16. 9. 2006

Reklamná pauza, teraz sa môžete ísť....

Reklamná pauza, teraz sa môžete ísť....
b3ta.com

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Seriál Nezvestní, ktorý pritiahol k televíznym obrazovkám milióny divákov na celom svete, v októbri v USA odštartuje svoju tretiu sezónu. Bez niekoľkých známych postáv a s odpoveďami na niektoré zo záhad predchádzajúcich častí, začne 65. dňom po katastrofe letu Oceanic 815. Prvú epizódu tretej sezóny si budú môcť televízni diváci pozrieť v stredu 4. októbra. Nezvestných začala televízna stanica ABC vysielať 22. septembra 2004. Za dva roky sa tvorcom podarilo zozbierať tie najprestížnejšie televízne ceny. V roku 2005 získali šesť cien Emmy v kategóriách: Najlepšie obsadenie dramatického seriálu, Najlepšia réžia dramatického seriálu (J.J. Abrams), Najlepšia hudba skomponovaná pre dramatický seriál (Michael Giacchino), Najlepší strih dramatického seriálu (Mary Jo Markey), Najlepšie vizuálne efekty v seriáli a Najlepší dramatický seriál. V roku 2005 získal seriál svoju prvú nomináciu na Zlatý glóbus v kategórii Najlepší dramatický seriál. Zúročiť sa ju však podarilo až v roku 2006, pričom k jednej soške pribudli dve nominácie v hereckých kategóriách pre Naveena Andrewsa v kategórii Najlepší mužský herecký výkon vo vedľajšej úlohe v seriáli, mini-seriáli alebo televíznom filme a Matthewa Foxa v kategórii Najlepší mužský herecký výkon v dramatickom televíznom seriáli. Celé herecké obsadenie navyše získalo cenu Screen Actors Guild a tím autorov v tomto roku ocenil Writers Guild of America. Asociácia televíznych kritikov, ktorá každoročne udeľuje Television Critics Association Awards (TCA) ocenila Nezvestných v roku 2005 aj 2006 v kategórii Výnimočný tvorivý výkon v oblasti drámy. Po prvej sezóne navyše seriál získal cenu Najlepší nový program. Seriál sleduje každodenný život "stroskotancov" na záhadnom tropickom ostrove "kdesi v oblasti južného Pacifiku". Zdanlivo jednoduchá zápletka: zrútenie lietadla na opustený ostrov sa však od jednej časti k druhej stále viac zamotáva a nedobrovoľní obyvatelia ostrova zisťujú, že ich nový domov nie je až taký pustý, ako sa domnievali. Diváci sa navyše pomocou "flashbackov" dozvedajú podrobnosti o jednotlivých postavách, ktoré tak odhaľujú tajomstvá svojej minulosti. Nezvestní sa môžu pochváliť druhým najpočetnejším obsadením medzi primetimeovými seriálmi. V prvej sérii sa pravidelne objavovalo štrnásť postáv, v druhej ich bolo pätnásť. Niektoré postavy, ktoré spočiatku rozvíjali dej, zo scenára neskôr vypadli, aby urobili miesto novým. Scenáristi nechali ešte v prvej sérii zomrieť napríklad Boona Carlylea (Ian Somerhalder). Len ako hosť sa objavuje Walt Lloyd (Malcolm David Kelley), ktorého sa neúspešne pokúša nájsť jeho otec Michael Dawson (Harold Perrineau). Medzi hlavné postavy seriálu patria: lekár Jack Shephard (Matthew Fox), bývalý vojak irackej Republikánskej gardy Sayid Jarrah (Naveen Andrews), väzenkyňa na úteku Kate Austen (Evangeline Lilly), drogovo závislá rocková hviezda Charlie Pace (Dominic Monaghan), mladá mamička - stroskotala ešte tehotná - Claire Littleton (Emilie de Ravin), obézny milionár Hugo "Hurley" Reyes (Jorge Garcia), záhadný John Locke (Terry O'Quinn), kórejský manželský pár Jin-Soo Kwon a Sun Kwon (Daniel Dae Kim a Yunjin Kim) alebo podvodník James "Sawyer" Ford (Josh Holloway). V druhej sérii pribudli ďalšie postavy - ľudia, ktorí prežili vo chvostovej časti lietadla a diváci sa priebežne zoznamujú aj so záhadnou skupinkou "Tých druhých". Tvorcovia sľubujú, že ďalšie nové postavy predstavia aj v tretej sérii. Diváci sa znovu stretnú aj s mužom z krytu Desmondom (Henry Ian Cusick). Nezvestní sú výnimočným fenoménom súčasnej televíznej tvorby. Produkcia seriálu vytvorila fiktívny svet, ktorý súvisí s postavami a dejom série. Na internete si môžu fanúšikovia seriálu nájsť stránku leteckej spoločnosti Oceanic Airlines, ktorej patrilo stratené lietadlo, alebo sa niečo dozvedieť o skupine DriveShaft, v ktorej účinkuje Charlie Pace (Dominic Monaghan). Na ich stránke nechýba diskografia, odkazy fanúšikom, videoklipy na stiahnutie, oznam o tom, že Charlie sa stratil a žiadosť o pomoc pri jeho hľadaní. Svoj web má aj záhadná DHARMA Initiative, ktorá sa vynorila na začiatku druhej série, alebo lotéria, v ktorej jeden zo stroskotancov vyhral jackpot. Svojím neuveriteľným úspechom Nezvestní ovplyvnili i celú populárnu kultúru okolo seba. Odkazy na show alebo jednotlivé postavy sa často objavujú vo filmoch, televízii alebo hudbe. Na internete sa objavil blog fiktívneho pasažiera letu Oceanic 815 a 2. mája 2006 vyšla kniha Bad Twin, ktorej "autorom" je jeden z pasažierov letu Oceanic 815 Gary Troup. V epizóde Bloody Mary animovaného seriálu South Park sa chlapci snažia čo najskôr dostať domov, aby stihli "záver sezóny Nezvestných". V ďalšom animovanom seriáli American Dad zase hlavná postava v časti Stan of Arabia uvažuje, či aj v Saudskej Arábii bude môcť pozerať Nezvestných, lebo ich vždy pozerá. "To, že sme v Saudskej Arábii, neznamená, že nie je streda," hovorí Stan odkazujúc na deň, kedy ABC seriál vysiela. Kanadská punk-rocková skupina Moneen zaradila na album The Red Tree pieseň s názvom Don't ever tell Locke what he can't do, pričom odkazuje na postavu Johna Locka a jeho obľúbenú frázu. Skupina Gatsbys American Dream zase na svoj aktuálny album zaradila pieseň You All Everybody - rovnako sa volá aj hit fiktívnej skupiny DriveShaft. Po odvysielaní epizódy s názvom Čísla sa množstvo ľudí pokúšalo tieto čísla použiť v lotériách. Podľa Pittsburgh Tribune-Review, počas troch dní po vysielaní tejto časti seriálu, použili miestni tipujúci čísla viac ako 500-krát. V rovnakom čase asi 200 ľudí vložilo rovnaké čísla v michiganskej lotérii a tisícky ich použili v celoštátnej lotérii Powerball. Fanúšikovia seriálu po celom svete už dva roky vedú diskusie a snažia sa prísť na to, kto sú vlastne "Nezvestní" a kto "Tí Druhí", aký je pôvod tajomných monštier, i to prečo sa všetci ocitli na zvláštnom ostrove, ktorý žije vlastným životom. Ďalšími otázkami, na ktoré hľadá odpovede celý svet, sú: dôvody pádu lietadla, prečo niektorí pasažieri prežili a aký význam majú záhadné čísla: 4, 8, 15, 16, 23, 42. Väčšinu teórií, ako napríklad, že stroskotanci sú mŕtvi alebo "v očistci", už samotní tvorcovia odmietli. Špekulovalo sa aj o cestovaní v čase, vesmírnych lodiach alebo o mimozemšťanoch, ktorí ovládajú ostrov, prípadne, že všetko sa odohráva len v niečej mysli. Jeden zo scenáristov Carlton Cuse odmietol aj teóriu o tom, že ostrov je reality Seriál už mali možnosť vidieť milióny divákov v 42 krajinách sveta. Len v USA každú epizódu sleduje v priemere asi 15,5 milióna divákov. Od októbra 2005 ABC sprístupnilo nové epizódy po ich odvysielaní aj na stiahnutie na internete. Slovenskí televízni diváci v súčasnosti majú možnosť sledovať druhú sezónu seriálu. Chu Ťin-tchaa

