DALITO!

25. 10. 2008

Reklamná pauza, teraz sa môžete ísť....

Reklamná pauza, teraz sa môžete ísť....

Vítame odoberanie reklamy STV !

Vítame odoberanie reklamy STV !
Návrh zákona o Audiovizuálnom fonde, o ktorom by mala Národná rada SR rozhodovať na budúci týždeň, profesijné organizácie a inštitúcie v oblasti audiovizuálnej kultúry a priemyslu na Slovensku vítajú. "Zriadenie Audiovizuálneho fondu považujeme za reálnu šancu pre audiovizuálnu kultúru a priemysel na Slovensku, dovoľujeme si preto poslancov vyzvať, aby k rozhodovaniu o návrhu tohto zákona pristupovali so zreteľom na jeho odborné aspekty a s vedomím zodpovednosti za ďalší rozvoj tejto oblasti. Tá totiž nepozná delenie na koalíciu a opozíciu, ale len na hodnoty a výsledky," uvádzajú signatári výzvy z Asociácie slovenských filmových klubov, Hereckej obce Slovenska, zo Slovenskej asociácie producentov v audiovízii, Slovenskej filmovej a televíznej akadémie, Slovenského filmového ústavu, z Únie slovenských televíznych tvorcov a Vysokej školy múzických umení. Pre organizácie je prijatie návrhu zákona dlhodobo očakávaným riešením, ktoré by malo zabezpečiť kvalitatívne lepšie podmienky pre rozvoj audiovizuálnej kultúry. Návrh zákona vznikal v spolupráci s predstaviteľmi producentských aj tvorivých profesií v audiovízii. Na jeho pripomienkovaní sa zúčastnili takmer všetky subjekty z tejto oblasti. "Sme presvedčení, že ďalšie zotrvávanie vo výlučnej závislosti audiovizuálnych aktivít na štátnom rozpočte nie je systémovým riešením, ani perspektívou pre slovenskú audiovizuálnu kultúru v európskom kontexte 21. storočia. Preto vnímame návrh zákona ako reálnu šancu pre dlhodobý rozvoj audiovizuálneho prostredia na Slovensku," tvrdia signatári.
© 2008, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

EKOTOPFILM 2008

EKOTOPFILM 2008
Bratislava patrila do včerajška aj 35. ročníku Medzinárodného festivalu filmov o trvalo udržateľnom rozvoji - Ekotopfilm. Od pondelka premieli v bratislavskom Auparku spolu 97 súťažných filmov z 21 krajín. Vo festivalovej kolekcii filmov a televíznych programov sa objavili mnohé zaujímavé témy, ako napríklad najnovšie poznatky vedy a techniky (Misia vrcholky stromov, Trasa tajfúnu), spolužitie človeka a zvierat (Homo delphinus, Pavúčia hra), voda ako hlavný motív a výzva pre budúcnosť (Desať príbehov vody), ako a prečo separovať a recyklovať odpad (Bella Napoli), či investigatívna publicistika (Nebezpečný urán) a tiež množstvo vzdelávacích programov pre dospelých i deti (CO2; Knut, Flocke&spol.). Okrem súťažných kolekcií sa denne v samostatných projekciách premieli najlepšie filmy z kolekcie TOP film 2004 - 2007. Súčasťou festivalu boli organizované projekcie festivalových filmov pre základné a stredné školy pod názvom Juniorfestival - ekotopfilm pre deti a mládež. Organizátori pre verejnosť pripravili aj bohatý sprievodný program ako Envirofórum na témy Ekológia médií - mediálna gramotnosť (mediálna výchova) obyvateľstva a bezpečného internetu a Podpora audiovizuálnej tvorby na Slovensku pod záštitou Ministerstva kultúry SR, Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií SR pripravilo tému Rozvoj intermodálnej dopravy v SR. V stredu večer bola beseda s významným českým fotografom a dokumentaristom Richardom Jaroněkom na tému Žralok - právo zabíjať a prežiť. Sprievodný odborný program vyvrcholil vo štvrtok o 10:00 Envirofórom Úradu vlády SR na tému Aktuálne výzvy trvalo udržateľného rozvoja na Slovensku. Výsledky medzinárodnej súťaže vyhlásili včera v Zrkadlovej sále Primaciálneho paláca v Bratislave.
Výsledky - 2008
CENU PREZIDENTA SLOVENSKEJ REPUBLIKY získal film RAJSKÁ ZÁHRADA NA KONCI SVETA , Réžia: Doug Bertran . GRAND PRIX EKOTOPFILM' 2008 - CENA VLÁDY SLOVENSKEJ REPUBLIKY získal film POLÁRNE MEDVEDE – ŽIVOT NA TENKOM ĽADE , Réžia: Thomas Behrend. HLAVNÚ CENU V KATEGÓRII “A” - POPULÁRNO-VEDECKÉ – VEDA A TECHNIKA - CENA U.S. STEEL KOŠICE, s.r.o. získal film V MENE RUŽÍ , Réžia: Thierry Berrod. HLAVNÚ CENU V KATEGÓRII “B” - PRÍRODOPISNÉ, PRÍRODOVEDNÉ - CENA DEXIA BANKY SLOVENSKO, a. s. získal film PRÍRODA: ZRÁŽKA – PRÍBEH DVOCH DRUHOV , Réžia: Allison Argo. HLAVNÚ CENU V KATEGÓRII “C” - ČLOVEK A ZEM - CENA SEWA, a. s. získal film ČÍNA ZVNÚTRA: ZMENY V PRÍRODE , Réžia: Jonathan Lewis . HLAVNÚ CENU V KATEGÓRII "D" - INVESTIGATÍVNA PUBLICISTIKA - CENA SLOVENSKEJ OBCHODNEJ A PRIEMYSELNEJ KOMORY - BRATISLAVSKÁ REGIONÁLNA KOMORA získal film ZAJATCI BIELEHO BOHA , Réžia: Steve Lichtag. HLAVNÚ CENU V KATEGÓRII “E” - ENVIRONMENTÁLNE PRÍBEHY - CENA BRATISLAVSKÉHO SAMOSPRÁVNEHO KRAJA získal film KAREAREA: BOROVICOVÝ SOKOL, Réžia: Sandy Crichton . HLAVNÚ CENU V KATEGÓRII "F" - NOVÉ MÉDIÁ CENA SE, a. s. získal príspevok CO_2, Réžia: Sayer Dominiqe . HLAVNÁ CENU V KATEGÓRII "G" - DETI A MLÁDEŽ - CENA MINISTERSTVA ŠKOLSTVA SR získal film MEDVEDIA LABA , Réžia: Marina Rosset .

