DALITO!

4. 8. 2007

Bolo to rýchle

Bolo to rýchle
Security Camera

Deň zatvorených dverí

Deň zatvorených dverí
Deň otvorených dverí- táto akcia sa z dôvodu nedostatku finančných prostriedkov v tomto roku neuskutoční. Vaša Slovenská televízia. Bodka.

Fico vs.Kmotrík ?

Fico vs.Kmotrík ?
Predseda vlády SR a predseda strany SMER – sociálna demokracia Robert Fico považuje za príznačné, že priamy prenos z tlačovej konferencie, na ktorej zaujal oficiálne stanovisko k škandalizovaniu a šikanovaniu ministerky práce, sociálnych vecí a rodiny Viery Tomanovej, skončil tesne pred tým, ako bola novinárom zverejnená nahrávka svojskej zábavy prezidenta Asociácie dôchodkových správcovských spoločností a predsedu predstavenstva Allianz – Slovenská dôchodková správcovská spoločnosť Jozefa Pašku. Slovenská verejnosť by mala okrem bombastickej reklamy na vstup do súkromného piliera vidieť aj nehoráznu zábavku pána Pašku, ktorý sa bez zábran vysmieva sporiteľom a nadovšetko jasne približuje podstatu činnosti DSS výrazne profitujúcich z vkladov ľudí. Hovoriť otvorene o „sladkom mámení vyšších dôchodkov“ môže len skupina ľudí bez škrupúľ, ochotná použiť na dosiahnutie svojho cieľa akékoľvek prostriedky. Predseda vlády SR zotrváva na svojom postoji, že za útokmi na ministerku práce, sociálnych vecí a rodiny Vieru Tomanovú je snaha súkromného kapitálu zastaviť za každú cenu pripravované zmeny v súkromnom penzijnom systéme ohrozujúce zisky súkromných DSS. Tých DSS, ktoré tak štedro vynakladajú peniaze na reklamu do médií a organizujú zábavky pre slovenských novinárov.

SPRESNENIE

SPRESNENIE
Včerajší príspevok v Správach STV o požiari v unimobunkách v Kysuckom Novom Meste bol oneskorený vďaka nepriepustnej inetrnetovej linke. Kľudne to však mohli moderátori oznámiť na začiatku správ. Bolo by to aj poctivé a spravodajstvo STV by nevyzeralo tak hlúpo. Aj tak sa však natíska otázka prečo túto tak významnú reportáž nerobili interní pracovníci STV / ktorí by to stihli /, ale FUTURA videostudio Pavla Stolárika, ktorý nemá adekvátne skúsenosti a ani pripojenie . Je síce spätý s regionálnou televíziou KTV Čadca ,ale je aj členom komisie kultúry, cestovného ruchu a informácií v Mestkom zastupiteľstve v Čadci.
V tom zastupiteĺstve, kde, samozrejme zhodou okolností sú členmi komisíí aj poslanci PhDr. Pavol Holeštiak a RNDr. Anna Belousovová .
Určite zhoda okolností.
A možno len zhoda mien.

Čakáme na zoznam novinárov

Čakáme na zoznam novinárov
Asociácia dôchodkových správcovských spoločností (ADSS) sa dôrazne ohradzuje proti obvineniam premiéra Roberta Fica, že práve dôchodkové správcovské spoločnosti (DSS) sú za mediálnym škandálom okolo ministerky práce, sociálnych vecí a rodiny Viery Tomanovej. Ako na dnešnom brífingu uviedol predseda ADSS Peter Socha, asociácia si nemyslí, že vie ovládať novinárov, aby písali o pripravovaných zmenách v penzijnom systéme podľa želania DSS. "Odmietame, že by sme korumpovali novinárov a nad touto situáciou nebudeme ďalej ani uvažovať," konštatoval Socha. Premiér Fico dnes obvinil médiá zo šikanovania ministerky Tomanovej. Podľa predsedu vlády chcú médiá odstrániť ministerku, pretože pripravuje zmeny v penzijnom systéme, ktoré sa nepáčia DSS. Premiér naznačil, že novinári konajú na základe toho, že DSS im zadávajú inzerciu a spomenul aj prípad, keď 11 novinárov na jar tohto roku bolo na náklady vlastníka DSS "na výlete v rakúskych Alpách". Socha túto otázku nechcel komentovať, nakoľko nemá informácie, o akú akciu išlo. "Pokiaľ chce nejaká spoločnosť oznámiť niečo novinárom a pokladá za potrebné ich niekam zavolať, nenazval by som to výletom," povedal Socha. ADSS je podľa jej predsedu odbornou organizáciou, ktorej záujmom je správne pripomienkovať zákony ovplyvňujúce osudy miliónov obyvateľov. K návrhu novely zákona o sociálnom poistení, ktorý má okrem iného umožniť väčšine sporiteľov vystúpiť z druhého piliera, podalo okrem ADSS pripomienky aj množstvo ďalších inštitúcií - ministerstvá či Národná banka Slovenska, dodal Socha. "Pýtame sa, či aj tieto organizácie vedú kampaň proti ministerke," uzavrel. Je to paranoja a chorobný postoj, keď sa obviňujú médiá z toho, že informujú verejnosť o niečom, čo sa stalo, povedal politológ Miroslav Kusý v súvislosti s dnešnými vyjadreniami premiéra Roberta Fica. Ten na dnešnej tlačovej besede obvinil médiá z klamstiev a šikanovania ministerky práce, sociálnych vecí a rodiny Viery Tomanovej. "Namiesto toho, aby sa premiér obrátil na príčinu, zdroj kritiky, tak sa obracia proti samotným kritikom," povedal Kusý. Novinári by si podľa neho mali naďalej robiť svoju prácu bez ohľadu na to, ako to Fico komentuje. "Samozrejme, aj novinári sú len ľudia a dopúšťajú sa chýb, tak ako aj premiéri. To znamená, že by mali zaujímať voči sebe primeraný postoj. Novinári si robia svoju prácu a premiér si robí svoju prácu. Jeho povinnosťou je s novinármi komunikovať. Keď to nerobí, robí veľkú chybu, nemôže zvíťaziť nad médiami," dodal Kusý. "Médiá vstúpili priamo do politickej arény ako účastníci politickej konfrontácie a súťaže a stali sa otvorenou politickou opozíciou voči tejto vláde," vyhlásil dnes Fico. Podľa neho sa "počet klamstiev a urážok na adresu ministerky Tomanovej vymyká z rámca opozičnej práce médií". Premiér kritizoval médiá za to, že píšu o neziskovej organizácii Privilégium, kde súčasná ministerka pracovala, ktorá napriek sedemnásťmiliónovému dlhu voči Sociálnej poisťovni dostala štátnu dotáciu 1,5 milióna korún. Podľa premiéra ministerka neporušila žiaden zákon a vylúčil aj podozrenia z klientelizmu. Ako zdôraznil, Tomanová na svojej pozícii v Privilégiu nemala žiaden vplyv na platenie sociálnych odvodov. Preto sa tento prípad podľa premiéra nedá porovnávať s kauzou "sociálneho netvora" Ľudovíta Kaníka. "Je smutné, že všetci, ako tu sedíte, viete, že ide o absurdné obvinenia a klamstvá, napriek tomu ich už niekoľko dní živíte," oslovil Fico novinárov.

