DALITO!

28. 3. 2009

STV NEWS

STV NEWS
Slovenská televízia s potešením oznamuje, že v roku 2010 sa chce opäť zapojiť do 55. ročníka prestížnej autorskej pesničkovej súťaže Eurovision Song Contest. Zámerom manažmentu STV je uverejniť výzvu na prihlásenie sa do súťaže bezprostredne po skončení aktuálneho finále v máji v Moskve. "Chceme vytvoriť väčší priestor pre autorov skladieb a tvorivé tímy, aby sa mohli venovať špecifickej príprave súťažných skladieb a vybrať pre nich najvhodnejších interpretov, aranžmán i choreografiu," uviedol generálny riaditeľ STV Štefan Nižňanský. Veríme, že na budúci rok príde do Slovenskej televízie ešte viac prihlášok (tento rok ich bolo 177), vrátane renomovaných autorov, skladateľov aj interpretov. Úroveň celej súťaže je daná predovšetkým prihlásenými piesňami. Pre každého, kto sa zúčastní, je šanca, aby uspel nielen na domácej pôde, ale aj vo veľkom finále pred 200 miliónovým európskym publikom. Vzhľadom k tomu, že nie všetci prihlásení mohli postúpiť do tohtoročných semifinálových národných kôl, zámerom STV je vrátiť sa k skladbám, ktoré zaradené neboli a vytvoriť pre ich prezentáciu vhodný priestor vo vysielaní Slovenskej televízie. Naša vďaka patrí všetkým rádiám, ktoré hrajú a budú hrať pesničky, prihlásené do Eurovision Song Contest a podporujú tak slovenskú pôvodnú tvorbu.

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS
O vzťahu hovorcov a novinárov včera na pôde Katolíckej univerzity (KU) v Ružomberku diskutovalo päť desiatok ľudí na konferencii Hovorca – partner alebo nepriateľ médií? Predseda združenia Otvorená samospráva (OSA) a hovorca Žilinského samosprávneho kraja (ŽSK) Peter Kubica po konferencii skonštatoval, že hovorcovia a novinári sú najmä kolegami. „To znamená, že máme spoločný záujem a spoločného čitateľa, diváka alebo poslucháča a naším spoločným záujmom je podávať informácie. Aby tok informácií fungoval a aby sme informácie z povestných zamknutých kancelárií alebo zásuviek dostávali von z inštitúcií. A aby ľudia vedeli o tom, čo robí samospráva, štátna správa a čo robia inštitúcie,“ povedal Kubica. Podľa rektora KU Tadeusza Zasępu je prínos pre univerzitu predovšetkým v tom, že sa stáva miestom reflexie. „A môžu tu byť aj odborníci, ktorí sú politikmi, môžu tu byť žurnalisti či hovorcovia, ktorí chcú, aby sa tu realizovala ich myšlienka spoločnej reflexie. KU je univerzitou, kde v centre je človek, ktorý je aj adresátom žurnalistickej práce. Človek, ktorý myslí, má svoj intelekt, človek, ktorý musí byť zodpovedný,“ uviedol Zasępa. Konferencia podľa Kubicu vytvorila priestor pre účastníkov, aby si vymieňali skúsenosti a budovali vzťahy. „Aby sa hovorilo o tom, či vôbec inštitúcie majú mať hovorcov. Či to nie je v období krízy prepych mať človeka, ktorý by sa mal venovať len médiám. Alebo či, naopak, médiá potrebujú relevantné informácie, potrebujú ich včas alebo si ich majú vyhľadávať sami prácne cez internet a prostredníctvom infozákona,“ podotkol Kubica. Podpredseda Slovenského syndikátu novinárov (SSN) Karel Ilja Dvořák zdôraznil, že považuje konferenciu za predpoklad, aby pokračovala korektná spolupráca novinárov a hovorcov. Novinári i hovorcovia, výsledky ich práce, napriek rozdielnym mediálnym stratégiám sú podľa jeho vyjadrenia súčasťou spoločne obývaného mediálneho sveta. Súčasne odmietol jestvovanie pomyselnej bariéry medzi hovorcami a novinármi a podčiarkol, že zodpovednosť za kvalitnú žurnalistiku je spoločná.
© 2009, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

To je TV !

To je TV !

27. 3. 2009

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Komerčná televízna stanica Prima dostala tento týždeň od českej Rady pre rozhlasové a televízne vysielanie pokuty za nedovolenú reklamu v celkovej výške 19,4 milióna českých korún (643962 eur). Televízia podľa hovorkyne Jany Kocovej počká na písomné vyhotovenie rozhodnutia a následne zváži ďalšie kroky.Prima sa mala väčšiny priestupkov dopustiť v minulom roku tak, že uvádzala sponzorov reklamných zvučiek ako neoddelenú reklamu. Sponzori boli napríklad operátori Vodafone alebo T-Mobile. Celkom 3,5 milióna korún (116 179 eur)má firma zaplatiť za vysielanie obsahu, ktorý ohrozuje vývoj detí a mládeže pred 22:00 v reláciách Zberatelia kostí a Jackass.
Copyright © ČTK 2009
Tisíce žiakov vo Veľkej Británii sa zapojili do celoštátneho projektu, v rámci ktorého vytvárajú svoje vlastné správy a reportáže. Projekt s účasťou viac ako 500 škôl koordinuje spravodajská stanica BBC. Žiaci pripravujú televízne, rozhlasové a textové spravodajstvo, ktoré je od dnešného dňa online prístupné na internetových stránkach jednotlivých škôl, ako aj na stránke BBC. K témam projektu Školské správy, na ktoré sa mladí novinári zamerali, patria napríklad obezita, kopírovanie hudby, maturitné testy, či tínedžerské správanie. Obezita sa stala hlavnou témou pre skupinu žiakov na strednej obchodnej škole v Bradforde. Tento problém zachytili prostredníctvom kamery z viacerých uhlov, nechýbal rozhovor s lekárom, pohľady na životosprávu detí a rodičov, či možnosti pohybových aktivít v meste. "Dúfame, že by sme mohli ovplyvniť ľudí a prispieť k tomu, aby neboli obézni. Toto bola pre mňa najvzrušujúcejšia časť projektu," uviedla 12-ročná Alice. Na pomoc pri práci mladých žurnalistov poskytla BBC školám konzultácie skúsených profesionálov. Mladí ľudia tak získavajú novinárske zručnosti a schopnosť lepšie porozumieť najrôznejším formám spravodajských informácií. Môžu si pritom vyskúšať povolanie, pre ktoré sa v budúcnosti možno rozhodnú.

