DALITO!

30. 8. 2008

TRAFENÁ HUS 2008

TRAFENÁ HUS 2008
Anticenu Trafená hus - "cenu za niečo, nad čím aj humoristom rozum zastane", v rámci 28. ročníka Festivalu humoru a satiry Kremnické gagy 2008udelili ministrovi financií Jánovi Počiatkovi "za presvedčivú argumentáciu pri dokazovaní svojej bezúhonnosti pri návšteve súkromnej jachty v Monaku, ktorá presvedčila nielen národ, ale aj premiéra."

Nominácie :

1/ Polícii SR – za pozoruhodný útek údajného lupiča Romana Červenku z nemocnice (január 2008);

2/ Vydavateľstvu Vzlet Čadca – za zbierku oslavných ód a básní Prvý prezident, predslov: J.M.Rydlo, doslov J. Podmanický;

3/ 77 poslancom NR SR – za kontroverzný nový audiovizuálny zákon č.343/2007, ktorý určil povinnosť označovať vekovú prípustnosť CD/DVD nosičov (napr. s ľudovými pesničkami nad 18 rokov);

4/ Ministrovi Počiatkovi – za presvedčivú argumentáciu pri dokazovaní svojej bezúhonnosti pri návšteve súkromnej jachty v Monacu, ktorá presvedčila nielen národ, ale aj premiéra. Motto: Veď nešlo o baby!5/ Mestskému zastupiteľstvu v Prešove a v Leviciach za zotrvalosť v označovaní ulíc mesta – Engelsova ul. Motto: Človek nikdy nevie!

To je TV !

To je TV !

WE LOVE FOX NEWS

WE LOVE FOX NEWS

Superstar Sk vs. svet again

Superstar Sk vs. svet again
IFPI SR Hitparáda - RADIO TOP 100 -Týždeň - 2008/34

1. I.M.T. SMILE-MÁM KRÁSNY SEN 2. DESMOD-LAVÍNY 3. WILL.I.AM & COLE CHERYL-HEARTBREAKER 4. MORANDI-ANGELS 5. LEWIS LEONA-BETTER IN TIME 6. USHER & YOUNG JEEZY-LOVE IN THIS CLUB 7. NE-YO-CLOSER 8. COLDPLAY-VIVA LA VIDA 9. JORDAN DAVID-PLACE IN MY HEART 10. TWiiNS-I DON´T KNOW 11. GLADIATOR-TAK RÁD 25. KOMAJOTA-ŽOLÍK 32. MIRGOVÁ DOMINIKA-SKORO AKO V SNE 35. CMORIK PETER-SNÁĎ NIE JE HRIECH 39. LIESKOVSKÝ, MILAN-ELENYA 42. MISHA-AFRODIZIAKUM 43. KRISTÍNA/VICTORIA-ZMRZLINA 45. ĎURICA ADAM-BEZ SERVITKY 46. PREDNÁ ZDENKA-KAM MÁ ÍSŤ 52. GRIGOROV ROBO-JA VIEM 53. NO NAME-DUŠA A JA 58. CMORIK PETER-ČO TO ZNAMENÁ 63. KRISTÍNA-VRÁŤ MI TIE HVIEZDY 77. ŽBIRKA MIRO-DAJ MI 83. BERKYOVÁ VIERKA-MOJ DJ 88. DESMOD-ZOBER MA DOMOV 89. DNA/PREDNÁ ZDENKA-MY 91. JAROŠ MIRO-OBYCAJNY 96. SMATANOVÁ ZUZANA-ČEREŠNE

29. 8. 2008

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA

" Nebudeme považovať za neprípustné, ak napríklad v prípade dvoch rovnocenných projektov s rovnakou kvalitou a rovnakým výsledným efektom člen vlády uprednostní starostu či primátora za vládnu koalíciu. Podmienkou podľa neho však je, aby nebol porušený zákon. Považujeme za absolútne neprijateľné, aby bola diskriminovaná takmer dvojtretinová väčšina obyvateľov Slovenska v súťažiach, dotáciách, výberových konaniach len preto, že ide o sympatizantov prípadne členov koaličných strán. Nenecháme sa terorizovať médiami, nemienime znevýhodňovať našich členov a sympatizantov." Robert Fico „Niekedy koncom minulého roka organizácia, ktorá združuje troch–štyroch ľudí a hovoria si Mladí ľavičiari, vydala stanovisko, že vedia, kto je Jakub Topol, že je to Braňo Ondruš a rozoslali to do všetkých médií. Urobili to preto, lebo v Slove vyšli komentáre, ktoré ich kritizovali a neboli schopní na to zareagovať vecne. Nikto po tom ani neštekol, médiá to nezaujímalo. Po vyše pol roku s tým prišiel denník SME, pretože som týždeň predtým napísal kritický komentár k článku redaktorky Mirky Kernovej o riaditeľovi televízie pánovi Nižňánskom. SME sa posunulo na úroveň podnikového časopisu, kde si redaktori vybavujú osobné účty.“ Braňo Ondruš "Jedinou cestou, ako by som tu mohol vyhrať, by bolo vyradenie rozhodcov." Paddy Barnes, írsky boxer "Kto boli vlastne partizáni? Dnešní mladí ľudia si pod týmto tajomným slovíčkom predstavujú div nie skautov, ktorým sa nechcelo bývať doma, a preto si z rozmaru v horách stavali bunkre či zemľanky a spávali na pričniach zbitých z dreva. Partizáni sa zrodili tak, ako kedysi bájni Jánošíkovi hôrni chlapci, aby bránili slobodu svojich blízkych. Partizáni boli muži skutkov, odvážni, rozhodní chlapi. Žime tak, aby sme sa im aspoň trošku podobali ." Robert Fico "Najtragickejšie sú reči o urýchlenom prijatí Gruzínska do NATO. Ak potom Gruzínsko opäť zaútočí na Južné Osetsko alebo Abcháziu a bude strieľať kaťušami na mierumilovné mestá a dediny a ruská armáda sa opäť postaví na ich ochranu, pôjdu naši vojaci bojovať po boku Gruzíncov? Pre taký prípad sa dohodnime, že do prvej línie proti ruskej armáde dobrovoľne nastúpia dnešní komentátori, povedzme že na Slovensku z denníka SME, v Česku z MF dnes, Lidových novín, Respektu a Reflexu." Ján Čarnogurský "Muži sú úplne kurvy ! Absolútne sa im nedá veriť. " Kate Moss

