DALITO!

3. 1. 2009

MORE STV NEWS

MORE STV NEWS
Hosťami Štúdia šport vo vysielaní dnešného priameho prenosu semifinále MSJ v hokeji Švédsko-Slovensko (o 21:10 na Jednotke i Trojke) sú asistent reprezentačného trénera Ľubomír Pokovič, tréner brankárov slovenskej reprezentácie Rudolf Jurčenko, ktorý v Prešove pred časom "objavil" hrdinu včerajšieho zápasu SR-USA brankára Jaroslava Janusa a Jindřich Novotný, spolukomentátor prenosov z MSJ na Trojke a bývalý tréner striebornej slovenskej reprezentácie do 18 rokov v r. 2003. V štúdiu, ktoré moderuje Ivan Niňaj, prinesieme aj bezprostredné výpovede našich hokejistov po včerajšom senzačnom víťazstve a postupe do semifinále.
Trojka STV prinesie z MS juniorov v hokeji naživo aj súboj Kanady s Ruskom. Slovenská televízia ponúka svojim divákom ďalší šláger MS juniorov v hokeji v Ottawe. V rekordne krátkom čase sa STV podarilo získať práva a zabezpečiť satelitný prenos z druhého semifinále medzi domácou Kanadou a Ruskom. Priamy prenos na Trojke sa začne v noci zo soboty 3.1. na nedeľu o 1:30 SEČ. Po súboji Slovenska so Švédmi o 21:10 na Jednotke i Trojke tak športovým fanúšikom prinášame ďalšiu lahôdku, o ktorej väčšina expertov hovorí ako o predčasnom finále. Jedno z týchto mužstiev bude určite aj posledným súperom našej reprezentácie na šampionáte - buď vo finále alebo v súboji o bronz. Z oboch zápasov o medaily odvysiela v pondelok 5. januára Trojka STV priame prenosy.

STV NEWS

STV NEWS

Po senzačnom štvrťfinále hokejovej dvadsiatky aj semifinále v priamom prenose na Jednotke i Trojke. Po senzačnom víťazstve slovenskej hokejovej reprezentácie do 20 rokov v štvrťfinále Majstrovstiev sveta v kanadskej Ottawe nad USA majú vďaka Slovenskej televízii diváci u nás doma možnosť vidieť naživo aj semifinálový súboj slovenských juniorov proti Švédsku. Stretnutie v sobotu, 3. januára 2009, sa začína o 21:30 SEČ a vysielanie nášho štúdia sa na Jednotke a paralelne na Trojke začína už o 20 minút skôr.

Mail roka

Mail roka
Vážená rada STV, týmto by som Vás chcel požiadať o udelenie výnimky na neplatenie koncesionárskych poplatkov. Odôvodnenie: V auguste 2007 som vymyslel a navrhol televízny projekt určený pre podnikateľov s názvom XXX. Išlo by o televíznu reláciu v ktorej by bola zachytávaná reálna firma od jej úplného začiatku, od jej prvých úspechov až po jej úspešné fungovanie. V ďalšej časti relácie by boli podávané užitočné informácie a rady pre podnikateľov. Výsledným outputom celého projektu by zvyšovanie finančnej a podnikateľskej vzdelanosti televíznych divákov a tiež by pôsobila motivujúco po strane duševnej a pracovnej výkonnosti. Svoj námet som ponúkol Slovenskej televízii, či by nemala záujem o realizáciu takéhoto projektu. Obratom mi bolo oznámené, že "je pekné že mám námet na reláciu, ale že Slovenská televízia nemá peniaze nazvyš". Neskôr mi pani Mgr. XXXX listom oznámila, že "Slovenská televízia má už hotový plán na rok 2007 a 2008 a že s takouto reláciou už nerátajú". Nakoniec mi pani ZZZZZ zavolala v decembri 2007 a tvrdila, že "môj projekt realizovať nemôžu, pretože by tam bol product placement a tým by Slovenská televízia porušila zákon o vysielaní a retransmisii". Ďalej mi oznámila, že "Slovenská televízia zahrnula do svojej programovej štruktúry reláciu pre podnikateľov". Svoje vyjadrenie opätovne zhrnula v e-maily, ktorý mi zaslala dňa 6. decembra 2007 a poslala mi ho s kópiou na programovú riaditeľku YYYYY, ktorej som svoj námet na reláciu doručil. Od 02.04.2008 Slovenská televízia začala vysielať televíznu reláciu pre podnikateľov POKER, kde sa prezentujú rôzne spoločnosti so svojimi produktmi službami a rozprávajú ako sa im darí. Ďalšiu časť tejto relácie tvoria rady a informácie pre podnikateľov. Obsah a štruktúra televíznej relácie Poker je skoro úplne zhodná s mojim námetom a tvrdenie pani Tomaníkovej, že môj námet Slovenská televízia kvôli skrytej reklame nemôže realizovať je podľa môjho názoru klamlivé, pretože v relácii Poker vystupuje veľa spoločností, ktoré si tam prezentujú svoje tovary a služby. Výsledok svojej vlastnej tvorivej činnosti vidím aj v relácii Peniaze, ktorá je obdoba môjho projektu určeného pre retailovú časť televíznych divákov a Slovenská televízia začala túto reláciu vysielať od 08.03.2008. Tiež tam na začiatku boli podané informácie pre podnikateľov ako si založiť živnosť, spoločnosť s ručením obmedzením a ďalšie rady. Niekto v Slovenskej televízii si uvedomil, že je tiež celkom dobré používať v názve relácii SK, čo tiež považujem prevzaté z môjho námetu. Určite nie je náhoda, že Slovenská televízia začala vysielať od 13.01.2008 hudobnú reláciu s názvom SK 8 (jej meno bolo opätovne zmenené od septembra 2008 na Chart One, potom čo som poslal list generálnemu riaditeľovi STV so svojimi výhradami na porušovanie svojich autorských práv), ďalej reláciu Cookie.sk vysielanú od 26.04.2008 a reláciu GEN.SK vysielanú od 04.05.2008 Slovenská televízia začala vysielať relácie, ktoré dovtedy neboli na slovenskom televíznom trhu a mám pocit, že ako keby Slovenská televízia našla vo finančnej a podnikateľskej informovanosti jej novú programovú štruktúru a nový dôvod jej existencie. Cítim sa byť Slovenskou televíziou oklamaný, podvedený a okradnutý. Preto z týchto dôvodov Vás žiadam o udelenie výnimky na neplatenie koncesionárskych poplatkov a to do konca svojho života. Celý môj prípad mám zdokumentovaný a svoje tvrdenia môžem dokázať. Určite uznáte moju žiadosť ako opodstatnenú a dúfam, že je vo vašej kompetencii, aby mi bola výnimka z neplatenia koncesionárskych poplatkov udelená. Nerád by som so svojou žiadosťou obrátil na súdy, prípadne na parlament SR. Za priaznivé vybavenie svojej žiadosti Vám vopred ďakujem.
S pozdravom.

