DALITO!

28. 10. 2006

TELEVÍZNE CENY ELSA 2006

TELEVÍZNE CENY ELSA 2006
Najlepším pôvodným dramatickým programom roku 2006 v Českej republike sa stal televízny seriál Dobrá čtvrť Ceny vyhlásila Česká filmová a televizní akademie (ČFTA) Cenu akademikov Elsa získal aj jeho režisér Karel Smyczek. Z celkových 14 ocenení ich 13 získala Česká televízia, raz bodovala televízia HBO.
Ocenenia ČFTA

Publicistika -Příběhy železné opony -Česká televize ,Diskusní pořad -Na plovárně -Česká televize, Magazín- Mistři českého animovaného filmu III -Česká televize
Ocenění ČFTA za zahraniční pořady
Zahraniční a/hraný -Odpočívej v pokoji -HBO ,Zahraniční b/nehraný -Černobyl - nultá hodina -Česká televize
Ocenění ČFTA za původní domácí tvorbu
Zábavný -Uvolněte se, prosím -Česká televize ,Dokument- Manželské etudy po dvaceti letech -Česká televize ,Animovaný pořad -Mach a Šebestová na cestách - Česká televize , Moderátor -Marek Eben - Na plovárně -Česká televize ,Původní televizní dramatická tvorba a/pořad - Dobrá čtvrť -Česká televize , Původní televizní dramatická tvorba b/režie -Karel Smyczek - Dobrá čtvrť -Česká televize , Původní televizní dramatická tvorba c/scénář-Josef Klíma - Rána z milosti -Česká televize , Původní televizní dramatická tvorba d/herečka -Květa Fialová - Já z toho budu mít smrt- Česká televize , Původní televizní dramatická tvorba e/herec- Vladimír Dlouhý - Rána z milosti -Česká televize

Reklamná pauza, teraz sa môžete ísť....

Reklamná pauza, teraz sa môžete ísť....

SLOVAK RADIO NEWS

SLOVAK RADIO NEWS
Bývalý riaditeľ súkromnej televízie Markíza Vladimír Repčík sa v piatok 20. októbra stal riaditeľom sekcie generálneho riaditeľa Slovenského rozhlasu .Zodpovedá za odbor medzinárodnej spolupráce, právny odbor, odbor vnútorného auditu a odbor ľudských zdrojov. Pričom je priamo podriadený generálnej riaditeľke rozhlasu. Repčíkovo rozhodnutie začať pracovať pre verejnoprávny rozhlas súvisí podľa jeho vyjadrenia so súčasnou situáciou v médiách. Ako povedal Repčík : "Osobne sa domnievam, že je ten správny čas na to, aby som sa do procesu vo verejnoprávnych médiách začlenil". Hlavný dôvod prečo, má záujem pracovať v oblasti verejnoprávnych médií sú možné zmeny, o ktorých sa hovorí - ich potenciálne zlučovanie, nová filozofia, legislatíva. Myslí si, že spojenie STV a SRo je reálne, ak o to bude záujem. Repčík, ktorý desať rokov pracoval v STV a následne bol pri vzniku komerčnej TV Markíza, ktorú aj šesť rokov riadil si myslí, že jeho pôsobenie v Markíze môže ovplyvniť jeho súčasnú pozíciu v SRo pozitívne. "Myslím si, že to bude len obohacujúce, vždy je lepšie mať prax v médiách - či už verejnoprávnych alebo komerčných ako nemať prax žiadnu." Tvrdí, že jeho návrat do verejnoprávneho médiá súvisí aj s vekom. Domnieva sa totiž, že súčasné komerčné médiá, už asi sú pre mladších, pre ľudí, ktorí možno nemajú tak hlbokú prax. Zároveň dodáva, že svoju nezávislosť nemusí garantovať, lebo ju má. Dôležité je, či človek je profesionál, alebo nie. Priority, ktorým sa chce vo svojej funkcii v SRo venovať, vyplývajú z predstáv vedenia rozhlasu o tom, aké by mal mať SRo doma a v zahraničí postavenie. Chce, aby všetky oddelenia, ktoré pod neho spadajú boli kvalitné. Aby bol SRo "predovšetkým jedna silná verejnoprávna inštitúcia, ktorá môže svojich poslucháčom poskytnúť všetko to, čo komerčné rádia neposkytujú a toho je veľmi veľa." SRo musí byť "vrcholom profesionálneho snaženia všetkých tých, ktorí chcú v médiách pracovať," doplnil Repčík, podľa ktorého sú súčasné slovenské médiá poznačené bulvarizáciou a nedostatkom novinárskej etiky. Ešte stále podľa neho máme čo doháňať za úrovňou iných európskych médií, napríklad britských. Repčík sa stal riaditeľom administratívy šéfky verejnoprávneho rozhlasu na základe konkurzu, do ktorého sa spolu prihlásilo 26 záujemcov. Z konkurzu vybral personálny odbor rozhlasu troch uchádzačov, medzi ktorými zvíťazil Repčík. "Má desaťročnú skúsenosť vo verejnoprávnom médiu - v Slovenskej televízii a desať rokov praxe s manažérskymi postupmi v súkromnej televízii", odôvodnila výber Zemková. Podľa nej rozhodlo aj to, ako vysvetlil svoje dôvody, prečo chce pracovať pre SRo. "Zaujalo ma to, že vníma širšie súvislosti momentálneho trendu, možno aj odôvodneného, o zlučovaní niektorých obslužných systémov Slovenskej televízie a Slovenského rozhlasu, aby sa šetrili koncesionárske poplatky. Ďalej jeho aktívny vzťah k EBU (Európskej vysielacej únii) postavený na osobných kontaktoch a dlhoročnej spolupráci a istá štábna kultúra. Je to viac administratívna funkcia ako tvorivá, napriek tomu ho zaujala," dodala pre agentúru Zemková. Konkurz bol vypísaný po odchode Ladislava Szeitla, dovtedajšieho riaditeľa kancelárie. Repčík bol generálnym riaditeľom televízie Markíza do februára tohto roka, do médií sa tak vrátil po necelom tri štvrte roku.

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Traja ľudia vrátane amerického kameramana zahynuli pri streľbe v mexickom meste Oaxaca, kde ľavicoví protestujúci zabarikádovali ulice a okupujú vládne budovy už päť mesiacov v snahe zosadiť guvernéra rovnomenného štátu. Viacero ďalších ľudí utrpelo zranenia. Kameraman Brad Will (36) podľahol strelnému zraneniu hrudníka skôr, ako ho doviezli do nemocnice, informoval jeho zamestnávateľ, mediálna organizácia Indymedia New York. O život pri prestrelkách pri barikádach, ktoré trvali vyše hodinu, prišli podľa miestnej prokuratúry aj dvaja Mexičania vrátane protestujúceho učiteľa. Skôr v priebehu dňa aktivisti zablokovali diaľnice okolo mesta a pálili vozidlá. Zrušené boli lety do Oaxacy pre obavu, že protestujúci obsadia letisko v meste. Nepokoje v štáte Oaxaca sa začali pred piatimi mesiacmi, keď štrajkujúci učitelia a ľavicoví aktivisti obsadili veľkú časť štátnej metropoly, obľúbenej turistickej destinácie. Počas konfliktu zahynulo deväť ľudí, prevažne protestujúcich. Štrajkujúci učitelia tento týždeň rozhodli, že sa vrátia k práci, avšak mnohí protestujúci nemienia ustúpiť, pokým guvernér Ulises Ruiz neopustí svoj úrad. Kritici ho obviňujú z korupcie a represívnych praktík voči odporcom. Ruiz odmieta odstúpiť a uvádza, že stále kontroluje mesto, v ktorom policajti v uniformách nehliadkovali, odkedy účastníci protestu v júni odrazili neúspešný pokus o rozbitie ich tábora na hlavnom námestí. Mexický prezident Vicente Fox prisľúbil ukončenie konfliktu pred odchodom z funkcie 1. decembra, rokovania s cieľom nájsť pokojné riešenie dosiaľ neboli úspešné.

DON JE NAJ

DON VITO JE NAJ
Jedna z najvýraznejších filmových postáv don Vito Corleone z filmu Krstný otec (1972), ktorého nezabudnuteľne stvárnil legendárny Marlon Brando sa podľa hlasovania britských filmových fanúšikov stal najlepším gangstrom na striebornom plátne. Brandov výkon odsunul na druhé miesto postavu Tonyho Montanu, ktorého zahral Al Pacino vo filme Zjazvená tvár (1983). Al Capone v podaní Roberta De Nira vo filme Nepodplatiteľní (1987) skončil na treťom mieste. Štvrtú priečku obsadil gangster Jules Winnfield, ktorého stvárnil Samuel L. Jackson vo filme Pulp Fiction: Historky z podsvetia (1994). Päticu najlepších filmových gangstrov uzatvára Nicky Santoro v podaní Joea Pesciho vo filme Kasíno (1995).

27. 10. 2006

TA 3 NEWS

TA 3 NEWS
Od 29. októbra 2006 sa novým moderátorom relácie V politike stáva Richard Dírer. R. Dírer doteraz pôsobil na TA3 ako moderátor relácie Téma dňa a reportér vnútropolitického spravodajstva. V moderátorskom kresle nahradí Beatu Oravcovú. Richard Dírer predtým pracoval aj pre nemeckú stanicu Deutsche Welle, v rádiu Rádio Twista v Slovenskej televízii.

