DALITO!

8. 3. 2008

To je TV !

To je TV !

Superstar Sk vs. svet again

Superstar Sk vs. svet again
IFPI SR Hitparáda - RADIO TOP-Týždeň - 2008/09

1. PEHA-MUOJ BOŽE 2. LEWIS LEONA-BLEEDING LOVE 3. MIKA-HAPPY ENDING 4. DESMOD-ZOBER MA DOMOV 5. RIHANNA-DON´T STOP THE MUSIC 6. KEYS ALICIA-NO ONE 7. CMORIK PETER-ČO TO ZNAMENÁ 8. KOMAJOTA-ANJEL 9. TIMBALAND & ONE REPUBLIC-APOLOGIZE 10. STEFANI GWEN-EARLY WINTER 11. PREDNÁ ZDENKA-KAM MÁ ÍSŤ 17. GLADIATOR-AKO PREDTÝM 20. KRISTÍNA-VRÁŤ MI TIE HVIEZDY 29. MISHA-SPOMALÍME SVET 34. GLADIATOR-VŽDY SA NIEKTO DÍVA NA NEBESIA 37. TEAM-AKO MÁLO 38. MISHA-AFRODIZIAKUM 43. ŽBIRKA MIRO-DAJ MI 44. JAROŠ MIRO-TLAKOVÁ NÍŽ 48. TEAM-MIESTO 53. DESMOD-ČIERNA DIERA 60. ROLINS DARA-VOĽNÝ PÁD 61. SMATANOVÁ ZUZANA-ZDÁ SA ŽE TO STAČÍ 63. P.S.-NIČ NIE JE STRATENÉ 64. VENTIL RG-VÝŤAH 66. SMATANOVÁ ZUZANA-NAJHORŠIA VEC 67. BYSTRÍK-TO ISTÉ RÁNO 71. BEZDEDA TOMÁŠ-OSTROV 76. NO NAME-LEN TAK STÁŤ 83. I.M.T. SMILE-DUCH ČLOVEKA 84. RAINDOWN-SVET NA MÍLE 87. ATELLIER 11-NESMÚTIM ZA TEBOU 92. REPKOVÁ ANNA-VČERA RÁNO SA MI ZAZDALO 97. KIRSCHNER JANA-WHERE DID YOU GO

STV a SRo NEWS

STV a SRo NEWS
V Dozornej rade Rozhlasovej a televíznej spoločnosti (DR RTVS) má svoje zastúpenie zatiaľ len Slovenská televízia (STV). Na Valnom zhromaždení RTVS, ktoré sa konalo 6. marca, neboli schválení kandidáti, ktorých navrhla Rozhlasová rada (RR). Ako informoval predseda RR Igor Gallo, schválenie členov RR Jozefa Ševeca a Ondreja Pataráka do DR RTVS údajne zablokovala na valnom zhromaždení generálna riaditeľka SRo Miloslava Zemková. Podľa informácií Tamary Buzyn z oddelenia pre styk s verejnosťou SRo však o žiadne zablokovanie kandidátov na valnom zhromaždení nešlo. Ako ďalej v tejto súvislosti uviedla, kandidátov rozhlasu Valné zhromaždenie nezvolilo a keď Rozhlasová rada navrhne v budúcnosti ďalších odborníkov, môžu byť zvolení. Zemková pôvodne do DR navrhovala šéfku odboru rozpočtu a controllingu SRo Danu Šmahovskú a šéfku odboru financií a účtovníctva SRo Magdalénu Puhovú. Tieto však členovia RR neschválili a odporučili Jozefa Ševeca a Ondreja Pataráka. Za STV bude v DR RTVS Jaroslava Šmátralová, zástupkyňa vedúcej účtovníctva STV, Mária Dzureková, poverená riadením útvaru controllingu STV, právnička Ľubica Oslejová a ekonómka Zdenka Bandíková. Televízna rada odporučila valnému zhromaždeniu zvýšiť počet členov dozorného orgánu na viac ako troch a navrhla päť odborníkov – ekonómov a právnikov. Valné zhromaždenie, v zložení štatutárny zástupca STV Jozef Mračna, generálna riaditeľka SRo Miloslava Zemková, konateľka RTVS za SRo Daniela Vašinová a konateľka za STV Mária Horváthová schválilo znenie Spoločenskej zmluvy a Stanov spoločnosti, určilo sídlo spoločnosti, odsúhlasilo Tibora Nemčoka za výkonného riaditeľa RTVS, s.r.o. a prerokovalo organizačnú štruktúru spoločnosti. Konateľky požiadajú Obchodný register o zápis spoločnosti. RTVS začne od 1. apríla vyberať úhradu za služby STV a SRo podľa nového zákona. Spoločná informačná kampaň STV a SRo pre platiteľov úhrady je pripravená, začína sa 26. marca.
Copyright © TASR 2008

NO COMMENT - A ČO BUDE V NEDEĽU ?

NO COMMENT - A ČO BUDE V NEDEĽU ?

Markíza-BAILANDO - svetové finále Mexiko - špeciál-07.03.2008 , 20:48:24, 301 tisíc divákov, 6,6 % sledovanosť, 22,2 % share
Celý deň- 32,8 %
Prime time-32,7 %

Peniaze v STV. Koho ?

Peniaze v STV Koho ?

Je jedno či sa rada STV naťahuje o programový koncept alebo nie. STV má s podmienkami schválený rozpočet a programový koncept na rok 2008 a prakticky má do k 30. 4. 2008 veget. Dnes má STV odvysielať prvú časť magazínu Peniaze, ktorý sa má venovať oblasti financií a ekonomiky. STV ZDARMA poskytne vysielací priestor pre agentúru Media central. Reláciu bude uvádzať bývalá redaktorka Markízy Helena Hupková. Helena Hupková je konateľkou agentúry MEDIA CENTRAL, s.r.o., ktorá bola / je ?/ PR agentúrou ISTROKAPITÁL, a.s., / dnes ISTROKAPITAL SE / Maria Hoffmanna. Hupková a jej agenúra sa zviditeľnili v roku 2006 vcelku nehoráznym škandálom v Štúdiu L+S a aj nehoráznymi požiadavkami na médiá.

