DALITO!

6. 10. 2007

Superstar Sk vs. svet again

Superstar Sk vs. svet again

IFPI SR Hitparáda - RADIO TOP 100 -Týždeň - 2007/39

1. FERGIE-BIG GIRLS DON´T CRY 2. PEHA-OPÝTAJ SA 3. BEDINGFIELD NATASHA-SOULMATE 4. FURTADO NELLY-DO IT 5. KOMAJOTA-UKRADNUTÝ 6. CHINASKI-ZADARMO 7. BLUNT JAMES-1973 8. HORKÝŽE SLÍŽE-R´N´B SOUL 9. PLAIN WHITE T´S-HEY THERE DELILAH 10. BUENA MUTYA-REAL GIRL 13. TINA-KÝM TY SPÍŠ 19. CMORIK PETER-NEMUSÍŠ SA BÁŤ 20. PREDNÁ ZDENKA-PONAD MAKY 24. PARA-DOMA DOBRE 25. SMATANOVÁ ZUZANA-ZDÁ SA ŽE TO STAČÍ 28. TEAM-AKO MÁLO 37. MISHA-SPOMALÍME SVET 38. NOCADEŇ-VOĽNÝM PÁDOM 40. METROPOLIS & KULY-RUKA DO OHŇA 43. KOMAJOTA-RÁNO V NOVINÁCH 48. TINA-BLÍZKO TEBA 53. GRIGOROV ROBO-NEVIEM ČI VIEM 57. I.M.T. SMILE-PATRÍ LEN NÁM 58. NATAŠA-DO TLA ZHORÍM 63. VETROPLACH-LÁKA MA SVET 64. HEX-CYKLÓN 70. STEREO-VRAH 71. GLADIATOR-33 ROKOV 74. PREDNÁ ZDENKA-KEĎ TO NEJDE 75. SMATANOVÁ ZUZANA-NIČ NEZOSTANE STÁLE 77. ĎURICA ADAM-CUKOR A SOĽ 79. GRIGOROV ROBO-POVEDZME 80. EARS-BLIŽŠÍ 89. CMORIK PETER-SOM NAD VECOU 96. SKA2TONICS-SKÚŠAM 99. MARGOT-MAŤ TAK KRÍDLA

5. 10. 2007

Reklamná pauza, teraz sa môžete ísť

Reklamná pauza, teraz sa môžete ísť

Tlačové vyhlásenie riaditeľa TV Sedna v Toronte

Tlačové vyhlásenie riaditeľa
TV Sedna v Toronte

Ladislav Horák, majiteľ internetovej televízie pre Čechov a Slovákov na celom svete TV Sedna so sídlom v kanadskom Toronte, nemá nič spoločné s aktivitami Jozefa Burzu, prezidenta Kanadsko-slovenskej obchodnej komory v Bratislave a majiteľa firmy Hagiel, ktorý neoprávnene použil logo a značku TV Sedna a v mene tejto televízie plánuje 6. a 13. októbra v Bratislave organizovať konkurzy na moderátorov a redaktorov TV Sedna. Víťazom konkurzu sľubuje plat 2500-3000 CAD a tiež stáž priamo v sídle TV Sedna v Toronte. (bližšie informácie o konkurze sú na webovej stránke www.ksok.sk/tvsedna). Jozef Burza sa zároveň neoprávnene vydáva za oficiálneho zástupcu TV Sedna v Europe. Podľa Ladislava Horáka ide zo strany Jozefa Burzu o neoprávnené konanie, ktorým uvádza do omylu potenciálnych účastníkov konkurzu a ďalšie zúčastnené osoby na Slovensku.

Kontakt na majiteľa TV Sedna: Ladislav Horák, TV Sedna, Toronto, Kanada (tel.č. 001 416 979 7678)

P.S. : Určite sa môžeme tešiť aj na to, že Kanadsko-Slovenská obchodná komora v spolupráci s televíziou SEDNA a produkčnou spoločnosťou Star Production pripravuje exkluzívny koncert svetoznámej kanadskej speváčky s portugalskými koreňmi Nelly Furtado na Slovensku ?

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS
Zástupkyňa Slovenskej republiky pred Európskym súdom pre ľudské práva (ESĽP) v Štrasburgu Marica Pirošíková považuje vývoj v prípade novinára Martina Kleina za nešťastný. Reagovala tak na fakt, že Najvyšší súd SR nerešpektoval rozsudok ESĽP o nevine novinára a 14. júna 2007 potvrdil verdikt košického súdu, ktorý Kleinovi udelil peňažný trest 15.000 korún. ESĽP totiž 31. októbra 2006 rozhodol, že odsúdením novinára Kleina za trestný čin hanobenia národa, rasy a presvedčenia, ktorého sa dopustil svojimi výrokmi v článku "Sedí sokol na javori, Larry Flynt a sedem faciek pokrytcovi" uverejnenom v roku 1997 v týždenníku Domino efekt, došlo k porušeniu Dohovoru o ochrane ľudských práv a základných slobôd a priznal Kleinovi 6000 eur ako náhradu nemajetkovej ujmy a 5210 eur ako náhradu trov a výdavkov. Podľa Pirošíkovej je rozsudok ESĽP pre štát a jeho orgány záväzný. "Prednostné postavenie Dohovoru uznáva bez všetkého aj Ústavný súd SR," uvádza vo vyhlásení Pirošíková. V prípade Klein pritom podľa nej z rozsudku ESĽP nevyplýva žiaden legislatívny problém. "Pokiaľ by tomu tak malo byť, ESĽP by bol vo svojom rozsudku vyhlásil, že odsúdenie pána Kleina nebolo v súlade zo zákonom. ESĽP videl problém v tom, ako boli príslušné ustanovenia Trestného poriadku aplikované v praxi, nie v rozpore s Ústavou SR alebo Dohovorom." Po rozhodnutí Najvyššieho súdu SR má Klein možnosť podať návrh na obnovu konania. Tá sa povolí, ak rozsudkom ESĽP nedošlo k odstráneniu negatívnych dôsledkov porušenia Dohovoru. Dôvodom je to, že SR Kleinovi ešte nevyplatila nemajetkovú ujmu, ktorú mu priznal ESĽP. V spomínanom článku nazval Klein arcibiskupa Jána Sokola "obluda", za čo ho katolícke organizácie zažalovali za hanobenie presvedčenia veriacich.
Medzinárodný seminár manažmentu spoločenskej komunikácie sa koná v týchto dňoch v Mariánke pri Bratislave. Na podujatí, ktoré sa uskutočňuje po prvý raz, sa zúčastňujú hovorcovia biskupských konferencií a riaditelia tlačových stredísk z ôsmich krajín strednej a východnej Európy a bývalého Sovietskeho zväzu. "Cieľom stretnutia je snaha o analýzu súčasnej situácie. Stretnutie s katolíckymi novinármi z rôznych krajín je príležitosť na získanie nových skúseností a pohľadov," uviedla nemecká novinárka Sofia Jannush zodpovedná v Katolíckej mediálnej rade (CAMECO) za krajiny strednej a východnej Európy, bývalého Sovietskeho zväzu a Áziu. CAMECO ponúka poradenstvo mediálnym partnerom nielen z týchto krajín, ale aj z Afriky, Latinskej Ameriky, Blízkeho Východu a Pacifiku. Podporuje výskum, profesionálne zručnosti, posilňuje prítomnosť cirkvi v médiách, spoluprácu cirkvi a mediálnych spoločností. Podľa Sofie Jannush problém katolíckych médií nespočíva v nedostatku peňazí, ako si to mnohí často myslia, ale viac v profesionalite práce, v organizovaní, manažmente a riadení. Zdôraznila, že jednou z najväčších priorít CAMECO je manažment, preto ponúkajú médiám rôzne školenia a kurzy, rady, expertízy a kontakty. Seminár, ktorý sa koná od 1. do 6. októbra, pripravila Katolícka mediálna rada. Je zameraný na strategické plánovanie. Stretnutie podporila nemecká katolícka nadácia z Lichtenštajnska "Götz-Fidel", záštitu nad celým podujatím prevzala Konferencia biskupov Slovenska.
Copyright © TASR 2007

