znemožnila, keď nevedela vysvetliť, čo je to biomasa. ČT neskôr zakázala odvysielať aj reprízu dielu s kontroverznou primátorkou severočeského Chomutova Ivanou Řápkovou, ktorá presadila, aby exekútori zhabávali neplatičom nájomného časť sociálnych dávok bezprostredne po ich výplate. ČT argumentovala, že "novšie diely" by nemali takú vysokú sledovanosť ako staršie relácie. Jan Kraus tento argument označil za lož. Diel s poslankyňou Jacques totiž patrí na internete medzi najvyhľadávanejšie videá. K údajnej cenzúre v ČT sa v minulých dňoch vyjadrila aj Strana zelených a poprela, že by na televíziu vyvíjala akýkoľvek nátlak a bránila reprízovaniu dielu, o ktorom samotná poslankyňa hovorí ako o najväčšej trápnosti svojho života. Riaditeľ ČT Janeček v júli obhájil svoj post a Rada ČT ho pomerom hlasov 10:3 zvolila na ďalšie šesťročné obdobie. Voľbe šéfa ČT však predchádzali špekulácie, že televízna rada je pod silným politickým tlakom. Za vypísanie novej súťaže na miesto riaditeľa a zmenu mediálnych zákonov sa pred Janečkovým znovuzvolením vyslovilo vyše 300 signatárov petície vrátane mnohých filmárov, podľa ktorých rada nereprezentuje verejnoprávny záujem a je pod tlakom lobistov a poslancov. Petícia kritizovala aj pomery v ČT za doterajšej šesťročnej éry Jiřího Janečka, okrem iného jeho nesprávnu personálnu politiku a údajnú nehospodárnosť celej inštitúcie.
Copyright © TASR 2009

Reklamná pauza, teraz sa môžete ísť....

Reklamná pauza, teraz sa môžete ísť....

12. 8. 2009

RADA STV

RADA STV
Rada STV na dnešnom rokovaní prerokovala Návrh zmluvy o obsahoch, cieľoch a zabezpečení služieb verejnosti v oblasti televízneho vysielania na roky 2010 – 2014 a uložila GR STV, aby zapracoval schválené pripomienky členov Rady STV do návrhu zmluvy a predložil ho v stanovenom termíne Ministerstvu kultúry SR. Rada STV zároveň uložila predsedovi Rady STV, aby postúpil stanovisko Rady STV spolu s pripomienkami členov rady Ministerstvu kultúry SR, a aby inicioval trojstranné stretnutie medzi zástupcami Rady STV, Slovenskej televízie a Ministerstva kultúry SR. Verejnoprávna Slovenská televízia od štátu požaduje, aby v zmluve, ktorú s ňou má po prvý raz podpísať na budúci rok, garantoval minimálnu sumu, ktorú dostane. Vyplýva to z dnešného rozhodnutia Rady STV. Podľa šéfa rady Martina Kákoša rezort kultúry po pripomienkovaní posledného návrhu už o sume nehovorí. Televízia už skôr oznámila, že chce približne 20 mil. €. Kákoš tvrdí, že ak sa podarí zmluvu so štátom zrealizovať, prejaví sa to už v druhej polovici budúceho roka. Dôležitá je najmä preto, aby už do platnosti vstúpil nejaký systémový krok, ktorý by riešil systém dofinancovania televízie, uviedol. Sumu, ktorú by chcela televízia získať, zatiaľ nepozná. Tá, ktorú navrhovala skôr, podľa neho vychádza z toho, že ide o sumu, ktorá pravidelne v STV chýbala. Parlament schválil možnosť uzatvárať zmluvy so štátom koncom júna. Uzatvárať sa majú na päť rokov, vrátane každoročného dodatku. Rada chce, aby sa dodatok každý rok uzatváral do konca októbra. STV by chcela z dodatku budúci rok platiť najmä programy vo verejnom záujme i investičné projekty. "Prostriedky nemôžu byť využité na spravodajstvo, investigatívu publicistiku, nové akvizície a licencie," upozornil novinárov programový riaditeľ Roman Lipták. Generálny riaditeľ STV Štefan Nižňanský má k dodatku k zmluve so štátom zapracovať požiadavku rady zjednodušiť časť preambuly zmluvy. Povinná a záväzná by mala byť tiež časť v dodatku, ktorá hovorí o investíciách. Členovia rady tiež navrhli, aby investície nemuseli byť viazané výlučne na program a aby mohla televízia finančné prostriedky použiť aj na objednávkovú výrobu. Plán zaviesť zmluvy medzi štátom a verejnoprávnymi vysielateľmi predstavil minister kultúry Marek Maďarič vláde koncom mája 2007. Zmluvy sa týkajú nielen STV, ale aj Slovenského rozhlasu. Podľa navrhovateľa by mali stabilizovať financovanie televízie a rozhlasu a podporiť pôvodnú tvorbu.

