DALITO!

4. 11. 2006

Reklamná pauza, teraz sa môžete ísť....

Reklamná pauza, teraz sa môžete ísť....

Voľby ich premilené

Voľby ich premilené

Štyri americké vojenské časopisy v predvečer konania volieb do amerického Kongresu vydajú úvodník, v ktorom budú požadovať odstúpenie ministra obrany Donalda Rumsfelda. Informovala o tom v sobotu americká televízna stanica NBC News. Televízia získala kópiu redakčného článku s názvom "Čas pre Rumsfelda odísť" a v piatok večer ho zverejnila na svojej webovej stránke. Článok majú v pondelok simultánne vydať časopisy Army Times, Air Force Times, Navy Times a Marine Corps Times, uviedla NBC News. "Rumsfeld stratil dôveryhodnosť u vojakov, v Kongrese a tiež u verejnosti. Jeho stratéga zlyhala a jeho schopnosť vedenia je nedostatočná," uvádza sa v článku, ktorý je adresovaný prezidentovi George W. Bushovi. "Bez ohľadu na to, kto 7. novembra vyhrá voľby, nastal čas, pán prezident, čeliť krutej pravde: Donald Rumsfeld musí odstúpiť," pokračuje článok. Pentagon ani Biely dom zatiaľ správu nekomentoval.

Voni vědí dobře, Millerová, že STV doktorský konsilium ze mě udělalo blba a vidíte!

Voni vědí dobře, Millerová,
že STV doktorský konsilium ze mě udělalo blba
a vidíte!
Najskôr tie lepšie správy . Retro show - 50.výročie STV včera sledovalo 1.018.000 divákov, program mal podiel na trhu 31,7 %, pričom Hviezdy na ľade TV JOJ to dotiahli iba na 23,7 % a Nora a Braňo porazili retro iba o 0,5 %. Teraz tie horšie správy. Nebyť snahy Hlavnej redakciie spravodajstva, športu a publicistiky STV , ktorá pri tejto príležitosti pripravila desaťdielny seriál 50 rokov STV, a odvysielala ho v Správach STV, ostane v ústach pachuť horkosti. Navyše aj Retro noviny na Dvojke boli archívnym príspevkom z roku 2003 a cennou prácou Milana Antoniča, archivára STV. S blbým nočným zaradením vo vysielaní. O stave dramaturgie STV jasne hovorí fakt, že Retro show k 50. výročiu pre STV vyrobila produkčná spoločnosť J.A.M. Film 1999, ktorá pripravila pomerne chaotický guláš s nedôstojným moderovaním inak inde skvelých Petry Polnišovej a Petra Sklára. Opakujúce sa vtipy i pointy, prílišná podobnosť S.O.S., niekedy vzbudzovali beznádej a nekonečný pocit trápnosti. Najmenej rok sa kompetentní pýtali vedenia STV, ako je pripravené na abrahámoviny. Odpoveď bola vždy pozitívna, lenže v útrobách STV sa človek dozvedel iné správičky. Nie sú ľudia, nie sú peniaze. A Marcelovi Parovi je vraj nejaké výročie ukradnuté. Chyba nebude len v J.A.M. Filme. Archív STV poskytoval všetky možnosti k celodennému koncipovanému a určite aj celkom zábavnému programu. Samotná koncepcia osláv bola pomýlená. Tak, ako chýbalo osobné poďakovanie kvalitným tvorcom Slovenskej televízie. Ale- "Z výsledku sme nadšení," - už bývalá programová intendantka Jednotky STV Barbara Štubňová.

3. 11. 2006

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Americká televízna moderátorka Oprah Winfrey darovala všetkým divákom v hľadisku vo svojej halloweenskej šou debetné karty so sumou takmer 30 tisíc korún. Peniaze však nemôžu minúť pre vlastné účely. Uvedenú čiastku sponzorovala banka Bank of America a 310 účastníkov šou ju má využiť výlučne na charitatívne účely. "Úprimne hovorím, že každý darček ktorý som darovala, spôsobil rovnakú radosť dotyčnej osobe aj mne. Chcem, aby ste taktiež zažili ten pocit," tvrdí Winfrey. "Otvorte svoje srdcia a porozmýšľajte, ako naložíte s touto sumou. Je na vás, či ju celú dáte jednej osobe, alebo ju rozdelíte. Predstavte si všetku tú lásku, ktorú tým rozdáte navôkol," pokračuje ďalej Winfrey. K debetnej karte dostali diváci v hľadisku aj DVD kameru, aby mohli zachytiť radosť, ktorú darovanými peniazmi spôsobia. Nakrútené zábery budú použité v jednom z nasledujúcich dielov talkšou Oprah Winfrey

Bezpečnostná služba rezidencie gubernátora Krasnojarského kraja včera zadržala päť televíznych štábov a úradníka z ruskej agentúry na ochranu prírody Rosprirodnadzor. Gubernátorov hovorca postup ochranky ospravedlňoval odkazom na zvýšené bezpečnostné opatrenia pred blížiacou sa návštevou slovenského prezidenta Ivana Gašparoviča v oblasti. Špecialisti ruskej agentúry na ochranu prírody v sprievode novinárov preverovali pri osade Udačnyj neďaleko Krasnojarska dodržiavanie zákona o vodných tokoch.

Výbuch bomby na juhu Afganistanu zranil troch pracovníkov televízie National Geographic, oznámil vo štvrtok hovorca americkej armády Matt Hackathorn. Pri incidente, ku ktorému došlo cez víkend v provincii Uruzgán, zahynul jeden americký vojak a osem ďalších utrpelo zranenia. Hackathorn uviedol, že traja americkí novinári, ktorých mená však nezverejnil, sú mimo ohrozenia života. Režiséra a kameramana previezli do Nemecka, kde sa liečia z tržných rán na tvári. Zvukár, ktorý utrpel poranenia ušného bubienka, zostal v Afganistane. Explóziu spôsobila bomba umiestnená na ceste. Webová stránka TMZ.com, ktorá ako prvá o zraneniach novinárov informovala, uviedla, že televízny tím pripravoval materiál o účinkovaní zelených bariet, ako sa špeciálne americké jednotky prezývajú.