Superstar Sk vs. svet again

Superstar Sk vs. svet again
IFPI SR Hitparáda - RADIO TOP 100-Týždeň- 2008/42

1. COLDPLAY-VIVA LA VIDA 2. MORANDI-ANGELS 3. DESMOD-LAVÍNY 4. PINK-SO WHAT 5. I.M.T. SMILE-MÁM KRÁSNY SEN 6. MINOGUE KYLIE-THE ONE 7. OFFISHALL KARDINAL / AKON-DANGEROUS 8. SEPTEMBER-CRY FOR YOU 9. BEDINGFIELD NATASHA-ANGEL 10. NE-YO-MISS INDEPENDENT 14. CMORIK PETER-SNÁĎ NIE JE HRIECH 20. KOMAJOTA-MESTO V NÁS 22. JAROŠ MIRO-SPADLA Z OBLAKOV 28. TWiiNS-I DON´T KNOW 31. NOCADEŇ-IBA PÁR MINÚT 37. SMATANOVÁ ZUZANA-VČELY 39. GLADIATOR-TAK RÁD 48. MIRGOVÁ DOMINIKA-SKORO AKO V SNE 53. ĎURICA ADAM-BEZ SERVITKY 61. KRISTÍNA/VICTORIA-ZMRZLINA 68. ŽBIRKA MIRO-VIEŠ BYŤ ZLÁ 72. NO NAME-DUŠA A JA 73. MISHA & PAPP ROBO & 2H+-UUUH 74. SMATANOVÁ ZUZANA-ČEREŠNE 78. AYA-SIGNÁLY 80. LIESKOVSKÝ MILAN & GRAUS PETER-SUMMER STAR 85. PAPP ROBO-ČAROVNÝ DOM 96. NO NAME-ZDANIE 100. GRIGOROV ROBO-JA VIEM

24. 10. 2008

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Hviezda populárneho seriálu Akty X (1993) David Duchovny žaluje britský bulvárny denník Daily Mail. Kameňom úrazu je článok, podľa ktorého mal Duchovny podvádzať svoju ženu s istou tenistkou. Štyridsaťosemročný herec, ktorý sa iba nedávno vyliečil zo závislosti od sexu, požaduje za ujmu na cti a zásah do súkromia, odškodné vo výške jeden milión amerických dolárov (asi 23,738 milióna Sk/ 787,9-tisíc €). Podľa príbehu, ktorý denník publikoval v sobotu, mal Duchovny podvádzať svoju ženu s tenisovou inštruktorkou Edit Pakay. Duchovny, ktorý v súčasnosti žije oddelene od svojej manželky, je otcom dvoch detí.

Líder írskej žijúcej legendy U2 a zároveň známy filantrop Bono Vox bude v roku 2009 publikovať články v americkom denníku The New York Times. Potvrdil to vedúci redaktor periodika Andrew Rosenthal. Podľa neho by mal napísať šesť až desať príspevkov, v ktorých sa bude zaoberať Afrikou i hudbou Franka Sinatru. Podľa Rosenthala si 48-ročný Bono za prácu nevypýtal žiaden honorár, pretože naň koniec-koncov nie je odkázaný. Rosenthal chce, aby do denníka prispieval aj člen ďalšej legendárnej skupiny - gitarista Queen Brian May.