Najlepší spevokol roka

Najlepší spevokol roka

2. 1. 2009

Zomrel Johannes Mario Simmel

Zomrel Johannes Mario Simmel
Vo veku 84 rokov zomrel vo štvrtok svetoznámy rakúsky spisovateľ a autor mnohých bestsellerov Johannes Mario Simmel. Informovala o tom dnes tlačová agentúra DPA. Podľa Simmelovho právnika Bruna Bitziho bol spisovateľ od istého času odkázaný na opatrovateľskú starostlivosť a žil v penzióne pre starých ľudí neďaleko švajčiarskeho Zugu.Rodina o príčine spisovateľovej smrti nič bližšieho uviesť nechcela a pohreb je plánovaný v najužšom rodinnom kruhu. Simmelove romány sú známe po celom svete.Spisovateľ napísal približne 35 románov, ktoré vyšli v celkovom náklade vyše 73 miliónov výtlačkov, vo viac ako v 30 jazykoch. Nespočetné množstvo divákov videlo filmové verzie jeho diel, ktoré kritici často hodnotili ako triviálnu literatúru.Vo Viedni narodený Simmel sa vo svojich témach opakovane venoval spoločensko-kritickým témam doby. Pôvodným povolaním novinár vystupoval najmä proti všetkým formám pravicového radikalizmu, za čo ho v roku 1991 ocenila aj OSN.K najznámejším dielam autora, ktorý roky žil vo Švajčiarsku, patria napríklad romány "Láska je len slovo", "Všetci ľudia budú bratia", "Aj keď sa smejem, je mi do plaču", "Látka, z ktorej sú utkané sny", "Len vietor vie odpoveď", "Až do trpkého konca", "Snívaj nesplniteľný sen".
Copyright © TASR 2009

Reklamná pauza, teraz sa môžete ísť....

Reklamná pauza, teraz sa môžete ísť....

