DALITO!

23. 8. 2008

To je TV !

To je TV !

Parry Phelps by meechone

tHE FUTURE IS bRIGHT

tHE FUTURE IS bRIGHT
Vláda je pevně rozhodnuta prosazovat tento pozitivní program. O svých záměrech a krocích bude veřejnost soustavně informovat. Významnou úlohu spojovacího článku mezi státem a lidem tvoří zejména státní sdělovací prostředky, rozhlas, televize a Čs. tisková kancelář. Úloha Čs. televize i rozhlasu je nesmírně odpovědná. Denně promlouvají k milionům našich občanů a velmi silně působí na utváření jejich myšlení a politických postojů. Jednostranné zdůrazňování úzkých hledisek a zájmů, které nevyjadřovalo zájmy celé společnosti, vedlo v minulosti i k dezorientování části veřejnosti. Náročný přístup vlády k těmto významným institucím je veden snahou, aby plně a jednoznačně vyjadřovaly smysl a záměry státní politiky, aby lépe plnily svou úlohu - zpevňovat kontakt mezi politikou vlády a lidem - a zároveň objektivně tlumočily odraz této politiky ve veřejnosti. Někteří občané nám říkají, že přeháníme nebezpečí. Dosavadní zkušenosti bohužel ukazují že ne. Podívejte se. Je to náhodné, že jakmile byly vypracovány byť jen zásady pozitivního programu, který by nám umožnil řešit složitou situaci, okamžitě byly do našeho společenského života zanášeny jiné, za současné situace nereálné programy, které působily na společenské prostředí neurotizujícím způsobem, vyvolávaly napětí, pocit nejistoty a skepse. Vezměme např. konkretizaci úkolů z plenárního zasedání ÚV KSČ v listopadu a prosinci loňského roku. Tyto dokumenty jsou výslednicí poctivých snah v nichž jsou již zakotveny základní postuláty polednové politiky a akčního programu o nalezení optimálního řešení našich společenských problémů za stávající vnitropolitické i mezinárodní situace. Jejich důsledná a poctivá realizace ve všech oblastech společnosti může přinést prospěch všem společenským vrstvám. Ale známé kampaně z konce minulého roku i ultimativní požadavky na vypsání voleb, na okamžité zrušení cenzury začátku roku letošního znemožňovaly dovést pozitivní programovou práci dál. Upevňování politického systému je možné pouze za předpokladu dobré informovanosti občanů o činnosti vlády. Vláda ČSSR bude proto vytvářet komunikační systém, kterým bude včas informovat občany o svých rozhodnutích a záměrech. K tomuto bude především aktivně využívat státních sdělovacích prostředků, ČTK, televize a rozhlasu. Vedle toho je vláda rozhodnuta soustavně si ověřovat názory a mínění dělníků, rolníků, inteligence, mládeže a všech společenských skupin. K tomu využije všech poznatků průzkumu veřejného mínění i přímých styků a vystoupení svých členů.

Superstar Sk vs. svet again

Superstar Sk vs. svet again
IFPI SR Hitparáda - RADIO TOP 100 - Týždeň - 2008/33
1. I.M.T. SMILE-MÁM KRÁSNY SEN 2. MORANDI-ANGELS 3. DESMOD-LAVÍNY 4. WILL.I.AM & COLE CHERYL-HEARTBREAKER 5. LEWIS LEONA-BETTER IN TIME 6. DUFFY-MERCY 7. USHER & YOUNG JEEZY-LOVE IN THIS CLUB 8. MADONNA-GIVE IT 2 ME 9. NE-YO-CLOSER 10. TWiiNS-I DON´T KNOW 11. MIRGOVÁ DOMINIKA-SKORO AKO V SNE 17. MISHA-AFRODIZIAKUM 21. LIESKOVSKÝ, MILAN-ELENYA 24. GRIGOROV ROBO-JA VIEM 28. GLADIATOR-TAK RÁD 30. NO NAME-DUŠA A JA 33. ĎURICA ADAM-BEZ SERVITKY 37. KOMAJOTA-ŽOLÍK 39. SMATANOVÁ ZUZANA-ČEREŠNE 44. JAROŠ MIRO-OBYCAJNY 46. CMORIK PETER-SNÁĎ NIE JE HRIECH 51. PREDNÁ ZDENKA-KAM MÁ ÍSŤ 54. ŽBIRKA MIRO-DAJ MI 56. KRISTÍNA/VICTORIA-ZMRZLINA 65. TEAM-MIESTO 68. KRISTÍNA-VRÁŤ MI TIE HVIEZDY 72. CMORIK PETER-ČO TO ZNAMENÁ 75. KNECHTOVÁ KATKA-DO BATOŽKA 82. DESMOD-ZOBER MA DOMOV 85. GLADIATOR-VŽDY SA NIEKTO DÍVA NA NEBESIA 92. MATELLO-SRDCE MOJE 95. PEHA-MUOJ BOŽE 99. BERKYOVÁ VIERKA-MOJ DJ

22. 8. 2008

To je TV !

To je TV !