Chu Ťin-tchao je ten vpravo.

Bulvárny denník News Express z južnej Číny suspendoval karikaturistu potom, čo nakreslil plačúceho prezidenta Chu Ťin-tchaa. V Číne sa zobrazovanie politických lídrov na karikatúrach považuje za politicky nekorektné, aj keď sa z času na čas podobné kresby v denníkoch objavujú. No kresba karikaturistu Biaa Kuanga, na ktorej Ťin-tchao plače, pri písaní odpovede na list dcéry 48-ročného univerzitného profesora, ktorý zahynul na prepracovanie, cenzori označili za neakceptovateľnú. Denník News Express, ktorý karikatúru v pondelok vydal, Kuanga suspendoval, čím chcel preventívne predísť jeho ďalšiemu potrestaniu zo strany propagandistických orgánov. "Je to gesto od denníka, proti ktorého nevypočítateľnému novinárovi vzniesli úrady žalobu. Niekedy je v Číne dobrý útok najlepšou obranou," povedal Kuang. Ako dodal, pod pseudonymom môže i naďalej pracovať ako karikaturista.

26. októbra sa v Rakúsku začína nová televízna éra. Týmto dňom sa v krajských mestách a okolí prechádza sa systém DVB- T. Analógové vysielanie bude paralelne existovať do jari 2007.

Vplyvný americký denník New York Times v dnešnom úvodníku vyzval pápeža Benedikta XVI., aby sa ospravedlnil za výroky, ktoré noviny označujú za "tragické a nebezpečné". "Svet pozorne počúva vyhlásenia každého pápeža," uviedol denník. "Je tragické a nebezpečné, keď pápež šíri bolesť, či už zámerne alebo nechtiac. Mal by ponúknuť hlboké a presvedčivé ospravedlnenie, aby ukázal, že slová môžu byť aj liečivé." Pápež Benedikt XVI. počas návštevy Nemecka citoval stredoveký text, ktorý označoval niektoré učenia proroka Mohameda za "zlé a neľudské". Hoci pápež nenaznačil, či sa s byzantským textom stotožňuje alebo nie, jeho vatikánsky hovorca povedal, že Benedikt rešpektuje islam a nechcel sa dotknúť moslimov, len odmieta násilie motivované náboženstvom. Moslimskí lídri však vyhlásili, že stanoviská pápežových zástupcov nezastavia protesty a napätie, ktoré Benediktove slová v arabskom svete vyvolali. Pápež vyprovokoval nevôľu moslimských lídrov a veriacich aj tým, že sa vo svojom prejave dotkol pojmu džihád (takzvaná svätá vojna), keď sa chcel vysloviť proti šíreniu viery násilnými prostriedkami. Podľa NYT pápežove vyhlásenia nie sú dobrým odrazovým bodom pre šírenie tolerancie či budovanie dialógu medzi náboženstvami. Noviny tiež pripomínajú, že toto "nie je prvýkrát, čo súčasný pápež spôsobil nezhody medzi kresťanmi a moslimami". V roku 2004 sa ešte ako hlavný teológ Vatikánu postavil proti vstupu Turecka do Európske únie, lebo Turecko ako moslimská krajina údajne nepatrí do Európy, uviedol NYT.

