DALITO!

30. 5. 2009

Britain's Got Talent - Susan Boyle druhá !

Britain's Got Talent - Susan Boyle druhá !

Susan Boyle skončila vo finále súťaže Britain's Got Talent až druhá. Porazila ju 10- členná tanečná skupina Diversity z Essexu a Východného Londýna Skupina vyhrala aj 100.000 libier a vystúpi pred kráľovnou Alžbetou II. na Royal Variety Show. " Vyhrali tí najlepší," lakonicky skonštatovala Susan Boyle.

Zomrel Waldemar Matuška

Zomrel Waldemar Matuška
Spevák Waldemar Matuška dnes zomrel na Floride. Jeho rodina oznámila, že podľahol zápalu pľúc a zlyhaniu srdca. Informovala o tom televízia TA3 v Hlavných správach. Posledná rozlúčka s jedným z najobľúbenejších českých spevákov 60. a 70. rokov bude v Prahe. Waldemar Matuška sa narodil 2. júla 1932 v Košiciach, detstvo prežíval v Prahe. Jeho matka bola speváčkou Viedenských operetných divadiel. Vyučil sa za sklára a zároveň sa snažil vystupovať s rôznymi kapelami – spieval a hral na rozličné hudobné nástroje, napríklad na kontrabas, banjo a gitara. Ako uvádza portál wikipedia.com, v roku 1960 nahral svoju prvú pieseň Suvenír a potom sa stal spevákom a hercom divadla Semafor. Na doskách spieval sólovo aj v duete – s Karlom Štědrým, Jiřím Suchým a od roku 1961 s Evou Pilarovou, s ktorou mal najväčšie úspechy. Dva razy vyhral Zlatého slávika (1962 a 1967), niekoľkokrát bol druhý. S Evou Pilarovou neskôr odišiel do divadla Rokoko. Potom, čo sa Eva Pilarová vrátila do Semaforu, spieval v duete s Helenou Vondráčkovou, Martou Kubišovou, Jitkou Zelenkovou a ďalšími. Popri práci v divadle sa podieľal aj na iných projektoch, v rámci ktorých naspieval duetá aj s Hanou Hegerovou a Karlom Gottom. Podľa Wikipédie, v roku 1976 sa oženil so speváčkou Olgou Blechovou a začal spolupracovať so skupinou K.T.O. (Kamarádi táborových ohňů). Pravidelne koncertoval v zahraničí. V roku 1986 to využil a zostal aj s manželkou v USA, kde žil až do svojej smrti. Komunistické úrady potom zakázali hrať jeho skladby, zlikvidovali jeho dosku Jsem svým pánem, ktorá mala vyjsť, v seriáli Chalupáři bol zmazaný jeho hlas, zostala len hudba, píše Wikipédia. V Rozpacích kuchaře Svatopluka bolo odstránene jeho meno z titulkov. Waldemar Matuška zatiaľ v USA usporadúval koncerty pre krajanov a vydával tu ďalšie dosky.
© 2009, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

SLOVAK FREE MEDIA

SLOVAK FREE MEDIA
Nový tlačový zákon, ktorý umožnil žiadať noviny o opravu či uverejnenie odpovede na článok, počas prvého roka jeho platnosti využilo menej ľudí a firiem, ako médiá očakávali. Tejto možnosti sa najviac domáhali politici, úrady a podniky, médiá dostali celkovo stovky žiadostí. Mnohé však nespĺňali formálne náležitosti, preto sa nimi nezaoberali. "Len okrajová časť tých podnetov je od bežného občana," povedal ČTK predseda Združenia vydavateľov periodickej tlače Miloš Nemeček. "Drvivá väčšina je od politických ´celebrít´. V tituloch, ktoré sú ekonomicky orientované aj od ekonomických celebrít, alebo od firiem a potom v populárnejších tituloch aj od takzvaných celebrít," dodal. Zákon novinám, časopisom a tlačovým agentúram priniesol povinnosť od 1. júna 2008 uverejňovať tiež odpovede dotknutých strán aj na pravdivé články. Nemeček poznamenal, že obavy novinárov z dopadov zákona sa naplnili len sčasti. Podľa štúdie Fakulty masmédií Bratislavskej vysokej školy práva, ktorá mala k dispozícii údaje od denníkov Sme, Pravda a Hospodárske noviny, odpoveď alebo opravu požadovali najmä politici, úrady, miestna samospráva, právne kancelárie, záujmové skupiny a podniky. Medzi prvými nové možnosti tlačového zákona využili politici vládnych strán. Napríklad koaličná ĽS-HZDS požiadala o opravu komentára denník Sme. Ten ju uverejnil, avšak s vlastným komentárom, keďže uznal len jedno chybné tvrdenie. Premiér Robert Fico (Smer-SD) zase uspel s požiadavkou o opravu zverejneného rozhovoru, ktorý poskytol Hospodárskym novinám. "Bolo podstatne viacej žiadostí o opravu a odpoveď, ale nebolo ich až toľko, koľko sme sa obávali," poznamenal Nemeček. Napríklad denník Sme podľa štúdie dostal pred prijatím zákona len zopár žiadostí a desať mesiacov po tom ich už narátal 50. Množstvo stanovísk však noviny nezverejnili. "Zákon umožnil odmietať tieto žiadosti, pokiaľ nie sú v súlade so zákonom a to je vo veľkom množstve prípadov," podotkol Nemeček. Podľa štúdie žiaden zo spomínaných denníkov neodmietol uverejniť opravu na faktickú chybu v článku. "Väčšina takých sa totiž nepodáva formálnou žiadosťou podľa zákona, ale neformálne - telefonicky či elektronickou korešpondenciou s redakciou," uviedol autor štúdie Branislav Ondrášik. Zákon počas jeho schvaľovania vyvolal kritiku vydavateľov, opozície a medzinárodných organizácií pre možné ohrozenie slobody tlače. Denníky proti nemu dvakrát protestovali na titulných stranách. Budúcnosť zákona však môže zvrátiť Ústavný súd, keďže ho opoziční poslanci napadli pre jeho údajnú protiústavnosť. Termín rozhodnutia súdu však zatiaľ známy nie je.