EKOTOPFILM 2006

EKOTOPFILM 2006
Cenu Medzinárodnej poroty Grand Prix Ekotopfilm 2006 získal americký film Ochranca delfínov. Prestížna cena je zároveň aj Cenou vlády SR. Udelili ju dnes na slávnostnom vyhlásení výsledkov 33. ročníka festivalu odborných filmov Ekotopfilm v bratislavskom Primaciálnom paláci. Film Ochranca delfínov je príbeh Hardyho Jonesa, ktorého pred vyše tridsiatimi rokmi začali fascinovať delfíny. Hlavnú cenu v kategórii populárno-vedeckých filmov dostala snímka z Nemecka Ži dlhšie: Ži divoko, ktorú režíroval Jan Haft. Prvenstvo v prírodopisných a prírodovedných filmov získal film z USA Stratená krajina Ameriky: Préria Tallgrass. Režisérskej úlohy sa zhostil David O´Shields. Film z americkej dielne Tichý zabijak: Nedokončená kampaň proti hladu zahviezdil v rámci vzdelávacích, inštruktážnych a výchovných filmov. Režisérsky sa pod túto snímku podpísali Hana Jindrova a John de Graaf. Švajčiarsky film 4 1/2, ktorý vznikol pod režisérskou taktovkou Gianniho Padlinu, obsadil prvú priečku medzi dokumentárnymi filmami. Indický film Zlomené krídla (réžia: Mike Pandey) ocenili v kategórii publicistických filmov. Hlavnou cenou v kategórii Filmy pre deti a mládež ocenili nemecký film Marta a jej lietajúci starý otec, ktorú režíroval Christian Schwochow. Na tohtoročný Ekotopfilm tvorcovia prihlásili 215 titulov, z ktorých výberová komisia do súťaže zaradila 114 z 30 krajín. Hodnotila ich osemčlenná Medzinárodná porota, ktorej predsedom bol Bruce Buklin z USA. Junior porota, ktorá mala šesť členov, posudzovala filmy zaradené do kategórie Filmy pre deti a mládež. Generálny riaditeľ Ekotopfilmu Pavol Lím po odovzdaní cien oficiálne uzavrel tohtoročný festival. Podľa neho festival sprevádzala priateľská atmosféra. Lím zdôraznil, že festival nemožno robiť bez srdca. Ekotopfilm sa zameriava na všetky odvetvia priemyselných, hospodárskych a humánnych aktivít človeka s dôrazom na trvalo udržateľný rozvoj. Organizátorom festivalu je agentúra Ekotopfilm a Hlavné mesto SR Bratislava.

Reklamná pauza, teraz sa môžete ísť....

Reklamná pauza, teraz sa môžete ísť....

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA
"Nezvolenie kandidáta SNS na post predsedu Správnej rady Ústavu pamäti národa Adriána Kuceka ani v opakovanej voľbe hodnotím ako neidentifikovateľný volebný akt, niečo ako UFO na oblohe Všetci v koalícii vedeli, ako majú hlasovať a niekto sa pomýlil, opäť bolo príliš veľa neplatných hlasov." Rafael Rafaj predseda poslaneckého klubu SNS
"Výzva SNS na dištancovanie sa politických strán od spolupráce s SMK smeruje ku zmenšeniu Slovenska asi tak na veľkosť žilinského okresu. " Ján Čarnogurský
"Taliansko nemá žiadne právo pliesť sa do spôsobu boja proti organizovanému zločinu v Rusku, keďže je pôvodnou vlasťou mafie. "
Vladimír Putin
"Hrám šéfa ruskej mafie Sašu. Úloha sa mi zdá byť zaujímavá, navyše týmto spôsobom sa môžem pomstiť Sovietom za okupáciu v roku 1968.Prvýkrát hrám v hollywoodskom filme a po anglicky. Nemám obavy z tohto filmu. Videl som aj prvý diel a nie je to dokument, ale sci-fi, a tak ho aj beriem. Osobne si však ako divák vyberám skôr iné filmy. Tento je o neralizovateľných predstavách a nie o faktoch." Milan Kňažko o svojom účinkovaní fo filme Hostel 2
"Navrhnem, aby systém mestskej hromadnej dopravy bol v hlavnom meste SR bezplatný." Marian Kočner
"Sľubujem zemný plyn, elektrinu a vodu zadarmo pre každého občana Turkménska do roku 2030. Toto rozhodnutie zabezpečí bezstarostný život pre náš ľud."
Saparmurat Nijazov - Turkmenbaši (Otec Turkménov) , turkménsky prezident
"Ak vezmete nezabalený kus mäsa a vyložíte ho von na ulicu alebo v záhrade alebo v parku alebo na dvore bez obalu a prídu mačky a začnú ho jesť, čia to bude chyba, mačiek alebo nezabaleného mäsa.Obnažené mäso je problém. Ak by žena ostala vo svojej izbe, vo svojom dome, vo svojej šatke, žiaden problém by sa nestal."
Sheik Taj Aldin al-Hilali , najvyšší duchovný austrálskych moslimov
"Ubezpečujem Vás ,že v čase útoku historického tanku T-34 na maďarských policajtov som sa nenachádzal v Budapešti. "Vystačili si aj sami." Ján Slota

Zomrel Arthur Hill

Zomrel Arthur Hill
Herecký veterán Arthur Hill, ktorý sa objavil v mnohých televíznych a filmových úlohách vrátane seriálov ako Owen Marshall, Counselor at Law či To je vražda, napísala, zomrel vo veku 84 rokov. Ako uviedol jeho priateľ Walter Seltzer, herec zomrel na následky Alzheimerovej choroby v nedeľu 22. októbra v opatrovateľskom ústave Pacific Palisades. Hill, ktorý hereckú profesiu zanechal v roku 1990, sa preslávil aj vďaka televíznym úlohám v seriáloch ako Príbehy Alfreda Hitchcocka, Mission Impossible, The Fugitive, Ben Casey, The Untouchables, Columbo, Perry MasonThe Defenders, The Nurses, The FBI či Marcus Welby, M.D. Objavil sa i vo filmoch ako Harper (1966), Škaredý Američan (1963), The Andromeda Strain (1971) či vojnovej dráme Vzdialený most (1977). Hill sa narodil 1. augusta 1922 v meste Melfort v kanadskej provincii Saskatchewan. Pred štúdiom práva na univerzite v Britskej Kolumbii slúžil v Kráľovskom kanadskom letectve. V roku 1948 sa presťahoval do Veľkej Británie, kde účinkoval v niekoľkých divadelných predstaveniach. O desať rokov neskôr sa presťahoval do New Yorku a presadil sa i na Broadwayi.

