DALITO!

19. 5. 2007

Reklamná pauza, teraz sa môžete ísť....

Reklamná pauza, teraz sa môžete ísť....

SuperStar SK vs. Svet Again

SuperStar SK vs. Svet Again
IFPI SR Hitparáda - RADIO TOP 100 -Týždeň - 2007/19
1. FURTADO NELLY-SAY IT RIGHT 2. TINA-BLÍZKO TEBA 3. PREDNÁ ZDENKA-KEĎ TO NEJDE 4. LANGEROVÁ ANETA-MALÁ MOŘSKÁ VÍLA 5. FERGIE & LUDACRIS-GLAMOROUS 6. MIKA-GRACE KELLY 7. TIMBERLAKE JUSTIN-WHAT GOES AROUND 8. LAVIGNE AVRIL-GIRLFRIEND 9. SUNRISE AVENUE-FAIRYTAILE GONE BAD 10. KOMAJOTA-RÁNO V NOVINÁCH 14. CMORIK PETER-ME AND YOU 16. I.M.T. SMILE-NIEKTO AKO KRÁĽ 19. GRIGOROV ROBO-POVEDZME 22. PARA-ABSTINENT 24. HABERA PAVOL-AKO LÁVA 30. MISHA-ČIARKY 33. KIRSCHNER JANA-SHINE 35. METROPOLIS & KULY-MLYNY 39. STEREO-VRAH
41. TINA-VIEM ŽE POVIEŠ ÁNO 42. GLADIATOR-33 ROKOV 43. KRISTÍNA ft. OPAK-SOM TVOJA 44. PEHA-RENESANCIA 51. EARS-NAOZAJSTNÉ 52. VETROPLACH-SMEJ SA! 54. DESMOD-ZHORÍ VŠETKO ČO MÁM 59. LE MONDE-VZDUCHOLOĎ 67. ZACHARY-POVEDZ MI ŽE SPÍM 81. BIČ IVO-SNÁĎ 82. BYSTRÍK-MAMA 84. CMORIK PETER-MÁM POCIT 85. DESMOD-NIEKTO TI TO POVIE SKOR NEŽ JA 87. HEX-NIKDY NEBOLO LEPŠIE 91. SMATANOVÁ ZUZANA-NEKRÁČAJ PREDO MNOU 93. KOŠČOVÁ KATKA-DNES 97. HEX-CYKLÓN 99. ŽBIRKA MIRO-KRÁĽOVNÁ RANNEJ KRÁSY

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Televízne spoločnosti ABC a Univision spojili svoje sily, aby vytvorili španielsku verziu populárneho televízneho seriálu Zúfalé manželky. Šou o životoch žien bývajúcich na fiktívnej ulici Wisteria Lane bude debutovať v španielskej televízii pod názvom Amas de Casa Desesperadas. Napriek tomu, že v americkej verzii hrá jednu z hlavných úloh latino herečka Eva Longoria, kto bude hrať v tej španielskej zatiaľ nie je podľa internetovej stránky Contactmusic.com jasné.

Thaksin Sinawatra

Thajská vláda podporovaná armádou začala v piatok akcie namierené proti rozhlasovým staniciam, z ktorých tri zakázala po odvysielaní vyjadrení zvrhnutého premiéra Thaksina Šinawatru. "Odbor vzťahov s verejnosťou preveruje obsah vysielania každej miestnej rozhlasovej stanice, či nedošlo k porušeniu (pravidiel) národnej bezpečnosti," uviedol pre agentúru AFP zástupca generálneho riaditeľa odboru Phačern Champhoe. Bezpečnostné kontroly približne 3000 rozhlasových staníc v Thajsku oznámili oficiálne miesta deň po uzavretí troch staníc v hlavnom meste Bangkok, ktoré odvysielali telefonáty Thaksina v súčasnosti žijúceho v Londýne. Bývalý premiér je v dobrovoľnom exile od zvrhnutia jeho vlády armádou v septembri minulého roka. Thaksin sa po prevrate vyjadroval pre medzinárodné médiá, pre miestne médiá sa tento týždeň vyjadril po prvý raz od prevratu. Vláda, ktorá po prevrate zaviedla cenzúru médií, okamžite podnikla kroky proti trom rozhlasovým staniciam - Rádio Dôverníčka, Sobotňajší hlas proti diktatúre a Rádio pre taxi službu. Thajské úrady v piatok zažalovali Rádio Dôverníčka a Rádio pre taxi službu, ktoré obvinili z nezákonného vzniku. V prípade uznania viny predstaviteľom rozhlasových operátorov hrozí päťročné väzenie a pokuta 500 tisíc bahtov (14 tisíc dolárov), uviedol Borworn Taecha-In, riaditeľ komisie Úradu pre celoštátne vysielanie. Úrady nepodali trestné oznámenie na stanicu Sobotňajší hlas proti diktatúre, ktorá je dostupná len na internete, ale zablokovali jej server. Thaksin v odvysielaných vystúpeniach vyzval na predčasné voľby a vyjadril obavy o vidiecku chudobu. Bývalý premiér si získal vysokú podporu medzi farmármi a obyvateľmi s nízkymi príjmami svojou populistickou politikou finančných injekcií do vidieckej ekonomiky. Farmári tvoria asi 60 percent 65-miliónovej thajskej populácie. Miestne stanice, vysielajúce hudbu, lokálne správy a telefonáty, sú medzi dedinčanmi populárne.

Dvoch irackých novinárov pracujúcich pre americkú TV stanicu ABC zabili v Bagdade neznámi útočníci počas ich návratu z práce domov. Ako v piatok informovala ABC, kameramana Alaa Uldína Azíza a zvukára Saífa Laíta Jusúfa zastrelili vo štvrtok večer. Ozbrojenci zastavili auto, v ktorom sa viezli, prinútili ich vystúpiť a zastrelili ich. "Bagdad je momentálne príliš nebezpečný pre cudzincov, takže máme iracké štáby, bez ktorých by sme boli slepí a nevedeli, čo sa tam deje," reagoval na úmrtie kolegov korešpondent ABC News Terry McCarthy. Novinári sa v Iraku často stávajú terčom útokov. Od invázie v roku 2003 zahynulo v Iraku 102 novinárov a 39 iných zamestnancov médií. 48 novinárov uniesli.
Vyhľadávací engine Google zaviedol na svojej hlavnej vyhľadávacej stránke inovovanú ponuku videí, spoločne s fotografiami a odkazmi, rozdelenými do obvyklých kategórií. Niektoré zadania vo vyhľadávači tak vyprodukujú viac, než len skupinu odkazov a úryvkov textov z internetových stránok. Napríklad po zadaní požiadavky I have a dream (mám sen), nájde Google videozáznam, zachytávajúci slávnu reč Martina Luthera Kinga z roku 1963, spoločne s obvyklými odkazmi na príslušné stránky. Videá sa zobrazujú na hlavnej vyhľadávacej stránke, pokiaľ sa nachádzajú vo vlastnej databáze spoločnosti alebo v rozsiahlom archíve stránky YouTube, ktorú vlastní Google. Na hlavnej vyhľadávacej stránke sa objavujú vo väčšom množstve aj fotografie a informácie z viac než milióna kníh. Databáza Google obsahovala fotografie, knihy, videá a lokálne či spravodajské informácie už niekoľko rokov, ich získanie však vyžadovalo prehľadávanie internetových odkazov. Google dúfa, že zlúčením rozličných typov internetových materiálov na svojej hlavnej vyhľadávacej stránke sa stane užitočnejším nástrojom pre milióny svojich užívateľov a udrží si na trhu náskok pred konkurenciou. Keďže všetky videá zo stránky YouTube a vlastnej databázy sa streamujú na prehrávači, ktorý je súčasťou hlavnej stránky, zmeny sú nastavené tak, aby ľudia trávili viac času na Google. Táto skutočnosť by mohla zdvihnúť tržby vyhľadávača.
Nicolas Maduro
Venezuelský minister zahraničia v piatok varoval, že vláda prezidenta Huga Cháveza nebude tolerovať žiadne zásahy zvonka v súvislosti s jeho rozhodnutím nepredĺžiť licenciu televíznej stanici, ktorá je blízka opozícii. "Buďte si istí, že akákoľvek medzinárodná organizácia, krajina alebo skupina krajín, ktorá sa pokúsi... zasiahnuť do vnútorných záležitostí, do suverénnych rozhodnutí... venezuelskej vlády, dostane zdrvujúcu odpoveď," povedal minister zahraničia Nicolas Maduro. Venezuelský Najvyšší súd vo štvrtok zamietol petíciu stanice RCTV, aby mohla naďalej vysielať. Koniec vysielania televízneho kanála kritického k Chávezovi nastane o polnoci 27. mája, kedy podľa vlády končí platnosť jeho vysielacej licencie. Tento krok vyvolal kritiku zo strany medzinárodných skupín zaoberajúcich sa slobodou tlače, Amnesty International, rímskokatolíckej cirkvi a generálneho tajomníka Organizácie amerických štátov. "Toto je naša vec... veľmi dobre vieme, ako brániť našu krajinu," povedal novinárom v piatok Maduro. "Ktokoľvek na svete, kto sa pokúsi intervenovať, hodnotiť suverénne rozhodnutia našej krajiny, dostane odpoveď, pretože naša krajina je suverénna a demokratická," povedal minister. Televízia a stúpenci jej ďalšieho vysielania tvrdia, že Chávez sa pokúša umlčať kritiku. Vláda naopak hovorí, že kanál RCTV nahradí verejnoprávna televízia, a že rešpektuje slobodu prejavu. Najvyšší súd povedal, že je v kompetencii Národného telekomunikačného výboru rozhodovať o udelení, obnovení a zrušení vysielacej licencie. Súd tak nechal televízii možnosť, aby sa o nápravu pokúsila prostredníctvom iných zákonných prostriedkov. Chávez už v decembri oznámil, že vláda televízii, ktorú obvinil z podpory neúspešného prevratu proti jeho vláde v roku 2002, licenciu neobnoví. Vláda televíziu obviňuje aj z porušenia vysielacích zákonov. Chávez tvrdí, že televízia vyrába "groteskné programy", ktoré propagujú konzumný spôsob života a násilie. Chávezovi oponenti chystajú na sobotu protesty v prospech RCTV.

