DALITO!

15. 9. 2007

Reklamná pauza, teraz sa môžete ísť....

Reklamná pauza, teraz sa môžete ísť....

Tip pre STV. Nechcete ďalší kvíz ?

Tip pre STV.
Nechcete ďalší kvíz ?

RUSSIAN MEDIA NEWS

RUSSIAN MEDIA NEWS

Ruskí vyšetrovatelia zadržali údajného objednávateľa minuloročnej vraždy známej novinárky Anny Politkovskej, informoval ruský denník Komsomolskaja Pravda vo svojom sobotňajšom vydaní. Podozrivým je bývalý predstaviteľ štátnej správy v Čečensku Šamil Burajev, tvrdí denník, pričom sa odvoláva na nemenované bezpečnostné zdroje. Polícia ho podľa denníka zadržala vo štvrtok a väzbu schválil súd v nasledujúci deň. Vyšetrovateľov údajne priviedol na Burajevovu stopu pracovník ruskej spravodajskej služby FSB Pavel Rjaguzov, ktorého rovnako vypočúvali v súvislosti s vraždou Politkovskej. Ruská polícia ani vyšetrovatelia zatiaľ k zverejneným informáciám nezaujali stanovisko. Šamil Burajev pôsobil osem rokov vo funkcii predsedu Ačkoj-martanovského okresu v Čečensku. Z úradu ho odvolal v roku 2003 vtedajší prezident Achmet Kadyrov. Ruská generálna prokuratúra predtým oznámila, že vraždu Politkovskej si objednali osoby žijúce v zahraničí s cieľom destabilizovať situáciu v Rusku. Samotný čin mal vykonať čečenský gang, ktorý sa v Moskve špecializoval na nájomné vraždy. Polícia v súvislosti s vraždou zadržala v auguste desať osôb, medzi nimi aj päť príslušníkov ruských bezpečnostných služieb vrátane podplukovníka Federálnej bezpečnostnej služby (FSB) Pavla Rjaguzova. Niektorí zo zadržaných sa medzitým dostali na slobodu. Annu Politkovskú zastrelili v októbri minulého roku v Moskve. Patrila medzi najrešpektovanejšie postavy ruskej žurnalistiky. Preslávila sa najmä kritikou prezidenta Vladimíra Putina a vojny v Čečensku. V knihe o čečenskom konflikte zdokumentovala násilnosti proti civilnému obyvateľstvu, ktorých sa masovo dopúšťali ruské jednotky.

© 2007, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

SuperStar SK vs.svet Again

SuperStar SK vs.svet Again

IFPI SR Hitparáda - RADIO TOP 100 -Týždeň - 2007/36

1. FERGIE-BIG GIRLS DON´T CRY 2. BUENA MUTYA-REAL GIRL 3. BEDINGFIELD NATASHA-SOULMATE 4. PEHA-OPÝTAJ SA 5. FURTADO NELLY-DO IT 6. TIMBALAND-THE WAY I ARE 7. SUNRISE AVENUE-FAIRYTAILE GONE BAD 8. HORKÝŽE SLÍŽE-R´N´B SOUL 9. KOMAJOTA-UKRADNUTÝ 10. CHINASKI-ZADARMO 13. TINA-BLÍZKO TEBA 16. SMATANOVÁ ZUZANA-NIČ NEZOSTANE STÁLE 23. KOMAJOTA-RÁNO V NOVINÁCH 26. PARA-DOMA DOBRE 30. I.M.T. SMILE-PATRÍ LEN NÁM 31. NOCADEŇ-VOĽNÝM PÁDOM 32. GRIGOROV ROBO-NEVIEM ČI VIEM 39. PREDNÁ ZDENKA-KEĎ TO NEJDE 40. PREDNÁ ZDENKA-PONAD MAKY 45. HEX-CYKLÓN 50. CMORIK PETER-SOM NAD VECOU 53. METROPOLIS & KULY-RUKA DO OHŇA 57. VETROPLACH-LÁKA MA SVET 66. EARS-BLIŽŠÍ 67. KIRSCHNER JANA-SHINE 71. MISHA-ČIARKY 78. STEREO-VRAH 79. ZACHARY-POVEDZ MI ŽE SPÍM 80. GRIGOROV ROBO-POVEDZME 83. FUN RÁDIO & PREDNÁ ZDENKA & TINA-SUMMER FUN 85. KRISTÍNA ft. OPAK-SOM TVOJA 86. MISHA-SPOMALÍME SVET 87. TINA-KÝM TY SPÍŠ 94. METROPOLIS & KULY-MLYNY 96. SMATANOVÁ & MISHA & BYSTRÍK & BIČ-SVET NA DOSKÁCH 98. TAKTICI-KVAPKY NA LÁSKU

Môj najmilší hit

Môj najmilší hit
V zábavnej show Slovenskej televízie Môj najmilší hit zvíťazila 21-ročná Ivana Poláčková, ktorá získala 50,01 percenta hlasov. Vo finále sa stretli profesionálna speváčka Ivana Polačková, so skúsenosťami v šoubiznise a žiačka 7. ročníka základnej školy Marianna Štefániková . Môj najmilší hit - letná hudobná show Slovenskej televízie sa v piatok 14.9.2007 dostal do svojej záverečnej fázy. Finálový večer bol rozdelený na 3 samostatné relácie. Prvú - finále, v ktorej sa predstavili finalistky s piesňami, ktoré si sami vybrali si pozrelo takmer 700 tis. divákov čo predstavovalo sledovanosť 15,1% a celkový podiel na trhu 40,5%. Druhá relácia, dokument o zákulisí súťaže, prilákal na Jednotku STV 513 tis. divákov, čo predstavovalo sledovanosť 11,2% a celkový podiel 33,4%. Záverečnú s názvom rozhodnutie, v ktorej sa diváci dozvedeli meno víťazky, Ivany Poláčkovej z Pezinka, si pozrelo aj napriek pokročilej hodine až 671 tis. divákov a Jednotka STV ňou suverénne dominovala na trhu s celkovým podielom 53,7% a sledovanosťou 14,7%. Konkurenčná TV Markíza ponúkla o 20-tej seriál Susedia (518 tis / 11,3% / 31,1% ), nasledovaný reláciou Dereš ( 410 tis. / 9% / 24,5% ) a akčným trilerom Chladná pomsta ( 261 tis. / 5,7% / 28,9% ). TV Joj ponúkla divákom o 20-tej film Nevinná vrahyňa (179 tis. / 3,9% / 10,7% ) nasledovaný seriálom Mafstory (66 tis. / 5,3% / 1,4% ). Jednotka STV tak dosiahla hlavne vďaka Môjmu najmilšiemu hitu v piatok nadpriemernú sledovanosť a s priemerným prime timeovým podielom 31,4% sa stala trhovou dvojkou za TV Markíza s podielom 31,8%. Trhová trojka TV Joj získala podiel 13,4%. Dvojka STV získala 2,5% a TA3 0,8%. Celodenné podiely boli nasledovné: Jednotka STV 25,8%, Dvojka STV 3,1%, TV Markíza 34,3%, TV Joj 13,1%, TA3 1,4%.

