DALITO!

22. 12. 2006

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Zakladatelia internetovej telefonickej spoločnosti Skype finišujú so svojimi plánmi na spustenie globálneho televízneho vysielania cez širokopásmový internet. Ako uviedlo denník Financial Times, projekt s názvom The Venice Project, ponúkne programy s vysokým rozlíšením a skombinuje "to najlepšie z internetu a televízie". Zakladatelia spoločnosti Janus Friis a Niklas Zennstrom investovali časť zo svojich 66,25 miliárd korún, ktoré pred rokom získali predajom Skype internetovej aukčnej spoločnosti eBay, na nový televízny projekt. "Najlepšie, čo si z televízie zoberieme, je vysoká kvalita a celoplošný obraz. Je to však aj o vysielacích kanáloch," povedal Friis pre denník. Projekt bude využívať technológiu peer-to-peer, ktorá je založená na sieti osobných počítačov a nie centrálnych serverov, čím sa umožní prístup pre milióny užívateľov. Ako ďalej Friis uviedol, vysielanie otestovali na zhruba šiestich tisícoch užívateľov a očakáva sa, že sa plne spustí už na budúci rok. Aj keď sa doposiaľ nehovorí o žiadnych veľkých televíznych spoločnostiach, ktoré by chceli internet využiť na propagovanie svojich kanálov, nemenované zdroje už priniesli správu o tom, že spoločnosť Warner Music uvažuje o niekoľkých kanáloch pre svojich umelcov. Projekt Venice má svoje pobočky v Holandsku, ako aj v Londýne, New Yorku a Toulouse. Britský komediálny herec Matt Lucas, hviezda seriálu Little Britain sa v nedeľu "oženil" so svojím partnerom, televíznym producentom Kevinom McGeem. Po oficiálnom obrade sa 32-ročný Lucas a 30-ročný McGee objavili ruka v ruke pred súkromným klubom v Londýne, kde pózovali pred objektívmi. Medzi pozvanými hosťami bol aj herec David Walliams, ktorý po boku Lucasa vynikol v seriáli Little Britain. Na obrade sa zúčastnil aj televízny moderátor Dale Winton a komik Rob Brydon. Nasledovala recepcia, na ktorú prišli hostia v historických maskách. Nechýbala Courtney Love, či speváci Will Young a Elton John. V Británii schválili zväzky osôb rovnakého pohlavia minulý rok, avšak rovnako ako v Belgicku, či Holandsku, nemajú rovnaký štatút ako manželstvo. Minulý rok uzavrel registrované partnerstvo spevák Elton John so svojím partnerom Davidom Furnishom.

Americká herečka Jennifer Anistonová, bývalá hviezda televízneho seriálu Priatelia, má smolu nielen v súkromnom živote, ale aj vo svojej profesii. Anistonová údajne prejavila záujem o hosťovanie v obľúbenom kriminálnom seriáli 24. Všetko sa zdalo byť na dobrej ceste, až kým neprišli s odmietavým stanoviskom producenti. Dôvod? Herečka je príliš známa. "Takíto ľudia nemôžu hrať v tomto seriáli, pretože ich všetci poznajú. Diváka by to vytrhlo z príbehu," povedal výkonný producent Joel Surnow. V seriáli 24 stvárňuje hlavnú postavu, agenta protiteroristickej jednotky CTU Jacka Bauera, herec Kiefer Sutherland. Anistonová pritom nebola jediná, ktorá dostala od producentov košom. Rovnako dopadol aj jej kolega Ben Stiller. Anistonovej sa navyše nedávno rozpadol vzťah s hercom Vinceom Vaughnom.

Kim Cattrall, ktorá stvárnila nenásytnú nymfomanku Samanthu Jones v seriáli Sex v meste, potvrdila prípravy na nakrúcanie filmovej verzie kultového seriálu, s výrobou ktorého sa skončilo v roku 2004. Odvtedy sa šepkalo, že seriál sa zrejme dočká filmového spracovania. Cattrall sa po troch mesiacoch vrátila z Londýna, kde nakrúcala film do Spojených štátov. Doma ju prekvapila správa o pripravovanom filme. Médiá priniesli dávnejšie správu, že Cattrall odmieta účinkovanie vo voľnom pokračovaní príbehu štyroch priateliek. "Som rada, že sa na nás nezabudlo," uviedla Cattrall. Rozhodnutie o ponechaní alebo odobratí titulu súčasnej Miss Spojených štátov amerických Tare Conner rozpútalo mediálnu roztržku medzi Donaldom Trumpom a televíznou moderátorkou Rosie O'Donnell. "Opustil prvú manželku aj druhú manželku, s ktorými mal deti, ale hlavná vec, že sa pasuje za morálnu autoritu 20-ročných Američanov. Donald, priateľ, daj si pohov," povedala v stredu O'Donnell v rannej talkšou ktorú vysiela stanica ABC. Trump jej útok odrazil v šou The Insider tým, že podľa neho je "Rosie O'Donnell nechutná žena, aj zvnútra, aj zvonku. Veď sa na ňu dobre pozrite, aká je rozkysnutá a rozpráva ako vodič kamiónu. Jej talkšou úplne prepadla. Mala nízku sledovanosť a nakoniec ju vyhodili z televízie. Aj jej magazín bol hotovou pohromou, za ktorý ju žalovali. Tvrdí, že som skrachoval, ale ja som nikdy neskrachoval. Bude dosť vtipné, ak na ňu podám žalobu. Rad by som vyprázdnil vačky na tom jej tlstom zadku," nedával si servítku pred ústa Trump, vlastník Organizácie Miss Universe, ktorá usporadúva súťaže ako Miss USA a Miss Teen USA. Na tlačovej konferencii, počas ktorej dal Kráľovnej krásy Spojených štátov amerických Trump druhú šancu pod podmienkou, že sa podrobí protialkoholickému liečeniu a prestane hýriť, sa rebelujúca Miss Tara Conner so slzami v očiach priznala, že v nočných lokáloch pila alkohol, hoci ešte nemala 21 rokov, čo je v USA legálny vek, oprávňujúci osobu piť alkohol.

Oprah Winfrey plánuje ,podľa jej spoločnosti Harpo Productions , pripraviť dbe nové reality show. The Big Give by sa mal týkať charity , pričom súťažiacim sa majú splni´t tie najdivokejšie sny. Your Money or Your Life bude vysielať expertov na pomoc rodinám v krajnej núdzi. Harpo Productions bude pripravovať obe showf pre sieť ABC.

SLOVAK CHANGES

SLOVAK CHANGES
Odvčera už na Ministerstve kultúry SR nepracuje generálna riaditeľka Sekcie médií a audiovízie Zuzana Mistríková. Jej funkciu dočasne vykonáva štátny tajomník Ivan Sečík.