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS
Prvou normou, ktorú toto volebné obdobie rezort kultúry pripravil, je návrh zákona o digitalizácii vysielania. Táto norma, upravujúca práva a povinnosti fyzických i právnických osôb pri digitálnom vysielaní a pri poskytovaní iných obsahových služieb prostredníctvom digitálneho prenosu, je v pripomienkovom konaní. Podľa plánu legislatívnych úloh vlády, ktorý je tiež predložený do pripomienkového konania, rezort kultúry do konca roka predloží do legislatívneho konania aj návrh zákona o poplatkoch za služby verejnosti poskytované SRo a STV. Táto norma by mala zohľadniť reálne potreby a dlhodobé ekonomické poddimenzovanie verejnoprávnych médií. V novom zákone by sa mala odraziť aj potreba efektívnejšieho výberu koncesionárskych poplatkov. Podľa legislatívneho plánu úloh by do konca tohto roka mal rezort kultúry vypracovať aj audiovizuálny zákon. Ide o normu, ktorá by mala hovoriť o podmienkach evidencie, verejného šírenia a uchovávania audiovizuálnych a multimediálnych diel a zvukových záznamov umeleckých výkonov. Rezort má vypracovať aj novelu autorského zákona, ktorá sa bude týkať vymožiteľnosti práv duševného vlastníctva. V druhom štvrťroku budúceho roka tento rezort predloží zákon o audiovizuálnom fonde a tlačový zákon. Nový zákon o TASR by sa mal dostať do legislatívneho procesu na konci budúceho roka.

15. 9. 2006

Hledá se řídící II.

Hledá se řídící II.

Bývalý riaditeľ internetového serveru Česká média Radim Hreha, ktorý veľmi krátko pôsobil aj ako vedúci sekretariátu generálneho riaditeľa Českej televízie Jiřího Janečka, podal včera osobne v podateľni STV prihlášku do výberoveho konania na post generálneho riaditeľa STV . Tvrdí to sám Hreha a dodala, že pre svoj projekt získal šesť odborných konzultantov. Jeho CV a mediálna prax začal kolovať medzi členmi rady STV z "neznámej adresy " .

Mediálna prax • Mediálny poradca – konzultant 07 - doposiaľ • Riaditeľ sekretariátu Generálneho riaditeľa Českej televízie 02-06/2006 • Riaditeľ a konateľ spoločnosti Česká média spol. sro 10/2001- 01/2006 • Vrchný mediálny analytik spoločnosti CEPRA a.s. Praha 10/1998 – 09/2001 • Obchodný námestník riaditeľa pobočky Pragobanky a.s. 01/1997 – 09/1998

Mediálnou problematikou som sa začal profesionálne zaoberať v Pragobanke. Medzi kompetencie obchodného námestníka totiž patrila i komunikácia s médiami. Okrem štandardných prehlásení vedenia banky som so svojím týmom spracovával i mediálne analýzy výstupov z monitoringu tlače a informácii elektronických médii. V tejto pozícii ma oslovila spoločnosť CEPRA a.s. (Central European Public Relations Agency), ktorá v závere roku 1998 začala budovať svoju divíziu mediálnych analýz. Od roku 1999 sa klientmi Cepry stali renomované české i nadnárodné firmy na čele s TV Nova. V roku 2001 som využil príležitosť od počiatku vybudovať mediálnu agentúru Česká média (ďalej ČM), ktoré sa v Česku presadili do takej miery, že dnes si bez jej spravodajstva ťažko dokážu predstaviť svoj ranný štart šéfredaktori novín, či ostatní mediálni manažéri. Dôkazom sú samotné webové stránky http://www.ceska-media.cz/, ktorých spravodajstvo sa skladá z monitoringu najrelevantnejších informácii externých zdrojov v kombinácii s vlastnými správami redakcie či z iných serióznych zdrojov. V roku 2001 ČM v spolupráci s Českým rozhlasom a Vysokou školou J.A.Komenského začali organizovať mediálne semináre formou verejných diskusií, ktorých zámerom bola verejná konfrontácia názorov prizvaných diskutérov so skúsenosťami prítomných zástupcov verejnosti. Snahou ČM od počiatku bolo pozývať diskutérov, ktorí prezentovali protichodné, či odlišné názory. Spočiatku sporadické akcie sa v priebehu roku 2003 stali štandardnou súčasťou českej mediálnej krajiny. Organizovanie seminárov prebieha od roku 2004 v budove Ministerstva kultúry ČR v Nostickom paláci. Od počiatku tak na týchto akciách nie je prekvapením účasť ministra kultúry, o pracovníkoch rezortu ani nehovoriac. Ostatne, chronologické informácie o seminároch od roku 2003 ponúka server ČM v archíve v sekcii žurnalistika. Od roku 2002 spoločnosť ČM organizuje v starobylom Českom Krumlove mediálne workshopy, ktoré sú pozitívne hodnotené v mediálnych i politických kruhoch. Počiatočné „ostychy“ predstaviteľov niektorých komerčných ale i verejnoprávnych médií pominuli a českokrumlovské semináre sú dnes synonymom festivalu komunikácie reprezentantov elektronických médií, členov mediálnych rád, telekomunikačných organizácií a pod. K najzaujímavejším oficiálnym i kuloárnym bodom programu tradične patria vystúpenia poslancov, ktorí sa mediálnou problematikou zaoberajú. Posledná konferencia (25. – 26.11.2005) na téma Budúcnosť elektronických médií verejnej služby v digitálnej ére bola výsledkom spolupráce ČM s Českou televíziou. Za hlavný prínos akcie jej účastníci považovali odstránenie viacerých rozporov, ktoré Ministerstvo informatiky v prípravnej fáze nedokázalo riešiť. K mojím nepravidelným aktivitám patrí spolupráca vo forme prednášok s Vysokou školou J.A.Komenského v Prahe a inými inštitúciami. Od 1. februára tohto roku úzko spolupracujem s generálnym riaditeľom Jiřím Janečkom, ktorý Českú televíziu v uplynulých troch rokoch skonsolidoval a v ostávajúcich troch rokoch svojho funkčného obdobia hodlá z ČT vytvoriť komplexnú televíziu verejnej služby s maximálnym využitím potenciálu digitálneho vysielania, na ktoré je česká verejnoprávna televízia technicky pripravená už teraz.

