DALITO!

7. 10. 2006

Reklamná pauza, teraz sa môžete ísť....

Reklamná pauza, teraz sa môžete ísť....

Zavraždili Annu Politkovskú

Zavraždili Annu Politkovskú
Významnú ruskú novinárku, ktorá sa preslávila kritickým informovaním o vojne v Čečensku, zastrelili v sobotu v Moskve. Telo Anny Politkovskej objavili v centre Moskvy vo výťahu v obytnom dome v mieste jej bydliska. Polícia na mieste zabavila revolver a štyri náboje. Šéfredaktor denníka Novaja Gazeta, v ktorom Politkovskaja pôsobila, s odvolaním na policajné informácie pre agentúru AP uviedol, že smrť nastala okolo 16:30 (14.30 SELČ). Anna Politkovskaja patrila medzi najrešpektovanejšie postavy ruskej žurnalistiky. Preslávila sa najmä kritikou prezidenta Vladimíra Putina za vojnu v Čečensku. V knihe o čečenskom konflikte zdokumentovala násilnosti proti civilnému obyvateľstvu, ktorých sa masovo dopúšťali ruské jednotky.

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Neznámi ozbrojenci zastrelili dnes v severnej časti Afganistanu dvoch nemeckých novinárov. Obete - jeden muž a jedna žena - cestovali podľa miestnej polície po krajine a pripravovali tu dokumentárny film pre Deutsche Welle. "Dvoch nemeckých civilistov, ktorí cestovali počas noci, zastrelili neznámi páchatelia," uviedol hovorca afganského ministerstva vnútra. Novinári boli podľa afganských predstaviteľov na ceste z provincie Baghlán do provincie Bamiján. Pakistanská tlačová agentúra AIP uvádza, že Nemcov našli dnes ráno zavraždených v stane približne 150 kilometrov na juh od rovnomennej metropoly provincie Baghlán

Hessenská filmová cena

Hessenská filmová cena
Novinka nemeckého režiséra slovenského pôvodu Martina Repku Let bocianov podľa pôvodného scenára Eugena Gindla, ktorá sa z veľkej časti nakrúcala v slovenských exteriéroch, získala Hessenskú filmovú cenu pre najlepší scenár dotovanú sumou 7500 eur.Hlavnú dejovú líniu snímky tvorí príbeh Vandy, ktorá hľadá svoju úlohu v spoločnosti. Tá však od nej priveľa očakáva a pod tlakom sa jej nedarí konfrontovať sa s problémami. Do hlavných úloh Repka obsadil nemeckú herečku Katharinu Lorenz, ďalej Floriana Stettera, Radka Brzobohatého, Lukáša Latináka, Zuzanu Maurery a Karola Csina."Vybral som sa na Slovensko hľadať svoje korene. Vo filme sa zaoberám identitou človeka. Pretože aj na Slovensku sa zabúda na vlastnú identitu. Čiže snímka je aj o tom, čo tu vymiera, ale na čo nesmieme zabúdať," povedal Martin Repka s tým, že ak si človek odreže svoje korene, stane sa len konzumentom, ktorý nebude šťastný. "Je to film dôležitý pre celú Európu, pretože rieši problém východnej a západnej Európy a premostenie týchto dvoch častí," vysvetlil spoluscenárista projektu ešte pred realizáciou projektu.Absolvent štúdia réžie na bratislavskej VŠMU začal s nakrúcaním snímky 18. augusta v Ružomberku so 60-členným medzinárodným štábom. Pre pokračovanie si zvolil Slovenský raj, Spiš i Frankfurt nad Mohanom.Hessenskú filmovú cenu pre najlepší hraný film dotovanú sumou 20.000 eur získala snímka Ulricha Köhlera Montag kommen die Fenster (V pondelok prídu okná).Cenu určenú pre najlepší dokument udelili filmu Full Meta Village rodáčky z Kórejskej republiky Sung-Hyung Cho.Čestnú nedotovanú cenu udelia dnes v rámci galavečera vo frankfurtskej opere herečke Vere Tschechowej.Už skôr preniklo na verejnosť, že Cenu za najlepšiu filmovú adaptáciu literárnej predlohy, ktorú venuje Frankfurtský knižný veľtrh, si dnes osobne prevezme kanadský filmár Atom Egoyan.

Exodus pokračuje 4

Exodus pokračuje 4
Televíziu TA 3 opúšťajú reportér Jaroslav Barborák a reportérka a moderátorka relácie V Politike Beata Oravcová, ktorá posilní dramaturgiu publicistiky v TV JOJ.

6. 10. 2006

Reklamná pauza, teraz sa môžete ísť....

Reklamná pauza, teraz sa môžete ísť....

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS

Výbor Národnej rady SR pre kultúru a médiá vyzýva na podávanie návrhov na posty členov Rady pre vysielanie a retransmisiu (RVR), ktorým na prelome roka 2006-2007 končí funkčné obdobie. Jednému členovi licenčnej rady končí funkcia k 15. decembru a ďalším dvom k 26. januáru 2007. V záujme uznášaniaschopnosti rady bude preto potrebné zvoliť troch nových Návrhy kandidátov na člena Rady pre vysielanie a retransmisiu spolu s požadovanými údajmi treba zaslať Výboru NR SR pre kultúru a média do 10. novembra v písomnej forme.

Kyška na hrad !

