DALITO!

13. 9. 2008

Otázka, na ktorú sa nedá odpovedať...

Otázka, na ktorú sa nedá odpovedať...
VAZENY PAN MALEC, KEBY STE VYHLASILI, ZE SPALOVANIE ZIDOV V NACISTICKYCH TABOROCH BOLO SICE "NEDOSTOJNE", ALE NA DRUHEJ STRANE BY STE OD ZIDOV TIEZ OCAKAVALI OSPRAVEDLNENIE ZA TO, CO ROBILI, CELKOM ISTE BY STE SA V EUROPE, IZRAELI CI USA NEVYHLI TRESTNEMU STIHANIU. RAD BY SOM VAM TEDA V MENE VSETKYCH ABSOLVENTOV MALEHO TELEVIZNEHO OSVIENCIMU POLOZIL OTAZKU: ZA CO KONKRETNE SA TO MAME OSPRAVEDLNIT? KEDZE STE CLEN RADY STV PLATENY AJ Z NASICH DANI, OCAKAVAME CO NASKORSIU ODPOVED.

Mgr. PAVEL KAPUSTA, SEFREDAKTOR EXTRA PLUS

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS
Médiá budú témou tohtoročnej národnej púte do Baziliky Sedembolestnej Panny Márie v Šaštíne. Program, ktorý pripravili saleziáni, správcovia národnej baziliky, reflektuje tému mediálnej výchovy. "Pripravené sú viaceré workshopy, diskusie i modlitby za ľudí v médiách. Koncertovať bude obľúbená mládežnícka formácia Festa Bang. Okrem hodinového koncertu bude spevom sprevádzať aj nedeľnú polnočnú omšu v bazilike," povedal dnes pre agentúru SITA salezián Rastislav Púť sa začína v nedeľu 14. septembra svätou omšou o 10:30 v bazilike. Celebrovať ju budú saleziáni z bratislavskej mediálnej komunity. Od 14:00 sú na programe workshopy o tvorení webových stránok, prednese slova a moderovaní, o spravodajstve i o reklame. Pre neočakávané zdravotné komplikácie nahradí prednášku a diskusiu s rektorom Katolíckej univerzity v Ružomberku Tadeuszom Zasepom diskusia so športovými novinármi na tému Olympiáda a čo nezaznelo v médiách. Nedeľný večerný program pokračuje o 19:00 gréckokatolíckou liturgiou s bratislavským eparchom Petrom Rusnákom, o 21:00 sa mladí stretnú v otvorenej diskusii na tému médií s arcibskupom Zvolenským a následne vystúpi s koncertom Festa Bang. Polnočnú svätú omšu pre mladých bude v bazilike celebrovať hovorca Konferencie biskupov Slovenska Jozef Kováčik. V pondelok 15. septembra bude sláviť pontifikálnu svätú omšu bratislavský arcibiskup Stanislav Zvolenský, predseda Rady Konferencie biskupov Slovenska pre spoločenské komunikačné prostriedky. Koncelebrovať s ním príde aj člen hlavnej rady Saleziánov dona Bosca z Ríma zodpovedný za médiá, Mexičan Filiberto González Plasencia. Mottom púte je "Slovo Boha: Pozri, mama!“ Salezián Rastislav Hamráček o ňom hovorí: "Slovo a pohľad sú komunikačné prvky. Chceme sa na púti zamýšľať aj nad tým, ako Boh komunikuje s človekom, ako vytvára sieť svojich komunikačných spôsobov, ale i ako my komunikujeme s Bohom a medzi sebou. Médiá k tomu prirodzene patria.“ Deň po sviatku Sedembolestnej bude v Šaštíne aj tradičná púť pre starých a chorých.
© 2008, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Superstar Sk vs. svet again

Superstar Sk vs. svet again
IFPI SR Hitparáda - RADIO TOP 100 - Týždeň - 2008/36

1. MORANDI-ANGELS 2. DESMOD-LAVÍNY 3. WILL.I.AM & COLE CHERYL-HEARTBREAKER 4. I.M.T. SMILE-MÁM KRÁSNY SEN 5. OFFISHALL KARDINAL / AKON-DANGEROUS 6. SEPTEMBER-CRY FOR YOU 7. USHER & YOUNG JEEZY-LOVE IN THIS CLUB 8. GLADIATOR-TAK RÁD 9. RIHANNA-DISTURBIA 10. TWiiNS-I DON´T KNOW 19. CMORIK PETER-SNÁĎ NIE JE HRIECH 37. KOMAJOTA-ŽOLÍK 38. MISHA-AFRODIZIAKUM 45. KRISTÍNA/VICTORIA-ZMRZLINA 46. LIESKOVSKÝ MILAN & GRAUS PETER-SUMMER STAR 50. SMATANOVÁ ZUZANA-ČEREŠNE 55. ĎURICA ADAM-BEZ SERVITKY 59. PREDNÁ ZDENKA-KAM MÁ ÍSŤ 73. MIRGOVÁ DOMINIKA-SKORO AKO V SNE 75. KRISTÍNA-VRÁŤ MI TIE HVIEZDY 79. DESMOD-ZOBER MA DOMOV 85. HEX-NOČNÁ PIESEŇ 87. NO NAME-DUŠA A JA 89. PARA-ABSTINENT 93. GRIGOROV ROBO-JA VIEM