Vážené dámy, vážení páni, milí priatelia! Ospravedlňujem sa všetkým, ktorí chceli navštíviť moju výstavu INTIMITY: Zlaté roky šesťdesiate a Žen(šen)ské akty v Štúdiu L+S v Bratislave, ako aj početným účastníkom vernisáže, ktorí výstavu uvideli v jej prvý deň, 25. januára 2006. Po dvoch dňoch bola totiž výstava nemilosrdne zrušená, pretože divadlo si na dva podnikové večierky prenajala počítačová firma Altron. Následná nehanebná likvidácia mojej výstavy nemá obdobu snáď od čias tvrdej „normalizácie“. Zlikvidovanie výstavy zabezpečila agentúra Media Central s.r.o. Riaditeľka tejto agentúry je podľa Obchodného registra Helena Hupková z Topoľčian. Výstava bola agentúrou označená za nemravnú, špinavú a poburujúcu pre ich klientov. Divadlo na nátlak tejto agentúry výstavu doslova „odstrihlo“. Ak v umení a v kultúre začnú rozhodovať o tom, čo sa môže vystavovať a čo nie, ľudia z agentúr typu „Obložené chlebíčky a vidličky“, tak toto je najkratšia cesta do pekla. Milan Lasica, riaditeľ štúdia L+S sa za incident ospravedlnil a povedal, že niečo podobné v jeho divadle sa už nikdy nezopakuje. Dúfajme. Alebo to, prosím, povedzme nahlas. Ivan Popovič. 1. februára 2006

V stredu 25. januára 2006 bola v Štúdiu L+S v Bratislave otvorená výstava obrazov Ivana Popoviča „Intimity – Zlaté roky šesťdesiate a žen(šen)ské akty“. Už na vernisáži za účasti početného kultúrneho publika sa výstava stretla s veľkým záujmom. O dva dni neskôr sa v Štúdiu L+S konala podniková akcia firmy Altron. Objednávateľ tohto večierka, agentúra Media Central, reprezentovaný riaditeľkou Helenou Hupkovou, prikázal zástupcom divadla odstrániť obrazy z čelnej steny a potom zvesiť aj celú výstavu viac ako 50 diel. Príčinou bola erotická tématika vystavených obrazov. Výstava mal potrvať do konca februára, teda 34 dní a prenajatá akcia dva večery. Výstava však bola nemilosrdne zvesená a jej autor sa po tomto „kultúrnom“ geste rozhodol neopakovať náročnú inštaláciu už aj preto, že možno aj v ďalších dňoch príde do foyer divadla iný objednávateľ zábavy, ktorému sa už nebude páčiť vôbec nič, iba jeho vlastná predstava čo je to kultúra a umenie. Ivan Popovič, ktorý patrí k jedinečne všestranným predstaviteľom našej kultúry ako karikaturista, ilustrátor, maliar, autor animovaných i dokumentárnych filmov i spisovateľ, sa tak dožil v zrelom veku, a v čase našej obnovenej demokracie a slobody prejavu, šoku a zrušenia expozície, na ktoré mali prenajímatelia sotva právo. Riaditeľ Štúdia L+S Milan Lasica sa autorovi výstavy ospravedlnil. PhDr. Bohumír Bachratý, CSc., kurátor výstavného programu Štúdia L+S

STV NEWS

STV NEWS
Slovenská televízia získala včera zlatú medailu na 54. Majstrovstvách sveta novinárov v lyžovaní. Postaral sa o ňu športový redaktor Milan Stanko pôsobiaci v Banskej Bystrici. Milan Stanko už po druhýkrát v rade získal najcennejší kov medzi lyžiarmi - bežcami a obhájil tak minuloročné prvenstvo z francúzkych Pyrenejí. Za priam ideálneho slnečného počasia Milan Stanko od úvodu pretekov na 5 km napĺňal v areáli Štrbského Plesa očakávania slovenskej výpravy a jeho medzičasy naznačovali, že má preteky rozbehnuté na zlato. Keďže dobré tempo dokázal slovenský novinársky reprezentant udržať na celej trati, mohol sa v cieli tešiť z prvenstva.