Talent roka

Talent roka
Herečka Petra Polnišová, známa predovšetkým zo zábavnej relácie S.O.S, sa stala laureátkou ocenenia Talent roka, ktorý po štvrtý raz udelila Nadácia Liberálna spoločnosť a produkčná spoločnosť Maya. Talentovanej slovenskej herečke udelil jeden z troch členov poroty, Milan Kňažko, diplom a šek na 250-tisíc korún. Polnišovú prišla do divadla GUnaGU, kde jej cenu odovzdali, podporiť aj jej rodina a kolegovia z relácie S.O.S - herec Daniel Dangl a režisér Karol Vosátko. Práve on Polnišovej otvoril dvere do relácie S.O.S a aj na pôdu divadla GUnaGU. "Som nesmierne rád, že je to práve Peťa, lebo je to veľký talent a nielen komický, ako ju predovšetkým poznajú diváci, ale aj herecký. Navyše je to aj veľmi dobrý človek," uviedol Vosátko. Zámerom celého projektu je nielen morálne ocenenie nádejného talentu, ale najmä motivácia a pomoc mladým hercom. Laureátkami výročnej ceny Talent roka sa doteraz stali herečky Zuzana Fialová, Helena Krajčiová a minulý rok ocenenie získala Zuzana Kanócz. Podmienkou udelenia ceny je okrem umeleckých kritérií aj vek do 30 rokov.Rozhodnutie prijíma trojčlenná externá komisia nadácie, zostavená z umeleckých osobností, ktoré na základe dôkladného poznania divadelného prostredia a vlastnej odbornej kvalifikácie raz ročne navrhnú správnej rade kandidáta na držiteľa ceny.

DIEVČA ZA MILIÓN

DIEVČA ZA MILIÓN

18. 5. 2007

Reklamná pauza, teraz sa môžete ísť....

Reklamná pauza, teraz sa môžete ísť....

Envirofilm 2007

Envirofilm 2007
Hlavnú cenu končiaceho sa 13. ročníka medzinárodného festivalu filmov o životnom prostredí Envirofilm získal dánsky film Ničiaca dohoda režiséra Toma Heinemanna. Odbornú porotu presvedčil investigatívnym prístupom tvorcov a naliehavým kritickým posolstvom o používaní jedovatých látok. Podľa predsedu odbornej festivalovej poroty Jana Gogolu prináša víťazný film vrcholnú publicistiku na hranici dokumentu. Postavený je na konfrontácii blahobytu s lacnými textilnými výrobkami, ktoré si kupujú Európania, ktoré však pre dánsku firmu vyrábajú a farbia v Indii v zdraviu škodlivom prostredí. Silná téma tienistej stránky globalizácie je zároveň filmársky dobre spracovaná a podávaná jazykom filmových obrazov. V kategórii publicistických a spravodajských filmov bol podľa poroty najlepší nemecký film Černobyľ - neviditeľný zlodej, v kategórii dokumentárnych filmov španielsky film Pláž Monte gordo, v kategórii vzdelávacích a náučných filmov francúzsky film Po nás môžu padnúť nebesá. Víťazným filmom kategórie voľná tvorba a filmy pre deti a mládež je Natu-re-cord zo Slovenska a v kategórii filmov zameraných na nové technológie ochrany životného prostredia zvíťazil nemecký film Šou s myšou: recyklovanie plastov. Najmladších divákov najviac zaujal film Pavla Barabáša Tepuy, za čo mu udelili cenu detského diváka. Za najlepší film slovenského režiséra dostal cenu riaditeľa festivalu Ivan Ostrochovský s filmom Vietor. Festival Envirofilm, ktorý prebieha v Banskej Bystrici, Zvolene, Kremnici a Banskej Štiavnici od utorka do soboty, organizuje Slovenská agentúra životného prostredia. Po dnešnom vyhlásení výsledkov na Zvolenskom zámku uzavrie program tohto ročníka v sobotu od rána do popoludnia premietanie ocenených filmov. Tento rok bolo na festival prihlásených 157 filmov z 27 krajín sveta, do súťažnej sekcie z nich predvýberová komisia vybrala 40. Celkovo sa na tohtoročnom Envirofilme udelilo 16 rôznych ocenení.

HREHA NEWS

HREHA NEWS
Generálny riaditeľ Slovenskej televízie Radim Hreha nebude z brnianskej fakultnej nemocnice prepustený už dnes ako predpokladal, ale najskôr až po víkende. "Prepustia ma až v pondelok, ale ja to rešpektujem. Ide všetko podľa plánov, ale docent Mašek, ktorý ma má na starosti, proste nechce chce sa vyhnúť akýmkoľvek rizikám z titulu prepustenia, " povedal dnes Hreha . Radim Hreha je v nemocnici v Brne od pondelka. Dostal sa tam po nepríjemnom páde z motorky na pretekárskom Masarykovom okruhu Autodrómu Brno, pri ktorom si na ľavej nohe nad členkom zlomil obe kosti. Riaditeľ STV podstúpil v Brne operáciu, pri ktorej mu tieto zlomené kosti - píšťalu a ihlicu - spojili kovovými doštičkami. Aj keď má šéf STV na klinike úrazovej chirurgie FN Brno dobrú starostlivosť a aj organizmus to prijal dobre, do práce v Bratislave sa v pondelok ešte nevráti. Po návrate na Slovensko ho čaká aj rehabilitácia, ktorú sa pokúsi skĺbiť s pracovnými povinnosťami. To sa mu však darí aj z nemocničného lôžka, kde má po ruke prenosný počítač a telefón. Som v operatívnom telefónnom styku so všetkými najbližšími podriadenými, takže mám prehľad, poznamenal. Generálny riaditeľ STV havaroval v Brne v rámci Dňa Hondy na 5403 metrov dlhom pretekárskom Masarykovom okruhu Autodrómu Brno na silnej motorke s objemom 600 cm3. Po nehode , že pri výjazde zo zákruty to osolil viac ako bolo treba a dostal klasický akceleračný šmyk. Podľa hovorkyne autodrómu Lenky Nestroilovej havaroval Hreha na výjazde z pravotočivej zákruty pred stúpaním. Pád nevyzeral nijako závažne, konštatovala hovorkyňa okruhu, kde v rovnaký deň zaznamenali celkovo desať pádov z motoriek. Ak by k nehode došlo na bežnej komunikácii, riaditeľ STV by dostal trestné body, a keďže išlo o nehodu so zranením, mohol by dostať aj pokutu - rádovo aj desiatky tisíc českých korún. V prípade pretekárskeho okruhu sa však na Hrehu cestný zákon nevzťahuje. Autodróm nehodu polícii nehlásil a ani samotná polícia sa o ňu nezaujíma. Nehoda nemusí mať pre pacienta žiadne trvalé následky. Kovové doštičky v nohe môžu zostať jeden rok, alebo aj natrvalo. Naopak, trvalý môže byť záväzok, že s motorkami riaditeľ STV skončil. Manželka už mi dala ultimátom, tak som jej sľúbil, že už si na motorku nesadnem, komentoval riaditeľ po nehode svoje rozhodnutie.