© 2009, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané;

Copyright © Lepšieinformácie.sk

To je TV !

To je TV !

TOP OF THE POPS

TOP OF THE POPS
1. *TELEVÍZNE NOVINY -Markíza -15.2 %, 57.3 % ; 2. Rosamunde Pilcherová: Srdcia vo vetre -Markíza ;3.*NOVINY TV JOJ -TV JOJ ;4.*DNES- Markíza ; 5.Nezvestná -Markíza ; 6.ŠPORT -TV JOJ ; 7. Meteorit 1/2 -Markíza ; 8.*Športové noviny -Markíza ; 9. Danielle Steelová: Kaleidoskop -Jednotka ;10 Pošta pre teba -Jednotka ; 11. Meteorit 2/2 Markíza ;12.NAJLEPŠIE POČASIE -TV JOJ ; 13.C.S.I.: Kriminálka Miami VII. -TV JOJ ;14. Smrtiaca posadnutosť -Markíza ;15.Drišľakoviny -Jednotka ; 16.SUSEDIA Markíza ; 17. *Krátke TN -Markíza ; 18.Smotánka- Markíza ; 19. Jackie Chan: Superpoliš 2- Markíza 3 ; 20. *Počasie Markíza 7.8 %, 24.5 %

Pozn.Pri reláciách opakujúcich sa každý deň (spravodajstvo, šport, sitcom a pod.) je uvedená relácia s najvyššou hodnotou ratingu za celý týždeň ; © Výskum programu STV