SuperStar SK vs. Svet Again

SuperStar SK vs. Svet Again

IFPI SR Hitparáda - RADIO TOP 100-Týždeň - 2007/30

1. SUNRISE AVENUE-FAIRYTAILE GONE BAD 2. RIHANNA & JAY Z-UMBRELLA 3. FURTADO NELLY-SAY IT RIGHT 4. MIKA-RELAX 5. PREDNÁ ZDENKA-KEĎ TO NEJDE 6. KOMAJOTA-RÁNO V NOVINÁCH 7. HORKÝŽE SLÍŽE-R´N´B SOUL 8. MAROON 5-MAKES ME WONDER 9. AKON-DON´T MATTER 10. FERGIE-BIG GIRLS DON´T CRY 12. PARA-ABSTINENT 18. TINA-BLÍZKO TEBA 19. EARS-NAOZAJSTNÉ 21. CMORIK PETER-SOM NAD VECOU 23. I.M.T. SMILE-PATRÍ LEN NÁM 30. SMATANOVÁ ZUZANA-NIČ NEZOSTANE STÁLE 31. GRIGOROV ROBO-NEVIEM ČI VIEM 34. MISHA-ČIARKY 36. HEX-CYKLÓN 41. METROPOLIS & KULY-MLYNY 46. KRISTÍNA ft. OPAK-SOM TVOJA 47. HABERA PAVOL-EŠTE STÁLE SOM TU JA 50. STEREO-VRAH 51. KIRSCHNER JANA-SHINE 52. NOCADEŇ-VOĽNÝM PÁDOM 54. GLADIATOR-33 ROKOV 59. TINA-VIEM ŽE POVIEŠ ÁNO 67. ZACHARY-POVEDZ MI ŽE SPÍM 68. METROPOLIS & KULY-RUKA DO OHŇA 74. SMATANOVÁ & MISHA & BYSTRÍK & BIČ-SVET NA DOSKÁCH 77. KOREŇ MATEJ-MOHLA BY SI 79. VETROPLACH-SMEJ SA! 84. KOMAJOTA-UKRADNUTÝ 87. GRIGOROV ROBO-POVEDZME 89. NATAŠA-DO TLA ZHORÍM 95. PEHA-RENESANCIA 97. KOŠČOVÁ KATKA-DNES

3. 8. 2007

Nechápem tomu

Nechápem tomu
Chápem tomu , že Slovenská televízia nevie zvládnuť mimoriadne správy. Nechápem tomu, ak tomu urobí na druhý deň a ešte sa tým aj hrdí.
Chápem , že veci nefungujú tak, ako by mali. Ale nechápem tomu , že jednu z najväčších tragédií pri požiari na Slovensku za posledných štyridsať rokov odvysiela ako v poradí 11 správu / slovom : jedenástu/a to v sedemnástej minúte / číslom : 17 /Správ STV. Nechápem tomu . Ale, vlastne, chápem.

Objektív Literárneho fondu

Objektív Literárneho fondu
Objektív Literárneho fondu je názov súťaže, ktorú vyhlásil pre fotoreportérov a novinárov v slovenských lokálnych televíziách Výbor Sekcie pre žurnalistiku a novinársku fotografiu Literárneho fondu. Záujemcovia musia svoje súťažné príspevky poslať do 20. októbra tohto roku na adresu Literárny fond, Grösslingová 55, 815 40 Bratislava 1. Každého účastníka môžu prezentovať najviac tri samostatné príspevky alebo ukážky jedného tematického seriálu vyhotovené v troch exemplároch. Podmienkou je, aby boli všetky účastnícke príspevky publikované od 1. januára do 1. októbra tohto roku. Súťažiaci, ktorí pošlú iný ako predpísaný počet príspevkov a exemplárov, budú diskvalifikovaní. O cenu Objektív Literárneho fondu sa bude bojovať v dvoch kategóriách - spravodajská fotografia a spravodajstvo v lokálnej televízii. Cieľom súťaže je podporiť prácu a kreativitu fotoreportérov a novinárov v slovenských lokálnych televíziách. Víťazov v oboch kategóriách čaká finančná odmena po 15 000 korún, súčasťou prémiovej ceny v oboch kategóriách je odmena 5000 korún. Prihlášky záujemcov musia obsahovať meno autora, adresu bydliska, jeho telefonický a e-mailový kontakt. Nutné je uviesť aj presný názov a adresu média, ktoré príspevok publikovalo, tiež dátum uverejnenia. K spravodajským fotografiám musia účastníci priložiť výstrižok z periodika, televízne príspevky žiadajú organizátori súťaže predložiť na CD alebo DVD nosičoch. Prihlásené práce posúdi trojčlenná porota, pričom jej zloženie určí výbor sekcie. Viac o súťaži je na internetovej adrese
www.litfond.sk.

Vedia v STV čítať ?

Vedia v STV čítať ?