SLOVAK DIGITAL NEWS

SLOVAK DIGITAL NEWS
Telekomunikačný úrad SR pripravuje vyhlásenie výberových konaní na pridelenie individuálnych povolení na používanie frekvencií v pásme 40,5 - 43,5 GHz, ktoré sú určené pre multimediálne bezdrôtové systémy (MWS). Budúci držitelia povolení budú môcť bezdrôtovo poskytovať rôzne multimediálne služby napr. Triple Play. Úrad bude prideľovať frekvencie lokálne na základe výsledku výberového konania. Počet udelených povolení a šírka prideľovaných frekvenčných blokov budú stanovené na základe prejaveného záujmu prostredníctvom verejnej diskusie, ktorú úrad pripravuje. Do diskusie sa bude možné zapojiť budúci týždeň prostredníctvom internetovej stránky úradu. Pásmo 40,5 - 43,5 GHz je harmonizované v rámci krajín CEPT (European Conference of Postal and Telecommunications Administrations) pre multimediálne bezdrôtové systémy - MWS (Multimedia Wireless Systems). V súlade s rozhodnutím Electronic Communications Committee ECC/DEC(02)04 sú MWS definované ako systémy, ktoré sú konvergenciou aplikácií pevnej a rozhlasovej služby zahŕňajúce MVDS (Multipoint Video Distibution System) a FWA (Fixed Wireless Access). MWS sú systémy, ktoré podporujú obojsmerný tok informácií typu text, hlas, zvuk, obrázky, dáta a video. Konvergencia, o ktorej sa tu hovorí je dôsledkom snahy prevádzkovateľov distribučných systémov TV poskytovať interaktívne služby a zároveň prevádzkovateľov iných elektronických komunikačných sietí zaisťovať väčší rozsah obojsmerných služieb pre rôzne trhy. Frekvenčné pásmo je zdieľané s družicovou službou. Podľa rozhodnutia ECC/DEC (02)04 je MWS odporúčané na zabezpečenie multimediálnych služieb v mestách, pričom vo vidieckych oblastiach, kde nie je efektívne budovanie týchto systémov, bude možné takúto službu poskytovať prostredníctvom zariadení družicovej služby.

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA

"Je boj s drogami a najmä šírenie prevencie ako bojovať s drogami, prioritou pre slovenské médiá? Stačí sa pozrieť, ako mnohé médiá informujú o činnosti vlády, a odpoveď je okamžite známa. Čím je niekto väčšia prostitútka a podvodník, tým je väčšia celebrita pre slovenské médiá." V istom televíznom programe mala skupina takzvaných celebrít úlohu odtrhnúť zubami kus mäsa z upečeného zvieraťa a preniesť ho o kus ďalej. To len naznačuje, ako hlboko klesli slovenské médiá a ako neobjektívne informujú o činnosti vlády SR." Robert Fico

"Európski socialisti akoby žiarlili na súčasnú vládnu koalíciu na Slovensku, pretože aj vďaka SNS a HZDS, čo sú stredové strany, sa darí presadzovať hodnoty socialistov na Slovensku, čo sa nedarí mnohým takzvaným socialistickým vládam v Európskej únii."

Rafael Rafaj

" Tak je to úplne jasné. V spravodajstve bývajú tak dve, tri minútky z rokovania parlamentu, parlament rokuje celý deň, sú tam pomerne náročné legislatívne otázky, zákony a človek nemá možnosť pri tom z toho spravodajstva vyčítať, o čo tam ide. V podstate je to právne vedomie takýmto spôsobom pokuľháva a nám ide o to, aby tie informácie, ktoré máme zaručené, pretože právo na informácie máme zaručené v Ústave Slovenskej republiky, aby boli skutočne kompletné a aby neboli skresľované. A dôležité je aj to, že častokrát sa ten imidž parlamentu dostáva do takej negatívnej roviny a myslím si, že musíme začať sami od seba. Musíme ukázať, a chceme to práve touto novelou, aby videli občania, čo robíme v tom parlamente, že to nie je len o tom, že prísť, potlačiť tlačítko a končí naša práca, pretože obyčajný občan skutočne nemá ani poňatie, čo tá práca obsahuje a keď ju chce človek dobre vykonávať, tak skutočne tá práca je náročná. A existuje to v iných krajinách, či už Európskej únie, a!lebo Spojených štátov amerických, alebo Kanady, alebo Austrálie, čiže nie je to absolútne nič, nijaká novinka, je to len niečo, na čo majú občania právo a každý sa má možnosť rozhodnúť, či to bude sledovať, alebo nebude sledovať, ale musí mať možnosť, aby to mohol sledovať.Áno, bol to podnet aj od občanov, pretože tým, že sme v kontakte s občanmi a v predchádzajúcom období, bolo, to ešte aj za čias našej vlády do roku \'98, aj potom boli priame prenosy z rokovania parlamentu a občania si to žiadajú. Oni v podstate sú len záznamy a tie záznamy sú v neskorých nočných hodinách, alebo v skorých ranných hodinách a ja si myslím, že posunúť záznam z parlamentu do takýchto hodín je aj nedôstojné, pretože parlament je najvyšší zákonodarný zbor.Je to možné, ale myslím si, že aj občan by si zvykol určitým spôsobom pozrieť si tie dôležité zákony, ktoré sa prerokovávajú, ktoré sa ho bytostne dotýkali. Možno, že práve ten zákon, ktorý bol vtedy prerokovávaný, občanom bol vzdialený. Ústava ako taká v podstate je právny dokument, veľmi vážny dokument, ale nerieši bytostne niektoré otázky, ktoré ľudí zaujímajú. Takže si myslím, že keď budú mať túto možnosť, budú si mať možnosť vybrať, ktorú tú časť toho parlamentu si pozrú, ktorá je pre nich zaujímavá, ale dôležité je aj to, že v demokratickej spoločnosti musí byť zabezpečená kontrola vlastne volených zástupcov a týmto spôsobom by si aj volič mohol pozrieť, akým spôsobom ten človek, ktorému som dal hlas pracuje a či plní tie svoje záväzky, ktoré dával v predvolebných sľuboch.My neurčujeme žiadnu dramaturgiu, nám ide o právo občana na informácie, takže to je trošku pomýlené a ten občan, ktorý si chce pozrieť nejakú inú skladbu, môže si prepnúť kanál, môže si vybrať niečo iné, čiže my nikoho nenútime, že musí pozerať. Keby bol iba jeden kanál a tu by sme obmedzovali tú programovú skladbu, by som povedala dobre, máte pravdu, ale skutočne tu ide o to, že vtedy, keď je to zasadnutie parlamentu, aby to vysielanie bolo realizované nič viac a nič menej.Tak v Slovenskej televízii sú finančné problémy od tých 90- tych rokov, keď sa pozrieme tak trošku dozadu, striedali sa managementy, striedali sa riaditelia, ale v podstate stále sa točilo okolo jedného a toho istého. Bol nedostatok finančných prostriedkov, takže vyriešenie otázky financovania je na ramenách pána riaditeľa a managementu. Nemyslím si, že je to možné zmeniť veľmi rýchlo a veľkou obrátkou, ale práve vysielanie týchto záznamov viem, že nemalo by narušiť ekonomiku STV-ečky. My sme zo začiatku uvažovali aj o tom, že by bolo dobré dávať priame prenosy. Boli sme informovaní, že v prípade, že by to boli priame prenosy, STV by potrebovala asi 150 miliónov korún na to, aby tieto priame prenosy mohla realizovať. Je to veľa, alebo málo, keď sa človek nad tým zamyslí, ale s čím to budeme porovnávať. Keď to budeme porovnávať s tými dlhmi, ktoré majú, s tými peniazmi, ktoré sa nehospodárne vynaložili v Slovenskej televízii a s tým, čo vlastne Slovenská televízia si priniesl!a k dnešnému dňu z pracovno-správnych sporov a tak ďalej, takže ja to ani nevidím ako za veľkú nejakú sumu, ktorá by bola nerealizovateľná, keby sa efektívne hospodárilo v Slovenskej televízii. Je to otázka pohľadu, ale ja som presvedčená o tom, že tak, ako v Českej republike je kanál 24 CZ, kde sú všetky tieto prenosy, kde dávajú aj záznamy zo zastupiteľstiev z tej jednotlivej štátnej správy, z palramentu, z výborov a má to svoje opodstatnenie od roku 2004, ja si myslím, že toto je cesta, kam by sa mala uberať aj Slovenská televízia." Zdenka Kramplová

" HZDS utvorilo skupinu politológov okolo nás, ktorá začne po sneme efektívne pôsobiť a bude sa predstavovať i iným“.

Vladimír Mečiar

„Myslím, že sme za svoje účinkovanie na obrazovke zaplatili dostatočne veľké školné a poučili sme sa. Uvedomujeme si aj to, že ani spolupráca televízie s nami nie je úplne jednoduchá ani štandardná.“ Braňo Mojsej

„Keby boli proti SuperStar nasadení napríklad Mojsejovci 2, SuperStar by nemala šancu. Jeseň však nie je vhodné obdobie na tento typ reality show, a preto by sme s tým chceli počkať do jari.“ Braňo Mojsej

"My tej dievčine dôverujeme. Máme však obavy, aby to nebol politicky motivovaný proces charakteristický pre 50. roky. Podľa mňa sú obavy odôvodnené, lebo minister vnútra mal v tejto súvislosti nechutné výroky. “

Pál Csáky , predseda SMK

17. 5. 2007

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Seriál 24 americkej televíznej spoločnosti Fox bude divákov zabávať minimálne ďalšie dve sezóny. Seriál, ktorý sleduje 24-hodinové prípady protiteroristického agenta Jacka Bauera v podaní Kiefera Sutherlanda, bude pokračovať aj v sezónach 2008 a 2009. Seriál získal minulý rok prestížnu cenu Emmy. Aj napriek pozvoľna klesajúcej sledovanosti patrí k hlavným ťahačom programu stanice Fox. Producenti uviedli, že sa chystajú už na budúcu sezónu urobiť zopár zmien, no formát seriálu sa meniť nebude.

