DALITO!

13. 7. 2007

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA
„Je to urážajúce a dehonestujúce. V zmysle da­ných pomerov a ľudí bol názov súťaže jednoznačne rasisticky zameraný. Slovo žid samo osebe nie je urážka, ale v danej konotácii áno. Neprekvapuje ma, že polícia to tak nechápe. " Hovorca židovskej náboženskej obce Jaroslav Franek o súťaži fanúšikov futbalového klubu Slovan „šifra belasého žida".

" Nebyť tej čudesnej kampane, čo sa v bulvári strhla okolo Mariky Gombitovej, program STV Hit storočia by nestál ani za zmienku, či už v zlom alebo v dobrom slova zmysle. " Elena Akácsová, týždeň

"Otázke absolútne nerozumiem. Ak sa to nestihne, tak potom čo? Všetci sa obesíme, odvoláme celú vládu, ak to nebude 155, ale bude to len 148 kilometrov.“ Robert Fico

12. 7. 2007

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Porazená kandidátka vo francúzskych prezidentských voľbách Ségolene Royal zažalovala časopis Paris Match za zverejnenie fotografií, na ktorých relaxuje v plavkách na pláži v Stredomorí. Dnes o tom informoval jej právny zástupca. Týždenník vo svojom poslednom vydaní na titulnej strane zverejnil fotografiu, na ktorej političke vidieť hlavu a ramená pri kúpaní v pobrežných vodách ostrova Korzika. Vo vnútri vydania Paris Match zverejnil ďalšie fotografie 53-ročnej političky v prúžkovaných plavkách, ako sa spolu s dcérou kúpu v mori a opaľujú sa na pláži. Jej právny zástupca Jean-Pierre Mignard agentúre AFP povedal, že jeho klientka žaluje časopis na základe prísneho francúzskeho zákona o ochrane súkromia, pretože zverejnil neautorizované fotografie a narušil jej súkromie. Mignard fotografie označil za "vulgárny voyuerizmus" a povedal, že Royal bude požadovať stiahnutie plagátov s jej fotografiou, ktoré propagujú magazín Paris Match. Hollywoodsky herec Leonardo DiCaprio je jedným z horúcich kandidátov na rolu do životopisného filmu o zakladateľovi pánskeho časopisu Playboy Hughovi Hefnerovi. DiCaprio sa považuje za dlhoročného Hefnerovho priateľa a patrí k stálym hosťom v jeho Playboy mansion v Los Angeles. "Leo a Hugh sa priatelia dlhé roky a Lea vždy zaujímal Hughov životný príbeh," povedal zdroj blízky hercovi. Osemdesiatjedenročný Hefner šéfuje spoločnosti Playboy, ktorá má okrem časopisu množstvo ďalších projektov. DiCaprio má so životopisnými filmami skúsenosť, keď stvárnil Franka Abagnala vo filme Chyť ma, ak to dokážeš (2002) a Howarda Hughesa vo filme Letec (2004). Istá indická televízna stanica sa rozhodla nájsť najlepšieho speváka na mieste, ktoré dosiaľ unikalo pozornému oku reality show - v kúpeľni. Súťaž s názvom Kúpeľňový spevák je nový formát zábavnej televíznej stanice Filmy a predstaví amatérskych spevákov pod sprchou. "Hľadáme kombináciu dobrého hlasu a určitej chute. Napríklad ľahkosť a energia, s ktorými ľudia spievajú vo svojich kúpeľniach," povedal Shailesh Kapoor, šéf marketingu spoločnosti Filmy. Súťažiaci musia mať minimálne 18 rokov a svoje šťastie budú skúšať v kúpeľni na mieru. Pred kamerami sa však nebudú môcť vyzliecť. "Ako bude súťaž pokračovať, budeme určovať špecifické témy a situácie, v ktorých bude treba určitý kostým," dodal Kapoor. Zatiaľ ešte nie je isté, či súťažiaci budú spievať pod tečúcou sprchou.
Britská spoločnosť BBC sa dnes ospravedlnila kráľovnej Alžbete II. za zábery, ktoré naznačovali, že kráľovná stratila sebaovládanie a predčasne opustila fototermín s renomovanou americkou fotografkou Annie Leibovitzovou. Za nedorozumenie sa spoločnosť ospravedlnila aj fotografke. Búrku v médiách vyvolali zábery BBC z pripravovaného dokumentárneho filmu, z ktorých akoby vyplývalo, že kráľovná odišla po tom, čo ju fotografka požiadala, aby kvôli snímke odložila korunu. Podľa BBC došlo k dezinterpretácii zmenou poradia záberov. "Myslím, že to bude lepšie vyzerať bez koruny," povedala Leibovitzová kráľovnej, ktorá mala na sebe okrem koruny svoj plášť a na hlave korunu. Jej veličenstvo uzemnilo fotografku ľadovým pohľadom a krátkou replikou. Potom nasledoval záber, na ktorom kráľovná hovorí svojej dvornej dáme, že nič nemení, pretože je vhodne oblečená. Pôsobilo to ako poznámka pri odchode z fototermínu, no vlastne to povedala cestou do miestnosti. BBC teraz odušu vysvetľuje, ktorý záber bol prvý a ktorý neskorší, čo bolo povedané pri vchádzaní do miestnosti, čo pri vychádzaní. Niet sa čo čudovať, pretože "čaro nechceného" zapôsobilo dokonale a dezinterpretácia zmiatla aj novinárov, ktorí videli zábery budúceho dokumentu. Fototermín bol pred kráľovninými 80. narodeninami.

SuperStar SK vs. Svet Again

SuperStar SK vs. Svet Again

IFPI SR Hitparáda - RADIO TOP- Týždeň - 2007/27

1. PREDNÁ ZDENKA-KEĎ TO NEJDE 2. SUNRISE AVENUE-FAIRYTAILE GONE BAD 3. RIHANNA & JAY Z-UMBRELLA 4. MIKA-RELAX 5. FURTADO NELLY-SAY IT RIGHT 6. AKON-DON´T MATTER 7. LANGEROVÁ ANETA-MALÁ MOŘSKÁ VÍLA 8. KOMAJOTA-RÁNO V NOVINÁCH 9. IGLESIAS ENRIQUE-DO YOU KNOW 10. TINA-BLÍZKO TEBA 19. MISHA-ČIARKY 23. HORKÝŽE SLÍŽE-R´N´B SOUL 24. EARS-NAOZAJSTNÉ 26. PARA-ABSTINENT 29. METROPOLIS & KULY-MLYNY 30. I.M.T. SMILE-PATRÍ LEN NÁM 31. CMORIK PETER-SOM NAD VECOU 33. GRIGOROV ROBO-NEVIEM ČI VIEM 36. TINA-VIEM ŽE POVIEŠ ÁNO 39. PEHA-RENESANCIA 41. HEX-CYKLÓN 46. GLADIATOR-33 ROKOV 47. KIRSCHNER JANA-SHINE 49. HABERA PAVOL-EŠTE STÁLE SOM TU JA 52. STEREO-VRAH 54. NOCADEŇ-VOĽNÝM PÁDOM 62. AMO-PÁRTY SA MôŽE ZAČAŤ 63. KOŠČOVÁ KATKA-DNES 68. KRAUSZ MARTIN-KEĎ S TEBOU SPÍM 69. KRISTÍNA ft. OPAK-SOM TVOJA 77. SKA2TONICS-SKÚŠAM 87. VETROPLACH-SMEJ SA! 88. BUNDOVÁ MÁRIA-KRÍDLA 92. METROPOLIS & KULY-RUKA DO OHŇA 93. NATAŠA-DO TLA ZHORÍM 94. LE MONDE-VZDUCHOLOĎ 97. CMORIK PETER-ME AND YOU 99. DESMOD-ZHORÍ VŠETKO ČO MÁM

Zomrela Adela Gáborová

Zomrela Adela Gáborová
Po dlhej ťažkej chorobe zomrela dnes popoludní v Nitre vo veku 67 rokov herečka Divadla Andreja Bagara (DAB) Adela Gáborová. Posledná rozlúčka s významnou osobnosťou slovenského divadla sa uskutoční v DAB v Nitre v pondelok 16. júla o 11. hodine. Adela Gáborová sa narodila sa v Brekove v okrese Humenné, detstvo prežila v Košiciach. Po absolvovaní herectva na VŠMU v Bratislave sa stala členkou DAB v Nitre. Už na začiatku bola výraznou charakterovou herečkou. Upútala schopnosťou analyzovať postavu a dať jej psychologickú presvedčivosť a zdôvodnenosť. Jej doménou sa stali zložité, nejednoznačné charaktery plné dynamizmu s prídychom tragiky a melanchólie. Od hereckých kreácií, v ktorých spájala lyriku s dramatizmom, sa vypracovala do náročných úloh a stala sa jednou z opôr nitrianskeho divadla. Stvárnila Margaret (Margaret zo zámku), Faidru (Faidra), Kapuletovú (Romeo a Júlia), Slúžku (Dom Bernardy Alby), Vilmu (Šikuliáda), Máriu Stuartovú (Mária Stuartová), Arkadinu (Čajka), Martiu Andronicu (Titus Andronicus), Herodias (Herodes a Herodias), Kristínu (Smútok pristane Elektre). V nich odkrývala neobyčajnú hereckú tvárnosť a schopnosť modelovať postavu z hlboko prežitých detailov, presne postihujúcich rozpornosť zložitých charakterov. Spontánne herectvo preukázala aj v komediálnych úlohách: Ketty (Luhárka), Rosaura (Prefíkaná vdova), Zitka (Pozor na anjelov), Tognina (Impresário zo Smyrny).Adela Gáborová sa stala prvou dámou slovenskej monodrámy. Jej a Gonczova Dnešná Medea bola ozdobou nejedného domáceho i zahraničného festivalu. Gáborová vždy stála v divadle pri vzniku niečoho nového, alternatívneho, neobjaveného, novátorského. Spoločne s kolegami a režisérom Jozefom Bednárikom zakladala Divadlo pod hradom, bola pri vzniku Divadla ZDVIH, pravidelne spolupracovala ako režisérka, herečka aj pedagogička s ochotníckymi a amatérskymi súbormi, vyučovala na Činohernej a bábkarskej fakulte VŠMU v Bratislave, na Univerzite Konštantína Filozofa v Nitre a Teologickej fakulte, bola predsedníčkou Združenia divadelníkov na Slovensku, aktívnou členkou Asociácie Divadelná Nitra. Adela Gáborová bola zároveň herečkou filmu, televízie aj rozhlasu. Jej poslednou postavou na divadelných doskách bola v roku 2006 Jekaterina v muzikáli Divotvorný hrniec. V tom istom roku bolo dielo Adely Gáborovej a jej prínos k slovenskému dramatickému umeniu ocenené štátnym vyznamenaním Pribinov kríž II. stupňa.