Kyška na hrad !
Do hladomorne

Ako hovorkyňa predsedu vlády SR zásadne odmietam zavádzajúce a lživé vyjadrenia šéfredaktora spravodajstva Slovenskej televízie R. Kyšku, ktoré uviedol v dnešnom vydaní denníka SME. Vyjadrenia šéfredaktora spravodajstva o tom, že Slovenská televízia plánovala odvysielať príspevok z oficiálnej návštevy predsedu vlády SR v Taliansku bez ohľadu na tomu predchádzajúci telefonický rozhovor, sa totiž ani v najmenšom nezakladajú na pravde. V telefonickom rozhovore, ktorý je mimochodom štandardným nástrojom komunikácie novinára a hovorcu, p. Kyška jednoznačne uviedol, že spravodajstvo STV o oficiálnu návštevu predsedu vlády SR v Taliansku nemá záujem, pretože bez záberov ju vraj odvysielať nemôže. Z tejto skutočnosti jednoznačne vyplýva, že Slovenská televízia, ktorá je platená z koncesionárskych poplatkov, by si svojím konaním nesplnila svoju verejnoprávnu povinnosť. Pokrývať spravodajsky oficiálne pracovné cesty najvyšších ústavných činiteľov aj sám p. Kyška zaradil k povinnostiam, vyplývajúcim z verejnoprávneho charakteru STV. S poľutovaním konštatujeme, že šéfredaktor spravodajstva STV použil účelovú dezinterpretáciu a zavádzanie na neopodstatnený a politicky motivovaný útok na predsedu vlády SR, čím zásadným spôsobom spochybnil profesionalitu svoju, ale takisto profesionalitu spravodajstva STV.Silvia Glendová, hovorkyňa predsedu vlády SR.
Spochybňovanie profesionality spravodajstva Slovenskej televízie je cieľavedomou politikou súčasnej vládnej garnitúry, uviedol šéfredaktor spravodajstva STV Roland Kyška. Reagoval na stanovisko hovorkyne predsedu vlády Silvie Glendovej k dnešnému článku denníka SME s názvom: Fico volal do STV, čo má vysielať . Glendová v stanovisku okrem iného píše, že "šéfredaktor spravodajstva STV použil účelovú dezinterpretáciu a zavádzanie na neopodstatnený a politicky motivovaný útok na predsedu vlády SR, čím zásadným spôsobom spochybnil profesionalitu svoju, ale takisto profesionalitu spravodajstva STV." Podľa Kyšku spochybňovanie spravodajstva STV sa začalo vyjadreniami ministra kultúry Mareka Maďariča, ktorý hovoril o potápajúcej sa lodi a pokračovalo útokmi podpredsedníčky SNS Anny Belousovovej a tiež na víkendovom sneme Smeru-SD. "Stojím si za tým, čo som povedal aj pre denník SME, jednoducho verejnoprávnosť pre súčasnú vládnu garnitúru rovná sa servilnosť." Podľa Kyšku spravodajstvo STV nebolo servilné k minulej vláde a nie je ani voči súčasnej. "Podľa mňa pani Glendová svoje osobné zlyhanie a zlyhanie komunikačného odboru úradu vlády vyhlasuje za moju chybu," konštatoval. Tlačový a informačný odbor Úradu vlády SR v pondelok médiá o 15:00 e-mailom informoval, že predseda vlády SR Robert Fico odcestuje v utorok na jednodňovú zahraničnú pracovnú návštevu Talianska. STV podľa Kyšku nemohla vyslať televízny štáb do Talianska z organizačných a technických dôvodov. V utorok, pred večerným spravodajstvom volala Kyškovi premiérova hovorkyňa Silvia Glendová. Vytkla mu, že STV neposlala do Talianska svoj štáb. Následne vzal hovorkyni telefón premiér Fico a žiadal, aby verejnoprávna televízia o jeho ceste informovala. Nezávisle od toho chcela STV podľa Kyšku informáciu odvysielať. V utorok o nej informovali Správy STV v bloku krátkych správ. Hovorkyňa premiéra S. Glendová v stanovisku uviedla, že zásadne odmieta "zavádzajúce a lživé vyjadrenia" šéfredaktora spravodajstva STV R. Kyšku, že STV plánovala odvysielať príspevok z oficiálnej návštevy premiéra v Taliansku bez ohľadu na tomu predchádzajúci telefonát. Kyška podľa Glendovej odmietol v spravodajstve STV informovať o ceste premiéra v Taliansku, pretože bez záberov ju vraj odvysielať nemôže. "Z tejto skutočnosti jednoznačne vyplýva, že STV, ktorá je platená z koncesionárskych poplatkov, by si svojím konaním nesplnila svoju verejnoprávnu povinnosť," konštatovala Glendová. Problém má podľa Kyšku viacero rovín - málo času na zorganizovanie služobnej cesty a obmedzené finančné zdroje spravodajstva STV na jej zaplatenie. Premiér totiž chodí, na rozdiel od minulosti, na zahraničné cesty komerčnými letmi a novinárov so sebou na cesty neberie. Cestu si musia redakcie hradiť samy. Závažnou rovinou problému však podľa Kyšku je, že premiér volá šéfredaktorovi verejnoprávnej televízie a hovorí mu, akou formou má informovať o jeho aktivitách.

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA

"Bush, si šarlatán, klamár a neschopný. Už tri a pol roka vraj zatýkaš jedného člena al-Káidy za druhým. Aká je však skutočnosť? Sme stále silnejší a odhodlanejší obetovať sa za spravodlivú vec.Rímsky šarlatán medziiným vyhlásil, že islam nie je zlučiteľný s racionálnosťou, pričom však zabudol na to, že kresťanská viera nie je prijateľná pre zdravý rozum." Ajman az-Zawahrí

"Podporujete inštitúcie, ktoré umožňujú, aby sloboda prekvitala.Veľmi pozorne sledujem vývoj tejto dôležitej krajiny od čias, keď patrila do sovietskej sféry, až po súčasnosť, keď je slobodným národom.Oceňujem váš štýl vodcovstva, pán prezident Nazarbajev." George Bush

"Nie som vôbec stotožnená s výsledkami hlasovania. Je to Sofiina voľba, v ktorej má matka dvoch detí rozhodnúť o tom, ktoré z nich pošle do plynu." Zdena Studenková v relácii Hviezdy na ľade

"Môj najdôležitejší gól v drese Rangers venujem Galisovi." Filip Šebo

"Ak nechceme dostať televíziu do závislosti od štátneho rozpočtu a zvyšovať koncesionárske poplatky, budeme sa musieť uspokojiť s rodinne ladeným prvým programom a verejnoprávne orientovaným druhým. Dnes má STV na účte 80 miliónov korún, čo je dobré aj pre jej nezávislosť. " Pavol Minárik, KDH, predseda Výboru NR SR pre kultúru a médiá

"O priazeň pána Mečiara by som sa neuchádzal, ani keby som bol v krajnej núdzi. Neurobím takú chybu, aby som sa hádal s ľuďmi, ktorých názory si nezaslúžia úctu. " Milan Čič, riaditeľ Kancelárie prezidenta Slovenskej republiky

"Hosťami prvého Sita sú ..."

Daniel Krajcer v politickej diskusnej reláciii TV JOJ De Facto

"Teraz jeden veľký pozdrav do Mlynskej doliny pre manažérov STV! Do Dangla a do Polnišovej sme skočili cielene a mediálne dostatočne premyslene, nie sme hlupáci a neschopáci ako Vy. Všetko, čo sme chceli, nám vyšlo nadmieru, a to za Vašej výdatnej manažérskej podpory! Naším cieľom bolo strhnúť pozornosť na našu reláciu, na dianie okolo nás a vytlačiť z hry konkurenciu aj celé promo Vášho pripravovaného projektu SuperDelo! O tom Dele a ľade sa nikde v stredu nehovorilo. Absolútne nikde! "

Braňo Mojsej

„Budeme od Markízy žiadať taký honorár, aby bol adekvátny k výsledkom a hodnotám, ktoré tvoríme.“ Braňo Mojsej

„Toto bol potlesk? Choďte všetci do piče!“ Dara Rolins

5. 10. 2006

Vyrábajú novú Betu ?

