DALITO!

19. 7. 2008

"Weird Al" Yankovic na dnešok

"Weird Al" Yankovic na dnešok

Ach, tie titulky

Ach, tie titulky

Stovky mŕtvych tučniakov vyplavuje na tropické pláže
Therrien povedie tučniakov ďalšie tri roky

STV NEWS

STV NEWS
Slovenská televízia odvysiela zajtra v nedeľu o 9:30 h na Dvojke Slávnostnú svätú omšu z dostihovej dráhy Randwick v Sydney pri príležitosti XXIII. ročníka Svetových dní mládeže, ktoré sa konajú v Austrálii. Eucharistii bude predsedať pápež Benedikt XVI. Téma Svetových dní mládeže vychádza z verša Skutkov apoštolov: „Keď zostúpi na vás Svätý Duch, dostanete silu a budete mi svedkami“ (Sk 1, 8). Symbolmi stretnutia sú Mariánska ikona, kríž a aborigénska palica. Na slávnostnej záverečnej sv. omši bude aj skupina pôvodných obyvateľov – aborigénov. Organizátori očakávajú, že celkovo sa na podujatí zúčastní viac ako pol milióna mladých ľudí zo všetkých kútov sveta. Slovensko bude zastupovať asi 200 mladých pod vedením žilinského biskupa Tomáša Galisa a košického eparchu Milana Chautura. Svetové dni mládeže nadväzujú na tradíciu stretnutí, ktorú založil Ján Pavol II.

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS
Občianske združenie LUX communication, zamerané na evanjelizáciu v médiách, má nového výkonného riaditeľa. Stal sa ním Tomáš Straka (1978). Predchádzajúci štatutárny zástupca občianskeho združenia Marek Poláček sa po troch rokoch vzdal funkcie, keďže bol zvolený za riaditeľa katolíckej televízie LUX. Tomáš Straka študoval audiovizuálnu komunikáciu v Paríži, v štúdiu LUX pracuje od roku 2005. Intenzívne sa venuje tvorbe hudobnej relácie Poltón a výrobe videoklipov z prostredia gospelovej hudby. Pri rozbiehaní televízie LUX bol zodpovedný za vzhľad grafiky, zvučiek a relácií novej televízie. Občianske združenie LUX communication vzniklo v roku 1993 vďaka podpore americkej a slovenskej biskupskej konferencie. Od začiatku sa venuje nahrávaniu gospelovej hudby, organizovaniu hudobného festivalu Verím Pane, výrobe televíznych relácií, ako aj produkcii dokumentárnych a hraných filmov s kresťanskou tematikou. LUX communication je tiež jedným zo zakladajúcich členov televízie LUX.

Kde bolo tam bolo, ako dobre nám bolo

Kde bolo tam bolo,
ako dobre nám bolo
Správy STV -Jednotka -18.07.2008- 182 tisíc divákov,
4,0 % sledovanosť , 15,0 % share

Superstar Sk vs. svet again

Superstar Sk vs. svet again
IFPI SR Hitparáda - RADIO TOP 100 - Týždeň - 2008/28

1. I.M.T. SMILE-MÁM KRÁSNY SEN 2. WILL.I.AM & COLE CHERYL-HEARTBREAKER 3. MIRGOVÁ DOMINIKA-SKORO AKO V SNE 4. RIHANNA-TAKE A BOW 5. DUFFY-MERCY 6. MORANDI-ANGELS 7. DESMOD-LAVÍNY 8. NO NAME-DUŠA A JA 9. TWiiNS-I DON´T KNOW 10. MADONNA-GIVE IT 2 ME 12. ĎURICA ADAM-BEZ SERVITKY 14. MISHA-AFRODIZIAKUM 22. LIESKOVSKÝ, MILAN-ELENYA 27. DESMOD-ZOBER MA DOMOV 28. JAROŠ MIRO-OBYCAJNY 29. ŽBIRKA MIRO-DAJ MI 37. PREDNÁ ZDENKA-KAM MÁ ÍSŤ 38. SMATANOVÁ ZUZANA-ČEREŠNE 39. KRISTÍNA-VRÁŤ MI TIE HVIEZDY 41. TEAM-MIESTO 42. GRIGOROV ROBO-JA VIEM 47. KNECHTOVÁ KATKA-DO BATOŽKA 65. POLEMIC-VIERA 76. KOMAJOTA-ANJEL 82. CMORIK PETER-ČO TO ZNAMENÁ 83. MATELLO-SRDCE MOJE 100. KOMAJOTA-ŽOLÍK

18. 7. 2008

To je TV !

To je TV !

TASR NEWS

TASR NEWS
Tlačová agentúra Slovenskej republiky uzavrela prvý polrok tohtoročného hospodárenia s plusovým výsledkom. Zopakovala tak výsledok z prvej polovice roku 2007, keď sa po niekoľkých rokoch prepadu prvýkrát dostala do plusových čísiel. Podľa generálneho riaditeľa TASR Jaroslava Rezníka je to výsledok tvrdej práce všetkých zamestnancov a spolupracovníkov tlačovej agentúry, ako aj nastavenia prísnych opatrení a parametrov, ktoré nové vedenie urobilo pred vyše rokom. „Zefektívnili sme výdavky a snažíme sa o stále vyššie výnosy. Znížili sme stav obslužného personálu a posilnili tím výkonných redaktorov, pričom ešte viac ideme obsadzovať regióny. Vyvíjame neustále nové produkty a ako prvá agentúra na Slovensku sme začali s videospravodajstvom“, dodal.Zdôraznil, že práve v segmente videospravodajstva napreduje TASR míľovými krokmi a od septembra sa stane tento produkt TASR vážnym predajným artiklom agentúry, ktorý je technologicky pripravený tak, ako žiaden podobný v tomto mediálnom priestore.„Z TASR sa za vyše roka stala progresívna agentúra, ktorá je už dnes na najlepšej ceste stať sa lídrom v celom agentúrnom spravodajstve. Napriek veľkým investíciám, ktorými sme dobiehali roky stagnácie, sme v pluse a taký výsledok chceme mať aj na konci kalendárneho roka“, uzavrel Jaroslav Rezník.
Copyright © TASR 2008