Copyright © ČTK 2009

Film Festival Zlín 2009

Film Festival Zlín 2009
Medzinárodný festival filmov pre deti a mládež v Zlíne sa začne zajtra v nedeľu 31. mája. Počas 49. ročníka uvedú v desiatich sekciách približne 500 filmov z celého sveta. Hlavným pilierom festivalu je Medzinárodná súťaž hraných filmov pre deti a mládež, v ktorej súťaží 16 celovečerných filmov rozdelených do kategórií pre deti do 12 rokov a pre mládež od 13 rokov. Z českých filmov sa v súťaži nachádzajú snímky Kdopak by se vlka bál a Peklo s princeznou. V Medzinárodnej súťaži krátkych animovaných filmov pre deti bude súťažiť 70 krátkometrážnych animovaných filmov pre deti a mládež. Ďalšou súťažnou sekciou, kde má zastúpenie aj Česká republika, je Medzinárodná súťaž európskych debutov. Medzi desiatimi súťažnými filmami je prvotina Tomáša Řehořka Proměny. V súťažnej prehliadke filmovej tvorby krajín V4 sa nachádzajú i filmy, ktoré vznikli v slovenskej produkcii alebo koprodukcii, a to Anglické jahody, Cinka Panna a Muzika. Súčasťou MFF pre deti a mládež v Zlíne je tiež medzinárodná súťaž reklamy Dúhová guľôčka, ktorej hlavným poslaním je klásť dôraz na etickú stránku komerčnej i nekomerčnej komunikácie. V programe festivalu sa nachádza ďalších päť nesúťažných prehliadok. Študentov lákajú do kina Nočné horizonty, ktoré sa zaoberajú vážnymi a provokatívnymi témami s cieľom upozorniť na problémy, ktoré v súčasnosti riešia mladí ľudia. Pravidelnou súčasťou festivalu je premietanie nových českých televíznych a kinematografických diel. Svoje miesto majú na festivale aj dokumenty pre deti a mládež, resp. o deťoch a mládeži. V informatívnej sekcii Panoráma uvedú filmy ocenené na iných festivaloch a zaujímavé snímky, ktoré prinášajú nový, netradičný pohľad. Poslednou nesúťažnou prehliadkou sú Dni európskej kinematografie. Zlínsky festival navštevuje každoročne tiež množstvo filmových hostí. Tento rok by mal do Zlína pricestovať syn španielskeho režiséra Luisa Buňuela, britský herec Tim Curry, španielska herečka Clara Lago, americká herečka AnnaSophia Robb, americký režisér maďarského pôvodu Gábor Csupó, španielsky režisér Imanolo Uribe či kanadský filmár Vico Sarina. Informácie pochádzajú z internetovej stránky festivalu www.zlinfest.cz.

© 2009, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

STV NEWS

STV NEWS
Slovenská televízia odvysiela prvýkrát vo svojej histórii sv. liturgiu z Bratislavskej gréckokatolíckej eparchie. Pri príležitosti sviatku Svätej Päťdesiatnice - Zostúpenia svätého Ducha, ktorú kresťania slávia v nedeľu 31. mája 2009, odvysiela o 10:30 h na Dvojke priamy prenos Archijerejskej Božskej liturgie sv. Jána Zlatoústeho z Katedrálneho chrámu Povýšenia vznešeného a životodarného kríža v Bratislave. Slúžiť bude bratislavský eparcha Mons. Peter Rusnák a liturgiu bude sprevádzať chrámový zbor Gréckokatolíckej farnosti Bratislava Chrysostomos pod vedením Martina Škovieru. Sviatok Zostúpenia svätého Ducha, ľudovo zvaného Turíce, je spomienkou na udalosť zostúpenia svätého Ducha v podobe ohnivých jazykov na apoštolov zhromaždených v Jeruzaleme počas židovského sviatku Letníc na päťdesiaty deň po zmŕtvychvstaní Ježiša Krista.

To je TV !

To je TV !

29. 5. 2009

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA

"Eurokampaň sa už začala, akurát že kampaňou proti Slovenskej národnej strane .Je perfektne naplánovaná a niektoré informácie záhadným spôsobom idú z takých miest, z ktorých by sa nemalo vynášať. Je zaujímavé, že po troch týždňoch sa zrazu objavila správa.Vtedy som sa síce trochu rozčúlil, ale vulgárne som policajtke nenadával. Je to celé cielene pripravené. Jedna kauza skončí a hneď druhá vybuchuje a stále tu ide o SNS. To už musí aj slepý vidieť, že ide o kampaň. Apelujem na národniarskych voličov, aby aktivity proti SNS ignorovali. Zrazu ako by bola SNS zodpovedná za všetky hriechy sveta." Ján Slota

"Nevnímam Rusko ako hrozbu, ale ako veľkú, silnú a ambicióznu krajinu, ktorej musíme jednoznačne prikladať väčšiu dôležitosť ako krajinám typu Estónska a Litvy."

Václav Klaus

„Ivete blahoželám k prvému orgazmu a nech si hlavne nepopletie kroky v Let´s Dance. Inak k tomu nemám čo povedať."

Dara Rolins

"Je nezvyklé, nekvalifikované, neslušné až arogantné, útočiť v médiách na prácu sudcov Ústavného súdu, ale aj na morálny kredit sudcov všeobecných súdov, hodnotiť ich ako posadnutých korupciou, úplatkárstvom, osobnými a regionálnymi väzbami s mafiou a páchateľmi závažných trestných činov vôbec. Žiadam tých, ktorí disponujú dôkazmi, že sudcovia, ktorí hlasovali za zrušenie Špeciálneho súdu, boli ovplyvňovaní, boli vyvíjané na nich politické a ústavnoprávne nátlaky, aby tieto mne alebo kompetentným orgánom neodkladne predložili." Ivan Gašparovič

" Pán Janiš by sa mal zamyslieť, koho vlastne zastupuje, keďže vo voľbách na primátora ho nepodporili ani jeho rodinní príslušníci."

Katarína Kližanová Rýsová

"SNS neexistuje. My sme im zástavu ukoristili, oni si ju neustrážili. Nikdy v histórii o ňu neprišli. " Alojz Hlina

"Nehnevajte sa, ale ak má byť nejaká informácia práve v denníku Sme považovaná za akýsi dôkaz, to snáď nemyslíte vážne. Sme drzí, sme otravní, sme klamári. To je náš postoj k denníku Sme. Denníku Sme neverím ani to, že je. K tejto téme bolo povedané všetko, my ideme zatepľovať. Ľudia nie sú zvedaví na tieto kriváctva médií a politikov."