SuperStar SK vs. Svet Again

SuperStar SK vs. Svet Again

IFPI SR Hitparáda - RADIO TOP 100 -Týždeň - 2006/50
1. FURTADO NELLY-ALL GOOD THINGS 2. TINA-VIEM ŽE POVIEŠ ÁNO 3. DESMOD-ZHORÍ VŠETKO ČO MÁM 4. PEHA-RENESANCIA 5. SMATANOVÁ ZUZANA-NEKRÁČAJ PREDO MNOU 6. PINK-U + UR HAND 7. AGUILERA CHRISTINA-HURT 8. BEYONCE-IRREPLACEABLE 9. CMORIK PETER-MÁM POCIT 10. I.M.T. SMILE-HEJ VSTÁVAJ 21. GRIGOROV ROBO-POVEDZME 27. LOBO & KOTUĽA PETER-LEN S TEBOU 30. HABERA PAVOL-OD LÁSKY ZÁVISLÍ 42. NATAŠA-STAČÍ CHCIEŤ 43. P.S.-NA NIČOM NEZÁLEŽÍ 45. BEZDEDA TOMÁŠ-KRÁSNE KRÁSNA 47. BALÚCHOVÁ BARBORA-TVOJE SLOVÁ 48. GLADIATOR-HOLUBIENKA SIVÁ 49. MÜLLER RICHARD-ČO BOLO BOLO 60. NO NAME-MEDZI BLOKMI 61. TUBLATANKA-VIANOČNÝ DEŇ 69. KOŠČOVÁ KATKA-POSLEDNÁ 73. ŽBIRKA MIRO-MÁM ŤA VIAC 75. NOCADEŇ-TVOJ MONO HLAS 77. VETROPLACH-TANCUJ TANCUJ 78. CMORIK PETER-DÁŽĎ 79. PARA-AKO NAJLEPŠIE VIEM 82. BUNDOVÁ MÁRIA-PERFEKTNÝ SVET 84. HEX-NIKDY NEBOLO LEPŠIE 90. ĎURICA ADAM-POSLEDNÝKRÁT 91. OBD-PADALI HVIEZDY 95. ŠTROFFEK IVAN-SÚHLASÍM

NEZABUDNITE OBDAROVAŤ DETI !

NEZABUDNITE OBDAROVAŤ DETI !
Odvďačia sa Vám láskou a úsmevom !

TFCA Awards

TFCA Awards

Helen Mirren vo filme Kráľovná

Britská dráma Kráľovná získala päť cien Asociácie torontských filmových kritikov, vrátane ceny pre Najlepší film roka 2006. Ďalšie z ocenení filmových kritikov pribudlo aj na konto Helen Mirren, ktorá sa stala najlepšou herečkou uplynulého roka. Mirren je tak po zverejnení troch nominácií na Zlatý glóbus a zisku niekoľkých cien filmových kritikov na najlepšej ceste k zisku Oscara. Najlepší mužský herecký výkon vo vedľajšej úlohe podľa Kanaďanov predviedol Michael Sheen ako Tony Blair vo filme Kráľovná. Za scenár k filmu Kráľovná ocenili Petra Morgana. Režisér filmu Stephen Frears sa o cenu pre najlepšieho režiséra podelil s belgickými režisérmi - bratmi Lucom a Jean-Pierrom Dardennom. Tí si cenu doniesli vďaka snímke Dieťa ocenenej Zlatou palmou v Cannes. Dráma Dieťa získala aj cenu v kategórii Najlepší cudzojazyčný film. Za najlepšieho herca v hlavnej úlohe označili Sachu Barona Cohena za Borata. Cenu pre najlepšiu herečku vo vedľajšej úlohe udelili Cate Blanchett za film Notes on a Scandal. Najlepším debutovým filmom sa stala komédia Ďakujeme, že fajčíte a najlepším animovaným filmom Happy Feet. Ocenenia víťazom odovzdajú počas súkromného slávnostného ceremoniálu v januári 2007.

Prehľad víťazov cien Asociácie torontských filmových kritikov:

Najlepší film: Kráľovná

Najlepší mužský herecký výkon: Sacha Baron Cohen (Borat)

Najlepší ženský herecký výkon: Helen Mirren (Kráľovná)

Najlepší mužský herecký výkon vo vedľajšej úlohe: Michael Sheen (Kráľovná)

Najlepší ženský herecký výkon vo vedľajšej úlohe: Cate Blanchett (Notes On A Scandal)

Najlepší režisér (dve ceny): Jean-Pierre Dardenne a Luc Dardenne (Dieťa); Stephen Frears (Kráľovná)

Najlepší scenár: Peter Morgan (Kráľovná)

Najlepší kanadský film: Manufactured Landscapes (réžia: Jennifer Baichwal)

Najlepší filmový debut: Ďakujeme, že fajčíte (réžia: Jason Reitman)

Najlepší animovaný film: Happy Feet (réžia: George Miller)

Najlepší cudzojazyčný film: Dieťa (réžia: Jean-Pierre Dardenne a Luc Dardenne)

Najlepší dokumentárny film: Manufactured Landscapes (réžia: Jennifer Baichwal)

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA

"Vláda rozdáva ovocie zo stromu, ktorý nezasadila a nestará sa oň." Tomáš Galbavý (SDKÚ-DS)

Ak chcete zasiať, ale treba to aj slušne zalievať, aby to rástlo. Aby sa to nezalialo príliš a nezhnilo." Dušan Čaplovič (Smer-SD)

„Polícia, ale aj verejnosť sú radi, že sa konečne ukončil policajný Taliban na Slovensku.“ Rudolf Pučík (SNS), predsedu parlamentného branno-bezpečnostného výboru

"A ak má pán prezident dcéry v dostačujúcom veku, mal by ich poslať do Iraku."

Matt Damon

„Rozpočtu rozhlasu sme sa zatiaľ venovali menej času ako riti.“ Ľubomír Zeman, člen Rozhlasovej rady

„To, co jste řekl, je sprostá lež. Do dnešního dne jsem Vás měl za protivného člověka, se kterým je těžké vyjít. Po zmíněném rozhovoru Vás mám za směšného lháře.“

Ota Černý, šéf športovej redakcie Českej televízie v liste trenérovi českej futbalovej reprezentácie Karlovi Brücknerovi

"Predaj Braňa Mojseja? Nulový, takmer žiadny.Nemôže sa porovnávať ani s predajom takého interpreta ako je Opatovský, nikto ho nepozná, jeho pesničky nikto nehrá. Je to asi tak, ako keby ste si doma niečo nahrali a chceli to predať.Ani pes po tom neštekne.“ Boris Závodský

"Časopis STAR čítam preto, lebo sa vždy teším najmä na svoje články a hneď si kúpim aj tri čísla." Braňo Mojsej

"Ďakujem aj za Vaše vyjadrenia k získaniu Slameného Slávika. Škoda, že to bol len účelový ťah." Braňo Mojsej

"Tu sa aspoň jasne ukazuje ten priepastný rozdiel medzi tým, čo ponúkajú rádiá a čo chcú poslucháči naozaj počuť. Je čas vydať novú platňu a všetkým tým „NADÚVANCOM" ukázať, koľko kusov treba predávať!" Braňo Mojsej

21. 12. 2006

Potešte deduška krásnym darčekom

Potešte deduška krásnym darčekom
Pod vianočný stromček ako stvorené !