Copyright © TASR 2009
Organizácia médií juhovýchodnej Európy (SEEMO) odsudzuje zastrašovanie novinára Slobodana Vaskoviča a jeho kolegov, ktorí pôsobia v bosnianskej Republike srbskej. Ako uvádza SEEMO vo svojom štvrtkovom vyhlásení, Vaskovič dostal výhražný list podpísaný skupinou Srbskí pomstitelia po tom, ako jeho vydavateľ Novi Magazin zverejnil správy o srbskej pravoslávnej cirkvi. Podľa poštovej pečiatky bol odoslaný 11. marca z mesta Trebinje v Republike srbskej, kde mu o niekoľko dní neskôr bránili pri nakrúcaní reportáže. Vaskovič a jeho štáb 18. marca navštívili Trebinje, kde mali narútiť reportáž pre sarajevskú televíznu stanicu FTV. Počas filmovania pred bránou pravoslávneho kostola prišlo auto s dvoma osobami, ktoré novinárov zastrašovali. Novinári následne hľadali útočisko v kancelárii miestnej mimovládnej organizácie, kde na nich zaútočila skupina rozhnevaných občanov. Reportérom televíznej stanice TV BN na pol hodinu zadržali kameru. Štáb FTV nakoniec z Trebinje eskortovala polícia, dav ho však nejaký čas prenasledoval. Polícia Republiky srbskej začala vyšetrovanie incidentu, doteraz však nezverejnila žiadne konkrétne výsledky. Generálny tajomník SEEMO Oliver Vujovič v súvislosti s týmito prípadmi uviedol, že predstavujú "vážny útok na slobodu tlače" a je potrebné zabrániť ich opakovaniu. "Médiá majú dôležitú úlohu v demokratickej spoločnosti a je preto nevyhnutné, aby reportéri mohli pracovať v otvorenom prostredí a bez strachu z obťažovania," uvádza vo vyhlásení.
© 2009, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

SLOVAK RADIO NEWS

SLOVAK RADIO NEWS
Rádio_FM, štvrtý okruh Slovenského rozhlasu (SRo), je od štvrtka dostupné na väčšom území Slovenska. Viac ho môžu počuť v Žilinskom a Banskobystrickom kraji. Rozhlas totiž vo štvrtok spustil dva nové FM vysielače, ktoré doplnili šírenie Rádia_FM v Dolnom Kubíne (91, 7 MHz) a Žiari nad Hronom (98, 4 MHz), agentúru SITA o tom informovala Alexandra Štullerová - Koreňová z oddelenia SRo pre styk s verejnosťou. Verejnoprávny rozhlas tak robí po tom, ako 2. februára odišiel jeho národnostný okruh - Rádio Patria zo stredných vĺn a svoj program začalo šíriť na VKV (veľmi krátke vlny). Vedenie SRo pritom pre Patriu použilo niektoré frekvencie rádií Regina, Devín a Rádia_FM. Zároveň avizovalo, že rozhlas plánuje pre Rádio Devín a Rádio_FM rozvysielanie kmitočtov v oblastiach Žiar nad Hronom, Dolný Kubín, Ružomberok. Ako sa uvádza v dnešnej tlačovej správe k novým FM vysielačom, "využitie nových frekvencií je pozitívnym pokračovaním zmien, ktoré dopĺňajú chýbajúce miesta v pokrytí jednotlivých programových služieb Slovenského rozhlasu. Hudobné rádio Slovenského rozhlasu tak dostáva väčší priestor na oslovenie cieľových skupín v Žilinskom a Banskobystrickom kraji." Pre chýbajúce zdroje na zaplatenie strednovlnných vysielačov a dlhodobú stratu rozhlasu za vysielanie na stredných vlnách sa manažment SRo rozhodol od 2. februára stredné vlny opustiť. Stredné vlny tiež považuje za technicky nevyhovujúce. Jeho plán odísť z nich však nie je nový. Generálna riaditeľka SRo Miloslava Zemková ho avizovala už počas svojej kandidatúry na post šéfa SRo, má ho aj v projekte, s ktorým ju Rozhlasová rada v apríli 2006 zvolila. Na prechod Patrie zo stredných vĺn na VKV sa vedenie SRo chystalo až koncom tohto roka, po skoordinovaní nových VKV frekvencií pre Patriu. Nakoniec to urýchlil nedostatok peňazí. Maďarské vysielanie sa od 2. februára od 6:00 do 18:00 presunulo na frekvencie Devína, ktoré tvoria 5,17 % jeho pokrytia, a tiež na niektoré frekvencie Rádia_FM, čo predstavuje 3,46 % jeho pokrytia. Devínu počas dňa ostalo pokrytie 81,37 % a FM 85,31 %. Obe rádiá preto ostávajú celoplošnými. Podľa Zemkovej má byť Rádio Patria regionálnou programovou službou. Umožňuje to aj zákon o SRo, podľa ktorého stačí, ak rozhlas prevádzkuje celoplošne už nie päť, ale tri programové služby. Rozhlas pri odchode zo stredných vĺn avizoval, že tento a budúci rok sa chce zamerať na dokrytie maďarského vysielania v oblasti Bratislavy, Dunajskej Stredy a okolia. Okrem iného tiež chce individuálne skoordinovať nové frekvencie a posilniť dostupnosť vysielania Rádia Devín.
© 2009, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Reklamná pauza, teraz sa môžete ísť....

Reklamná pauza, teraz sa môžete ísť....

Stanovisko KRAS

Stanovisko KRAS k poslaneckému návrhu
novely zákona o reklame
Po predvčerajšom zasadaní Prezídia Klubu reklamných agentúr Slovenska vydali jeho členovia nasledovné stanovisko k návrhu novely zákona o reklame z dielne SDKÚ-DS. 5. februára 2009 posunula Národná rada Slovenskej republiky do druhého čítania návrh zákona ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 147/2001 Z. z. o reklame a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov. Podstatou návrhu je de facto úplný zákaz reklamy alkoholických nápojov s výnimkou piva vo vonkajšej reklame, v kinách, na reklamných predmetoch a prostredníctvom sponzoringu. V dôvodovej správe k návrhu sa uvádzajú informácie o problémoch alkoholizmu a ochrane mladistvých v súvislosti s tým. V doložke vplyvov uvádzajú predkladatelia, že návrh „nebude mať negatívny vplyv na podnikateľské prostredie. Reklamné spoločnosti dokážu výpadok príjmov z reklamy na alkohol vykryť inými aktivitami. Výrobcovia alkoholu tiež nebudú postihnutí.“. Klub reklamných agentúr Slovenska (KRAS) je združenie reklamných agentúr, ktoré poskytujú komplexné služby v oblasti marketingovej komunikácie a majú sídlo v Slovenskej republike. Od svojho založenia v roku 1993 je KRAS riadnym členom Európskej asociácie komunikačných agentúr (EACA) v Bruseli. KRAS je založený s cieľom kontinuálne zvyšovať úroveň slovenskej reklamy a marketingovej komunikácie ako neoddeliteľnej súčasti trhového hospodárstva. KRAS patrí medzi najvplyvnejšie organizácie v oblasti marketingovej komunikácie a ako taký sleduje tiež vývoj legislatívy, ktorá túto oblasť determinuje. Návrh novely zákona o reklame, o ktorom rokuje Národná rada SR v druhom čítaní, zásadným a necitlivých spôsobom mení podmienky mediálneho prostredia na Slovensku a bude mať zásadný dopad i na oblasť sponzorovania kultúrnych a športových podujatí. KRAS považuje za nezodpovedné a neprofesionálne – špeciálne v čase ekonomickej krízy – predložiť takýto návrh bez akejkoľvek odbornej diskusie a navyše bez základného vyčíslenia jeho dopadov na podnikateľské prostredie, ale aj hospodárenie iných právnických osôb pôsobiacich najmä v oblasti kultúry a športu. Predkladatelia v doložke spomínajú reklamné „spoločnosti“ a výrobcov alkoholu, nevravia však vôbec o mediálnom priemysle, ktorý bude obmedzením portfólia reklamných klientov ovplyvnený zásadne. Rokovanie o návrhu bez presných informácii o objeme prostriedkov, ktoré tento segment ročne investuje do reklamy (a tým financuje existenciu nezávislých médií) a bez vyčíslenia prostriedkov, o ktoré vďaka zákazu sponzoringu ročne prídu kultúrne a spoločenské podujatia, je neprípustné a neakceptovateľné. Nemožno pritom opomenúť ani fakt, že v rámci EÚ existuje voľný pohyb tovaru, čo môže znamenať o. i. napr. odliv vydavateľov periodickej tlače do okolitých štátov, najmä ČR (čím by sa opakovala situácia spred niekoľkých rokov). Treba tiež upozorniť na existujúcu Smernicu o audiovizuálnych mediálnych službách, ktorá o. i. umožňuje vo filmoch používať reklamnú techniku umiestňovania produktov. Zákaz reklamy tak, ako je formulovaný, bude vlastne diskriminovať domácich producentov kinematografických diel, a to v prospech iných kinematografií, čo je ďalším predkladateľmi nekvantifikovaným vplyvom na hospodárenie iných právnických osôb. Aj skutočnosť, že návrh zákona neprerokuje výbor, do ktorého kompetencie spadá oblasť médií a kultúry svedčí o tom, že materiál vo svojej dôvodovej správe zavádza a neuvádza skutočnosť, že práve tieto dve oblasti (doplnené oblasťou športu) budú návrhom najzásadnejšie ovplyvnené. Z tohto pohľadu chýba v doložke aj návrh alternatívneho čerpateľného zdroja práve pre oblasť kultúry a športu. KRAS žiada poslancov Národnej rady Slovenskej republiky, aby zamietli návrh, ktorý bol spracovaný bez znalosti všetkých súvislostí a bez relevantnej analýzy jeho dôsledkov. Zároveň vyzýva zákonodarcov, aby zastavili prax, vďaka ktorej sa schvaľujú zákony, ktoré boli predložené a schválené bez zodpovedného prerokovania so všetkými dotknutými skupinami spoločnosti a bez serióznej analýzy vplyvu zmien nielen na dané oblasti, ale i na právny poriadok Slovenskej republiky ako taký.