STV NEWS

STV NEWS
Slovenská televízia prináša v deň štátneho sviatku SR, 29. augusta 2008, filmy a dokumenty, ktorých témou je Slovenské národné povstanie. Tvoria trvalú súčasť zlatého filmového a televízneho archívu. PIATOK 29. AUGUSTA 2008- Jednotka 11:20 Kapitán Dabač /film, 1959, réžia Paľo Bielik/, Dvojka 09:05 Pieseň o sivom holubovi /film, 1963, réžia Stanislav Barabáš/, Dvojka 10:55 Muži z B-17 /dokument, 1991/, Dvojka 14:25 Financoval som Slovenské národné povstanie /dokument, 2004/ ,Dvojka 16:10 Vlčie diery /film, 1948, réžia Paľo Bielik/, Dvojka 21:10 Historická panoráma – Povstaleckí generáli /dokument, 1999/, Dvojka 22:00 Ako sa Vinco zaťal /film, 1979, réžia Juraj Lihosit/ TÉMA SNP V ARCHÍVE STV- Archív STV eviduje viac ako 150 titulov dokumentárnych relácií na tému SNP, popri nich aj literárne pásma /resp. pásma poézie/ a v oblasti dramatickej tvorby sú to inscenácie určené pre veľmi široké spektrum divákov. Z nich najvýznačnejším projektom čo do rozsahu i obsahu bol hraný seriál Povstalecká história /8 častí, 1984, réžia Andrej Lettrich/. Najreprízovanejším je titul Ako sa Vinco zaťal /v tomto roku sa na obrazovke objaví štrnástykrát/. Významným bola aj 2-dielna dramatizácia románu Petra Jilemnického Kronika /1974, réžia Ivan Teren/.Vynikajúce umelecké spracovanie tejto témy ponúka televízny film Demeterovci /1976, réžia Karol Spišák/, v čase vzniku nepochybne veľmi odvážne a netradičné spracovanie témy. Divákov si získalo a aj vďaka skvostnému hereckému obsadeniu: Ladislav Chudík v hlavnej postave, jeho synov hrajú Emil Horváth, Jozef Adamovič a Juraj Kukura, nevestu Magda Vášáryová.

28. 8. 2008

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Intel a Yahoo! chcú spoločne priniesť internetové služby do televízorov. Ide pritom predovšetkým o služby, ako sú informácie o počasí, o akciových kurzoch, email alebo správy, nie o to, preniesť tradičné využívanie internetu z PC do televízora.
Lišta s ponukou týchto služieb sa objaví na dolnom okraji obrazovky bez toho, aby prekrývala obraz. Prvými partnermi z oblasti spotrebnej elektroniky sa stanú firmy Samsung a Toshiba, ktoré začnú asi ešte tento rok predávať televízne prijímače s uvedenou funkciou. V stredu o tom informoval manažér Intelu Eric Kim v San Franciscu na vývojovom fóre Intelu. Obsahy sa budú z internetu sťahovať pomocou softvéru koncernu Yahoo!. Softvér "pobeží" na novom procesore Intelu CE 3100, o ktorom najväčší svetový výrobca čipov hovoril už v januári na veľtrhu spotrebnej elektroniky v Las Vegas. Procesor okrem iného podporuje videá vo vysokom rozlíšení (HD), audio a 2-D a 3-D grafiku. Je špeciálne vytvorený pre prístroje, ako sú televízne prijímače, settop-boxy a mediálne prehrávače, a mal by výrobcom elektroniky pomôcť integrovať do ich produktov internetové obsahy a multimediálne funkcie. Úspešné spojenie internetových služieb a televízie by mohlo ovplyvniť prerozdelenie výnosov z reklamy. V súčasnosti sa reklama stále viac sťahuje na internet, pretože ľudia pobudnú na sieti stále dlhší čas. Možnosť využívať dôležité internetové služby na televíznom prijímači by posilnila pozíciu televízie ako reklamného média. Stagnujúci trh televíznej reklamy oslabil výsledky skupiny RTL za prvý polrok a najväčšia komerčná televízia Európy vyhlásila, že vyhliadky na posledný kvartál tohto roka sú nejasné. Skupina RTL zároveň uviedla, že jej zisk pred úrokmi, zdanením, odpismi a amortizáciou (EBIDTA) klesol počas prvých šiestich mesiacov tohto roka o 2,5 % na 502 mil. eur. Viaceré komerčné televízne spoločnosti v súčasnosti čelia poklesu televíznej reklamy v Európe. Výkonný riaditeľ RTL, Gerhard Zeiler, sa vyjadril, že spoločnosť v roku 2008 pravdepodobne dosiahne plánovaný zisk, avšak vývin situácie v nasledujúcom období sa vo viacerých krajinách nedá predpovedať. Skupina RTL je vlastníkom Channel 5 vo Veľkej Británii a RTL v Nemecku.
Zástupcovia hollywoodskeho reklamného priemyslu oznámili, že predĺžili zmluvu s hereckou asociáciou The Screen Actors Guild (SAG). Kontrakt o reklame šírenej prostredníctvom televízie, rozhlasu, internetu a iných nových médií predĺžili o šesť mesiacov. Obe strany sa tak dohodli, aby SAG mala viac času na dokončenie rokovaní s hollywoodskymi štúdiami o pracovnej zmluve, ktorej platnosť sa skončila v júni. Jedným z najvážnejších konfliktov je požiadavka hereckej asociácie na príjmy z vysielania vo všetkých druhoch nových médií.
Kanadskú študentku znásilnili, keď sa snažila získať dôkazy o nelegálnej migrácii vo francúzskom pobrežnom meste Calais. Podľa vyhlásenia miestnej prokuratúry novinárka išla do blízkeho lesa prezývaného "džungľa", aby odfotila provizórny tábor pre nelegálnych imigrantov cestujúcich do Veľkej Británie. "Tu sa stala obeťou znásilnenia, páchateľa ešte hľadáme," píše sa vo vyhlásení prokuratúry. "Džungľa" je známym miestom, ktoré využívajú nelegálni imigranti a prevádzači na cestu cez Lamanšský prieliv. Podľa zdrojov francúzskej spravodajskej agentúry AFP z prostredia vyšetrovateľov v stredu francúzske úrady zatkli 150 nelegálnych prisťahovalcov, väčšina z nich pochádzala z Blízkeho východu. Kanadská ambasáda potvrdila, že o znásilnení vie a obeť bola naozaj kanadskou občiankou. Britský konzulát v severofrancúzskom Lille zas potvrdil, že Kanaďanka navštevovala Londýnsku školu žurnalistiky (LSJ).
Americká internetová spoločnosť Yahoo stratila svoje prvenstvo na americkom trhu v počte zobrazení on-line reklám, keď ju predbehla sociálna sieť MySpace patriaca do skupiny Fox Interactive Media. Portály tejto skupiny, kde najvýznamnejšiu pozíciu zastáva práve MySpace, zobrazili v júni 56,8 mil. reklám, zatiaľ čo stránky spoločnosti Yahoo mali len 53,1 mil. zobrazení. Tento týždeň o tom informovala spoločnosť na meranie návštevnosti internetových stránok comScore. Za nárastom zobrazení sa však podľa analytikov nemusí skrývať aj väčší zisk, keďže MySpace sa nedarí prilákať lukratívnych zadávateľov reklamy, akých má Yahoo, s ktorými prichádzajú aj vyššie príjmy. Zatiaľ je ešte skoro hovoriť o trvalom vytlačení Yahoo z vedúcej pozície, ale údaje comScore ukazujú, že podiel spoločnosti na trhu s on-line reklamou má klesajúcu tendenciu už od júla 2007. Yahoo však spochybnil metódu vymeriavania comScore aj napriek tomu, že v minulosti používal údaje práve od tejto spoločnosti na potvrdenie svojho prvenstva na trhu. Za úspechom MySpace sa podľa analytikov skrývajú zmeny na stránke, ktoré portál vykonal na začiatku leta tohto roku. Tie totiž umožnili lepšie využiť reklamné možnosti tejto sociálnej siete.
© 2008, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Pravdoklamári 13 ?