SLOVAK RADIO NEWS

SLOVAK RADIO NEWS
Slovenský rozhlas uzavrel dohodu o spolupráci s Radiom Novi Sad. Generálna riaditeľka verejnoprávneho rozhlasu Miloslava Zemková a námestník riaditeľa Radia Novi Sad Jozef Klem, dnes v Bratislave podpísali dohodu o vzájomnej spolupráci medzi SRo a srbským rádiom Radio Novi Sad. Dohodli sa na rozvoji spolupráce, ktorá má rozšíriť kultúrnu výmenu medzi Slovenskom a Srbskom. Slovenský rozhlas a Radio Novi Sad si budú bezplatne vymieňať rozhlasové programy z vlastnej produkcie a navzájom dodávať programy nielen v slovenskom jazyku, ale aj v jazykoch iných menšín, pre ktoré SRo vysiela. Rádiá si tiež budú navzájom vymieňať informácie o aktuálnych ekonomických, sociálnych, spoločenských a kultúrnych témach. Chcú tak prispieť k zlepšeniu informovanosti svojich poslucháčov o živote na Slovensku a v Srbsku. Radio Novi Sad vysiela okrem srbského jazyka aj v jazykoch menšín žijúcich vo Vojvodine v Srbsku. Okrem slovenskej má aj maďarskú, rusínsku, rómsku, ukrajinskú a rumunskú redakciu. Informácie o rádiu sú dostupné na jeho internetovej adrese - http://www.radionovisad.co.yu.

Утомлённые солнцем

Утомлённые солнцем
Po piatkovom prenose Hitu storočia , pondelňajšej programovej gremiálke a stredajšom rokovaní Rady STV, kde programová riaditeľka STV Mária Sedláková informovala radu o tom, že po svojom nástupe do funkcie šéfky programu objavila chyby v príprave jesennej programovej štruktúry, ktoré ohrozujú vysielanie STV a rozšírených invektívach hlavne voči intendatúram / pradoxne aj sebe /, nie je prekvapením pre nikoho, že intendant Jednotky STV Pavel Bob dal výpoveď v STV a odchádza k 31. júlu .
Mária Sedláková ,súčasná výkonná a systémovo nezaradená programová riaditeľka ,bude od 1. augusta dočasne šéfovať sama sebe. Stane sa intendantkou Jednotky.
STV Pavel Bob pôsobil v STV od 21. marca ako intendant Jednotky. Predtým bol šéfproducentom produkčnej spoločnosti Maya a dlhoročným pracovníkom STV.

11. 7. 2007

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Internetový gigant kupuje spoločnosť Postini, ktorá sa zaoberá vývojom antispamových technológii pre ochranu emailov, za $625 miliónov v hotovosti. - Kúpou spoločnosti Postini, ktorá vyvíja antispamový softvér pre ochranu emailov, vstupuje Google do softvérového segmentu. „Táto akvizícia posilňuje náš prijatý záväzok prinášať komplexné aplikácie pre firmy všetkých veľkostí“, povedal Eric Schmidt, výkonný riaditeľ spoločnosti Google. Okrem toho začiatkom tohto mesiaca Google odkúpil telekomunikačnú spoločnosť GrandCentral Communications Inc., a tak umožnil svojim užívateľom uskutočňovať hovory prostredníctvom internetu.

Komik a spisovateľ Bill Cosby sa vo štvrtok 12. júla dožíva 70. narodenín. "Na nič v živote som nemusel čakať dlhšie," tlmočil Cosbyho slová jeho hovorca David Brokaw, keď sa ho spýtal na jubileum. Brokaw dodal, že Cosby neplánuje žiadne špeciálne oslavy. Namiesto toho sa venuje písaniu knihy v spolupráci s profesorom psychiatrie na lekárskej fakulte Harvardskej univerzity Alvinom F. Poussaintom. Ich spoločné dielo s názvom Come on, People! On the Path from Victims to Victors by malo vyjsť na jeseň. Kniha sa venuje témam, o ktorých v uplynulých rokoch Cosby diskutoval počas stretnutí v černošských komunitách po celej Amerike. Afroameričanov vyzýval, aby hovorili o problémoch ako nedokončené stredoškolské vzdelanie, zločinnosť a tehotenstvo mladistvých. Americký showman William Henry Cosby Jr., známy ako Bill Cosby sa narodil 12. júla 1937 vo Filadelfii. Je najstarším zo štyroch detí. Rodák z amerického štátu Pennsylvánia prežil časť svojej mladosti v armáde ako stewart. Po ukončení druhého ročníka na strednej škole totiž mladý Cosby vstúpil do služieb armádnej flotily. Strednú školu si dokončil formou korešpondencie, ktorá je možná iba vo výnimočných prípadoch. Neskôr získal športové štipendium na Temple University. Počas štúdia si privyrábal ako barman. Bol známym vtipkárom, ktorý sa so svojimi zákazníkmi rád pozhováral a zasmial. Jeho talent sa teda prejavil už za barovým pultom. Je o ňom známe, že už v detstve ho veľmi ovplyvnili známi komici Jack Benny, George Burns, Gracie Allen, Jimmy Durante a Fred Allen. Veľkého Billa Cosbyho objavil legendárny skaut nových talentov Carl Reiner. Ešte len dvadsaťročný Bill sa začal objavovať v známych varieté ako napríklad Show Eda Sullivana. Veľký zlom v jeho kariére nastal v roku 1965, keď hral v dobrodružnom filme I Spy. Za svoju postavu Alexandra Scotta vtedy získal ako prvý černoch v histórii cenu Emmy. Od roku 1969 sa objavoval vo vlastnej Show Billa Cosbyho. Prvá séria sa vysielala iba dva roky a Cosby v nej vystupoval v úlohe učiteľa. Neskôr sa v roku 1972 podieľal na vzniku animovaného komediálneho seriálu Fat Albert and The Cosby Kids (1972). Príbeh bol vystavaný na jeho zážitkoch s kamarátmi zo strednej školy. Rodinný seriál mal humoristický, ale aj vzdelávací charakter. Cosby sa však neupol iba na herectvo, ale popri budovaní kariéry aj študoval. Výsledkom bolo, že mu na University of Massachusetts udelili doktorát. V 70. rokoch sa objavil vo filme Uptown Saturday Night (1974) so Sidney Poitierom, ale hral aj v Let's Do It Again (1975) a v snímke A Piece of the Action (1977), kde sa zviditeľnil opäť po boku famózneho Poitiera. Okrem toho prijal aj úlohy vo filmoch Mother, Jugs & Speed (1976) a California Suite (1978). Obľúbený herec zažiaril aj vo varietnej show s názvom Cos. Keď sa v roku 1984 skončila show Fat Albert and The Cosby Kids, Cosby sa pustil do svojho najveľkolepejšieho projektu - novej Show Billa Cosbyho. Seriál mal pôvodne vyobrazovať život rodiny zo strednej, prípadne najnižšej vrstvy, no nakoniec dali producenti prednosť rodine s bielym golierom. V rokoch 1985 až 1987 lámal všetky rekordy sledovanosti a Cosby sa stal televíznou modlou 80. rokov. Jeho príbeh o rodine gynekológa a právničky vyobrazoval život vzdelaných černochov v USA v 80. rokoch. Práve túto formu si Cosby zvolil, pretože nebol spokojný s vyobrazovaním menšín, a hlavne Afroameričanov, v televízii. Tento jav bol typický pre 50., 60. aj 70. roky, a Cosby vedel, že povedomie Američanov sa dá prijateľnejšie a nenásilne zmeniť iba touto cestou. Výsledkom bolo, že v roku 1987 vyprodukoval seriál A Different World. Jeho príbeh sa odohrával na černošskej vysokej škole aké existujú dodnes. Cosbyho zatlačil do úzadia televíznej pozornosti až animovaný seriál Simpsonovci z roku 1989. Show Billa Cosbyho sa definitívne skončila v roku 1992. Vie sa, že ho celý čas natáčali v New Yorku, pretože Cosby neznášal Hollywood. Množstvo z prvkov, scénok a rozhovorov v show pochádzalo z Cosbyho vlastnej rodiny. Jeho filmová manželka Clair Huxtable mala stredné meno Hanks, čo je dievčenské priezvisko Cosbyho manželky Camille. V seriáli, presne tak, ako v jeho reálnom živote, mala aj rodina Huxtablovcov štyri dcéry a syna. V 80. rokoch hral komik nielen vo vlastnej show, ale aj vo viacerých filmoch. Objavil sa v seriálovej muzikálovej komédii Lou Rawls Parade of Stars (1984), televíznom muzikáli Motown Returns to the Apollo (1985), dokumentárnej snímke In Remembrance of Martin (1986) a v roku 1987 aj vo filme Leonard Part 6. Práve posledný z nich je medzi kritikmi považovaný za jednu z najväčších filmových katastrof. Nové desaťročie odštartoval Cosby filmom Otec je duch v roku 1990. O štyri roky už televízia vysielala jeho show The Cosby Mysteries. V roku 1996 sa na pľaci stretol s Robinom Williamsom pri natáčaní snímky Jack, ktorá vznikla v réžii Francisa Forda Coppolu. V tom istom roku vytvoril aj show s príznačným názvom Cosby. Hviezdou seriálu bola popri Billovi aj Phylicia Rashad, ktorá v Show Billa Cosbyho stvárnila jeho manželku Clair. Najväčšou ranou v živote úspešného komika bolo, keď v roku 1997 neznámy páchateľ zavraždil jeho syna Ennisa, ktorý na rýchlostnej komunikácii opravoval odstavené pokazené auto. S manželkou Camille O. Cosby sú spolu od roku 1964 a majú ešte štyri dcéry - Eriku, Erin, Ensu, Evin. Ich mená sa začínajú na písmeno E ako "excellence", teda znamenitosť, dokonalosť. Cosbyho manželke koluje v žilách krv Nancy Hanks, matky prezidenta Abrahama Lincolna, a je tiež príbuznou herca Toma Hanksa. Po úspechoch na televíznom plátne sa Bill Cosby zmocnil pera a začal písať. Je autorom knihy Fatherhood, ktorá sa na 54 týždňov stala najlepšie predávaným bestsellerom. Okrem toho naspieval 21 albumov za ktoré získal osem Gold Records a päť cien Grammy. V roku 1994 ho uviedli do siene slávy.