SLOVAK RADIO NEWS

SLOVAK RADIO NEWS
Koncert víťazných kompozícií medzinárodnej skladateľskej súťaže Alexandra Moyzesa sa uskutoční dnes o 19:00 v sídle Slovenského rozhlasu (SRo) na Mýtnej ulici. Súčasťou koncertu v Malom koncertnom štúdiu rozhlasu bude odovzdávanie cien autorom. Slávnostný program tiež publiku ponúkne skladby, ktoré sa v kategórii komorná hudba umiestnili na prvých troch miestach. V dielach slovenského autora Lukáša Borzíka, poľského skladateľa Pavla Przezwanskeho a Angličana Barnaby Hollingtona sa predstaví Melos éthos ensemble pod vedením maďarského dirigenta Zsolta Nagya. Sólistkou večera bude cimbalistka Enikö Ginzeryová.

Raspberry Revolution 3

Raspberry Revolution 3
Posudok pre Radu STV: Reportéri STV (Eugen Korda) – Hedviga, Hedviga II. 6.decembra 2006
Gabriel Šípoš, Inštitút pre ekonomické a sociálne reformy INEKO (Slovak Press Watch), sipos@ineko.sk, http://spw.blog.sme.sk

Záver:

V dvoch skúmaných reportážach nájdeme na Slovensku málo vídané (a pritom pre spoločnosť veľmi potrebné) odhalenia prešľapov v práci polície a ministra vnútra, ale aj nevyváženosť a hrubé chyby autorov reportáže. Nedostatky síce reportáže ako celok značne zoslabujú, ale určite neeliminujú vážne čiastkové zistenia o metódach práce bezpečnostných zložiek. Celkový dojem z reportáží je preto rozpačitý. Podrobné hodnotenie príspevkov: Hedviga – 23.10.2006 Korda postavil reportáž na porovnávaní výrokov ministra vnútra na tlačovke 12.9 a zápisov vo vyšetrovacom spise. Zo zistení, že viaceré tvrdenia ministra nie sú na základe spisu opodstatnené, vyplýva autorovi záver, že minister vnútra zavádzal či nehovoril k veci. Porovnávaním so spisom reportáž poukázala na 5 nezrovnalostí: Minister vnútra na tlačovke povedal Reportáž Reportérov upozornila Hedviga (ďalej H.) tvrdila, že telefonovala pred prepadom – ale z jej mobilu neboli hovory prijímané ani uskutočňované v tej dobe V spise to netvrdila ako istotu, ale možnosť H. tvrdila, že si dala zablokovať po prepade bankomatovú kartu – ale nedala Karta bola podľa listu z banky zablokovaná, a táto informácia dokonca v spise chýba H. tvrdila, že jej hodinky pri prepade ukradli, no prišla s nimi na ďalší výsluch a na otázku o hodinkách nevedela odpovedať Podľa spisu sa polícia na hodinky nepýtala, a H. sama opravila svoju pôvodnú informáciu Podľa spisu sú poruchy pamäte pri poraneniach typu H. normálnym správaním DNA zo slín H. nájdené na lepiacej časti obálky, v ktorej jej prišli ukradnuté doklady V spise sa o slinách nehovorí, len o DNA, teda mohlo to byť aj neskorším dotykom rúk a manipuláciou H. tvrdila, že známku po odlepení na obálku späť prilepila, no známka sedela na 100% V spise expertíza o tom nie je Šiestou témou reportáže bola otázka legálnosti videozáznamu polície pri výsluchu. Súkromný právnik v reportáži označil video za nelegálne. Plusy reportáže: 1.Skúmanie postupu polície je vždy mimoriadne obtiažne, keďže minimum informácií je verejných, a o to ťažšie je ich overovanie. Prípad H. sa navyše stal predmetom politického súboja, dokonca súčasťou medzinárodných vzťahov. Preto reportáže zamerané na preverovanie tohto prípadu, ale aj činnosti polície či ministerstva vnútra sú mimoriadne cenené a pre spoločnosť prínosné. 2. Reportáž s pomocou spisu spochybnila tvrdenia ministra vnútra, čím vytvorila tlak na minimálne korektnejšie vyjadrovanie sa štátnych orgánov pri ďalších vyšetrovaniach v súboji o verejnú mienku, ako aj na dôkladnejšie vyšetrenie samotného prípadu H. Mínusy reportáže: 1. Prvým, a to kľúčovým problémom reportáže je, že minister vnútra Kaliňák nedostal priestor na vysvetlenie nezrovnalostí: či čerpal informácie len zo spisu, a ak nie, tak odkiaľ a prečo, a či je to akceptovateľné. Ak niečo v spise chýba, mala dostať polícia priestor na vysvetlenie, prečo dokument X nezaradila. Pri otázke ne/legálnosti videozáznamu polície mal zase dostať priestor na svoj právny názor zástupca polície či ministerstva vnútra. 2. Vysvetlenie dôkazu zablokovania bankovej karty je jednostranné. Korda cituje spis a ukazuje záznam, podľa ktorého podľa polície nebola karta k 31.8 (6 dní po údajnom prepade z 25.8.) zablokovaná, čím argumentoval aj Kaliňák. Potom Korda ale ukazuje list z banky, podľa ktorého bola na zablokovanie karty prijatá žiadosť už v deň incidentu. Navyše zdôraznil, že tento dôkaz v spise chýba. Lenže nespomenul (v zázname to však vidno), že list bol bankou písaný až 21.9, kým tlačovka ministra vnútra ešte 12.9, teda ten konkrétny list/dôkaz Kaliňák a polícia vidieť nemohli, a ani ho zaradiť do spisu. Rozporné informácie polície zo spisu a neskoršieho listu úradníka banky (tvrdenie proti tvrdeniu) mohol reportér radšej overiť priamo na ústredí v banke, takto ostal rozpor nevyriešený. Korda sa ale uchýlil rovno k záveru, že „teda neklamala Hedviga Malinová, ale ktosi iný.“ PS Banková karta bola podľa ukázaného listu banky odblokovaná 31.8, teda práve k dátumu, kedy mali policajti blokovanie zisťovať. Možno došlo takto k omylu polície, ak zisťovala len stav k 31.8, a nie aj obdobie hneď od 25.8. To len možná hypotéza na okraj, ktorá by sa mala dať stále overiť. 3. Alternatívne vysvetlenie, že DNA sa na lepiacu časť obálky mohla dostať nie slinami, ale aj dotykmi rúk a bežnou manipuláciou by si žiadalo oslovenie experta (napríklad pôvodného znalca), ktorý by takú možnosť pripustil či vylúčil. Takto reportér divákovi nepomáha rozoznať, nakoľko je alternatívne vysvetlenie k pôvodnému dôveryhodné a nezavádzajúce. 