DALITO!

21. 4. 2007

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Americká internetová spoločnosť Google zaznamenala v prvom kvartáli 63-percentný nárast hrubých tržieb na 3,66 mld. USD. Čistý zisk prevádzkovateľa populárneho internetového vyhľadávača sa za prvé tri mesiace v tomto roku zvýšil o 69 % na 1 mld. USD, resp. 3,18 USD na akciu. Oba výsledky prekonali odhady analytikov, ktorí očakávali tržby na úrovni 3,57 mld. USD a zisk vo výške 2,91 USD na akciu. Po vylúčení nákladov na akciové opcie vyskočil zisk až na 3,68 USD na akciu z úrovne 2,29 USD zaznamenanej v rovnakom období minulého roka. K prekonaniu odhadov trhu spoločnosti pomohlo zníženie daňovej sadzby o jeden percentuálny bod. Generálny riaditeľ firmy Google Eric Schmidt je výsledkami za prvý štvrťrok nadšený, upozornil však, že rast v polovici každého roka tradične spomalí. Schmidt očakáva, že vzhľadom k expanzii firmy rast tržieb v tomto roku spomalí na približne 50 % z minuloročných 67 %. Internetová firma taktiež vynakladá veľké investície do nových služieb a datacentier, čo vytvára tlak na marže. Google je svetovou jednotkou na poli internetovej inzercie, založenej na princípe platieb za kliknutie na reklamy umiestnených na stránkach výsledkov vyhľadávaní a na partnerských webových stránkach. Spoločnosť generuje približne 99 % tržieb práve z tejto textovej inzercie, hoci sa usiluje aj o rýchlu expanziu na reklamných trhoch v oblasti videa, obrazu, televízie, rozhlasu a tlače.

Spoločnosť TNS oznámila, že prenosné peoplemetre Arbitron PPM budú po prvýkrát prijaté ako jednotný systém pre meranie sledovanosti televízií aj počúvanosti rádií na Islande. Tender vyhrala islandská spoločnosť Capacent so sídlom v Reykjavíku, podporovaná spoločnosťou TNS Nórsko, ktorá už v Nórsku realizuje meranie počúvanosti rádií. TNS poskytne spoločnosti Capacent licenciu na využívanie systému PPM. TNS tiež podporí vytvorenie a spravovanie peoplemetrového panela. Capacent bude pomocou prenosných peoplemetrov merať 3 najväčšie islandské televízne a rozhlasové stanice počas obdobia 6 rokov. Na Islande sa bude využívať jeden panel na meranie televízií aj rádií. Celosvetovo sa tak po prvýkrát bude jednotný systém merania používať pre zber dát z merania oboch elektronických médií. Andrea Mezzasalma, globálna riaditeľka oddelenia iTRAM spoločnosti TNS, to okomentovala slovami: „Spoločnosť TNS má prvotriedne skúsenosti s meraním televíznej sledovanosti a tak rozhodnutie spoločnosti Capacent využívať prenosné peoplemetre PPM v tomto projekte zohralo kľúčovú úlohu pri rozhodovaní. Sme radi, že nám táto zmluva zabezpečí celosvetové prvenstvo v tom, že budeme využívať jednotný panel na zbieranie dát o sledovanosti televízií a zároveň počúvanosti rádií. TNS a Arbitron spolupracujú na zavádzaní PPM už od roku 2000.“ Jørn Y. Leipart, riaditeľ oddelenia iTram, TNS Gallup Nórsko, povedal: „Doteraz sa meranie sledovanosti televízií a počúvanosti rádií na Islande realizovalo pomocou denníčkového merania založeného na týždennej báze. Nová technológia poskytne významne viac informácií o islandských televíznych divákoch a rozhlasových poslucháčoch.“ Uzavretie zmluvy na Islande potvrdilo naše úspešné obdobie zavádzania PPM na celom svete. PPM sa po prvýkrát použili pre komerčný panel spoločnosti VRT v Belgicku v roku 2003. PPM na meranie sledovanosti televízií sa využíva v kanadských mestách Montreal a Quebec od roku 2004. V roku 2006 sa PPM zaviedli na meranie počúvanosti rádií v Nórsku a na meranie sledovanosti televízií v Kazachstane. Panel spoločnosti TNS bol tiež ocenený spoločnosťami BARB a RAJAR v Londýne. V USA zavádza spoločnosť Arbitron pomocou prenosných peoplemetrov meranie pre top 50 rádií, pričom meranie sa spúšťa najprv vo Philadelphii, kde prvé dáta z merania získajú už koncom apríla.

Česká televízia (ČT) chce získať peniaze na digitalizáciu svojho obsiahlého archívu i zo zahraničia, konkrétne z Finančných mechanizmov Nórska a Europského hospodárskeho priestoru. Informoval o tom český mesačník Strategie na svojich internetových stránkach. Ako ďalej uviedol, náklady na digitalizáciu viac ako päťdesiatročného archívu ČT sa vyšplhali možno až na miliardu korún. Rada ČT preto včera požiadala generálneho riaditeľa, aby ich v budúcnosti informoval, či už bola podaná žiadosť o peniaze z norských fondov. ČT vypísala výberové riadenie na firmu, která bude zabezpečovať technologické zázemie digitalizacie.

Troch pracovníkov tureckého kresťanského vydavateľstva, ktorým v stredu moslimskí radikáli v meste Malatya podrezali hrdlo, pred popravou tri hodiny mučili. Informujú o tom s odvolaním sa na lekárske správy turecké médiá. Na telách zavraždených pracovníkov vydavateľstva Zirve, ktoré v Turecku šírilo Bibliu a inú kresťanskú literatúru, našli lekári stopy mučenia okrem iného aj v oblasti genitálií a konečníka. Obete mali podľa tureckého denníka Hurriyet všetky prsty obrezané až na kosť. Mučenie priznal v policajnej výpovedi aj jeden zo zadržaných členov útočiaceho komanda. V súvislosti so stredajším útokom pozatýkala turecká polícia v stredu a vo štvrtok spolu 10 ľudí. Všetci sú podľa starostu Malatye Ibrahima Dasoza vo veku 19 až 20 rokov. U jedného zo zadržaných sa podľa starostu našiel odkaz tohto znenia: "Urobili sme to pre svoju krajinu. Chcú nám ukradnúť našu krajinu, chcú nám ukradnúť naše náboženstvo." Turecko je oficiálne sekulárnou krajinou, 99 percent jeho obyvateľov sa však hlási k islamu.

Francúzska polícia včera vyzvala novinárov na opatrnosť v rasovo zmiešaných výbušných predmestiach Paríža. Niekoľko dní pred prezidentskými voľbami tu mladiství prepadli a olúpili viaceré televízne štáby. Polícia informovala, že v štvrti Clichy-Sous-Bois, ktorá bola v roku 2005 dejiskom násilných zrážok a výtržností, tento týždeň prepadli tri televízne štáby. Novinárom páchatelia ukradli fotoaparáty a filmovaciu techniku.Dvaja muži zas napadli kameramana Hlasu Ameriky drevenými tyčami a vzali mu kameru, novinára odviezli do nemocnice s poraneniami hlavy. Polícia upozornila zástupcov médií, aby do problematických štvrtí nechodili bez ochrany. Rasovo zmiešané predmestia boli horúcou témou prezidentskej kampane a mnoho novinárskych tímov sem smeruje kvôli spravodajstvu. Niektorých obyvateľov však priveľká pozornosť novinárov dráždi. "Nemusia sem chodiť ako do zoo," skonštatoval jeden z parížskych úradníkov.