Mandolinista David Grisman, ktorý hral v hudobnej skupine The Grateful Dead, žaluje populárnu internetovú stránku YouTube za porušenie autorských práv. Na YouTube sa totiž objavilo bez povolenia jeho video. David Grisman, prezývaný tiež Dawg, podal 10. mája na federálnom súde v San Franciscu žalobu na prevádzkovateľa stránky. Grisman vlastní nahrávacie štúdio Acoustic Disc a spoločne s obchodným partnerom Craig Millerom tvrdí, že súdny proces pomôže aj nezávislým hudobníkom, ktorých hudbu stránka YouTube distribuuje bez povolenia. Podľa Millera YouTube a jej majiteľ - spoločnosť Google, úmyselne odmietajú uplatniť opatrenia, ktoré by zabránili porušovaniu autorských práv, ktoré sa na stránke často vyskytuje. Obaja požadujú od Google časť zisku, ktorý spoločnosť získala pri uverejnení ich klipov.

Britská vláda rokuje s únoscami, ktorí v pásme Gazy pred viac ako dvoma mesiacmi uniesli spravodajcu BBC Alana Johnstona. Oznámilo to dnes ministerstvo zahraničných vecí. "Rokujeme s Abú Katadom prostredníctvom jeho právnikov a žiadame ho o prepustenie (Johnstona)," informovala hovorkyňa ministerstva, ktorá si neželala byť menovaná. Katada, Jordánčan palestínskeho pôvodu, zadržiavajú v Británii od roku 2005 na základe nového protiteroristického zákona. Obvinený je z poskytovania peňazí extrémistickým skupinám. Katadu označil jeden španielsky sudca za "duchovného vyslanca" Usámu bin Ládina, šéfa teroristickej siete al-Káida, v Európe. Katada momentálne čaká na deportáciu, keďže jeho prvé odvolanie zamietli. Všetky obvinenia odmieta a tvrdí, že v Jordánsku, kde ho v roku 1998 súdili za dva bombové útoky, nebude mať spravodlivý proces. Zamestnanci BBC si dnes medzitým pripomenuli Johnstonove 45. narodeniny. Rozhlasová stanica Radio4 a BBC World Service odvysielali pri tejto príležitosti špeciálny program. Johnston je nezvestný 66 dní. Stal sa najdlhšie zadržiavaným cudzincom v pásme Gazy. Podľa palestínskych úradov v ostatných dvoch rokoch uniesli v tejto oblasti takmer 20 ľudí, približne polovica boli novinári. K ich prepusteniu došlo väčšinou po niekoľkých dňoch.

STV NEWS

STV NEWS
Národná rada SR zvolila v opakovanom hlasovaní Miriam Letašiovú z Exportno-importnej banky SR za členku Rady STV. Navrhol ju klub poslancov ĽS-HZDS, získala podporu 94 poslancov.

Čo kolíska vykolísala, to motyka zahrabala

Čo kolíska vykolísala,
to motyka zahrabala
Týždenník Plus 7 dní vo svojom najnovšom vydaní opäť raz dokázal, kam je slovenský bulvár schopný klesnúť v snahe očierniť verejného činiteľa, s ktorým vedie dlhoročnú vojnu. Tentoraz svojou "profesionalitou" však prekonal aj sám seba. Článok "Z bazára?", v ktorom týždenník opisuje údajný pôvod kolísky, venovanej predsedom vlády Slovenskej republiky predsedovi SNS J. Slotovi, totiž postavil na úplne vymyslenom príbehu. Na základe domnienok a úvah istého výrobcu kolísok totiž týždenník Plus 7 dní tvrdí, že kolíska, ktorú venoval predseda vlády predsedovi SNS, mala mať viacerých majiteľov a dokonca bola dlhé roky používaná viacerými deťmi. Táto verzia pôvodu kolísky je však úplne vymyslená, čo potvrdzujú slová pána Pavla Barbariča zo Sobraniec, od ktorého predseda vlády kolísku odkúpil, pretože zohnať kolísku tohto typu je na Slovensku veľmi náročné. Pán Barbarič si predmetnú kolísku dal vyrobiť v súkromnej spoločnosti istého pána Hausa zo Sobraniec. Táto ale neslúžila ako funkčná postieľka pre dieťa, nieto ešte pre viac detí, ako tvrdí týždenník Plus 7 dní. "Kúpil som ju ako doplnok k nábytku do slovenskej izby v našej chalupe v Petrovciach pri Sobranciach a odvtedy stála ako výstavný kus - nikdy nepoužitá - v tejto izbe. Už vôbec som ju ani nepredával, ani nepožičal na používanie iným ľuďom", hovorí p. Barbarič, zaskočený tvrdeniami týždenníka Plus 7 dní. Súčasne p. Barbarič Úrad vlády SR ubezpečil, že je pripravený tieto skutočnosti potvrdiť aj na súde, v prípade, že sa Robert Fico rozhodne opätovne týždenník Plus 7 dní zažalovať, ako to už vo viacerých prípadoch úspešne urobil. Redaktori týždenníka Plus 7 dní by si mali konečne uvedomiť, že je veľmi ľahké svojimi vymyslenými bulvárnymi článkami niekoho očierniť a v tomto prípade tak vrážať klin medzi koaličných partnerov, ale následne prakticky nemožné dať veci na pravú mieru, pretože potom už na pravdu spravidla nikto nie je zvedavý.

Tlačový a informačný odbor Úradu vlády SR

Telekom News

Telekom News
Ako sme už písali začiatkom apríla , bývalý odštepný závod Slovak Telekomu (ST) - Rádiokomunikácie, ako aj spoločnosť RK Tower, s.r.o. získa spoločnosť TRI R, a.s. Rámcovú zmluvu podpísal ST s novým majiteľom vo štvrtok. Kúpnu cenu ani ďalšie podmienky transakcie firmy nezverejnia. Majetok a zamestnanci odštepného závodu Rádiokomunikácie a RK Tower, s.r.o. bol ešte v máji prevedený do akciovej spoločnosti TBDS. Práve akcie tejto firmy po odsúhlasení transakcie Protimonopolným úradom získa firma TRI R. "Sme presvedčení, že nový majiteľ Rádiokomunikácií zabezpečí potrebné investície pre ich ďalší rozvoj, ako aj pre nadchádzajúcu digitalizáciu televízneho vysielania na Slovensku. Ponuka spoločnosti TRI R najlepšie vyhovela podmienkam medzinárodného výberového konania," uviedol predseda predstavenstva a prezident spoločnosti Slovak Telekom Miroslav Majoroš. Ako koncom apríla uviedol člen dozornej rady TRI R Eric Vattier, súčasťou konzorcia TRI R je aj spoločnosť I.T.A. Telecom Slovakia, ktorá je dcérskou spoločnosťou skupiny Groupe CBV Ingenierie. "I.T.A. Telecom Slovakia je plnohodnotným členom konzorcia, má odborné skúsenosti z pôsobenia na Slovensku a jej pridanou hodnotou sú aj medzinárodné kontakty a zahraničné know-how," uviedol Vattier. Podľa internetového výpisu z Obchodného registra SR je predmetom činnosti I.T.A. Telecom Slovakia napríklad projektovanie, montážne a servisné práce na telekomunikačných zariadeniach. Firma sa ďalej podľa internetovej stránky zaoberá aj meraním rádiových signálov, mikrovlnnými spojeniami a telekomunikačnými ústredňami. Rádiokomunikácie okrem šírenia rozhlasového a televízneho vysielania svoje služby poskytujú aj mobilným operátorom. Odštepný závod ST vlani zaznamenal výnosy 965 mil. Sk a čistý zisk 318 mil. Sk.

TO NIE JE OBČERSTVOVACÍ KÚTIK !