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA
"Vzhľadom na nižšiu úroveň profesionality niektorých článkov uverejnených v poslednej dobe v denníku Hospodárske noviny, Smer nebude na vaše fikcie a ,overené‘ informácie reagovať.“ Katarína Kližanová Rýsová,hovorkyňa Smeru " Nemyslím si, že by niekoho čokoľvek v týždenníku .týždeň mohlo uraziť, preto nebudeme komentovať kvalitu tohto časopisu, ani ich veľmi nízke čísla predaja.“ Jana Benková,hovorkyňa SNS "Ktokoľvek navštívil Darfúr, stretol sa s predstaviteľmi a videl etniká a kmene vie, že všetky tieto veci vrátane etnických čistiek sú lži." Umar Hasan al-Bašír , Sudánsky prezident "Niektoré z posledných krokov Ruska sú poľutovaniahodné a ja budem o nich rád neskôr hovoriť, nevynímajúc obmedzenie dodávok ropy pre Československo po tom, ako nám odsúhlasili vybudovanie obrannej vojenskej základne." John McCain "Pán Borovský odpovedal na novinársku otázku v súvislosti s témou, ktorá už dva týždne rezonuje na celom Slovensku. Je to výnimočný prípad, navyše on sám istý čas v TV Markíza pôsobil. Vo všeobecnosti však platí, že členovia manažmentu TV JOJ sa k interným záležitostiam iných firiem nevyjadrujú.“ Tatiana Tóthová, hovorkyňa Jojky „Dueňas je idiot. Som poriadne nahnevaný. Je zaujímavé, že na Tour dopoval už druhý Španiel. Asi sú menej chápaví. " Pat McQuaid,šéf medzinárodnej cyklistickej únie

ART FILM NEWS

ART FILM NEWS
Tohtoročný Medzinárodný filmový festival (MFF) Artfilm 2008 navštívilo takmer 30.000 návštevníkov. Festival a sprievodné podujatia navštívilo spolu 27.142 návštevníkov a 156 akreditovaných novinárov. Filmoví fanúšikovia si mohli pozrieť spolu 185 krátkych, celovečerných, hraných, dokumentárnych aj animovaných filmov. TASR o tom informoval Martin Šesták z agentúry Forza. Artfilm 2008 sa uskutočnil pod vedením prezidenta festivalu Milana Lasicu, výkonného riaditeľa Petra Svobodu, umeleckej riaditeľky Ľudmily Cvikovej a producenta Jána Kováčika. Navštívili ho desiatky významných hostí z celého sveta. Medzi nimi holandský filmový kritik Peter Von Bueren, Lorna Tee z Variety Asia, nemecký producent Karl Baumgartner, režiséri víťazných filmov z tohtoročného MFF Rotterdam Liew Seng Tat a Omar Shargawi, renomovaná ruská režisérka Larisa Sadilova alebo popredný slovinský režisér Damjan Kozole. Množstvo zahraničných tvorcov prišlo svoje filmy uviesť na festival osobne. Aj tento rok udelil Artfilm niekoľko čestných cien. Ceny Hercova misia si do Trenčianskych Teplíc prišli prevziať talianska herečka Chiara Caselli, protagonista filmov Lawrence z Arábie alebo Doktor Živago Omar Sharif, slovenský herec Ivan Palúch a nórska herečka Liv Ullmann. Festivalové ocenenie Zlatá kamera získali legendárny taliansky scenárista Tonino Guerra, svetoznámy český kameraman Miroslav Ondříček a poľský režisér Krzysztof Zanussi. Nasledujúci, 17. ročník MFF Artfilm sa bude konať v Trenčianskych Tepliciach a v Trenčíne od 26. júna do 5. júla 2009.
Copyright © TASR 2008

SLOVAK FREE MEDIA

SLOVAK FREE MEDIA
Predstavenstvo Združenia vydavateľov periodickej tlače Slovenska s poľutovaním konštatuje, že vylúčenie takmer všetkých významných titulov z informačnej kampane o zavedení eura je ďalším príkladom subjektívneho spolitizovaného rozhodnutia. Zavedenie eura je významnou otázkou, týkajúcou sa celej spoločnosti – ktorá však je, prirodzene, vnútorne štruktúrovaná. Tomu zodpovedá aj štruktúra médií, medzi nimi titulov periodickej tlače. Touto samozrejmou zásadou sa riadia všetci, ktorí sa zaoberajú komunikačnými a informačnými procesmi a v tomto duchu využívajú špecifiká jednotlivých médií. V prípade informačnej kampane na zavedenie eura však zrejme platia iné kritériá. Deje sa tak, hoci ide o verejné zdroje, ktoré sa majú využívať čo najefektívnejšie a verejnosť má právo kontroly. Deje sa tak, hoci je to tiež záležitosť Európskej únie, ktorej orgány sa sotva môžu stotožniť s takýmto prístupom. Deje sa tak, hoci uvedené tituly a ich vydavatelia podporujú zavedenie eura a všetky ďalšie kroky prispievajúce k integrácii Slovenska do európskych štruktúr. Obraciame sa na kompetentných, aby prehodnotili svoje rozhodnutie, ktoré nie je vo verejnom záujme a poškodzuje dobré meno Slovenska.
Hľadanie politického pozadia v rozmiestnení mediálnej kampane o novej mene je podľa splnomocnenca vlády SR pre zavedenia eura Igora Baráta nezmyselné. Reagoval tým na tvrdenia predsedu predstavenstva Združenia vydavateľov periodickej tlače Slovenska (ZVPTS) Miloša Nemečeka, podľa ktorého vylúčenie takmer všetkých významných titulov z informačnej kampane bolo subjektívnym a spolitizovaným rozhodnutím. "V mediálnej kampani sú pre nás hlavným partnerom televízie ako médium s najsilnejším zásahom verejnosti, to vychádza aj z prieskumov verejnej mienky," povedal TASR Barát. Pre toto médium vyčlenili tri štvrtiny finančných prostriedkov. "Na druhom mieste sú rádiá a tlač tvorí len doplnok. Zvolili sme najčítanejší denník, ktorý má navyše najsilnejšie čitateľské zázemie práve medzi ľuďmi s najnižšou mierou informovanosti o eure," uviedol ďalej splnomocnenec. Zavedenie eura je podľa Nemečka významnou otázkou týkajúcou sa celej spoločnosti, ktorá je prirodzene vnútorne štruktúrovaná. Tomu má zodpovedať aj štruktúra médií a medzi nimi titulov periodickej tlače, tvrdí predseda predstavenstva ZVPTS.
Copyright © TASR 2008