Časť CV Vzdelanie: vysokoškolské ( VŠT Košice ukončená št. skúškou v r. 1977)

Prax:

• V súčasnej dobe podnikateľ – externý poradca v mediálnej oblasti. Medzi mojich klientov patria i manažéri z nemediálnej sféry. • Riaditeľ sekretariátu Generálneho riaditeľa Českej televízie 02-06/2006 • Riaditeľ a konateľ spoločnosti Česká média spol. sro 10/2001- 01/2006 • Vrchný mediálny analytik spoločnosti CEPRA a.s. Praha 10/1998 – 09/2001 • Obchodný námestník riaditeľa pobočky Pragobanky 01/1997 – 09/1998 • Riaditeľ a konateľ spoločnosti Služby mesta Český Krumlov 01/1996 – 12/1996 • Koncepčný ekonóm Úradu mesta Český Krumlov 03/1994 – 12/1995 • Riaditeľ závodu Drobný tovar Košice ( 1988 – 1994) • Vedúci autoservisu, Košice (1983 – 1988) • Vedúci zásobovania, Hutné stavby Košice (1978 – 1983)

Jazykové znalosti: angličtina, ruština

SLOVAK MEDIA NEWS ?

SLOVAK MEDIA NEWS ?
TIPOS, národná lotériová spoločnosť, a. s. sa údajne rozodla, že vsúpi na trh slovenských digitálnych televízií a takisto IPTV. Je to pekné rozhodnutie štátom spravovanej a vlastnenej spoločnosti za peniaze občanov v starom zložení, ktoré nereflektuje výsledky volieb. Good luck.

Zomrela novinárka Oriana Fallaciová

Zomrela novinárka Oriana Fallaciová
V noci zo štvrtka na dnes zomrela vo veku 76 rokov talianska novinárka Oriana Fallaciová. Informovala o tom v piatok talianska tlačová agentúra ANSA. Hoci táto bývalá vojnová korešpondentka v poslednom období žila zväčša v New Yorku, zomrela v nemocnici v rodnej Florencii. Novinárka podľahla rakovine. Po ukončení dlhoročnej novinárskej kariéry, počas ktorej získala viaceré uznania za vojnové reportáže a rozhovory so svetovými osobnosťami, akými boli Indira Gándhíová, Henry Kissinger či Golda Meirová, iránsky šáh ,Ajatolláh Chomejní, Lech Wałęsa, Willy Brandt, Zulfikar Ali Bhutto, Walter Cronkite, Omar Kadafi, Federico Fellini, Sammy Davis Jr, Deng Xiaoping, Nguyen Cao Ky, Jásir Arafat, Alexandros Panagoulis, Arcibiskup Makarios III, Nguyen Van Thieu, Haile Selassie a Sean Connery.Písala články a knihy, v ktorých kritizovala islam a Arabov. Jej posledné diela si získali uznanie za ich priamočiarosť, no vyvolali aj obvinenia z islamofóbie a rasizmu. Kniha Hnev a pýcha, ktorá vyšla dva týždne po teroristických útokoch na USA 11. septembra 2001, vyvolala množstvo kritických reakcií. V knihe tvrdila, že západná kultúra je nadradená islamskej kultúre, a že moslimovia sa v západnom svete "rozmnožili ako potkany". Za jej kontroverzné výroky na adresu islamu ju v apríli 2004 zažaloval moslimský aktivista Adel Smith. Podľa Smitha Fallaciová vo svojej knihe Sila rozumu šíri nenávisť voči islamu a jeho vyznávačom a skresľuje historické fakty. V júni sa síce v severotalianskom Bergame konal súdny proces na základe obvinenia z hanobenia islamu, avšak Fallaciová sa zo zdravotných dôvodov pojednávania nezúčastnila. Oriana Fallaciová bojovala v druhej svetovej vojen ako partizánka mládežníckej skupiny Giustizia e Libertà. Desať dní pred letnými olympijskými hrami v Mexiku v roku 1968 bola Fallacciová počas tzv. Tlatelolckého masakru tri razy strelená a vyhlásená za mŕtvu. Počas svojej kariéry získala niekoľko význymných ocenení ako : Annie Taylor Award, Ambrogino d'oro, Zlatá medaila prezidenta Talianska Carla Azeglia.