Protestná nóta

Protestna nota pre porusenie zakona pri volbe Generalneho Riaditela STV
Protestna deklaracia proti sposobu volby Generalneho Riaditela STV a pochybnosti o sposobilosti Rady STV a pravnicka zavazna chyba v zakonnom dokumente statutu Rady Slovenskej Televizie zo dna 30.januar 2008 podpisany v.r. Pavol Paska.Predseda Narodnej rady Slovenskej republiky. V spominanom dokumente z webovej stranky www.stv.sk o podmienkach prihlasok na miesto Generalneho riaditela -STV su k dispozicii "udajne" vsetky potrebne informacie. ZA KLUCOVY SA POCHOPITELNE MUSI POVAZOVAT Statut Rady STV,ktory upravuje povinnosti o cinnosti Rady STV v zmysle platneho zakona. PODPISANY PREDSEDOM NARODNEJ RADY SLOVENSKEJ REPUBLIKY panom PASKOM. V spominanom dokumente na strane cislo 10 sa nachadza : Stvrty oddiel spolocenske a zaverecne ustanovenia v clanu 1 odsek 3.: Citujem: Zmeny,doplnky alebo zrusenie tohoto statutu schvaluje predseda Narodnej rady slovenskej televizie na navrh Rady.Zmena statutu nadobuda ucinnost dnom jej schvalenia,pokial nie je urceny iny termin ucinnosti tejto zmeny. Moje meno je Stanislav von VELITZKY a bol som rozhodnuty kandidovat na tento vyhlaseny konkurz na poziciu generalneho riaditela STV. Ako zodpovedny profesional som si dokonale vedomy zavaznosti kazdeho slova v dokumentoch,ktore suportuju pisomnu pripravu na tuto funkciu a takisto som si vedomy zavaznosti toho aky dokument alebo zmluvu podpisujem.Povazujem za uplne samozrejme,ze ked sa prezentuje dokument,ktory opisuje presne znenie platneho zakona Slovenskej republiky,za ktory povazujem aj presne znenie dokumentu tak zavazneho akym je "Statut Rady Slovenskej televizie".Moze sa tiez jednat o tlacovu chybu,preklep alebo zamenu slov.Pripustam,ze pri korespodencii so starou mamou alebo svokrou sa nieco podobne moze prehliadnut ,ale v ziadnom pripade nie je pripustne a povazujem to za absurdne,aby sa takato chyba expandovala na verejnost ako pravoplatny dokument. Zo spominaneho dokumentu nie je jasne kto je Predseda Narodnej rady Slovenskej televizie a zo ziadneho dostupneho zdroja informacii na Slovensku nie je o tejto organizacii ziadna zmienka. Narodna rada Slovenskej televizie,ktora je v tomto texte prezentovana na oficialnej stranke STV a v podmienkach na post GR-STV.V dokumentoch s podpisom Mgr.Bohumir Bobocky ako Predseda Rady Slovenskej televizie a v jeho 20.strankovych pravidlach "Statut Slovenskej televizie" nefiguruje ziadna zmienka o NARODNAJ RADE SLOVENSKEJ TELEVIZIE. Zverejnenym dokumentom v tejto verzii povazujem terajsi konkurz na funkciu Generalneho Riaditela STV za protizakonny a preto zvazujem podat trestne oznamenie,ked sa neurobi naprava, co by v tomto pripade znamenalo zrusit tento konkurz,urobit opravu v zakone a vyhlasit novy termin. Pripominam,ze neboli splnene vsetky kriteria na to ,aby som ako kandidat na tuto funkciu mal moznost vypracovat komplexnu spravu pre niekoho ,ked ani neviem,ci existuje .Som absolventom americkej Mayers Univerzity Graduated ako: Master of Science in International Business a po dlhorocnych skusenostiach je mi uplne jasne ,ze ak sa takato chyba dostane do textu medzinarodnej zmluvy,kazde chybne slovicko moze v buducnosti a v pripade sudneho sporu s druhou stranou znamenat katastrofu a pad firmy a je adsurne ,aby sa chyba takehoto kalibru nachadzala v dokumente Narodnej Rady Slovenskej Republiky. Preto navrhujem,aby sa tento konkurz na post Generalneho Riaditela STV vyhlasil za neplatny a vyhlasil sa znovu po odstraneni zavadzajucej chyby a tiez navrhujem, aby sa odvolala cela Rada Slovenskej televizie aj s jej predsedom panom Bobockym.Dovod? Ked presiel jeho procesom tak zavazny dokument s takto zavaznou chybou na ktoru upozornujem,kde je zaruka istoty o tom kolko takychto chybnych dokumentov a zahranicnych zmluv jeho a celou Radou Slovenskej televizie bolo schvalenych alebo kolko sa ich este schvali. Pana Bobockeho a celu Radu STV neospravedlnuje ani skutocnost,ze dokument s chybou pochadza presne s tymto textom priamo z Narodnej rady Slovenskej Republiky ,pretoze mal na nu upozornit on sam, tento dokument je urceny organizacii,ktorej je predsedom cize kto iny ako on mal na to upozornit?.Nie je mi zname kolko kandidatov sa prihlasilo na tento konkurz a verim,ze nie som jediny kto na tuto chybu prisiel. Ak sa vsak mylim a ziadny z kandidatov toto pravnicke "lupo" neobjavil nemam dovod preco by som ich mal povazovat za kompetentnych riadit firmu multi rozsahu akou je STV.

Stanislav von Velitzky

7. 3. 2008

STV NEWS

STV NEWS
Pri príležitosti prevzatia úradu bratislavského arcibiskupa a metropolitu Jeho Excelencie Mons. Stanislava Zvolenského a otvorenia novej Bratislavskej arcidiecézy a arcidiecézneho a metropolitného sídla v hlavnom meste Slovenskej republiky odvysiela Slovenská televízia zajtra v sobotu 8. marca 2008 o 10.00 hodine na Dvojke priamy prenos Slávnostnej svätej omše z Katedrály sv. Martina v Bratislave. Homíliu prednesie J. Em. kardinál Jozef Tomko, bývalý prefekt Kongregácie pre evanjelizáciu národov. O zriadení novej Bratislavskej arcidiecézy rozhodol pápež Benedikt XVI. dekrétom zo 14. februára 2008 v rámci reorganizácií diecéz latinského obradu. Za nového bratislavského arcibiskupa vymenoval Mons. Stanislava Zvolenského, doterajšieho svätiaceho biskupa Bratislavsko-trnavskej arcidiecézy.