Zomrel Donald Edwin Westlake

Zomrel Donald Edwin Westlake
Americký spisovateľ Donald Westlake zomrel vo veku 75 rokov. Jeho manželka Abigail Westlake informovala denník The New York Times, že skonal v stredu cestou na novoročnú večeru v Mexiku, kde bol na dovolenke. Príčinou smrti bol srdcový infarkt. Autor detektívok má na konte vyše sto kníh. V interview z roku 2007 povedal, že napísal do 104 kníh, americká Kongresová knižnica uvádza 128 diel. Aby nevznikli pochybnosti o tom, či môže niekto napísal tak veľa kníh, vydával ich pod rôznymi pseudonymami - John B. Allan, Tucker Coe, či Timothy Culver, najčastejšie používal meno Richard Stark. V českom preklade mu vyšli tituly Jak neuloupit smaragd, Jak nevyloupit banku, či Rošády. Nebol mu cudzí ani svet kinematografie, písal scenáre a niekoľko jeho kníh sa dočkalo filmového spracovania. Vrcholom jeho kariéry scenáristu bola nominácia na Oscara za snímku Švindliari (1990). Donald Edwin Westlake sa narodil 12. júla 1933 v Brooklyne v New Yorku, po rodičoch zdedil írske korene. Študoval na troch vysokých školách, nepromoval ani na jednej. Štúdiá prerušil a na dva a pol roka sa pridal k leteckej zložke Ozbrojených síl Spojených štátov (United States Air Force). Aj napriek tomu v roku 1996 získal doktorát na Binghamtonskej univerzite v New Yorku, uviedol vo svojom životopise na internetovej stránke www.donaldwestlake.com. Jeho manželka Abigail Westlake je tiež spisovateľka.
© 2009, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA
" Ataky niektorých médií ukazujú pre koho pracujú. Okrem verejnoprávnej televízie a možno rozhlasu sú v rukách neviem koho, ale určite nie ľudí, ktorí sú naklonení k SR a slovenskému národu."Pre nich je nepriateľ tohto štátu väčší priateľ, ako bežný Slovák na ulici, alebo hociktorý politik. Radšej budú podporovať názory grónskych Eskimákov, alebo černochov niekde z Konga, ako slovenského politika, ktorého by najradšej utopili v lyžičke vody. Nech sa snažia, nech kydajú, nech pľuvajú. Ja už ani nečítam tú špinu, ktorá sa valí zo všetkých strán. Vôbec ma nevzrušujú klamstvá, dezinformácie, ktoré sa tam objavujú. Keď si myslia, že oni budú robiť politiku, ja si to nemyslím." Ján Slota "Podsúva sa, že slovenský parlament je nedemokratický, lebo chudáci z opozície nevedia presadiť svoj názor, ale oni musia vyhrať voľby. Aj ja som musel vyhrať voľby... Prečo my by sme mali rešpektovať nejaké návrhy pravice, ktorá sociálny systém devastovala? Slovenský systém sa hneď po roku 1989 veľmi striktne vyhranil ako väčšinový, ľudovo povedané - víťaz berie všetko. Dzurinda neznamená nič. Som prekvapený, že dvojnásobný premiér tu sedí a vykrikuje častokrát veľmi arogantné a používa veľmi expresívne slová". Pavol Paška " Máme profesionálnu armádu. Čo má robiť? Sedieť na zadku a vyorávať zemiaky?" Miloš Zeman " Fico rozprestiera pred sebou eurobankovky ako pyšný páv svoj chvost ." Miroslav Mikolášik

Zomrel Bernie Hamilton

Zomrel Bernie Hamilton
Bernie Hamilton, americký herec, známy ako Captain Dobey v seriáli Starsky and Hutch , zomrel vo veku 80 rokov 30. decembra. Hral aj vo filmoch ako One Potato, Two Potato.

INŠPIRATÍVNE

INŠPIRATÍVNE

TOP OF THE POPS

TOP OF THE POPS
1. *TELEVÍZNE NOVINY- Markíza- 28.12.2008 ; 2 . Modré z neba -Markíza -24.12.2008 ; 3. Tri oriešky pre Popolušku- Markíza -24.12.2008 ; 4. Mrázik- Markíza -26.12.2008 ; 5. *Športové noviny- Markíza -28.12.2008 ; 6.*NOVINY -TV JOJ -25.12.2008 ; 7.*DNES -Markíza -23.12.2008 ;8.Ordinácia v ružovej záhrade II. (68.)- Markíza -23.12.2008; 9.Smotánka- Markíza- 27.12.2008 ; 10. *Reflex -Markíza- 26.12.2008 ; 11. *Počasie -Markíza- 26.12.2008 ; 12. Pošta pre teba -Jednotka- 27.12.2008 ; 13. Kolíska do hrobu- Markíza -27.12.2008 ; 14. Perinbaba -Markíza -25.12.2008; 15. Miliónový Silvester -TV JOJ -25.12.2008; 16.S tebou ma baví svet -Markíza -26.12.2008 ;17.PROMINENTI -Markíza- 28.12.2008 ; 18. Ako dostať otecka do polepšovne -Markíza- 25.12.2008 ; 19.*Počasie -TV JOJ -25.12.2008 ; 20.Posledné Vianoce- Markíza -24.12.2008

Pozn. Pri reláciách opakujúcich sa každý deň (spravodajstvo, šport, sitcom a pod.) je uvedená relácia s najvyššou hodnotou ratingu za celý týždeň ; © Výskum programu STV 2.1.2009

1. 1. 2009

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
V severošpanielskom meste Bilbao explodovala včera bomba po varovnom telefonáte v mene baskickej separatistickej organizácie ETA. Nikto neutrpel zranenia, došlo iba k značným materiálnym škodám. Bomba uložená v aute vybuchla krátko po 11.00 h SEČ pred budovou regionálnej baskickej televízie EITB. Objekt evakuovali a v okolí uzavreli dopravu po varovnom telefonáte približne hodinu pred detonáciou. Polícia našla majiteľa inkriminovaného vozidla priviazaného o strom na kopci neďaleko Bilbaa. Viac ako 820 ľudí zahynulo pri útokoch ETA od roku 1968, kedy ozbrojená organizácia začala svoj boj za baskickú nezávislosť. V minulých mesiacoch došlo vo Francúzsku k zatknutiu viacerých významných členov ETA. Zdroj: Reuters, AP, DPA