Členovia Prezídia Klubu reklamných agentúr Slovenska: Juraj Vaculík ,Peter Kontra ,František Toman ,Roman Lazar ,Juraj Miškov .

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA
"Deti nemôžu raňajkovať obohatený urán." Šimon Peres, Izraelský prezident „Nazdávame sa, že nie je v súlade s demokratickým zriadením, aby sa v situácii, keď si aktivisti, hoci aj z extrémistických pozícií, pripomínajú a oslavujú slovenskú štátnosť, použila takýmto drastickým spôsobom brachiálna moc štátu.“ Peter Mulík , tajomník Matice Slovenskej „Veľa prdím. Som trošku plynatá. Netrápi ma to. Je to moje pódium. Mala som už toľko trápnych momentov.“ Katy Perry " Ivan Gašparovič sa nikdy a nijakým spôsobom nepodieľal na príprave textu Ústavy SR a nemôže teda o sebe hovoriť, že je spoluautorom - je to lož. Ivan Gašparovič presadzoval po napísaní textu Ústavy SR jedinú zmenu - aby sa Slovenská národná rada nevolala SNR, ale NR SR a tento návrh sa mu podarilo presadiť. Ivan Gašparovič je deformátorom historického názvu, robil to údajne preto, že za Ústavu budú hlasovať všetci poslanci SMK, pričom nehlasoval ani jeden .Viackrát sa stavia do situácií, v ktorých nikdy nebol a hovorí o rokovaniach, ktorých sa nikdy nezúčastnil. Svedectvo vydávam v záujme pravdy ." Vladimír Mečiar " Pani Radičová ukazuje svoju pravú tvár. V televízii a za podpory hercov hovorí o dialógu, avšak v skutočnosti necháva svojich podporovateľov, aby na internete uverejňovali najvulgárnejšie útoky na predsedu vlády a prezidenta republiky a plánované pracovné aktivity najvyšších ústavných činiteľov narušuje platenými provokatérmi, ktorí ani nevedia, čo držia nad hlavou. " Robert Fico "Vždycky musím a to, čo si myslíte, že hovorím vaše myšlienky alebo jeho, viem, kam sledujete. Hovoril som, že táto kríza je aj kríza hodnôt. Každý človek má určitú hodnotu, myslím, že aj vy, alebo chcete niečo iné povedať, chcete niekoho podkopať alebo niečo sledovať, alebo niečo hľadať," dodal. Na ďalšie otázky odmietol odpovedať. Ja myslím, že stačilo. " Ivan Gašparovič "Nie je možné, aby väčšine Slovenska diktovala bohatá Bratislava, ktorá má absolútne iné problémy, ako má celý zvyšok Slovenska, a potom tie okresy, kde rozhoduje aj podľa svojho percentuálneho zloženia menšina maďarskej národnosti." Anna Belousovová „Mario Hoffmann s údivom a počudovaním sleduje, ako sa projekt medializuje. Je veľmi rád, že celý projekt už pozná aj slovenská verejnosť. Vzhľadom k tomu, že dostáva množstvo ďakovných reakcií od občanov ostrova, pretože pre nich je tento projekt symbolom pozitívnej budúcnosti, nevenuje čas ani úsilie vyvracaniu a boju s nepravdivými informáciami šírenými viacerými britskými občanmi.“ Bernadetta Múdra

26. 3. 2009

Znepokojenie SSN

Znepokojenie SSN
Slovenský syndikát novinárov (SSN) je znepokojený, že východoslovenské podsvetie sa vyhráža redaktorke Zemplínskeho korzára Lýdii Vereščákovej. Tá totiž našla v utorok tento týždeň vo svojej poštovej schránke obálku s popolom, výhražný symbol v reči tamojšieho podsvetia. Ako uviedla vo vyhlásení predsedníčka SSN Zuzana Krútka, syndikát očakáva, že trebišovská polícia splní svoj prísľub a páchateľov, ktorí chceli novinárku odradiť od informovania o kontroverzných aktivitách, vypátra čo najrýchlejšie a postaví pred súd. "Vzhľadom na to, že sa Lýdia Vereščáková dlhší čas a sústavne venuje plánovanému umiestneniu elektrárne v intraviláne mesta Trebišov a podobné obálky dostali aj dvaja predstavitelia občianskeho združenia, ktoré s výstavbou nesúhlasí, je tu zrejmá súvislosť. Aj polícia v Trebišove nám potvrdila, že spojí vyšetrovanie týchto troch prípadov kvalifikovaných ako trestný čin vyhrážania," informovala Krútka. SSN v súvislosti s týmto prípadom upozorňoval na to, že je potrebná vyššia ochrana novinárov voči nátlaku. "Stal sa však opak, nový tlačový zákon (z roku 2008 - pozn. SITA) vynechal aj ochranu, ktorú novinárom garantoval predchádzajúci zákon (z roku 1966 - pozn. SITA)," uvádza sa vo vyhlásení SSN.
© 2009, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

ANNA PREZIDENTKOU ?