Chorvátsky prezident Stipe Mesič odsúdil štvrtkový bombový útok v centre Záhrebu, pri ktorom zahynul spoluvlastník chorvátskeho týždenníka Nacional a jeden z jeho zamestnancov. Výbuch bomby uloženej pod autom označil za akt "terorizmu". "Dnešným atentátom na novinára a vydavateľa Iva Pukaniča a marketingového experta (týždenníka) Nacional Nika Franjiča vstúpil do ulíc chorvátskeho hlavného mesta terorizmus," uviedol Mesič vo svojom vyhlásení. "Kriminálne podsvetie konfrontovalo právny štát a celý systém s výzvou, s akou sme sa doteraz nestretli," dodal. "Štát a systém musí odpovedať na terorizmus okamžite, energicky a všetkými možnými prostriedkami." Podľa správy chorvátskej štátnej televízie Pukaniča a Franjiča usmrtil výbuch bomby pri budove týždenníka v centre Záhrebu. Polícia potvrdila, že pri incidente zahynuli dve osoby a ďalšia utrpela zranenia, totožnosť obetí však nezverejnila. Vozidlo, pod ktorým bolo umiestnené zariadenie, patrí týždenníku. Chorvátsky premiér Ivo Sanader sa v piatok zaviazal, že bude prenasledovať vrahov novinára a sľúbil, že "žiadny zločinec nebude pokojne spať, kým tento a iné závažné zločiny nebudú vyšetrené". Sanader zvolal mimoriadne zasadnutie národnej bezpečnostnej rady, aby prediskutovala smrť 47-ročného Iva Pukaniča, majiteľa vplyvného týždenníka Nacional a investigatívneho novinára. Pri štvrtkovom bombovom útoku v hlavnom meste Chorvátska Záhreb zahynul aj marketingový riaditeľ Niko Franjič. "Budeme bojovať proti organizovanému zločinu a terorizmu, nech je za tou vraždou ktokoľvek, až do konca," povedal Sanader. "Od teraz nebude môcť ani jeden kriminálnik pokojne spať." Pukaniča zabili len dva týždne po tom, ako 26-ročnú dcéru prominentného právnika dvakrát strelili neznámi páchatelia do hlavy, čo podľa úradov bola vražda v mafiánskom štýle. Európska únia vyzvala Chorvátsko, aby dôslednejšie vystupovalo proti kriminalite a korupcii, ak sa chce pripojiť k 27-člennému európskemu bloku. Eurokomisár pre rozšírenie únie Olli Rehn vraždy odsúdil a povedal, že verí, že chorvátski predstavitelia budú intenzívne pátrať po vrahoch a predvedú ich pred spravodlivosť. Podľa vrcholného policajného predstaviteľa Krunoslava Borovca polícia vypočula 150 osôb a skúma všetky motívy, "od banálnych, po tie, čo majú kriminálne pozadie". Podľa Borovca útok majú na svedomí profesionáli a na jeho vyšetrení pracujú najlepší policajti. Pukanič sa pred 6 mesiacmi sťažoval, že niekto sa ho pokúsil zastreliť, no neuspel. Polícia mu následne poskytla ochranu, no v auguste sám požiadal o jej ukončenie. Týždenník Nacional začal vychádzať v roku 1995 a podarilo sa mu odhaliť viaceré pokútne politické či obchodné dohody. Pukaniča však často kritizovali za kontakty s určitými politikmi, tajnými agentmi či dokonca s osobami, o ktorých sa hovorilo, že stáli na čele kriminálnych gangov, a preto nemal nikdy dôveru vierohodného novinára. © 2008, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Americký denník New York Times (NYT) podporil v blížiacich sa prezidentských voľbách kandidáta Demokratickej strany Baracka Obamu. Senátor sa zhostil jednej náročnej úlohy za druhou, rástol ako líder a dal jasnú podobu svojim prísľubom nádeje a zmeny, uviedli noviny v dnešnom úvodníku. NYT tento rok pôvodne za prezidentskú kandidátku demokratov podporili newyorskú senátorku Hillary Clintonovú, medzičasom však podľa nich už Obama rozptýlil výhrady, ktoré ich viedli k vtedajšiemu rozhodnutiu. "(Obama) preukázal chladnú hlavu a zdravý úsudok. Domnievame sa, že má odhodlanie a schopnosť vytvoriť široký politický konsenzus, ktorý je podstatný pre nájdenie riešení problémov tejto krajiny," napísali renomované noviny. Výber medzi Obamom a jeho republikánskym súperom Johnom McCainom je podľa New York Times jednoduchý: "Pán McCain, ktorého sme si vybrali ako najlepšieho republikánskeho kandidáta v primárkach, minul posledné mince svojej reputácie muža zásad a zdravého úsudku na to, aby vyhovel bezmedzným požiadavkám a obmedzenej vízii krajne pravicového krídla." NYT ostro kritizovali aj McCainovu voľbu Sarah Palinovej za jeho viceprezidentskú kandidátku ako oportunistickú a nepremyslenú. Guvernérka Aljašky je podľa denníka na takýto post nespôsobilá. Podpora Obamu zo strany NYT nie je neočakávaná, keďže noviny v predošlých prezidentských voľbách dali svoj "hlas" demokratom Johnovi Kerrymu a Alovi Gorovi. Podľa časopisu Editor&Publisher sa za Obamu postavilo trikrát viac amerických novín než za McCaina. Podporu Obamovi vyslovili napríklad Washington Post či Los Angeles Times, no tiež denník Chicago Tribune, ktorý sa vôbec po prvý raz vyslovil za zvolenie demokrata za prezidenta.

