6. 11. 2008

Market & Media & Lifestyle

Market & Media & Lifestyle

Najpočúvanejšou rozhlasovou stanicou na Slovensku je Rádio Express a najsledovanejšou televíziou Televízia Markíza. Vyplýva to z prieskumu Market & Media & Lifestyle (MML) - TGI, ktorý uskutočnila spoločnosť Median SK v licenčnej spolupráci s anglickou spoločnosťou BMRB International od 31. marca do 14. septembra na vzorke 4 063 respondentov, občanov SR vo veku 14 až 79 rokov. Ako ďalej vyplýva z prieskumu, celková počúvanosť rádií na Slovensku je 71 % a prvenstvo v počúvanosti patrí s 23 % Rádiu Express. Druhý je s 18-percentnou počúvanosťou prvý okruh verejnoprávneho Slovenského rozhlasu (SRo) - Rádio Slovensko a za ním, na tretej priečke s 13 % Fun Rádio. S 8 % je v počúvanosti štvrté rádio Jemné melódie a piate je so 7 % Rádio Okey. Šieste miesto patrí 2. okruhu SRo - regionálnemu Rádiu Regina, ktoré má 6-percentnú počúvanosť a siedme je so 4 % Rádio Viva. Najväčší podiel na trhu (share) - 27 % má Rádio Expres, Rádio Slovensko má 18 % a so 16 % podielom sa na treťom mieste umiestnilo Fun rádio. Na štvrtom mieste sú Jemné melódie s 8 % a na piatom Rádio Okey so 7 % podielom na trhu. Šieste miesto obsadilo Rádio Regina so 6 % a Rádio Viva má tiež 6 %. Ostatné rozhlasové stanice držia podiel 12 % z trhu. Televíziu v druhom a treťom štvrťroku 2008 celkovo podľa prieskumu sledovali skoro 4 milióny divákov, 88 % populácie. Najvyššie percento sledovanosti televíznych staníc dosiahla Televízia Markíza - 62 %. Sledovanosť na úrovni 31 % zaznamenala TV JOJ, za ňou sa umiestnila Jednotka s 28 %. Nasleduje Dvojka so 6 %, TA3, Prima TV a NOVA rovnako so 4 %. Prvú desiatku najsledovanejších televíznych staníc uzatvárajú RTL KLUB s 3 %, ČT1 s 2 % a TV2 s 1 % sledovanosťou. Najväčší podiel na trhu (share) - 49 % má TV Markíza. TV JOJ dosiahla 18 % a za ňou sa s 15 % podielom na trhu umiestnila Jednotka. Nasleduje Dvojka s 3 % a slovenskú päticu uzatvára TA3 s 1 %. Podiel ostatných televízií predstavuje celkom 14 %, z toho najvyššie hodnoty dosahuje nasledujúcich päť staníc: Prima TV (3 %), NOVA (2 %), RTL KLUB (2 %), TV2 (1 %) a Magyar TV1 (1 %).

Najčítanejším denníkom na Slovensku je Nový Čas s 26-percentnou čítanosťou, čo predstavuje viac ako 1,1 milióna čitateľov. Vyplýva to z prieskumu Market & Media & Lifestyle (MML) - TGI, ktorý uskutočnila spoločnosť Median SK v licenčnej spolupráci s anglickou spoločnosťou BMRB International od 31. marca do 14. septembra na vzorke 4 063 respondentov, občanov SR vo veku 14 až 79 rokov. O druhú priečku sa s rovnako vysokou čítanosťou - 9 % delia denníky Sme, Plus jeden deň a Pravda. Za nimi nasledujú Šport a Korzár s čítanosťou 4 % a Hospodárske noviny s 3 %. Celoštátne denníky číta celkovo 45 percent populácie. Z odpovedí respondentov tiež vyplýva, že celoštátny denník čítalo za posledných 14 dní aspoň raz 83 percent populácie. Medzi týždenníkmi je najčítanejší Plus 7 dní s 16 % a druhý je Život s čítanosťou 12 %. Tretiu pozíciu získala Markíza s 9 %. Rovnako 9 % čítanosť má Nový čas pre ženy. Báječná žena má 8-percentnú čítanosť a Eurotelevízia 6-percentnú. Katolícke noviny získali 4 %. Týždenníky si prelistuje alebo číta 55 percent populácie. Dvojtýždenníky číta 15 % populácie vo veku 14 až 79 rokov. Najväčšiu - 4 % čítanosť má TV Max, za ním sú s 3 % Tele plus a Teleprogram. Jednopercentnú čítanosť dosiahli dvojtýždenníky Relax, Žena a život, Autoburza a TV Svet. Mesačníky číta 51 % populácie. Najvyššiu, 10-percentnú čítanosť majú časopisy Eva a Zdravie. Deväť percent získala Emma a Záhradkár, po 6 % mesačníky Rebecca a Pekné bývanie. Môj dom má 4 %. Informácie vyplývajú z prieskumu zverejneného na: http://www.mediansk.sk/na_stiahnutie.php. © 2008, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.