Argentínska reality šou pomáha obéznym súťažiacim v chudnutí a lepšej starostlivosti o seba. Program s názvom Cuestión de Peso upriamil pozornosť na hrozbu zdravotného stavu argentínskeho obyvateľstva, kde podľa prieskumu ministerstva zdravotníctva z roku 2006 trpí polovica z 36 miliónovej populácie nadváhou. Podľa ministerstva je šesť percent Argentínčanov obéznych. Podobne ako americký program The Bigger Lose, aj jeho argentínsky pokračovateľ je najsledovanejším poobedným vysielaním v Argentíne. Susedné Chile vysiela vlastnú verziu programu z produkcie spoločnosti Endemol na tej istej stanici Canal 13. Účastníci sú rozdelení do skupín podľa stupňa obezity a podstupujú diéty, tréningy a absolvujú psychologické poradenstvo. Každý týždeň musia schudnúť jedno percento z ich váhy, aby nevypadli zo súťaže a naďalej mohli chudnúť zdarma pod odborným dohľadom. Dvadsaťročný súťažiaci Maximiliano Oliva schudol z 200 na 128 kilogramov. "Predtým ma musela umývať mama. Teraz sa viem sám okúpať a zaviazať si šnúrky na topánkach," dodáva.
Spoločnosť Google dnes spustí novú službu, ktorá umožní užívateľom vytvoriť si vlastné mapy, s ľubovoľnými označeniami jednotlivých lokalít. Na prácu s MyMaps si užívatelia môžu vybrať z ponuky viac než sto mini-aplikácií, vytvorených nezávislými softvérovými vývojármi. Na stránke http://maps.google.com nájdu návštevníci oddnes odkazy na viacero pracovných mini-aplikácií, ktoré Google nazval Maplets. Jedna z nich umožní sledovať videá zo stránky YouTube, v závislosti od geografickej lokality, kde boli uploadované. Užívateľ si tak môže cez mapu vyhľadať videospoveď tínedžera v americkom štáte Ohio a potom prepnúť na turistické video, nakrútené v argentínskych Andách. Medzi aplikáciami sú aj programy, cez ktoré si užívateľ môže pripojiť fotografie k lokalitám na Google Maps. Môže si cez mapu nájsť aj informácie o cenách nehnuteľností či nájsť najlacnejšiu benzínovú pumpu v okolí. "Chceme vložiť internet do máp," povedal John Hanke, manažér projektu Google Maps. Dodal, že užívateľ si odteraz bude môcť nájsť rozličné informácie na základe geografickej polohy. Môže použiť viaceré aplikácie pri mapách Google pre získanie komplexných informácií. Potenciálny kupec domu si tak môže kliknúť na mapu okolia, porovnať ceny nehnuteľností, rovnako ako zistiť štatistiky kriminality v miestnej oblasti. Turisti si môžu pozrieť fotografie iných turistov, aby zistili ako skutočne vyzerá hotel predtým, než si rezervujú pobyt.
Tori Spelling sa chystá oddávať dvojice. "Áno, je to tak. Som reverendka Tori Spelling a som na to hrdá," uviedla v pondelok 34-ročná herečka na konte MySpace.com, ktoré má so svojím manželom Deanom McDermottom. Spelling minulý víkend oddala homosexuálnu dvojicu v kalifornskom moteli v Chateau La Rue, ktorý spravuje s manželom v ich seriáli Tori & Dean: Inn Love, ktorý vysiela stanica Oxygen. V utorok o tom informovala jej hovorkyňa Mehan Prophet. "Bolo mi cťou, keď ma dvojica požiadala, aby som ich zosobášila. Oddala som ich na schodoch motela za prítomnosti 40 svadobných hostí, ktorí sedeli v príjemnej atmosfére," píše Spelling. Herečka sa so svojím manželom zosobášila v máji 2006 a svoje hotelierske povinnosti si zopakujú v druhej sezóne programu, ktorú začnú vysielať 14. augusta. "Bolo nádherné oddať Tonyho a Dexa ako partnerov v láske. Napísali si vlastné manželské sľuby a priestor okolo nich sa tak naplnil láskou, že nezostalo ani jedno oko suché," pokračuje Spelling a dodáva, že bola "veľmi nervózna". "Vystupovala som v divadle, odovzdávala Emmy, ale tohto som sa obávala oveľa viac, pretože do mňa vložili svoju dôveru a ja som ich nechcela sklamať," vysvetľuje. Spelling spolu s McDermottom vzali do tanca na svadobnej hostine aj svojho 4-mesačného syna Liama. "Všetci traja sme sa zabávali a krútili do rytmu Madonny," hovorí. "Bol to kúzelný večer čistej lásky," dodáva. Spelling účinkovala v televíznom seriáli Beverly Hills 90210, ktorý produkoval jej otec Aaron Spelling. Ten zomrel v júni 2006.
Rodina Ewingovcov z kultového amerického seriálu Dallas, ktorej členom čas už postriebril vlasy, sa v utorok stretla v Paríži na dražbe 30 kúskov oblečenia zo seriálu, ako napríklad klobúka Stetson, ktorý nosil J. R. Na konto detskej charity tak pribudlo v prepočte takmer 420-tisíc korún. Larry Hagman začal s licitovaním svojho bieleho Stetsona rozhadzovaním falošných dolárových bankoviek na ktorých bola jeho podobizeň a podpis. Klobúk sa predal v prepočte za 28-tisíc korún. Kovbojky, ktoré nosil Patrick Duffy v úlohe Bobbyho, sa predali za vyše šesťtisíc korún. Vyvolávaciu cenu všetkých predmetov stanovila aukčná sieň Artcurial house na päťtisíc korún. Vydražili sa aj sukne, vesty a košele. Na dražbe sa zúčastnilo vyše 300 ľudí, najmä fanúšikov, ktorí s nadšením privítali piatich hercov zo seriálu, ktorí sú vo Francúzsku dobre známi a kde Dallas stále reprízujú. Do Paríža pricestovala okrem Hagmana a Duffyho aj Linda Gray, v úlohe seriálovej neurotickej Sue Ellen, Charlene Tilton, ktorá si zahrala Lucy a Steve Kanaly alias Ray Krebbs. Pred dražbou sa s hereckým obsadením Dallasu telefonicky spojili televízni diváci. "Narodila sa mi dcéra, vyrástla a skončila školu a za ten čas sme stále pozerali Dallas," uviedla volajúca, ktorá sa predstavila ako Elisabeth. "Stále ste prítomní v mojom živote," dodala. "Teraz vyzeráme ako dinosaury ale predtým sme vyzerali dobre," uviedol Duffy počas programu. Peniaze z dražby venovali združeniu Hopital Sourire, ktoré pomáha deťom v nemocnici v Toulouse. Herci vystúpia aj na 15. ročníku Country hudobného festivalu v obci Mirande.
Ringier ešte v júni oznámil predaj programových časopisov, medzi ktoré patrí aj slovenská Eurotelevízia, TV Max a Telemagazín, Východoeurópske tituly kúpilo nemecké vydavateľstvo Bauer. Bauer Verlagsgruppe v obasti programových časopisov vydáva aj auf einen Blick, Fernsehwoche, tv14, tv Hören und Sehen, TV klar, TV Movie , tv pur, V oblasti ženských časopisov Alles für die Frau, Schöne Woche ai.Pre mládež vydávajú Bravo, Bravo Girl ai., lifestylové Maxi, motoristický AUTO ZEITUNG, WOHNIDEE o bývaní, GartenIdee o záhradách , kochen & genießen o gastronómii , multimediálne eGames a TV Movie multimedia. Vydavateľstvo každoročne usporadúva niekoľko eventov ako BRAVO SUPERSHOW a TV Movie Future Award.

