DALITO!

25. 8. 2007

Venovali sme Vám, pán premiér,Povstaleckú históriu !

Venovali sme Vám, pán premiér,
Povstaleckú históriu !
Predseda slovenskej vlády Robert Fico dnes vyzval médiá, aby neignorovali Slovenské národné povstanie a osobnosti, ktoré ho zorganizovali. Podľa neho SNP je pilierom a chrbtovou kosťou novodobých národných dejín Slovákov a toto všeľudové vystúpenie proti fašizmu nám môžu závidieť mnohé iné národy. Fico to uviedol na oslavách 63. výročia SNP na Jankovom vŕšku nad obcou Uhrovec v okrese Bánovce nad Bebravou, kde pôsobila partizánska brigáda Jána Žišku. Brigáda mala v určitom období až 1600 členov. Nielen Slovákov, ale aj Čechov, Rusov, Francúzov a príslušníkov iných národov. Fico nezabudol pripomenúť, že v nej pôsobil aj Alexander Dubček a jeho brat Július, ktorý v boji pri Dolných Vesteniciach zahynul. Alexander Dubček bol dvakrát ranený. Pripomínať si však treba, ako ďalej uviedol premiér, aj duchovných otcov Vianočnej dohody v roku 1943 ako Jozefa Lettricha či Jána Ursínyho, ale aj ľavicových signatárov Karola Šmidkeho, Gustáva Husáka a Ladislava Novomeského. Všetci spoločne pripravili Povstanie a potom boli aj jeho vodcami. Na Slovensku je podľa premiéra divná prax vymazať z dejín niekoho len preto, že na toho človeka má niekto rozdielne názory. "Odmietam takéto narábanie s dejinami," prehlásil Fico. Myslí si, že treba veľmi otvorene hovoriť o ľuďoch, ktorí sa v roku 1944 postavili proti fašizmu. Historici nech posúdia, aké boli ich skutky a či sa dopustili aj chýb a omylov. Napriek tomu by dejiny Slovenska mali zostať zaľudnené, konštatoval Fico.

SuperStar SK vs. Svet Again

SuperStar SK vs. Svet Again
IFPI SR Hitparáda - RADIO TOP 100- 2007/33

1.SUNRISE AVENUE-FAIRYTAILE GONE BAD 2. FERGIE-BIG GIRLS DON´T CRY 3. RIHANNA & JAY Z-UMBRELLA 4. HORKÝŽE SLÍŽE-R´N´B SOUL 5. BUENA MUTYA-REAL GIRL 6. FURTADO NELLY-DO IT 7. MIKA-RELAX 8. LANGEROVÁ ANETA-MALÁ MOŘSKÁ VÍLA 9. TIMBALAND-THE WAY I ARE 10. TINA-BLÍZKO TEBA 12. PREDNÁ ZDENKA-KEĎ TO NEJDE 16. NOCADEŇ-VOĽNÝM PÁDOM 20. GRIGOROV ROBO-NEVIEM ČI VIEM 22. MISHA-ČIARKY 24. KOMAJOTA-RÁNO V NOVINÁCH 26. PEHA-OPÝTAJ SA 29. CMORIK PETER-SOM NAD VECOU 31. SMATANOVÁ ZUZANA-NIČ NEZOSTANE STÁLE 41. KOMAJOTA-UKRADNUTÝ 42. HEX-CYKLÓN 44. PARA-ABSTINENT 48. I.M.T. SMILE-PATRÍ LEN NÁM 49. PARA-DOMA DOBRE 54. METROPOLIS & KULY-RUKA DO OHŇA 56. GLADIATOR-33 ROKOV 63. STEREO-VRAH 64. EARS-NAOZAJSTNÉ 69. FUN RÁDIO & PREDNÁ ZDENKA & TINA-SUMMER FUN 70. GRIGOROV ROBO-POVEDZME 72. METROPOLIS & KULY-MLYNY 74. TINA-VIEM ŽE POVIEŠ ÁNO 83. KIRSCHNER JANA-SHINE 88. MARGOT-MAŤ TAK KRÍDLA 93. MADUAR-ONE WAY TICKET 97. EARS-BLIŽŠÍ

24. 8. 2007

Reklamná pauza, teraz sa môžete ísť....

Reklamná pauza, teraz sa môžete ísť....

JOJ NEWS

JOJ NEWS
Televízia JOJ sa odvoláva proti 100-tisícovej pokute, ktorú jej minulý týždeň udelil senát Špeciálneho súdu na čele s predsedom Igorom Králikom. Rozhodnutie ŠS o pokute mala televízia v rukách už tento týždeň a mala tri dni na to, aby sa vo veci odvolala. "Televízia JOJ sa proti rozhodnutiu ŠS odvoláva. Situáciu, ktorá sa týka tejto pokuty, nechceme viac komentovať," uviedla hovorkyňa TV JOJ Tatiana Tóthová. O pokute bude teda rozhodovať Najvyšší súd SR. Pokutu 100-tisíc korún by mala televízia JOJ zaplatiť za zverejnenie záberov z hlavného pojednávania Špeciálneho súdu so zločineckou skupinou Róberta O. Rozhodol o tom 15. augusta senát Špeciálneho súdu. Televízia obrazový záznam z priebehu hlavného pojednávania Špeciálneho súdu odvysielala 8. augusta vo večernom hlavnom spravodajstve, a to aj napriek tomu, že predseda senátu zakázal pojednávanie natáčať. Na pojednávaní 8. augusta vypovedal prostredníctvom telemostu chránený svedok Róbert G. v kauze zločineckého gangu z Košíc. Kamera televízie zachytila časť z tejto výpovede. Trestný poriadok to neumožňuje. Na možné sankcie deň po odvysielaní záberov z pojednávania upozornil predseda senátu ŠS Igor Králik.
© 2007, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

SLOVAK RADIO NEWS

SLOVAK RADIO NEWS
Slovak Telekom ako materská firma spoločnosti TBDS, a.s., má stále eminentný záujem na vysporiadaní dlhu Slovenského rozhlasu , uvádza sa v stanovisku Slovak Telekom, ktoré poskytla hovorkyňa spoločnosti Jana Burdová. Slovak Telekom očakáva, že "SRo dodrží dohodu z marca tohto roka, v ktorej sa SRo zaviazal ďalej nezvyšovať svoj dlh a postupne vyrovná svoj záväzok." Aktuálny celkový dlh SRo voči spoločnosti TBDS za prevádzkovanie vysielačov pre stredné vlny a veľmi krátke vlny (VKV) je približne 182 miliónov korún. Pôvodný 189-miliónový dlh rozhlas 3. augusta znížil, keď zaplatil vyše sedem miliónov korún, uviedla Burdová. "SRo uhrádza zatiaľ svoje záväzky veľmi sporadicky a celkový dlh ďalej narastá a netýka sa to len vysielania na stredných vlnách," uvádza sa ďalej v stanovisku Slovak Telekom. SRo vypovedal zmluvu na vysielanie na stredných vlnách (pásmo AM) k 31. decembru tohto roka. Vedenie SRo začalo rokovania s TBDS, nástupníckou spoločnosťou Rádiokomunikácií, pred niekoľkými týždňami a svoju predstavu o splatení dlhu predložilo začiatkom tohto týždňa. Potvrdil to zástupca generálnej riaditeľky SRo Vladimír Repčík a dodal, že čakajú na odpoveď. Rozhlas TBDS ponúkol splátkový kalendár na päť rokov. TBDS podľa šéfa programu SRo Ľuboša Machaja vedeniu SRo oznámila, že ak nezačne riešiť splácanie dlhu, pristúpi k iným formám vymáhania, "vrátane obmedzenia poskytovaných služieb, zníženia výkonu vysielačov, respektíve ich vypnutia." To by v praxi znamenalo slabší príjem alebo nedostupnosť signálu v niektorých lokalitách Slovenska. Miliónové ročné splátky by priniesli programové reštrikcie, povedal Machaj. Vedenie SRo preto informovalo o situácii Ministerstvo kultúry (MK) SR. K možnosti vyrovnať straty SRo by sa malo vyjadriť do konca septembra. SRo v súčasnosti uhrádza a spláca všetky záväzky, nevyrovnaný dlh má iba voči TBDS, väčšia časť z neho vznikla za predchádzajúceho vedenia rozhlasu. Ak SRo dotáciu na vysielanie na stredných vlnách nedostane, musí od začiatku budúceho roka zmeniť programovú štruktúru. Vysielanie národnostného okruhu Rádia Patria šírené na stredných vlnách presunie pod VKV vysielanie regionálneho Rádia Regina. Komplexnejší program Patrie by poslucháči mohli počúvať cez satelitné vysielanie, ktoré sa šíri aj cez káblové rozvody. Je tiež možné, že SRo bude musieť pre splácanie dlhov za vysielače obmedziť aj vysielanie na VKV - zo štyroch sietí na tri a jednu šíriť cez satelit, pričom sa uvažuje o Rádiu Devín. Podľa Machaja ide o najhorší variant. Upozornil, že podľa zákona o SRo má stredné vlny platiť štát. Ministerstvo kultúry navrhlo platiť ich z koncesií. Ako informovala Burdová, od 1. mája 2007 prešli všetky záväzky, ktoré mali právnické i fyzické osoby voči Rádiokomunikáciám, odštepnému závodu Slovak Telekomu, a.s., na spoločnosť TBDS, a.s. Tá bola založená za účelom optimalizácie procesu predaja Rádiokomunikácií. Spoločnosť TBDS, a.s., Slovak Telekom začiatkom augusta tohto roku predal spoločnosti TRI R, a.s. Keďže transakcia je podmienená súhlasom Protimonopolného úradu SR, akcie TBDS, a.s., sú zatiaľ v portfóliu Slovak Telekomu. TBDS, a.s., posiela subjektom, ktoré si neplnia svoje finančné záväzky voči spoločnosti pravidelne list, v ktorom dlžníkov upozorňuje na ich aktuálny stav a zároveň žiada buď o ich splatenie alebo o návrh platobného kalendára, dodala hovorkyňa.
© 2007, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA
"Ako môžem vrátiť dotáciu, prosím vás, keď ja som za ňu kúpil 44 postelí, na ktorých leží 44 ťažko postihnutých ľudí. To ju mám vrátiť aj s tými ľuďmi ? " Miroslav Mečíř, riaditeľ Privilégia