Best of Škvára

Best of Škvára

14. 9. 2007

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Odovzdávanie Oscarov bude v nedeľu 24. februára 2008 moderovať komik Jon Stewart. Informáciu, ktorú v stredu zverejnil denník New York Times, potvrdil producent prenosu Gil Cates. Ako ďalej na svojej oficiálnej stránke informovala Akadémia filmových umení a vied, Stewart bude hlavným moderátorom slávnostného večera už po druhý raz. "Jon bol úžasným moderátorom 78. ročníka. Je múdry, zábavný, miluje filmy a je to skvelý chlap. Čo si viac môžeme želať," komentoval angažovanie Stewarta Cates. Stewart je od roku 1999 moderátorom a výkonným producentom programu The Daily Show with Jon Stewart, ktorý má na svojom konte štyri ceny Emmy v kategórii Najlepší varietný, hudobný alebo komediálny seriál. Šou získala aj dve Peabody Awards. V roku 2004 Stewart a scenáristi The Daily Show vydali knihu America (The Book): A Citizen’s Guide to Democracy Inaction, ktorá získala Thurber Prize for American Humor a počas 46 týždňov bola na zozname bestsellerov New York Times. Stewart účinkoval vo viac ako tucte celovečerných filmov. V televízii napríklad v hodinovom špeciáli z produkcie HBO Jon Stewart: Unleavened. V rokoch 2001 a 2002 moderoval odovzdávanie cien Grammy. Osemdesiate slávnostné odovzdávanie Oscarov bude v nedeľu 24. februára 2008 v hollywoodskom Kodak Theatre.
Mestskú štvrť v Los Angeles, ktorá obkolesuje budovu spravodajskej televíznej stanice CNN v Hollywoode pomenovali podľa moderátora Larryho Kinga. O premenovaní bloku na Larry King Square hlasovala mestská rada v stredu. Takýmto spôsobom si chce uctiť 50-ročné výročie, keď King odštartoval svoju kariéru vo vysielaní. Tú začal v roku 1957 v rozhlasovej stanici Miami. Od júna 1985 moderuje najdlhšie fungujúcu talk šou na CNN, Larry King Live. Mestská rada takisto odsúhlasila pomenovanie križovatky pri štúdiách Paramount na I Love Lucy Square po zosnulej komičke Lucille Ball a Lucy Casada, ktorá neďaleko vlastnila populárnu reštauráciu Lucy's El Adobe Café.
Najväčšia britská televízna spoločnosť BBC pripravuje úplný prechod na digitálne televízne vysielanie. Preto poverila spoločnosť Siemens IT Solutions and Services inštalovaním IT riešenia, ktoré zmení analógové televízne signály na digitálne. Uvedený projekt je s objemom finančných prostriedkov vyše 60 mil. eur jedným z najväčších projektov tohto druhu na svete. Siemens má riešenie implementovať do roku 2009, prevádzkovať ho bude až do roku 2015. Riešenie od spoločnosti Siemens pre kódovanie a multiplexing zjednotí viacero prvkov televízneho vysielacieho signálu do štandardizovaného formátu. Signál tak bude vhodný tak na terestriálne vysielanie, ako aj na satelitné vysielanie na prijímanie signálu prostredníctvom digitálnych set top boxov. Siemens týmto riešením zjednoduší súčasnú technickú infraštruktúru BBC a zároveň rozšíri kapacity digitálneho vysielania spoločnosti. Britská stanica tak bude môcť ponúknuť svojim zákazníkom viac televíznych programov pri rovnakej kvalite obrazu aj interaktívne služby. Svojím digitálnym terestriálnym televíznym vysielaním chce BBC do roku 2012 pokryť 98,5 % obyvateľstva vo Veľkej Británii. Siemens IT Solutions and Services už podporuje niekoľko televíznych staníc pri prechode na digitálnu produkciu, archivovaní a príprave televízneho obsahu. Týmto projektom pre BBC však Siemens IT Solutions and Services zdôrazňuje svoje celosvetové vedúce postavenie poskytovateľa IT služieb v oblasti médií. Siemens IT Solutions and Services je vedúcim svetovým poskytovateľom IT riešení a služieb. Pokrýva celý reťazec IT služieb od konzultácií v oblasti systémovej integrácie až po manažment IT infraštruktúry. Okrem toho dopĺňa ponuku ostatných spoločností skupiny Siemens tak, aby zahŕňala vývoj softvéru a ostatné IT riešenia. Spoločnosť vznikla v januári 2007 zlúčením piatich IT firiem, patriacich do koncernu Siemens. Nová skupina zamestnáva okolo 43 000 ľudí a jej ročný predaj po sčítaní tržieb zakladajúcich spoločností dosahuje asi 5 miliárd eur. Približne 60 percent tržieb generuje mimo skupiny Siemens.
Kanadský reportér David Lancashire, ktorý v roku 1956 ako prvý severoamerický spravodajca pôsobil v Číne Maa Ce-tunga, zomrel vo veku 76 rokov. Vo štvrtok to oznámila jeho rodina. Lancashire zomrel v pondelok v Toronte na srdcový infarkt. Ako reportér tlačovej agentúry AP v roku 1956 strávil vo vtedajšej komunistickej Číne šesť týždňov, precestoval viac ako 8 tisíc kilometrov a napísal sériu článkov o živote za takzvanou bambusovou oponou. Jeho spravodajstvo z Číny za vlády Maa Ce-tunga bolo v roku 1956 senzáciou. Potom, ako v roku 1949 uchopili moc v Číne komunisti, bol prvým severoamerickým novinárom v krajine.
Zadržaný zástupca šéfredaktora ruského denníka Nezavisimaja Gazeta Boris Zemcov, ktorý je podozrivý z vydierania spolupracovníka ministra poľnohospodárstva Ruskej federácie Alexeja Gordejeva, zostáva na základe dnešného rozhodnutia moskovskej justície za mrežami. Zemcov mal poškodenému pohroziť, že v prípade nesplnenia požiadavky, aby mu platil 30.000 dolárov mesačne, zverejní o ňom diskreditujúce materiály. Novinára zadržali príslušníci jednotiek ministerstva vnútra a špeciálneho útvaru pre boj s organizovanou kriminalitou a terorizmom pri preberaní peňazí. Šéfredaktor a majiteľ novín Konstantin Remčukov považuje kauzu za spôsob nátlaku. V jeho novinách sa vraj objavilo mnoho kritických materiálov a ak by všetky mali byť považované za vydieranie, bola by to veľká chyba. Zemcov sa navyše podľa jeho slov zaoberal úplne inými témami, takže si osobne vie iba ťažko predstaviť, akými informáciami o agrárnych témach mohol disponovať. Za čudné označil viaceré informácie z jemu predloženého uznesenia orgánov činných v trestnom konaní, napríklad o náleze drog v Zemcovovom byte. Súčasne poznamenal, že aj keď má redakcia právneho zástupcu, Zemcova bude zastupovať úradmi stanovený obhajca.

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS
Ponuka spoločnosti UPC Broadband Slovakia bude od zajtra 15. 9. 2007 bohatšia o nový filmový kanál HBO Comedy. Ako samotný názov stanice hovorí, ide o tematický kanál zameraný výhradne na komediálny žáner, ktorý prinesie viac humoru na televízne obrazovky v podobe najnovších filmových komédií z hollywoodskej produkcie, doplnenými o ponuku komediálnych seriálov a sitcomov. HBO tak získava „tretieho do partie“, ako znie slogan jesennej reklamnej kampane HBO, pričom balík troch filmových kanálov – HBO, HBO2 a HBO Comedy, diváci získavajú za rovnakú cenu ako doterajšie dva kanály. HBO Comedy je súčasťou analógovej ako aj digitálnej televíznej ponuky spoločnosti UPC v hlavnom meste. Zákazníkom digitálnej ponuky sa nová stanica zobrazí automaticky v balíku HBO, ktorý zahrňuje taktiež kanál HBO2, a v analógovej ponuke ho bratislavskí abonenti HBO balíka nájdu na predvoľbe číslo 3.

...alebo vydávať OKM !

...alebo vydávať OKM !

Verejnoprávna televízia by mala v čase od 20.00 do 22.00 h vysielať relácie zásadne v slovenskom jazyku a mal by sa založiť a sprístupniť všetkým školám vedecko-populárny časopis, akým bola Slovenská reč. Myslia si to kultúrni pracovníci a členovia občianskych združení Matice slovenskej, Spoločenstva kresťanské Slovensko, Bernolákovej spoločnosti, Spoločnosti Andreja Hlinku a Združenia slovenskej inteligencie Korene Slovakia plus. Svoju nespokojnosť s úrovňou ovládania slovenčiny ako štátneho jazyka pracovníkov najvyšších kultúrnych, vedeckých inštitúcií a štátnych úradov deklarujú signatári vo výzve adresovanej zodpovedným štátnym orgánom, ustanovizniam, politikom a verejnosti. Text požaduje dôsledné trestanie porušovania zákona o štátnom jazyku. Podpísaní spisovatelia, medzi ktorými je Milan Rúfus, Ladislav Ťažký, či Milan S. Ďurica oceňujú stanovisko ministra kultúry Mareka Maďariča, ktorý poukázal na zmienený stav. "Po druhej svetovej vojne celých štyridsať rokov sa pokračovalo v politike čechizovania slovenského jazyka, ktoré sa konalo najmä "nežnými" prostriedkami masovokomunikačných prostriedkov. Žiaden jazykovedec sa nemohol odvážiť brániť čistotu slovenského jazyka proti držiteľom totalitnej moci," objasňuje výzva spôsob, akým sa slovenčina zaniesla nepotrebnými cudzími výrazmi, gramatickými a syntaktickými formami.

Výroky týždňa

Výroky týždňa
"Ak je Petránský cucák, tak Čaplovič je starý senilný ujo." Ján Slota

" So žurnalistami, čo skončili strednú školu a teraz robia v nejakom bulváre, viem len veľmi ťažko komunikovať ". Dušan Čaplovič

"Vyzerá to ako somárska lavica, však?“

Peter Gabura

"Jačia ako Viktorka na splave." Robert Fico

"Tlačíme na DSS-ky a musíme z nich vyžmýkať, čo sa dá, prepáčte za ten výraz... My žmýkame DSS-ky, berieme im peniaze, čím viacej, tým lepšie." Robert Fico

" Postup bruselského magistrátu a belgickej polície počas demonštrácie proti islamizácii Európy veľmi pripomína postup komunistických orgánov na Slovensku pred rokom 1989. Aj ja som počas demonštrácie za ľudské práva a náboženskú slobodu 25. marca 1988 v Bratislave na vlastnej koži pocítil, ako v praxi neexistovala ústavou deklarovaná sloboda zhromažďovania. Komunistická polícia pokojnú demonštráciu tiež rozohnala násilím.. Belgická polícia bezdôvodne napadla politikov legálne zvolených v slobodných voľbách - podpredsedu flámskeho parlamentu Luka Van Nieuwenhuysena a člena Európskeho parlamentu Franka Vanheckea. Aby polícia napádala členov parlamentu, to som si dodnes v dnešnej Európe dokázal predstaviť iba v Lukašenkovom Bielorusku.Považujem postup orgánov za ohrozenie slobody a protestujem proti nemu." Vladimír Palko

"Boj medzi televízia je už celý osobný. Teraz treba Borovskému dokázať, že je úplný somár. " František Borovský

„Kampaň Právo na život odhalila, že rodičia nevedia komunikovať deťom posolstvo nášho bilboardu. Je však veľa ľudí, ktorí to deťom vedeli fantasticky vysvetliť. Že je to ubližovanie deťom už v matkinom lone a takto by sa ubližovať nemalo. Ak sa to deťom takto povie, nebudú mať morálnu ani emocionálnu ujmu.“ Jana Tutková

13. 9. 2007

Reklamná pauza, teraz sa môžete ísť....

Reklamná pauza, teraz sa môžete ísť....