Slovenská televízia nesúhlasí s interpretáciou výsledkov monitoringu Memo 98 v článkoch "STV je hlavne o vláde" a "Memo 98: STV informuje najmä o vláde", ktoré publikoval dnes denník SME. Po analýze týchto výsledkov Slovenská televízia prišla k záveru, že denník SME interpretoval tieto výsledky nesprávne. Prieskum nezávislej organizácie Memo 98 monitoroval spravodajstvo Slovenskej televízie v sledovanom období - od 15. februára do 7. marca 2007, čiže 21 dní, čo predstavovalo celkový počet 462 minút spravodajského vysielania. Z toho Slovenská televízia podľa monitoringu Memo 98 venovala vláde SR celkovo 65 minút, čo je 14,1 %. Preto je pre nás zarážajúce zverejnenie v denníku SME, že Slovenská televízia vo februári a v marci dala vláde až 74 % z celkového času v spravodajských reláciách, čo by znamenalo až 342 minút venovaných informáciám o vláde! V tejto súvislosti žiadame denník SME o opravu výsledkov, ktoré vyznievajú zavádzajúco. Slovenská televízia sa v najbližších dňoch spojí s nezávislou organizáciou Memo 98, aby sme si odkonzultovali použitú metodiku a overili si, či nedošlo k prípadným ďalším omylom pri vyhodnotení výsledkov zverejneného monitoringu. V súvislosti s publikovanými článkami zvažujeme podanie sťažnosti voči denníku SME na Tlačovú radu Slovenskej republiky.
Ing. Želmíra Habánová, hovorkyňa STV
MEMO 98- Prezentácia politických subjektov, vlády a prezidenta SR (15.2. – 7.3.2007)
Táto správa nadväzuje na monitoringy zobrazovania politických subjektov a ich predstaviteľov, ktoré MEMO 98 dlhodobo realizuje na Slovensku ako aj v zahraničí. Zároveň ide o prvú správu, ktorú vydávame od nástupu nového manažmentu STV a súvisí s pokračovaním projektu EUMAP (EU Monitoring and Advocacy Program) , v rámci ktorého sa dlhodobo venujeme fungovaniu medií verejnej služby ako aj vplyvom a tlakom zo strany politických subjektov na médiá. Správa prináša výsledky mediálnej prezentácie vlády SR, politických subjektov a prezidenta SR vo vybraných celoplošných elektronických médiách – STV, TV Markíza, TA3, TV Joj, Slovenský rozhlas a Rádio Expres v období troch týždňov prvého štvrťroka 2007 (15.2.2007 – 7.3.2007). Monitoring zahŕňal hlavné spravodajské relácie televízií, v rozhlasových médiách boli predmetom monitoringu večerné spravodajské relácie. Sledovanými kategóriami boli priestor venovaný sledovaným subjektom a zároveň spôsob, akým boli tieto subjekty a ich jednotliví členovia zobrazovaní. Z politických subjektov poskytli médiá dominantný priestor vláde. Z televízií získala najvačší podiel informácií vláda v STV – 74,1 %. Okrem STV a Rádia Expres prevládala pri informovaní o aktivitách vládneho kabinetu neutrálno-negatívna prezentácia. STV a Slovenský rozhlas mali najväčší podiel neutrálnych a zároveň najmenší podiel kritických informácií o politických stranách. Premiér R. Fico získal súhrnne vo všetkých médiách najvýraznejší priestor, pričom bol zároveň aj najviac kritizovaný. Dominantnou témou bol v sledovanom období výbuch muničného skladu v Novákoch. Sledované obdobie počas troch týždňov uprostred prvého štvrťroka 2007 bolo v médiách poznačené výbuchom muničného skladu vo VOP Nováky (2. marca 2007). Následné udalosti a ich postupný vývoj (v dôsledku priamej ingerencie Ministerstva obrany SR), ako aj politické súvislosti (diskusia o demisii ministra obrany F. Kašického) v konečnom dôsledku do výraznej miery ovplyvnili sumár politicky relevantných informácií, keďže jednoznačne upútali pozornosť všetkých monitorovaných médií. Prezentácia vlády Výsledky dlhodobého a kontinuálneho monitoringu hlavných spravodajských relácií elektronických médií, ktorý MEMO 98 na Slovensku realizovalo od roku 1998 až do polovice roka 2004, naznačovali, že médiá venujú veľmi výrazný podiel informáciám o vláde a jej jednotlivých ministerstvách. V predchádzajúcich sledovaných obdobiach informácie o aktivitách vlády v politickom spravodajstve jednoznačne prevládali. Tento trend bol viditeľný ako v televíziách (asi 50 % politicky relevantných informácií venovaných vláde), tak aj v rozhlase, kde to bolo dokonca ešte markantnejšie (na úrovni 60 – 65 %). V poslednom analyzovanom období sa podiel vlády v niektorých médiách ešte zvýšil, dokonca až takmer na úroveň troch štvrtín politických informacií, pričom však treba spomenúť, že hlavným dôvodom bol predovšetkým vyššie spomínaný výbuch v Novákoch a s ním spojené udalosti. Za monitorované tri týždne odvysielalo o vláde najväčší podiel informácií Rádio Expres (84,0%) a najmenej TV Joj (44,8%), obe médiá však v absolútnom vyjadrení prezentovali vládu na priestore 12, resp. necelých 30 minút. Celkovo najviac priestoru venovali vláde a jej ministerstvám TA3, Slovenský rozhlas (takmer 73 minút) a STV (65 minút). Podiel informácií o vláde bol pritom vo verejnoprávnych médiách viac ako 70%, pričom STV predstavovala podielom 74,1% druhý najvyšší údaj zo sledovaných médií (po Rádiu Expres). Pokiaľ ide o spôsob informovania o vláde, podobne ako v minulosti išlo z dominantnej časti o neutrálnu prezentáciu, v prípade TV Markíza a STV na úrovni takmer 90%, na trochu nižšej úrovni v Slovenskom rozhlase a v TA3 (viac ako 85%). Rádio Expres bolo jediným médiom, ktoré venovalo vláde viac pozitívnych ako negatívnych informácií. V zásade však spoločne s STV to boli jediné dve zo sledovaných médií, kde na adresu vlády odznelo porovnateľne množstvo pozitívnych a negatívnych informácií - STV venovala zo všetkých médií vláde celkovo najviac pozitívnych informácií, takmer 4 min. Všetky ostatné médiá informovali o vláde kritickejšie, predovšetkým TV Joj, v menšej miere aj TA3 a TV Markíza (TA3 venovala zo všetkých médií celkovo najviac negatívnych informácií, 8 min. a 27 sek.). Politické subjekty Pre prezentáciu ostatných politických subjektov, teda politických strán, hnutí, ako aj prezidenta, bolo v sledovanom období zjavné, že politická komunikácia cez médiá sa odohrávala predovšetkým prostredníctvom vlády a jednotlivých ministerstiev, a teda priestor venovaný samotným stranám nebol veľmi výrazný. Tri zo šiestich monitorovaných médií venovali najväčší priestor koaličnej SNS – okrem TV Joj, kde bol jej podiel najvyšší (12,8%), to boli ešte Rádio Expres a TA3. Každé z ostatných médií venovalo najväčší priestor inému subjektu – Slovenský rozhlas prezidentovi (7,0%), v STV to boli SDKÚ-DS a KDH (po 4,9%) a v TV Markíza to bolo ĽS-HZDS (4,7%). Zaujímavým faktom je zistenie, že najsilnejšia strana Smer-SD nebola výraznejšie zobrazovaná v žiadnom z médií, pričom najvýraznejší podiel získala v TA3 (5,5% - tretí najzobrazovanejší subjekt) a v TV Markíza (4,6% - druhý najzobrazovanejší subjekt). Uvedené údaje sú pravdepodobne odrazom spôsobu komunikácie tejto strany, keď jej predstavitelia vystupovali a komunikovali predovšetkým ako vládni činitelia. Pokiaľ ide o spôsob informovania o jednotlivých subjektoch, celkom jednoznačne dominovali neutrálne informácie (viac ako 90%), keď v súhrne všetkých médií z parlamentných strán odznelo iba na adresu SMK a Smeru-SD väčšie množstvo pozitívnych či negatívnych informácií (ale najviačší bol podiel neutrálnych – až okolo 85%). Pri inej ako neutrálnej konotácii prevažovali negatívne informácie, pričom práve spomenuté dve strany a mimoparlamentná ANO boli ich najčastejším adresátom (SMK – 12,5%, Smer-SD 11,3%, ANO – 10,1% negatívnych informácií). Naopak količná ĽS-HZDS bola celkovo jediným pozítivne zobrazeným subjektom (3,0% pozitívnych informácií). Pokiaľ ide o jednotlivé médiá, najväčší podiel neutrálnych informácií o politických subjektoch (s výnimkou vlády, ktorej prezentácia bola analyzovaná samostatne vyššie) bol zaznamenaný v oboch verejnoprávnych médiách (v Slovenskom rozhlase 96,8% a v STV 95,9%), čo možno vnímať ako určitú sterilitu spravodajstva. Naopak najmenší podiel neutrálnych správ sme zaznamenali v TV Markíza (87,9%) a v TV Joj (88,4%). Vo všetkých médiách v tejto súvislosti zároveň prevažovali kritické zmienky nad pozitívnymi, pričom ich najväčší podiel sme zaznamenali v Rádiu Expres (11,5%, v absolútnych číslach však ide o médium s výrazne najmenším celkovým spravodajským priestorom, čo mierne skresľuje výsledné údaje) a v TV Joj (9,5%). Obe verejnoprávne médiá boli najmenej kritickými, keď priniesli najmenej negatívnych politických informácií (Slovenský rozhlas 2,3% a STV 3,4% zo všetkých politicky relevantných správ). Nová vlna odchodov z STV opätovne súvisí s obvineniami z politických tlakov a zasahovania do práce redaktorov, čo však vedenie opätovne odmietlo. Výsledky monitoringu za sledované obdobie však naznačujú, že spravodajstvo STV je opatrné v spôsobe, akým prezentuje aktivity vládnej moci. Takýto spôsob prezentácie pripomína skôr minulosť, kedy nebolo prvoradým kritériom aktuálne, nekompromisné a kritické nastavenie zrkadla politikom, ale skôr sa zohladňovali ich priority a záujmy. Politickí predstavitelia Aj prezentácia konkrétnych politických činiteľov bola poznačená v úvode spomínaným výbuchom muničného skladu a následnými udalosťami. Práve to do výraznej miery spôsobilo veľmi výraznú prezentáciu ministra obrany, a do určitej miery aj premiéra a prezidenta. Pokiaľ ide o priestor, ktorý jednotlivé médiá venovali politikom, podľa očakávania najvýraznejší bol poskytnutý čelnému reprezentantovi výkonnej zložky moci, premiérovi R. Ficovi. Celkovo mu všetky médiá súhrne poskytli 1:13.11 hod, pričom najvýraznejší priestor získal vo vysielaní Slovenského rozhlasu – 21 min. 8 sek. Premiérovi venovali bez výnimky najviac priestoru všetky monitorované médiá. Celkovo druhým najzobrazovanejším politikom bol minister vnútra F. Kašický (0:44.05 hod.) a tretím predseda koaličnej SNS J. Slota (0:16.16 hod.), pričom takmer identický priestor venovali médiá aj prezidentovi I. Gašparovičovi. Premiér R. Fico bol zároveň aj najkritizovanejším politikom, keď na jeho adresu odznelo celkovo 9 min. 25 sek. (12,9% jemu venovaných informácií) negatívnych zmienok, pričom najkritickejší obraz bol prezentovaný v TV Markíza (14,9%) a v TA3 (13,3%). Ďalšími negatívne prezentovanými politikmi boli opäť vládni predstavitelia, minister školstva J. Mikolaj (2 min. 16 sek. – 37,3%) a minister zdravotníctva I. Valentovič (2 min. 14 sek. – 14,5%). Hoci väčšina politických predstaviteľov bola prezentovaná neutrálno-negatívne, zaznamenali sme aj tých s opačným obrazom, kde prevažovali pozitívne zmienky nad kritickými. Najväčší priestor s pozitívnymi informáciami médiá venovali ministrovi obrany F. Kašickému (2 min. 35 sek., čo predstavovalo 5,9%). Podobne „ústretové“ boli médiá aj voči ministrom R. Kaliňákovi, M. Maďaričovi, ako aj niektorým predstaviteľom opozície (M. Dzurinda, P. Csáky či D. Lipšic).
Táto správa bola vytvorená v rámci projektu Advanced European Media Training, ktorý bol podporený Unidea-UniCredit Foundation.