RADA STV

RADA STV

Rada Slovenskej televízie dnes rokovala aj o zmluvných a výrobných podmienkach programov, ktoré pre STV dodáva spoločnosť Maya. Na problémy Slovenskej televízie s autorskými právami k reláciám, ktoré pre ňu vyrába produkčná spoločnosť Maya, upozornila dnes vedenie verejnoprávnej televízie Dozorná komisia a Rada STV. Ako pre médiá po zaujímavom, mierne vulgárnom i žalovateľnom neverejnom rokovaní o zmluvách s Mayou uviedol predseda Rady STV Bohumír Bobocký, riziká, o ktorých informovala dozorná komisia, však podľa nej nie sú v rozpore so zákonom. Rada sa podľa jej šéfa konkrétne zaoberala zmluvnými podmienkami na výrobu relácií SOS a Hit storočia, pričom STV má spoločný copyright len k relácii Hit storočia. Hovorila aj o Pošte pre teba a Pošte pre teba - Návraty, na ktoré má však spoločnosť Maya licenčné práva. Niektorí členovia rady sa pozastavovali nad tým, že STV si na objednávku nechá vyrobiť relácie za státisíce až milióny korún, vkladá do výroby vecný vklad a pritom nemá adekvátne autorské práva na ich ďalšie využitie. Práva výrobcu zostávajú spoločnosti Maya a STV si v prípade záujmu reprízovať ich musí zakupovať autorské práva, upozornil ďalej Bobocký. Rada STV preto poverila Dozornú komisiu STV, aby preskúmala skutočné náklady, ktoré zaplatila STV spoločnosti Maya za výrobu relácií. Nie je celkom pravdou , že rada požiadala preto vedenie STV, aby si v budúcnosti pri uzatváraní zmluvy na výrobu programov lepšie ošetrila svoje autorské práva. Rada iba v zmysle § 8 ods. 1 písm. k) zákona o STV poverila Dozornú komisiu STV, aby preskúmala skutočné náklady pri výrobe a vysielaní programu Hit storočia vrátane vecných vstupov a plnení poskytnutých zo strany STV. Zároveň s tým žiadala, aby predložila: podrobný rozpis jednotlivých nákladových položiek v členení na prvotné a druhotné náklady týkajúcich sa relácie Hit storočia, vrátane nákladov na propagáciu a reklamu; informáciu o reklamných a obchodných výnosoch z vysielania relácie Hit storočia vrátane výnosov z predaja AV nosičov s uvedením percentuálneho podielu STV a finančným vyjadrením čistého podielu STV. V prípadoch, keď zmluvy uzatváralo nové vedenie STV, sú už dohodnuté lepšie podmienky. "Čo sa týka minulosti, neprislúcha mi nejako ich hodnotiť," povedal pre médiá v reakcii na rokovanie o zmluvách STV s produkčnou spoločnosťou Maya generálny riaditeľ STV Radim Hreha. V budúcnosti sa bude snažiť presadiť pre STV výhodnejší model zmlúv na výrobu programov. Pomôcť by tomu mali aj pripravované organizačné zmeny a s nimi súvisiaci nový systém podpisovania zmlúv. "Všetky tieto zásadné zmluvy už budem podpisovať ja," konštatoval Hreha a dodal, že ich podpísaniu budú predchádzať analýzy a vyjednávania. V budúcnosti sa môžu takéto prípady opakovať, iba ak pôjde o výnimočný projekt, doplnil. Je možné , že za hrubým atakom voči spoločnosti Maya sú iné ciele. Možno je tým cieľom dostať Mayu mimo STV, aby špičkové programy ponúkla inej televízii a dostať do STV iné spoločnosti. Začiatkom roka hrozilo, že Pošta pre Teba a SOS prejde to televízie JOJ, čomu sa podarilo zamedziť.

Na Rade STV dnes prekvapivo o ďalších sporných zmluvách hovorila tiež nová výkonná riaditeľka televízie Mária Sedláková. Narazila na ne pri preberaní návrhu jesennej vysielacej štruktúry, ktorý tvoril jej predchodca Roman Lipták s intendtatmi okruhov. Sedláková tvrdila, že viaceré pripravované typy programov je možné získať nielen podstatne lacnejšie, ako sa dohodlo. Uviedla aj inovatívnu obchodnú politiku, že partneri budú za tieto programy platiť STV. Pre médiá, nie však pre Radu STV, uviedla, že chyby príprave jesennej programovej štruktúry považujem za natoľko rozmerné, že si myslí, že ohrozujú priamo vysielanie Slovenskej televízie. To naznačuje, že nové meno nového intendata Jednotky sa dozvieme čo nevidieť.

Rada STV dnes zároveň konštatovala, že konanie zástupcu GR STV v súvislosti so žiadosťou predsedu rady a dozornej komisie – list č. 124/07 z 29. 6. 2007 nemalo oporu v zákone o STV a bolo v rozpore s uznesením č. 67/2007 zo 6. 6. 2007. Zároveň s tým Rada STV dôrazne žiada GR STV, aby v súvislosti s požiadavkami na sprístupnenie zmlúv postupoval v zmysle uznesenia č. 67/2007 zo 6. 6. 2007. Rada STV prerokovala Správu o činnosti Rady STV a Dozornej komisie STV za 1. polrok 2007 a ukladá predsedovi rady, aby ju v stanovenom termíne zaslal predsedovi Výboru NR SR pre kultúru a médiá.

Rada STV zobrala na vedomie informáciu GR STV o vymenovaní PhDr. Nikolaja Savického za svojho zástupcu s účinnosťou od 1. 7. 2007 v zmysle Rozhodnutia GR STV č. 8 z 27. 6. 2007.

Rada STV zobrala na vedomie informáciu o priebehu a výsledku Obchodnej verejnej súťaže na predaj nepotrebného nehnuteľného majetku STV TŠ Košice – Areál STV na Rampovej ulici č. 5. Súčasne s tým poverila DK STV, aby predložila v zmysle § 8 ods. 1 písm. j) zákona č.16/2004 Z. z. o Slovenskej televízii stanovisko k návrhu na prevod vlastníctva nepotrebnej nehnuteľnosti na víťaza súťaže spoločnosť Rabaka reklamné panely s.r.o., Košice.

Rada STV zároveň zobrala na vedomie likvidáciu stavby pre výškovou bodovou v zmysle žiadosti GR STV č. 135/10000/2007/IO z 10. 7. 2007. Rada STV v súlade s § 8 ods. 1 písm. k) poverila Dozornú komisiu STV, aby vypracovala komplexnú analýzu efektívnosti dabingu a skrytých titulkov so zameraním na hospodárnosť výroby v STV, dcérskej spoločnosti a v externom prostredí. Rada STV aj v tejto súvislosti v súlade s § 8 ods. 1 písm. k) poverila Dozornú komisiu STV, aby vypracovala analýzu zmlúv o prenájme nebytových priestorov uzavretých s dcérskou spoločnosťou STV Production & Technology, vrátane informácie o tom, ako bolo realizované plnenie týchto zmlúv.

Rada STV schvalila zmeny Štatútu STV v zmysle predloženého návrhu listom GR STV č. 121/10000/2007/IO z 28. 6. 2007 s tým, že uvedené zmeny nadobudnú účinnosť dňom schválenia nového Organizačného poriadku STV, alebo schválením týchto organizačných zmien v platnom Organizačnom poriadku Radou STV. Perličkou bolo aj prerokovanie sťažnosti PhDr. Jána Šmihula ,šéfredaktora HRSSP na túto internetovú stránku , na ktorej sa šíria rôzne mystifikácie a dohady. To, že sťažnosť bola dnes prerokovaná sa dá ospravedlniť azda len dočasnou indispozíciou predsedu Rady STV.

Ale - budeme šíriť ďalej, pretože TV MEDIA je úplne závislá a neobjektívna stránka o médiách, hlavne o SLOVENSKEJ TELEVÍZII.

Práci česť a ľudu hrable!

Veď o nič nejde

Veď o nič nejde...
Nie som si taký istý úprimnosťou kritiky niektorých poslancov a aj ministra Maďariča na Lawyer Partners a.s. . Skôr ide o politickú rétoriku, ako o ľudí. Všetci vieme, že najmenej dvaja ľudia, ktorí sa priamo, či nepriamo na zmluve s vtedy ešte BSP podieľali, tretieho vymenoval na šéfa TASR.
A inak ,na Lawyer Partners bola aj cez osobu honorárneho konzula Paraguajskej republiky Martina Šamaja prepojená BSP GROUP, a.s Jej firmy predávajú vláde produkty Microsoft , vytvorili aj hlasovacie zariadenie slovenského parlamentu a internetovú stránku Národnej rady Slovenskej republiky .
Takže, ide len o kšeft. Chlapci si to vyskúšali v Českej televízii ako BSP Lawyer Partners, kde zistili, že koncesionár je bezbranný blbec a ide len to, pokým vám neklepnú po prstoch.
Tak to pôjde aj tu, na Slovensku. A v prípade bankrotu, sa zisk, samozrejme delí ma polovicu. A ešte nie je rozprávke koniec. Obávam sa , že s dobrým koncom pre Lawyer Partners a zlým pre nás, čo platia dane.
Na záver - perlička. Podľa našich neoverených informáciií aj z NKÚ, vyplatilo ministerstvo kultúry za prípravu škandalózneho zákona o poplatkoch za služby verejnosti poskytované Slovenskou televíziou a Slovenským rozhlasom , ktorý zakotvoval štátny úrad, údajne právnemu zástupcovi BSP Lawyer Partners JUDr. Miroslavovi P. vraj slušnú sumu.
A to má vlastné právne oddelenie.
Alebo malo ?
No a čo !
Veď o nič nejde

10. 7. 2007

Zomrel Kerwin Mathews

Zomrel Kerwin Mathews
Americký herec Kerwin Mathews zomrel vo veku 81 rokov. Hollywoodsky veterán zomrel v spánku vo svojom dome v kalifornskom San Franciscu. Mathews debutoval vo filme Five Against the House (1955) a jeho kariéra trvala vyše 20 rokov. Preslávil sa vďaka filmom Gulliverove cesty (1960), Jack the Giant Killer (1962), ale najmä Siedma Sindibádova plavba (1958). Filmový časopis Variety tohto herca svojho času označil za hĺbavého a mužného. S herectvom Mathews skoncoval v roku 1978, presťahoval sa do San Francisca a začal sa venovať obchodu so starožitnosťami.