Robert Fico

" Predkrízové odhady toho, koľko je na Slovensku bohatých ľudí boli trochu nadsadené. Mali sme pocit, že keď sami bohatneme, bohatnú všetci. Vzhľadom k dobe, keď Z1 začala, sa jej ekonomika nemôže vyvíjať inak. Je to televízia nie pre masy, ale pre úzku skupinu divákov. Tešili sme sa, ako tam budeme našich kamarátov, ako je Antonín Charouz, nútiť aby tam dával reklamu na mercedes , ako tam budú inzerovať butiky z Parížskej ulice. Z1 má rovnakú cieľovú skupinu, ako predajcovia luxusného segmentu. Ale ono to bohužiaľ nefunguje, predaj luxusného tovaru šiel dolu. Ľudia si teraz nechodia kupovať hodinky za milión, vidím to sám na sebe, musíme šetriť. V Česku je s televíziou ešte jeden problém - čokoľvek sa stane, hneď sa to dostane do vysielania verejnoprávnej spravodajskej ČT24." Patrik Tkáč

V Dubnici nad Váhom sa posrali

V Dubnici nad Váhom sa posrali

Vážení návštevníci.
Vzhľadom na nežiadanú medializáciu našich stránok jedným zo Slovenských týždeníkov sme boli nútení naše stránky dočasne zablokovať.Dovoľujeme si poznamenať, že všetky informácie, ktoré boli, sú alebo budú uvedené na našich stránkach sú bez záruky - majú len informatívny charakter.Taktiež si dovoľujeme ospravedlniť sa za chybu, ktorá vznikla prepisom dát tretej strany do nášho databázového systému, vysloviť hlboké poľutovanie nad konaním niektorých senzáciechtivých a ctižiadostivých novinárom.Vzhľadom na prípravu novej verzie redakčného systému boli do systému vložené údaje, ktoré slúžili len na jeho testovanie. Jednalo sa najmä o register lietadiel, fotografie, niektoré články a podobne. Jednalo sa prevažne o nezmyselné slovné spojenia, prípadne náhodné mená. Na základe týchto vložených údajov sme celý systém ladili a upravovali. Bohužiaľ, údaje, ktoré boli vložené do nového systému sa aj napriek nášmu úsiliu chybou ešte nedoladeného software zobrazovali aj na súčasných stránkach ProfiPilot.sk, čoho sa chopila novinárka, pani Kapustová.Kontakt na ňu je tu: Mgr. Lenka Kapustovávedúca oddelenia aktualítPlus 7 dníPanónska cesta 9852 93 Bratislava 5tel.: +421 2 321 53 195kapustova@7plus.skAktualizácia 28.mája 2009, 9:30 Ako novinárka sama v článku píše, cez víkend sa zmenili informácie v databáze nových stránok profipilota. Nakoľko prebiehajú práce na sfunkčnení nového webu a uvedomili sme si možnosť zneužitia mena vysokopostaveného politika, tieto informácie sme upravili tak, aby neboli zameniteľné s menom politika. Dištancujeme sa od vyhlásenia novinárky, ktorým tvrdí, že kontaktovala našu redakciu. Nikto z ľudí, ktorí ProfiPilot.sk priamo obhospodarujú nebol kontaktovaný ani e-mailom a ani telefonicky. Rovnako aj k zmene informácií v registri došlo nezávisle na tom, čo tvrdí novinárka. ProfiPilot.sk ako webový magazín verejne vyhlasuje, že jediným oficiálnym dokumentom je ten, ktorý má na svojich stránkach Letecký úrad Slovenskej Republiky. Všetkým dotknutým stranám sa vopred ospravedlňujeme za vzniknuté neprijémnosti.