12. 9. 2008

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA
"Ak náhodou dôjde k zvýšeniu cien plynu, tak potom odporúčam, aby všetci ľudia poslali svoje účty za plyn pánovi Miklošovi a pánovi Dzurindovi. Myslím si, že majú z čoho zaplatiť." Robert Fico „Lipšic je vinný za mnoho chýb, ktoré urobil, ale s istou aroganciou ich odráža a s istou podporou médií sa zdá, že je všetko na jeho strane v poriadku. Je to človek s mnohými zlými vlastnosťami, veľmi agresívny až hrubý, nevhodný typ pre politiku.“ Vladimír Mečiar "Je to skôr ľudský vzťah medzi pánom Harabinom a pánom Lipšicom. Nechcem ich na nič zlé nahovárať, ale možno keby si dali poldeci, tak by to obidvom pomohlo. Keď budú chcieť, ja im nalejem." Robert Fico " Fašizmus nebol absolútnym zlom, ktoré treba odsúdiť". Gianni Alemanno, primátor Ríma "Po týždni je trošku predčasné hodnotiť, ako to bolo celé myslené a prečo došlo k zmene. Boli sme trošku prekvapení neochotou prísť o kúsok spravodajstva, ktoré si divák má možnosť nájsť v iných časoch." Petra Kolevská " Keďže Smer a SNS sa ukázali ako partneri nedôveryhodní, oznamujem vám a tým aj národnej rade, že o tomto návrhu viac hlasovať nebudeme, celý klub ĽS-HZDS. Je to niečo v Smere, nevieme čo . Koaličnú koaličnú krízu si neželám. Nemôžme si dovoliť taký luxus. Bol to nevkusný žart, vec, ktorá nie je príjemná, ale nie taká dôležitá, aby mala hlboký dopad na vzťahy." Vladimír Mečiar "Aspoň keby vypadli z druhého piliera matky a tí, ktorí sa starajú o invalidných." Dušan Muňko, šéf Sociálnej poisťovne „Rúž môžete dať aj na prasa a stále to bude prasa. Môžete zabaliť starú rybu do kúska papiera a povedať, že to je zmena. No aj po ôsmich rokoch bude smrdieť." Barack Obama

11. 9. 2008

To je TV !

To je TV !

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS
Televízia Východ má nový slogan, nový vysielací systém, nové relácie, väčšie pokrytie v nových regiónoch a novú internetovú stránku! Nový slogan je „A ste v obraze“. Televízia Východ doteraz žiadny slogan od svojho vzniku navonok neprezentovala. Pri výber sloganu sa podieľal nielen kolektív televízie, ale aj diváci, ktorí ponúkli niekoľko možností. „Slogan - A ste v obraze - je dvojzmyselný. Vždy sme chceli aby slogan TV Východ takúto podmienku spĺňal, pretože sa s ním dá potom lepšie kreatívne pracovať v budúcnosti. Ten náš vyjadruje jednak to, že divák sa v regionálnej televízii môže vidieť častejšie ako inde a tiež aj to, že pri sledovaní TV Východ má vďaka pestrému programu k dispozícii všetko čo potrebuje, na to aby bol v obraze,“ hovorí konateľ spoločnosti Peter Sabo. Televízia Východ viac ako rok vysielala systémom ktorého obmedzenia, najmä v oblasti dĺžky vysielania a tiež frekvencie jeho aktualizácie sa s postupom času naplno začali prejavovať.„Zmena prísť musela a my sme sa rozhodli vyvinúť všetko vo vlastnej réžii. Výsledkom je vysielací systém postavený na linuxovej platforme, ktorý dokáže vysielať v každom meste niečo iné v tom istom čase a je možné do vysielania vstúpiť aj naživo kedykoľvek a kdekoľvek,“ hovorí vedúci technického oddelenia Peter Bajus. Tieto výhody ocenia nielen diváci ale aj obchodní partneri, ktorým tak vieme ponúknuť vysielanie ich reklamy iba v mieste a čase keď to potrebujú.“ hovorí konateľ spoločnosti Peter Sabo. Televízia Východ vysiela 24 hodín denne. V jej programe sa nachádza viac ako 20 rôznych druhov relácií. „Naša ponuka je naozaj atraktívna no divák je náročný a tak sme vysielanie TV Východ obohatili o osem nových programov a to najmä tých, o ktoré pretrvával dlhodobý záujem, ako Rešeto, Merkuj!, či prenosy bohoslužieb. Rešeto je diskusná štúdiová relácia, ktorá dáva možnosť venovať sa rôznorodým témam podrobnejšie. Merkuj! je typický formát, ktorý vychádza z východoslovenského naturelu a bežní ľudia z ulice ale aj známe osobnosti, v ňom hovoria tie najlepšie vtipy a humorné príhody podľa vlastného výberu.“ hovorí konateľ spoločnosti Imrich Ferko. Najlepšie farské časopisy si v Ružomberku odniesli ocenenia z celoslovenskej súťaže FAČA 2007. Víťazom v kategórii farský časopis sa rovnako ako vlani stal aj tento rok časopis Cesta z Kežmarku. Druhé miesto získali tvorcovia Kuriéra Krista Kráľa v Prešova - Sekčova a tretie putuje do Dolného Kubína za časopis Farský list. Medzi bohosloveckými časopismi a časopismi spoločenstiev si ocenenie odnáša Mladý misionár seminaristov Spoločnosti Božieho Slova z Bratislavy. Špeciálne ocenenie získali tvorcovia časopisu Máriina cesta z Považskej Bystrice a časopisu Spektrum z obce Víťaz, ktorý vydávajú už desať rokov. Do súťaže sa tento rok zapojilo 20 časopisov, z toho 13 po prvýkrát. O víťazoch rozhodli predseda Spolku sv. Vojtecha a šéfredaktor Katolíckych novín Vendelín Pleva, hlavný sekretár Katolíckych novín Martina Grochálová a umelecký fotograf Jozef Sedlák. Súťaž FAČA je súčasťou letného žurnalistického seminára, na ktorom sa v Ružomberku zúčastňuje takmer 40 mladých začínajúcich i skúsených novinárov. Jej hlavným organizátorom je občianske združenie Network Slovakia – Spoločenstvo mladých katolíkov aktívnych v médiách. Agentúru SITA informovala predsedníčka Oľga Horváthová-Novanská.

