31. 3. 2008

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS
Objem reklamných výdavkov na základe platných cenníkov jednotlivých médií dosiahol za minulý rok 40,68 mld. Sk. Oproti predchádzajúcemu roku to predstavuje nárast o približne 15,9 %. Objem reklamných výdavkov je vypočítaný na základe platných cenníkov jednotlivých médií, pričom v monitoringu nie sú zohľadnené bartrové obchody, agentúrne bonusy a iné poskytované zľavy. Ako na piatkovej tlačovej konferencii prognózoval managing director agentúry TNS SK Ivan Šimek, za tento rok by objem reklamy mal presiahnuť hranicu 47,4 mld. Sk. Ako ďalej pokračoval, vývoj objemu reklamy v jednotlivých mesiacoch od roku 2002 vykazuje takmer identický model. Najvyšší objem reklamy pripadá hlavne na mesiace máj a november. V minulom roku sa však tradičný májový najvyšší objem investícií, podľa výsledkov TNS, rozložil na mesiace marec, apríl, máj a jún. Najnižší objem reklamy pripadá na začiatok roka a letné mesiace júl a august.TNS v rámci porovnania objemu reklamných výdavkov v SR a v okolitých štátoch (Česko, Maďarsko a Poľsko) prepočítala jednotlivé národné meny na euro podľa kurzu platného k 26. marcu 2008. Objem reklamných výdavkov na Slovensku tak bol v porovnaní s Českou republikou nižší o takmer 690 mil. eur, pričom v Českej republike predstavoval objem reklamných prostriedkov v médiách takmer 1,937 mld. eur. V Maďarsku to bolo 2,111 mld. eur a v Poľsku 4,987 mld. eur. Vo všetkých zmienených štátoch išlo najviac reklamných prostriedkov do televízií. Zaujímavosťou je, že slovenský segment printov tvorí z českého približne len necelú pätinu, pričom v Čechách dosiahol objem reklamných výdavkov na printy 751,8 mil. eur.Slovenskému reklamnému trhu vládli mobilné telekomunikácie, pričom prví traja top zadávatelia reklamy na Slovensku boli T-Mobile, Orange a Telefónica O2. T-Mobile podľa TNS investoval do kampaní podľa použitých aktuálnych cenníkov sledovaných médií približne 70,8 mil. eur. Za mobilnou komunikáciou v top 10 produktových kategórií nasledovali banky, osobné automobily, dámska kozmetika, poisťovne, nealkoholické nápoje, cukrovinky, mliečne výrobky, internet a čokoládové výrobky. V Českej republike bola situácia podobná, produktovým kategóriám dominovala mobilná komunikácia nasledovaná kampaňami na osobné automobily, banky a dámsku kozmetiku. V Maďarsku a Poľsku obsadili prvé priečky v produktových kategóriách potraviny.Monitoring reklamných výdavkov podľa TNS SK v sebe zahŕňal päť slovenských TV staníc, celoplošné rádiá a celoplošné a regionálne denníky, týždenníky, dvojtýždenníky, mesačníky a ostatné periodiká (dohromady viac ako 100 titulov). Pri outdoorovej reklame vychádzala agentúra z údajov o mesačných prehľadoch kampaní agentúr Akzent Media, BigBoard, Gryf, IMIGe, Ispa, MegaBoard, MobilBoard, Nubium, Recar, Šanca a pri kinoreklame z mesačných prehľadov kampaní Screenvision a Palacemedia.
© 2007, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.