" Tomanová by mala okolnosti kontaktu jej rodiny s Bernátkom sama vysvetliť." Ivan Mikloša

"Moc bych si však přál, abychom nežili už jen ve světě Shreků, Harry Potterů, Pupenda, Tmavomodrého světa či Anglického krále. Věřme, že film opět najde své Bergmany a Antonionie a že je dnešní chvíle pouze výdechem před novým nadechnutím. " Václav Klaus " paroubek se posral " SMS redakcie spravodajského serveru iHNed čitateľom

" V Iraku sa nastoľuje právo zákona. Bohužiaľ, politický pokrok na celonárodnej úrovni sa ešte stále nevyrovnal miere pokroku na lokálnej úrovni." George W. Bush

"Katechéti sa sexuálnej výchove venujú v rámci kresťanského pohľadu na svet, kde má veľmi dôstojné miesto aj sexualita."

Jozef Kováčik, hovorca KBS

"Môžeme vyhlásiť, že ľud Kazachstanu je víťazom volieb." Nursultan Nazarbajev ,kazašský prezident

"Verím Chávezovi. Všetko, čo on a Fidel Castro robia, je podľa môjho názoru to najlepšie na svete. Nenávidím USA!" Diego Maradona Bude denník SME skúmať stranícku príslušnosť aj 1700 rokov pochovaného bojovníka?“ Silvia Glendová "Vláda Maďarska koná ako komplic impéria, pričom za tento krok sa mu neskôr odmení Washington. Servilné Maďarsko chce svojmu mocnému a agresívnemu pánovi preukázať, že sa môže spoliehať na jeho pokornú lojálnosť". Kubánske ministerstvo zahraničných vecí "Dotácia bola nevyhnutná, lebo by zle platení hudobníci nemali ako chodiť do práce." Ján Berky–Mrenica mladší

RADA STV

RADA STV
Na včerajšom zasadnutí Rady STV je členovia rozhodli, že návrh Štatútu STV, návrh Kódexu STV , návrh Štatútu Rady STV a návrh Rokovacieho poriadku Rady STV sa pesunie na sptembrové rokovanie. Rada STV schválila Správu o činnosti a hospodárení STV za I. polrok , takisto prekvapivo schválila Organizačný poriadok STV . Rada neschválila Odpočet plnenia programového konceptu za 1. polrok 2007 v zmysle uznesenia č. 36/2007 z 28. 2. 2007 a požiadala generálneho riaditeľa o jej doplnenie a aj jesennú vysielaciu štruktúru. Generálny riaditeľ Radim Hreha a jeho štatutárny zástupca Nikolaj Savický informovali o žiadosti o poskytnutie účelovej dotácie STV na rok 2007. STV totiž požiadala začiatkom týždňa ministerstvo financií o 350-miliónovú dotáciu na prevádzkové náklady a program. Ako pre médiá povedal počas dnešného rokovania Rady STV zástupca generálneho riaditeľa STV a riaditeľ pre strategický rozvoj Nikolaj Savický, štátnu dotáciu chcú použiť na pokrytie plánovanej straty STV na tento rok. Približne tretina z nej má ísť na tri pripravované dramatické projekty. Predpokladaná strata za celý rok je podľa Savického približne 190 miliónov korún, zatiaľ však STV nie je v deficite hospodárenia. "Upozorňujem, že strata je o 100 miliónov nižšia, ako tá, ktorú predložilo minulé vedenie ako plán," povedal. "Predpokladám, že je veľmi reálna šanca dostať tieto peniaze," uviedla pre médiá počas rokovania Rady STV šéfka programu STV Mária Sedláková. S pomocou štátnej dotácie chce verejnoprávna televízia začať vysielať dramaturgickú tvorbu, tak ako jej to ukladá zákon a programová koncepcia. Konkrétne chcú peniaze použiť na výrobu dvoch seriálov a tiež na účasť STV v pripravovanom pokračovaní večerníčka Bambuľka, ktorej rozpočet je astronomický - 120 miliónov korún O všetkých troch projektoch - finančnej a tvorivej účasti STV v nich, ešte rokujú a preto ich nechce bližšie špecifikovať. Ak by STV peniaze na výrobu seriálov dostala, mala by ich vyčerpať do konca marca budúceho roka To, či STV dotáciu dostane, bude jasné pravdepodobne koncom septembra. Ak by ju nezískala, mohla by pripravované projekty financovať aj z iných zdrojov, napríklad z grantov, dodala Mária Sedláková s tým, že takýchto projektov pripravuje verejnoprávna televízia oveľa viac. Rada STV odložila odložila schvaľovanie Projektu STV 3 (návrh rozpočtu a programového konceptu samostatného tematického športového programového okruhu) a presunula ho na koniec októbra, kedy sa bude schvaľovať programový koncept a rozpočet STV na rok 2008. Rada včera rozhodla o zložení komisie, ktorá posúdi tucet podnetov a sťažností z mimoriadneho rokovania z 8. augusta o údajnej cenzúre, politických tlakoch a o obmedzovaní nezávislosti redaktorov zo strany vedenia spravodajstva. V tajnom hlasovaní odhlasovala piatich členov komisie: Zuzanu Krútku, Samuela Brečku, Jána Fülleho, Eduarda Chmelár a Igora Dobiša. Komisia bude spolupracovať s radou ako jej nezávislý poradný orgán a mala by sa prvý raz stretnúť na budúci týždeň.

