23. 8. 2007

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Japonská spoločnosť Sharp vyvinula LCD televízory hrubé dva centimetre. Použitá technológia umožňuje viac ako 130-centimetrové televízory stenčiť na dva centimetre, čo je jedna štvrtina súčasného najtenšieho modelu. Vyvinutý televízor má o polovicu menšiu spotrebu energie ako súčasné modely spoločnosti Sharp a lepší kontrast. Zatiaľ nie je známe, kedy spoločnosť začne nové modely distribuovať.
Spoločnosť TNS Media vytvorila pre MTV Networks nový spôsob merania sledovanosti diváckych návykov. Na základe digitálneho merania sledovanosti poskytne hĺbkovú analýzu pre celé programovanie spoločnosti MTV Networks. MTV Networks plánuje využívať dáta aj na analýzy sledovanosti digitálnych formátov a reklamných blokov, ako aj na ostatné predtým nerealizovateľné analýzy. „Sekundové údaje, ktoré spoločnosť TNS Media poskytuje, sú hodnotným zdrojom pre naše hĺbkové analýzy, ktoré obsahujú aj informácie o tom, ako dnešní diváci spracovávajú vysielaný obsah, a ako sa vzájomne ovplyvňujú,“ povedala Colleen Fahey Rush, výkonná viceprezidentka pre výskum spoločnosti MTV Networks. „Dáta sa stanú dôležitým nástrojom, ktorý budeme používať vtedy, keď budeme musieť vymyslieť také reklamné bloky, ktoré budú vytvárať hodnoty ako pre divákov tak aj pre marketingových partnerov. Kompletný balík, ktorý poskytuje spoločnosť TNS prostredníctvom údajov, podporuje aj naše aplikácie a integrácie s obchodnými aktivitami.“ Použitím agregovaných a anonymných údajov zo set top boxov, ktoré sa získavajú z viac ako 300 000 domácností z oblasti Los Angeles - predplatiteľov digitálnych formátov spoločnosti Charter Communications, môže spoločnosť MTV Networks získať ďalšie prehľady o správaní sa divákov na základe sekundových záznamov. TNS Media pomocou sekundových záznamov poskytuje analýzu spotov v rámci jedného reklamného bloku, ako aj analýzu reklamných blokov v rámci konkrétneho programu. MTV Networks skúma všetky možnosti, ako merať sledovanosť televízie. V súčasnosti využíva spoločnosť TNS Media všetky nástroje, ktoré predtým neboli pre tvorcov programov a reklamy k dispozícii. „Spoločnosť MTV Networks je priekopníkom v oblasti tvorby programov, reklamy a marketingu,“ povedal Bud Breheney, viceprezident pre predaj a rozvoj obchodu spoločnosti TNS Media. „Sme radi, že spolupracujeme so spoločnosťou MTV Networks, lebo nadšenie z merania a pochopenia diváckych návykov je spoločné pre obe naše spoločnosti.“ Spoločnosť TNS Media spracuje agregované a anonymné údaje a poskytne požadované analýzy pre prostredie systému InfoSys, ktorý je najpoužívanejší analytický a plánovací systém médií na svete. InfoSys umožňuje koncovým užívateľom hĺbkovo analyzovať mediálne údaje, vrátane denných čiastočných a programových štúdií, štúdií cieľových skupín, vstupných a výstupných štúdií, analýz duplicity, detailných vývojových štúdií a konkurenčných správ.
Hovorca francúzskeho prezidenta Nicolasa Sarkozyho dnes poprel, že prezidentský palác nariadil magazínu Paris Match upraviť Sarkozyho fotografie. Francúzsky časopis odstránil prezidentovi ovísajúce brucho z dovolenkovej fotografie, na ktorej je iba v plavkách. "Pracujeme iba na politickej a diplomatickej úrovni," povedal hovorca David Martinon na tlačovej konferencii. "My sme tu v požívaní Photoshopu zlí," dodal ironicky. Magazín Paris Match tvrdí, že upravil fotografiu, aby zosvetlil tiene. Po prvýkrát sa vo francúzskej tlači objavili originálne fotografie Sarkozyho na dovolenke pri jazere v New Hampshire na začiatku mesiaca. Paris Match zverejnil ich upravenú verziu 9. augusta.
Malajský denník Makkal Osai sa ospravedlnil za zverejnenie obrázku Ježiša Krista, držiaceho cigaretu. Generálny riaditeľ denníka, určeného pre indiánskych obyvateľov, uviedol pre agentúru AP, že kontroverzný obrázok zverejnili omylom. "Grafik, ktorého sme už suspendovali, si nevšimol cigaretu. Bola to chyba," povedal riaditeľ S. M. Periasamy. Podľa jeho slov si grafik stiahol obrázok z internetu a použil ho pri citáte z biblie, zverejnenom na titulnej strane utorkového denníka. Prehliadol ale fakt, že obrázok bol upravený a niekto Kristovi vložil do jednej ruky cigaretu a do druhej plechovku alebo knihu. Arcibiskup z Kuala Lumpur, ktorý predtým kritizoval obrázok ako "znesvätenie", prijal ospravedlnenie denníka, zverejnené na titulnej strane. Napriek tomu chce jedna z malajzijských koaličných strán Malaysian Indian Congress dosiahnuť zatvorenie denníka, ktorý politickú stranu verejne kritizuje. "Ide o veľmi vážnu vec. Môžete sa ospravedlniť za mnoho vecí, ale toto je veľmi citlivá téma. Editora by mali prepustiť a noviny zavrieť," povedal člen strany T. Mohan. Indiáni tvoria 10 percent malajských obyvateľov, ktorých je 26 miliónov. Väčšinou ide o hinduistov, menej je moslimov a kresťanov.
Hviezda televízneho seriálu Odložené prípady Kathryn Morris bude mať od nakrúcania dielov piatej série vyšší plat a novú produkčnú zmluvu. Morris zarobí za každý diel nasledujúcich dvoch sérií 180 000 až 190 000 dolárov (v prepočte zhruba 4,5 až 4,7 miliónov Sk). Každá séria bude obsahovať približne 12 dielov. Tridsaťosemročná herečka stvárňuje detektívku Lilly Rush, ktorá pracuje na odložených kriminálnych prípadoch. Morris si taktiež založila vlastnú produkčnú spoločnosť, ktorá získala zmluvu so spoločnosťou Warner Bros Television stojacou za seriálom Odložené prípady. Ide o obvyklý trend. Hviezdy úspešných televíznych seriálov uzatvárajú produkčné zmluvy so štúdiami. Od svojho štartu v roku 2003 bol seriál Odložené prípady úspešný a zaznamenal priaznivé čísla sledovanosti. V roku 2004 seriál zarobil 1,4 milióna dolárov za jeden diel (v prepočte približne 35 miliónov Sk). Káblová sieť bude od jesene vysielať reprízy. Morris si zahrala aj po boku Bruce Willisa v čiernej komédii The Sophomore a Resurrecting the Champ spolu so Samuelom L. Jacksonom.
© 2007, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.