Počet internetových stránok v celosvetovej sieti dosiahol v októbri stomiliónovú hranicu. Vyplýva to z vyhlásenia internetovej monitorovacej spoločnosti Netcraft, ktorá sieť sleduje od roku 1995. "V súčasnosti sa môžete pripojiť na sto miliónov internetových stránok s názvami domén a konkrétnym obsahom. Medzi nimi sú aj také, ktoré aktualizujú častejšie. Tie reprezentujú aktívne stránky, ktoré tvoria asi 47 až 48 miliónov z celkového počtu," uviedol pre internetovú stránku spoločnosti CNN predstaviteľ spoločnosti Rich Miller. Za dramatickým rastom počtu internetových stránok v priebehu posledných dvoch rokov je kombinácia bloggerov, malých podnikateľov zaoberajúcich sa tvorením webových stránok a celkovo stále jednoduchšia tvorba takýchto prezentácií. "Dnes je omnoho ľahšie vytvoriť internetovú stránku a zarábať ňou peniaze," spresnil Miller. Netcraft používa systém pre rozoznanie názvov domén, vďaka ktorému dokáže identifikovať jednotlivé internetové stránky. Skúma pritom v akej lokácii sa nachádzajú, aké používajú operačné systémy a nadobudnuté informácie neskôr zverejní na internete v mesačnej správe. Keď spoločnosť so sídlom v anglickom Bathe v auguste 1995 začala, našli iba 18-tisíc internetových stránok. V máji 2004 zaznamenali míľnik v podobe 50 miliónov webových prezentácií. O približne tridsať mesiacov ich už bolo sto miliónov. Ich počet pritom najrýchlejšie rastie v Spojených štátoch, Nemecku, Číne, Južnej Kórei a Japonsku. Dnes sa už dá prostredníctvom celosvetovej siete (World Wide Web) nakupovať, zoznamovať sa s novými ľuďmi alebo len tak surfovať. "Keď sieť začala, bola iba mechanizmom pre zdieľanie vedeckých dát," uviedla profesorka Rebecca Grinter z College of Computing v americkom štáte Georiga. Tvorca stránky Tim Berners-Lee chcel, aby experti mohli zdieľať svoje dáta aj keď sa práve nenachádzali v Európskej organizácii pre nukleárny výskum (CERN) vo Švajčiarsku, kde pracoval. Netrvalo dlho a postupne začali nadšenci prichádzať na nové možnosti siete. "Ak naučíte množstvo študentov niečo robiť, títo študenti niekam odídu a odrazu v roku 1996 vidíte najvýznamnejšiu premenu internetu," prezradila Grinter. Netrvalo dlho a nastala "explózia", keď si podnikatelia uvedomili, že pomocou siete sa dajú zarábať aj peniaze. Ďalším faktorom bol uprostred deväťdesiatych rokov aj pokles ceny osobných počítačov, ktoré postupne začali tvoriť štandardnú výbavu domácností, škôl i pracovísk. Na začiatku 21. storočia tiež zlacneli služby v oblasti tvorby internetových stránok. Navyše, používatelia počítačov už viac nemusia byť expertmi v jazyku HTML, aby mohli vytvoriť svoju vlastnú prezentáciu. Na Slovensku je tento "boom" pomalší. "Za okolitým svetom ešte stále zaostávame, pretože internetizácia nie je u nás zatiaľ až taká pokročilá. Myslím si však, že už čoskoro ostatné krajiny dobehneme," uviedol Michal Holeš, redaktor časopisu PC Revue. Hlavným dôvodom, prečo vznikajú u nás webové stránky pomalšie, je podľa neho pomalé rozširovanie internetu medzi ľuďmi. "S rastom internetizácie rastie aj dopyt po internetových stránkach, ktoré sa o to viac stávajú zaujímavejšími a o čo ich je viac," spresnil. Napriek tomu však slovenské stránky majú čo ponúknuť. "V súčasnosti je cez ne možné nakúpiť všetko, od oblečenia pre novorodencov, až po rakvy," dodal Holeš.

Azerbajdžanská polícia zasiahla ešte minulý piatok proti demonštrácii za slobodu slova v metropole Baku. Desiatky stúpencov opozície tu demonštrovali proti posledným rozhodnutiam vlády obmedzujúcim slobodu tlače. Polícia priznáva, že dočasne zatkla šiestich účastníkov demonštrácie. Isak Avazoglu, hovorca opozičného Ľudového frontu, ktorý demonštráciu organizoval, však tvrdí, že zadržaných bolo 16 ľudí. Stúpenci opozície protestovali okrem iného proti žalobe na najčítanejší opozičný denník Azadlik (Sloboda), ktorému najnovšie po zásahoch štátnej moci hrozí, že celá redakcia skončí na ulici. Vláda prezidenta Ilhama Alijeva okrem toho pred mesiacom pohrozila sankciami pre lokálne rozhlasové stanice a káblové siete, ak neprestanú preberať "štvavé" zahraničné vysielanie rozhlasových staníc BBC, Rádio Sloboda a Hlas Ameriky.

Americká filmová hviezda Tom Cruise a spoločnosť Metro-Goldwyn-Mayer Studios sa rozhodli oživiť filmové štúdiá United Artists, ktoré pred viac ako 80 rokmi založili legendy strieborného plátna ako Charlie Chaplin, Douglas Fairbanks či Mary Pickfordová.Informovala o tom dnes spoločnosť MGM, ktorá je majiteľom štúdií United Artists. Cruise bude hlavnou hviezdou a producentom filmov, výkonnou riaditeľkou sa stane jeho produkčná partnerka Paula Wagnerová. Tom Cruise však na základe klauzuly v zmluve bude môcť vystupovať aj vo filmoch konkurenčných štúdií.Oživenie štúdií United Artists je veľkolepým návratom Cruisa a Wagnerovej, s ktorými v auguste po 14 rokoch neslávne ukončila produkčnú spoluprácu spoločnosť Paramount Pictures.Očakáva sa, že štúdiá United Artists dokončia štyri filmy ročne. Plnú kontrolu nad produkciou budú mať Cruise a Wagnerová.Posledným filmom štúdií United Artists, v ktorom stvárnil hlavnú postavu Tom Cruise, bol v roku 1988 Rain Man. Snímka získala dovedna štyroch Oscarov, vrátane ceny za najlepší film a za najlepší mužský herecký výkon v hlavnej úlohe, ktorú si odniesol Dustin Hoffman. Tom Cruise si vo filme zahral jeho brata.

V budúcnosti môže celosvetová sieť internetu (www: world wide web) slúžiť na šírenie dezinformácií a nedemokratických síl, obáva sa britský vynálezca základného softvéru na jej fungovanie Tim Berners-Lee. Ak sa web bude rozvíjať nekontrolovane a bez porozumenia jeho vplyvu na spoločnosť, môžu sa stať zlé veci, varoval Berners-Lee v interview, ktoré poskytol britskej televíznej stanici BBC.Jeho varovanie prišlo v čase, keď britské univerzity University of Southampton, na ktorej je Berners-Lee profesorom a Massachusetts Institute of Technology rozbiehajú spoločný výskumný projekt o webe, ktorý bude sledovať vplyv internetu na spoločnosť. Zaoberať sa bude napríklad tým, ako sa ľudia správajú pri používaní internetu.Podľa Bernersa-Leeho je dôležité študovať spoločenský vplyv internetu. "Web totiž nie je len o tom, čo dokážete urobiť s počítačom. Web sú ľudia, ktorí sú spojení počítačmi. Avšak počítačová veda skúma len to, čo sa deje v počítači, a nie to, čo sa deje na sieti," povedal Berners-Lee.