23. 8. 2007

Situácia je pokojná

Situácia je pokojná
Situácia v spravodajstve Slovenskej televízie sa upokojila, pre médiá to počas dnešného rokovania Rady STV povedal šéfredaktor spravodajstva STV Ján Šmihula. "Konečne sa môžeme venovať tomu, čomu sa predovšetkým máme, to jest - tvorivej práci," uviedol. Šmihula neočakáva ďalšie odchody, ale ako tvrdí, nemôže ich ani vylúčiť. Šéf spravodajstva verejnoprávnej televízie včera členov Rady STV okrem iného informoval, že od 10. septembra sa opäť začnú na Dvojke vysielať v súčasnosti pozastavené Správy a komentáre. V priebehu leta odišla z redakcie spravodajstva, športu a publicistiky STV približne tretina ľudí. Jedenásti odišli najmä pre údajné politické ovplyvňovanie tvorby spravodajstva a publicistiky, dve redaktorky išli na materskú dovolenku. Vyplýva to z údajov, ktoré rade poskytol Šmihula. Nepotvrdil však, že odíde aj vedúca domáceho spravodajstva Zuzana Štukovská. Ako uviedol, Štukovská sa v týchto dňoch vráti z dovolenky. Podľa Šmihulu sa uvoľnené miesta priebežne obsadzujú. Časť redakcie sa doplní aj z konkurzu, STV z neho v nedeľu 19. augusta v druhom záverečnom kole vybrala 19 ľudí. Z nich je pre prácu v redakcii hlavného spravodajstva v Bratislave vhodných deväť. Ďalším kandidátom ponúkne redaktorskú pozíciu v regiónoch - Košice, Liptovský Mikuláš, Prievidza a Banská Bystrica. Na prácu športového redaktora STV vytypovali dvoch uchádzačov. Vytvoriť silné a kvalitné spravodajstvo pomáha STV už druhý týždeň odborníčka na spravodajstvo a publicistiku Stanislava Benická. S generálnym riaditeľom Radimom Hrehom sa dohodla, že televízii poskytne externe na mesiac až mesiac a pol svoje konzultácie. Pripraví vzdelávací a školiaci systém pre spravodajstvo a zostaví tréning pre úspešných finalistov konkurzu na redaktorov. Benická pracuje aj na hodnotení koncepcie spravodajstva vypracovanej šéfredaktorom Jánom Šmihulom a pripravuje audit riadiacich a rozhodovacích procesov spravodajstva STV. Jej závery a odporúčania by mal Hreha na Rade STV prezentovať koncom septembra.
© 2007, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Japonská spoločnosť Sharp vyvinula LCD televízory hrubé dva centimetre. Použitá technológia umožňuje viac ako 130-centimetrové televízory stenčiť na dva centimetre, čo je jedna štvrtina súčasného najtenšieho modelu. Vyvinutý televízor má o polovicu menšiu spotrebu energie ako súčasné modely spoločnosti Sharp a lepší kontrast. Zatiaľ nie je známe, kedy spoločnosť začne nové modely distribuovať.
Spoločnosť TNS Media vytvorila pre MTV Networks nový spôsob merania sledovanosti diváckych návykov. Na základe digitálneho merania sledovanosti poskytne hĺbkovú analýzu pre celé programovanie spoločnosti MTV Networks. MTV Networks plánuje využívať dáta aj na analýzy sledovanosti digitálnych formátov a reklamných blokov, ako aj na ostatné predtým nerealizovateľné analýzy. „Sekundové údaje, ktoré spoločnosť TNS Media poskytuje, sú hodnotným zdrojom pre naše hĺbkové analýzy, ktoré obsahujú aj informácie o tom, ako dnešní diváci spracovávajú vysielaný obsah, a ako sa vzájomne ovplyvňujú,“ povedala Colleen Fahey Rush, výkonná viceprezidentka pre výskum spoločnosti MTV Networks. „Dáta sa stanú dôležitým nástrojom, ktorý budeme používať vtedy, keď budeme musieť vymyslieť také reklamné bloky, ktoré budú vytvárať hodnoty ako pre divákov tak aj pre marketingových partnerov. Kompletný balík, ktorý poskytuje spoločnosť TNS prostredníctvom údajov, podporuje aj naše aplikácie a integrácie s obchodnými aktivitami.“ Použitím agregovaných a anonymných údajov zo set top boxov, ktoré sa získavajú z viac ako 300 000 domácností z oblasti Los Angeles - predplatiteľov digitálnych formátov spoločnosti Charter Communications, môže spoločnosť MTV Networks získať ďalšie prehľady o správaní sa divákov na základe sekundových záznamov. TNS Media pomocou sekundových záznamov poskytuje analýzu spotov v rámci jedného reklamného bloku, ako aj analýzu reklamných blokov v rámci konkrétneho programu. MTV Networks skúma všetky možnosti, ako merať sledovanosť televízie. V súčasnosti využíva spoločnosť TNS Media všetky nástroje, ktoré predtým neboli pre tvorcov programov a reklamy k dispozícii. „Spoločnosť MTV Networks je priekopníkom v oblasti tvorby programov, reklamy a marketingu,“ povedal Bud Breheney, viceprezident pre predaj a rozvoj obchodu spoločnosti TNS Media. „Sme radi, že spolupracujeme so spoločnosťou MTV Networks, lebo nadšenie z merania a pochopenia diváckych návykov je spoločné pre obe naše spoločnosti.“ Spoločnosť TNS Media spracuje agregované a anonymné údaje a poskytne požadované analýzy pre prostredie systému InfoSys, ktorý je najpoužívanejší analytický a plánovací systém médií na svete. InfoSys umožňuje koncovým užívateľom hĺbkovo analyzovať mediálne údaje, vrátane denných čiastočných a programových štúdií, štúdií cieľových skupín, vstupných a výstupných štúdií, analýz duplicity, detailných vývojových štúdií a konkurenčných správ.
Hovorca francúzskeho prezidenta Nicolasa Sarkozyho dnes poprel, že prezidentský palác nariadil magazínu Paris Match upraviť Sarkozyho fotografie. Francúzsky časopis odstránil prezidentovi ovísajúce brucho z dovolenkovej fotografie, na ktorej je iba v plavkách. "Pracujeme iba na politickej a diplomatickej úrovni," povedal hovorca David Martinon na tlačovej konferencii. "My sme tu v požívaní Photoshopu zlí," dodal ironicky. Magazín Paris Match tvrdí, že upravil fotografiu, aby zosvetlil tiene. Po prvýkrát sa vo francúzskej tlači objavili originálne fotografie Sarkozyho na dovolenke pri jazere v New Hampshire na začiatku mesiaca. Paris Match zverejnil ich upravenú verziu 9. augusta.
Malajský denník Makkal Osai sa ospravedlnil za zverejnenie obrázku Ježiša Krista, držiaceho cigaretu. Generálny riaditeľ denníka, určeného pre indiánskych obyvateľov, uviedol pre agentúru AP, že kontroverzný obrázok zverejnili omylom. "Grafik, ktorého sme už suspendovali, si nevšimol cigaretu. Bola to chyba," povedal riaditeľ S. M. Periasamy. Podľa jeho slov si grafik stiahol obrázok z internetu a použil ho pri citáte z biblie, zverejnenom na titulnej strane utorkového denníka. Prehliadol ale fakt, že obrázok bol upravený a niekto Kristovi vložil do jednej ruky cigaretu a do druhej plechovku alebo knihu. Arcibiskup z Kuala Lumpur, ktorý predtým kritizoval obrázok ako "znesvätenie", prijal ospravedlnenie denníka, zverejnené na titulnej strane. Napriek tomu chce jedna z malajzijských koaličných strán Malaysian Indian Congress dosiahnuť zatvorenie denníka, ktorý politickú stranu verejne kritizuje. "Ide o veľmi vážnu vec. Môžete sa ospravedlniť za mnoho vecí, ale toto je veľmi citlivá téma. Editora by mali prepustiť a noviny zavrieť," povedal člen strany T. Mohan. Indiáni tvoria 10 percent malajských obyvateľov, ktorých je 26 miliónov. Väčšinou ide o hinduistov, menej je moslimov a kresťanov.
Hviezda televízneho seriálu Odložené prípady Kathryn Morris bude mať od nakrúcania dielov piatej série vyšší plat a novú produkčnú zmluvu. Morris zarobí za každý diel nasledujúcich dvoch sérií 180 000 až 190 000 dolárov (v prepočte zhruba 4,5 až 4,7 miliónov Sk). Každá séria bude obsahovať približne 12 dielov. Tridsaťosemročná herečka stvárňuje detektívku Lilly Rush, ktorá pracuje na odložených kriminálnych prípadoch. Morris si taktiež založila vlastnú produkčnú spoločnosť, ktorá získala zmluvu so spoločnosťou Warner Bros Television stojacou za seriálom Odložené prípady. Ide o obvyklý trend. Hviezdy úspešných televíznych seriálov uzatvárajú produkčné zmluvy so štúdiami. Od svojho štartu v roku 2003 bol seriál Odložené prípady úspešný a zaznamenal priaznivé čísla sledovanosti. V roku 2004 seriál zarobil 1,4 milióna dolárov za jeden diel (v prepočte približne 35 miliónov Sk). Káblová sieť bude od jesene vysielať reprízy. Morris si zahrala aj po boku Bruce Willisa v čiernej komédii The Sophomore a Resurrecting the Champ spolu so Samuelom L. Jacksonom.
© 2007, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Reklamná pauza, teraz sa môžete ísť....

Reklamná pauza, teraz sa môžete ísť....

