DALITO!

15. 11. 2008

Pravdoklamári 17 ?

Pravdoklamári 17 ?
SNS reaguje na denník Pravda zo dňa 15. 11. 2008 a na zverejnené nezmysly o predstaviteľoch SNS v ostatných dňoch v médiách. Tento neustále zmeny chystajúci denník Slovenskej národnej strane síce zverejňuje celkom pekné fotky, no obsah článkov zachádza za hranicu porozumenia a ochoty čitateľa znížiť sa na intelektuálnu úroveň autora článku, aby vlastne pochopil, či ide o autorovu neznalosť, hlúposť, alebo zámer podsunúť ďalšie vlastné nezmysly čitateľom. Dôrazne sa ohradzujem voči tendenčne a účelovo napísanému článku s názvom "Janušek platí Slotovych právnikov" v dnešnej Pravde, kde sa autorka tvári, že nečítala jasné stanovisko Ministerstva výstavby a regionálneho rozvoja v SR vydané agentúrami v uplynulých dňoch. Dokonca píše, že nedostala včera reakciu z ministerstva – je to nezmysel, reakciu jej hovorkyňa ministerstva zaslala. V závere článku autorka píše o podľa nej jedných z najdrahších priestorov v Bratislave, ktoré obýva Ministerstvo výstavby a regionálneho rozvoja SR, a vyčísľuje, koľko za ne platí. Autorke sa do článku už nehodila informácia, že tieto priestory prenajala predchádzajúca vládna garnitúra na niekoľko rokov vopred. Nehodilo sa jej to pravdepodobne preto, lebo ich prenajal exminister L. Gyurovsky. Z priestorových dôvodov netreba vyratúvať ďalšie nejasnosti, nepresnosti a vlastné fantázie autorky v článku, tieto záležitosti vyriešia veľmi rýchlo naši právni zástupcovia všetkými zákonnými prostriedkami, ktoré na to môžu využiť, aby sme zabránili šíreniu ďalších klamstiev a pokusom dehonestovať meno predsedu SNS Jána Slotu, ktoré využívajú na zvyšovanie svojej predajnosti najmä neúspešné médiá. SNS zdôrazňuje špeciálne pre autorku dnešného článku v Pravde a pre tých novinárov, ktorí majú ťažkosti s chápaním, ešte raz a naposledy: Odmietame akékoľvek vykonštruované "prepojenia" medzi Ministerstvom výstavby a regionálneho rozvoja SR a firmami, ktoré v článku uvádza dnešná Pravda, dôrazne odmietame smiešne tvrdenie v titule článku, že by pán Marian Janušek mal platiť právnikov pána predsedu SNS Jána Slotu. Pre úplnosť doplním na ďalšom konkrétnom príklade dôveryhodnosť tohto denníka a úroveň práce jeho redaktorov: V dnešnej kresbe, kde sa snaží autor zaútočiť na predstaviteľov SNS, jej voličov a sympatizantov, však má hrubú pravopisnú chybu. Základy slovenského jazyka a pravopis sa vyučujú na prvom stupni základných škôl. Až do posúdenia celej účelovo vykonštruovanej kauzy novinármi je pre nás nedôstojné komentovať hlúposti, ktoré si vymýšľajú nekompetentní redaktori v niektorých médiách, preto ide o posledné vyjadrenie SNS k tejto záležitosti.
Jana Benková tlačová tajomníčka SNS

Superstar Sk vs. svet again

Superstar Sk vs. svet again

IFPI SR Hitparáda - RADIO TOP100-Týždeň - 2008/45
1. COLDPLAY-VIVA LA VIDA 2. PINK-SO WHAT 3. BEDINGFIELD NATASHA-ANGEL 4. MORANDI-ANGELS 5. I.M.T. SMILE-MÁM KRÁSNY SEN 6. PERRY KATY-I KISSED A GIRL 7. DESMOD-LAVÍNY 8. OFFISHALL KARDINAL / AKON-DANGEROUS 9. NE-YO-MISS INDEPENDENT 10. ANASTACIA-I CAN FEEL YOU 12. SMATANOVÁ ZUZANA-VČELY 18. KOMAJOTA-MESTO V NÁS 22. CMORIK PETER-SNÁĎ NIE JE HRIECH 26. JAROŠ MIRO-SPADLA Z OBLAKOV 34. NOCADEŇ-IBA PÁR MINÚT 35. ŽBIRKA MIRO-VIEŠ BYŤ ZLÁ 43. ČÍROVÁ MÁRIA-BÚRKA 44. MATELLO-SKUTOČNÁ 48. TWiiNS-I DON´T KNOW 49. I.M.T. SMILE-BEZ PODMIENKY 60. ĎURICA ADAM-BEZ SERVITKY 72. DESMOD-VYROBENÁ PRE MŇA 77. PEHA-MUOJ BOŽE 80. KRISTÍNA/VICTORIA-ZMRZLINA 81. MIRGOVÁ DOMINIKA-SKORO AKO V SNE 82. GRIGOROV ROBO-POVEDZME 83. KRISTÍNA-EŠTE VÁHAM 84. MISHA-13000krát 87. GLADIATOR-TAK RÁD 93. TINA-CHÁPEŠ 97. STEREO-LÁKA MA