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Takmer dve tretiny nemeckých televíznych divákov najviac rozčuľujú reklamné prestávky v programe. Vyplýva to z výsledkov prieskumu verejnej mienky o najväčších mrzutostiach televíznych divákov, ktorý realizoval inštitút TNS Emnid na vzorke 1000 občanov starších ako 14 rokov na objednávku programového časopisu Auf einen Blick. Takmer polovici respondentov (45 percent) prekáža, že sa pri vysielaní reklamy zvyšuje úroveň hlasitosti zvuku. Iba o šesť percent opýtaných divákov menej sa domnieva, že kvalitné relácie nachádzajú miesto v programovej schéme neskoro večer. Deväť percent respondentov má problémy s tlieskaním publika počas hudobných relácií, tri percentá sa nevedia vyrovnať so zmenami v programe na poslednú chvíľu. Dva nové americké seriály káblových televíznych staníc Mad Men a Damages získali dnes v Los Angeles nominácie na televíznu cenu Emmy v kategórii najlepšie dramatické seriály. Tento krok predstavuje prelom v 60-ročnom súperení o najvyššiu poctu v televíznej tvorbe USA. Ceny Emmy sa totiž prirovnávajú k filmovým Oscarom. Seriál Mad Men televíznej stanice AMC je zasadený do sveta reklamy v 60. rokoch minulého storočia a seriál Damages z dielne televízie FX do právnického prostredia s hlavnou hviezdou Glenn Close. Prelomové je, že ide o prvé dva seriály vysielané exkluzívne na inej káblovej televízii než HBO, ktoré nominovali ako najlepšie dramatické seriály. O cenu budú súťažiť s dramatickým seriálom o sériovom vrahovi Dexter (Showtime/CBS), so seriálom Dr. House (Fox) z nemocničného prostredia o cynickom, ale schopnom lekárovi, a so seriálom Nezvestní (ABC). Najlepšie však obišiel seriál v seriáli s názvom 30 Rock, ktorý získal celkovo až 17 nominácií vrátane kategórie za najlepší komediálny seriál. Mad Men nasleduje tesne za ním s celkovým počtom 16 nominácií. 30 Rock, ktorý sa odohráva v zákulisí nakrúcania komediálneho televízneho seriálu, bude bojovať o Emmy so sitkomami The Office, Dva a pol chlapa a s dvojicou seriálov stanice HBO Curb Your Enthusiasm a Entourage. Miniseriál televízie HBO John Adams o druhom prezidentovi USA si vyslúžil 23 nominácií, čiže najviac zo všetkých ostatných programov. Už 60. ročník odovzdávania televíznych cien Emmy za programy primetime (hlavnom vysielacom čase) odvysiela naživo televízia ABC 21. septembra. Udalosť sa bude konať v Nokia Theatre v centre Los Angeles.
Copyright © TASR 2008

17. 7. 2008

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS
Bratislavský okresný súd dnes odročil na koniec septembra pojednávanie v spore na ochranu osobnosti medzi bývalou redaktorkou STV Marcelou Voškovou a exministrom hospodárstva Pavlom Ruskom. Vošková exministra žaluje za hanlivé výroky, ktoré Rusko povedal v máji 2004 na tlačovej besede. Redaktorku vtedy označil za "hlúpu ako tágo" či "nekompetentnú, absolútne diletantskú a amatérsku". Výroky z úst exministra odzneli v súvislosti s reportážou o investícii Kia/Hyundai, ktorú pripravila Vošková a bola odvysielaná v publicistickej relácii Reportéri. Bývala redaktorka o prípade nechcela hovoriť. "K sporu sa nechcem vyjadrovať, kým nebude ukončený. Ťahá sa to už štvrtý rok," uviedla dnes pre agentúru SITA Vošková. Sudkyňa pojednávanie odročila pre neprítomnosť svedkov, ktorí dnes mali vypovedať a následne im udelila poriadkovú pokutu. Pod hrozbou ďalšej pokuty ich predvolala aj na nasledujúci proces. Medzi predvolanými svedkami figuruje aj bývalý moderátor a bývalý vedúci relácie Reportéri Eugen Korda.
Pre všetkých ktorých zaujímajú novinky z hudobného festivalu Bažant Pohoda 2008, ktorý sa uskutoční v piatok 18. júla a sobotu 19. júla v Trenčíne pripravilo Rádio_FM, Slovenský rozhlas 4, špeciálnu webovú sekciu - www.radiofm.sk/pohoda. „Ľudia tu budú môcť nájsť materiály, rozhovory a fotky priamo z Trenčína,“ hovorí riaditeľ Rádia_FM, Dušan Vančo. Návštevníkom webu tak podľa Vanča neuniknú žiadne čerstvé novinky i zákulisné informácie z Bažant Pohody 2008. Sekcia bude spravovaná a obnovovaná priamo z dejiska festivalu, trenčianskeho letiska.
© 2008, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

