3. 1. 2009

Mail roka

Mail roka
Vážená rada STV, týmto by som Vás chcel požiadať o udelenie výnimky na neplatenie koncesionárskych poplatkov. Odôvodnenie: V auguste 2007 som vymyslel a navrhol televízny projekt určený pre podnikateľov s názvom XXX. Išlo by o televíznu reláciu v ktorej by bola zachytávaná reálna firma od jej úplného začiatku, od jej prvých úspechov až po jej úspešné fungovanie. V ďalšej časti relácie by boli podávané užitočné informácie a rady pre podnikateľov. Výsledným outputom celého projektu by zvyšovanie finančnej a podnikateľskej vzdelanosti televíznych divákov a tiež by pôsobila motivujúco po strane duševnej a pracovnej výkonnosti. Svoj námet som ponúkol Slovenskej televízii, či by nemala záujem o realizáciu takéhoto projektu. Obratom mi bolo oznámené, že "je pekné že mám námet na reláciu, ale že Slovenská televízia nemá peniaze nazvyš". Neskôr mi pani Mgr. XXXX listom oznámila, že "Slovenská televízia má už hotový plán na rok 2007 a 2008 a že s takouto reláciou už nerátajú". Nakoniec mi pani ZZZZZ zavolala v decembri 2007 a tvrdila, že "môj projekt realizovať nemôžu, pretože by tam bol product placement a tým by Slovenská televízia porušila zákon o vysielaní a retransmisii". Ďalej mi oznámila, že "Slovenská televízia zahrnula do svojej programovej štruktúry reláciu pre podnikateľov". Svoje vyjadrenie opätovne zhrnula v e-maily, ktorý mi zaslala dňa 6. decembra 2007 a poslala mi ho s kópiou na programovú riaditeľku YYYYY, ktorej som svoj námet na reláciu doručil. Od 02.04.2008 Slovenská televízia začala vysielať televíznu reláciu pre podnikateľov POKER, kde sa prezentujú rôzne spoločnosti so svojimi produktmi službami a rozprávajú ako sa im darí. Ďalšiu časť tejto relácie tvoria rady a informácie pre podnikateľov. Obsah a štruktúra televíznej relácie Poker je skoro úplne zhodná s mojim námetom a tvrdenie pani Tomaníkovej, že môj námet Slovenská televízia kvôli skrytej reklame nemôže realizovať je podľa môjho názoru klamlivé, pretože v relácii Poker vystupuje veľa spoločností, ktoré si tam prezentujú svoje tovary a služby. Výsledok svojej vlastnej tvorivej činnosti vidím aj v relácii Peniaze, ktorá je obdoba môjho projektu určeného pre retailovú časť televíznych divákov a Slovenská televízia začala túto reláciu vysielať od 08.03.2008. Tiež tam na začiatku boli podané informácie pre podnikateľov ako si založiť živnosť, spoločnosť s ručením obmedzením a ďalšie rady. Niekto v Slovenskej televízii si uvedomil, že je tiež celkom dobré používať v názve relácii SK, čo tiež považujem prevzaté z môjho námetu. Určite nie je náhoda, že Slovenská televízia začala vysielať od 13.01.2008 hudobnú reláciu s názvom SK 8 (jej meno bolo opätovne zmenené od septembra 2008 na Chart One, potom čo som poslal list generálnemu riaditeľovi STV so svojimi výhradami na porušovanie svojich autorských práv), ďalej reláciu Cookie.sk vysielanú od 26.04.2008 a reláciu GEN.SK vysielanú od 04.05.2008 Slovenská televízia začala vysielať relácie, ktoré dovtedy neboli na slovenskom televíznom trhu a mám pocit, že ako keby Slovenská televízia našla vo finančnej a podnikateľskej informovanosti jej novú programovú štruktúru a nový dôvod jej existencie. Cítim sa byť Slovenskou televíziou oklamaný, podvedený a okradnutý. Preto z týchto dôvodov Vás žiadam o udelenie výnimky na neplatenie koncesionárskych poplatkov a to do konca svojho života. Celý môj prípad mám zdokumentovaný a svoje tvrdenia môžem dokázať. Určite uznáte moju žiadosť ako opodstatnenú a dúfam, že je vo vašej kompetencii, aby mi bola výnimka z neplatenia koncesionárskych poplatkov udelená. Nerád by som so svojou žiadosťou obrátil na súdy, prípadne na parlament SR. Za priaznivé vybavenie svojej žiadosti Vám vopred ďakujem.
S pozdravom.