Ad Žitný

Ad Žitný
Mediálny tlak vyvolaný článkami obsahujúcimi nepravdivé tvrdenia o príčinách nehody aj o zdravotnom stave Rastislava Žitného nabral po dnešnom dni na intenzite až natoľko, že vznikajú vážne pochybnosti, či ďalšie trestné a súdne konanie bude prebiehať v duchu zásad nestrannosti a objektívnosti. V prvom rade nie je pravda, že Rastislav Žitný spôsobuje prieťahy tým, že nevypovedá. Samotné vyšetrovacie úkony doteraz nie sú ukončené, znalecký posudok z odboru dopravy, ktorý je v kauze kľúčový, dodal znalec až 6. novembra. Žitný postupoval v zmysle Trestného poriadku, využil svoje právo a odmietol vypovedať v tomto štádiu trestného konania, čo však neznamená, že nebude vypovedať v budúcnosti. Zdravotné dôvody nie sú zámienka. Každý má právo nevypovedať, pretože toto právo vyplýva zo zákona. Rastislav Žitný urobil zadosť vyšetrovaniu. Trestný poriadok pripúšťa, že vyšetrovanie môže byť ukončené aj bez jeho výpovede. V spise ani v znaleckom posudku sa nenachádza údaj o tom, že by sa auto Rastislava Žitného pohybovalo rýchlosťou 200 kilometrov za hodinu. Znalecký posudok hovorí o tom, že auto sa pohybovalo rýchlosťou približne 142 kilometrov za hodinu a nárazová rýchlosť do stromu sa pohybovala v rozmedzí od 64,8 až 87,1 km za hodinu. Do cyklistu narazil rýchlosťou približne 94 km/hodinu. Vyšetrovanie preukázalo, že tachometer po nehode nebol zaseknutý, ale ukazoval nulu. Nie je pravda ani to, že pán Žitný v kritickom okamihu telefonoval, vyšetrovanie to nepreukázalo. Vyšetrovanie ešte nepreukázalo, či táto rýchlosť bola v príčinnej súvislosti so vznikom nehody. Uverejňovanie nepravdivých údajov v médiách vážne zasahuje do práv Rastislava Žitného - predovšetkým do jeho práva na spravodlivý a nestranný proces. Agentúru SITA informoval právny zástupca Rastislava Žitného JUDr. Ladislav Kuruc.

14. 11. 2008

Pokuty naše každodenné

Pokuty naše každodenné
Licenčná rada posúdila podnet podpredsedu Občianskej konzervatívnej strany (OKS) Ondreja Dostála proti reláciám Slovenského rozhlasu, v ktorých bol jediným politickým hosťom premiér a predseda Smeru - SD Robert Fico, ako neopodstatnený. Dostál dnes proti tomuto rozhodnutiu podal podnet na Generálnu prokuratúru SR. "Keďže v skutkovo podobnej až zhodnej veci v prípade rozhlasových relácií s bývalým premiérom Mikulášom Dzurindom konštatovala rada porušenie zákona, považujem jej rozhodnutie za protizákonné," uviedol pre agentúru SITA podpredseda OKS. Dostál podal podnet na Radu pre vysielanie a retransmisiu (RVR) začiatkom augusta tohto roku na Sobotné dialógy SRo, v ktorých je raz mesačne hosťom predseda vlády Fico. Podľa podpredsedu OKS nie sú v súlade so zákon o vysielaní a retransmisii, sú nevyvážené a neobjektívne, lebo v nich vystupuje len jeden politik. Tvrdí, že licenčná rada by v prípade týchto relácií mala konštatovať porušenie zákona. Opiera sa pritom o jej rozhodnutie z decembra 2003. Rada vtedy konštatovala, že SRo porušil zákon o vysielaní a retransmisii, nezabezpečil názorovú pluralitu vo vtedajšom politicko-publicistickom programe "Tvárou v tvár", kde bol rovnakom hosťom iba jeden politik - vtedajší premiér Mikuláš Dzurinda.
© 2008, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Predseda sa rozpísal

Predseda sa rozpísal

Vážený pán šéfredaktor, vo vydaní denníka SME z 13. novembra 2008 ste v súvislosti s prípravou sobotňajšieho stretnutia slovenského a maďarského premiéra v Komárne výrazným spôsobom informovali čitateľov, že "Fico vraj nechcel ísť cez most za Dunaj". A to napriek tomu, že hovorkyňa predsedu vlády SR S. Glendová tento nezmysel priamo na požiadavku denníka SME dementovala a jasne odmietla. Predpokladám, vážený pán šéfredaktor, že ste sa spoločne s Vašimi spolupracovníkmi výborne zabávali pri čítaní diskusie k tomuto Vášmu vykonštruovanému klamstvu, ktorého jediným cieľom bolo poškodiť vyjednávaciu pozíciu slovenského premiéra. Dnes, t.j. 14. novembra 2008 maďarský premiér F. Gyurcsány potvrdil, že on požiadal slovenského premiéra, aby sa sobotňajšia schôdzka konala iba v Komárne, a nie aj na maďarskej strane hraníc v Komárome, ako to navrhoval R. Fico. Vážený pán šéfredaktor, Vaše tvrdenie, že "Fico vraj nechcel ísť cez most za Dunaj", má preto takú istú hodnotu, ako tvrdenia Vášho komentátora o klimatizovanom tuneli a zakladaní veľvyslanectva v Bielorusku. Alebo iné klamlivé tvrdenia typu, že občania maďarskej národnosti na Slovensku sú častým terčom mojej rasovej nenávisti. Nepovažujem za vhodné posielať Vám akékoľvek žiadosti o opravu klamstiev, pretože nie ste schopní sa na stránkach denníka SME ospravedlniť ani za to, čo sami priznávate, že ste prekrútili a vymysleli v rozpore s pravdou. Označil som Váš denník niekoľkokrát za kabaret klamstiev, za denník, ktorý poškodzuje záujmy Slovenskej republiky, za denník, ktorý je zjavne proti záujmom obyčajných ľudí a ktorý myslí len na práva sprivatizovaných podnikov a cudzích investorov. Za týmito slovami si stojím, po tom čo ste predviedli včera, ešte viac. Blahoželám Vám, že Váš "mienkotvorný" denník číta už pomaly menej ľudí ako denník Plus 1 deň. Keby ste náhodou nevedeli, prečo je to tak, rád Vám poradím. Vysvetlenie je veľmi jednoduché. Klamať a byť proti ľuďom nemôže byť obsahovou náplňou úspešného mienkotvorného denníka.
S úctou Robert Fico, predseda vlády SR
Agentúra SITA zverejnila vo štvrtok 13. novembra 2008 vo svojom domácom a ekonomickom spravodajskom servise správu pod názvom „VLÁDA: Premiér vystúpi na večierku firmy, ktorá je v tendri na mýto". V článku redaktor/redaktorka obvinil/a premiéra Roberta Fica, že vystúpi s prejavom na galavečere firmy Elektrovod Holding, ktorá „je v súčasnosti členom konzorcia ToSy.sk, ktoré figuruje v tendri na získanie vyše 20-miliardovej zákazky (takmer 664 mil. €) na elektronický výber mýta". Bohužiaľ, opäť musíme s poľutovaním konštatovať, že agentúra SITA v tomto prípade hrubo zavádza, ba dokonca možno povedať, že klame. Ostáva nám len dúfať, že tak nerobí zámerne. Švajčiarsko-slovenské konzorcium ToSy.sk, ktoré tvorí päť spoločností - Ascom, Elektrovod Holding, Fela, Tesla Stropkov a Asseco Slovakia – bolo z tendra na elektronické mýto vylúčené 29. apríla 2008 pre nedostatky v ponuke. Toto konzorcium síce podalo proti rozhodnutiu obstarávateľa námietku na Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO), ale tento rozhodol, že vylúčenie konzorcia z tendra bolo správne. Z tohto jasne vyplýva, že v súčasnosti neexistuje ani teoretická možnosť návratu tohto konzorcia späť do tendra. Navyše zamietnutie námietky konzorcia Úradom pre verejné obstarávanie bolo a je verejne známou informáciou. Je preto poľutovaniahodné, že spravodajská agentúra SITA si pred zverejnením článku fakty neoverí a narába s nimi ako s pravdivými a dôveryhodnými. Navyše agentúra SITA si asi neuvedomuje, že jej spravodajské servisy odoberajú nielen médiá, ale aj komerčné subjekty, teda, že jedna nepravdivá a tendenčne podaná informácia môže byť tak uverejnená na viacerých miestach a mať neuveriteľne široký akčný rádius. To sa stalo aj v tomto prípade, keď spomínanú správu zo SITA prebral denník Hospodárske noviny a inšpiroval sa ňou denník Plus jeden deň. Žiadame preto agentúru SITA, aby sa Robertovi Ficovi ospravedlnila a túto nepravdivú informáciu, ktorá je kostrou celého bombastického článku, uviedla na pravú mieru.
Katarína Kližanová Rýsová ,Hovorca strany Smer – sociálna demokracia