4. Korda sa dopustil nepodloženého, všeobsiahleho záveru na konci reportáže: Z príbehu Hedvigy Malinovej tak možno vyčítať aj to, že hoci tvrdenia štátnych orgánov dokázali presvedčiť mnohých, pochybnosti predsa len zostali. To, čo doteraz tvrdili totiž nezodpovedná ani skutočnosti, ani vyšetrovaciemu spisu. Reportér porovnával spis s informáciami ministra vnútra, a výpoveďou H. To všetko samozrejme môže, ale nemusí korešpondovať so skutočnosťou. Inými slovami, čo nie je v spise môže byť stále pravdivé, a naopak, čo je v súlade so spisom nemusí pravdivo vypovedať o skutočnosti. Konštatovanie, že tvrdenia štátnych orgánov nezodpovedajú skutočnosti, je nepodložené a nekorektné. Navyše, dikcia tohto záverečného konštatovania navodzuje dojem, že všetky doterajšie tvrdenia štátnych orgánov v prípade H. neboli ani pravdivé a ani zodpovedajúce spisu, kým reportáž sa sústredila iba na niektoré, ako to avizoval jej úvod: Podľa záverov vyšetrovateľa a prokurátora sa skutok nestal. Pri skúmaní celého prípadu sme však narazili aj na viaceré nezrovnalosti, zavádzanie, či dokonca porušenie zákona zo strany štátnych orgánov. Na závere vyšetrovania to síce nič nemení, poukazuje to však na evidentnú snahu polície aj ministra vnútra postaviť verejnú mienku proti študentke a vytvoriť oblak dôvery voči štátnym orgánom. Mimochodom, ak tvrdenia štátnych orgánov naozaj nezodpovedali skutočnosti či spisu, prečo to potom nič nemení na závere vyšetrovania? Chybou tiež bolo, že z ponúknutých nezrovnalostí nie je zrejmé, aká veľká a aká dôležitá časť dôkazov mala nezrovnalosti – 10%, 90%, či koľko? Divák tak nemá možnosť dobre posúdiť závažnosť reportáže, pretože mu nebol objasnený kontext nezrovnalostí. SME z 14.9. napríklad ako ďalšie dôkazy polície proti H. spomína absenciu mokrej či zablatenej blúzky (hoci mala spadnúť do mokrej trávy), nespoznanie osoby totožnej s ňou vytvoreným identikitom pri tzv. opoznaní, či pravdepodobnosť zhodnosti písma na blúzke s Hedviginým písmom. http://www.sme.sk/c/2895506/Studentka-Prepadli-ma-Policia-Prepad-nebol.html Hedviga II. – 13.11.2006 Cieľom reportáže, ako sa dozvedáme v jej úvode, je ponúknuť divákom „zistenie, že vyšetrovanie sa od samého začiatku uberalo len jedným smerom, a to dokázať, že Hedviga Malinová si celý skutok vymyslela.“ Ponúknuté informácie v reportáži: -polícia neprešetrila poriadne udalosti zo dňa údajného incidentu, na miesto údajného prepadu prišla až 4 hodiny po oznámení, nebolo vyhlásené pátranie po údajných páchateľoch -v spise chýbajú údaje o osobách, ktoré boli preverované ako podozrivé -porušovanie Trestného poriadku pri výsluchu H. (povolanie H. na výsluch bez predvolánky, a s falošným dôvodom, že pôjde o opoznanie, robenie nelegálneho videozáznamu výsluchu) -pomalé a nedôsledné vyšetrovanie pôvodu DNA na obálke, v ktorej sa H. vrátili doklady -grafologické posudky sú v spise na rozdiel od tvrdenia ministra vnútra nejednoznačné -polícia preverovala telefonáty učiteľov H., ich hovorov pár dní pred a po údajnom útoku Plusy reportáže: ako v príspevku I. Mínusy reportáže: 1. Z informácií ponúkaných v reportáži nevyplýva, že „vyšetrovanie sa od samého začiatku uberalo len jedným smerom, a to dokázať, že Hedviga Malinová si celý skutok vymyslela.“ Informácie vôbec nevylučujú, že polícia začala pracovať na viacerých alternatívach, a s postupom času sa sústredila na najpravdepodobnejšiu, respektíve, že polícia síce nepracovala dôsledne a prísne podľa zákonov, ale zachovávala nezaujatosť. 2. Priestor na reakciu dostávajú hovorca polície či minister vnútra, ale nedostatočný. Na viaceré argumenty reportáž neponúka ich reakcie (prečo neboli prešetrované mnohé skutočnosti údajného útoku, prečo sa miesto údajného útoku vyšetrovalo 4 hodiny po, o celom spôsobe vyšetrovania pôvodu DNA). Z úsečných vyjadrení ministra vnútra novinárov viniť nemožno, je však tiež zrejmé, že časť viny padá na autorov za ich prvú nevyváženú reportáž, čo automaticky znižuje ochotu dotknutých baviť sa s nimi. 3. Reportáž nevyužila možnosť osloviť tretie strany, odborníkov, ktorí by vrhli na prípad svetlo na základe vlastnej odbornosti. Príkladom je reportérska výčitka, že nebolo vyhlásené oficiálne pátranie. Expert mohol objasniť, kedy a za akých podmienok je to vec bežná, a či prípad H. spĺňal tieto štandardy. Podobne v otázke, čo všetko má vlastne spis obsahovať, či v ňom majú byť záznamy o všetkých preverovaných osobách. Výklad Trestného poriadku či zákonnosť preverovania telefonátov učiteľov H. pri postupe polície si urobil reportér sám bez toho, aby sa obrátil na kvalifikované osoby. 4. Vzhľadom na nevyváženosť prvej reportáže a reakciu ministra vnútra na uvedené informácie (pozri SME, 25.10, http://www.sme.sk/c/2965981/Kalinak-o-kauze-Malinovej-Mal-som-zaujem-situaciu-objasnit.html) by bolo zodpovedné od autorov druhej reportáže vrátiť sa k výčitkám a preveriť ich. Nespravili to však, hoci viaceré výčitky sú relevantné: Telefonovanie – Kaliňák uznal, že sama H. nevypovedala jednoznačne o telefonovaní, no pripomenul, že prvým svedkom v škole o telefonovaní hovorila, čo je aj v spise. H. v prvej reportáži však povedala: Nikdy som netvrdila, že som telefonovala. Bolo poctivé na mieste autorov druhej reportáže v spise vyhľadať tie výpovede svedkov, prípadne ich aj navštíviť a overiť výpovede H. Navyše, ak tie výpovede svedkov o telefonovaní naozaj v spise sú, ich neoznámenie v prvej reportáži bolo hrubou chybou novinárov. Sliny a DNA z obálky– Kaliňák reagoval, že DNA sotva mohlo pochádzať z niečoho iného ako zo slín vzhľadom na rozsah materiálu. Druhá reportáž sa opäť na prekvapenie nesnažila overiť túto hypotézu, napríklad, ako spomínam vyššie, kontaktovaním nezaujatého experta. Pritom aj v nej bola o DNA reč. Presnosť znovuprilepenia známky – Kaliňák priznal, že šlo o jeho nepatričný odhad. Aj toto nové zistenie mohla reportáž uviesť vo svojom druhom pokračovaní. Súlad príspevkov s Chartou STV Ako vyplýva z hore uvedenej analýzy, téma príspevkov obzvlášť dobre plní poslanie STV z pohľadu šírenia princípov demokracie (I.časť, bod 1) a z pohľadu dôslednosti (III.časť, čl.2, body 1 a 3). Naopak, v reportážach sa nachádzajú chyby nedodržania vyváženosti (III.časť, čl.4, bod 2 a 3) a pravdivosti (III.časť, čl.1, bod 6 o kontexte).