Ďakujeme za pozorumenie
ProfiPilot.sk

28. 5. 2009

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Hollywoodska herečka Demi Moore s manželom Ashtonom Kutcherom pravdepodobne pricestujú do Londýna, aby v sobotňajšom finále súťaže Britain's Got Talent podporili internetovú spevácku senzáciu Susan Boyle. Ako informoval spravodajský portál news.bbc.co.uk, prominentný pár pozvala porotkyňa Amanda Holden prostredníctvom mikroblogovacieho systému Twitter. Moore sa totiž zaradila k slávnym fanúšikom 48-ročnej Škótky po jej prvom verejnom vystúpení, ktoré si ľudia na celom svete cez YouTube pozreli vyše 58-miliónkrát. Amanda Holden sa teda 46-ročnej Moore cez Twitter spýtala, či by nechcela priletieť do Londýna na sobotňajšie finále. Herečka odpovedala, že áno, v prípade, že jej Simon Cowell ponúkne odvoz svojím súkromným lietadlom. Ten napokon hereckému páru ponúkol letenky prvou triedou. "Žiadne súkromné lietadlo? Aj tak je to veľkorysá ponuka! Ďakujem! Aj Simonovi! Kedy je finále?" reagovala Moore na ponuku leteniek. Víťaz alebo víťazka súťaže Britain's Got Talent vystúpi na tohtoročnej Royal Variety Show pred kráľovskou rodinou a získa 100-tisíc libier (v prepočte vyše 114-tisíc eur).
Fotograf Robert Rosen podal žalobu na Chrisa Browna a LA Fitness International. Tvrdí, že keď v priestoroch telocvične v Universal City odfotografoval r'n'b speváka, napadol a zbil ho jeho bodyguard. Požaduje nešpecifikovanú náhradu škody za viaceré ujmy, vrátane napadnutia, ublíženia na zdraví, zámerného spôsobenia citovej traumy a nedbanlivosti. Podľa žaloby Roses fotil Browna a jeho priateľov 13. mája na basketbalovom ihrisku LA Fitness. Fotograf tvrdí, že keď ho naháňal Brownov bodyguard, ktorý na neho zaútočil, spadol zo schodov. O žiadnom násilí zo strany 20-ročného speváka však žaloba nehovorí. Jeden zo zamestnancov fitcentra vraj potom Rosenovi zabránil v odchode z ich priestorov. Podľa Brownovho právneho zástupcu Marka Geragosa je žaloba len výmyslom "paparazza, ktorý sa snaží o publicitu a výplatu". Ako doplnil, o niečo podobné sa už v minulosti pokúsil a neuspel. "Budeme sa rázne brániť," uzavrel. Paparazzo s rovnakým menom totiž v roku 2007 podal podobnú žalobu na Piercea Brosnana. Tú však neskôr zamietli. Žalobu na Browna pritom Rosen podal v ten istý deň, ako spevák zverejnil video, v ktorom sa obhajuje, a tvrdí, že nie je "monštrum". Brown sa skláňa a hovorí priamo do kamery, ktorá je umiestnená pred bowlingovou dráhou. Svojim "skutočným fanúšikom" odkazuje, že v obvineniach ide len o nenávisť voči nemu a nie je "monštrum". Rozpráva aj o svojom novom albume Graffiti a singli, ktorý by mal vyjsť v lete. Chris Brown v súčasnosti čelí obvineniu z vyhrážania sa a fyzického napadnutia speváčky Rihanny.
© 2009, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.
Spoločnosť Tiscali International Network, bývalá zložka Tiscali Group, dnes oznámila, že jej kúpa spoločnosťou BS Private Equity SpA, jednou z najväčších talianskych private equity firiem, bola dokončená. Keďže spoločnosť je teraz nezávislá od Tiscali Group, zmení svoj názov na "Tinet". BS Private Equity je odhodlaná presadzovať úspešný podnikateľský model spoločnosti Tinet a naďalej bude podporovať jej stratégiu globálneho rastu na veľkoobchodných trhoch s IP a Ethernetom. Navyše, Tinet posilní výkon svojej siete a zlepší zákaznícke podporné služby. Plánuje tiež sprevádzkovať tretie Network Operations Centre (NOC) v Spojených štátoch. "S podporou významnej private equity firmy sme schopný posilniť náš rast na trhu," hovorí Paolo Susnik, generálny riaditeľ spoločnosti Tinet. "A v dôsledku toho tiež môžeme pokračovať v poskytovaní kvalitných služieb našim zákazníkom." Paolo Pendenza, partner BS Private Equity, sa vyjadril: "Investujeme do spoločností, ktoré majú silný vedúci tím a osvedčený, udržateľný podnikateľský model. Je zrejmé, že spoločnosti Tinet nechýba ani jedno, ani druhé. Naše umenie spočíva v tom, že hľadáme spoločnosti, ktoré sú už silné, a pomáhame im využiť ich celý potenciál. Som presvedčený, že naša účasť pomôže spoločnosti Tinet k dosiahnutiu ešte väčších úspechov."
Facebook včera oznámil, že Digital Sky Technologies (DST), jedna z popredných svetových internetových investičných skupín s významnými akciami vo východoeurópskych a ruských internetových spoločnostiach, investovala do Facebooku 200 mil. USD výmenou za prednostné akcie predstavujúce 1,96 % vlastníckeho podielu, ohodnotené na 10 miliárd USD. Spoločnosť DST okrem toho naznačila, že plánuje odkúpiť kmeňové akcie Facebooku v hodnote minimálne 100 mil. USD, čo by zvýšilo likviditu akcií vlastnených súčasnými a bývalými zamestnancami spoločnosti. Podrobnosti tohto plánu by mali byť oznámené v lete. V súlade s bežnou praxou Facebooku, DST nebude zastúpená vo vedení Facebooku a nebude vlastniť špeciálne právo pozorovateľa. "Táto investícia dokazuje pokračujúci úspech Facebooku vo vytváraní celosvetovej sociálnej siete," uviedol generálny riaditeľ Facebooku Mark Zuckerberg. "Ťažko sme pracovali, aby sme na Facebook prilákali viac ako 200 miliónov ľudí – 70 percent za hranicami USA – ktorí jeho prostredníctvom komunikujú s priateľmi, rodinou a spolupracovníkmi. Oslovilo nás množstvo firiem, ale DST ich prevýšili vďaka globálnej perspektíve, ktorú prinášajú – doloženej pôsobivým rastom a finančnými úspechmi ich internetových investícií. Na spoluprácu s tímom DST sa veľmi tešíme." "Naše skúsenosti s investovaním v ostatných regiónoch odhaľujú obrovskú hodnotu, ktorú vytvárajú spoločnosti budujúce sociálne siete, pretože nanovo definujú spôsob, akým ľudia spolu komunikujú," uviedol Yuri Milner, výkonný riaditeľ DST. "Podľa všetkých dôležitých meradiel – užívateľský rast a účasť, technologické inovácie a finančný výkon – je Facebook na podobnej trajektórii, aj keď v oveľa globálnejšom meradle. Veľmi radi investujeme do Facebooku Marka a jeho tímu, pretože robia svet otvorenejší a prepojenejší." Spoločnosť DST, ktorá má sídlo v Londýne a Moskve, je uznávaný investor mnohých úspešných internetových spoločností, pričom vlastní významné podiely v Rusku a vo východnej Európe, napr. v Mail.ru, Forticom a v Kontakte. Hlavné aktíva DST predstavujú viac ako 70 percent všetkých prezretí stránok v ruskom jazyku a jej sociálne siete sú lídrom na trhu vo viac ako 13 krajinách, pričom oslovujú viac ako 350 miliónov ľudí. Spoločnosť DST prevádzkujú traja partneri, ktorí majú zázemie v prevádzke, investíciách a financovaní: Juri Milner, v minulosti generálny riaditeľ Mail.ru, webovej stránky v ruskom jazyku č. 1; Gregory Finger, bývalý šéf moskovskej kancelárie NCH, multimiliardového hedžového fondu; a Alexander Tamas, bývalý šéf oddelenia investičného bankovníctva americkej investičnej banky Goldman Sachs. Vďaka pokrokovému chápaniu príležitostí v oblasti technológií a sociálnych médií je spoločnosť DST pre Facebook výborným partnerom, ktorý mu môže pomôcť otvoriť ďalšie možnosti rastu.
Núrí al-Malíkí
Iracká spravodajská služba zažalovala britské noviny The Guardian za urážku na cti po tom, ako tento denník vo svojej správe označil vládu irackého premiéra Núrího al-Malíkího za "čoraz autokratickejšiu". Informoval o tom dnes samotný denník. Podľa správy Malíkí požadoval žalobu po tom, čo Guardian citoval vyjadrenie troch nemenovaných príslušníkov Irackej národnej spravodajskej služby (INIS), že niektoré "prvky Malíkího vlády pripomínajú diktatúru". "Sme sklamaní, že premiér Malíkí inicioval túto mylnú žalobu proti Guardianu. Samozrejme sa budeme brániť," uviedol šéfredaktor Alan Rusbridger. INIS žiada odškodné milión dolárov (vyše 719.000 eur) a prezradenie nemenovaných zdrojov, uviedli noviny, ktoré to odmietajú a najali si už irackého právnika. Súdne pojednávanie odložili na 23. júna. Iracká vláda pôvodne nariadila uzavretie bagdadskej kancelárie Guardianu, túto hrozbu však medzičasom stiahla. Hovorca irackej vlády dištancoval premiéra od žaloby INIS, povedal však, že Malíkí si želá riešenie prípadu v súlade so zákonom. "Veľmi rešpektujeme Guardian, avšak musí dodržiavať profesionálne normy," vyhlásil s tým, že Malíkí sa zasadil za neuzavretie kancelárie týchto britských novín v irackej metropole. Iracké úrady už v minulosti nariadili uzavretie pobočiek médií a často im hrozia právnymi krokmi, keď ich rozhnevajú ich správy. Často však ostane len pri hrozbách, konštatovala agentúra Reuters. Malíkí v sobotu vo vystúpení na konferencii novinárskych odborov v Bagdade vyzdvihol slobodu tlače v dnešnom Iraku. "Vláda neuvaľuje reštrikcie na médiá, pokiaľ nepodnecujú náboženskú neznášanlivosť, nepriateľstvo a nenávisť, a krajina zaručuje slobodu novinárov, pokiaľ pracujú v rámci zákonov," vyhlásil.
Copyright © TASR 2009

