27. 10. 2009

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Kosovo spustilo v pondelok celosvetovú kampaň v zahraničných médiách, ktorej cieľom je zlepšiť imidž tejto bývalej juhosrbskej provincie. "Radi by sme vo svete vzbudili emócie v súvislosti s Kosovom," uviedol zástupca reklamnej agentúry Saatchi and Saatchi, ktorej vláda v Prištine ešte v januári pridelila zákazku za takmer 6 miliónov eur. Reklamné spoty o Kosove uverejnia v najvýznamnejších svetových médiách vrátane americkej spravodajskej stanice CNN, britskej BBC World News, európskej Euronews, športového kanálu Eurosport ako aj vo viacerých novinách. Prezident Fatmir Sejdiu, ktorý sa spolu s premiérom Hashimom Thacim zúčastnil na spustení kampane, vyhlásil, že pre jeho krajinu je to príležitosť "prezentovať realitu". "Predstavíme energiu Kosova, jeho dušu, jeho ambície a jeho odhodlané želanie pripojiť sa k Európe," povedal prezident. Kosovo vyhlásilo nezávislosť od Srbska vo februári 2008. Doteraz ho uznalo 62 krajín sveta. Päť členských štátov EÚ vrátane Slovenska však stále nezávislosť Kosova neuznáva. Srbsko vyhlásenie nezávislosti Kosova napadlo na Medzinárodnom súdnom dvore (ICJ) v Haagu a proces v tejto veci by sa mal začať už v decembri.

Slávnostný ceremoniál 67. ročníka cien Zlatý glóbus Hollywoodskej asociácie zahraničných novinárov (HFPA) bude moderovať britský komik Ricky Gervais. Ako informuje internetová stránka www.goldenglobes.org, priamy prenos z hotela Beverly Hilton v Beverly Hills, ktorý 17. januára 2010 odvysiela NBC, bude prvým moderovaným od roku 1995. "Nielenže je to najväčšia hollywoodska oslava, ktorá zahŕňa film i televíziu, ale je to i prostredie, v ktorom budem mať ako moderátor úplnú slobodu. Mnohým podobným ponukám som odolal, ale niektoré veci sa jednoducho neodmietajú," reagoval Gervais. Podľa Paula Telegdyho z televíznej spoločnosti NBC a Universal Media Studios je Ricky Gervais jedným z najzábavnejších ľudí na zemi a má na svedomí tie najzábavnejšie a najnezabudnuteľnejšie momenty odovzdávania rôznych filmových cien. "Jeho jedinečný komediálny štýl vylepší jediné odovzdávanie cien, ktoré spája televízne a filmové hviezdy pri oslave najväčšej noci zábavného priemyslu," doplnil. Potešenie, že ceremoniál bude moderovať práve Gervais, vyjadril i prezident asociácie zahraničných novinárov Philip Berk. Vnesie totiž podľa neho do prenosu svoj jedinečný zmysel pre humor a šarm. Štyridsaťosemročný Ricky Gervais je známy najmä vďaka britskému seriálu The Office (2001 - 2003). Okrem toho, že v ňom stvárnil Davida Brenta, podieľal sa i na produkcii, scenári a réžii. Zároveň je výkonným producentom americkej verzie seriálu, ktorú začali vysielať v marci 2005. V septembri na medzinárodnom filmovom festivale v Toronte vo svetovej premiére predstavil komédiu The Invention of Lying, na ktorej sa podieľal ako režisér a scenárista, a zároveň si v nej zahral jednu z hlavných postáv. Ďalšie úlohy stvárnili Jennifer Garner, Jonah Hill, Louis C.K., Rob Lowe alebo Tina Fey. V apríli 2010 by sa mala do kín dostať komédia Cemetery Junction, na ktorej ako režisér a scenárista spolupracoval so Stephenom Merchantom. Nominácie v 67. ročníku udeľovania cien Zlatý glóbus vyhlásia 15. decembra.
© 2009, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Americká mediálna skupina Central European Media Enterprises (CME), ktorá vlastní na Slovensku televíziu Markíza a v Česku TV Nova, dnes oznámila, že jej strata sa v 3. štvrťroku 2009 ešte prehĺbila. Dôvodom je pokles ziskov z televíznej reklamy v dôsledku hospodárskej krízy v strednej a východnej Európe. Čistá strata CME za tri mesiace, od začiatku júla do konca septembra 2009, sa zvýšila na 21,6 milióna USD (14,38 milióna eur) z 19,3 milióna USD v rovnakom období minulého roka. Tržby spoločnosti sa v 3. kvartáli prepadli medziročne o 33 % na 134,5 milióna USD. "Reklamný trh v našom regióne klesol už 4. kvartál po sebe. Veríme, že už dosiahol dno. Toto je nový štartovací bod," konštatoval riaditeľ spoločnosti Adrian Sarbu a dodal, že prioritou firmy v roku 2010 bude zabezpečiť vyššie tržby. CME, ktorá v strednej a východnej Európe vlastní 22 televíznych staníc a oslovuje tak 97 miliónov divákov, odhaduje, že jej zisk pred úrokmi, zdanením a odpismi (EBITDA) za celý tento rok sa zníži na 60 až 70 miliónov USD z vlaňajších 345,70 USD. Informovala o tom agentúra Bloomberg.