Pravdoklamári 13 ?
Lídra ĽS-HZDS Vladimíra Mečiara zarážajú na denníku Pravda neobyčajne vymyslené, nekvalifikované a hlúpe útoky komentátora Daga Daniša voči HZDS. "To, čo tam stvárate, je proste na pobavenie," povedal dnes na tlačovej besede v Bratislave Mečiar. Reagoval tak na otázku novinárky Pravdy ohľadom vrátanie miliónových darov dôchodcu Rudolfa Trávnička a Jozefa Oceľa. Líder ĽS-HZDS zopakoval, že stranícke grémium jasne rozhodlo, že hospodár Milan Urbáni a ústredná tajomníčka Zdenka Kramplová majú mesiac na vrátanie peňazí darcom, ak ich darcovia odmietnu, mali by smerovať na sociálne účely. Keďže ide o konkrétnu úlohu pre konkrétne osoby, Mečiar skontroluje veci až po mesiaci. "Moje vťahovanie do prípadu je trošku dementné. Nebudem sa k tomu celý mesiac vyjadrovať, otázky na mňa sú predčasné a zbytočné. Ani ja, ani hovorkyňa nemáme s týmto prípadom nič spoločné, okrem negatívnych dôsledkov," poznamenal.

Copyright © TASR 2008

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS
Univerzita sv. Cyrila a Metoda (UCM) v Trnave bude mať možno už v budúcom roku špičkové televízne štúdio. Na jeho vybudovanie použije peniaze z eurofondov, ktoré školám rozdelilo Ministerstvo školstva SR v rámci programu modernizácie vysokých škôl. Podľa kvestorky UCM Viery Polášovej škola získala viac ako 147 miliónov korún (4,88 milióna €), čo je takmer rovnaká čiastka, ako žiadala.Televízne štúdio spolu so strihovým, vysielacím a počítačovým pracoviskom vybudujú v priestoroch Fakulty masmediálnej komunikácie na Skladovej ulici. Pracoviská v hodnote niekoľko stotisíc korún budú slúžiť na vyučovanie praktických mediálnych predmetov, ako aj na vlastné práce a projekty študentov. Zámerom školy je aj výstup v podobe školskej televízie. Zvyšné prostriedky z eurofondov univerzita podľa Polášovej použije na rekonštrukciu svojich budov, rozšírenie informačno-komunikačných sietí a vybudovanie laboratórií na fakultách. UCM podľa Polášovej plánuje reagovať aj na ďalšiu výzvu ministerstva školstva, pričom projekt dá opäť vypracovať súkromnej firme.O peniaze z eurofondov sa medzi devätnástimi vysokými školami uchádzala aj Trnavská univerzita (TU), úspešná však nebola. „Projekt sme si vypracovávali sami, ale v niektorých veciach sme si nechali poradiť od firmy. Textová časť bola hodnotená veľmi dobre, pravdepodobne sa stala chyba vo finančnej časti,“ vyjadril sa rektor Trnavskej univerzity Martin Mišút. Viac ako sto miliónov korún ( 3,32 milióna €) chcela TU použiť najmä na dokončenie rozostavanej budovy študentského domova a na technické vybavenie školy. „Chybu odstránime a zapojíme sa do ďalšej výzvy ministerstva školstva,“ uzavrel rektor. © 2008, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

MEDIÁLNY KOMPLEX IX.