TO NIE JE OBČERSTVOVACÍ KÚTIK !
Odosiela: Právny referát TŠ Bratislava

Určené pre: Mgr. Bobocký Bohumír, predseda Rady STV Na vedomie: Ing. Radim HREHA, generálny riaditeľ STV Doplnenie stanoviska k listu predsedu Rady STV č. 66/07 Predseda Rady STV požiadal dňa 26.3.2007 listom generálneho riaditeľa STV o predloženie kópie podpísaných obchodných zmlúv so spoločnosťami MediaOne, s.r.o., RTA a MAFRA. K uvedenému listu som generálnemu riaditeľovi STV podal svoje stanovisko dňa 27.03.2007, v ktorom som poukázal na neoprávnenú a nezákonnú požiadavku člena Rady STV Ing. Miroslava Kollára. Moje stanovisko som podal generálnemu riaditeľovi STV dňa 27.03.2007 a opieral som sa o ústavný zákon č. 460/1992 Zb. Ústava Slovenskej republiky, ktorý je nadradený okrem medzinárodných a európskych zákonov všetkým zákonom SR. V článku II. ods. 3 je jednoznačne dané: „ Každý môže konať, čo nie je zákonom zakázané, a nikoho nemožno nútiť, aby konal niečo, čo zákon neukladá.“ Z uvedeného vyplýva, že každý občan môže konať čo nie je zakázané, ale aj to, že nikoho ( čiže ani generálneho riaditeľa STV) nemožno nútiť k tomu, aby konal niečo, čo mu zákon neukladá a tzn., že zákon o STV neukladá generálnemu riaditeľovi STV povinnosť predkladať Rade STV obchodné zmluvy! Ďalej som vychádzal so zákona č. 16/2004 Z. z. o Slovenskej televízii, ako je uvedené v stanovisku. Pri náhodnom stretnutí dňa 13.04.2007 ste mi povedali, že môj predložený názor je nesprávny, nakoľko Rada STV si nechala vypracovať výklad k právnemu postaveniu Rady STV a ten je správny. Nakoľko som o takomto dokumente nevedel, doručili ste mi ho v odpoludňajších hodinách prostredníctvom pracovníčky sekretariátu Rady STV. Po preštudovaní daného materiálu som dospel k záveru, že materiál pod názvom „ Právne postavenie Rady STV podľa z.č. 16/2004 Z.z. o Slovenskej televízii“ ( ďalej len „ dokument“ ) nie je v súlade z Ústavou SR, platným zákonom o STV, dôvodovou správou k zákonu č. 16/2004 Z.z. o Slovenskej televízii, atď. Predmetný dokument spracoval advokát JUDr. Emil Molnár ( ďalej len „autor“), v ktorom prezentuje svoj subjektívny názor. Z posledného odseku dokumentu je zrejmé, že Rada STV si dala vypracovať právne stanovisko autorovi už v roku 2004, po nadobudnutí právoplatnosti a účinnosti nového zákona č. 16/2004 Z. z. o Slovenskej televízii pravdepodobne pri obdobnej situácii, aká nastala v súčasnej dobe, keď si Rada STV vyžiadala predloženie obchodných zmlúv, ktoré generálny riaditeľ STV uzavrel v zmysle Obchodného zákonníka, Autorského zákona a iných zákonov umožňujúcich uzatvárať obchodné vzťahy. Takýto dokument nemá právnu silu a nemôže sa ním riadiť Rada STV, dozorná komisia a samozrejme ani generálny riaditeľ STV, nakoľko nemá podporu Ústavy SR a ani zákona NR SR č. 16/2004 Z.z. o Slovenskej televízii. Mám na to viac priamych preukázateľných a overiteľných dôkazov, ktorými sú: Autor svoje názory o postavení STV zverejnil v rôznych periodikách ale sú to len jeho subjektívne názory, v ktorých prezentuje svoj názor na Dôvodovú správu k už v tom čase schváleného zákona NR SR číslo 16/2004 Z.z. o Slovenskej televízii. Takéto dokument podľa môjho názoru nemôžu byť záväzný a smerodajný pre činnosť orgánu, akým je Rada STV a ani sa nim nemôže riadiť. V dokumente nie je zapracovaný vyššie uvedený čl. II. ods. 3 Ústavy SR i napriek tomu, že generálny riaditeľ STV je jediný štatutárny orgán STV s vymedzenými právami a povinnosťami, ktorý riadi činnosť STV a koná v jej mene ( nie Rada STV) v zmysle zákona o STV. Autor v danom dokumente presne necituje zákon o STV, ale podľa môjho názoru účelovo vyberá iba jemu hodiace sa časti. Moje stanovisko bolo obdobné, ako stanovisko právnikov STV v roku 2004 ( i keď som sa o tejto skutočnosti dozvedel až 13.4.2004, t.j. po mojom predložení stanoviska generálnemu riaditeľovi) a bolo prezentované členom Rady STV p. Malecom a generálnym riaditeľom STV už na zasadaní Rady STV v roku 2004, viď zápis: ZÁPIS č. 8/2004/11/2004 z riadneho zasadnutia Rady Slovenskej televízie 21. septembra 2004 Na záver rokovania sa rada vrátila k problematike prístupu jej členov k zmluvám uzatváraným STV. Ako povedal M. Kollár, podstatou právneho stanoviska, ktoré si dala rada vypracovať bolo, že Rada STV ako orgán STV nie je treťou osobou. To znamená, že má právo sa oboznamovať so zmluvami a zároveň je povinná dodržiavať ustanovenia o obchodnom tajomstve podľa Obchodného zákonníka. Podľa konkrétnej skúsenosti člena rady P. Maleca však prístup k zmluvám aj napriek tomu nie je možný. Vo svojom vyjadrení sa GR STV oprel o stanovisko právnikov STV, podľa ktorého ustanovenie § 7, zákona č. 16/2004 Z.z. o Slovenskej televízii vymedzuje tri hlavné orgány Slovenskej televízie: Radu STV, Dozornú komisiu STV a generálneho riaditeľa. Po 01.02.2004 bola pôsobnosť Rady STV výrazne rozšírená, avšak naďalej, ako v prípade predchádzajúceho zákona, je vymedzená taxatívne. Napriek široko koncipovanej pôsobnosti – ide predovšetkým o povinnosť dohliadať na dodržiavanie tohto zákona (zákona č. 16/2004 Z.z.) a plnenie úloh, ktoré Slovenskej televízii vyplývajú z osobitných predpisov – je potrebné rešpektovať rozdelenie kontrolných pôsobností medzi Radu STV a Dozornú komisiu STV. Na uvedenom konštatovaní nič nemení ani skutočnosť, že Rada STV ani DK STV nemajú právnu subjektivitu. Tú má len Slovenská televízia ako právnická osoba zapísaná v obchodnom registri. Nemožno sa teda domnievať, že by si z dôvodu, že ide „o ten istý právny subjekt“ mohol generálny riaditeľ prisvojovať právomoci Rady STV alebo naopak. Naopak práve preto, že pri právnickej osobe ide o teoretickú konštrukciu, je potrebné dôsledne rešpektovať „čo kto môže“, aby nedochádzalo k duplicitnému a/alebo protichodnému konaniu. Pokiaľ ide o jednotlivé orgány, Dozorná komisia STV je orgánom STV zloženým z odborníkov. Kvalifikačné predpoklady členov Dozornej komisie STV sú určené v podmienke členstva (na rozdiel od členov Rady STV) a členovia Dozornej komisie STV musia spĺňať aj podmienky stanovené v § 10 zákona. Rada STV ani po 01.02.2004 priamo nekontroluje hospodárenie Slovenskej televízie, ale v zmysle ustanovenia § 8, ods. 1, písm. j) zákona, kontrolou hospodárenia alebo nakladania s majetkom Slovenskej televízie poveruje Dozornú komisiu STV. Na citované ustanovenie nadväzuje ustanovenie § 15, ods. 2, písm. c) zákona, v zmysle ktorého Dozorná komisia STV plní úlohy, ktoré jej uloží Rada STV podľa § 8, ods. 1, písm. j). V posudzovanej veci je dôležité predovšetkým ustanovenie odseku 3, podľa ktorého členovia Dozornej komisie STV sú pri svojej činnosti podľa (§15) odseku 2, písm. c) oprávnení nahliadať do všetkých účtovných, ekonomických, finančných a iných dokladov a právnych dokumentov súvisiacich s hospodárením Slovenskej televízie a s nakladaním s majetkom Slovenskej televízie. Oprávnenie nahliadať do všetkých účtovných, ekonomických, finančných a iných dokladov a právnych dokumentov súvisiacich s hospodárením Slovenskej televízie je teda formulované osobitne a je výslovne zverené členom Dozornej komisie STV (§ 15, ods. 3, zákona). Uvedenú skutočnosť zdôrazňuje dôvodová správa k zákonu č. 16/2004 Z.z., ktorá obsahuje jediný záväzný výklad právneho predpisu, výklad daný samotným tvorcom zákona. V zmysle dôvodovej správy t. j. kompetenciu nahliadať do všetkých účtovných, ekonomických, finančných a iných dokladov a právnych dokumentov súvisiacich s hospodárením Slovenskej televízie a s nakladaním s majetkom Slovenskej televízie dáva návrh zákona len členom Dozornej komisie STV a ako sa uvádza ďalej profesionálna kompetencia členov Dozornej komisie STV umožní členom Rady STV získať o skutočnostiach súvisiacich s hospodárením STV relevantné informácie a na strane druhej ochráni STV pred nekompetentným nahliadaním do ekonomických dokladov a prípadnými nesprávnymi zisteniami. Z uvedeného jednoznačne vyplýva, že Rada STV (ani jej jednotliví členovia) nemá oprávnenie nahliadať do dokladov a dokumentov súvisiacich s hospodárením Slovenskej televízie, ale v prípade akejkoľvek pochybnosti je oprávnená poveriť Dozornú komisiu STV, aby vykonala kontrolu hospodárenia. V diskusii k predneseným informáciám, ako aj k prerokovávanej problematike potom vystúpili Š. Fejko, M. Kollár a P. Malec, Záverom chcem zdôrazniť, že moje stanovisko sa opieralo a opiera o platné ustanovenia zákonov platných v SR, ktoré môže spochybniť a vyvrátiť v danom prípade iba súd. JUDr. Milan Ambruš právnik Právneho referátu TŠ Bratislava