STV NEWS

STV NEWS
Pokračovanie súdneho sporu medzi Štúdiom Beta a Slovenskou televíziou na Okresnom súde Bratislava IV sa odkladá na 14. január. Sudkyňa tak dnes rozhodla na žiadosť STV. Televízia požiadala o odloženie pojednávania z dôvodu zmeny právneho zástupcu. Nový právny zástupca ospravedlnil svoju neúčasť a požiadal o odročenie pojednávania a poskytnutie primeranej lehoty na naštudovanie súdneho sporu vzhľadom na jeho rozsiahlosť. Na pojednávanie sa dostavil zástupca žalobcu, ktorý nepredložil ďalšie návrhy na doplnenie dokazovania v spore a súdu oznámil, že žalobca - Štúdio Beta trvá na svojich doterajších vyjadreniach. Spor o platnosť vypovedania zmlúv medzi STV a Štúdiom Beta za vyše 790 miliónov korún (26,2 mil. €) sa začal koncom roka 1997. Vtedajší ústredný riaditeľ STV Igor Kubiš vtedy podpísal so Štúdiom Beta koprodukčnú zmluvu o spoločnej výrobe relácie Dobré ráno, Slovensko. V októbri 1998 potom podpísal ďalšiu zmluvu o spoločnej koprodukčnej výrobe televízneho programu. Jeho nástupca, Milan Materák však v decembri 1998 oba kontrakty zrušil a ako dôvod uviedol porušenie zákona o verejnom obstarávaní. Štúdio Beta preto STV zažalovalo a žiadalo odškodné za ušlý zisk z reklamy, ktorý by mala, ak by zmluvy platili. Milan Sedláček, vtedajší generálny riaditeľ Štúdia Beta, verejnoprávnu televíziu zažaloval. Beta v spore STV viackrát vyzvala na mimosúdne vyrovnanie, televízia však na ponuku nepristúpila. Okresný súd Bratislava IV. v máji 2005 rozhodol, že zmluvy medzi televíziou a štúdiom, uzatvorené ešte za manažmentu Igora Kubiša, sú platné a STV ich mala plniť. Pre vtedajšie vedenie STV to znamenalo, že štúdiu malo zaplatiť vyše 790 miliónov korún (26,2 mil. €). Verejnoprávna televízia sa voči rozsudku odvolala. Bratislavský Krajský súd však v máji 2006 rozsudok okresného súdu potvrdil. STV sa tak s celým prípadom obrátila na Ústavný súd SR. Ten vlani v auguste rozhodol, že krajský súd porušili ústavné právo televízie na spravodlivý proces a vrátil ho späť na krajský súd, ktorý prípad vrátil bratislavskému okresnému súdu. "Kauza s Beta štúdiom ide nad rámec možností STV a preto sa obrátila na kompetentné štátne orgány, aby vec riešili," povedal generálny riaditeľ STV Štefan Nižňanský 15. októbra na rokovaní Rady STV. Radu v polovici októbra tiež informoval, že verejnoprávnej televízii za roky 2005 až 2007 hrozia sankcie vo výške 40 miliónov korún (takmer 1,33 mil. €). Pred Radou pre vysielanie a retransmisiu (RVR) podľa Nižňanského prebieha niekoľko správnych konaní, kde možno očakávať pokuty od 120 tisíc do 7 mil. Sk (cca 4 000 € - 232 000 €). Pasívne súdne spory vo veci ochrany osobnosti, ktoré sa týkajú STV, dosiahli k 15. aprílu tohto roka vyše 42 mil. Sk (takmer 1,4 €). Pracovnoprávne spory k tomu istému dátumu sú na úrovni takmer 28 mil. Sk (takmer 930 tisíc €). Pred Najvyšším súdom SR sú konania na základe odvolania STV, kde ide o pokuty vo výške 4,6 mil. Sk (takmer 153-tisíc €), uviedol ďalej šéf STV. Problémom sú aj pasívne obchodné spory, ktoré podľa Nižňanského pri jeho nástupe v polovici apríla dosiahli 964 mil. Sk (cca 32 mil. €). Nie všetky spory STV prehráva, v júni napríklad vyhrala 100-miliónový (cca 3,32 mil. €) súdny spor s Omega Plus. Zmluvu s firmou Omega plus, rovnako ako v prípade Štúdia Beta, uzavrel koncom roka 1997 vtedajší riaditeľ STV Igor Kubiš. Platiť mala do konca roka 2005. Kubišov nástupca Milan Materák zmluvu vypovedal ako neplatnú, lebo firma v tom čase podľa neho nemala živnostenský list na výrobu audiovizuálnych diel.