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Šéfka kancelárie poľského prezidenta a bývalá ministerka zahraničných vecí Anna Fotygová odstúpila dnes zo svojej funkcie. Podľa informácií neoficiálnych zdrojov nedokáže už viac uniesť kritiku médií, ktoré jej vytýkajú najmä to, že zastupovala Poľsko v Európskej únii príliš nediplomaticky a konfrontačne. Šéfka prezidentskej kancelárie podala žiadosť o odstúpenie údajne už pred niekoľkými dňami. S prezidentom Lechom Kaczynským sa však dohodli, že jej odstúpenie oznámia až po podpísaní dohody o výstavbe amerického raketového štítu v Poľsku. Fotygová sa v tejto záležitosti veľmi angažovala. Neoficiálne zdroje uviedli, že dôvody na jej odstúpenie sú osobného charakteru. Fotygová je vraj unavená neustálymi útokmi médií, od ktorých si chce odpočinúť. Chýry o tom, že by mala nastúpiť na veľvyslanecký post vo Vatikáne, sa ukázali ako nepravdivé. Prezidentskú kanceláriu teraz povedie jej súčasný podpredseda Piotr Kownacki. O jej nástupcovi prezident rozhodne až po dovolenke. Fotygová bola prvou ženou na poste šéfky diplomacie v Poľsku. Premiér Donald Tusk ju raz nazval "najslabším článkom vo vláde." Politickí odporcovia jej pripisujú zhoršenie politického imidžu Poľska v Európe a vytýkajú jej "katastrofálnu personálnu politiku", ako aj zodpovednosť za prehru Poľska pri rokovaniach na summite EÚ v Bruseli.
Copyright © TASR 2008
Americká armáda vo štvrtok prepustila irackého kameramana pracujúceho pre agentúru Reuters a ďalšie médiá bez vznesenia obvinenia po 26 dňoch zadržiavania. Aliho al-Mašhadáního, ktorý pracuje aj pre britskú BBC, zadržali celkovo trikrát a zakaždým ho oslobodili bez vznesenia viny. Al-Mašhadáního prepustili "pretože prestal byť považovaný za bezpečnostnú hrozbu," informoval hovorca americkej armády major John C. Hall v oficiálnom stanovisku. Reuters a BBC požadujú od Američanov vysvetlenie al-Mašhadáního zadržania. "Ak existujú legitímne otázky súvisiace s ním alebo s akýmkoľvek iným novinárom, zverejnime ich a posúďme. Ak neexistujú, nechajme týchto ľudí vykonávať ich profesiu bez zastrašovania," komentoval incident šéfredaktor Reuters David Schlesinger. Organizácia bojujúca za práva novinárov Reportéri bez hraníc (RSF) proti zadržaniu kameramana takisto protestovala. Al-Mašhadáního, ktorý pôsobí v Ramádí, hlavnom meste provincie Anbar, zadržali minulý mesiac v Američanmi kontrolovanej tzv. Zelenej zóne v Bagdade počas toho, ako čakal na novinársku akreditáciu. Podobné incidenty v Iraku nie sú zriedkavosťou. V apríli Američania po dvoch rokoch zadržiavania prepustili renomovaného fotografa a nositeľa prestížnej Pulitzerovej ceny Bilala Husseina.
Dva dni pred ukončením olympijských hier v Čine kritizovala novinárska organizácia Reportéri bez hraníc skutočnosť, že ani počas „olympijského prímeria“ neprestali miestne čínske úrady s obmedzovaním slobody médií. Robert Ménard, generálny tajomník organizácie, kritizoval v piatok francúzskeho prezidenta Nicolasa Sarkozyho za jeho cestu do Pekingu a povedal, že “prezident stratil svoju česť demokrata.“ Okrem Sarkozyho označil Ménard za pokrytcov aj členov Medzinárodného olympijského výboru (MOV), amerického prezidenta Georgea W. Busha a ďalších západných predstaviteľov. RBH označila za neúspech aj snahy Západu dosiahnuť oslobodenie niektorých známych disidentov. „ "Prenasledovanie pokračuje aj počas hier ale to najhoršie ešte len príde.“ Podľa Ménarda počas OH sa ocitlo 55 čínskych aktivistov v domácom väzení a 15 zatkli pre organizovanie protestov. Čínske úrady podľa organizácie zatkli 47 zahraničných protibetských aktivistov a 22 zahraničných novinárov bolo napadnutých. "MOV nesie za spomínanú situáciu hlavnú zodpovednosť,“ vyhlásil Ménard na tlačovej konferencii v Paríži. Podľa Ménarda "šéf MOV Jacques Rogge je zbabelcom" a vyzval demokratické krajiny, aby Belgičanovi nepredĺžili v roku 2009 mandát. Organizácia tiež vyzvala, aby sa svet zamyslel nad spôsobom, akým rozhoduje o udeľovaní organizácie OH vzhľadom na to, že v roku 2014 sa olympijské hry budú konať v ruskom meste Soči.
Slepému novinárovi dnes súd vo Francúzsku vymeral mesačný podmienečný trest za jazdu pod vplyvom alkoholu a bez vodičského preukazu. Okrem podmienky dostal novinár tiež pokutu vo výške 500 eur (15 063 Sk). Rovnaký trest čakal aj na majiteľa auta, ktorý sedel počas jazdy vedľa nevidiaceho novinára a tiež mu v krvi zistili prítomnosť alkoholu. Päťdesiatdvaročnému fotografovi ešte okrem spomínaného trestu odobrali na päť mesiacov vodičský preukaz. Dvojicu zatkli 25. júla v skorých ranných hodinách. Ich veľmi pomalá a kľukatá jazda bola podozrivá policajnej hliadke. Policajti ich preto zastavili a vykonali im dychovú skúšku. Okrem prekvapenia, že vodič automobilu je slepý, obom zistili dvojnásobne prekročenú hladinu alkoholu v krvi, ktorá je povolená vo Francúzsku. "Skutočne som chcel šoférovať. Vyslovil som svoje želanie a on (majiteľ auta) súhlasil," uviedol na súde 29-ročný novinár. Ako povedal fotograf, počas jazdy videl šťastnú tvár novinára a po celý čas držal jednu ruku na ručnej brzde a jednu ruku na volante.
© 2008, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.
SPORT 5, prvý český televízny kanál zameraný výhradne na motoristický šport a motorizmus, pripravil na prvý septembrový týždeň novú diskusnú reláciu. Polhodinová diskusná relácie na aktuálnu tému s názvom „O čem se mluví“ sa bude vo vysielaní SPORT 5 objavovať pravidelne každý týždeň od 4. septembra. Hosťom premiérového vydania programu bude jazdec automobilky Mercedes-Benz v europskej sérii formule 3 Erik Janiš. Moderátori so svojimi hosťami v novom programe SPORT 5, „O čem se mluví“, budú venovať vždy jednej atraktívnej a zároveň aktuálnej téme, pričom budú stále štyri tematické okruhy programu. Tri z nich– Zákony a vyhlášky, Motoristický šport a Technika – sa budú venovať výhradne motorizmu, výnimkou bude štvrtý tematický okruh - Voľná disciplína, keďže hostia budú v štúdiu hovoriť na tému, ktorá voľne súvisí s automobilizmom.