AGROFILM 2007

AGROFILM 2007
Veľkú cenu medzinárodného filmového festivalu Agrofilm 2007 Magna Mater, ktorú udeľuje vláda SR, dnes v Nitre získal belgický film Sivá hmota: Tsunami. Pozoruhodná, iba dvadsaťtriminútová snímka sa zaoberá príčinami a následkami prírodnej katastrofy, ktorá sa stala v decembri 2004 na pobreží juhovýchodnej Ázie. Autori využili pri hľadaní odpovedí na mnohé nezodpovedané otázky všetky dostupné informácie, vedecké i historické poznatky a výsledky laboratórnych výskumov. V kategórii vedeckých a populárno-vedeckých filmov najviac medzinárodnú porotu očarila francúzska snímka Vtáčia chrípka – kríženie druhov. Ako informoval vedúci tlačového strediska Agrofilmu Milan Debnár, v kategórii odborných a inštrukčných filmov získal prvenstvo film Výroba bioplynu z poľskej produkcie. V oblasti dokumentárnych a publicistických filmov najviac zabodovala slovenská snímka V pralesoch Karpát. Prvú cenu si v kategórii informačných a prestížnych filmov odniesol český film Návrat prírody. Cenu medzinárodnej poroty získala francúzska snímka Na začiatku bolo bahno, Cenu Organizácie pre výživu a poľnohospodárstvo OSN (FAO) si odniesli Filipínčania za dielo Udržiavanie zdrojov spolupráce: Biotechnologická sieť juhovýchodnej Ázie pre pestovanie papáje. Udeľovali sa aj ďalšie štatutárne ocenenia ako Cena ministra pôdohospodárstva a ministra životného prostredia SR, Cena prezidenta Agrofilmu, ocenenia primátora, rektorov univerzít či záujmových organizácií. Slovenská televízia získala ocenenie na Medzinárodnom filmovom festivale Agrofilm, Režisér Milan Štelbaský spolu s kameramanom Ondrejom Štelbaským prevzali za svoju snímku Tajba, posledné útočisko druhú cenu v kategórii vedecké a vedecko-populárne filmy. Tajba, posledné útočisko je prírodopisný dokumentárny film, ktorý sa nakrúcal takmer tri roky. Zaznamenáva uchovanie posledných zvyškov života korytnačky močiarnej na našom území. Odkrýva doteraz málokde vídaný tajomný spôsob jej života, takmer päťdesiatročnú históriu ochrany prezentovanú priamymi účastníkmi až dodnes a názory odborníkov na to, aká ochrana je najúčinnejšia, hlavne ak ide o druh, ktorý je na pokraji vyhynutia. Na 24. ročník Agrofilmu sa prihlásilo 131 videofilmov z 28 krajín a z Organizácie pre výživu a poľnohospodárstvo OSN (FAO). Hlavnou témou festivalu je vzťah človeka k životnému prostrediu. Agrofilm, ktorý sa každoročne koná v Slovenskom centre poľnohospodárskeho výskumu v Nitre, je ojedinelou prehliadkou svojho druhu v Európe.

VÝROKY TYŽDŇA

VÝROKY TYŽDŇA

"STV nevedela o tom, že Háber bol v minulosti hovorcom HZDS." Želmíra Habánová , hovorkyňa STV

„The FIA fucked our race.“ Chris Dyer ,Räikkönenov šéfinžinier

"Cítim hlbokú ľútosť z vystúpenia pána ministra. Predstavitelia SMK spochybňovaním Trianonu negujú aj vznik Československa a neskôr Slovenska, čo považujem za obrovskú hrozbu. Keď to nevedia rozoznať, tak nech si tie zhnité lajná namažú na hlavy." Ján Slota

4. 10. 2007

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Telo japonského fotoreportéra, ktorý zahynul koncom septembra počas zásahov mjanmarskej junty proti demonštrantom v Rangúne, dnes doviezli do Japonska, kde ho podrobia pitve. Od výsledkov vyšetrovania závisí, či japonská vláda uvalí na Mjanmarsko hospodárske sankcie a zruší svoju ekonomickú podporu. Kendžiho Nagaja (50) zastrelili 27. septembra mjanmarské bezpečnostné sily, keď filmoval zábery vojenského zásahu proti demonštrantom. Dôkazové materiály ilegálne prepašované z krajiny svedčia o tom, že novinára zastrelil člen vojenských zložiek zámerne, hoci vládni predstavitelia Mjanmarska tvrdia, že bol zasiahnutý náhodne. Telo bývalého zamestnanca tlačovej agentúry APF News previezli do jednej z tokijských nemocníc, kde po pitve lekári určia presnú príčinu smrti. Tokio tvrdí, že videokamera, ktorú Nagaj držal v rukách tesne pred smrťou, medzi reportérovými osobnými vecami chýba. Kameraman sa stal prvou zahraničnou obeťou protestov, ktoré sa začali ako sporadické pochody proti zvyšovaniu cien paliva, ale počas uplynulého mesiaca sa rozrástli na najrozsiahlejšie masové protivládne demonštrácie za posledných 20 rokov. Japonsko prestalo tejto zbedačenej krajine poskytovať svoju finančnú pomoc od zadržania demokratickej líderky Aung Schan Su Ťijovej v roku 2003, naďalej však podporovalo zdravotnícke projekty a odborné školenia.
Nadchádzajúce prvé výročie vraždy ruskej investigatívnej novinárky Anny Politkovskej si včera v Prahe na konferencii v americkej rozhlasovej stanici Rádio Slobodná Európa/Rádio Sloboda (RFE/RL) pripomenuli viac ako dve stovky hostí. Medzi rečníkmi, ktorí apelovali na vyšetrenie vraždy redaktorky týždenníka Novaja gazeta a aj ďalších novinárov v Rusku za ostatné roky, bol aj český premiér Mirek Topolánek. odľa jeho slov sú politici spoluzodpovední za slobodu a demokraciu vo svete a jednou z povinností politikov je zaistiť novinárom bezpečnosť. Politkovskú zavraždil neznámy strelec vo vchode jej obytného domu v Moskve. Novinárka bola povestná svojou otvorenou kritikou Kremľa, prezidenta Putina a vojny v Čečensku. Do nepokojnej kaukazskej republiky vykonala od polovice 90. rokov desiatky služobných ciest. "Sloboda je nutnou podmienkou fungovania demokracie," zdôraznil český premiér a pokračoval: "Aj preto je pre Rusko a jeho budúcnosť také dôležité, aby bola vražda (Politkovskej) objasnená. Nepotrestané vraždy viacerých ruských novinárov vyvolávajú obavy," dodal. Na konferenciu prijali pozvanie viacerí ruskí novinári, ktorí sa s Politkovskou poznali. Opakovane z ich úst zaznelo, že vo vražde mohla mať prsty FSB aj ľudia z Kremľa, čo však neznamená, že by objednávateľom bol ruský prezident Vladimir Putin. Podľa Dmitrija Muratova, šéfredaktora Novej gazety, ktorý sa s pražským sídlom RFE/RL spojil prostredníctvom telemostu, o podiele štátnych orgánov na vražde svedčí aj veľmi neobvyklý postup úradov pri informovaní o podozrivých. V skutočnosti tým justícia chcela varovať ďalších aktérov a prípadných svedkov. "Ak zistíme, kto organizoval úniky informácií, zistíme, kto je objednávateľom vraždy," vyhlásil Muratov a ocenil, že Západ má o kauzu a jej vyšetrenie záujem. O Politkovskej na pražskej konferencii hovoril aj známy ruský novinár Andrej Babickij, spolupracovník RFE/RL, ktorý sa v Čečensku pred niekoľkými rokmi dostal dokonca do ruského zajatia. Podľa jeho slov sa musí o svoju prítomnosť a budúcnosť zaujímať predovšetkým samotné Rusko. "Rusko a ruská spoločnosť musia sami nájsť v sebe silu a pochopiť, čo sa s nimi deje. V tom im Západ nepomôže," poznamenal.