Predohra k dohre :
UZNESENIE č. 101/2006 Rada STV prerokovala podnety Ministerstva vnútra SR zo 16. 11. 2006 na údajné porušenie zákona č. 16/2004 Z. z. Po diskusii, v ktorej rada vzala na vedomie odborné posudky dvoch nezávislých expertov, vyjadrenie autora relácie a zároveň šéfredaktora Eugena Kordu, ako aj stanoviská spravodajcov rady Józsefa Kissa a Ivana Králika, prijala tieto závery: - Rada nespochybňuje snahu tvorcov STV rozvíjať investigatívnu publicistiku, ktorá je jedným zo silných nástrojov verejnej služby pri plnení jej poslania. - Pri príprave dvoch blokov o Hedvige Malinovej, uvedených v rámci cyklickej relácie „Reportéri“ sa však vyskytlo viacero závažných profesionálnych chýb, ktoré viedli k porušeniu princípu nestrannosti a ďalších zásad, zakotvených v Charte spravodajstva a publicistiky STV. - Rada odporúča GR STV, aby venoval riešeniu tohto prípadu maximálnu pozornosť, pretože sa v ňom zrkadlia viaceré profesionálne a systémové nedostatky súčasnej Slovenskej televízie. Informáciu o svojom postupe by mal GR STV poskytnúť rade na jej zasadnutí v januári 2007. Rada STV zároveň odporúča GR STV, aby si dal overiť funkčnosť kvalitatívnej kontroly programového výstupu a zaviedol mechanizmus hodnotiacich programových činností na všetkých úrovniach.

Pes breše viter neše

Pes breše viter neše
Premiér Robert Fico nepoznal a nikdy sa nestretol s generálnym riaditeľom Slovenskej televízie Radimom Hrehom predtým, ako ho zvolili členovia Rady STV do tejto funkcie. "S jeho menom som sa oboznámil postupne, až keď sa dostával do užších výberov nominantov na riaditeľa STV. Je to občan SR, ktorý pôsobil v Čechách. Nikdy som s ním nebol predtým, ako ho zvolili," povedal dnes v Fico. Reagoval tak na vyhlásenie Ľudovej strany - Hnutie za demokratické Slovensko, ktoré považuje zvolenie nového generálneho riaditeľa STV za úspech strany Smer-SD a osobne jej predsedu. "Keby sme volili riaditeľa STV v národnej rade a presadili by sme si vlastného kandidáta, prijal by som túto chválu. Ak si niekto myslí, že mám až taký vplyv, tak je to dobre. Nech si to myslí. Kto pracuje v tejto oblasti, vie ako sa volí riaditeľ STV a s pôsobením poslancov a vlády ako takej to nemá nič spoločné," zdôraznil premiér. Fico poznamenal, že riaditeľa STV volí rada a trvalo jej dlho, kým sa jej členovia dohodli na nejakom mene. "Hreha sa ukázal ako profesionál a rada si ho vybrala. Neviem čo s tým má Smer-SD a čo má s tým spoločné Robert Fico," dodal premiér.

20. 12. 2006

Reklamná predvianočná menopauza

Reklamná predvianočná menopauza

Pozri kto to hovorí

Pozri kto to hovorí

Vyhlásenie strany k zvoleniu generálneho riaditeľa STV

ĽS-HZDS považuje zvolenie nového generálneho riaditeľa STV za úspech strany SMER-SD a osobne jej predsedu. S prekvapením však sleduje kroky a vzťahy, ktoré sa prostredníctvom nominácií cez nového generálneho riaditeľa vytvárajú. Vývoj bude naďalej s výhradou sledovať.