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS
Súčasné sídlo Tlačovej agentúry Slovenskej republiky - Slovakia (TASR) sa po presťahovaní tlačovej agentúry prevedie do správy Ministerstva kultúry (MK) SR a ministerstvo ho následne ako prebytočný majetok štátu ponúkne na predaj, uviedla to Soňa Čermáková Uličná z Tlačového referátu MK SR. Potvrdila, že sťahovanie TASR z jej súčasného sídla na Pribinovej ulici v Bratislave do susednej budovy bývalého Presscentra - Tower 115 je plánované na september. Presný dátum však zatiaľ nie je stanovený. "Zmluva o prenájme sa uzavrie na 10 rokov a tri mesiacov. Pripúšťa však možnosť i predčasného ukončenia nájmu bez penalizácie. Preto nevylučujeme, že pokiaľ sa podarí vybudovať spoločné mediálne centrum v skoršom horizonte, TASR sa doň presunie," konštatovala.
Novým produktom B2B časopisov vydavateľstva Jaga sa stal odborný časopis Inžinierske stavby, ktorý začne vydavateľstvo Jaga vydávať pod svojou hlavičkou od septembra 2007. Cieľom a záujmom nového vydavateľa je pokračovanie rozvoja a zvyšovania prestíže na Slovensku a v Českej republike. Časopis Inžinierske stavby tento rok vychádza už 5. ročník. Časopis je určený nielen pre odborníkov v praxi, projektantov, pedagógov, školy, ale aj pre realizačné a obchodné spoločnosti od malých firiem cez stredné až po veľké spoločnosti. Prostredníctvom časopisu Inžinierske stavby chce vydavateľstvo Jaga odbornej verejnosti sprostredkovávať aktuálne informácie z oblasti dopravných, vodohospodárskych, ekologických a líniových stavieb. Od prvého čísla pod hlavičkou JAGA bude časopis plnofarebný. Obsah časopisu Inžinierske stavby budú tvoriť nové rubriky, v ktorých sa čitatelia dočítajú o aktuálnom dianí, dôležitých investíciách, zaujímavých projektoch a realizáciách inžinierskych stavieb, o významných ľuďoch i o zaujímavých firmách. Ppredstaví aj aktuálne technické novinky z oblasti konštrukčných materiálov, nových technológií či inžinierskych stavieb. História časopisu bola pre nové vydavateľstvo inšpiráciou na vytvorenie „federálneho“ periodika, teda spravodajcu od a pre slovenských aj českých odborníkov. V tomto roku plánuje vydanie dvoch čísel, v septembri a novembri, a v budúcom roku bude časopis Inžinierske stavby už regulárnym štvrťročníkom s vydaniami vo februári, máji, septembri a decembri a bude distribuovaný direct mailingom v náklade 3 500 výtlačkov. Vydavateľstvo Jaga vydáva v skupine B2B titulov odborné knihy a časopisy Stavebné materiály, ASB – architektúra, stavebníctvo, bývanie, TZB Haustechnik. Zo segmentu B2C ponúka populárne publikácie a časopisy Môj dom a Urob si sám.