© 2008, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA

„Je to nezmysel, nechápem to. Za chvíľu by mohol byť generálnym prokurátorom aj kominár.“ Dobroslav Trnka

" V západnom svete by som sa nechcel nechať komandovať od černocha. Ak na to hovoríte, že je to rasistická poznámka: správne, o tom niet pochýb . Američanov naďalej považujem za rasistov a musia byť na tom zle, keď tak presvedčivo pošlú do Bieleho domu černocha s dobre vyzerajúcou čiernou ženou. To som zvedavý, ako bude biela Amerika reagovať. Je to asi o tom istom, ako keby bol budúcim spolkovým kancelárom Rakúska Turek." Klaus Emmerich, v priamom prenose ORF

"Každý vie, čo sa na našom štadióne udialo. Nás už zo strany SFZ nič neprekvapí. Kým my sme na disciplinárnej komisii SFZ obhajovali svoju pravdu, oni súbežne v tom čase na tlačovej besede vyhlásili naše disciplinárne potrestanie. Táto skutočnosť ma opäť utvrdila v tom, že náš klub je zo strany SFZ cielene tlačený do úzadia, čo som už vyhlásil na tlačovej besede po skončení stretnutia Slovenského pohára s Artmediou Petržalka. Každý, kto žije na Slovensku, vie o čo ide a o aké osobné záujmy ide. A to už nie je šport, ale politika. Dúfam, že tí ľudia, ktorí o tomto našom potrestaní rozhodli, majú čisté svedomie." Khasayar Mohseni ,spolumajiteľ a prezident FK DAC 1904 Dunajská Streda

"Maďarskí Slováci sú v ohrození, na Slovensku zbili Maďarov. Ako sa to k nám správate? Žijete na našej zemi, odovzdali sme vám ju, to ako sa za to k nám správate?" 35-ročná Maďarka

" Je to nešťastie, je to koniec belošskej civilizácie. Budúci americký prezident je naivný jedinec, ktorého víťazstvo muselo potešiť al-Kájdu. Je to čierny kryptokomunista". Artur Gorski ,poľský poslanec

"Do Kráľovského Chlmca sa zatúlalo 28 ľudí, u ktorých nenašli žiadne predmety, ktoré by pripomínali zbraň. Premiér a ministri organizujú tlačovku, akoby zachraňovali Slovensko. Je to smiešne, detinské. Takýmito krokmi politici a potom aj niektoré médiá vyvolávajú napätie." Pál Csáky

"To sú reči o tom, že sú proti nacionalizmu na jednej aj druhej strane... Pardon, ale na Slovensku problémy s extrémizmom neboli." Anna Belousovová

"Vo vyhlásení desiatich ekonómov chýba už len výška honoráru, ktorý dostali od DSS." Silvia Glendová, hovorkyňa premiéra

13. 11. 2008

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Skupina vtipkárov distribuovala v stredu hlavne v New Yorku a Los Angeles viac ako 1,2 milióna kusov denníka New York Times. Nadpisy nad článkom na prvej strane zneli "Iracká vojna sa končí" a "Vojaci sa okamžite vrátia". Čitatelia sa v 14-stranovom vydaní, datovanom 4. júla 2009, mohli dozvedieť, že problémy s globálnym otepľovaním, výdavkami na zdravotnícku starostlivosť a celkovým hospodárstvom sú už takmer vyriešené. Noviny takisto oznámili zákaz korporátneho lobingu či maximálnu mzdu pre najvyšších manažérov. V jednom z článkov "exministerka" zahraničných vecí Condoleezza Riceová uisťovala vojakov, že administratíva prezidenta Georgea W. Busha vedela dávno pred inváziou do Iraku, že Saddám Husajn nedisponuje zbraňami hromadného ničenia. Falošné vydanie má na svedomí skupina s názvom Yes Men, ktorá sa stala známou napríklad tým, že v prestrojení za predstaviteľov Svetovej obchodnej organizácie (WTO) informovali o jej zániku. Svoj najnovší počin odôvodnili tým, že chceli vyzvať administratívu novozvoleného demokratického prezidenta Baracka Obamu, aby splnila svoje sľuby.

Copyright © TASR 2008 Na základe života lídra americkej rockovej skupiny Red Hot Chili Peppers Anthonyho Kiedisa vznikne šou televízie HBO s názvom Scar Tissue. Nekonvenčnú reláciu, ktorá bude zameraná na spevákovu mladosť v Los Angeles, kde žil so svojim otcom v prostredí plnom hercov, muzikantov a najmä drog, bude podľa britského denníka Guardian produkovať Marc Abrams a Michael Benson. Kapela Red Hot Chili Peppers je od mája 2008 nečinná a tento stav by mal trvať ešte minimálne jeden rok. Jednotliví členovia kalifornskej formácie sa venujú sólovým projektom, napríklad gitarista John Frusciante pripravuje album The Empyrean, ktorý má vyjsť 20. januára 2009. Informáciu zverejnil server NME.com. © 2008, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Tak koľko ? 4,6 milairdy ?