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS
O prechode Slovenska na euromenu, od začiatku kampane do konca augusta (3. január až 31. august), bolo v slovenských celoštátnych médiách zverejnených 4650 príspevkov. Najviac príspevkov o prijatí jednotnej európskej meny priniesli TV TA3, Rádio Slovensko a Hospodárske noviny. Vyplýva to z monitoringu celoštátnych elektronických a printových médií, ktoré za obdobie január - august 2008, t.j. od začiatku eurokampane na Slovensku do konca augusta spracovala spoločnosť STORIN, spol. s r.o., ktorá poskytuje služby mediálneho monitoringu a mediálnych analýz a vo svojej databáze archivuje informácie nielen zo slovenských médií už od roku 1990. Ako ďalej vyplýva z monitoringu, spomedzi televízií sa prechodu na euro najviac venovala televízia TA3, ktorá za sledované obdobie odvysielala na túto tému 394 príspevkov. Spomedzi rádií to bol prvý okruh verejnoprávneho rozhlasu Slovensko1 so 604 odvysielanými príspevkami a spomedzi celoštátnych denníkov sa zavádzaním eura najviac zaoberali Hospodárske noviny, ktoré na túto tému publikovali spolu 992 príspevkov. Celkom bolo v celoštátnych televíziách zverejnených 877 príspevkov, v rozhlasoch s celoštátnym pokrytím zverejnili 1110 príspevkov a v celoštátnych denníkoch publikovali 2663 príspevkov. Do monitoru bolo celkom zahrnutých 15 médií s celoštátnym dosahom: STV1, STV2, Markíza, JOJ, TA3, Rádio Slovensko, Expres, Viva, Okey, Regina, Hospodárske noviny, Pravda, SME, Plus 1 deň a Nový Čas. Prechodu na euro sa spomedzi televízií po TV TA3 najviac venovala televízia Markíza, ktorá za sledované obdobie odvysielala spolu 181 príspevkov. Na treťom mieste skončil prvý program STV s celkovým počtom 174 odvysielaných príspevkov. Súkromná televízia JOJ odvysielala na túto tému celkom 70 príspevkov. Spomedzi denníkov sa problematike zavedenia jednotnej európskej meny po Hospodárskych novinách najviac venovali denníky SME (637) a Pravda (608). Témou prechodu Slovenska na novú menu sa medzi rádiami, po Rádiu Slovensko, najviac zaoberali rádiá Expres (291) a Viva (102). Kvantitatívna analýza spoločnosti STORIN poukazuje aj na celkovú vzostupnú krivku mediálneho informovania o zavedení eura.

SLOVAK MEDIA LAW NEWS

SLOVAK MEDIA LAW NEWS
K väčšej informovanosti nielen o právach duševného vlastníctva, ale aj o ich ochrane a vymožiteľnosti pomôže už od piatka nová webstránka - http://www.dusevnevlastnictvo.gov.sk. Internetový portál je v prvom rade určený pre širokú verejnosť, upozornil na dnešnej tlačovej besede riaditeľ odboru autorského práva a kinematografie Ministerstva kultúry (MK) SR Anton Škreko. Poskytne široké spektrum dokumentov, literatúry, informácií o inštitúciách, ktoré sa venujú oblasti duševného vlastníctva - autorským právam, priemyselným právam a právam, ktoré s nimi súvisia. Webstránka má slúžiť aj odborníkom, ktorým poskytne napríklad právne stanoviská a rozhodnutia súdov. Tiež je určená tvorcom - autorom so záujmom o ochranu svojich diel. Zároveň by mala zlepšiť spoluprácu subjektov, ktoré sa na Slovensku venujú ochrane a vymožiteľnosti práv duševného vlastníctva. Nechrániť duševné vlastníctvo je totiž ako zaparkovať auto s peňaženkou a s kľúčmi v štartéri, doplnil na tlačovej besede Ján Poljovka, riaditeľ kancelárie predsedníčky Úradu priemyselného vlastníctva SR. Autori portálu sľubujú, že ponúkne najaktuálnejšie dokumenty o všetkých právach duševného vlastníctva - o autorských právach, ktoré sa vzťahujú napríklad na literárne či hudobné diela a právach priemyselného vlastníctva, akým sú okrem iných aj vynálezcovské právo, dizajnové právo, know-how, logo či obchodné tajomstvo. Nájsť sa budú dať cez fulltextové vyhľadávanie podľa viacerých kľúčov - textu, dátumu, jazyka, oblasti a iných. V každej kategórii poskytne webstránka aj právne predpisy platné v SR - od Ústavy, cez zákony až po vyhlášky a opatrenie, ako aj právne akty Európskej únie (nariadenia, smernice, odporúčania, stanoviská, oznámenia) a medzinárodné zmluvy, ktorými je SR viazaná. Jej užívatelia na nej nájdu i rozhodnutia súdov SR a EÚ od roku 1993, časom možno aj staršie. Rozhodnutia slovenských súdov budú anonymizované, čo znamená, že účastníci konkrétnych sporov nebudú zverejnení. Podľa Škreka by ich identitu nemuseli zatajovať, rozhodnutia súdov sú totiž zväčša verejné. Nerobí sa to napríklad ani v Českej republike či Španielsku. Na Slovensku sa však doteraz rozhodnutia súdov zverejňujú bez údajov o účastníkoch sporov a autori portálu sa rozhodli pokračovať v tomto trende. Chcú duševné vlastníctvo demystifikovať a poukázať najmä na dôležitosť jeho ochrany. Webstránka www.dusevnevlastictvo.gov.sk vznikla ako projekt MK SR plne financovaný prostriedkami Európskej únie z programu Prechodný fond. Rezort ho pripravoval a prostriedky naň získal v roku 2005, informoval Škreko. Na portál a s ním súvisiace školenia určené pre odborníkov - sudcov, policajtov či colníkov išlo približne 230-tisíc eur (cca 6 929 000 korún) bez DPH. Projekt - príprava a spustenie portálu - sa vyhodnotí v polovici novembra. Tým sa však nekončí, upozornil Škreko, je trvalo udržateľný. Znamená to, že MK SR ako jeho správca bude portál priebežne aktualizovať - dopĺňať nové informácie, technicky a finančne ho podporovať. Ministerstvo kultúry, ktoré zastrešuje ako orgán štátnej správy autorské práva a práva s nimi súvisiace, na príprave portálu úzko spolupracovalo s Úradom priemyselného vlastníctva SR, ktorý je zas ústredným orgánom štátnej správy pre priemyselné práva na Slovensku a s ďalšími organizáciami.
© 2008, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