Vyrábajú novú Betu ?
Generálna riaditeľka Slovenského rozhlasu Miloslava Zemková by mala ukončiť zmluvu so spoločnosťou BSP Lawyer Partners . Odporučila to dnes vedeniu SRo Rozhlasová rada. Zmluvu s BSP LP o vymáhaní nedoplatkov na koncesionárskych poplatkoch môže vedenie rozhlasu ukončiť dvoma spôsobmi - dohodnúť sa s BSP LP na odstúpení od zmluvy a prevziať na seba súdne spory s koncesionármi o nezaplatené koncesie, alebo sa súdne domáhať neplatnosti zmluvy. Pre Zemkovú je prijateľnejším prvý variant. "Okamžite vstúpim do kontaktu s okresnou prokuratúrou a doručím jej aj záznam z rokovania", o ktorý prokuratúra žiadala, uviedla pre médiá. Vedenie SRo spolupracuje s prokuratúrou od konca apríla. Má podozrenie, že bývalé vedenie rozhlasu podpisom zmluvy s BSP LP minimálne obišlo, možno aj porušilo zákon. "Súčasne vyvolám urýchlené rokovanie so zástupcami BSP LP o takom ukončení zmluvného vzťahu, ktoré bude mať najmenší dopad pre SRo, na rozpočet SRo," konštatovala. Pre rozhlas je podľa Zemkovej prijateľné odstúpenie od zmluvy s tým, že by od BSP LP prevzal súdne spory, za čo BSP LP požaduje od SRo 97 miliónov korún. Túto sumu môže rozhlas zaplatiť spoločnosti len postupne, tak, že z prebiehajúcich súdnych sporov odvedie získané nezaplatené koncesie na svoj účet a advokátske poplatky pre BSP LP. "To je jediné možné riešenie urýchleného ukončenia toho zmluvného vzťahu, ale musí s ním súhlasiť druhá strana, čiže spoločnosť BSP LP," povedala Zemková. SRo by agendu už podaných žalôb na súde zvládol, tvrdí tiež šéfka SRo, podľa ktorej by na to stačili dve interné právničky, ktoré by rozhlas musel prijať. Na rozdiel od 97 miliónov korún za odstúpenie od zmluvy s BSP LP, by jej vypovedanie stálo rozhlas 200 miliónov korún. Ak sa podľa Zemkovej SRo s BSP LP nedohodne, stále môže podať žalobu na neplatnosť zmluvy. Vzhľadom na to, že súd o platnosť zmluvy môže trvať aj niekoľko rokov, považuje Zemková tento variant za horší. Poukazuje pritom na fakt, že pre koncesionárov zažalovaných za nezaplatenie koncesií by to mohlo znamenať aj niekoľko rokov čakania v existenčnej neistote, až do rozhodnutia súdu. Zároveň by to bolo pre SRo tak veľké riziko, aké je napríklad pre STV spor so štúdiom Beta, tvrdí Zemková. Ak by SRo podľa Zemkovej prevzal súdne spory s neplatičmi koncesií, nebude vymáhať poplatky z omeškania. Môže sa však stať, že "zajtra bude riaditeľom SRo dakto iný a bude ich môcť vymáhať." Preto je podľa nej dôležité, aby túto vec začal riešiť aj parlament a zákonom premlčal poplatky z omeškania. Zmluvu s BSP LP uzavrel ešte bývalý riaditeľ SRo Jaroslav Rezník. Ak by sa zmluva medzi SRo a BSP LP naplnila a BSP LP by vymohol všetky dlžné koncesie, na ktoré sa zmluva vzťahuje, SRo by získal nominálnu hodnotu 104 miliónov korún. BSP LP by mala príjem z novácií, advokátske poplatky a príjem zo sankcií, čo SRo spolu odhaduje na približne 9 miliárd korún. Vymáhanie dlžných koncesií na súdoch podľa zmluvy medzi SRo a BSP LP sa týka 74 tisíc koncesionárov.

PRIX ITALIA

PRIX ITALIA
Slovenský rozhlas zaznamenal v Benátkach úspech. Na 58. ročníku Medzinárodného rozhlasového, televízneho a webového festivalu Prix Italia sa v kategórii rozhlasových hier Radio Drama - adaptácia literárnych diel - dostala medzi trojicu najlepších hra z dielne Slovenského rozhlasu. Medzinárodná porota ocenila adaptáciu poviedky Franza Kafku V trestaneckej kolónii. Na príprave rozhlasovej adaptácie sa podieľali - Michaela Fišerová (rozhlasová dramatizácia), Vladimír Fišera (dramaturg), režisér Martin Kákoš, zvukový majster Stanislav Kaclík, hudobná dramaturgička Eleonóra Vančíková-Kapasná, titulné roly stvárnil Richard Stanke a Emil Horváth, píše sa v tlačovej správe. Spomedzi 27 programov z celého sveta sa do nominácie dostala tiež adaptácia gréckej tragédie Ifigénia z produkcie nórskeho rozhlasu a japonská rozhlasová hra Bolesť vojny The Sorrow of WAR o následkoch vietnamskej vojny, ktorá podľa materiálu napokon získala najvyššie ocenenie Prix Italia.

SLOVAK RADIO NEWS

SLOVAK RADIO NEWS
Slovenský rozhlas vyhlásil výsledky 36. ročníka autorskej anonymnej súťaže na pôvodnú rozhlasovú hru pre dospelých 2006. Porota sa rozhodla neudeliť prvú cenu, pretože ani jeden zo súťažných textov nenaplnil z formálnych i obsahových aspektov všetky kritériá kladené na víťaznú hru v súťaži. Druhú cenu získala Michaela Materáková za text hry Hľadá sa hrdina a Marek Godovič za text hry Spisovatelia do rodín!. Elena Antalová sa za text hry Sťahovák umiestnila tretia. Prémiu autorovi do 35 rokov udelila porota Martinovi Hviščovi za text hry Rádio 3. Porota pracovala pod vedením Osvalda Zahradníka, jej členmi boli Zora Jaurová, Vanda Feriancová, Karol Horváth a Martin Kákoš. Posúdila 66 textov, ktoré autori do súťaže zaslali.

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS
Podľa informácií z vedenia koncernu Ringier doterajší šéfredaktor Nového Času Vladimíra Mužíka bol poverený riadením redakcie českého denníka Blesk. Dnešným dňom Mužík skončil svoje pôsobenie v Novom Čase. Do pondelka je vedením redakcie poverená zástupkyňa šéfredaktora Andrea Jovanovič. Meno nového šéfredaktora Nového Času oznámi vedenie spoločnosti 9. októbra, informovalo vedenie spoločnosti Ringier Slovakia, a.s.