Šéfredaktorov dvoch fínskych periodík obžalovali v súvislosti so zverejnením istého listu antisemitského charakteru. Úrad generálnej prokuratúry severskej krajiny označil kauzu za prípad, ktorý je za hranicou slobody prejavu. List o konflikte na Blízkom východe, ktorý zverejnili v júli, v období izraelsko-libanonskej vojny, popisuje židov ako národnostnú skupinu, voči ktorej je umožniteľné a žiaduce použitie extrémneho násilia. Autor písomnosti, ktorého identitu nezverejnili, súhlasí i s holokaustom počas druhej svetovej vojny. Na šéfredaktora celoštátneho denníka Kansan Uutiset, periodika, ktoré sa za zverejnenie listu ospravedlnilo, čaká trestné stíhanie pre zanedbanie pracovných povinností. Na jeho kolegu z regionálneho periodika Uusimaa, ktorý tvrdil, že dôkladne zvážil obsah listu pred jeho zverejnením a ktorý akúkoľvek vinu popiera, čaká podobne ako na pisateľa trestné stíhanie pre vyvolávanie nenávisti voči národnostnej skupine. V zmysle platnej fínskej legislatívy môže súd poslať vinníkov za vyvolávanie etnickej nenávisti "do chládku" až na dva roky.

Pakistanský novinár Malik Mohammad Ismail Khan bol brutálne zavraždený neďaleko trhu v Islamabáde. Telo 50 ročného šéfa agentúry Pakistan Press International (PPI) z roztrieštenou hlavou našli v stredu ráno. Vražda Ismaila je už treťou vraždou novinára v Pakistane toho roku. Po troch týždňoch v zajatí prepustili v piatok v Afganistane 36-ročného talianskeho fotografa. Gabriele Torsello, ktorý v minulosti konvertoval na islam, predstúpil pred novinárov na pôde talianskej ambasády v Afganistane v tradičnom afganskom odeve a s dlhou bradou. Únoscovia sa ho zmocnili 12. októbra, keď cestoval autobusom z hlavného mesta južnej provincie Helmand do susednej provincie Kandahár. Na prepustenie fotografa bola v piatok telefonicky upozornená talianska nemocnica v provincii Helmand. Jej pracovník následne Torsella našiel na ceste, ktorá spája mestá Laškár Gah a Kandahár, uviedol taliansky veľvyslanec Ettore Francesco Sequi. Jeho únoscovia sa dožadovali stiahnutia 1800 vojakov z Afganistanu a návratu Abdula Rahmana do Afganistanu. Afganský občan Rahman čelí trestu smrti za konvertovanie na kresťanstvo a v Taliansku dostal azyl. Ani jedna z týchto požiadaviek nebola splnená, povedal Sequi, ktorý sa tiež domnieva, že v prípade Torsella nebolo vyplatené výkupné. Podľa internetového denníka PeaceReporter bol Torsello celý čas v zajatí pripútaný a niekedy mohol čítať Korán.

Reklamná pauza, teraz sa môžete ísť....

Reklamná pauza, teraz sa môžete ísť....

Zomrela Adrienne Shellyová

Zomrela Adrienne Shellyová
Herečku Adrienne Shellyovú našiel mŕtvu v stredu jej manžel . Pitva neobjasnila príčinu smrti. Herečka hrala vo filmoch ako Factotum, The Unbelievable Truth a Trust .Naši diváci ju poznajú aj zo seriálu Law & Order. V roku 1996 režírovala svoj debut Sudden Manhattan. Naposledy režírovala film Waitress.

GOOD NEWS

GOOD NEWS
Slovenský režisér Marko Škop si za slovensko-český dokument Iné svety odnesie zo 49. ročníka Medzinárodného festivalu dokumentárnych a animovaných filmov v Lipsku osobitnú cenu Holubica talentu, dotovanú sumou 10.000 eur. O laureátovi po tretí raz udeľovanej ceny informovali dnes organizátori podujatia. Snímka si iba nedávno, v októbri, odniesla Veľkú cenu z 32. ročníka Medzinárodného filmového festivalu o životnom prostredí, prírodnom a kultúrnom dedičstve Ekofilm 2006, ktorý sa konal v Českých Budějoviciach a Českom Krumlove. Ocenený celovečerný dokument je podľa autorov príbehom šiestich hrdinov na konci globalizovaného sveta, o originalite v jednom z kútov Európskej únie v čase globalizácie. Snímka s podtitulom Made in Šariš približuje rôznorodé vnímanie skutočnosti, rozmanitú identitu Šarišanov, Rusínov, Rómov, či Židov. Režisér, pre ktorého by dotácia mala byť príspevkom na ďalšiu prácu, by si ocenenie mal prevziať vo festivalovom dejisku dnes večer. Ostávajúce ceny festivalu, vrátane Zlatej holubice, si laureáti prevezmú v sobotu večer. Na festivale, na ktorom organizátori očakávajú celkove 20.000 návštevníkov, premietnu okolo 400 filmov z 50 krajín planéty. Nový rekord zaznamenali v Lipsku už v úvodný deň, keď na slávnostnom otvorení podujatia sa zúčastnilo rekordných 1200 odborníkov z 37 štátov. Do súťažnej časti podujatia porota zaradila 40 dokumentárnych a 49 animovaných filmov z celkového počtu 2400 zaslaných snímok.

MTV Europe Music Awards 2006

MTV Europe Music Awards 2006
Po dve ceny si z včerajšieho udeľovania hudobných cien MTV Europe Music Awards odniesli Gnarls Barkley a Justin Timberlake. Moderátor večera Justin si nenechal ujsť úvod prenosu. Ašpirujúci Kráľ popu naživo zaspieval niekoľko ukážok zo svojho druhého albumu FutureSex/LoveSounds. Divákom priznal, že je pred prenosom trošku nervózny a preto vraj požiadal o pomoc Borata. V úvode show sa tak pripomenul kontroverzný minuloročný moderátor. Priamy prenos na veľkoplošných obrazovkách a niektoré živé vystúpenia si mohli vychutnať aj fanúšikovia na kodanskom hlavnom námestí. V chladne dánskej noci sa naživo predstavili napríklad Keane, The Killers, Snoop Dogg alebo Pharrell. V priestoroch Bella Center postupne odovzdali ceny v 13 kategóriách, Red Hot Chili Peppers, The Kooks a Christina Aguilera si ale tie svoje osobne neprevzali.
Víťazi MTV Europe Music Awards:
Nováčik - Gnarls Barkley, Alternatívna scéna - Muse, Skupina - Depeche Mode, Album - Stadium Arcadium (Red Hot Chili Peppers), Hip-hop - Kanye WestUK & Ireland - The Kooks, R'n'B - Rihanna, Pop - Justin Timberlake, Rock - The Killers, Speváčka - Christina Aguilera,Spevák - Justin Timberlake, Videoklip - We Are Your Friends (Justice Vs Simian), Pieseň - Crazy (Gnarls Barkley)