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA

"Sme presvedčení, že štúdia nemeckej poradenskej spoločnosti Symbios obsahuje exaktné informácie, ktoré môžu byť podstatné pre PMÚ v súvislosti s otázkou, v akom rozsahu si obe letiská efektívne konkurujú. V zmysle platnej privatizačnej zmluvy vyzývame ministra dopravy, aby bezodkladne sprístupnil štúdiu Protimonopolnému úradu, ako aj zástupcom konzorcia TwoOne. Zároveň zdôrazňujeme, že do jej podrobného preskúmania všetkými stranami považujeme rozhodnutia PMÚ vo veci koncentrácie, ako aj prípadné odstúpenie štátnych orgánov od zmluvy, za hrubé porušenie záväzkov štátu a práv investora." Jozef Oravkin, partner skupiny Penta, ktorá je súčasťou konzorcia TwoOne

"Naše dve republiky Venezuela a Bielorusko sú dcérami toho istého pôvodu a dnes rozhodnejšie, než kedykoľvek, prekonávajú prúdy, ktoré sa pokúšajú rozdrviť svet, prúdy amerického imperializmu.Pán Diabol Bush označuje Lukašenka za posledného európskeho diktátora... označuje nás za diktátorov, lebo odmietame americkú diktatúru. Nech žije Venezuela, nech žije Bielorusko!" Venezuelský prezident Hugo Chávez

"Podľa môjho názoru je Galis kurtizánou vplyvných ľudí a v parlamente je iba na to, aby dvíhal ruku pri hlasovaní.“ Ľubomír Luhový

"Program zadržiavania a vypočúvania osôb podozrivých z teroristických aktivít, ktorý vedie CIA, má neoceniteľný význam v úsilí predísť ďalšiemu teroristickému útoku na Spojené štáty. Tento program je neoceniteľný pre bezpečnosť Ameriky a jej spojencov a pomáha nám identifikovať a zadržať osoby, o ktorých sa naše spravodajské služby domnievajú, že sú kľúčovými architektmi útokov z 11. septembra. Amerika čelí stále na všetko odhodlaným nepriateľom. A z dlhodobého hľadiska si porážka týchto nepriateľov vyžaduje nielen sprísnenie bezpečnosti na našom území a vojenské akcie v zahraničí." Americký prezident George W. Bush

"Koncert 36-ročného newyorského rapera nebol len zhromaždením kývajúcich hláv adolescentných príslušníkov hip-hopovej subkultúry, ale takáto výnimočná udalosť v stredoeurópskom priestore prilákala aj širšie vrstvy obyvateľstva, primárne však mladšie ročníky. " PR správa o koncerte hip-hopového speváka Jay Z

"O Romanovi Deákovi som nevedel, že je členom podsvetia. Mne tak nepripadal." Peter Hrkotáč, nový riaditeľ obvodného pozemkového úradu v Bratislave

„V činnosti spoločností BMG Invest a Horizont Slovakia sa z hľadiska mojej pozície nevyskytovali podozrivé znaky. BMG a Horizont nelákali svojich klientov masívnou reklamnou kampaňou.“

Mgr. Alfonz Šuran ,šéfredaktor spravodajstva a publicistiky TA3 pred senátom Špeciálneho súdu

"Skúste si nejako vymyslieť a opísať páchateľa, ktorý neexistuje." Predseda Strany maďarskej koalície (SMK) Béla Bugár

"Coca-Cola je africký nápoj a od svetového giganta v oblasti produkcie nápojov požadujeme podiel zo zisku každej predanej fľaše či plechovky s obchodnou značku Coca-Cola. " Líbyjská hlava štátu Muammar Kaddáfí

"Nedôverujem ani slovenskej polícii, ani vláde a domnievam sa, že situáciu by uspokojivo mohla objasniť iba medzinárodná vyšetrovacia komisia. "

Csabu Tabajdi, europoslanec Maďarskej socialistickej strany, odborník na menšinovú problematiku

14. 9. 2006

Hledá se řídící I.

Hledá se řídící I.
Sekretariát Rady STV do dnešného dňa eviduje 26 prihlášok do výberoveho konania na post generálneho riaditeľa STV V pondelok je možné ešte očakávať niekoľko prihlášok zaslaných poštou . Predseda Rady STV Miroslav Kollár oficiálne oznámil, že sa prihlásil do výberoveho konania na post generálneho riaditeľa STV.