SuperStar SK vs. Svet Again

SuperStar SK vs. Svet Again

IFPI SR Hitparáda - RADIO TOP 100 - Týždeň – 2006/39

1. HILTON PARIS-STARS ARE BLIND 2. DESMOD-NIEKTO TI TO POVIE SKOR NEŽ JA 3. PEHA-RENESANCIA 4. KEANE-CRYSTAL BALL 5. RIHANNA-UNFAITHFUL 6. TIMBERLAKE JUSTIN-SEXYBACK 7. CMORIK PETER-MÁM POCIT 8. SINCLAIR BOB-WORLD HOLD ON 9. FURTADO NELLY-PROMISCUOUS 10. ALLEN LILY-SMILE 11. SMATANOVÁ ZUZANA-NEKRÁČAJ PREDO MNOU 19. ŽBIRKA MIRO-MÁM ŤA VIAC 21. VETROPLACH-TANCUJ TANCUJ 24. ĎURICA ADAM-UROB MA LEPŠÍM 28. HABERA PAVOL-OD LÁSKY ZÁVISLÍ 29. BALÚCHOVÁ BARBORA-ULETENÁ 32. PARA-AKO NAJLEPŠIE VIEM 37. NO NAME-STROMY 41. GRIGOROV ROBO-POVEDZME 45. HEX-BRATISLAVSKÍ CHALANI 49. HEX-NIKDY NEBOLO LEPŠIE 57. CMORIK PETER-DÁŽĎ 63. NOCADEŇ-TVOJ MONO HLAS 65. GLADIATOR-HOLUBIENKA SIVÁ 68. ROLINS DARA-TÚŽIM 69. STEREO-ANI NEVIEŠ 70. HRDZA-A TAM HORE DVE JABLONE 77.LOBO & KOTUĽA PETER-LEN S TEBOU 80.ŠTROFFEK IVAN-SÚHLASÍM 84. U.K.N.D.-O ANJELOCH 85. GLADIATOR-BONBONIERA 87. POLEMIC-MEDZI NEBOM A ZEMOU 88. PREDNÁ ZDENKA-VODY SÚ POMALÉ 93. KMEŤO BAND-HOJ AMORE 95. TWEENS-STAČÍ KEĎ ŤA MÁM 99. LOBO-MENINY 100. NOCADEŇ-V SÚHVEZDÍ

Reklamná pauza, teraz sa môžete ísť....

Reklamná pauza, teraz sa môžete ísť....

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Kanadský verejnoprávny vysielateľ, televízna stanica CBC verí, že sa jej podarí utíšiť spor medzi kresťanmi a moslimami vďaka novému sitcomu s názvom Little Mosque on the Prairie (Malá mešita v prérii). Program bude paródiou na americký seriál Domček v prérii, ktorý mapoval osudy rodiny na konci 19. storočia na americkom západe. Namiesto narábania s vidlami, behania po kopcoch a predávania vajíčok, bude fiktívna moslimská rodina zápasiť s existenčnými problémami na kanadskom vidieku v období zasadenom tesne po teroristických útokoch na New York. Hovorca CBC Jeff Keay uviedol, že televízia si zatiaľ objednala prvých osem častí, ktoré odvysiela v januári. "Producenti si uvedomujú, že ide o citlivú tému," povedal. Poznámka pápeža Benedikta XVI., údajný pripravovaný teroristický útok na Toronto v júni a útoky na mešity po celej Kanade rozdelili obyvateľstvo na dva tábory. "Tento program bude komediálny. Dúfame, že ľudia sa budú smiať," dodal Keay.

V ruskej štátnej Dume je návrh dodatku štátneho rozpočtu 2007 na dodatočné financovanie štátom vlastných novín Rosijskaja Gazeta vo výške 76,5 milióna EUR. Podľa Alexandra Gorbenka , generálneho riaditeľa novín Rosijskaja Gazeta v súčasnosti dostávajú zo štátneho rozpočtu ročne od 2 miliónov do 2,6 milióna ročne. Dodatočné financovanie má napomôcť zvýšeniu nákladu a bezplatnému odberu pre starších a zdravotne postihnutých.

Iracká televízia vysiela nesmierne populárnu satirickú reláciu, ktorá sa odohráva v roku 2017,posledným človekom žijúcim v Iraku je Saaed, pracujúci v televízii ako moderátor spravodajstva. A v Iraku sú stále američania. Už samotný názov show je vtipom. Na obrazovke sa mihne nápis " Vláda ", ktorý sa rozpadne do slangovej frázy " Rýchlo, je mŕtvy ". V minulotýždňovej epizóde Saaed oznámil , že ministerstvo kultúry vydá knihu Leila a Vlk," arabskú verziu Červenej čiapočky, kde Červenou čiapočkou je iracký ľud a vlkom američania. Saed vysvetlil , že kniha napomôže dťom pochopiť okupáciu. Show pripravuje Talib al Sudani, básnik a spisovateľ. Pôvodne reláciu pripravovala lokálna Sharkia , dnes sa show robí v Dubaji.

4. 10. 2006

SLOVAK RADIO NEWS

SLOVAK RADIO NEWS

BSP Lawyer Partners uvažuje o skončení spolupráce so Slovenským rozhlasom pri vymáhaní koncesií. Dôvodom je nečinnosť vedenia SRo, o čom spoločnosť rozhlas informuje v liste, ktorý mu dnes poslala. Vyplýva to z vyhlásenia BSP LP. "Hoci si vedenie rozhlasu uvedomuje, že ak sa problém neplatičov nebude riešiť teraz, dlhy budú narastať a stav sa ešte zhorší, nepodniklo žiadne kroky na zabezpečenie komplexného riešenia tohto problému," tvrdí vo vyhlásení Daniel Paľko, predseda predstavenstva BSP PL. Podľa neho, situáciu s neplatičmi koncesií možno prirovnať k tzv. čiernym pasažierom v mestskej doprave. "Keď nezaplatíte pokutu, ohlási sa vám exekútor a peniaze pre dopravný podnik vymôže. My chceme v podstate podobným spôsobom vymôcť peniaze pre rozhlas a pri väčšej ochote vedenia SRo by sa to určite aj podarilo," uviedol Paľko. Ak sa nečinnosť SRo voči problému neplatičov v krátkom čase nezmení, pristúpi BSP LP podľa zmluvy, ktorú navrhuje, k jednej z dvoch alternatív. Podľa prvej všetky súdne spory po dohode presunie na SRo, aby ich riešil sám a od rozhlasu bude žiadať vyplatenie svojich nákladov, ktoré preukáže auditom. Druhá možnosť je, že BSP LP svoju divíziu, ktorá sa zaoberá vymáhaním dlhov od neplatičov koncesií, predá externej právnickej skupine a tá sa sama rozhodne ako bude ďalej postupovať. BSP LP tvrdí, že doteraz získala pre rozhlas od neplatičov viac ako 70 miliónov korún. Peniaze vypláca postupne podľa splátkového kalendára. Spoločnosť podala doteraz vyše 70-tisíc žalôb. Doterajšie žaloby sú len za istiny, čiže konkrétne dlžné čiastky a nie za poplatky z omeškania, hovorí sa vo vyhlásení spoločnosti. Verejnoprávny rozhlas zatiaľ od BSP LP list o návrhu na ukončenie vzájomnej spolupráce nedostal. Na doterajších rokovaniach sa hovorilo len o návrhoch, ktoré sú pre rozhlas neprijateľné. Preto bude vedenie SRo o téme hovoriť na štvrtkovej Rozhlasovej rade. Rade predložilo informáciu o možnostiach ukončenia zmluvy a bude sa riadiť jej uznesením. Podľa rozhlasu predseda predstavenstva BSP LP Daniel Paľko, "nemusí byť informovaný o všetkých krokoch SRo a rozhlas nie je povinný konzultovať s ním takéto kroky". SRo podľa hovorkyne už urobil niekoľko právnych a legislatívnych krokov ku komplexnému riešeniu tejto problematiky. Rozhlas tvrdí, že "existujú iné možnosti ako riešiť existujúci zmluvný vzťah medzi SRo a BSP LP". BSP LP poukázala do dnes na účet SRo 13 miliónov korún. Niektorí koncesionári zaplatili priamo na účet rozhlasu k dnešnému dňu päť miliónov korún.