Voľby naše premilené

Voľby naše premilené
Medzi hlavné činnosti Slovenskej televízie patrí podľa zákona č. 16/2004 Z.z. o Slovenskej televízií aj poskytovanie jej vysielacieho času na vysielanie politickej reklamy. V záujme rovnomerného rozdelenia časov jej vysielania počas predvolebnej kampane pred decembrovými komunálnymi voľbami zabezpečuje STV rovnaké podmienky pre všetkých kandidátov. V súlade s platnou právnou úpravou televízia vyhradí najviac po 30 minút vysielacieho času pre politickú stranu alebo nezávislého kandidáta, spolu však najviac 5 hodín vysielacieho času na vysielanie politickej reklamy na druhom programovom okruhu "Dvojka". Politická strana alebo nezávislý kandidát si musia uplatniť svoje právo na vysielací čas najneskôr do 7.11. 2006 prostredníctvom prihlášky /vzor v prílohe/ jedným z nasledujúcich spôsobov:a) zaslať prihlášku faxom na číslo: 02 / 6542 2252 najneskôr do 7. 11. 2006 do 18:00 hod.b) zaslať prihlášku prostredníctvom e-mailu na adresu: sajdik@stv.sk najneskôr do 7.11. 2006 do 18:00 hod.c) doručiť prihlášku osobne do podateľne Slovenskej televízie najneskôr do 7.11.2006 do 15:00 hod.Televízia bude poskytovať vo svojom vysielaní priestor pre politickú reklamu v termíne od 15.11. 2006 do 29.11. 2006 (vrátane). Cena za odvysielanie jedného reklamného spotu bez ohľadu na poradie v bloku je stanovená nasledovne:a) vysielanie jedného reklamného spotu dĺžky 30 sek. V čase medzi 19:00 - 22:00 je 30.000 Sk bez DPHb) vysielanie spotu v ostatnom čase je 15.000 Sk bez DPH. Suma je splatná do 14 dní od vystavenia faktúry. Politická strana alebo nezávislý kandidát sa môžu slobodne rozhodnúť, či využijú všetok vysielací čas, na ktorý majú nárok. Objednávka je pre kandidáta záväzná a objednaný počet spotov nie je možné po akceptácii objednávky STV znížiť. Písomná objednávka musí byť Slovenskej televízii doručená najneskôr do 13.11. 2006 a to osobne do podateľne STV najneskôr do 15:00 hod. alebo prostredníctvom faxu na číslo: 02 / 6542 2252 do 18:00 hod. Zodpovednosť za obsah politickej reklamy nesú politické strany alebo nezávislý kandidáti. Tí sa takisto zaväzujú poskytnúť STV a spoločnosti 1.2. media, s.r.o. spot na príslušnom nosiči s úplnou informačnou hodnotou, pričom jej obsah, forma a spôsob stvárnenia musia byť v súlade s právnymi predpismi, internými normami televízneho vysielania a predpismi STV, ktoré sa týkajú televízneho vysielania.

Reklamná pauza, teraz sa môžete ísť....

Reklamná pauza, teraz sa môžete ísť....

SLOVAK RADIO NEWS

SLOVAK RADIO NEWS
Generálna riaditeľka Slovenského rozhlasu Miloslava Zemková navštívila v dňoch 2. a 3. novembra 2006 Rumunskú rozhlasovú vysielaciu úniu /Rumunský rozhlas/. Pri tejto príležitosti sa stretla s prezidentkou - generálnou riaditeľkou Rumunského rozhlasu Mariou Toghina. Súčasťou rokovania bolo podpísanie dohody o spolupráci medzi oboma verejnoprávnymi inštitúciami, za účelom rozšírenia vzájomnej spolupráce a kultúrnej výmeny. Dohoda potvrdzuje spoluprácu v oblasti programovej výmeny s dôrazom na pomoc Slovenskej redakcii v Temešvári.

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA

"Keby vznikla vláda pravice s mečiarovým HZDS, tak by sa Slovensko vyvíjalo pokojnejšie. Nebolo by pod zahraničnopolitickým tlakom a neboli by tu deliace čiary a to nielen medzi Slovákmi a národnostnými menšinami. Užšia spolupráca s Mečiarom nemusí znamenať, že by sa už nikdy nenavrhlo zrušenie tzv. Mečiarových amnestií. " Mikuláš Dzurinda

"Tabaková kauza štátneho tajomníka Záhumenského je taká šimonovina." Miroslav Jureňa , minister pôdohospodárstva

"Na začiatku ste boli jednotní, potom vzniklo milión zamestnávateľských organizácií. Všetci chcete byť prezidentmi. Ste taká srandovná skupina". Ľubomír Jahnátek, minister hospodárstva

"Môžem povedať len toľko, že pre mňa to bolo jasné od samého začiatku, že došlo k zneužitiu funkcie verejného činiteľa a porušené boli aj morálne a etické hodnoty.Je mi však ľúto, že sa musel premiér Robert Fico obrátiť do Bruselu, čím vytvoril negatívny obraz o Slovensku. Ako keby Fico nevedel ako právnik sám posúdiť právnu otázku." Zsolt Simon

" Potvrdili sa slová, že v Smere je veľká silne nacionalisticky ladená skupina, ktorá vytvára obraz nepriateľa a tým sa zvyšuje napätie. Môže to viesť k tomu, že ľudia začnú možno aj cez SMK vnímať Maďarov ako ľudí, ktorí broja proti SR, ako ľudí, ktorí nie sú priateľmi slovenského národa, čo samozrejme nie je pravda. Keď sa vytvára takéto prostredie, je potom absolútne jedno, či niečo je alebo nie je pravda. " Béla Bugár

" V pracovnom čase nepijem". Richard Dírer, V politike TA 3

"Nemôžete podceniť dôležitosť dobrého vzdelania. Viete, kde skončíte, ak nebudete študovať, ak budete intelektuálne leniví? Zašití v Iraku". John Kerry

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Ilustračné foto
Irackého novinára, ktorého uniesli neznámi ozbrojenci 18. októbra v Bagdade, našli o 13 dní mŕtveho. Informovala o tom vo štvrtok medzinárodná organizácia Reportéri bez hraníc (RSF), ktorá zároveň vraždu odsúdila. Abdula Madžída Ismaíla Chálila, ktorý pracoval pre niekoľko irackých novín, uniesli vo východnej štvrti irackej metropoly ozbrojenci po tom, ako obkľúčili jeho auto. Organizácia RSF zo sídlom v Paríži neuviedla, kde sa našlo telo novinára, vyzvala však políciu, aby vraždu náležite vyšetrila. V centre Bagdadu našli v nedeľu mŕtve telá moderátora irackej štátnej televízie Šerina Hamída a jeho vodiča, ktorých neznámi ozbrojenci uniesli o deň skôr. Spolu s Chálilom prišlo v Iraku o život od začiatku invázie v marci 2003 najmenej 87 novinárov. Vyplýva to z údajov americkej agentúry Associated Press (AP), založených na štatistike newyorského Výboru na ochranu novinárov (VON). Rok 2006 patril medzi najhoršie, o život prišlo najmenej 27 novinárov