26. 10. 2006

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Borat, bláznivý fiktívny kazašský televízny reportér, prišiel do centra Londýna na vozíku na premiéru svojho najnovšieho filmu, pričom spoločnosť mu robili smejúce sa zástupy fanúšikov a sporo odeté dievčatá. Pod dáždnikom s výraznou britskou zástavou Borat pozdravil davy na Leicester Square, tradičnom mieste významných britských filmových podujatí. No z lesku a slávy filmovej premiéry vďaka vyzývavo oblečeným dievčatám, zástupu ufúľaných detí, ktoré Boratovi utvorili čestnú štólu a vozíku ťahaného mulicou, nezostalo takmer nič. Vo filme s názvom Borat: Nakúkanie do ameryckej kultúry na objednávku slavnoj kazašskoj národa hlavnú úlohu stvárnil britský komik Sacha Baron Cohen, ktorý sa do povedomia verejnosti dostal ako svojský raper Ali G. V komediálnej snímke sa predstavil ako hlúpy novinár, ktorý spôsobí vzburu v celých USA. Herec na premiéru prišiel v žltom saku opásaný ľadvinkou a s oboma vztýčenými palcami odspieval vymyslenú hymnu "Ó Kazachstan". V svojom krátkom príhovore označil americkú speváčku Madonnu za spievajúceho transvestitu a pozval fanúšikov, aby prišli do jeho hotelovej izby, kde by nahí zápasili a strieľali na psov z jeho okna. Kazachstan Boratov humor znáša iba veľmi ťažko, i keď kazašský veľvyslanec v Londýne v stredu uviedol, že sa na filme dobre bavil. Nová generácia ultrasilných rádioteleskopov navrhnutých na odhaľovanie pôvodu vesmíru bude údajne stopovať i po rozhlasovom a televíznom vysielaní mimozemských civilizácií. Podľa časopisu New Scientist, televízne a rozhlasové vysielanie sa pohybuje v rozmedzí 50 až 400 megahertzov, ktoré môžu prekrývať frekvencie v rozmedzí 10 do 100 megahertzov, ktoré vysielajú atómy vodíka z počiatkov vesmíru. Astrofyzici Harvardskej univerzity Abraham Loeb a Matias Zaldarriaga naznačili, že televízne a rozhlasové vysielanie, ktoré vytŕča z energetického spektra, môže byť zachytené teleskopmi, ako napríklad LOFAR, ktorý budú Holandsku. Tieto "výčnelky", ak ich vôbec niekedy objavíme, môžu byť kľúčom k informáciám o mimozemských civilizáciách. Ak akákoľvek planéta obieha okolo hviezdy, jej vzdialenosť od Zeme sa mení, čo spôsobuje Dopplerov jav, či je zmena vlnovej dĺžky (a teda frekvencie) elektromagnetických alebo akustických vĺn vyvolaná relatívnym pohybom zdroja a pozorovateľa. Loeb a Zaldarriaga veria, že tento jav bude možné využiť aj na sformovanie predstavy o tvare orbity, naklonení a vzdialenosti planéty od hviezdy, ktorá zase umožní vedcom prepočítať teplotu povrchu planéty či dokonca prítomnosť tekutej vody. Až 100 miliónov hviezd, ktoré obiehajú planéty sa nachádza iba vo vzdialenosti 1 000 svetelných rokov od Zeme, z ktorej rádiové vlny odchádzajú do vesmíru. Ak sa by LOFAR a ďalšie veľké teleskopy zameral na hľadanie mimozemských civilizácií, musel by prekonať jeden zásadný technický problém, teda schopnosť rozoznať mimozemské vysielanie od pozemského. Americká moderátorka Oprah Winfrey uviedla pred 3 000 podporovateľmi amerického múzea pamätníkov holokaustu, že ju stále desia spomienky na návštevu koncentračného tábora v poľskom Osvienčime. "Vôbec si neviem predstaviť, aké hrozné to muselo byť prežiť koncentračný tábor živý a zdravý," povedala moderátorka v stredu na benefičnom večierku pre múzeum. "Vôbec mi to nešlo do hlavy, keď som tam bola. Môj mozog to celé nedokázal obsiahnuť," dodala. Winfrey bola v Poľsku v januári a nakrútila tu dvojdielny dokument o vedcovi a autorovi Eliem Wieselovi, ktorý prežil holokaust. "Tie milióny a milióny a milióny ľudí, ktorí to neprežili, chcú, aby sme nikdy nezabudli na nádej, ktorú obetovali na bojovom poli," uviedla Winfrey vo svojom 15-minútovom prejave na charitatívnom večierku pre washingtonské múzeum. Toto podujatie bolo už 11. v poradí na získanie prostriedkov pre múzeum. Hovorca múzea nevedel uviesť, koľko sa doposiaľ vyzbieralo peňazí. Minulý rok bol rozpočet múzea v prepočte 1,9 miliardy korún, pričom takmer tretinu z neho tvorili príspevky súkromných darcov. Okrem Winfrey so svojím prejavom vystúpil i starosta Chicaga Richard Daley a vysokoškolák, ktorý prežil genocídu vo Rwande. "Všetci musíme zastaviť predsudky a nenávisť kdekoľvek na ne natrafíme," uviedol Daley. Organizátori podujatia uviedli, že vzdelávanie o holokauste zostáva dôležité aj dnes, keďže otázka genocídy je stále aktuálna. "Každý z nás je zodpovedný, máme morálnu povinnosť slúžiť aj ostatným než iba sebe. Keď sa učíte, učte ďalej. Keď dostávajte, dávajte to ďalej," uzavrela Winfrey. Rozhodnutie dánskeho súdu zamietnuť žaloby siedmich moslimských organizácií proti denníku Jyllands-Posten, ktorý v septembri 2005 publikoval kontroverzné karikatúry proroka Mohameda, kritizovali vo štvrtok arabskí politici a intelektuáli. Podľa ich názoru to môže zväčšiť rozdiely medzi obyvateľmi Západu a moslimami. Neočakávajú však masové protesty. Súd v dánskom meste Aarhus zamietol žalobu, podľa ktorej denník karikatúry zverejnil s cieľom uraziť moslimského proroka Mohameda a vysmievať sa z islamu. Islamské zákony zobrazovanie proroka zakazujú. "Toto (rozhodnutie súdu) len zväčší rozdiely medzi Západom a islamským svetom," povedal sýrsky poslanec Muhammad Habaš, ktorý je šéfom Strediska islamských štúdii v Damasku. Podľa dánskeho súdu nemožno vylúčiť, že 12 kresieb zverejnených v Jyllands-Posten urazilo niektorých moslimov, ale neexistuje dôvod domnievať sa, že úmyslom karikatúr bolo uraziť alebo znevážiť moslimov. Dánski moslimovia, ktorí žalobu podali, uviedli, že sa proti rozhodnutiu odvolajú. V Jordánsku, kde dvoch žurnalistov za zverejnenie karikatúr uväznili, jeden z poslancov vyhlásil, že verdikt súdu je príkladom islamofóbie. "Ide o politické rozhodnutie vyjadrujúce nenávisť voči islamu a moslimom zo strany dánskej vlády, jej úradov a jej súdnictva," povedal poslanec Mahmúd al-Charabší. V Libanone, kde na protest proti karikatúram vo februári podpálili dánsky konzulát, profesor Radvan al-Sajíd vyhlásil, že verdikt je "dezinterpretáciou slobody vyjadrovania". Al-Sajíd, ktorý vyučuje islamské štúdie na Libanonskej univerzite, však hovorí, že moslimovia by nemali rozhodnutie súdu považovať za urážku. Neočakáva opakovanie februárových výtržností, pretože ľudia podľa neho vedia, že boli kontraproduktívne. "Objaví sa hnev a novinové články odsudzujúce rozhodnutie súdu, ale neočakávam pouličné protesty," povedal al-Sajíd. Súhlasí s ním aj sýrsky poslanec Habaš. "Nedomnievame sa, že bude užitočné vyjadrovať náš hnev v uliciach," dodal.

SME S VAMI, SÚDRUHOVIA !

SME S VAMI, SÚDRUHOVIA !
Reakcia SFZ na kritické mediálne útoky, Autor: Dušan, zdroj: SFZ , Publikované: 26.10.2006 13:32:00 Vyhlásenie Slovenského futbalového zväzu:V poslednom čase sa množia neopodstatnené útoky na adresu Slovenského futbalového zväzu a jeho predstaviteľov. Vo futbale to už tak chodí, že po prehrách sa hádže vina na všetky strany a množstvo generálov sa predháňa v riešeniach po prehraných bitkách. Nespochybňujeme funkcionársku spoluzodpovednosť za jesenné neúspechy reprezentácie v zápasoch proti Česku a Nemecku. Reprezentácia je našou výkladnou skriňou, na jej výsledkoch stúpa a klesá kredit každej futbalovej krajiny, Slovensko nevynímajúc. Mrzí nás, že všetci dnešní kritici akosi prirýchlo zabudli na nie tak dávnu éru úspechov reprezentácie v kvalifikačnom cykle na MS 2006, ktorá vyvrcholila postupom Galisovho tímu do baráže, či skvelé výsledky Artmedie v Lige majstrov. Zdá sa, že nie všetci dokázali vyhodnotiť tieto pozitívne výkonnostne signály v reálnych súvislostiach. Mnohí nechcú vidieť, že výkonnostná úroveň slovenskej reprezentácie a jej pozícia v treťom európskom výkonnostnom koši vysoko prevyšuje mnohé iné krajiny s výrazne silnejším futbalovým a ekonomickým zázemím. Žiaľ potenciál výkonnostného napredovania slovenského futbalu veľmi výrazne limitujú poddimenzované ekonomické, materiálne, ale aj ľudské zdroje. Pred týmito skutočnosťami však kritici privierajú oči a radšej účelovo narábajú s faktami podľa toho, ako sa hodia ich záujmom... Nemôžeme sa zbaviť pocitu, že za výdatnej pomoci niektorých mienkotvorných médií ide o cielenú diskreditačnú kampaň zo strany určitých záujmových skupín, ktorým zrejme prekáža finančná a ekonomická nezávislosť Slovenského futbalového zväzu. Slovenský futbalový zväz nemieni podľahnúť týmto mediálnym atakom. Za nami je množstvo práce, často malých krokov, ktoré mnohí prehliadajú. Sú tu hmatateľné pozitíva, ktorá sa dajú vyratúvať od výstavby viac ako stovky mini-futbalových ihrísk, cez moderné Národné tréningové centrum v Senci až po z roka na rok lepšiacu sa infraštruktúru väčšiny našich klubov /umelé a vyhrievané trávniky, nové alebo zrekonštruované umelé osvetlenia na väčšine štadiónov/. Najväčšou výzvou pred nami je výstavba nového národného štadióna. K jeho realizácii sme podnikli obrovské množstvo úsilia, ktoré verme, bude už onedlho zúročené do finálneho projektu. Obrovskú pozornosť venujeme mládežníckemu futbalu, napreduje ženský futbal, nezabúdame na citlivé otázky rasizmu a charity. To všetko si vyžaduje množstvo denno-dennej práce v koordinácii s projektmi UEFA. Aj preto Európska futbalová asociácia vysoko hodnotí množstvo práce, ktoré sa za posledné obdobie urobila na pôde Slovenského futbalového zväzu. Žiaľ, na Slovensku sa stretávame s účelovou kritikou od ľudí, ktorí sami vo funkcionárskej a riadiacej oblasti nič nedokázali. Dušan Tittel, Generálny sekretár SFZ