CZECH TV NEWS

CZECH TV NEWS
Kateřina Fričová sa má údajne stať novou programovou riaditeľkou Českej televízie.
Fričová je spolumajiteľka spoločnosti United Teleshop, ktorá má televiznu vysielaciu licenciu pre káblové a satelitné vysielanie teleshoppingového kanálu TOP TV. Je aj spolumajiteľkou spoločností COQUA / projekt digitálnej televízie Regio / a je členkou predstavenstva TV Service & Production, a.s. / prevádzkuje TOP TV /. Pôsobila v rozhlasovom dome RRM, Frekvence 1 a Evropy 2 4 roky. Predtým dva roky pôsobila ako generálna riaditeľka spoločnosti Prima plus, ktorá vyrábala programy pre televíziu Prima. Do televízneho biznisu sa dostala cez Československú , neskôr Českú televíziu, s ktorou producentsky spolupracuje jej muž. V rokoch 1993 až 1998 pôsobila ako riaditeľka výroby v televízii Nova.

16. 5. 2007

Reklamná pauza, teraz sa môžete ísť....

Reklamná pauza, teraz sa môžete ísť....

STV NEWS

STV NEWS
Do akej miery nesie Tiso zodpovednosť za vtedajší politický vývoj? Mohol či nemohol niektorým tragickým skutočnostiam aspoň čiastočne zabrániť? Ako máme jeho osobnosť hodnotiť dnes, s historickým odstupom? Aké miesto mu patrí v panteóne slovenských národných dejateľov? Je Tiso skôr pozitívnou alebo negatívnou osobnosťou? Alebo ho treba hodnotiť zmiešane, ako kontroverznú osobnosť? Na tieto a iné otázky súvisiace s témou relácie Sféry dôverné budú dnes večer o 21:55 hod. na Dvojke odpovedať: prof. Dr.phil. Emília Hrabovec, PhDr. Ivan Kamenec CSc., doc. František Vnuk, prof. Róbert Letz Phd., PhDr. Milan Zemko CSc. a Dr. Jozef Rydlo. Autorom námetu je historik PhDr.Martin Lacko. Reláciu bude moderovať Viliam Jablonický. Obdobie Slovenskej republiky v rokoch 1939-1945 ostáva, napriek viac než polstoročnému časovému odstupu, pravdepodobne najcitlivejším a čo do interpretácie najrozpornejším úsekom našich národných dejín. A to nielen medzi historikmi či pamätníkmi, ale často preniká aj do širšieho verejného a politického života. Najvýraznejšou osobnosťou a symbolom obdobia slovenského štátu rovnako pre jednu alebo druhú stranu rozdelenej odbornej i pamätníckej verejnosti je bezpochyby osoba Dr. Tisa, najprv premiéra, od októbra 1939 prezidenta Slovenskej republiky.

Radím Radimovi

Radím Radimovi
Osobným a honorovaným poradcom generálneho riaditeľa sa stal Peter Opálený , občas blízky Vladimírovi Mečiarovi, Vladimírovi Póorovi, či Fedorovi Flašíkovi.

Občerstvovací kútik :
Zdá sa, že Jánošíka pre pripravovanú novú filmovú verziu o známom zbojníkovi režisér Peter Opálený zatiaľ nenašiel. Rovnako intenzívne hľadá aj zbojnícku družinu a predstaviteľov ďalších postáv. Vhodné typy hľadajú aj medzi ochotníkmi na Slovensku. Po Ružomberku a Leviciach je dnes konkurz v Martine. Zúčastnilo sa na ňom takmer sto ochotníkov.Nie je to prekvapujúci počet, pretože okrem martinských amatérskych hercov je práve dnes v Martine bohatý výber ochotníkov, ktorí sú v meste účastníkmi Scénickej žatvy 97. Štáb má v najbližších dňoch namierené do Partizánskeho a do Brezna. Po Jánošíkovi sa obzerá aj v zahraničí. Kandidát Smeru s číslom 8 Martin Glváč bol predsedom predstavenstva agentúry Donar, ktorá v roku 1997 dostala 50 miliónov od ministerstva kultúry na "mimoriadne" aktivity. Bolo to v čase vlády Vladimíra Mečiara. O rok neskôr robila agentúra Donar predvolebnú kampaň HZDS. V súčasnosti je štátnym tajomníkom na Ministerstve výstavby SR Glváč bol v čase Mečiarovej vlády aj podpredsedom predstavenstva Štúdia Koliba, ktoré vtedy dostalo od štátu vyše 25 miliónov na filmy Jánošík a Pribina. Filmy sa nikdy nedokončili.

15. 5. 2007

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Niekoľko desiatok mladých ľudí zaútočilo v pondelok neskoro večer s kovovými tyčami, kladivami a tehlami na redakciu gréckeho denníka Apoyevmatini, pričom poškodilo jeho vstupnú bránu. Informovala polícia. Redakcia sa nachádza v centre Atén a útočníci rozbili sklá jej vstupnej brány a múry budovy postriekali červenou farbou. V letákoch, ktoré mladí nechali po sebe, uviedli, že útok je reakciou na mediálne pokrývanie nedávnych násilností spáchaných anarchistickými skupinami. Pondelňajší incident trval iba zopár minút, nik nebol zranený a polícia ani nikoho nezatkla. Vláda, opozičná strana i predstavitelia médií incident odsúdili ako "útok na tlač a tlačovú slobodu", informoval hovorca vlády Evangelos Antonaros. Násilnosti gréckych anarchistov v uplynulých týždňoch narástli - útočia na policajné stanice, banky i policajné radary, ktoré následne zapaľujú.

Kanadská mediálna skupina Thomson sa dohodla na kúpe tlačovej a informačnej agentúry Reuters za približne 8,7 mld. britských libier (GBP) v hotovosti a akciách. Oznámili to obe spoločnosti, ktoré tak vytvoria najväčšiu svetovú agentúru poskytujúcu finančné spravodajstvo a informácie. Rodina Thomsonových, ktorá prostredníctvom holdingovej firmy Woodbridge vlastní 70 % skupiny Thomson, tento zámer podporuje. Niektorí investori uviedli, že ponuka 3,525 GBP a 0,16 akcie spoločnosti Thomson za jednu akciu Reuters je prijateľná. Nová spoločnosť Thomson-Reuters by mala dosahovať ročné tržby vo výške približne 12 mld. USD a zamestnávať takmer 49 tis. ľudí. Podľa informačnej firmy Inside Market Data podiel Thomson-Reuters na finančnom informačnom trhu bude 34 %, čím prekoná súčasnú jednotku Bloomberg s 33-percentným trhovým podielom. Thomson aj Reuters očakávajú, že do troch rokov vytvoria zlúčením ročný synergický efekt vyše 500 mil. USD. Celú transakciu však ešte musia schváliť príslušné regulačné orgány a akcionári.

Populárna internetová stránka MySpace plánuje spustiť videosekciu, na ktorej sa budú objavovať spravodajské a lifestylové videá od partnerov, akými sú New York Times a National Geographic. V pripravovanej sekcii budú videá, vytvorené špecificky pre internetovú službu. Audiovizuálny materiál je pre internetových užívateľov atraktívnym prvkom a rozličné stránky ponúkajú amatérsky nakrútené videá, rovnako ako programy, produkované televíznymi sieťami. Zadávatelia reklamy postupne presúvajú svoje pole pôsobenia z tradičných televíznych kanálov na internet. V budúcich mesiacoch, MySpace bude ponúkať videá z National Geographic, recenzie filmov, politické spravodajstvo a iné produkty spoločností Times a Reuters Group PLC. Medzi ďalšími kanálmi sa objavia reality šou Kush TV, záznamy zo živých koncertov a športových podujatí, výber najlepších videoklipov na internete či program LX TV, zahŕňajúci sprievodcu po obchodoch, reštauračných podnikoch a nočných kluboch v najväčších amerických mestách.

Iracká vláda upravila svoju mediálnu politiku a zakázala obrazové pokrývanie bombových útokov a podobných tragédií médiami. V súlade s novou politikou iracká polícia nepovolila tlačovým fotografom a kameramanom vstup na bagdadské námestie Taraján, kde dnes došlo k bombovému útoku, a na výstrahu vypálila do vzduchu niekoľko výstrelov. Ako informoval riaditeľ operácií irackého ministerstva vnútra Abdal Karím Chaláf, iracká vláda rozhodla o úprave politiky uplynulý víkend. Podľa nových pravidiel nesmú na miesta bombových útokov byť pripustení spravodajskí fotografi a kameramani. Cieľom nariadenia je zabrániť novinárom, aby narúšali dôkazy potrebné na vyšetrovanie útokov, chrániť súkromie a ľudské práva tých, ktorí sa pri takýchto útokoch zranili, a súčasne znemožniť militantom a milíciám sledovať svoju úspešnosť, vysvetlil Chaláf. Zdôraznil, že nové nariadenie nemá za cieľ obmedziť slobodu tlače, a pripomenul, že iné krajiny vo svete majú podobné reštrikcie.