Už to tu bolo, neprosíme

Už to tu bolo, neprosíme
Verejnoprávna STV by mohla zaviesť v rámci svojho spravodajstva tretinový model vysielania - vláde, koalícii a opozícii by poskytovala zhruba rovnaký čas. Uviedol to dnes poslanec a podpredseda výboru NR SR pre kultúru a média Dušan Jarjabek (Smer-SD) ako reakciu na výsledky prieskumu MEMO 98, podľa ktorého sledované médiá na Slovensku venovali vláde až 67 percent spravodajského času. Poslanec sa domnieva, že prevahu publicity kabinetu vo všetkých monitorovaných médiách spôsobila skutočnosť, že jeho kroky a udalosti, ktoré v poslednom čase ovplyvňoval, boli pre médiá zaujímavé. Problém však vidí v tom, že keď je vláda prezentovaná takto výrazne, opozícii aj koalícii sa dostáva menej priestoru. "To, že bolo ĽS-HZDS prezentované málo, znamená, že neprinieslo toľko zaujímavých tém, alebo slabo komunikuje," reagoval Jarjabek na fakt, že tejto koaličnej strane venovala STV iba 0,7 percenta vysielacieho času, čím sa hnutie vo verejnoprávnej televízii dostalo na úroveň mimoparlamentnej ANO. V rámci všetkých sledovaných médií dosiahlo ĽS-HZDS 2,4 percentný podiel v spravodajských reláciách, čo je najmenej zo všetkých parlamentných strán. Podľa Ivana Godarského z MEMO 98 je minimum času pre ĽS-HZDS v STV čiastočne spôsobené tým, že vláda ako celok mala enormný priestor a že zástupcovia hnutia sa prezentujú práve na pôde kabinetu. "STV zobrazuje činiteľov jednotlivých strán práve v ich vládnych pozíciách a tým dáva menej priestoru samotným stranám," uviedol Godarský pre TASR. Vysoký podiel vlády v sledovaných médiách si Godarský vysvetľuje najmä výbuchom v Novákoch, pretože v tom období bol v médiách výrazne prezentovaný minister obrany František Kašický a premiér Robert Fico. Na margo prieskumu však Jarjabek poznamenal, že "sa to určite nesmie brať ako zákon, alebo čosi, čo je taxatívne presné, ale v každom prípade tieto monitoringy treba porovnávať s inými monitoringmi". Dodal, že dôležité sú prieskumy, ktoré si robí Rada pre vysielanie a retransmisiu a tie by mali byť najpresnejšie. Taktiež sa domnieva, že vlastný monitor by si mala robiť aj STV. "Ide o to, aby spravodajstvo bolo vyrovnané," dodal Jarjabek. Správa MEMO 98 priniesla výsledky mediálnej prezentácie vlády SR, politických subjektov a prezidenta SR vo vybraných celoplošných elektronických médiách STV, TV Markíza, TA3, TV JOJ, Slovenský rozhlas a Rádio Expres v období troch týždňov prvého štvrťroka 2007 (od 15. februára 2007 do 7. marca 2007). Monitoring zahŕňal hlavné spravodajské relácie televízií, v rozhlasových médiách boli predmetom monitoringu večerné spravodajské relácie. Medzi sledované kategórie patril priestor venovaný sledovaným subjektom a zároveň spôsob, akým boli tieto subjekty a ich jednotliví členovia zobrazovaní. Ide o prvú správu, ktorú MEMO 98 vydalo od nástupu nového manažmentu STV.

Pozri, kto to hovorí

Pozri, kto to hovorí
Slovenská asociácia novinárov (SAN) v máji taktiež pripravila vlastné znenie legislatívnej úpravy, vypracovanej na základe poznatkov podobných noriem platných v EÚ. "Aj keď nový zákon z dielne ministerstva kultúry nekopíruje náš návrh, postup chápeme ako posun a istý prínos pre novinársku obec. Iba čas a prax ukážu jeho kvalitu," povedal predseda SAN Štefan Dlugolinský. V súvislosti s udalosťami v spravodajstve Slovenskej televízie upozornila na to, že asociácia vždy bola za profesionalitu vo vysielaní, tá ale podľa nich v ostatných rokoch vo verejnoprávnej inštitúcii výrazne poklesla. "Sme za slobodu novinárskej práce a vždy ju budeme presadzovať i obhajovať. Posledné roky ukázali, že STV hazarduje s dôverou koncesionára, čoho dôkazom je aj nízka sledovanosť a nespokojnosť diváka verejnoprávnej inštitúcie," uzavrel Dlugolinský.

MŠK Žilina vs. STV

MŠK Žilina vs. STV
Žilinský klub pri rekonštrukcii splnil aj podmienky UEFA a FIFA na miesta na rozmiestnenie kamier. "Klub dostal písomné dobrozdanie potvrdzujúce splnenie príslušných smerníc od licenčného komisára Slovenského futbalového zväzu Ing. Arch. Juraja Krásnohorského. Vo vzťahu k technickým podmienkam vysielania televízneho signálu je medializovaným tzv. kritickým miestom plošina na umiestnenie kamier, ktorú sme v priebehu dvoch týždňov dvakrát upravovali a prispôsobovali na základe pripomienok a požiadaviek STV. K 1. augustu sme neboli schopní zabezpečiť inštaláciu zdvíhacieho zariadenia na presun kamier na plošinu. Dôvodom je nutnosť nových statických prepočtov a dodacia lehota zdvíhacieho zariadenia. Je to špeciálna požiadavka STV, ktorá nevyplýva z licenčných podmienok UEFA. Kameru je však možné dopraviť na plošinu aj teraz po vybudovaných komunikačných trasách, uviedol v stanovisku riaditeľ MŠK Žilina Pavol Holeščák, ktorý potvrdil, že klub písomnú ponuku na vysielanie zápasu dostal len od nemeckej spoločnosti Global Sport Net. Nemci však chceli predávať televízne a marketingové práva na celú sezónu bez možnosti ovplyvnenia ceny prenosov pri prípadnom postupe do ďalšieho kola. "Telefonická ponuka zo strany Športprogressu stroskotala na nesplniteľných technických požiadavkách STV. Navyše MŠK Žilina nepovažuje ponúknutú sumu 400 000 SK + 50 % z reklamných práv za adekvátnu vo vzťahu k vynaloženým investíciám a cene vstupeniek na daný zápas. Klub financoval modernizáciu štadióna výlučne z vlastných zdrojov, bez využitia verejných financií a zdrojov zo SFZ, píše sa v závere stanoviska.

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA

" Po nástupe do funkcie som totiž nasadil latku vyššie, každý mohol ukázať, čo v ňom je. Zistil som, že nie všetci sú profesionáli – v prístupe k predkladaniu aj spracovaniu tém. Niektorí redaktori neprinášali vlastné nápady a novinárčina je o invencii. Ja som prišiel s témou bezpečnosť v železničnej doprave. Počas jazdy vo vlakoch sa často otvárajú dvere, čím dochádza aj k úmrtiam. Redaktori, ktorí boli vtedy na vláde, neinformovali vedúcu vydania, že táto téma v kuloároch silne rezonuje, respektíve, že sa k nej vyjadrujú ministri. Z hľadiska psychológie rozhovoru však nie je vhodné, keď začne redaktor hneď na začiatku negativisticky útočiť. Hosť sa potom uzavrie a nič z neho nedostanete.“ Ján Šmihula

„Medzi kolegami som sa stretol skôr s názormi, že STV je k vláde rovnako kritická ako iné médiá. Dôverujem súčasnému vedeniu STV.“ Rafael Rafaj