Pravdoklamári 12 ?

Pravdoklamári 12 ?
ĽS-HZDS sa ostro ohradzuje proti komentáru pána Daniša v dnešnom vydaní denníka Pravda, v ktorom autor podsúva fakty, ktoré sa nezakladajú na pravde a pozmeňuje skutočnosť vo svoj prospech. Podľa stanov Ľudovej strany-HZDS majú hospodárenie a nakladanie s majetkom strany na starosti hospodár a ústredný tajomník. Preto sa dištancujeme od účelových informácií uvedených v príspevku Daga Daniša.

Monika Zakariásová ,hovorkyňa ĽS-HZDS

EuroArt festival

EuroArt festival

To je TV !

To je TV !

TASR NEWS

TASR NEWS
Tlačová agentúra Slovenskej republiky posúva videoservis, ktorý zaviedla na Slovensku ako prvá agentúra, z polohy testovacieho režimu do režimu obchodného produktu. Na september pripravuje adresnú kampaň. Dnes produkuje TASR do 20 vlastných videí denne v rôznych rozlíšeniach, v piatich formátoch, vrátane formátov pre mobilné telefóny. Generálny riaditeľ TASR Jaroslav Rezník spresnil: "Rád konštatujem, že po testovacej etape boli dni, keď sme vyprodukovali až 30 spotov denne. Pritom máme nielen najširšiu sieť spravodajcov, ale aj 'videospravodajcov' na Slovensku. Videoservisom máme dosah aj na Prahu, Budapešť, Brusel a dokonca Los Angeles. Pred konkurenciou máme predovšetkým značný technologický náskok." TASR ponúka ucelené šoty i surovinu v high quality i low quality. Ako jediná tlačová agentúra na slovenskom trhu poskytuje klientom možnosť vkladania videa prostredníctvom kódu (EMBED) a na základe špecifických požiadaviek aj ďalšie výhody. Napríklad súbory vo formáte MP4 (H.264) či prehrávač videa v zákazníkom zvolenom dizajne tzv. BRANDED PLAYER.

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA
„Prečo by Diana mala byť odfotená kvôli nejakému kokotovi ? To si ju on odfotil, mohol si ju nechať pre seba, aby mohol onanovať! „Čo si to on dovolil ju takto odfotiť? Čo je kokot ?! Rozumiete mi, do piče? Čo ste jej chceli zavolať, či sú to jej cecky? Alebo si cecky požičala od Belohorcovej?!“ Juraj Mokrý " Teraz sme všetci Gruzínci . " John McCain „Vedľajšia Bevelaguova pracovná činnosť naznačuje záujem o problematiku relácie. Aktivity, ktorým sa venoval, mu asi neotvoria dvere do hlavnej spravodajskej relácie, ale pre Črepiny s hviezdičkou môže byť ako redaktor prínosom.“ Tatiana Tóthová,hovorkyňa TV Joj „Keď som premýšľal, aké meno dcérke dám, napadla mi práve slivovička. Keď som ju však uvidel, rozhodol som sa inak." Bolek Polívka " Bral som drogy osemnásť rokov, ale nikdy som nebol na tom tak zle, aby som mohol vyhlásiť, že Kaiser Chiefs je dobrá skupina. To platí pre všetky kapely, kde skladby píšu bubeníci. A Amy Winehouse je opustená kobyla. " Noel Gallagher "Niekedy strácame trpezlivosť. Rád by som pripomenul všetkým cudzím vlastníkom energetických monopolov, že existuje článok 20 Ústavy SR, ktorý hovorí, že vo verejnom záujme sa dá vec vyvlastniť. Ak by pokračovali, teraz nejde len o Enel, ale o postoj zahraničných vlastníkov energetických monopolov, v politike, ktorá je v zásade proti politike štátu, proti záujmom tohto štátu, jeho ľudí, teda proti verejnému záujmu, my sa nebudeme ostýchať a použijeme aj takéto krajné prostriedky do budúcnosti. Slovensko nemôže byť energeticky bábková krajina. " Robert Fico "Na strednej škole som mal učiteľa angličtiny, ktorý mi povedal, že v živote nikdy nič nedosiahnem. Teraz si spomínam na takéto drobnosti. Zábavné." Michael Phelps " Musíme trošku viacej cvičiť našu armádu, aby sme si skutočne nedali zobrať naše územie. Veľkomaďarský šovinizmus na čele s Viktorom Orbánom zbrojí a chystá sa obrať Slovenskú republiku o naše územie. Všetci hovoria o politickej autonómii, ale skutočná pravda je v tom, že sa chystajú na druhé Kosovo v strednej Európe, a to druhé Kosovo by malo byť južné Slovensko. Tak si nalejme čistého vína Slováci.“ Ján Slota "Pán Muňko spĺňa všetky podmienky, aby viedol Sociálnu poisťovňu." Katarína Kližanová Rýsová „Vážený pán predseda vlády SR, čo viete o textilnom priemysle?“ Daniela Žuffová , šéfka odborového zväzu pracovníkov textilného, odevného a kožiarskeho priemyslu