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Americká herečka Eva Longoria vyhlásila, že hneď ako seriál Zúfalé manželky skončí, už nechce pracovať pre televíziu. Táto 31-ročná herečka povedala, že miluje televízne médium a rutinu, ktorá v ňom funguje. No i napriek tomu budú Zúfalé manželky jej posledným seriálom. "Nikdy by som Zúfalé manželky neopustila," povedala Longoria. "Milujem nakrúcanie pre televíziu i film, no už iný seriál nakrúcať nebudem," dodala. Longoria, ktorá v seriáli hrá postavu Gabrielle Solis, sa v roku 2007 predstaví na striebornom plátne vo filme How I Met My Boyfriend's Dead Fiancee. Svoj filmový debut zažila po boku Michaela Douglasa vo filme Strážca. Tretia séria Zúfalých manželiek sa na televíznej stanici ABC začína 24. septembra. Muž, vydávajúci sa za šéfa africkej odnože medzinárodnej teroristickej organizácie al Káida, prevzal v mene svojej skupiny zodpovednosť za popravu sudánskeho novinára, ktorého mŕtvolu našli minulý týždeň. V komuniké zaslanom viacerým sudánskym novinám označil údajný terorista usmrteného žurnalistu za "psa vládnucej strany Sudánu" a obvinil ho z hrubej urážky proroka Mohameda. "Tri osoby, ktoré v mene africkej al-Káidy zavraždili Muhammada Tahá sa v súčasnosti už nenachádzajú na území Sudánu," píše sa v dokumente, ktorého text získala agentúra Reuters. Pod vyhlásenie sa podpísal Abú Hafs as-Sudání, ktorý sa označil za lídra al-Káidy v Sudáne a na celom africkom kontinente. Telo zabitého sudánskeho novinára sa našlo so spútanými rukami a nohami na špinavej ulici obytnej štvrte pre strednú vrstvu v južnej časti Chartúmu. Vedľa neho ležala odseknutá hlava. Muhammad Tahá bol minulý rok zatknutý a jeho denník al-Wifak na tri mesiace zatvorili kvôli tomu, že zverejnil články spochybňujúce korene proroka Mohameda, čo odsúdili mocní sudánski islamisti. Minulý utorok novinára spútala skupina mužov pred jeho domom na severe Chartúmu a odviezla autom smerom do centra mesta. Tahá bol spojencom vlády, ktorá sa ujala moci vojenským prevratom v roku 1989. Vláda v severnom Sudáne sa pridržiava prísneho islamského zákona šariát, no niektoré islamské organizácie s ňou nesúhlasia.

Irackú novinárku masovo vychádzajúcich novín vydávaných v arabčine prepustili v stredu po tom, ako ju obvinili z pomoci povstalcom. Tridsaťtriročnú Kalšan al-Bajátíovú z londýnskeho denníka Al-Hayat zadržali pred dvoma dňami v jej dome v irackom meste Tikrít, asi 180 kilometrov severne od Bagdadu. Ako po prepustení povedala, pustili ju potom, ako sa presvedčili, že nie je v žiadnom spojení s povstalcami. Bezpečnostné sily novinárku zadržali, keď pripravovala článok o činnosti povstalcov v Tikríte a jeho okolí. Príslušníci prišli v nedeľu do jej bytu, kde zatkli jej brata Nadžáda a ju. Nadžád zostal vo väzbe. Al-Bajátíová dodala, že vo väzbe s ňou zaobchádzali dobre a po prepustení jej vrátili zabavený počítač a auto. Novinárka je pôvodom sunnitská Turkménka s rodinnými väzbami na novinára televízie Al-Arábíja Atvara Bahdžáta, ktorého zabili vo februári, keď informoval o bombovom útoku na šiitskú svätyňu imáma Alího al-Hadího v severoirackom meste Samarrá, čo viedlo k obrovským nepokojom a násiliu medzi šiitmi a sunnitmi.

Francúzska globálna informačná televízia France 24 začne vysielať začiatkom novembra. Informujú o tom vo štvrtok miestne médiá. Televízia so sídlom v Paríži bude vysielať v angličtine a francúzštine. Neskôr by mali pribudnúť vysielania v arabčine a španielčine. Gérard Saint-Paul, šéf spravodajstva, vo štvrtok pre rozhlasovú stanicu France Inter uviedol, že cieľom je "ponúknuť svetu francúzsky pohľad na udalosti a vyrovnať vplyv anglosaských médií". Chod súkromnej televízie, ktorá by sa mala objaviť v ponuke káblových a satelitných operátorov, zabezpečuje verejnoprávna France 2 a súkromná TF1.

BAD CZECH DIGITAL NEWS II.

BAD CZECH DIGITAL NEWS II.
Mestský súd v Prahe včera vyhovel žalobe spoločnosti Galaxie sport, s.r.o. a zrušil rozhodnutie Rady pro rozhlasové a televizní vysílání o udelení digitálnych televíznych licencií Televizi Febio, Óčko a TV Barrandov a neudelení digitálnej licencie Galaxii sport, s.r.o. Rozhodnutie Rady je podľa verdiktu Mestského súd v Prahe nezrozumiteľné, nedostatočné a neprezkúmateľné. Galaxie sport, s.r.o. vo svojej žalobe poukazovala na chyby a nedostatky, ktoré postup Rady pri licenčnom konaní a vydaní rozhodnutia o udelení licencie sprevádzali.