11. 8. 2009

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Porotca americkej súťaže American Idol Simon Cowell sa objaví v troch nasledujúcich sériách speváckej šou. Cowell ešte začiatkom jari naznačoval, že s uplynutím zmluvy, ktorá mala vypršať tento rok, z porotcovského kresla pravdepodobne odíde. Len o pár mesiacov neskôr pristúpil na novú zmluvu so spoločnosťou FOX, ktorá program vysiela. "Spoločnosť FOX nás požiadala o predĺženie zmluvy so Simonom Cowellom, ktorá ho zaväzuje na ďalšie tri série American Idol. Samozrejme sme s tým súhlasili," povedal prezident a výkonný riaditeľ spoločnosti CKX Robert F. X. Sillerman, ktorá projekt realizuje. Americký biznismen naznačil určité finančné zmeny týkajúce sa nielen Cowella. Honorár hlavného porotcu by sa mal zvýšiť z pôvodných 36 miliónov amerických dolárov (25 miliónov eur) na 45 miliónov (32 miliónov eur). Spoločnosť FOX odmietla zverejniť presné informácie. Simon Cowell však stratil svoju "spriaznenú dušu", keď svoj odchod z porotcovského kresla ohlásila Paula Abdul. Dôvodom ukončenia spolupráce boli financie. Choreografka údajne žiadala za rok viac ako 10 miliónov amerických dolárov (7 miliónov eur), tvorcovia jej ponúkli približne polovicu z toho. Fox ju nahradil skladateľkou Karou DioGuardi, ktorej bude za porotcovským stolom robiť spoločnosť "ostrieľaný" Randy Jackson. Ten má zatiaľ podpísanú zmluvu na pripravovanú deviatu sériu, ktorá by mala mať americkú premiéru v januári budúceho roka. Trojročnú zmluvu na 45 miliónov amerických dolárov (32 miliónov eur) podpísal 34-ročný moderátor Ryan Seacrest. Na verejných kastingoch sú do poroty nasadené aj hosťujúce celebrity Victoria Beckham a speváčka Katy Perry, predstavitelia Fox chcú do televíznej premiéry v januári 2010 nájsť stálu náhradu za Paulu Abdul. Informáciu zverejnil internetový portál reuters.co.uk. Spoločnosť Facebook v pondelok informovala, že získala sociálny agregátor FriendFeed, ktorý svojim členom umožňuje vidieť, čo robia ich priatelia na všetkých druhoch sociálnych sietí, vrátane konkurentov Facebooku. Dvanásť zamestnancov kalifornskej spoločnosti FriendFeed vstúpi do Facebooku a jej štyria zakladatelia budú zastávať popredné miesta. Facebook ďalej povedal, že ich spolupráca sa súčasných používateľov služby FriendFeed nijako nedotkne. Finančné detaily kúpy zatiaľ nezverejnili. Facebook odkúpil FriendFeed po tom, čo sa mu minulý rok nepodarilo kúpiť mikroblogovaciu službu Twitter, keďže FriendFeed je jej potenciálny rival. "Facebook a FriendFeed chcú spoločne poskytovať ľuďom nástroje pre zdieľanie a spájanie sa s priateľmi," povedal vo vyhlásení spoluzakladateľ FriendFeed Bret Taylor. Zakladateľ a výkonný riaditeľ Facebooku Mark Zuckerberg uviedol, že FriendFeed je "jednoduchá a elegantná služba pre ľudí, ktorí chcú zdieľať informácie." Ako ďalej dodal, tento obchod je dôkazom toho, že Facebook "je miestom, kam prichádzajú najlepší odborníci, aby rýchlo vytvárali veci, ktoré bude používať množstvo ľudí." Spoločnosť Facebook, ktorá sídli v kalifornskom meste Palo Alto, je najrýchlejšie rastúcou sociálnou sieťou na internete. Šéfredaktor kosovského denníka v utorok informoval o útoku islamských radikálov na webstránku jeho novín. Dôvodom je podľa neho fakt, že jeho zamestnanci pokrývali súdny proces s Kosovčanom, ktorého Spojené štáty podozrievajú z plánovania teroristického útoku. Beraz Buzhala vyhlásil, že portál denníka Express bol v utorok zablokovaný na desať hodín a hackeri na ňom nechali varovanie, aby "protiislamský denník prestal s posmeškami" na adresu moslimov. Express vychádzajúci v albánskom jazyku informoval o súde s 24-ročným Hysenom Sherifim, ktorý je etnickým Albáncom žijúcim v Kosove. Spoločne so šiestimi Američanmi ho pred dvoma týždňami zatkli v americkom štáte Severná Karolína. Všetkých mužov obvinili z vojenských cvičení, ktoré mali byť prípravou na "džihád" v Jordáne, Pakistane, Izraeli a Kosove. V ruskej autonómnej republike Dagestan, v ktorej vládne násilie, zavraždili známeho reportéra. Hovorca dagestanského ministerstva vnútra Mark Tolčinský uviedol, že Malika Achmedilova našli v utorok v aute s prestrelenou hlavou. Achmedilov pracoval pre denník Chakikat vychádzajúci v avarskom jazyku, ktorým hovorí v Dagestane približne 750 000 ľudí. Násilie je v Dagestane na bežnom poriadku, predpokladá sa, že ho vykonávajú najmä skupiny separatistických povstalcov či kriminálne bandy.
© 2009, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS
Televízie, rozhlas a ďalšie inštitúcie v súvislosti so štátnym smútkom, ktorý vláda po tragickej udalosti v handlovskej bani vyhlásila na stredu, zmenia svoj program. Jednotka Slovenskej televízie dnes neodvysiela zábavné relácie Uragán, Drišľakoviny a Chodili sme spolu. Tragickej udalosti sa bude venovať aj v mimoriadnych správach na oboch kanáloch. V stredu zaradila do vysielania programy, ktoré reflektujú atmosféru smútočného dňa. Vysielať nebude programy zábavného charakteru a ani upútavky na takéto typy programov, informovala hovorkyňa televízie Želmíra Blašková. Programovú štruktúru prispôsobuje aj televízia Markíza. Tragédii sa bude venovať vo všetkých spravodajských a publicistických reláciách, informovala jej hovorkyňa Oľga Dúbravská. V súvislosti s udalosťou dnes o 19:45 odvysiela reláciu Na telo - špeciál a v stredu špeciálne vydanie relácie Paľba. Televízia TA3 programovú štruktúru meniť nebude, "lebo v nej nemá zábavné programy, ktoré by narušili pietnu spomienku počas štátneho smútku," informovala jej PR manažérka Zuzana Vachová. Podľa Alexandry Štullerovej-Koreňovej z oddelenia pre styk s verejnosťou Slovenského rozhlasu bude program jednotlivých staníc prispôsobený tak, aby nenarušil dôstojnosť a vážnosť chvíle. "K smútku za obete sa rozhlas pripojí na poludnie o 12:00 symbolickým tichom," informovala. Z programu rozhlas vynechá príspevky, relácie a hudbu, reklamné oznamy a spoty, ktoré by smútok mohli narušiť. V čase smútku, ktorý vláda vyhlásila od 8:00 do 20:00, pozastaví prevádzkovanie hazardných hier národná lotériová spoločnosť Tipos, informovala hovorkyňa spoločnosti Barbara Písecká. Mimo prevádzky tiež budú všetky prevádzky stávkovej spoločnosti Fortuna. "Internetové, mobilné a SMS stávkovanie bude mimo prevádzky od 8.00 do 20.00," informovala firma na internetovej stránke.