SLOVAK MEDIA LAW NEWS

SLOVAK MEDIA LAW NEWS
Návrh zákona o koncesionárskych poplatkoch, ktorý má prinútiť platiť poplatok televízii a rozhlasu každú domácnosť a firmu, narazil na protesty zamestnávateľov. Tí ho považujú za nekoncepčný a diskriminačný. Ministerstvo chce so zamestnávateľmi ešte rokovať, je však odhodlané zákon predložiť vláde aj s ich nesúhlasom. "Únia zásadne nesúhlasí s návrhom zákona tak, ako bol predložený," uviedla v stanovisku Republiková únia zamestnávateľov. "Keďže únia nie je obligatórnym subjektom medzirezortného pripomienkového konania, návrh zákona bude na Legislatívnu radu vlády predložený aj v prípade eventuálneho nedoriešeného rozporu s týmto subjektom," reagoval hovorca ministerstva kultúry Jozef Bednár. Podľa zamestnávateľov by malo ministerstvo poplatky zrušiť. Ak chce zaručiť nezávislosť Slovenskej televízie a Slovenského rozhlasu od vplyvu politikov, navrhli, aby na ne štát prispieval z výnosu z dane z príjmov. Takto to podľa zamestnávateľov funguje v Rakúsku, Maďarsku a Belgicku. To však ministerstvo už dávnejšie odmietlo, podľa neho práve dane spôsobia závislosť médií od vôle politikov. Podľa zamestnávateľov je však aj teraz navrhnutý poplatok skôr daňou, lebo nie je ani účelový, ani nepravidelný, ani dobrovoľný. "Núti platiť aj tie subjekty, ktoré za zaplatenie poplatku nedostanú žiadnu protihodnotu," uviedli. Zamestnávatelia tiež protestujú proti tomu, aby musela poplatky platiť každá firma podľa počtu zamestnancov. Podľa nich je spoplatňovanie zamestnávateľov v rozpore dobrými mravmi. Podotkli, že zamestnanci nechodia do práce pozerať televízor. Kritizovali aj založenie obchodnej spoločnosti na výber poplatkov, ktorú by mohol nahradiť daňový úrad. K návrhu zákona mala výhrady aj Generálna prokuratúra. Sporné body, ktoré už vraj vyriešili, hovorkyňa Jana Tökölyová nechcela komentovať. Návrh ministerstvo predložilo ešte v apríli. Pôvodne mal začať platiť v novembri, uviazol však v pripomienkovom konaní. "Zákon predložíme na rokovanie vlády v septembri, do parlamentu by sa mal dostať v októbri," povedal hovorca ministerstva. Norma má byť účinná od 1. apríla 2008. Návrh zákona od začiatku sprevádzajú problémy. Jeho prvú verziu odmietli obe verejnoprávne médiá. Nesphlasili so vznikom nového úradu na vyberanie koncesionárskych poplatkov, pretože si ich dokážu vyberať aj sami. V lete sa zase zistilo, že ministerstvo za spoluprácu na zákone zaplatilo milión korún právnikovi, ktorý pomáhal s vymáhaním koncesií firme Lawyer Partners. Tá šokovala verejnosť, keď si začala nárokovať na astronomické poplatky z omeškania, ktoré napokon zrušil parlament. Týždenník Trend, ktorý analýzu kancelárie Miroslava Pavelku získal, uviedol, že jej väčšinu tvoria skopírované materiály.

Arbitrážna komisia Rady pre reklamu

Arbitrážna komisia Rady pre reklamu
Účastníci siedmeho tohtoročného zasadnutia Arbitrážnej komisie Rady pre reklamu (AK RPR) v stredu posudzovali tri sťažnosti na reklamu. Zisťovali, či nedošlo k porušeniu etických zásad reklamnej praxe platných na území Slovenskej republiky (Etický kódex). Komisia posudzovala najmä sťažnosť 33 fyzických osôb na billboardovú kampaň "Právo na život" od zadávateľov - Európske centrum pre bioetickú reformu, občianske združenie Pastor Bonus. Podľa sťažovateľov sú billboardy zobrazujúce zakrvavené embryo po interrupcii prekročením dobrého vkusu a etiky, vyvolávajú traumu a neprimeraný šok. AK RPR posúdila sťažnosť ako relevantnú. Kampaň je podľa nej v rozpore s Etickým kódexom. Sťažnosť fyzickej osoby na reklamnú kampaň na službu "Magio," od Slovak Telecomu, ktorú sťažovateľ považuje za klamlivú, posúdila AK RPR ako opodstatnenú. Táto kampaň je podľa komisie v rozpore s Etickým kódexom. Ďalšia sťažnosť sa týkala internetovej kampane "Montáž veľkých výrobkov zdarma" od spoločnosti DATART megastore. Sťažovateľ poukazoval na nepravdivé a zavádzajúce informácie v rámci tejto reklamy. AK RPR posúdila sťažnosť ako neopodstatnenú - kampaň nie je v rozpore s kódexom.

STV- rozlúčte sa s dotáciou ?

STV- rozlúčte sa s dotáciou ?

Štatistický úrad Európskej únie spochybnil údaje Slovenska o plánovanom deficite štátneho rozpočtu na tento rok. Skutočný deficit za minulý rok podľa Eurostatu nebol 3,39 % HDP, ako uvádza Slovensko, ale o 0,7 percentuálneho bodu viac. . Zmena by sa mohla odraziť aj na výpočte verejného schodku pre tento rok, ktorý bude smerodajný v hodnotení pred plánovaným zavedením eura v roku 2009. Ddôvodom rozdielumá byť nesprávne zaúčtovanie financií Slovenskej televízie a Slovenského rozhlasu, Národnej diaľničnej spoločnosti a ďalších položiek. Povolený deficit je tri percentá HDP, vláda si na tento rok naplánovala podľa svojej pôvodnej metodiky jeho tesné splnenie na úrovni 2,94 %. Prípadná korekcia údajov aj pre tento rok by už Slovensko posunula mimo povolenú zónu. Ministerstvo financií v súčasnosti o probléme rokuje so zástupcami Eurostatu.

Comics Salón 2007

Comics Salón 2007
Bratislava znovu ožije kultom komiksov, anime, japonskej kultúry a počítačových hier. Štvrtý ročník Comics Salónu 2007 a dvadsiaty ročník medzinárodného festivalu filmov, sci-fi, fantasy, hororu a spoločenských hier IstroCON, ktoré sa budú konať od zajtra 14. až do 16. septembra v priestoroch Správy účelových zariadení (SÚZA) na Drotárskej ceste 46 pripravila nezisková organizácia OZ AnimeCrew v spolupráci s herným portálom GamesWeb.sk a OZ Fantázia. Minulý ročník Comics Salónu v priebehu troch dní navštívilo 3 252 ľudí. Tento rok sa teda organizátori rozhodli rozšíriť ho o ďalšie dve sály na 14 paralelných programov, o ktoré sa bude deliť so sesterským podujatím IstroCON. Program IstroCON 2007 rozdelili podľa jednotlivých sekcií - filmy, sci-fi, fantasy, horor, spoločenské kartové a stolové hry, LARP a čajovňu. Chýbať nebude ani exkluzívny hosť v podobe R. A. Knaaka - autora sérií Warcraft, Diablo, Dragon Lance, či Conan. Vo filmovej sekcii bude na návštevníkov čakať 15 filmov, medzi ktorými budú aj Harry Potter a Fénixov Rád, Shrek 3, Nenávisť 2, či Eragon. Organizátori si prichystali aj bloky o Pánovi prsteňov, Harrym Potterovi, Star Gate, Star Trek, Star Wars, Battlestar Galactica a Babylon 5. Program by mala zavŕšiť súťaž o najlepšiu poviedku IstroCON. Comic Salón 2007 si pre návštevníkov v 14 sálach pripravil rôznorodý program, členený podľa jednotlivých sekcií na komiks, anime, Japonsko a hry. Medzi hlavné sprievodné podujatia bude patriť súťaž o najlepšie kreslené dielo v kategóriách vlastný "Comics & Manga", "FanArt" a "Original Art". Atraktívny má byť aj súboj o najlepší kotím hrdinu z filmov, hier alebo anime a na záver sa bude hľadať najlepší spevák v "Anime-Karaoke". Filmová sekcia bude ponúkať 15 snímok ako Spider-Man 3, 300, či Ghost Rider. Na festivale budú krstiť aj prvú slovenskú zbierku mangy a komiksu Comics Salón: Comics & Manga Book. V hernej sekcii sa odohrá oficiálny turnaj Majstrovstvá Slovenska v PlayStation 2007 a Xbox 360, PC Cup, PSP Challenge a rôzne iné miniturnaje v Dance Dance Revolution, Buzz, SingStar a EyeToy. Popri hraní a pozeraní filmov sa návštevníci budú môcť zúčastniť aj na rôznych odborných prednáškach a besedách s hernými teoretikmi i vývojármi. Pozvanie prijalo aj niekoľko vývojárskych štúdií. Pripravené sú premiéry rôznych herných titulov ako Halo 3, The Witcher a ukážky konzol PlayStation 3, Xbox 360 a Wii.

Reklamná pauza, teraz sa môžete ísť....

Reklamná pauza, teraz sa môžete ísť....

12. 9. 2007

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Komička a herečka Kathy Griffin žartovala minulý týždeň pri preberaní ceny Creative Arts Emmy, že výhrou sa dostane aj na zoznam cenzurovaných osobností. Iba o týždeň neskôr sa jej slová potvrdili a televízna akadémia vystrihla jej prejav zo záznamu udeľovania, ktorý v sobotu odvysiela televízia E!. "Ofenzívne poznámky Kathy Griffin nebudú súčasťou televízneho prenosu E! v sobotu v noci," vyhlásila Americká filmová akadémia v pondelok. V prejave Griffin uviedla, že "veľa ľudí sem prichádza a ďakuje Kristovi za túto cenu.