21. 8. 2008

Reklamná pauza, teraz sa môžete ísť....

Reklamná pauza, teraz sa môžete ísť....

Ctihodní občania

Ctihodní občania
„Ôsmi z nich neboli nikdy trestaní, pre mňa to neboli pápayovci, ale občania, ktorí tragicky zahynuli, a ja si ctím každého občana.“ To nepovedal o Pypayovcoch gangster a vrah, ale Vojtech Miklós . Ten Vojtech Miklós, ktorý je verejnosti známy ako nový člen správnej rady bratislavského Slovana a šéf firmy Šport Progress, ktorá je marketingovým partnerom Slovenského futbalového zväzu Asi tento partner Slovenskej televízie hovorí o úplne iných ľu´doch ako tých, u ktorých sa dokazateľne našla "evidenciu platenia výpalného. Je tiež pravdepodobné, že pre Vojtecha Miklósa je vydieranie, biele kone, prostitúciu, prevádzačstvo aj kšefty s drogami a kradnutými autami úplne normálny biznis.
Takisto vraždy.
Aspoň vieme, ako Vojtech Miklós zmýšľa .
Tibor Pápay ,Zoltán a Erik Csehovci, Róbert Sárközi ,Tibor Kardos - Fényelvü ), Zoltán Godány , Štefan Csóka , Norbert Varga , Pál Ábrahám , a Peter Rosa boli úplne neškodní občania , v Dunajskej strede a okolí mimoriadne obľúbený.

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS
Prípad bývalej novinárky považskobystrického regionálneho týždenníka Aspekt Jany Teleki, ktorú súdia za hrubú urážku verejného činiteľa a ohováranie tlačou, dnes začal odznova pojednávať Okresný súd v Trenčíne. Žaloba sa týka desať rokov starých článkov o údajných praktikách bývalého primátora Považskej Bystrice Ľuboša Lackoviča. Hneď po výpovedi novinárky sa však pojednávanie skončilo, Teleki namietala zaujatosť všetkých sudcov v Trenčianskom kraji, vec posúdi Najvyšší súd (NS) SR. Medzi poškodenými je totiž okrem exprimátora Lackoviča aj jeho sestra – predsedníčka Okresného súdu v Považskej Bystrici Helena Loduhová a jej manžel. Žaloba voči Teleki bola podaná v apríli 2001, odvtedy sa vecou zaoberalo už viacero sudcov. Predmetom obžaloby sa stal článok, za ktorý má byť podľa prokuratúry Teleki zodpovedná ako šéfredaktorka a satirická báseň z roku 1998, ktorú napísala priamo Teleki. V nich sa uvádza, že primátor praktizuje „hyenizmus“ v meste za priamej účasti svojej sestry. Lackovič údajne nehospodárne narábal s majetkom mesta a za mestské si nechal postaviť dom pre seba aj pre švagra Loduhu. Každý z trojice žiada stotisícové (3 319 €) odškodné za nepravdivý údaj, ktorý ohrozil vážnosť ich osôb. Teleki sa bráni tým, že nebola v tom čase zodpovednou šéfredaktorkou, ale len konateľkou, ďalej že trestné stíhanie za satiru bolo už v roku 1999 skončené, pretože nešlo o trestný čin a že za satiru nemôže byť nik súdený. „To by potom satirici permanentne páchali trestnú činnosť,“ povedala na súde. Navyše paragraf „útoku na verejného činiteľa tlačou“ bol podľa nej v roku 2003 pre rozpor s ľudskými právami zrušený. Sudkyňa Loduhová sa po skončení pojednávania pozastavila nad tým, že Teleki nie je ani po desiatich rokoch potrestaná.
© 2008, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