HAPPY BIRTHDAY

Televízia TA3 oslávi 11. septembra 2008 siedme narodeniny a vstúpi tak do ďalšieho roku pôsobenia na slovenskom mediálnom trhu. Tak, ako prvý deň mimoriadneho vysielania venovaný útokom na newyorské dvojičky, aj ďalšie pôsobenie TA3 potvrdilo potrebu existencie spravodajskej televízie na domácom trhu. Už celých sedem rokov televízia TA3 prináša na obrazovky najaktuálnejšie spravodajstvo. Spravodajskú televíziu na Slovensku sleduje čoraz viac divákov a vďaka živému vysielaniu na internete je dostupná na celom svete. Snahou TA3 je naďalej zvyšovať pokrytie, ktoré v porovnaní s minulým rokom narástlo takmer o 6 %. V súčasnosti má 65-percentné pokrytie, čo sa významne prejavilo v počte divákov, ktorí si denne zapnú TA3. Vďaka rastúcemu diváckemu záujmu o spravodajstvo, publicistiku a dokumenty, spravodajská televízia zaznamenala najväčší medziročný nárast denného dosahu na divákov sledujúcich TA3, ktorý je dnes v porovnaní s minulým rokom vyšší o 5,7 %. V nameraných hodnotách pritom nie je zahrnuté sledovanie TA3 na verejných priestranstvách, rovnako ani diváci, ktorí sledujú spravodajskú televíziu cez internet či mobilné telefóny. Do ôsmeho roku vysielania TA3 vstupuje s optimistickou bilanciou: z ľudí, ktorí majú možnosť sledovať TA3, si spravodajskú televíziu zaplo viac než 95 % divákov.

10. 9. 2008

SLOVAK RADIO NEWS

SLOVAK RADIO NEWS
Štvrtok 11. septembra ráno prídu do štúdia č. 2, Slovenského rozhlasu (SRo) žiaci základnej školy, ktorým je venovaná relácia prvého okruhu SRo Rádia Slovensko. „Príde k nám 90 detí zo základnej školy na Tbiliskej ulici v Bratislave“ vysvetľuje Milena Čeganová, šéfka publicistiky Slovenského rozhlasu. Relácia a stretnutie s deťmi bude smerovať k čitateľskej gramotnosti. Moderátor Štefan Hric sa s deťmi bude rozprávať o zázračnom a priateľskom počítači, opýta sa ich, či je aj dnes čítanie kníh v móde. „ Žiaci základnej školy budú mať možnosť nahrať si svoje CD-čko, to však musia byť výnimoční a dotvoriť rozprávku z krajiny Halabala“ pokračuje Čeganová. V podobných projektoch chce rozhlas pokračovať a rozvíjať ich, pretože vzdelávacia funkcia je jednou zo základných, ktorú by mal spĺňať. Komerčné rádiá sa podobnými aktivitami do takej miery, ako Slovenský rozhlas (Rádio Slovensko, Rádio Regina) nezaoberajú, preto môže byť verejnoprávne médium v tomto smere výnimočné.

Program Zničte STV spustený !

Program Zničte STV spustený !