Copyright © TASR 2008 Francúzska vláda tento týždeň schválila zrušenie reklamy vo verejnoprávnej televízii. Tento krok je súčasťou obsiahlej reformy audiovizuálneho vysielania, proti ktorej sa postavila opozícia. Tá totiž obviňuje prezidenta Nicolasa Sarkozyho z toho, že chce mediálnu sféru kontrolovať. Reformu oznámil prezident pred rokom. Od toho momentu sa začala ostrá diskusia o financovaní a nezávislosti televízie. Sarkozy reformu odôvodňoval snahou o „skvalitnenie služieb verejnosti,“ ktoré podľa neho nemôžu fungovať na princípoch pravidiel trhu. Projekt predpokladá postupné zrušenie reklamy, ktoré odštartuje už začiatkom budúceho roka. Definitívne má byť reklama z verejnoprávnej televízie odstránená do konca roka 2011.Aby vláda kompenzovala France Télévisions ušlý zisk, garantuje podniku 450 miliónov eur. Táto suma bude tvorená z trojpercentnej dane z príjmov z reklamy súkromných televízii a z dane vo výške 0,9 percenta z celkového obratu telekomunikačných operátorov.Poplatok za televíziu (v súčasnosti 116 eur za rok) sa bude určovať podľa vývoju inflácie. Opozícia kritizuje reformu ako „darček“ súkromným televíziám, z ktorých najvýznamnejšia TF1 patrí prezidentovmu priateľovi Martinu Bouyguesovi. Dve hlavné súkromné televízie, TF1 a M6 môžu očakávať zisk zo zvýšenia príjmov z reklamy. Podľa reformy sa z France Télévisions, ktorá má päť televíznych staníc stane jeden podnik, čo znepokojuje niektorých novinárov pracujúcich pre verejnoprávne vysielanie. Obávajú sa, aby nebola ohrozená pluralita vysielania. Najostrejšiu diskusiu vyvolalo rozhodnutie o menovaní prezidenta France Télévisions. Na Sarkozyho žiadosť ju na päťročné obdobie bude menovať vláda na základe odporučenia kontrolného úradu, Najvyššej audiovizuálnej rady a príslušných výborov parlamentu. Doposiaľ prezidenta France Télévisions menovala Najvyššia audiovizuálna rada. Ministerka kultúry a spojov Christine Albanelová, ktorá o rozhodnutí vlády informovala, zdôraznila, že nová televízia bude klásť dôraz na programové vysielanie a vzdelávacie programy.

Copyright © ČTK 2008

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS
Vydavateľstvo Ringier Slovakia sa rozhodlo ukončiť vydávanie jedného zo svojich ženských titulov, týždenníka Čas pre mňa. Časopis bol na trhu od apríla a patril medzi lacné ženské týždenníky. Vydavateľstvo sa ho rozhodlo zrušiť pre nezáujem inzerentov. "Tento produkt sme vyhodnotili ako neperspektívny do budúcnosti," dodáva sa v tlačovej správe, ktorú agentúre SITA poskytla manažérka pre komunikáciu Ringier Slovakia Jana Prístavková.

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS
Neznámy biely prášok, ktorý zaslal vo štvrtok do redakcií dvoch slovenských denníkov anonym, bola sadra. Agentúre SITA to potvrdila bratislavská policajná hovorkyňa Alena Toševová. "Úrad verejného zdravotníctva SR, ktorý urobil rozbor oboch zásielok zistil, že neznámy biely prášok je sadra," povedala. Polícia vo veci začala trestné stíhanie pre trestný čin všeobecného ohrozenia. Celý incident sa odohral v popoludňajších hodinách. Dva slovenské denníky prebrali zásielku s neznámou bielou látkou. Na mieste zasahovali chemici, hasiči, policajti aj lekári.
© 2008, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA
„Otec je odcestovaný v zahraničí a vráti sa až v pondelok. Osobne si myslím, že po takom víťazstve, aké sme dosiahli s Poľskom, by ste mali vy novinári písať o futbale.“ Judita Miklósova
"Nie je problémom vlády, že STV si naplánovala vyšší príjem z úhrad, a to dokonca ešte pred schválením zákona o úhradách ako je realita a takto postavený rozpočet neprehodnotila a tejto realite neprispôsobila svoje hospodárenie." Stanovisko MK SR
" Boh sa mne a môjmu elektóriu v Omahe vyhrážal terorizmom, šíril strach a spôsoboval početné úmrtia, deštrukciu a terorizoval milióny a milióny obyvateľov planéty Zem.. K súdu má mať prístup ktokoľvek, bez ohľadu na majetkové pomery danej osoby.Súd sám uznáva existenciu Boha .Dôsledkom potvrdenia Jeho existencie je zároveň uznaním Jeho vševedúcnosti. .A keďže Boh vie všetko, vie aj to, že sa má dostaviť pred súd." Ernie Chambers , senátor
„Tento zásah polície bol takmer kópiou zásahu proti kazašskej novinárke Bali Marzec spred roka. KDS žiada, aby sa Ministerstvo vnútra SR okamžite ospravedlnilo riaditeľke CBR Jane Tutkovej.“
Vladimír Palko
" Skúste si tú krv v očiach trošku poutierať."
Robert Fico
"Dcérenka, dcérenka, už vás mám na svojej čiernej listine. Budete to ľutovať. Zničím vás."
Lech Kaczynski
" K autonehode nedošlo mojím zavinením, ale tak, že som zabránil čelnej zrážke s protiidúcim automobilom, ktorý pri predbiehaní nerešpektoval pravidlá cestnej premávky. Musel som sa vyhnúť doprava na okraj cesty, kde na verejnom priestranstve boli uložené betónové kocky a ojazdené pneumatiky." Miklós Duray
" Nebudem ho nazývať socialistom. Ako však povedal inštalatér Joe, vyzerá to ako socializmus."
Sarah Palinová
"Svet už nie je taký kritický, prestal s kritikou sociálno-politického smerovania Bieloruska. Dnes sa aj Amerika pohráva s touto myšlienkou."
Alexander Lukašenko

23. 10. 2008

SLOVAK MEDIA LAW NEWS

SLOVAK MEDIA LAW NEWS
Občania SR budú naďalej platiť koncesionárske poplatky na činnosť Slovenskej televízie (STV) a Slovenského rozhlasu (SRo). Väčšina snemovne dnes totiž zamietla návrh opozičnej skupiny poslancov, aby STV a SRo boli financované priamo zo štátneho rozpočtu. V novele sa navrhovalo, aby STV bola financovaná pevným podielom na výdavkoch štátneho rozpočtu vo výške 0,6 percenta a SRo vo výške 0,3 percenta. Nové riešenie malo priniesť navyše oproti súčasnému stavu pre verejnoprávnu televíziu viac ako 500 miliónov Sk (16,6 milióna eur) a pre SRo 400 miliónov Sk (13,3 milióna eur). Obe inštitúcie by potom hospodárili výlučne s týmito prostriedkami a nedostávali by ad hoc dotácie od štátu, čo by posilnilo ich nezávislosť.