SLOVAK MEDIA LAW NEWS

SLOVAK MEDIA LAW NEWS
Nový zákon o poplatkoch za služby verejnosti poskytované Slovenskou televíziou a Slovenským rozhlasom by sa mal na vládu dostať po lete. Ako informoval štátny tajomník Ministerstva kultúry pre médiá a audiovíziu Ivan Sečík, v súčasnosti sa ešte rokuje o jeho konečnej podobe s ministerstvami a ďalšími subjektmi, ktoré návrh pripomienkovali. Návrh normy, ktorá má nahradiť súčasný koncesionársky zákon, mala pôvodne vláda prerokovať v júni. Ako ďalej uviedol Ivan Sečík, ministerstvo pri tvorbe nového zákona v podstate prevzalo zásady a filozofiu návrhu zákona, ktorý bol pripravený ešte za minulej vlády. "V záujme jeho urýchleného prijatia sme nechceli začínať s celou prípravou od začiatku. Viedla nás k tomu neutešená ekonomická situácia verejnoprávneho rozhlasu a televízie a snaha zefektívniť výber poplatkov." Z analýz totiž vyplýva, že koncesie pre SRo a STV neplatí takmer tretina koncesionárov. MK SR je podľa Sečíka presvedčené, že nový zákon vytvorí lepšie podmienky na financovanie verejnoprávnych médií. "Dôležité však bude, ako SRo a STV zvládnu výber a vymáhanie dlžných poplatkov prostredníctvom obchodnej spoločnosti, ktorú by si mali na tento účel zriadiť," upozorňuje. Zástupcovia oboch verejnoprávnych médií MK SR ubezpečili, že na plnenie nových povinností budú včas pripravení. Ako ďalej Sečík konštatoval, uvedomujú si, že kvalitné plnenie úloh verejnej služby sa pri prechode na digitálne vysielanie a aj s ohľadom na konkurenciu na mediálnom trhu, nedá zabezpečiť len z poplatkov pre STV a SRo. Možné by to bolo, len ak by sa poplatky prudko zvýšili, čo však rezort kultúry neplánuje. Preto pripravuje zmluvy medzi štátom a verejnoprávnymi médiami. Zmluvy sa podľa Sečíka osvedčili vo viacerých iných krajinách. "V podstate ide o účelové využitie príjmov z poplatkov, ale aj dotácií z rozpočtových zdrojov na plnenie úloh verejnej služby v podobe štátnej objednávky." Návrh zmluvy predloží MK SR do budúceho leta. "Samozrejme, že s tým budú súvisieť aj viaceré zmeny a úpravy legislatívy, najmä smerom k posilneniu kontrolných mechanizmov pri využití finančných zdrojov na plnenie programových úloh," dodal štátny tajomník MK SR Ivan Sečík. Návrh nového zákona o poplatkoch za služby verejnosti, poskytované STV a SRo, ktorý vypracovalo ministerstvo kultúry, sa dal pripomienkovať do 21. mája. Podľa návrhu poplatky za SRo a STV bude vyberať nová eseročka, ktorú vytvoria obe verejnoprávne inštitúcie a budú ju aj financovať. Táto obchodná spoločnosť nebude môcť podnikať. Zisky z poplatkov a pokút by sa mali po pripomienkach STV a SRo rozdeľovať v pomere 70 k 30 percentám v prospech televízie. Pôvodne to malo byť 65 % pre STV a zvyšných 35 % pre rozhlas. Poplatky sa nezvýšia, zostanú na terajších 140 korunách. Platiť bude každý odberateľ elektriny. Dôchodcovia a ľudia v hmotnej núdzi budú platiť polovicu, ťažko zdravotne postihnutí, diplomati, škôlky, školy, väzenia, ambulancie, nemocnice a zariadenia sociálnych služieb nebudú platiť nič. Platiť by sa malo štvrťročne, ale aj vopred za polrok alebo rok. Zákon určuje poplatky pre firmy podľa počtu zamestnancov. Ak poplatník, ktorý dlhuje, na výzvu do dvoch mesiacov nezaplatí, dostane pokutu dvetisíc korún. Pokutu mu môže vzhľadom na jeho majetkové pomery alebo iné ťažkosti spojené s jej vymáhaním odpustiť generálny riaditeľ STV a generálny riaditeľ SRo. Ak návrh parlament schváli, mal by platiť od 1. marca 2008.

Kto si vyberá ?

Kto si vyberá ?
Štyri dni pred začiatkom nastávajúceho ročníka dvoch najvyšších slovenských futbalových súťaží - Corgoň ligy a I. ligy 2007/2008 sa uskutočnilo v utorok rokovanie ligovej komisie SFZ, ktorej členmi sú najmä zástupcovia klubov. Po korupčných udalostiach s Vladimírom Wänkem a nedávnom odchode Dušana Huňadyho (stal sa športovým riaditeľom Artmedie Petržalka) sa novým "najvyšším" mužom v rámci ligovej komisie Slovenského futbalového zväzu (LK SFZ) stal Milan Vojtek. "Ligová komisia SFZ pracuje momentálne bez predsedu, ja som prijal funkciu tajomníka a tú aj vykonávam," uviedol Milan Vojtek, ktorý informoval o záveroch zo zasadnutia: "Preberali sme bežné záležitosti, súvisiace so štartom najvyššej slovenskej futbalovej súťaže. So zástupcami Šport Progressu sme sa venovali televíznym prenosom z Corgoň ligy, ktoré odvysiela STV. Dnes sme schválili program priamych prenosov z prvých piatich kôl jesennej časti. V 1. kole televízni diváci uvidia duel Ružomberok - Trnava, v 2. kole súboj majstrovskej Žiliny s Artmediou Petržalka, v 3. kole môžu sledovať stretnutie Nitra - Trnava, vo 4. kole Artmedia - Slovan a v 5. kole Banská Bystrica - Dubnica. Na jeseň pribudnú aj ďalšie televízne prenosy z Corgoň ligy, ktoré budeme schvaľovať na zasadnutiach ligovej komisie SFZ."

RADA STV

RADA STV

11. júla 2007 o 10.00 hod. v zasadačke na VIII. posch. BTP, Mlynská dolina, Bratislava

Návrh programu:

1.Otvorenie zasadnutia – voľba overovateľa zápisu, schválenie programu rokovania ;2.Kontrola plnenia uznesení Rady STV ;3.Informácia o činnosti DK STV ,a) Plnenie uznesnia č. 60/2007 „Analýza zmlúv so spoločnosťou MAYA“ (bude prerokovaná v súlade s čl. 8. ods. 2 rokovacieho poriadku Rady STV). ;4.Správa o činnosti Rady STV a DK STV za 1. polrok 2007.;5.Rámcová správa o činnosti STV, o. i.: a) Informácie o personálnych zmenách manažmentu STV; b) Informácie o zmluvách nad 200 000 Sk; (budú prerokované v súlade s čl. 8. ods 2 rokovacieho poriadku Rady STV) ;c) Informácie o verejných obstarávaniach; d) Rôzne. 6.Návrh na zmeny Štatútu STV (materiál predložený GR STV). ; 7.Hodnotenie činnosti GR STV. ;8.Hodnotenie činnosti Sekretariátu Rady STV ;9.Sťažnosti, podnety a iná korešpondencia ;10. Rôzne

MK SR SA ODVOLÁ

MK SR SA ODVOLÁ
Ministerstvo kultúry SR sa odvolá voči pokute od Protimonopolného úradu a počká na definitívne rozhodnutie. Uvádza sa to v stanovisku MK SR k 900-tisícovej pokute, ktorú rezortu uložil PMÚ SR za skreslenie hospodárskej súťaže. Ministerstvo ju malo porušiť tým, že umožnilo používanie verejných zdrojov aj na činnosti TASR, ktoré poskytuje konkurencia. Ako ďalej agentúru SITA informoval hovorca MK SR Jozef Bednár, rezort pripravuje nový zákon o Tlačovej agentúre Slovenskej republiky - Slovakia (TASR). Ten by mal v súčasnosti štátnu tlačovú agentúru pretransformovať na verejnoprávnu inštitúciu, a tým vyriešiť otázky týkajúce sa jej postavenia a financovania. "Zákon predložíme do legislatívneho procesu do konca tohto roka," dodal Bednár. Podľa tlačovej správy PMÚ, ministerstvo opakovane porušilo ustanovenie zákona o ochrane hospodárskej súťaže, ktoré hovorí, že "ani orgány štátnej správy a samosprávy nesmú zjavnou podporou zvýhodňovať určitých podnikateľov alebo iným spôsobom obmedzovať hospodársku súťaž." MK SR tento rok skreslilo hospodársku súťaž tým, že pri poskytovaní finančných prostriedkov zo štátneho rozpočtu pre TASR umožnilo používanie verejných zdrojov aj na činnosti TASR, ktoré sú poskytované v konkurenčnom prostredí. "Týmto ministerstvo znevýhodnilo konkurenčné subjekty, najmä spoločnosť SITA, ktorá vykonáva porovnateľné aktivity bez takéhoto príspevku," uvádza sa v tlačovej správe PMÚ. Rozhodnutie úradu nie je právoplatné a MK SR sa voči nemu môže odvolať do 15 dní od jeho doručenia. Ide o tretiu pokutu pre ministerstvo kultúry za neodôvodnený zásah do konkurenčných podmienok na trhu obrazového a zvukového spravodajstva od roku 2005.