Opozičnej strane SDKÚ-DS nevyšiel pokus zastaviť schvaľovanie vládneho návrhu zákona o audiovizuálnom fonde. Poslanci odmietli vrátiť ho na dopracovanie a posunuli ho do druhého čítania. Audiovizuálny fond sa má stať verejnoprávnou inštitúciou, ktorá má podporovať rozvoj audiovizuálnej kultúry a priemyslu. Návrh zákona od ministra kultúry Mareka Maďariča počíta s tým, že fond bude financovaný zo štátneho rozpočtu a z príspevkov od používateľov audiovizuálnych diel. Poslanec za SDKÚ-DS Tomáš Galbavý kritizoval, že zákonom sa novelizuje aj zákon o vysielaní a retransmisii. Podľa neho postupne sa má znížiť objem reklamy v Slovenskej televízii. Na budúci rok má tvoriť 2 % z vysielacieho času, v roku 2010 nemá presiahnuť 1,5 %, v roku 2011 sa má znížiť na 1 %. V roku 2012 má dosiahnuť úroveň 0,5 %. Počas rozpravy upozornil, že to negatívne ovplyvní príjmy televízie. „V roku 2012 bude mať o minimálne 600 miliónov korún (19,9 milióna €) menej než teraz,“ uviedol v pléne Galbavý. Podľa neho finančný výpadok sa dá nahradiť dvoma možnosťami - zvýšením koncesionárskych poplatkov alebo cez pripravované zmluvy STV so štátom, čo podľa neho bude mať za následok, že televízia bude závislejšia od ľubovôle politikov. Nepozdáva sa mu ani to, že verejnoprávna televízia má fondu odvádzať 5 % z reklamných príjmov za predchádzajúci rok, súkromné televízie 2 %. Keďže STV bude mať nižšie príjmy z reklamy, ovplyvní to financie fondu. Naopak, komerčné televízie podľa Galbavého získajú viac peňazí z reklamy, keďže STV bude mať menej reklamy, ale ich príspevky majú byť nižšie. Galbavý tvrdí, že fond sa môže stať len „dekoratívnou ustanovizňou na úschovu úradníkov.“ Minister Maďarič nesúhlasil s opozičnou kritikou. Podľa neho nový zákon pomôže slovenským filmárom či hercom. Obhajoval vyberanie poplatkov od konkrétnych subjektov. Podľa neho to nie je nemoderný prvok a je prirodzené, že tí, ktorí profitujú z audiovizuálnej tvorby, čiastočne majú prispievať na jej vznik. Prevádzkovatelia audiovizuálneho technického zariadenia majú platiť 0,03 € (0,90 Sk) za každú predanú vstupenku na filmové predstavenie, prevádzkovatelia retransmisie 1 % z príjmov za poskytovanie rozhlasového a televízneho vysielania, od filmových distributérov má prichádzať 1 % príjmov za distribúciu audiovizuálnych diel. Nakrúcanie filmov má podporovať fond cez dotácie, pôžičky, štipendiá či garancie na úver. Zmeny sa majú dotknúť aj komisií, ktoré posudzujú žiadosti o finančnú podporu. Žiadosti by už nemala posudzovať jedna grantová komisia, ale viacero nezávislých odborných komisií. O pridelení peňazí má rozhodovať riaditeľ na základe stanovísk odborných komisií. Úlohami fondu má byť aj obnova audiovizuálnych technológií či kín. S návrhom zákona nesúhlasia zástupcovia filmových distributérov. Únii filmových distributérov sa nepáči, že do fondu majú odviesť 1 % z príjmov a tiež jednu korunu (0,03 eura) z vybraného vstupného. Podľa únie ide o dvojitý príspevok. Vláda má byť hlavným orgánom riadenia, koordinácie a kontroly v procese využívania pomoci z fondov Európskeho spoločenstva. Stanovuje to vládny návrh zákona o pomoci a podpore poskytovanej z fondov Európskeho spoločenstva, ktorý poslanci posunuli do druhého čítania. Norma určuje postavenie a právomoci jednotlivých orgánov v procese využívania pomoci z eurofondov ako aj základné princípy riadenia a kontroly, obsahuje procesné ustanovenia pri rozhodovaní o žiadosti a taktiež upravuje zaujatosť v procese poskytovania pomoci a podpory z fondov EÚ. Poslanci posunuli do ďalšieho legislatívneho procesu návrh zákona, ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony v oblasti obrany v súvislosti so zavedením meny euro v Slovenskej republike. Návrh zákona zakladá zvýšené finančné výdavky na rozpočet kapitoly rezortu obrany z dôvodu zaokrúhľovania a nového spôsobu určovania zahraničného platu.
© 2008, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Poslankyňa Národnej rady SR Magdaléna Vášáryová (SDKÚ-DS) navrhla stiahnuť z rokovania parlamentu návrh zákona o Audiovizuálnom fonde. Zákonu, ktorý pripravilo Ministerstvo kultúry (MK) SR, vyčíta byrokratický charakter, nesystémovosť, nemodernosť a neprimerané kompetencie ministerstva. Podľa zákona má fond získavať zdroje od MK SR, vysielateľov či prevádzkovateľov kín. Cieľom má byť podpora pre pôvodnú slovenskú tvorbu. Vášáryová spoločne so straníckym kolegom Tomášom Galbavým kritizovali aj úmysel, aby Slovenská televízia mohla reklame venovať len 0,5 percenta namiesto súčasných troch percent vysielacieho času. Podľa Vášáryovej z tohto rozhodnutia budú profitovať súkromní vysielatelia, ktorí si rozdelia reklamné príjmy STV. "Som proti tomu, aby sa tvoril fond na vybraných jednotlivcoch a skupinách a aby sa pritom poškodila verejnoprávna televízia," povedal v pléne Galbavý. Ministra kultúry Mareka Maďariča vyzval, aby zákon stiahol a kompletne prepracoval. Maďarič bol postojom opozičných politikov veľmi sklamaný a bránil sa, že reklamou by mali byť zavalení predovšetkým diváci komerčných televízií. Dodal, že zákon je pripravení v spolupráci s odbornou verejnosťou. Návrh na stiahnutie zákona preto považuje za postoj proti slovenskej filmovej obci, pretože pod predloženým znením je široký konsenzus. Na záver vystúpenia poznamenal, že konštruktívnym pripomienkam je otvorený.

Copyright © TASR 2008

STV NEWS

STV NEWS
Dnes na mimoriadnom valnom zhromaždení spoločnosti 1.2 Media, s.r.o. bol za konateľa vymenovaný Róbert Slezák (44). Od roku 1992 pôsobil v obchodnej spoločnosti Arbomedia.net Slovakia (predtým IP Bratislava) ako zástupca riaditeľa. V rokoch 2004 až 2005 viedol vlastnú agentúru OneTouch Media, kde pôsobil aj ako konateľ. Od roku 2005 až do súčasnosti pôsobil v spoločnosti TNS, v ktorej bol zodpovedný za peoplemetrový výskum na Slovensku. Menovaním do funkcie konateľa spoločnosti 1.2 Media pán Róbert Slezák v súčasnosti ukončuje všetky aktivity, ktoré by mohli viesť ku konfliktu záujmov vyplývajúce z jeho menovania.