Turecká štátna televízia oznámila, že vo štvrtok o 18.00 h SEČ začne oficiálne vysielať 24-hodinová kurdská televízna stanica TRT 6. Jej príchod privítal zopár slovami v kurdčine, ktorá bola až do roku 1991 v Turecku zakázaným jazykom, aj premiér Recep Tayyip Erdogan. "Nech je TRT 6 prínosom," povedal Erdogan po kurdsky na tlačovej konferencii po návrate z Blízkeho východu. Turecko až pod nátlakom Európskej únie, aby posilnilo práva menšinových Kurdov, začalo v roku 2004 vysielať správy a dokumentárne snímky v kurdčine, ale iba v rozsahu asi 30 minút týždenne. Kurdčinou hovoria Kurdi v Turecku, Iráne, Iraku a Sýrii (čiže v Kurdistane). V susednom Iraku je kurdčina úradný jazyk, v Sýrii je zakázané v nej zverejňovať dokumenty, v Iráne je povolené ju používať, ale je zakázané ju vyučovať v školách.

Copyright © TASR 2008

Reklamná pauza, teraz sa môžete ísť....

Reklamná pauza, teraz sa môžete ísť....

SILVESTER V ČÍSLACH

SILVESTER V ČÍSLACH

Markíza – 38,4 % / prime time 45,3 %/

Jednotka - 14,4 % / 11,6 % /

Dvojka - 5,2 % / 3,9 %/

Trojka - 0,5 % / 0,3 % /

TV JOJ – 15,6 % / 21,7 % /

JOJ PLUS- 0,6 % /0,4 % /

TA 3 - 1,0 % / 0,6 % /

Zdroj: PMT/TNS SK

STV NEWS

STV NEWS
rojka Slovenskej televízie začne rok 2009 vysielaním prestížneho tenisového exhibičného turnaja ATP v Abu Dhabí. Priame prenosy 1. a 2. januára 2009 sa začnú o 12.00 hod, finále v sobotu 3. januára o 14:00 hod. Počas troch dní diváci uvidia atraktívne súboje najlepších svetových tenistov, Rafaela Nadala a Rogera Federera, ktorým budú konkurovať Andy Murray, Nikolaj Davydenko a Američania Andy Roddick a James Blake. Trojka tak od prvého dňa roku 2009 začne so svojím rozšíreným programom, ktorý jej umožní vysielať všetky dôležité športové udalosti v priamom prenose. Doteraz bola obmedzená vysielaním od 17:00 do 24:00 hod., iba v prípadoch prenosov z NHL vysielala aj po polnoci. Rozširuje sa najmä vysielanie cez víkendy, zvyčajne od 12:00, v prípade atraktívnych prenosov už aj skôr. Diváci sa v prvých dňoch nového roka môžu tešiť na priame prenosy z MS hokejistov do 20 rokov v Kanade, na ďalšiu tenisovú lahôdku v podobe zápasov slovenských tenistov na Hopmanovom pohári od 5.1., zápasy anglickej futbalovej Premiere league či prenosy zo Svetového pohára biatlonistov v Oberhofe.

HAPPY NEW YEAR, KOKI !

HAPPY NEW YEAR, KOKI !

С Новым Годом!

С Новым Годом!

DNES V STV

DNES V STV

31. 12. 2008

2008 Year In Review

2008 Year In Review

SLOVAK RADIO NEWS

SLOVAK RADIO NEWS
Verejnoprávny Slovenský rozhlas (SRo) sa dohodol s vymáhačom koncesií spoločnosťou Lawyer Partnes (LP) na mimosúdnom urovnaní sporov. ČTK o tom dnes informovala hovorkyňa rozhlasu Alexandra Štullerová - Koreňová. Rozhlas a spoločnosť si navzájom započítali pohľadávky. Lawyer Partners nebude od neplatičov vymáhať poplatky z omeškania, dokončí však súdne spory o zaplatenie dlžných koncesií. V minulosti LP hrozila neplatičom vysokým penále. Verejnoprávny rozhlas a LP sa dohodli po tom, čo sa rozhlasu na jeseň na bratislavskom okresnom súde nepodarilo dosiahnuť, aby boli zmluvy o prevode dlhov neplatičov na Lawyer Partners vyhlásené za neplatné.
"Po dôkladnej analýze všetkých doterajších rozsudkov a po zvážení dopadu dlhotrvajúcich sporov medzi SRo a LP na rozpočet SRo v súčasnosti a v budúcnosti, pristúpili obe strany na dohodu," uviedla hovorkyňa. "Dohodou došlo aj k úplnému započítaniu vzájomných pohľadávok, žiadna zo strán si nebude v súčasnosti ani v budúcnosti nárokovať ďalšie finančné ani iné plnenia," dodala. Bližšie podrobnosti budú podľa hovorkyne rozhlasu známe po zasadnutí rozhlasovej rady, ktoré by malo byť zhruba v polovici januára. Slovenský rozhlas pod bývalým vedením Jaroslava Rezníka uzavrel s Lawyer Partners, ktorá predtým vystupovala pod názvom BSP Lawyer Partners, tri zmluvy - rámcovú zmluvu o spolupráci a dve realizačné, ktorými sa pohľadávky previedli na spoločnosť. Rozhlas tak zveril firme celkovo 343.000 neplatičov. Z toho približne 76.000 neplatičov zažalovala spoločnosť na súde. Firma v minulosti hrozila neplatičom vysokým penále, ktoré im však neskôr odpustil parlament. Verejnoprávny rozhlas pod vedením súčasnej riaditeľky Miloslavy Zemkovej žiadal, aby súd vyhlásil zmluvy za neplatné, keďže zverenie dlhov koncesionárov súkromnej firme bolo podľa rozhlasu protizákonné. Lawyer Partners vedie viacero sporov aj na Ústavnom súde. Spoločnosť tento rok zahltila súd tisíckami podaní proti údajným prieťahom v súdnom konaní, ktoré sa týkali vymáhania nedoplatkov od koncesionárov. V niektorých prípadoch už Ústavný súd rozhodol a dal za pravdu spoločnosti.

