DALITO!

25. 11. 2006

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Povstalci Talibanu zajali v južnom Afganistane dvoch pakistanských novinárov. O únose informovala militantná skupina a manželka jedného z nezvestných mužov. Ako uviedol Taliban, obaja novinári sú v poriadku a majú byť čoskoro prepustení. Sjáda Salíma Šahzáda z novín Star vychádzajúcich v juhoafganskom meste Karáčí, a reportéra pracujúceho pre viaceré denníky v juhozápadnej Kvéte Kamara Júsafzaja naposledy videli 19. novembra v juhoafganskej provincii Kandahár, uviedla to Šahzádova manželka Anita Salím. Noviny Star v sobotu uviedli, že oboch uniesol Taliban v provincii Kandahár 21. Hovorca Talibanu Muhammad Haníf vyhlásil, že pakistanských novinárov zadržala skupina za "vstup do Afganistanu bez akýchkoľvek dokumentov." Ako však dodal, muži sú v bezpečí a v nedeľu ich prepustia.

SLOVAK DIGITAL MEDIA NEWS

SLOVAK DIGITAL MEDIA NEWS
Vysielatelia, ktorí chcú v budúcnosti na Slovensku vysielať digitálne, by mali vyvolať záujem verejnosti o toto vysielanie, tvrdí to prekladateľ zákona o digitalizácii vysielania, minister kultúry Marek Maďarič. Podľa ministra je to potrebné aj preto, "aby nebol problém s tým, že si ľudia nezabezpečia prijímače potrebné na príjem digitálneho vysielania". Tvrdí, že je v záujme všetkých vysielateľov, aby poskytli zaujímavú ponuku. Digitalizácia im umožňuje aj kvalitnejší príjem vysielania a doplnkové služby, napríklad elektronické bankovníctvo, internet a ďalšie. Ako ďalej pre médiá povedal Maďarič, po tom, ako vláda posunula zákon do parlamentu, vysielatelia by mali vyvolať takú spoločenskú situáciu, v ktorej napríklad vláda pomôže verejnoprávnym médiám financovať technologickú stránku digitalizácie. Súčasný stav v STV, ktorá ešte nemá nového generálneho riaditeľa, sa podľa neho podpísal aj pod nezodpovedanú otázku - koľko bude STV digitalizácia stáť. "Dočasné vedenie v podstate na takúto požiadavku ministerstva kultúry nedokázalo zatiaľ reagovať spôsobom, ktorý by presne vedel špecifikovať tie nároky," uviedol. Podľa Maďariča bude kľúčovou osobou v procese digitalizácie verejnoprávnej televízie jej budúci riaditeľ. Digitalizáciu považuje za príležitosť pre STV na to, aby získala - ak nie líderstvo na trhu vysielateľov, tak aspoň možnosť posilniť svoje postavenie. "S podporou štátu môže naozaj ponúknuť verejnosti veľmi zaujímavé typy programov, tak ako to dnes vidíme v Českej republike, kde Česká televízia postupne nabieha na 24-hodinový spravodajský kanál, športový kanál," dodal. Ak má byť proces prechodu na digitálne televízne vysielanie v podmienkach takej malej krajiny akou je Slovensko úspešný, úloha STV je v tomto procese nezastupiteľná, tvrdí predseda Rady STV, mediálny analytik Miroslav Kollár. "V tejto chvíli však nemá STV vytvorene vnútorné ani vonkajšie predpoklady, najmä legislatívne a finančné na to, aby sa mohla stať reálnym lídrom tohto procesu," uviedol Kollár. Očakávať od súčasných veľkých súkromných vysielateľov že budú tlačiť na urýchlenie procesu prechodu na digitálne vysielanie, teda na zvýšenie konkurencie na trhu, považuje za naivné a nereálne. Tvrdí, že najmä v prípade motivácie obyvateľstva na vybavenie sa potrebnými zariadeniami bude mať nezastupiteľnú rolu STV a dodáva, že rovnako aj štát - a to v oblasti čiastočného financovania s tým spojených nákladov. "Pretože digitalizácia TV vysielania v čase reálneho prechodu na DVB-T nebude primárne technický, ale socioekonomický problém". Dokazujú to aj skúsenosti so zahraničia, napríklad z Českej republiky, kde je "reakcia nepripravenej verejnosti v oblasti Domažlíc, kde už bolo vypnuté analógové vysielanie, zatiaľ negatívna a odmietavá". Týmto rizikám sa dá vyhnúť len v spolupráci štátu, všetkých vysielateľov a prevádzkovateľov sietí, dodal.Návrh zákona o digitálnom vysielaní programových služieb a poskytovaní iných obsahových služieb prostredníctvom digitálneho prenosu a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákon o digitálnom vysielaní) hovorí o podmienkach pre digitálne televízne a rozhlasové vysielanie a slobodné poskytovanie služieb prostredníctvom digitálneho prenosu. Obsahuje i podmienky prechodu z analógového spôsobu šírenia signálu na digitálne terestrické vysielanie, na ktoré by Slovensko malo prejsť najneskôr v roku 2012. Návrh nerieši prípadnú dotáciu na set-top-boxy (dekódovacie zariadenia pre príjem digitálneho vysielania na analógových televízoroch). Mal by začať platiť 31. marca 2007.

Reklamná pauza, teraz sa môžete ísť....

Reklamná pauza, teraz sa môžete ísť....

OBČERSTVOVACÍ KÚTIK

OBČERSTVOVACÍ KÚTIK
PAUPINAL HOLDING S.A., Société Anonyme. Siège social: L-2519 Luxembourg, 9, rue Schiller. R. C. Luxembourg B 79.349. — Le bilan au 31 décembre 2000, enregistré à Luxembourg, le 4 décembre 2003, réf. LSO-AL01411, a été déposé au registre de commerce et des sociétés de Luxembourg, le 9 décembre 2003. Pour mention aux fins de la publication au Mémorial, Recueil des Sociétés et Associations. Luxembourg, le 8 décembre 2003. (081180.3//12) Déposé au registre de commerce et des sociétés de Luxembourg, le 9 décembre 2003. PAUPINAL HOLDING S.A., Société Anonyme. Siège social: L-2519 Luxembourg, 9, rue Schiller. R. C. Luxembourg B 79.349. — Le bilan au 31 décembre 2001, enregistré à Luxembourg, le 4 décembre 2003, réf. LSO-AL01414, a été déposé au registre de commerce et des sociétés de Luxembourg, le 9 décembre 2003. Pour mention aux fins de la publication au Mémorial, Recueil des Sociétés et Associations. Luxembourg, le 8 décembre 2003. (081219.3//12) Déposé au registre de commerce et des sociétés de Luxembourg, le 9 décembre 2003. PAUPINAL HOLDING S.A., Société Anonyme. Siège social: L-2519 Luxembourg, 9, rue Schiller. R. C. Luxembourg B 79.349. — Extrait des minutes de l’assemblée générale ordinaire des actionnaires, qui s’est tenue le 3 décembre 2003 A l’assemblée générale ordinaire des actionnaires de PAUPINAL HOLDING S.A. (la «Société»), il a été décidé comme suit: - d’approuver le rapport de gestion et le rapport du commissaire aux comptes au 31 décembre 2000, - d’approuver le bilan et le compte de profits et pertes au 31 décembre 2000; - d’allouer la perte de l’exercice de EUR 4.689,87 dans le compte perte à reporter; - d’accorder décharge pleine et entière aux administrateurs et au commissaire aux comptes pour toutes les opérations effectuées jusqu’au 31 décembre 2000. Luxembourg, le 3 décembre 2003. Enregistré à Luxembourg, le 4 décembre 2003, réf. LSO-AL01410. – Reçu 14 euros. Le Receveur (signé): D. Hartmann. (081181.2//20) Déposé au registre de commerce et des sociétés de Luxembourg, le 9 décembre 2003.

Zomrel John R. Pepper II.

Zomrel John R. Pepper II.
John R. Pepper II., spoluzakladateľ prvej americkej rozhlasovej stanice venovanej černošskej hudbe, zomrel vo veku 91 rokov. Ako uviedol pohrebný ústav Forest Hill Midtown Funeral Home, Pepper zomrel v pondelok, 20. novembra, v St. Francis Hospital po dlhej chorobe. Rozhlasová stanica WDIA-AM, ktorá ešte aj dnes patrí medzi popredné rádiá v Memphise v štáte Tenessee, bola vôbec prvá, ktorá začala hrať výlučne hudbu černošských hudobníkov. Stanica WDIA, ktorú Pepper založil v 40. rokoch minulého storočia spoločne s Bertom Fergusonom, pomohla rozbehnúť kariéru umelcov ako B. B. King či Isaac Hayes, ako aj mnohým černošským hviezdam country hudby. Hayesa objavili ako nádejného mladého speváka, kým B. B. King v rokoch 1949 až 1955 pracoval v rozhlase ako dídžej.