SLOVAK RADIO NEWS

SLOVAK RADIO NEWS
Verejnoprávny Slovenský rozhlas (SRo) je v súčasnosti ekonomicky menej závislý, v rozhovore pre agentúru SITA to povedala generálna riaditeľka SRo Miloslava Zemková. Veľkú úlohu v tom podľa nej má i nárast príjmov z reklamy, čo spôsobili viaceré zmeny vnútri rozhlasu. "Zároveň sme dokázali presvedčiť klientov, že rozhlas je zodpovedný obchodný partner," uviedla. Šéfka SRo, ktorá sa blíži k polovici svojho päťročného funkčného obdobia, si myslí, že napriek zmene koncesií na platby za odber elektriky, nárastu výnosov z reklamy a vnútorným úsporám, treba pre úplnú nezávislosť SRo ešte veľa urobiť. "Môžem smelo povedať, že je menej ekonomicky závislý,“ povedala Zemková, ktorá ešte vlani toto tvrdenie nechcela vysloviť. Zemková, ktorá do funkcie nastupovala ešte pred nástupom kabinetu Roberta Fica, už dostala viaceré výzvy na odstúpenie. “Niekoľkokrát som bola v takejto situácii, keď som dostala priamo výzvu, že mám nad tým uvažovať," uviedla. Vždy sa však rozhodla, že ostane. Na čelo rozhlasu, ako tvrdí, nebola dosadená za odmenu ani s politickým cieľom. "Bola som zvolená s projektom, ktorý som realizovala, realizujem a idem striktne podľa toho projektu a celý manažment a polovica rozhlasu, určite.“ Polovica rozhlasu podľa nej preto, že nie všetci môžu priamo zasahovať do riadenia. "Kritika je vec, ktorá vás posúva dopredu, treba ju počúvať," myslí si Zemková, ktorá sa s priamymi politickými tlakmi nestretla. Tvrdí, že nikto z politikov jej nevolá s požiadavkami na vysielanie. Ak, tak naopak chcú, aby sa nahratý spravodajský materiál nestrihal, ale pustil sa v spravodajstve, či publicistike celý. Domnieva sa, že je to tým, že všade deklaruje svoju politickú nezávislosť. S tým, že sa niektorý štátny orgán alebo politická strana vyjadrí k SRo, sa však stretáva bežne. K rozhlasu, k jeho fungovaniu sa môže vyjadriť každý, za záväzné považuje to, čo hovorí Rozhlasová rada a zákon. Komunikáciu s Rozhlasovou radou, v ktorej sa od jej zvolenia v apríli 2006 vymenila približne polovica členov, považuje ešte stále za konštruktívnu a to i napriek niektorým "incidentom" a problémovým uzneseniam. "Komunikácia s radou je typ komunikácie, ktorý má isté pravidlá a ktorý je svojím spôsobom trochu zvláštny, ale ja sa snažím byť veľmi korektná," povedala Zemková a pripustila, že niekedy sa nechá aj "vytočiť". Problémom podľa nej je, že Rozhlasová rada má vyššie nároky a tendenciu zasahovať i do vecí, ktoré patria do právomoci generálneho riaditeľa. Verí, že problémy v komunikácii s radou vyrieši dialóg. Okrem kritiky od rady sa podľa Zemkovej vedenie SRo snaží pracovať aj s pripomienkami Výboru NR SR pre kultúru a médiá. Zemková kritiku prijíma a argumentuje tým, že návrhy na iné riešenia sú vždy a vedenie SRo s nimi pracuje. Zemková má vo funkcii generálneho riaditeľa SRo dve prvenstvá - je prvým šéfom, ktorého zvolila Rozhlasová rada a zároveň prvou ženou na čele rozhlasu. Tvrdí, že to, že je ženou, sa nesnaží využívať. Napriek tomu v rozhlase stráži rodovú rovnosť vo funkciách. Dnes už vo verejnoprávnom rozhlase nie sú ženy menej oceňované za tú istú prácu ako muži, dodala Zemková, ktorá svoje doterajšie pôsobenie na čele SRo hodnotí ako "náročné, tvorivé, zaujímavé a obrovskú školu života“.
Krízový manažment splnil svoju funkciu a vystriedal ho manažment zmien, tvrdí po vyše dvoch rokoch pôsobenia na čele verejnoprávneho Slovenského rozhlasu (SRo) Miloslava Zemková. Ako ďalej povedala v rozhovore pre agentúru SITA, krízový manažment bolo jedno z opatrení z projektu, s ktorým ju Rozhlasová rada zvolila v apríli 2006 do funkcie generálnej riaditeľky rozhlasu a trval do trištvrte roku 2007. “Nemožno riadiť inštitúciu dlhodobo krízovo, krízový manažment je manažment, ktorý ak vyrieši krízu, potom sa má stať iným manažmentom - ja by som dnes nazvala manažment SRo ako manažment zmien, čiže dochádza k zmenám a bude dochádzať k ďalším.