Copyright © TASR 2009

Sieť BLOOMBERG TELEVISION, najsledovanejší európsky kanál zameraný na obchod a financie, je v súčasnosti najväčšou sieťou v regióne, ktorá pokrýva viac ako 140 miliónov domácností v Európe, na Strednom východe a v Afrike. Sieť dnes oznámila, že Andrea Catherwood, bývalá zahraničná spravodajkyňa a hlásateľka v ITN, sa pridala k sieti BLOOMBERG TELEVISION ako spravodajkyňa pre Londýn.Brian Martinez, riaditeľ BLOOMBERG TELEVISION pre Európu, Stredný východ a Afriku, uviedol: „Sme nesmierne radi, že Bloomberg dosiahol najširší záber zo všetkých sietí zameraných na obchod a financie v regióne, a sme radi, že môžeme v rodine BLOOMBERG TELEVISION privítať Andreu. Andreine rozsiahle skúsenosti so svetovým spravodajstvom sú pre náš výnimočný tím veľkým prínosom.“Catherwoodová rozšírila rozrastajúci sa zoznam výnimočných svetových spravodajcov a reportérov siete BLOOMBERG TELEVISION, ku ktorým patria také talenty ako Francine Lacqua, Linzie Janis a Rishaad Salamat v Európe, Betty Liu, Erik Schatzker a Deirdre Bolton v Spojených štátoch a Bernie Lo v Ázii. Spravodajkyňa Margaret Brennan, kedysi reportérka CNBC, sa stala ďalšou členkou tímu v júni.Steve Clark, bývalý vedúci faktografických programov v ITV, riaditeľ Spravodajstva v Al Jazeera English a riaditeľ Spravodajstva a programov v MBC, sa pridal k sieti BLOOMBERG TELEVISION ako vedúci produkcie a vysielania. Malcolm Fried, bývalý výkonný riaditeľ BLOOMBERG NEWS(R) v Londýne a Amsterdame sa stal šéfredaktorom. Rozrastajúci sa tím Bloomberg bude vysielať správy najširšiemu publiku v regióne. V priebehu roku 2009 sieť BLOOMBERG TELEVISION zvýšila záber svojho vysielania v anglickom jazyku v Európe, Afrike a na Strednom východe na viac ako 140 miliónov domácností, v porovnaní s 28 miliónmi v roku 2008.Ďalej rozširujúc svoj dosah, sieť BLOOMBERG TELEVISION tento rok oznámila dôležitú spoluprácu v Indii a Turecku, dvoch najrýchlejšie rastúcich a najdynamickejších ekonomikách. Minulý mesiac začal vysielať UTV Bloomberg kanál v spolupráci s UTV v Indii a tento rok sa ešte chystá debutové spustenie kanála BloombergHT (Haberturk) v Turecku v spolupráci s Ciner Media.Podľa nedávno zverejnených výsledkov prieskumu európskych médií a marketingu za rok 2009 (European Media & Marketing survey, EMS) má sieť BLOOMBERG TELEVISION denne viac divákov ako ktorýkoľvek iný televízny kanál zameraný na obchod a financie v Európe. Prieskum ukazuje, že sieť pokrýva o 36 % viac zámožných divákov v Európe ako jej najväčší súper a aj naďalej má najvernejších divákov.„Pre BLOOMBERG TELEVISION v Európe je to naozaj vzrušujúce obdobie,“ povedal Martinez. „Sme hrdí na to, čo sa nám podarilo dosiahnuť, a to predovšetkým preto, že sme dokázali rásť v období, ktoré bolo pre mnohé mediálne organizácie veľmi ťažké. Výrazne sme zvýšili svoje pokrytie a naša spolupráca s partnerskými regionálnymi televíziami rozšírila náš záber v rastúcich ekonomikách Turecka a Indie.“Na pozadí týchto úspechov sa sieť rozhodla predstaviť tento mesiac nový vzhľad svojho londýnskeho spravodajského štúdia, ktoré využíva najnovšie technológie a grafiku.Martinez uviedol: „Nový vzhľad BLOOMBERG TELEVISION odráža kvalitu našich informácií v dynamickom interaktívnom prostredí. Naše nové spravodajské štúdio využíva najnovšie technológie, aby zapojilo divákov do debaty o najnovších udalostiach vo svete obchodu a financií, ktoré každodenne ovplyvňujú ich život. V tomto neľahkom období sme urobili odvážne rozhodnutie a sústredili sme sa na inováciu spôsobu, akým sprostredkúvame dôležité informácie v čase, kedy ich naši diváci najviac potrebujú.“