Reklamná pauza, teraz sa môžete ísť....

Reklamná pauza, teraz sa môžete ísť....

Chcete živiť rozhlas ? Choďte do Washingtonu !

Chcete živiť rozhlas ? Choďte do Washingtonu !
Vedenie Slovenského rozhlasu chce do konca roka zrušiť interné posty všetkých šiestich stálych zahraničných spravodajcov SRo. Nejde teda len o rušenie troch interných postov SRo v Prahe, Budapešti a v Berlíne, ako o tom koncom septembra Rozhlasovú radu informoval programový riaditeľ SRo Ľuboš Machaj. Namiesto interných spravodajcov by rozhlas mal získavať externe spravodajstvo aj z Bruselu, Moskvy a z Washingtonu. Rozhlas rokuje s niektorými internými zahraničnými spravodajcami a ponúka im dve alternatívy - vrátiť sa do Bratislavy, do redakcie zahraničného spravodajstva SRo a ostať v internom pracovnom pomere alebo vystúpiť z interného pracovného pomeru, ostať bývať v krajine, kde pôsobia a stať sa akreditovanými spolupracovníkmi SRo. "Nechceme sa zbaviť profesionálov," konštatovala Sámelová a dodala, že rozhlas si ale nemôže vo svojej súčasnej zadlženosti dovoliť interné posty v zahraničí. Jeden post pritom stojí priemerne 2,5 milióna korún, z čoho veľká časť sú poplatky za ich byt, dopravu. Machaj tvrdí ,že príčinou znižovania výdavkov na zahraničné spravodajstvo je snaha vedenia SRo pripraviť na budúci rok vyrovnaný rozpočet. Rozhodnutie o prechode všetkých stálych zahraničných spravodajcov do externého prostredia padlo podľa Machaja minulý týždeň. Rozhlas počíta aj s rozšírením spravodajstva zo zahraničia na iné krajiny, prinášať by ho však mali externí spolupracovníci. "Od 1. januára zahraničné spravodajstvo určite nezanikne, len bude riešené inou formou," dodal Machaj. Zo šiestich interných vyslaných redaktorov SRo v zahraničí je Oľga Baková vo Washingtone a informuje o dianí v Spojených štátoch amerických. Róbert Sermek pôsobí v Bruseli a sleduje dianie v orgánoch Európskej únie, v Európskom parlamente a tiež v Belgicku a vo Francúzsku. Moskovská spravodajkyňa Mária Mikušová prináša informácie o Rusku, Ukrajine a o štátoch bývalého Sovietskeho zväzu. V Berlíne je Alexander Kurtanský, budapeštiansky spravodajca Gregor Martin Papucsek informuje o udalostiach v Maďarsku a Chorvátsku a Ján Šmihula je v Prahe. Každý zo spravodajcov pripraví mesačne do 100 rôznorodých spravodajských a publicistických materiálov. Rozhlasová rada by sa mala téme venovať na rokovaní, ktoré bude koncom októbra. Predseda rady Vladimír Talian tvrdí , že minimálne na kľúčových postoch v Moskve, Bruseli a Washingtone by sa nemalo stať, že spravodajcovia odídu z postov bez okamžitej náhrady. Vo štvrtok by rada podľa Taliana nemala o spravodajcoch rokovať, venovať by sa mala vymáhaniu nezaplatených koncesií cez BSP LP, rozšíreniu činnosti Media s.r.o. a ďalším témam.

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS
Nový hovorca Konferencie biskupov Slovenska (KBS) Jozef Kováčik chce nadviazať na všetko pozitívne, čo sa doteraz podarilo vybudovať aj jeho predchodcovi Mariánovi Gavendovi. Ako uviedol Kováčik , Gavendovou zásluhou je katolícka cirkev na Slovensku vnímaná v mediálnom svete ako dôležitý a nenahraditeľný prvok našej spoločnosti. Kováčika zvolili katolícki biskupi do funkcie v utorok. Kováčik absolvoval Pápežskú univerzitu Santa Croce v Ríme. V roku 1997 bol v Trnave vysvätený za kňaza. V Ríme na Univerzite Santa Croce pokračoval v štúdiu na Fakulte Sociálnej inštitucionálnejkomunikácie. Štúdium ukončil v roku 2000. Počas pobytu v Ríme pôsobil ako externý spolupracovník Slovenskej sekcie Vatikánskeho rádia. Po návrate na Slovensko pracoval 5 rokov externe ako moderátor a spolupracovník v STV, neskôr pre Slovenský rozhlas a Katolícke noviny. V roku 2004 bol vymenovaný za riaditeľa Tlačovej kancelárie KBS a v roku 2006 za riaditeľa TV LUX. Je členom Slovenského syndikátu novinárov.