MEDIÁLNY KOMPLEX IX.
Pre projekt mediálneho komplexu, ktorý by mal vyrásť na Landererovej ulici v Bratislave, urobí minister kultúry Marek Maďarič všetko. Uviedol to po dnešnom stretnutí s podpredsedníčkou Výboru Národnej rady SR pre kultúru a médiá Magdalénou Vášáryovou. Poslankyňa však predtým pred novinármi povedala, že na základe rozhovoru s ministrom by sa mediálny komplex nemusel realizovať. "Musíme prejsť mnohými úskaliami a všetko je otvorené, ale rozhodne som nezaujal stanovisko, že by som váhal, či je to správne riešenie pre verejnoprávne médiá," odmietol minister s tým, že pre jeho realizáciu urobí všetko. Mediálny komplex, v ktorom by mala sídliť Slovenská televízia a Slovenský rozhlas, je podľa ministra ambiciózny a náročný projekt, ktorý prešiel niekoľkými etapami. Preto chce predložiť vláde novú rámcovú koncepciu a harmonogram. "Pokiaľ to vláda schváli, budeme o kus ďalej, aby sa začali práce na tom, ako bude projekt architektonicky a technicky vyzerať," vysvetlil Maďarič. Umiestnenie mediálneho komplexu v centre Bratislavy pokladá za výhodné, pretože pozemok, na ktorom by mal stáť, je majetkom ministerstva kultúry. "Znížilo by to výdavky na výstavbu a vznikne tam synergia medzi divadlom a médiami," myslí si minister. Podľa neho by mala vzniknúť optimálna, energeticky a technologicky inteligentná budova, ktorá bude slúžiť tvorivým národným kultúrnym inštitúciám. Vášáryová na danom mieste priestor pre "technický bunker neprístupný verejnosti" nevidí. "Je tu však svetielko nádeje, že ten bunker s anténami v centre stáť nebude," podčiarkla a zároveň dodala, že do budúcej diskusie o podobe projektu a umiestnení budovy bude vstupovať. Celková stavebná cena projektu sa odhaduje na 3,028 miliardy Sk (100,51 milióna eur), ďalších 1,427 miliárd Sk (47,37 milióna eur) bude stáť nákup moderných technológií potrebných pre vybavenie komplexu. Na zabezpečenie obnovy stavebných prvkov budú v ňom potrebné v období 25 rokov obnovovacie náklady vo výške 862,93 milióna Sk (28,64 milióna eur) a na technológie v období desiatich rokov výdavky vo výške 1,428.240.000 Sk (47,41 milióna eur). Vášáryová tiež kritizovala spolitizovanie mediálnych rád. Ako uviedla, v radách je zastúpená zväčša koalícia, a preto pracuje na projekte, ktorý 20. septembra zverejní so svojimi predstavami, ako rady odpolitizovať. "Návrh zákona o TASR pokladám naozaj za zmätočný, ale o tom sme s ministrom nehovorili," uzavrela.
Copyright © TASR 2008
Podpredsedníčka Výboru NR SR pre kultúru a médiá a poslankyňa za SDKÚ-DS Magdaléna Vášáryová tvrdí, že na dnešnom stretnutí minister kultúry Marek Maďarič pripustil možnosť, že "projekt mediálneho komplexu sa nemusí realizovať". Ako vyhlásila, prekvapilo ju to a je to "svetielko nádeje". Maďarič však tvrdí, že rozhodne "nezaujal stanovisko, že by váhal, alebo že by nebol presvedčený o tom, že je to správne riešenie pre verejnoprávne médiá". "Ja urobím všetko pre to, aby ten mediálny komplex bol," dodal minister. Mediálny komplex, nové spoločné sídlo verejnoprávnych médií - Slovenskej televízie a Slovenského rozhlasu - by malo vyrásť pri novej budove Slovenského národného divadla. Dôvodom možného zrušenia projektu mediálneho komplexu môže byť podľa poslankyne to, že by s ním nesúhlasili mediálne rady, teda Rada STV a Rozhlasová rada, ako aj to, že ide len o Rámcovú koncepciu, o ktorej sa budú rozprávať s odborníkmi a ktorá sa ešte bude meniť. V novom koncepte by už malo byť zakotvené, že mediálne rady budú súčasťou tímu, ktorý rozhoduje o výstavbe a projekte, a nielen prizvaní ako experti. Zmeniť by sa mali aj vlastníci komplexu, po výstavbe by centrum mali verejnoprávne médiá hneď vlastniť, nielen si priestory prenajímať. Do zasadania vlády by mala podľa Maďariča byť hotová nová rámcová koncepcia, tvrdí poslankyňa. Vášáryová s Maďaričom riešili aj otázku miesta, kde by mal stáť mediálny komplex. Podpredsedníčka Výboru NR SR pre kultúru a médiá je zásadne proti zamýšľanej lokalite pri novom Slovenskom národnom divadle. Tvrdí, že tam "nemá stáť technický bunker neprístupný verejnosti". Problematická má byť napríklad doprava či digitalizácia. Za detinský považuje argument synergie spojenia so SND. Tvrdí, že v centre mesta má byť niečo nové, čo okrem nás majú všetky nové krajiny Európskej únie, špeciálna budova pre modernú slovenskú kultúru. Navyše Vášáryová tvrdí, že keď sa pýtala na financie v súvislosti s prenosom archívov verejnoprávnych médií, Maďarič jej odpovedal, že na to bude iný rozpočet. Poslankyňa urobí všetko pre to, aby nevznikla ďalšia nepotrebná a na zlej koncepcií postavená mediálna budova. "Nemám však nič proti tomu, aby vznikla na zelenej lúke," uzavrela. Maďarič si myslí, že verejnoprávne médiá sú teraz v megalomanských budovách, ktoré sú predimenzované, nevyužité a zastarané. Mala by vzniknúť budova optimálna, nie megalomanská, inteligentná energeticky a technologicky. Maďarič tvrdí, že pojem "na zelenej lúke" použil v súvislosti s tým, že celý projekt je nový. Umiestnenie súvisí s pozemkom, ktorý patrí ministerstvu kultúry. Vznikne synergia divadla s médiami, zaujímavý kontext. "Je to ambiciózny a náročný projekt, dnes vláda už isté fázy odsúhlasila a Maďarič predloží Rámcovú koncepciu a harmonogram a pokiaľ ju schváli, potom sa už začnú práce na tom, ako konkrétne bude komplex vyzerať," vyhlásil.
2008, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Trojka včera