Tak koľko ? 4,6 miliardy ?
Ministerstvo výstavby a regionálneho rozvoja SR a Minister výstavby a regionálneho rozvoja menovite boli dňa 12.11.2008 v denníku Plus jeden deň, v článku „Kšeft národniarov za 3,6 miliardy!“ nepravdivo obvinení zo zadania zákazky za 3,6 mld. Sk „firmám blízkym šéfovi národniarov Jánovi Slotovi“. V predmetnom článku bolo uvedených množstvo nepravdivých a pravdu skresľujúcich skutkových tvrdení, dotýkajúcich sa cti ministra výstavby a regionálneho rozvoja Ing. Mariana Januška a dobrej povesti Ministerstva výstavby a regionálneho rozvoja SR. Autor článku spôsobom typickým pre bulvárne médiá skresľuje skutočnosť, uvádza nepravdivé tvrdenia a ničím nepotvrdené dohady vydáva za overené informácie. Ministerstvo výstavby a regionálneho rozvoja SR a minister výstavby a regionálneho rozvoja Ing. Marian Janušek preto týmto vyhlasujú, že v článku uvádzané skutočnosti týkajúce sa Ministerstva výstavby a regionálneho rozvoja SR a ministra výstavby a regionálneho rozvoja nie sú pravdivé a oznamujú, že sa budú uvedeným nepravdivým tvrdeniam brániť právnou cestou a v zákonnej lehote požiadajú vydavateľa denníka Plus jeden deň o uverejnenie opravy a odpovede v zmysle Tlačového zákona.
Dagmar Vanečková , Hovorkyňa MVRR SR

STV NEWS

STV NEWS
Súdnym sporom medzi Štúdiom Beta, ktoré žaluje verejnoprávnu televíziu STV za vypovedanie zmluvy a žiada odškodné 790 mil. Sk (26,2 mil. €) sa bude v piatok opäť zaoberať Okresný súd Bratislava IV. Naposledy sa v tomto prípade konalo v októbri tohto roku po tom, ako spor vrátil okresnému súdu Krajský súd v Bratislave 26. júna tohto roku. Agentúru SITA o tom informoval hovorca KS Pavol Adamčiak. Celá kauza sa začala v decembri 1997, keď post generálneho riaditeľa STV zastával Igor Kubiš. Ten podpísal so Štúdiom Beta koprodukčnú zmluvu o spoločnej výrobe relácie Dobré ráno, Slovensko. V októbri 1998 potom podpísal ďalšiu zmluvu o spoločnej koprodukčnej výrobe televízneho programu. Kubišov nástupca Milan Materák však v decembri 1998 oba kontrakty zrušil a ako dôvod uviedol porušenie zákona o verejnom obstarávaní. Milan Sedláček, generálny riaditeľ Štúdia Beta, verejnoprávnu televíziu zažaloval. Okresný súd Bratislava IV. v máji 2005 rozhodol, že zmluvy medzi televíziou a štúdiom, uzatvorené ešte za manažmentu Igora Kubiša, sú platné a STV ich mala plniť. Pre vtedajšie vedenie STV to znamenalo, že štúdiu malo zaplatiť vyše 790 miliónov korún (26,2 mil. €). Verejnoprávna televízia sa voči rozsudku odvolala. Bratislavský Krajský súd však v máji 2006 rozsudok okresného súdu potvrdil. STV sa tak s celým prípadom obrátila na Ústavný súd SR. Ten vlani v auguste rozhodol, že krajský súd porušili ústavné právo televízie na spravodlivý proces a vrátil ho späť KS. Ten prípad následne vrátil bratislavskému okresnému súdu.
O kompenzácii pre Slovenskú televíziu (STV) vo výške 162 miliónov korún (5,38 mil. €) za stratu na koncesiách za dôchodcov a ďalších občanov oslobodených od platenia úhrad za služby verejnosti poskytované STV a SRo sa zatiaľ nerozhodlo. Ako pre agentúru SITA povedal hovorca Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny (MPSVR) SR Michal Stuška, ministerstvo sociálnych vecí rozumie argumentom STV a je na strane STV z hľadiska vyčlenenia prostriedkov na kompenzáciu straty po oslobodení sociálne slabších skupín občanov od platenia koncesií. Zákon o rozpočtových pravidlách verejnej správy nedáva MPSVR SR právo na rozhodnutie o pridelení kompenzácie pre STV alebo inej inštitúcii vo verejnej správe - rozhodujúcou inštitúciou je Ministerstvo financií (MF) SR, dodal Stuška. Ministerstvo financií o požiadavke STV vie, povedal pre agentúru SITA hovorca MF SR Miroslav Šmál. Najprv si prípadné poskytnutie kompenzácie musia prediskutovať ministerstvo kultúry s STV a prípadne aj s ministerstvom práce, sociálnych vecí a rodiny a až od výsledku týchto rokovaní sa bude podľa Šmála odvíjať postoj ministerstva financií. Prípadné poskytnutie kompenzácie pre STV od MF SR závisí od verejných financií, čo bude známe až koncom roka, doplnil. STV zatiaľ nemá podrobnejšie informácie o prípadnom poskytnutí kompenzácie. Ako pre agentúru SITA uviedla hovorkyňa STV Želmíra Habánová, súčasné vedenie STV vníma nový zákon o úhradách za služby verejnosti (tzv. zástrčkový zákon) pozitívne a očakáva, že príjmy z úhrad pre verejnoprávne médiá budú v porovnaní s predchádzajúcim spôsobom výberu vyššie. "Problém, ktorému čelí súčasný manažment, spočíva v tom, že rozpočet, ktorý STV zdedila po predchádzajúcom vedení, rátal s vyššími výnosmi z úhrad, ako bol reálny výber." To je hlavný dôvod, prečo STV žiada o kompenzáciu za oslobodených a čiastočne oslobodených platiteľov úhrad, teda starobných a invalidných dôchodcov, zdravotne ťažko postihnutých a poberateľov dávok v hmotnej núdzi. Habánová zároveň pripomenula, že s týmto postupom súhlasila aj Rada STV na svojom zasadnutí dňa 29. októbra.
© 2008, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