SLOVAK RADIO NEWS

SLOVAK RADIO NEWS

Každú skupinu poslucháčov, od najmladších až po najstarších, chce počas blížiacich sa sviatkov osloviť vysielanie Slovenského rozhlasu (SRo) na jeho šiestich programových okruhoch - Rádiu Slovensko, Regina, Devín, FM, Patria a RSI. Vianoce a Silvester sú v médiách výkladnou skriňou a rovnako to bude i vo vysielaní okruhov SRo, povedal na pondelkovej tlačovej besede programový riaditeľ SRo Ľuboš Machaj. V ponuke bude tradične niekoľko rozhlasových premiér, od rozprávok cez hry pre deti až po hry pre dospelých, tiež programové pásma s rozhovormi so zaujímavými ľuďmi. Vianočná a silvestrovská ponuka SRo je podľa Machaja veľmi dobrá a rozhlas opäť výrazne odlíši od súkromných rádií. "Na jednotlivých okruhoch si naozaj každý poslucháč, každý koncesionár môže nájsť svoje miesto," dodal. Rádio Slovensko ponúkne od 24. do 26. decembra a tiež na Silvestra a na Nový rok každé ráno o 8:00 rozprávku pre deti. Ako ďalej povedal riaditeľ Rádia Slovensko Henrich Sikela, chýbať nebudú ani vianoční a silvestrovskí Králikovci, tiež viaceré premiéry rozhlasových hier. Napríklad na Druhý sviatok vianočný to po 14:00 bude premiéra hry pre deti od Jozefa Lenharta Veľký atlas dinosaurov. Rádio Slovensko medzi sviatkami už tradične do vysielania zaradí súhrny udalostí roka 2006 na Slovensku, vo svete a v športe. Okrem iného je po prvýkrát priamo na Vianoce pripravená od 17:00 do 19:00 relácia Túto hudbu mám rád. Rádio Regina podľa jeho hlavnej dramaturgičky Evy Reiselovej odvysiela počas sviatkov viac rozprávok. Jednou z nich je aj technicky upravená Snehuľka a sedem trpaslíkov s Máriou Kráľovičovou z roku 1957, ktorú Regina odvysiela 25. decembra v rovnakom čase ako všetky rozprávky, krátko po 15:00. Bratislavská, banskobystrická aj košická Regina pripravili viaceré spoločné relácie. Príkladom je pásmo Všetky deti sú dobré, inšpirované ocenením Detský čin roka, plánované na 24. decembra o 18:00. Sviatočný program Rádia Devín sa začne podľa jeho riaditeľa Silvestra Lavríka už 22. decembra a vyvrcholí na Troch kráľov 6. decembra. Z cyklických programov stojí za pozornosť trojdielna pocta Jánovi Levoslavovi Bellovi, zaradená do vysielania na 1. sviatok vianočný, na Nový rok a 6. januára. Program prinesie nové nahrávky SRo z komorných diel tohto slovenského skladateľa 19. storočia. Devín tiež predstaví pôvodnú tvorbu tak, ako ju priniesol festival Epoché, pripomenie, že končiaci sa rok bol Rokom slovenskej hudby a už klasicky ponúkne ťažiskové tituly svetovej hudby, dodal Lavrík. Doplnia ich hry, ďalšie sviatočné programy, ale napríklad i čítanie z poviedok Stanislava Štepku Desatoro, naplánované od 25. do 29. decembra vždy od 18:30 do 19:00. Riaditeľ Rádia_FM Dušan Vančo upozornil na štedrovečerné vysielanie, ktoré od 17:00 do 20:00 prinesie Alternatívne Vianoce FM s ponukou vianočných hitov od kvalitných umelcov ako Björk, The Smiths a ďalších. Špeciálne tiež bude silvestrovské vysielanie, v ktorom sa od 14:00 až do 21:00 bude okrem iného súťažiť viac ako inokedy. Na prelome rokov sa v éteri Rádia_FM od 21:00 do 06:00 vystriedajú dídžeji rádia. Sviatočné programy národnostno-etnického vysielania z Košíc a tiež maďarského vysielania z Bratislavy Rádia Patria ponúknu sviatočnú atmosféru. Podľa riaditeľky Rádia Patria Ildikó Nagyovej bude ich vysielanie venované najmä zvykom menšín, ich liturgiám a obradom. Zvyky a tradície spojené s Vianocami a oslavou príchodu Nového roka budú dominovať aj zahraničnému vysielaniu SRo. Rádio Slovakia International (RSI) ponúkne podľa jeho vedúceho Vladimíra Slaninku obľúbené porovnanie tradícií Slovákov so zvykmi v zahraničí.

Návrhy kandidátov na člena Dozornej komisie Slovenského rozhlasu (SRo) je možné predkladať parlamentnému výboru pre kultúru a médiá do 15. januára 2007. Návrhy na kandidátov môžu podľa zákona o Slovenskom rozhlase predkladať rôzne profesijné a odborné inštitúcie pôsobiace v oblasti médií, kultúry, či vzdelávania, vrátane cirkví. Trojčlenná dozorná komisia dohliada na hospodárenie SRo. Jedného člena volí parlament a dvoch menuje vláda a prezident. Národná rada by mala voliť člena dozornej komisie vo februári 2007. Súčasní členovia komisie sú Roman Černák, Marián Velický a Mária Celetková.

STV NEWS

STV NEWS
Slovenská televízia v posledných dňoch prehrala ďalšie štyri súdne spory s prepustenými pracovníkmi. Minulý týždeň Okresný súd Bratislava IV. rozhodol, že STV musí zaplatiť štvrťmiliónové odškodné redaktorke Darine Palánovej. Taktiež prisúdil Dagmar Kayserovej z odboru prevádzky takmer 400.000 korún a technikovi Jozefovi Priščákovi 230.000 korún. Podobne ako v predchádzajúcich prípadoch STV podľa súdu porušila Zákonník práce, keďže výpovede neprerokovala s odbormi. Túto chybu však bývalý manažment neurobil len pri hromadnom prepúšťaní, ale aj pri ďalších výpovediach, napríklad s niekdajším riaditeľom Milanom Materákom. Napríklad produkčná Miroslava Trizmová vysúdila nedávno od STV trištvrte milióna korún. "Nariadil som právnemu odboru, nech pripraví precedentné rozhodnutie," povedal Hreha, ktorý je na čele verejnoprávnej televízie od 11. decembra. "Neznamená to, že vo všetkých prípadoch sa budeme snažiť dohodnúť. Tam, kde bude predpoklad, že uspejeme, ostaneme naďalej v spore," dodal. Hodnota sporov sa odhaduje asi na 30 miliónov korún. Hreha povedal, že ak sa rozhodne pre mimosúdne dohody, peniaze na odstupné sa nájsť musia. Rybníček spory označil za banality a skutočnosť, že z tisícky prepustených ľudí žalovalo televíziu 40, označil za úspech. Okrem prípadov s bývalými zamestnancami STV zaťažuje viacero iných súdnych sporov; v najväčšom si Štúdio Beta nárokuje na viac ako 800 miliónov korún za zrušené zmluvy na výrobu relácií. Asi 10 miliónov korún od nej žiadajú viacerí ľudia za poškodenie dobrej povesti. Naopak, STV sa snaží na Najvyššom súde ubrániť pokutám licenčnej rady za prerušovanie speváckej súťaže SuperStar reklamou. Dodnes má zaplatiť 32,5 milióna korún.

Reklamná pauza, teraz sa môžete ísť....

Reklamná pauza, teraz sa môžete ísť....