Vysoký predstaviteľ Európskej únie pre spoločnú zahraničnú a bezpečnostnú politiku Javier Solana včera vyzval na prepustenie reportéra BBC Alana Johnstona, ktorého uniesli neznámi ozbrojenci v pásme Gazy pred viac ako mesiacom.V liste zaslanom generálnemu riaditeľovi BBC Markovi Thompsonovi Solana zdôrazňuje, že je v kontakte s palestínskym prezidentom Mahmúdom Abbásom, ktorému chce tento incident aj naďalej pripomínať a rovnako chce postupovať aj počas stretnutí s ostatnými palestínskymi predstaviteľmi."Viem, že prezident Abbás si je vedomý toho, že tento prípad sa sleduje po celej Európe a to aj na najvyššej úrovni. Aj naďalej mu však budem opakovať, že EÚ očakáva od palestínskych úradov maximálne úsilie na zaistenie prepustenia reportéra," uvádza sa v liste.Solana označil Johnstona za vynikajúceho nestranného novinára, s ktorým sa viackrát stretol. Reportér je podľa Solanu priateľom palestínskeho ľudu a preto únoscovia poškodzujú palestínske obyvateľstvo a mierový proces na Blízkom východe.Hlavný palestínsky vyjednávač Sáib Iríkat vo štvrtok uviedol, že palestínske úrady pracujú na oslobodení britského novinára, ktorý je nezvestný od 12. marca. Doteraz neznáma militantná islamistická skupina s názvom Brigády Tawhíd a Džihád informovala v nedeľu prostredníctvom e-mailu určeného médiám o údajnom zabití zadržiavaného korešpondenta BBC. Zo zodpovednosti za smrť žurnalistu obvinila palestínsku a britskú vládu, ktoré vraj nesplnili požiadavky na prepustenie väzňov z izraelských väzníc. Abbás však podľa Iríkata dostal ubezpečenie, že reportér BBC je stále nažive. Palestínsky prezident vo štvrtok uviedol, že vie, ktorá skupina zadržiava Johnstona, ale neprezradil, či bol s únoscami nadviazaný nejaký kontakt.

SuperStar SK vs. Svet Again

SuperStar SK vs. Svet Again
IFPI SR Hitparáda - RADIO TOP 100-Týždeň - 2007/15

1. FURTADO NELLY-SAY IT RIGHT 2. WILLIAMS ROBBIE & PET SHOP BOYS-SHE´S MADONNA 3. PREDNÁ ZDENKA-KEĎ TO NEJDE 4. GRIGOROV ROBO-POVEDZME 5. CMORIK PETER-ME AND YOU 6. RED HOT CHILI PEPPERS-SNOW 7. TINA-BLÍZKO TEBA 8. MIKA-GRACE KELLY 9. KOMAJOTA-RÁNO V NOVINÁCH 10. LANGEROVÁ ANETA-MALÁ MOŘSKÁ VÍLA 14. TINA-VIEM ŽE POVIEŠ ÁNO 15. PEHA-RENESANCIA 16. DESMOD-ZHORÍ VŠETKO ČO MÁM 18. I.M.T. SMILE-NIEKTO AKO KRÁĽ 19. HABERA PAVOL-AKO LÁVA 26. SMATANOVÁ ZUZANA-NEKRÁČAJ PREDO MNOU 39. GLADIATOR-33 ROKOV 41. BEZDEDA TOMÁŠ-KRÁSNE KRÁSNA 44. NOCADEŇ-TVOJ MONO HLAS 48. STEREO-VRAH 54. PETRANÍK JAKUB-KEĎ NIE SI TU 58. ŠTROFFEK IVAN-POTÁPAM SA 64. ŽBIRKA MIRO-KRÁĽOVNÁ RANNEJ KRÁSY 69. CMORIK PETER-MÁM POCIT 71. DESMOD-NIEKTO TI TO POVIE SKOR NEŽ JA 74. BIČ IVO-SNÁĎ 77. BYSTRÍK-MAMA 78. MISHA-ČIARKY 79. VETROPLACH-SMEJ SA! 84. KRAUSZ MARTIN-HĽADÁME 85. HEX-NIKDY NEBOLO LEPŠIE 86. METROPOLIS & KULY-MLYNY 87. CLICHE-MôŽE SA STAŤ VIAC 88. ČEKOVSKÝ MARIÁN-MOHLA BY BYŤ Z TOHO AJ LÁSKA 89. KIRSCHNER JANA-SHINE 91. NO NAME-MEDZI BLOKMI 92. SMOLA A HRUŠKY-HIT

ZLATÝ KLINEC 2007

ZLATÝ KLINEC 2007

Kreatívna súťaž Zlatý Klinec 2007 pod motttom "Cirkus kvôli reklame" už pozná svojich víťazov. Ich slávnostné vyhlásenie sa skončilo včera . Grand Prix si odniesla kampaň Všetko pre vaše zdravie (agentúra Wiktor Leo Burnett, klient Union poisťovňa), Filipa, cenu Art Director's Clubu získal Peter Darovec, creative director z reklamnej agentúry Istropolitana D'Arcy a Zlatým Klientom roka stala spoločnosť Slovak Telekom. Celkové výsledky nájdete TU .

Reklamná pauza, teraz sa môžete ísť....

Reklamná pauza, teraz sa môžete ísť....

SuperStar 3 potvrdená

SuperStar 3 potvrdená

Zomrel Jean-Pierre Cassel

Zomrel Jean-Pierre Cassel
Známy francúzsky herec Jean-Pierre Cassel zomrel 19. apríla. Narodil sa 27. októbra 1932 v Paríži. Cassela objavil ako dobrého stepára Gene Kelly. Hral vo filmoch Clauda Chabrola/ La Rupture/ Luisa Bunuela / Diskrétny pôvab buržoázie /, Those Magnificent Men in Their Flying Machines or How I Flew from London to Paris in 25 hours 11 minutes, Traja mušketieri, Vražda v Orient Exprese, Horí Paríž ?, Fantaghiró I. , Prêt-à-Porter a.i.

20. 4. 2007

Najlepší akčný filmový hrdina

Najlepší akčný filmový hrdina
Svetoznámy britský agent James Bond je najlepším akčným filmovým hrdinom. Profesionálny špión Jej veličenstva porazil archeológa Indianu Jonesa, Supermana, Jacka Bauera či Terminátora. Najobľúbenejšími ženskými hrdinkami sú Buffy premožiteľka upírov a Lara Croft, informuje britský denník Sun. Najlepším akčným filmom sa stal sci-fi triler Matrix (1999). Prieskum uskutočnila spoločnosť organizujúca výlety loďou.

Why Mass Media Are Bad

Why Mass Media Are Bad
Podporu občanov pre novelu Zákonníka práce (ZP), ako aj zachovanie priazne pre politiku SMERu žiadal na dnešnom stretnutí s obyvateľmi Veľkého Krtíša premiér Robert Fico. "Média sa stali politickou opozíciou tejto vlády a občania nemajú objektívne informácie o našich krokoch," uviedol. "Nedajte na klebety," vyzval prítomných a pokračoval, že vláda nemá za sebou žiadne médium. Touto problematikou sa ale chce zaoberať na najbližšom zasadaní. Podpora Ficovi v auditóriu nechýbala. Starší pán žiadal objektívne informácie od verejnoprávnych médií. "My si totiž platíme verejnoprávne médiá na to, aby informovali objektívne," uviedol.

GRATULUJEME !

GRATULUJEME !
Tvorcom filmu Pururambo pribudlo do početnej zbierky ocenení ďalšie. Vo štvrtok 19. apríla sa zavŕšil 11. ročník 4-dňového Medzinárodného festivalu dobrodružných a objaviteľských filmov vo francúzskom Val d'Isere, kde filmu Pururambo udelila porota na čele s prezidentom Olivierom Weberom a členmi Annou Quéméréovou, Marcom Thiercelinom a Régisom Bellevillom hlavnú cenu festivalu - Zlatého orla dobrodružstva.

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS
Vydavateľstvá Star Production, s.r.o. a Starpress, s.r.o. sa začiatkom tohto mesiaca zlúčili, pričom nástupníckou spoločnosťou je firma Star Production, s.r.o. Bratislava. Ako ďalej informoval marketingový riaditeľ vydavateľstva Star Production Michal Hošták, od prvého apríla zanikla aj spoločnosť media2, a.s., ktorá pôsobila ako predajca reklamného priestoru titulov spoločností Star Production a Starpress. Firma media2 sa podľa Hoštáka včlenila do spoločnosti Star Production, ktorá v súčasnosti vydáva týždenníky Slovenka a Star a mesačníky Dorka a La Femme. Predstavitelia spoločností sa podľa Hoštáka pre tieto zmeny rozhodli najmä pre ambíciu vytvoriť silný a konkurencieschopný vydavateľský dom. "Chceme posilniť našu pozíciu na slovenskom trhu printových médií, naším cieľom je stať sa jedným z najsilnejších vydavateľských domov na trhu," uviedla väčšinová majiteľka vydavateľského domu Star production, s.r.o. Mária Reháková. Ďalšími dôvodmi, ktoré viedli k zlúčeniu vydavateľstiev, sú podľa nej najmä profesionalizácia celej skupiny či racionalizácia v spoločnosti prostredníctvom odstránenia kumulovaných funkcií v doterajších malých vydavateľstvách. "Jednotlivé tituly vydavateľstva prechádzali a prechádzajú v posledných mesiacoch vážnymi zmenami, ktoré súvisia s novou stratégiou," dodal šéfredaktor týždenníka Star a mesačníka La Femme a zároveň spolumajiteľ Star production Radomír Brhlík.