List generála Rade a hlavne predsedovi na plný úväzok

List generála Rade a hlavne predsedovi na plný úväzok
Vážení členovia Rady STV, ospravedlňujem sa vopred, že Vás zaťažujem poštou, no obraciam sa na Vás vo veci zverejnenia Zápisnice č.20/2008 z riadneho zasadnutia Rady STV zo dňa 29.X.2008 na internetovej stránke STV. Neviem, či je táto zápisnica už overená a podpísaná (nám sa taká na sekretariát GR ešte nedostala), no zverejnenie konkrétnych názvov obchodných partnerov STV a konkrétnych súm (externých aj interných nákladov jednotlivých relácií), môže viesť k viacerým súdnym žalobám týchto obchodných spoločností proti STV, čím verejnoprávnej televízii vznikne značná škoda. Svedčia o tom upozornenia i reakcie práve od nich... Nehovoriac o znevýhodnení STV v obchodnom rokovaní a pri uzatváraní budúcich zmlúv s partnermi v externom prostredí, keď sa im prostredníctvom internetových portálov a cez printové aj iné médiá dostanú tieto informácie (zrejme sa tak už udialo...). Pripomínam, že ani jednu z uvedených zmlúv som nepodpisoval ja - boli uzatvorené a podpísané predchádzajúcim riaditeľom či jeho zástupcami - napriek tomu vidím riziko zverejňovania zápisnice v tejto podobe aj s prílohami. Navyše nemám informáciu o tom, že by všetky tieto materiály a v uvedenom rozsahu boli predmetom rokovania Rady STV a že ste sa k nim ako kolektívny orgán vyjadrili. Chcem Vás preto úctivo požiadať, aby ste zvážili súvislosti takéhoto konania a mali pritom na zreteli záujem Slovenskej televízie, ktorý by nás mal spoločne motivovať v našom konaní. Som presvedčený, že mnoho otvorených otázok či problémových tém je potrebné aj možné riešiť účinne, konštruktívne, seriózne - no tiež v súlade so zákonmi a pri rešpektovaní obchodného tajomstva ako aj klauzuly mlčanlivosti a ochrany dôverných informácií v obchodnom styku či pri výkone verejnej funkcie.

S pozdravom, Mgr. Štefan Nižňanský , generálny riaditeľ STV

Podľa názoru niektorých členov Rady STV a dvoch právnych expertov je pravdepodobné, že svojvoľným zverejnením časti Zápisu 20/2008 z riadneho zasadnutia Rady Slovenskej televízie z 29. októbra 2008 bol s najväčšou pravdepodobnosťou porušený Zákon o STV , § 14 / Rokovanie rady 6) Rokovania rady sú verejné. Ak rada rokuje o skutočnostiach, ktoré podliehajú ochrane údajov podľa osobitných predpisov, rada je povinná zabezpečiť opatrenia na ochranu týchto údajov. / Takisto existuje dôvodné podozrenie , že bol porušený Zákon č. 428/2002 Z.z. o ochrane osobných údajov, a Obchodný zákonník § 17 až 20 .

12. 11. 2008

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Izrael zakázal novinárom na celý týždeň vstup do pásma Gazy. Zástupcovia médií označili tento krok Tel Avivu za vážne narušenie slobody tlače. Úrady židovského štátu zdôvodnili reštriktívne opatrenie tým, že palestínski militanti obnovili protiizraelské raketové útoky z územia pásma Gazy, čím narušili prímerie uzavreté pred piatimi mesiacmi. Do pásma Gazy budú mať v nasledujúcich dňoch voľný prístup len pracovníci zahraničných humanitárnych organizácií. Opustiť môžu palestínske autonómne územie z dôvodu liečby za hranicami len pacienti. Podľa izraelských vojenských zdrojov vystrelili radikálni Palestínčania z pásma Gazy na južné územie židovského štátu približne 75 rakiet. Tel Aviv odpovedal na tieto provokácie útokmi na pozície militantov, uzavretím hraničných priechodov pre nákladnú dopravu a obmedzením lodných zásielok paliva, píše agentúra Associated Press.

Copyright © TASR 2008
Do Bratislavy príde dcéra legendárneho speváka kapely Rolling Stones Micka Jaggera. Modelka a šperková dizajnérka Jade Jagger pokrstí televíziu musiq1 v nedeľu 30. novembra v bratislavskej reštaurácii UFO. Druhým bodom podujatia bude krst kalendára Pes v núdzi, pre ktorý sa popredné slovenské modelky, ako napríklad Lucia Senášiová alebo Ivica Sláviková, vyzliekli donaha a odfotografovali so psíkmi z útulku. Výťažok z predaja limitovanej edície kalendára sa použije na dostavbu útulku v Budči pri Zvolene. Viac informácií sa nachádza na webovej stránke http://www.pesvnudzi.info/.
© 2008, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

STV NEWS

STV NEWS
Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny (MPSVaR) ušetrilo sumu, ktorú požaduje ako kompenzáciu Slovenská televízia. Ministerka Viera Tomanová dnes po ukončení rokovania kabinetu uviedla, že jej rezort ešte začiatkom októbra požiadal ministerstvo financií o rozpočtové opatrenie na presun ušetrených prostriedkov. Štátny tajomník rezortu financií Peter Kažimír vysvetlil, že sa o tejto otázke bude ešte rokovať. Konečné rozhodnutie by malo padnúť v priebehu niekoľkých týždňov, počas ktorých sa uzatvorí realizácia výdavkov tohtoročného rozpočtu. STV avizovala žiadosť o finančnú kompenzáciu vo výške približne 160 miliónov Sk (5,31 milióna eur) 15. októbra. Smerovať mala na ministerstvo kultúry. Táto suma podľa generálneho riaditeľa Slovenskej televízie Štefana Nižňanského predstavovala kompenzáciu výpadku úhrady za občanov, ktorí sú zo zákona plne alebo čiastočne oslobodení od platby za službu verejnoprávnej televízii. Minister kultúry Marek Maďarič vysvetlil, že je to v tom prípade záležitosť ministerstva práce. To však odkázalo, že rozpočtové ani kompetenčné možnosti im neumožňujú riešiť tento problém, prostriedky by preto malo vyčleniť ministerstvo financií. Po rokovaniach medzi STV a rezortmi kultúry a sociálnych vecí požiadal Nižňanský o dotáciu vo výške 163,5 milióna Sk (5,4 milióna eur) Úrad vlády SR.
Copyright © TASR 2008