ANNA PREZIDENTKOU ?
Prvá podpredsedníčka Slovenskej národnej strany (SNS) Anna Belousovová vyzýva prezidentskú kandidátku Ivetu Radičovú na diskusiu v elektronických médiách. Ako uviedla Belousovová dnes pre agentúru SITA, s Ivetou Radičovou chce diskutovať o jej postoji k Slovenskej republike spred roka 1993 a Radičovú chce pritom usvedčiť, že klamala. Belousovová v stredu na tlačovej besede SNS vyhlásila, že v roku 1991 bola I. Radičová na strane tých, ktorí zorganizovali akciu pod názvom Za spoločný štát. Radičová podľa nej bola aktívnou účastníčkou zhromaždení a vedome klamala, keď tvrdila, že bola len za referendum o rozdelení ČSFR a nebola proti vzniku štátu. "Opakujem - patrila k tým, ktorí označovali vznik SR za hrozbu," zdôraznila prvá podpredsedníčka SNS. Zároveň upozornila, že vo výzve, ktorej bola vtedy Radičová aktivistkou, sa píše: „Vedomí si nenapraviteľných mravných a ekonomických škôd, ktoré by priniesol rozpad ČSFR...“, alebo „konečne máme možnosť trpezlivo hľadať novú formu spolužitia. Využime ju.“ Iniciátori tejto akcie boli podľa Belousovovej tvrdými zástancami a obhajcami ČSFR a tvrdými odporcami vzniku Slovenska ako samostatného štátu. V ďalšom dokumente, ktorý má SNS k dispozícii, sa obracajú k občanom: „Občania Slovenska... možno netušíte, že v najbližších dňoch chce časť poslancov SNR vyhlásiť takú zvrchovanosť, ktorá by znamenala samostatný slovenský štát.“ A ďalej: „Ak chcete povedať svoje „nie“ tejto hrozbe, príďte na míting Za spoločný štát.“ Podľa Belousovovej pre aktivistov iniciatívy Za spoločný štát bol slovenský štát hrozbou. "Pani Radičová bola aktívne proti vzniku Slovenskej republiky. Nemá morálne právo byť prezidentkou Slovenskej republiky - štátu, ktorý ona a niekoľko ďalších ľudí nazývalo hrozbou," vyhlásila prvá podpredsedníčka SNS. Iveta Radičová však upozornila, že okrem SNS v rokoch 1991 a 1992 žiadna politická strana nemala v programe rozbitie spoločného štátu. Pripomenula, že Ivan Gašparovič v roku 1992 kandidoval za HZDS, ktoré malo vo svojom programe zväzok suverénnych republík SR a ČR. „Gašparovič nemal v programe samostatnosť,“ zdôraznila s tým, že ani väčšina obyvateľstva nebola zástancom rozbitia štátu. Zároveň dodala, že petícia, pod ktorú sa podpísala, bola za vypísanie referenda o rozdelení Československa.
© 2009, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

To je TV !

To je TV !

SLOVAK RADIO NEWS

SLOVAK RADIO NEWS
Nízka účasť členov Rozhlasovej rady bola príčinou odloženia včerajšieho rokovania na 8. apríl. Rada mala dnes pokračovať v dvojdňovom zasadnutí, ktoré sa začalo v utorok. Venovať sa mala okrem iného aj činnosti Symfonického orchestra Slovenského rozhlasu a programovej štruktúre rozhlasu na tento rok. Vedenie Slovenského rozhlasu (SRo) malo tiež informovať o ukončení sporu so spoločnosťou Lawyer Partners (LP, predtým BSP LP) v decembri 2008. Rada je uznášaniaschopná a môže rokovať, ak je na jej zasadnutí prítomných aspoň sedem zo všetkých 15 členov. Aj po posunutí začiatku dnešného rokovania sa však potrebný počet členov rady nezišiel. Predseda rady Igor Gallo predpokladá, že rada sa v apríli zíde dvakrát. Najprv na pokračovaní dnes prerušeného rokovania a na ďalšom riadnom aprílovom zasadnutí prerokujú výročnú správu SRo za rok 2008, súčasťou ktorej je účtovná závierka a hodnotenie programu rozhlasu za rok 2008. Tento dokument musí rada predložiť do Národnej rady SR do konca apríla.
© 2009, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Líbáš jako Bůh

