17. 10. 2007

A je to !

A je to !
Mgr. Stanislav Háber

Titl. Rada STV Bratislava

Vec: Žiadosť o ospravedlnenie

Vážená Rada STV, dňa 26. 9. som moderoval v STV reláciu Sféry dôverné na základe výberového konania na moderátora a externej zmluvy. Na druhý deň vedenie STV kontaktovali novinári. STV podľa vydania denníka Sme a TA3 z 28. 9. 2007 zrušila so mnou spoluprácu na základe toho, že som mal zatajiť, že som pred dvanástimi rokmi pracoval ako hovorca HZDS. Takéto vyjadrenie a postup STV považujem za diskrimináciu na základe môjho predchádzajúceho povolania, keďže do STV v tom čase od 1. 10. 2007 nastúpil dokonca do interného pracovného pomeru bývalý hovorca predsedu VÚC v Banskej Bystrici za stranu Smer Martin Krupa. Zároveň predtým interne v STV pracoval takisto bývalý hovorca HZDS Marián Kardoš, ktorý bol navyše aj hovorcom predsedu vlády Vladimíra Mečiara. Rovnako v STV pracovala Jana Lepéňová – Žitňanská, ktorá bola podpredsedníčkou Kresťansko-demokratickej mládeže Slovenska a aj kandidovala za KDH v komunálnych voľbách, kým ja som nikdy za žiadnu stranu nikdy nekandidoval. Ďalšie podobné príklady a je ich dosť, uviedol vo svojom protestnom stanovisku Spolok slovenských spisovateľov a Združenie občianskej sebaobrany. V mojom prípade STV však novinárom oznámila, ako vyplýva z článku v Sme, že nie som (čo je aj pravda), ale ani nebudem zamestnancom STV. Jednoznačne podľa STV preto, lebo som bol hovorcom HZDS v roku 1995. Cítim sa preto oprávnene dotknutý na mojich právach, ktoré boli postupom vedenia STV porušené a tento postup bol v rozpore s antidiskriminačným zákonom číslo 365/2004 Z. z. v znení neskorších predpisov. Žiadam Vás preto, aby sa mi vedenie STV ospravedlnilo a oznamujem Vám, že v tejto súvislosti som sa obrátil na Slovenské národné stredisko pre ľudské práva.

S úctou, Mgr. Stanislav Háber