Copyright © TASR 2008

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS
Do redakcie Nového Času dnes neznáma osoba zaslala biely prášok. Na mieste sú policajti aj hasiči. Pre agentúru SITA to uviedla pracovníčka redakcie. Bratislavská policajná hovorkyňa Alena Toševová zatiaľ túto informáciu oficiálne nepotvrdila, povedala, že "je to možné, zatiaľ to však oficiálne potvrdiť nemôžem". Denník Sme je ďalšou redakciou, kde dnes polícia spolu s hasičmi a chemikmi zaistila biely prášok, ktorý do budovy zaslal neznámy anonym. Agentúre SITA to potvrdila hovorkyňa bratislavských hasičov Silvia Jančovičová. "Osoba, ktorá preberala zásielku, prišla do styku s neznámou bielou látkou. Na mieste je lekár, chemici v ochranných oblekoch, hasiči a policajti. Neznámu látku po zaistení pošlú na expertízu," dodala hovorkyňa.
© 2008, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

DIGITAL NEWS

DIGITAL NEWS
SES Astra, súčasť skupiny SES (Euronext Paris and Luxembourg Stock Exchange: SESG), oznámila, že počet HD kanálov začiatkom októbra 2008 dosiahol počet 55 – čo od augusta predstavuje zvýšenie o 13 kanálov (30 % nárast). Skupina SES vrátane SES Astra, SES Americom a SES New Skies v súčasnosti vysiela celkom 137 HD kanálov.Alexander Oudendijk, Chief Commercial Officer,SES Astra povedal: „Významný nárast počtu HD kanálov v Európe poukazuje na fakt, že sa HDTV v tomto regióne rýchlo rozvíja. Rozšírením o nové kanály ďalej vylepšujeme impozantné zoskupenie HD kanálov a vytvárame atraktívne prostredie na našich hlavných orbitálnych pozíciách. Zvyšujúci sa počet popredných poskytovateľov, ktorí sa rozhodli pre spoločnosť Astra, je dôkazom toho, že sme sa stali primárnou platformou v Európe pre vysielanie obsahu v HD kvalite.”
Spoločnosť Satro zaradila televíziu Lux do svojej programovej ponuky v rámci digitálneho vysielania Satro digital a sprístupnila tak tento program viac ako 10 000 ďalším divákom. Diváci si TV Lux môžu naladiť v rámci zavedených prípojok Satro v týchto lokalitách: Galanta, Nitra, Brezová pod Bradlom vedená na Myjave a vo Veľkej Javorine, Bratislava – mestská časť Devínska Nová Ves, Myjava, Topoľčany, Považská Bystrica, Skalica v rámci Veľkej Javoriny, Banská Bystrica. Televízia Lux je do 31. januára 2009 k dispozícii zadarmo v rámci ponuky balíka Mini a počnúc 1. februárom 2009 bude preradená do balíka Komfort. Televízia Lux pokrýva v súčasnosti viac ako 400 000 domácností.

Digitalizácia na pokračovanie

Digitalizácia na pokračovanie
Stratégiu prechodu na digitálne terestriálne TV vysielanie je potrebné prepracovať