Líbáš jako Bůh

25. 3. 2009

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS
Stabilizovať financovanie verejnoprávnych médií a podporiť pôvodnú tvorbu majú zmluvy Slovenskej televízie (STV) a Slovenského rozhlasu (SRo) so štátom. Zavádza ich novela zákona o SRo, ktorú dnes schválila vláda. Prvé zmluvy chcú uzavrieť na budúci rok, vždy na 5 rokov. Každoročne sa budú obnovovať dodatkom. Podrobné znenie zmlúv má minister kultúry Marek Maďarič predložiť vláde do konca septembra. Novela tiež umožní STV a SRo brať bankové úvery. Po pripomienkovom konaní z novely vypadli časti posilňujúce kompetencie Rozhlasovej rady a Rady STV. Zmluvy so štátom majú okrem financovania pôvodnej tvorby zaistiť peniaze na investičné a iné účelové projekty a v prípade rozhlasu i na vysielanie do zahraničia - Radio Slovakia International. Návrhy zmlúv aj dodatkov generálni riaditelia STV a SRo predložia radám a so stanoviskom rád i ministerstvu. Hospodárenie s peniazmi, ktoré STV a SRo dostanú na základe zmlúv so štátom, budú kontrolovať dozorné komisie a ministerstvo. Novela má platiť od septembra. Plán zaviesť zmluvy medzi štátom a verejnoprávnymi vysielateľmi predstavil Maďarič vláde koncom mája 2007. Zmluvy by sa nemali počas ich trvania meniť. Ich existencia by nemala znamenať vylúčenie štátnej podpory na špecifické programové projekty alebo na nové úlohy, zadané štátom, napríklad na digitalizáciu. Generálna riaditeľka Slovenského rozhlasu (SRo) Miloslava Zemková víta novelu zákona o SRo, ktorá vytvára zákonné podmienky pre zmluvy štátu s verejnoprávnymi médiami. Dnes jej návrh posunula do parlamentu vláda. Generálny riaditeľ Slovenskej televízie (STV) Štefan Nižňanský sa k novele vyjadrí, až keď bude mať materiál naštudovaný. Ako ďalej povedal Nižňanský pre médiá počas dnešného rokovania Rady STV, návrh rámcovej zmluvy so štátom má predložiť rade do konca apríla. Predpokladá, že televízia by zmluvu so štátom mala podpísať v novembri alebo decembri. Návrh novely sa podľa Zemkovej počas jej prípravy výrazne zmenil, pričom bola akceptovaná väčšina pripomienok rozhlasu. Pozitívne je, že návrh rieši disproporciu medzi zákonmi o SRo a o rozpočtových pravidlách verejnej správy a zavádza nový inštitút - zmluvu so štátom. "Všetky ostatné otázky, ako je technika tvorby zmluvy so štátom, jej dodatky alebo presné obsahy, tak to už bude otázkou reálnej praxe, pretože nikto takúto zmluvu ešte nemá. My na nej momentálne pracujeme a v apríli alebo začiatkom mája bude prvý variant predložený do Rozhlasovej rady," uviedla dnes Zemková pre médiá. Prvé zmluvy by sa mali uzavrieť už na budúci rok, vždy na päť rokov. Každoročne sa budú obnovovať dodatkom. Podrobné znenie zmlúv má minister kultúry Marek Maďarič predložiť vláde do konca septembra. Po pripomienkovom konaní z novely zákona o SRo vypadli časti posilňujúce kompetencie Rozhlasovej rady a Rady STV. Kritika zámeru posilniť kompetencie rád viedli k tomu, že ministerstvo kultúry od toho ustúpilo a sústredilo sa na hlavný cieľ - novelizáciu zákonov nevyhnutných pre zavedenie zmlúv. Prípadné posilnenie právomocí členov rád, ale bez ich zodpovednosti za službu verejnosti, kritizoval Slovenský syndikát novinárov. Prvý text novely napríklad obsahoval aj časť, podľa ktorej by generálni riaditelia STV a SRo mohli vymenovať svojich najbližších spolupracovníkov - štatutárnych zástupcov - až po súhlase príslušnej rady. V súčasnosti sa rada k návrhu na vymenovanie len vyjadruje. Zemková považuje súčasné nastavenie rád STV a SRo ako orgánov dohliadajúcich na dodržiavanie verejnej služby za správne. Problémom podľa nej je, že dochádza k podstatnému rozširovaniu právomocí rád bez zaistenia ich odbornosti. Tvrdí, že k zmene tvorby rád treba širšiu diskusiu a prípadnú zmenu neočakáva skôr ako v budúcom volebnom období. Ak novelu v súčasnej podobe schváli parlament, umožní tiež STV a SRo brať bankové úvery. Podľa návrhu by si mohli zobrať úver do výšky 40 percent z príjmov z predchádzajúceho roka. Na prevádzkový, kontokorentný úver to stačí, na väčšie investičné úvery však nie, doplnila Zemková. Podľa návrhu by médiá mali úver splatiť v priebehu šiestich až siedmich rokov, teda ročne by mali splatiť približne sumu rovnajúcu sa 15 percentám z úveru. V súčasnej situácii však rozhlas podľa Zemkovej o úvere neuvažuje. "Rozhlas má hospodáriť s tým, čo má, a úvery si brať len v nevyhnutných prípadoch," dodala. Zmluvy so štátom majú okrem financovania pôvodnej tvorby zaistiť peniaze na investičné a iné účelové projekty a v prípade rozhlasu i na vysielanie do zahraničia - Radio Slovakia International. Návrhy zmlúv aj dodatkov generálni riaditelia STV a SRo predložia radám a so stanoviskom rád ministerstvu kultúry. Hospodárenie s peniazmi, ktoré STV a SRo dostanú na základe zmlúv so štátom, budú kontrolovať dozorné komisie a ministerstvo. Novela má platiť od septembra. Plán zaviesť zmluvy medzi štátom a verejnoprávnymi vysielateľmi predstavil Maďarič vláde koncom mája 2007. Zmluvy by sa nemali počas ich trvania meniť. Ich existencia by nemala znamenať vylúčenie štátnej podpory na špecifické programové projekty alebo na nové úlohy, zadané štátom, napríklad na digitalizáciu. Špecialitou predvolebnej kampane verejnoprávnych médií k 2. kolu voľby prezidenta SR bude predvolebný Duel. Reláciu v utorok 31. marca o 20:15 súčasne odvysiela Jednotka STV, Rádio Slovensko a na internetovej stránke aj verejnoprávna tlačová agentúra TASR. Slovenský rozhlas (SRo) odštartuje kampaň k 2. kolu prezidentských volieb týždeň pred voľbami, v sobotu 28. marca o 6:45 na Rádiu Slovensko. Hodinu maximálnej zákonnej prezentácie každého z kandidátov - Ivana Gašparoviča a Ivety Radičovej rozdelí do vysielania všetkých päť okruhov SRo. Kampaň bude v rozhlase až do začiatku moratória, do štvrtka 2. apríla do 7:00. Poradie kandidátov, v akom sa prihovoria poslucháčom verejnoprávneho rozhlasu určí tento piatok žreb. Ako pre médiá povedala riaditeľka Centra spravodajstva SRo Anna Sámelová, vysielanie SRo k 2. kolu voľby prezidenta má dve roviny - prvou je vysielanie podľa zákona o voľbe prezidenta SR a druhou bežné vysielanie. V rámci zákonnej prezentácie dostali obaja kandidáti po tri minúty pre Rádio Slovensko, Rádio Regina a Rádio Devín a po 2 minúty a 45 sekúnd pre Rádio_FM a Rádio Patria. "Ich úlohou je v tomto časovom limite prihovoriť sa poslucháčom jednotlivých programových služieb SRo," uviedla. Prvý príhovor oboch prezidentských kandidátov zaznie na Rádiu Slovensko v sobotu o 6:45. V nedeľu, pondelok, utorok a stredu odvysiela Rádio Slovensko v rovnakom čase príhovory z Reginy, Devína, Rádia_FM a Patrie. Kampaň vyvrcholí vo štvrtok 2. apríla o 6:45 odvysielaním reprízy príhovoru oboch kandidátov pre Rádio Slovensko zo soboty 28. marca. "Tento čas sme zvolili preto, že v okamihu skončenia príhovoru druhého z kandidátov sa začne predvolebné moratórium," uviedla Sámelová. Upozornila, že v rámci zákonného vysielania kampane kandidátov SRo síce poskytol dramaturgický koncept relácii, ale nezodpovedá za ich obsah. Záujem o vysielanie svojej predvolebnej kampane v rozhlase potvrdili Gašparovič aj Radičová. Ak by tento priestor odmietli, vysielala by sa iba neutrálna hudba s oznamom, že ide o čas predvolebnej kampane, ktorý sa rozhodli nevyužiť. Rozhlas ponúkol Gašparovičovi aj Radičovej účasť v dvoch najpočúvanejších diskusných reláciách - Sobotných dialógoch 28. marca a Z prvej ruky 1. apríla. Každý z dvojice kandidátov dostane po jednej hodine aj vo vysielaní Slovenskej televízie (STV). Ako agentúru SITA informovala hovorkyňa STV Želmíra Habánová, STV poskytuje štyrikrát po tri minúty na prezentáciu pre každého kandidáta po Správach STV od pondelka 23. marca do pondelka 30. marca na Jednotke. Reprízovať sa budú počas pracovných dní na Dvojke pred Správami a komentármi a cez víkend na Dvojke v čase okolo 21:30. Na základe žrebovania prvý vo vysielaní vystúpil Ivan Gašparovič, ďalší deň to bola Iveta Radičová. Vyjadrujú sa k štyrom rovnakým témam. Zároveň STV poskytne 5 minút na príhovor k voličom každému kandidátovi v posledný deň pred moratóriom – 1. apríla na Jednotke. Ako prvý s ním vystúpi na základe žrebu Gašparovič. Popri billboardovej kampani a stretnutí s voličmi, či propagácii na internete majú kandidáti podľa zákona nárok na propagáciu v STV a SRo. Maximálne po hodine pre každého z kandidátov na post prezidenta SR môžu, ale nemusia vyčleniť súkromné médiá. Vysielací čas vyhradený na propagáciu kandidátov vo verejnoprávnych médiách je hradený zo štátneho rozpočtu. V prípade súkromných televízií a rádií si ju kandidáti platia sami. Všetci vysielatelia musia dať každému kandidátovi rovnaké podmienky a ich kampaň zreteľne odlíšiť od ostatného vysielania. Ostatné spravodajské a publicistické relácie, ktoré sa týkajú volieb, musia pripravovať vyvážene a nestranne. Kandidát má počas kampane právo na odpoveď, ak boli o ňom počas kampane odvysielané nepravdivé alebo pravdu skresľujúce informácie. Podľa zákona môže kandidát na funkciu prezidenta na kampaň pred 2. kolom volieb, rovnako ako pred 1. kolom, minúť najviac 132 775 eur vrátane DPH. Kampaň k 2. kolu voľby hlavy štátu, ktoré bude v sobotu 4. apríla, sa začala vyhlásením výsledkov 1. kola voľby prezidenta SR Ústrednou volebnou komisiou v nedeľu 22. marca. O priazeň vyše 4,3 milióna voličov v ňom budú súťažiť Ivan Gašparovič a Iveta Radičová. Moratórium je podľa predsedu Rady pre vysielanie a retransmisiu (RVR) Miloša Mistríka už skôr prežitým inštitútom. Argumentuje tým, že od prijatia tohto zákona je už naša spoločnosť vyspelejšia, ľudia sa vedia viac orientovať a takisto pribúda stále viac zdrojov informácií. "Iná situácia bola vtedy, keď na mediálnom poli hrala iba Slovenská televízia. Potom sa zmenila situácia, keď boli silnými médiami iba Slovenská televízia a iba Markíza. Dnes už máte ďalšie silné informačné kanály, čo sa týka aj televízie. Sú silné regionálne televízie, máme rozhlasové vysielanie a plus je tu aj internet,“ spresnil. Ako dodal, kým v deväťdesiatych rokoch bolo možné ovplyvniť prostredníctvom médií voľbu prezidenta, dnes už to práve vďaka viacerým tokom informácií tak nie je. "Zaviedlo sa to v časoch, keď sa demokracia na Slovensku takpovediac rozvíjala, nemala svoje pevné korene a mohlo dôjsť k zneužitiu tesne pred voľbou. Mohla sa napríklad zverejniť nejaká falošná informácia a nebol nijaký inštitút, ktorý by zabránil tomu, aby sa to už do volieb vyvrátilo a mohlo to fatálne ovplyvniť voľbu prezidenta,“ uviedol Mistrík. Ako zároveň pripomenul, moratórium má pred sebou neistú budúcnosť. "Podľa môjho názoru, aj názoru odborníkov, ktorých sledujem, sa skôr zdá, že je tendencia to nejakým spôsobom upraviť do budúcna,“ dodal predseda RVR. Moratórium sa začína 48 hodín pred voľbami a končí zatvorením hlasovacích miestností. Podľa zákona o spôsobe voľby prezidenta SR sa počas jeho trvania nemôžu v rozhlasovom a televíznom vysielaní a v hromadných informačných prostriedkoch zverejňovať informácie v prospech alebo neprospech kandidátov. "Slovom, písmom, zvukom alebo obrazom,“ uvádza sa zákone.
© 2009, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