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS
Spor medzi predsedom Telekomunikačného úradu SR (TÚ) a ministrom dopravy sa vyostril. "To je vtip? Ak áno, tak som sa práve dobre pobavil.“ Takto oficiálne reagoval predseda TÚ Branislav Máčaj na slová ministra dopravy, pôšt a telekomunikácií Ľubomíra Vážneho, ktorý zvažuje jeho výmenu z dôvodu odďaľovania prechodu z analógového na digitálne vysielanie. “Je tu vplyvná záujmová skupina, ktorá už od prijatia digitálneho zákona v zákulisí silno tlačí na moje odvolanie a to práve z dôvodu, že úrad sa mimoriadne intenzívne zasadzuje a hlavne aj reálnymi krokmi podporuje čo najrýchlejšie naštartovanie procesu digitalizácie. Je mi veľmi ľúto, že práve pán minister Vážny sa podujal robiť týmto ľuďom politické krytie,“ uviedol ďalej v reakcii Máčaj. Minister Vážny pripustil možnú zmenu na poste predsedu TÚ v stredu po rokovaní vlády. "Nehovorím o tom, že bude vymenený, ale zvažujem aj takúto možnosť... Ak dôjde k odvolaniu, čo tiež ešte musím všetko zhodnotiť, tak tento problém nás čaká o nejaké tri mesiace," vyhlásil ďalej k téme minister Vážny. Na obvinenia z politického krytia záujmovej skupiny napriek osloveniu jeho hovorca zatiaľ nereagoval. Úrad pritom v októbri tohto roka odporučil v rámci pripomienkového konania k aktualizovanej Stratégii prechodu na digitálne terestriálne TV vysielanie jeho predkladateľovi, ministerstvu dopravy, pôšt a telekomunikácií, celý materiál vrátiť späť na prepracovanie. TÚ to odôvodnil nedopracovanými časťami stratégie a množstvom chýb, pričom uvedenú pripomienku označil za zásadnú, preto musí byť podľa neho prijatá alebo vyriešená v rozporovom konaní. Podľa Máčaja by si mal minister “radšej pozorne naštudovať postoje a hlavne konkrétne kroky rezortov a inštitúcií, ktorých sa problematika digitalizácie týka, vrátane vlastného rezortu“. Minister sa podľa šéfa TÚ v opačnom prípade iba vystavuje “riziku zbytočnej blamáže tak, ako sa mu to stalo naposledy aj pri jeho verejnej kritike úradu v súvislosti s výberovým konaním na prevádzkovateľa digitálneho televízneho vysielania". Niektoré kritériá v tendri na prevádzkovateľa prvých dvoch multiplexov digitálneho terestriálneho vysielania (DVB-T) na Slovensku neboli podľa vyjadrenia ministra z októbra tohto roka v súlade so zákonom. Úrad vtedy v reakcii na ministrove slová uviedol, že stanovené kritériá boli priamo určené v zákone. Za ohrozením tendra na prevádzkovateľa prvých dvoch multiplexov DVB-T vysielania na Slovensku stojí podľa slov predsedu TÚ Branislava Máčaja finančná skupina J&T. Finančná skupina sa však od podobnej aktivity aj tendra dištancovala. Okresný súd Bratislava I. vydal predbežné opatrenie, ktorým uložil TÚ zdržať sa všetkých úkonov súvisiacich s výberovými konaním na prevádzkovateľa DVB-T. Súd tak urobil na základe návrhu spoločnosti Telecom Corp., za ktorou podľa úradu finančná skupina J&T stojí. TÚ sa voči rozhodnutiu Okresného súdu vo veci DVB-T odvolal. Následkom zdržiavania výberového konania by mohlo byť najmä, že Slovenská republika nebude môcť pravdepodobne splniť svoje medzinárodné záväzky, t.j. ukončiť analógové terestriálne televízne vysielanie do konca roku 2012. Štát v dôsledku konania súdu nebude môcť televíznym divákom zabezpečiť účinnú ochranu pred možným rušením ich televízneho príjmu od zahraničných vysielačov. Omeškanie procesu digitalizácie navyše blokuje použitie frekvencií, ktoré by sa mali uvoľniť pre rozvoj širokopásmového internetu vo vidieckych oblastiach, ako aj služieb mobilnej televízie. Digitálne vysielanie, ktoré má najneskôr v roku 2012 úplne nahradiť doterajšie analógové televízne vysielanie vytvára priestor pre vznik nových televízií, zvýšenie konkurencie na mediálnom trhu a tým aj tlak na zvýšenie kvality programov televízii. TÚ odštartoval spoločný tender na prevádzkovateľa prvých dvoch multiplexov DVB-T zverejnením výzvy na predkladanie žiadostí a ponúk už 20. augusta tohto roku. Žiadosti mali uchádzači o ekonomicky viazané multiplexy doručiť úradu najneskôr do 20. novembra tohto roku. Víťaz výberového konania bude musieť odštartovať komerčnú prevádzku najneskôr do jedného roka od nadobudnutia právoplatnosti povolenia. Úrad stanovil minimálnu výšku úhrady za pridelenie frekvencie pre obidva multiplexy na 50 mil. Sk. Jedinou spoločnosťou, ktorá definitívne potvrdila záujem zúčastniť sa tendra je spoločnosť Towercom, ktorá skúsenosti s pilotným vysielaním DVB-T už má.
© 2008, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Protest SMERu