STV NEWS

STV NEWS
Slovenská televízia bude 1. septembra naživo vysielať otvorenie 89. sezóny v Slovenskom národnom divadle. Priamy prenos zo Sály opery a baletu novostavby SND sa začne v netradičnom čase, o 19:45. Prvým predstavením novej sezóny bude opera Eugena Suchoňa Krútňava, ktorú režijne naštudoval Juraj Jakubisko. V hlavných úlohách sa predstavia Miroslav Dvorský, Iveta Matyášová a Ján Galla. Za dirigentský pult sa postaví Dušan Štefánek, ktorý povedie zbor a orchester Opery SND. Podľa informácií hovorkyne SND Zuzany Golianovej operu Krútňavu po prvý raz inscenovali v roku 1949, v Jakubiskovom podaní je to už jej piate naštudovanie. Uvádzali ju divadlá doma, v Budapešti, Moskve, Berlíne, Mníchove, Lipsku či Antverpách. Opera prenesie divákov do obdobia krátko po prvej svetovej vojne, do malej horskej dedinky. Je to príbeh o tom, ako môže láska dohnať až k vražde. Krútňava je galériou ľudových tancov, zvykov, tradícií a ľudových piesní. V novostavbe SND mala Suchoňova najznámejšia opera premiéru 14. apríla tohto roku, uviedli ju pri prvom výročí otvorenia novostavby Slovenského národného divadla.
© 2008, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

TOP OF THE POPS

TOP OF THE POPS

1.*TELEVÍZNE NOVINY- Markíza-16.8.2008; 2.*DNES -Markíza- 15.8.2008 ; 3.*Športové noviny- Markíza -17.8.2008 ; 4. V údolí divých ruží: Srdcia vo vetre -Markíza- 13.8.2008 ;5.*NOVINY -TV JOJ -17.8.2008; 6.PROMINENTI- Markíza -17.8.2008 ; 7.Letný dom- Markíza -14.8.2008 ; 8.Pošta pre teba -Jednotka -16.8.2008 ;10.Danielle Steelová: Príď, láska, k nám -Jednotka -11.8.2008; 11.*Góly body sekundy -Jednotka -16.8.2008 ;12.*Počasie dnes -Markíza- 15.8.2008 ;12.MAYDAY: Stav núdze Markíza -11.8.2008 ; 13. Starsky a Hutch -Markíza -15.8.2008 ;14. Atómový vlak -Jednotka -17.8.2008; 15.Komisár Rex: Opäť v akcii -Markíza- 17.8.2008 ;16 .Tristan a Izolda Markíza 16.8.2008; 17. Pompeje: Apokalypsa 1/2 -Markíza- 12.8.2008 ; 18. Prci, prci, prcičky 2 -Markíza -17.8.2008; 19.C.S.I.: Kriminálka New York III. -TV JOJ -17.8.2008 ;20.*Správy STV- Jednotka- 16.8.2008

Pozn.Pri reláciách opakujúcich sa každý deň (spravodajstvo, šport, sitcom a pod.) je uvedená relácia s najvyššou hodnotou ratingu za celý týždeň ; © Výskum programu STV

Kremeľ stále stojí...

Kremeľ stále stojí...

20. 8. 2008

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Medzinárodný tlačový inštitút (IPI) je znepokojený obmedzeniami, ktoré zaviedli ruské jednotky voči novinárom pokrývajúcim konflikt v Gruzínsku. "Gruzínskym a zahraničným novinárom zabraňujú v prístupe do niektorých častí Gruzínska pod ruskou kontrolou vrátane mesta Gori a Južného Osetska," uviedol v utorok IPI vo vyhlásení. Cesty do Gori sú podľa inštitútu zablokované ruskými tankami a vstup do mesta sa nepovoľuje novinárom, ktorí nemajú akreditáciu od ruského ministerstva zahraničia. IPI vyzvala všetky zodpovedné úrady oboch strán, aby novinárom nebránili v práci a aby zaistili ich bezpečnosť. IPI tiež dostal informácie, že ruský armádny personál vyraboval budovu gruzínskej rozhlasovej a televíznej stanice v západnom Gruzínsku. Údajne odniesli počítače a videozariadenia, aby novinárom zabránili vo vysielaní. IPI má tiež správy, že minulý týždeň juhoosetskí vojaci zbili a okradli dvoch českých novinárov. Od začiatku konfliktu medzi Ruskom a Gruzínskom zahynulo podľa IPI päť novinárov a pracovníkov médií.

Hebron / ilustračná snímka/

Izraelské bezpečnostné sily v stredu prehľadali a zatvorili tri rozhlasové stanice v Hebrone na Západnom brehu. Izraelčania podľa svedkov prehľadali kancelárie, skonfiškovali zariadenia a zadržali najmenej dvoch ľudí. Podľa informácií agentúry AFP rozhlasové stanice neboli napojené na žiadnu z palestínskych frakcií. Hovorca izraelskej armády zásah potvrdil s tým, že sa zameriaval na nelegálne vysielače, ktorých frekvencie rušia prevádzku médií.

Annalisa Silvestro

Televízne programy z lekárskeho a nemocničného prostredia obsahujú toľko chýb, že by podľa talianskej zdravotníckej skupiny nemali byť v krajine vysielané. Prezidentka Národnej federácie lekárskych univerzít Annalisa Silvestro týmto vyjadrením reaguje na americké televízne seriály Pohotovosť (1994), Doktor House (2004), Klinika Grace (2005), Scrubs (2001) či niektoré seriály domácej produkcie. "Programy vytvárajú u ľudí veľmi nepresný pohľad na medicínu. Ide o dezinformáciu," uviedla Silvestro. Neuviedla však, či sa jednotlivé lekárske organizácie odhodlajú aj k aktívnemu protestu.