Utešená trojica

Utešená trojica

Mestom Bratislava sa predvčerom potĺkala zaujímavá trojica : Fedor Flašík, Peter Opálený, ktorého HZDS vnucuje ako programového riaditeľa do STV a režisér a bývaly menšinový vlastník televízie Nova Peter Kršák / ktorý predal svoj 17 % podiel v TV Nova PPF a CME za priblížne milardu českých korún/ .

Možno to má aj súvis s husacinou v Slovenskom Grobe, ktorú mal údajne organizovať vydavateľ internetového serveru Česká média a majiteľ Regionální televizní agentury (RTA) Jaroslav Berka , ktorý stál aj za Richardom Rybníčkom a zdá sa, aj za ďalším možným riaditeľom STV.

A sme doma. U Šmejca , Zacha a , čertvie ,koho.

Vlastne, vieme.

Alebo sú to všetko somariny.

24. 11. 2006

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS
Spolu 21 návrhov na kandidátov pre doplňujúce voľby troch členov Rady pre vysielanie a retransmisiu posúdi v utorok Výbor NR SR pre kultúru a médiá. Okrem spomínaných prihlášok prišla jedna po termíne, a preto ju do zoznamu uchádzačov o členstvo v licenčnej rade nezaradili. Prihlášky mohli záujemcovia podať osobne v podateľni NR SR najneskôr v piatok 10. novembra alebo ich poslať poštou. Členovia mediálneho výboru na svojom utorkovom rokovaní posúdia návrhy na kandidátov, a tie, čo splnia podmienky, posunú do parlamentného pléna. Výbor 6. októbra vyzval na podávanie návrhov na posty troch členov licenčnej rady, ktorým sa na prelome roka 2006 - 2007 končí funkčné obdobie. Parlament by mal trojicu členov RVR zvoliť v záujme uznášaniaschopnosti rady. V polovici decembra sa končí funkčné obdobie Tiborovi Vargovi a do 27. januára sú členmi RVR Vladimír Masár a Jana Žitňanská. Tibor Varga je vo funkcii už druhýkrát, takže už nemôže byť nominovaný, V. Masár a J. Žitňanská pôsobia v rade prvé volebné obdobie a preto do nej môžu byť opätovne navrhnutí. Návrhy kandidátov na člena RVR mohli predkladať poslanci NR SR, profesijné inštitúcie a občianske združenia pôsobiace v oblastiach audiovízie, hromadných informačných prostriedkov, kultúry, vedy, vzdelávania, športu, registrované cirkvi a náboženské spoločnosti a občianske združenia občanov so zdravotným postihnutím. Návrhy musia byť v súlade s podmienkami členstva v rade, o ktorých hovorí zákon o vysielaní a retransmisii. Okrem iného členovi rady zakazuje vystupovať v mene politickej strany alebo hnutia a pôsobiť v médiách. Funkčné obdobie člena rady je šesťročné. Tretina deväťčlennej Rady pre vysielanie a retransmisiu sa obnovuje každé dva roky.

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Vydavateľstvo Axel Springer kupuje akcie poľskej televíznej spoločnosti Polsat, keď po dlhom boji porazilo rivala RTL. Investícia do 25, 1 % akcií bude vydavateľstvo stáť okolo 250 miliónov EURO . Polsat vysiela štyri programy, dva plnoformátove - Polsat 1 a Polsat 2 a dva športové- Polsat Sport a Polsat Sport Extra. Hlavným akcionárom je poľský miliardár Zygmunt Solorz-Zak

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA

"Smer je politická strana, ktorá zavádza boľševicko-populistický experiment.“ Mikuláš Dzurinda

"Premiér Robert Fico vyslovuje úprimnú ľútosť nad Mikulášom Dzurindom a dnešným kongresom jeho strany." Silvia Glendová ,hovorkyňa premiéra

" Izrael by mal dať pozabíjať lídrov Hamasu, ignorovať umierneného palestínskeho prezidenta a odísť z medzinárodného mierového procesu." Avigdor Lieberman, podpredseda vlády Izraelu

"Nepovažujeme 17. november za svoj štátny sviatok, nakoľko už jeho názov Deň boja za slobodu a demokraciu - nemá nič spoločné s dnešnou realitou. Sedemnásty november je v skutočnosti dňom klamárov, podvodníkov, zlodejov a mafiánov a ako štátny sviatok by mal byť zrušený. Nepatrí sa totiž oslavovať svoju biedu a utrpenie." Ivan Hopta, predseda strany Úsvit

"Neviem o tom, že by bol pán Rezeš nejaká konfliktná osoba, respektíve mal nejaký problém so zákonom v minulosti." Peter Žiga (Smer-SD), štátny tajomník ministerstva hospodárstva

"Je to odborník, je to kvalitný človek , určite to nie je nejaký rodinný mladý príslušník, ktorý nemá vzdelanie atakďalej, atakďalej ". Ján Kovarčík, poslanec, ĽS-HZDS o Júliusovi Rezešovi

"Chávez je môj priateľ. Je to nejaký problém? Bush je zas rodinný priateľ Usámu bin Ládina. Každý má právo vybrať si priateľa." Rafael Correa , ekvádorský ľavicový prezidentský kandidát

23. 11. 2006

Zomrel Philippe Noiret

Zomrel Philippe Noiret
Vo veku 76 rokov zomrel po dlhej a ťažkej chrobe slávny francúzsky herec Philippe Noiret . Noiret má za sebou dlhú a úspešnú kariéru. Hral v 125 filmoch, veľa rokov vystupoval v divadle. Philippe Noiret sa narodil 1.10. 1930 vo francúzskom Lille. Vyrastal ako druhorodený syn v rodine s obchodnickou tradíciou. Jeho otec bol zamestnancom siete obchodov s konfekciou, ktorá mala pobočky po celej Európe, preto sa rodina často sťahovala. Pred vypuknutím vojny sa rodina vrátila z trojročného pobytu v Maroku a usadila sa v juhofrancúzskom Toulouse, než natrvalo zakotvila po vojne v Paríži. Pre zlý prospech bol Philippe Noiret vylúčený z lýcea a poslaný do cirkevného internátu oratoriánov v Juilly, kde sa nadchol pre divadlo. Po trojnásobne neúspešnom pokuse o maturitu začal roku 1950 navštevovať herecké kurzy Rogera Blina, Edmonda Beauchampa a Françoise Viberta. Profesionálny herecký debut absolvoval so zájazdovým súborom Centre Dramatique de l'Ouest. V rokoch 1953-60 bol členom významného divadla Théâtre National Populaire, kde pod režijným vedením Jeana Vilara účinkoval vo viac než tridsiatich hrách, m.i. v Büchnerovom Dantonovej smrti, Molièrovom Donovi Juanovi a Lakomcovi, Shakespearovom Macbethovi, Hugovom Márie Tudorovnej a Ruyovi Blaisovi, Čechovovom Platonovovi, Beaumarchaisovom Figarovej svatbe, Jarryho Královi Ubu, Sofoklovom Oidipovi a Corneilovom Cidovi. V rámci každoročných zájazdov do celého sveta hosťoval súbor v marci 1955 tiež v bývalom Československu. Koncom 50.rokov začal Philippe Noiret vystupovať s kolegom Jean-Pierreom Darrasom v komickej dvojici na parížskych kabaretných scénach (m.i. L'Ecluse a Bobino), v rozhlase a v TV, kde moderovali vlastný hudobný program Discorama (1960-62). Niektoré ich skeče boli vydané na gramofónových platniach. Keď mu nebolo obnovené angažmá vo Vilarovom Théâtre National Populaire, našiel uplatnenie na rôznych parížskych javiskách, kde slávil úspech najmä v hrách Françoise Saganovej Zámok vo Švédsku (1960), Petra Ustinova Okamžik pred finišom (1964) a Neila Simona Podivný pár (1966). V roku 1955 debutoval vo filme Agnés Varda Krátka pointa (La pointe courte). Upozornil na seba v roku 1960 úlohou strýka Gabriela v Zazie v metre. Nasledovala stovka ďalších filmových titulov. Spomeňme napríklad Život na zámku, Veľká žranica, Stará panna, Prehnití, Prehnití proti prehnitým, Okolo polnoci, Muž so zlatými okuliarmi, alebo Kino Raj. V roku 1975 získal Césara za herecký výkon vo filme Stará puška. V roku 1989 získal Felixa, Césara a Donatellovho Davida za úlohu v melodráme Život a nič viac. V roku 1994 nakrúcal v Prahe film Príliš hlučná samota a zúčastnil sa i MFF v Karlových Varoch. Hral aj vo filmoch Edy , Návrat troch mušketierov, Fort Saganne,Afričan, Moji priatelia, Sudca a vrah , Tatárská púšť, Topaz , Justina , Noc generálov , Lady L ,Murphyho vojna, Tereza Desqueyrouxová . Posledným filmom mal byť 3 amis režiséra Michela Boujenaha.