Trojka včera
Share- 0,1 % ; Rating - 0,0 %

RADA STV ONCE MORE

RADA STV ONCE MORE
Rada Slovenskej televízie včera neprerokovala na žiadosť niektorých členov Rady STV Odpočet plnenia projektu „STV – Tvorivá autorská dielňa“ Š. Nižňanského - po 100 dňoch vo funkcii generálneho riaditeľa. Na žiadosť GR STV neprerokovala Základnú stratégiu prechodu na digitálne vysielanie programov STV . Rada vcelku nepochopiteľne a s nepresným stanoviskom DK STV neschválila návrh na zmenu Rozpočtu a programového konceptu STV na rok 2008 . Rada STV konštatovala, že GR STV začal vo veciach, ktoré podľa § 8 ods. 1 písm. f) zákona o STV podliehajú schváleniu Radou STV reálne konať predtým, ako ich predložil na schválenie Rade STV. Rada STV zároveň uložila GR STV, aby predložil návrh opatrení vrátane návrhu na zmenu Rozpočtu a programového konceptu STV na rok 2008, ktorý by odrážal reálne možnosti plnenia plánu výroby a vysielania programovej služby STV do konca roka 2008 v nadväznosti na predpokladaný vývoj príjmov úhrady za služby STV a SRo. Niektorí členovia Rady však pozabudli, že nereálny rozpočet schválili práve oni napriek varovaniam , že vývoj príjmov úhrady za služby STV a SRo bude odlišný.
Predseda rady STV sa pokúsil aj o uznesenie, ktoré malo konštatovať marenie efektívneho výkonu funkcie člena rady. V súvislosti s realizáciou kontroly bol návrh priamo zasiahnúť do kompetencíí GR ST s tým, že by mu rady STV uložila, že má rozhodnutím jediného spoločníka zmeniť konateľa spoločnosti STV Production & Technology s.r.o. a ihneď odvolať Juraja Dobiša z funkcie riaditeľa výroby.
Rada STV napokon prijala toto uznesenie :
Rada STV konštatuje, že z protokolov o výsledkoch kontroly realizovanej v zmysle uznesenia Rady STV č. 109/2007 vyplýva, že došlo k porušeniu § 20 ods. 9 zákona č.16/2004 Z. z. o Slovenskej televízii, nakoľko v kontrolovanom období dochádzalo opakovane k zneužitiu majetku, čím vznikla STV škoda vyčíslená v protokoloch o výsledkoch kontroly. Rada STV konštatuje, že výroba dabingu a titulkov prostredníctvom dcérskej spoločnosti STV Production & Technology, s.r.o. je:
netransparentná, nakoľko nie je známy fakt, podľa akých kritérií a pravidiel sa prideľuje dabing a titulkovanie STV Production & Technology, s.r.o. a ostatným dabingovým štúdiám, ; nehospodárna a v skutočnosti drahšia, nakoľko pri výrobe dcérska spoločnosť STV Production & Technology, s.r.o. využívala technické a výrobné kapacity STV, ktoré neboli predmetom zmluvného vzťahu a neboli STV kompenzované, čím vznikla STV škoda. Vzhľadom na to, že STV pri výrobe dabingu v nedostatočnej miere využíva vlastné výrobné kapacity, Rada STV konštatuje, že riaditeľ výroby nebol ochotný alebo schopný zabezpečiť celý priebeh výroby dabingu pri zachovaní maximálnej efektívnosti vynaložených finančných prostriedkov, ako aj kapacitných zdrojov. Preto Rada STV v súvislosti so zisteniami Kontrolného útvaru STV vyplývajúcich z protokolov o výsledkoch kontroly vykonaných na základe poverenia č. I./2007/2 zo dňa 7. 5. 2007 a Príkazného listu č. 6/2007 GR STV zo dňa 27. 9. 2007 navrhuje GR STV, aby realizoval nasledovné opatrenia: Vyvodil zodpovednosť a prijal personálne opatrenia ; Prijal opatrenia, ktorými zabezpečí zvýšenie využitia vlastných kapacít pri výrobe dabingu najmä v TŠ Banská Bystrica a TŠ Košice.
Rada STV takisto neschválila Správu o činnosti a hospodárení STV za I. polrok 2008, hoci ju predseda Rady STV pôjde budúci utorok obhajovať na Výbore NR SR pre kultúru a médiá.
Rada taktiež nezaujala stanovisko k Návrhu rámcovej koncepcie spoločného mediálneho komplexu STV a SRo a návrh vecného a časového harmonogramu , hoci mala k dispozícii rozbor a uverila zatiaľ sľubom, že materiál bude zmenený.
Rada STV zobrala na vedomie stanovisko Dozornej komisie STV k zmluve s UEFA predložené v zmysle uznesenia č. 66/2008. Zdôvodnenie navýšenia ceny za majstrovstvá Európy vo futbale EURO 2008 prednesené riaditeľom výroby 18. 6. 2008 považuje Rada STV za nedostatočné a preto ukladá GR STV, aby predložil písomné odôvodnenie navýšenia ceny za majstrovstvá Európy vo futbale EURO 2008 .
V súvislosti so žiadosťou GR STV v zmysle listu , ktorým žiada zaujať stanovisko k návrhu na predaj nepotrebného nehnuteľného majetku „Horúcovod“ podľa § 12 ods. 2 o súhlas na nakladanie s majetkom podľa § 13 ods. 1 písm. c) zákona č. 176/2004 Z. z. o nakladaní s majetkom verejnoprávnych inštitúcií, Rada STV v súlade s § 12 ods. 2 v nadväznosti na § 13 ods. 1 písm. c) zákona č. 176/2004 Z. z. o nakladaní s majetkom verejnoprávnych inštitúcií týmto vyjadrila súhlas s predajom označeného nepotrebného majetku a súčasne s tým uložila Dozornej komisii STV, aby v zmysle § 15 ods. 2 písm. b) zákona č. 16/2004 Z. z. o STV predložila jednoznačné stanovisko k návrhu na prevod nepotrebného nehnuteľného majetku „Horúcovod“.
V súvislosti so žiadosťou GR STV v zmysle listu , ktorým žiada zaujať stanovisko k návrhu na predaj nepotrebného nehnuteľného majetku podľa § 12 ods. 2 o súhlas na nakladanie s majetkom podľa § 13 ods. 1 písm. c) zákona č. 176/2004 Z. z. o nakladaní s majetkom verejnoprávnych inštitúcií Rada STV v súlade s § 12 ods. 2 v nadväznosti na § 13 ods. 1 písm. c) zákona č. 176/2004 Z. z. o nakladaní s majetkom verejnoprávnych inštitúcií týmto vyjadrila súhlas s predajom označeného nepotrebného majetku.
Súčasne s tým Rada STV ukladá GR STV, aby pri predaji:
a) postupoval v súlade s § 5 ods. 1 zákona č. 176/2004 Z. z. o nakladaní s majetkom verejnoprávnych inštitúcií a ostatnými všeobecne záväznými predpismi ;b) aby bola dodržaná špecifikácia majetku a minimálna cena podľa znaleckého posudku, tak ako bola predložená Rade STV ; c) aby za člena komisie, ktorá bude otvárať obálky menoval minimálne jedného člena dozornej komisie, ktorý bude dohliadať na dodržanie platných právnych predpisov. Rada STV uložila Dozornej komisii STV, aby do 5 pracovných ní od vyhodnotenia výsledkov obchodnej verejnej súťaže predložila písomnú informáciu o jej priebehu. Súčasne s tým Rada STV uložila Dozornej komisii STV, aby v zmysle § 15 ods. 2 písm. b) zákona č. 16/2004 Z. z. o STV predložila jednoznačné stanovisko k návrhu na prevod nepotrebného nehnuteľného majetku.
Rada STV zobrala na vedomie stanovisko Dozornej komisie STV k uzneseniu č. 83/2007 a súčasne s tým Rada STV zmysle § 8 ods. 1 písm. k) zákona č. 16/2004 Z. z. o STV poveruje DK STV, aby preverila ako sú upravené autorské práva a práva výrobcu v koprodukčnej zmluve medzi STV a spoločnosťou DIKRAMA, spol. s r.o. vrátane dodatku č. 1 so spoločnosťou Plus Production, s.r.o. s osobitným dôrazom na 3. článok odsek 2. bod č. 8 a aké záväzky a práva majú zmluvné strany z hľadiska digitalizácie audiovizuálnych nosičov. Rada STV zároveň ukladá DK STV, aby preverila plnenie tejto zmluvy.
Rada STV v zmysle § 8 ods. 1 písm. k) zákona č. 16/2004 Z. z. o STV poverila DK STV, aby skontrolovala zmluvu so spoločnosťou BAMAC spol. s.r.o. a zaujala stanovisko k zmluvným podmienkam, rozsahu plnenia a primeranosti ceny.
Rada STV v zmysle § 8 ods. 1 písm. k) zákona č. 16/2004 Z. z. o STV poverila DK STV, aby preverila plnenie predmetu zmluvy medzi STV a spoločnosťou Black Tea, s.r.o.
Rada STV požiadala GR STV, aby pri príprave Ročného investičného plánu na rok 2009 zohľadnil potrebu zaobstarania najmenej jedného prenosového vozu v kvalite HDTV.