RADA STV

RADA STV

Rada STV na dnešnom zasadnutína základe stanoviska DK STV schválila návrh Rozpočtu a programového konceptu STV na rok 2009 predložený listom GR a uložila GR STV, aby jej predložil aktualizáciu rozpočtu na rok 2009 najneskôr do 30. 6. 2009 tak, aby bola výdavková a príjmová časť rozpočtu vyrovnaná k 31. 12. 2009. Návrh generálneho riaditeľa Štefana Nižňanského podporilo jedenásť členov rady. Proti hlasoval jej bývalý predseda Bohumír Bobocký, hlasovania sa zdržala Anna Miklovičová.

Rada STV takisto uložila GR STV: a) v prípade neposkytnutia dotácie zabezpečujúcej vyrovnaný rozpočet prijať také opatrenia, aby bolo možné realizovať úsporné opatrenia v potrebnom rozsahu a čase tak, aby sa nimi zamedzilo platobnej neschopnosti STV, b) bez ohľadu na poskytnutie dotácie redukovať náklady na tie programové typy, ktoré výrazne prekračujú priemerné aproximatívy.

Rada STV zobrala na vedomie Návrh strednodobej stratégie programového, technického, ekonomického a personálneho rozvoja STV na roky 2009 – 2014 a vrátila ho na dopracovanie v zmysle pripomienok členov rady.

Rada STV dnes schválial návrh na zmenu a doplnenie Štatútu Dozornej komisie STV a Štatútu Rady Slovenskej televízie.

Rada STVpožiadala GR STV, aby prostredníctvom škodovej komisie uplatňoval zásady zosobňovania škôd spôsobených STV v dôsledku porušovania zákona o vysielaní a retransmisii a pravidelne informoval radu o vykonaných opatreniach. Rada STV uložila GR STV, aby jej predložil návrh Zmluvy o obsahoch, cieľoch a zabezpečení služieb verejnosti v oblasti televízneho vysielania na roky 2010 – 2014 a jej prvého dodatku. Rada STV poverila predsedu rady, aby po konzultácii s predsedom Výboru NR SR pre kultúru a médiá informoval o termíne vykonania kontroly NKÚ v STV. Rada STV požiadal GR STV, aby jej predložil informáciu o záveroch z kontroly MK SR zameranej na hospodárenie a využitie účelovej dotácie na STV3.