Producentom priameho prenosu 80. ročníka odovzdávania Cien americkej filmovej akadémie bude Gilbert Cates. Informoval o tom prezident Akadémie filmových umení a vied Sid Ganis. Cates bude producentom prenosu z oscarovej noci už po štrnásty raz. "Teším sa, že Gil sa znovu podujal produkovať šou. Je mimoriadne talentovaný, kreatívny, invenčný a Oscary má veľmi rád. Toto všetko sa znovu pretransformuje do noci, ktorej sa ľudia nebudú vedieť dočkať," komentoval Catesovu spoluprácu Ganis. Televízne prenosy z odovzdávania Oscarov, ktoré Cates produkoval, získali 99 nominácií na ceny Emmy a 25 cien Emmy. On sám získal Emmy v roku 1991 ako producent 63. ročníka odovzdávania Cien Akadémie. Naposledy bol producentom prenosu v roku 2006, keď sa konal 78. ročník. "Milujem Oscary a je pre mňa veľkou poctou, že ma požiadali, aby som sa v 80. ročníku vrátil k prenosu. Nemôžem sa dočkať práce so Sidom, Brucom Davisom a celým oscarovým tímom," reagoval Cates, ktorý je bývalým členom Rady predsedov Akadémie. V rokoch 1984 až 1993 a potom v rokoch 2002 až 2005 zastupoval sekciu režisérov. Bol dekanom School of Theater, Film and Television UCLA a počas dvoch volebných období i predsedom Directors Guild of America. Osemdesiate slávnostné odovzdávanie Oscarov bude v nedeľu 24. februára 2008 v hollywoodskom Kodak Theatre. Chcem, aby ste vedeli, že on má na tom najmenší podiel". Katolícka liga kontaktovala akadémiu a kritizovala túto "neslušnú a bezbožnú poznámku". Do chorvátskej verejnoprávnej televízie sa postupne vracajú exponenti z éry prvého prezidenta nezávislého Chorvátska Franja Tudjmana, ktorý na jednej strane vybojoval pre Chorvátsko nezávislosť, no na druhej je symbolom chorvátskeho nacionalizmu so všetkými jeho negatívami. Najväčšiu nechuť v chorvátskej novinárskej obci vzbudil návrat Hloverky Novakovej-Srzičovej do funkcie šéfky televízneho spravodajstva. Bosniansky novinár Kemal Kurspahič o nej napísal knihu Zločin o pol ôsmej (podľa času, kedy sa začína večerné televízne spravodajstvo). Ako agentúru SITA informovala chorvátska novinárka Zrinka Vrabecová-Mojzesová, práve Novaková Srzičová je synonymom spravodajstva poplatného moci a počas svojho pôsobenia v televízii za Tudjmanovej éry bola práve ona najviac zodpovedná za šírenie nenávisti a nacionalistických názorov týmto médiom. Novinári "zlej národnosti alebo presvedčenia" vtedy ani nemohli vstúpiť do budovy televízie, tvrdí Vrabecová-Mojzesová. Ďalšieho z exponentov z Tudjmanovej éry vybrali na kľúčový post programového riaditeľa televízie. Výberové konanie ani v jednom prípade nebolo podľa názoru mnohých chorvátskych novinárov transparentné. Chorvátsko čakajú o tri mesiace parlamentné voľby, a práve to je podľa Vrabecovej-Mojzesovej príčina, prečo sa súčasná vládna garnitúra snaží presadiť do televízie ľudí poplatných moci a schopných manipulovať verejnou mienkou. Herci Edward Norton a Brad Pitt sa znovu stretnú pred kamerou. Dvojica z kultového Klubu bitkárov (1999) sa tentoraz stretne pri práci na adaptácii britského miniseriálu State of Play (2003). O réžiu kriminálnej drámy podľa scenára Matthewa Michaela Carnahana sa postará Kevin Macdonald. Norton stvárni kongresmana, ktorého politické úspechy ohrozuje vyšetrovanie smrti jeho milenky. Pitt si zahrá bývalého politika, ktorý sa stal novinárom, vyšetruje vraždu politikovej milenky a zapletie sa s jeho ženou. Projekt je podľa variety.com prioritou Universal Pictures od momentu, keď sa im podarilo získať filmové práva na spracovanie šesťhodinového miniseriálu, ktorého autorom je Paul Abbott. Nakrúcanie by sa malo začať v novembri tohto roka. Producentmi budú Andrew Hauptman, Tim Bevan a Eric Fellner. Abbott bude na snímke spolupracovať ako výkonný producent. Dcéry Luciana Pavarottiho sa v utorok v noci sťažovali na médiá, ktoré ich obvinili z hádok s tenoristovou druhou manželkou. Neobávajú sa, že ich otec pred blížiacou sa smrťou zmenil testament, ako informovali niektorí novinári. "Vieme, že v Taliansku, rovnako ako na iných miestach, o nás vychádzajú nepravdivé informácie a chybné závery. To nás rozhorčuje," čítala Cristina Pavarotti v štátnej talianskej televízii vyhlásenie aj za svoje dve sestry. Televízni diváci pritom počuli jej hlas, ktorý znel miestami uplakane, ale na obrazovke sa neobjavila. Vo vyhlásení tri dcéry Pavarottiho prvej manželky Aduy obvinili médiá z potreby "špekulovať o údajných hádkach, vymyslenom majetku, posledných vôľach a testamentoch, o ktorých nič nevieme". Pavarottiho bývalá manažérka Terri Robson potvrdila, že sestry spísali sťažnosti na médiá do listu, z ktorého Cristina v noci čítala. Robson však celý obsah listu ešte nevidela. Televízia uviedla, že podľa časti vyhlásenia, ktoré neodvysielali, sestry naznačujú otvorenie testamentu v najbližších mesiacoch. "Smrť otecka pre nás bola - ako pre všetkých, ktorí stratili rodičov - ukrutná bolesť," povedala Cristina Pavarotti. Podľa vyhlásenia si sestry pomáhali prekonať žiaľ tým, že "preukázali skutočnú lásku a úplný rešpekt" opernej legende, známej po celom svete. Podľa štátnej televízie dcéry nahnevali talianske a britské noviny, ktoré tvrdili, že sa hádajú s Pavarottiho druhou manželkou Nicolettou Mantovani. Operného speváka si vzala v roku 2003, keď ich spoločná dcéra mala asi jeden rok. Luciano Pavarotti podľahol rakovine 6. septembra v rodnom meste Modena. S maestrom sa prišli rozlúčiť tisícky fanúšikov, vrátane politických predstaviteľov a hudobných hviezd.
Raper Kanye West obviňuje MTV za nezvládnuté vystúpenie Britney Spears na nedeľňajšom udeľovaní MTV Video Music Awards. "Iba chceli získať vyšší kredit. Vedeli, že nie je pripravená a využili ju," uviedol 29-ročný West v utorok v satelitnom rádiu Sirius. Podľa Westa urobila spoločnosť "zlý ťah", keď dovolila popovej hviezde otvoriť nedeľňajší večer. Myslí si, že šou mala odštartovať on hitom Stronger z jeho nového albumu Graduation. Dvadsaťpäťročná Spears vyzerala počas vystúpenia nepripravene. Počas predstavenia nového singla Gimme More sa zdala byť nervózna a niekedy úplne prestala spievať. West uviedol, že chcel so skladbou Stronger vystupovať na hlavnom pódiu, ale vyhovel žiadosti, aby vystúpil na sprievodnej párty. Jeho ego utrpelo, keď mal na hlavnom javisku záverečné vystúpenie s Timbalandom, Nelly Furtado a Justinom Timberlakeom, ktorý sa na sprievodnej párty objavil tiež. "Toto sú veľké veci, viete, čo robím, v skutočnosti som pripravil skladu Stronger pre štadióny," povedal West. MTV vydala v utorok poobede vyhlásenie, podľa ktorého má "dlhý, pracovný vzťah" s Kanyem a verí, že táto "významná spolupráca bude pokračovať". Kanye West po odovzdávaní cien v zákulisí vybuchol od hnevu, pretože nezískal ani jednu cenu v piatich kategóriách, na ktoré ho nominovali. Zhodol sa s raperom 50 Centom, že MTV sa správala neúctivo. "Tak prečo som mal vystupovať so Stronger na sprievodnej akcii, keď šou ukončil Justin? Obrátil som sa na 50 Centa a musíme si navzájom pomôcť tak veľmi, ako je to možné," povedal West. 50 Cent pred mesiacom uviedol, že ak bude počas prvého týždňa od vydania Westov album úspešnejší ako jeho Curtis, ukončí sólovú kariéru. Oba albumy vydali v utorok. Hudobní kritici diskutujú o tom, či si Britney Spears svojím vystúpením na MTV Video Music Awards definitívne nezničila kariéru. Jej dlhoočakávaný comeback totiž sklamal. Speváčka viditeľne nie vo svojej kondícii z minulých rokov a piesňou Gimme More nepresvedčila. V reakcii na jej vystúpenie napísal bloger Perez Hilton, že "obecenstvo urazila a znechutila". V otvorenom liste zverejnenom na internete speváčke napísal, že svojím prejavom naznačila zvyšku svojich fanúšikov veľkú mieru neúcty. "Kritici boli tiež sklamaní," dodal. Jeho kolegyňa Sarah Rodman z The Boston Globe povedala, že "Spears sa pohybovala ako keby bola na skúške šiat". "Oheň z jej bedier, zdá sa, vyhasol", napísala zasa Ann Powers v denníku LA Times. "Ľudia tvrdia, že bola opitá", napísal pre internetovú stránku spravodajského portálu BBC hudobný novinár Peter Robinson. Expert z oblasti Public Relations (PR) Max Clifford povedal, že ak by rozhodnutie záležalo od neho, určite by speváčke nedovolil vystúpiť. "Keby som o tom rozhodoval ja, v šou by nevystúpila," komentoval situáciu. Faktom zostáva, že dvojnásobná matka sa tento rok rozviedla, mala psychické problémy a navyše už nespolupracuje s tímom profesionálov, ktorý z nej urobil hviezdu. "Vedeli, že Britney nie je pripravená a aj tak ju nechali spievať," povedal o organizátoroch podujatia pre newyorskú stanicu Z100 raper Kanye West. Ako dodal, cítil sa pre ňu veľmi zle a celé faux-pas označil za špinavú hru. Kritika sa ušla aj kameramanom za to ako speváčku snímali.
© 2007, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