Minority film festival

Minority film festival

Štvrtá prehliadka filmov o menšinách Minority film festival odštartuje v bratislavských kinách zajtra 5. októbra. V kinách Mladosť a Tatra premietnu 25 hraných i dokumentárnych, celovečerných i krátkych filmov. Festival otvorí vo štvrtok v kine Tatra distribučná predpremiéra českého dokumentu Chačipe, ktorý režíroval Miroslav Janek. Súčasťou slávnostného otvorenia bude predstavenie švédsko-poľského koprodukčného filmu Cesta Niny od režisérky Leny Einhornovej. Prehliadku v nedeľu večer uzavrie slovenská predpremiéra poviedkového filmu All Invisible Children, na ktorom sa podieľali režiséri Mehdi Charef, Emir Kusturica, Spike Lee, Kátia Lund, Jordan Scott, Ridley Scott, Stefano Veneruso a John Woo. Tohtoročný festival pripomenie aj tvorbu tragicky zosnulého českého dokumentaristu Pavla Kouteckého a uvíta autorku dokumentárnych filmov Kristínu Vlachovú. Súčasťou programu sú aj hrané filmy ako Raňajky na Plute, Transamerica, Dištrikt!, Môj Nikifor, Tiger a sneh, Skrotená hora a mnoho ďalších. Organizátori zahrnuli do programu aj drámu Hotel Rwanda o tragickej etnickej vojne v Rwande, od ktorej uplynulo desať rokov. Okrem filmových predstavení sa budú môcť návštevníci zúčastniť aj na lektorských úvodoch, besedách s autormi a na okrúhlych stoloch. Tohto roku budú o spolužití diskutovať fínski spisovatelia švédskej národnosti, ktorých bude viesť dramatik Bengt Ahlfors. Chýbať nebudú ani koncerty etno a world music na Hviezdoslavovom námestí v Bratislave. Piatok sa ponesie v znamení Afriky (Thierry & Friends), sobotný podvečer spestrí populárny Pressburger Klezmer Band. Štvrtý Minority Film Festival je zaradený do Akčného plánu predchádzania všetkým formám diskriminácie, rasizmu, xenofóbie, antisemitizmu a ostatným prejavom intolerancie. Z poverenia príslušnej sekcie Úradu vlády SR ho pripravuje Barokfilm v spolupráci s Českým centrom, spoločnosťami Bioscop a Continental Film. Vstup na všetky predstavenia je voľný.

3. 10. 2006

Pokuty naše každodenné

Pokuty naše každodenné

Rada pre vysielanie a retransmisiu dnes udelila Slovenskej televízii a aj súkromným televíziám Markíza a JOJ spolu päť sankcií. Televízie licenčná rada upozorňuje na porušenie zákona o vysielaní a retransmisii. STV musí navyše odvysielať oznam o porušení zákona a to za nedodržanie pravidla názorovej plurality v reportáži Čakanie na záchranu, ktorá bola 25. a 26. februára súčasťou programu Reportéri. STV rada opäť upozornila na porušenie zákona prerušovaním programu Slovensko hľadá Superstar II., v tomto prípade odvysielaného 11. februára. Markíza podľa RVR porušila kritériá objektívnosti spravodajstva v Televíznych novinách z 12. januára. Rada tiež dvakrát upozornila na porušenie zákona TV JOJ a v jednom prípade jej aj udelila pokutu. JOJ podľa licenčnej rady porušila zákon tým, že neposkytla záznam z vysielania z 25., 27. a 28. mája. Za nesprávne označenie prístupnosti logom s vekom v bloku upútavok Filmový marec vysielanom 25. a 26. februára televízia dostala od RVR pokutu 20 tisíc korún. Licenčná rada začala šesť správnych konaní voči spoločnosti MAC TV s.r.o. - prevádzkovateľovi vysielania TV JOJ pre možné porušenie zákona o vysielaní a retransmisii. Dôvodom je, že neposkytla záznamy z vysielania programov Nikdy nehovor nikdy z 3. júla, Mravnostné oddelenie z 10. júla a programu Šport z 20. augusta. RVR tiež preverí možné porušenie zákona televíziou JOJ opakovaným použitím záznamu určeného na potreby krátkeho spravodajstva v programe Šport zo 7., 14. a 17. júla. Rada tiež začala správne konanie voči Markíze za možné porušenie zákonnej ochrany maloletých nesprávnym označením programov logom o ich vekovej prístupnosti v programe Bulšit z 18. júla.

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS
Slovenská televízia a Slovenský rozhlas chcú užšie spolupracovať pri tvorbe legislatívy a svojho programu. Na prehĺbení spolupráce sa dnes dohodli zástupcovia verejnoprávnych médií - generálna riaditeľka SRo Miloslava Zemková a štatutárny zástupca generálneho riaditeľa SRo Branislav Zahradník. Zemková a Zahradník podpísali rámcovú zmluvu o spolupráci. Zo zmluvy okrem iného vyplýva, že STV a SRo budú spolupracovať na pripravovanej zmene zákona o koncesionárskych poplatkoch. Súčasný systém výberu koncesionárskych poplatkov totiž považujú obe médiá za neefektívny. SRo a STV by tiež mali intenzívnejšie kooperovať v spravodajstve, na príprave vysielania pre národnostné a etnické menšiny a v ďalších oblastiach, dodala hovorkyňa SRo.

Reklamná pauza, teraz sa môžete ísť....

Reklamná pauza, teraz sa môžete ísť....

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS
Výkonným riaditeľom Rádia Hey je od 28. septembra Dezider Kukoľ. Jednou z prvých Kukoľových úloh na pozícii výkonného riaditeľa bude spustenie nových frekvencií Rádia Hey v Ružomberku a Nitre. Kukoľ podľa Jiří Šebeka, konateľa spoločnosti GES pôsobí v slovenských rádiách viac ako 12 rokov, pracoval v Rádiu Flash, v Rádiu Východ a v Slovenskom rozhlase. Bol moderátorom, dramaturgom programu, programovým riaditeľom, výkonným riaditeľom a konateľom spoločnosti Rádio VÝCHOD . "Je výborným znalcom slovenskej a českej populárnej hudby," konštatuje ďalej Šebek. Špecifikom Rádia Hey je práve slovenská a česká hudba.

Hruštička húževnatá

Hruštička húževnatá
Reklama, telenákup či oznam o sponzorstve programu by už nemali byť hlučnejšie než ostatné programy. Vysielateľ by mal byť podľa návrhu novely zákona o vysielaní a retransmisii, ktorý pripravila poslankyňa Zdenka Kramplová (ĽS-HZDS), povinný zabezpečiť, aby sa nezvyšovala intenzita zvuku počas vysielania reklamy, telenákupu či sponzorovaných programov a neobťažovala tak diváka. Kramplová pripúšťa, že v súčasnosti už existujú televízne prijímače, ktoré tento problém dokážu riešiť samé, "avšak väčšina slovenských domácností si z finančného hľadiska nákup takejto techniky dovoliť nemôže". Novelou by sa mal parlament zaoberať v prvom čítaní na októbrovej schôdzi.