Požehnaná STV

Požehnaná STV
Pri príležitosti povýšenia Gréckokatolíckej cirkvi na Slovensku na Metropolitnú cirkev dnes osobne navštívil Slovenskú televíziu prvý prešovský gréckokatolícky arcibiskup a metropolita Ján Babjak SJ. Na stretnutí so štatutárnym zástupcom STV Jozefom Mračnom vyjadril poďakovanie za to, že Slovenská televízia operatívne zmenila svoj plánovaný program a mimoriadne zaradila do vysielania priamy prenos z tejto liturgickej slávnosti z Mestskej haly na Ulici Jána Pavla II. v Prešove. Ocenil, že Slovenská televízia divákom sprostredkovala takú významnú historickú udalosť, ktorá presahuje hranice Slovenska. Mons. Ján Babjak SJ udelil všetkým pracovníkom Slovenskej televízie požehnanie a pritom uviedol, že žičí Slovenskej televízii, aby bola aj naďalej poslom dobrých správ. Gréckokatolícku metropoliu zriadil svätý Otec Benedikt XVI. 30. januára 2008, čím ocenil jej svedectvo vernosti Rímskej cirkvi počas prenasledovania totalitným režimom v päťdesiatych rokoch 20. storočia.

STV a SRo NEWS

STV a SRo NEWS

Vo štvrtok 6. marca 2008 sa konalo prvé, zakladajúce zhromaždenie spoločnosti RTVS, s.r.o., ktorá vzniká zo zákona ako vyberateľ úhrady za služby verejnosti poskytované Slovenskou televíziou (STV) a Slovenským rozhlasom (SRo). Zakladateľmi sú Slovenská televízia a Slovenský rozhlas. Účasť: PhDr. Miloslava Zemková, generálna riaditeľka Slovenského rozhlasu, Ing. Jozef Mračna – štatutárny zástupca Slovenskej televízie, Ing. Daniela Vašinová – konateľka za SRo, JUDr. Mária Horváthová – konateľka za STV.Valné zhromaždenie schválilo znenie Spoločenskej zmluvy a Stanov spoločnosti, určilo sídlo spoločnosti, odsúhlasilo pána Tibora Nemčoka za výkonného riaditeľa RTVS, s.r.o., prerokovalo organizačnú štruktúru spoločnosti. Hlasovaním volilo členov dozornej rady RTVS z nominantov, ktorých navrhla Rada STV a Rozhlasová rada. Televízna rada odporučila valnému zhromaždeniu zvýšiť počet členov dozorného orgánu na viac ako troch a navrhla päť odborníkov – ekonómov a právnikov, Rozhlasová rada navrhla dvoch svojich členov. Členmi dozornej rady sa stali: J. Šmátralová, M. Dzureková, Ľ. Oslejová, Z. Bandíková, nominantky Rady STV.Konateľky požiadajú Obchodný register o zápis spoločnosti. RTVS začne od 1.4.2008 vyberať úhradu za služby STV a SRo podľa nového zákona. Spoločná informačná kampaň STV a SRo pre platiteľov úhrady je pripravená, začína 26.3.2008.

Ing. Jozef Mračna- štatutárny zástupca STV ; PhDr. Miloslava Zemková- generálna riaditeľka SRo

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS
Okresný súd Bratislava I. uznal dnes za vinné z trestného činu ohovárania dve novinárky za uverejnenie nepravdivých informácií a udelil im peňažné tresty 20 tisíc a 40 tisíc korún. Ako náhradný trest vymeral obom ženám trest odňatia slobody na 12 mesiacov. Prokurátor sa vzdal práva na odvolanie sa voči rozsudku súdu, obžalované to zvážia po doručení rozhodnutia. Dve novinárky napísali články, ktoré boli publikované v roku 1999 v týždenníku Moment a v denníku Pravda. Upozorňovali v nich na bývalého predsedu Okresného súdu v Žiline Pavla Polku a jeho údajné zneužívanie právomocí verejného činiteľa, páchanie trestnej činnosti, styky s podsvetím a zasahovanie do činnosti súdov aj v iných mestách. Článok v týždenníku s názvom "Sudca na odstrel" tiež uvádzal, že Polka je skorumpovaný, vulgárny a surový človek. Sudca tiež údajne dával členom podsvetia neprimerané nízke tresty a v jednom konkrétnom prípade mal za 500 tisíc korún nevziať do väzby dvoch údajným vydieračov z Martina, hoci by väzba bola opodstatnená. V denníku uverejnili článok s titulkom "Minister chce odvolať troch sudcov zo Žiliny - korupcia na súde." Ako svedok na pojednávaní vypovedal 22. januára tohto roku aj bývalý minister spravodlivosti Ján Čarnogurský, ktorý vtedy túto funkciu zastával. Pred súdom uviedol, že zo Žilinského kraja mal informácie o majetku predsedu súdu, ktorý nezodpovedá jeho legálnym príjmom. Z funkcie odvolal Polku na základe toho, že odmietol podať majetkové priznanie. Odmietol to, pretože táto povinnosť sudcu vtedy nemala oporu v zákone. V odvolacom dekréte však nebol udaný žiadny dôvod. Čarnogurský mal ako minister spravodlivosti legitímne právo na to, aby ho odvolal bez udania dôvodu. Exminister poprel, že predsedu žilinského súdu odvolal na základe publikovaných článkov. Novinárky mali podľa svojich slov všetky zverejnené informácie overené u dôveryhodných osôb. Trestné oznámenie podal Polka ako poškodený a následne sa k nemu pridali ďalšie tri osoby. Novinárkam už udelili 28. mája minulého roku trestné rozkazy s identickými trestami, takými ako dnes rozhodol okresný súd. Vtedy sa voči nim odvolali.

Copyright © TASR 2008

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA
„Fér by bolo, keby ste napísali, že pravda môže byť aj iná, lebo druhá strana sa zatiaľ nevyjadrila... Vy ste zjedli to rodinné šindlerovské PR aj s navijakom. Ale ja nevydávam druhé cédečko, nepotrebujem okolo seba vytvárať iný obraz, ako je skutočnosť...“ Branislav Zahradník

" Parlamentom zriadené vyšetrovacie orgány obdarené niektorými právomocami orgánov činných v trestnom konaní, by mali, samozrejme za účasti opozície, možnosť veľmi efektívne prešetrovať akékoľvek prípady netransparentnosti v prípadoch širokého verejného záujmu".