List do Iránu

List do Iránu
Podpredseda vlády SR Dušan Čaplovič sa obrátil listom na vysokých predstaviteľov Iránskej islamskej republiky prezidenta Mahmúda Ahmedinedžáda a najvyššieho vodcu ajatolláha Sajeda Alího Chomeního. Žiada ich o udelenie milosti pre dvoch kurdských novinárov Adnana Hassanpoura a Hivu Boutimara. Podpredseda vlády SR v liste uviedol, že rozhodnutie iránskeho odvolacieho súdu ho veľmi zarmútilo. Zároveň zdôraznil, že skutočná veľkosť politika sa prejavuje aj v jeho milosrdenstve a v tejto súvislosti vyslovil presvedčenie, že voči Kurdom ako slabšiemu národu je možné preukázať dostatočnú mieru veľkorysosti bez ohrozenia iránskej bezpečnosti. "Ježiš Kristus, spoločný duchovný vodca pre kresťanstvo i islam, hlásal milosrdenstvo aj pre vinníkov. Rovnako aj prorok Mohamed v slávnej 17. súre požaduje umiernenosť pri trestaní previnilcov. Opatrnosť hlása najmä pri vynášaní hrdelných rozsudkov, ktoré môžu roztočiť špirálu vzájomnej nenávisti, pomsty a zabíjania," dodáva Čaplovič. V závere svojho listu podpredseda vlády SR vyjadril nádej, že rozhodnutie iránskych predstaviteľov vo veci omilostenia oboch odsúdených kurdských novinárov bude správne a šľachetné. Iránsky odvolací súd pre týchto novinárov potvrdil rozsudky smrti vynesené na základe obvinenia zo zločinu zvaného moharebeh (nepriateľstvo voči Bohu), ktorý v iránskom šáriovom práve predstavuje ťažký zločin proti islamu a štátu. Obom odsúdeným sa za vinu kladie ohrozovanie štátnej bezpečnosti. Kurdský novinár a spisovateľ Adnan Hassanpour sa viackrát vyjadroval v prospech kultúrnych práv Kurdov žijúcich na území Iránu. Do roku 2005 bol členom redakčnej rady časopisu Aso, ktorý bol zakázaný iránskou vládou v súvislosti s protestmi proti režimu. Druhý kurdský novinár Hiva Boutimar je vo väzení od januára .

Zhnité jadro alebo sme diverzná skupina-Retro

Zhnité jadro alebo sme diverzná skupina-
Retro
Pan Barborak,

neodpovedali ste na otazku. Odpoved na nu nie je hladanie kauzalnych suvislosti, ako to vy nazyvate. Za slovom fraska si ZOS stoji, pretoze nazorovy stret (nespochynujeme ze mohol vznikmut a zeho netreba podcenovat) na takom pracovisku ako je vyroba televizneho spravodajstva bolo mozne riesit aj inak a nie masivnou medializaciou v mediach, ktore su jednoznacne vyprofilovane a zaradene (co jen uplne v poriadku, ved maju svojich citatelov). Ist na barikadu, znamen destruovat, to si iniciatori toho "spravodajskeho povstania" museli byt vedomi. Jednoznacne sa ukazalo, ze ste nevyuzili vsetky postupy, ktore ste mali k dispozicii. Ale, mylit sa je ludske, to berieme. Ponukame Vam aj moznost profesionalnej mediacie, ak mate zaujem. A este k tej fraske - nuz ako inak nazvat vystupenie sl. Ruttkayovej a p. Petrušku. Ved z toho na kilometre srsala urazena hrdost. Len nie je jasne, na co? Na svoje novinarske prvotiny? Alebo na to, ze sa uz zaradili medzi rychlokvasene celebrity. Zda sa, ze pre nich (nevieme, ako pre Vas) uz nebola potrebne funkcia sefredaktora. Ve co, Vy si tu nasu verejnopravnu televiziu ukocirujete aj sami. Problem je v tom, ze este sme tu my - divaci - koncesionari - spotrebitelia, a tiez by sme radi boli vypocuti. A kedze sme sa o to pokusali za Rybnickiady, tak si nas podali pani Korda a Kyska. Za peniaze danových poplatnikov, vo verejnopravnej televizii, co je velmi podstatne!?! A SME, im vydatne sekundovalo (dve damy tam chytali priam hystericke zachvaty, ked sme im nestali v pozore s uctovnictvom, ktore malo byt uzavrete do konca roka - vtedy bol jun 2005 - ale oni potrebovali Kordovu priminitnu konstrukciu "RUSKO DAL ZDRUZENIU PENIAZE NA BOJ PROTI STV, potvrdit). Tak isto SME sa teraz SME angazuje vo veci cenzury v spravodajstve. Pocuvali sme dobre 8.08.2007, o cenzure nemoze byt ani reci. To ste nezazili ani len uchytkom, co je cenzura. Osvojenie pojmov by nezaskodilo. Zhrnute, podciarnute: Na vlastny uhol pohladu ma kazdy z nas narok. Ale na hacik, ze ide o cenzuru v STV Vam neskocime. A o Kordovstinu, Kyskovcinu, Hribovstinu, ako danoví poplatnici nestojime. Teda to spektrum, ktore reprezentujeme. V ramci demokracie, ktoru rebelanti nahanaju za chvost na to mame narok. Sme polarizovana spolocnost. Ale kazdej strany spektra by malo byt jasne, ze existuje aj disciplina a pokora, ked uz nie voci nadriadenym, tak voci divakom. Nikto z akterov vzbury nas nepresvedcil ze ju ma. A dokonca ani pan Malec, ktory na Celamku zverejnil nas mail pre RADU STV. Celamko nie je organ Rady STV! Takze o tom, ze funkcionar, ktory pouziva postu urcenu organu, za clenstvo v ktorom berie velmi vyhodne financne pozitky (na toto sme tiez poukazovali, Rady nas stoja 8 milionov rocne!) je korektny, nemoze byt ani reci. Zial, aj takyto clovek (a ini) rozhoduju o takom majetku, akym STV a SRo je. Toto nie je v sulade s korektnostou, ako potom mozeme nazvat inak ako fraskou toto hladanie vlastnych pravd. Skutocne tu nie je uz co dodat. Nezhodneme sa v nazore, tak uz to v zivote chodi. My ssa budeme snazit o to, o co sme sa snazili za bacovali Rybnickovho manazmentu. Iba, nam je luto, ze tato republika je jeden velky kontajner - mravny a charakterovy. Neobchodza to ani jedno pracovisko, ani jeden vztah. A rozhodne nie nahodou? Neviete o tom nieco? P. S. K otazku, na ktoru ste neodpovedali sa mozete vyjadrit! Pozdravujeme Z poverenia clenov Vyboru ZOS - Miklovicova P.S..S. Ako osoby, ktore tuto bohumilu cinnost robia popri svojich beznych prozaickych povinnoatiach by sme radi uz na chvilu mali pokoj. Vnucata, zahradky, byty, pletenie a krizovky su pohodovejsim hobby ako rypanie sa v kope, ktora smrdi. Takze do septembra si ideme dopriat oddych. P.S. Vypadla nam otazka na zaver. Pan Barborak, Vam sa paci titulok, ktory zavesili nad mail ZOS? To nie je manipulacia? To je objektivita? Predpokladam, ze Vy nie ste s Celamkom prepojeny, i ked ste sa o zaveseny mailu ZOS dozvedeli pozoruhodne rychlo, preto nas zaujima Vasa odpoved na vyssie uvedenu otazku. Miklovicova - ZOS ----- Originalna sprava prijata http://szm.com ----- Od: Zdruzenie Obcianskej Sebaobrany Komu: jarobar@hotmail.comPoslane:Thu, 09 Aug 2007 19:45:51 +0200Predmet:Ako som slubila,odpovedam body { font-family: Verdana;font-size: 13px; } p { margin: 0px 0px 0px 0px; padding: 0px 0px 0px 0px;} Vazeny pan Barborak! Odpovedam, ako som slubila na Vas telefonat, v ktorom ste mi oznamili, ze na blogu je zverejneny moj mail p. Smihulovi. Prekvapilo ma to, pretoze my sme ho posielali na vedomie iba gen. riaditelovi a Rade STV a to dnes popoludni. Vy ste volali s cca 2,5 hodinovým odstupom, ze je to na CELAMKU. Zaujimava rychlost. Ale, opat ide o nekorekne podsuvanu informaciu verejnosti. Kde su prilohy, ktore su sucastou textu p. Smihulovi. Nemam Vam co doplnit, pretoze mail je cely. Len prilohy absentuju. Rovnako ako stanovisko ZOS k vcerajsej nazorovej cistiarni v STV. Do noci sme robili k nej stanovisko, pretoze nam nie je lahostajne (v nadvaznosti na nasu predchadzajucu aktivity a kopance za nu) co bude s STV. Ak jej chce zmonit politicka klika a nebudeme mat silu sa postavit na odpor, kapitulujeme. Ale rozhodne neakceptujeme nekompetentne, neprofesionalne a narcisticke argumenty. A tam ich odznelo na tony! Viete, my stari oproti rebelom, ktori sme co (to v mediach preskakali a pozname vztah sefredaktora a redaktora sme vyvalovali oci, nad tou naivnou razantnostou sl. Ruttkayovej a p. Petrušku. Osoba, ktora je profesional v odbore psychologie, tvrdi, ze to je diagnoza. Nerozlisovat, ze verejnopravna institucia je nieco ine, ako sukromna, je hruba neprofesionalita! A ako koncesionari - divaci - spotrebitelia to toho mame co hovorit. Pre nas su taki redaktori nedoveryhodni a zasadne by sme protestovali, ak by mali byt plateni z nasich poplatkov. Odporucali by sme skupinovu terapiu, na nej by sa otvorili duse a vyplavalo by z nich kde co.Problem je v tom, ze na to nie je popri praci cas a nieco to aj stoji. To, co sa udialo pred prispevkom, ktory ste planovali urobit v komunikacii medzi p. Bednárom, p. Smihulom a Vami sa neda desifrovat. Trvame na jednom, ze spravodajsky bol prispevok po tom, co sme sa dozvedeli od statneho tajomnika bezpredmetny. A uz na margo: Vacsina z Vas - rebelov - vyznela ako sfanatizovany dav. A co ked Vas niekto taha za nitky a potom sa usalasi na teplom miestecku? Tym, ze sa nas mail adresovany p. Smihulovi dostal tak rychlo na blog, nam iste prepojenie v tejto nie kauze - ale fraske - nevyvrati nik! My na nahody neverime, takze je to jasne! Ale pre nas neprekvapujuce! Uzili sme si a zrejme si aj uzijeme - ak nas niekto "nezdisciplinuje" inak ako primitivnou diskreditaciou, a to od STV az po "tretotriedne uradnicky" na MU Ba .... Diskreditacia a utoky nas naplnaju energiou, pretoze je to dokaz, ze sme správne zakopli do nejakej kopky, ktorá riadne smrdí. Miklovicova - ZOS CO/Na vedomie generalnemu riaditelovi STV, p. Sminulovi a Rade STV s ocakavanim, ze sa to promptne v ramci nazorovej plurality a objektivity objavi na CELAMKU. Kto je za CELAMKOM - pan Malec - co ste okrajovo spomenuli aj Vy? On nieco o novinarcine via, takze, by mohol zabezpecit, aby sa to zverejnilo. A nakoniec moj osobny nazor: Mne ako taliancinarke bolo uprimne luto, ked ste odchadzali z TA3. Tam ste pre tie svate temy, ktore Vam sedeli, mali vacsi priestor. M. - ako sukromna osoba

Reklamná pauza, teraz sa môžete ísť....