27. 8. 2008

STV NEWS

STV NEWS
Slovenský režisér Vlado Fischer nakrúca v Bábe pri Nitre nový filme pre deti a mládež Chuť leta. Po desaťročnej odmlke tak nadväzuje na svoju tvorbu pre detského diváka. Po niekoľkých konkurzoch si Fischer do filmu nakoniec vybral deti, ktoré nemajú s nakrúcaním žiadne skúsenosti. "Veľa detí tu stojí prvý raz pred kamerou a musíme ich učiť všetko od základu. Je to ťažšia robota, ale o to krajšia," uviedol pre agentúru SITA Fischer s tým, že výber bol veľmi ťažký, pretože slovenské deti nemajú príležitosť hrať v filmoch. Pred kamerou debutoval Walter Klamo ako predstaviteľ desaťročného Maťa i Tomáš Kladný, ktorý stvárňuje mentálne postihnutého chlapca Miša Bombu. "Tie deti sa naučili hýbať pred kamerou, stratili ostych a vedia, čo so sebou prináša filmovanie. Verím v ich ďalšiu kariéru," prezradil o mladých talentoch Fischer. Avšak Walter Klamo sa na hereckú dráhu zrejme nechystá. Radšej by vraj bol futbalistom. Profesionálni herci sa naopak objavili v malých postavách a v komparze. Bez nároku na honorár prišli film podporiť Táňa Pauhofová, Ján Kroner či Matej Landl. Film Chuť leta nakrúca Vlado Fischer podľa scenára Magdalény Kmeťkovej, ktorý existuje už niekoľko rokov a prešiel mnohými úpravami. "V tejto chvíli máme zhruba tri štvrtiny filmu v "kufri", čaká nás ešte osem až desať filmovacích dní," uviedol Fischer. V utorok nakrúcal najkomplikovanejšiu scénu, pri ktorej bolo na pľaci približne 80 komparzistov, prevažne detí. Po silnej "búrke", o ktorú sa počas slnečného dňa postarali hasiči, odchádzali všetci úplne premočení. Film prináša príbeh dvoch bratov 17-ročného Jakuba a 10-ročného Maťa, ktorí ako mestskí chlapci trávia letné prázdniny u babičky na vidieku. Dokončený by mal byť do konca tohto roka a premiéru bude mať na Jednotke Slovenskej televízie. Termín však ešte nie je známy.
© 2008, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

RADA STV

RADA STV
Výroba dabingu a titulkov cez dcérsku spoločnosť Slovenskej televízie (STV) STV Production & Technology (P&T) je netransparentná. Na dnešnom zasadnutí to uviedol predseda Rada STV Bohumír Bobocký. Pri výrobe nie je známe, podľa akých kritérií a pravidiel prideľuje spoločnosť P&T dabing a titulkovanie ostatným dabingovým štúdiám, uviedol Bobocký. Výrobný riaditeľ STV Juraj Dobiš, ktorý je zároveň konateľom P&T, aj riaditeľ televízie Štefan Nižňanský to odmietli. Podľa Bobockého bola výroba cez P&T “nehospodárna” a “v skutočnosti drahšia”. Pri výrobe sa využívali technické a výrobné kapacity STV, ktoré neboli zazmluvnené a STV za ne nič nedostala, čím jej vznikla škoda, tvrdí. “Všetko je vytrhnuté z kontextu, to je už vaša pracovná metóda,” reagoval na pripomienky Rady STV Dobiš. Podľa Nižňanského manažment televízie pracuje na opatreniach na zvýšenie kontroly nad dcérskymi spoločnosťami. Na zasadnutie rady by ich mal predložiť už v septembri. K obvineniu, že pri výrobe dabingu a titulkov dochádza k netransparetnosti, sa vyjadriť nechcel. “Súvisí to s inými vecami, ktoré mi boli tlmočené,” uviedol na rokovaní rady. Rada STV pôvodne navrhovala, aby Nižňanský odvolal riaditeľa výroby Juraja Dobiša. Po diskusii však šéfa STV nakoniec zaviazala vyvodiť zodpovednosť a prijať personálne opatrenia. Nižňanský má tiež zabezpečiť využitie výrobných kapacít dabingu v Banskej Bystrici a Košiciach. Výrobný riaditeľ Juraj Dobiš je šéfom výroby STV od 2. mája minulého roka. O mesiac neskôr sa stal konateľom spoločnosti P&T. Ako uviedol pred členmi Rady STV, dcérska spoločnosť STV P&T funguje štandardne a bez problémov. Všetky obvinenia odmieta. Na absenciu systémovo-koncepčného prístupu k zadávaniu výroby dabingu upozornila Rada STV už minulý rok. Vlani išlo na dabing v STV 83 miliónov korún (2,755 mil. €). Oproti plánu sa suma zvýšila o 23 mil. Sk (763,5 tis. €).
Riaditeľ Slovenskej televízie (STV) Štefan Nižňanský má do 4. septembra Rade STV vysvetliť navýšenie sumy za vysielacie práva na majstrovstvá Európy (ME) vo futbale EURO 2008. "Suma bola odlišná od pôvodnej sumy,“ uviedol na dnešnom zasadnutí Rady STV jej predseda Bohumír Bobocký. Nižňanský tvrdí, že ide o marginalizovanie problému, nakoľko Dozorná komisia STV rozhodla, že zmluva so spoločnosťou bola v poriadku. Riaditeľ Nižňanský Radu STV 24. apríla informoval, že verejnoprávna televízia ako posledná z televízií kúpila vysielacie práva na ME vo futbale EURO 2008. Podľa zápisnice stáli 19 miliónov korún (630,7 tis. €). Predseda Rady STV Bobocký sa u riaditeľa STV 28. mája zaujímal, či sa v cene za práva niečo zmenilo. Nižňanský ubezpečil Radu STV i jeho predsedu, že suma je ta istá a vzhľadom na posilňovanie kurzu koruny bude ešte nižšia. Verejnoprávna televízia uzavrela s UEFA zmluvu na EURO 2008 26. mája. Bola však na vyššiu sumu, než predtým informoval riaditeľ STV. Bobocký požiadal riaditeľa Nižňanského, aby vysvetlil rozdiel v cene, ktorú STV skutočne zaplatila. Riaditeľ STV požiadal o vyjadrenie výrobného riaditeľa STV Juraja Dobiša, ktorý sa zúčastnil rokovaní so zástupcami UEFA. Dobiš 18. júna uviedol, že spoločnosť UEFA pôvodne žiadala jeden milión eur (30,13 mil. Sk), nakoniec bola ale dohodnutá cena 19 mil. Sk (630,7 tis. €). Nepočítalo sa v nej s položkou 1 500 eur (45,19 tis. Sk) za každý zápas, čo je v dôsledku toho, že obraz odoberá STV v HD kvalite 16:9. Náklady budú podľa Dobiša kryté z úspory na programoch, ktoré nahradilo 31 futbalových zápasov a výnosov z reklamy. Zmluva bola podľa neho pre STV výhodná, čo potvrdil aj riaditeľ Nižňanský. Rada STV 18. júna poverila Dozornú komisiu STV, aby skontrolovala po formálnej a obsahovej stránke zmluvu s UEFA a zaujala stanovisko k vzájomným právam a povinnostiam STV a UEFA. Rada STV dnes konštatovala, že zdôvodnenie navýšenia ceny za práva na ME EURO 2008, ktoré predniesol riaditeľ výroby Dobiš 18. júna, považuje za nedostatočné. Riaditeľ Nižňanský má písomne zdôvodniť navýšenie ceny za práva. STV vysielala ME vo futbale EURO 2008 na Dvojke od 7. do 29. júna 2008. Okrem prenosov vysielala aj dokumenty, profily európskych hráčov a iné sprievodné podujatia.
Riaditeľ verejnoprávnej Slovenskej televízie (STV) Štefan Nižňanský zverejní odpočet po sto dňoch vo funkcii v septembri. Rozhodla o tom dnes Rada STV, podľa jej predsedu Bohumíra Bobockého je Nižňanský ešte veľmi krátko vo funkcii, aby už mohol prezentovať odpočet. Šéfom STV sa Štefan Nižňanský stal 16. apríla, od roku 1989 je už 14. generálnym riaditeľom televízie. Rada STV očakáva, že Nižňanský pripraví STV na plynulý prechod na digitálne vysielanie od roku 2012. Predloženie materiálu stratégie o prechode na digitálne vysielanie programov STV dnes Rada STV posunula hlasovaním na september, predloží ho jeden z podpredsedov Peter Malec. Riaditeľ Nižňanský by mal podľa rady tiež zvýšiť podiel programov vo verejnom záujme a oživiť pôvodnú filmovú tvorbu v STV, čo podmieňuje zaistením dostatku zdrojov. STV bola bez generálneho riaditeľa od 11. decembra 2007, kedy Rada STV odvolala presne po jednom roku a jednom dni z tohto postu Radima Hrehu.
© 2008, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