"Téme politických tlakov sme sa v spravodajstve nevenovali, lebo to nie je téma. Snáď nebudeme informovať o interných záležitostiach STV a o názoroch niekoľkých redaktorov. Veď Sme tú tému úplne predimenzovalo. Budeme o tom informovať, keď sa Rada dohodne na termíne a skutočne zasadne." Želmíra Habánová, hovorkyňa STV

"Ty v......á špina.S.....ý k...t. Dostaneš takú na p..u, že si to do smrti zapamätáš." Rasťo Ekkert, TV JOJ

2. 8. 2007

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Mediálna spoločnosť Central European Media Enterprises Ltd. (CME), ktorá vlastní 100-percentný podiel v spoločnosti Markíza - Slovakia, spol. s r.o., dosiahla v druhom štvrťroku čisté výnosy v objeme 216,3 mil. USD, čím tak medziročne vzrástli o 38 %. Prevádzkový zisk sa zvýšil o 22,5 mil. USD na 66,6 mil. USD. Spoločnosť dosiahla čistý zisk za druhý kvartál 34,6 mil. USD, pričom v druhom kvartáli 2006 to bolo 8,5 mil. USD. Čistý výnos na akciu v druhom štvrťroku činil k 30. júnu 0,83 USD, pričom v rovnakom období predchádzajúceho roka predstavoval čistý výnos na akciu o 0,62 USD menej. Vyplýva to z výsledkov zverejnených spoločnosťou CME Za prvý polrok dosiahla spoločnosť čisté výnosy 364,2 mil. USD, čo oproti prvému polroku 2006 predstavuje nárast o 32 %. Prevádzkový zisk stúpol o 25,6 mil. USD na 85,8 mil. USD. Čistý zisk za prvých šesť mesiacov predstavoval 34,3 mil. USD, pričom v rovnakom období predchádzajúceho roka spoločnosť zaknihovala stratu vo výške 9,7 mil. USD. "Konsolidované výsledky za prvý polrok roku 2007 zahŕňajú TV Markíza na Slovensku, ktorá je konsolidovaná až od 23. januára 2006," uvádza sa v správe. Čistý výnos na akciu za prvých šesť mesiacov tohto roka predstavoval 0,83 USD, čím sa oproti prvému polroku 2006 zvýšil o 1,08 USD. CME očakáva, že za rok 2007 v oblasti televízneho vysielania dosiahne čisté segmentové výnosy v rozmedzí 760 až 790 mil. USD a segmentový EBITDA v rozmedzí 280 až 306 mil. USD. Tiež sa predpokladajú investície vo výške približne 10 mil. USD, ktoré budú smerovať do rozvoja iných než vysielacích činností. Spoločnosť Central European Media Enterprises Ltd. v júli odkúpila 20 % v TV Markíza od spoločnosti Media Invest, spol. s r.o. Podľa zverejnených informácií CME, celková kúpna cena podielu bola 1,9 mld. Sk. CME informovala, že touto transakciou sa stala 100-percentným vlastníkom spoločnosti Markíza - Slovakia, spol. s r.o., ktorá je prevádzkovateľom licencie na vysielanie TV Markíza. CME je prevádzkovateľom televízneho vysielania a vlastní televízne stanice v šiestich krajinách strednej a východnej Európy s celkovým dosahom 90 mil. divákov. Spoločnosť vlastní v Chorvátsku Nova TV, v ČR TV Nova a Galaxie Sport, v Rumunsku PRO TV, Acasa, PRO Cinema a PRO TV International. Na Slovensku ide o TV Markíza, v Slovinsku POP TV a Kanal A a na Ukrajine je to Studio 1+1, Studio 1+1 International, Kino a City. Akcie spoločnosti CME sú obchodované na burze v New Yorku (NASDAQ) a na pražskej Burze cenných papierov pod burzovým symbolom CETV.
Bieloruský prezident Alexander Lukašenko nariadil vo štvrtok svojej vláde sprísniť obmedzenia na využívanie internetu a povedal, že Bielorusko by malo nasledovať model Číny. Používanie internetu v Bielorusku je už čiastočne obmedzené. Návštevníci internetových kaviarní musia predložiť identifikačné dokumenty, ak chcú ísť na internet, zatiaľ čo internetové pripojenie firiem a domácností kontroluje štát. Lukašenko však na stretnutí v predstaviteľmi vlády tieto opatrenia označil za nedostatočné. "Ak si prečítame, čo sa tam zverejňuje, pochopíme, že (internet) slúži ako platforma nielen pre opozíciu, ale pre hlasy a krajiny nepriateľské voči nám", uviedol bieloruský líder. "Musíme túto anarchiu na internete ukončiť", dodal Lukašenko, ale ku konkrétnejším obmedzeniam, ktoré má v úmysle, sa nevyjadril. Autoritatívny prezident Alexander Lukašenko vládne v Bielorusku od roku 1994, potláča opozíciu a postihuje nezávislé médiá. Podľa Žanny Litvinovej, prezidentky Bieloruského združenia novinárov, "internet ostal posledným miestom, kde môžu ľudia slobodne vyjadrovať svoje názory".

To nesmiete prepásnuť !

To nesmiete prepásnuť ! Neobanujete !

1. 8. 2007

takže tak.

takže tak.

Ukázalo sa však, že telefonáty môžu ovplyvniť spravodajstvo - napríklad hovorca rezortu kultúry Jozef Bednár dosiahol odloženie príspevku o väčšom vplyve štátu na STV. Je to v poriadku? - Presne to bol moment, kedy zlyhala interná komunikácia. Šéfredaktor mal v tú chvíľu viac informácií než redaktor na mieste. Rozhodol sa preto odložiť vysielanie príspevku na druhý deň, aby reportáž obsahovala presné a úplne informácie, ale namiesto toho, aby svoj postup s redaktorom konzultoval, rozhodol direktívne. STV žiadne informácie nezamlčala ani neskreslila, a zachovala sa v plnej miere ako nezávislá inštitúcia, ale autor reportáže to pochopiteľne vnímal ako zasahovanie do svojej práce. To je presne to, o čom hovorím - je to predovšetkým interná komunikácia vo vnútri STV, ktorá sa musí zlepšiť. Radim Hreha pre HN
" Ten stiahnutý redaktor z výroby na MK som bol ja, J. Barborák. Ak gen. riaditeľ R. Hreha tvrdí, že p. Šmihula mal viac informácií a preto ma z miesta stiahol, ten istý šéfredaktor vedel, že na tú výrobu idem. A od neho som mal už predtým zadanie, že to do Správ urobím formou bloku, teda, že z toho bude iba čítaná správa, pokrytá obrazom. Aj tento kompromis mal svoju históriu. Na rannej porade sme sa dohodli na štandarde, teda klasickom príspevku. Keď som sa po porade spojil s hovorcom min. kultúry, najprv o žiadnom prijatí signatárov hromadnej pripomienky na ministerstve nevedel, no povedal, že zistí a ozve sa mi. Informoval som sa totiž o forme, akou bude stretnutie prebiehať. Hovorca sa mi však už naspäť neozval - zavolal mi ešte v televízii telefonicky šéf, že to nemá podľa neho takú vážnosť, a aj po mojej argumentácii, že pripomienky boli zásadnejšieho charakteru, rozhodol, že to podchytíme najjednoduchším spôsobom - čítanou správou so zábermi zo stretnutia. Keď som prišiel na ministerstvo, hovorca nevedel ako reagovať, bol v pomykove a nechal ma čakať vo vestibule, že mi dá vedieť, čo ďalej. Asi po minúte po našom rozhovore mi už zvoní telefón a v ňom hlas - nie hovorcu, ako som očakával, ale hlas šéfredaktora - Toto robiť nebudeme, choďte preč. Keď som sa nahlas divil, prečo tá zmena, a že o mne už vedia aj signatári pripomienky, šéfredaktor Šmihula povedal, že tí ľudia ani nevedia, proti čomu idú protestovať! Na to som mu odvetil, že mám v ruke dve strany ich konkrétnych výhrad, že teda nemožno ani len hovoriť o tom, žeby nevedeli, prečo tam prišli. Šéfredaktor trval na tom, aby sme s kameramanom z miesta odišli. Ak R. Hreha tvrdí, že príspevok sme hrali na druhý deň, mýli sa, lebo ani na druhý, ani tretí deň nič nešlo. Problematike sme sa venovali, až keď ministerstvo zvolalo tlačovku - teda v čase, keď chcelo samo - pripravené - informovať a bolo to asi po dvoch týždňoch. Z môjho pohľadu to nepovažujem za zlyhanie vnútroredakčnej komunikácie, komunikovali sme dosť, len tie zmeny v postojoch vedenia boli zvláštne. takže tak. "