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS
Európsky súd pre ľudské práva (ESĽP) dnes vyniesol verdikt v spore Slovensko verzus Rádio Twist, v ktorom dal za pravdu rozhlasovej stanici tvrdiacej, že došlo k porušeniu jej práva na slobodu prejavu. Rádio Twist odvysielalo v roku 1996 nahrávku súkromného rozhovoru medzi vtedajším štátnym tajomníkom ministerstva spravodlivosti D. a niekdajším ministrom financií K. týkajúcu sa udalostí okolo privatizácie Slovenskej poisťovne (SP). Nahrávku dostal Twist od tretej osoby, ktorá ju získala nelegálne, na čo vopred upozornilo. Z nej získané informácie následne prevzali viaceré slovenské a české médiá. D. sa obrátil na okresný súd v Bánovciach nad Bebravou, kde zažaloval Twist z poškodzovania svojho mena. Súd nariadil Twistu písomne sa ospravedlniť a zaplatiť odškodné vo výške 100.000 korún za nemajetkovú ujmu. Twist sa odvolal argumentujúc okrem iného tým, že odvysielaním nahrávky si splnil svoju povinnosť informovať verejnosť o otázkach verejného záujmu. Navyše poukazoval na to, že D. sa medzičasom stal sudcom ústavného súdu, čo je dôkazom toho, že v dôsledku nahrávky neutrpel žiadne poškodenie mena. Krajský súd v Žiline rozhodol v neprospech Twistu.Rozhodnutie okresného a krajského súdu je podľa ESĽP v rozpore s právom Twistu poskytovať informácie. ESĽP odmietol tiež argumenty slovenských súdov, podľa ktorých aj verejné osoby majú právo na ochranu súkromia a zverejnená nahrávka nemala byť odvysielaná, pretože išlo o súkromný rozhovor. Štrasburský súd vo verdikte konštatuje, že nemôže akceptovať takéto závery, pričom poukazuje na to, že išlo o rozhovor medzi dvoma vysokopostavenými predstaviteľmi a jeho obsah bol jasne politický, keďže sa týkal boja dvoch skupín s politickým pozadím, ktoré mali záujem o privatizáciu SP.Podľa ESĽP bol Twist potrestaný len preto, že odvysielal nahrávku, ktorú niekto iný získal ilegálnym spôsobom. ESĽP však nie je presvedčený o tom, že skutočnosť, že nahrávku niekto získal ilegálne, môže pripraviť rozhlasovú stanicu o právo na slobodu prejavu. ESĽP nenariadil Slovenskej republike vyplatiť odškodné, pretože sťažovateľ oň nepožiadal. Najpopulárnejším športom, ktorý diváci v Európe sledujú v televízii najradšej, je futbal. Výnimkou je len Slovensko s Českou republikou, kde je najpopulárnejším televíznym športom hokej a Belgicko, kde spomedzi všetkých športov najradšej sledujú v televízii tenis. Vyplýva to z medzinárodného prieskumu o televíznom správaní divákov, ktorý na Slovensku a v ďalších 13 európskych krajinách uskutočnila spoločnosť UPC. Futbal podľa výsledkov prieskumu považuje za najobľúbenejší až 46% európskych respondentov. Inak je to iba na Slovensku, kde až 46% oslovených za najobľúbenejší šport na sledovanie v televízii považuje ľadový hokej. Futbal skončil až na druhom mieste s hlasmi 40% respondentov. Hokej pritom podľa výsledkov prieskumu rovnako obľubujú slovenskí muži (67%) ako aj ženy (66%). Podobne je to aj v Česku, kde je však hokej ešte populárnejší než u nás - získal až 49% hlasov respondentov prieskumu, a v Belgicku, kde sa najväčšej obľube teší tenis (49% respondentov). Napriek tomu, 24% oslovených slovenských respondentov by uvítalo ešte viac futbalu na TV obrazovkách, pričom 20% si myslí, že futbalu v televízii je viac než by ho malo byť a 56% slovenských respondentov považuje súčasný stav s množstvom futbalového programu na TV za optimálny. V celoeurópskom meradle, po futbale, sa najväčšej obľube zo športov na TV obrazovke teší Formula 1 (22%) a tenis (18%). Prieskum sa uskutočnil v 13 európskych krajinách (Rakúsko, Belgicko, Česká republika, Francúzsko, Nemecko, Maďarsko, Írsko, Holandsko, Poľsko, Rumunsko, Slovensko, Slovinsko a Švajčiarsko) na vzorke 6052 respondentov v období október - december tohto roku. Ide už o tretí paneurópsky prieskum UPC, ktorý je zároveň jedným z najrozsiahlejších dosiaľ vykonaných prieskumov verejnej mienky tohto druhu.