UŽ ICH MÁME, CHÝBA NÁM KAMIL

UŽ ICH MÁME ,

CHÝBA NÁM KAMIL

Poslanci dnes v tajnej voľbe zvolili dve nové členky Rady Slovenskej televízie (STV) - nominantku Slovenskej národnej strany (SNS) Oľgu Peruškovú, ktorá bude v rade do 31. marca 2010 a nominantku Ligy proti rakovine Martu Danielovú, ktorej sa skončí funkčné obdobie 31. marca 2014. Do tajnej voľby sa zapojilo 119 poslancov, ktorí odovzdali 86 platných hlasov. Za Danielovú bolo 72 poslancov, proti boli ôsmi a šiesti sa zdržali. Perušková presvedčila 74 poslancov, šiesti boli proti a šiesti sa zdržali. Na zvolenie nových členov Rady STV bol potrebný súhlas nadpolovičnej väčšiny prítomných poslancov. Poslanci volili dvoch členov Rady STV, pretože z nej dobrovoľne odišli Lukáš Machala a Ladislav Straka. Machala odišiel pracovať priamo do verejnoprávnej televízie, ponuku dostal od generálneho riaditeľa STV Štefana Nižňanského. Naďalej zostáva poslancom bratislavskej mestskej časti Dúbravka, kde kandidoval ako nominant SNS. V rade bol od apríla tohto roka ako nominant občianskeho združenia Kongres slovenskej inteligencie. Straka sa stal slovenským veľvyslancom v Juhoafrickej republike. Rada STV je 15-členným orgánom. V jej kompetencii je predovšetkým voľba šéfa STV či jeho kontrola. © 2008, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS
Spoločnosť Mega Max Media predstaví, po necelom roku a pol od uvedenia bebe tv, ďalší kanál pre najmenších divákov, bebe tv HD. bebe tv HD, ako prvý kanál pre najmenších v Európe, prinesie 100% vysielanie vo vysokom rozlíšení. bebe tv HD bude samostatným kanálom s odlišnou programovou skladbou, ako má bebe tv v štandardnom rozlíšení. Obe stanice čerpajú z rovnakej knižnice programov. Vďaka vysokému rozlíšeniu poskytne bebe tv HD teplejšie farby, ostrejší obraz a zvuk v Dolby Digital 5.1. bebe tv HD spĺňa najvyššie štandardy obrazu HD a jeho prenosu - 8Mbits/s, 1080i/25 s 1920 pixelmi horizontálneho rozlíšenia. bebe tv HD – viac animácií, viac vzdelávania, viac relaxu a viac zábavy. bebe tv HD bude pokračovať vo vysielaní kvalitného obsahu vytváraného pod dohľadom detských psychológov tak, aby spĺňal všetky očakávania detí a ich rodičov. bebe tv HD bude šírené prostredníctvom DTH platformy hello HD na satelite Eurobird 9, 9 st East. bebe tv HD bude vysielať 14 hodín denne, od 6.00 do 20.00. Mega Max Media s.r.o. je bratislavská spoločnosť zaoberajúca sa produkciou a distribúciou tematických programových služieb. V súčasnosti produkuje medzinárodné detské programy bebe tv a bebe tv HD. Momentálne vysiela v krajinách Slovensko, Česko, Maďarsko, Poľsko, Rumunsko, Bulharsko, Srbsko, Chorvátsko, Kosovo, Čierna Hora, Malta, Cyprus, Litva, Holandsko, Belgicko a Luxemburg.

Reklamná pauza, teraz sa môžete ísť....

Reklamná pauza, teraz sa môžete ísť....

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS
Banskobystrický samosprávny kraj (BBSK) spúšťa od dnešného dňa vysielanie vlastnej regionálnej televízie TV 13. Informoval o tom na minulotýždňovej tlačovej besede župan Milan Murgaš s členmi vedenia televízie. Podľa Murgaša bude mať župná televízia tri základné ciele – informovať o činnosti krajskej samosprávy, získavať spätnú väzbu od občanov a uľahčiť organizáciám v zriaďovateľskej pôsobnosti župy, napríklad stredným školám alebo múzeám, prezentáciu svojej činnosti.\"Na rozdiel od rôznych súkromných televízií bude objektívna, vyvážená, nebudú v nej zo zákulisia rozhodovať rôzni utajení vlastníci,“ povedal Murgaš. Podľa neho objektívnosť vysielania zabezpečia jej riadiace orgány – predstavenstvo a dozorná rada, v ktorej je vyvážené zastúpenie poslancov župnej koalície a opozície. Sám v týchto orgánoch nie je, čo je podľa neho zárukou, že nemôže vysielanie nijako ovplyvňovať. Predsedom predstavenstva Televíznej spoločnosti BBSK, a. s., ktorá župnú televíziu prevádzkuje, je riaditeľ župného úradu Ján Marcinek. Z ďalších štyroch členov je jeden poslanec, a ten je koaličný. Dozorná rada má sedem členov, medzi nimi piatich poslancov, z ktorých sú štyria koaliční a jeden opozičný. V dozornej rade je aj vedúca kancelárie župana Jana Nová.Podľa výkonného riaditeľa župnej televízie Miroslava Luptáka sa budú usilovať \"ustrážiť“ nezávislosť, objektívnosť televízie aj jej pracovníci. \"My sa o to budeme musieť snažiť, aby sme boli čo najnezávislejší a najobjektívnejší, pretože si nechceme nechať skákať po hlave pokutami a podobne. Tá kontrola je jednak verejná a jednak zo strany Rady pre rozhlasové a televízne vysielanie,“ povedal Lupták.Zatiaľ 100-percentným akcionárom Televíznej spoločnosti BBSK, ktorej základné imanie je milión korún (33 193,92 €), je banskobystrická župa. Podľa Murgaša však už viaceré mestá v kraji prejavili záujem o vstup do nej. Ktoré sú to mestá, odmietol povedať. \"Všade, kde nie sú z centrál politických strán tlačení do toho, že nemajú vstupovať do tejto TV – majú záujem vstúpiť. Inde majú problémy, aby si nepohnevali svojich politických bossov,“ povedal Murgaš. Tento rok už župa na prevádzku televízie minula dva milióny korún (66 388 €), do konca roka to má byť ďalších 3,3 milióna korún (109 540 €). Podľa Luptáka určite požiadajú župu o dotáciu na budúci rok, ktorú televízia využije na rozšírenie pokrytia územia kraja svojím vysielaním. Výšku požadovanej dotácie však dnes nevedel uviesť.Nová župná televízia má deväť zamestnancov a spočiatku si ju budú môcť naladiť obyvatelia Banskej Bystrice, Zvolena a ich okolia. Svoje vysielanie bude šíriť terestriálne na kanáli terajšej banskobystrickej regionálnej televízie RTV, v káblových rozvodoch UPC, digitálnymi mikrovlnnými systémami spoločnosti Satro a svoj magazín aj cez viaceré miestne televízie. Postupne chce pokryť celé územie BBSK. Denne okrem víkendov, kedy budú reprízy, bude vysielať hodinovú slučku, ktorá bude mať premiéru o 18:00. Na úvod majú byť päťminútové správy, potom Kaleidoskop 13, čiže rozšírené spravodajské reportáže a následne magazíny a dokumenty. V jej vysielaní má tvoriť 24 percent spravodajstvo, 36 percent publicistika, 32 percent dokumenty a osem percent šport. Názov TV 13 odkazuje na 13 okresov tvoriacich BBSK.
© 2008, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