Robert Fico

"Som hrozne šťastná, je to úplne iný level.“

Zuzana Hajdu po sobáši s muslimom

" Nemáme tu záujem o kolumbijské investície," vyhlásilpo stretnutí s Correom v Caracase. "iektoré z kolumbijských podnikov vo Venezuele by sme mohli zoštátniť.Nemôžme závisieť od Kolumbie ani na zrnku ryže." Hugo Chávez

„Nepoznáme vo svete príklad, keď jedno etnikum má dva štáty, dokonca susedné.“

Robert Fico

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS
Prvú vlnu celoplošnej televíznej kampane zameranej na informovanie verejnosti o súvislostiach a termínoch prechodu na spoločnú menu spustí Ministerstvo financií SR a Národná banka Slovenska dnes 7. marca, keď bude do termínu zavedenia eura v Slovenskej republike plánovaného na 1. januára 2009, ostávať presne 300 dní. Všetky celoštátne televízne stanice budú počas najbližších dvoch týždňov v rôznych časoch počas celého dňa vysielať 40-sekundový informačný spot nazvaný Europríbeh. "Týmto prvým spotom chceme prehĺbiť povedomie verejnosti o blížiacich sa termínoch súvisiacich s prechodom na euro, upozorniť na niekoľko kľúčových tohtoročných časových míľnikov v celom procese, najmä na stanovenie konverzného kurzu, začiatok duálneho zobrazovania cien a podobne," vysvetlil splnomocnenec vlády SR pre zavedenie eura Igor Barát v stanovisku, ktoré dnes poskytol . Vo vysielaní verejnoprávnej STV bude mať spot aj skryté titulky pre nepočujúcich. Podľa Baráta televízny spot bude podporovať aj kampaň na vonkajších reklamných plochách v uliciach viac ako 30 slovenských miest. "Tieto nosiče (citylighty) budú podporovať a sčasti aj ďalej rozvíjať hlavné posolstvá obsiahnuté v televíznom spote," dodal vládny splnomocnenec.

© 2007, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

6. 3. 2008

TASR NEWS

TASR NEWS
Tlačová agentúra Slovenskej republiky pokračuje v spolupráci s Fun Radiom. Zmluva je podpísaná do konca roka 2009 a podľa nej Fun Radio naďalej odoberá slovný a zvukový spravodajský servis TASR. Generálny riaditeľ TASR Jaroslav Rezník považuje opätovné zazmluvnenie servisu TASR pre dve rádiá v priebehu jedného týždňa za dôkaz kvalitnej produkcie TASR a verí, že 17-percentný medziročný nárast klientov, ktorý TASR zaznamenala koncom roka 2007, bude v tomto roku ešte zvýšený.

Copyright © TASR 2008

EUROPEAN MEDIA NEWS

EUROPEAN MEDIA NEWS
Mnohé európske krajiny, vrátane Slovenska, majú problém s dôsledným dodržiavaním a ochranou slobody médií. Európski novinári sa čoraz častejšie stávajú terčom cenzúry, v niektorých prípadoch musia dokonca čeliť aj fyzickému násiliu, tvrdí Asociácia európskych novinárov (AEJ) v správe, o ktorej píše portál EurActiv.sk. Ani Európska únia nie je schopná rázne sa zastať slobody slova. V Rusku a Arménsku sú médiá konfrontované s násilím alebo sú ním zastrašované, v Slovinsku vláda útočí na nezávislosť médií, na Slovensku, v Poľsku a Chorvátsku sa snaží presadzovať svoj vplyv, najmä vo verejnoprávnych médiách. Vo Francúzsku a Taliansku je komerčný nátlak a prílišná koncentrácia vlastníctva médií. "Vlády naprieč Európou vykazujú značný trend používania tvrdých metód, vrátene silného úradného tlaku a prísnejšej kontroly prístupu novinárov k informáciám s cieľom zabrániť kritike zo strany médií," tvrdí William Horsley (AEJ), autor správy Dovidenia slobode médií?. Nátlak na novinárov nie je len problémom mladých demokracií. Na Slovensku je spor medzi vládou a médiami zjavný. V januári sa proti návrhu slovenského tlačového zákona vyjadrila dokonca aj OBSE . Po upozornení tlak vlády voči médiám neustal. Novinárske združenia v Európe nedokážu rýchlo reagovať na nátlak, ktorý sa vyvíja na ich členov. Útoky na svojich členov by mali považovať za útoky na seba a informovať o všetkých zásahoch do novinárskej práce. Európske inštitúcie - Rada, Komisia a Parlament, majú problém jasne sa zastať slobody slova. "Lídri EÚ veľmi často zlyhávajú" a rázne nepodporia európske hodnoty, medzi nimi napríklad slobodu médií, povedal pre EurActiv Horsley. Týka sa to aj poukazovania na neslobodu médií v zahraničí. Dodáva, že ak EÚ zanedbá ochranu slobody domácich médií, o to menej budú jej kritický hlas počúvať vlády nečlenských krajín. Organizácia pre bezpečnosť a spoluprácu v Európe (OBSE) vyzvala 29. februára vo Viedni svojich 56 členov, aby rešpektovali vlastné záväzky a neovplyvňovali prácu médií. Apel vzišiel z diskusného fóra, ktoré zorganizoval Miklós Haraszti, Predstaviteľ OBSE pre slobodu médií (RFOM) pri 10. výročí založenia svojho úradu. Upozornil, že v poslednom čase sa objavili viaceré pokusy o obmedzenie práce
© 2007, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Zomrela Edita Pačajová - Kardošová