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS
Vydavateľstvo Petit Press, ktoré vydáva napríklad denníky Sme a Korzár, sa nemusí ospravedlniť exprezidentovi Rudolfovi Schusterovi. Najvyšší súd dnes rozhodol, že Korzár článkom o zodpovednosti bývalého primátora Schustera za dvojmiliardovú zadĺženosť Košíc nezasiahol do jeho práv. Najvyšší súd tak zmenil rozhodnutia košického okresného i krajského súdu, ktoré v minulosti Schusterovi naopak dali za pravdu. Schuster na dnešné vyhlásenie rozsudku neprišiel. Verdikt, proti ktorému sa už nedá odvolať, podľa riaditeľa Petit Pressu Alexeja Fulmeka pomôže novinárskej obci pri jej práci. Na rozdiel od súdov nižšej inštancie dnes dovolací senát Najvyššieho súdu rozhodol, že denník nezasiahol do práv exprezidenta. "Bolo právom denníka informáciu priniesť, pretože sa týkala veci verejného záujmu a činnosti žalobcu vo verejnej funkcii," odôvodnil senát svoj verdikt. Súd bral do úvahy aj judikatúru Európskeho súdu pre ľudské práva v Štrasburgu. Ten v prípadoch, kde sa stretne právo na ochranu osobnosti a právo na slobodu prejavu, určuje tri podmienky, za akých je možné potrestať tlač. Jedna z týchto podmienok, podľa ktorej uloženie trestu musí byť nevyhnutné, však v tomto prípade podľa Najvyššieho súdu splnená nebola. Bývalá hlava štátu v žalobe žiadala ospravedlnenie a odškodné milión korún. Podľa exprezidenta článok navodzoval dojem, že len on bol zodpovedný za dlh mesta. Schuster pritom tvrdil, že o všetkých dôležitých otázkach, teda aj o hospodárení, úveroch, či rozpočte rozhoduje mestské zastupiteľstvo. Okresný súd pritom pred časom žalobe vyhovel a nariadil denníku ospravedlniť sa. Otázku, aké odškodné má Schuster dostať, vylúčil na samostatné pojednávanie, v ktorom ešte nerozhodol. Schuster však s takýmto verdiktom nebol spokojný, odvolal sa a krajský súd rozsudok v októbri 2004 potvrdil. Proti tomu podal mimoriadne dovolanie generálny prokurátor. "Takéto rozhodnutie otváralo do budúcnosti riziko, že by novinári nemohli kritizovať primátorov a starostov za hospodárenie miest a mestských častí s argumentom, že za to môže jedine mestské zastupiteľstvo," povedal Fulmek o rozhodnutí košických súdov. Bývalý prezident sa súdi aj s dvomi bratislavskými nemocnicami. Žiada od nich takmer pol milióna korún za to, že podľa neho v roku 2000 pochybili pri jeho liečbe.

Reklamná pauza, teraz sa môžete ísť....

Reklamná pauza, teraz sa môžete ísť....

Hledá se řídící 2 / I.

Hledá se řídící 2 / I.
Rada Slovenskej televízie vyhlásila nové výberové konanie na funkciu generálneho riaditeľa. Kandidáti sa môžu prihlásiť do 15. novembra. Kandidáti musia v tomto termíne doručiť na Radu STV prihlášku. Obsahovať musí vyhlásenie o kandidatúre na post šéfa STV, titul, meno a priezvisko (prípadne rodné priezvisko), dátum narodenia, adresu trvalého pobytu alebo adresu pre doručovanie písomností, ak je odlišná od trvalého pobytu, dátum a vlastnoručný podpis kandidáta.Súčasťou prihlášky má byť aj čestné vyhlásenie kandidáta o spôsobilosti na právne úkony v plnom rozsahu, štruktúrovaný životopis ako aj originál alebo notársky osvedčená kópia dokladu preukazujúceho ukončenie vysokoškolského vzdelania najmenej II. stupňa, ďalej čestné vyhlásenie o splnení podmienky najmenej trojročnej odbornej praxe v oblasti riadenia s označením subjektov, kde kandidát túto prax vykonával. Medzi predkladané prílohy patrí aj odpis z registra trestov Generálnej prokuratúry SR, nie staršieho ako tri mesiace. Kandidát na post riaditeľa STV musí priložiť projekt riadenia a rozvoja STV v nastávajúcom funkčnom období v jednom origináli a 15 kópiách v tlačenej podobe vo formáte A4 v rozsahu najmenej 20 strán a najviac 40 strán (do tohto rozsahu sa nepočítajú prílohy). Vzor prihlášky a príloh je zverejnený na internetovej stránke STV www.stv.sk. Bližšie informácie budú zverejnené tiež v teletexte STV, vo vysielaní televízie a v dvoch celoštátnych denníkoch.

SLOVAK RADIO NEWS

SLOVAK RADIO NEWS
Širšie informácie zo sveta aj finančné úspory si nové vedenie Slovenského rozhlasu sľubuje od zmien v zahraničnom spravodajstve, ktoré dnes predstavilo Rozhlasovej rade. Tá si informáciu len vypočula a diskutovala o nej. Žiadne uznesenie však neprijala, pretože na dnešnom rokovaní sa zúčastnilo najprv len šesť a neskôr sedem z jej 15 členov. Na hlasovanie rady je pritom potrebná nadpolovičná účasť. Podľa riaditeľky centra spravodajstva SRo Anny Sámelovej, by SRo mal mať od nového roku osem kľúčových postov v zahraničí - vo Varšave, Budapešti, Prahe, Bruseli, Moskve, na Blízkom a strednom východe, v USA a tiež post pre Áziu a Indonéziu. Podľa predbežných údajov od Sámelovej bude interný len post v Moskve. Ostatné SRo zabezpečí tzv. stringermi, teda novinármi žijúcimi v danej krajine, ktorí budú pre rozhlas pracovať na základe zmluvy za presne určenú odmenu. SRo im zabezpečí akreditáciu a oni jemu exkluzivitu. V USA a na Blízkom a strednom východe by SRo chcel spolupracovať s STV, rokovanie o možných spoločných stálych zahraničných spravodajcoch otvorí až po nástupe nového vedenia. Podľa Sámelovej tak nejde o rušenie zahraničných spravodajcov SRo, len o zmenu ich postavenia. Okrem spomínaných ôsmich kľúčových postov chce rozhlas od nového roka prinášať informácie z ďalších 37 destinácii sveta od externých spolupracovníkov. Viac ako polovicu budú tvoriť spolupracovníci a redaktori Českého rozhlasu (ČRo), s ktorým má SRo podpísanú zmluvu o spolupráci. Začaté zmeny by mali rozšíriť zdroje informácií zahraničného spravodajstva. V súčasnosti sa zahraničné spravodajstvo SRo vytvára prostredníctvom redakcie zahraničného diania v Bratislave, šiestich stálych spravodajcov v zahraničí - v Prahe, Budapešti, Berlíne, Moskve, Bruseli a vo Washingtone a tiež od externých spolupracovníkov. Práve týchto externých spolupracovníkov má byť od nového roka až 37 a ich sieť sa už buduje. Od nového roka by mal rozhlas tvoriť svoje zahraničné spravodajstvo cez redakciu zahraničného diania v Bratislave, bezplatnou výmenou spravodajstva rozhlasových a televíznych vysielateľov združených v Európskej vysielacej únii (EBU), prostredníctvom akreditovaných stálych spolupracovníkov SRo v zahraničí - tzv. stringerov, tiež cez spoločných vyslaných spravodajcov SRo a STV a externých spolupracovníkov odmeňovaných osobitne za každý dodaný materiál honorárom a aj preberaním zvukových informácií od popredných svetových spravodajských televíznych staníc. Rokuje sa o nových postoch v Thajsku, Slovinsku, Madride a v ďalších metropolách EÚ, Škandinávii, Japonsku, Austrálii a v Južnej Amerike. Ako už Sámelová avizovala, doterajší interní spravodajcovia SRo v zahraničí dostali na výber - buď ostať v krajine, kde pôsobia a spolupracovať s SRo externe, alebo sa vrátiť do Bratislavy na interný post v redakcii zahraničného diania. Z dnešných šiestich zahraničných spravodajcov končí k 31. decembru v SRo Robert Sermek v Bruseli, ktorý tam pravdepodobne ostane pracovať a Oľga Baková je do konca októbra vo Washingtone, odkiaľ sa vráti do SRo do Bratislavy. Ján Šmihula v Prahe sa zatiaľ nerozhodol, rovnako ako aj Alexander Kurtanský v Berlíne a Gregor Martin Papucsek v Budapešti. Internou spolupracovníčkou SRo v Moskve ostane aj naďalej Mária Mikušová. Súčasných šesť postov stojí SRo ročne 15 až 17 miliónov korún.Organizačné zmeny v Slovenskom rozhlase (SRo) sa okrem stálych zahraničných spravodajcov dotknú aj regionálnych redaktorov SRo. Ako na dnešnom rokovaní Rozhlasovej rady informovala riaditeľka centra spravodajstva SRo Anna Sámelová, 11 regionálnych spravodajcov stojí SRo v súčasnosti približne 11 miliónov korún ročne, po zmenách by sa malo ušetriť približne 60 percent týchto nákladov. Ide o redaktorov rozhlasu, ktorí nepracujú pod štúdiami regionálneho okruhu SRo - Rádia Regina v Bratislave, Banskej Bystrici a Košiciach, ale na samostatných postoch v regiónoch Slovenska. Všetci dostali rovnakú ponuku - buď prejsť do interného stavu v Regine alebo spolupracovať externe ako živnostníci či ako voľní novinári. Ak prejdú do externého stavu, SRo im dá techniku potrebnú pre ich prácu. Zmeny sa pritom týkajú len deviatich z 11 regionálnych redaktorov SRo, keďže dvaja odchádzajú z SRo a idú z pracovných alebo rodinných dôvodov do zahraničia. Ostatní deviati sa majú rozhodnúť do konca novembra. Podľa Sámelovej sa zmeny postov regionálnych redaktorov SRo začali pripravovať ešte za predchádzajúceho vedenia verejnoprávneho rozhlasu. Vedenie rozhlasu chce ušetriť najmä na vysokých prevádzkových nákladoch regionálnych redaktorov, napríklad na financovaní ich kancelárií či dopravy. Začiatkom nového roka by mali pribudnúť spolupracovníci v regiónoch, ktoré SRo v súčasnosti nepokrýva. Od nového roka čakajú spravodajstvo SRo aj ďalšie zmeny, ktoré by mali zlepšiť a zvýšiť využívanie spravodajských materiálov regionálnych redaktorov. Programový riaditeľ SRo Ľuboš Machaj tvrdí, že ide o prechodný stav, ktorého cieľom je zabezpečiť v roku 2007 SRo vyrovnaný rozpočet. Verí, že legislatívne zmeny v platbe koncesionárskych poplatkov a ďalšie zabezpečia, že rozhlas už v roku 2008 začne rozširovať interné posty. Rozhlasová rada k téme neprijala žiadne uznesenie, keďže na rokovaní sa zúčastnilo len sedem z 15 členov rady. Na hlasovanie rada potrebuje, aby bola prítomná aspoň polovica jej členov.