13. 9. 2006

SuperStar SK vs. Svet Again

SuperStar SK vs. Svet Again

IFPI SR Hitparáda - RADIO TOP 100 Týždeň - 36

1. HILTON PARIS-STARS ARE BLIND 2. ALLEN LILY-SMILE 3. SINCLAIR BOB-WORLD HOLD ON 4. DESMOD -NIEKTO TI TO POVIE SKOR NEŽ JA 5. KEANE-CRYSTAL BALL 6. AGUILERA CHRISTINA-AIN´T NO OTHER MAN 7. PINK-WHO KNEW 8.SHAKIRA & JEAN WYCLEF-HIPS DON'T LIE 9. MADONNA-GET TOGETHER 10. CMORIK PETER-MÁM POCIT 12. BALÚCHOVÁ BARBORA-ULETENÁ 14. PEHA-RENESANCIA 19. ĎURICA ADAM-UROB MA LEPŠÍM 22. HEX-NIKDY NEBOLO LEPŠIE 24. CMORIK PETER-DÁŽĎ 28. VETROPLACH-TANCUJ TANCUJ 38.ŽBIRKA MIRO-MÁM ŤA VIAC 39. NO NAME-STROMY 40. SMATANOVÁ ZUZANA-NEKRÁČAJ PREDO MNOU 45.ROLINS DARA-TÚŽIM 53. PREDNÁ ZDENKA-VODY SÚ POMALÉ 54. GLADIATOR-ANJEL 55. HRDZA-NA HORÁCH BÝVA 60. NOCADEŇ-V SÚHVEZDÍ 62.POLEMIC-MEDZI NEBOM A ZEMOU 63. KMEŤO BAND-HOJ AMORE 65. LOBO-MENINY 72. GLADIATOR-BONBONIERA 76. STEREO-ANI NEVIEŠ 82. HEX-BRATISLAVSKÍ CHALANI 89.PEHA-SPOMAL 98.CIRKUS-NEVIEM ČO SKôR 99.DJ PEPO-AK NIE SI MOJA 06

Tribute to Roman Polański

Tribute to Roman Polański
Poľský režisér Roman Polański dostane od Európskej filmovej akadémie cenu za celoživotné dielo. Sedemdesiattriročného rodáka z Paríža ocenia za výnimočný prínos svetovej kinematografii. Cenu si prevezme v decembri počas odovzdávania Európskych filmových cien v poľskej Varšave. Filmár, ktorý v Poľsku prežil hrôzy II. svetovej vojny, získal Oscara za film Pianista (2002) inšpirovaný jeho vlastným útekom z krakovského geta. Polańského matka zomrela v koncentračnom tábore v Osvienčime, otec takmer zahynul v rakúskom koncentračnom tábore Mauthausen-Gusen, ale jemu sa podarilo z krakovského geta ujsť a vojnu prečkal potulkami po poľskom vidieku. Film získal aj Zlatú palmu na Medzinárodnom filmovom festivale v Cannes a britské filmové ceny BAFTA v kategóriách Najlepší film a Najlepšia réžia. Polański, ktorý plynulo rozpráva šiestimi jazykmi: poľsky, rusky, anglicky, francúzsky, španielsky a taliansky, študoval na filmovej škole v Lodži. Ukončil ju v roku 1959 a spočiatku pôsobil ako divadelný a filmový herec. Režijnú kariéru začal v roku 1958 krátkymi filmami, za ktoré získal množstvo medzinárodných ocenení. Ako režisér hraných filmov úspešne debutoval psychologickou drámou troch ľudí Nôž vo vode (1962), za ktorý získal hlavnú cenu na Medzinárodnom filmovom festivale v Benátkach a vyslúžil si aj svoju prvú nomináciu na Oscara. V roku 1968 Polański nakrútil úspešný psychologický thriller Rosemary má dieťatko. Medzi jeho ďalšie významné filmy patrí film noir Čínska štvrť (1974) s Jackom Nicholsonom a Faye Dunaway v hlavných úlohách, alebo romantická dráma Tess (1979), ktorú nakrútil v anglicko-francúzskej koprodukcii. Jeho druhú manželku Sharon Tate 9. augusta 1969 brutálne zavraždila fanatická skupina narkomanov združených okolo Charlesa Mansona. Tate bola v tom čase v ôsmom mesiaci tehotenstva - čakala ich prvé dieťa. Krátko po zatknutí vrahov odišiel zničený Polański so zlomeným srdcom do Európy. V tom istom roku stratil aj blízkeho priateľa a spolupracovníka - džezmena Krzysztofa Komedu. O niekoľko rokov neskôr sa 43-ročný režisér zaplietol do sexuálneho škandálu - obvinili ho zo znásilnenia 13-ročnej Samanthy Geimer. Po 45 dňoch strávených na psychiatrii 1. februára 1978 zo Štátov ušiel do Francúzska, kde sa ako právoplatný občan krajiny usadil mimo dosahu americkej jurisdikcie. V USA mu naďalej hrozí 50 rokov väzenia a bezpečne sa nemôže cítiť ani v ďalších krajinách, ktoré s nimi majú dohodu o vydávaní stíhaných osôb. Režisér sa preto týmto krajinám, ako je napríklad Veľká Británia, vyhýba a cestuje najmä medzi Francúzskom a Poľskom. Preto si nemohol v roku 2002 osobne prevziať ani svojho jediného Oscara. Až o päť mesiacov neskôr mu ho vo Francúzsku odovzdal jeho dobrý priateľ - herec Harrison Ford. O rok neskôr dostal na medzinárodnom filmovom festivale v Karlových Varoch Krištáľový glóbus za mimoriadny prínos svetovej kinematografii. Cenu za celoživotné dielo už od Európskej filmovej akadémie dostal herec Sir Sean Connery, skladateľ Ennio Morricone a komediálna skupina Monty Python.