Obľúbená Pluska , ale aj Pravda

Obľúbená Pluska , ale aj Pravda
V najnovšom čísle časopisu Plus 7 dní vyšiel článok pod názvom "Biznis so štátom", kde autor píše: Minister však zašiel ešte ďalej a novinárom na tlačovej besede vysvetlil, že tajnosti okolo archívu súvisia s tým, že "sa predpokladá, že tam budú uložené aj dokumenty cudzej moci, teda napríklad z NATO alebo Európskej únie". Podľa nášho zdroja, ktorý sa venuje bezpečnostným otázkam, však Kašický nemá pravdu. Podľa zákona o ochrane utajovaných skutočností totiž utajované skutočnosti poskytnuté i prijaté v rámci medzinárodnej spolupráce sú archivované v iných registroch, ktoré podliehajú Národnému bezpečnostnému úradu. V prípade obrany ide o Bezpečnostný úrad, ktorý len prednedávnom otváral práve Kašický v areáli ministerstva. Autor článku pravdepodobne nedočítal uvedený zákon do konca. Registre predsa musia byť niekde archivované, v tomto prípade je to vojenský archív. Na margo veci dodávame, že vojenský archív je organizačnou súčasťou Bezpečnostného úradu Ministerstva obrany SR
Vydanie denníka Pravda zo dňa 3. októbra 2007 v článku pod názvom "Milióny za povodne tečú do Žiliny", uvádza, že z balíka 34 miliónov korún pôjde 23 miliónov do Žilinského kraja, z ktorého pochádzajú viacerí ministri a šéf vládnej SNS Ján Slota. Vytváranie takýchto súvislostí považujeme za zavádzajúce a tendenčné. Nie je pravda, že ide o finančnú pomoc pri odstraňovaní následkov povodní, ale o prostriedky na riešenie zosuvov pôdy. Tie starostovia obcí žiadali už v minulosti, ale predošlý kabinet ich nenašiel v rezerve. Táto vláda poskytnutím pomoci rieši prioritne tie zosuvy pôdy, ktoré bezprostredne ohrozujú obyvateľstvo a jeho majetok. Ide o zosuvy priamo v obciach, kde môžu byť poškodené dôležité komunikácie, alebo inžinierske siete. Podľa stanoviska Štátneho geologického ústavu Dionýza Štúra práve Žilinský kraj je tzv. flyšové pásmo, kde sa zosuvy pôdy vyskytujú najčastejšie. Rovnako, naznačenie politickej motivácie rozdelenia spomínaných prostriedkov je nelogické a nepravdivé. Peniaze dostane spolu osem obcí. Starostovia štyroch obcí sú opoziční nominanti, jeden je nezávislý a jeden z mimoparlamentnej strany (Strana Zelených). Teda len starostovia dvoch obcí sú nominanti koalície. Z uvedeného jasne vyplýva, že politická príslušnosť nebola kritériom pri rozdeľovaní peňazí.

STV NEWS

STV NEWS
Analýza stavu spravodajstva Slovenskej televízie (STV) vypracovaná Stanislavou Benickou pomenováva mnohé nedostatky a výhrady k spôsobu riadenia v spravodajstve, uviedla to hovorkyňa STV Želmíra Habánová. Generálny riaditeľ STV Radim Hreha dal šéfredaktorovi spravodajstva Jánovi Šmihulovi lehotu na odstránenie nedostatkov uvedených v analýze. Malo by sa tak stať v priebehu najbližších týždňov. "Audit zverejňovať nemôžeme a to nie preto, že by sme chceli jeho výsledky utajovať - s redaktormi spravodajstva ich budeme preberať a budeme ich informovať o ďalšom vývoji, ale preto, že hrozia porušenia všeobecných platných právnych predpisov," upozornila Habánová a dodala, že "zadaním auditu nebol návrh personálneho riešenia, ale pomenovanie nedostatkov a návrhy spôsobov na ich odstránenie, čo splnilo účel". Napriek tomu, že STV správu oficiálne nezverejnilo, jej závery sa dnes objavili na stránkach denníkov SME a Hospodárske noviny. Celú analýzu od Stanislavy Benickej s názvom "Kríza ako príležitosť k zmene" a podtitulom "Spravodajstvo STV a jeho potenciál na kvalitatívnu zmenu" zverejnil denník SME na svojom internetovom portáli www.sme.sk, ale aj internetový server www.mediálne.sk. Ako sa uvádza v zverejnenom texte - navrhuje "zvážiť zotrvanie doterajšieho šéfredaktora na riadiacej pozícii vzhľadom na jeho zodpovednosť za personálnu krízu z augusta 2007. Kríza mala dopad na oslabenie dôveryhodnosti spravodajstva STV vo verejnosti a poškodila jej meno." V hodnotení spravodajstva označuje jeho riadenie za problematické, bez jasne formulovaných cieľov a koncepcie. Poukazuje na chýbajúce presné pravidlá organizácie práce, definovanie práv a povinností, komunikovania informácií, monitorovania výsledkov, hodnotenia a odmeňovania. Aj pri súčasnom oslabení spravodajstva, podľa na internete zverejneného textu, existuje možnosť skvalitniť jeho prácu. Analýza okrem iného odporúča urýchlene vypracovať krízový variant koncepcie spravodajstva, predstaviť ju a diskutovať o nej s pracovníkmi redakcie. Po stabilizácii pomerov by mala vzniknúť dlhodobá koncepcia spravodajstva. Na vypracovaní analýzy sa so Stanislavou Benickou dohodol Radim Hreha 10. augusta. K začiatku augusta totiž zo spravodajstva, športu a publicistiky STV odišla približne tretina ľudí, zväčša pre podozrenia z politických tlakov na tvorbu spravodajstva. Hreha sa s Benickou dohodol na externej spolupráci na mesiac až mesiac a pol. Benická na analýze pracovala od 20. augusta do 15. septembra. Odborníčka na spravodajstvo prišla do STV pomôcť vybrať do redakcie spravodajstva nových ľudí z konkurzu a zostaviť pre nich tréning. Jej úlohou tiež bolo posúdiť koncepciu spravodajstva šéfredaktora Jána Šmihulu a urobiť audit riadiacich a rozhodovacích procesov v spravodajstve STV. Situácii v spravodajstve sa 8. augusta venovala na mimoriadnom zasadnutí Rada STV a vypočula si názory niektorých už bývalých redaktorov i vedenia. Tucet podnetov od bývalých redaktorov rada preveruje v pracovnej skupine zloženej z odborníkov z externého prostredia. Komisia spolupracuje s Radou STV ako jej nezávislý poradný orgán a svoje závery by rade mala poskytnúť s najväčšou pravdepodobnosťou v priebehu budúceho týždňa, povedal pre agentúru SITA predseda Rady STV Bohumír Bobocký. V komisii sú: Zuzana Krútka, Samuel Brečka, Ján Fülle, Eduard Chmelár a Igor Dobiš.