50. výročie STV

50. výročie STV

Slovenská televízia si pripomenie svoje 50. výročie špeciálnym programom Retro show, ktorý odvysiela dnes 21:20 na Jednotke. Reláciou budú sprevádzať protagonisti sketch show SOS Petra Polnišová a Peter Sklár. Slovenská televízia začala vysielať 3. novembra 1956, kedy ju mohlo sledovať iba niekoľko stoviek koncesionárov. Predchádzali mu pokusné vysielania v Bratislave (1953) a v Košiciach (1956). V tom čase mali televízni pracovníci k dispozícii trojkamerový prenosový voz, provizórnu hlásateľňu neskôr prebudovanú na miniatúrne štúdio, dve kamery a filmový snímač. hlavným programom prvého televízneho vysielania bol prenos zo slávnosti v bratislavskom Parku kultúry a oddychu (PKO). Zaujímavosťou je, že v čase prvého vysielania bolo na Slovensku približne 500 televízorov. Spočiatku sa vysielalo dvakrát týždenne - v stredu a v sobotu. Od 3. novembra 1957 to už bolo každý deň okrem pondelka. Prvých desať rokov sa pre bratislavské štúdio nieslo v znamení budovania technického a personálneho zázemia. V roku 1966 disponovalo na Slovensku prijímačom už takmer 500 000 koncesionárov a pričom medziročne sa ich počet zvýšil o rekordných 100-tisíc. Farebne sa začalo vysielať 14. februára 1970 prenosmi Majstrovstiev sveta v lyžovaní vo Vysokých Tatrách. V tom istom roku v máji začal vysielať aj druhý program Slovenskej televízie. Slovenská televízia zaznamenal veľké úspechy vlastnou tvorbou -Balaďova Smrť sa volá Engelchen, Barabášova Krotká, Hollého Balada o siedmich obesených, Herzove Sladké hry minulého leta alebo Sedem svedkov Petra Solana Hollého vrcholné dielo podľa rovnomennej poviedky Leonida Andrejeva bolo vyznamenané Veľkou cenou na MTF Monte Carlo 1969. Za televíznu inscenáciu románu Thomasa Manna Mário a kúzelník (1977) na MTF Monte Carlo získal Miroslav Luther Striebornú nymfu. Chodník cez Dunaj režiséra Miroslava Luthera získal zláštnu cenu na MFF Monte Carlo. Sladké hry minulého leta získali Zlatú nymfu za kameru na MTV v Monte Carlo. Po roku 1989 Slovenská televízia zákonom Slovenskej národnej rady č. 254/1991 Zb. o Slovenskej televízii ako prvá v bývalom východnom bloku získala štatút verejnorávnej televízie . Od 4. septembra 1990 došlo k zmene koncepcie televízie ČST. Federálnym kanálom zostal dovtedajší 1. program – F 1, zatiaľ čo 2. program sa rozdelil na dva samostatné vysielacie okruhy: ČTV pre Čechy a S 1 pre Slovensko. Federálne zhromaždenie ČSFR prijalo 2. decembra 1992 zákon č. 597/1992 Zb. o zrušení Československej televízie. Federálny program F 1 zanikol 31. decembra 1992 spolu s ČSFR. Od 1. januára 1993 začala vysielať úplne samostatne na oboch okruhoch.
Programový plán – 1. okruh, pondelok ,3. november 1986
15.30 Správy15.35 TVŠ – Zlaté dukáty15.55 Škola pokrokových skúseností (1.)16.25 Kruhy -ČB-16.55 Kompas. O rozvoji iniciatívy a aktivity v útvaroch a zariadeniach ČSĽA17.45 Federálna kriminálna ústredňa pátra -PRAHA-17.50 Otázniky -PRAHA-18.20 Večerníček18.30 Voľná tribúna19.10 Hospodársky zápisník 19.20 Predpoveď počasia19.30 Televízne noviny20.00 E. M. Remarque: Posledná zastávka. Pôvodná televízna inscenácia, r. M. Pietor, h. E. Vašáryová, M. Kňažko, L. Haverl, Z. Frenglová 21.10 Narodeniny. Filmový dokument k 30. výročiu vysielania v SSR 21.35 Volanie o pomoc. Bulharský televízny film, r. N. Rudarov, h. I. Geraskov, V. Poppandov 23.10 Správy 23.20 Záver vysielania

2. 11. 2006

Pururambo v Montreale

Pururambo v Montreale
Na piatom ročníku festivalu Montreal International Adventure Film Festival (FIFAM) získal dokumentárny film Pavla Barabáša Pururambo. Medzinárodná päťčlenná odborná porota mu udelila hlavnú cenu v kategórii Adventura - Man and the environment. Je to v poradí už 15 ocenenie tejto snímky. Súťažné snímky boli tematicky zamerané na horolezectvo, vodné športy, životné prostredie, cyklistiku, jaskyniarstvo, zvieraciu ríša, extrémne aktivity a podobne. Okrem projekcií festival pripravil množstvo zaujímavých konferencií, workshopov, besied a výstav. Diváci sa tak mohli počas troch dní dokonale ponoriť do veľkých dobrodružstiev cestovateľov a objaviteľov. Snímka Pururambo zachytáva neobjavené zákutia najväčšieho tropického ostrova na svete Novej Guinei, pomenovanom aj "krajina lovcov lebiek". Barabáš v nej kráča po stopách tajomstva spolu s českým dobrodruhom Rudolfom Švaříčkom. Z ostrova si pôvodne priniesol sedem hodín hrubého materiálu, konečná podoba filmu však predstavuje iba 54 minút. Obaja cestovatelia v dokumente pred očami divákov objavia domorodé kanibalské kmene, ktorých jedinou šancou na prežitie v pralese a močiaroch sú príbytky vysoko na stromoch. Vo filme zaznejú dve podstatné myšlienky. Prvá, že aj kanibal môže mať citlivú dušu a druhá, že dvaja cestovatelia sú prví cudzinci, ktorých domorodci vidia a podľa nich budú hodnotiť celý svet. Barabáš mal počas natáčania pocit, že filmuje v dobe kamennej. Po tejto expedícii sa vraj zaprisahal, že už nebude cestovať, pretože ho psychicky absolútne vyčerpala. Hneď nato spolu so Švaříčkom podnikol ďalšiu cestu, tento raz na Antarktídu. Súťažné snímky na festivale boli tematicky zamerané na horolezectvo, vodné športy, životné prostredie, cyklistiku, jaskyniarstvo, zvieraciu ríša, extrémne aktivity a podobne. Okrem projekcií festival pripravil množstvo zaujímavých konferencií, workshopov, besied a výstav. Najlepšie snímky festivalu budú prezentované na turné po kanadských mestách.

Reklamná pauza, teraz sa môžete ísť....

Reklamná pauza, teraz sa môžete ísť....

SuperStar SK vs. Svet Again

SuperStar SK vs. Svet Again

IFPI SR Hitparáda - RADIO TOP 100 - Týždeň – 2006/43

1. PEHA-RENESANCIA 2. MADONNA-JUMP 3. SCISSOR SISTERS-I DON´T FEEL LIKE DANCIN 4. TINA-VIEM ŽE POVIEŠ ÁNO 5. CMORIK PETER-MÁM POCIT 6. SMATANOVÁ ZUZANA-NEKRÁČAJ PREDO MNOU 7. REAMONN-TONIGHT 8. JAMELIA-SOMETHING ABOUT YOU 9. SUGABABES-EASY 10. HABERA PAVOL-OD LÁSKY ZÁVISLÍ 17. I.M.T. SMILE-HEJ VSTÁVAJ 18. ŽBIRKA MIRO-MÁM ŤA VIAC 19. DESMOD-NIEKTO TI TO POVIE SKOR NEŽ JA 20. ĎURICA ADAM-UROB MA LEPŠÍM 27. PARA-AKO NAJLEPŠIE VIEM 30. VETROPLACH-TANCUJ TANCUJ 32. BALÚCHOVÁ BARBORA-TVOJE SLOVÁ 37. ŠTROFFEK IVAN-SÚHLASÍM 41. NOCADEŇ-TVOJ MONO HLAS 44. GRIGOROV ROBO-POVEDZME 51. GLADIATOR-HOLUBIENKA SIVÁ 56. MÜLLER RICHARD-ČO BOLO BOLO 58. BUNDOVÁ MÁRIA-PERFEKTNÝ SVET 64. HRDZA-A TAM HORE DVE JABLONE 65. HEX-BRATISLAVSKÍ CHALANI 68. KOŠČOVÁ KATKA-POSLEDNÁ 80. DUBASOVÁ BEÁTA-NÁLADOVÁ 82. DESMOD-ZHORÍ VŠETKO ČO MÁM 86. NATAŠA-STAČÍ CHCIEŤ 87. ROLINS DARA-TÚŽIM 89. NO NAME-STROMY 95. PREDNÁ ZDENKA-VODY SÚ POMALÉ