STVSNSNEWS

STVSNSNEWS
Slovenská televízia (STV) pred voľbami do Európskeho parlamentu (EP) ignoruje Slovenskú národnú stranu (SNS) a nepozýva jej zástupcov do svojich diskusných relácií. Pre TASR to dnes uviedla prvá podpredsedníčka SNS Anna Belousovová. "Je to vlastne už päť týždňov, čo je SNS v Slovenskej televízii doslova zablokovaná," povedala. Dodala, že ani v období, keď SNS s médiami komunikovala minimálne, z STV ponuku na účasť v nedeľnej diskusnej relácii O päť minút dvanásť nedostala. "Niektoré strany sú tam opakovane týždeň po týždni a SNS nemá priestor po celý čas európskej kampane," povedala s dodatkom, že diskutujúci často rozoberajú témy týkajúce sa SNS, ale bez účasti zástupcu tejto strany. SNS by okrem európskych tém podľa Belousovovej chcela komunikovať aj svoje stanovisko k otázke Špeciálneho súdu (ŠS). "Naši ministri sa pri hlasovaní vo vláde k návrhu zákona, ktorý predložil Smer-SD, zdržali hlasovania. Podčiarkujem, že sme sa zdržali hlasovania, neboli sme proti. Boli sme na koaličných rozhovoroch, keď sme prvýkrát videli ten návrh zákona a boli oboznámení s jeho filozofiou. Nič viac sa pre krátkosť času ani nedalo urobiť," povedala. SNS podľa nej chce v priebehu legislatívneho procesu diskutovať o možných pozmeňujúcich návrhoch. Za nelogické považuje Belousovová napríklad to, že dnešný Špeciálny súd má špeciálnu ochranu, pritom ide len o prvostupňový súd. Definitívne rozhodnutie v prípade odvolania vynáša až Najvyšší súd, ktorý ale takúto ochranu nemá.
Copyright © TASR 2009

Art Film Fest NEWS

Art Film Fest NEWS
Sedemnásty ročník Art Film Festu v Trenčianskych Tepliciach a Trenčíne, ktorý sa uskutoční od 20. do 27. júna, si pripomenie 20. výročie nežnej revolúcie dvoma filmami. Počas festivalu uvedú dokument Občan Havel přikuluje, ktorý nakrútil český režisér Jan Novák spolu so synom Adamom. Vo filme rozprávajú o Havlovom pôsobení v trutnovskom pivovare v polovici 70. rokov a pátrajú po okolnostiach vzniku Havlovej kultovej divadelnej hry Audiencia. Snímka prináša svedectvo o normalizačných absurditách, približuje metódy eštebáckych vypočúvaní, existenciu bytového divadla či incident okolo zadržanej dodávky s „protištátnou“ literatúrou. Obsahuje rozhovory s disidentmi, bývalými policajtmi, zamestnancami pivovaru i známymi hercami. Na festivale zároveň premietnu americký dokumentárny film The Power of the Powerless (Moc bezmocných) režiséra Coryho Taylora, ktorý chronologicky mapuje nežnú revolúciu v uliciach Prahy a Bratislavy a skúma škodlivé účinky takzvanej „gumovacej“ histórie. Pýta sa, prečo si dnes tak veľa z nás nechce pripomínať svoju komunistickú minulosť, a upozorňuje, že to má znepokojivý dopad na mladých ľudí. Komentár k filmu načítal slávny herec Jeremy Irons.
© 2009, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Zajac za 66,3 centa

Zajac za 66,3 centa
Pojednávanie v spore na ochranu osobnosti, medzi bývalým ministrom zdravotníctva Rudolfom Zajacom a Slovenskou televíziou (STV) sa dnes začalo na bratislavskom okresnom súde. Zajac žaluje STV za reportáž Trafikanti, odvysielanú v relácii Reportéri v máji 2007. Reportáž bola o transformácii nemocníc na akciové a neziskové organizácie. Podľa exministra STV hrubo zasiahla do jeho osobnostných práv, keď odvysielala výrok prezidenta Slovenskej lekárskej komory Milana Dragulu: „Viem, že mnohí dostávali od ministra Zajaca trafiky a usadzovali sa v správnych a dozorných radách za nejaké možné iné protislužby, ktoré nemôžem tu vysloviť, pretože by som mohol byť žalovateľný“. Zajac tvrdí, že reportáž bola neobjektívna, skreslená, uvedené výroky neboli založené na pravde a poškodili jeho dobrú povesť a meno. Zároveň dodal, že nešlo o žiadne rozdávanie nemocníc ani o žiadnu tichú privatizáciu a zdôraznil, že sa nemal možnosť k problému vyjadriť. Podľa neho takáto reportáž nemala vôbec vyjsť. Exminister žiada od televízie ospravedlnenie a nemajetkovú ujmu 66, 3 centa. Odmietol mimosúdnu dohodu, ktorú navrhla televízia. Podľa právneho zástupcu STV žalobca nepreukázal, žeby mu bola spôsobená osobná ujma, reportáž nenarážala na jeho osobu ale na post ústavného činiteľa, ktorý zastával a preto by mal zniesť väčšiu mieru kritiky. Ako ďalej dodal, výroky neodzneli z úst redaktorov relácie, ale od respondetov. Právny zástupca STV preto ako svedkov nechal predvolať redaktora relácie Reportéri Ivana Bradu či prezidenta Slovenskej lekárskej komory Milana Dragulu. Zajac považuje Dragulov výsluch za neopodstatnený, lebo sa za výroky ospravedlnili. Zároveň bývalý minister zdravotníctva dodal, že toto ospravedlnenie Dragula nezabezpečil v tlači, preto naňho podal žalobu na súd. Zajacov advokát nedal žiadne návrhy na doplnenie dokazovania. Po vypočutí návrhov súd odročil pojednávanie na 17. septembra, kedy plánuje vypočuť svedkov a pozrie si záznam z relácie Reportéri.
© 2009, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