Zomrela Edita Pačajová - Kardošová
Po dlhej a ťažkej chorobe zomrela 5. marca v Košiciach vo veku 73 rokov novinárka Edita Pačajová - Kardošová. Dlhé roky pracovala ako vedúca košickej regionálnej redakcia denníka Práca a bola zakladateľkou a šéfredaktorkou regionálneho denníka Lúč. Posledná rozlúčka s Editou Pačajovou - Kardošovou bude 7. marca o 10. hodine v košickom Krematóriu.
Copyright © TASR 2008

SLOVAK FREE MEDIA

SLOVAK FREE MEDIA
Premiér Robert Fico nevidí dôvod meniť tlačový zákon ani podmieňovať prijatie Lisabonskej zmluvy o ďalšom fungovaní Európskej únie zmenou vládneho návrhu tlačového zákona. "Návrh tlačového zákona je dobrý taký, aký je, " vyhlásil dnes po rokovaní výboru Národnej rady pre európske záležitosti. Poslancom predtým povedal, že všetky dôvody na podmieňovanie ratifikácie Lisabonskej zmluvy pominuli, keďže sa rokuje s medzinárodnými inštitúciami. Požiadal poslancov, aby ju podporili na marcovej schôdzi. Situácia na Slovensku, kde opozícia zablokovala reformnú európsku zmluvu pre zlý tlačový zákon, znervózňuje podľa Fica partnerov v únii. Fico novinárom nevedel povedať nič o rokovaniach, ktoré spomínal. Nevie ani, ako vládna koalícia návrh zákona zmení, aby bol prijateľný pre OBSE, vydavateľov a opozíciu. "Ja vôbec neviem, aké zmeny prídu, pretože už je to v rukách poslancov Národnej rady, to nie je v rukách vlády...Ale ja by som bol rád, keby podstata, ktorá je v tomto návrhu tlačového zákona obsiahnutá, zostala," povedal. "Ja si myslím, že to je dobrý tlačový zákon. Je vyvážený, je to tlačový zákon, ktorý vychádza z medzinárodných skúseností," dodal premiér. Očakávanie schválenia Lisabonskej zmluvy vysvetľuje tým, že "opozícia dostane rozum". Organizácia pre bezpečnosť a spoluprácu v Európe (OBSE) považuje návrh tlačového zákona za nedemokratický. Predstaviteľ OBSE pre slobodu médií Miklós Haraszti ho po rokovaniach s ministerstvom kultúry prirovnal ku Guinessovej knihe rekordov, pretože uvádza rekordný počet nenávistí, o ktorých nemožno písať pod hrozbou pokuty. Zdôraznil, že vo vládou navrhovanej podobe by obmedzil slobodu slova. Zákon by nemal obmedzovať obsah novín, minister kultúry by nemal rozhodovať o pokutách. Určite nechcete, aby 20 rokov po páde komunizmu minister kultúry rozhodoval, čo je podľa obsahu dobré alebo zlé, odkázal Slovákom. Právo na odpoveď aj na pravdivé tvrdenia môže spustiť lavínu. Vydavatelia by mali dostať zoznam legitímnych možností na odmietnutie odpovede. "Neprijmeme zákon, ktorý by išiel proti pravidlám hry," tvrdil nedávno po rokovaní vlády premiér Fico. "My chceme len štandardné zákony. Nič iné. Netreba hneď za každým návrhom zákona, ktorý sa objaví, vidieť nejakého strašiaka, že chceme niekomu ublížiť," dodal. Pred týždňom napadol médiá, že sú prostitútky, pretože píšu v prospech druhého piliera za peniaze dôchodkových poisťovní. Vtedy sľúbil, že aj preto vládna koalícia prijme prísny tlačový zákon. "Žiadna sloboda tlače nie je ohrozená. Viete, čo je ohrozené? Pluralita názorov - si prečítajte vaše noviny, aká tam je pluralita názorov. To je tak jednofarebné, že komunistická Pravda nebola taká neobjektívna, ako ste vy v tej situácii, pokiaľ ide o útoky na vládu Slovenskej republiky, a opäť to hovorím s plnou vážnosťou. Takže ak je niečo ohrozené, je ohrozená pluralita názorov, aj preto treba prijať nový tlačový zákon na Slovensku, a budeme trvať na prísnom tlačovom zákone, pretože to, čo si niektoré médiá dovoľujú vo vzťahu k vláde je absolútne neakceptovateľné," vyhlásil Fico po rokovaní vlády minulú stredu.
© 2007, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Píšu vám, já píšu psaníjá píšu vám teď ze svých dlaní