Copyright © ČTK 2008

TAKE IT EASY !

TAKE IT EASY !

Zaspievajme si

Zaspievajme si

Reklamná pauza, teraz sa môžete ísť....

Reklamná pauza, teraz sa môžete ísť....

Dnes to neskúšajte

Dnes to neskúšajte

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Azerbajdžan od roku 2009 zakáže vysielanie BBC, Voice of America a Radio Liberty v miestnom jazyku, čím navodzuje obavy zo slobody médií v tomto postsovietskom štáte. "Rozhodli sme sa nepredĺžiť licenciu na vysielanie na národných frekvenciách pre BBC, Radio Liberty a Voice of America, toto rozhodnutie bude platiť od 1. januára," povedal predseda Štátnej rady pre televízne a rozhlasové vysielanie Nuširvan Magerramli. "Môžu pokračovať vo vysielaní, ale iba cez káblové siete," uviedol, no odmietol, že by zákaz bol politicky motivovaný. Magerramli poznamenal, že Azerbajdžan už štyri roky pracuje na tom, aby očistil svoje vlny od zahraničných vysielateľov, a že ruské a turecké televízne spoločnosti a ruské a francúzske rozhlasové spoločnosti už prerušili svoje vysielanie. "Toto rozhodnutie nemá nič spoločné s politikou. Nikto sa nesťažoval, keď sme zastavili vysielanie ruských, tureckých a francúzskych spoločností," dodal. Azerbajdžan sa stal terčom kritiky medzinárodných ľudskoprávnych organizácií a západných vlád za obmedzovanie slobody médií a za väznenie tamojších novinárov. Kritici tvrdia, že zahraničné spravodajské televízie a rádia sú jedny z mála zdrojov nezávislých informácií v krajine bohatej na ropu. © 2008, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané. Najmenej 60 novinárov zahynulo vo svete v priebehu tohto roka pri výkone svojho povolania. Oznámila to dnes medzinárodná organizácia Reportéri bez hraníc (RSF). Oproti roku 2007 tak počet zabitých žurnalistov klesol o 26. Je to výsledok najmä zníženia počtu násilných úmrtí zástupcov médií v Iraku. Tento rok došlo k 673 zatknutiam, 29 únosom a 929 prípadom fyzického napadnutia alebo zastrašovania novinárov, uviedla organizácia sídliaca v Paríži vo výročnom prehľade slobody tlače. Najnebezpečnejšou krajinou pre žurnalistov zostal aj naďalej Irak, kde prišlo o život 15 zástupcov médií. Nasledujú Pakistan (sedem mŕtvych) a Filipíny (šesť). V Afrike klesol počet obetí medzi novinármi z minuloročných 12 na tri. Novinárska organizácia to pripisuje skutočnosti, že mnoho žurnalistov tam prestalo pracovať alebo odišlo do exilu. Spravodajské médiá sa zároveň postupne vytrácajú z vojnových zón, akou je Somálsko. V minulom roku zabili 86 novinárov, 887 zadržali a 1511 zbili. Pokles počtu novinárov zabitých alebo zadržaných v tomto roku neznamená globálne zlepšenie situácie slobody tlače, uviedlo novinárske združenie. V čase aktuálneho vývoja tlačených a elektronických médií a presadzovania sa blogov ako celosvetovo rozšíreného fenoménu sa "bezohľadné aktivity čoraz viac zameriavajú na internet". V tomto roku došlo prvýkrát k zabitiu človeka, ktorý pôsobil ako občiansky žurnalista pre internetový blog. Čínskeho obchodníka ubila miestna polícia 7. januára na smrť, keď filmoval zásah proti demonštrantom v meste Tchien-men v provincii Chu-pej. Podľa Reportérov bez hraníc sa vo svete nachádza vo väzení 59 blogerov. On-line cenzúra je zavedená v 37 krajinách, najmä v Sýrii, Číne a Iráne. V Mjanmarsku došlo k odsúdeniu dvoch blogerov na "neuveriteľných" 59, resp. 20 rokov. Organizácia upozornila, že do počtu obetí zarátala len jasné prepojenia medzi násilím a novinárskou prácou. Iracký novinár Muntazar az-Zajdí, ktorý na amerického prezidenta Georgea W. Busha hodil topánky, sa odvolal voči obvineniu z útoku. Proces, ktorý sa s novinárom mal začať v stredu, preto dnes odložili. Informoval o tom obhajca obvineného. Televízny reportér je obvinený z útoku na zahraničnú hlavu štátu, za čo mu hrozí až 15-ročné väzenie. Muž hodil na Busha počas tlačovej konferencie v Bagdade obe svoje topánky, pričom ho nazval psom. Obhajoba žiada, aby sa obvinenie znížilo na urážku hlavy cudzieho štátu, za čo hrozí maximálne dvojročný trest. Podľa obhajcu hádzanie topánok nemohlo vystaviť Busha skutočnému nebezpečenstvu. "Počuli ste už o niekom, kto by bol zabitý topánkou? V Európe ako potupu hádžu vajcia a zhnité paradajky. V Iraku je symbolom neúcty hádzanie topánok," povedal právnik pre agentúru Reuters. Hovorca irackej vyššej súdnej rady uviedol, že Zajdího odvolanie preskúmajú. Nedávny incident urobil zo Zajdího v Iraku, aj na Blízkom východe hrdinu. Verejné sympatie pre vrhača topánok môžu viesť k želaniu premiéra Núrího al-Malíkího, aby Zajdí nedostal vysoký trest, keďže krajinu čakajú v januári provinčné voľby. Proces bude v pozornosti aj kvôli správam o údajnom zlom zaobchádzaní s novinárom po zadržaní. Obhajca tvrdí, že jeho klienta po incidente dobili. Izrael bráni zahraničným novinárom navštíviť pásmo Gazy, informuje hamburský Spiegel online. Preto nie je možné robiť nezávislé spravodajstvo o konflikte s Hamasom. Na žiadosť Zväzu zahraničných médií v Izraeli má teraz Najvyšší súdny dvor v Jeruzaleme rozhodnúť o sťažnosti novinárov. V otvorenom liste zväzu sa okrem iného uvádza: "Pásmo Gazy je pre zahraničných novinárov neprístupné. Je to obmedzovanie slobody tlače, aké tu ešte nebolo." Izrael, ktorý kontroluje hranice, musí povoliť novinárom, aby sami zistili, 'čo sa vlastne deje v Gaze'". Približne 400 členov zväzu novinárov sú korešpondenti hlavných medzinárodných médií, medzi ne patrí aj nemecký magazín Der Spiegel. Fotografie a správy, ktoré prichádzajú z Izraelom blokovaného územia, pochádzajú výlučne od palestínskych spolupracovníkov tlačových agentúr a arabských televízií, ktoré tam majú kancelárie. Izraelská strana preto doterajšie spravodajstvo z Gazy považuje za neférové.