© 2008, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Syndikát novinárov Českej republiky sleduje so znepokojením predaj akcií spoločnosti Economia, ktorá je vydavateľom prestížneho denníka Hospodářské noviny, týždenníka Ekonom a celého radu odborných časopisov. Súčasným akcionárom Economie je nemecká spoločnosť Handelsblatt, ktorá sa rozhodla opustiť český mediálny trh a svoje akcie predať. Jedným z uchádzačov o ne je aj akciová spoločnosť Mladá fronta (nezamieňať s denníkom MF Dnes), ktorej vlastnícke pomery a hospodárenie sú neprehľadné, čo zaváňa špekuláciami, že ide o pranie špinavých peňazí.Ako súčasný akcionár Mladej fronty v súčasnosti figuruje spoločnosť European Finacial Services (do roku 2006 European Trust Services), ktorého prezidentom je Alick Lawrence, majiteľ adkovátskej kancelárie na miniatúrnom karibskom ostrove Dominica, kde firma oficiálne sídli. Mladá fronta a.s. neoveruje náklady časopisov, ktoré vydáva a opakovane tak porušuje zákon, tým že nepredkladá výročné správy o hospodárení. Výsledky jeho podnikania sú tak utajené a je preto nejasné, z akých prostriedkov financuje svoje projekty, ako je napríklad bezplatný denník E15, ktorého strata sa podľa odborníkov pohybuje na úrovni približne 100 miliónov českých korún.Mladá fronta a.s. publikovala v minulých dňoch správu, že o nákup akcií nemá a nikdy nemala záujem, táto správa je však podľa syndikátu nepravdivá. Má len zahaliť a odvrátiť pozornosť médií od tejto finančnej operácie. Záujemcom o kúpu akcií Economie a.s. je teda niekto, kto sa nemôže ku svojim investíciám prihlásiť a sprostredkovateľom je firma s neprehľadným vlastníctvom. Syndikát novinárov Českej republiky sledujete tento vývoj s obavami a vyzýva predstaviteľom akciovej spoločnosti Handelsblatt, ktorí doposiaľ zaručovali kvalitu a serióznosť výroby akciovej spoločnosti Economia, aby prerušili jednanie so zástupcami Mladej fronty a.s. Aj pre doterajších vlastníkov by malo byť neprijateľné, aby predali seriózne vydavateľstvo s demokratickou tradíciou pochybnému záujemcovi, a ohrozili tak slobodu slova v Českej republike. Českí novinári informovali o tejto veci aj Nemecký syndikát novinárov DWJ.

Copyright © ČTK 2008

SLOVAK DIGITAL NEWS

SLOVAK DIGITAL NEWS
Dňa 20. augusta 2008 Telekomunikačný úrad SR (TÚ SR) zverejnil vo svojom vestníku, v jednom celoštátnom denníku (Hospodárske noviny) a na http://www.teleoff.gov.sk/sk/Vyb.konania/Vyzva/index.html výzvu na predkladanie ponúk do výberového konania. Výzvou začína výberové konanie na prevádzkovateľa (riadneho) digitálneho terestriálneho televízneho vysielania (DVB-T), resp. prevádzkovateľa prvých dvoch multiplexov. Záujemcovia musia svoje ponuky doručiť úradu najneskôr do 20. novembra 2008 do 13,30 hod. Víťaz výberového konania bude musieť začať s komerčnou prevádzkou najneskôr do jedného roka od nadobudnutia právoplatnosti povolenia. Predložené ponuky vyhodnotí päťčlenná výberová komisia, ktorej členov vymenuje predseda TÚ SR. Výberová komisia určí poradie uchádzačov podľa podmienok stanovených vo výzve. Stanovené poradie bude podľa zákona pre úrad záväzné. Kritériá výberu, ich váha a hodnotenie sú presne definované vo výzve, čím je zabezpečená maximálna transparentnosť celého procesu. Podľa zákona o digitálnom vysielaní TÚ SR môže začať výberové konanie najskôr 30 dní po nadobudnutí účinnosti plánu prechodu z analógového na digitálne vysielanie. Plán nadobudol účinnosť 1. mája 2008. TÚ SR pred začatím výberového konania analyzoval skúsenosti krajín, v ktorých už takéto výberové konania prebehli a následne otvoril verejnú diskusiu o podmienkach výberového konania. Digitálne vysielanie (DVB-T) najneskôr v roku 2012 úplne nahradí doterajšie analógové televízne vysielanie. DVB-T vytvára priestor pre vznik nových televízií, zvýšenie konkurencie na mediálnom trhu a tým aj tlak na zvýšenie kvality programov televízii. Divákom prinesie, okrem možnosti prijímania viacerých programov, zásadné zvýšenie kvality prijímaného televízneho vysielania v tzv. štúdiovej kvalite, interaktívne ovládanie vysielania samotným divákom, prípadne aj perspektívne poskytovanie služieb mobilnej televízie, internetových služieb a služieb elektronickej verejnej správy. Pre divákov, ktorí prijímajú analógové televízne terestriálne vysielanie, táto zmena bude znamenať potrebu zaobstarania televízora so zabudovaným digitálnym (DVB-T) tunerom, alebo prídavného zariadenia tzv. set-top-boxu. Ceny týchto zariadení neustále klesajú.