Píšu vám, já píšu psaní
já píšu vám teď ze svých dlaní
Vážený pán šéfredaktor denníka SME, pán Kostolný, v úvode môjho listu, ktorý je reakciou na dnešný článok uverejnený v denníku SME pod názvom "Smer robí reklamu firme", by som Vám len chcela zdvorilo pripomenúť, že strana SMER – sociálna demokracia a ja osobne sa v maximálnej možnej miere snažíme vychádzať predstaviteľom médií v ústrety a poskytovať reakcie a odpovede na rôzne otázky a témy, ktoré médiá zaujímajú. V tomto duchu sme postupovali aj v prípade otázok Vášho redaktora Jána Krempaského, ktorý strane SMER – sociálna demokracia prostredníctvom mňa adresoval v utorok niekoľko otázok týkajúcich sa informácií Vášho denníka o údajnom odporúčaní jednej firmy, ktoré malo odznieť na víkendovom stretnutí vedenia strany SMER – sociálna demokracia so starostami a primátormi Prešovského kraja zvolenými za stranu SMER – sociálna demokracia. Vášmu redaktorovi som mailom odoslala vyčerpávajúcu odpoveď na jeho otázky v dobrej viere, že ak nás ako dotknutú stranu požiadal o reakciu, čo je aj jeho povinnosťou vzhľadom na existujúce pravidlá etiky žurnalistiky, ktoré si určite všetci novinári ctia, tak nám aspoň časť našej reakcie a odpovede aj uverejní. No, bohužiaľ, sa tak nestalo. Z mojej písomnej reakcie vo Vašom článku neodznela ani jedna jediná veta, či už slovo. Takýto postup Vášho redaktora sa naozaj, a to by ste mali uznať aj Vy sám, prieči akýmkoľvek pravidlám etiky žurnalistiky. Požiadať niekoho o odpoveď znamená podľa môjho názoru aj uverejniť, ak nie celú, tak aspoň časť reakcie. Viete, v prípade takéhoto postupu z Vašej strany je naozaj na mieste otázka, či má vôbec pre stranu SMER – sociálna demokracia význam reagovať a odpovedať na Vaše otázky, keď z našich odpovedí aj tak, a to v rozpore s princípmi novinárskej etiky, nič neuverejníte. Takéto konanie v nás potom evokuje dojem, že žiadosťou o reakciu sa len snažíte vyvolať zdanie profesionality: požiadate nás síce o reakciu, ale nič z nej napokon neuverejníte. Vyzerá to teda tak, ako keby ste článok mali už vopred napísaný a to bez ohľadu na naše stanovisko. Na záver môjho listu Vám prikladám aj moju písomnú odpoveď Vášmu redaktorovi na jeho otázky, aby ste si mohli porovnať a zvážiť, či strana SMER – sociálna demokracia dostala adekvátny, ak vôbec nejaký priestor na reakciu v článku, ktorý sa celý týkal strany SMER – sociálna demokracia. Tu je spomínaná odpoveď Vášmu redaktorovi: "Prideľovanie prostriedkov z fondov EÚ je pod riadnou dvojnásobnou kontrolou, pretože aj samotná EÚ má záujem, aby prostriedky boli použité čo najefektívnejšie a najtransparentnejšie. SMER – SD sa nehanbí, práve naopak, považuje za užitočné a potrebné poskytovať starostom a primátorom aj po straníckej linke základné informácie o využívaní eurofondov. Ak na tento účel SMER-SD odporúča starostom a primátorom využiť služby kvalifikovaných agentúr, len tým znižuje riziko podávania nekvalifikovaných projektov. Agentúra uvádzaná denníkom SME nie je straníckou agentúrou strany SMER-SD a nemá žiadne personálne, finančné a ani právne prepojenie na politickú stranu SMER-SD. Nevieme teda, aký problém má denník SME. Navyše menovaná agentúra je v Českej republike známa poskytovaním kvalitných a korektných služieb, niet preto dôvodu, prečo by nemala pôsobiť aj na Slovensku. Radi by sme privítali vysvetlenie denníka SME, v čom vidí klientelizmus v postupe strany SMER-SD. Keby denník SME bol dôslednejší pri získavaní informácií z neverejného rokovania strany SMER-SD s primátormi a starostami zvolenými za túto stranu, zistil by, že boli odporúčané aj iné agentúry pôsobiace na Slovensku." Rovnako ma dosť nemilo prekvapilo skresľujúce tvrdenie Vášho redaktora, že som vraj "najskôr poprela, že by sa na straníckom stretnutí o Star EU hovorilo". Keď som hovorila telefonicky s Vaším redaktorom, oznámila som mu, že ja nemám informáciu o tom, že by sa o tejto firme na stretnutí hovorilo a to preto, že som nebola prítomná na celom stretnutí. Toto moje tvrdenie si môžete ľahko overiť. Rovnako som mu korektne oznámila, že jeho informáciu preverím a na jeho otázky dostane odpoveď mailom. Čo sa aj stalo.

S pozdravom, Katarína Kližanová Rýsová , Hovorkyňa strany SMER – sociálna demokracia

STV NEWS

STV NEWS
Rekonštrukciu vysielacích pracovísk Slovenskej televízie (STV) s rozšírením pre tretí program STV - STV Šport zabezpečí firma Elektronika, a. s., Malinovo. Vyplýva to z údajov zverejnených dnes vo vestníku verejného obstarávania. STV vypísala verejnú súťaž na zákazku v celkovom objeme 44 999 999 korún bez DPH, s kritériom najnižšej ceny v novembri minulého roka. Do súťaže dostala tri ponuky a zmluvu s víťaznou spoločnosťou Elektronika uzavrela 20. februára. Spoločnosť má na rekonštrukciu vysielacích pracovísk s rozšírením pre STV Šport vypracovať projekt, dodať technológie, vykonať montážne, oživovacie a nastavovacie práce a skúšobnú prevádzku, tiež má zaškoliť pracovníkov a v zmluve je aj technická podpora. Pripravovaný tretí kanál STV - STV Šport by sa mal naplno spustiť po štátnej dotácii. O účelovú 100-miliónovú dotáciu na výrobné a režijné náklady STV Šport od skončenia letnej olympiády do konca tohto roka žiada STV ministerstvá kultúry a financií. STV sa ňou zaviaže odvysielať presný počet hodín slovenského športu - teda športových podujatí na Slovensku a športových akcií, na ktorých sa zúčastňujú slovenskí športovci v zahraničí. Tento rok by to mohlo byť 950 hodín, na budúci rok 1 800 a v roku 2010 až 2 200 hodín vysielania. STV Šport by mal tento rok - od jeho štartu 8. augusta do 31. decembra, odvysielať spolu 1 450 hodín športu. STV3 má svoj program spustiť 8. augusta tohto roku, zároveň so štartom 29. letných olympijských hier v Pekingu, vysielať má v digitálnej kvalite. Štatutárny zástupca STV Jozef Mračna, poverený vedením televízie do zvolenia nového generálneho riaditeľa, tvrdí, že spustenie tretieho kanála 8. augusta k štartu letnej olympiády v Pekingu je reálne. Projekt považuje za programovo a technicky pripravený, doriešiť treba len jeho financovanie po skončení olympiády. Peniaze na pokrytie nákladov na augustové letné olympijské hry STV podľa Mračnu má. Ak sa STV nepodarí získať dotáciu, vysielanie olympiády ohrozené nie je. V takom prípade by tretí kanál vysielal spolu s Dvojkou STV a z archívu. V roku 2009 by zdroje mohol zabezpečiť zvýšený výber poplatkov za vysielanie verejnoprávnych médií. Ten má zabezpečiť nový, tzv. zástrčkový zákon, podľa ktorého budú nezmenenú sumu 140 korún za STV a SRo platiť všetci odberatelia elektrickej energie. Rada STV ešte v polovici januára schválila plán nákladov na STV Šport pre tento rok vo výške takmer 103,5 milióna korún.
© 2007, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Kam zmizlo Rádio Fajn ?