TOP OF THE POPS

TOP OF THE POPS

39.týždeň (25.9.2006 - 1.10.2006)

Top 10 všetky slovenské stanice

1.Televízne noviny Markíza 1. 10. 2006, 2.Susedia Markíza 25. 9. , 3. Športové noviny Markíza 1. 10. 2006 ,4. Nora a Braňo Markíza 29. 9. 2006 , 5.Hodina pravdy Markíza 25. 9. 2006 ,6.Neserte nám pestúnku Markíza 30. 9. 2006 , 7. Zámena manželiek Markíza 26. 9. 2006, 8. Uragán Markíza 28. 9. 2006 , 9. Smrtiace kobylky Jednotka 1. 10. 2006, 10. NOVINY TV JOJ 1. 10. 2006

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Vatikán včera vyjadril plnú podporu britským biskupom, ktorí napadli dokumentárny film televíznej stanice BBC. V snímke sa objavuje obvinenie, že v rámci systému, ktorý zaviedol vo svojom predchádzajúcom pôsobisku dnešný pápež Benedikt XVI., sa zakrývalo pohlavné zneužívanie detí. .Dokument z názvom Sex Crimes and the Vatican (Sexuálne zločiny a Vatikán) odvysielala BBC v nedeľu večer v rámci populárneho programu o aktuálnom dianí Panorama. Rímskokatolícki biskupi z Anglicka a Walesu film ostro odsúdili a označili ho za "nepravdivý a zavádzajúci".Vatikán uviedol, že za seba sa k snímke zatiaľ nevyjadrí, no vyslovil plnú podporu ostrému vyhláseniu birminghamského arcibiskupa Vincenta Nicholsa, napísanému v mene britských biskupov.Podľa Nicholsa, predsedu Katolíckeho úradu pre ochranu detí a zraniteľných dospelých, by sa BBC mala "hanbiť za štandard žurnalizmu, ktorý použila na tvorbu tohto bezdôvodného útoku na pápeža Benedikta XVI."BBC sa postavila na obranu svojho dokumentárneho filmu. V ňom sa sústredila na tajný dokument z roku 1962, ktorý stanovil postupy pre prípady sexuálneho zneužívania detí vo vnútri katolíckej cirkvi.Dokument s názvom Crimen Sollicitationis ukladá povinnosť sľubu mlčanlivosti tak samotnému dieťaťu, ktoré sa stalo obeťou takéhoto zneužitia, ako aj kňazovi, ktorého sa obvinenie týka, a všetkým prípadným svedkom udalosti. Porušenie tohto sľubu inak povedie k exkomunikácii, hovorí dokument BBC."Tento postup mal ochrániť reputáciu kňaza, až kým cirkev prípad nevyšetrí, no v praxi môže poskytnúť predlohu na kamufláž incidentu," uvádza sa v snímke BBC a komentátor dodáva: "Muž zodpovedný za jeho dodržiavanie bol 20 rokov kardinál Joseph Ratzinger, muž, ktorého minulý rok zvolili za pápeža."Ratzinger stál na čele Kongregácie pre doktrínu viery - vatikánskeho úradu presadzujúceho doktrínu - od roku 1981 až do apríla 2005, keď bol zvolený za pápeža. Turecká rada pre rozhlasové a televízne vysielanie (RTÜK) oznámila vznik nového administratívneho orgánu- televízneho ombudsmana . Ombudsman by mal pôsobiť ako zástupca televíznych divákov. Vznik ombudsmana podporili televízne spoločnosti , ktoré sa budú takisto zúčastňovať monitoringu televízneho vysielania v rámci samoregulácie. Zástupcami verejnosti budú ľudia s univerzitným vzdelaním a sedem ročnou praxou v mediálnom sektore. Anglická televízna stanica Channel 5 pripravuje live vysielania pôrodov pre primetime . Ide o projekt spoločnosti Endemol /Big Brother / . Show Birth Night Live, má byť dvojhodinová a televízia dúfa, že aspoň jedno dieťa sa narodí v priamom prenose z Queen's Medical Centre v Nottinghame. program produkuje Brighter Pictures vlastnená Endemolom

2. 10. 2006

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS

Minister kultúry Marek Maďarič rokoval s britským ministrom pre kreatívny priemysel a turizmus Shaunom Woodwardom o revízii smernice Televízia bez hraníc. Obidve krajiny v minulosti nesúhlasili s navrhovaným rozšírením pôsobnosti smernice aj na tzv. nelineárne služby. Ide vôbec o prvý prípad od vstupu Slovenska do Európskej únie, keď minister "starej" členskej krajiny EÚ navštívil ministerstvo kultúry s cieľom dohodnúť sa na spoločnom postupe. Revidovaná smernica by mala rozšíriť okruh povinných subjektov, ktoré by mali podliehať rovnakej regulácii, akej dnes v Európe podlieha televízne vysielanie. Nové povinnosti vo vzťahu k službám informačnej spoločnosti by sa mali okrem vysielateľov dotknúť aj poskytovateľov, ktorí svoje služby ponúkajú prostredníctvom mobilných sietí alebo internetu. Maďarič súhlasil so svojím britským kolegom, že neprimeraná regulácia on-line služieb by mohla priniesť neprimerané zaťaženie poskytovateľom služieb, pričom by vynútiteľnosť jednotlivých povinností bola de facto nulová. Ministri obidvoch krajín sa preto dohodli, že ak bude potrebné, tak zablokujú súčasný návrh rozšírenia pôsobnosti smernice. Zároveň by chceli pripraviť kompromisný návrh, ktorý by bol pokrokom v príprave tejto legislatívy. Obaja veria, že upravené znenie návrhu smernice by mohla prijať Rada ministrov v máji na budúci rok.

Telekomunikačný úrad nariadil spoločnosti Slovak Telekom , aby vytvorila podmienky na efektívnu súťaž na trhu televízneho a rozhlasového vysielania. Urobil tak na základe analýzy príslušného trhu, národných a medzinárodných konzultáciách a po súhlasnom stanovisku Európskej komisie. "Rozhodnutie ešte nie je právoplatné. ST môže voči nemu podať rozklad do 15 dní," poznamenal hovorca TÚ Roman Vavro. Úrad označil Slovak Telekom za významný podnik na základe analýzy trhu ešte v máji tohto roka. Po vyjadrení ďalších inštitúcií mu nariadil napríklad povinnosť nákladovej orientácie cien alebo nediskriminácie prístupu. ST zabezpečuje televízne a rozhlasové vysielanie prostredníctvom závodu Rádiokomunikácie, usiluje sa ich však predať. Konkurentmi ST v tomto segmente sú hlavne firmy Expres Net, Telecom Corp, Movys a Sound Design. Podiel Telekomu na celkových výnosoch z prenosu televízneho vysielania za posledné štyri roky kolíše okolo 99 percent. Menší podiel má spoločnosť pri prenose rozhlasového vysielania, ktorý od roku 2002 klesol z necelých 99 percent k vlaňajším 89 percentám. Slovenský telekomunikačný trh je rozdelený na sedem maloobchodných a 11 veľkoobchodných trhov. V prípade 15 trhov TÚ označil za významný podnik Slovak Telekom. Na veľkoobchodnom trhu ukončenia volania v mobilných telefónnych sieťach podľa úradu pôsobia ako významné podniky mobilní operátori Orange a T-Mobile. Účelom analýz jednotlivých trhov je zistiť, či na nich prebieha efektívna súťaž. Ak TÚ dospeje k záveru, že na konkrétnom trhu neexistuje, určí významný podnik, ktorého činnosť potom reguluje. TÚ mal na základe zákona o elektronických komunikáciách ukončiť analýzy na trhoch do polovice roka 2004.

