3. 3. 2008

RPR NEWS

RPR NEWS
Rada pre reklamu (RPR) má krátko po februárovom vstupe vydavateľstva Ringier už 35 členov. Jej novým členom sa od marca stala spoločnosť Poštová banka, a.s., ktorá sa chce aj prostredníctvom svojho členstva v rade podieľať na vývoji a správnom fungovaní reklamy na Slovensku. Ako ďalej agentúru SITA informovala Daniela Nováčková zo sekretariátu RPR, "stratégiou rady je orientácia na rozširovanie členskej základne smerom na sektor bánk a poisťovní, keďže eviduje už od minulého roku neustály rast sťažností týkajúcich sa tejto oblasti." Členmi RPR sú aj ďalšie finančné spoločnosti, napríklad Allianz - Slovenská poisťovňa, Tatra Banka či Všeobecná úverová banka. Členmi RPR sú okrem iných aj viaceré slovenské mediálne, reklamné či telekomunikačné spoločnosti a asociácie rôznych výrobcov. Všetci členovia rady sa zaviazali dodržiavať Etický kódex - Etické pravidlá reklamnej praxe platné na území SR a udržiavať dobré meno reklamy. Rada pre reklamu je orgánom etickej samoregulácie reklamy. Za porušenie pravidiel reklamy teda nemôže ukladať pokuty, len na ne upozorňuje. Svoje zistenia zverejňuje na internetovej adrese http://www.rpr.sk a prostredníctvom médií. Súlad reklám s etickým kódexom posudzuje nezávislý externý 11-členný orgán rady - Arbitrážna komisia. Komisia sa zaoberá sťažnosťami verejnosti, fyzických aj právnických osôb, asociácií či štátnych orgánov na porušenie etických zásad reklamy. Hlavným cieľom rady je zabezpečovať a presadzovať, aby sa na Slovensku šírila čestná, slušná, decentná, legálna a pravdivá reklama. Združuje subjekty, ktoré sa podieľajú na marketingovej komunikácii - asociácie zadávateľov reklamy, reklamné agentúry, média a aj firmy, ktoré využívajú reklamu na svoju propagáciu. Viac informácií o pôsobnosti rady možno nájsť na jej internetovej adrese.
© 2007, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.