Svätá prostota

Svätá prostota
Slovenská televízia spolufinacuje za výrazného lobingu člena Rady STV trojmesačnú cestu štábu vedeného Martinom Valentom na Kubu. Výsledkom má byť celovečerný dokument a jeho vyznenie nám prezradila modelka Martina Šrámková "Chcem vyvrátiť teórie o tom, že Castro ľuďom vo svojej krajine nedáva slobodu.“ Martina Šrámková za peniaze STV Sme veľmi radi, že za peniaze koncesionárov nám Martina Šrámková rozširi naše obmedzené horizonty . Určite sa konečne dozvieme, že :" Možno ma za moje vyjadrenia mnohí nebudú mať radi, ale nemyslím si, že kubánske obyvateľstvo sa má až tak zle, ako to vykresľujú niektoré politické mocnosti. Mala som možnosť spoznať mentalitu Kubáncov a ich životnú úroveň. Zmýšľanie a spôsob života ľudí v Latinskej Amerike sú pre iné národy ťažko pochopiteľné, ja si však nemyslím, že Kubánci sú nešťastní. Preto sa chcem stretnúť s Fidelom Castrom a vyjadriť mu svoju podporu. "

Svätá prostota.

GOOSE NEWS ?

GOOSE NEWS ?
Katarína Rimóczyová údajne od 1. decembra oficiálne opúšťa post programovej riaditeľky TV JOJ . Neoficiálne už v TV JOJ nepôsobí. Podľa úplne nepodložených informácií a zle utajených stretnutí by ju mal nahradiť František Borovský, riaditeľ Centra programu TV Markíza , bývalý programový intendant STV a bývalý programový riaditeľ TV JOJ.

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Slovenská polícia možno našla telo niekoľko rokov nezvestného ukrajinského novinára Heorhija Gongadzeho. Dodal však, že telesné pozostatky sa zatiaľ definitívne nepodarilo identifikovať a Slovensko čaká na ďalšie informácie z ukrajinskej strany. O náleze tela na Slovensku už skôr písali ukrajinské a ruské médiá, ktorým to povedal ukrajinský minister vnútra Jurij Lucenko.Telo muža, ktoré by mohlo patriť novinárovi Gongadzemu, našli podľa Korcha už v apríli 2001 v horách pri Liptovskom Mikuláši. Nebolo však jasné, komu patrí. "Naši ľudia (neskôr) zistili, že podľa identifikačných znakov by mohlo ísť o tohto muža," povedal policajný hovorca Martin Korch. detaily však nespresnil. Na Ukrajinu potom slovenská polícia poslala informácie vrátane DNA na porovnanie."Momentálne čakáme na odpoveď z ukrajinskej strany, aby sme mohli potvrdiť totožnosť toho muža, ak sa zistí zhoda," doplnil Korch.Záhadná smrť Gongadzeho spôsobila v roku 2000 jeden z najväčších škandálov nezávislej Ukrajiny. Gongadze bol totiž známy svojimi článkami o korupcii, aj kritikou vtedajšieho prezidenta Leonida Kučmu.

Ludvíčku, neser

Ludvíku, Ludvíčku neser, neser ....
Frantíku nebudu, nebudu, když tam napíšete naši Růženu

Kandidát na funkciu generálneho riaditeľa Slovenskej televízie Ľuboš Jariabka podá sťažnosť voči rozhodnutiu Rady STV, ktorá ho z dôvodu nesplnenia formálnych kritérií vylúčila z voľby. "Je pravdou, že mnou predložený projekt mal len 13 strán a rada stanovila minimum 20 strán, avšak zákon uvádza možnosť, že v prípade, že projekt nie je úplný, sú kandidáti povinní doplniť prihlášku v lehote, ktorá nesmie byť kratšia ako 10 pracovných dní." tvrdí Jariabka. Ako dodáva, Radu STV v zmysle uvedeného zákona písomne požiadal o to, aby mohol predložený projekt doplniť, avšak neúspešne. Jariabka tvrdí, že predseda rady Miroslav Kollár pri otváraní obálok s prihláškami podľa neho zámerne Radu STV uviedol do omylu, keď uviedol, že jeho prihláška neobsahuje všetky požadované dokumenty. Jariabka chce preto požiadať radu aj o odvolanie Kollára z funkcie. Tiež chce podať návrh na zastavenie výberového konania a návrh na začatie trestného konania pre poškodzovanie dobrého mena. Rada však už vo svojej výzve anticipovala znenie nového zákona a od kandidátov žiadala odpis z registra trestov, vyradení kandidáti preto možnosť doplniť prihlášky nedostali. "Podmienky výzvy boli jasné, boli jasne pomenované doklady, ktoré sú v súlade aj s novým zákonom. Keď niekto nie je schopný dodať prihlášku s ôsmimi predpísanými dokladmi, to nie je problém Rady V Jariabkovom prípade o rozhodnutí rady niet pochýb. Rada uznesením rozhodla o vyradení pre nedostatočný projekt a preto, že čestné vyhlásenie o odbornej praxi nebolo v predpísanej podobe. ", uviedol predseda rady Miroslav Kollár, Jariabka včera chcel nahliadnuť do svojho projektu, aby sa presvedčil, či obsahuje všetko, čo zaslal. Sekretárka rady mu to neumožnila a tým podľa jeho slov údajne porušila jeho zákonné práva, ktoré nešpecifikoval .Jarjabka sa jej však vyhrážal podaním trestného oznámenia. Avšak v prípade Jarjabku je k dispozícii hlavne rozhodnutie o jeho vylúčení a tým je : UZNESENIE č. 82/2006 : Rada STV v súlade s čl. 13 Rokovacieho poriadku Rady STV otvorila obálky kandidátov na funkciu generálneho riaditeľa STV a konštatuje, že kandidáti: Mária Vestegová – z dôvodu nedodania odpisu z registra trestov GP SR; Ľuboš Jariabka – z dôvodu nedostatočného rozsahu projektu a z dôvodu, že čestné vyhlásenie o odbornej praxi nie je v predpísanej podobe; Ján Derďák – z dôvodu chýbajúceho odpisu z registra trestov GP SR; Július Kubík – z dôvodu chýbajúcich všetkých náležitostí prihlášky kandidáta, Dušan Kováčik – z dôvodu nedostatočného rozsahu projektu, chýbajúceho odpisu z registra trestov GP SR, chýbajúceho čestného vyhlásenia o splnení podmienky podľa § 18 ods. 2 druhá veta zákona o STV; Pavol Varga – z dôvodu chýbajúceho dokladu o vysokoškolskom vzdelaní najmenej druhého stupňa; A ešte raz , Ľuboš Jarjabka predložil "až" 13 strán , pričom vo výzve Rady STV je je jasne uvedený rozsah projektu 20 až 40 strán . Nuž a čestné vyhlásenie kandidáta o splnení podmienky najmenej trojročnej odbornej praxe v oblasti riadenia s označením subjektov, kde kandidát túto prax vykonával jednoducho absentuje. Niekedy je dobré počúvať všetko a každého a čítať pozorne všetko. Alebo si pamätať, ako Rada STV postupovala v prípade Pavla Vargu.

A ak je Vám všetko jasné - tu je citát z nešťastnej Jarjabkovej novely :

ZÁKON z 24. októbra 2006,ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 16/2004 Z. z. o Slovenskej televízii

§ 23a , Prechodné ustanovenia , účinné od 15. novembra 2006 ; (1) Voľba generálneho riaditeľa, ktorá bola vyhlásená pred účinnosťou tohto zákona podľa doterajších predpisov sa dokončí podľa tohto zákona. Kandidáti na funkciu generálneho riaditeľa sú povinní doplniť prihlášku dokladmi podľa § 18 ods. 2 v lehote určenej radou, ktorá nesmie byť kratšia ako 10 pracovných dní.