Kam zmizlo Rádio Fajn ?
Od 09.02.2008 ho vlastní Vladimír Matejík ,Bjornsonova 3 ,Martin . So slušným portfóliom podnikania :
Obchodná činnosť * bižutéria, textilná a kožená galantéria, * papier, hračky, obuv, textil, priemyselný tovar, drogéria, farby, laky, * drevárske a strojárske výrobky, stavebný materiál, potraviny, nápoje, stroje a zariadenia, kožušinové výrobky.

Reklamná pauza, teraz sa môžete ísť....

Reklamná pauza, teraz sa môžete ísť....

SLOVAK FREE MEDIA

SLOVAK FREE MEDIA
Je potrebné, aby v diskusii, ktorá sa vedie o tlačovom zákone na Slovensku, nezapadol jeho celkový kontext. Pred akademickou obcou Filozofickej fakulty Katolíckej univerzity v Ružomberku to dnes na odbornom seminári o dôsledkoch nového tlačového zákona na prácu novinárov a na život slovenskej spoločnosti uviedol český redaktor a moderátor Václav Moravec. "Ak sa vláda a jednotliví ministri rozhodnú viesť v mnohých ohľadoch hrubú a urážlivú polemiku s médiami, a potom predložia tlačový zákon na schválenie, tak verejnosť a médiá začnú byť ostražité, pretože už predtým majú nejaké skúsenosti ako politická reprezentácia komunikuje," zdôraznil. Poukázal na český príklad komunikácie bývalého premiéra Miloša Zemana s novinármi, ktorý od zvolenia do funkcie v roku 1998 začal viesť verejnú polemiku o médiách. "Váš premiér je Milošovi Zemanovi v tomto podobný. V mnohých pohľadoch sa to posunulo do roviny iracionality," dodal Moravec, ktorý predstavil vybrané aspekty premien normatívneho prostredia českej žurnalistiky po roku 1989. Podľa generálnej riaditeľky Sekcie médií, audiovízie a autorského práva Ministerstva kultúry SR Nataše Slávikovej súčasní profesionálni novinári nemôžu mať problémy s návrhom nového tlačového zákona a jeho inštitútmi v praxi. Priblížila tiež práva a povinnosti, ktoré z neho vyplývajú a ďalšie ustanovenia. Predseda právnej komisie Predstavenstva Slovenského syndikátu novinárov Mikuláš Bugár tvrdí, že niektoré veci v zákone nezabezpečujú rovnováhu práv. Ak povýšime jedno právo nad druhé, narúšame tým ústavne garantované práva, podotkol. Pripomenul aj ustanovenie o imunizácii informácií, to, že sa do zákona vrátilo ustanovenie o ochrane zdroja informácií. Z pohľadu neziskovej Aliancie Fair-Play prezentoval ostrý pohľad na návrh zákona Peter Kunder. Podľa neho vypovedá návrh o tých, ktorí návrh pripravujú, ktorých sa to týka a vypovedá aj o spoločnosti. "Dôvodová správa veľmi malebne opisuje to, s čím sa môžem stotožniť. Napríklad právo na odpoveď - paragrafové znenie o tom taktne mlčí," povedal. Poukázal i na jeho ďalšie nedostatky a vágne formulácie. Člen výboru pre kultúru a média a poslanec Národnej rady SR Ján Podmanický podotkol, že potreba prijatia nového tlačového zákona je potrebná. Mediálny vývoj podľa neho od roku 1966, od kedy platí súčasná platná legislatíva, postúpila značne dopredu. Nový návrh neohrozuje demokraciu, slobodu slova a prejavu, zdôraznil. Zameral sa najmä na vysvetlenie pojmov právo na odpoveď, právo na ochranu zdroja a sankčný mechanizmus. Právne a politické podmienky médií v Poľsku priblížil vysokoškolský učiteľ, katolícky kňaz a publicista zaoberajúci sa teóriou masmediálnej komunikácie Tadeusz Zasępa. Hlavný adresát médií a mediálneho práva podľa neho má byť vždy človek. Celá diskusia sa koná nie pre Úrad vlády SR, parlament či rôzne organizácie, ale pre človeka, uviedol. Problémom v Poľsku je, že žurnalisti, politici a verejnosť nespolupracovali pri tvorbe spoločného názoru na mediálne právo. "Chýba kontinuita vzdelávania, mladí konajú na základe starého, čo nie je dobré," dodal. Tlačový zákon je v parlamente v druhom čítaní, kde sa očakávajú zmeny požadované Organizáciou pre bezpečnosť a spoluprácu v Európe (OBSE). Nový tlačový zákon ostro kritizuje opozícia, domáce i zahraničné medzinárodné inštitúcie.
© 2007, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.