STV NEWS

STV NEWS
Slovenská televízia odvysiela dnes o 22.10 na Dvojke živú diskusnú reláciu Večer na tému: Kvalitný štát. Takmer 20 rokov od zmeny režimu sa občan pýta: žije sa mi jednoduchšie, ako predtým alebo nie? Odpoveď je zložitá, lebo štát sa v súčasnosti k občanovi správa naďalej ako jeho nadriadený. Byrokracia z úradov nezmizla, ľudia naďalej stoja v radoch na poštách, u lekára, v zdravotných poisťovniach, v Sociálnej poisťovni, na polícii, v úradoch každého stupňa. Úradník je naďalej "pán", ktorého pečiatka rozhoduje o osude občana. Byrokracia nie je ani zďaleka na ústupe, aj naďalej sťažuje ľuďom život. Mnohé kompetencie štát preniesol z centra na samosprávu, no ani tam sa veľa v prospech občana nezmenilo: chýba účinná kontrola, ktorá by na samosprávnej úrovni kontrolovala toky peňazí, ich využitie, informovanie smerom k občanovi. Ľudia nepoznajú svoje práva a možnosti, nevedia, čo všetko môžu od samosprávy žiadať. Samosprávni predstavitelia často konajú bez výberových konaní, rozhodujú bez mandátu občana o predaji mestského, či obecného majetku a mnohé transakcie sú podfarbené korupciou a klientelizmom. Aká je teda kvalita štátu? Kam sa dostal občan vo vzťahu k štátnej moci, či voči miestnej samospráve? Slúži štát občanovi alebo občan je naďalej vazalom štátu? V relácii Večer na tému bude moderátor Jozef Hübel hľadať odpovede na tieto (a nielen tieto) otázky spoločne s hosťami: Šarlotou Pufflerovou z Občianskeho združenia Občan a demokracia Jánom Turčanom, splnomocnencom vlády pre územnú samosprávu Viktorom Nižňanským, prezidentom M.E.S.A.10 Jozefom Turčánym, podpredsedom Združenia miest a obcí Slovenska (ZMOS) Zuzanou Szatmáry, riaditeľkou Nadácie Charty 77 Do diskusie môžu diváci prispievať zaslaním otázky na e-mailovú adresu: vecernatemu@stv.sk

TOP OF THE POPS

TOP OF THE POPS
1. LET´S DANCE 3 -Markíza- 24.5.2009; 2.Ordinácia v ružovej záhrade III. (29.) -Markíza -19.5.2009 ; 3.Modré z neba- Markíza -20.5.2009 ; 4.*TELEVÍZNE NOVINY- Markíza- 19.5.2009 ; 5. Ordinácia v ružovej záhrade III. (30.) -Markíza- 21.5.2009 ; 6. Aj múdry schybí- Markíza -22.5.2009; 7. Pošta pre teba -Jednotka -23.5.2009 ; 8.*Panelák -TV JOJ- 18.5.2009; 9. *DNES- Markíza -19.5.2009; 10.*NOVINY TV JOJ -TV JOJ -24.5.2009 ; 11. *Športové noviny -Markíza -24.5.2009 ; 12. Kuriér 2 -TV JOJ -22.5.2009 ;13.*NAJLEPŠIE POČASIE -TV JOJ -18.5.2009 ; 14.Agent v sukni 2 -Markíza- 23.5.2009 ;15. Kutyil s.r.o.- TV JOJ -18.5.2009; 16.*ŠPORT- TV JOJ -24.5.2009 ; 17. Danielle Steelová: Spomienky- Jednotka -18.5.2009 ;18. Zámena manželiek (7.)- Markíza- 20.5.2009 ;19. Ako som prežil -TV JOJ- 20.5.2009 ; 20.*Počasie Markíza 19.5.2009 Pozn . Pri reláciách opakujúcich sa každý deň (spravodajstvo, šport, sitcom a pod.) je uvedená relácia s najvyššou hodnotou ratingu za celý týždeň ; © Výskum programu STV

Na odstrel

Na odstrel

27. 5. 2009

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS
Novinárom dnes na Úrade vlády SR ponúkli minerálnu vodu s logom Smer proti kríze. Pri dlhom čakaní na záver koaličnej rady síce občerstvenie potešilo, ale vynorila sa otázka, či vládny Smer-SD chce takto novinárov získať na podporu jeho kandidátov vo voľbách do Európskeho parlamentu. Riaditeľ tlačového a informačného odboru Úradu vlády SR Braňo Ondruš pre agentúru SITA konštatoval, že novinárom chceli poskytnúť počas dvojhodinového čakania aspoň základné občerstvenie. "Keďže rokovanie zvolával Smer-SD, tak minerálky ponúkla novinárom Katka Kližanová-Rýsová." Hovorkyňa strany Smer-SD Katarína Kližanová-Rýsová pre SITA uviedla, že rokovanie koaličnej rady je straníckou záležitosťou a novinárom chcela poskytnúť aspoň základný komfort. "Tak som si dovolila priniesť minerálku, na ktorej je spomínaná etiketa. Minerálku si dal vyrobiť líder kandidátky strany Smer-SD pre voľby do EP Boris Zala pre potreby svojej kampane." Pripomenula pritom, že novinárom už priniesla "koláče od mamy aj svokry" a dodala, že "žiadny iný zámer, ako poskytnúť novinárom základný komfort, v tom naozaj nebol."