STV HZDS NEWS

STV HZDS NEWS
Pavel HALABRÍN- Primátor mesta Myjava
O zmluvách medzi Slovenskou televíziou a Štúdiom Beta v roku 1998 údajne rozhodovalo aj vedenie Hnutia za demokratické Slovensko (HZDS). Informoval o tom dnes internetový portál Aktuálne.sk. Tieto dohody však STV neskôr zrušila a v súčasnosti Štúdio Beta vedie s televíziou súdny spor o zhruba 790 miliónov korún ako náhradu ušlého zisku. Krajský súd v Bratislave už v máji rozhodol, že zmluvy boli platné, STV sa preto odvolala na Najvyšší súd. Pokiaľ neuspeje, súdy rozhodnú o výške škody. Televízia údajne uvažuje aj o mimosúdnej dohode. Podľa Aktuálne.sk o tomto scenári mali vedieť politické špičky HZDS a rozoberali tri varianty, ktoré boli prospešné len pre Štúdio Beta. Internetový portál sa odvoláva na prepisy troch telefonických rozhovorov, ktoré má k dispozícii. Ide o telefonáty medzi bývalým šéfom STV Igorom Kubišom a majiteľom Štúdia Beta Milanom Sedláčkom a členom HZDS Pavlom Halabrínom. Stanovisko predsedu HZDS
Vladimíra Mečiara, Sedláčka ani Kubiša k zmluvám sa nepodarilo získať. Halabrín povedal, že o zmluvách medzi televíziou a štúdiom nemá bližšie informácie. Zmluvy so štúdiom Beta na ranné a poobedňajšie vysielanie podpísal v roku 1998 krátko pred odchodom z funkcie bývalý riaditeľ STV Kubiš. Jeho nástupca Milan Materák ich vzápätí zrušil, pretože ich považoval za nevýhodné. Sedláček už Štúdio Beta i s pohľadávkou voči STV predal firme CI Holding. S ňou v súčasnosti STV podľa Aktuálne.sk intenzívne rokuje o mimosúdnom vyrovnaní. Vraj presadzuje sumu do 100 miliónov korún.

Zomrel Frank Beyer

Zomrel Frank Beyer
Frank Beyer, známy filmový režisér z Nemeckej demokratickej republiky, ktorého niekoľko filmov neodobrili doboví cenzori, zomrel vo veku 74 rokov. Ako uviedla berlínska Akadémia umení, Beyer zomrel v nedeľu v Berlíne po dlhej chorobe. Presnú príčinu smrti však akadémia neuviedla. Medzi jeho filmy patria snímky ako Ťažká skúška (1959), Skrýša (1977) či Sen o šťastí (1983). Režisér roky nemohol pracovať vo filmovom priemysle a tak pred návratom do štúdií DEFA v roku 1974 pracoval v divadle a pre televíziu. Jeho film Jakub luhár (1974) bol jediným východonemeckým filmom, ktorý úspešne zúročil nomináciu na Oscara pre najlepší cudzojazyčný film. Ani týmto dielom sa však Beyerove problémy s režimom neskončili. V roku 1977 úrady zakázali jeho film Skrýša potom, čo predstaviteľ hlavného hrdinu Manfred Krug emigroval na Západ. Frank Beyer sa narodil 26. mája 1932 v meste Nobitz. Študoval divadelnú vedu v Berlíne a jeden rok réžiu na pražskej FAMU. Potom, čo v roku 1989 padol Berlínsky múr, Beyer začal opäť pracovať pre televíziu. Medzi jeho neskoršie diela patrí i televízny film Nikolaikirche (1995) o masových demonštráciách, ktoré pomohli navždy zvrhnúť tvrdé jadro východonemeckej vlády.

Rada STV NEWS

Rada STV NEWS
Jediným z členov Rady Slovenskej televízie , ktorý môže viesť rokovania rady venované voľbe generálneho riaditeľa STV, je v súčasnosti 2. podpredseda rady Ladislav Straka. Dôvodom tohto stavu je, že 1. podpredsedníčka rady Lucia Jurgová dnes oznámila svoju rezignáciu na funkciu. Predseda Rady STV Miroslav Kollár ako jeden z 26 kandidátov na šéfa STV sa podľa rokovacieho poriadku Rady STV na zasadnutiach rady venovaných voľbe zúčastňovať nemôže. Strakovi však jeho podpredsednícky mandát vyprší 12. októbra. Situácia by sa podľa neho mala vyriešiť na budúci týždeň, na piatkovom zasadnutí, ktoré zvolal predseda rady Miroslav Kollár. Členovia rady by tak mali zvoliť prvého aj druhého podpredsedu len deň pred začatím vypočutia kandidátov na šéfa STV. Straka sa k abdikácii Jurgovej na podpredsednícky post nevyjadril. Ako dodal, ak ho väčšina členov rady opäť navrhne za podpredsedu, nebude proti a bude kandidovať. Lucia Jurgová svoju abdikáciu odôvodnila tým, že rada svojimi rozhodnutiami v prebiehajúcej voľbe generálneho riaditeľa verejnoprávnej televízie porušila pravidlá voľby upravené v rokovacom poriadku rady. "Rada STV svojimi doterajšími rozhodnutiami podľa môjho názoru neprejavila k tak zásadnej veci, akou je voľba generálneho riaditeľa Slovenskej televízie, takú mieru zodpovedného a kvalifikovaného prístupu, ktorý od nej verejnosť ako aj všetky dotknuté subjekty oprávnene očakávajú," uviedla v stanovisku Jurgová. Podľa člena Rady STV Bohumíra Bobockého je Jurgovej vyhlásenie o spochybnení Rady STV všeobecné, bez konkrétnych dôvodov. Bobocký sa nedomnieva, že by rada počas začatej voľby generálneho riaditeľa STV urobila nejakú chybu. Otváranie obálok, ktorému sa venovala 26. septembra, bolo podľa neho korektné a transparentné. V tejto súvislosti vníma Jurgovej abdikáciu ako prejav osobnej zodpovednosti za spôsob, akým viedla rokovanie venované otváraniu obálok, pričom za jeho priebeh zodpovedala podľa Bobockého práve Jurgová. Zároveň považuje za neetické, že Jurgová zverejnila bez toho, že by o tom rozhodla rada, meno kandidáta, ktorý bol podľa nej neoprávnene zaradený do voľby. "Záleží nám na tom, aby voľba prebehla riadne a korektne a zatiaľ nevidím dôvod na jej spochybnenie," dodal Bohumír Bobocký. Verejné vypočutie kandidátov, ktorí splnili podmienky účasti vo voľbe generálneho riaditeľa STV, sa začne v sobotu 14. októbra a skončí sa v utorok 17. októbra, vtedy by sa zároveň malo vo voľbe po prvýkrát aj hlasovať.