Reklamná pauza, teraz sa môžete ísť....

Reklamná pauza, teraz sa môžete ísť....

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA

"Potrebujeme použiť silu, aby sme zmenili tento režim. Nie je možné zmeniť tento režim demokratickými prostriedkami.Máte absolútnu pravdu, podnecujem k revolúcii v Rusku. Som v styku s členmi ruskej politickej elity. Títo ľudia, ktorí podľa neho vystavujú svoje životy nebezpečenstvu, zdieľajú môj názor, že Putin narušuje demokratické reformy, centralizuje moc a porušuje ruskú ústavu. Nie je šanca, aby sa režim zmenil prostredníctvom demokratických volieb. Ak jedna časť politickej elity nesúhlasí s druhou časťou politickej elity, jediná cesta pre Rusko je zmena režimu. Pokúšam sa konať. Ponúkol som svoje skúsenosti a ideológiu svojim kontaktom. V súčasnosti už podnikám aj praktické kroky, prevažne finančného charakteru.nikdy neudelí azyl niekomu, kto chce použiť silu na zmenu režimu v Rusku." Boris Berezovskij

" Ak Srbsko zotrvá na tom, že Kosovo musí byť jeho súčasťou, potom Maďarsko by si mohlo nárokovať návrat Vojvodiny. " Andreas Zobel, nemecký veľvyslanec v Srbsku

"Viete, o čom ste rozprávali alebo zajtra to popriete a opäť vytiahnete nejakú svoju tajnú nahrávku, aby ste opäť mohli prejsť svojimi premenami?"

Stanislav Janiš , poslanec za SDKÚ-DS

"Policajné sily zakročia proti ženám, ktoré chodia po meste oblečené ako modelky. Zatknuté ženy zoberieme do jedného zo štyroch centier. Budú sa musieť písomne zaviazať, že sa už tohto priestupku nikdy viac nedopustia. Pustíme ich, až keď im ich rodina prinesie adekvátne ošatenie."

Husajn Sadžidí, zástupca šéfa teheránskej polície

" Ak sa šíria javy, nad ktorými sa zdanlivo „sväto“ rozčuľuje komerčný bulvár, bolo by treba urobiť najmenej krok dopredu a predbežne zatknúť riaditeľov všetkých televízií a šéfredaktorov všetkých bulvárov a zisťovať mieru ich zodpovednosti za zamorenie verejného morálneho priestoru a krutosť jeho dôsledkov. Aj zo zbežnej „obhliadky obetí“ je jasné, že ide o stovky zmrzačených i zničených ľudských životov. Kým však budú na slobode riaditelia televízií a šéfredaktori bulvárnych médií, priamo zasievajúci toto všetko, a nedokáže sa ich nevina, neuverím, že žijem v právnom štáte. A občania to všetko platia zo svojich nie lacno zarobených peňazí. Ako potkany, ktoré žerú otravu len preto, že je sladká. A preto volám s Novým časom: „Kto to zastaví?“! ThLic. Marián Gavenda, šéfredaktor Katolíckych novín

„Vašu otázku považujem za nechutnú. Kladiem si otázku, z akého rádia to, preboha, ste? Je mi veľmi ľúto Slovenského rozhlasu." Robert Fico na otázku redaktora SRo Branislava Dobšinského „Čo sa zmenilo? Financovanie Elektry zostalo také, aké bolo. “

19. 4. 2007

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Internetová stránka MySpace spustila novú spravodajskú službu. Jej užívatelia majú možnosť zvoliť, ktoré správy si zasluhujú najväčšiu pozornosť a priradiť im tak úroveň dôležitosti. Služba MySpace News service preberá správy z internetu, hľadajúc najnovšie informácie na blogoch ako i v spravodajských servisoch mediálnych konglomerátov. Jedným z takýchto zdrojov je aj Rupertova Murdochova News Corporation, vlastník MySpace a zároveň jedna z najväčších mediálnych spoločností na svete. Výber správ bude podriadený spätnej odozve užívateľov, ktorí kvalitu jednotlivých správ môžu ohodnotiť. "MySpace News spravodajstvo nechá posúdiť svojich užívateľov, čo je pre nich relevantné a čo nie," povedal prezident MySpace Tom Anderson. MySpace používa vyhľadávací algoritmus na prehľadávanie internetových stránok a blogov, rovnako ako i online spravodajských serverov a magazínov. Materiál je rozdelený do kategórií politika, šport, technológia a móda.

Pápežský nuncius v Turecku je presvedčený, že vraždy troch pracovníkov kresťanského vydavateľstva v Turecku súvisia s prezidentskými voľbami v Turecku. "Podobné udalosti sa tu už stali počas predvolebnej kampane," povedal monsignor Antonio Lucibello vo štvrtok pre taliansky denník La Stampa. Lucibello je presvedčený, že vraždy súvisia so sobotňajšími demonštráciami v Ankare, na ktorých sa zúčastnilo polmilióna ľudí protestujúcich proti prezidentskej kandidatúre terajšieho premiéra Tayyipa Recepa Erdogana. Kritici premiéra sa obávajú, že Erdogan bude v prípade zvolenia "islamizovať" Turecko. Erdogan v stredu povedal, že svoju kandidatúru oznámi na budúci týždeň. Odchádzajúci prezident Ahmet Necdet Sezer, zarytý sekularista, musí odstúpiť 16. mája. V tureckom meste Malatya v stredu neznámi ozbrojenci zaútočili na budovu vydavateľstva, ktoré vydalo Bibliu v turečtine. Útok si vyžiadal tri životy. Polícia objavila v sídle vydavateľstva troch mužov so zviazanými rukami a nohami. Všetky tri obete mali podrezané hrdlá. V čase príchodu polície jedna z nich ešte žila, po prevoze do nemocnice však zomrela, uviedol miestny guvernér pre tureckú agentúru Dogan. Pred sídlom vydavateľstva Zirve v minulosti viackrát demonštrovali nacionalisti, ktorí spoločnosť obviňujú zo šírenia kresťanstva. Turecko je oficiálne sekulárnou krajinou, 99 percent jeho obyvateľov sa však hlási k islamu. Predstaviteľ vydavateľstva pre agentúru Dogan uviedol, že spoločnosť sa v nedávnej minulosti stala terčom vyhrážok. V súvislosti so stredajším útokom na vydavateľstvo polícia už zatkla 10 ľudí. Všetci desiati zatknutí sú vo veku 19 až 20 rokov. U pravdepodobných páchateľov útoku sa podľa starostu našiel odkaz tohto znenia: "Urobili sme to pre svoju krajinu. Chcú nám ukradnúť našu krajinu, chcú nám ukradnúť naše náboženstvo."

Tržby najväčšej novinovej spoločnosti v USA Gannett v prvom štvrťroku mierne klesli na 1,87 mld. USD z úrovne 1,88 mld. USD zaznamenanej v rovnakom období minulého roka. Čistý zisk firmy, ktorá prevádzkuje aj 23 televíznych staníc, takisto oslabil, a to o 10,5 % na 210,6 mil. USD, respektíve 90 centov na akciu. Generálny riaditeľ spoločnosti Gannett Craig Dubow tvrdí, že dopyt po reklame utlmilo nepriaznivé zimné počasie, nižší počet pracovných dní v poslednom mesiaci kalendárneho roka a spomalenie domáceho trhu s nehnuteľnosťami. Spoločnosť taktiež bojuje s pokračujúcim presunom čitateľov od tlačených vydaní k internetovým, čo negatívne ovplyvnilo tržby. Gannett, ktorý vydáva 89 amerických denníkov, ďalej uviedol, že tržby divízie novín klesli v prvom kvartáli o 0,7 %, zatiaľ čo tržby z reklám sa znížili o 1,9 %. Tržby v oblasti televízneho vysielania naopak stúpli na 183,1 mil. USD a to najmä vďaka televíznym staniciam, ktoré Gannett nedávno kúpil. Spoločnosť dodala, že od konkurenčnej firmy Tribune plánuje kúpiť dva denníky v štáte Connecticut. Na druhej strane Gannett predáva štyri noviny spoločnosti GateHouse Media.