Analýzy sú zverejnené na: SME a MEDIALNE.SK

© 2007, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS
Nové rozhlasové a vysielacie štúdio za približne 1,5 mil. Sk vybudovala na Katedre žurnalistiky (KŽ) Filozofická fakulta (FF) Katolíckej univerzity (KU) v Ružomberku. Náklady fakulta pokryla z daru amerických katolíkov, z vlastných zdrojov a úspor KŽ za posledné dva roky. V štúdiu je kompletná technika pre nahrávanie zvuku a obrazu a nové počítače. Sídli vedľa masmediálneho laboratória, do ktorého pred tromi rokmi investovala fakulta z grantov zahraničných nadácií, sponzorov a spolkov z USA a Nemecka okolo troch miliónov Sk. V najbližších týždňoch fakulta podľa prodekana Petra Olekšáka obohatí svoje technické vybavenie aj o 20 nových notebookov pre študentov z Katedry psychológie, ktorí ich majú využiť na zvládnutie štatistiky pri tvorbe metodológie ich záverečných prác. Na nákup získala katedra zo zahraničného grantu 80 000 eur. Štyri nové počítače získalo počas leta Zdrojové centrum fakulty. Sú určené na vyhľadávanie v katalógoch kníh a časopisov. Ďalšie notebooky získali do výbavy doktorandi, pedagógovia a pracovníci administratívy. Vlani do výbavy FF KU pribudlo vyše 100 nových počítačov. Nakúpila ich z grantových projektov Európskej únie. Na fakulte pribudli aj nové počítačové servery. Zabezpečia bezpečnejší a rýchlejší prístup do interných aplikácií, ale aj do fakultnej pošty, intranetu a internetu, uviedol Olekšák. Filozofická fakulta uvažuje aj o zdokonalení wifi prostredia, sietí a zjednotení prístupu všetkých študentov a učiteľov fakúlt na všetkých pracoviskách KU. V súčasnosti na dvoch fakultách univerzity majú vysokoškoláci k dispozícii aj bezdrôtové pripojenie na internet (wifi).
© 2007, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Ako Miriam dostala padáka

Ako Miriam dostala padáka

3. 10. 2007

Reklamná pauza, teraz sa môžete ísť

Reklamná pauza, teraz sa môžete ísť

Zomrel Martin Manulis

Zomrel Martin Manulis
V piatok zomrel vo veku 92 rokov filmový, televízny a divadelný producent Martin Manulis .Martin Manulis produkoval program Playhouse 90, ktorý získal niekoľko ocenení Emmy. Manulis produkoval aj filmy ako The Miracle Worker v réžii Arthura Penna a podľa scenára Williama Gibsona, The Eighty Yard Run s Paul Newmanom a Joanne Woodwardovou ,ktoré boli súčasťou televíznej série Playhousu. Na veľké plátno priniesol filmy The Days of Wine and Roses s Jack Lemmonom and Lee Remickovou .

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Viac ako 40 účastníckych krajín sa sedem mesiacov pred nasledujúcou Eurovíznou pesničkovou súťažou dohodlo na zmene pravidiel, ktorá by mala prispieť k zvýšeniu objektívnosti a zmierneniu dominantnosti východoeurópskych štátov na tomto podujatí. Na rozdiel od doterajšieho nasadenia desiatich najlepších účastníkov súťaže pre najbližší ročník bude mať v duchu nových pravidiel účasť v ďalšom ročníku istú iba víťazná krajina a tak ako doteraz aj štyri štáty, európske veľmoci, ktoré najväčšou mierou prispievajú k financovaniu podujatia (Francúzsko, Nemecko, Španielsko a Veľká Británia). Ostávajúce krajiny budú musieť absolvovať semifinálovú kvalifikáciu, ktorej účastníkov však rozdelia do dvoch večerov namiesto doterajšieho jediného. Navyše sa zainteresovaní v záujme zvýšenia objektivity dohodli na nasadení poroty. Tá rozhodne aj o 24. účastníkovi finále, keď popri piatich finalistoch bude mať účasť v samotnej súťaži zabezpečenú deviatka najúspešnejších podľa hlasovania publika v jednotlivých štátoch z oboch semifinále. Ten ostatný vyberie porota spomedzi dvoch príspevkov, ktoré obsadia v konečnom účtovaní semifinále 10. priečku. Organizátorov z EBU primäl k zmene zrejme priebeh tohtoročnej súťaže v Helsinkách, kde sa za víťazným srbským príspevkom Molitva v interpretácii Marije Šerifovičovej umiestnilo ďalších deväť krajín zo strednej a východnej Európy. Navyše sa v semifinále nepresadila do samotnej súťaže ani jediná pieseň zo západoeurópskych štátov.
Významný nemecký novinár Günther Wallraff navrhol, aby sa v rámci zlepšenia moslimsko-kresťanských vzťahov v islamských centrách predčítavali úryvky z knihy britského spisovateľa indického pôvodu Salmana Rushdieho Satanské verše. Toto kontroverzné dielo, ktoré vyznávači islamu považujú za urážku proroka Mohameda, vyvolalo vlnu rozhorčenia v moslimskom svete a jeho autor sa stal určitý čas jedným z najviac strážených mužov planéty. Nemecká najrozsiahlejšia sieť mešít tureckej islamskej únie (DITIB) tento nápad zamietla. Slávny žurnalista sa však nenechal odradiť a oznámil, že sa pokúsi vytvoriť vhodné podmienky na zrealizovanie tejto myšlienky v moslimskom Turecku. "Hlavným cieľom je prelomiť bariéry a zbaviť sa predsudkov," uviedol dnes pre tlačovú agentúru Reuters. Radikálne islamské skupiny na svojich webstránkach vystavili novinára za jeho návrh ostrej kritike a odsúdeniu. Wallraf sa preslávil napísaním knihy, v ktorej čerpal zo svojho niekoľkomesačného vydávania sa za tureckého robotníka Aliho. V tomto prestrojení absolvoval niekoľko povolaní, kde sa dočkal bezohľadného zaobchádzania zo strany nemeckého obyvateľstva. V roku 1985 vydal svedectvo, ktoré odhalilo predsudky a xenofóbne správanie sa Nemcov voči ilegálne pracujúcim cudzincom. V súčasnosti Wallraf vychádza z domu iba v prestrojení a za sprievodu policajnej eskorty, skončil takisto ako v minulosti aj autor Satanských veršov. Na Rushdieho totiž v roku 1989 vydal popredný iránsky duchovný ajatolláh Chomejní fatwu, čo sa v moslimskom svete rovná trestu smrti. Žurnalista plánuje v priebehu tohto mesiaca navštíviť Ankaru a osloviť najvyšších predstaviteľov DITIBu s cieľom presvedčiť ich o zmysluplnosti celej myšlienky. V Nemecku žije približne 3,5 milióna moslimov, z ktorých viac ako polovica je tureckého pôvodu.
Dvanásť mesiacov po smrti ruskej novinárky Anny Politkovskej svet stále nepozná jej vraha. Annu Politkovskú, známu kritikou Vladimíra Putina, zastrelili 7. októbra pred jej domom v Moskve. Čin vyvolal po celom svete rozhorčenie. Pracovňa 307 v budove denníka Novaja Gazeta, ktorá patrila Politkovskej, ostala nedotknutá a stala sa akousi svätyňou pre návštevy zahraničných politikov a tých, ktorí kritizujú ruského prezidenta pre obmedzovanie slobody slova. Stôl zdobí jej fotografia a krvavočervené ruže. Úrady informovali o niekoľkých pokrokoch vo vyšetrovaní smrti novinárky, ale podľa slov investigatívneho novinára denníka Novaja Gazeta Romana Šlejnova, pravda stále ostáva neodhalená. "Stále netuším, prečo ju zabili," povedal redaktor pre agentúru AFP. "Hoci som si istý, že jej vraha vypátrajú, čo ma naozaj desí, je, kto vraždu objednal," dodal. Generálny prokurátor Jurij Čajka v auguste ohlásil 10 zatknutí. Diery vo vyšetrovaní však stále narušujú nádeje na pokrok. Od roku 1992 sa v Rusku vyskytlo 47 podobných prípadov vraždy novinárov, 14 z nich od Putinovho nástupu k moci v roku 2000. Ruský prezident, ktorý Politkovskej význam chladno odmieta, iba zvýšil medzinárodné rozhorčenie. "V Rusku spôsobila táto vražda oveľa viac škody...ako jej publikácie," povedal Putin. Len mesiac pred násilnou smrťou Politkovskej zastrelili v Moskve aj podpredsedu Centrálnej banky Ruskej federácie Andreja Kozlova. V novembri zas v Londýne otrávili exilového Putinovho kritika Alexandra Litvinenka. Anna Politkovská patrila medzi najrešpektovanejšie postavy ruskej žurnalistiky. Preslávila sa najmä kritikou prezidenta Vladimíra Putina za vojnu v Čečensku. V knihe o čečenskom konflikte zdokumentovala násilnosti proti civilnému obyvateľstvu, ktorých sa masovo dopúšťali ruské jednotky.
Andrej Lugovoj, obvinený zo smrti exšpióna Alexandra Litvinenka, zažaloval dnes ruský denník Kommersant za článok, ktorý mu údajne zničil reputáciu, informovali miestne médiá. Bývalý príslušník KGB, ktorého Británia viní z otrávenia Litvinenka radioaktívnym plutóniom vlani v Londýne, žiada od jedného z najrešpektovanejších ruských denníkov kompenzáciu vo výške 20 miliónov rubľov (19,2 mil. Sk) za poškodenie mena. Článok uverejnený 9. júla, v ktorom dali Lugového do priamej súvislosti s Litvinenkovou smrťou, údajne zničil povesť muža ašpirujúceho na poslanecký post. Británia ruských popredných predstaviteľov opakovane žiadala o jeho vydanie. Kremeľ túto požiadavku odmietol s odvolaním sa na ústavné normy, ktoré vydávanie ruských občanov nepovoľujú. Lugovoj trvajúci na svojej nevine rozvíril nedávno politickú hladinu svojou účasťou na zozname kandidátov v blížiacich sa decembrových parlamentných voľbách. Počas súdneho pojednávania Kommersant ponúkol uverejniť ospravedlňujúci článok a dať Lugovému šancu poskytnúť vlastnú verziu danej udalosti. Moskovský súd odročil ďalšie pojednávanie na 6. novembra, aby obidve strany mali dostatok času na prediskutovanie návrhu, Lugovoj však mimo súdnu miestnosť ponuku novín odmietol. Kommersant, s denným nákladom okolo 124.000 výtlačkov, sa zaraďuje medzi hŕstku ruských novín, ktoré sa venujú investigatívnej žurnalistike a odvažujú sa podpichovať politikov. Litvinenko zomrel v londýnskej nemocnici 23. novembra na následky otravy vysoko toxickým radioaktívnym izotopom Plutónium 210, z čoho vo svojom liste napísanom pred smrťou obvinil prezidenta Vladimira Putina. Kremeľ obvinenia označil za nezmyselné.
Známe animované postavičky Wallace a Gromit sa po dvanástich rokoch znovu vracajú na televízne obrazovky, tentokrát v polhodinovom dobrodružstve. Spoločnosť Aardman Animations oznámila, že diváci budú môcť vynálezcu a milovníka syra, spolu s jeho verným psom uvidieť v Trouble at' Mill koncom roku 2008 na stanici BBC One. "Wallace a Gromit sa tentokrát dostanú do pozície, v akej nikdy neboli - emotívne aj technicky," uviedol pre internetovú stránku spoločnosti BBC tvorca dvojice Nick Park. Nakrúcať by sa pritom v bristolských štúdiách malo začať v januári. V Trouble at' Mill s detektívnou zápletkou rozbehnú Wallace a Gromit vlastnú pekáreň. Tomu prispôsobili aj svoj dom, ktorý premenili na silo s pecami a robotickými rukami na miesenie cesta. Wallace takisto nájde aj novú lásku - milovníčku chleba Piellu Bakewell. Park sa v novom filme znovu spojí so scenáristom Bobom Barkerom, spoluautorom dvoch predchádzajúcich televíznych dielov The Wrong Trousers (1993) a A Close Shave (1995). Wallace a Gromit naposledy bodovali na plátnach kinosál so snímkou Wallace & Gromit: Prekliatie králikodlaka (2005), za ktorú jej tvorcovia získali v roku 2006 Oscara pre najlepší animovaný film.