FESTIVAL DE CANNES

FESTIVAL DE CANNES

Šesťdesiaty ročník filmového festivalu v Cannes otvorí zajtra snímka My Blueberry Nights, v ktorej jednu z hlavných úloh stvárnila americká speváčka Norah Jones. Po jej boku si zahrali aj Jude Law, David Strathairn, Rachel Weisz či Natalie Portman, ktorí prídu na festival podporiť film aj s jeho tvorcom, uznávaným čínskym režisérom Wongom Karom Waiom. My Blueberry Nights nakrútil ako prvú snímku, ktorá je celá v anglickom jazyku. Norah Jones sa popri hereckej úlohe podieľala na filme aj hudobne. Nahrala k nemu totiž niekoľko skladieb, ktoré by mala naživo odspievať v deň otvorenia festivalu.

Quentin Tarantino, bratia Coenovci a Gus Van Sant, všetko bývalí víťazi Filmového festivalu v Cannes sa budú od zajtra snažiť na Francúzskej riviére získať aj druhú trofej. Kým prvý z režisérov predvedie svoju snímku v štýle zabijaci na kolesách, Death Proof, Coenovci sa budú snažiť upútať dobrodružstvom z Rio Grande, No Country for Old Men. Zahanbiť sa nebude chcieť ani Van Sant a jeho film Paranoid Park o skateboardistovi, ktorý omylom zabije príslušníka bezpečnostnej služby. O hlavnú cenu, Palme d'Or alebo Zlatú palmu sa bude snímkou Promise This uchádzať aj bosniansky režisér Emir Kusturica, ktorý ju v minulosti získal už dvakrát. Na zozname 21 filmov, ktorý dnes zverejnili, je však aj mnoho nováčikov. Režisér snímky Klub bitkárov, David Fincher bude súťažiť s filmom Zodiac o love na sériového vraha, ktorý terorizoval oblasť San Francisco Bay na konci 60. rokov. Karikaturistka Marjane Satrapi predstaví filmovú adaptáciu svojho komiksu Persepolis o spomienkach na vyrastanie v Iráne po Islamskej revolúcii z roku 1979. Nemec Fatih Akin v Cannes zase premietne Auf Der Anderen Seite. Predsedom poroty festivalu, ktorý sa uskutoční od zajtra do 27. mája bude režisér Stephen Frears. Členmi poroty sú : Maggie Cheung, herečka z Hong Kongu, Toni Collette, herečka z Austrálie, portugalská herečka a režisérka Maria de Medeiros, kanadská herečka a režisérka Sarah Polley , taliansky režisér Marco Bellocchio , turecký spisovateľ Orhan Pamuk, francúzsky herec Michel Piccoli a mauretánsky režisér Abderrahmane Sissako.

Prehľad filmov v hlavnej súťaži festivalu o Zlatú palmu (Palme d'Or)

My Blueberry Nights-Kar Wai Wong-Hongkong ;Auf Der Anderen Seite-Fatih Akin-Nemecko ;No Country for Old Men- Joel a Ethan Coenovci-USA ;Zodiac-David Fincher-USA ;We Own the Night-James Gray-USA ;Mogari No Mori-Naomi Kawase-Japonsko ;Zavet-Emir Kusturica-Srbsko ;Milyang Chang-Dong Lee-Južná Kórea ;Breath-Ki-duk Kim-Južná Kórea ;4 Luni, 3 Saptamini Si 2 Zile-Cristian Mungiu-Rumunsko ; Tehilim-Raphaël Nadjari-Francúzsko ;Luz silenciosa-Carlos Reygadas-Mexiko ;Persepolis-Marjane Satrapi a Vincent Paronnaud-Irán, Francúzsko ;Import/Export Ulrich Seidl-Rakúsko ;Alexandra-Alexandr Sokurov-Rusko Death Proof-Quentin Tarantino-USA ;A Londoni férfi- Béla Tarr-Maďarsko ;Paranoid Park-Gus Van Sant-USA ;Izgnanie-Andrey Zvyagintsev-Rusko ;Les Chansons d'Amour-Christophe Honore-Francúzsko ;Une Vieille Maitresse-Catherine Breillat-Francúzsko ;Le Scaphandre et le papillon-Julian Schnabel-Francúzsko

Nesúťažné filmy : Sicko-Michael Moore-USA ;Ocean's Thirteen-Steven Soderbergh-USA;A Mighty Heart-Michael Winterbottom, Veľká Británia

Slovensko bude mať tento rok už po štvrtýkrát zastúpenie na najprestížnejšom európskom obchodnom a prezentačnom filmovom trhu Marché du Film, ktorý sa koná popri 60. Medzinárodnom filmovom festivale Cannes. V termíne konania festivalu od 16. do 26. mája odprezentuje Slovensko svoju kinematografiu v spoločnom pavilóne spolu s Českou republikou. Pavilón bude slúžiť ako miesto pre zahraničných záujemcov, kde získajú informácie o slovenskej audiovízii. Slovenskí filmoví profesionáli tu budú môcť prezentovať svoju tvorbu a činnosť. Slovenskú účasť v pavilóne organizačne zabezpečuje Slovenský filmový ústav (SFÚ) v spolupráci so Slovenskou asociáciou producentov v audiovízii (SAPA) s podporou Ministerstva kultúry SR. Spoločný pavilón Slovenska a Českej republiky, v ktorom sa prezentuje slovenská kinematografia a audiovízia, sa v predchádzajúcich troch rokoch, keď sa na projekte zúčastnilo aj Poľsko, stretol s veľkým ohlasom u domácej odbornej verejnosti i zahraničných návštevníkov filmového trhu. Tento rok bude pavilón priamo na hlavnej promenáde filmového trhu. Pre záujemcov bude k dispozícii väčšina slovenských filmov v cudzojazyčných verziách na VHS alebo DVD. Pripravené budú aj tlačové a elektronické textové aj obrazové materiály k filmom, informácie o projektoch vo vývoji a výrobe, filmové a filmologické publikácie v angličtine, časopisy a filmové soundtracky. Pavilón bude aj miestom stretávania sa slovenských zástupcov v Cannes s producentmi, ktorí majú záujem o filmovanie na Slovensku alebo o spoločné koprodukcie, so zástupcami medzinárodných festivalov, ktorí majú záujem o prezentáciu filmov slovenských režisérov a s ďalšími filmovými profesionálmi. Hoci v tomto roku Slovensko nemá zastúpenie v programe festivalu, slovenské filmy sa budú prezentovať na trhových projekciách - tzv "market screening". Tieto sú určené hlavne pre profesionálov - nákupcov filmov, zástupcov filmových festivalov. Slovenská republika sa tento rok po prvýkrát zúčastní aj na projekte Producer on the Move, ktorý organizuje European Film Promotion. Slovensko tu bude zastupovať producent Marek Veselický. Ten zdôraznil, že podujatie je šancou "stretnúť kolegov z iných európskych štátov a priestorom na výmenu skúsenosti z produkovania filmov".

STV NEWS

STV NEWS
Do druhého kola voľby člena Rady Slovenskej televízie postúpili Peter Kubica a Miriam Letašiová. V prvom kole voľby Národná rada SR nezvolila ani jedného z troch kandidátov, okrem Kubicu a Letašiovej kandidovala aj Anna Miklovičová, ktorú navrhlo občianske združenie profesionálnych hudobníkov Slovenska ÚNIA. Do druhého kola tajnej voľby postúpili dvaja najúspešnejší kandidáti. Hovorcu žilinského samosprávneho kraja Kubicu navrhuje združenie VZLET Čadca, Slovenský odborový zväz slobodných povolaní a Letašiovú Klub poslancov NR SR za ĽS-HZDS. Viac šancí by mala mať Letašiová z Exportno-importnej banky SR , keďže uvoľnené miesto " patrí " ĽS- HZDS. V Rade STV sa uvoľnilo miesto po odchode Štefana Fejka, ktorý sa vzdal funkcie.