Známa americká mimovládna organizácia Internews možno bude musieť ukončiť svoju činnosť v Rusku po radikálnom zásahu finančnej polície. Informovala o tom vo štvrtok výkonná riaditeľka organizácie Manana Aslamazianová. Ruská finančná polícia v stredu nečakane vtrhla do moskovskej kancelárie Internews a počas razie, ktorá trvala do polnoci, skonfiškovala tisíce dokumentov a počítačové servery. Podľa Aslamazianovej hrozí vážne riziko, že organizácia nebude môcť v Moskve ďalej pracovať. Internews, ktorá má pobočky v 23 krajinách, sa zameriava na školenia v oblasti médií a v Rusku podporuje slobodu médií. Americká organizácia, ktorú sčasti financuje vláda a sčasti súkromné skupiny ako napríklad Nadácia otvorenej spoločnosti Gerogea Sorosa, poskytla v minulosti podporu nezávislým médiám počas farebných revolúcií v Gruzínsku a na Ukrajine. Kremeľ obe revolúcie vnímal ako zásah proti jeho vplyvu v regióne a začal projekty na prevenciu podobných povstaní v Rusku. Hovorca oddelenia ruského ministerstva vnútra pre finančné zločiny Alexander Vorobjov uviedol, že razia v ústredí Internews sa týka už dlhšie otvoreného trestného vyšetrovania. Aslamazianová potvrdila, že 21. januára ju ruská polícia zadržala na moskovskom letisku s nedeklarovanou sumou 9550 eur (12 400 dolárov). Podľa ruských zákonov sa na colnici musí nahlásiť každá hotovosť prevyšujúca 10 000 dolárov. Aslamazianová si myslí, že ruské úrady budú chcieť použiť prípad Internews ako varovanie pre ostatné mimovládne organizácie so zahraničnou podporou, ktoré sa angažujú v politicky citlivých oblastiach. "Sme veľkou, viditeľnou organizáciou a ak nájdu nejaké chyby, ktorých sme sa dopustili, bude ľahké urobiť z nás (odstrašujúci) príklad pre ostatných", uviedla Aslamazianová.
V Kazachstane pátrajú po známej novinárke, ktorá písala o korupcii na najvyšších miestach a pred takmer troma týždňami sa stratila. Odvtedy ju nikto nevidel. 39-ročná Oralgajša Omaršanová sa stratila len štyri dni po tom, ako začal denník Právo a poriadok zverejňovať sériu jej článkov o vplyvnej rodine etnických Čečenov, ktorá si podľa nej kupovala vysokopostavených politikov a vplyvných ľudí v krajine. Naposledy ju jej priatelia videli 30. marca nastupovať v Almaty do neznámeho auta, odvtedy sa po nej zľahla zem. O prípade vo štvrtok informovala ľudskoprávna organizácia Just Word.

Páchateľ pondelňajšej masakry na technickej univerzite vo Virgínii zaslal medzi prvým a druhým strelným útokom balík do newyorského sídla televízie NBC, v ktorom bol videozáznam s jeho patetickým vyznaním nenávisti voči bohatým a hedonizmu. Podľa NBS zásielka okrem toho obsahovala 29 fotografií, z ktorých 11 zobrazuje 23-ročného Čchoa Sung-huia mieriaceho do objektívu strelnou zbraňou. "Mali ste stovky miliárd príležitostí a spôsobov, ako zabrániť dnešku," hovorí Čcho monotónnym hlasom na zázname, ktorého časť zverejnili v Nočných správach NBC. "Ale rozhodli ste sa preliať moju krv. Zahnali ste ma do kúta a dali mi jedinú možnosť. To rozhodnutie bolo vaše. Teraz máte na rukách krv, ktorá sa nikdy nezmyje," pokračuje juhokórejský študent, ktorý v pondelok zastrelil 32 ľudí a nakoniec spáchal samovraždu. "Vaše Mercedesy nestačili, vaši fagani... Všetky vaše orgie nestačili. Nestačili splniť vaše hedonické potreby. Mali ste všetko." Balík doručili NBC dva dni po masakre, ktorú označujú za najtragickejší strelný útok jednotlivca v modernej histórii USA. Napriek tomu, že bol odoslaný expresne, do New Yorku dorazil až v stredu ráno, čo zrejme spôsobilo nesprávne smerové číslo. Podľa poštovej pečiatky páchateľ odoslal balík z Virgínie v pondelok o 9:01, teda približne hodinu a 45 minút po prvej streľbe na univerzite. Tento údaj vysvetľuje záhadu, kde sa zdržiaval a čo robil počas dvojhodinovej prestávky medzi streľbou v internáte a druhým útokom v budove s učebňami. Pondelňajšia streľba na univerzite Virginia Tech v meste Blacksburg sa začala v ranných hodinách v priestoroch internátu, kde zahynuli dvaja ľudia. Približne o dve hodiny neskôr pokračovala vo vyučovacej budove Norris Hall, kde útočník zabil 30 ľudí a potom spáchal samovraždu.

HIT STOROČIA

HIT STOROČIA

Slovenská televízia odštartuje zajtra o 20:00 hudobno-zábavnú retrošou Hit storočia, ktorú bude každý piatok moderovať Jarmila Hargašová-Lajčáková. Diváci si budú môcť zaspomínať na nezabudnuteľné evergreeny z obdobia 20. až 50. rokov minulého storočia, teda zo začiatkov slovenskej populárnej hudby. V programe nebudú súťažiť speváci, ale hity jednotlivých desaťročí minulého storočia. V prvom kole odznie sedem piesní v podaní slovenských spevákov a speváčok. So skladbou Len bez ženy vystúpi Marcel Palonder, pieseň Prečo sa máme rozísť odspieva Misha, s hitom Nečakaj ma už nikdy sa predstaví Matej Koreň. Diváci si budú môcť zaspomínať aj na piesne ako Pieseň o rodnej zemi (Peter Adamov), Ružičky červené (Sisa Sklovska), Rodný môj kraj (Igor Kmeťo) a Dedinka v údolí (Robo Opatovský). Počas hudobného večera nebude chýbať ani retro zábava a známi slovenskí glosátori. Na časy minulé si v prvej časti Hitu storočia zaspomínajú Milan Lasica, Milan Kňažko a Petra Polnišová. V prvých ôsmich kolách odznie po sedem nominovaných piesní. Priestor medzi jednotlivými skladbami vyplnia dobové archívne videomateriály. O postupe piesní do semifinále a následne do finále rozhodnú diváci telefonickým a sms hlasovaním. Na konci súťaže sa uskutoční žrebovanie a jeden z hlasujúcich divákov získa osobný automobil. Hit storočia bude známy 29. júna.

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Palestínsky prezident Mahmúd Abbás vo štvrtok povedal, že reportér BBC Alan Johnston je nažive a dodal, že chce zariadiť jeho prepustenie. Abbás informoval médiá počas návštevy v Štokholme. Johnston, ktorého uniesli pred viac ako mesiacom z jeho auta v Pásme Gazy, sa stal najdlhšie zadržiavaným západným reportérom v oblasti. V nedeľu neznáma palestínska skupina Brigády monoteizmu vyhlásila, že Johnstona popravila. Palestínska vláda však tvrdí, že neexistuje dôkaz o jeho smrti. Doposiaľ nikto unesený zo Západu nebol v Gaze zabitý. Unesených ozbrojenci využívajú ako nástroj vyjednávania a v priebehu pár dní ich prepustia bez zranenia. Johnstonov prípad vyvolal vlnu protestov nielen v Británii a Bruseli ale aj v Libanone a tisícky ľudí sa zapojili do internetových petícií alebo poslali správy vyjadrujúce podporu priamo na internetovú stránku BBC.

Rádiokomunikácie po predaji ?