Zomrel Ivan Balaj

Zomrel Ivan Balaj
Jeden z prvých spravodajských moderátorov a komentátorov Československej televízie (ČST), neskôr Slovenskej televízie - Ivan Balaj, zomrel dnes v skorých ranných hodinách vo veku 75 rokov. Ivan Balaj prišiel do televízie z postu moderátora Československého rozhlasu. Vo vtedajšej ČST pracoval od roku 1957 ako moderátor Televíznych novín. V 60-tych rokoch moderoval v pražskom ústredí ČST aj rôzne populárno-zábavné či súťažné televízne programy. Jeho vtedajšiu popularitu medzi televíznymi divákmi v celej republike potvrdzujú viaceré ocenenia, napríklad Zlatý Krokodíl. Po augustových udalostiach roku 1968 dostal zákaz objavovať sa na obrazovke pre nevhodné komentovanie vpádu vojsk Varšavskej zmluvy na naše územie v Televíznych novinách. Na televíziu však nezanevrel a ostal jej verný až do dôchodkového veku. Pracoval v nej v rôznych funkciách až po vedúceho spravodajstva Televíznych novín. Ivana Balaja poznajú aj dlhoroční členovia bratislavského Vojenského umeleckého súboru (VUS), s ktorými precestoval celú republiku. Je tiež známy generácii futbalistov a fanúšikov bratislavského Slovana a ŠK Bratislava 50-tych rokov, keď ako pravý obranca získal pre tento klub dva tituly majstrov republiky.

Kde asi boli včera René Stern a Máša Sedláková ?

Kde asi boli včera René Stern a
Máša Sedláková ?

a / Doma

b / S Hrehom u Harvepína

c / V Aténach aj s Kmotríkom

Všetko je podľa kostolného poriadku

Všetko je podľa kostolného poriadku
Obvinenie, že informovanie denníka SME o vláde Slovenskej republiky ovplyvňujú obrovské peniaze od súkromných spoločností z oblasti zdravotníctva a dôchodkového systému je scestné a nepravdivé. Uviedol tošéfredaktor denníka SME Matúš Kostolný v reakcii na utorkový otvorený list predsedu vlády SR Roberta Fica. "Plne rešpektujem, že charakter denníka SME určujú jeho vlastnícke štruktúry. Pochopiteľné je aj to, že obrovské peniaze z reklamnej kampane súkromných spoločností z oblasti zdravotníctva a dôchodkového systému ovplyvňujú Vaše správanie vo vzťahu k vláde Slovenskej republiky. Som pripravený tolerovať aj zvláštny úkaz, že preberáte úlohu politickej opozície, čo nemá v Európe obdobu," tvrdí v liste premiér R. Fico. Kostolný uviedol, že príjmy z inzercie od týchto spoločností neboli za posledné tri roky nikdy vyššie ako dve percentá z celkových príjmov z inzercie. "Čo je však podstatne dôležitejšie, denník SME veľmi dbá na to, aby bola redakcia a obchod s inzerciou striktne oddelený. Denník SME je nezávislý, čo potvrdzuje svojou každodennou prácou," uviedol Kostolný. Kostolný sa necíti byť šéfredaktorom politickej opozície tejto vlády. "Podobne ako za predošlých vlád sa len snažíme kontrolovať jej činnosť, čo je pre premiéra asi nepríjemné. A bolo to tak aj za vlády Mikuláša Dzurindu," dodáva šéfredaktor denníka SME. Reagoval tak na Ficovo tvrdenie, že vláda opakovane konštatovala obrovský nárast nepravdivých a škandalizujúcich informácií uverejňovaných na adresu jej predstaviteľov a vlády ako celku v denníku SME. Podľa premiéra denník SME "výrazne prispieva k tomuto neakceptovateľnému trendu v slovenskej žurnalistike". Fico však pripomína, že vláda plne rešpektuje slobodu prejavu vo všetkých jej podobách. Kostolný v reakcii na otvorený list od premiéra tiež odmieta tvrdenie, že by denník SME zverejnil úplne nepravdivú informáciu o stretnutí premiéra so študentmi košickej univerzity. "O detailoch tejto návštevy sme diskutovali s predstaviteľmi Úradu vlády a boli sme pripravení uverejniť premiérovu reakciu," informoval Kostolný. Podľa Fica je fabulovanie príbehu o obvinení guvernéra Národnej banky Slovenska z korupcie druhým príkladom. "Nikto z dotknutých osôb, či už ide o guvernéra alebo o predsedu vlády, neakceptuje takto vymyslenú príhodu. Dokonca ani ďalšie médiá nepracujú s touto zlomyseľnosťou, iba denník SME úplne nezmyselne pokračuje vo svojich obvineniach, ktoré môžu mať dohru len na súde v podobe návrhu na ochranu osobnosti," uvádza sa v liste premiéra. Šéfredaktor denníka SME odmieta, že by v redakcii vyfabulovali príbeh o guvernérovi Národnej banky. "Zaznamenali sme len výroky premiéra v Slovenskom rozhlase. Tieto výroky premiér nespochybňuje a sú tým najsilnejším dôkazom," uviedol Kostolný.