SuperStar SK vs. Svet Again

SuperStar SK vs. Svet Again

IFPI SR Hitparáda - RADIO TOP 100 -Týždeň - 2006/46

1. TINA-VIEM ŽE POVIEŠ ÁNO 2. SCISSOR SISTERS-I DON´T FEEL LIKE DANCIN 3. PEHA-RENESANCIA 4. DESMOD-ZHORÍ VŠETKO ČO MÁM 5. SUGABABES-EASY 6. SMATANOVÁ ZUZANA-NEKRÁČAJ PREDO MNOU 7. CMORIK PETER-MÁM POCIT 8. FURTADO NELLY-ALL GOOD THINGS 9. I.M.T. SMILE-HEJ VSTÁVAJ 10. RYAN KATE-ALIVE 17. GRIGOROV ROBO-POVEDZME 19. HABERA PAVOL-OD LÁSKY ZÁVISLÍ 36. BALÚCHOVÁ BARBORA-TVOJE SLOVÁ 41. VETROPLACH-TANCUJ TANCUJ 42. PARA-AKO NAJLEPŠIE VIEM 45. NOCADEŇ-TVOJ MONO HLAS 47. ŽBIRKA MIRO-MÁM ŤA VIAC 49. LOBO & KOTUĽA PETER-LEN S TEBOU 50. DESMOD-NIEKTO TI TO POVIE SKOR NEŽ JA 51. MÜLLER RICHARD-ČO BOLO BOLO 52. GLADIATOR-HOLUBIENKA SIVÁ 54. ŠTROFFEK IVAN-SÚHLASÍM 56. KOŠČOVÁ KATKA-POSLEDNÁ 58. BUNDOVÁ MÁRIA-PERFEKTNÝ SVET 59. NATAŠA-STAČÍ CHCIEŤ 64. P.S.-NA NIČOM NEZÁLEŽÍ 68. ĎURICA ADAM-UROB MA LEPŠÍM 82. DUBASOVÁ BEÁTA-NÁLADOVÁ 92. HEX-NIKDY NEBOLO LEPŠIE 93. PREDNÁ ZDENKA-VODY SÚ POMALÉ 94. HEX-BRATISLAVSKÍ CHALANI 96. NOHAVICA JAREK & KIRSCHNER JANA-PRVNÍ NOC V NOVÉM BYTE 98. HRDZA-A TAM HORE DVE JABLONE

OBČERSTVOVACÍ KÚTIK

OBČERSTVOVACÍ KÚTIK
Nedostatočnou kapacitou miestnosti a ventilačného zariadenia odôvodnili ústredný riaditeľ Slovenskej televízie (STV) Igor Kubiš a jeho prvý námestník Štefan Dlugolinský obmedzenie prístupu novinárov na rokovanie Výboru Národnej rady (NR SR) pre vzdelanie, vedu, kultúru a šport, ktoré sa malo uskutočniť dnes na pôde STV. Naviac podľa I. Kubiša stačí jedna televízia, jeden rozhlas, jedna agentúra a jedny noviny.Nakoniec sa na rokovanie dostali redaktori STV, VTV, Slovenského rozhlasu (SRo), Pravdy, Slovenskej Republiky, TASR a agentúry SITA. Nevpustili redaktorov Nového Času, Rádia Twist a televízie Markíza. Na rokovaní výboru sa zúčastnili iba piati poslanci (Jaroslav Paška, Ľudmila Mušková, Jozef Glinský, Ľubomír Harach a Milan Ftáčnik), výbor teda nebol uznášaniaschopný a jeho rokovanie sa premenilo len na neoficiálnu diskusiu poslancov, I. Kubiša, Š. Dlugolinského a predstaviteľov Rady pre rozhlasové a televízne vysielanie (RRTV) a Rady Slovenskej televízie (RSTV). Po krátkej chvíli rokovanie opustil Ľ. Harach s odôvodnením, že je v miestnosti 21. účastníkom a kapacita je len pre dvadsiatich. Odišiel aj poslanec J. Glinský. Výbor mal prerokovať Správu o činnosti STV za prvý štvrťrok 1998, Informáciu o zásadách vysielania STV v predvolebnom období a počas volieb a Informáciu o monitoringu vysielania TV Markíza, STV a VTV. Na poslednom bode mal byť prítomný aj riaditeľ TV Markíza Pavol Rusko, ale na rokovanie ho nevpustili. Hlavnou témou diskusie bola objektivita spravodajstva v STV a Markíze. Predstavitelia STV a koaliční poslanci priaznivo hodnotili vysielanie STV a kritizovali RRTV za to, že Markíza porušuje mnohé podmienky licencie a nie je za to sankcionovaná. Podľa riaditeľa RSTV Dušana Jariabka sú súkromné médiá nekontrolovateľné, s čím nesúhlasil predseda RRTV Peter Juráš, podľa ktorého je problémom deravá mediálna legislatíva. Podľa jeho slov v predreferendovej kampani všetci porušili všetko a nikto nemohol byť pokutovaný, pretože Ústredná komisia pre referendum zanikla dva dni po referende a podnety nemali na koho adresovať. Slovami zisťujem mieru zavinenia, opatrenia vyvodím neskôr, reagoval I. Kubiš na uznesenie RSTV k vysielaniu priamych vstupov STV zo snemu HZDS. D. Jariabek odôvodnil povolenie odvysielania záznamu prejavu Vladimíra Mečiara zo snemu tým, že má päť dôležitých funkcií a čo, ak by uviedol nejaké dôležité informácie. M. Ftáčnikovi tiež nedokázal odpovedať na to, akým spôsobom si majú opozičné subjekty zabezpečiť rovnakú mieru publicity ich rokovaní. Na margo sledovanosti konkurujúcich si STV a Markízy Š. Dlugolinský uviedol, že prieskumy si platí Markíza preto, aby získala viac reklamy. Podľa jeho slov je problém STV aj v tom, že v jej prieskumnom stredisku pracujú ľudia proti nej samej. Je to ťažké zistiť a zadokumentovať a už vôbec sa to nedá trestne stíhať, je to však fakt, zdôraznil. I. Kubiš k tomu poznamenal, že až 70 percent pracovníkov STV je naladených proti koalícii, ale nie sú postihovaní. Je to otázka pár mesiacov, možno dvoch rokov, kým sa STV zrúti, pokračoval Š. Dlugolinský, pretože jej klesá príjem z reklamy, ale podáva stále viac výkonov. Dnešný neúspešný pokus výboru NR SR o rokovanie s ústredným riaditeľom STV bol už tretí v poradí. Na prvom rokovaní chýbali poslanci - spravodajcovia k jednotlivým bodom. Na druhé rokovanie neprišiel I. Kubiš, pretože mal podľa jeho slov dopredu dohodnuté rokovanie s riaditeľmi STV v Košiciach. Dnešné rokovanie sa na návrh Ľ. Haracha uskutočnilo na pôde STV preto, aby sa poslanci konečne mohli stretnúť s I. Kubišom. 18.Máj 1998