Reklamná pauza, teraz sa môžete ísť....

Ach tie rozpory

Ach tie rozpory
V pondelok sa uskotočnilo na Ministerstve kultúty rozporovové konanie k Štúdii uskutočniteľnosti systémového riešenia priestorového usporiadania Slovenskej televízia a Slovenského rozhlasu, ktorú si ministerstvo objednalo od Deloitte Advisory, Keďže ide o rozporovú štúdiu , bude zaujímavé, či to vyjde ako zákon.
Keďže Rada STV nedodala svoje pripomienky, hoci ich mala hotové a bola účastníkom pripomienkového konania, ani tam nebola prizvaná.
Ozaj, načo je taká Rada STV, ktorú nikto neberie vážne ?

11. 9. 2007

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Indonézsky Najvyšší súd nariadil časopisu Time zaplatiť 106 miliónov dolárov ako odškodné za zneváženie bývalého diktátora Suharta obvinením, že jeho rodina nazhromaždila 15 miliárd dolárov počas jeho 32-ročnej vlády.
V článku ázijského vydania amerického časopisu v máji 1999 sa písalo, že množstvo peňazí bolo prevedených zo Švajčiarska do Rakúska pred tým, ako Suharto odstúpil uprostred nepokojov a prodemokratických protestov v roku 1998. Suharto trval na tom, že článok znevážil jeho, ako aj štát Indonézia. Trojčlenný senát Najvyššieho súdu rozhodol 31. augusta, že "časopis Time musí zaplatiť 106 miliónov dolárov za zneváženie Suharta". Podľa hovorcu Najvyššieho súdu článok a fotografie poškodili imidž a hrdosť žalobcu ako "veľkého armádneho generála vo výslužbe a bývalého indonézskeho prezidenta".
Americký časopis Time chce bojovať proti rozhodnutiu indonézskeho Najvyššieho súdu, ktorý nariadil zaplatiť 106 miliónov dolárov ako odškodné za zneváženie bývalého diktátora Suharta. Uviedol to dnes právnik časopisu Todung M. Lubis na margo v pondelok zverejneného rozhodnutia súdu. Podľa jeho slov použijú všetky dostupné spôsoby na to, aby namietali proti tomuto rozhodnutiu. V stávke nie je len časopis, "ale aj sloboda tlače", vyhlásil Lubis. Týždenník v roku 1999 uverejnil vo svojom ázijskom vydaní informáciu, že Suhartova rodina nazhromaždila 15 miliárd dolárov počas jeho 32-ročnej vlády. V článku sa uvádzalo, že množstvo peňazí bolo prevedených zo Švajčiarska do Rakúska pred tým, ako Suharto v roku 1998 odstúpil. Suharto trval na tom, že článok znevážil jeho, ako aj štát Indonézia. Spor za nactiutŕhanie sa ťahal niekoľko rokov. Senát Najvyššieho súdu rozhodol o zaplatení odškodného 31. augusta. Podľa hovorcu Najvyššieho súdu článok a fotografie poškodili imidž a hrdosť žalobcu ako "veľkého armádneho generála vo výslužbe a bývalého indonézskeho prezidenta".
Zavraždená ruská novinárka Anna Politkovská i patriarcha pravoslávnej cirkvi Bartolomej I. sú kandidátmi, ktorých dnes navrhli politické skupiny a poslanci Európskeho parlamentu na Cenu Andreja Sacharova za slobodu myslenia. Ďalšími sú 28-ročná afganská obhajkyňa práv žien a členka parlamentu Malalaj Džojová, sudánsky právnik Salih Mahmúd Osman a čínsky manželský pár bojujúci za ľudské práva Chu Ťia a jeho žena Ceng Ťin-jen. Každý rok navrhne EP viacerých kandidátov na toto ocenenie, udelením ktorého dáva najavo svoju podporu dodržiavaniu ľudských práv a demokracie vo svete. Členovia zahraničného výboru EP a výboru pre rozvoj spolu 24. septembra vyberú na základe hlasovania zo všetkých nominovaných troch kandidátov. O konečnom víťazovi rozhodne 25. októbra Konferencia predsedov tvorená predsedom EP a predstaviteľmi politických skupín. Cenu a šek na 50.000 eur víťazovi odovzdajú v decembri. Cena Andreja Sacharova sa udeľuje každoročne od roku 1988. Je pomenovaná po nositeľovi Nobelovej ceny za mier, bývalom sovietskom disidentovi a fyzikovi, ktorý bol spolutvorcom vodíkovej bomby a snažil sa o zvyšovanie povedomia ľudí o jadrovom zbrojení. Za svoju angažovanosť v boji za ľudské práva v Sovietskom zväze bol Sacharov perzekvovaný. EP cenu udeľuje osobám alebo organizáciám, ktoré významne prispeli k boju za dodržiavanie ľudských práv, práv menšín či rozvoj demokracie a právneho štátu. Druhý rok po založení, v roku 1989, získal toto ocenenie Alexander Dubček. Minulý rok sa stal laureátom Sacharovovej ceny bieloruský opozičný líder Alexander Milinkevič. Televízne diskusie majú v prezidentskej kampani v USA svoju bohatú tradíciu, v noci nadnes však diváci v zámorí mohli byť svedkami historickej premiéry v podobe televíznej rozpravy kandidátov na prezidentský post za Demokratickú stranu v španielskom jazyku. Moderátori relácie, ktorú vysielala najväčšia španielsky vysielajúca televízna sieť USA Univision z floridského Coral Gablesu, kládli otázky v španielskom jazyku. Politici mali v slúchadlách simultánny preklad, pričom tlmočníci sa okamžite postarali aj o sprostredkovanie obsahu ich odpovedí v anglickom jazyku do španielčiny. Celú reláciu mohli s titulkami v angličtine sledovať aj diváci, ktorí španielsky jazyk neovládajú. Newyorská senátorka a niekdajšia prvá dáma krajiny Hillary Clintonová, ktorej pozorovatelia dávajú nemalé šance na úspech v súboji o nástupníctvo po Georgeovi W. Bushovi, v relácii zdôraznila, že s odsunom amerických ozbrojených síl z Iraku by sa malo začať bez ohľadu na obsah správy o situácii v krajine. Tú dnes predložia Kongresu USA generál David Petraeus a veľvyslanec USA v Iraku Ryan Crocker. Problém Iraku nemožno vyriešiť vojenskou cestou, vyplynulo z jej slov. Za stiahnutie všetkých amerických vojakov z Iraku v priebehu 6-8 mesiacov sa vyslovil guvernér štátu Nové Mexiko Bill Richardson. Politik, ktorý ovláda španielčinu, netajil výhrady voči skutočnosti, že musel - podobne ako jeho kontrahenti - odpovedať v anglickom jazyku, aby nikto nebol zvýhodnený a nemohol sa k 43 miliónom občanov USA latinského pôvodu prihovoriť v materskom jazyku. Podobné výhrady vzniesol aj senátor Christopher Dodd, ktorý takisto dokonale ovláda španielsky jazyk. Účastníkov televíznej diskusie evidentne zaskočila otázka, prečo podporili výstavbu múru na istom úseku americko-mexickej štátnej hranice, ktorého úlohou je prekaziť ilegálnu imigráciu do krajiny. Prítomní priamo na ňu neodpovedali a obmedzili sa na všeobecné konštatovanie, že ide o súčasť komplexnej bezpečnostnej reformy.
Mediálny konglomerát TimeWarner oznámil investíciu do spoločnosti ScanScout, ktorá ponúka technológiu pre internetové videá Brand Protector a zaručuje ňou „bezpečné prostredie“ pre inzerentov. Značkoví klienti nechcú sa prezentovať na internete spolu s množstvom iného „internetového odpadu“. Spoločnosť TimeWarner dnes oznámila, že plánuje kúpiť ScanScout, ktorá vďaka technológii Brand Protector ponúka možnosti ako svoju značku dostať na internet v exkluzívnejšom prostredí.
Spoločnosť UPC Broadband Slovakia dnes obohatila káblovú programovú ponuku o televíznu stanicu TV NOE. Ide o nekomerčnú televíznu stanicu zameranú na propagáciu kresťanských duchovných hodnôt, ponúkajúcu nekomerčný program pre povzbudenie a poučenie, ale aj pre dobrú zábavu a odpočinok. „TV NOE – televízia dobrých správ“ je televízna stanica vysielajúca prostredníctvom satelitu od roku 2006 z českej Ostravy, kde má hlavné štúdio, pričom v Brne a Prahe buduje regionálne štúdiá, a partnera vysielania má aj na Slovensku. Programovú štruktúru tvorí najmä publicistika, správy, prenosy a záznamy bohoslužieb, koncertov vážnej hudby, prevzaté programy, filmy, programy pre deti, dramatická tvorba, ale aj diskusné relácie a súťaže. TV NOE sa charakterizuje predovšetkým ako televízny kanál s vysielaním pre celú rodinu, ktorý stavia na tradičných kresťanských hodnotách a v súčasnosti vysiela 14 hodín denne, od 8:00 do 13:00 a od 16:00 do polnoci a v sobotu od 8.00 do 01:00 „Uvedením TV NOE do ponuky pre všetkých našich káblových zákazníkov sledujeme záujem nielen obohatiť našu programovú štruktúru, ale aj vyplniť tým medzeru, ktorá dnes v televíznom éteri na Slovensku je. TV NOE si dnes môžu naladiť všetci naši zákazníci v Bratislave na kanálovej pozícii K24 (495,25 MHz) a v nadchádzajúcich najbližších týždňoch ho sprístupníme aj divákom v ostatných mestách, kde poskytujeme služby cez káblové distribučné rozvody,“ uviedol