Telekomunikačný úrad SR (TÚ SR) v rámci pripomienkového konania namieta, že materiál neobsahuje vyhodnotenie krokov TÚ SR, ktoré stanovením kritérií vo výberovom konaní, urobil smerom k naplneniu vládou schválených strategických cieľov v oblasti digitalizácie. Pochybný je odhadovaný údaj o počte domácností využívajúcich prijímače s podporou staršieho štandardu pre príjem digitálneho vysielania, lebo napr. prieskum renomovaného nadnárodného operátora hovorí o podstatne nižšom čísle. TÚ SR navrhol predloženú stratégiu, vzhľadom na nedopracované časti a množstvo chýb, vrátiť späť na prepracovanie. Uvedenú pripomienku označil za zásadnú, preto musí byť prijatá alebo vyriešená v rozporovom konaní. Materiál neobsahuje vyhodnotenie konkrétnych krokov, ktoré už Slovenská republika urobila smerom k naplneniu vytýčených strategických cieľov. Napr. TÚ SR začal výzvou na predkladanie ponúk výberové konanie na prevádzkovateľa prvého a druhého multiplexu. „Podmienky výberového konania v podstate citujú zákon a bodové hodnotenie kritérií je nastavené tak, aby boli naplnené strategické ciele vlády“, vysvetľuje Branislav Máčaj, predseda TÚ SR. Podľa návrhu materiálu „približne 130 000 domácností Slovenska“ v terestriálnom vysielaní využíva zariadenia schopné dekódovať signál metódy MPEG-2. „Tento odhad je pochybný, lebo neodkazuje na relevantný zdroj a navyše podľa prieskumu satelitného operátora SES Astra využívalo v roku 2007 IPTV spolu s DVB-T len okolo 10 tisíc domácností“, doplnil predseda TÚ SR. Vyhodnotenie konkrétnych krokov smerujúcich k naplneniu strategických cieľov vlády: 1) cieľ „celoplošná dostupnosť“ má byť naplnený prostredníctvom kritéria vo výberovom konaní „technické riešenie a rýchlosť budovania siete prvého a druhého terestriálneho multiplexu a pokrytie obyvateľstva Slovenskej republiky jeho signálom“, za ktoré môže uchádzač získať najviac bodov, 2) cieľ „úspora frekvenčného spektra“ má byť naplnený stanovením kompresného štandardu MPEG-4, ktorý je úspornejší, 3) cieľ „zvýšenie počtu vysielaných programov“ cez DVB-T oproti súčasnému analógovému vysielaniu má byť naplnený stanovením kompresného štandardu MPEG-4, ktorý umožňuje do jedného multiplexu umiestniť 7 – 10 programov, 4) cieľ „služby s pridanou hodnotou“ má byť naplnený prostredníctvom kritéria „rozsah poskytovaných služieb“ za ktoré môže uchádzač získať druhý najvyšší počet bodov, 5) cieľ „podpora nových formátov“ s dôrazom na HDTV, interaktívnu TV má byť naplnený stanovením kompresného štandardu MPEG-4, ktorý umožňuje rozvoj HDTV a interaktívnej TV, 6) cieľ „zabránenie degradácii slovenského analógového signálu“ má byť naplnený prostredníctvom kritéria „technické riešenie a rýchlosť budovania siete prvého a druhého terestriálneho multiplexu a pokrytie obyvateľstva Slovenskej republiky jeho signálom“, za ktoré môže uchádzač získať najviac bodov (najúčinnejšou ochranou príjmu je spustenie prvého multiplexu, ktorý využíva kanály nevyužívané pre TV vysielanie, čím sa zároveň vytvára možnosť príjmu v lokalitách zarušených vysielaním zo zahraničia), 7) cieľ „možnosť vnútorného prenosného resp. mobilného príjmu“ má byť naplnený prostredníctvom kritéria „technické riešenie a rýchlosť budovania siete prvého a druhého terestriálneho multiplexu a pokrytie obyvateľstva Slovenskej republiky jeho signálom“, za ktoré môže uchádzač získať najviac bodov. Ďalším cieľom vlády je podpora prechodu s ohľadom najmä na sociálne slabších, postihnutých alebo iným spôsobom znevýhodnených občanov. Tento cieľ má byť naplnený prostredníctvom kritéria „podpora prechodu z analógového spôsobu šírenia signálu televízneho terestriálneho vysielania na digitálny spôsob šírenia signálu televízneho terestriálneho vysielania vrátane záväzkov vo vzťahu ku koncovým užívateľom“, za ktoré môže uchádzač získať významný počet bodov. Ďalej najmä časť „sociálno-ekonomického otázky“ je v uvádzaných údajoch v analytických tabuľkách nepresvedčivá, pretože sú uvedené rôzne aj neoficiálne zdroje týchto údajov, v niektorých prípadoch je uvedený len odhad a ďalšie údaje sú bez uvedenia zdroja. Úrad je presvedčený, že takýto významný materiál, ktorý deklaruje okrem iného aj úlohy vlády SR, musí byť spracovaný na vyššej kvalitatívnej úrovni s dôveryhodnými a overenými údajmi, vychádzať z aktuálnej situácie v procese prípravy digitalizácie a jednoznačne podporovať dodržanie už skôr prijatých cieľov, či už v legislatíve alebo uzneseniami vlády. TÚ SR je toho názoru, že návrh materiálu nestačí iba formálne upraviť, ale je ho treba vrátiť na dôsledné prepracovanie, aby jeho analytické údaje boli reálne a vyústili do konkrétnych úloh napomáhajúcich splneniu určených cieľov vlády SR na úseku digitalizácie TV vysielania.

Tlačová správa. V Bratislave 23. október 2008.

מה לעזאזל

מה לעזאזל
Základné východiská Rozpočtu STV na rok 2008 boli skomunikované za prítomnosti Dozornej komisie STV a niekoľkých členov Rady STV a predsedu rady STV. Predseda rady STV sa otvorene ) , ako prvý v histórii ,nepriamo podpísal pod tvorbu rozpočtu STV, takže za neho berie plnú zodpovednosť. Čo všetko boli zlé východiská pre rok 2008 a čo chýba STV ? Precenenie výberu poplatkov cca - 80 milónov . Precenenie predaj reklamy- cca 45 miliónov. Absencia nákladov na nákup športových licenčných práv na ME 2008 vo futbale -23,2 miliónov. Náklady na zriadenia spoločného podniku STV a Sro -cca ďalších 20 milónov Podčiarknuté - STV chýba/ okrem straty/, podľa skromných predbežných prepočtov ďalších 168.000.000,- Sk, ktoré boli naprojektované v rozpočte STV, na ktorom pracovala aj Elena Šrámková a /asi metodicky / aj predseda rady STV B. Bobocký.
Niet divu, že predpoklad konečného stavu peňažných prostriedkov STV za rok 2008 bude vo výške 640 tis. Sk. Teraz pochybujem aj o tom.
Nepochybujem však , kto tento stav primárne zostavením , preložením, obhajovaním a schválením rozpočtu spôsobil.