SSN NEWS

SSN NEWS
Slovenský syndikát novinárov (SNN) oceňuje výrok Európskeho súdu pre ľudské práva, ktorý konštatoval, že v prípade novinára Martina Kleina došlo k porušeniu práva na slobodu prejavu. "Naďalej sa domnievame, že najvhodnejšou reakciou na článok, s ktorým nesúhlasíme, je odpoveď. Podanie na súd je až tým posledným riešením v prípade, že redakcia odmietne uverejniť odpoveď a že sťažovateľ nepochodí ani u Tlačovej rady SR," povedala predsedníčka SNN Zuzana Krútka. Klein v roku 1997 v článku s názvom Sedí sokol na javore zverejnenom v týždenníku Domino Fórum reagoval na vystúpenie arcibiskupa Jána Sokola v STV. Počas neho Sokol vyzval slovenské úrady, aby zakázali publikovanie plagátov propagujúcich film Ľud verzus Larry Flynt režiséra Miloša Formana. Sokol takisto žiadal zákaz premietania tohto filmu. Podľa Kleina, ktorý v článku kritizoval Sokola ako spolupracovníka ŠtB použijúc pritom vulgarizmy, bola arcibiskupova požiadavka v rozpore s princípmi demokratickej spoločnosti a slobodou prejavu.Dve katolícke organizácie následne obvinili Kleina z hanobenia rasy, národa a presvedčenia. Okresný súd Košice I dospel k záveru, že Klein vo svojom článku hanobil hlavu rímskokatolíckej cirkvi a tým urazil aj veriacich, keď ich vyzval, aby vystúpili z cirkvi, ak sa považujú za mravných. Súd nariadil Kleinovi zaplatiť pokutu vo výške 15 000 korún. V prípade neuhradenia pokuty čelil novinár mesačnému väzeniu. Štrasburský tribunál však rozhodol, že došlo k porušeniu Kleinovho práva na slobodu prejavu. Podľa ESĽP totiž Klein zverejnením svojho článku neporušil slobodu vierovyznania inej osoby a trest, ktorý mu slovenský súd udelil, bol preto neoprávnený. Priznal Kleinovi 6000 eur ako odškodné za nemajetkovú ujmu a 5210 eur na úhradu súdnych nákladov.

BBC TV má 70

BBC TV má 70
Televízia BBC začala pravidelne vysielať 2. novembra 1936 z Alexandra Palace pre pár stoviek divákov v najbližšej lokalite. V septembri 1939 bolo vysielanie prerušené začiatkom druhej svetovej vojny. Signál programovej služby vtedy prijímalo 25. až 40. tisíc domácnosti. BBC si za obdobie sedemdesiatich rokov svojho fungovania dokázala získať meno dôveryhodnej inštitúcie. Napríklad počas vojny v Iraku ponúkla televízia viac ako 220 hodín kvalitných správ, reportáži a špecializovaných relácií. Paradoxne , generálny manažér BBC John Reith nikdy v televízii nevidel budúcnosť. "Prínosom" k výročiu je fakt, že zamestnanci spravodajskej redakcie britskej verejnoprávnej televízie BBC odhlasovali 95-percentnou väčšinou vstup do štrajku kvôli zmenám v pracovných rozpisoch. BBC zamýšľa skrátiť pracovníkom zmeny z 12 a 14 hodín na 8 až 10 hodín, čo však nemá ovplyvniť celkový počet zmluvou stanovených pracovných hodín.

Reklamná pauza, teraz sa môžete ísť....

Reklamná pauza, teraz sa môžete ísť....

NEVERENDING TASR STORY

NEVERENDING TASR STORY
Ministerstvo kultúry (MK) SR nezaplatí pokutu, ktorú mu uložil Protimonopolný úrad (PMÚ) SR pre spôsob financovania Tlačovej agentúry Slovenskej republiky - Slovakia (TASR) a odvolá sa. MK SR tak reagovalo tak na dnešnú informáciu PMÚ o pokute 300-tisíc korún, ktorú udelil rezortu kultúry za skreslenie hospodárskej súťaže poskytovaním finančných prostriedkov zo svojej rozpočtovej kapitoly pre TASR bez stanovenia jasných a transparentných kritérií. MK SR považuje toto rozhodnutie za výsledok nesprávnej aplikácie zákona a voči rovnakému rozhodnutiu sa MK SR odvolalo už aj minulý rok a táto kauza ešte nie je doriešená. Ministerstvo kultúry SR (MK SR) skreslilo hospodársku súťaž poskytovaním finančných prostriedkov zo svojej rozpočtovej kapitoly pre TASR bez stanovenia jasných a transparentných kritérií. Vyplýva to z rozhodnutia Protimonopolného úradu (PMÚ) SR z 26. októbra, o ktorom informovala hovorkyňa PMÚ Alexandra Bernáthová. Podľa PMÚ, MK SR pri poskytovaní finančných prostriedkov zo štátneho rozpočtu na rok 2006 Tlačovej agentúre Slovenskej republiky - Slovakia (TASR) umožnilo z príspevku financovať aj činnosti, ktoré poskytuje konkurencia, čím porušilo zákon o ochrane hospodárskej súťaže. PMÚ preto MK SR dal pokutu 300-tisíc korún, ktorú musí uhradiť do 30 dní od nadobudnutia právoplatnosti rozhodnutia. Proti rozhodnutiu sa MK SR môže do 15 dní od jeho doručenia odvolať na PMÚ. Ako vyplýva z výrokovej časti rozhodnutia PMÚ, podľa zákona o ochrane hospodárskej súťaže, orgány štátnej správy, ktorým je aj MK SR, nesmú pri výkone štátnej správy zjavnou podporou zvýhodňujúcou určitého podnikateľa alebo iným spôsobom obmedzovať hospodársku súťaž. Postup MK SR, podľa PMÚ, umožnil, že TASR dostala a použila financie zo štátneho rozpočtu aj na činnosti, ktoré vykonáva aj súkromná tlačová agentúra SITA. Tým sa SITA dostala do konkurenčnej nevýhody, keďže si na rozdiel od TASR musela "vykryť všetky náklady na tieto činnosti z vlastných zdrojov". Financovanie z verejných zdrojov je podľa PMÚ objektívne zdôvodniteľné len, ak je verejný záujem na poskytovaní určitej služby, ktorá by nemohla byť poskytovaná iným spôsobom. MK SR podľa rozhodnutia mohlo upraviť poskytovanie finančných prostriedkov zo štátneho rozpočtu pre TASR. PMÚ ďalej, vo výrokovej časti svojho rozhodnutia, uvádza, že MK SR si odporuje, ak na jednej strane tvrdí, že orgány štátnej správy pri výkone štátnej správy nemôžu ovplyvniť hospodársku súťaž, teda že úrad nesprávne aplikuje ustanovenie zákona o ochrane hospodárskej súťaže a zároveň tvrdí, že vplyv MK SR na hospodársku súťaž nemožno vylúčiť. PMÚ v reakcii na námietky MK SR pripomína, že neskúma, či by konanie, resp. činnosti vo verejnom záujme mohla vykonávať aj iná tlačová agentúra, ale to, že na činnosti, ktoré nie sú vo verejnom záujme nemali byť poskytované finančné prostriedky zo štátneho rozpočtu. PMÚ SR začal správne konanie o zákonnosti súčasného spôsobu financovania TASR zo strany MK SR v roku 2006 9. mája. Začal ho na základe podnetu od vedenia tlačovej agentúry SITA zo 6. apríla. Podľa SITA totiž MK SR pokračuje v doterajšom spôsobe financovania TASR, ktorý podľa predchádzajúcich rozhodnutí PMÚ obmedzil hospodársku súťaž v poskytovaní agentúrneho spravodajstva. MK SR v máji agentúre SITA písomne potvrdilo, že do 5. apríla 2006 poskytlo TASR štyri platby vo výške jednej dvanástiny (1/12) ročného príspevku. Jednu z platieb pritom ministerstvo kultúry TASR poskytlo aj po tom, ako vstúpilo do platnosti rozhodnutie Rady PMÚ z marca. Rada PMÚ vtedy potvrdila porušenie zákona o ochrane hospodárskej súťaže a uložila MK SR pokutu vo výške 200-tisíc korún. PMÚ v svojom aktuálnom rozhodnutí pripomína, že rozhodnutie Rady PMÚ z 24. marca je právoplatné a preto pre úrad záväzné. "Skutočnosť, že bola podaná žaloba nie je relevantná, nakoľko v tejto veci nebolo vydané právoplatné rozhodnutie súdu. Až kým nebude toto rozhodnutie úradu súdom zrušené a vrátené úradu na ďalšie konanie je úrad ako aj účastník konania týmto rozhodnutím viazaný a musí sa ním riadiť", dodáva PMÚ.

