6. 11. 2007

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Už úvodný deň prvého štrajku členov cechu amerických filmových a televíznych scenáristov bol podľa organizátorov mimoriadne úspešný. Protestná akcia, ktorou scenáristi nadviazali na neúspešné, mesiace trvajúce rokovania o novej zmluve s producentmi a štúdiami, prakticky paralyzovala nočný program väčšiny amerických televíznych spoločností. V čase vyhradenom pre populárne nočné talkšou sa tak diváci museli takmer výhradne uspokojiť s reprízami starších vydaní ich obľúbených relácií. Členovia cechu Writers Guild of America (WGA) - scenáristických odborov, zastupujúcich 12.000 členov - sa rozhodli podľa vyhlásenia Aliancie filmových a televíznych producentov (AMPTP) zastupujúcej štúdiá pre vstup do štrajku napriek prebiehajúcim rokovaniam. "Keď sme ich požiadali, aby štrajk odložili a umožnili tak pokračovanie rokovaní, odmietli to urobiť," uviedla AMPTP. Predchádzajúci veľký štrajk amerických scenáristov v roku 1988 trval 22 týždňov, posunul začiatok televíznej sezóny a zábavný priemysel pripravil o 500 miliónov dolárov.

Americký paparazzi Alison Silva podal trestné oznámenie na 43-ročného herca Keanu Reevesa, ktorý do neho údajne narazil v marci na svojom Porsche. Reeves opúšťal parkovisko južne od Los Angeles rýchlosťou 48 km/hod, keď podľa obžaloby narazil do fotografa. Poškodený požaduje nezverejnenú čiastku. Obžaloba vyhlásila, že Silva utrpel šok a niekoľko zranení. Právny zástupca známeho herca sa vyjadril, že Silva blokoval jeho klientovi cestu a ak aj bola nejaká kolízia, nemohol poškodený utrpieť také početné zranenia. Keanu Reeves bol vždy veľkou neznámou. Novinári s ním už ani nekomunikujú, lebo vedia, že na každú ich druhú otázku by odpovedal 'no comment' a na otázku či je alebo nie je homosexuál by odpovedal niečo v zmysle: "Nie, ale nikdy nemôžete vedieť..." Korene jeho plachosti a uzavretosti siahajú až do jeho detstva. Matka Patricia bola so svojimi deťmi neustále na cestách a Keanu spolu so sestrou Kim sa jej narodili pri dlhodobom pobyte v Bejrúte. S otcom Samuelom Reevesom nestrávil veľa času, pretože bol kriminálnikom a drvivú časť svojej existencie strávil vo väzení. Herectvo, ktorému vždy holdoval, si pred kamerami vyskúšal po prvý raz vo filme z prostredia ľadového hokeja Youngblood (1986). Práca sa mu zapáčila natoľko, že sa okamžite presťahoval do Los Angeles. Jeho prvou výraznejšou rolou bol film Nebezpečné známosti (1988). Onedlho začali prichádzať zaujímavejšie úlohy a Keanu si zahral okrem iného v Bertolucciho Malom Buddhovi (1993), alebo v Draculovi (1993) Francisa Forda Coppolu. Hoci išlo o dosť výrazné úlohy, skutočný boom prišiel až s filmom Nebezpečná rýchlosť (1994). Z Reevesa aj z jeho filmovej kolegyne Sandry Bullockovej sa zrazu stali hviezdy najväčšieho formátu. Dovolil si napr. neprijať 12-miliónový honorár za Nebezpečnú rýchlosť 2 (1997) len preto, aby mohol koncertovať so svojou rockovou kapelou Dogstar. Keanu sa tak začal nebezpečne vytrácať zo svetových kín, aby sa napokon raketovo vrátil s takými hitmi ako Diablov advokát (1997) alebo Matrix (1999). Ruský denník Komsomoľskaja pravda by chcel zostavil humoristickú knihu dejín niekdajšej krajiny sovietov pri príležitosti 90. výročia Veľkej októbrovej socialistickej revolúcie (VOSR), ktoré podľa gregoriánskeho kalendára pripadá na siedmy novembrový deň. Periodikum sa preto pred časom obrátilo na čitateľov s výzvou, aby zaslali do redakcie hoci aj "bradaté" vtipy zdedené po starých rodičoch a rodičoch. Dnes, v predvečer výročia výstrelov z krížnika Aurora, kotviaceho na Neve, ktoré odštartovali novú epochu v Rusku a viedli postupne k vzniku sovietskeho impéria, sa na stránkach denníka objavil výber prvých vtipov z obdobia, ktoré patrí už minulosti. Zverejnené anekdoty sa rovnako týkajú posledného ruského cára Mikuláša II., ako aj revolucionárov. Čitatelia si mohli aj dnes urobiť obraz o tom, ako ich predkovia zmýšľali v danej dobe napríklad o päťročnom pláne či občianskej vojne. Vtipy však s určitosťou všetkých súčasníkov presvedčil, že ani roky kolektivizácie v bývalom ZSSR, ani vlna prenasledovania jeho občanov v 30. rokoch minulého storočia, a dokonca ani ťažké obdobie druhej svetovej vojny neobrali národ o zmysel pre humor.