Reklamná pauza, teraz sa môžete ísť....

Reklamná pauza, teraz sa môžete ísť....

Viennale 2006

Viennale 2006
Včera sa vo Viedni skončil filmový festival Viennale 2006 filmom Roberta Altmana A Prairie Home Companion. Ocenenie Der Wiener Filmpreis získal hraný dokument filmárky Anji Salomonowitz Kurz davor ist es passiert .

Anja Salomonowitz

Cenu Viennale-Standard-Publikumspreis / vena novín Der Standard a publika / získal film od Mirjam Kubescha Balordi, dokument o talianskom mužskom väzení . Španielsky film Honor de Cavalleria od Alberta Serru získal cenu medzinárodnej kritiky -FIPRESCI.

Digitálna Videotéka Slovenska

Digitálna Videotéka Slovenska
Dnes sa uskutoční prezentácia projektu Digitálna Videotéka Slovenska venovaná reštaurovaniu a ochrane audiovizuálneho kultúrneho dedičstva krajiny . Projekt predstavuje súhrn filmovej a televíznej tvorby najrôznejších titulov reštaurovaných a vydávaných na DVD. Slávnostná prezentácia sa uskutoční o 15:00 v kongresovej sále Holiday Inn za účasti Milana Lasicu, Stanislava Štepku a ďalších osobností spoločenského a kultúrneho života. V rámci podujatia bude širokej verejnosti objasnený význam ochrany audiovizuálneho kultúrneho dedičstva vrátane dokumentu a ukážok technologického spracovania porušeného záznamu a následnej zvukovej úpravy do digitálne reštaurovanej podoby. Zároveň budú pokrstené a predstavené prvé už zreštaurované tituly Digitálnej Videotéky Slovenska - Človečina, Soirée a Bambuľkine dobrodružstvá I. Pre pochopenie problematiky a významu reštaurovania audiovizuálnych diel sa na záver prezentácie uskutoční verejná projekcia ukážok digitálne reštaurovaného záznamu predstavenia L+S Soirée v porovnaní s pôvodným záznamom.

NAJ US obálky

NAJ US obálky

Najlepšiu obálku roka 2006 má The New Yorker .

Cenu udeľovala Americká spoločnosť šéfredaktorov magazínov (American Society of Magazine Editors za rok 2005

Titulná strana amerického módneho magazínu Harper´s Bazaar s herečkou Julianne Moore získala prvenstvo v súťaži o Najlepšiu obálku so celebritou. Ex aequo prvé miesto v tejto kategórii získal magazín Vibe Vibe s raperom Busta Rhymesom. Katégóriu Best News Cover vyhral opäť The New Yorker .Kategóriu Best Concept Cover magazín Time. Best Fashion Cover získal časopis Departures .Best Service Cover vyhral Time Out New York za špeciálne vydanie o fitness. Ocenenie Best Cover Line získal The Economist za koláž Kim Jong-ila

25. 10. 2006

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Erlan Idrissov, kazašský veľvyslanec vo Veľkej Británii, priznal, že sa veľmi dobre zabával na fiktívnom novinárovi Bratovi v jeho najnovšom filme Borat: Nakúkanie do ameryckej kultúry na objednávku slavnoj kazašskoj národa. Tento film rozpútal priam medzinárodný konflikt, keďže tu britský komik Sacha Baron Cohen veľmi nevyberaným spôsobom zosmiešňuje celý Kazachstan. Kazašská vláda sa mu dokonca vyhrážala žalobou a pre istotu pred mesiacom v štvorstranovej prílohe denníka The New York Times prezentovala krásy svojej krajiny. "Úprimne som sa smial na mnohých vtipoch, ale v istých chvíľach som sa nemohol ubrániť pocitu, že ma to i uráža," povedal Idrissov. "Možno je to trošku zložitejšie na pochopenie, ale je to istá výzva." Veľvyslanec sa najviac bavil, keď sa Borat prechádzal v newyorskom metre so živou sliepkou. Baron Cohen si vo filme na mušku okrem Kazachstanu zobral i feministky, homosexuálov, černochov i amerického prezidenta Georgea W. Busha. Americká speváčka Madonna v utorkovom rozhovore s moderátorkou Oprah Winfrey vyhlásila, že bola prekvapená mediálnou búrkou, ktorá sa rozpútala okolo jej snáh o adopciu 13-mesačného chlapca z afrického Malawi. Za celý rozruch obvinila médiá. Madonna nakrútila rozhovor cez satelit z Londýna, na amerických televíznych obrazovkách by sa mal objaviť už dnes. Bolo to vôbec po prvý raz, čo verejne hovorila o adopcii. Podľa jednej z členiek obecenstva v americkom štúdiu, Madonna vyhlásila, že bola prekvapená správami o otcovi chlapca Yohaneovi Bandovi, ktorý pre novinárov vyhlásil, že netušil, že sa svojho syna Davida vzdáva nadobro. "Povedala, že sa stretla s otcom a dívala sa mu priamo do očí," povedala diváčka Sheryl Lewis. "Potom dodala, že postupovala podľa zákona i podľa ústnej a písomnej dohody." V rozhovore, ktorý sa v utorok objavil v časopise Time Banda vyhlásil, že pre synovo dobro nepodnikne žiadne ďalšie kroky. "Nechcem, aby sa môj syn, ktorý už odišiel, vracal. Zabilo by to jeho budúcnosť," povedal. Madonna vyhlásila, že spolu s manželom Guyom Richiem uvažovali o adopcii už viac ako dva roky. Madonna po prvý raz odcestovala do Malawi 4. októbra spoločne s manželom, britským režisérom Guyom Ritchiem. Strávili tam osem dní, počas ktorých navštívili niekoľko sirotincov, ktoré speváčka podporuje prostredníctvom svojej charitatívnej organizácie. Chlapec menom David Banda, ktorého sa pár rozhodol adoptovať, prišiel do Londýna minulý týždeň. Vrchný súd v Malawi poskytol Madonne a jej manželovi dočasné povolenie pre adopciu, svoje rozhodnutie však bude musieť ešte právoplatne potvrdiť. Madonna vyhlásila, že pri adopcii postupovala podľa zákona i napriek tomu, že chlapcov otec neskôr uviedol, že netušil, že sa syna vzdáva navždy. Speváčka má dve vlastné deti - deväťročnú Lourdes a šesťročného Rocca.
Panarabská satelitná televízia al-Džazíra si pohnevala ďalšiu z vlád arabských krajín. Tunisko v stredu rozhodlo o zatvorení veľvyslanectva v Katare, kde táto televízia sídli, na protest proti jej údajne neobjektívnemu spravodajstvu. "Tunisko sa rozhodlo zatvoriť veľvyslanectvo v Katare, a to aj napriek úcte a rešpektu, ktoré k tejto krajine prechovávame," oznámilo tuniské ministerstvo zahraničných vecí. Al-Džazíra si tuniskú vládu zrejme popudila najmä odvysielaním dvoch rozhovorov s exilovým opozičným vodcom Moncefom Marzúkím, ktorý prostredníctvom tejto televízie vyzýval svojich spoluobčanov na ozbrojený odpor voči súčasnej tuniskej vláde. Vyšetrovanie vraždy známej ruskej novinárky Anny Politkovskej sa sústreďuje na bývalých príslušníkov polície, ktorých novinárka spájala so zločinmi proti civilistom v Čečensku. Píše o tom v stredu ruský denník Kommersant. Noviny citujú nemenované zdroje, podľa ktorých vyšetrovací tím odcestoval minulý týždeň do sibírskeho regiónu Chanty-Mansijsk, kde údajne videli dvoch policajtov hľadaných za zločiny v Čečensku. Úrad generálneho prokurátora sa k informácii nevyjadril. Politkovskú, ktorá písala o zabíjaní, mučení a iných zločinoch proti čečenským civilistom, zastrelili 7. októbra. Páchateľov pravdepodobne nájomnej vraždy sa zatiaľ nepodarilo nájsť a vražda vyvolala medzinárodné pobúrenie a protesty. Denník Kommersant uviedol, že Politkovskaja v článku z roku 2001 pripísala zabitie Čečena Zelimchana Murdalova policajtom z regiónu Chanty-Mansijsk, ktorí slúžili v Čečensku a muža zatkli. Jedného z nich, Sergeja Lapina, odsúdili v marci 2005 na jedenásť rokov väzenia za ťažké ublíženie na zdraví u Murdalova a tiež za zneužitie právomoci. Podľa novín agenti federálnej bezpečnostnej služby vypočúvali Lapinovho otca a sestru, a po ôsmich ďalších príslušníkoch Lapin bol zapletený do mailových hrozieb, ktoré dostala Politkovskaja. V roku 2001 na niekoľko mesiacov pre tieto hrozby odcestovala do Viedne, pričom obvinila Lapina, že sa jej chce pomstiť. Zatkli ho v roku 2002, ale prípad nasledujúci rok uzavreli. Na vražde novinárky sa podľa vyšetrovateľov podieľali traja ľudia, vrátane muža a mladej ženy, ktorí novinárku sledovali a zachytila ich bezpečnostná kamera v obchode, kde nakupovala pred návratom domov v deň svojho zavraždenia.
Emilio Morenatti, vpravo, sa víta s kameramanon Associated Press Yanivom Zoharom
Španielskeho fotografa pracujúceho pre tlačovú agentúru Associated Press, ktorého uniesli v Pásme Gazy, v utorok večer prepustili na slobodu. V zajatí strávil necelý deň. Informovali o tom palestínske bezpečnostné zdroje. Emilia Morenattiho "odovzdali palestínskym bezpečnostným službám," uviedli zdroje. Dodali, že fotografa čoskoro odovzdajú jeho zamestnávateľovi. Morenattiho (37) zajali štyria maskovaní ozbrojení muži, keď v utorok ráno odchádzal zo svojho bydliska v centre mesta Gaza. Podľa svedkov ho donútili nastúpiť do auta a odviezli ho preč.