© 2009, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

V prvom kvartáli 2009 dosiahla internetová reklama na serveroch členov Asociácie internetových médií hodnotu 6,05 mil. (182 mil. Sk). V porovnaní s prvým kvartálom predchádzajúceho roku ide o 20%-ný nárast. V prvých troch mesiacoch roku 2008 dosiahla internetová reklama hodnotu 5,03 mil. (151,5 mil. Sk). Najväčší podiel pritom mala tradične bannerová reklama (50,3 %), riadková inzercia (23,9 %) a katalógová inzercia (17,4 %). „Niekoľkoročné porovnávania prvých kvartálov v príjmoch internetovej inzercie nám dávajú predstavu o vývoji trhu a dlhodobo sa nám potvrdilo, že celoročné nárasty sú zvyčajne vyššie," hovorí Milan Csaplár, Predseda Správnej rady AIM a dodáva: „Práve v prvom kvartáli zasiahla hospodárska kríza Slovensko najviac. Zadávatelia začali efektívnejšie hospodáriť so svojimi rozpočtami, ale ako naznačujú čísla, internet patrí medzi atraktívne masmédiá a kríza sa ho dotkla najmenej.“ Rich médiá zaznamenali 800 %-ný nárast.
„Aj keď celkové odhadované príjmy za multimediálnu reklamu na internete v tomto roku budú niekde na úrovni pod 1 mil. Eur, všeobecný nárast znamená, že zadávatelia si uvedomili multimediálny faktor internetu. Smelo by som mohol povedať, že sú to prvé náznaky presunu inzertných príjmov z televízneho podielu. Samozrejme v tomto prípade ide o dlhodobý proces,“ myslí si Csaplár. V rámci monitorovania inzercie prináša Asociácia internetových médií po prvýkrát aj rozdelenie súčtu príjmov z bannerovej reklamy a rich médií podľa jednotlivých odvetví. Podľa očakávania sa na prvom miesta s takmer 23 %-ným podielom umiestnili telekomunikácie. Nasleduje motorizmus (16,8 %) ktorému výdatne pomohlo aj promovanie šrotovného. Prekvapením je tretie miesto pre drogistický tovar a parfumériu (10,6 %), až za touto kategóriou nasledujú finančný sektor (10,1 %). Prvú päťku uzatvára potravinársky tovar(7,8 %). „Dúfame, že zverejnením reklamných príjmov podľa odvetví presvedčíme viac zadávateľov o tom, že reklama na internete má svoje opodstatnenie. Veď už tretie a piate miesto pre drogistický a potravinársky tovar vyvracajú predsudky, že na internete sa nedá efektívne propagovať rýchloobratkový tovar,“ hovorí Milan Csaplár. AIM funguje od mája 2005 ako združenie slovenských médií na internete, ktorého hlavným cieľom je zabezpečiž informovanosť o internete a možnostiach jeho využitia ako reklamného média. V súčasnosti ho tvorí 29 členov. Najnovším riadnym členom je spoločnosť Creative Solutions. AIM pribudol aj prvý pridružený člen – spoločnosť ETARGET SE. Objemy za prvý kvartál roka 2008 nahlásilo 18 členov. Objemy za prvý kvartál roka 2009 nahlásilo 26 členov, pričom prvé čísla sú za rok 2004. Združenie je aj zadávateľom reprezentatívneho merania slovenského internetu AIMmonitor, ktoré sa realizuje od januára 2007. Jeho merania sa môžu zúčastniť aj nečlenovia združenia. Uvedené objemy internetovej reklamy vyjadrujú media-net hodnotu reklamy na členských internetových serveroch AIM. Znamená to, že ide o vyfaktúrovanú hodnotu vrátane agentúrnych provízií mediálnych a reklamných agentúr. V prípade, ak by sa mala určiť gross hodnota, musela by sa k uvedeným hodnotám pripočítať poskytnutá zľava internetových médií ako aj hodnota nepredaného a bartrovaného reklamného priestoru.

26. 5. 2009

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Melanie Brown známa ako Mel B rokuje s predstaviteľmi hudobného televízneho kanálu VH1 o vysielaní reality šou, v ktorej budú hľadať členky do novej dievčenskej popovej skupiny. Tridsaťtriročná speváčka chce zostaviť formáciu, ktorá dosiahne rovnaký úspech ako ona a jej kolegyne z pätice Spice Girls. "Bude to skutočná šanca nájsť neskúsené talenty, ktoré sa budú vyvíjať počas šou," citovala hviezdu internetová stránka DigitalSpy.co.uk. Po hviezdnej kariére speváčok hitov Wannabe, 2 Become 1 či Spice Up Your Life túži britská dievčenská skupina The Saturdays, ktorej členky vyhlásili, že sú pripravené dosiahnuť rovnaký stupeň popularity. Zatiaľ sú však najúspešnejším ženským hudobným zoskupením všetkých čias stále Spice Girls, ktoré tvorili Emma Bunton, Victoria Beckham, Melanie Brown, Melanie Chisholm a Geri Halliwell.
Prezident Hugo Chávez sľúbil Venezuelčanom štvordňový televízny maratón vlastných vystúpení, počas ktorých bude hovoriť, spievať či polemizovať s odporcami. Chávezova šou bude trvať od štvrtka do nedele pri príležitosti 10. výročia odštartovania jeho pravidelného televízneho programu Alo Presidente, v ktorom každý týždeň národu vysvetľuje rozhodnutia vlády či svoje názory na súčasné dianie. Relácia Alo Presidente sa vysiela každú nedeľu a trvá štyri hodiny, tentokrát však Chávez chce odvysielať jej zvláštnu verziu. "Bude to v kapitolách, ako seriál. Bude tam všetko: piesne, analýzy," povedal Chávez.

© 2009, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Predseda českej vlády Jan Fischer uznal dnes argumenty novinárov a sčasti aj politikov, že sporná novela mediálneho zákona, ktorá platí v Česku od 1. apríla, vyžaduje ďalšiu novelizáciu. Fischer dnes na úrade vlády prijal niekoľko šéfredaktorov českých médií a sľúbil im, že jeho vláda vypracuje zásadnú novelu. Tú však bude schvaľovať pravdepodobne až budúca vláda. Fischerov kabinet podporuje aj menšiu poslaneckú novelu mediálneho zákona, ktorá povolí zverejňovanie záznamov či prepisov policajných odpočúvaní vo verejnom záujme, ale nebude riešiť iné sporné časti novelizovaného zákona – zákaz zverejňovania mien obetí trestných činov a vysoké tresty a pokuty za jeho porušenie. Dnešná právna úprava je zvláštna: napríklad, ak by sa nejaký politik stal obeťou únosu, médiá by jeho meno nesmeli zverejniť - iba ak by k tomu dostali jednoznačný súhlas dotyčnej osoby. Za porušenie zákona hrozí novinárovi až päťročné väzenie a periodiku aj päťmiliónová pokuta (takmer 186.000 euro). Skupina 17 šéfredaktorov hlavných českých denníkov, týždenníkov, internetových serverov a predseda Syndikátu novinárov ČR Miroslav Jelínek sa na Fischera obrátili o pomoc už pred niekoľkými týždňami. Podľa šéfredaktorov, ale aj skupiny senátorov a niektorých právnikov, je dnes platná novela protiústavná, pretože obmedzuje slobodu tlače a zasahuje do slobody prejavu a slobodného šírenia informácií. "Tresty za porušenie zákona sú absolútne neúmerné, samotné zverejnenie uvedených informácií dnes český právny poriadok považuje za nebezpečnejšie než, napríklad, šírenie detskej pornografie, ktoré je možné potrestať maximálne tromi rokmi väzenia," pozastavili sa pisatelia. Novelou sa bude zaoberať aj Ústavný súd ČR, na ktorý sa na žiadosť novinárov obrátila skupina senátorov.
Vatikánsky rozhlas, ktorý vysiela v 47 jazykoch do celého sveta a náklady na jeho prevádzku dosahujú takmer 20 miliónov eur ročne, bude vôbec po prvý raz vysielať reklamu, aby aj takýmto spôsobom zmiernil straty. O opatrení informoval dnes na tlačovej konferencii hovorca Vatikánu, páter Federico Lombardi, ktorý má aj dlhoročné skúsenosti s pôsobením vo vedení stanice Radio Vaticana. V období od 6. júla do 29. septembra sa v piatich jazykových mutáciách (taliansky, anglicky, španielsky, francúzsky, nemecky) Vatikánskeho rozhlasu objavia reklamné spoty energetického giganta Enel, známeho aj z pôsobenia na Slovensku. Pri výbere reklamy do vysielania bude rozhlasová stanica podľa slov pátra Lombardiho "prihliadať najmä na typ produktu, aký "odkaz či posolstvo" v sebe zahŕňa, ako aj na samotnú formu spracovania reklamného spotu. Prezident Enelu Piero Gnudi sa na tlačovej konferencii vyjadril, že pre firmu, na čele ktorej stojí, "je cťou byť prvým klientom tohto jedinečného média." Ako vyplýva z komuniké Svätej stolice, takmer 80 rokov od prvého vysielania vďaka Piovi XI., ktoré zrealizoval Guglielmo Marconi, potvrdzuje Vatikánsky rozhlas svoje "povolanie k medzinárodnosti a k technologickej inovácii vďaka sérii projektov, ktoré jej umožnia čeliť ešte dynamickejšie a primeranejšie budúcnosti."
Copyright © TASR 2009