Copyright © TASR 2008

To je TV !

To je TV !

Smoke on the Water - Japanese Version

Smoke on the Water - Japanese Version

30. 12. 2008

Ticho buď , Kusaj ! Anketa

Ticho buď , Kusaj ! Anketa

STV NEWS

STV NEWS
Svetoznáme operné árie a zbory v podaní Dalibora Jenisa, Evy Jenisovej, Pavla Bršlíka, Slovenskej filharmónie s dirigentom Petrom Ferancom a Slovenského filharmonického zboru so zbormajsterkou Blankou Juhaňákovou budú na Nový rok znieť v Koncertnej sieni Slovenskej filharmónie v Bratislave. Slávnostný program odvysiela naživo aj STV 1. januára o 19:00 h na Dvojke. Moderátorkou priameho prenosu Novoročného koncertu bude Alena Heribanová. Pri príležitosti štátneho sviatku uvedie STV 1. januára o 21:00 h na Dvojke dokumentárny film Ľuboša Midriaka Vznik republiky. Prináša svedectvá ľudí, ktorí boli pri zrode mladého štátu v srdci Európy. Obyvatelia ČSFR si zachovali chladnú hlavu, k žiadnemu tragickému deleniu nedošlo. Hovorí to o vyspelom spoločenstve dvoch národov, ktoré spájala história. Ako sa to všetko odohrávalo za dverami politikov, aké boli ich pohnútky a aké boli chvíle a pocity pri zásadných rozhodnutiach? Aj o tom bude film, v ktorom ožívajú fakty a okamihy danej doby cez výpovede hlavných aktérov. Dôležitý bude aj okamih, čo si o rozdelení mysleli ľudia, ako sa splnili ich názory na rozdelenie, či to malo zmysel, či sa ako štát vyvíjame zdravo a kam smeruje naša štátnosť.

TASR NEWS

TASR NEWS
Tlačová agentúra Slovenskej republiky (TASR) začína od 1. januára 2009 vydávať spravodajský servis v ďalšom cudzom jazyku. K informáciám v angličtine pribudnú informácie o Slovensku v nemčine. "V nemeckom jazyku budeme prinášať správy o spoločenských, kultúrnych, hospodárskych, politických a športových udalostiach zo Slovenska," povedal generálny riaditeľ TASR Jaroslav Rezník. Agentúra týmto novým produktom začína napĺňať úlohy vo verejnom záujme, vyplývajúce z nového zákona o TASR, ktorým sa bude už verejnoprávna agentúra riadiť od nového roka.

To je TV !

To je TV !