Protest SMERu
Strana SMER – sociálna demokracia ostro protestuje proti postupu niektorých printových médií, ktoré vo svojich dnešných vydaniach informujú o včerajšej tlačovej konferencii desiatich ekonómov k problematike 2. piliera.Medzi desiatimi ekonómami – analytikmi, ktorí včera vyjadrili svoj názor na opätovné otvorenie 2. piliera ako aj na existenciu 2. piliera ako takého médiá dnes citovali názory pánov Richarda Sulíka a Jozefa Mihála. Okrem už niekoľkokrát opakovaného a médiám dostatočne známeho faktu, že pán Sulík v minulosti pôsobil ako poradca bývalého ministra financií za SDKÚ Ivana Mikloša, včera tento pán spolu s vyššie spomínaným Jozefom Mihálom založili politickú stranu. V momente, ak niekto založí politickú stranu, je nanajvýš evidentné, že priamo vstupuje do politického boja a ringu a teda nie je ďalej možné tohto človeka považovať za nezávislého ekonóma – analytika, ktorý dokáže s chladnou hlavou a bez akejkoľvek politickej motivácie zaujať nezávislý postoj a objektívne zhodnotiť aktivity alebo kroky niekoho, proti komu politicky vystupuje. Toto navyše nie je už vôbec možné, ak niekto priamo a otvorene na svojom blogu napíše, že „určite nebudeme v koalícii so SMERom, za žiadnej situácie, v žiadnej konštelácii (...) so SMERom, ktorý obmedzuje (ekonomickú) slobodu a kde je množstvo bývalých a myslením súčasných komančov, tak reči o slobode sú len rečami“. Týmito tvrdeniami sa pán Sulík a rovnako jeho politická strana jasne profiluje a teda nie je možné ďalej v médiách používať jeho názory, rovnako ako aj názory pána Jozefa Mihála, ako nezávislých „opinion leaders“, teda ľudí, ktorí by mali ovplyvňovať a viesť verejnú mienku čisto z odborného nepolitického hľadiska. Rovnako to platí aj v prípade ľudí, ktorí v minulosti pôsobili ako poradcovia bývalého ministra financií za SDKÚ Ivana Mikloša a bývalého premiéra Mikuláša Dzurindu. Chceli by sme preto vyzvať a požiadať slovenské médiá, že v prípade, ak budú chcieť alebo potrebovať osloviť analytikov – ekonómov, aby nezávisle posúdili kroky strany SMER – sociálna demokracia alebo tejto vlády v ekonomickej oblasti, nech oslovia skutočne nezávislých analytikov – ekonómov bez politického pozadia a nie priamo členov, zakladateľov nejakej politickej strany alebo bývalých poradcov pánov Mikloša a Dzurindu. Ak sa médiá predsa len rozhodnú osloviť spomínaných pánov, v rámci pravidiel novinárskej etiky by sme chceli vyzvať médiá, aby jasne uviedli, že ide o politicky činné osoby alebo bývalých poradcov istých politikov. Verejnosť má totiž právo vedieť, koho názory sa jej médiá snažia prezentovať alebo podsúvať.
Katarína Kližanová Rýsová, hovorca strany SMER – sociálna demokracia

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS
Minister dopravy, pôšt a telekomunikácií Ľubomír Vážny pripustil možnú zmenu na poste predsedu Telekomunikačného úradu SR (TÚ). "Nehovorím o tom, že bude vymenený, ale zvažujem aj takúto možnosť," povedal po rokovaní vlády Vážny. Ako dôvod minister uviedol odďaľovanie prechodu z analógového na digitálne vysielanie. Úrad pritom v októbri tohto roka odporučil v rámci pripomienkového konania k aktualizovanej Stratégii prechodu na digitálne terestriálne TV vysielanie jeho predkladateľovi, ministerstvu dopravy, pôšt a telekomunikácií, celý materiál vrátiť späť na prepracovanie. TÚ to odôvodnil nedopracovanými časťami stratégie a množstvom chýb, pričom uvedenú pripomienku označil za zásadnú, preto musí byť podľa neho prijatá alebo vyriešená v rozporovom konaní. "Ak dôjde k odvolaniu, čo tiež ešte musím všetko zhodnotiť, tak tento problém nás čaká o nejaké tri mesiace," vyhlásil ďalej k téme minister Vážny. Šéf rezortu zároveň dementoval informáciu, že by medzi možnými kandidátmi na miesto nového šéfa TÚ figuroval podpredseda predstavenstva Slovak Telekomu Jaroslav Volf. O možnom odvolaní šéfa TÚ informovala agentúra SITA už v utorok, pričom podľa zdroja, ktorý si neželá byť menovaný, by medzi možnými kandidátmi na potenciálne uvoľnený post mali figurovať aj bývalý prezident Slovenských telekomunikácií Ladislav Mikuš a súčasný podpredseda TÚ Juraj Michňa. "Nikto ma v tejto veci v súčasnosti neoslovil," povedal pre agentúru SITA Ladislav Mikuš, ktorý v súčasnosti pôsobí aj ako neplatený poradca ministra dopravy Ľubomíra Vážneho. Podpredseda TÚ Juraj Michňa sa k informácii vyjadriť nechcel. Medzi aktuálnu agendu TÚ, ktorý Máčaj vedie, v súčasnosti patrí aj tender na prevádzkovateľa prvých dvoch multiplexov digitálneho terestriálneho vysielania (DVB-T) na Slovensku. TÚ pritom v októbri tohto roka obvinil finančnú skupinu J&T z ohrozenia tohto tendra. Finančná skupina sa však od podobnej aktivity aj tendra dištancovala. Branislav Máčaj sa stal predsedom TÚ v roku 2006. Funkčné obdobie predsedu úradu je šesťročné. Predtým Máčaj pôsobil v telekomunikačných firmách eTel, Orange a EuroTel, bol členom predstavenstva v Asociácii telekomunikačných operátorov Bratislava a pôsobil ako právnik. Podľa zákona o elektronických komunikáciách parlament šéfa TÚ odvolá, ak by počas funkčného obdobia vykonával funkciu v politickej strane alebo v politickom hnutí, alebo pôsobil v ich prospech. Šéf tohto regulačného úradu nesmie ani vykonávať funkciu v inom štátnom orgáne, alebo v orgáne právnickej osoby zriadenej zákonom ako verejnoprávna inštitúcia. Zákon ďalej hovorí, že parlament odvolá šéfa TÚ, ak bol právoplatne odsúdený za úmyselný trestný čin, alebo za trestný čin spáchaný z nedbanlivosti priamo súvisiaci s výkonom jeho funkcie. Dôvodom odvolania môže byť aj pozbavenie alebo obmedzenie spôsobilosti na právne úkony, alebo situácia, kedy by predseda tohto regulačného orgánu počas najmenej šiestich po sebe nasledujúcich mesiacov nevykonával svoju funkciu. Parlament môže ďalej zbaviť Máčaja funkcie, ak by úrad neplnil úlohy podľa zákona o elektronických komunikáciách. Šéf TÚ nesmie ani podnikať, inak by to tiež viedlo k jeho odvolaniu. Telekomunikačný úrad SR je národný regulátor a cenový orgán v oblasti elektronických komunikácií. Úrad vykonáva dohľad nad telekomunikačným trhom, pričom je tiež poverený správou frekvenčného spektra. TÚ je rozpočtovou organizáciou financovanou z rozpočtu Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií SR.
© 2008, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.