11. 8. 2007

Deň otvorených dverí TV Markíza

Deň otvorených dverí TV Markíza
Jedenásť rokov vysielania televízie Markíza prišlo dnes na Deň otvorených dverí do Záhorskej Bystrice osláviť 40 tisíc priaznivcov. Podľa odhadov Mestskej polície a organizačného štábu DOD je to viac, ako minulý rok. Celodenný program bol venovaný predovšetkým rodinám s deťmi a mladým ľuďom, ktorí stáli pred bránami televízie Markíza oveľa skôr ako sa o 9:00 oficiálne otvorili. Televízia Markíza pripravila pestrý program s koncertmi najpopulárnejších slovenských hudobných skupín a spevákov. Návštevníkov podujatia zabávali skupiny Gladiátor, Desmod, IMT Smile, Komajota, Peter Nagy alebo Horkýže Slíže. Koncertný blok ex-finalistov prvej a druhej série súťaže Slovensko hľadá SuperStar otvorila moderátorka tohto úspešného programu Adela Banášová. Na javisku vystúpili Tomáš Bezdeda, Miro Jaroš, Katka Koščová, Barbora Balúchová a Robo Mikla. Súčasťou DOD bola už tradične tombola s hlavnou cenou Ford Fiesta. Z predaja tombolových lístkov pribudlo na konto Nadácie TV Markíza 128 100 korún. Dnešný Deň otvorených dní televízie Markíza sa niesol v znamení moderátorských hviezd, a to predovšetkým hlavnej spravodajskej relácie Televízne noviny. Autogramy rozdávali moderátorské dvojice Mariana Ďurianová a Rasťo Žitný, Martina Šimkovičová a Patrik Švajda i Miriam Kalisová a Karol Farkašovský. S úsmevom na perách podpisovali pamätníčky a pózovali najmä v spoločnosti detí a dospievajúcej mládeže aj iné tváre Markízy. Ženské osadenstvo populárneho televízneho seriálu Susedia - Viki Ráková a Zuzana Tlučková - tiež venovali svoj čas rozdávaniu podpisov. Seriálový "László" Andy Kraus a Peter Marcin, ktorý stvárňuje Františka, sa rozhodli pre dovolenkový oddych. Návštevníci v dlhých zástupoch čakali na autogramy tvárí z televíznej obrazovky a prehliadku štúdií, ktorá každoročne púta zvýšenú pozornosť. "Je to dotyk s osobnosťami, ktorí Markízu stelesňujú. Ľudia prichádzajú, aby sa mohli s nimi stretnúť. To je pre nich najväčším zážitkom. A samozrejme, chcú vidieť, kde vznikajú programy, kde sa to všetko rodí, vyskúšať si, ako sa moderuje, ako sa stojí za kamerou," uviedla hlavná organizátorka DOD a riaditeľka marketingu TV Markíza Zuzana Ťapáková. Ona sama netají prekvapenie nad rekordným počtom 40 tisíc návštevníkov. "Ja sama som vždy prekvapená, dojatá a šokovaná, že ľudia prídu každý rok. Je okolo toho množstvo organizačnej práce, pretože je to podujatie, ktoré je snáď okrem hudobných festivalov na Slovensku ojedinelé. Robíme to však s radosťou," uviedla. Podľa jej slov bola krivka návštevnosti v počiatočných rokoch stúpajúca, no v posledných troch rokoch sa stabilizovala. Atmosféru DOD priblížila TV Markíza v piatich priamych vstupoch a takmer hodinovom priamom prenose s moderátormi Verou Wisterovou, Vilom Rozborilom a mnohými zaujímavými hosťami. "Živé vysielanie je vždy najväčší adrenalín, najväčšia skúška našich schopností," dodala Ťapáková. Počas 11. ročníka DOD vysielala televízia Markíza na svojej internetovej stránke celodenný živý internetový prenos z tohto podujatia.