AFI's 8 'Moments of Significance'

AFI's 8 'Moments of Significance'
Americký filmový inštitút (AFI) zverejnil zoznam významných filmových, televíznych a internetových momentov roka 2008. Jedným z nich je podľa členov AFI snímka Slumdog Millionaire v réžii Dannyho Boyla, informoval na svojej internetovej stránke magazín Variety. Film je podľa AFI trvalou pripomienkou možností rozprávania príbehu naprieč rôznymi kultúrami. Prvou dámou zábavy v Amerike je podľa AFI scenáristka, komička, herečka a producentka Tina Fey. Ďalšími významnými udalosťami uplynulého roka bolo podľa AFI mediálne pokrytie, ktoré umožnilo celému svetu sledovať historický súboj o prezidentské kreslo medzi Barackom Obamom a Johnom McCainom, a vysielanie NBC z letných olympijských hier v Pekingu. Výrazné zmeny v distribúcii televíznych programov patria podľa AFI k "Veku nedočkavosti". Ako príklad uviedli rozširovanie internetových stránok ako Hulu, či zaradenie tretej sezóny seriálu Friday Night Lights (2006) do ponuky DirecTV. Na zoznam sa dostal aj trojdielny hudobný film Dr. Horrible's Sing-Along Blog vyrobený špeciálne na distribúciu prostredníctvom internetu. V oblasti filmu si AFI všimol napríklad krízu nezávislých filmových spoločností a klesajúci vplyv kritikov po tom, ako Time, Newsweek, Los Angeles Times, Village Voice či Newsday zrušili ich miesta na plný úväzok.Prehľad momentov roka 2008: 1. Slumdog Millionaire - oslava globálneho filmu 2. Televízia a nové technológie prinášajú globálnemu publiku súboj o post amerického prezidenta 3. Pokrytie Letných olympijských hier v Pekingu spoločnosťou NBC spojilo svet 4. Vek nedočkavosti - vývoj spôsobov obchodovania s umením (televízna a filmová komunita sa snaží prispôsobiť digitálnemu veku) 5. Tina Fey - prvá dáma zábavy v USA 6. Nezávislé filmové spoločnosti čelia distribučnej kríze 7. Filmoví kritici strácajú hlas (písanie o filmoch sa presúva na internet) 8. Dr. Horrible's Sing-Along Blog scenáristu a režiséra Jossa Whedona .
© 2008, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

PF STV

Na svätého Štefana nesmie už byť barina

Na svätého Štefana nesmie už byť barina
Jednotka aj Dvojka stúpli. Trojka nie.
JOJ ani JOJ Plus trend neudržali.
TA 3 padla takisto.
Markíza mierne stúpla.
Primetimový rozdiel medzi Jednotkou a JOJ opäť menší - 5,82 %.

Markíza – 32,53 %

Jednotka - 15,11 %

Dvojka - 5,04 %

Trojka - 0,27 %

TV JOJ – 18,92 %

JOJ PLUS- 1,59%

TA 3 - 1,27 %

Zdroj: PMT/TNS SK

29. 12. 2008

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Renomovaný ruský denník Kommersant poukázal včera nezvyčajným spôsobom na vážnosť finančnej krízy v Rusku. Noviny sa úplne zriekli redakčných článkov a na 36 stranách priniesli iba vyhlásenia o bankrote ruských podnikov. Novinári kritickí voči Kremľu sa opakovane sťažovali na to, že kríza v štátnych médiách sa prikrášľuje a na reportérov je vyvíjaný nátlak. Ruský prezident Dmitrij Medvedev vyhlásil, že novinári sú spoluzodpovední za dôsledky krízy.Kommersant zároveň na titulnej strane dnešného vydania upozornil na zákon, ktorý predpisuje verejné oznámenie insolventnosti firiem.Rozhlasová stanica Echo Moskvy pripomenula, že denník už v minulosti podobným spôsobom vyjadril protest voči mediálnej politike v Rusku. V jednom z vydaní z januára 2005 boli viaceré novinové stĺpce prázdne.
V projekte ruskej štátnej televízie, nazvanom Meno Ruska, sa najvýznamnejšou historickou postavou stal stredoveký vodca, knieža Alexander Nevský. Výsledok hlasovania televíznych divákov oznámili v noci nadnes. Tretie miesto získal Josif Vissarionovič Stalin, ktorý v 30. rokoch minulého storočia poslal na smrť milióny ľudí, uviedla agentúra AP. Knieža Nevský dostal pri internetovom a SMS hlasovaní viac ako 524.000 hlasov a Stalin vyše 519.000 hlasov. Na druhom mieste bol s 523.000 hlasmi Peter Stolypin, predseda vlády zo začiatku 20. storočia, z obdobia vlády cára Mikuláša II. Ochrancovia ľudských práv namietali proti zaradeniu Stalina do 90 dní trvajúceho projektu s tým, že ide o pokus prehliadať jeho ukrutnosti a glorifikovať tyraniu. Medzi 12 osobnosťami záverečného hlasovania boli osobnosti rôzneho historického významu, od spisovateľov Alexandra Puškina a Fiodora Dostojevského až po Vladimira Iľjiča Lenina a Ivana Hrozného. Pravidlá súťaže vylučovali akúkoľvek žijúcu osobnosť, vrátane populárneho vládneho tandemu - ruského prezidenta Dmitrija Medvedeva a premiéra Vladimira Putina.
Copyright © TASR 2008

Zomrel Alvah H. Chapman Jr.