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS
Spoločnosť UPC Broadband Slovakia pravdepodobne zvýši od nového roka ceny za káblovú televíziu. "UPC Broadband Slovakia o úprave cien od 1. januára 2007 uvažuje, v súčasnosti však nevieme presne o koľko percent či korún to bude", povedal hovorca spoločnosti Jaroslav Kolár. Podľa Kolára pôjde o minimálnu úpravu, ktorá pokryje nárast cien vstupných nákladov. Bude na úrovni medziročnej inflácie, čiže v rozmedzí niekoľko percent, doplnil. Ceny za káblovú televíziu na Slovensku sú podľa Kolára stále nižšie ako ceny v iných krajinách Európskej únie (EÚ). Spoločnosť Satro ako druhý najväčší operátor v oblasti káblovej televízie na Slovensku ceny pre nárast inflácie nezvýši, pre agentúru SITA to povedal konateľ spoločnosti František Kadúch. Podľa nich nárast inflácie nebol až taký dramatický, že by začiatkom budúceho roka mali zvýšiť cenu. Podľa prognózy Národnej banky Slovenska (NBS) by mala v tomto roku priemerná ročná inflácia meraná podľa harmonizovaného indexu spotrebiteľských cien (HICP) dosiahnuť 4,4 percenta a v budúcom roku by mala klesnúť na 2,9 percenta.

Zomrel William Styron

Zomrel William Styron
Vo veku 81 rokov zomrel včera americký spisovateľ William Styrona . Po dlhej chorobe skonal na pneumóniu v nemocnici v Martha's Vineyard v štáte Massachusetts. William Styron, "americký spisovateľ s južanským zázemím", sa narodil 11. júna 1925 v Newport News vo Virginii. Otec bol typický Južan a babička si ešte pamätala vlastných otrokov. Matka, po ktoré zdedil lásku ku klasickej hudbe pochádzala zo Severu. Za viac než polstoročie napísal Styron štyri veľké romány, ktoré však nielen v literárnom svete zanechali nezmazateľné stopy. Uľahni v temnotách (1951), Zapáľ tento dom (1960), Priznanie Nata Turnera (1967) a Sophiina voľba (1979) .V žiadnom jeho románe nechýba tragický podtón, každý je bolestnou sondou do hlbín ľudskej duše. Autor vo svojich dielach hľadá odpovede na nezodpovedané otázky holokaustu alebo otroctva, ponúka kritický pohľad na vojnu či náboženský fundamentalismus. Príbeh o otrokovi Natu Turnerovi priniesol Styronovi v roku 1968 Pulitzerovu cenu. Sophiina voľba je dodnes bestsellerom a úspešná bola aj filmová verzia od režiséra Alana J. Pakulu s Meryl Streepovou, Kevinom Klineom V roku 1985 sa Styron zrútil a začal sa liečiť z depresie. Vedľajším produktom jeho uzdravenia sa stala ponurá, ale skvelo napísaná spoveď Viditeľná temnota. V roku 1993 pridal ešte poviedky Ráno na pobreží.

1. 11. 2006

IRANCARTOON ...
Prvú cenu v iránskej súťaži o najlepšiu karikatúru na tému holokaust získal marocký umelec Derkaoui Abdellah. Víťaza vyhlásili v stredu. Súťaž, ktorú medzinárodné spoločenstvo vrátane generálneho tajomníka OSN Kofiho Annana ostro odsúdilo, bola zorganizovaná ako odpoveď na zverejnenie karikatúr proroka Mohameda v dánskej tlači. Maročan Derkaoui Abdellah dostal 12 tisíc dolárov za karikatúru, na ktorej izraelský žeriav ukladá kvádre na bezpečnostný múr a postupne zatieňuje jeruzalemskú mešitu al-Aksá. Na múre sa pritom objavuje obrázok nacistického koncentračného tábora Osvienčim. Riaditeľ výstavy karikatúr holokaustu Masúd Šodžaí povedal, že súťaž o najlepšiu karikatúru na túto tému sa bude v Iráne každoročne opakovať. "Budeme pokračovať až do zničenia Izraela," povedal. Výstavu, ktorá je zložená z 204 karikatúr, otvorili v auguste. Medzi vystavenými prácami sú aj karikatúry zo Spojených štátov, Indonézie a Turecka.

Reklamná pauza, teraz sa môžete ísť....

Reklamná pauza, teraz sa môžete ísť....

APAGE SATANAS !

APAGE SATANAS !