22. 11. 2006

SLOVAK RADIO NEWS

SLOVAK RADIO NEWS
Generálna riaditeľka Slovenského rozhlasu Miloslava Zemková očakáva vytýčenie prvého pojednávania v prípade neplatnosti zmluvy s firmou BSP Lawyer Partners , ktorá pre SRo vymáhala pohľadávky koncesionárskych poplatkov. Informovala o tom dnes Rozhlasovú radu. Zemková odstúpila od zmluvy s BSP LP 10. októbra a súčasne podala na súd žalobu pre porušenie zákona, ku ktorému malo prísť ešte pri podpise zmluvy bývalým generálnym riaditeľom Jaroslavom Rezníkom. Rozhlas informoval všetkých 45 okresných súdov na Slovensku o tom, že podal žalobu na určenie neplatnosti zmluvy. Ako dnes počas zasadnutia Rozhlasovej rady konštatovala Zemková, je na nich, či budú pokračovať v približne 74 tisíc žalobách podaných BSP LP na dlhujúcich koncesionárov SRo. SRo v celej veci komunikuje aj s ústavným súdom, prokuratúrou a s ďalšími inštitúciami. Podrobnosti o kauze však Zemková na rokovaní rady neuviedla. Počas súdneho konania, ktoré môže podľa nej trvať mesiace a aj rok, sa k nemu nechce bližšie vyjadrovať. Na doterajší postup šéfky SRo už reagovali zástupcovia BSP LP a 8. novembra sa obrátili na Okresnú prokuratúru Bratislava I., aby prešetrila jej konanie. Ako sa uvádza v stanovisku predsedu predstavenstva BSP LP Daniela Paľka k podaniu, "BSP LP má dôvodné podozrenie, že riaditeľka SRo Miloslava Zemková spáchala trestný čin porušenia povinnosti pri správe cudzieho majetku." BSP LP trvá na tom, že zmluva s rozhlasom je platná a generálna riaditeľka rozhlasu Miloslava Zemková jej porušením bráni spoločnosti v činnosti. Spoločnosť chce, aby SRo zaplatil zmluvnú pokutu 98 miliónov korún. Zmluvu uzavrel s BSP LP ešte bývalý riaditeľ SRo Jaroslav Rezník. Vedenie Slovenského rozhlasu chce do konca tohto mesiaca ukončiť všetky individuálne rozhovory s regionálnymi aj zahraničnými spravodajcami. Médiá o tom počas dnešného rokovania Rozhlasovej rady informoval programový riaditeľ SRo Ľuboš Machaj. "Uzatvoríme všetky vzájomné ešte neujasnené veci, ktoré sa týkajú regionálnych spravodajcov," konštatoval a doplnil, že od 1. januára by mala začať platiť nová koncepcia regionálneho vysielania. Podľa nej regionálni redaktori, ktorí v súčasnosti pracujú pre Rádio Slovensko ako aj pre štúdiá Rádia Regina v Bratislave, Banskej Bystrici a v Košiciach, budú patriť do jedného centra - centra spravodajstva SRo. Ako koncom októbra Rozhlasovú radu informovala riaditeľka centra spravodajstva SRo Anna Sámelová, redaktori, ktorí nepracujú pod štúdiami Rádia Regina, ale na samostatných postoch v regiónoch Slovenska dostali rovnakú ponuku - buď prejsť do interného stavu v Regine alebo spolupracovať externe ako živnostníci či ako voľní novinári. V prípade spravodajstva zo zahraničia chce SRo získavať informácie kombináciou viacerých foriem spolupráce - internej, externej, spoločnými vyslanými spravodajcami SRo a STV a z ďalších zdrojov. Zmeny v SRo súvisia podľa Machaja so snahou manažmentu SRo o vyrovnaný rozpočet verejnoprávneho rozhlasu na budúci rok. "Ak máme predložiť vyrovnaný rozpočet, čo bola koncepcia projektu generálnej riaditeľky a aj záujem rady, musíme hľadať všetky možné efektívne zdroje," upozornil Machaj s tým, že SRo má viacero priorít, nielen spravodajstvo, ale napríklad i symfonický orchester, pôvodnú tvorbu či národnostné vysielanie. "Pre mňa je prioritou legislatívny rámec toho, čo má Slovenský rozhlas podľa zákona poskytovať poslucháčom a garantujem, že aj na základe tejto zmeny nepríde k zásadnému útlmu ani jednej z týchto činností, ktorá je definovaná zákonom," povedal. Podľa Machaja sa v SRo nemôže stať to, čo sa stalo v STV, kde počas úsporných opatrení "úplne zamrzla" pôvodná tvorba. SRo má na tento rok plánovanú stratu približne 203 miliónov korún. Za prvých deväť mesiacov dosiahla strata približne 166 miliónov korún, z čoho 26 miliónov tvoria odpisy pohľadávok voči Rádiu Rock FM a ďalším subjektom v likvidácii. Čistá strata SRo ku koncu tretieho štvrťroka tak dosahovala 140 miliónov korún. Generálna riaditeľka očakáva, že do konca roka SRo plánovanú stratu neprekročí. Na budúci rok pripravuje vedenie SRo vyrovnaný rozpočet, čo si však vyžiada úspory približne 200 miliónov korún. Zmeniť situáciu SRo by pomohol nový zákon o koncesiách. Celková hodnota osláv 80. výročia začiatku rozhlasového vysielania na Slovensku dosiahla sumu 4,343 034 milióna korún, Rozhlasovú radu o tom na jej dnešnom rokovaní informovala generálna riaditeľka SRo Miloslava Zemková. Na oslavy začiatku pravidelného vysielania rozhlasu z Bratislavy, ktoré vyvrcholili 19. októbra, išlo z rozpočtov SRo a spoločnosti Media SRo, ktorá je dcérskou spoločnosťou rozhlasu, spolu 2,360 170 milióna korún. Zvyšné náklady vo výške 1,982 864 milióna korún vykryl rozhlas cez mediálne spolupráce, bartre. Väčšia časť nákladov - približne 1,315 milióna korún sa použila na prípravu výstavy o histórii Slovenského rozhlasu, ktorú rozhlas sprístupnil pre verejnosť vo svojom sídle na päť rokov. Expozícia umiestnená vo foyer tzv. obrátenej pyramídy je jeho majetkom a okrem iného ju podľa Zemkovej ako študijný materiál využívajú i školy. Významnú položku - približne 209-tisíc korún tvorili aj náklady na slávnostný galakoncert, ktorý sa konal 19. októbra. Na reklamné a pamätné predmety, plagáty, vydanie knihy k jubileu či na ceny do rozhlasových súťaží a na ďalšie materiálne náklady sa minulo približne 834-tisíc korún. V rámci výročia SRo sa tiež hradil nájom v bratislavskom hoteli Tatra, kde rozhlas privítal účastníkov 23 delegácií z verejnoprávnych rozhlasov. Medzi položkami, ktoré rozhlas neplatil zo svojho rozpočtu, je napríklad aj inzercia či pohostenie na slávnostnej recepcii. K jubileu mu napríklad Slovenská národná galéria bezodplatne požičala výstavu, formou bartra rozhlas získal aj kvetinovú výzdobu či darčekové predmety ako štýlové stolové rádioprijímače a ďalšie.

Vláda update

Vláda update

Vláda Slovenskej republiky dnes nesúhlasila s poslaneckou zmenou zákona, ktorá má za cieľ obmedziť hlučné reklamy v televízii. Ministerstvo kultúry návrhu poslankyne za koaličnú ĽS-HZDS Zdenky Kramplovej vyčíta viacero technických nedostatkov a tvrdí tiež, že regulácia hluku je na Slovensku už upravená v iných zákonoch. Kramplová v novele predpokladá, že televízna reklama by nemala byť hlučnejšia ako predchádzajúci program. To isté má podľa nej platiť o jej zvučke, ako aj ozname o sponzorstve pred alebo po relácii. Ministerstvo kultúry namieta, že Kramplovej novela okrem iného nerieši, ako by sa hlučnosť reklamy merala. O návrhu poslankyne aj napriek nesúhlasu vlády rozhodnú definitívne až poslanci , ktorí novelu schválili len v prvom čítaní.

Vláda zároveň schválila Návrh zákona o digitálnom vysielaní programových služieb a poskytovaní iných obsahových služieb prostredníctvom digitálneho prenosu a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákon o digitálnom vysielaní) .

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS

Vláda by dnes mala schváliť nesmierne dôležitý návrh zákona o digitálnom vysielaní, ktorý predkladá minister kultúry Marek Maďarič. Nový zákon má stanoviť podmienky pre digitálne televízne a rozhlasové vysielanie a slobodné poskytovanie služieb prostredníctvom digitálneho prenosu. Dohľadom nad programovou službou digitálneho vysielania bude naďalej poverená Rada pre vysielanie a retransmisiu, technickú reguláciu bude vykonávať Telekomunikačný úrad SR. Prevádzkové povolenie na vysielanie bude možno udeliť iba na základe výberového konania podľa zákona o elektronických komunikáciách. Vysielanie programovej služby bude možné iba na základe licencie na digitálne vysielanie, ktorú udelí Rada pre vysielanie a retransmisiu. Zákon zároveň upravuje podmienky plynulého prechodu z analógového spôsobu šírenia signálu na digitálne vysielanie. Najneskôr v roku 2012 má dôjsť k úplnému opusteniu analógového televízneho vysielania. Zákon však dáva veľké právomoci samotným prevádzkovateľom multiplexov a teoreticky zavádza až trojitý systém regulácie. Vláda prerokuje aj návrh novely zákona o vysielaní a retransmisii poslankyne ĽS-HZDS Zdenky Kramplovej, ktorý má zakázať vysielať reklamu, telenákup a sponzoring hlasnejšie ako ostatné programy. Ministerstvo kultúry s novelou nesúhlasí a poukazuje na to, že má legislatívno-technické a obsahové nedostatky.