Pozri, kto to hovorí II. !

Pozri, kto to hovorí II. !
Spolok slovenských spisovateľov (SSS) sa pripája k protestu Združenia občianskej sebaobrany (ZOS) a tiež dôrazne protestuje proti diskriminácii svojho člena za predchádzajúci pracovný pomer v legitímnom politickom subjekte.Protestujú tým proti postupu Slovenskej televízie (STV), ktorá zrušila externú spoluprácu s víťazom konkurzu na moderovanie publicistickej relácie Sféry dôverné Stanislavom Háberom na základe jeho pracovného pomeru v HZDS pred 12 rokmi.Háber podľa SSS pôsobil v HZDS v pracovnej pozícii hovorca niekoľko mesiacov v roku l995. \"Vzhľadom na to, že STV nevypovedala externú spoluprácu pre profesionálne nezvládnutie relácie, teda nedostatočný moderátorsky výkon, neobjektívne moderovanie, nezvládnutie obsahu témy, jednoznačne jej postup hodnotíme ako diskriminačný,\" uvádza sa vo vyhlásení SSS, ktoré TASR poskytol tajomník spolku Jozef Zavarský.V nadväznosti na súčasnú kampaň Národného centra pre ľudské práva, ktorou centrum bojuje proti diskriminácii z dôvodu veku, sexuálnej orientácií, farby pleti, pohlaviu, ZOS žiada kampaň rozšíriť aj o kategóriu diskriminácia - povolanie.Podľa PR manažérky ZOS Jany Miklovičovej je prirodzené, že počas života sa občan ocitne vo viacerých pracovných pozíciách, je však neprípustné, aby za prácu, ktorú vykonával pre legitímny a zákonom uznaný subjekt bol diskriminovaný. \"Práve preto sme neprotestovali voči redaktorom pôsobiacim vo verejnoprávnom Slovenskom rozhlase (SRo), u ktorých je preukázateľné pôsobenie v pracovných pozíciách politických subjektov,\" prízvukuje ZOS s tým, že jediné, čo členom Rozhlasovej rady v júni 2007 vyčítalo, bola tendenčnosť, zaujatosť a prejav animozity k iným politickým názorom u jedného zo súčasných moderátorov publicistických relácií SRo. ZOS dodáva, že na takúto formu žurnalistickej práce vo verejnoprávnych médiách bude aj naďalej

GABURA, GABURA !

GABURA, GABURA !
Poslanec NR SR Peter Gabura žaluje Slovenskú televíziu za reportáž v Správach STV odvysielaných 19. apríla. Okrem ospravedlnenia požaduje v žalobe na ochranu osobnosti od STV aj 500 tisíc korún ako nemajetkovú ujmu. Gabura napadol zaradenie príspevku o ňom v Správach STV. V príspevku podpredseda vlády Dušan Čaplovič prirovnal Gaburu k politikom z čias nástupu nacionálneho socializmu v Nemecku. Urobil tak v súvislosti s jeho výrokmi o homosexuáloch a to na tlačovej konferencii venovanej holokaustu. Poslanec Gabura sa v médiách na adresu homosexuálov vyjadril, že sú to úchylní a chorí ľudia, ktorý by sa mali liečiť. "Medzi pánom Gaburom a niektorými politikmi z roku 1933 nie sú rozdiely," povedal vtedy vicepremiér. Nato sa objavil na obrazovke portrét Petra Gaburu a príspevok pokračoval s komentárom, podľa ktorého poslanec prirovnanie osobitne k politikom z Nemecka odmieta so slovami "je to vytrhnuté z kontextu." Podľa Gaburu však bez akéhokoľvek slovného a logického prechodu Správy STV pokračovali obrazovým šotom o holokauste. "Divák vidí a vníma zábery z koncentračného tábora, ku ktorému je pripojený komentár," pripomína Gabura. "Ostro protestujem proti spojeniu mojej osoby s fašizmom, nacizmom a holokaustom, ako to prezentovala Slovenská televízia vo svojich správach v obsahu a forme," povedal Gabura . Gabura si myslí, že nezmyselnou kompiláciou prednesu vicepremiéra Dušana Čaploviča, ktorý je pôvodným povolaním historik, a teda jeho vyjadrenia odborná i laická verejnosť vníma vierohodne a kvalifikovane, a zobrazením jeho portrétu v spojení s následným obrazovým príspevkom s komentárom o holokauste, ho dostala STV do pozície rovnocennej s pozíciou presvedčeného nacistu. "Spojili ma s časmi nástupu fašizmu v Nemecku, a to najmä s holokaustom - vyhladzovaním Židov počas 2. svetovej vojny v koncentračných táboroch," vyhlásil.

2. 10. 2007

Čo nasleduje za správou

Čo nasleduje za správou
V súvislosti s tým, že Ivana Semjanová odchádza k 15. októbru 2007 na vlastnú žiadosť z pozície vedúcej útvaru komunikácie STV, menoval generálny riaditeľ STV pán Radim Hreha za vedúcu tohto útvaru Miriam Žiakovú. Tá doteraz vykonávala funkciu zástupkyne šéfredaktora Hlavnej redakcie spravodajstva, športu a publicistiky.

Nemal odísť niekto iný ?

Kríza ako príležitosť k zmene -Spravodajstvo STV a jeho potenciál na kvalitatívnu zmenu

Úryvok

Na úrovni personálnej:

Zvážiť zotrvanie doterajšieho šéfredaktora na riadiacej pozícii vzhľadom na jeho zodpovednosť za personálnu krízu z augusta 2007. Kríza mala dopad na oslabenie dôveryhodnosti spravodajstva STV vo verejnosti a poškodila jej meno. Personálny rozpad oslabil potenciál redakcie. Spôsob riadenia redakcie nedáva záruky, že sa táto situácia nezopakuje. Zotrvanie vo funkcii bude na ďalej živiť pochybnosti o nezávislosti spravodajstva STV. Oslabenie jeho profesionálnej prestíže do značnej miery odborne ale aj morálne spochybňuje jeho spôsobilosť byť nositeľom zmeny k lepšiemu.

Urobiť dôkladnú analýzu personálnych potrieb redakcie spravodajstva a pristúpiť k stabilizácii tímu cieleným výberom vhodných ľudí. Stabilizácia po personálnej stránke je najdôležitejším predpokladom, bez ktorého proces zmeny nemožno naštartovať;

Vytvoriť podmienky pre osobnostný rozvoj pracovníkov redakcie spravodajstva vytvorením plánu ich vzdelávania podľa nárokov jednotlivých pracovných pozícií, a to tak z hľadiska odborného (z hľadiska špecializácie), ako aj špecificky televízneho, (vrátane kultivácie jazykového prejavu v pozíciách redaktor/moderátor). Cieľom by mal byť kontinuálny rozvoj tvorivých zručností a inovácií.

