14. 5. 2008

Market & Media & Lifestyle - TGI

Market & Media & Lifestyle - TGI
od 17. septembra 2007 do 30. marca 2008
Najpočúvanejšie rádio na Slovensku je Rádio Expres a najsledovanejšia televízia TV Markíza. Vyplýva to z prieskumu Market & Media & Lifestyle (MML) - TGI, ktorý uskutočnila spoločnosť Median SK v licenčnej spolupráci s anglickou spoločnosťou BMRB International od 17. septembra 2007 do 30. marca 2008 na vzorke 4 084 respondentov vo veku 14 až 79 rokov. Rádio Expres, ktoré počúva 23 % opýtaných, vedie o šesť percent pred Rádiom Slovensko (17 % počúvanosť). Tretie je Fun rádio s 12 percentami poslucháčov, deväťpercentnú počúvanosť majú Jemné melódie a päticu uzatvára druhý okruh SRo - Rádio Regina s ôsmimi percentami. Nasleduje Rádio Okey so siedmimi percentami a Rádio Viva so štyrmi percentami. Rádiá na Slovensku počúva 73 percent respondentov. Najväčší podiel na trhu - 26 % dosiahlo podľa prieskumu Rádio Expres. Rádio Slovensko má 18-percentný podiel a Fun rádio, ktoré sa umiestnilo na tretej priečke, má 12-percentný podiel na trhu. Na štvrtom mieste sa umiestnili Jemné melódie (9 %) a na piatom Rádio Regina (8 %). Z prieskumu tiež vyplýva, že najviac sledovaná je Televízia Markíza, ktorú pozerá 68 % respondentov. Druhá najsledovanejšia je TV Joj s 31 percentami, verejnoprávna Jednotka má sledovanosť 30 %. Nasleduje TA3 (5 %), Dvojka STV (4 %), Prima TV (4 %), Nova (4 %), RTL KLUB (3 %), ČT1 (3 %), TV2 (2 %). Najvyšší podiel na trhu - 52 % má spomedzi slovenských televíznych staníc TV Markíza. TV Joj dosiahla 16 % a za ňou sa umiestnila s rovnako 16 % Jednotka Slovenskej televízie. Dvojka získala jednopercentný podiel a jednopercentný podiel na trhu má rovnako aj TA 3. Podiel ostatných televíznych staníc predstavuje spolu 14 %.