“ SRo sa prispôsobuje novej legislatíve a aj požiadavkám poslucháčov. Podstatné podľa šéfky SRo je, že rozhlas sa podarilo ekonomicky stabilizovať. Pretrvávajú však problémy vo financovaní stredných vĺn a rozhlas tiež pred sebou tlačí 70-miliónový dlh za vysielače. Nové vedenie SRo pri nástupe zdedilo dlh z roku 2005 vo výške 270 miliónov korún (8 962 358 €). Ako ďalej uviedla Zemková, ktorá má za sebou takmer polovicu z päťročného funkčného obdobia, problémom tohto roku je platenie stredných vĺn. “Dnes už je povinnosť štátu zo zákona vypustená a je to naozaj na rozhodnutí SRo, či na stredných vlnách ostane vysielať." SRo v tejto chvíli nemá v rozpočte 35 mil. Sk (1 161 787 €) na vysielače pre stredné vlny na tento rok. Preto SRo vypovedal do konca roka zmluvu na vysielače a plánuje prechod vysielania Rádia Patrie na VKV vysielače. Podobná situácia je aj s financovaním VKV (veľmi krátke vlny) vysielania Rádia Devín. To by však malo zaplatiť zo zvýšených príjmov z poplatkov za vysielanie SRo. Štát však začal platiť vysielanie RSI, ktoré zabezpečuje reprezentáciu SR v zahraničí, dal naň 54 mil Sk (1 792 471 €). Zníženie straty rozhlasu je aj dôsledkom krízového manažmentu, ktorý si vyžiadal i redukcie niektorých činností a prepúšťanie. Pôvodná organizačná štruktúra bola podľa Zemkovej nepružná a preto ju od 1. augusta 2006 nahradila nová, ktorá sa priebežne upravuje. Zrušili sa dva a v niektorých prípadoch aj tri medzistupne riadenia, zlúčili sa viaceré agendy. Ak mal SRo ku koncu roka 2005 880 pracovníkov, tak ku koncu tohto júna ich bolo už len 623. Zemková upozorňuje, že hromadné prepúšťanie bolo riadne ohlásené a vyplývalo z projektu. V rámci neho odišlo z SRo 180 ľudí, ďalší odišli po dohode, po skúšobnej dobe či do dôchodku. “Dnes je rozhlas na úrovni, keď by už nemal ísť hlbšie, kedy už nesmie šetriť na počte ľudských zdrojov. Skôr nám teraz ide o skvalitňovanie tímov a lepšiu motiváciu,“ tvrdí šéfka SRo, ktorá si uvedomuje, že v SRo sú nízke platy. Nie všetko z projektu, s ktorým Zemková vstupovala do rozhlasu sa aj podarilo. Nepodarilo sa napríklad vyriešiť problém s daňou z pridanej hodnoty (DPH). SRo si nemôže uplatniť odpočet DPH na vstupe a ročne preto stráca približne 60 mil. Sk (1 991 635 €). Podľa ministerstva financií by to totiž bolo v rozpore s európskymi právnymi normami. Odpočítať DPH si môžu iba tie európske verejnoprávne rozhlasy, kde sa to dalo ešte pred vstupom do EÚ. Rozhlasovému manažmentu sa tiež nenaplnili plánované úspory na zmluvách s ochrannými autorskými zväzmi. Zemková v projekte plánovala, že SRo im bude platiť rovnako ako komerčné rádiá - z výnosu z reklamného času. Pre ochranné zväzy by to však znamenalo znížené platby. SRo musel akceptovať, že ako najväčší producent a vysielateľ hovoreného slova, domácej hudby, dramatických programov, nemôže platiť len z výnosu z predaja reklamy. Dodnes však trvajú rokovania o výške platieb a SRo uzatvára so zväzmi ročné zmluvy. Výnimkou je iba SOZA, s ktorou SRo dohodol dlhodobejšiu zmluvu. SOZA preto stiahla žalobu na SRo, ktorá bola ešte z čias pred Zemkovou. Šetrí najmä na zmenách zmlúv s externými dodávateľmi. "Rozhlas má momentálne zdroje 850 mil. Sk (28 214 831 €). Na to, aby začal rozvoj vysielania, techniky, zlepšil motiváciu pracovníkov, by ročne potreboval miliardu 100 miliónov Sk (36 513 310 €). Ekonomiku SRo ťažia aj možné prehry dlhoročných súdov. V tak veľkej inštitúcii, akou SRo je, sa podľa Zemkovej vyhnúť sporom nedá. Jej snahou je riešiť spory mimosúdne, čo sa podarilo napríklad so SOZA. Spory s PSMA a Lawyer Partners (LP) nechce bližšie komentovať, keďže rozhlas je jednou z ich strán. V prípade LP v súčasnosti ide najmä o zaujatie právneho stanoviska k tomu, či vôbec mohlo dôjsť k uzavretiu zmluvy medzi SRo a LP. Napriek skeptickým očakávaniam sa podarilo zmeniť zákon o koncesiách, od čoho si SRo a STV sľubujú viac zdrojov. “Niečo sa už muselo stať, pretože naozaj situácia aj v televízii aj v rozhlase bola neúnosná," tvrdí šéfka SRo. Stále je však podľa nej otvorená otázka, či je nový zákon výhodnejší ako predchádzajúci. Je predčasné hovoriť, či uspokojí potreby televízie a rozhlasu, "aj keď prvé čísla sú dosť pesimistické.“ Viac ako ekonomické a personálne zmeny však poslucháči SRo zaregistrovali zmeny programu. Nová programová štruktúra SRo platí od januára 2007 a napriek informačnej kampani vyvolala na začiatku vlnu kritiky. “Žiadna programová štruktúra nie je navždy, to nie je niečo, čo sa zavedie a platí to päť rokov, 10 rokov, 30 rokov.“ Zmeny v nej boli začiatkom tohto roka a plánujú sa i na budúci. SRo sa pri nich bude riadiť odporúčaniami Rozhlasovej rady, poslucháčov a štúdiou, ktorú bude mať v rukách koncom leta. Zemková si myslí, že poslucháčov sa nakoniec podarilo presvedčiť o zmenách. Nerozmýšľa o nich ako "o jednej kompaktnej mase. Každý poslucháč je individualita, má rôzne potreby, je to človek, nie je to číslo.“ V práci s nimi vidí ešte rezervy.