SLOVAK RADIO NEWS- PRED BÚRKOU ?

SLOVAK RADIO NEWS- PRED BÚRKOU ?
Na dnešný deň bolo naplánované prvé poprázdninové zasadnutie Rady Slovenského rozhlasu (SRo). Jej členovia mali prerokovať 12 bodov, medzi nimi aj národnostno-etnické vysielanie, vývoj plnenia rozpočtu SRo za druhý štvrťrok 2008, finančné ohodnotenie tvorcov umeleckých programov, zmenu organizačného poriadku SRo, Štatútu rozhlasovej rady i zmenu jej rokovacieho poriadku. Z dnešného rokovania sa ospravedlnilo deväť členov 15-člennej rady, takže rada nebola uznášaniaschopná. V zmysle rokovacieho poriadku jej predseda po čakacom limite ukončil rokovanie a kompletný program presunul na zasadnutie, ktoré sa uskutoční 17. septembra.
Copyright © TASR 2008

MEDIÁLNY KOMPLEX VIII. AJ

MEDIÁLNY KOMPLEX VIII.
AJ
Poslankyňa NR SR za SDKÚ-DS a podpredsedníčka Výboru NR SR pre kultúru a médiá Magdaléna Vášáryová sa vo štvrtok 28.8. 2008 o 8:00 stretne s ministrom kultúry Marekom Maďaričom. Stane sa tak po opakovaných žiadostiach Magdalény Vášáryovej. Na prijatí položí poslankyňa ministrovi viaceré otázky, ktoré sa budú týkať predaja národnej kultúrnej pamiatky – kaštieľa vo Veľkých Levároch, plánov na vybudovanie mediálneho komplexu v blízkosti novej budovy SND, neprijateľného spolitizovania mediálnych rád v posledných dvoch rokoch a problematiky centrálneho verejného obstarávania na ministerstve kultúry pod vedením generálnej riaditeľky sekcie ekonomiky Hildy Gajdošovej, známej aj z kauzy vymáhania koncesionárskych poplatkov v Slovenskom rozhlase. V prípade záujmu médií sa po stretnutí uskutoční pred Ministerstvom kultúry SR krátky brífing Magdalény Vášáryovej o výsledkoch stretnutia.
© 2008, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

STV NEWS

STV NEWS
Vieru Okatú na poste šéfproducenta športu vystriedala v STV Katarína Mičianová zo Zvolena . Pracovala v archíve ministerstva vnútra . Na TU Zvolen ukončila štúdium Podnikový manažment diplomovou prácou Inovačný projekt zavedenia služby "Platba kreditnou kartou" v Reštaurácii Charlie vo Zvolene.
Dňom 1. júla 2008 sa vedúcim Redakcie internetu, teletextu a nových médií (17 600) stal PhDr. Jaromír VYBÍRAL; V roku 1994 pôsobil ako podpredseda Rady SR pre rozhlasové a televízne vysielanie.
Podľa informácií mimo televízie mala STV údajne vypovedať zmluvu s tlačovou kanceláriou SITA k 1. augustu 2008, napriek tomu, že ju v apríli STV predĺžila.