SuperStar SK vs. Svet Again

SuperStar SK vs. Svet Again

IFPI SR Hitparáda - RADIO TOP 100 Týždeň - 2006/42

1. PEHA-RENESANCIA 2. SCISSOR SISTERS-I DON´T FEEL LIKE DANCIN 3. CMORIK PETER-MÁM POCIT 4. SMATANOVÁ ZUZANA-NEKRÁČAJ PREDO MNOU 5. MADONNA-JUMP 6. HILTON PARIS-STARS ARE BLIND 7. JAMELIA-SOMETHING ABOUT YOU 8. TINA-VIEM ŽE POVIEŠ ÁNO 9. FURTADO NELLY-PROMISCUOUS 10. REAMONN-TONIGHT 11. HABERA PAVOL-OD LÁSKY ZÁVISLÍ 14. DESMOD-NIEKTO TI TO POVIE SKOR NEŽ JA 16. ĎURICA ADAM-UROB MA LEPŠÍM 19. ŽBIRKA MIRO-MÁM ŤA VIAC 29. PARA-AKO NAJLEPŠIE VIEM 32. NOCADEŇ-TVOJ MONO HLAS 34. BALÚCHOVÁ BARBORA-TVOJE SLOVÁ 37. ŠTROFFEK IVAN-SÚHLASÍM 42. VETROPLACH-TANCUJ TANCUJ 50. GRIGOROV ROBO-POVEDZME 56. GLADIATOR-HOLUBIENKA SIVÁ 60. BUNDOVÁ MÁRIA-PERFEKTNÝ SVET 64. NO NAME-STROMY 72. HEX-BRATISLAVSKÍ CHALANI 73. PREDNÁ ZDENKA-VODY SÚ POMALÉ 74. HRDZA-A TAM HORE DVE JABLONE 77. BALÚCHOVÁ BARBORA-ULETENÁ 78. ROLINS DARA-TÚŽIM 79. HEX-NIKDY NEBOLO LEPŠIE 82. I.M.T. SMILE-HEJ VSTÁVAJ 84. MÜLLER RICHARD-ČO BOLO BOLO 94. LOBO & KOTUĽA PETER-LEN S TEBOU 96. STEREO-ANI NEVIEŠ

Reklamná pauza, teraz sa môžete ísť....

Reklamná pauza, teraz sa môžete ísť....

SLOVAK RADIO NEWS AGAIN

SLOVAK RADIO NEWS AGAIN
Rozhlasová rada dnes neschválila Koncepciu rozvoja programovej služby Slovenského rozhlasu (SRo), ktorá je ideovým základom programu jednotlivých okruhov verejnoprávneho rozhlasu do roku 2010. Pre prípravu programovej štruktúry SRo na budúci rok by to nemalo však znamenať nič závažné, povedal predseda rady Vladimír Talian. Z dnešnej diskusie v rade podľa neho vyplynulo, že členovia rady neodmietajú programovú víziu predloženú vedením SRo. Skôr ide o "spor o obsah materiálu, o to do akej miery má byť podrobný," povedal. Podľa Taliana sa rada najbližšie vráti k programu SRo na svojom novembrovom zasadnutí, kedy dostane návrh rozpočtu SRo spolu s koncepciou vysielania SRo na rok 2007. Najväčšie výhrady k predloženej Koncepcii rozvoja programovej služby SRo mal podľa programového riaditeľa SRo Ľuboša Machaja člen rady Michal Dzurjanin. Vytýkal jej, že neobsahuje typovú vysielaciu štruktúru, konštatoval Machaj. Zároveň pripomenul, že vedenie verejnoprávneho rozhlasu na predchádzajúcich rokovaniach žiadalo Rozhlasovú radu, aby definovala čo má podľa nej koncepcia obsahovať, rada ale na to odpoveď nedala. Podľa Machaja má byť koncepcia víziou smerovania a obsahu programu verejnoprávneho rozhlasu na niekoľko rokov a nie podrobným prehľadom zastúpenia jednotlivých programových typov. Člen rady Michal Dzurjanin považuje dnes predloženú koncepciu za nekonkrétnu. Tvrdí, že by sa mala prepracovať tak, aby obsahovala typovú vysielaciu štruktúru. Koncepcia by mala vychádzať zo zákonnej definície programovej služby SRo, ktorá hovorí aj o konkrétnych typoch programov, dodal Dzurjanin.

SLOVAK RADIO NEWS

SLOVAK RADIO NEWS
Vysielanie motoristickej relácie Pozor zákruta! Slovenský rozhlas (SRo) nezruší. Od januára ju však bude vyrábať sám. "Zákrutu zabezpečujeme externým spôsobom a zmluva na jej výrobu relácie sa skončí koncom roka. SRo bude reláciu aj budúci rok vyrábať vo vlastných kapacitách. Je však otázne, či dokážeme vysielať každodenne, alebo to bude iba raz alebo dvakrát za týždeň," povedala počas rokovania Rozhlasovej rady novinárom generálna riaditeľka SRo Miloslava Zemková. Podľa nej všetko bude záležať od celkových programových štruktúr rozhlasu. Na rokovaní rady odznelo, že relácia má isté problémy s vysielaním. Dôvodom je, ako povedala Zemková, že sa prezentujú v relácii niektoré automobily, respektíve testy a môže dochádzať k obchádzaniu zákona o reklame. "Keď toto budeme robiť vo vlastnej réžii, budeme sa snažiť dodržiavať zákon," zdôraznila Zemková. Reláciu dodávala spoločnosť Motor-Presse Slovakia, s.r.o. , ktorá patrí aj nemeckému vydavateľovi Gruner+Jahr – členovi mediálneho domu Bertelsmann. Vydáva časopisy auto motor a sport a Auto aktuál. Spolumajiteľ PhDr. Ján Korecký má vplyv aj na časopis GEO , Sports Illustrated. Spoločnosť Telemag pripravovala reláciu Auto Moto Revue pre STV. V súvislosti s rušením postov zahraničných spravodajcov SRo povedala, že niektorí z nich zostanú naďalej pracovať pre Slovenský rozhlas. "S tými, ktorí chcú zostať v zahraničí, teraz diskutujeme o spôsobe uzatvorenia zmluvy o spolupráci. Máme v zahraničí veľkú sieť spolupracovníkov, ktorým platíme však iba za odvysielané príspevky a režijné náklady si znášajú sami," konštatovala riaditeľka rozhlasu. Potvrdila, že spravodajcovia v Moskve a Budapešti už prejavili záujem zostať naďalej pracovať pre rozhlas. Zemková tiež uviedla, že v zahraničí už vypovedali nájomné zmluvy na byty spravodajcov. Materiálno-technické zabezpečenie redakcie prevezú do Bratislavy. To, ktoré je už opotrebované, respektíve ich prevoz na Slovensko by bol nerentabilný, odpredávajú priamo v sídle zahraničného spravodajcu.

Ars Gratia Artis ?

Ars Gratia Artis ?
Filmový kanál MGM sa od zajtra objaví v ponuke zákazníkov spoločnosti UPC Broadband Slovakia. Kanál začne vysielať o 20:30 a 24 hodín denne bude prinášať výber titulov z filmotéky spoločnosti Metro-Goldwyn-Mayer v českom dabingu. Kanál MGM bude prístupný bez dodatočného poplatku v rozšírenom súbore vo všetkých mestách, v ktorých má UPC Broadband Slovakia káblové rozvody, ako i v ponuke satelitnej televíznej služby UPC Direct. MGM kanál bude zaradený najprv v Bratislave a postupne aj v iných mestách, kde spoločnosť UPC poskytuje svoje služby prostredníctvom káblových rozvodov. Zákazníci rozšíreného súboru v Bratislave nájdu MGM kanál na pozícii K55 a abonenti služby UPC Direct na predvoľbe č. 29. Filmový kanál MGM bude od štvrtka uvedený naraz v ponuke spoločnosti UPC pre viac ako 1,5 milióna abonentov na Slovensku, v Českej republike, Maďarsku a v Rumunsku.

24. 10. 2006

Reklamná pauza, teraz sa môžete ísť....

Reklamná pauza, teraz sa môžete ísť....