Keby Slovenský rozhlas (SRo) chcel zrušiť orchester, tak to dávno urobí, tvrdí generálna riaditeľka SRo Miloslava Zemková. “My vôbec nechceme rušiť orchester, toto nie je pravda. Takisto s ním nechceme robiť ďalšie údajné likvidačné kroky, z čoho som obviňovaná. Všetky tie kroky boli racionalizačné,“ povedala šéfka verejnoprávneho rozhlasu v rozhovore pre agentúru SITA k blížiacej sa polovici jej päťročného funkčného obdobia. Zemková upozorňuje, že Symfonický orchester Slovenského rozhlasu (SOSR) je telesom SRo a pokiaľ rozhlas šetrí, tak ani jeho organizačná zložka, ktorou orchester je, nemôže byť v rozvojovej fáze. Dôvodom pre vlaňajšiu redukciu počtu hráčov SOSR, za ktorú ju dodnes kritizuje Rozhlasová rada aj mediálny parlamentný výbor a časť odbornej verejnosti, sa šéfka SRo rozhodla pre vtedajší stav v orchestri. Situácia, keď mal orchester veľmi veľa ľudí a veľmi zle platených, bola podľa nej neudržateľná. Po diskusiách s odbormi aj vedením orchestra sa preto manažment SRo rozhodol zaviesť menší počet hráčov SOSR, ktorí na polovičný úväzok pracujú s lepším ohodnotením Dôvodom zmien v SOSR však bolo nielen šetrenie, ale i skvalitnenie a zmena spôsobu práce orchestra, tvrdí Zemková. Zároveň zdôrazňuje, že “rozhlas nepatrí orchestru, ale orchester rozhlasu“. SOSR podľa nej plní rozhlasové úlohy a nie naopak. Nie je to teleso pripojené k verejnoprávnemu rozhlasu len tak z rozmaru. Ako dodala, “rozhlas môže mať orchester akýmkoľvek spôsobom, môže ho mať v externom prostredí, môže ho zabezpečovať spoluprácou so Slovenskou filharmóniou alebo s orchestrom SND. Žiaden zákon neukladá, koľko má mať ľudí, koľko má mať výkonov, ale z manažérskeho hľadiska je jasné, že musí mať najmenej toľko výkonov, koľko rozhlas potrebuje.“ Generálna riaditeľka SRo pripomína, že v priebehu 80-ročnej existencie rozhlasu a 77 rokov jeho orchestra mal orchester rôzne počty ľudí. Vždy podľa toho, “ako to rozhlas potreboval, nie podľa toho ako sa rozhodol orchester“. V roku 2008 potrebujeme 62 systemizovaných miest a potrebujeme ich na dva týždne v mesiaci, vysvetľuje a dodáva, že počty hráčov a rozsah ich pracovného času sa dajú zmeniť aj na budúci rok, ak si to vyžiada dramaturgický plán SRo. Téma SOSR bola doteraz tabu a v orchestri boli dlhodobo neriešené problémy, nevyjasnené úlohy jeho fungovania pre rozhlas, uviedla Zemková, ktorá dodnes absolútne stojí za všetkými rozhodnutiami urobenými v orchestri. Aj po zlepšení finančnej situácie by rozhlasové vedenie uvažovalo o rozvoji SOSR až potom, keď by verejnoprávny rozhlas naplnil všetky svoje základné úlohy, ktoré mu vyplývajú zo zákona. SRo v súčasnosti ročne hospodári s približne 850 miliónmi korún (28 214 831 €) a pre rozvoj základných úloh – programu a potrebnej techniky a ľudských zdrojov by ročne potreboval miliardu 100 miliónov korún (36 513 310 €). “Ani v takom prípade by sme SOSR zbytočne nenafukovali, je to nesystémové,“ dodala. Zemková nevie, ako by mohlo fungovanie orchestra ovplyvniť možné budúce sťahovanie verejnoprávnych médií do spoločného sídla STV a SRo. Rozhlas nemá garanciu, že v ňom bude aj koncertná sála či štúdiá pre nahrávanie orchestra. Ak by mal SOSR skúšať v novom sídle SND, bol by v tom rozdiel, keďže priestory rozhlasu, na rozdiel od divadelných, boli vybudované prioritne na nahrávanie. Sťahovanie do nového sídla môže znamenať zánik niektorých funkcií SRo, napríklad i orchestra, domnieva sa jeho šéfka. Dodáva však, že kým rozhlas potrebuje orchester, dovtedy ho bude mať, platiť a využívať, bude mu zadávať úlohy. SOSR by mal mať od januára budúceho roka viac a lepšie platených členov. Rozhlasová rada tým v máji zaviazala vedenie SRo. Chce, aby vedenie SRo zaistilo zvýšenie počtu hráčov SOSR zo súčasných 62 na 92 a zmenu ich pracovných úväzkov z polovičných na celé. Stav, v ktorom sa symfonický orchester nachádza, podľa väčšiny členov rady nie je žiaduci a je potrebné prijať zásadné opatrenia. Orchester nemôže fungovať na polovičný úväzok v počte 62 členov, tvrdia. Podľa Zemkovej však tým rada zasahuje do jej kompetencií, začína vystupovať ako zamestnávateľ. Vlani mal SOSR 92 miest, z ktorých boli niektoré voľné alebo obsadené hráčmi v dôchodkovom veku. Počet členov SOSR sa znižoval postupne celý rok 2007 až na súčasných 62. V novembri 2007 Zemková rozhodla, že vtedajších 70 interných systematizovaných miest v SOSR sa zníži na 62 a pracovné úväzky hráčov sa zmenia z celých na polovičné, pričom sa im však platy zvýšia.
© 2008, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Reklamná pauza, teraz sa môžete ísť....