Podľa nepotvrdených informácií by mala štátnu kampaň na podporu rozšírenia DVB-T digitálneho vysielania robiť agentúra IMMO-KONCEPT spol. s r.o. , ktorá realizovala aj volebnú kampaň SMER-u. Jej spolumajiteľom je Igor Kováč. Režíroval televízne inscenácie a filmy ako O JANKOVI KĽÚČIAROVI, SNY PODĽA RENOIRA ,SCENÁR a SVETLO , podľa scenára Mareka Maďariča. Pracoval aj pre agentúru Fedora Flašíka Donar.

Na mape Slovenska sa čoskoro objaví nová obec s názvom Digitálne Uhrovské Podhradie. Dedina s terajším názvom Uhrovské Podhradie pri Bánovciach nad Bebravou si nový prívlastok zaslúžila za to, že sa stala prvou digitálnou obcou v rámci projektu Digitálne Slovensko. Cieľom projektu je priniesť digitálny a satelitný TV signál do ťažšie prístupných kútov Slovenska, a to ešte pred vypnutím analógového vysielania v roku 2012. Zároveň má pomôcť občanom, ktorých by nákup zariadenia pre príjem digitálneho signálu neúnosne zaťažil. Nový názov obce, ktorá bola až do 8. augusta bez akéhokoľvek televízneho a rozhlasového signálu, by mal toto prvenstvo navždy pripomínať. V nedeľu sa v Podhradí uskutoční nedeľný happening, ktorým sa dlhodobý projekt digitalizácie obcí a miest oficiálne začne. Následne v utorok zástupcovia prvej digitalizovanej obce Uhrovské Podhradie doručia oficiálnu žiadosť o trvalé premenovanie obce na Ministerstvo vnútra SR. Informácie agentúre SITA poskytol Richard Kvasňovský z PR agentúry Action Global Communications.

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS
Novým riaditeľom Tlačového a informačného odboru Úradu vlády SR sa od 19. augusta 2008 stal Branislav Ondruš. Tlačový a informačný odbor Úradu vlády SR (TIO ÚV SR) súčasne informoval, že doterajšia riaditeľka TIO ÚV SR Silvia Glendová pôsobí naďalej vo funkcii hovorkyne predsedu vlády a vlády SR.

Životopis Branislava Ondruša: Branislav Ondruš sa narodil 28. marca 1973 v Levoči. Vyštudoval politológiu na Filozofickej fakulte Univerzity Komenského v Bratislave. Absolvoval aj študijný pobyt na univerzite Thames Valley v Londýne, zameraný na európske politické systémy. Po novembri 1989 spolupracoval so študentským týždenníkom Zmena a popri štúdiu na vysokej škole písal do Pravdy. Bol prezidentom Mladej demokratickej ľavice. Po ukončení vysokej školy začal pracovať v televízii Markíza, kde moderoval hlavnú spravodajskú reláciu a bol ekonomickým redaktorom. V Strane demokratickej ľavice (SDĽ) bol členom Republikového výboru, jej hovorcom a podpredsedom. Po odchode zo SDĽ bol od 1. februára 2002 mesiac predsedom mimovládnej organizácie Partnerstvá pre prosperitu. Potom sa opäť vrátil do médií a od začiatku vysielania TV JOJ (od 2. marca 2002) doteraz bol posilou v moderátorskom spravodajskom tíme.

Copyright © TASR 2008

Niektorí nechcú, on áno

Niektorí nechcú, on áno

Vážený pán Mgr. Bohumír Bobocký predseda Rady STV

Dovoľujem si Vás oboznámiť s mojim Stanoviskom k vývoju v STV (priložené v prílohe a zverejnené na stránke) http://medialne.etrend.sk/televizia/clanok.php?clanok=5678

ktoré vyjadruje moje rozhodnutie kandidovať za člena Rady STV.

Ubezpečujem Vás, že po mojom zvolení budem razantne presadzovať záujmy širokej verejnosti, koncesionárov, Zákon o STV a najmä nápravu panujúceho stavu.

Ak Rada STV dovtedy nenájde silu pomenovať problémy tohto verejno-právneho média, neučiní kroky vedúce k náprave a bude otáľať s vyjadrením nedôvery generálnemu riaditeľovi a jeho „tzv. top-manažmentu“ som pripravený, aj na základe osobností a inštitúcií mne vyjadrujúcich podporu, navrhnúť na prvom zasadnutí, na ktorom budem prítomný, okamžité odvolanie GR STV, pána Nižňanského.

Dúfam, že ste si vedomý, aké nielen finančné ujmy tým môžu STV vznikať. Spolieham, že moje stanovisko pochopíte a v skorej budúcnosti budeme môcť spolu komunikovať v prospech ozajstného progresu v Slovenskej televízii.