Rádiokomunikácie po predaji ?
Hokej Slovensko- Lotyšsko , STV

A odpusť nám naše viny

A odpusť nám naše viny
Súkromná televízia Markíza nebude musieť zaplatiť dvojmiliónovú pokutu za porušenie zákona v relácii Big Brother. Pokutu v stredu zrušil Najvyšší súd. Rada pre vysielanie a retransmisiu ju televízii udelila, keďže zábery polonahých a podgurážených protagonistov reality show začala vysielať o 19.45 hodine, keď ich mohli vidieť aj deti. Televízia totiž do "vily" Big Brothera pozvala súťažiaceho z iného programu Mojsejovci, známeho pod prezývkou Nemec. Ten mal aj s manželkou, profesionálnou striptérkou, vo "vile" rozprúdiť zábavu. "Topless" tanečnica sa vyzliekla donaha a potom spolu s manželom laškovali vo vírivke, a to vraj aj pod vplyvom alkoholu. Rada bola programom pobúrená, pretože podľa nej mohol u mladých ľudí vyvolať falošné ilúzie o sexualite a alkohole. Program, ktorý by mohol ohroziť fyzický, psychický alebo morálny vývin maloletých, alebo narušiť ich duševné zdravie a emocionálny stav, podľa zákona patrí na obrazovku až po 22.00 hodine. Markíze však pred súdom argumentovala, že pokuta bola neprimeraná a neodôvodnená. Senát sa k dôvodom pokuty nevyjadril. Pokutu rade vrátil, pretože podľa neho rada za jednu chybu televíziu potrestala viackrát. Okrem dvojmiliónovej pokuty totiž za vydanie relácie z 10. októbra 2005 Markíza dostala aj stotisícovú pokutu, lebo nebola označená správnym piktogramom vekovej vhodnosti. Reality show Big Brother v priemere na jeden diel podľa peoplemetrov sledovalo asi pol milióna divákov. Licenčnej rade v roku 2005 prišlo na program spolu 258 sťažností. Rada ich preskúmala a televízii udelila pokuty v hodnote 11,5 milióna korún. Podľa informácií z kancelárie rady Najvyšší súd doteraz potvrdil 12 rozhodnutí rady o pokute pre Big Brother, dve zrušil a v troch prípadoch má ešte rozhodnúť. Éra takzvaných kontajnerových reality show však už na slovenských obrazovkách skončila. Televízie už neplánujú žiaden podobný formát, kde by súťažiacich zavreli do "vily" a sledovali kamerami. V súčasnosti funguje podobný formát len v súkromnej televízii JOJ, ktorá "zavrela" známe tváre zo šoubiznisu na tropický ostrov.

Išlo jej o život ?

Išlo jej o život ?
Denník PLUS 1 DEŇ opäť raz potvrdil svoje "kvality", keď dnes, t.j. vo štvrtok 19. apríla 2007 v článku "Ľavičiari chcú školné" prejavil elementárnu neznalosť faktov. V podtitulku článok uvádza, že "Premiér Fico zmenil názor, študenti na vysokých školách budú platiť." Táto informácia je však v evidentnom rozpore so skutočnosťou. Tak v programových dokumentoch vtedy opozičnej strany SMER - sociálna demokracia, ako neskôr v Programovom vyhlásení vlády sa totiž jasne konštatuje, že "vláda nezavedie spoplatnenie dennej formy vysokoškolského vzdelávania". V súlade s týmito záväzkami predseda SMERu - sociálna demokracia a predseda vlády SR aj v minulosti formuloval svoje vyjadrenia k otázke školného. Z uvedeného je zrejmé, že predseda vlády SR ani strana SMER - sociálna demokracia žiadny názor ohľadne školného nezmenili, a teda že podtitulok článku denníka PLUS 1 DEŇ je číry výmysel. Opäť raz. Podstatným faktom zostáva, že denné štúdium v jeho stanovenej dĺžke ostáva bezplatné, čo bola požiadavka SMERu - sociálna demokracia ako opozičnej strany a jej záväzok voči voličom. V tejto súvislosti akosi neprekvapuje, že denník sa vôbec neunúva informovať, že minister, ktorého vo svojom článku stavia do polohy obhajcu študentov, mal počas svojho ministerského pôsobenia v pláne zaviesť poplatky za všetky formy vysokoškolského štúdia, aj denného. V samotnej veci spoplatnenia externého štúdia je potrebné zdôrazniť, že tu nejde o nič iné, ako o zosúladenie platného práva s praxou. Týmto opatrením sa zabezpečí, že poplatky študentov za externé štúdium, ktoré dnes netransparentne vyberajú rôzne súkromné a sprostredkovateľské spoločnosti, už budú smerovať výlučne do rozpočtov vysokých škôl. V minulosti týmto spôsobom prišlo školstvo ročne o približne 1,3 miliardy korún. Vláda SR si uvedomuje nevyhnutnosť modernizácie slovenského vysokého školstva, a preto toto finančné posilnenie univerzít a vysokých škôl považuje za významný krok vpred. Nakoniec, z tohto dôvodu tomuto opatreniu vyjadrila podporu aj akademická obec. Podstata veci však pre denník PLUS 1 DEŇ aj v tomto prípade evidentne nebola dostatočne zaujímavá a atraktívna a sústredil sa na iné zámery. Pre čitateľov z toho vyplýva, že v budúcnosti by mali vo vlastnom záujme "informácie" tohto denníka brať s veľkou rezervou, alebo sa radšej obhliadnuť po inom zdroji.
Silvia Glendová, hovorkyňa predsedu vlády SR

Zomrela Kitty Carlisle Hart

Zomrela Kitty Carlisle Hart
Veteránka strieborného plátna Kitty Carlisle Hart, ktorá sa preslávila ako univerzálna herečka a televízna moderátorka, zomrela v New Yorku vo veku 96 rokov. Herečka, ktorá zomrela v utorok na zlyhanie srdca, začala svoju kariéru na Broadwayi, neskôr účinkovala vo filmoch a opere, pričom ako speváčka sa predstavila ešte aj počas minuloročnej sezóny. Ako uviedol denník The New York Times, dve dekády z jej dlhoročného pôsobenia na verejnosti, sa Carlisle Hart venovala presadzovaniu umenia, lobovaniu u štátnych a federálnych zákonodarcov, aby financovali malé sláčikové orchestre, divadelné či tanečné skupiny. Herečka sa v roku 1946 vydala za držiteľa Pulitzerovej ceny Mossa Harta. Pár sa až do spisovateľovej smrti v roku 1961 pohyboval v centre newyorského divadelného diania. V nasledujúcich rokoch sa venovala prednášaniu. Objavila sa i vo filmoch ako Zlaté časy rozhlasu (1987) či Six Degrees of Separation (1993).

SLOVAK DIGITAL NEWS

SLOVAK DIGITAL NEWS
Digitálny zákon je nevyhnutné novelizovať, tvrdí to Telekomunikačný úrad SR (TÚ SR). Úrad upozorňuje, že pozmeňujúcimi návrhmi zmenený a schválený zákon o digitálnom vysielaní neumožní, aby Slovenská republika stihla do začiatku roka 2012 vypnúť analógové televízne vysielanie. Zákon okrem toho nadlho neumožní vstup novým terestricky šíreným televíznym staniciam na trh, konštatuje sa ďalej v vo vyhlásení, o ktorom informoval hovorca TÚ SR Roman Vavro. Zákon zároveň podľa úradu nezabráni uplatneniu finančných nárokov zo strany súčasných vysielateľov. TÚ SR pripomína, že už dávnejšie pripravil a predrokoval pracovný návrh plánu prechodu z analógového na digitálne vysielanie. Návrh TÚ SR vychádzal z pôvodného návrhu zákona, pričom počítal s postupným začatím riadneho vysielania už v roku 2008, dodržaním termínu ukončenia analógového vysielania a podporoval rozvoj konkurencie a nových technológií pri zohľadnení práv doterajších analógových vysielateľov. Zákon je nevyhnutné bezodkladne novelizovať, v opačnom prípade zostane digitalizácia len na papieri, vyzýva úrad. Ako sa konštatuje vo vyhlásení TÚ SR, zákon umožňuje televíznym staniciam analógovo vysielať do konca roku 2011. Na druhej strane termín ukončenia analógového vysielania v SR je stanovený na koniec roku 2012. Európska únia pritom preferuje začiatok roku 2012. Tieto termíny sú podľa úradu zjavne v kolízii. "Zákon obmedzuje možnosť vstupu nových vysielateľov na televízny trh, lebo vytvorením jednej vrstvy bude priestor len pre existujúcich vysielateľov a aj to iba za určitých obmedzení," tvrdí predseda TÚ SR Branislav Máčaj. Až do konca roka 2011, keď na Slovensku nebude reálne uvedený do prevádzky ďalší multiplex, nebude môcť na trh vstúpiť nová televízna stanica. To neprospeje hospodárskej súťaži i záujmom spotrebiteľov. V súvislosti s paralelným vysielaním vysielatelia pravdepodobne budú žiadať úhradu nákladov spojených s paralelnou prevádzkou a zároveň nebudú motivovaní, aby skončili s analógovým vysielaním čo najskôr. "Už sa objavila požiadavka STV o zvýšenie koncesionárskych poplatkov o 50%, čo okrem iného jasne indikuje jej neschopnosť reálne prevádzkovať celý verejnoprávny multiplex. Predpokladáme, že ďalšie finančné požiadavky nastolia aj súkromný vysielatelia," konštatuje TÚ SR. Súkromní vysielatelia majú analógové licencie platné do roku 2019. Podľa TÚ SR to môže viesť k tomu, že tým "budú argumentovať po celý čas prechodného obdobia do konca roka 2011 pri uplatňovaní rôznych nárokov napr. požiadavke na financovanie paralelného vysielanie kedykoľvek im to príde vhod a to bez ohľadu na uvedené prechodné obdobie." Podľa Máčaja z tohto hľadiska nie je prechodné obdobie do roku 2011 riešením vo vzťahu k licenciám vysielateľov, ale iba odsúvaním problému s výrazne negatívnymi dopadmi na celý proces digitalizácie.