TV TUNEL BB schválený

TV TUNEL BB schválený
Banskobystrický samosprávny kraj (BBSK) si k 1. septembru založí akciovú spoločnosť na prevádzku regionálnej televízie. Rozhodli o tom na dnešnom zasadnutí župní poslanci, keď odsúhlasili návrh župana Milana Murgaša. „Situácia si to vynucuje, pretože občania sa veľmi málo dostávajú k objektívnym informáciám o fungovaní zastupiteľstva, úradu, o tom, čo sa deje v BBSK. Na základe analýzy sme zistili, že printové médiá číta veľmi málo ľudí, navyše sa printové médiá menia skôr na PR agentúry, než na objektívne zdroje informácií. Tak sme sa rozhodli založiť si vlastnú televíziu,“ vysvetlil svoj návrh Murgaš. Odmieta obavu, že župná televízia by mohla byť neobjektívna a pod politickým vedením. „Bude pod profesionálnym vedením, pretože pôjde o akciovú spoločnosť, do ktorej budú môcť postupne vstúpiť všetci prevádzkovatelia miestnych televízií,“ odpovedal Murgaš. Jediným vlastníkom televíznej spoločnosti má byť spočiatku samosprávny kraj, ktorý do jej základného imania vloží milión korún. Hoci v dôvodovej správe svojho návrhu Murgaš uvádza, že po spustení vysielania by do televíznej spoločnosti mohli vstúpiť „mestá či obce, ktoré disponujú miestnym televíznym vysielaním“, dnes hovoril aj o vstupe súkromných investorov. „Tam je napísané, že môžu vstúpiť prevádzkovatelia televízie v obciach a mestách a tí sú nielen obecní, ale aj privátni. Takže my sa nebránime ani vstupu privátnych prevádzkovateľov,“ tvrdil dnes Murgaš. Pripravovaná regionálna televízia by podľa županovej predstavy mala predovšetkým informovať o aktivitách župného zastupiteľstva, úradu a inštitúcií, ktorých zakladateľom je samosprávny kraj. Jej signál by sa mal šíriť spočiatku cez káblové televízie, neskôr cez satelit. O jej prevádzkových nákladoch je podľa Murgaša predčasné hovoriť, rovnako aj o výške dotácií, ktoré jej má BBSK poskytovať. Niekoľkí poslanci, ktorí s návrhom založiť televíznu spoločnosť nesúhlasili, kritizovali hlavne jeho nepripravenosť. Podľa Jána Chladného chýbala v predloženom materiáli ekonomická analýza, celý materiál je založený len na kritike súčasných médií. „Myslím si, že pomaly, ale isto sa blížia regionálne voľby. Práve táto televízia môže byť zneužívaná pre určité skupiny ľudí,“ povedal na margo dôvodov zakladania župnej televízie Chladný.

22. 8. 2007

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS
Do medzirezortného pripomienkového konania / končí sa 5. septembra v čase dovoleniek a štátnych sviatkov.../sa dostáva zaujímavý materiál Štúdia uskutočniteľnosti systémového riešenia priestorového usporiadania Slovenskej televízie a Slovenského rozhlasu. Najzaujímavejším je záver - z analýzy je zrejmé, že variant vybudovania nového spoločného mediálneho komplexu pre Slovenskú televíziu a Slovenský rozhlasu je najvýhodnejší a prináša jednoznačný ekonomický efekt. Predkladacia správa hovorí, že Štúdia uskutočniteľnosti systémového riešenia priestorového usporiadania Slovenskej televízie a Slovenského rozhlasu sa predkladá na základe úlohy B.2 uznesenia vlády Slovenskej republiky č. 450 zo dňa 23. mája 2007 k návrhu optimalizácie infraštruktúry verejnoprávnych vysielateľov v podmienkach digitalizácie vysielania. Predkladaná štúdia je koncipovaná širšie ako ukladá úloha z uznesenia vlády Slovenskej republiky. Nezaoberá sa len variantom výstavby spoločnej budovy pre potreby činnosti Slovenskej televízie a Slovenského rozhlasu, ale aj ďalšími variantmi priestorového riešenia Slovenskej televízie a Slovenského rozhlasu. Faktorov, ktorých následkom je dlhodobé deficitné hospodárenie Slovenskej televízie a Slovenského rozhlasu, je viacero. K tým hlavným patria aj kapacitne nevyužité budovy verejnoprávných médií s neúmerne vysokými prevádzkovými nákladmi a zastaraným technickým a technologickým vybavením. Pokiaľ chceme zmeniť každoročnú prax dodatočných žiadostí Slovenskej televízie a Slovenského rozhlasu o poskytnutie dotácií zo štátneho rozpočtu a súčasne umožniť aj nevyhnutný proces ich technologickej modernizácie, je nevyhnutné pristúpiť k realizácii dlhodobého koncepčného riešenia ich priestorovej, technickej a technologickej infraštruktúry. Štúdia sa zaoberá analýzou súčasnej situácie obidvoch verejnoprávnych médií v oblasti ich nehnuteľností. Analýza súčasného stavu sa zameriava na posúdenie technických, kapacitných a ekonomických aspektov budov Slovenskej televízie a Slovenského rozhlasu. Analýza skúma tri základné varianty dlhodobého riešenia priestorového usporiadania Slovenskej televízie a Slovenského rozhlasu: 1. zachovanie súčasného priestorového usporiadania a investícia do modernizácie budov, produkčných a vysielacích technológií, 2. využitie súčasných priestorov Slovenskej televízie pre Slovenskú televíziu aj Slovenský rozhlas a investície do týchto priestorov, 3. vybudovanie nového spoločného mediálneho komplexu pre Slovenskú televíziu a Slovenský rozhlas. Predkladaný materiál sa zaoberá ekonomickým vyhodnotením jednotlivých variantov a popisuje možné formy ich financovania. Z analýzy je zrejmé, že variant vybudovania nového spoločného mediálneho komplexu pre Slovenskú televíziu a Slovenský rozhlasu je najvýhodnejší a prináša jednoznačný ekonomický efekt, napriek tomu, že jeho realizácia je z právneho a procesného pohľadu náročná. Štúdia bola vypracovaná v spolupráci s konzultačnou spoločnosťou Deloitte Advisory, s.r.o. Predkladaný materiál nemá finančný, ekonomický, environmentálny vplyv, vplyv na zamestnanosť a na podnikateľské prostredie. Samotný materiál nájdete TU.

Zaujímavé sú aj návrhy na uznesenia : Vláda SR schvaľuje návrh na realizáciu výstavby spoločného mediálneho komplexu Slovenskej televízie a Slovenského rozhlasu ako ekonomicky najvýhodnejšieho variantu Vláda SR ukladá ministrovi kultúry predložiť v spolupráci so Slovenskou televíziou a Slovenským rozhlasom rámcovú koncepciu spoločného mediálneho komplexu Slovenskej televízie a Slovenského rozhlasu a návrh vecného a časového harmonogramu predrealizačnej fázy jeho výstavby do 30. novembra 2007 Zdá sa, že ďalším krokom bude zoštátnenie oboch inštitúcií, pretože inak tieto uznesenia sú právne irelevantné a nevykonateľné. A, samozrejme , následnej privatizácie STV a SRo. Iba tak sa totiž tento úplne nepresný materiál dá prečítať.

Aké zadanie, taký výsledok.

Na budúci týždeň sa k materiálu určite vrátime.