Spracovala: PhDr. Stanislava Benická, október 2007

Dačo nie je podľa kostolného poriadku

Dačo nie je podľa kostolného poriadku
Vážený pán šéfredaktor,

vláda Slovenskej republiky opakovane konštatovala obrovský nárast nepravdivých a škandalizujúcich informácií uverejňovaných na adresu jej predstaviteľov a vlády ako celku. S poľutovaním musím uviesť, že Váš denník výrazne prispieva k tomuto neakceptovateľnému trendu v slovenskej žurnalistike. Vláda Slovenskej republiky plne rešpektuje slobodu prejavu vo všetkých jej podobách a počas tohto funkčného obdobia neprijala žiadne opatrenia, ktoré by mohli vyvolávať čo len domnienku obmedzovania tohto základného práva. Ako predseda vlády Slovenskej republiky však nebudem nikdy tolerovať svojvoľné a politicky zreteľne motivované zneužívanie slobody prejavu a bez akýchkoľvek prekážok ho budem otvorene označovať. Zarážajúce na činnosti denníka SME je absolútne ignorovanie elementárnych pravidiel žurnalistickej etiky, akým je napríklad uverejnenie opravy nepravdivého údaju, či oficiálneho stanoviska dotknutej strany alebo fabulovanie príbehov, ktoré sa nikdy nestali. Na desiatky podobných prípadov nadväzujú aj dva z posledných dní. Najskôr ste uverejnili úplne nepravdivú informáciu o stretnutí predsedu vlády Slovenskej republiky so študentmi jednej zo slovenských univerzít a neprejavili ste ani toľko slušnosti, aby ste uverejnili aj oficiálny list rektora tejto ustanovizne, v ktorom jednoznačne odmieta tvrdenia denníka SME. Fabulovanie príbehu o obvinení guvernéra Národnej banky Slovenska z korupcie je druhým príkladom. Nikto z dotknutých osôb, či už ide o guvernéra alebo o predsedu vlády, neakceptuje takto vymyslenú príhodu. Dokonca ani ďalšie médiá nepracujú s touto zlomyseľnosťou, iba denník SME úplne nezmyselne pokračuje vo svojich obvineniach, ktoré môžu mať dohru len na súde v podobe návrhu na ochranu osobnosti.Vážený pán šéfredaktor, plne rešpektujem, že charakter denníka SME určujú jeho vlastnícke štruktúry. Pochopiteľné je aj to, že obrovské peniaze z reklamnej kampane súkromných spoločností z oblasti zdravotníctva a dôchodkového systému ovplyvňujú Vaše správanie vo vzťahu k vláde Slovenskej republiky. Som pripravený tolerovať aj zvláštny úkaz, že preberáte úlohu politickej opozície, čo nemá v Európe obdobu. Ak majú však médiá na Slovensku zohrávať kontrolnú a informačnú úlohu, ak majú pravidelne moralizovať a hodnotiť každý jeden krok slovenskej exekutívy, oprávnene očakávam, že túto významnú úlohu a postavenie v spoločnosti vyvážia rešpektovaním zákonov a najzákladnejších pravidiel novinárskej práce.

S pozdravom Robert Fico v. r.

Pozri, kto to hovorí !

Pozri, kto to hovorí !
Republikové politické grémium Ľudovej strany - Hnutie za demokratické Slovensko, ktoré sa uskutočnilo 1. októbra 2007, sa na svojom pravidelnom zasadnutí zaoberalo aktuálnymi vnútropolitickými témami. RPG ĽS - HZDS so znepokojením prijalo informáciou o príčinách, ktoré viedli Slovenskú televíziu k zrušeniu externej spolupráce s víťazom konkurzu na moderovanie publicistickej relácie Sféry dôverné. Rozhodnutie ukončiť spoluprácu s odôvodnením, že Stanislav Háber pred 12 rokmi pracoval ako hovorca HZDS, považujeme za nespravodlivé a diskriminačné. Novinár a spisovateľ Stanislav Háber moderoval publicistickú reláciu Sféry dôverné bez toho, aby mal možnosť ovplyvňovať výber hostí. Predseda ĽS - HZDS Vladimír Mečiar sa ako jediný aktívny politik zúčastnil uvedenej relácie na pozvanie redakcie a nie moderátora. Ľudová strana - HZDS pritom nemá žiadny vplyv na postoje a názory pána Hábera. Postup STV výrazne pripomína obdobie prenasledovania, keď v tejto inštitúcii nemohli pracovať publicisti, ktorí boli označení za osoby blízke ĽS - HZDS. Rozhodnutie STV prehĺbilo nedôveru k novému vedeniu verejnoprávnej televízie, ktoré nezvláda situáciu v spravodajstve a uvedeným spôsobom sa snaží očistiť na úkor Ľudovej strany - Hnutie za demokratické Slovensko. Ukončenie spolupráce so Stanislavom Háberom považujeme za pokračovanie čistiek spred niekoľkých rokov, ktoré do minulosti verejnoprávnej televízie vstúpili pod škandalóznym názvom "deratizácia STV".
Republikové politické grémium ĽS - HZDS

TOP OF THE POPS

TOP OF THE POPS

1.Televízne noviny-Markíza-Streda ;2.Televízne noviny-Markíza-Utorok ;3.Susedia III.-Markíza-Pondelok ;4.Televízne noviny-Markíza-Pondelok; 5.Slovensko hľadá SuperStar- Markíza-Pondelok; 6.Ordinácia v ružovej záhrade (31.)- Markíza-Utorok ;7.Športové noviny-Markíza-Pondelok; 8.Reflex-Markíza-Pondelok;9.Športové noviny-Markíza- Utorok ;10.Športové noviny-Markíza-Streda;11.Reflex- Markíza-Utorok;12.NOVINY-TV JOJ-Streda;13.Robin Pilcher: Večnosť oceánu-Markíza-Streda;14.Reflex-Markíza-Streda; 15.Počasie-Markíza-Pondelok; 16.Počasie-Markíza-Streda; 17.Počasie-Markíza-Utorok; 18.NOVINY-TV JOJ-Pondelok; 19.NOVINY-TV JOJ-Utorok;20.Góly body sekundy-Jednotka- Utorok

1. 10. 2007

Poučné

Poučné
Navrhovaný systém výberu koncesionárskych poplatkov pre verejnoprávne médiá, je podľa šéfa poslaneckého klubu Slovenskej národnej strany (SNS) Rafaela Rafaja solidárny, pretože všetci pozeráme dvoma očami. Uviedol to vo včerajšej diskusnej relácii TV TA3 V politike. Systém podľa neho tiež umožní polovičnú platbu pre určité skupiny ľudí a zariadenia. "Doteraz tu bol mechanizmus, ktorý nedával možnosť občanovi pozabudnúť na platbu. Táto nová koncepcia sa snaží zefektívniť výber koncesionárskych poplatkov a je spravodlivá tým, že tu nie je duplicita," vysvetlil Rafaj. Poslanec NR SR za Slovenskú demokratickú a kresťanskú úniu - Demokratickú stranu (SDKÚ-DS) Tomáš Galbavý pripomenul, že súčasný platný stav nie je dobrý, lebo vymožiteľnosť poplatkov je veľmi nízka a kontrolné mechanizmy majú malú kompetenciu. "Ale súčasný vládny návrh zákona je ešte horší, pretože opäť sa začnú vymáhať malé čiastky od veľkého počtu obyvateľov," prízvukoval. Zároveň poukázal na to, že v systéme bude veľa subjektov, čo bude príliš komplikované a finančne náročné. Skonštatoval, že výber poplatku vo výške 140 korún od všetkých koncových odberateľov elektrickej energie je nespravodlivý a diskriminačný. SDKÚ-DS v súčasnosti navrhuje úplné zrušenie poplatkov a nastavenie financovania verejnoprávnych médií na základe fixného koeficientu odvíjajúceho sa od štátneho rozpočtu. "Takto poplatok nadobúda charakter dane na hlavu," podotkol Galbavý. Rafaj je prekvapený náhlou zmenou postoja SDKÚ-DS, ktorú označil za politickú a nie za odborne motivovanú. "Pokiaľ máme vysielateľov zo zákona, a pokiaľ máme komerčné médiá, tak tento systém je pre Európu tradičný a rieši sa v drvivej väčšine vyberaním koncesií," uviedol. Nový systém podľa Rafaja predpokladá výber financií vyšší pre STV o 300 miliónov Sk a pre SRo o 200 miliónov. Ak by podľa jeho slov boli verejnoprávne médiá financované len zo štátneho rozpočtu, dostali by sa do totálnej závislosti od štátu.

