15. 5. 2007

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Niekoľko desiatok mladých ľudí zaútočilo v pondelok neskoro večer s kovovými tyčami, kladivami a tehlami na redakciu gréckeho denníka Apoyevmatini, pričom poškodilo jeho vstupnú bránu. Informovala polícia. Redakcia sa nachádza v centre Atén a útočníci rozbili sklá jej vstupnej brány a múry budovy postriekali červenou farbou. V letákoch, ktoré mladí nechali po sebe, uviedli, že útok je reakciou na mediálne pokrývanie nedávnych násilností spáchaných anarchistickými skupinami. Pondelňajší incident trval iba zopár minút, nik nebol zranený a polícia ani nikoho nezatkla. Vláda, opozičná strana i predstavitelia médií incident odsúdili ako "útok na tlač a tlačovú slobodu", informoval hovorca vlády Evangelos Antonaros. Násilnosti gréckych anarchistov v uplynulých týždňoch narástli - útočia na policajné stanice, banky i policajné radary, ktoré následne zapaľujú.

Kanadská mediálna skupina Thomson sa dohodla na kúpe tlačovej a informačnej agentúry Reuters za približne 8,7 mld. britských libier (GBP) v hotovosti a akciách. Oznámili to obe spoločnosti, ktoré tak vytvoria najväčšiu svetovú agentúru poskytujúcu finančné spravodajstvo a informácie. Rodina Thomsonových, ktorá prostredníctvom holdingovej firmy Woodbridge vlastní 70 % skupiny Thomson, tento zámer podporuje. Niektorí investori uviedli, že ponuka 3,525 GBP a 0,16 akcie spoločnosti Thomson za jednu akciu Reuters je prijateľná. Nová spoločnosť Thomson-Reuters by mala dosahovať ročné tržby vo výške približne 12 mld. USD a zamestnávať takmer 49 tis. ľudí. Podľa informačnej firmy Inside Market Data podiel Thomson-Reuters na finančnom informačnom trhu bude 34 %, čím prekoná súčasnú jednotku Bloomberg s 33-percentným trhovým podielom. Thomson aj Reuters očakávajú, že do troch rokov vytvoria zlúčením ročný synergický efekt vyše 500 mil. USD. Celú transakciu však ešte musia schváliť príslušné regulačné orgány a akcionári.

Populárna internetová stránka MySpace plánuje spustiť videosekciu, na ktorej sa budú objavovať spravodajské a lifestylové videá od partnerov, akými sú New York Times a National Geographic. V pripravovanej sekcii budú videá, vytvorené špecificky pre internetovú službu. Audiovizuálny materiál je pre internetových užívateľov atraktívnym prvkom a rozličné stránky ponúkajú amatérsky nakrútené videá, rovnako ako programy, produkované televíznymi sieťami. Zadávatelia reklamy postupne presúvajú svoje pole pôsobenia z tradičných televíznych kanálov na internet. V budúcich mesiacoch, MySpace bude ponúkať videá z National Geographic, recenzie filmov, politické spravodajstvo a iné produkty spoločností Times a Reuters Group PLC. Medzi ďalšími kanálmi sa objavia reality šou Kush TV, záznamy zo živých koncertov a športových podujatí, výber najlepších videoklipov na internete či program LX TV, zahŕňajúci sprievodcu po obchodoch, reštauračných podnikoch a nočných kluboch v najväčších amerických mestách.

Iracká vláda upravila svoju mediálnu politiku a zakázala obrazové pokrývanie bombových útokov a podobných tragédií médiami. V súlade s novou politikou iracká polícia nepovolila tlačovým fotografom a kameramanom vstup na bagdadské námestie Taraján, kde dnes došlo k bombovému útoku, a na výstrahu vypálila do vzduchu niekoľko výstrelov. Ako informoval riaditeľ operácií irackého ministerstva vnútra Abdal Karím Chaláf, iracká vláda rozhodla o úprave politiky uplynulý víkend. Podľa nových pravidiel nesmú na miesta bombových útokov byť pripustení spravodajskí fotografi a kameramani. Cieľom nariadenia je zabrániť novinárom, aby narúšali dôkazy potrebné na vyšetrovanie útokov, chrániť súkromie a ľudské práva tých, ktorí sa pri takýchto útokoch zranili, a súčasne znemožniť militantom a milíciám sledovať svoju úspešnosť, vysvetlil Chaláf. Zdôraznil, že nové nariadenie nemá za cieľ obmedziť slobodu tlače, a pripomenul, že iné krajiny vo svete majú podobné reštrikcie.