© 2009, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

RADA STV

RADA STV
Riadne zasadnutie Rady Slovenskej televízie sa uskutoční dňa 12. augusta 2009 o 12.00 hodine v zasadačke na VIII. poschodí BTP, Mlynská dolina, Bratislava.

Návrh programu:

1. Návrh Zmluvy o obsahoch, cieľoch a zabezpečení služieb verejnosti v oblasti televízneho vysielania na roky 2010 – 2013 a jej prvého dodatku. 2. Rôzne.

10. 8. 2009

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Vyšetrovanie vraždy ruskej investigatívnej novinárky Anny Politkovskej sa stalo fraškou, ktorá dokazuje nezáujem vlády nájsť jej vrahov, uviedla rodina novinárky v pondelok. Nahnevaný list detí zavraždenej novinárky publikoval denník Novaja Gazeta, v ktorom Politkovská pracovala, potom, ako súd minulý týždeň odmietol ich žiadosť o obnovenie vyšetrovania vraždy z roku 2006. "Takmer trojročné vyšetrovanie sa stalo fraškou, ktorej cieľom je odpútať pozornosť verejnosti od základnej otázky, kto nariadil jej vraždu," píše sa v liste. Súd odmietol žiadosť Politkovskej detí s odôvodnením, že bude obnovený proces s tromi podozrivými z predchádzajúceho pojednávania začiatkom roka, ktorí neboli obvinení z nariadenia ani vykonania vraždy novinárky. Politkovskej deti Iľja a Vera tiež vyjadrili pobúrenie z nariadenia súdu, ktorý im prikázal dostaviť sa na "nezmyslené" pojednávanie. "Nemyslíme si, že je potrebné aktívne sa zúčastniť na tomto ´divadle´." Politkovskej deti sú presvedčené, že vláda ukázala "absolútny nezáujem vyriešiť tento zločin" a "v skutočnosti ozajstných vrahov kryje". Annu Politkovskú, ktorá kritizovala Vladimíra Putina a jeho politiku v Čečensku, zastrelil neznámy vrah pred jej bytom v centre Moskvy 7. októbra 2006.
Berlíne vychádzajúci nemecký liberálny denník Tageszeitung, ktorý nedávno oslávil 30. výročie svojho vzniku, bude bojkotovať atletický svetový šampionát. Dôvodom je porušenie slobody tlače, pretože pri akreditačnom procese museli novinári súhlasiť s tým, že nemecká polícia môže o nich zbierať údaje a preverovať ich aktivity počas pobytu v Berlíne. "Je to masívny útok na slobodu tlače," napísala šéfredaktorka Tageszeitung Ines Pohlová. S postupom organizátorov a polície nesúhlasí ani šéfka atletickej rubriky v prestížnom magazíne Kicker Sabine Vögeleová, ale tvrdí, že ako populárny športový magazín si nemôžu dovoliť bojkotovať také podujatie ako MS v Berlíne.
Americká speváčka, tanečnica a choreografka Paula Abdul, ktorá nedávno oznámila svoj odchod z porotcovského kresla súťaže American Idol, sa možno objaví v konkurenčnej televíznej šou So You Think You Can Dance. Producent projektu Nigel Lythgoe pre magazín Variety potvrdil, že bez najmenších pochýb chce uzavrieť s Abdul zmluvu. Podľa vlastných slov nepozná "skúsenejšiu tanečníčku, choreografku a porotkyňu". Ako ďalej uviedol, Abdul by sa v tanečnej súťaži nemusela objavovať pravidelne, s veľkou pravdepodobnosťou by mohla zastávať pozíciu tretieho porotcu, ktorý sa v jednotlivých kolách strieda. "Kým však pokračuje American Idol, bude tu stále priestor vyjednávať, ale nemyslím si, že by to mohla byť prekážka," dodal anglický producent, ktorý súťaž So You Can Dance spoluzaložil v roku 2002 so Simonom Fullerom. Paula Abdul, ktorá si do porotcovského kresla v súťaži American Idol po