Reklamná pauza, teraz sa môžete ísť....

16. 7. 2008

STV NEWS

STV NEWS
Satelitná platforma Skylink poskytujúca slovenským divákom prístup k televíznym programom v najvyššej digitálnej kvalite zo satelitu Astra 23,5° rozširuje svoju ponuku základných neplatených programov o nový program verejnoprávnej televízie STV zameraný na šport – Trojka.Oficiálne začne Trojka vysielať 8. 8. 2008 o 14:00 hodine, v okamžiku zahájenia letných olympijských hier v Pekingu, ale zákazníci Skylink si môžu Trojku naladiť už teraz v testovacom režime.Program bude vysielaný vo formáte SD (štandardné rozlíšenie), ale počas letných olympijských hier aj vo formáte HD (vysoké rozlíšenie).Pre príjem programu Trojka zákazník potrebuje „modrú“ dekódovaciu kartu Skylink (užívatelia bielych kariet „SlovakLink“ nájdu potrebné informácie na www.skylink.sk v sekcii „Aktuálne“) a naladiť svoj satelitný prijímač podľa nasledujúcich parametrov: Formát SD : Satelit - Astra 1E 23,5° východne, Kmitočet - 10 803 MHz , Polarizácia - Horizontálna, FEC - 5/6 , Symbolová rýchlosť -22 000 kS/s , Kompresia - MPEG-2 ;

Formát HD : Astra 1E 23,5° východne, Kmitočet -10 788 MHz, Polarizácia - Vertikálna , FEC - 5/6 , Symbolová rýchlosť- 22 000 kS/s , Kompresia - MPEG-4.

Pre príjem HD signálu programu Trojka je potrebný satelitný HD prijímač s podporou kompresného formátu MPEG-4.

Zdroj : Skylink, Towercom a.s.

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Najnovšie vydanie prestížneho magazínu The New Yorker prinieslo na svojej titulnej strane kontroverznú karikatúru. Potenciálnu prezidentskú dvojicu Obamovcov zobrazuje v oválnej pracovni Bieleho domu s horiacou americkou vlajkou v krbe. Manželka kandidáta Demokratickej strany je ozbrojená kalašnikovom a Obama je odetý do tradičného moslimského odevu. Na stene visí portrét Usámu bin Ládina. Samotný Obama karikatúru nekomentoval, ale jeho volebný tím ju označil za nevkusnú a urážlivú. "Naším zámerom bolo postaviť sa proti klamstvám a mylným predstavám o Obamovcoch, ich pôvode a ich politike. Všetci sme počuli, ako sú údajne nedostatočne patriotickí, mierni k terorizmu a ako používajú gestá údajne podobné tým teroristickým," obhajoval titulku editor magazínu David Remnick v rozhovore pre spravodajskú stanicu CNN. Na kritiku, že americká verejnosť žart v karikatúre nepochopí, reagoval odmietavo. Zároveň dodal, že nie je vhodné podceňovať americkú verejnosť, aj keď priznal, že menej sofistikovaní čitatelia zrejme túto satiru nepochopia. "The New Yorker si možno myslí, že ich titulka je satirickým pamfletom karikatúry, ktorú sa snažili vykresliť pravicoví kritici senátora Obamu," uviedol vo vyhlásení Obamov hovorca Bill Burton. "Ale väčšina čitateľov to bude vnímať ako nevkusné a urážlivé. A my s tým súhlasíme," dodal Burton. Na Obamovu stranu sa v tejto otázke postavil aj jeho politický oponent a kandidát Republikánskej strany na funkciu prezidenta, senátor John McCain. Analytici sa domnievajú, že rozdiel medzi obsahom a posolstvom satirickej karikatúry môže naozaj Obamu poškodiť. Hoci popredný liberálny magazín The New Yorker prináša vo vnútri svojho najnovšieho čísla o Obamovi aj priaznivý článok, samotná titulka vyvolala oveľa väčší záujem a dostala sa na obrazovky celoamerických médií. The New Yorker má čitateľskú základňu okolo 630.000 Američanov prevažne s vyšším vzdelaním. Jeden súťažiaci sa v rovnaký čas objavil v dvoch rôznych televíznych programoch na dvoch televíznych staniciach. Stalo sa tak v pondelok večer v španielskej televízii. Gonzalo Belaustegui sa zúčastnil v súkromnej televízii Antena 3 na kvíze, kde kandidáti súťažia proti školákom. V ten istý čas sa ocitol aj na štátnej televízii TVE v hre, kde súťažiaci hádajú totožnosť rôznych osobností. Obidve relácie mali sledovanosť dovedna štyri milióny divákov. "Také niečo sa deje tak zriedkavo ako kolízia dvoch planét," povedal hovorca televízie Antena 3. Pre muža je účasť na kvízoch koníčkom, pri ktorom si ešte aj dobre zarobí. V pondelkový večer získal spolu 31.000 eur (takmer 934.000 Sk), hoci nie je "žiadnym televíznym profesionálom," povedal diplomovaný ekonóm. Správu priniesla nemecká tlačová agentúra DPA

Copyright © TASR 2008

Akadémia televíznych umení a vied dnes vyhlásila nominácie na cenu za najlepšie spravodajstvo a dokumentaristiku News & Documentary Emmy. Informovala o tom na svojej oficiálnej internetovej stránke www.emmyonline.com. V počte vedie americká nezisková verejnoprávna televízna služba Public Broadcasting Service (PBS) s 26 nomináciami. Svetoznáma spravodajská stanica CNN získala šesť nominácií, spoločnosť HBO/Cinemax ich má jedenásť, Discovery Channel štyri a History Channel päť. Stanice zamerané na dokumenty z prírody budú o prestížnu cenu bojovať tiež, Animal Planet s dvoma a National Geographic s troma nominovanými projektmi.Na 28. výročnom odovzdávaní prestížnych televíznych cien, ktoré sa uskutoční 24. septembra v New Yorku, odovzdajú ceny v 32 kategóriách. Okrem tradičných odovzdajú štyri nové ocenenia za výnimočné spravodajstvo a dokumenty vysielané prostredníctvom internetu, mobilných telefónov, prenosných prehrávačov a iných zariadení.