generálny riaditeľ spoločnosti UPC Broadband Slovakia Martin Maťašeje. Dodal, že TV NOE je aj súčasťou ponuky digitálnej káblovej televízie UPC. Zaradenie TV NOE do ponuky UPC víta aj Konferencia biskupov Slovenska (KBS). „Teší nás, že zákazníci spoločnosti UPC na Slovensku budú obohatení o ponuku vysielania prvej televíznej stanice, ktorá na území bývalého Česko-Slovenska začala vysielať programy inšpirované kresťanskou myšlienkou. Dúfame, že TV NOE bude i v budúcnosti príkladom šírenia pozitívnych myšlienok a vzájomnej spolupráce medzi oboma národmi. Verím, že v dnešnej dobe to bude obohatením pre každého diváka, ktorý si na pozíciu TV NOE v ponuke spoločnosti UPC zvykne,“ uviedol hovorca KBS Jozef Kováčik. „TV NOE chce dať hlas zabudnutým, priateľstvo osamelým, príležitosť začínajúcim,“ uviedol pri príležitosti zaradenia do programovej ponuky spoločnosti UPC riaditeľ TV NOE Leoš Ryška. „Svojimi reláciami ponúkame divákom duchovnú hĺbku a zdravý životný štýl, s cieľavedomým obmedzením zobrazovania násilia a nemravností. Snažíme sa ponúknuť programy pre povzbudenie, poučenie ale aj dobrú zábavu a odpočinok, byť zdrojom informácií o dobrých skutkoch dobrých ľudí. Som preto veľmi šťastný, že odteraz budú môcť program TV NOE sledovať aj slovenskí diváci prostredníctvom káblovej siete spoločnosti UPC,“ dodal L. Ryška.
Ratingová agentúra Standard & Poor's (S&P) zvýšila rating dlhodobých záväzkov spoločnosti Central European Media Enterprises Ltd. (CME) na BB z BB-. Výhľad ratingu je stabilný. Agentúra tiež zvýšila rating prioritných záväzkov na BB- z B+. "Zvýšenie odráža neustále rastúcu ziskovú základňu skupiny a korešponduje so znížením zadlženosti," uviedla úverová analytička S&P Anna Overtonová. Bermudská spoločnosť CME, ktorej patrí aj slovenská televízna stanica Markíza a česká Nova, pokračuje vo zvyšovaní podielu na televíznom reklamnom trhu a profituje zo zlepšeného podnikateľského prostredia. Navyše, skupina zvýšila kontrolu svojich operácií na všetkých trhoch, kde pôsobí, s výnimkou Ukrajiny, na 80 % až 100 %. Prekážkou ďalšieho zvýšenia ratingu je vysoká koncentrácia skupiny na zisk jedného televízneho kanála v ČR (na TV Nova pripadá takmer polovica EBITDA skupiny) a rumunských televíznych kanálov. Zvyšovanie ratingu tiež brzdí cyklická povaha televíznych reklamných trhov a potenciálne regulačné a politické zásahy.
Spoločnosť UPC Broadband Slovakia dnešným dňom uvádza v Bratislave digitálnu káblovú televíziu pod názvom UPC Digital. Nová digitálna televízia UPC Digital prináša množstvo výhod a predností, ktoré diváci analógovej televízie doteraz nepoznali. Vysokú digitálnu obrazovú a zvukovú kvalitu, viac ako 70 televíznych programov všetkých žánrov, z toho vyše 40 v slovenskej alebo českej verzii, možnosť výberu programových balíčkov, programového sprievodcu v slovenčine s programom na 2 týždne dopredu, 18 digitálne šírených rozhlasových programov, ďalej výber jazykových verzií, možnosť zobrazenia v širokouhlom formáte 16/9 a iné benefity digitálnej televízie. UPC Digital ponúka zároveň množstvo nových televíznych programov, ako napríklad National Geographic, Animal Planet, Viasat Explorer, Viasat History, AXN, Film Box, ČT24, bebe TV, CS Film, Nonstop Kino, Motors TV, Eurosport 2, MTV Base, HBO Comedy, Cinemax a množstvo ďalších. Prednosti digitálnej káblovky sa prejavujú aj v jednoduchosti jej ovládania, prakticky žiadnych nákladov na zriadenie, možnosti paralelne pripojiť s digitálnou aj analógovú televíziu na viac televízorov, a v neposlednom rade i množstvom užitočných služieb, ako je rodičovská kontrola programov len pre dospelých. UPC Digital svojimi technickými vlastnosťami zaručuje maximálnu kvalitu, spoľahlivosť a komfort pri sledovaní televízneho vysielania. „Digitálna káblová televízia ponúka úplne nový a bohatší zážitok zo sledovania televízie v digitálnej kvalite,“ uviedol generálny riaditeľ spoločnosti UPC Broadband Slovakia Martin Maťašeje. Dodal, že UPC Digital vychádza v ústrety všetkým divákom, ktorým bola analógová ponuka, čo sa týka počtu programov, nedostatočná. Zároveň je ideálnou ponukou pre tých, ktorí si chcú k základnej televíznej ponuke vybrať a platiť len ten televízny žáner, ktorý chcú pozerať. „Snažíme sa o to, aby sa naša digitálna televízna ponuka stala rovnako populárna a cenovo dostupná ako je náš internet chello a telefónna služba. Dnes môže službu UPC Digital využiť 160 000 domácností v hlavnom meste, ale postupne ju plánujeme rozšíriť aj do ďalších miest, kde poskytujeme televízne služby prostredníctvom káblovej siete,“ podčiarkol Martin Maťašeje.
Okrem dňa bez cigariet alebo bez áut si Francúzi možno už čoskoro pripomenú aj deň bez svojho nového charizmatického prezidenta Nicolasa Sarkozyho. Francúzski aktivisti, podráždení kultom osobnosti, ktorý podľa ich názoru obklopuje novú hlavu štátu, totiž vyzvali médiá na jednodňový "Sarkozyovský" pôst. "Osloboďte sa na 24 hodín od svojich návykov a pomôžte Francúzom, aby sa detoxikovali," uvádza sa vo výzve skupiny s názvom Demokracia v televízii, adresovanej médiám. Francúzsko by malo takúto detoxikačnú kúru absolvovať 30. novembra, na prvé výročie začiatku Sarkozyho boja o prezidentské kreslo. Počas tohto dňa by sa v masovokomunikačných prostriedkoch nemal objaviť "ani jediný obraz, zvuk či riadok zachytávajúci skutky alebo gestá" prezidenta. Aktivisti vyzvali na úplné embargo na akúkoľvek chválu, kritiku či komentár súvisiaci so Sarkozym: "Absolútne nič okrem nezvyčajného demokratického ticha." Organizátorom bojkotu až tak nezáleží na tom, či médiá ich apel naozaj uposlúchnu. Ich hlavným zámerom je varovať francúzsku verejnosť, aby príliš nelipla na jednom politikovi.

IGRIC 2006

IGRIC 2006
Najstaršie filmové ceny Igric poznajú víťazov 18. ročníka už od mája tohto roka, v rukách slovenských filmových tvorcov sa však ocitli až dnes. Odovzdali ich v bratislavskom A4-Nultom priestore na Námestí SNP. Dôvod omeškania je prozaický - v čase vyhlásenia neboli na ceny peniaze. "Aj keď sme urobili oficiálne vyhlásenie víťazov ešte v máji, až v júni nám prišiel z ministerstva kultúry grant na sošky," spresnil tajomník poroty Igric 2007 a predseda Slovenského filmového zväzu Štefan Vraštiak. Odovzdávanie ocenení bolo spojené s retrospektívnym pohľadom na históriu udeľovania slovenských filmových cien. Doposiaľ si totiž 78 Igricov odnieslo 60 filmov od 68 filmových a televíznych tvorcov. Porota na čele s Dušanom Hanákom rozhodovala tento rok v zložení Štefan Vraštiak, Katarína Dlouhá, Miloslav Končok, Laco Kraus, Vladimír Malík a Alfréd Swan. Vyberala spomedzi 51 prihlásených audiovizuálnych diel, ktoré boli vyrobené v roku 2006. Najviac, 23 prihlásených diel, zaznamenala porota v kategórii študentská tvorba. Naopak, do kategórie hraná filmová tvorba pre kiná, sa neprihlásil nikto. V aktuálnom ročníku udelila porota troch Igricov. Režisér, zakladateľ Televíznej filmovej tvorby a Literárno-dramatického vysielania STV Ivan Teren dostal cenu za celoživotné dielo. Mátyás Prikler sa stal víťazom v kategórii televízna dramatická tvorba, Igrica si odniesol za tvorivý prínos v oblasti réžie hraného filmu Ďalšie dejstvo - Következö Felvonás. Trojicu tohtoročných držiteľov Igrica dopĺňa filmár Marko Škop, jeho meno sa objavilo na prvom mieste v kategórii filmová a televízna dokumentárna tvorba. Uznania sa mu dostalo za réžiu a scenár v snímke o globalizácii Iné svety. Udelený nebol Igric za hranú tvorbu pre kiná, za animovanú tvorbu a za herecký výkon vo filmovom alebo televíznom diele. Igric je najstaršou slovenskou filmovou cenou, ktorú po prvý raz udelili ešte v roku 1967. Pre politické postoje Filmového a televízneho zväzu však bolo oceňovanie v roku 1968 zakázané. S udeľovaním cien začali opäť až v roku 1993. Medzi ocenenými sa začala postupne objavovať špička slovenskej filmárskej tvorby. V roku 2006 si Igrica odniesli napríklad aj Ladislav Chudík, Martin Šulík a ďalší.
© 2007, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Pokuty naše každodenné