SLOVAK DIGITAL NEWS

SLOVAK DIGITAL NEWS
Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií SR (MDPT) pri prechode na digitálne vysielanie upustilo od myšlienky podpory znevýhodnených skupín obyvateľstva formou 75-percentnej dotácie ceny set-top-boxu. Ministerstvo to odôvodňuje nedostatkom financií na uvedený variant, pri ktorom by na podporu nákupu set-top-boxov muselo vynaložiť prostriedky vo výške 106,823 mil. eur, resp. 224,33 mil. eur, v závislosti od ceny zariadenia, ktorá sa odvíja od zvoleného kompresného štandardu pre potreby DVB-T vysielania na Slovensku. MDPT teda predložilo nový variant, ktorým navrhuje podporiť skupinu znevýhodnených občanov poukážkou v maximálnej hodnote 20 eur na osobu. Celkové nároky na štátny rozpočet by boli v prípade tohto variantu v sume 10,626 mil. eur. Samo ministerstvo tento variant považuje za minimálnu hranicu efektívne vynaložených prostriedkov z hľadiska požadovaného cieľa. Vyplýva to z Návrhu financovania vybraných nákladových položiek v rámci zavádzania digitálneho vysielania v Slovenskej republike zohľadňujúc variant V2b, o ktorom by v najbližšom čase mala rokovať vláda. Variant "B" je pre rezort dopravy, pôšt a telekomunikácií prijateľný "s ohľadom na vznesenú požiadavku nezvyšovania deficitu štátneho rozpočtu a vzhľadom na nepresadenie možnosti využitia prostriedkov Operačného programu Informatizácia spoločnosti na rozvoj e-governmentových služieb prostredníctvom digitálnej televízie". Nákladová položka koncových užívateľov tvorí najvýznamnejšiu časť financovania prechodu na digitálne vysielanie na Slovensku. Ďalšími nákladovými položkami prechodu na DVB-T budú paralelná prevádzka vysielania (6,69 mil. eur), recyklácia analógových vysielačov a technológie (5,95 mil. eur) a prístup k vysielaniu Slovenskej televízie (4,74 mil. eur). Realizáciu podpory vo všetkých nákladových položkách však nie je podľa rezortu možné financovať zo schválených limitov rozpočtovej kapitoly MDPT, preto táto realizácia má byť podmienená vyčlenením prostriedkov zo štátneho rozpočtu.Digitálne vysielanie úplne nahradí doterajšie analógové televízne vysielanie najneskôr v roku 2012. DVB-T má vytvoriť priestor pre vznik nových televízií, zvýšenie konkurencie na mediálnom trhu a tým aj tlak na zvýšenie kvality programov televízií. Divákom prinesie, okrem možnosti prijímania viacerých programov, zásadné zvýšenie kvality prijímaného televízneho vysielania v tzv. štúdiovej kvalite, interaktívne ovládanie vysielania samotným divákom, prípadne aj perspektívne poskytovanie služieb mobilnej televízie, internetových služieb a služieb elektronickej verejnej správy. Diváci, ktorí prijímajú analógové vysielanie, si budú musieť po prechode na DVB-T štandard zaobstarať televízor so zabudovaným digitálnym tunerom, alebo set-top-box.
© 2009, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS
SES Astra, súčasť skupiny SES (Euronext Paris a Luxembourg Stock Exchange: SESG), oznámila, že slovenský telekomunikačný a TV operátor Towercom uzatvoril zmluvu na dodatočný transpondér na orbitálnej pozícii Astra 23,5 stupňa východne s cieľom odštartovať nové HD služby. V súvislosti s tým poskytovateľ satelitného vysielania Skylink prináša od apríla nové tri HD programy. Spoločnosť Towercom prevádzkuje televíznu platformu Skylink na Slovensku a v Českej republike. S podpisom tejto dohody sa počet transpondérov využívaných v rámci slovenského a českého trhu zvyšuje na tri. Spoločnosť Towercom úspešne rozvíja svoju platformu Skylink cez orbitálnu pozíciu satelitného systému Astra na 23,5 stupňa východne, ktorá sa stáva novou primárnou pozíciou pre DTH (Direct-to-Home) služby v regióne strednej a východnej Európy. Skylink doteraz zaznamenal predaj 600-tisíc prístupových kariet v rámci Českej republiky a Slovenska. Vďaka dohode a spusteniu nových HD kanálov si SES Astra udržiava svoju pozíciu najdôležitejšej HD platformy v Európe a bude pokračovať v zvyšovaní počtu HD kanálov vysielaných cez svoj satelitný systém. Skylink je česko-slovenská satelitná platforma s najdlhšou tradíciou. Nadväzuje na Slovak Link, ktorý bol na trhu od roku 2002 a na ponuku Czech Link a Trade and Technology v Českej republike. Programy v rámci ponuky Skylinku sa dajú rozdeliť do dvoch kategórií. Neplatená ponuka len za jednorázový poplatok zahŕňa všetky najobľúbenejšie české a slovenské televízne programy a desiatky rozhlasových staníc. Voliteľná platená ponuka zahŕňa základný balík atraktívnych programov rôznych žánrov MULTI a balík programov vysielaných vo vysokom rozlíšení HD PLUS. Všetky programy v rámci ponuky Skylinku sú vysielané prostredníctvom satelitného systému Astra na pozícii 23.5 stupňa východne. Programovú ponuku je možné jednoducho rozšíriť pomocou tzv. Duo LNB konvertora (monobloku), ktorý umožňuje prijímať stovky zahraničných nekódovaných programov z pozície Astra 19,2 stupňa východne, aj v HD kvalite. Na jeseň 2008 zaradil Skylink do svojej ponuky prvé programy v HD kvalite. Programový balík HD Plus zahŕňal najpopulárnejší európsky športový program Eurosport HD a kultúrny program zameraný na operu a vážnu hudbu Brava HDTV. Dňa 1. apríla 2009 sa balík programov HD Plus rozširuje o ďalšie programy: FILMBOX HD Prvý filmový HD kanál v strednej Európe. Najlepšie filmy vo vysokom rozlíšení obrazu 24 hodín denne, 7 dní v týždni, 150 nových filmov ročne. Stanica vysiela v českom jazyku. The History Channel HD Jedinečná kolekcia špičkových dokumentov. Od prehistórie k nedávnej histórii. Pôsobivé detaily, neuveriteľne živé farby a ostrosť obrazu. Počas tohtoročného leta bude úplne lokalizovaný do češtiny. Discovery HD Najlepšie dokumenty z knižnice Discovery. Vďaka úžasnej sile zvukového a vizuálneho prejavu sa svet zdá byť prístupnejší, zaujímavejší a známejší. Stanica vysiela v anglickom jazyku.

TASR NEWS

TASR NEWS
Tlačová agentúra Slovenskej republiky (TASR) sa včera stala riadnym členom Rady pre reklamu (RPR). Podľa vyjadrenia jej generálneho riaditeľa Jaroslava Rezníka sa tak agentúra zaradí medzi ďalšie významné spoločnosti na slovenskom trhu, ktoré by sa svojím členstvom a pôsobením chceli podieľať na rozvoji etiky a zvyšovaní úrovne v oblasti reklamy. Týmto krokom sa TASR chce tiež zaradiť do skupiny subjektov s masívnym dosahom informácií na našom trhu, ktorému záleží na šírení slušnej, pravdivej a čestnej reklamy. TASR pripravuje s RPR spoločný vzdelávací projekt Škola reklamy, v ktorom oba subjekty budú poskytovať školám informácie týkajúce sa problematiky reklamy a marketingovej komunikácie.
Copyright © TASR 2009

Už sa trasú

Už sa trasú
TV Markíza vôbec nie je ani nezávislá, ani apolitická. Pracuje ako tichý spoločník vlády SR. Trestné konanie je jeden z mnohých spôsobov na dosiahnutie cieľa. Popísanie škôd vzniknutých takýmto konaním. Ešte aj iné dôvody na odobratie licencie tomuto subjektu. Miesto konania: Hotel Crowne Plaza, Hodžovo nám. 2, 816 25 Bratislava, salónik Wien, dňa 25.03.2009 o 14.00 h Mária Slivová, Ladislav Uhlár, Juraj Hrnčiar

TOP OF THE POPS

TOP OF THE POPS

1. *TELEVÍZNE NOVINY -Markíza -22.3.2009; 2.*DNES -Markíza -18.3.2009; 3. Ordinácia v ružovej záhrade III. (12.)- Markíza -19.3.2009 ; 4. *NOVINY TV JOJ- TV JOJ- 22.3.2009; 5. Ordinácia v ružovej záhrade III. (11.) -Markíza -17.3.2009; 6 .Aj múdry schybí- Markíza -20.3.2009; 7.Ako som prežil -TV JOJ -22.3.2009 ; 8. *Počasie -Markíza -22.3.2009; 9.Modré z neba -Markíza -18.3.2009 ;10. Na telo -Prezidentské voľby 2009 -Markíza -18.3.2009 ;11. *Športové noviny- Markíza- 22.3.2009 ; 12. *NAJLEPŠIE POČASIE -TV JOJ- 22.3.2009; 13. *ŠPORT- TV JOJ -22.3.2009; 14.PROMINENTI -Markíza- 22.3.2009 ; 15. *Krátke TN -Markíza -22.3.2009; 16. Pošta pre teba -Jednotka -21.3.2009 ; 17.Cesta okolo sveta za 80 dní -Markíza- 22.3.2009 ; 18.*Panelák -TV JOJ -16.3.2009; 19. Kutyil s.r.o. II. -TV JOJ -16.3.2009 ; 20.Zámena manželiek (2.) -Markíza -16.3.2009