RADA STV

RADA STV
Riadne zasadnutie Rady Slovenskej televízie sa uskutoční v dňa 23. augusta (štvrtok) 2007 o 9.00 hod. v zasadačke na VIII. posch. BTP, Mlynská dolina, Bratislava

Návrh programu :
1.Otvorenie zasadnutia – voľba overovateľa zápisu, schválenie programu rokovania ;2.Kontrola plnenia uznesení Rady STV. ;3.Informácia o činnosti DK STV ,a) informácia o verejných obstarávaniach;b) informácia o zmluvách nad 200 tis. Sk (bude prerokovaná v súlade s čl.8 ods. 2 rokovacieho poriadku rady). ;4. Správa o činnosti a hospdárení STV za I. polrok 2007 ,a) Informácia o činnosti a hospodárení dcérskych spoločností STV ;5. Informácia o plnení programového konceptu za 1. polrok 2007 v zmysle uznesenia č. 36/2007 z 28. 2. 2007 ;6. Žiadosť o poskytnutie účelovej dotácie STV na rok 2007; 7.Projekt STV 3 (návrh rozpočtu a programového konceptu samostatného tematického športového programového okruhu) ; 8. Informácia o aktuálnom stave v Spravodajste STV ; 9. Informácia o príprave festivalu Cena Dunaja. 10. Návrh Štatútu STV;11. Organizačný poriadok STV (predkladá GR STV) ; 12. Návrh Kódexu STV (predkladá GR STV) ; 13. Návrh Štatútu Rady STV (predkladá predseda R STV) ; 14. Návrh Rokovacieho poriadku Rady STV (predkladá predseda R STV) ; 15. Hodnotenie činnosti GR STV ; 16. Sťažnosti, podnety a iná korešpondencia ;17. Rôzne

STV NEWS

STV NEWS
Najvyšší súd dnes na polovicu znížil pokuty pre Slovenskú televíziu za prerušovanie speváckej súťaže Slovensko hľadá SuperStar reklamou. STV sa na súde bránila voči pokutám od licenčnej rady z konca vlaňajška v celkovej výške osem miliónov Sk; zaplatiť tak bude musieť štyri milióny korún. STV rozdeľovala vysielanie oboch sérii speváckej súťaže na tri časti napriek tomu, že to televízii zákon o vysielaní zakazuje. Neprestala s tým ani po tom, čo jej za to licenčná rada udelila prvé pokuty. Bývalý manažment STV však tvrdil, že do SuperStar patria reklamné prestávky podobne ako do športových prenosov. Rada ani Najvyšší súd však ich argumenty neuznali. Verejnoprávna televízia doteraz dostala od licenčnej rady za vkladanie reklamy a upútaviek do SuperStar pokuty za zhruba 30 miliónov korún. STV následne pokuty napadla na Najvyššom súde, ten v niektorých prípadoch vrátil sankcie na opätovné posúdenie rady. Pokuty ešte nie sú uzavreté, rada má posúdiť niekoľko ďalších vydaní relácie.

SLOVAK RADIO NEWS

SLOVAK RADIO NEWS
Za prvých šesť mesiacov tohto roka má Slovenský rozhlas (SRo) celkovú stratu 28,239 milióna korún. Ako ďalej povedala riaditeľka Sekcie ekonomiky SRo Daniela Vašinová, za rovnaké obdobie minulého roka bola strata 126 miliónov korún. Za prvý polrok tohto roka mal SRo náklady 435,937 milióna korún a celkové výnosy 407,698 tisíc korún. Okrem straty spôsobenej nepridelením, podľa SRo zákonom určenej, 45-miliónovej štátnej dotácie na ročné vysielanie na stredných vlnách, má SRo dlhodobo výpadky v hlavnom príjme - koncesionárskych poplatkoch. Výber pri právnických osobách (PO) dosiahol 52 percent a pri fyzických osobách (FO) - domácnostiach 47,6 percenta. Pri koncesionárskych poplatkoch bol tak rozpočet plnený na 48,3 percenta. V porovnaní s plánovaným výberom predstavuje finančný výpadok za výber koncesií za PO a FO podľa Vašinovej za prvý polrok tohto roka 11,5 milióna korún. Výpadok vo výnosoch zaznamenal verejnoprávny rozhlas v prvom polroku aj v príjmoch z reklamy. Oproti plánovaným približne 31 mil. Sk dosiahli 17 mil. Sk. Pritom za celý tento rok chce SRo na reklame zarobiť 62 mil. Sk. Programový riaditeľ SRo Ľuboš Machaj nevidí doterajšie príjmy z reklamy dramaticky. Na účty SRo síce za reklamu prišlo 17 mil. Sk, no aj so zmluvne dohodnutými reklamnými zadaniami je v súčasnosti istých 32 mil. Sk, povedal pre agentúru SITA. Do konca roka chce SRo z reklamy reálne získať 50 až 52 mil. Sk, možno aj viac. Posledné týždne roka môžu priniesť až tretinu z celkového objemu príjmov z reklamy, upozornil Machaj. Výpadok má SRo aj v predaji vlastnej produkcie. Vydavateľstvo by malo SRo tento rok zarobiť 1,5 mil. Sk, pričom za prvý polrok zarobilo 147-tisíc Sk za predaj starších CD titulov. Doterajšie slabé príjmy z predaja by mali kompenzovať nové tituly pripravované najmä pre vianočný trh. Rozhlas má aj dlžníkov a jeho celkové pohľadávky do konca júna 2007 dosiahli 104,5 mil. Sk. Podľa Vašinovej, z toho pohľadávky, ktoré sú ešte v lehote splatnosti, predstavujú 12 mil. Sk. Takzvané nedobytné pohľadávky, teda dlhy po lehote splatnosti, sú vo výške 92,5 mil. Sk, z nich najväčším dlžníkom rozhlasu je spoločnosť PSMA, s ktorou SRo neobchoduje od nástupu nového vedenia SRo. PSMA dlhuje SRo 75 mil. Sk. Ekonomická šéfka SRo hodnotí zmeny naštartované novým vedením rozhlasu pred vyše rokom pozitívne. Podľa nej, základ pre znižovanie straty SRo položili napríklad: nová organizačná štruktúra a s ňou súvisiace prepúšťanie a úspory na odvodoch. Presun autodopravy z externého prostredia pod SRo ušetril za rok približne 7 mil. Sk a úsporu prinieslo medzi iným i obmedzenie externých poradenských služieb. "Podarilo sa naštartovať zmeny," tvrdí a dodáva, že rozdiel je jasný už z porovnania strát z predchádzajúcich rokov. Hlavnú rezervu SRo vidí Vašinová vo výbere koncesionárskych poplatkov. SRo chce spolu s STV pripraviť kampaň zameranú na tzv. čiernych koncesionárov - teda na tých, ktorí prijímače vlastnia, no koncesie neplatia a nie sú ani evidovaní ako koncesionári. Zatiaľ nie je jasné, kedy sa prijme nový zákon o koncesiách. Spoliehať sa na zvýšenie príjmov, ktoré by mal priniesť, je teda predčasné, dodala .

© 2007, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Medzičasom 19-ročná Natascha Kampuschová, ktorej sa po viac ako ôsmich rokoch vlani v auguste podaril útek z rúk únoscu Wolfganga Priklopila, sa včera večer podelila s poznatkami s divákmi verejnoprávnej rakúskej ORF.V rozhovore, ktorý odvysielali v špeciálnom vydaní publicistického magazínu Thema, konštatovala, že osem rokov v zajatí z nej urobilo osobnosť, ktorou je v súčasnosti. "Nemôžem ich poprieť," dodala.Pred blížiacim sa prvým výročím nečakaného rozuzlenia jedného z najsledovanejších kriminálnych prípadov novodobých rakúskych dejín Natascha uviedla: Nechcem tvrdiť, že to nikto nemôže pochopiť, skôr že na to nejestvujú slová a definicía, pretože ako možno definovať bolesť alebo utrpenie.Mladá Rakúšanka priznala, že obraz jej únoscu sa v jej mysli ani po roku zásadne nezmenil, iba, že jej je ho čoraz viac ľúto. Wolfgang Priklopil spáchal niekoľko hodín po Nataschinom úteku samovraždu skokom pod vlakovú súpravu vo Viedni.Bol precízny a cieľavedomý, to bola výhoda. Pokúšal sa ma manipulovať, čo som niekedy pripustila a niekedy som ho zasa manipulovala ja, vyhlásila sebavedomo. To, čo jej urobil, sa medzičasom výrazne vzdialilo a aj keď to ešte nezmizlo, obeť únosu sa podľa vlastných slov pokúša s tým v rámci možností čo najlepšie vyrovnať.Svedčí o tom aj fakt, že medzičasom navštívila Natascha aj dom, v ktorom strávila takmer polovicu svojho ešte krátkeho života. Odevy z obdobia zajatia sú stále súčasťou jej šatníka.Natascha sa podľa vlastných slov už dokázala čiastočne zbaviť plachosti alebo hanblivosti pred inými osobami. Darí sa jej lepšie, aj keď sa dokáže ešte vždy vystrašiť a má problémy so srdcovocievnou sústavou. "Potrvá ešte dlho, kým dokážem komusi úplne dôverovať, priznala a dodala, že ešte nezistila ako definovať priateľstvo.Kriticky sa obeť únosu storočia v Rakúsku vyjadrila k médiám, ktoré si o nej v ostatnom čase vraj vymysleli prvú lásku (aj keď by to bolo pekné, ak by to bola pravda), k obsahu knihy jej matky, ktorý musí obhájiť podľa jej slov predovšetkým autorka, ako aj k jej obvineniam na adresu Nataschinho otca, ktoré označila "čisto objektívne" za nešetrné a nevhodné. Filipínski extrémisti spojení s teroristickou skupinou al-Kájda použili známu internetovú stránku YouTube s jasným úmyslom získať finančné zdroje a nových členov. Oznámil to vojenský hovorca Bartolome Bacarro. Na stránke sa po prvýkrát objavili dve videonahrávky teroristickej skupiny Abú Sajáfa, zodpovednej za najhoršie útoky na Filipínach. Podľa Bacarra pochádzali klipy z hodinovej videonahrávky, ktorú distribuovali v arabsky hovoriacich džihádistických komunitách. Arabčinu mali použiť, aby si získali bohatých darcov z Blízkeho východu. Armáda, ktorá bojuje proti skupine Abú Sajáfa na juhofilipínskych ostrovoch, poprela, že použitie internetovej stránky je dôkazom zúfalstva skupiny. Izraelská armáda zriadi rozhlasovú stanicu, ktorá bude v arabčine vysielať pre Pásmo Gazy s cieľom ovplyvňovať názory tamojšieho obyvateľstva. Rozhlasová stanica bude zároveň varovať palestínskych civilistov predtým, ako izraelská armáda uskutoční útoky proti militantom. Informovala o tom v utorok izraelská komerčná televízia "10", ktorá uviedla, že zriadenie rozhlasovej stanice pre 1,5 milióna Palestínčanov žijúcich v Pásme Gazy bude stáť 10 miliónov šekelov (2,3 milióna dolárov). Hovorca izraelskej armády, ktorého oslovila tlačová agentúra AFP, túto správu ani nepotvrdil ani nepoprel. Kontroly nad Pásmom Gazy sa v júni zmocnilo palestínske radikálne hnutie Hamás potom, čo porazilo bezpečnostné sily verné strane Fatah palestínskeho prezidenta Mahmúda Abbása.