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Jeden z osobných strážcov Britney Spears čelí obvineniam z ublíženia na zdraví po nedávnom incidente v hotelovom kasíne Wynn Las Vegas, kde údajne fyzicky napadol dvoch fotografov. Informoval o tom hudobný časopis New Musical Express na svojej internetovej stránke. Cesar Julio Camera mal napadnúť jedného fotografa úderom do tváre a druhého hodiť o stenu. Celý incident zachytili bezpečnostné kamery kasína. Podľa informácií BBC News sa speváčke a jej dvom synom, ktorí sa na mieste incidentu nachádzali tiež, nič nestalo. Spearsová vraj počas potýčky kričala, pretože pred incidentom vrazil jeden z fotografov do Cameru, ktorý v náručí držal jej syna Seana Prestona Federlina. Speváčkina hovorkyňa sa k udalosti z kasína zatiaľ nevyjadrila. Fotograf, na ktorého zaútočil bodyguard Britney Spears v Las Vegas, pripravuje súdnu žalobu. Dvadsaťštyriročný Andrew Deetz tvrdí, že sa ho ochrankár popovej speváčky pokúsil zabiť. Oznámil to hovorca Deetzových právnikov v oficiálnom vyhlásení. Podľa správy sa Spears vyhrážala fotografovi, že ho zabije a jej ochrankár ho napadol po tom, ako speváčku dvaja muži odfotografovali na odchode z kúpeľov v Las Vegas. Deetz a Kyle Henderson v tom čase pracovali pre fotografickú spoločnosť Flynet Pictures, ktorá ponúka obrázky aj pre magazíny People a US Weekly. Britney Spears spolu s dvoma malými synmi odchádzala z hotelových kúpeľov v spoločnosti dvoch bodyguardov. Jeden z nich Cezar Julio Camera pritlačil Hendersona k stene, kým zasiahla ochranka hotela a požiadala ho, aby odišiel. Podľa vyhlásenia Camera napadol Deetza zozadu, zhodil ho zem, bil ho a kopal, kým ho ochranka neodtiahla preč. Spears potom hodila do fotografa detskú fľašu. Neskôr sa mu mal Camera vyhrážať. Právny zástupca Britney Spears to odmietol komentovať, zástupcovia hotela sa k prípadu tiež nevyjadrili. Bodyguard Camera môže čeliť až šesťmesačnému trestu a pokute v prepočte viac ako 24 tisíc slovenských korún.