Materiál :

Návrh zákona o digitálnom vysielaní programových služieb a poskytovaní iných obsahových služieb prostredníctvom digitálneho prenosu a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákon o digitálnom vysielaní) - nové znenie

Raspberry Revolution 2

Raspberry Revolution 2

Vec: Podnet na Radu Slovenskej televízie na začatie konania podľa zákona č. 16/2004 Z. z. o Slovenskej televízii pre porušenie zákonných povinností vysielateľa s licenciou Slovenská televízia

Ministerstvo vnútra Slovenskej republiky (ďalej len „sťažovateľ" ) podáva, na Radu Slovenskej televízie (ďalej len „rada“ ), ktorá podľa § 8 ods. 1 písm. I) zákona č. 16/2004 Z. z. o Slovenskej televízii prerokúva sťažnosti a iné podnety na činnosť Slovenskej televízie, podnet na začatie konania podľa citovaného zákona. Podľa sťažovateľa vysielateľ Slovenská televízia so sídlom Mlynská dolina, 845 45 Bratislava, držiteľ licencie na televízne vysielanie stanice STV 1 ( ďalej len „vysielateľ“), porušil povinnosti, ktoré mu ako vysielateľovi vyplývajú podľa zákona č. 16/2004 Z. z. o Slovenskej televízii.

Rada, podľa článku 3 Štatútu Rady Slovenskej televízie dohliada aby vysielanie vysielateľa bolo objektívne a nezávisle a aby v spravodajstve, publicistike, ako aj ostatných žánroch neprichádzalo k jednostrannosti.

Vzhľadom na uvedené kompetencie Vás žiadame o prešetrenie odvysielanej politickopublicistickej relácie „ Reportéri “, z 13. novembera 2006, konkrétne reportáže pod názvom Hedviga II. Podľa zákona č. 16/2004, §3/ 3b Z. z. o Slovenskej televízii publicistické programy poskytujú nestranné, overené, neskreslené, aktuálne, zrozumiteľné a vo svojom celku vyvážené a pluralitné informácie o dianí v Slovenskej republike i v zahraničí na slobodné utváranie názorov.

V spomínanej reportáži, podľa nás, vysielateľ toto ustanovenie porušil.

Redaktor Eugen Korda v nej poskytol výrazne rozdielny priestor pre obe strany sporu. V reportáži sa na jednej strane vyjadrila Hedviga Malinová, jej mama Irena Malinová, priateľ Hedvigy Malinovej, vedúca Katedry slovenského jazyka Anna Sándorová, na strane druhej na neporovnateľne užšom priestore minister vnútra Robert Kaliňák a hovorca Krajského riaditeľstva Policajného zboru v Nitre Miloš Fábry.

Redaktor Eugen Korda v reportáži vyslovil viaceré konštatácie bez reakcie druhej strany a to aj napriek tomu, že mal k dispozícii nakrútený rozhovor s hovorcom Krajského riaditeľstva Policajného zboru v Nitre Milošom Fábrym, ktorý odpovedal na všetky otázky (viď príloha - prepis rozhovoru s Milošom Fábrym).

Konštatovanie redaktora Eugena Kordu: „ Vyšetrovanie sa od samého začiatku uberalo len jedným smerom a to dokázať, že Hedviga Malinová si celý skutok vymyslela“. Nepoužitá odpoveď Miloša Fábryho: „ Nie je to pravda. Polícia zo začiatku jednoznačne dôverovala oznamovateľke a smer pátrania sa sústredil na páchateľov lúpežného prepadnutia.“

Konštatovanie redaktora Eugena Kordu: „ Vyšetrovateľ sa ani nepokúšal zistiť, čo Malinová pred skutkom robila, s kým sa stretla a o čom hovorila“.

Nepoužitá odpoveď Miloša Fábryho: „ Na žiadnu otázku nedokázala jednoznačne odpovedať a väčšina jej odpovedí bola „ neviem“. Policajti napriek tomu operatívne zisťovali aj jej pohyb pred údajným skutkom. „

Konštatovanie redaktora Eugena Kordu : „ Zarážajúce je, že obhliadku miesta činu polícia vykonala až po štyroch hodinách. Od nahlásenia skutku nebol vypracovaný podrobný plán ako boli rozmiestnené nájdené predmety.

Nepoužitá odpoveď Miloša Fábryho : Oznamovateľka neuviedla kde sa presne skutok stal.

Konštatovanie redaktora Eugena Kordu: „ Malinovú počas výsluchu nútili, aby sa priznala k zinscenovaniu prípadu, znemožnili jej telefonovať a dokonca si ju aj protizákonne nahrávali na videokameru. Toto konštatovanie redaktora Eugena Kordu ponechal bez reakcie hovorcu Miloša Fábryho. Minister vnútra Róbert Kaliňák sa vyjadril len k videokamere.

Konštatovanie Eugena Kordu: „Kľúčový dôkaz o zinscenovaní prepadnutia, stopy MALINOVEJ DNA na lepiacej časti obálky tiež stojí na vratkých základoch. Vo vyšetrovacom spise totiž nie je zadokumentované kto, kedy, akým spôsobom a na aký materiál zaistil sliny poškodenej. Polícia naviac nevysvetlila, prečo obálku dala skúmať až týždeň po tom, ako jej ju MALINOVÁ odovzdala a čo sa s ňou v tom čase dialo. Polícia neskúmala ako MALINOVÁ obálku mohla poslať. V čase jej podania bola totiž hospitalizovaná. Sporné sú i závery expertov z oblasti grafológie. Podľa prvého posudku experti vzhľadom na minimálny rozsah písma na blúzke a spôsob, akým bol nápis vykonaný, nemôžu zaručiť jednoznačný záver. V druhom posudku zas nevylúčili možnosť, že niekto iný napodobnil MALINOVEJ písmo.“

Toto rozsiahle konštatovanie redaktora Eugena Kordu zostalo bez akejkoľvek reakcie hovorcu Miloša Fábryho, znalcov z odboru grafológie a expertov z Kriminalisticko- expertízneho ústavu PZ SR.

Myslíme si že, vzhľadom na vyššie uvedené bola takto spracovaná reportáž neobjektívna a jednostranná.

Činnosť Rady Slovenskej televízie podľa jej štatútu je zameraná tak, aby prispievala k pôsobeniu Slovenskej televízie ako nezávislej verejnoprávnej inštitúcie a dohliada na to, aby vysielanie Slovenskej televízie bolo objektívne a nezávisle. Ministerstvo vnútra SR verí, že aj v tomto prípade prehodnotí porušenie zákonných povinností vysielateľom s licenciou Slovenská televízia a v konaní podľa zákona o Slovenskej televízii rozhodne v rámci svojej kompetencie vyvodí zodpovednosť.

S pozdravom

Mgr. Erik Tomáš riaditeľ Komunikačného odboru Kancelárie ministra vnútra SR

Príloha 1 :

Odpoveď na Vaše otázky k prípadu Hedvigy Malinovej :

Na začiatku musím uviesť, že vyšetrovateľ akéhokoľvek prípadu postupuje pri vyšetrovaní z vlastnej iniciatívy tak, aby boli čo najrýchlejšie v potrebnom rozsahu objasnené všetky skutočnosti, dôležité pre posúdenie prípadu. Na základe všetkých relevantných dôkazov sa potom rozhodol pre zastavenie prípadu. S jeho názorom sa stotožnil aj dozorujúci prokurátor. Podľa mojich informácií odôvodnil svoje rozhodnutie na 8 stranách a toto rozhodnutie bolo tiež poskytnuté médiám. Polícia tento prípad považuje za ukončený, napriek tomu Vám odpoviem na otázky : Prečo polícia nevyšetrovala aj verziu, že čin sa nestal ? Nie je to pravda. Polícia zo začiatku jednoznačne dôverovala oznamovateľke a smer pátrania sa uberal na vypátranie páchateľov lúpežného prepadnutia Prečo nebolo vyhlásené pátranie po páchateľoch podľa identikitu ? 26. 8. v sobotu o 07.37 hod. pod č. j. KRP-1-181/SV-06 bolo zaslané pátranie s priloženými identikitmi. Pátranie bolo doručené 61 mediálnym partnerom. Prečo sa nepreveroval pohyb Malinovej pred spáchaním TČ? Na žiadnu otázku nedokázala jednoznačne odpovedať a väčšina jej odpovedí bola „neviem“. Policajti napriek tomu operatívne zisťovali aj jej pohyb pred údajným skutkom. Prečo polícia nevyhlásila pátranie po aute, ktoré Malinová vo svojej výpovedi popísala? Vo svojej výpovedi pred vyšetrovateľom nespomínala žiadne auto. Táto informácia bola povedaná až na tlačovej besede 13. 9., kedy už bolo trestné stíhanie zastavené. Prečo polícia nevyhotovila presný plánik miesta činu? Oznamovateľka neuviedla, kde sa presne skutok stal. Prečo vyšetrovateľ nedal po oznámení Malinovej, že medzi ukradnutými vecami je aj jej banková karta túto zablokovať? Vyšetrovateľ nie je povinný blokovať karty, je to v záujme majiteľa. Bola upozornená na blokáciu a keby prejavila záujem, tak jej istotne vyšetrovateľ umožní spojiť sa telefonicky s bankovou inštitúciou. Prečo v spise nie je doklad o blokácii bankovej karty? V spise sa nachádza záznam kriminalistov, ktorí 30.8. teda 5 dní po spáchaní skutku zistili, že karta nebola blokovaná. Prečo polícia dala urobiť výpis tel. hovorov profesorov zo školy a iných ľudí s dátumom 5 dní pred a 4 dni po spáchaní trestného činu? O taktike vyšetrovania nebudem informovať. Je to však štandartný a zákonný postup vo vyšetrovaní. Prečo Malinovú polícia vypočúvala v hodinách, ktoré trestný poriadok pripúšťa len v mimoriadnych prípadoch?/ Otázky vyšetrovateľa takýto naliehavý dôvod neobsahujú/ § 55 ods. 2 TP hovorí, že úkony vykonávajú OčvTK a súd zásadne v čase medzi 7.00 a 20.00 a v úradných miestnostiach. V odôvodnených prípadoch môžu byť úkony vykonané aj mimo úradných miestností a mimo uvedeného času. Každá jedna otázka vyšetrovateľa je podstatná pre náležité objasnenie skutku. Sme presvedčený o tom, že oznámené lúpežné prepadnutie s národnostným motívom je mimoriadny prípad. Prečo nebola expertíze podrobená jej sukňa a podprsenka? Nebol dôvod, lebo priamo nesúviseli s dejom popisovaného skutku. Ostatné veci na expertízu zaslané boli.