Pozn. Pri reláciách opakujúcich sa každý deň (spravodajstvo, šport, sitcom a pod.) je uvedená relácia s najvyššou hodnotou ratingu za celý týždeň ; © Výskum programu STV

24. 3. 2009

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Americká herečka a komička Roseanne Barr sa chce vrátiť na televízne obrazovky s novým sitcomom. Ako informoval denník The Hollywood Reporter, rodinný komediálny seriál pripravuje s producentkou Caryn Mandabach, s ktorou už pracovala pri nakrúcaní populárnej televíznej šou Roseanne (1988). Scenáristom pilotnej časti bude Jim Vallely. Barr za rolu ženy v domácnosti s manželom a tromi deťmi dostala v roku 1993 prestížne ocenenie Emmy. Seriál Roseanne vysielala americká televízna stanica ABC deväť rokov.
David Letterman v pondelok vo svojej Late Show publiku oznámil, že sa oženil so svojou dlhoročnou priateľkou Reginou Lasko. Na obrade v Choteau v štáte Montana bol s nimi 19. marca aj ich päťročný syn Harry. Šesťdesiatjedenročný Letterman ďalej vo vysielaní priznal, že predpokladal, že sa nikdy neožení. "Sobášu som sa dosť úspešne vyhýbal asi 23 rokov," povedal počas nakrúcania Late Show s tým, že tajne cítil, že ho ženatí muži obdivujú ako posledného mohykána. Keď sa napokon minulý týždeň rozhodol, že sa ožení, osud mu neprial, žartoval ďalej Letterman. Cestou na súd totiž ich auto zapadlo do blata. "Tak sme si mysleli: Veď niekto príde. Nie, nikto... nikto nepôjde okolo. Nikto nepôjde okolo. Je štvrtok popoludní, kto by asi tak šiel okolo, Zorro? Nie, nikto - vystúpil som teda z auta a peši som sa vrátil do domu. Celú cestu som si vravel: No vidíš, chytrák, vidíš, pokúsiš sa oženiť a toto sa stane," pokračoval v rozprávaní. Keď sa potom vrátil v druhom aute, aby vyzdvihol Reginu a Harryho, syn sa spýtal, či predsa pôjdu do mesta. "Povedal som "Áno, ideme" a on bol veľmi rozrušený, pretože jeho mama mu povedala, že ak sa do hodiny nevrátim, dohoda sa ruší," uzavrel. Letterman so 48-ročnou Reginou Lasko tvoria pár už od roku 1986. Ich syn Harry Joseph, ktorý dostal meno po Lettermanovom otcovi, sa narodil v roku 2003. Žijú v meste North Salem v štáte New York.

Kanada žiada od americkej televízie Fox News ospravedlnenie za "hrubé a nechutné" vyhlásenia, ktoré v odzneli v televíznej relácii Red Eye with Greg Gutfeld minulý týždeň. Na tento krok vyzval v pondelok prostredníctvom svojho vyhlásenia kanadský minister obrany Peter MacKay. Slová, ktoré odzneli na adresu kanadských vojakov pôsobiacich v Afganistane, považuje absolútne nevhodné. Americký moderátor Greg Gutfeld podľa Ottawy poburujúco reagoval na vyhlásenia kanadského generála Andrewa Leslieho, ktorý povedal, že kanadská armáda bude potrebovať rok trvajúci oddych od zahraničných operácií. Stať by sa tak malo po ukončení misie v Afganistane v roku 2011. Generál poukázal na potrebu zmobilizovať sily, čo využil moderátor a zareagoval. "Kanadská armáda potrebuje prestávku na jogu, maľovanie krajiniek či prechádzku po pláži," povedal Gutfeld, aby vzápätí dodal: "Nie je ideálny čas na inváziu do tejto smiešnej krajiny? Veď nemajú nijakú armádu." Jeden z účastníkov diskusie dokonca poznamenal, že ani nevedel, že Kanaďania sa v Afganistane nachádzajú.
Čínska vláda sa podľa ministerstva zahraničných vecí internetu neobáva, prístup na populárny portál YouTube však podľa všetkého zablokovala. Pre užívateľov, často vyhľadávajúcich stránky s kritickým obsahom vlády komunistickej strany, je nedostupný od pondelka večer. "Mnohí ľudia majú nesprávny dojem, že čínska vláda sa obáva internetu. V skutočnosti je to naopak," vyhlásil hovorca čínskeho rezortu diplomacie Čchin Kang. Ako zdôraznil, 300 miliónov užívateľov internetu a 100 miliónov blogov poukazuje na to, že "internet v Číne je dostatočne prístupný, ale tiež musí byť zákonne regulovaný s cieľom zabrániť šíreniu škodlivých informácií, ako aj z dôvodu národnej bezpečnosti." Hovorca dodal, že o zablokovaní prístupu na YouTube nevedel. Prístup na portál bol neistý už začiatkom marca, keď bolo prvé výročie tibetských masových protestov proti čínskej nadvláde. Počas januárových zásahov čínske úrady zablokovali stovky čínskych stránok, vrátane populárneho blogu s podporným obsahom Tibeťanom. Podľa analytikov je to ďalší prejav snahy potlačiť disent v roku významných udalostí, ako je 20. výročie krvavého zásahu na námestí Ťien an-men.
Kiefer Sutherland si zahrá Jacka Bauera aj v ôsmej sezóne akčného seriálu 24 (2001). Ako povedal 42-ročný herec pre agentúru AP v Hongkongu, kam prišiel prezentovať animovaný film Monštrá vs. Votrelci, do ktorého prepožičal svoj hlas, ôsmu sezónu seriálu 24 začnú nakrúcať v máji. Sutherland, ktorého agent protiteroristickej jednotky Jack Bauer sa stal ikonickou postavou, je podľa vlastných slov zaviazaný seriálu, ktorý pomohol oživiť jeho kariéru. "Ak by som seriál 24 prirovnal k dievčaťu, bol ku mne skutočne dobrý. Takže mu musím tú dobrotu oplatiť," uviedol. Budúcnosť seriálu ale podľa jeho slov závisí aj od scenáristov, na ktorých je podľa neho "skutočný tlak", a ich schopnosti tvarovať príbeh. O svojej ďalšej kariére po skončení 24 vraj veľmi nepremýšľa, no neobáva sa, že si ho diváci a tvorcovia "zaškatuľkujú" ako vládneho agenta. "O tom ani nepremýšľam. Budem robiť to, čo chcem a ľudia to môžu prijať alebo nie," skonštatoval. Práca na animovanom filme ale vraj bola pre neho "fantastickou protiváhou" k Bauerovi.
© 2009, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.