9. 9. 2008

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Na základe rozhodnutie thajského súdu zrušia stovky internetových stránok, ktoré urážajú thajskú kráľovskú rodinu. O ich zákaz požiadal minister pre komunikáciu, ktorý zostavil zoznam 400 nevhodných stránok, 344 z nich urážalo panovnícky rod. Medzi ostatnými prehreškami bolo zobrazovanie hry so sexuálnym obsahom, či iný obscénny materiál. "Na základe súdneho rozhodnutia zrušia 400 internetových stránok, ďalších 1200 bude blokovaných. Súd ich považuje za nebezpečenstvo pre národnú bezpečnosť alebo za narušiteľa spoločenského poriadku," oznámila Tlačová aliancia juhozápadnej Ázie sídliaca v Bangkoku. Internetová spoločnosť Google plánuje v spolupráci s vydavateľmi ponúkať historické vydania novín a naskenovaných obrázkov v digitalizovanej podobe. Na svojej internetovej stránke spoločnosť so sídlom v americkom Silicon Valley uviedla, že milióny ton archívov plánuje sprístupniť verejnosti na internete. Táto iniciatíva zahŕňa tucty denníkov a rozšíri dva roky starý záujem Google na spoluprácu s dvoma najväčšími americkými denníkmi The New York Times a Washington Post. "Nielenže si budete môcť tieto denníky vyhľadať, ale budete v nich aj môcť listovať práve tak, ako v tlačenej forme," uviedol produktový manažér spoločnosti Punit Soni. Spolupráca zahrnie denníky od pittsburského Post-Gazette až po najstarší severoamerický denník Chronicle-Telegraph z Quebecu, ktorý vychádza bez prestávky už 244 rokov. Cieľ spoločnosti je rovnaký ako pri iniciatíve Google Book Search, pri ktorom Google spolupracuje so svetovými vedeckými knižnicami pri skenovaní starých kníh, ktoré už nevychádzajú.

Dariusz Bohatkiewicz / 2006/

Dvaja novinári z poľskej verejnoprávnej televízie TVP, ktorých v pondelok zadržali juhoosetské a ruské jednotky v Gruzínsku, sa v utorok v skorých ranných hodinách dostali na slobodu, informuje TVP. Reportéra a kameramana spolu s ich gruzínskym vodičom zadržali, keď v Karaleti, ktoré sa nachádza 20 kilometrov od Gori, pripravovali reportáž do večerných správ. Zadržaný novinár Dariusz Bohatkiewicz uviedol, že dostali naspäť všetko zariadenie, peniaze aj mobilné telefóny. "Mysleli si, že sme špióni, ale správali sa k nám veľmi dobre. Umožnili nám v pondelok večer zavolať rodinám," povedal Bohatkiewicz, podľa ktorého im vojaci počas zadržiavania vyčítali "nedostatok objektivity" poľských médií počas gruzínskej krízy a kritizovali postoj poľských lídrov.

Šéfredaktor magazínu Esquire je presvedčený, že čitatelia tlačených periodík ešte nevymreli. V pondelok preto časopis vyšiel s titulnou stranou "potlačenou" elektronickým atramentom. "Za uplynulé roky som hľadal spôsob, ktorý by ukázal, že tlač je obzvlášť životaschopný produkt," uviedol šéfredaktor Esquire David Granger. Obrazovka so 65 centimetrami štvorcovými sa nachádza na obálke októbrového čísla magazínu, ktorý oslavuje 75. výročie založenia s heslom Teraz sa začína 21. storočie. Technológia využíva atramentové mikrokapsule, ktoré sú kontrolované elektronicky. Displej nie je napojený na bezdrôtovú sieť, preto sa jeho obsah nedá obnovovať. V prvej polovici roka 2008 podľa údajov Audit Bureau of Circulations klesol predaj tlačených magazínov v Spojených štátoch amerických o šesť percent. Inzerenti prejavili menší záujem a poklesli príjmy z reklamy. "Ak chceme byť životaschopní, tlačená inzercia musí byť rovnako životaschopná ako tlačený úvodník," uviedol Granger. Podľa jeho slov, elektronický displej pritiahol inzerentov a októbrové vydanie magazínu má najvyšší počet strán s reklamou za jeho 11-ročné pôsobenie vo funkcii šéfredaktora.

© 2008, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Thajský ústavný súd rozhodol, že premiér Samak Sundaravedž porušil ústavu, keď bol moderátorom televízneho programu o varení a musí odstúpiť z funkcie spolu so svojím kabinetom. Rozhodnutie súdu prichádza v čase hlbokej politickej krízy v krajine. Sudca uviedol, že Samak "porušil článok 267 ústavy a "jeho pozícia ako premiéra sa skončila". Thajská ústava neumožňuje vládnym ministrom vykonávať v tejto funkcii iné súkromné pracovné aktivity. Protivládni demonštranti sa utáborili od 26. augusta pred sídlom vlády v Bangkoku a požadovali jeho odstúpenie. Správu priniesla tlačová agentúra Associated Press.

Šéf bagdadskej pobočky arabskej televíznej stanice al-Arabíja dnes unikol pokusu o bombový atentát, informovala televízia. Hlavný korešpondent televíznej stanice so sídlom v Dubaji Džavád al-Hattáb sa vybral do práce, keď jeho šofér našiel výbušninu v jeho vozidle. Bomba vybuchla ešte pred príchodom polície, pri explózii sa však nikto nezranil. Novinár, vojak a príslušník polície patria medzi najnebezpečnejšie povolania v Iraku. Al-Arabíja, satelitná spravodajská stanica populárna v arabskom svete, už v Iraku stratila niekoľko zamestnancov. Šesť ľudí zahynulo v októbri 2006 pri výbuchu bomby umiestnenej v aute pred budovou televízie v Bagdade. Jeden policajt dnes zahynul a traja ďalší utrpeli zranenia pri výbuchu bomby pri ceste v severoirackej provincii Salaheddín, informovala spravodajská agentúra Voices of Iraq (Hlasy Iraku). Iracký parlament začal po mesačnej letnej prestávke opäť zasadať. Medzi najdôležitejšie legislatívne návrhy, o ktorých bude v blízkej budúcnosti rokovať, patrí dlho odkladaný návrh zákona o voľbách v provinciách, zákon o rope a plánovaná dohoda medzi USA a Irakom o bezpečnosti.