Pokuty naše každodenné

Na dnešnom zasadnutí Rada pre vysielanie a retransmisiu:

A)

– začala správne konanie voči spoločnosti I Commerce s.r.o., Bratislava (Mooby TV) vo veci možného porušenia § 20 ods. 1 a 5 ZVR (ochrana maloletých) v súvislosti s odvysielaním videoklipov (možné pornografické obsahy) dňa 12.05.2007;

– začala správne konanie voči spoločnosti MAC TV s.r.o. vo veci možného porušenia § 16 písm. e) ZVR v súvislosti s neposkytnutím súvislého záznamu vysielania dňa 11.6.2007;

– začala správne konanie voči spoločnosti MAC TV s.r.o. vo veci možného porušenia § 20 ods. 3 až 5 ZVR (ochrana maloletých) v súvislosti s odvysielaním programu Črepiny dňa 23.7.2007;

– začala 5 správnych konaní voči spoločnosti MAC TV s.r.o. vo veci možného porušenia § 16 písm. b) ZVR (objektivita spravodajstva) v súvislosti s odvysielaním príspevku Absurdné vymáhanie poplatkov v programe Noviny dňa 25.6.2007, príspevku Výpalné metódy vymáhač. firmy v programe Noviny dňa 26.6.2007, príspevku Vládu nezaujíma vymáh. škandál v programe Noviny dňa 27.6.2007, príspevku Zdrav. problémy z vymáh. firmy v programe Noviny dňa 28.6.2007 a príspevku Výplatné metódy vymáh. firmy v programe Noviny dňa 29.6.2007;

– uložila sankciu – upozornenie na porušenie zákona Slovenskej televízii za porušenie § 25 ods. 1 ZVR (nezávislá produkcia) nezabezpečenie najmenej 20% podielu nezávislej európskej produkcie za mesiac február a marec;

– uložila sankciu – upozornenie na porušenie zákona spoločnosti C.E.N. s.r.o. za porušenie § 30 ods. 2 písm. a) ZVR (krátke spravodajstvo) v súvislosti s opakovaným použitím záznamu z MS v zjazdovom lyžovaní v programe Správy TA 3 dňa 11.2.2007;

– uložila sankcie – pokutu v súhrnnej výške 200 000,- Sk Slovenskej televízii za porušenie § 20 ods. 3 až 5 ZVR (ochrana maloletých) v súvislosti s odvysielaním programu Uli Biaho dňa 14.03.2007;

– uložila sankciu – pokutu vo výške 100 000,- Sk spoločnosti MARKÍZA – SLOVAKIA, spol. s r.o. za porušenie § 20 ods. 5 ZVR (ochrana maloletých) v súvislosti s odvysielaním programu Big Brother súboj dňa 01.11.2005 – rozhodnutie v rámci konania po vrátení veci z Najvyššieho súdu SR;

– uložila 3 sankcie – upozornenie na porušenie zákona spoločnosti MARKÍZA – SLOVAKIA, spol. s r.o. za porušenie § 16 písm. e) ZVR v súvislosti s neposkytnutím súvislého záznamu vysielania programu Ženatý so záväzkami zo dňa 8.1.2007 a programu Chlapci v mojom živote zo dňa 7.1.2007, dňa 11.6.2007, neposkytnutím súvislého záznamu vysielania zo dňa 1.3.2007 a 26.2.2007;

– uložila sankciu – upozornenie na porušenie zákona spoločnosti MAC TV s.r.o. za porušenie § 16 písm. a) ZVR (všestrannosť informácií a názorová pluralita) v súvislosti s odvysielaním príspevku o biskupovi Pavlovi Hnilicovi v programe Črepiny dňa 5.2.2007;

– uložila sankcie – pokutu vo výške 100 000,- Sk MAC TV s.r.o za porušenie § 20 ods. 5 ZVR (ochrana maloletých) v súvislosti s odvysielaním programu Deuce Bigalow: Dobrý striptér dňa 03.02.2007;

B)

Rada prijala odpoveď na žiadosť o zaujatie stanoviska, ktorá bola obsiahnutá v uznesení vlády č. 732 bod C zo dňa 4.9.2007 v nasledovnom znení: „ Dňa 06.09.2007 bolo Rade pre vysielanie a retransmisiu (ďalej len „Rada“) doručené Uznesenie Vlády Slovenskej republiky č. 732/2007, ktoré okrem iného obsahuje žiadosť Vlády Slovenskej republiky (ďalej len „Vláda“), aby Rada zaujala stanovisko k podnetom upozorňujúcim na podozrenia z hrubého porušovania etických zásad novinárskej práce v prípadoch poskytovania neoprávnených peňažných a nepeňažných výhod novinárom súkromnými obchodnými spoločnosťami pôsobiacimi v oblastiach spadajúcich do pôsobnosti Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny SR a k prípadom novinárskych praktík zasahujúcich do domovej slobody ministerky práce, sociálnych vecí a rodiny.Obsahom predmetného uznesenia Vlády sa Rada zaoberala na svojom zasadnutí dňa 11.09.2007, pričom zaujala nasledovné stanovisko:Primárne si dovoľujeme uviesť, že novinár, ako fyzická osoba, nespadá pod právny rámec zákona č. 308/2000 Z.z. o vysielaní a retransmisiii a o zmene zákona č. 195/2000 Z.z. o telekomunikáciách v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon č. 308/2000 Z.z.“), ktorého pôsobnosťou je Rada pri výkone svojej rozhodovacej činnosti viazaná. Pôsobnosť zákona č. 308/2000 Z.z. je explicitne vymedzená v § 2 ods. 1 tak, že sa jeho ustanovenia vzťahujú na:a) vysielateľa zriadeného zákonom (pozn. Slovenská televízia a Slovenský rozhlas),b) vysielateľa, ktorý nie je zriadený zákonom a má oprávnenie na vysielanie na základe licencie udelenej podľa tohto zákona alebo podľa osobitného predpisu, c) prevádzkovateľa retransmisie.Vzhľadom na vyššie uvedené Rada nedisponuje kompetenciami umožňujúcimi zaoberať sa konaním novinárov ako jednotlivcov, a to ani z hľadiska dodržiavania zásad novinárskej etiky. Vychádzajúc z tejto skutočnosti Rade neprináleží hodnotiť novinárov z profesionálneho či etického hľadiska, resp. vyvodiť voči nim zodpovednosť vo veciach súvisiacich s údajným klientelizmom alebo s údajným zásahom do domovej slobody ministerky práce, sociálnych veci a rodiny.Zákon č. 308/2000 Z.z. zveruje Rade právomoc vykonávať reguláciu obsahu vysielania, do ktorej okrem iného spadá aj dohľad nad dodržiavaním zákonných povinností vysielateľov, aby v rámci vysielanej programovej služby zabezpečili všestrannosť informácií a názorovú pluralitu [§ 16 písm. a)], ako aj objektívnosť a nestrannosť spravodajských a politickopublicistických programov [§ 16 písm. b)]. Subjektom vyvodzovania zodpovednosti v rámci predmetných správnych konaní však v zmysle ust. § 2 ods. 1 zákona č. 308/2000 Z.z. môže byť výhradne vysielateľ ako právnická osoba. Rada v rámci správnych konaní pritom posudzuje výhradne informácie, ktoré boli odvysielané v rámci programovej služby jednotlivých vysielateľov. V tejto súvislosti si Vás dovoľujeme ubezpečiť, že Rada, vzhľadom na svoje poslanie presadzovať záujmy verejnosti a dohliadať na dodržiavanie právnych predpisov upravujúcich vysielanie a retransmisiu, veľmi dôsledne dbá na dodržiavanie ustanovení zákona č. 308/2000 Z.z. upravujúcich objektívnosť spravodajstva a dodržiavanie povinnosti poskytovať všestranné informácie a zabezpečiť názorovú pluralitu vo vysielaní, o čom svedčí aj množstvo uložených sankcií od účinnosti zákona č. 308/2000 Z.z. Rada si pri výkone svojej pôsobnosti plne uvedomuje, že elektronické média predstavujú v súčasnej dobe jeden z najhlavnejších zdrojov informácií a majú výrazný podiel na formovaní verejnej mienky na prezentované udalosti a javy. Majúc na zreteli uvedené skutočnosti považuje Rada obsahovú reguláciu televízneho a rozhlasového vysielania za účelom dodržiavania zákonných povinností týkajúcich sa zabezpečenia všestrannosti informácii a názorovej plurality vo vysielaní, ako aj zabezpečenia objektívnosti a nestrannosti spravodajstva za jednu zo svojich priorít pri výkone svojej pôsobnosti, ktorá jej bola zverená zákonom č. 308/2000 Z.z.V závere si dovoľujeme uviesť, že Rada nemá vedomosť o prezentovaní informácii v rozhlasovom alebo televíznom vysielaní, ktoré sú špecifikované v predmetnom uznesení Vlády a ktoré by zároveň odôvodňovali možné porušenie zákona č. 308/2000 Z.z.“