Zomrel Alvah H. Chapman Jr.
Dlhoročný šéf americkej mediálnej spoločnosti Knight Ridder Alvah H. Chapman Jr. zomrel vo veku 87 rokov. Príčinou smrti bol podľa správ médií zápal pľúc. Chapman trpel tiež Parkinsonovou chorobou a v uplynulých rokoch prekonal niekoľko mozgových príhod. Zomrel vo svojom dome v Miami. Chapman je treťou novinárskou generáciou v rodine. V roku 1969 sa stal prezidentom The Miami Herald a o päť rokov neskôr zorganizoval fúziu spoločností Knight Newspapers a Ridder Publications. Denník The New York Times opísal zlúčenie ako "najväčšiu transakciu tohto druhu".
© 2008, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS
Od začiatku nového roka 2009 začnú platiť dva nové zákony, ktoré vypracovalo Ministerstvo kultúry (MK) SR. Od 1. januára sa zmení Tlačová agentúra Slovenskej republiky (TASR) - Slovakia z príspevkovej na verejnoprávnu inštitúciu. Začne tiež platiť nový zákon o Slovenskom audiovizuálnom fonde, ktorý bude verejnoprávnou inštitúciou na podporu rozvoja audiovizuálnej kultúry a priemyslu. Po novom bude okrem predaja spravodajstva zdrojom príjmov TASR aj príspevok od štátu na základe zmluvy o poskytovaní služieb vo verejnom záujme medzi ministerstvom kultúry a agentúrou. Vyplýva to zo zákona, ktorý 23. septembra schválila Národná rada (NR) SR. Na čele verejnoprávnej TASR bude stáť päťčlenná správna rada a generálny riaditeľ, ktorý však členom správnej rady byť nemôže. Štyroch členov správnej rady bude voliť aj odvolávať NR SR, ktorá už vyhlásila podávanie návrhov na kandidátov do rady, jedného člena si zvolia zamestnanci agentúry. Generálneho riaditeľa budú podobne ako v STV a SRo voliť aj odvolávať členovia rady nadpolovičnou väčšinou hlasov všetkých členov. V súčasnosti menuje a odvoláva šéfa TASR vláda. TASR bude svoje spravodajské produkty naďalej predávať. Pre nekomerčné účely voľne prístupný bude celý obrazový archív, ktorý má vyše 50 rokov. Zároveň sa 1. januára majetok štátu v správe TASR prevedie do jej vlastníctva. Štátom dotovaná tlačová agentúra zmení mierne aj svoj názov - po novom už bude len Tlačovou agentúrou SR. Podľa MK SR "hlavným cieľom novej úpravy postavenia TASR je vytvoriť podmienky na plnenie služby verejnosti v oblasti domáceho a zahraničného spravodajstva a zefektívnenie hospodárenia, kontroly a riadenia tlačovej agentúry s cieľom zvýšiť jej nezávislosť, kvalitu a konkurencieschopnosť v prostredí komerčných tlačových agentúr." Okrem nového zákona o TASR začne 1. januára platiť aj zákon o Slovenskom audiovizuálnom fonde, ktorý NR SR schválila 5. novembra. Zákonom sa podľa MK SR "zabezpečí stabilná podpora a rozvoj slovenskej audiovizuálnej tvorby, kultúry a priemyslu". Podľa rezortu kultúry v súčasnosti štátna podpora audiovizuálnej tvorby pokrýva asi 15 percent nákladov na vývoj, výrobu, produkciu a ďalšie činnosti v audiovízii. Ministerstvo kultúry v grantovom programe na podporu filmu AudioVízia 2007 podporilo z podaných 315 žiadostí 121 a zo žiadaných 713 mil. Sk (23 667 264 €) rozdelilo necelých 117 mil. Sk (3 883 689 €). MK SR zároveň tvrdí, že podpora výroby a šírenia slovenských audiovizuálnych diel bola vo vysielaní verejnoprávnej STV aj v komerčných televíziách dlhodobo poddimenzovaná. Audiovizuálny fond má byť financovaný zo štátneho rozpočtu a z príspevkov od používateľov audiovizuálnych diel. Prispievať na rozvoj slovenského filmu majú napríklad prevádzkovatelia retransmisie percentom z príjmov za poskytovanie rozhlasového a televízneho vysielania, od filmových distributérov má prichádzať 1 % príjmov za distribúciu audiovizuálnych diel. Fond má podporovať nakrúcanie filmov cez dotácie, pôžičky, štipendiá či garancie na úver. Dotácia na výrobu audiovizuálneho diela môže tvoriť maximálne polovicu rozpočtu výroby. Obmedzenie sa netýka dotácií na nízkorozpočtové diela, na ktoré možno udeliť dotáciu až do výšky 90 % rozpočtu výroby. Po novom sa majú posudzovať žiadosti o finančnú podporu. Žiadosti by už nemala posudzovať jedna grantová komisia, ale viacero nezávislých odborných komisií. O pridelení peňazí má rozhodovať riaditeľ na základe stanovísk odborných komisií. Úlohami fondu má byť aj obnova audiovizuálnych technológií či kín.
© 2008, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.