21. 8. 2007

Bude to riešiť až Bauer Verlagsgruppe ?

Bude to riešiť až Bauer Verlagsgruppe ?
V súvislosti s článkom vo včerajšom vydaní denníka PLUS 1 DEŇ s titulkom "Bránil fotiť Fica s novým autom" Úrad pre ochranu ústavných činiteľov a diplomatických misií (ÚOÚČDM) MV SR považuje za potrebné poukázať na neobjektívny a zavádzajúci charakter informácií a tvrdení, ktoré článok uvádza. V súvislosti s obsahom článku a rovnako jeho upútavkou na prvej strane denníka ("Premiér Fico: Má ďalšie luxusné auto"), ktorý vytvára dojem, akoby si predseda vlády nechal pre svoje účely obstarať spomínané luxusné vozidlo, považuje ÚOÚČDM MV SR za potrebné redakciu spomínaného denníka upozorniť, že keby si overovala informácie, ktoré vo svojich článkoch používa, ľahko by zistila, že automobil, o ktorom v článku píše, nie je ani vo vlastníctve Úradu vlády SR a ani Úradu pre ochranu ústavných činiteľov a diplomatických misií MV SR. Zistila by, že spomínané vozidlo má ÚOÚČDM MV SR v zápožičke z dôvodu otestovania a posúdenia ďalšieho využitia pre potreby prepravy ústavných činiteľov. Rovnako by zistila, že počas doby trvania zápožičky bolo vozidlo využívané na prepravu viacerých ústavných činiteľov, pričom o jeho využití rozhoduje riaditeľ ÚOÚČDM MV SR, a to vzhľadom na program daného ústavného činiteľa a regiónu, v ktorom sa pohybuje. Tieto skutočnosti potvrdzujú, že obraz o premiérovi, ktorý si zabezpečil luxusné vozidlo, ktorý denník usilovne vytvára, nemá nič spoločné so skutočným stavom veci. Obdobným zavádzaním sa denník prezentoval aj v súvislosti s informáciou o údajnom zabránení odfotografovania predsedu vlády SR. V tejto súvislosti treba spresniť, že v situácii, kedy fotograf prakticky bránil predsedovi vlády v nastupovaní do automobilu, príslušník ÚOÚČDM MV SR nebránil možnosti fotografovania, ale stál v takej pozícii, aby mohol plniť služobné úlohy na základe interných predpisov úradu, ktoré stanovujú, ako vykonávať ochranu určených osôb. Odfotografovanie predsedu vlády SR týmto konaním však nebolo znemožnené. Ako v mnohých iných prípadoch sa teda aj tu informácie denníka PLUS 1 DEŇ ukazujú ako účelové zavádzanie.
Riaditeľ ÚOÚČ a DM MV SR plk. Mgr. Juraj Hrežo

Zomrela Hana Ponická

Zomrela Hana Ponická
Vo veku 85 rokov dnes v nemocnici v Banskej Bystrici zomrela spisovateľka Hana Ponická. Informoval o tom vnuk zosnulej spisovateľky Matej Hulej. Pohreb bude v nedeľu 26. augusta o 15:00 na cintoríne v obci Nový Halič pri Lučenci. Prozaička Hana Ponická sa narodila 15. júla 1922 v Haliči. Počas 2. svetovej vojny začala študovať medicínu, no štúdium nedokončila. Aktívne sa zúčastnila Slovenského národného povstania. Žila v Ríme, kde pôsobil jej manžel, spisovateľ Štefan Žáry ako dopisovateľ ČTK. Neskôr bola redaktorkou Smeny na nedeľu, po auguste 1968 však musela z tohto miesta odísť. Bola predstaviteľkou slovenského disentu. V roku 1977 sa stala jednou zo signatárov a signatárok Charty 77. Za snahu uctiť si po dvadsiatich rokoch obete 21. augusta 1968 sa dostala pred súd, z väzenia ju prepustili v novembri 1989. Je autorkou diel Ábelovský dom, Prísť, odísť, Bosými nohami, Lukavické zápisky, Milan Rastislav Štefánik. Vo svojej tvorbe sa venovala aj detskej próze - Slávikove husličky, O Štoplíkovi, Halúzky. Prekladala z taliančiny, francúzštiny, maďarčiny a nemčiny. Podľa jej scenára bol nakrútený film Zlatá réva.