Principiálnosti programovej riaditeľky Petronely Kolevskej vďačí seriál Obchod so šťastím predídeniu veľkého programového problému. Kolégium riaditeľa totiž na podnet niektorých členov žiadalo , aby sa zvážilo zaradenie nového seriálu „Obchod so šťastím“ v rámci hlavného vysielacieho času (prime time). Generálneho riaditeľ tvrdil, že pri zaraďovaní programov do vysielacej štruktúry STV 1 a STV 2 treba vychádzať predovšetkým zo záujmov STV a nie sa prispôsobovať komerčným televíziám; preto navrhnutý čas pre nový seriál nie je dobrý a zároveň ocenil živú diskusiu k návrhu jesennej vysielacej štruktúry, pretože zasadnutie kolégia je tým miestom, na ktorom treba – na základe vyjadrení sa všetkých jeho členov – prijať spoločné, resp. kolektívne stanovisko. napokon požiadal členov kolégia, aby sa v hlasovaní vyjadrili k návrhu na zaradenie seriálu „Obchod so šťastím“ v jesennej vysielacej štruktúre do hlavného vysielacieho času so začiatkom o 20:00 hod., a to počas celého týždňa okrem soboty a nedele. Výsledkom hlasovania bolo uznesenie - V súlade s väčšinovým stanoviskom kolégia vykonať v jesennej vysielacej štruktúre STV 1 nasledujúce zmeny: seriál „Obchod so šťastím“ zaradiť vo vysielacej štruktúre na 20:00 hod. . Našťastie, pre STV i seriál , generálny riaditeľ napokon uznal dôvody programovej riaditeľky a seriál bude v navrhovanom logickom termíne.

Poučenie z krízového vývoja again

Poučenie z krízového vývoja again
Médiá robia podľa premiéra Roberta Fica opozičnú politiku a špinavú robotu. "Sú to najmä tlačové médiá, ktoré robia jasnú opozičnú politiku. Nie, že píšu proti vláde. Oni sú protivládne svojou podstatou. Oni majú takých vlastníkov. Robia špinavú opozičnú robotu za opozíciu a opozícia môže vylihovať niekde na dovolenkách a nič nerobiť, lebo všetku špinavú robotu za nich urobia tieto médiá,“ vyhlásil predseda vlády pre agentúru SITA. Všetku špinavú robotu za opozíciu robia dnes podľa premiéra denníky Sme, Pravda a Plus 1 deň. "Sú to opozičné denníky, hrajú opozičnú úlohu, plnia úlohu opozície. Keď teda chcú, nech si založia politické strany, páni zo Sme, Pravdy a Plus 1 deň a nech sa postavia v roku 2010 na štartovaciu čiaru. A nie takto vykrikujú z kúta,“ povedal Fico. Podľa neho by na Slovensku bol frmol, keby urobil zoznam novinárov a prebral si každého z nich, aké má vzdelanie, čo je za ním, čo kedy morálne alebo nemorálne v živote urobil. "Vrátane denníka Pravda, ktorý moralizuje každý deň a keď sa ich pravidelne pýtam, aby vysvetlili, ako je možné, že ich majitelia mali priaznivý vzťah k Hitlerovi a poslali mu blahoprajný telegram pri anexii Československa, tak sú ticho ako voš pod chrastou. Čiže nie je možné na jednej strane moralizovať a na druhej robiť podobné špinavosti. Zoberte si štruktúru redaktorov denníka Sme, aké majú vzdelanie, čo robili v živote, čo robili do roku 1989. Najväčší pravičiari študovali do roku 1989 marxizmus a leninizmus. Boli najväčší experti. Najväčší moralisti v Plus 7 dní, majitelia, ktorí píšu rôzne komentáre, mali spoluprácu s ŠtB,“ vyhlásil premiér Fico. Médiá podľa Fica nemajú čo ponúknuť. "Namiesto toho, aby aj pozitívne informovali o Slovensku, len sa rýpu, či ten, kto bol vo verejnej súťaži, sa náhodou nikde neobtrel o nejakého ministra, člena vlády, člena poslaneckého klubu, aby okamžite mohli napísať, že to bol klientelizmus alebo korupcia,“ zdôraznil premiér. Podľa neho však existujú aj významné udalosti v tejto krajine. "Máme najvyšší hospodársky rast v EÚ. Infláciu na úrovni priemeru EÚ, klesá nezamestnanosť, vracajú sa ľudia naspäť zo zahraničia na Slovensko, riešime sociálne veci v rozsahu, o akom sa nikomu ani nesnívalo. To sú pozitívne veci. Nie. Tomanová rozhodne o prideľovaní peňazí na polohovateľné postele, a to je téma na tri mesiace pre médiá,“ zdôraznil. Fico podľa vlastných slov nemá vojnu s médiami, ale "ak ma médiá osobne, alebo celú vládu úplne bezdôvodne očierňujú, škandalizujú, tak sa na to snáď nebudeme pozerať“. Médiá chcú podľa neho robiť politiku, chcú určovať, ktorý minister má byť odvolaný a ktorý nemá byť. "To je neuveriteľný brutál, čo robia proti tejto vláde. My sa budeme brániť. Ale poviem aj B. Prijali sme tlačový zákon. Stalo sa, čo sa hovorilo v čase jeho prijímania? Nestalo. Ja som právo na odpoveď nevyužil. Právo na odpoveď je pre obyčajných ľudí. Ja si na novinárov poviem, čo chcem,“ dodal. Predstavitelia denníkov Plus 1 deň, Pravda a Sme odmietajú reagovať na premiérove vyjadrenia, ktoré sú ďalším útokom na ich profesionalitu. "Na nepravdu nehodno reagovať," uviedol v reakcii na slová Roberta Fica riaditeľ vydavateľstva Spoločnosti 7 Plus Jozef Dukes. Podobne sa pre agentúru SITA vyjadril aj šéfredaktor Pravdy Petr Šabata. "Úroveň ďalšieho premiérovho útoku mi neumožňuje reagovať," uviedol. Po zavedení nového tlačového zákona do praxe, od 1. júna "Pravda dostala desiatky žiadostí o odpoveď či o opravu, ale žiadnu od obyčajného človeka, všetky od ministerstiev, politikov a osôb verejného záujmu všetkých úrovní," poznamenal Šabata. Podľa zástupcu šéfredaktora denníka Sme Lukáša Filu "sám premiér asi uznáva profesionalitu novinárov, keď je pripravený odvolávať ministrov na základe informácií uverejnených v médiách, čo spravil už niekoľkokrát. Denník Sme podľa Filu "do politického života nevstupuje inak, ako informovaním a komentovaním diania, čo je základná úloha seriózneho média". "Žiaden príklad neštandardného vstupovania do politického diania premiér nikdy nespomenul, preto v danom prípade niet k čomu sa vyjadriť," dodal zástupca šéfredaktora denníka Sme. © 2008, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.