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Americká speváčka a herečka Jennifer Lopez spolu s manželom Marcom Anthonym zažalovali americký bulvárny denník National Enquirer na európskych súdoch za to, že ich krivo obvinil zo zapletenia do drogového škandálu. Ako uviedol belfastský právnik Paul Tweed, ktorý sa špecializuje na prípady nactiutŕhania amerických hviezd na britských a írskych súdoch, Lopez a Anthony požadujú šesťciferné odškodné od Enquireru, ktorého sídlo je v Boca Raton na Floride, ako i od jeho materskej spoločnosti American Media Inc. Tweed uviedol, že žalobu oficiálne podá v utorok na súde v Belfaste a v nasledujúcich dňoch i v Dubline, Londýne a Paríži. V žalobe hviezdny pár požaduje ospravedlnenie a opravu článku, ktorý sa objavil v niekoľkých verziách v USA a medzinárodných vydaniach. Verzia článku, ktorá sa 12. marca objavila v britskom a írskom vydaní, tvrdila, že pár sa v súčasnosti zmieta v heroínovom škandále, pričom k článku bola pripojená Anthonyho fotografia z roku 2004, na ktorej stojí vedľa fotografa Michaela Stara, ktorý v USA čelí obvineniam z prechovávania heroínu a detskej pornografie. V článku denník citoval údajného fotografovho priateľa, ktorý tvrdil, že Star a Anthony sú priatelia. Tweed povedal pre agentúru The Associated Press, že to nie je pravda a Star nikdy ani len nebol Anthonyho známy. Fotografia, na ktorej sú obaja muži, vznikla po koncerte v roku 2004, keď sa známy spevák zdravil s fanúšikmi v zákulisí. V poslednom období množstvo amerických hviezd rieši spory o nactiutŕhaní na európskych súdoch, keďže na starom kontinente dokážu vysúdiť viac a skôr ako v USA. "Prvý dodatok americkej ústavy takmer úplne zamedzuje známej medzinárodnej osobnosti úspešne dotiahnuť spor o nactiutŕhaní," povedal Tweed. "S rozmachom internetu a rôznymi európskymi mutáciami musia americké publikácie rátať so súdnymi spormi v iných jurisdikciách." Tweed dodal, že v pondelok dostal od speváčkinej právnickej firmy Lavely & Singer z Los Angeles povolenie na podanie žaloby. Pre Tweeda pôjde už o druhú žalobu proti denníku National Enquirer. V júli 2006 dosiahol verejné ospravedlnenie európskeho vydania denníka, ktorý predčasne a v tej dobe nepravdivo tvrdil, že speváčka Britney Spears sa rozvádza s manželom Kevinom Federlinom.

Príslušníci bezpečnostnej stráže palestínskeho parlamentu v utorok násilím rozohnali palestínskych novinárov, ktorí prišli pred parlament protestovať proti únosu a údajnému zavraždeniu spravodajcu britskej verejnoprávnej televízie BBC Alana Johnstona. Johnstona zajali únoscovia 12. marca v Gaze. V nedeľu doteraz neznáma skupina Brigády jednoty a džihádu oznámila, že ho jej členovia popravili "na podporu svojich požiadaviek". Palestínska vláda zatiaľ tieto informácie nepotvrdila. V Pásme Gazy až doteraz neprišiel o život žiadny unesený novinár, vo veľkej väčšine prípadov sa tu únosy končia prepustením rukojemníkov už po niekoľkých hodinách až dňoch. Polícia v utorok zaútočila pred budovou palestínskeho parlamentu na dve stovky palestínskych novinárov, ktorí sa dožadovali informácií o spravodajcovi BBC a niektorých z nich bila pažbami pušiek. Informuje o tom agentúra AP. Zasadnutie parlamentu pokračuje aj po zásahu proti demonštrantom ďalej, novinári sa na ňom však na protest proti policajnému násiliu nezúčastňujú.

Herci Jennifer Morrisonová a Jesse Spencer, ktorých môžu aj slovenskí televízni diváci dôverne poznať z populárneho amerického seriálu Dr. House, chystajú údajne na Silvestra svadbu. Informácie o utajenom sobáši zverejnilo americké periodikum Life And Style. Rodáčka z Chicaga, ktorá 12. apríla oslávila 28. narodeniny, stvárňuje v príbehu z lekárskeho prostredia dr. Allison Cameronovú. Jej partnera, rodáka z austrálskeho Melbourne, preslávila úloha dr. Roberta Chasea.Dejiskom svadby by mal byť Beverly Wilshire Hotel, a to presne deväť mesiacov po tom, čo sa z dvojice sympatických umelcov stali v posledný marcový deň snúbenci. Hodnoverných informácií o tom, či sa na sobáši zúčastní aj predstaviteľ titulnej postavy seriálu, britský herec Hugh Laurie, predbežne niet.

Beat Jost, Christoph Grenacher a Sandro Brotz

Švajčiarsky súd v utorok zbavil viny troch novinárov obžalovaných zo zverejnenia dokumentu o údajných tajných väzniciach americkej tajnej služby CIA v Európe. Švajčiarsky vojenský súd rozhodol, že reportéri týždenníka SonntagsBlick Sandro Brotz a Beat Jost, ako aj jeho bývalý šéfredaktor Christoph Grenacher neporušili švajčiarske vojenské zákony, keď zverejnili údajnú faxovú správu egyptského ministerstva zahraničných vecí, ktorú zachytila švajčiarska spravodajská služba. Muži uviedli, že dokument získali vo vlaku a všetci traja obvinenia z vyzradenia tajných vojenských informácií odmietli. Obžaloba novinárov obvinila z vyzradenia vojenského tajomstva a navrhovala udelenie peňažných pokút vo výške 39 600 švajčiarskych frankov pre Grenachera a po 12 600 frankov pre oboch reportérov. Štátny zástupca Beat Hirt prehlásil, že obvinení ohrozili národnú bezpečnosť. Obhajca Matthias Schwaibold naopak súd žiadal, aby boli obvinení zbavení obžaloby vo všetkých bodoch. Zverejnenie dokumentu podľa neho neohrozilo činnosť švajčiarskej tajnej služby a o údajných tajných väzniciach sa písalo už pred zverejnením dokumentu vo švajčiarskom týždenníku. SonntagsBlick uviedol, že faxovú správu zaslalo egyptské ministerstvo zahraničia svojmu veľvyslanectvu v Londýne a v správe, ktorú švajčiarsky týždenník vytlačil v januári minulého roka sa tvrdí, že USA zadržiavajú v tajnej väznici na základni v Rumunsku 23 Iračanov a Afgancov podozrivých z terorizmu. Vo faxe sa tiež uvádza, že podobné tajné americké zariadenia sa nachádzajú na Ukrajine, v Kosove, Macedónsku a v Bulharsku. Proti procesu s novinármi pred súdnou budovou v Sankt Gallene protestovali zástupcovia švajčiarskych organizácií na ochranu slobody tlače a niekoľko poslancov. Podľa nich je neprijateľné, aby civilisti, predovšetkým pracovníci médií boli stíhaní na základe zákonov o vojenskom tajomstve. Obvinenia, že agenti CIA prevážali väzňov cez európske letiská do tajných zadržiavacích centier, vrátane objektov vo východnej Európe, sa po prvý raz objavili v novembri 2005. Organizácia Human Rights Watch neskôr identifikovala Poľsko a Rumunsko ako možné miesta existencie tajných väzníc, obe krajiny však obvinenie opakovane odmietli. V septembri 2006 americký prezident George W. Bush priznal, že podozriví z terorizmu boli zadržiavaní v zariadeniach CIA v zahraničí, presné miesta však nemenoval.