SLOVAK RADIO NEWS

SLOVAK RADIO NEWS
Slovenskému rozhlasu hrozí od budúceho roka obmedzenie príjmu národnostného vysielania cez strednovlnné pozemné vysielače. Dôvodom je 189-miliónový dlh voči spoločnosti TBDS, nástupcu Rádiokomunikácií za prevádzkovanie vysielačov pre stredné vlny a veľmi krátke vlny (VKV). Z tejto sumy je 28 miliónov korún strata za prvý polrok 2007 za stredné vlny. SRo na ne nedostal požadovanú dotáciu od štátu. Ako počas dnešného rokovania Rozhlasovej rady povedal pre médiá programový riaditeľ SRo Ľuboš Machaj, podľa zákona o SRo má stredné vlny platiť štát. Ministerstvo kultúry navrhuje platiť ich z koncesionárskych poplatkov. "My tvrdíme, že zákon nám to neumožňuje," zdôraznil. "Dlh bol spôsobený schváleným rozpočtom na rok 2006, ktorý počítal so stratou, kde boli zarátané aj dlžoby voči vtedajším Rádiokomunikáciám," uviedol Machaj s tým, že túto dlžobu naplánoval ešte bývalý manažment SRo. Rozhlas v súčasnosti uhrádza a spláca všetky svoje záväzky, nevyrovnaný dlh má jedine voči TBDS. Vedenie SRo začalo rokovania s TBDS pred niekoľkými týždňami a svoju predstavu o splatení dlhu má spoločnosti predložiť do 24. augusta. Ako na dnešnom rokovaní Rozhlasovej rady uviedol Machaj, rozhlas navrhne TBDS splátkový kalendár na päť rokov. Situáciu by mohlo zmeniť rozhodnutie vlády poskytnúť na tento účel rozhlasu transfer zo štátneho rozpočtu. Vedenie SRo informovalo o situácii listom ministerstvo kultúry. "Ministerstvo upozorňujeme, že ak nebude vyrovnaná strata za rok 2006, budeme prinútení urobiť programové reštrikcie," uviedol Machaj. Očakáva, že ministerstvo zaujme definitívne stanovisko k vyrovnaniu straty SRo za stredné vlny a straty za rok 2006 do konca septembra. Ak by SRo dostal transfer od štátu, nemusel by robiť programové reštrikcie a ďalšie úsporné opatrenia na zabezpečenie splácania dlhu. Spoločnosť TBDS totiž podľa Machaja vedeniu SRo oznámila, že ak nezačne riešiť splácanie dlhu, bude nútená pristúpiť k iným formám vymáhania pohľadávok, "vrátane obmedzenia poskytovaných služieb, zníženia výkonu vysielačov, respektíve ich vypnutia". To by v praxi znamenalo slabší príjem alebo nedostupnosť signálu v niektorých lokalitách Slovenska. "Súčasné znenie zákona hovorí o tom, že Slovenský rozhlas nevysiela terestricky, ale vysiela šesť programových služieb na najmenej troch celoplošných vysielacích okruhoch. Nie je definované akým spôsobom." Ak by v krajnom prípade TBDS vysielače vypli, SRo neporuší zákon, lebo bude vysielať cez satelit, upozornil Machaj. Ak sa SRo nepodarí získať peniaze na vysielanie na stredných vlnách, zmení sa od začiatku budúceho roka programová štruktúra. Vysielanie národnostného okruhu Rádia Patria sa presunie pod VKV vysielanie regionálneho Rádia Regina. V takomto prípade by sa programová služba Patrie zachovala v komplexnejšej forme na satelitnom vysielaní, ktoré sa šíri aj cez káblové rozvody. Tento krok by však potreboval veľmi výraznú informačnú kampaň, upozornil Machaj. Ak sa SRo nedohodne so štátom a spoločnosťou TBDS, je možné, že bude musieť obmedziť aj vysielanie na VKV zo štyroch sietí na tri a jednu šíriť cez satelit. "Chceme zachovať programovú službu, ale nebudeme ju šíriť podľa všetkého terestricky," dodal Machaj a upozornil, že ide o najhorší variant a definitívne rozhodnutia závisia od výsledkov rokovaní. Očakáva ich koncom septembra. Generálna riaditeľka SRo Miloslava Zemková v máji Rozhlasovú radu informovala, že k 30. aprílu vypovedali zmluvu s Rádiokomunikáciami na šírenie stredných vĺn (pásmo AM). Dôvodom bolo, že sa s MK SR nedohodli na transfere zo štátneho rozpočtu na šírenie vysielania v pásme stredných vĺn. Výpovedné lehoty na vysielače stredných vĺn vypršia koncom decembra.
© 2007, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Arbitrážna komisia Rady pre reklamu

Arbitrážna komisia Rady pre reklamu
Reklamná kampaň VÚB banky z konca minulého roka, ktorá propagovala Flexipôžičku, porušovala etický kódex reklamy. Rozhodla o tom Arbitrážna komisia Rady pre reklamu (AK RPR) na svojom zasadnutí. Sťažnosť sa týkala predčasného splatenia pôžičky bez poplatku, ktoré banka vyzdvihovala ako jeden z hlavných benefitov, prečo by sa mal klient rozhodnúť práve pre tento úver. Po skončení kampane VÚB banka tento benefit zrušila a začala predčasné splatenie spoplatňovať sadzbou 5 %. Zákazníci mohli byť teda uvedení do omylu, pretože reklamou prezentované podmienky neboli zo strany banky po ukončení kampane dodržané. RPR tak dospela k záveru, že sťažnosť bola opodstatnená. Ďalšia sťažnosť sa týkala reklamnej kampane poisťovne OTP Garancia, ktorá propagovala povinné zmluvné poistenie (PZP). Kampaň informovala o tom, že zákazník získa k PZP aj cestovné poistenie zdarma. Po bližšom preskúmaní ponuky a telefonickom overení priamo v poisťovni sťažovateľ zistil, že to nie je pravda. Podľa Rady pre reklamu bol benefit o cestovnom poistení k zmluvnému poisteniu nevhodne odkomunikovaný a reklama mala tendenciu zavádzať spotrebiteľa. Preto RPR aj v tomto prípade dospela k záveru, že sťažnosť je opodstatnená a reklamná kampaň poisťovne je v rozpore s kódexom.
© 2007, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Jeden krok vpred, dva vzad

Jeden krok vpred, dva vzad

Výberovú komisiu na konkurz na redaktorov spravodajstva STV tvorili údajne Ján Šmihula, Miriam Žiaková ,Andrea Bugošová ,Emil Preisach, Ján Petrovič a Marek Zgalinovič . STV siahla aj po bývalých moderátoroch Extra / žeby Mária Pietrová a Michal Slanička ?/ Perličkou je, že na mieste vedúcej domáceho spravodajstva je stále Zuzana Štukovská, ktorá sa včera nevrátila z dovolenky.Redakciu Správ a komentárov má doplniť editorka opäť z rozhlasu a dobrým rozhodnutím je , že moderátorkou bude Martina Jančeková . Napätie ale zatiaľ neopadá. Šmihulove spory môžu dokonale otriasť generálnym riaditeľom.

Pre účastníkon konkurzu navrhujeme ešte jednu doplnkovú hru Krok vpred, krok vzad

Aby účastníci začali premýšľať o Božej milosti, zahrajme si s nimi túto hru. Vytvoríme z nich rad na štartovacej čiare. Vysvetlíme im, že na výroky, ktoré povieme, majú reagovať buď krokom vpred, alebo vzad. Snažíme sa, aby hra mala švih a budúci redaktori sa nezačali nudiť. Pridáme niektoré vlastné vyhlásenia, ktoré sú vhodné a aktuálne pre náš kolektív. Pre „víťazov“ si pripravíme drobné darčeky. Výroky: 􀁹 Ak máš na sebe niečo červené, urob krok vpred. 􀁹 Ak si dnes prišiel do školy včas, urob dva kroky vpred. 􀁹 Ak máš rád banány, urob krok vpred. 􀁹 Ak si dnes prišiel do školy neskoro, urob krok vzad. 􀁹 Ak tvoje meno alebo priezvisko začína na „s“, urob krok vzad. 􀁹 Ak rád plávaš, urob krok vpred. 􀁹 Ak si si ráno ustlal posteľ, urob tri kroky vpred. 􀁹 Ak si dnes vstal bez toho, aby ťa niekto musel budiť, urob dva kroky vpred. 􀁹 Ak ťa dnes ráno musel niekto zobudiť, urob dva kroky vzad. 􀁹 Ak si niekomu doma urobil nejakú láskavosť, urob krok vpred. 􀁹 Ak si sa dnes doma zachoval voči niekomu nepekne, urob dva kroky vzad. 􀁹 Ak si sa v tomto týždni s niekým v škole pohádal alebo sa na niekoho nahneval, urob krok vzad. 􀁹 Ak si ani pri jednej otázke neklamal, urob tri kroky vpred. 􀁹 Ak si aspoň raz klamal, urob tri kroky vzad.

Keď sme hru skončili, ideme ku účastníkom, ktorí sú najbližšie k štartovacej čiare. Vyhlásime ich za víťazov a potom ich odmeníme drobnými odmenami.

TOP OF THE POPS

TOP OF THE POPS

1. Televízne noviny-Markíza-Pondelok ; 2.Televízne noviny-Markíza-Streda ;3.Televízne noviny-Markíza-Utorok ;4.Susedia II.-Markíza-Pondelok ;5.Susedia II.-Markíza-Pondelok ;6.V Údolí divých ruží: Lásky sa nevzdám- Markíza-Streda ;7.Reflex-Markíza-Pondelok ;8.Športové noviny-Markíza-Pondelok ;9.NOVINY-TV JOJ-Pondelok ; 10.Reflex-Markíza-Streda ;11.Počasie-Markíza-Pondelok ; 12.Reflex-Markíza-Utorok ;13.Bojovníčka-Markíza-Utorok ; 14.Športové noviny-Markíza-Streda ;15.NOVINY-TV JOJ- Streda ;16.Počasie-Markíza-Utorok ;17.Slovácko sa nesúdi- Jednotka -Utorok ;18.NOVINY-TV JOJ-Utorok ;19.Drišľakoviny mix -Jednotka-Utorok ;20.Počasie-Markíza-Streda