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS
Národná rada schválila novely zákonov o Slovenskej televízii (STV) a o Slovenskom rozhlase (SRo), ktoré predložil poslanec Smeru-SD Dušan Jarjabek. Novely, ktoré sú obsahovo totožné, upravujú spôsob voľby generálneho riaditeľa STV resp. SRo. V treťom kole príslušnej voľby znižujú kvórum potrebné na zvolenie riaditeľa z dvojtretinovej na nadpolovičnú väčšinu všetkých členov rady. Členovia rady pritom nebudú môcť kandidovať na post riaditeľa STV resp. SRo. Rada bude tiež môcť voliť štatutára, ktorý by viedol verejnoprávne médium v období medzi skončením mandátu bývalého a zvolením nového generálneho riaditeľa. Novely budú účinné od 15. novembra. Úspešná bola poslankyňa Ágnes Biró (SMK), ktorá chcela, aby kandidát musel predložiť namiesto výpisu z registra trestov jeho odpis, kde sa uvádzajú aj zahladené tresty. Dôvodila tým, že pri voľbe šéfa verejnoprávneho média má byť preukázaná vysoká morálna bezúhonnosť kandidáta. Plénum naopak odmietlo pozmeňovací návrh poslankyne Magdalény Vášáryovej (SDKÚ-DS), ktorým chcela upraviť kvórum potrebné na zvolenie generálneho riaditeľa v treťom kole voľby z pôvodne navrhovanej nadpolovičnej väčšiny na trojpätinovú. Argumentovala, že takéto kvórum sa uplatňuje aj v parlamente pri prijímaní najdôležitejších rozhodnutí. Poukazovala na údajný politický tlak súčasnej koalície na ovládnutie STV. Koaliční poslanci odmietli politikum, ktoré podľa nich vnáša Vášáryová do tematiky zákona. Podľa nich ide len o pragmatické opatrenie na zjednodušenie voľby generálneho riaditeľa verejnoprávneho média, aby voľba netrvala tak dlho ako v prípade SRo a neuskutočnila sa za podobných okolností. "Nepôjde o žiadnu deratizáciu televízie, ako ste ju urobili vy," povedal Rafael Rafaj (SNS). Jozef Halecký (ĽS-HZDS) poukázal na negatívne dôsledky chýbajúceho riaditeľa na stav verejnoprávneho média, v súčasnosti STV. Predseda výboru pre kultúru a médiá Pavol Minárik (KDH) navrhol upraviť ohodnotenie štatutára, vykonávajúceho funkciu v čase do zvolenia nového riaditeľa, rovnocenne s ohodnotením generálneho riaditeľa ako aj ohodnotenie funkcionárov rád STV a SRo. Jeho návrhy však nenašli podporu v pléne. Predkladateľ noviel Dušan Jarjabek v reakcii odmietol ich účelovosť. Pripomenul "neblahý vplyv" politikov na médiá v minulosti, ktoré podľa neho spôsobujú úpadok verejnej služby, na čom sa plénum zhodlo pri prerokúvaní zákonov o STV a SRo. Preto sa právomoc voľby presunula na rady STV a SRo, aby vybrali kandidáta v súlade so záujmami koncesionárov. "Možno sme boli naivní," komentoval skúsenosť s uplatňovaním zákonov v praxi, poukazujúc na príklad SRo, kde rada dlhý čas nedokázala zvoliť riaditeľa, čo spôsobilo úpadok média. Jarjabek tiež pripomenul, že jeho novela je len prevzatý návrh, ktorý schválila ešte vláda Mikuláša Dzurindu (SDKÚ-DS) na návrh Ministerstva kultúry SR pod vedením Františka Tótha (ANO). "Kedy ste hovorili pravdu, vtedy alebo teraz?" opýtal sa Jarjabek tvrdého kritika novely Tomáša Galbavého (SDKÚ-DS), ktorý v minulosti pôvodný návrh obhajoval. "Na hrajkanie sa nemáme čas, musíme pracovať na tom, aby sa verejnoprávne médiá pozviechali a nemuseli čeliť totalite - politickej i finančnej. Nechajte si demonštrácie svojej inakosti," povedal najmä smerom k opozičným poslancom Jarjabek.

Európska filmová akadémia

Európska filmová akadémia
Európska filmová akadémia (EFA) ohlásila nominácie v kategórii Dokument roku 2006 - Prix Arte. Na premietaní ôsmich snímok sa porota tento rok stretne v Berlíne, kde zároveň svojim hlasovaním rozhodne o novom držiteľovi trofeje. Členmi tohtoročnej poroty sú bulharská režisérka a producentka Adela Peeva, nemecký režisér Thomas Riedelsheimer a poľská producentka Dorota Roszkowska. Do osmičky najlepších filmov sa dostal dokument britského režiséra Bena Hopkinsa - 37 User For A Dead Sheep, film Nemca Philipa Gröninga - Die Grosse Stille, snímka Dreaming By Numbers holandskej autorky Anny Bucchetti a La Casa De Mi Abuela španielskeho režiséra Adana Aliagu. Druhú štvoricu nominovaných tvorí dokument Francúza Jeana-Christopha Rosého s názvom Maradona, Un Gamin En Or, film izraelskej autorky Tali Shemesh - Moadon Beit Hakvarot, ďalej snímka Rusa Valeriya Solomina - Rybak I Tantsovshitsa a dokument Unser Täglich Brot rakúskeho režiséra Nikolausa Geyrhaltera. Slávnostné udeľovanie cien sa uskutoční 2. decembra vo Varšave.

NO DIRECTOR NO CRY

NO DIRECTOR NO CRY
Rada STV v svojej historicky prvej voľbe generálneho riaditeľa Slovenskej televízie šéfa STV nezvolila. Žiaden z troch kandidátov, ktorí postúpili do 2. kola - Jozef Heriban, Radim Hreha a Peter Nižňanský, nezískal dnes v tajnej voľbe potrebný počet hlasov, minimálne 10 z 15. Hreha dostal v opakovanom hlasovaní šesť hlasov, deväť bolo neplatných. Ako po voľbe uviedol predseda rady Miroslav Kollár, Rada STV v stredu oficiálne vyhlási novú voľbu. Kandidáti sa môžu hlásiť do 15. novembra tak, aby bola voľba ukončená v polovici decembra. V dnešnom prvom hlasovaní 2. kola voľby získal dramaturg, scenárista, režisér, manažér a bývalý poslanec za ANO Jozef Heriban tri hlasy, mediálny poradca žijúci v Českej republike Radim Hreha päť hlasov a producent a pedagóg Peter Nižňanský jeden hlas. Šesť hlasov bolo neplatných. Do opakovaného hlasovania podľa pravidiel rokovacieho poriadku Rady STV postúpil s piatimi hlasmi iba jeden kandidát, Radim Hreha. Podmienkou pre účasť v opakovanom hlasovaní pritom je, aby kandidát získal aspoň päť hlasov. Hrehovi sa však ani v opakovanom hlasovaní nepodarilo získať aspoň dve tretiny hlasov všetkých členov Rady, keď dostal šesť hlasov a deväť hlasov bolo neplatných. Kandidaáti Radu STV nepresvedčli pri odpovediach na otázky jej členov, keď takmer 80 % otázok buď nezodpovedali alebo odpovedali inak.

Jeden Svet

Jeden Svet
Občianske združenie Človek v ohrození už po siedmy raz v Bratislave organizuje medzinárodný filmový festival dokumentárnych filmov Jeden Svet (One World). Tento rok sa bude konať od zajtra 25. do 29. októbra. Generálnym partnerom tohto ročníka je Slovenská sporiteľňa. Festival prináša 62 filmov prevažne zahraničnej produkcie rozdelených do ôsmich filmových sekcií - Globálny juh, Strety a stretnutia kultúr, Čečenská retrospektíva, Odysea migrantov, Ženy dnes, Jeden svet deťom, Na večné časy a Máte právo vedieť. Sekciu Čečenská retrospektíva podľa správy špeciálne venovali nedávno zavraždenej ruskej novinárke Anne Politkovskej. Filmy sa budú premietať v piatich kinosálach - Kino Charlie Centrum, Kinosála Slovenskej národnej galérie, Komorné štúdio Slovenského rozhlasu, A4 - Nultý priestor a Kinosála VŠMU. Niektoré filmové projekcie obohatia diskusie s domácimi a zahraničnými hosťami, medzi inými s režisérkou filmu Všetko o Dárfúre Taghreed Elsanhouri, protagonistkou filmu Milý Moslim Sacitou Chumaidovou, senátorom Parlamentu Českej republiky a bývalým žurnalistom Jaromírom Štětinom. Festival dotvárajú sprievodné podujatia. Návštevníci si budú môcť pozrieť napríklad výstavu fotiek Jindřicha Štreita z Čečenska a Ingušska, zažiť Barmský a Africký večer s hudbou a ochutnávkou tradičného jedla, takisto podporiť ženy a ich rodiny v Afganistane a Indonézii kúpou nimi ručne vyrobených tradičných výrobkov. Užší výber filmov sa bude v nasledujúcich mesiacoch premietať i v ďalších mestách. Záujemcovia si ich budú môcť pozrieť v Košiciach, Prešove, Banskej Bystrici, Žiline, Brezne, vo Svidníku, Čadci, Poprade, Leviciach, Trnave, Pezinku a v Modre. Bližšie informácie nájdu na stránke www.jedensvet.sk a vo festivalových novinách, ktoré sa budú distribuovať na rôzne miesta pred a počas festivalu.

BAD JUDGES

BAD JUDGES AND

WHAT TO DO

ABOUT THEM ?