V tureckom meste Malatya v stredu neznámi ozbrojenci zaútočili na budovu vydavateľstva, ktoré vydalo Bibliu v turečtine. Útok si vyžiadal najmenej dve obete. Pred budovou vydavateľstva Zirva už v minulosti protestovali moslimskí radikáli proti šíreniu Biblie v tejto z veľkej väčšiny moslimskej krajine. Podľa regionálnej tlačovej agentúry Dogan boli ďalší dvaja ľudia pri stredajšom útoku zranení. Jednému útočníci podrezali hrdlo, druhý utrpel zranenia, keď v strachu pred nimi vyskočil z tretieho poschodia budovy.

18. 4. 2007

Reklamná pauza, teraz sa môžete ísť....

Reklamná pauza, teraz sa môžete ísť....

Aurel 2006

Aurel 2006
V Martine rozdali dnes večer výročné ceny domácej populárnej hudby Aurel 2006.
V kategórii výkon hudobnej skupiny si ocenenie odniesla kapela Desmod na čele s Máriom "Kulym" Kollárom, ktorého Akadémia ocenila aj za najlepší mužský spevácky výkon roka. Za najlepší ženský spevácky výkon roka si Aurela vyslúžila r'n'b speváčka Tina, ktorej platňa Chillin sa stala najlepším albumom roka. Najlepšou piesňou roka je podľa akademikov skladba Spomaľ, ktorú naspievala Katka Knechtová so skupinou Peha. Aurela za najlepší videoklip roka získal Branislav Špaček za klip k skladbe Miles od skupiny Lavagance. Po nedeľňajšej cene za najlepší album v žánrovej kategórii alternatívna hudba si Lavagance odniesli Aurela aj ako objav roka. V žánrovej kategórii hip-hop si Aurela prevzal od tanečníka Johnyho Mečocha zakladateľ skupiny Kontrafakt - Rytmus. Najlepším inštrumentalistom roka sa stal legendárny hudobník Marián Varga. Za najlepší zvukový záznam si cenu odniesli hneď dvaja zvukári - Marián Kachút za album Chillin speváčky Tiny a Juraj Kupec za album Nádherný deň víťaza druhej série speváckej súťaže Slovensko hľadá SuperStar Petra Cmorika. Obaja totiž od akademikov získali rovnaký počet hlasov. Ako najlepšie producentské trio ocenili Mariána Kachúta, Petra Grausa a Tomáša Zubáka za Tinin album Chillin. Do Siene slávy uviedli prvýkrát v šesťročnej histórii udeľovania Aurelov žijúcu osobnosť, niekoľkonásobného Slávika Miroslava Žbirku. Hudobný galavečer otvoril Miroslav Žbirka. Na úvod vystúpila ocenená speváčka Tina. Na martinskom Zimnom štadióne sa však predstavil aj Robo Grigorov, Peter Lipa, Peter Cmorik, Marián Čekovský, Henry Tóth či kapely Družina, Mango Molas, Gladiator a Horkýže Slíže. Z Českej republiky na udeľovaní výročných hudobných cien zaspieval Richard Krajčo so skupinou Kryštof a mladá speváčka Ewa Farna.
Najlepší ženský spevácky výkon v akademickom roku 2006 : Tina

Najlepší mužský spevácky výkon v akademickom roku 2006 : Mário "Kuly" Kollár
Najlepší výkon hudobnej skupiny / dua v akademickom roku 2006 : Desmod
Objav akademického roka 2006 : Lavagance
Najlepšia pieseň akademického roka 2006 : Spomaľ (Peha) -
Katarína Knechtová / Vladimír Krausz
Najlepší album akademického roka 2006 : Chillin (Tina)
Najlepší videoklip akademického roka 2006 : Miles (Lavagance) - Branislav Špaček

STV NEWS

STV NEWS
Návrh novely zákona o STV, ktorým by mala Slovenská televízia povinne vysielať celé záznamy z rokovania Národnej rady SR nasledujúci deň po rokovaní od 08:00 na svojom druhom programe, je podľa STV v rozpore s princípmi, na ktorých sú založené televízne stanice verejnej služby. Informoval o tom poverený hovorca STV Jozef Gogola.
Novelu, ktorú minulý týždeň predložili do parlamentu, navrhujú poslankyne za ĽS-HZDS Ľudmila Mušková, Zdenka Kramplová a Katarína Tóthová. Ako sa v správe STV uvádza, v krajinách Európskej únie (EÚ) nie je možné, aby štát zákonom zasahoval do vysielacej štruktúry nezávislej verejnoprávnej televízie inak než formou všeobecne platných právnych predpisov (napríklad zákony na ochranu zdravia či mravného vývoja detí a mladistvých).
Navyše by navrhnuté riešenie znamenalo pre STV nezanedbateľné ekonomické straty a takýto zásah by výrazne nabúral našu programovú stratégiu pre Dvojku.
"STV však bude hľadať cesty, ako prácu Národnej rady SR priblížiť divákom v lepších vysielacích časoch modernými technickými prostriedkami. Táto téma však bude otázkou ďalších rokovaní," uvádza sa v správe STV. Podľa poslankyne Tóthovej by prijatie novely a tým aj povinnosť vyplývajúca pre STV prispela k lepšiemu informovaniu občanov o práci poslancov a pomohlo by to obmedziť skreslené nepravdivé informovanie. Verí, že návrh novely získa v parlamente podporu. Ak by sa tak stalo, mohol by zákon platiť od septembra.
O posun vysielania záznamu z rokovania NR SR na Dvojke z nočného na denné žiadajú poslanci ĽS-HZDS viac rokov, doteraz neúspešne.

SLOVAK MEDIA LAW NEWS

SLOVAK MEDIA LAW NEWS
Prezident Ivan Gašparovič podpísal zákon o digitálnom vysielaní, ktorý obsahuje podmienky prechodu z analógového spôsobu šírenia signálu na digitálne terestrické vysielanie. Na Slovensku by sa malo na digitálne vysielanie prejsť najneskôr v roku 2012. Norma upravuje podmienky pre digitálne televízne a rozhlasové vysielanie a slobodné poskytovanie služieb prostredníctvom digitálneho prenosu. Definuje tiež verejnoprávny terestrický multiplex. Podľa zákona bude poskytovateľ obsadzovať tento multiplex na základe žiadosti verejnoprávnych médií prednostne vysielaním programov verejnoprávnych médií.

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS
Spoločnosť MAC TV, s.r.o., ktorá je držiteľom licencie na televízne vysielanie a prevádzkovateľom TV JOJ, dosiahla vlani príjmy zhruba jednu mld. Sk. Ako uviedol hovorca televízie Ľudovít Tóth, "drvivú väčšinu" z príjmov tvorili príjmy z reklamy. Ako ďalej konštatoval, najviac financií použila MAC TV na výrobu programov a nákup vysielacích práv. Podľa Tótha má MAC TV a Slovenská produkčná, a.s., ktorá je hlavným dodávateľom programov pre MAC TV, v súčasnosti 195 interných zamestnancov.Novým vlastníkom TV JOJ je spoločnosť J&T MEDIA ENTERPRISES, ktorá vlastnila spravodajskú televíziu TA3. Pôvodný majiteľ TV JOJ - spoločnosť GRAFOBAL GROUP - získal naopak televíziu TA3. Príslušné zmluvy o tejto výmene boli podpísané v polovici januára. S výmenou majiteľov televízií 20. februára súhlasila Rada pre vysielanie a retransmisiu. Nového majiteľa TV JOJ však ešte musí schváliť Protimonopolný úrad SR.
Vydavateľ týždenníka Bratislavské noviny, spoločnosť Nivel Plus, s.r.o. Bratislava, dosiahol v minulom roku tržby z reklamy vo výške 41,4 mil. Sk. Ako informoval konateľ spoločnosti Nivel Plus Milan Šeršík, oproti roku 2005, keď firma z reklamy utŕžila 31,8 mil. Sk, to znamená nárast o zhruba 30 %. "Za rastom je sčasti aj zmena periodicity Bratislavských novín z dvojtýždennej na týždennú v septembri 2005," povedal Šeršík. Vydavateľstvo Nivel Plus očakáva, že v roku 2007 bude rast príjmov z inzercie pokračovať aj vzhľadom k novému produktu v portfóliu spoločnosti, ktorým je denne aktualizovaný internetový portál BratislavskeNoviny.sk. "Tržby vydavateľstva doposiaľ pochádzali výlučne z príjmov z inzercie v týždenníku Bratislavské noviny. Spoločnosť predpokladá, že na tržbách sa bude čoraz viac podieľať aj internetová reklama na BratislavskeNoviny.sk, s predajom ktorej začalo vydavateľstvo v marci tohto roka," dodal Šeršík. Bratislavské noviny vychádzajú od roku 1998 a v náklade 196 300 kusov sú každý týždeň bezplatne distribuované do poštových schránok všetkých bratislavských domácností.