Odobratie cirkevného schválenia týždenníku ZRNO zo strany Arcibiskupského úradu v Košiciach, vníma vydavateľ týždenníka Michal Vaško ako jeden z ďalších krokov štandardizácie pomerov života cirkvi na Slovensku. "Z predaja v kostoloch vyplývalo, že cirkev chcela mať nad časopismi svoj dohľad. Bolo to potrebné a príjemné, ale v každom prípade neštandardné. Veď bežne vo svete sa cirkevné súhlasy udeľujú iba vydaniam Biblie, liturgickým knihám a katechizmom," uviedol Vaško . Podľa Vaška po štyridsiatich rokoch komunistického útlaku a úplnej tlačovej cenzúry začali na Slovensku vznikať desiatky periodík s kresťanskou tematikou. "Aby v súťaži so zavedenými a kapitálovo silnými profánnymi periodikami mohli prežiť aspoň niektoré, bolo potrebné, aby im jednotlivé cirkvi poskytli akýsi ochranný plášť a prichýlili ich do kostolov a modlitební. Bez tejto prvotnej podpory by s najväčšou pravdepodobnosťou neprežilo ani jedno z nich," dodal. Počas sedemnástich slobodných rokov sa podľa Vaška slobodne rozvíjali mnohé vydavateľstvá, redakcie, aj jednotlivé periodiká. Mnohé počas týchto rokov vznikali a mnohé už aj zanikli. "ZRNO je medzi nimi výnimočné azda aj tým, že si udržalo kontinuitu z čias samizdatu a že je to jediný novovzniknutý kresťanský týždenník. Preto odobratie cirkevného súhlasu vnímame ako pasovanie ZRNA za dospelý, na voľnom trhu konkurencieschopný časopis," vyhlásil Vaško. Košický katolícky arcibiskup Alojz Tkáč odvolal v októbri cirkevné schválenie časopisu ZRNO, pretože v ňom boli viackrát uverejnené názory, ktoré neboli v súlade s Magistériom Katolíckej cirkvi, alebo boli zavádzajúce. Informovala o tom Tlačová kancelária Konferencie biskupov Slovenska. Odobratie cirkevného schválenia znamená, že časopis nie je možné vystavovať, predávať ani rozdávať v kostoloch, alebo kaplnkách. Arcibiskup zároveň vyjadril nádej, že po odvolaní cirkevného schválenia redakcia časopisu ZRNO vynaloží všetko úsilie a vyvaruje sa nevhodných vyjadrení a mienok, ktoré nie sú v súlade s cirkevným učením. ZRNO sa charakterizuje ako kresťanský týždenník pre mladých duchom. ZRNO má svoje korene v samizdate. Jeho prvé výtlačky sa tajne rozdávali v jarných dňoch v roku 1989. Prvá skupinka odvážlivcov okolo kňaza Laca Stromčeka, prvého šéfredaktora, chcela vytvoriť časopis, ktorý osloví aj tápajúcich a hľadajúcich. Malo to byť čítanie písané nie "uspávajúcim" kostolným jazykom, ale jednoduchou a priamou rečou mladých ľudí. V pozadí názvu sa od samého začiatku skrývajú slová - Zrelosť, Nádej, Orientácia - hodnoty, na ktoré chce časopis dávať dôraz.

CZECH MEDIA NEWS

CZECH MEDIA NEWS
Českí zadávatelia reklamy, ktorí sú proti tomu, že Česká televize musí od budúceho roku znižiť objem reklamy o polovicu a od roku 2008 ju úplne prestať vysielať začali lobing v Poslaneckej snemovni. Firmám sa nepáči, že ČT nebude mať reklamu v čase , keď iná alternatíva, než inzerovať v Nove alebo Prime neexistuje. Včera sa s predsedom Snemovne Miloslavem Vlčkom zišli zástupcovi firiem a reklamných agentúr, aby mu odovzdali otvorený dopis proti vznikajúcemu dvojvládiu Novy a Primy. Iniciátori výzvy v čele so Združením pre značkové výrobky a Asociáciou komunikačných agentúr sa obávajú výrazného zdražovania reklamy v komerčných televíziách. Firmy preto požadujú, aby verejnoprávnej televízii zostalo aspoň súčasné jedno percento reklamy do doby, než komerčnú úlohu Českej televízie prevezmú televízie digitálne.

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Arabská spravodajská televízia al-Džazíra včera oznámila, že jej dlho očakávaná stanica v anglickom jazyku spustí svoje vysielanie pod názvom Al-Jazeera International 15. novembra. Spoločnosť sídliaca v Katare propaguje novú stanicu ako prvú celosvetovú spravodajskú televíziu vysielajúcu v anglickom jazyku, ktorá má ústredie na Blízkom východe. Jej vedúci pracovníci prisľúbili, že bude prinášať správy z odlišnej perspektívy a obráti tok informácií v súčasnosti prebiehajúci najmä z rozvinutých krajín do rozvojového sveta.Spustenie vysielania v angličtine Džazíra pôvodne plánovala na začiatok tohto roka, opakovane ho však odložila pre technické a licenčné problémy. Nová stanica bude okrem sídla v Dauhe vysielať z pobočiek v Londýne, Washingtone a Kuala Lumpure.Arabské vysielanie al-Džazíry oslávi túto stredu 10. výročie. Televízia sa viackrát dostala do konfliktu s Washingtonom, podľa ktorého jej exkluzívne nahrávky s prejavmi lídra teroristickej siete al-Káida Usámu bin Ládina preukazujú protiamerickú zaujatosť televízie. Nezískala si tiež priazeň vedenia mnohých arabských krajín, keďže jej spravodajstvo zatienilo štátne televízie, čo viedlo k zatvoreniu jej redakcií vo viacerých štátoch. Mladiství napadli štáb francúzskej televízie France 2 v Clichy-sous-Bois neďaleko Paríža, pričom zranili kameramana. Mladiství napadli šesťčlenný štáb zo železnými tyčami , kameramana museli so zraneniami hlavy previezť do nemocnice. Clichy-Sous-Bois bolo centrom nepokojov minulý rok. Je to etnicky zmiešané a chudobné predmestie Paríža. Lachlan Murdoch , starší syn mediálneho mogula Ruperta Murdocha, ktorý minulý rok odstúpil z vedenia News Corporation ,kúpil akcie americkej webovej stránky Spot Runner, zaoberajúcej sa predajom lacnej reklamy pre malých zadávateľov. Vlastnia ju aj giganti ako WPP, Interpublic a CBS Spot Runner umožňuje vytvárať reklamy zadávateľom online a distribuuje ich celonárodne vysielateľom. Murdochov krok sa dal očakávať, keďže v auguste zakúpil akcie spoločnosti Quickflix ,ktorá požičiava DVD. Spot Runner sa chce sústrediť aj online video, video-on-demand a IPTV.

PAMIATKA ZOSNULÝCH

PAMIATKA ZOSNULÝCH

Reklamná pauza, teraz sa môžete ísť....

Reklamná pauza, teraz sa môžete ísť....

31. 10. 2006

SLOVAK RADIO NEWS

SLOVAK RADIO NEWS
Dňa 31. októbra 2006 bola podpísaná rámcová zmluva o spolupráci medzi Slovenským rozhlasom a Slovenským Červeným krížom. Zmluvu uzavreli a podpísali za SRo generálna riaditeľka Miloslava Zemková, za SČK generálny sekretár Bohdan Telgársky. Prvým spoločným krokom v spolupráci bude podieľanie sa SRo na kampani "Študentská kvapka krvi". Slovenský rozhlas bude na základe zmluvy podporovať humanitárne aktivity SČK a pomoc ľuďom v núdzi.