3. 8. 2007

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA

" Po nástupe do funkcie som totiž nasadil latku vyššie, každý mohol ukázať, čo v ňom je. Zistil som, že nie všetci sú profesionáli – v prístupe k predkladaniu aj spracovaniu tém. Niektorí redaktori neprinášali vlastné nápady a novinárčina je o invencii. Ja som prišiel s témou bezpečnosť v železničnej doprave. Počas jazdy vo vlakoch sa často otvárajú dvere, čím dochádza aj k úmrtiam. Redaktori, ktorí boli vtedy na vláde, neinformovali vedúcu vydania, že táto téma v kuloároch silne rezonuje, respektíve, že sa k nej vyjadrujú ministri. Z hľadiska psychológie rozhovoru však nie je vhodné, keď začne redaktor hneď na začiatku negativisticky útočiť. Hosť sa potom uzavrie a nič z neho nedostanete.“ Ján Šmihula

„Medzi kolegami som sa stretol skôr s názormi, že STV je k vláde rovnako kritická ako iné médiá. Dôverujem súčasnému vedeniu STV.“ Rafael Rafaj

"Téme politických tlakov sme sa v spravodajstve nevenovali, lebo to nie je téma. Snáď nebudeme informovať o interných záležitostiach STV a o názoroch niekoľkých redaktorov. Veď Sme tú tému úplne predimenzovalo. Budeme o tom informovať, keď sa Rada dohodne na termíne a skutočne zasadne." Želmíra Habánová, hovorkyňa STV

"Ty v......á špina.S.....ý k...t. Dostaneš takú na p..u, že si to do smrti zapamätáš." Rasťo Ekkert, TV JOJ