Delikventi opäť na scéne

Delikventi opäť na scéne
V Trenčianskom Artkine Metro opäť ožije diskusná relácia Pod lampou so Štefanom Hríbom a Jurajom Kušnierikom. Ako informoval Branislav Hollý z občianskeho združenia LampArt, ktoré podujatie organizuje - "ani po nedobrovoľne dobrovoľnom odchode z verejnoprávnej televízie tvorcovia tejto populárnej relácie nezabúdajú na svojich priaznivcov, ktorí hľadajú živé debaty venujúce sa kontroverzným témam.“ Preto dávajú možnosť divákom priamo spýtať sa aj na to, na čo nemali možnosť pri odchode dvojice z obrazoviek STV, uviedol Hollý. Hosťami programu budú režiséri Zuzana Piussi a Mário Homolka. Témou diskusie je represia, spravodlivosť a sloboda jednotlivca v právnom štáte. Úvodnej debate bude predchádzať dokumentárny film Piussi Výmet, ktorý poodhaľuje každodennú prácu policajnej jednotky rýchleho nasadenia. "Keďže druhá časť otvorenej debaty bude venovaná otázkam publika týkajúcich sa rôznych spoločenských tém. Aj preto s takmer istou pravdepodobnosťou dôjde na pretras aj zhasnutie Pod lampou vo verejnoprávnej televízii,“ poznamenal Hollý. Práve preto by si podľa jeho slov nemali ľudia nechať ujsť príležitosť položiť tvorcom tejto relácie svoje nezodpovedané otázky. "Lampa“ sa opäť rozsvieti v artkine na Mierovom námestí vo štvrtok o 18:00. Hollý potenciálnych divákov upozorňuje, že vzhľadom na obmedzenú kapacitu kina odporúčajú si lístok rezervovať vopred v pokladni. w

17. 4. 2007

Reklamná pauza, teraz sa môžete ísť....

Reklamná pauza, teraz sa môžete ísť....

Najkultovejšia kúpeľná scéna

Najkultovejšia kúpeľná scéna
Horor režiséra Afreda Hitchcocka Psycho (1960) vyhlásili za film s najkultovejšou kúpeľnou scénou v histórii kinematografie. Anketu usporiadala stránka Shuc.com. V scéne, ktorá filmu vyniesla toto uznanie, dobodajú v sprche na smrť Marion Crane, ktorú stvárnila herečka Janet Leigh. Do rebríčka najpopulárnejších kúpeľných scén z filmov sa dostala aj scéna zo snímky Osvietenie (1980), v ktorej postava Jacka Torranceho (Jack Nicholson), rozrazí sekerou dvere kúpeľne, nakukne dnu a pani Torrance venuje úsmev. Na druhom mieste sa za filmom Psycho umiestnil film Pretty Woman (1990) so scénou, v ktorej Julia Roberts spieva pesničku od Princea v kúpeli plnom peny. V zozname figuruje aj scéna zo snímky Niečo na tej Mary je (1998) s herečkou Cameron Diaz a jej "incidentom" s gélom na vlasy. Približne tritisíc filmových fanúšikov, ktorí sa zúčastnili na hlasovaní, do zoznamu kultových kúpeľných scén dosadili aj snímku Blbý a blbší (1994). "Kto by si pomyslel, že toľko filmov môže mať také dramatické kúpeľné scény?" cituje Jilla Parkinsona z Shuc.com stránka Contactmusic. "Psycho je jasným víťazom - scéna zo sprchy je kultová, ale je milé vidieť aj veselšie zábery z kúpeľne vo filme Niečo na tej Mary je a Blbý a blbší," dodáva Parkinson.

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS
Súčasný riaditeľ programu Milan Urbaník v rádiu končí po vzájomnej dohode s manažmentom rádia k 30. aprílu. Funkciu programového riaditeľa dočasne preberá výkonný riaditeľ spoločnosti Bohuslav Koštanský. Obe strany sa dohodli, že nebudú k tejto personálnej záležitosti uvádzať žiadne ďalšie podrobnosti. Rádio Okey patrí od marca tohto roku do mediálnej skupiny Lagardere, ktorá po celom svete prevádzkuje 21 rozhlasových staníc. Výmena na poste programového riaditeľa rádia Okey prichádza krátko po výmene výkonného riaditeľa rádia, ktorým sa začiatkom apríla stal Bohuslav Košťanský. Vedenie mediálnej skupiny Lagardere CZ Košťanského, dovtedy riaditeľa regionálneho predaja Regie Radio Music CZ, menovalo za dovtedajšieho výkonného riaditeľa rádia Milana Urbaníka. Košťanský podlieha priamo predstavenstvu rádia. Zároveň sa stal aj riaditeľom mediálneho zastúpenia Regie Radio Music Slovensko. Zmeny vo vedení Rádia Okey prichádzajú približne mesiac po tom, ako sa francúzska mediálna skupina Lagardere stala väčšinovým vlastníkom Rádia Okey. Skupina 13. marca takisto odštartovala aj prevádzku mediálneho zastúpenia Regie Radio Music pre Slovensko, ktoré bude ako svojho prvého rádiového klienta zastupovať rádio Okey.

Celévriti Camp alebo sme kultúrny národ ?

Celévriti Camp alebo
sme kultúrny národ ?
Galavečer pri príležitosti otvorenia nového SND -Dvojka- rating : 3,6 % a share : 10,7 %

Celebrity CAMP - live -TV JOJ- rating : 3,4 % a share : 10,1 %

SLOVAK RADIO NEWS

SLOVAK RADIO NEWS
Košické regionálne štúdio Slovenského rozhlasu si dnes pripomína 80 rokov existencie, kedy sa v roku 1927 začalo vysielať z provizórneho štúdia v dome na rohu Poštovej a Hradbovej ulice v Košiciach. Vtedajší dvoj až trojhodinový program pozostával z prednášky, prednesu poézie, rozprávok a niekoľkých hudobných skladieb. Prednášali Jozef Martinka, Alois Zbavitel, Mária Oravcová, recitoval Emil Rusko, na klavíri hrala Mária Hemerková, na husliach Alžbeta Steinová, na violončele Ákos Paulusz. Regionálne vysielanie SRo z Košíc v súčasnosti pripravuje vysielanie pre Rádio Regina, Rádio Slovensko, Rádio Devín a Rádio Patria. Ponúka spravodajstvo, publicistiku, hudobné a hudobno-slovné programy, umelecké slovo, zábavné relácie či verejné nahrávky z rôznych hudobných festivalov a súťaží. Rádio Regina Košice je organizátorom tradičnej pesničkovej súťaže Košický zlatý poklad určenej mladej slovenskej populárnej hudbe. "Oslavy 80. výročia rozhlasového vysielania z Košíc sa konajú už od 2. apríla. Do vysielania priebežne zaraďujeme relácie viažuce sa k tomuto výročiu. Vyvrcholením osláv bude celodenné tematicky ladené vysielanie na Rádiu Regina a Rádiu Devín 25. apríla. Počas neho odznejú historické zvukové nahrávky s umeleckým slovom, publicistikou a hudbou z košického rozhlasového archívu, ako aj rozhovory s bývalými rozhlasákmi, či osobnosťami, ktoré majú k rozhlasu blízko," informoval riaditeľ Rádia Regina Košice Juraj Hidvéghy.