Mnoho rapavých guliek na dube na Michala znamená včasnú zimu

Mnoho rapavých guliek na dube na Michala znamená včasnú zimu

Markíza – 38, 0 %

Jednotka - 16,9 %

Dvojka - 4,2 %

TV JOJ – 15,8 %

TA 3 - 1,3 %

Zdroj: PMT/TNS SK

30. 9. 2007

Zomrela Lois Maxwell

Zomrela Lois Maxwell
Herečka Lois Maxwell, ktorá v niekoľkých filmoch o Jamesovi Bondovi hrala slečnu Moneypenny, zomrela vo veku 80 rokov. Po boku Seana Conneryho účinkovala aj v prvej snímke o agentovi v službách Jej veličenstva z roku 1962, Doktor No. Posledný raz sa v úlohe objavila vo Vyhliadke na vraždu (1985) s Rogerom Mooreom. Ten Maxwell označil za jeden z najväčších prínosov pre prvé filmy o Bondovi. Podľa hovorcu austrálskej Fremantle Hospital v štáte Západná Austrália, zomrela v sobotu večer. Herečka stvárnila úlohu sekretárky agenta M v 14 snímkach. "Je to šok. Bola vždy veselá a nádherná," uviedol pre BBC Moore, ktorý sa s ňou poznal od roku 1944, keď spolu študovali na Kráľovskej akadémii dramatických umení. Ako ďalej prezradil, do Austrálie sa presťahovala, aby mohla byť so svojím synom, ktorému diagnostikovali rakovinu. Lois Maxwell sa narodila v roku 1927, v kanadskom Ontariu. Svoju hereckú kariéru začala v rozhlase. Spolu so zábavným zborom kanadskej armády sa vo veku 15 rokov presťahovala do Veľkej Británie. Koncom štyridsiatych rokov odišla do Hollywoodu a za úlohu v komédii That Hagen Girl (1947) získala Zlatý Glóbus pre najlepšieho nováčika. Od roku 1962 do 1985 si zahrala v 14 snímkach o Bondovi. Naposledy ju diváci mohli vidieť v thrilleri Štvrtý anjel (2001) po boku Jeremyho Ironsa a Foresta Whitekera.
© 2007, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Go, Háber, Go !

Go, Háber, Go !
Združenie občianskej sebaobrany (ZOS) má obavy, že STV odštartovala novú kategóriu diskreditácie občanov, ktorí pracovali, v tomto zatiaľ jedinom známom prípade, v politickej strane HZDS. ZOS takto reagoval na zrušenie externej spolupráce moderátora relácie Sféry dôverné Stanislava Hábera z dôvodu jeho niekdajšej spolupráce s HZDS. "Podľa našich zistení pán Háber pracoval v HZDS v pracovnej pozícii hovorca, niekoľko mesiacov v roku 1995!? Nakoľko STV nevypovedala externú spoluprácu pre profesionálne nezvládnutie relácie, teda slabý moderátorsky výkon, neobjektívne moderovanie, či nezvládnutie obsahu témy, jednoznačne jej postup hodnotíme ako nekompetentný a diskriminačný," uvádza sa vo verejnom proteste ZOS. V nadväznosti na súčasnú kampaň Národného centra pre ľudské práva, ktorou centrum bojuje proti diskriminácii z dôvodu veku, sexuálnej orientácií, farby pleti, pohlaviu, ZOS žiada kampaň rozšíriť aj o kategóriu diskriminácia - povolanie. Podľa PR manažérky ZOS Jany Miklovičovej je prirodzené, že počas života sa občan ocitne vo viacerých pracovných pozíciách, je však podľa nej neprípustné, aby za prácu, ktorú vykonával pre legitímny a zákonom uznaný subjekt bol diskriminovaný. "Práve preto sme neprotestovali voči redaktorom pôsobiacim vo verejnoprávnom Slovenskom rozhlase (SRo), u ktorých je preukázateľné pôsobenie v pracovných pozíciách politických subjektov," prízvukuje ZOS s tým, že jediné, čo členom Rozhlasovej rady v júni 2007 vyčítalo, bola tendenčnosť, zaujatosť a prejav animozity k iným politickým názorom u jedného zo súčasných moderátorov publicistických relácií SRo. ZOS dodáva, že na takúto formu žurnalistickej práce vo verejnoprávnych médiách bude aj naďalej upozorňovať a kritizovať ju. Podľa hovorkyne STV Želmíry Habánovej vedenie televízie poskytne stanovisko k protestu ZOS v najbližších dňoch.

Donostia - San Sebastián International Film Festival

Donostia -
San Sebastián International Film Festival
Na päťdesiatompiatom ročníku festivalu filmového festivalu v San Sebastiáne sa predstavilo 16 snímok. Súťažilo sa o hlavnú cenu - Zlatú mušľu, ktorú udelila porota pod vedením amerického spisovateľa Paula Austera JURY filmu A Thousand Years of Good Prayers od amerického režiséra WAYNE WANGA. Cena za najlepší scenár putovala do rúk dvojice GRACIA QUEREJETA a DAVID PLANELL za Siete mesas de billar francés Ex-aequo s JOHN SAYLESOM za Honeydripper. Cena za najlepšiu kameru išla pre CHARLIE LAMA za Ceot oi kap gei / Exodus (Hong Kong). SILVER SHELL pre najlepšieho herca išla pre HENRYHO O. za A Thousand Years of Good Prayers (USA). SILVER SHELL pre najlepšiu herečku získala BLANCA PORTILLO za úlohu vo filme Siete mesas de billar francés. SILVER SHELL pre najlepšieho režiséra-NICK BROOMFIELD za film Battle for Haditha o útoku americkej armády v novembri 2005 v Iraku, počas ktorého zomrelo 24 civilistov, vrátane žien a detí. "Je to silný film, ktorý kladie množstvo otázok a zaoberá sa jednou z horúcich tém," uviedol režisér festivalu Mikel Olaciregui.. SPECIAL JURY PRIZE išla filmu Buda az sharm foru rikht / Buddha Collapsed Out of Shame od HANA MAKHMALBAF (Irán-Francúzsko) .Snímka iba 19-ročnej režisérky zobrazuje šesťročné dievčatko, ktoré sa učí prežiť vo vojnou zničenej spoločnosti a zobrazuje vplyv násilia na deti obyvateľov. Festival navštívilo aj viacero známych filmových hviezd, vrátane Demi Moore, Samuela L. Jacksona a Vigga Mortensena. Porota filmového festivalu v San Sebastiáne udelila americkému hercovi Richardovi Gerovi cenu Donosti za celoživotné dielo. Nesúťažne premietli aj snímku predsedu poroty 55. ročníka festivalu Paula Austera s názvom The Inner Life of Martin Frost (2007). Po filmoch Blue in the Face (1995) a Lulu on the Bridge (1998) je tretím Austerovým režisérskym dielom. V novom filme je Martin Frost v podaní Davida Thewlisa známym autorom, ktorý práve vydá knihu a rozhodne sa odísť na vidiek. Jedno ráno sa zobudí a nájde vedľa seba ležať neznámu ženu (Irene Jacob). Na hranici medzi realitou a fantáziou sa pre neho stáva múzou, ktorá ho inšpiruje pri písaní jeho najlepšieho románu. Autor kníh Leviathan (1993) a Brooklym Follies (2005) priznáva, že pri tvorbe filmu ho inšpiroval vlastný román - The Book of Illusions (2002). "Príbeh je taký uletený, že bez istej dávky humoru by bol neprijateľný. Chcel som spraviť príbeh o mužovi, ktorý píše príbeh o mužovi, ktorý píše príbeh," uviedol režisér filmu. Kým Auster predstavoval svojich píšucich mužov, herec Richard Gere získal ocenenie Donosti - ktoré v baskickom jazyku znamená San Sebastián. Hercovi známemu aj z filmov Americký gigolo (1980) a Pretty Woman (1990), ju udelili za jeho dlhoročnú filmovú kariéru. "Som veľmi poctený, že sa nachádzam na rovnakom mieste ako herci, ktorých som obdivoval ako dieťa," uviedol 58-ročný Gere na tlačovej konferencii. Ocenenie za celoživotné dielo udeľujú od roku 1986 a v minulých rokoch ju získali aj osobnosti ako Woody Allen, Robert de Niro, Jessica Lange, Isabelle Huppert a Matt Dillon. Rovnakú cenu ako Gere získala aj herečka Liv Ullman.