1. 10. 2008

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Americká herecká asociácia Screen Actors Guild (SAG) vyzvala Alianciu televíznych a filmových producentov (AMPTP), aby sa vrátili k rokovaciemu stolu. "Neveríme, že obnovenie rokovaní by bolo produktívne v čase, keď SAG stále trvá na podmienkach, ktoré spoločnosti opakovane odmietli," reagoval prezident AMPTP Nick Counter. Výkonný riaditeľ SAG a šéf rokovaní Doug Allen sa s prezidentom SAG Alanom Rosenbergom vyjadrili, že "snažiť sa dohodnúť čo najskôr je zbytočné". Štúdiá už predtým vyhlásili, že ich ponuka bude platiť dovtedy, kým sa výrazne nezmení ekonomický stav zábavného priemyslu. Posledné oficiálne rozhovory medzi organizáciami sa uskutočnili 30. júna. Predstavitelia SAG a Aliancie filmových a televíznych producentov sa nevedia dohodnúť na znení novej kolektívnej zmluvy pre hercov, platnosť starého kontraktu sa skončila 30. júna. Jedným z najvážnejších problémov pri tvorbe novej pracovnej zmluvy je zisk hercov z predaja DVD a on-line vysielania. Približne 120-tisíc členov SAG teraz pracuje na základe starých zmlúv. Európa by podľa Európskej komisie (EK) mohla prevziať vedúcu úlohu v oblasti využívania internetu tretej generácie (Web 3.0). V rámci tohto procesu uviedla v pondelok EK hlavné kroky, ktoré musí Európa podniknúť ako odozvu na novú vlnu informačnej revolúcie. Tá by sa totiž mala v ďalších rokoch zintenzívniť vzhľadom na tendencie, akými sú vytváranie sietí spoločenských kontaktov, výrazný prechod na on-line služby, prenosné služby založené na GPS a mobilnej televízii a ďalší rozvoj inteligentného označovania tovaru. Komisia tak odštartovala verejnú diskusiu o možnosti politickej odozvy a odozvy súkromného sektora v súvislosti s týmito otázkami. "Internet budúcnosti zásadne zmení našu spoločnosť. Web 3.0 znamená plynulé vytváranie sietí obchodných a spoločenských kontaktov a kontaktov na uspokojovanie osobných potrieb na akomkoľvek mieste a v akomkoľvek čase, prostredníctvom rýchlych, spoľahlivých a bezpečných internetových sietí," uviedla eurokomisárka pre informačnú spoločnosť a médiá Viviane Redingová. Ako ďalej dodala, webom tretej generácie skončí rozdeľovanie na mobilné telefóny a pevné linky, pričom do roku 2015 naznačuje až desaťnásobný nárast využitia digitálneho sveta. Pri dostatočných investíciách do vysokorýchlostného širokopásmového prístupu na internet a podpore inovácie a výskumu sa podľa Redingovej otvoria podnikom Európskej únie (EÚ) výrazné možnosti.Komisia vo svojom oznámení tiež uviedla, že EÚ by mala podnecovať investície do širokopásmového pripojenia novej generácie. Únia by tak mala urobiť napríklad posilňovaním spolupráce s miestnymi orgánmi, ktoré by počas stavebných prác mohli uľahčiť prístup k vedeniam na umiestnenie optických káblov s vyššou rýchlosťou širokopásmového pripojenia, dohliadnuť na to, aby bol internet otvorený hospodárskej súťaži, zabrániť tomu, aby boli spotrebitelia pri svojom výbere neprimerane obmedzovaní, zabezpečiť dôveru spotrebiteľa pri používaní internetu a financovať výskum týkajúci sa internetu budúcnosti.
© 2008, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.
Vedenie spoločnosti Chello Central Europe, ako majiteľ stanice Deko sa rozhodlo rebrandovať tento tematický televízny kanál, ktorý ponúka nápady a inšpirácie v oblasti bývania, architektúry, záhrad a kutilstva. Podľa predstaviteľov spoločnosti podobne ako móda prechádza neustálymi premenami, tak aj TV stanica dospela do štádia, aby jej nová programová ponuka bola zasadená do nového výtvarného rámca, ktorý sa na obrazovkách po prvýkrát objavil 26. 9. 2008. „Stanica Deko, ktorej premena prebehla pod heslom dynamickosť, dizajn, dnešná móda a ktorej profil bol radikálne prečistený, si ako základ svojho nového výtvarného prevedenia zvolila žltú farbu slnečného odtieňu, farbu svetla, ktorá je výrazná, ale zároveň tiež teplá a vľúdna. Všadeprítomná žltá farba stanice bude nápadná, práve tak ako jej nová jesenná programová štruktúra, s ktorou sú spojené mená viacerých celebrít. Čo sa týka architektúry a dizajnu, stanica svojich divákov oboznámi s nahorúcejčími trendami a ponúkne viacero nových seriálov, ako napr. Ekoarchitektúra a seriál z vlastnej produkcie – Tri terasy,“ hovorí Barbora Florková. Marketing, PR & Event Manager ČR/SR. Chello Central Europe, spoločnosť patriaca do skupiny Liberty Global Inc., vytvorila nedávno združenie tematických televíznych staníc. Stanica Deko patrí do tohto združenia a vznilka z bývalej TV Deko, ktorá vysiela od konca roku 2005.