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS
Za účasti deviatich poslancov sa začalo dnešné rokovanie 28. schôdze Národnej rady SR. Ospravedlnených je pritom sedem zákonodarcov. Parlament prerokováva v prvom čítaní návrhy noviel zákonov o Slovenskej televízii (STV) a Slovenskom rozhlase (SRo), ktoré predložil poslanec za SDKÚ-DS Tomáš Galbavý. Oba návrhy prinášajú zmeny v kreovaní rád verejnoprávnych médií a dozorných komisií STV a SRo. Súčasná prax, keď členov rád volí parlament, totiž podľa Galbavého umožňuje značný dosah politických síl na zloženie rád. Nakoľko rady STV a SRo volia generálnych riaditeľov, vznikajú pochybnosti o nezávislosti, objektívnosti a nestrannosti oboch verejnoprávnych médií.Podľa predložených návrhov sa má posilniť úloha verejnosti pri kreovaní orgánov STV a SRo. Z 15-člennej Rady STV by dvoch členov volil parlament, troch členov by menoval prezident a jedného člena vláda. Po jednom členovi by menovali verejný ochranca práv, predseda Slovenskej akadémie vied, Slovenská rektorská konferencia, správna rada Národného strediska pre ľudské práva, správna rada Ústavu pamäti národa, výkonný výbor Slovenského olympijského výboru, najvyššia rada Slovenského Červeného kríža, Slovenská advokátska komora a Rada pre vysielanie a retransmisiu. Obdobne by sa kreovala aj Rada SRo. Dozorná komisia STV a SRo by mali mať troch členov, pričom jedného z nich by menovala Slovenská komora audítorov, jedného minister financií a jedného predseda Úradu pre verejné obstarávanie. Proti návrhu vystúpil poslanec Ján Senko (Smer-SD). Podľa neho je Galbavého návrh komplikovaný, pričom aj v súčasnosti je zabezpečená dostatočná účasť verejnosti pri kreovaní rád. Navrhol preto, aby NR SR nepokračovala v prerokovávaní týchto návrhov. Opozícia sa v parlamente pokúša od začiatku budúceho roka zrušiť koncesionárske poplatky za Slovenskú televíziu (STV) a Slovenský rozhlas (SRo). Poslanci za SDKÚ-DS Ivan Štefanec, Ivan Mikloš, Tomáš Galbavý a Magdaléna Vášáryová s návrhom pravdepodobne neuspejú, pretože koalícia s tým nesúhlasí a opozícia nemá dostatok hlasov na jeho presadenie. SDKÚ-DS chce zrušiť poplatky, ktoré platíme od tohto apríla podľa zákona o úhrade za služby verejnosti poskytované STV a SRo. Sú proti tomu, aby sa poplatky vyberali od domácností, ktoré odoberajú elektrinu bez ohľadu na to, či majú televízor alebo rozhlasový prijímač. Podnikatelia platia podľa toho, koľko majú zamestnancov, ani v ich prípade nerozhoduje, či vlastnia televízor alebo rádio. Ak by poslanci návrh schválili, domácnosti by mesačne ušetrili 140 korún (4,65 €), podnikatelia od 1 680 do 168 tisíc korún (55,77 - 5 576,58 €). Podľa poslancov SDKÚ-DS poplatky sa majú nahradiť peniazmi zo štátneho rozpočtu. Požadujú, aby STV dostávala 0,6 % z celkových výdavkov štátneho rozpočtu, SRo by malo pripadnúť 0,3 %. Budúci rok by tak STV mala dostať 2,4 miliardy korún (79,7 milióna €) a SRo 1,2 miliardy korún (39,8 milióna €). Súčasný systém poplatkov je nespravodlivý a nesolidárny, upozorňuje SDKÚ-DS, minister kultúry Marek Maďarič ich presadením de facto zaviedol novú paušálnu spotrebnú daň z elektrickej energie pre domácnosti a podnikateľom zvýšil náklady na pracovnú silu. „Tento princíp nezohľadňuje záujem či možnosti občana sledovať program verejnoprávnych médií, ani jeho schopnosť platiť zákonom stanovený poplatok," uviedli poslanci SDKÚ-DS v dôvodovej správe k návrhu.
© 2008, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Cinka Panna