mjr. Miloš Fábry

hovorca KR PZ Nitra

Príloha 2 :

2. HEDVIGA II.

(13.11.2006; Televízna stanica STV 1; Reportéri; 21.45; 8,2 min.; KORDA Eugen)

Moderátorka: "Reportáž o kauze Hedviga MALINOVÁ, ktorú sme odvysielali pred dvomi týždňami, vzbudila množstvo protichodných reakcií. A pritom sme neurobili nič iné než to, že sme porovnali verejné vystúpenie ministra vnútra s faktami uvedenými vo vyšetrovacom spise. Rozhodli sme sa preto podrobnejšie preskúmať, ako pri vyšetrovaní tohto činu polícia postupovala a dospeli sme k mnohým zaujímavým záverom. Možno tým najzávažnejším je zistenie, že vyšetrovanie sa od samého začiatku uberalo len jedným smerom, a to dokázať, že Hedviga MALINOVÁ si celý skutok vymyslela." E. KORDA, redaktor: "Čo sa vlastne v pondelok 25. augusta stalo? Išla Hedviga MALINOVÁ z tohoto domu celkom pokojne na skúšku alebo bola rozhodnutá za každú cenu sa jej vyhnúť? Nevymyslela náhodou s niekým plán prepadnutia, aby mohla zdiskreditovať novú slovenskú vládu v zahraničí a rozpútať národnostné vášne? Alebo nestala sa obeťou spravodajskej hry? Tak to všetko sú otázky, na ktoré nepoznáme odpovede. Ale mali by sme. Vyšetrovateľ sa ani nepokúšal zistiť, čo MALINOVÁ pred skutkom robila, s kým sa stretla a o čom hovorila. V ten deň cestovala do Nitry autobusom, stretla tam svojho učiteľa a tomu povedala, že sa na skúšku teší. Potom išla do Tesca kúpiť chlebíky. Polícia si teda mohla vyžiadať záznam z bezpečnostných kamier a zistiť, či neklamala. Ale nespravila to. Na tomto mostíku sa MALINOVÁ mala rozprávať po maďarsky s nejakými ľuďmi, ktorí sedeli v aute s maďarskou poznávacou značkou. Otázkou zostáva, prečo polícia po tomto aute nevyhlásila pátranie?" Miloš FÁBRY, hovorca KR PZ Nitra "Táto informácia bola podaná až 13. 9. na jej tlačovej besede. Vtedy už vyšetrovateľ trestné stíhanie zastavil." E. KORDA: "Zarážajúce je, že obhliadku miesta činu polícia vykonala až po štyroch hodinách od nahlásenia skutku, nebol vypracovaný podrobný plán, ako boli rozmiestnené nájdené predmety. Polícia nezisťovala, či sa tam nachádzajú aj iné stopy, napríklad pováľaná tráva či odtlačky po topánkach. Nebolo vyhlásené pátranie." M. FÁBRY: "Nesúhlasím s vami vzhľadom k tomu, že na druhý deň 26. 8. o 7. hodine 37. minúte, pátranie pod týmto identifikačným číslom 1 181 SV 06 bolo zaslané 61 mediálnym partnerom, kde v prílohe boli aj uvedené identikity, ktoré sú momentálne tu." E. KORDA: "Iste, ale myslím oficiálne pátranie, ktoré vyhlasuje polícia, pátranie v rámci, čo ja viem mesta, kraja, celoštátne pátranie, to mám na mysli." M. FÁBRY: "Táto otázka, na túto otázku vám presne neviem odpovedať." E. KORDA: "Polícia tvrdila, že preverila okrem iných aj podozrivú osobu, ktorej podoba sa mala zhodovať s portrétom zhotoveným na základe MALINOVEJ výpovede. Táto osoba mala vraj alibi. V spise sa však údaje o takejto osobe vôbec nenachádzajú." Redaktorka: "Na tlačovej konferencii ste vyhlásili, že bolo preverovaných 620 osôb v súvislosti s útočníkmi. Chcem sa opýtať, odkiaľ ste tie informácie mali, lebo v spise sa nenachádzajú." R. KALIŇÁK, minister vnútra: "Ja by som rád povedal, že všetky veci, ktoré boli v tomto prípade preberané, potvrdila aj prokuratúra. Tento prípad pre nás v tejto chvíli už nie je aktuálny." E. KORDA: "Oveľa závažnejšie je však to, že polícia dokonca porušila Trestný poriadok, ktorým je povinná sa pri vyšetrovaní riadiť. MALINOVÚ pod zámienkou oboznania dvoch údajných páchateľov priviezli v sobotu ráno do Nitry." Irena MALINOVÁ, matka H. MALINOVEJ: "Prišli dvaja policajti, ktorých som už poznala, lebo už u nás boli raz. Prišli s tým, že aby som zavolala Hedvigu. Som im odpovedala, že Hedviga nie je doma, že je u priateľa. A že čo sa stalo, som sa ich pýtala. Že zadržali dvoch, ktorí budú samozrejme tí páchatelia a že Hedviga musí ísť povedať, či sú to, či to boli oni alebo neboli oni a že to bude všetko trvať 20 minút, nič viac." Peter, priateľ Hedvigy MALINOVEJ: "Prišli k nej domov a vlastne so zámienkou, že má identifikovať alebo si pozrieť profily tých vlastne potencionálnych nejakých tých páchateľov a vlastne, že ich má identifikovať, lebo že majú vlastne určitý čas, minimálny čas na to, aby ich mohla identifikovať a že musí okamžite vlastne prísť do Nitry." Redaktorka: "Policajti ju pod zámienkou, teda falošnou zámienkou vylákali na výsluch v sobotu. Aký je váš názor na to, je to, vlastne Trestný poriadok to neumožňuje." R. KALIŇÁK: "Podobne ako všetky ostatné tvrdenia pani Hedvigy MALINOVEJ, o tomto si myslím to isté." E. KORDA: "Podľa Trestného poriadku svedok musí vždy byť riadne predvolaný a to na základe predvolanky riadne doručenej poštou alebo osobne. To sa v tomto prípade nestalo. Ukázali Hedvige nejaký papier, že ju predvolávajú na tú políciu, ukázali nejaký papier?" Irena MALINOVÁ: "Žiadny papier, žiadna reč nebola o papieri, nie, žiadny papier nebol, ani mne o tom nehovorili nič." E. KORDA: "MALINOVÚ počas výsluchu nútili, aby sa priznala k zinscenovaniu prepadu, znemožnili jej telefonovať, zavolať právnika a dokonca si ju protizákonne nahrávali na videokameru." Hedviga MALINOVÁ: "Že čo mám proti kamere? Som im povedala, že nechcem, aby som bola na kamere a oni povedali, že oni to musia robiť, to je vlastne nič." Redaktorka: "Ten videozáznam, ktorý bol urobený z toho výsluchu, poskytnete tomu advokátovi?" R. KALIŇÁK: "Než by existoval ten videozáznam, tak by tvrdila ako povedala na úvod, že na ňu bol vytvorený nátlak, až sa zistilo, že existuje, tak vlastne už ten nátlak nebol. To znamená z tohto pohľadu je to pre mňa nedôveryhodné a nie je dôvod." Peter: "Prišla z toho výsluchu a som videl, že je úplne na dne z toho. A ja som bol, ešte som mal takú zlú reakciu, lebo som si myslel, že vlastne mi to urobila naschvál, že si nechala ten telefón vypnutý, no ale akonáhle sadla do auta, začala mi to vysvetľovať, že čo sa vlastne tam dialo, že to otočili proti nej a tak som volal hneď na to vyšetrovateľovi, že čo si mám o tom myslieť, že či to fakt obrátili o 180 stupňov a on jej vyslovene povedal, mne povedal do telefónu, že on jej to hodinu vysvetľoval, že o čo sa tu jedná, že v žiadnom prípade to neotočili proti nej, že to je proste, že jej to vysvetľoval. A na to som mu dával konkrétnu otázku, že či si máme vlastne zabezpečiť advokáta. Že nie, v žiadnom prípade." I. MALINOVÁ: "Som znovu zavolala na políciu a som už kričala a plakala a som povedala policajtovi, že Hedviga dneska ešte nejedla, nepila, nebrala lieky, hoci má." E. KORDA: "Kľúčový dôkaz o zinscenovaní prepadnutia, stopy MALINOVEJ DNA na lepiacej časti obálky tiež stojí na vratkých základoch. Vo vyšetrovacom spise totiž nie je zadokumentované kto, kedy, akým spôsobom a na aký materiál zaistil sliny poškodenej. Polícia naviac nevysvetlila, prečo obálku dala skúmať až týždeň po tom, ako jej ju MALINOVÁ odovzdala a čo sa s ňou v tom čase dialo. Polícia neskúmala ako MALINOVÁ obálku mohla poslať. V čase jej podania bola totiž hospitalizovaná. Sporné sú i závery expertov z oblasti grafológie. Podľa prvého posudku experti vzhľadom na minimálny rozsah písma na blúzke a spôsob, akým bol nápis vykonaný, nemôžu zaručiť jednoznačný záver. V druhom posudku zas nevylúčili možnosť, že niekto iný napodobnil MALINOVEJ písmo. Doslova šokujúce je však zistenie, že polícia preverovala, s kým telefonovali MALINOVEJ učitelia a to päť dní pred a štyri dni po incidente." M. FÁBRY: "O taktike vyšetrovania istotne nebudem verejnosť informovať, ale môžem vás ubezpečiť, že je to štandardný a zákonný postup pri vyšetrovaní trestnej činnosti." E. KORDA: "Polícia však tvrdí, že preverovala MALINOVEJ mobil a to preto, aby zistila, či v čase incidentu medzi siedmou až ôsmou hodinou došlo k hovoru. Iný dôvod na preverovanie polícia nemala. Určite nejde o taktiku, že polícia dala preveriť osem telefónnych čísiel. Toto štandardný a zákonný postup nebol." Anna SÁNDOROVÁ, vedúca katedry slovenského jazyka: "Samozrejme, nepokladám za to normálne, prekvapuje ma to, nechcem to nejak komentovať, ale skutočne ma to znepokojuje." E. KORDA: "Kam teda smerovalo od začiatku vyšetrovanie polície? K odhaleniu páchateľov alebo len a len k spochybneniu výpovede Hedvigy MALINOVEJ s cieľom čo najrýchlejšie zmiesť zo stola nepríjemný medzinárodný škandál. To sa asi nikdy..."