Vandali zničili alebo ukradli viac ako desať figurín zo skladu írskeho Národného voskového múzea. Zmizli aj známe detské postavičky zo seriálu Teletubbies, postava staviteľa Boba, ale aj figuríny Hannibala Lectera a Freddieho Kruegera zo známych hororov. Polícia našla stopy po násilnom vniknutí do skladu po tom, ako skupina mladých ľudí usporiadala rave party v blízkom skladisku. Podľa polície došlo ku krádežiam medzi tretím a 20. júnom. Manažérka Národného voskového múzea Kay Murray povedala pre internetovú stránku BBC News, že incident je prejavom vandalizmu a nepredpokladá iný motív. "Zbierku sme mali uloženú v zamknutom sklade hlavnej budovy, stačilo iba vyraziť dvere," uviedla Murray. Múzeum zatvorili v júli 2005 po tom, ako ho majiteľ predal. Budovu zničili, aby uvoľnila miesto pre stavbu hotela a figuríny držali odvtedy v sklade. Murray verí, že sa do dvoch týždňov nájdu pre múzeum nové miesto v centre Dublinu a budúci rok ho znovu otvoria. Návštevníkov múzea najviac lákali detské postavičky, hororová časť a modely írskych historických osobností ako James Joyce, Robert Emmet a vodcovia revolúcie z roku 1916. Múzeum môžu otvoriť aj napriek chýbajúcim figurínam, napriek tomu Murray požiadala zlodejov o ich vrátenie.
Televízia al-Džazíra v utorok odvysielala zábery, na ktorých nemecký rukojemník unesený v Afganistane prosí o život. Muž so šedivými vlasmi, stojaci na skalnatej ploche so zamaskovanými mužmi mieriacimi naňho zbraňami, vyzval Nemecko a Spojené štáty, aby stiahli svojich vojakov z Afganistanu a pomohli mu tak vrátiť sa k rodine. V minútovej nahrávke len nejasne počuť hlas muža prerušovaný moderátorom. Na nahrávke sú aj štyria Afganci, o ktorých televízia uviedla, že ich uniesli spolu s Nemcom. Zajatci takisto apelovali na splnenie požiadaviek Nemecké médiá informovali, že nahrávka obsahuje okrem odsunu nemeckých síl aj požiadavku prepustiť 12 bojovníkov Talibanu výmenou za Nemca a štyroch Afgancov, čo však hovorca televízie Ajman Gaballáh v rozhovore pre agentúru AP poprel. Ako povedal, nahrávka obsahuje len výzvu na splnenie požiadaviek Talibanu a nie konkrétne prepustenie dvanástich talibancov. Správy o únose dvoch nemeckých inžinierov v Afganistane sa objavili tento mesiac. Jeden z nich, 43-ročný Rüdiger Diedrich zomrel v zajatí za nejasných okolností. Jeho telo previezli do Nemecka, kde vykonajú pitvu s cieľom zistiť príčinu smrti. Nemecké médiá druhého muža identifikovali ako Rudolfa B.
Mediálna spoločnosť Central European Media Enterprises Ltd. (CME) je blízko ku kúpe menšieho českého teleshopingového kanálu Top TV. V stredu o tom na svojom serveri informoval týždenník Euro OnLine. Rokovania medzi CME a vlastníkom televízie KKCG Investments sú podľa týždenníka vo veľmi pokročilom štádiu. Euro OnLine pritom citoval zdroje blízke obom spoločnostiam. Hovorkyňa CME odmietla túto správu komentovať a povedala, že spoločnosť síce naďalej hľadá potenciálne ciele pre akvizíciu v strednej Európe, pričom ich aj prehodnocuje, ale to ešte nevyhnutne neznamená, že chce uzavrieť obchod. V Českej republike už CME prevádzkuje najväčšiu televíznu stanicu v krajine TV Nova a športový kanál Galaxie. Ako sa ďalej v správe uvádza, Top TV na mesiac prerušila svoje vysielanie a hrozí jej predaj. Program káblovej a satelitnej televízie sa sústreďoval hlavne na teleshoping. CME v júli zvýšila svoj podiel v spoločnosti Markíza - Slovakia, spol. s r.o., ktorá je prevádzkovateľom licencie na vysielanie TV Markíza a stala sa jej 100-percentným vlastníkom.
Americký mediálny koncern Time Warner zvýšil v druhom štvrťroku výnosy o 6 % na 11 mld. USD. Kvartálne výsledky spoločnosti podporil najmä rast počtu zákazníkov káblovej televízie a internetového pripojenia. Reklamné tržby internetovej divízie AOL v sledovanom období na medziročnej báze stúpli o 16 %, kým celkové tržby tejto divízie klesli o 38 % na 1,3 mld. USD. Za uvedeným poklesom je podľa firmy zníženie počtu predplatiteľov internetových služieb. Čistý zisk skupiny v sledovanom období medziročne vzrástol o 5,2 % na 1,07 mld. USD, alebo 28 centov na akciu. V rovnakom kvartáli pred rokom spoločnosť dosiahla čistý zisk vo výške 1,01 mld. USD, respektíve 24 centov na akciu. Bez započítania mimoriadnych položiek zisk na akciu predstavoval 22 centov, čím prekonal priemerné očakávania analytikov na úrovni 20 centov na akciu. Spoločnosť Time Warner zároveň uviedla, že jej predstavenstvo schválilo spätný odkup vlastných akcií v hodnote 5 mld. USD. Ten sa uskutoční hneď po tom, čo koncern dokončí už začatý odkup svojich akcií v hodnote 20 mld. USD. Mediálna skupina tiež potvrdila finančné ciele na tento rok, v rámci ktorých odhaduje celoročný zisk firmy na úrovni 1,07 USD na akciu. Po vylúčení jednorazových položiek spoločnosť počíta s celoročným ziskom na akciu vo výške 95 centov.
Spoločnosť News Corp v stredu oznámila, že kúpi mediálny koncern Dow Jones & Co za 5,6 mld. USD. Firma sa rozhodla pre akvizíciu po tom, čo získala dostatočnú podporu od rodiny, ktorá kontroluje vydavateľa Wall Street Journal. Dohoda by splnila sen Ruperta Murdocha, vlastníka News Corp, ktorý túži po vedení finančného denníka už viac ako desaťročie. Mediálny magnát, ktorý v marci oslavoval 76 rokov, strávil posledné tri mesiace presviedčaním rodiny Bancroft, ktorá ovláda spoločnosť Dow Jones už viac ako storočie. V spoločnom vyhlásení Dow Jones a spoločnosti News Corp obe firmy uviedli, že členovia rodiny Bancroft, ktorí vlastnia 37 % hlasovacích práv Dow Jones, podporili túto dohodu. Transakciu ešte musia povoliť aj akcionári firmy, ale podľa analytikov je výsledok už takmer jasný, keďže Murdoch zaplatí za akcie 65-percentný príplatok. Ako ďalej obe spoločnosti uviedli, akvizícia by sa mala ukončiť v poslednom kvartáli tohto roku. Murdoch tak získaním denníka Wall Street Journal rozšíri svoje mediálne impérium, ktoré už teraz pozostáva z televíznych staníc Fox, internetovej stránky MySpace, londýnskeho denníka Times a vydavateľstva HarperCollins Publishers.
Opozičnej venezuelskej televíznej stanici Radio Caracas (RCTV), ktorá je v súčasnosti už odpojená z analógového vysielania, vyprší v stredu ultimátum, aby odsúhlasila vysielanie prejavov prezidenta Huga Cháveza. V opačnom prípade ju odpoja aj z káblového vysielania. Rada pre vysielanie a retransmisiu dala RCTV ultimátum do stredy polnoci, aby sa zaregistrovala ako národná vysielacia spoločnosť v kategórii, ktorá od nej vyžaduje prerušiť vysielanie na žiadosť vlády a odvysielať prejavy venezuelského prezidenta Cháveza. RCTV argumentuje, že je v súčasnosti medzinárodnou televíznou stanicou a z toho dôvodu nemusí také pravidlá uplatňovať. Televízia začala opätovne vysielať cez satelitné a káblové pripojenie 16. júla. Venezuelská rada pre vysielanie a retransmisiu naliehala na vládu, aby stanovila ultimátum a viedla so spoločnosťou rokovania, povedal prezident rady Mario Seijas. Nová televízna spoločnosť, káblová televízia RCTV International v pondelňajšom vyhlásení uviedla, že odmieta registráciu ako národný audiovizuálny producent, pretože je "medzinárodnou televíznou stanicou." Najstaršia venezuelská televízna stanica RCTV prestala vysielať 27. mája potom, čo jej vláda prezidenta Huga Cháveza neobnovila vysielaciu licenciu. Jediná opozičná televízia s celoštátnym dosahom pred ukončením vysielania zverejnila zábery, na ktorých zamestnanci spievali národnú hymnu. Chávez po svojom zvolení koncom minulého roka oznámil, že RCTV neobnoví licenciu. Televízna stanica, ktorá v krajine pôsobila 54 rokov, počas predvolebnej kampane otvorene vyzývala na prezidentovu porážku. Chávez takisto nikdy nezabudol, že televízna spoločnosť podporila v apríli 2002 prevrat, po ktorom bol na 47 hodín zbavený funkcie.

Britská polícia pátra po mužovi, ktorý uštipol televíznu reportérku počas živého vstupu do zadku. Sue Turton informovala z Oxfordu o nedávnych povodniach, keď zatiaľ neznámy muž prechádzal okolo a zozadu ju uštipol. Reportérka pokračovala vo svojom vstupe bez mihnutia oka, kým páchateľ odišiel. Polícia začala pátranie po tom, ako sa záznam živého vstupu sa objavil na stránke YouTube. Tvár štípajúceho muža je na zázname dobre viditeľná. "Veľa ľudí považuje incident v Oxforde z minulého týždňa za vtipný. Nechcem, aby súd toho muža potrestal. Ale ak by som akceptovala takéto správanie bez sťažnosti, akú šancu na pomoc by mali ženy, ktoré sú na verejnosti podobne obchytávané?" uviedla Turton. Napriek tomu, že obeť si neželá, aby bol páchateľ potrestaný, polícia po mužovi pátra. Chce ho identifikovať a ďalej s ním zaobchádzať podľa zákona o verejnom poriadku.