Změna je život aneb upgrade

Změna je život aneb upgrade
Na včerajšej Rade STV nový generálny riaditeľ Radim Hreha predstavil nových členov manažmentu verejnoprávnej televízie .Do čela Slovenskej televízie prichádza s aj hlavný analytik Českej televízie a odborník na digitalizáciu Nikolaj Savický a bývalý výkonný riaditeľ Produkčného domu Forza Roman Lipták. Nikolaj Savický sa od 15. januára, najneskôr od 1. februára stane riaditeľom strategického rozvoja a sústredí sa na proces digitalizácie STV. Roman Lipták je odvčera zástupcom generálneho riaditeľa , štatutárnym zástupcom STV, súčasne aj výkonným riaditeľom STV a do jeho kompetencie bude spadať i riadenie výroby programu. Bývalý výkonný riaditeľ STV Branislav Zahradník by mal prevziať funkciu, ktorú zastával za Richarda Rybníčka - šéfa komunikačného centra. Generálny riaditeľ STV tiež rade oznámil zmenu na poste šéfredaktora spravodajstva STV. K 31. decembru z tejto funkcie odvolal Rolanda Kyšku a od 1. januára na jeho miesto nastúpi doterajší zahraničný spravodajca Slovenského rozhlasu v Prahe Ján Šmihula. Kyška, ktorému Hreha ponúkol post zástupcu šéfredaktora, ponuku dnes odmietol a na vlastnú žiadosť odchádza z STV k 1. januáru. Ako počas rokovania rady povedal výkonný riaditeľ R. Lipták, v najbližšom období pripraví programový koncept na budúci rok s výhľadom na ďalšie roky. Hreha pritom počíta s tým, že po zmene organizačnej štruktúry v STV, ktorú pripravuje, pozíciu výkonného riaditeľa zruší. Ako ďalej uviedol generálny riaditeľ STV pre médiá, Liptáka si ako svojho zástupcu a člena manažmentu zodpovedného za program vybral na základe vzájomnej skúsenosti z voľby šéfa STV. Liptákov projekt ako aj názory považuje Hreha za veľmi blízke svojim. Lipták v tejto súvislosti povedal , že najbližšie dni sa bude venovať januárovej programovej štruktúre a tiež posúdi zmluvy uzavreté dočasným vedením STV v posledných dvoch mesiacoch. Svoje stanovisko k zmluvám predloží Rade STV 10. januára na jej rokovanie.
Savický, ktorý bude zastávať novovytvorenú pozíciu riaditeľa strategického rozvoja STV, sa chce venovať najmä digitalizácii. Ako povedal pre médiá, jeho prioritou je účasť na tvorbe zákona o digitalizácii vysielania, ktorý vláda posunula parlamentu. Chce presadiť zmeny ako vznik verejnoprávneho multiplexu pre STV a Slovenský rozhlas. Hreha, ktorý Savického pozná nielen z Českej televízie, verí, že bude pre STV "obrovským prínosom práve v oblasti technického rozvoja". Jána Šmihulu, ktorý sa na Nový rok stane šéfredaktorom spravodajstva, si Hreha vybral na základe osobnej skúsenosti z Čiech. Ako Hreha konštatoval pre médiá, pozná jeho názory aj výsledky jeho práce a očakáva od neho sprofesionalizovanie spravodajstva STV na úroveň európskych verejnoprávnych televízii, čo sa podľa Hrehu Kyškovi nepodarilo dosiahnuť. Hreha tým ale zároveň nechce povedať, že by bol s Kyškom nespokojný, práve naopak, počítal s ním naďalej na poste zástupcu šéfredaktora spravodajstva. "Nič mi na jeho osobe neprekáža, je to korektný človek," povedal Hreha, ktorý v súčasnosti prácu spravodajstva analyzuje. Ján Šmihula sa objavil aj vo zväzkoch ŠTB ako dôverník s krycím menom Šport .To však podľa nálezu Ústavného súdu automaticky neznamená, že vedome spolupracoval s ŠtB. Ocitol sa tak aj v spoločnosti ľudí ako Zuzana Szatmáry, Václav Havel, Eduard Kukan, Rudolf Zajac, Juraj Švec alebo Ján Kubiš. V slovenských médiách sa objavila úplne mylná inforácia o tom, že Radim Hreha mal pred nástupom do funkcie údajne sľúbiť vedúcu pracovnú pozíciu súčasnému generálnemu riaditeľovi Ring TV Michalovi Hanzelovi .Nuž, ide určite o nedorozumenie, alebo neznalosť slovenského mediálneho prostredia. HZDS si začalo uplatňovať svoju vlastnú predstavu o koaličnej zmluve a najskôr cez dvoch členov Rady ST a neskôr cez Magdu Gálikovú-Mečiarovú, dcéru to predsedu HZDS tvrdo presadzovali / jú / niekdajšieho vedúceho obchodného oddelenia agentúry SARIO , hovorcu spoločnosti Matador a bývalého riaditeľa Fun rádia a rádia Forte Pavla Hanzela . Nie je Hanzel ako Hanzel... Programový koncept na budúci rok spolu s rozpočtom STV na rok 2007 však vedenie rade predloží až koncom januára. Dôvodom je plánovaná strata v budúcoročnom rozpočte vo výške 294,3 milióna korún, ktorú sa Hreha so svojím tímom pokúsi znížiť. Rada odobrila posunutie termínu schvaľovania rozpočtu. Slovenská televízia v období od 1. januára 2007 do schválenia rozpočtu STV na rok 2007 bude musieť, podľa uznesenia rady ,riadiť náklady a výnosy tak, aby dosahovali identickú úroveň ako v rovnakom období roka 2006. Generálny riaditeľ informoval Radu aj o fakte, že dňom 19. 12. 2006 došlo k zlúčeniu TV KE, s.r.o. a Koncesia, s.r.o. Rada STV konštatovala, že predseda Rady STV Miroslav Kollár si riadne nesplnil povinnosti vyplývajúce z funkcie predsedu rady, nakoľko nepredložil na rokovanie rady Návrh rozpočtu Rady STV na rok 2007 a kontrolu uznesení. Rada Slovenskej televízie dnes generálneho riaditeľa STV Radima Hrehu požiadala, aby zaviedol zmeny v kontrole výroby programov v STV, ktoré zaručia dodržiavanie princípov Charty spravodajstva a publicistiky STV. Rada tak urobila na základe posúdenia dvoch príspevkov odvysielaných o kauze Hedviga Malinová v investigatívnej relácii Reportéri pod názvom Hedviga a Hedviga II. Podľa rady sú oba materiály tendenčné. Členka rady Karin Habšudová upozornila, že problém sa netýka len týchto dvoch reportáží. Rada podľa nej dostala už v minulosti viacero sťažností na to, že šéf Reportérov Eugen Korda vynáša súdy. Podľa podpredsedu Rady STV Petra Maleca problém netreba len personifikovať a vzťahovať na dve reportáže. Vedenie televízie by malo nastaviť systém kontroly tak, aby bola zaručená nestrannosť a vyváženosť spravodajstva aj investigatívnej publicistiky. Rada sa príspevkami zaoberala na základe dvoch podnetov, ktoré dostala po odvysielaní reportáží od ministerstva vnútra. Rada sa dnes rozhodovala na základe stanoviska jej dvoch členov - Józsefa Kissa a Ivana Králika. Tiež na základe nezávislého stanoviska, o ktoré rada požiadala bývalú predsedníčku Slovenského syndikátu novinárov Stanislavu Benickú a analytika INEKO Gabriela Šípoša a aj stanoviska autora reportáží Eugena Kordu. Reportáže Hedviga a Hedviga II. odvysielala STV v rámci Reportérov koncom októbra a v polovici novembra. rada napokon prijla uznesenie Rada STV prerokovala podnety Ministerstva vnútra SR zo 16. 11. 2006 na údajné porušenie zákona č. 16/2004 Z. z. Po diskusii, v ktorej rada vzala na vedomie odborné posudky dvoch nezávislých expertov, vyjadrenie autora relácie a zároveň šéfredaktora Eugena Kordu, ako aj stanoviská spravodajcov rady Józsefa Kissa a Ivana Králika, prijala tieto závery: - Rada nespochybňuje snahu tvorcov STV rozvíjať investigatívnu publicistiku, ktorá je jedným zo silných nástrojov verejnej služby pri plnení jej poslania. - Pri príprave dvoch blokov o Hedvige Malinovej, uvedených v rámci cyklickej relácie „Reportéri“ sa však vyskytlo viacero závažných profesionálnych chýb, ktoré viedli k porušeniu princípu nestrannosti a ďalších zásad, zakotvených v Charte spravodajstva a publicistiky STV. - Rada odporúča GR STV, aby venoval riešeniu tohto prípadu maximálnu pozornosť, pretože sa v ňom zrkadlia viaceré profesionálne a systémové nedostatky súčasnej Slovenskej televízie. Informáciu o svojom postupe by mal GR STV poskytnúť rade na jej zasadnutí v januári 2007. Rada STV zároveň odporúča GR STV, aby si dal overiť funkčnosť kvalitatívnej kontroly programového výstupu a zaviedol mechanizmus hodnotiacich programových činností na všetkých úrovniach.