POKUTA PRE MK SR

POKUTA PRE MK SR
Odbor zneužívania dominantného postavenia Protimonopolného úradu SR uložil Ministerstvu kultúry SR pokutu 900 tisíc korún za porušenie pravidiel hospodárskej súťaže. Ministerstvo podľa PMÚ opakovane porušilo ustanovenie zákona o ochrane hospodárskej súťaže, ktoré hovorí, že "ani orgány štátnej správy a samosprávy nesmú zjavnou podporou zvýhodňovať určitých podnikateľov alebo iným spôsobom obmedzovať hospodársku súťaž." Toto rozhodnutie nie je právoplatné a MK SR sa voči nemu môže odvolať do 15 dní od jeho doručenia. Podľa PMÚ, ministerstvo kultúry tento rok skreslilo hospodársku súťaž tým, že pri poskytovaní finančných prostriedkov zo štátneho rozpočtu pre Tlačovú agentúru Slovenskej republiky - Slovakia (TASR) umožnilo používanie verejných zdrojov aj na činnosti TASR, ktoré sú poskytované v konkurenčnom prostredí. "Týmto ministerstvo znevýhodnilo konkurenčné subjekty, najmä spoločnosť SITA, ktorá vykonáva porovnateľné aktivity bez takéhoto príspevku," uvádza sa v tlačovej správe PMÚ SR. Ide o tretiu pokutu pre ministerstvo za neodôvodnený zásah do konkurenčných podmienok na trhu obrazového a zvukového spravodajstva. Za rovnakú praktiku úrad uložil MK SR pokutu 200 tisíc korún v roku 2005, ktorú v marci 2006 potvrdila Rada PMÚ. Druhú pokutu vo výške 300 tisíc korún udelil úrad MK SR v roku 2006 a rada úradu ju potvrdila rozhodnutím platným od marca 2007. Podľa úradu "financovaním z verejných zdrojov aj takých aktivít, ktoré sa na trhu komerčne poskytujú a kde na rovnakom trhu pôsobia a rovnaké aktivity vykonávajú aj iní podnikatelia, dochádza k skresľovaniu súťaže zo strany ministerstva. Preto je potrebné hľadať také spôsoby financovania, ktoré nebudú mať negatívny dopad na konkurenčné podmienky". Proti rozhodnutiu Rady PMÚ z marca a 300-tisícovej pokute podalo MK SR žalobu na Krajský súd v Bratislave. Ministerstvo podalo žalobu proti rozhodnutiu rady v rovnakej veci aj v roku 2006 a čaká na rozhodnutie súdu.

TOP OF THE POPS

TOP OF THE POPS
1. Televízne noviny-Markíza-Štvrtok ;2.Televízne noviny-Markíza-Streda ; 3.Televízne noviny-Markíza-Piatok ; 4.Televízne noviny-Markíza-Pondelok ; 5.Televízne noviny- Markíza-Nedeľa ; 6.Televízne noviny-Markíza-Utorok ; 7.Televízne noviny-Markíza-Sobota ; 8.Hit storočia-Jednotka- Piatok ; 9.Nové hlasy pre hity-Jednotka-Piatok ;10. Ste chytrejší ako piatak?-Markíza-Nedeľa ;11.Hit storočia - Rozhodnutie-Jednotka -Piatok ;12.Susedia II.-Markíza-Pondelok ;13.Slnko, seno, erotika-Markíza-Nedeľa ; 14.Inga Lindströmová: Po stopách lásky-Markíza-Streda ; 15.Susedia II.-Markíza-Pondelok ;16.Počasie-Markíza-Štvrtok; 17.Športové noviny-Markíza-Nedeľa ;18.Reflex-Markíza-Streda ;19.Reflex-Markíza-Piatok ;20.Reflex-Markíza-Štvrtok

9. 7. 2007

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Afganská tajná polícia prepustila v nedeľu na kauciu novinára, ktorý vo svojich článkoch kritizoval vládu, a zadržiavali ho štyri dni bez vznesenia obvinenia. Druhý mediálny pracovník však naďalej zostáva vo väzení. Rozhlasového reportéra a hlavného redaktora politického internetového blogu Kamrana Mira Hazara prepustili, ale jeho prípad nebol uzavretý. Uviedol pre agentúru AFP hovorca spravodajskej agentúry Sajíd Ansari. Národný direktoriát bezpečnosti neuviedol, prečo 4. júla Hazara zadržali. Martin Gerner z americkej mediálnej skupiny Internews informoval, že Hazar je zdravotne v poriadku, avšak "stále nevieme oficiálny dôvod jeho zatknutia." Nemenovaný pracovník spravodajstva pre AFP povedal, že Hazara zatkli za jeho články zverejnené na stránke www.kabulpress.org, v ktorých obviňuje oficiálnych afganských predstaviteľov zo špionáže. Podľa zdroja jeho prípad súvisí s podozreniami zo špionáže pre Pakistan.
Nemeckí lekári varujú pred škodlivými dôsledkami nadmerného sledovania televízie na deti a vyzvali rodičov, aby si všímali alarmujúce signály preťaženia televíznou obrazovkou u svojich ratolestí. Obhrýzanie nechtov, časté zatváranie očí a zapchávanie uší, nervózne hranie sa s vlasmi, ukrývanie sa za stoličkami, či očervenenie líc a uší počas sledovania televízie. To sú podľa asociácie nemeckých pediatrov neklamné prejavy neprimeraného zaťaženia detskej psychiky. Rodičia by mali preto dôsledne kontrolovať množstvo a druh televíznych programov, na ktoré sa ich deti pozerajú. Deti mladšie ako tri roky by nemali pozerať televíziu vôbec, pretože nedokážu dostatočne spracovať prijímané vizuálne informácie. "Dieťa by sa malo v podstate pozerať iba na to, čomu rozumie a čo vie pochopiť," vysvetlil Thomas Fendel z nemeckej pediatrickej asociácie. Maximálne 30 minút denne by mali pred televíziou stráviť deti vo veku od troch do piatich rokov. Pre šesť až desaťročných by mala postačiť hodina, pre deväť až 13-ročných 90 minút za deň. Limit pre deti staršie ako 13 rokov nemá byť dlhší ako dve hodiny. Podľa nemeckých pediatrov by sa rodičia nemali báť používať hoci aj stopky a odpočítavače času.
Šéf poľskej katolíckej rozhlasovej stanice Radio Maryja kritizoval prezidenta Lecha Kaczyńského za to, že sa podriadil požiadavkám Židov na vyplatenie kompenzácií za stratu majetku počas holokaustu. V pondelok o tom informoval týždenník Wprost, ktorý získal nahrávku z uzavretého rokovania, na ktorom otec Tadeusz Rydzyk nahnevane hovoril o svojom stretnutí s Kaczyńským. "Viete, čo to znamená: Poľsko dá Židom 65 miliárd dolárov. Môžu k vám prísť a povedať - dajte mi kabát, vyzlečte si nohavice, dajte mi vaše topánky," povedal údajne Rydzyk. Zakladateľ a majiteľ kontroverznej rozhlasovej stanice v pondelok nepoprel, že podobné výroky vyslovil, no časopis Wprost zároveň obvinil z provokácie. Prezident Kaczyński sa k tejto veci zatiaľ nevyjadril, no jeho poradca Maciej Lopinski povedal, že "ak je tá nahrávka pravá, je to škandál". Poľská vláda chce tento rok vyriešiť záležitosť kompenzácií pre osoby, ktorých majetok bol znárodnený, vrátane obetí holokaustu. Poľsku sa od pádu komunizmu v roku 1989 nepodarilo vytvoriť presné pravidlá na vyriešenie tejto záležitosti. Zabavený majetok dnes podľa odhadov predstavuje hodnotu asi 25 miliárd dolárov, z čoho asi 17 percent požadujú osoby židovského pôvodu. Radio Maryja si založilo svoje vysielanie na katolíckom fundamentalizme, nacionalizme, neliberálnych ideológiách a protižidovskom obsahu. Rozhlasová stanica má asi tri milióny stálych poslucháčov. Do Rydzykovej mediálnej ríše patrí aj televízna stanica Trwam a denník Nasz Dziennik. V nedeľu Radio Maryja usporiadalo omšu pri príležitosti 15. výročia svojho založenia, na ktorej sa zúčastnilo 150 tisíc veriacich vrátane premiéra a prezidentovho brata Jaroslawa Kaczyńského a ďalších vysokých vládnych predstaviteľov. Japonsko odštartovalo v pondelok propagandistické rozhlasové vysielanie určené pre unesených Japoncov žijúcich v komunistickej Severnej Kórei. Hodinový program vysielaný na krátkych vlnách, 30 minút v Japonsku a 30 minút v Severnej Kórei, sa bude týždenne aktualizovať a počas týždňa denne reprízovať, povedal vo vyhlásení úrad vlády. Vládne vysielanie zintenzívňuje tlak Tokia na Pchjongjang v otázke unesených Japoncov. Severná Kórea uniesla viacerých japonských obyvateľov, aby cvičili komunistických agentov japonskému jazyku a zvykom. KĽDR sa zaviazala prepustiť 13 Japoncov. V roku 2002 vydala Japonsku piatich unesených s tvrdením, že zvyšných 8 zomrelo. Japonská vláda verí, že zostávajúcich osem osôb je stále nažive a podozrieva Severnú Kóreu z ďalších únosov. Spor zmaril pokusy o nadviazanie diplomatických vzťahov medzi oboma susediacimi národmi. Vysielanie má pomocou hudby, príbuzných, správami o medzinárodných udalostiach a vzťahoch medzi Japonskom a Severnou Kóreou rozveseľovať zvyšných unesených, ktorí prežili. Vláda nezverejnila vysielací čas novej stanice pre obavy, že Severná Kórea by mohla vysielanie rušiť.