S pozdravom Daniel Mikletič

Daniel Mikletič: Stanovisko k vývoju v Slovenskej televízii

Vývoj v Slovenskej televízii sa opäť neuberá želaným smerom. Napriek vyhláseniam a prí-sľubom z projektu nového Generálneho riaditeľa STV o vytvorení „tvorivej autorskej dielne“ je súčasný stav viac než zakonzervovaný a divák dosiaľ nepostrehol očakávané zmeny. Nenastáva proklamovaná zmena k posilneniu vlastnej tvorby, konsenzu s odbornou verej-nosťou, zástupcami tvorcov, umelcov, autorov, interpretov či umeleckých stavovských orga-nizácií, profesných skupín a podobne. Nižňanského predstava o sľubovanej „materskej lietadlovej lodi“ končí kdesi v horných kajutách vo všeobecnom veselí, streľby štartovacej pištole a šampusu, pri potápajúcom sa Titanicu. Informácie prenikajúce zo STV sú znepokojujúce a hovoria o príkrom odklone od národ-ného charakteru média verejnej služby – nové formáty a programy sú opäť bez konkurzu zadávané do externého prostredia, opäť sa vraj nakupujú drahé zahraničné licencie, miesto posilňovania vlastných kapacít sú zákazky (napr. dabingu) údajne zadávané podivným „garážovým“ firmám, neprehľadné sú finančné toky, nie je definovaná stratégia programovej koncepcie, nekoncepčne pôsobia programové zmeny a zaradenie nových formátov do jesennej vysielacej štruktúry, absentuje predstava o Programovej štruktúre od roku 2009, uspatá je aj vízia prechodu k verejno-právnemu multiplexu, nie najšťastnejšia je komunikácia s Radou STV. Generálny riaditeľ STV doteraz nepredložil novú organizačnú štruktúru, napriek prísľubom neoboznámil Radu STV so svojim tzv. „top-manažmentom“, neobmedzil počet riaditeľov, nezrušil podozrivé dcérske spoločnosti, neprijíma dôsledne opatrenia k profesionalizácii ľudských zdrojov, zvýšeniu výrobných kapacít, skvalitneniu úpadku spravodajstva a publicistiky, programovej skladby v prospech vlastnej tvorby. Podľa mojich informácií sú námety väčšiny slovenských tvorcov a producentov odkladané na neurčito... V STV panuje znovu atmosféra arogancie moci. Všetky sily a prostriedky boli venované štartu okruhu Trojka, ktorý však dosahuje len nedostatočné pokrytie územia Slovenska, nahráva komerčným zámerom súkromným distribučným spoločnostiam, marginálne oslovuje divákov a jej „poolympijská“ budúcnosť je viac než nejasná. Je „verejným tajomstvom“, že Slovenské televíziu riadi vlastne niekto iný. Všetci noví „Nižňanského muži“ a jedna ženská „rozprávková bytosť“ sú akoby v súkolí ďalšieho tunelovania inštitúcie patriacej širokej verejnosti. STV potichu opúšťajú poslední zamračení nositelia zvyšku svojich názorov. Chodbami v Mlynskej doline, ako bludný Holanďan s výzorom zneužitého maskota, chodí poradca, ktorý zrazu nemá komu radiť. Radoví zamestnanci STV mlčia a potajmo krútia hlavami nad častými neprofesionálnymi zásahmi do výroby a neefektívnym nakladaním prostriedkov pri realizácii programov. Rada STV čaká v pozícii „mŕtveho chrobáka“ na plnenie zákonných povinností riaditeľa, po čiastočnej listovej prestrelke s ním možno upadá do letargie. Jej zloženie je však azda závislé na politickom „požehnaní“ názorov, preto čaká na výstupy z koaličných rád. V augustových sparnách však zatiaľ niet politickej vôle čosi v STV meniť. Všeobecne panujú názory, že buď by sa mala STV „samo-očistiť“, či na strane druhej „samo-zničiť“. Tieto skutočnosti ma mrzia, a to aj preto, že pred voľbou riaditeľa som mu bol čiastočne nápomocný. Zhodou náhod som mu do jeho kandidátskej prezentácie poskytol moju predstavu o sektore zábavy a hudby vyplývajúcu z dôslednej analýzy televízií verejnej služby v Európe. Ako mnohí iní, som veril, že to myslí úprimne. Zmýlil som sa! Preto som sa rozhodol, po zrelom uvážení, kandidovať za člena Rady STV. Uvedomujem si, že toto moje rozhodnutie, nie je možné bez podpory. Nakoľko nie som (a nikdy som nebol) členom žiadnej politickej strany, dúfam len v podporu jednotlivcov, osobností a subjektov, ktorých si vážim a verím, že im ešte stále nie je Slovenská televízia ľahostajná. Preto som po podaní návrhu do NR SR, všetkými dostupnými cestami (mailom, telefonicky, osobne) oslovil niektoré inštitúcie, organizácie a najmä osobnosti s prosbou o vyjadrenie podpory mojej kandidatúry. Ďakujem za prvé povzbudivé reakcie a verím, že sa pridajú aj ďalší, ktorí pociťujú stav v Slovenskej televízii za kritický. Toto stanovisko zasielam všetkým dostupným redakciám a médiám na Slovensku s nádejou, že bude tlmočené širokej verejnosti, koncesionárom, všetkým, ktorí STV platia a tým, čo by mali dbať na jej riadne fungovanie v rámci platných zákonov. Daniel Mikletič

Daniel Mikletič (1959) - absolvent Filozofickej fakulty Univerzity Komenského, Odbor žurnalistika- scenárista, textár, producent a režisér- dramaturg STV v rokoch 1989 až 1991- spolupracujúci na desiatkach projektov vo všetkých TV na Slovensku