Keby len to...

Keby len to...
Skupina občanov začala zbierať podpisy pod hromadnú pripomienku proti regulácii vysielania na internete. Agentúru SITA informoval jeden zo signatárov pripomienky Ondrej Dostál z Občianskej konzervatívnej strany (OKS). Pripomienka sa týka návrhu novely zákona o vysielaní a retransmisii z dielne ministerstva kultúry, ktorou sa má do pôsobnosti niektorých regulácií obsiahnutých v zákone a pod kontrolu Rady pre vysielanie a retransmisiu (RVR) SR dostať aj televízne vysielanie prostredníctvom internetu. "Uvedený zámer považujeme za neodôvodnený zásah do slobody šírenia informácií," uvádza sa v hromadnej pripomienke. Regulácia rozhlasového a televízneho vysielania má podľa nej zdôvodnenie v obmedzenom počte frekvencií na terestrické vysielanie, ktoré možno poskytnúť vysielateľom na základe licencií. V prípade internetu takéto obmedzenie podľa signatárov pripomienky neexistuje, prostredníctvom internetu môže vysielať neobmedzený počet vysielateľov. "Internet bol doteraz priestorom slobodného šírenia informácií a sme presvedčení, že by to tak malo ostať, návrh novely považujeme za nebezpečný prvý krok k zavádzaniu štátnych regulácií do slobodného prostredia internetu." Keďže povinnosť zaviesť istý regulačný rámec aj pre televízne vysielanie prostredníctvom internetu vyplýva z európskej smernice, signatári pripomienky navrhujú úpravu predkladanej novely zákona. Regulácia sa má podľa signatárov pripomienky vzťahovať iba na najväčších vysielateľov televízneho vysielania prostredníctvom internetu, ktorých vysielanie prijíma viac ako 30 % obyvateľov. Podpisy pod hromadnú pripomienku budú signatári zbierať do piatka 29. mája. Medzi signatármi sú ľudia z OKS, Ivan Kuhn a ďalší zástupcovia Konzervatívneho inštitútu M. R. Štefánika, Elena Akácsová, šéfredaktorka internetového magazínu www.inland.sk, Eugen Korda a Silvia Pňačková zo Sme, František Šebej z týždenníka .týždeň a ďalší. Zákon o vysielaní a retransmisii by sa mal podľa návrhu novely MK SR od decembra vzťahovať popri verejnoprávnych vysielateľoch (STV a SRo), súkromných televíziách a rádiách aj na internetových vysielateľov a poskytovateľov audiovizuálnej mediálnej služby na požiadanie (video na požiadanie). Novela vychádza z povinnosti Slovenska zaviesť do svojho právneho poriadku ustanovenia európskej smernice z 11. decembra 2007 o televíznom vysielaní. Podľa smernice "televízne vysielanie v súčasnosti zahŕňa najmä analógovú a digitálnu televíziu, živé vysielanie cez internet (live streaming), vysielanie cez internet (webcasting) a video na požiadanie s obmedzenou účasťou používateľa na jeho ovládaní (near-video-on-demand)“. Návrh novely zákona sa preto vzťahuje len na také vysielanie cez internet, ktoré je vysielaním televíznej programovej služby. To znamená, že ide o vysielanie so zámerným časovým usporiadaním programov a ďalších zložiek, ktoré vytvárajú uzatvorený celok, ktorý môže sledovať široká verejnosť a vysielateľ ho poskytuje s cieľom verejnosť informovať, zabávať alebo vzdelávať. Podľa návrhu novely nebude vysielanie cez internet podmienené udelením licencie. Vysielateľ cez internet bude mať voči RVR len oznamovaciu povinnosť.
© 2009, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Art Film Fest NEWS

Art Film Fest NEWS
Počas 17. ročníka Art Film Festu, ktorý sa uskutoční 20. až 27. júna v Trenčianskych Tepliciach a Trenčíne, organizátori pripravili bohatý hudobný program. Po kvalitnom filme sa môžu návštevníci zabaviť na open air koncertoch alebo v komornejšom prostredí festivalovej kaviarne. Na začiatku festivalu, v nedeľu 21. júna, sa na trenčianskom námestí predstavia Bratia Ebenovci spolu s rockovou rytmikou skupiny Vladimíra Mišíka ETC Band. Bratia Ebenovci sa neriadia žiadnymi pravidlami šoubiznisu, ale vlastnými chuťami. Traja bratia - Kryštof, Marek a David vstúpili na scénu na konci 70. rokov. Dodnes žnú úspech so svojimi vtipnými textami, ktoré píše herec a moderátor Marek Eben. V muzike Bratov Ebenovcov sa prelína vážna hudba, folk, rock či džez. Druhý trenčiansky open air koncert sa uskutoční v stredu 24. júna. Návštevníci festivalu sa môžu tešiť na Richarda Krajča a jeho kapelu Kryštof, ktorá sa zviditeľnila na hudobnej scéne v roku 2001, keď vydala debutový album Magnetické pole. O rok neskôr nahrali CD V siločarách, na ktorom sa nachádza jeden z najväčších hitov kapely - Obchodník s deštěm. Hneď po koncerte kapely Kryštof sa vo festivalovej kaviarni v Trenčianskych Tepliciach predstaví slovenská speváčka Jana Kirschner, ktorá. okrem iného, naspievala aj titulnú skladbu k filmu Pokoj v duši.
© 2009, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.