DOPLNILI !

DOPLNILI !
Okresný súd Bratislava I vrátil podľa Alexandry Koreňovej z oddelenia pre styk s verejnosťou Slovenského rozhlasu (SRo) uplynulý týždeň na spresnenie návrh na predbežné opatrenie, ktorým chce SRo dosiahnuť zastavenie vymáhania poplatkov z omeškania spoločnosťou Lawyer Partners. "Slovenský rozhlas prostredníctvom svojho právneho zástupcu okamžite predmetný návrh doplnil a doručil Okresnému súdu Bratislava I," doplnila Koreňová. SRo podal 12. októbra minulého roka žalobu o určenie absolútnej neplatnosti Rámcovej zmluvy medzi SRo a BSP Lawyer Partners. Jej účelom malo byť zefektívnenie výberu a vymáhania koncesionárskych poplatkov, ktoré je oprávnený vyberať SRo. Rozhlas tiež 21. júna 2007 podal v tejto súvislosti trestné oznámenie na svoju bývalú štatutárnu zástupkyňu Hildu G., ktorá bola zodpovedná za prípravu, podpis a realizáciu zmluvy medzi SRo a LP.

Dopracovať !!!

Dopracovať !!!
Slovenskému rozhlasu sa zatiaľ nepodarilo dosiahnuť, aby súd zakázal spoločnosti Lawyer Partners vymáhať dlhy z koncesionárskych poplatkov. Návrh na vydanie predbežného opatrenia, ktoré koncom júna podal rozhlas, mu totiž súd vrátil na prepracovanie. Potvrdil to hovorca súdu Pavol Adamčiak. Vymáhanie vysokých sankcií od koncesionárov za omeškanie však zamedzí novela, ktorú dnes podpísal prezident Ivan Gašparovič. "Okresný súd Bratislava 1 vyzval uznesením navrhovateľa predbežného opatrenia, Slovenský rozhlas, aby odstránil vady návrhu na vydanie predbežného opatrenia," povedal Adamčiak. Rozhlasu zároveň určil desaťdennú lehotu na dopracovanie návrhu. Verejnoprávny rozhlas podal návrh, aby už spoločnosť LP nemohla vymáhať od koncesionárov nezaplatené poplatky, lebo zmluvu so spoločnosťou považuje za neplatnú. Pôvodne mal súd o predbežnom opatrení rozhodnúť do konca júla. Teraz sa však lehota predĺži. Samotné pojednávanie o platnosti zmluvy bude v októbri. Spoločnosť, ktorá v minulosti vystupovala pod názvom BSP Lawyer Partners, vymáha poplatky pre rozhlas od roku 2005. V posledných týždňoch však od ľudí začala žiadať aj vysoké poplatky z omeškania. Tie v hodnote 5.000 a 15.000 mesačne určoval zákon, ktorý platil do 20. februára 2006. Poslanci parlamentu preto minulý týždeň na všetkých dlžníkov rozšírili platnosť vlaňajšieho generálneho pardonu, ktorý časti koncesionárov odpustil vysoké sankcie. Po podpísaní prezidentom by novela zákona mala vstúpiť do platnosti do niekoľkých dní.

Reklamná pauza, teraz sa môžete ísť....

Reklamná pauza, teraz sa môžete ísť....

Rozhlas reaguje

Rozhlas reaguje
Slovenský rozhlas zabezpečil vysielanie počas cyrilometodských osláv v dostatočnej miere. "Nesúhlasím s hodnotením, ktoré zverejnili naši najvyšší ústavní činitelia. Tejto historickej udalosti sme sa počas dvoch dní, 4. a 5. júla, výrazne venovali na piatich vysielacích okruhoch," povedal programový riaditeľ Slovenského rozhlasu, Ľuboš Machaj. Podľa programového riaditeľa boli do vysielania Slovenského rozhlasu zaradené spravodajské informácie a viaceré publicistické príspevky, ktoré sa viazali k sviatku sv. Cyrila a Metoda na Slovensku už počas 4. júla. V tento deň vo večerných hodinách Rádio Slovensko odvysielalo aj 90-minútový priamy prenos z koncertu "Dni ľudí dobrej vôle" z Nitry. "Deň osláv sme počas celého dňa monitorovali na hlavnom vysielacom okruhu Rádio Slovensko, bohatým spravodajským servisom, rozhovormi, reportážami, umeleckými reláciami, ale aj priamym prenosom slávnostnej omše k sviatku sv. Cyrila a Metoda z Nitry," vysvetľuje Machaj. Podľa programového riaditeľa rozhlas zabezpečil žánrovo bohaté sviatočné vysielanie aj na Rádiu Regina. Okrem Rádia Slovensko a Rádia Regina, sa sviatku venoval aj umelecký okruh - Rádio Devín, ktoré vysielalo hudobno - slovné a umelecké pásma na danú tému. Z problematiky nebolo vynechané ani Rádio Patria, či RSI, ktoré vysielalo vo všetkých jazykových mutáciách spravodajstvo o jednotlivých podujatiach k sviatku. "Tejto historickej udalosti sme na okruhoch Slovenského rozhlasu venovali spolu viac než tridsať hodín vysielacieho času. Neviem kvalifikovane zhodnotiť program ostatných médií, ale som presvedčený, že Slovenský rozhlas poskytol koncesionárom informačne bohatý a umelecky hodnotný pohľad na priebeh celého sviatku," uzatvoril Ľuboš Machaj.

Na Cyrila a Metode mnohý hospodár sa smeje

Na Cyrila a Metode mnohý hospodár sa smeje
Slušný rekord Jednotky
Markíza – 33, 5 %
Jednotka - 20, 0 %
Dvojka - 4, 1 %
TV JOJ – 15,1 %
TA 3 - 1,5 %
Zdroj: PMT/TNS SK

My, fínski luteráni, chceme patriť do Katolíckej cirkvi.“

„My, fínski luteráni,
chceme patriť do Katolíckej cirkvi.“
Slávnostnou odpustovou svätou omšou, ktorú pred bazilikou Navštívenia Panny Márie celebroval kardinál Jozef Tomko, vyvrcholila Levočská púť na Mariánskej hore v Levoči. Kardinál Jozef Tomko vo svojej kázni zdôraznil najmä úlohu a význam tradičnej rodiny. V kázni upozornil aj na úlohu médií, hlavne verejnoprávnych, ktoré by mali byť viac otvorené aj pre katolícky svet.