Zmeniť postoj verejnosti k verejnoprávnym médiám by po svojom prípadnom zvolení za generálneho riaditeľa Slovenskej televízie (STV) chcel jeden z troch kandidátov na šéfa STV - Radim Hreha. Mediálny poradca žijúci v Českej republike, ktorého Rada STV v utorok posunula do 2. kola voľby spolu s Jozefom Heribanom a Petrom Nižňanským, by po prípadnom nástupe na post šéfa STV urobil v prvom rade ekonomický a následne aj personálny a programový audit. Ako uviedol , nerobil by veľké personálne výmeny. Najskôr by dal každému šancu dokázať svoje schopnosti a nebránil by sa ani kritike. Hreha sa domnieva, že za šéfa STV by mohol byť zvolený aj preto, že v pôsobení na slovenskej mediálnej scéne má čistý štít a nie za ním loby. Hreha očakával, že do 2. kola, ktoré bude v utorok 24. októbra, sa dostane aj predseda Rady STV Miroslav Kollár a Roman Lipták z agentúry Forza. Kollár však získal len dva hlasy a Lipták jeden, čo bolo málo na postup do finále voľby. Hreha postúpil s tromi hlasmi, rovnako ako producent a pedagóg VŠMU P. Nižňanský. Dramaturg, scenárista, režisér, manažér a bývalý poslanec za ANO J. Heriban získal päť hlasov.

Hreha v súčasnosti podniká ako externý mediálny poradca a v minulosti bol riaditeľom sekretariátu generálneho riaditeľa Českej televízie Jiřího Janečka a zakladateľ a riaditeľ mediálnej agentúry a internetového portálu Česká média. Prezentáciu svojho projektu riadenia a rozvoja STV venoval takmer výlučne prechodu z analógového na digitálne vysielanie, jeho technologickým alternatívam. "Na Slovensku sa zvažuje, či vôbec Slovenská televízia ako národný vysielateľ dostane tú dôveru, že sa stane lídrom v tejto oblasti," uviedol počas vypočutia pred Radou STV na základe svojej analýzy. Ak k tomu legislatíva nedospeje, hlboko tým podľa Hrehu poškodí záujem verejnosti, rozvráti systém duálneho vysielania a poškodí tým mediálny trh. Ak chce byť STV lídrom v prechode na digitalizáciu, musí byť dôveryhodná a stabilná, tvrdí. Z STV by po prípadnom zvolení chcel urobiť modernú národnú multimediálnu inštitúciu. Je za rozvoj pôvodnej televíznej tvorby. STV by mala byť podľa neho financovaná z koncesionárskych poplatkov. Obmedzil by vysielanie klasickej reklamy. Radim Hreha (1953) do roku 1994 pôsobil v Košiciach, najprv ako vedúci zásobovania Hutných stavieb Košice (1978 - 1983), neskôr v rokoch 1983 až 1988 bol vedúcim autoservisu, potom až do roku 1994 riaditeľom závodu Drobný tovar Košice. V rokoch 1994 až 1996 pôsobil na mestskom úrade Českého Krumlova a v spoločnosti Služby mesta Český Krumlov. Mediálnej problematike sa začal profesionálne venovať v Pragobanke (1997 - 1998), kde medzi jeho kompetencie ako obchodného námestníka riaditeľa pobočky patrila i komunikácia s médiami. V rokoch 1998 až 2001 bol vrchným mediálnym analytikom spoločnosti CEPRA (Central European Public Relations Agency), ktorej klientom bola aj TV Nova. Následne až do začiatku tohto roka zastával funkciu riaditeľa a konateľa spoločnosti Česká média. Od februára do júna tohto roka bol riaditeľom sekretariátu Generálneho riaditeľa Českej televízie. Venuje sa mediálnemu poradenstvu, príprave mediálnych seminárov. Externe prednáša na Vysokej škole J. A. Komenského v Prahe.

Ak by bol Jozef Heriban zvolený za generálneho riaditeľa Slovenskej televízie (STV), v prvom rade by chcel dosiahnuť, aby STV dôsledne plnila poslanie televízie verejnej služby. Verejnoprávny charakter chýba podľa neho najmä Jednotke, ktorá je viac komerčná ako verejnoprávna. Pred utorkovým 2. kolom voľby šéfa STV, odpoveďou na to, čo by robil, ak by ho Rada STV zvolila, je jeho projekt. Skôr, ako by začal robiť zmeny, by sa však poradil s odborníkmi, s ktorými je v kontakte a ktorým by ponúkol pozície v topmanažmente STV. Radiť by sa chcel aj s Radou STV, čo nerobilo predchádzajúce vedenie. Dramaturg, scenárista, režisér, manažér a bývalý poslanec za ANO získal v 1. kole voľby najviac - päť hlasov. Ako Heriban konštatoval počas verejného vypočutia pred Radou STV, skvalitnil by spravodajstvo z domova, zahraničia, regiónov aj zo športu. Spravodajstvo STV by malo byť objektívne, nezávislé a dôveryhodné, "no zatiaľ táto vlajková loď STV pláva blízko plytčiny", uviedol Heriban, ktorý je za zachovanie oboch okruhov STV a ich užšiu spoluprácu. Medzi priority jeho projektu riadenia a rozvoja STV patrí aj zmena vysielacieho času Správ STV na 19:00. Dôslednou a rýchlou digitalizáciou technologických postupov by chcel zabezpečiť rovnakú konkurenčnú pozíciu pre redaktorov spravodajstva STV. Okrem toho by ako riaditeľ chcel presadiť vznik pôvodného dramatického televízneho seriálu. STV by mala podporiť ročne najmenej päť celovečerných filmov ročne, pričom jeden z nich by mal byť pre deti a mládež, ďalej animovanú tvorbu, večerníčky, robiť záznamy z predstavení. Archív STV, ktorý sa podľa neho nevyužíva koncepčne, by postupne zdigitalizoval a v programe využil jeho kvalitné tituly. Na dosiahnutie kvalitného programu sú podľa neho nevyhnuté výrazné zmeny v dramaturgii, zjednodušenie riadenia v STV na dve úrovne a aj modernizácia. Na niektoré procesy digitalizácie by chcel podporu štátu. Technologickú rekonštrukciu STV by riešil predajom výškovej budovy a úverom. Heriban zároveň počas vypočutia pred Radou STV verejne prisľúbil, že ak by sa stal generálnym riaditeľom, nebude STV prerušovať relácie reklamnými prestávkami. Ako riaditeľ STV by spolupracoval s MK SR a NR SR na príprave zákona o poplatkoch za služby poskytované STV a zákona o digitalizácii televízneho vysielania. Heribanovým cieľom je, aby sa STV stala lídrom v procese digitalizácie televízneho vysielania v SR. Jozef Heriban (1953) v roku 1978 začínal ako dramaturg rozhlasových hier v Československom rozhlase Bratislava a následne (1981 - 1994) trinásť rokov pôsobil v Slovenskej filmovej tvorbe v Bratislave ako vedúci tvorivo - výrobnej skupiny, vedúci Tatra filmu a námestník pre výrobu a obchod. Spolupracoval na výrobe mnohých hraných filmov s režisérmi Štefanom Uhrom, Dušanom Hanákom, Jurajom Jakubiskom, Jurajom Herzom a ďalšími. V rokoch 1996 až 2001 pôsobil v TV Markíza a v spoločnosti EuroTel Bratislava ako riaditeľ reklamy, riaditeľ vonkajších vzťahov a vedúci public relations. Zameriaval sa na úspešné budovanie značky a na marketing a reklamu. V rokoch 2002 až 2006 bol poslancom Národnej rady SR za ANO, neskôr nezávislým. V súčasnosti externe prednáša na Fakulte manažmentu UK v Bratislave a pôsobí ako marketingový a mediálny poradca. Je autorom rozhlasových hier, kníh, filmových a televíznych scenárov, z ktorých mnohé získali ceny.

Jeden z trojice kandidátov na generálneho riaditeľa Slovenskej televízie (STV) Peter Nižňanský svoj postup do finále voľby šéfa STV nechce komentovať. Ako uviedol pre agentúru SITA, až do utorkového 2. kola voľby nebude odpovedať na žiadne otázky médií. Vyjadriť sa nechcel k svojmu postupu ani k projektu riadenia a rozvoja STV, ktorý predstavil Rade STV. Jeho vystúpenie si však môžete vypočuť TU

Producent a pedagóg Peter Nižňanský dostal tento utorok v 1. kole voľby tri hlasy. Počas verejného vypočutia pred Radou STV, ktoré rada tento týždeň zverejnila na webovskej stránke STV, Nižňanský uviedol, že ak by bol zvolený za šéfa televízie, bude sa uchádzať o štátne dotácie. Ako konštatoval, získaním dodatočných zdrojov od štátu by riešil výpadky vo financovaní STV, ktoré môžu priniesť prípadné súdne prehry či pokles príjmov z koncesionárskych poplatkov. STV by podľa jeho odhadov potrebovala od štátu niekoľko sto miliónov korún na vlastnú tvorbu a digitalizáciu. Tiež by chcel zefektívniť výber koncesií a stabilizovať personálne obsadenie STV. Podľa časti členov Rady STV, Nižňanského projekt riadenia a rozvoja STV je všeobecný, nenavrhuje nové koncepčné riešenia problémov STV a nevenuje sa digitalizácii. Nižňanský (1953) od roku 1998 pôsobí na katedre produkcie a manažmentu Filmovej a televíznej fakulty Vysokej školy múzických umení (VŠMU) v Bratislave. Vlastní produkčnú spoločnosť Salvo Film, ktorá pripravila pre ministerstvo školstva viacero výchovno-vzdelávacích filmov. Začínal (1979 - 1986) v GR Ceva v Trenčíne, kde bol vedúcim odborným referentom obchodného úseku, neskôr do roku 1989 pracoval na ministerstve stavebníctva. V rokoch 1990 až 1993 bol obchodno-ekonomickým riaditeľom Slovenskej filmovej tvorby a následne začal podnikať ako filmový producent a majiteľ produkčnej spoločnosti.