Copyright © TASR 2008

Pokuty naše každodenné

Pokuty naše každodenné

Rada pre vysielanie a retransmisiu dnes udelila licenciu na celoplošné televízne vysielanie monotypovej programovej služby s názvom TV JOJ PLUS prostredníctvom satelitu/KDS/MMDS/MVDS spoločnosti MAC TV s.r.o. . Takisto udelila licenciu na celoplošné televízne vysielanie monotypovej programovej služby s názvom bebe TV hd prostredníctvom satelitu spoločnosti MEGA MAX MEDIA, s.r.o., Bratislava (názov programovej služby – bebe TV HD) a udelila licenciu na celoplošné digitálne televízne vysielanie programovej služby s názvom TELEVÍZO prostredníctvom DVB-T, DVB –S spoločnosti NAUTIK TV.

Rada pre vysielanie a retransmisiu začala správne konania voči spoločnosti MAC TV s.r.o. z dôvodu možného porušenia § 16 písm. b) ZVR (objektivita spravodajstva) v súvislosti s odvysielaním príspevku Teraz sato hodí: „Končíš!!!“ v rámci programu Šport zo dňa 24.06.2008. Rada pre vysielanie a retransmisiu uložila sankciu – upozornenie na porušenie zákona Slovenskej televízii za porušenie § 16 písm. a) ZVR (všestrannosť informácií) v súvislosti s odvysielaním príspevku s názvom Škola ku dnu v rámci programu Reportéri z dňa 05.02.2008.Ostatné prijaté uznesenia zo dňa 9.9.2008 budú uverejnené v zápisnici zo zasadnutia na internetovej stránke Rady.

Obchod s nešťastím

Obchod s nešťastím
Slovenská televízia sa rozhodla od 8. septembra 2008 pozastaviť vysielanie rodinného seriálu Obchod so šťastím. Podľa riaditeľky programu STV Petry Kolevskej, je dôvodov pre uskutočnenie tohto kroku viacero, najmarkantnejší je počet divákov, ktorých seriál vo vysielacom čase od 18:45 do 19:15 oslovil. V súčasnosti uvažuje manažment o ďalšom kroku, ktorým by mal byť nový spôsob vysielania seriálu. Okrem vysielacieho času je podľa Kolevskej rozhodujúcim faktorom aj forma a spôsob promovania, príbeh či spracovani.

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS
Výbor pre kultúru a médiá dnes na svojom zasadnutí neprijal gestorskú správu k zákonu o TASR. Za jej schválenie hlasovali len traja koaliční poslanci, štyria opoziční sa hlasovania zdržali. Zákon teda ide do pléna bez odporúčania výboru. Obsahom návrhu je transformácia TASR z príspevkovej organizácie na verejnoprávnu inštitúciu. Ako uviedol minister kultúry Marek Maďarič (Smer-SD), zákon má zvýšiť nezávislosť agentúry, ktorá získa vlastný majetok, riaditeľa už nebude menovať priamo vláda, ale Správna rada, ktorej štyroch členov bude voliť parlament a jedného priamo zamestnanci TASR. Zákon tiež definuje služby, ktoré bude na základe zmluvy so štátom agentúra poskytovať vo verejnom záujme, čím by sa mali odstrániť podozrenia, že činnosť TASR koliduje so zákonom o hospodárskej súťaži.
Copyright © TASR 2008

STV NEWS

STV NEWS
Priaznivci hádzanej na Slovensku sa môžu tešiť na prenosy z najvyšších ligových súťaží i reprezentácie. Podľa prezidenta Slovenského zväzu hádzanej (SZH) Pavla Derfényiho nový športový kanál Slovenskej televízie - Trojka prejavil záujem odvysielať v blízkej budúcnosti zápasy spoločnej slovensko-českej súťaže žien (WHIL), slovenskej extraligy mužov a aj reprezentácie. Momentálne sa rokuje o prenosoch z extraligového duelu IS Košice - HK 47 Trnava (streda 24. 9. o 17.30 h) a potom aj stretnutia interligy Slávia Partizánske - HK Štart Trenčín (piatok 26. 9. o 17.30 h). STV však musí nájsť spoločnú reč s klubmi ohľadom termínov.Na televíznu obrazovku by sa mal dostať aj úvodný súboj mužskej reprezentácie SR v 4. skupine kvalifikácie ME 2010, v ktorom 26. novembra 2008 nastúpia zverenci trénera Zoltána Heistera v Hlohovci proti Grécku.

TOP OF THE POPS

TOP OF THE POPS

1. *TELEVÍZNE NOVINY -Markíza -7.9.2008 ;2.*Mimoriadne TN -Markíza -7.9.2008 ;3. Modré z neba -Markíza- 3.9.2008 ; 4. Ordinácia v ružovej záhrade II. (37.)- Markíza -4.9.2008 ; 5. Kutyil s.r.o. -TV JOJ -1.9.2008; 6. Ordinácia v ružovej záhrade II. (36.)- Markíza -2.9.2008 ;7.*Športové noviny- Markíza -7.9.2008 ;8.PROMINENTI -Markíza -7.9.2008 ; 9.*NOVINY -TV JOJ- 7.9.2008 ;10. Aj múdry schybí- Markíza- 5.9.2008 ; 11.Gejša (1 / 2 ) -Markíza -7.9.2008;12.*Panelák- TV JOJ -1.9.2008; 13.Pošta pre teba -Jednotka -6.9.2008; 14.Všetci sú za dverami -Markíza- 2.9.2008 ;15.*DNES- Markíza- 4.9.2008 ;16.Profesionáli -TV JOJ -1.9.2008; 17.*ŠPORT- TV JOJ- 1.9.2008; 18.Kameňák -Jednotka- 7.9.2008 ;19.Mimoriadne správy- Jednotka- 7.9.2008; 20.Smotánka -Markíza- 6.9.2008

Pozn.Pri reláciách opakujúcich sa každý deň (spravodajstvo, šport, sitcom a pod.) je uvedená relácia s najvyššou hodnotou ratingu za celý týždeň ; © Výskum programu STV