8. 7. 2007

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Popová hviezda Britney Spears sa ospravedlnila za útok na fotografa, ktorého napadla dáždnikom. K incidentu prišlo na začiatku roka. Fotografie 25-ročnej Spears, oháňajúcej sa s dáždnikom v ruke, sa objavili vo viacerých novinách. "Ospravedlňujem sa paparazzimu za útok, ku ktorému prišlo pred štyrmi mesiacmi," uvádza sa na speváčkinej internetovej stránke. Dodala, že sa nechala trochu uniesť pri príprave na filmovú rolu, ktorú však nakoniec nedostala. V novembri Spears podala žiadosť o rozvod. S Kevinom Federlinom majú spolu dve malé deti. Vo februári sa prihlásila na protialkoholické liečenie v Malibu. Britney Spears je jedna z najúspešnejších popových speváčiek, len v USA predala viac než 31 miliónov albumov. V máji sa objavila po prvýraz od svojej liečby na pódiu, pod pseudonymom The M&M. Fanúšikovia televízneho seriálu Sex v meste spoločnosti HBO sa konečne môžu tešiť na odpovede, ktoré zostali po skončení ich obľúbeného seriálu nezodpovedané. Zostanú Carrie a pán Božský spolu? Adoptovala si Charlotte dieťa z Číny? Ako sa Mirande páči rodičovstvo? Zažíva Samantha stále zaujímavé príhody? Tieto otázky bezpochyby zamestnávala mysle množstva fanúšikov seriálu Sex v meste odvtedy, čo sa dlhoročný seriál v roku 2004 definitívne skončil. Spoločnosť New Line Cinema je už iba krok od podpísania zmluvy na financovanie a distribúciu filmu v spolupráci so spoločnosťou HBO. Ako uviedol filmový denník Daily Variety, zástupca spoločnosti New Line John Smith potvrdil tieto informácie, no odmietol zverejniť akékoľvek detaily pripravovanej zmluvy. Hlavná štvorica predstaviteliek Sarah Jessica Parker (Carrie), Kim Cattrall (Samantha), Kristin Davis (Charlotte) a Cynthia Nixon (Miranda) si zopakuje svoje úlohy zo seriálu, ktorý mapoval ich štýlový život na newyorskom Manhattane. Výkonný producent seriálu Michael Patrick King bude film režírovať. O filmovej verzii obľúbeného seriálu sa špekulovalo od chvíle, keď sa skončil. Podľa informácií zdržovali jeho prípravu požiadavky Kim Cattrall, ktorá požadovala vyšší honorár a viac kreatívnej kontroly. Stále viac ľudí sťahuje do svojich mobilných telefónov video. Najväčší záujem o túto službu majú užívatelia v Ázii (57 %) a Európe (31 %). Oproti minulému roku môžu tento rok mobilní operátori očakávať nárast zisku o viac než 300 % (celkom asi 200 miliónov USD). Také sú aspoň závery štúdie, ktorú spracovala spoločnosť Infonetics Research. Štúdia ďalej predpokladá, že v roku 2010 bude túto službu využívať už bezmála 50 miliónov ľudí. Ešte optimistickejšiu víziu predstavila vo svojej správe spoločnosť Screen Digest, ktorá predpovedá dokonca 146 miliónov záujemcov v roku 2011. Veľkú zásluhu na tomto predpokladanom záujme budú mať predovšetkým masívne marketingové kampane mobilných operátorov, ktorých zisky z klasického telefonovania a posielania sms správ v poslednej dobe stagnujú, a preto sa snažia ponúkať a propagovať stále nové a nové služby.
Britskí producenti populárnej televíznej talk show Richard and Judy dnes dostali rekordnú pokutu vo výške 150.000 libier (7,5 milióna Sk), pretože vyzývali divákov, aby volali do súťaže, aj keď boli potenciálni víťazi už zvolení. Úrad pre dozor nad telefónnymi službami Ictis navyše prikázal producentom televíznej stanice Channel 4 vrátiť poškodeným súťažiacim ich peniaze. Do telefónneho kvízu sa zapojilo približne päť miliónov divákov. Cena hovoru bola jedna libra (49 Sk), no 47 percent telefonátov sa uskutočnilo, až keď bol zostavený zoznam výhercov. Predstavitelia 4. kanálu britskej televízie boli šokovaní, keď zistili, že manažment producentskej firmy Eckoh UK, ktorá mala súťaž na starosti, vedel o jej netransparentnosti už šesť mesiacov pred medializáciou, nepodnikol však žiadne kroky k náprave.
Maďarskí kriminalisti už nehľadajú útočníka na novinárku Irén Kármánovú v kruhoch olejárskej mafie, ale v kruhu jej vlastnej rodiny. Pred rokmi totiž došlo u nich doma ku konfliktu, ktorý sa skončil fyzickou inzultáciou. Informujú o tom dnes viaceré maďarské médiá. Šéf kriminalistického oddelenia Národného úradu vyšetrovania (NNI) Zoltán Czizner v pondelok oznámil, že nie je pravda, že prípad útoku sa stal tam, tak, a vtedy, ako to Kármánová vyšetrovateľom povedala. Bulvárny denník Blikk dnes napísal, že stále je otázne, kto môže byť tajuplným útočníkom a kvôli čomu zbil reportérku. Okruh možných páchateľov sa teraz však rozšíril - okrem toho, že sa zaoberala investigatívnou činnosťou, dôvodom bitky mohla byť zle skončená hádka, alebo môže ísť aj o reklamný ťah. NNI sa domnieva, že išlo o vopred zinscenovanú akciu novinárky. Kármánová je ochotná podriadiť sa skúške na detektore lži, potvrdil jej obhajca vo štvrtok maďarskej tlačovej agentúre MTI. Zviazanú a zbitú novinárku našiel rybár na dunajskom nábreží. Žena, ktorá sa roky zaoberala odhaľovaním miliardových podvodov s vykurovacími olejmi a prepojením politikov na zločinecké kruhy po zmene režimu, polícii tvrdila, že ju neznáme osoby prepadli, zobrali do auta, zviazali a vyhodili ju na dunajskom nábreží.
Britský novinár Alan Johnston použil svoj piatkový príspevok napísaný pre internetovú stránku BBC na vyjadrenie vďaky tým, ktorí mu pomohli prekonať jeho "duševný boj". Išlo o jeho prvý príspevok od stredajšieho prepustenia na slobodu. "Nejaký čas počas tých dvoch dní od prepustenia som strávil oddychom a iba teraz som zapol svoj počítač," pre BBC online to napísal jej korešpondent Alan Johnston, ktorý sa na slobodu zo zajatia dostal len v stredu. "Toto sú prvé slová, ktoré som napísal od zajatia pred štyrmi mesiacmi a chcel som ich venovať mnohým tisíckam ľudí, ktorí sa podpísali pod online petíciu za moje prepustenie." Johnstona, jediného západného reportéra, ktorý žil v čase únosu v Gaze, prepustili v stredu ráno po tom, čo ho 114 dní držala v zajatí extrémistická organizácia Armáda islamu. Na prepustení 45-ročného britského novinára sa podieľalo militantné hnutie Hamás, ktoré minulý mesiac násilne prebralo kontrolu nad Pásmom Gazy. Johnston opäť povedal, ako mu pomáhalo, že mohol v zajatí počúvať rádio, konkrétne BBC, ktoré prinášalo správy o kampani za jeho prepustenie. Na margo odkazov, ktoré sa k nemu prostredníctvom éteru dostávali, povedal: "Neviem vám ani povedať, aké dojemné bolo, keď mi ľudia, ktorí ma nepoznali, a z krajín a miest, ktoré som nikdy nenavštívil, priali len to najlepšie a povzbudzovali ma, aby som vydržal," napísal novinár. "Veľmi pekne vám ďakujem," napísal na záver Johnston.
Alan Johnston, novinár britskej BBC, ktorého v stredu prepustili militanti po 114 dňoch v zajatí v Gaze, sa v sobotu vrátil domov a opäť sa stretol s členmi svojej rodiny. Novinár sa po prílete na londýnske letisko Heathrow vydal do domu svojich rodičov v západnom Škótsku, kam dorazil v sobotu podvečer. So širokým úsmevom na tvári zapózoval fotografom spolu s rodičmi, sestrou a jej manželom. Všetci piati sa držali okolo ramien, mama a sestra ho stále bozkávali. "Je naozaj ťažké uveriť, že ešte pred štyrmi dňami som bol v cele v Gaze a teraz som s mojou rodinou tu, na tomto nádhernom, pokojnom mieste," povedal Johnston. "Návrat domov nikdy nechutil tak úžasne ako práve dnes." Johnston novinárom v západnom Škótsku povedal, že si uvedomil, ako jeho únos rodičia zvládali, keď mu v zajatí dovolili pozerať televíziu a on ich videl na tlačovej konferencii. Johnston ocenil ich pokoj a dôstojnosť a povedal, že je na nich "veľmi hrdý". Opäť sa poďakoval všetkým, ktorý sa usilovali o jeho prepustenie na slobodu. Johnstona, jediného západného reportéra, ktorý žil v čase únosu v Gaze, prepustili v stredu ráno po tom, čo ho takmer štyri mesiace držala v zajatí extrémistická organizácia Armáda islamu. Na prepustení 45-ročného britského novinára sa podieľalo militantné hnutie Hamás, ktoré minulý mesiac násilne prebralo kontrolu nad Pásmom Gazy.
Nemecký denník Berliner Zeitung v sobotu oznámil svojim čitateľom, že sa nebude venovať tohtoročnej edícii najprestížnejších cyklistických pretekov sveta Tour de France. Namiesto toho sa noviny zamerajú na závažné športové témy ako doping či organizovaný zločin. "Tento rok neprinesieme žiadne reportáže z etáp, nijaké fotografie, žiadne profily jednotlivých etáp ani tradície Tour de France, ktoré sa vzďaľujú od skutočných problémov," vysvetlil čitateľom Berliner Zeitung a doplnil: "Tento rok sa zameriame na najvážnejšie problémy tohto športu: doping a organizovaný zločin." Nemecký denník svoj článok s titulkom "Otázka princípov" zakončil vetou: "Aj keď v poslednom čase prišlo k istému pokroku smerom k lepšiemu, stále sa klame, podvádza, zamlčiava a skrýva pravda."Tour de France odštartovala v sobotu úvodným takmer 8-kilometrovým prológom v uliciach Londýna.
Francúzsky športový denník L´Equipe prelomil dlhoročnú jazykovú bariéru a v sobotu pri príležitosti štartu najprestížnejších cyklistických etapových pretekov na svete Tour de France v Londýne vyšiel vo dvoch vydaniach s rozličnými jazykovými verziami titulných strán. Anglickú alternatívu prednej strany zdobili napr. titulky "Wonderful Marion" a "Fabulous Richard" na vyjadrenie obdivu francúzskym tenistom Bartoliovej a Gasquetovi, za ich výborné výkony vo Wimbledone. Hlavná správa sa samozrejme týkala úvodného sobotňajšieho prológu 94. ročníka Tour de France, ktorý štartuje v blízkosti námestia Trafalgar Square. V tomto prípade bol titulok v oboch verziách jednotný - "God Save le Tour!" V redakčnom úvodníku stálo, že dvojjazyčným vydaním novín chceli žurnalisti vyjadriť hneď trojitú poctu - vzdať hold športu ako takému, následne vyjadriť uznanie Londýnu a tiež demonštrovať rešpekt voči TdF, ktorej povesť v poslednom roku rapídne utrpela dopingovými aférami.
Poľská kontroverzná katolícka rozhlasová stanica Radio Maryja zorganizovala nedeľnú omšu, na ktorú prišlo vyše 100 000 pútnikov vrátane premiéra Jaroslawa Kaczynského. Omša sa konala v južnom meste Čenstochová so známym kláštorom Jasná Hora a obrazom Čiernej Madony, ktorý navštevujú pútnici z celého sveta. Okrem premiéra na omšu prišiel aj krajne pravicový vicepremiér Roman Giertych a líder populistickej strany Sebaobrana Andrzej Lepper. Stanica Radio Maryja má vyše tri milióny pravidelných poslucháčov, vlastní tiež denník Nasz Dziennik a televíznu stanicu Trwam. Rozhlasovú stanicu, ktorá si pripomína 15 rokov od svojho založenia, pravidelne kritizujú za to, že sa mieša do politiky a šíri antisemitské výroky. Bohaté a vplyvné médium má prospech z dobrých vzťahov s vládnou konzervatívnou stranou Právo a spravodlivosť.