21. 11. 2006

Pokuty naše každodenné

Pokuty naše každodenné

Rada pre vysielanie a retransmisiu dnes udelila Slovenskej televízii a televíziám Markíza a JOJ spolu šesť sankcií. Televízii Markíza uložila sankciu a upozornenie na porušenie zákona za neobjektívnosť v programe Televízne noviny, ktorý bol odvysielaný 12. februára. Televízia Markíza dostala pokutu spolu 350-tisíc korúnza porušenie zákona formou skrytej reklamy v Televíznych novinách z 27. a 28. apríla. RVR uložila STV sankciu a upozornila na porušenie zákona za nedodržanie názorovej plurality v programe Pod lampou, odvysielanom 30. marca, ktora bola o odvolaní Petra Šťastného z postu manažéra hokejovej reprezentácie a nebola vyvážená. Šťastný tam hovoril o svojom spore so šéfom zväzu ľadového hokeja Jurajom Širokým, ten však na nakrúcanie nemohol prísť. * TV JOJ podľa rady porušila zákon tým, že neposkytla záznam z vysielania z 1. mája. Televízia okrem toho dostala pokutu 20-tisíc Sk za porušenie zákonnej ochrany maloletých použitím nesprávneho loga o vekovej prístupnosti v programe Noviny zo 17. marca. Rada pre vysielanie a retransmisiu tiež začala niekoľko správnych konaní voči TV Markíza, STV, TV JOJ, po jednom konaní voči TV NAUTIK A TV TA3 za možné porušenie zákona.

* Diskusia o relácii Pod lampou vysielanej 30. 3. 2006

V tomto bode programu rokovania si členovia rady pozreli úvodnú časť relácie Pod lampou, ktorú STV odvysielala 30. 3. 2006. Po zhliadnutí časti relácie M. Kollár privítal na zasadnutí šéfdramaturga Dvojky a dramaturga relácie Ľ. Machaja, intendanta Dvojky J. Kernera a zároveň ich požiadal o vyjadrenie. Ľ. Machaj vo svojom vystúpení uviedol, že relácia Pod lampou bude mať 25. 5. 2006 sté vydanie a za ten čas iba v jednom prípade bola na ňu adresovaná sťažnosť. Jedná sa konkrétne o tú časť relácie, ktorá bola venovaná problematike slovenského hokeja. Pozvanými hosťami boli bývalý generálny manažér SZĽH P. Šťastný a prezident SZĽH J. Široký, ktorý z dôvodu neprítomnosti svoju účasť odmietol. Na jeho miesto boli však pozvaní zástupcovia SZĽH, ktorí ale pozvanie neprijali. Rovnako sa tejto relácie odmietli zúčastniť aj pozvaní novinári. Nastala tak výnimočná situácia, kedy mala relácia avizovaného iba jedného hosťa. Ľ. Machaj sa napokon rozhodol túto reláciu spustiť aj s jediným hosťom, pričom bolo umožnené divákom zapájať sa do diskusie prostredníctvom mailov. Relácia dosiahla pomerne vysokú sledovanosť (125 tis. divákov), o čom svedčí aj 800 mailov, ktoré do relácie prišli. Keďže P. Šťastný je poslancom EP, Ľ. Machaj si uvedomoval isté politické riziko, ale aj napriek tomu sa rozhodol reláciu odvysielať. Tento dramaturgický prístup považuje za správny a stojí si pevne za ním. Diskusná relácia Pod lampou je podľa neho vysoko profesionálna relácia venovaná rôznym celospoločenským témam. Zatiaľ najúspešnejšou bola relácia venovaná problematike handicapovaných detí, kde vystupovalo množstvo hostí, medzi nimi aj deti a jej sledovanosť bola zatiaľ rekordná: 19 %. V rámci diskusie vystúpili: B. Bobocký (moderátor relácie Š. Hríb nie je podľa neho mentálne uspôsobený na moderovanie, nevie byť nad vecou, hovorí svoj názor a manipuluje), L. Straka (má obrovské výhrady voči tejto relácii; považuje za profesionálnu chybu, ak STV nechá 1,5 hodiny rozprávať jedného človeka; na riziko tejto relácie upozorňoval radu na jej banskobystrickom zasadnutí; relácia s P. Šťastným bola účelovo namierená proti jednej osobe), P. Malec (samotnú reláciu Pod lampou hodnotí z hľadiska kvality veľmi vysoko; výhrady má iba voči tej, ktorá bola vysielaná 30. 3. 2006, lebo to nebola relácia o hokeji, ale „o spore Šťastný verzus Široký“), GR STV (odmietol obvinenia z neobjektívnosti; podľa neho nielen Široký, ale celý SZĽH nevyužil možnosť zapojiť sa do diskusie), B. Bobocký a L. Straka (Š. Hríba vnímajú predovšetkým ako šéfredaktora týždenníka .týždeň, ktorému robí v relácii skrytú reklamu). z riadneho zasadnutia Rady Slovenskej televízie 4. mája 2006