Cinka Panna

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Český spisovateľ Milan Kundera hrozí súdom českému týždenníku Respekt, ak sa jeho vydavateľ neospravedlní za zverejnenie informácie, že Kundera mal udať komunistickej tajnej polícii letca Miroslava Dvořáčka. "Žiadosť sme dostali, teraz sa ňou zaoberajú naši právnici," cituje český spravodajský portál iDNES.cz šéfredaktora Respektu Martina M. Šimečku. Kundera žiada podľa svojho obchodného agenta Jiřího Srstku zverejniť presne naformulované ospravedlnenie. "V prípade, že to Respekt neurobí, bude sa svojich práv domáhať na súde," hovorí Srstka. Respekt pred týždňom zverejnil reportáž, podľa ktorej mal Kundera údajne v 50. rokoch udať československej komunistickej tajnej polícii Miroslava Dvořáčka. Následkom tohto udania hrozil Dvořáčkovi trest smrti. Odsúdili ho nakoniec na 22 rokov, odsedel si 14. Reportáž napísal Adam Hradílek z Ústavu pre štúdium totalitných režimov, čo je obdoba slovenského Ústavu pamäti národa. Dvořáček dnes žije vo Švédsku a zotavuje sa po mŕtvici. Kundera sa k informáciám Respektu najprv odmietal vyjadriť, neskôr len povedal, že ide podľa neho o "atentát na autora" pred frankfurtským knižným veľtrhom. Kunderovi komunisti v roku 1979 odobrali československé občianstvo, v roku 1981 získal francúzske občianstvo a zostal žiť v Paríži. Kauza Kundera vyvoláva v Českej republike rozsiahle polemiky. Väčšina komentátorov dôveruje bádateľom z Ústavu pre štúdium totalitných režimov. Kunderu sa však v najnovšom čísle Respektu zastal bývalý český a československý prezident Václav Havel. Poslanci Európskeho parlamentu (EP) schválili v stredu program, ktorý má lepšie chrániť deti pred zneužívaním internetu. Opatrenie s rozpočtom 55 miliónov eur má v jednotlivých krajinách Európskej únie (EÚ) podporiť kontaktné miesta, kde možno oznámiť nelegálne aktivity v súvislosti s bezpečnosťou na internete. EP navrhuje, aby sa zlepšila medzinárodná spoluprácu polície a súdov pri odhaľovaní internetových zločinov. Príkladom je nedávne spoločné úsilie írskej a rakúskej polície, ktorým sa podarilo znefunkčniť sieť internetových stránok s prístupom k detskej pornografii. "Keďže čoraz viac detí a dospievajúcich v Európe používa on-line technológie, či už doma alebo v škole, je nevyhnutné, aby oni a ich rodičia a učitelia mali k dispozícii informácie o príležitostiach a rizikách, ktoré sa môžu objaviť,“ komentoval nový návrh José Manuel Barroso, predseda Európskej komisie. "EÚ v uplynulých rokoch do značnej miery podporila snahu zaistiť bezpečnosť internetu pre deti, ale tento cieľ sa ešte nepodarilo naplniť,“ vysvetlila komisárka EÚ pre informačnú spoločnosť a médiá Viviane Redingová. "Som presvedčená o tom, že vďaka novému programu pre bezpečnejší internet sa Európa stane príkladom v súvislosti s ochranou neplnoletých pred ich zneužívaním prostredníctvom mobilných technológií a on-line technológií.“Cieľom programu je do boja proti detskej pornografii užšie zapojiť vlády, políciu, súdy, ale aj banky či iné finančné inštitúcie, ktoré vydávajú kreditné karty. Práve prostredníctvom kreditných platieb sa totiž mnohí užívatelia internetu dostávajú na stránky s detskou pornografiou a sú tak vystopovateľní. Správa EP pripomína, že až 74 % mladých ľudí vo veku 12 až 15 rokov strávi na internete aspoň tri hodiny denne a že v posledných rokoch vzrástol počet zneužitých detí na internete o 16 %. Nová legislatíva sa chce vyrovnať aj s faktom, že každý rok pribudne na internete 500 000 nových fotografií s detskou pornografiou. Na stránke InHope.org môžu takmer všetci Európania nahlásiť stránky s podozrivým obsahom. Na zozname krajín, pre ktoré je služba dostupná, však Slovensko nefiguruje.
Sloboda tlače sa pre vypuknutie konfliktov dramaticky zhoršila v Gruzínsku a Nigeri, v Číne napriek olympiáde pokračuje väznenie disidentov. Vo svojej výročnej správe to konštatovala organizácia Reportéri bez hraníc, podľa ktorej sú najväčšou hrozbou pre slobodu tlače ozbrojené konflikty, a nie chudoba. V dodržiavaní slobody tlače sa najlepšie umiestnili Island, Luxembursko a Nórsko, posledné miesto už druhý rok zastáva Eritrea. Rozvíjajúce sa ekonomiky ako Jamajka a Kostarika sa umiestnili lepšie než napríklad Francúzsko, čo podľa organizácie znamená, že prosperita ešte negarantuje lepšiu slobodu pre médiá. Gruzínsko sa posunulo z 54. miesta na 120. Dôvodom je zabránenie prístupu novinárov do gruzínskych oblastí počas augustového konfliktu medzi Ruskom a Tbilisi. Niger spadol na 130. miesto, v roku 2007 bol na 87. "Ak keď majú demokratické politické systémy, tieto krajiny boli dejiskom konfliktov a novinári tam boli vystavení nebezpečenstvu alebo represii," uvádza sa správe. Situácia zostáva kritickou v krajinách s represívnymi režimami ako je Severná Kórea alebo Turkménsko.
Republikánsky prezidentský kandidát John McCain zápasí so záplavou prevažne negatívnych článkov v médiách, pričom jeho demokratického súpera Baracka Obamu predstavujú prevažne v pozitívnom svetle. Uviedol to v stredu nestranícky výskumný inštitút Pew Research Center. Z jeho prieskumu vyplýva, že väčšina článkov týkajúcich sa McCaina, ktoré boli zverejnené medzi 8. septembrom a 16. októbrom, bola svojou povahou negatívna. Iba 14 percent z nich bolo pozitívnych. Zo štúdie ďalej vyplýva, že 36 percent článkov o Obamovi malo pozitívny tón a iba 29 percent bolo negatívnych. Štúdia ukazuje, že po nominačnom konvente sa o Obamovi písalo negatívne, ale po tom, ako sa zvýšili jeho predvolebné preferencie, sa o ňom začalo písať lepšie. McCain na tom bol najprv dobre, ale hlboko sa prepadol po tom, ako sa začali prejavovať problémy na Wall Street a v americkom hospodárstve.
© 2008, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.