23. 1. 2008

Sme si oddýchli

Sme si oddýchli
Predseda parlamentu Pavol Paška dôveruje aj ľuďom z médií, bez ohľadu na to, že má aj negatívne skúsenosti. "Ja v princípe dôverujem ľuďom a dôverujem aj ľuďom z médií," povedal dnes Paška novinárom. "Ja si o vás môžem myslieť, čo chcem, vy si môžete myslieť o mne, čo chcete. Ale jednoducho asi by to nešlo bez toho, aby sme spolu nekomunikovali a nehovorili," dodal. Pašku napríklad sklamal prístup médií k medzinárodnej konferencii k euru, ktorú organizoval v Bratislave v polovici januára. Podľa neho vtedy v printových a elektronických médiách prebiehala kampaň zneisťujúca ľudí na Slovensku o rizikách hroziacich z prechodu na euro. Paralelne popri tom zaznievali výhrady voči vláde, že o prijatí eura nedostatočne informuje občanov. Keď však zorganizoval reprezentatívnu konferenciu, na ktorej vystúpila politická reprezentácia i renomovaní odborníci z Portugalska, Slovinska, ďalších krajín Európskej únie, slovenský premiér Robert Fico, respektíve on sám, v novinách o nej nebola ani zmienka a ďalej sa pokračuje v tendenciách vyššie opísanej kampane. "Pri tejto téme ma to mrzí o to viac, že to už nie je o tom, či sme zľava alebo sprava, či sme červení alebo modrí, to je o všetkých ľuďoch na Slovensku. To sú veci, o ktorých sa s Vami budem prieť bez ohľadu na to, či Vás budem nazývať priateľmi alebo nepriateľmi," spresnil. Médiá Paška vyzval na pomoc pri vysvetľovaní občanom, že hodnotový konflikt patrí do parlamentu a je správne, že politici na pôde Národnej rady diskutujú o problémoch. Predseda parlamentu komentoval aj vyjadrenia podpredsedu NR SR Milana Horta, ktorý sa vyslovil, že ho vraj premiér označil za chrapúňa. "Ja netuším, kde na to prišiel. Ale pokiaľ má pocit, že toto je spôsob, ktorým sa chce odprezentovať, je to jeho záležitosť," konštatoval Paška. "Ja nie som typ človeka, ktorý by si dovolil čokoľvek povedať bez toho, aby som to nebol schopný verifikovať. Prísť pred vás a zdieľať dojmy a pocity, to sa dá, ale tá miera dôveryhodnosti, tých prejavov, je nulová," poznamenal.
© TASR 2007