prvý raz sadla v roku 2002, sa pre ukončenie svojho pôsobenia rozhodla sama. "So smútkom v srdci vám musím oznámiť, že som sa rozhodla viac nevrátiť," uviedla hviezda na sociálnej sieti Twitter. Porotcami speváckej súťaže naďalej ostávajú Simon Cowell, Randy Jackson a skladateľka Kara DioGuardi. Kolegom však bude sympatická rodáčka z Kalifornie chýbať. "Bola srdcom celej šou, nekonečne sa starala o súťažiacich," povedala Kara DioGuardi, ktorá sa na prvom kastingu bez Abdul v coloradskom Denveri obliekla do čierneho, aby tak vyjadrila svoj smútok za kolegyňou. Ďalší člen poroty Cowell, známy svojím sarkazmom a uštipačnými poznámkami na adresu súťažiacich, tiež vyjadril svoju ľútosť. "Bola mojou najväčšou parťáčkou v rámci súťaže. To, že vám niekto chýba, si uvedomíte až vtedy, keď tu už nie je. Som smutný," uzavrel. Informácie zverejnil spravodajský portál news.bbc.co.uk.
© 2009, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.
Taliansky premiér Silvio Berlusconi dnes vyhlásil, že pre štátnu televíziu RAI je "neprijateľné", aby kritizovala vládu. Napomenul tiež ľavicové noviny La Repubblica, ktoré pravidelne publikujú bulvárne príbehy o jeho sexuálnom živote. Predseda kabinetu povedal, že štátna televízia RAI je neustále proti nemu negatívne naladená. "Je neprijateľné, aby verejná televízia, platená všetkými, mala byť jedinou verejnou televíziou, ktorá je vždy proti vláde," povedal rádiu RAI. Berlusconiho rodina pritom v Taliansku vlastní hlavné súkromné televízne kanály. Premiér má tiež veľkú väčšinu poslancov v parlamente, ktorý vymenúva členov správnej rady štátnej televízie. Podľa kritikov má tak Berlusconi príliš veľkú moc nad médiami. Predseda talianskej vlády sa v minulosti chválil, že výber najvyšších predstaviteľov RAI sa robí v jeho dome. Piatkovú tlačovú konferenciu začal "žartovnými" otázkami na novinárov RAI: "Aká je atmosféra s riaditeľmi, ktorých som navrhol?" Premiér dnes ďalej skritizoval noviny La Repubblica, ktoré zverejňujú erotické historky o jeho večierkoch a denne prinášajú pre predsedu vlády zoznam desiatich nepríjemných otázok.

Šéfredaktor bulharského internetového portálu o EÚ Ognjan Bojadžiev (34) sa v noci nadnes stal vo vlastnom byte terčom brutálneho útoku. Novinára previezli do nemocnice s viacerými bodnými ranami v oblasti krku. Bojadžieva podľa jeho slov dvaja neznámi útočníci zbili a obrali o bankové a kreditné karty. Novinár privolal záchranárov prostredníctvom internetu. Syn známej redaktorky bulharského rozhlasu mal už koncom 90. rokov vlastný program v bulharskom éteri, v roku 2000 stál pri zrode rannej politickej talkšou prvej súkromnej televízie balkánskej krajiny a v roku 2003 sa stal šéfredaktorom bulharskej redakcie Radia France Internationale. Predtým, ako sa ujal internetového portálu Evropa, poskytujúceho informácie o Európskej únii, bol vedúcou osobnosťou štábu jedného z kandidátov na post primátora Sofie v roku 2007. Novinár je mimo ohrozenia života, avšak zostáva v starostlivosti nemocničného personálu. Motív útoku na jeho osobu zostáva nejasný. Nejde o prvý podobný útok na žurnalistov v Bulharsku. Juliana Nikolovová, šéfka Európskeho inštitútu v Sofii, ktorý financuje aj Bojadžievov internetový portál, vyzvala bulharskú políciu, aby bola aktívna pri objasnení zločin.

