23. 1. 2008

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS
Časopis Nota Bene číta čoraz viac ľudí. Informoval o tom Jaro Šipoš z časopisu Nota Bene. Časopis, ktorý je na trhu sedem rokov a vychádza v náklade 42-tisíc kusov, si denne kúpi 1 200 ľudí. Ako ďalej uviedol Šipoš, najviac kusov sa vždy predá na začiatku mesiaca, pričom ku koncu predaj klesá. Jeden predávajúci predá v priemere 90 kusov mesačne. Štatistika ďalej hovorí o tom, že v súčasnosti sa predá neporovnateľne viac výtlačkov, ako tomu bolo v roku 2001, kedy sa časopis na trh len uvádzal. "V roku 2007 sme boli dokonca podľa ABC SR šiesty najpredávanejší mesačník," dodal Šipoš. Každý predajca musí dodržiavať kódex. Ten je uvedený na stránke www.notabene.sk v dvanástich bodoch. Predajca okrem iného musí nosiť preukaz so svojím registračným číslom a fotografiou, predávať môže časopis len na pridelenom mieste, nemôže byť opitý, nesmie žobrať či žiadať inú sumu, ako je oficiálna cena časopisu. V prípade porušenia týchto pravidiel to môžu dotknutí kupujúci oznámiť na telefónnom čísle 02/52 62 59 62 alebo na číslach pobočiek. Predajcovia nakupujú Nota Bene za polovicu nominálnej ceny. Znamená to, že 30-korunové Nota Bene od redakcie kupujú za 15 korún. Pri každom predanom časopise teda zarobia 15 korún. Počet časopisov, ktoré môže jeden predajca za deň získať, je limitovaný len tým, koľko peňazí do nich môže predávajúci investovať, vysvetlil Šipoš. Zdôraznil, že časopisy nedostávajú, ale si ich kupujú. "Výnimku tvoria len noví predajcovia, ktorí prišli prvýkrát. Tí dostanú tri časopisy zadarmo," spresnil. Uľahčí to začať predaj najmä tým, ktorí peniaze potrebujú najviac, lebo žiadne nemajú. "To, že časopisy predajcovia nedostávajú zadarmo, ale si ich kupujú, ich núti plánovať a hospodáriť s financiami - minimálne preto, aby mali na druhý deň na ďalšie časopisy," povedal Šipoš. Väčšina ľudí, ktorí sa vrátia do normálneho života, nám o tom nedá vedieť, prídeme na to len náhodou, uviedol. "Jednoducho prestanú predávať a nestretávame ich už na uliciach. To isté sa však stane aj v prípadoch, ak sa presťahujú do iného mesta, alebo zomrú," skonštatoval. Časopis Nota Bene vydáva občianske združenie Proti prúdu, ktorého poslaním je integrácia bezdomovcov do spoločnosti a prevencia bezdomovectva u sociálne znevýhodnených skupín. Nota Bene je jeho hlavným projektom. Články novinárov v časopise sú honorované len symbolicky.