Operácia " Zmizni Zemková " sa začala

Operácia " Zmizni Zemková "

sa začala

Koaličná časť poslancov Národnej rady SR a zároveň členov výboru pre kultúru a médiá dnes požiadala predsedu výboru Pavla Minárika o zvolanie mimoriadneho rokovania o situácii v Slovenskom rozhlase. Informoval o tom podpredseda výboru Dušan Jarjabek (Smer-SD). Žiadosť okrem Jarjabka podpísali aj ďalší piati členovia výboru - Ľudmila Mušková, Sergej Chelemendik, Rafael Rafaj, Ján Senko a Ján Podmanický. Ako ďalej informoval Jarjabek, zvolať mimoriadne rokovanie výboru o SRo sa rozhodli na základe neustálych sťažností a podnetov, ktoré dostávajú od občanov. Občania v nich "prejavujú nespokojnosť s krokmi uskutočňovanými súčasným vedením SRo, najmä preprofilovaním jednotlivých vysielacích okruhov, zmenami vo využívaní vysielacích frekvencií, úpadkom kultúry slova, deštrukciou Symfonického orchestra SRo". Sekretariát výboru ešte nemá informácie o termíne mimoriadneho rokovania výboru o SRo. Predseda výboru Pavol Minárik (KDH) uviedol, že zatiaľ výzvu na zvolanie mimoriadneho rokovania nedostal.

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS
Do ponuky satelitnej služby najväčšieho slovenského káblového operátora dnes pribudol nový detský kanál bebe tv. Jeho vysielanie je určené pre deti vo veku od 6 do 36 mesiacov. Animované epizódy bebe tv sú vytvorené v spolupráci s detskými psychológmi a svojím edukačným pôsobením pomáhajú rozvíjať u detí ich komunikačné a poznávacie schopnosti. "Programy sú vyslovene šité na mieru pre najmenších divákov. Osemdesiat percent vysielania tvoria edukačné programy a asi 20 percent zábavné, určené na relax," vysvetľuje charakter vysielania hovorca UPC Broadband Jaroslav Kollár. "Animované programy, na ktorých sa podieľali detskí psychológovia, svojím charakterom podporujú kognitívne schopnosti u detí. V zahraničí prijali program veľmi dobre. Nie sú to žiadni Pokémoni ani nič podobné, čo by potenciálne rozvíjalo sklony k agresivite, či iné neželané javy. Práve naopak," dodáva Kollár. Kanál bebe tv vysiela 14 hodín denne od 6. ráno do 8. hodiny večer programy výlučne európskej produkcie bez reklám.

STV NEWS

STV NEWS
Generálny riaditeľ Slovenskej televízie Radim Hreha, ktorý sa v pondelok v Brne zranil pri páde z motorky a utrpel zlomeninu oboch kostí nad členkom, verí, že z Fakultnej nemocnice v Brne ho prepustia v piatok, a už v pondelok – o barlách – sa chce vrátiť do práce.V pondelok večer Hreha podstúpil operáciu a svoj stav hodnotí optimisticky: „V poriadku, (sú tu) špičkoví odborníci, takže operácia prebehla podľa ich predstáv a mal by som byť o chvíľku fit. Predbežne sa (hospitalizácia) odhaduje na štyri-päť dní, podľa toho, aký bude vývoj, ale ja verím tomu, že v piatok už budem prepustený, a od pondelka – s francúzskymi barlami – že budem v kancelárii.“ Šéf STV Hreha havaroval v rámci Dňa Hondy na 5403 metrov dlhom pretekárskom Masarykovom okruhu Autodrómu Brno na silnej motorke s objemom 600 cm3. Podľa jeho slov, pri výjazde zo zatáčky dostal „klasický akceleračný šmyk“. Honda sľubovala, že jej dvojdňové podujatie v Brne bude „akcia plná adrenalínu a vône benzínu“. Na okruhu bol však pripravený pre záujemcov aj kurz bezpečnej jazdy.Podľa hovorkyne autodrómu Lenky Nestroilovej sa nehoda stala o 12.37 h na výjazde z pravotočivej zatáčky pred stúpaním. „Pád nevyzeral nijako závažne,“ konštatovala hovorkyňa okruhu, kde v tento deň boli aj iné pády z motoriek – celkovo desať. Hreha po šmyku prepadol cez riadidlá dopredu. Príčinu nehody vidí riaditeľ STV na svojej strane, pretože to „osolil viac ako bolo treba“. Zraneného Hrehu z trate previezla sanitka autodrómu na zdravotné stredisko a po základnom ošetrení ďalej do Fakultnej nemocnice v Brne, ktorá je najväčšou nemocnicou na Morave.Ak by k nehode došlo na bežnej komunikácii, riaditeľ STV by dostal trestné body, a keďže išlo o nehodu „so zranením“, mohol by dostať aj pokutu - rádovo aj desiatky tisíc českých korún. V prípade pretekárskeho okruhu sa však na Hrehu cestný zákon nevzťahuje. Autodróm nehodu polícii nehlásil a ani samotná polícia sa o ňu nezaujíma.„Skutočne sme to nevyšetrovali,“ povedal hovorca polície pre Brno-vidiek Aleš Mergental s tým, že k nehode došlo na súkromnom pozemku, „ako keď sa niekto zraní doma“. Riaditeľ STV Radim Hreha ani po nehode na motorky nezanevrel, ale aj tak s jednostopovými strojmi skončil. „Manželka už mi dala ultimátom, tak som jej sľúbil, že už si na motorku nesadnem,“ komentoval riaditeľ svoje rozhodnutie.

Reklamná pauza, teraz sa môžete ísť....

Reklamná pauza, teraz sa môžete ísť....

SLOVAK RADIO NEWS

SLOVAK RADIO NEWS
Návrhy na kandidátov na člena Rozhlasovej rady prijíma Výbor Národnej rady SR pre kultúru a médiá do konca mája. Parlament musí zvoliť pätnásteho člena rady, keďže koncom apríla sa členstva v rade vzdal Peter Varga. Návrhy môžu predložiť právnické osoby pôsobiace v médiách, v kultúre, vede, vo vzdelávaní, tiež v oblasti ľudských práv a životného prostredia, zastupujúce záujmy národnostných menšín a etnických skupín, cirkvi a ďalších. Podľa zákona o Slovenskom rozhlase volí členov rady parlament na návrh parlamentného mediálneho výboru. Na sekretariát výboru treba návrhy na člena rady doručiť do 31. mája v zatvorenej obálke s nápisom Voľba člena Rozhlasovej rady.

Marketing SZĽH s.r.o. strikes back

Marketing SZĽH s.r.o. strikes back
Marketingová spoločnosť Slovenského zväzu ľadového hokeja Marketing SZĽH s.r.o. svojimi aktivitami zabezpečuje nielen potreby členov SZĽH, ale od decembra 2006 sa Marketing SZĽH s.r.o. stal aj vlastníkom reklamných a vysielacích práv Slovnaft extraligy. Pre kluby najvyššej hokejovej súťaže na Slovensku sa stal Marketing SZĽH s. r. o. nepriamo významným partnerom. Denník SME v článku z 10. mája 2007 \"STV si za hokejové práva priplatí\" uverejnil informácie, ktoré sú skreslené, nepresné a kazia dobré meno slovenského hokeja. V texte článku je niekoľko zavádzajúcich informácií, na základe ktorých sa výkonný riaditeľ Marketingu SZĽH s. r. o. Martin Ryba rozhodol vydať nasledujúce stanovisko:"Informácie uverejnené v článku denníka SME \"STV si za hokejové práva priplatí\" z 10. mája 2007 sú nepravdivé a zavádzajúce. Údaje, ktoré v článku uviedol člen Rady STV Miroslav Kollár sa nezakladajú na pravde. V prvom rade suma kontraktu o ktorom hovoril člen Rady STV je predmetom obchodného tajomstva. Cena, za ktorú údajne STV kúpila vysielacie práva na zápasy hokejovej extraligy a ktorú pán Kollár uviedol, je nepresná. Keďže ju už pán Kollár zverejnil, tak túto informáciu uvediem na správnu mieru - nejde o spomínaných 46 miliónov korún, ale o 39 miliónov slovenských korún. Táto suma sa neskladá len z práv na vysielanie zápasov extraligy, ale aj zápasov slovenskej hokejovej reprezentácie v sezóne a v príprave na MS. Ďalšia nepravdivá informácia, ktorá bola v článku publikovaná je, že STV zaplatí údajných 46 miliónov Sk za 50 zápasov za dva roky. Počas dvoch rokov platnosti zmluvy (hokejové sezóny 2006/2007 a 2007/2008) vlastní totiž Slovenská televízia vysielacie práva na minimálne 112 zápasov najvyššej hokejovej súťaže na Slovensku a slovenskej hokejovej reprezentácie. Príjmy získané z vysielacích práv za zápasy extraligy sa následne v stopercentnej výške prerozdelia medzi všetkých účastníkov extraligy podľa vopred daného kľúča – celková suma/počet účastníkov súťaže. Časť z týchto prostriedkov kluby využívajú aj na podporu mládežníckeho hokeja u nás.Za neštandardné sme považovali prístup Slovenskej televízie v minulosti, keď šport na Slovensku nemal vo verejnoprávnej televízii partnera. Sme radi, že v dnešnej dobe je STV partner slovenského športu a nielen hokeja. Na záver by som rád podotkol, že dvojročná zmluva medzi Marketingom SZĽH s. r. o. a STV nie je historicky najvyššia a slovenský hokej mal v minulosti aj vyššie zisky z predaja vysielacích práv.“