Copyright © TASR 2009

12. žurnalistický seminár

12. žurnalistický seminár
Fotografia, štylistika a rozhlas sú tri hlavné témy 12. letného žurnalistického seminára organizovaného občianskym združením Network Slovakia. Seminár určený najmä veriacim so záujmom o žurnalistiku sa uskutoční od 28. augusta do 1. septembra na Katolíckej univerzite v Ružomberku. Ako agentúru SITA informovali organizátori, začínajúcich fotografov bude viesť kňaz-fotograf Andrej Lojan SVD. Pokročilých si vezme na starosť profesionálny fotograf v reklame aj voľnej tvorbe Rudolf Lendel. Štylisti začiatočníci budú pod patronátom mladej novinárky Janky Karlubíkovej. Zdatnejších čaká seminár s redaktorom zahraničného oddelenia denníka SME Tomášom Hudákom. Záujemcom o rozhlasovú žurnalistiku sa bude venovať redaktor a moderátor Slovenského rozhlasu, predtým Slovenskej televízie a TA3 - Jaroslav Barborák. Jednotlivé hodiny seminára pritom budú nielen teoretické ale účastníkov čaká prax a práca v teréne. Záujemcovia sa môžu prihlásiť do 14. augusta. Cena seminára je 33 eur pre členov Networku, 40 eur pre nečlenov Networku. Cena zahŕňa program seminára, ubytovanie a stravu. Prihlášky treba posielať na adresu: networkslovakia@networkslovakia.sk. Ďalšie podrobnosti sú zverejnené na http://www.networkslovakia.sk. Seminár finančne podporila Konferencia biskupov Slovenska a Nadácia Konrada Adenauera (Konrad Adenauer Stiftung). Network Slovakia je občianske združenie s charakterom profesiového zoskupenia, zamerané na profesionálnu i vzájomnú podporu mladých kresťanských novinárov na Slovenska.
© 2009, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS
Objem reklamy v slovenských médiách v prvom polroku medziročne padol o zhruba dve pätiny na 504,07 milióna eur (15,19 miliardy korún). Vyplýva to z údajov, ktoré ČTK poskytla spoločnosť TNS Media Intelligence. Nejde však o reálne výdavky na reklamu, pretože údaje nezahŕňajú rôzne zľavy a bonusy; čísla sú vypočítané na základe hrubých cenníkových cien. Komentár k výsledkom ani rozdelenie reklamy podľa jednotlivých typov médií TNS neposkytla. Podľa skorších informácií spoločnosti klesali tento rok najmä reklamné výdavky v televíziách, ktoré majú na celkovom objeme reklamy najväčší podiel. Dôvodom bolo zníženie oficiálnych cien v cenníkoch televízií. Odborníci sa tiež zhodujú, že pod pokles reklamného trhu sa v tomto roku podpísala hospodárska kríza; jej negatívny vplyv sa prejavil už koncom vlaňajška. Pre krízu mnohé podniky prísnejšie kontrolujú svoje výdavky vrátane prostriedkov na reklamu. Vlani hrubý objem reklamy podľa TNS stúpol o štvrtinu na rekordných 50,85 miliardy korún (1,69 miliardy eur). Odborný časopis Stratégie reálne výdavky vyčíslil na 10,89 miliardy korún (0,36 miliardy eur) pri medziročnom raste o viac ako desatinu. Pod dobré výsledky sa podpísal rast ekonomiky a spotreby, ale aj ochota firiem investovať do komunikácie.

Copyright © ČTK 2009

Vietor, ktorý sa strhne na Oskára, potrvá štyri dni

Vietor, ktorý sa strhne na Oskára,
potrvá štyri dni
Jednotka klesla , Dvojka takisto, Trojka taktiež.

JOJ s nepatrným poklesom, JOJ Plus takisto.
Markíza nad 30.
TA 3 bez zmeny.
Primetimový rozdiel medzi Jednotkou a JOJ stúpol na 4,31% .
Markíza - 30,42 %
Jednotka - 14,85 %
Dvojka - 3,99 %
Trojka - 0,87 %
TV JOJ – 19,19 %
JOJ PLUS- 3,36 %
TA 3 - 1,84 %