P.S - Môj najmilší hit by bol na 4. mieste, keby nevdojak nevypadol z tabuľky

Pamätaj

Pamätaj
V ponurém osvětlení gotického sálu kupčíci vyděšení hledí do misálů a houfec mordýřů si žádá požehnání Vždyť prvním z rytířůje veličenstvo Kat Kněz - Ďábel co mši slouží z oprátky má štólu Pod fialovou komží láhev vitriolu Pach síry z hmoždířů se valí k rudé kápip rvního z rytířů Hle - veličenstvo Kat Na korouhvi státuje emblém s gilotinou Z ostnatého drátu páchne to shnilotinou V kraji hnízdí hejno krkavčí Lidu vládne Mistr Popravčí Král klečí před Satanem Na žezlo se těší A lůza pod platanem Radu Moudrých věší a zástup kacířů se raduje a jásá že prvním z rytířů je veličenstvo Kat Na rohu ulice vrah o morálce káže Před vraty věznice se procházejí stráže Z vojenských pancířů vstříc černý nápis hlásá že prvním z rytířůje veličenstvo Kat Nad palácem vlády ční prapor s gilotinou Děti mají rády kornouty se zmrzlinou Soudcové se na ně zlobili Zmrzlináře dětem zabili Byl hrozný tento stát když musel jsi se dívat jak zakázali psát a zakázali zpívat a bylo jim to málo Poručili dětem modlit se jak si přálo veličenstvo Kat S úšklebkem Ďábel viděl pro každého podíl Syn otce nenáviděl Bratr bratru škodil Jen motýl Smrtihlav se nad tou zemí vznáší kde v kruhu tupých hlav dlí - veličenstvo KAT

20. 8. 2007

Reklamná pauza, teraz sa môžete ísť....

Reklamná pauza, teraz sa môžete ísť....

Market & Media & Lifestyle

Market & Media & Lifestyle
Podľa prieskumu Market & Media & Lifestyle spoločnosti MEDIAN, s.r.o. televíziu v prvom polroku sledovali takmer štyri milióny Slovákov. Najviac uprednostnili stanicu TV Markíza, ktorá zaznamenala 68-percentnú sledovanosť. S veľkým odstupom sa na druhej priečke umiestnila TV JOJ s 33-percentnou sledovanosťou. Tretiu priečku obsadila Jednotka Slovenskej televízie (STV) s 31 percentami. Dvojka STV skončila štvrtá so šiestimi percentami. Nasledujú TA3 a Prima s piatimi a RTL KLUB s tromi percentami. Prvú desiatku televíznych staníc uzatvárajú NOVA s tromi percentami, ČT1 s rovnakým percentuálnym ziskom a Magyar TV1 s dvojpercentnou sledovanosťou. Podľa ukazovateľa Share, ktorý sleduje podiel televíznych staníc na trhu, je na prvom mieste TV Markíza s 50 percentami. TV JOJ dosiahla 17-percentný a Jednotka 16-percentný podiel na trhu. Spoločnosť MEDIAN uskutočnila prieskum od 8. januára do 24. júna 2007 na vzorke 4 117 respondentov vo veku od 14 do 79 rokov. Najpočúvanejšou rozhlasovou stanicou je Rádio Expres. Uprednostňuje ho 21 percent slovenskej populácie. Druhé miesto obsadilo Rádio Slovensko s 19-percentnou počúvanosťou. Jedenásť percent vybojovalo Fun rádio a umiestnilo sa na treťom mieste, deväť percent stanica Jemné melódie, ktorá skončila štvrtá. Piatu priečku obsadilo Rádio Regina so sedempercentnou sledovanosťou. Rádio Expres najlepšie obstálo aj v parametri Share, keď získalo 23-percentný podiel na trhu. Hneď za ním je Rádio Slovensko s 21-percentným podielom na trhu. Tretie skončilo Fun rádio s 12-percentným podielom.
Nový Čas je stále najčítanejším denníkom, ktorému dáva prednosť 22 percent Slovákov. Vyplynulo to z prieskumu Market & Media & Lifestyle - TGI, ktorý od 8. januára do 24. júna uskutočnila spoločnosť MEDIAN Sk, s.r.o. v spolupráci s anglickou spoločnosťou BMRB International na vzorke 4 117 respondentov vo veku od 14 do 79 rokov. Na druhej priečke sa v kategórii dennej tlače podľa prieskumu umiestnila Pravda s deviatimi percentami. Čítanosť denníka Sme, ktorému slovenskí čitatelia prisúdili tretie miesto, je vyjadrená ôsmimi percentami. Nasleduje denník Plus jeden deň so siedmimi percentami. Na piatej priečke rebríčka čítanosti dennej tlače skončil Korzár. Prednosť mu dalo päť percent Slovákov. Čítanosť celoštátnych denníkov bola v prvých šiestich mesiacoch tohto roku 44-percentná. Časopis Plus 7 dní je najčítanejším slovenským týždenníkom. Od začiatku roka si ho prečítalo alebo prelistovalo 15 percent Slovákov. Na druhú pozíciu sa dostal Život s 10-percentnou čítanosťou. Trojicu najlepších uzatvára Nový čas pre ženy s deväťpercentnou čitateľskou obľubou. Rovnakú bilanciu má na konte Markíza - spoločenský týždenník. Prehľad uzatvára Báječná žena s ôsmimi percentami. Týždenníky číta 59 percent slovenskej populácie. Dvojtýždenníky číta 18 percent Slovákov. Najčítanejším titulom je Tele plus so štyrmi percentami. Rovnaký percentuálny zisk zaznamenal TV max, ktorého zaradili na druhé miesto. Tri percentá a tretie miesto patrí dvojtýždenníku Teleprogram. Autoburza a TV Svet majú dvojpercentnú čítanosť. Celková čítanosť mesačníkov v prvých šiestich mesiacoch 2007 dosiahla 52 percent. Vedie Zdravie s 10 percentami, druhá je Eva s ôsmimi percentami a za ňou EMMA s rovnakým percentuálnym ziskom. Mesačník Záhradkár číta sedem percent populácie, kým po periodiku Rebecca siahlo päť percent slovenských čitateľov.
© 2007, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Britský úrad pre kontrolu televízneho vysielania (Ofcom) dnes kritizoval talentovú súťaž Britain's Got Talent, v ktorej si kúzelník odsekol ruku a rozrezal asistenta elektrickou pílou. Ofcom vydal stanovisko, že krvavé vystúpenie kúzelníka Dr. Gore nebolo vhodné pre rodinnú televíziu. Moderátori programu Ant a Dec vopred varovali divákov, že kúzelnícke vystúpenie nie je pre slabšie povahy. "Dokáže znechutiť obecenstvo v priebehu niekoľkých sekúnd," uviedol Ant. Kúzelník Dr. Gore vystúpil na pódium v čiernych kožených motorkárskych topánkach a zakrvavenom lekárskom plášti. Predviedol číslo, v ktorom predstieral, že si odrezal ruku veľkým nožom. Potom sa spýtal publika: "Chcete vidieť krv?" Následne vytiahol elektrickú kotúčovú pílu a predviedol číslo, v ktorom rozrezal orgány mladému pomocníkovi. Predstavenie sa skončilo, keď traja porotcovia - Simon Cowell, Piers Morgan a Amanda Holden povedali, že už toho videli dosť. "Bolo to hrozné. Toto ani nebolo kúzelnícke vystúpenie," uviedol Cowell. Televízny program odvysielali 16. júna. Ofcom dostal od divákov 21 sťažností. Tvorcovia šou uviedli, že krvavého kúzelníka žiadali, aby svoje vystúpenie zjemnil. Zároveň dodali, že divákov vopred varovali.

© 2007, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

TAK PRAVIL VLADIMÍR ŽELEZNÝ

TAK PRAVIL VLADIMÍR ŽELEZNÝ
Dvojročný trest s podmienečným odkladom na štvorročnú skúšobnú dobu a peňažný trest vo výške päť miliónov českých korún taký je dnešný verdikt Mestského súdu v Prahe vo vleklej kauze českého europoslanca Vladimíra Železného. Bývalý šéf TV Nova sa podľa súdu v roku 1998 pri dvoch dovozoch obrazov zo zahraničia vyhol zaplateniu cla a dane vo výške 6,8 milióna Kč. Železného nezachránilo ani to, že dlh štátu už pred rokmi dodatočne splatil. Rovnaký trest ako Železnému udelil súd aj galeristovi Georgeovi Novotnému. V spolupráci s týmto Čechoameričanom bývalý televízny magnát, ktorý si obrazy kúpil na dražbách, fingoval ich dovoz ako majetku Novotného, ktorý sa sťahoval do Česka. V takomto prípade obrazy clu a dani nepodliehali. Proti verdiktu Mestského súdu v Prahe za Železný aj Novotný môžu odvolať k Vrchnému súdu v Prahe.