© 2008, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

To je TV !

To je TV !

video

Zomrel Les Crane

Zomrel Les Crane

Vo veku 74 rokov zomrel Les Crane, rozhlasový hlásateľ a pionier nteraktívneho televízneho vysielania. Preslávil sa aj nahrávkou hovoreného slova , poémy Desiderata, za ktorú v roku 1971 získal Grammy . Začínal ako moderátor v rozhlasovej stanici KGO (AM) v San Franciscu , kde vytvoril nový žáner radio talk show. Ako odpoveď na show Johnyho Carsona vytvoril late night TV talk show na ABC-TV. Po prvý raz v USA sa tu zjavili The Rolling Stones, neskôr Martin Luther King Jr., Malcolm X, George Wallace a Robert F. Kennedy. V 80. rokoch sa Crane stal predsedom predstavenstva The Software Toolworks,ktorý vytvorili hru Chessmaster a vzdelávacie série Mavis Beacon Teaches Typing. Toolworks vytvorili aj Pong a The Original Adventure.

STV NEWS

STV NEWS
Dohoda o rozsahu prezentácie slovenského futbalu na obdobie rokov 2008 až 2010 Slovenský futbalový zväz, Slovenská televízia a ich partneri, vychádzajúc z doterajšej úspešnej spolupráce, dospeli k dohode o rozsahu prezentácie slovenského futbalu na obdobie rokov 2008 až 2010. Rozsah TV vysielacích práv sa dotýka zápasov slovenskej futbalovej reprezentácie v kvalifikácii na MS 2010 a priateľských medzištátnych zápasov najvyššej futbalovej súťaže, prvoligovej súťaže, Slovenského pohára i medzinárodných pohárových vystúpení slovenských klubových zástupcov. V neposlednom rade aj futbalového magazínu, ktorý sa pripravuje v koprodukcii Slovenskej televízie a Šport Progressu. Na programe STV 2 uvidí športový divák na Slovensku z jedného ročníka Corgoň ligy® 25 až 33 priamych prenosov, resp. na STV 3 ich bude 15 až 30. Priaznivci slovenskej futbalovej reprezentácie budú môcť sledovať všetky kvalifikačné a priateľské medzištátne zápasy. S publicistickým spracovaním tém v magazínoch to bude za sezónu dovedna okolo 220 hodín futbalu na programoch STV. Slovenská televízia v súčinnosti so Slovenským futbalovým zväzom a jeho partnermi vstupuje do ďalšieho obdobia so zámerom pravidelným vysielaním priamych prenosov podporiť rozvoj slovenského futbalu a vytvoriť tak na obrazovke produkt „slovenský futbal“. Súčasne chce divákom priblížiť činnosť futbalového hnutia, prispieť k zvýšeniu spoločenskej hodnoty jednotlivých zápasov, k zatraktívneniu ich športovej úrovne a zlepšeniu atmosféry na štadiónoch.
Treba však podotknúť, že opätovne o tejto dohode nevie nič Rada STV, ktorá ako jediná schvaľuje dlhodobé plány a koncepcie rozvoja programovej služby Slovenskej televízie. Stratégia dlhodobého investičného, programového a personálneho rozvoja STV na roky 2009 – 2012 sa bude prejednávať v auguste, ak bude vôbec preložená a návrh rozpočtu a programového konceptu STV na rok 2009 v októbri . Doteraz však nebol predložený ucelený návrh na úpravu rozpočtu a programového konceptu STV na rok 2008 a existuje ohrozenie , že Rada STV môže kvalifikovať konanie STV od júna tohto roku ako v rozpore so zákonom. Zmena postoja k Rade STV záleží len na generálnom riaditeľovi.

Nepríjemné

Nepríjemné
Spoločnosť Lawyer Partners (LP) doručila na Ústavný súd SR (ÚS) podľa odhadov ďalších 4 700 podaní. „Podania doručili v utorok, no presné číslo, ako aj to, proti komu smerujú a čoho sa v nich sťažovateľ domáha, bude známe až po ich zaevidovaní v registri,“ informoval dnes hovorca ÚS Jozef Skybjak.Spoločnosť LP vytvorila rekord vo februári tohto roku, keď na ÚS doručila v priebehu šiestich dní vyše 14,5 tisíca sťažností. Lawyer Partners v nich namieta nečinnosť dvanástich okresných súdov a zbytočné prieťahy v súdnom konaní. Predsedníčka ústavného súdu Ivetta Macejková zdôraznila, že pokiaľ ide o tieto podania spoločnosti Lawyer Partners, už sú všetky zaregistrované a bol zriadený tím sudcov, ktorí ich budú počas júla a augusta analyzovať a posudzovať, či sú identické alebo rozdielne, v polovici jesene by mal ústavný súd vyniesť jedno alebo viacero rozhodnutí. ÚS v decembri minulého roka vyhovel sťažnosti LP namierenej proti Okresnému súdu Čadca, a rozhodol, že neprijatím podaní spoločnosti LP v elektronickej podobe opatrených zaručeným elektronickým podpisom porušil jej práva, keď nekonal a nariadil OS Čadca konať. O rovnakých sťažnostiach spoločnosti LP namierených proti siedmim okresným súdom rozhodoval ÚS naposledy 24. júna tohto roku s rovnakým verdiktom. Spoločnosť LP figuruje v kauze vymáhania dlhov od neplatičov koncesionárskych poplatkov za rozhlas. Na okresné súdy podala okolo 70 000 žalôb na neplatičov.
© 2008, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.