Projekt 100

Projekt 100
Od zajtra sa v 36 slovenských filmových kluboch a 29 kinách začína 12. ročník prehliadky Projekt 100. Ide o putovnú prehliadku desiatich významných filmových diel svetovej kinematografie, ale aj najnovšie filmy, ktoré zaznamenali úspech na prestížnych medzinárodných filmových festivaloch. Projekt bude trvať do 14. decembra. Jedným z desiatich filmov prehliadky je Dvojaký život Veroniky režiséra Krzysztofa Kieślowskeho, ktorý na otvorenie prehliadky príde osobne uviesť dlhoročný priateľ režiséra a zároveň scenárista filmu Krzysztof Piesiewicz. Tento film je zvláštnym príbehom dvoch identických dievčat - Poľky a Francúzsky. Na prehliadke sa bude premietať aj film Jean-Luca Godarda Na konci s dychom (1959). Tento film je považovaný za klenot francúzskej novej vlny a za synonymum filmovej moderny. Hlavný hrdina, ktorého stvárnil 26-ročný Jean-Paul Belmondo, je šarmantný a samoľúby anarchistický gangster bez zodpovednosti a životného východiska. Pred policajným prenasledovaním uniká do Paríža a chce s pôvabnou americkou študentkou Patriciou utiecť za hranice. Dieťa (2005) je film bratov Jean-Pierra a Luca Dardennovcov. Hlavnými hrdinami ich príbehu sú Bruno, ktorý má dvadsať rokov a osemnásťročná Sonja. Žijú zo Sonjinej podpory a z Brunových drobných krádeží. Narodí sa im dieťa a Bruno sa ho rozhodne predať priekupníkom. Sonja však na Bruna nalieha, aby jej dieťa vrátil. Pravidlá podsvetia sú nekompromisné - dieťa môže dostať späť len za dvojnásobnú cenu. THX 1138 (1971) je celovečerným režijným debutom svetoznámeho amerického režiséra, producenta a scenáristu Georgea Lucasa. Film Eliu Kazana Na východ od raja (1955) je moderným stvárnením starozákonného príbehu o Kainovi a Ábelovi, vychádzajúci z rovnomennej predlohy amerického prozaika Johna Steinbecka. Dej je zasadený na rodinnú farmu v strednej Kalifornii v čase vstupu USA do 1. svetovej vojny v roku 1917 a zobrazuje konflikt bratov - dvojičiek, súťažiacich o priazeň puritánskeho otca Adama, ale aj o srdce krásnej Abry. Krížnik Potemkin (1925) režiséra Sergeja Michajloviča Ejzenštejna je slávnym klasickým dielom, ktoré zobrazuje vzburu námorníkov na krížniku Potemkin. Film Manderlay (2005) Larsa von Triera je druhou časťou plánovanej "americkej" trilógie, založenej na myšlienke, že USA je krajina neobmedzených možností. Premietať sa bude aj film Waltera Sallesa Motocyklové denníky (2004). Ide o adaptáciu zápiskov 23-ročného Ernesta, ktorý neskôr vstúpil do dejín ako Che Guevara a jeho priateľa Alberta Granadu o ich ceste po Latinskej Amerike v 50. rokoch minulého storočia na starej motorke Norton 500. Film bol ocenený na Medzinárodnom filmovom festivale (MFF) Cannes 2004 a získal Oscara 2005 za pieseň Al Otro Lado Del Río. Film Commitments (1991) Alana Parkera je fiktívnym pohľadom na históriu vzniku kapely The Commitments. Tohtoročná prehliadka ponúka aj prvý diel kriticko-satirickej trilógie režiséra Lindsay Andersona Keby...(1968). Dej filmu sa odohráva v elitnom študentskom internáte pre chlapcov z bohatých rodín, kde sa výchovné metódy od čias stredoveku veľmi nezmenili. Organizátormi podujatia sú Asociácia slovenských filmových klubov a Slovenský filmový ústav. Projekt 100 - 2006 sa koná s finančnou podporou Ministerstva kultúry SR. Viac informácií je na www.asfk.sk a www.sfu.sk.

Kandidáti po Richardovi ? Revisited XVI.

Kandidáti po Richardovi ?
Revisited XVI.

Podľa nepotvrdených informácií je najnovšou kandidátkou na generálnu riaditeľku STV ANDREA OSTRIHOŇOVÁ. Je to zaujímavá osoba, ktorá v STV už pracovala . Je podnikateľka, filmová a mediálna teoretička ,externý pedagóg FDU AU Banská Bystrica a FMK Trnava Prihlásila sa už aj do predošlého konkurzu. Je dcérou niekdajšieho riaditeľa STV Ivana Stadtruckera . Pracovala pre Fedora Flašíka a jeho Donar, a.s. a nechýbala v orgánoch takých spoločností ako ADUT PLUS, a.s. alebo PLAY SLOVAKIA, a.s. Vlastní spoločnosť PR-MEDIAL, s.r.o., ktorá je cez spoločníčku Silviu Paprancovú nepriamo prepojená na spoločnosť MEDIAL PR s.r.o. Tu je spoločníčkou zase Saskia Repčíková...

P.S.

MATUŠINSKÝ: "Do Detvy prišiel aj prezidentský pár. Obliekli sa do detvianskeho kroja, ktorý je typický pre rodný kraj Ivana GAŠPAROVIČA. Skôr ako sa posadili do publika, prezident zahral na fujare." I. GAŠPAROVIČ, prezident SR: "Bol som ako chlapec členom súborov. Veľmi rád som si zaspieval, trošku sa mi podarilo hrať aj na fujare." M. MATUŠINSKÝ: "Amfiteáter patril tiež slováckemu verbunku a fujara hrala v tento večer prím." A. OSTRIHOŇOVÁ, organizátorka: "Je to pri príležitosti zápisu fujary do zoznamu svetového nehmotného kultúrneho dedičstva UNESCO."

LAST CHANCE

LAST CHANCE
Do voľby generálneho riaditeľa Slovenskej televízie dostala Rada STV zatiaľ deväť obálok tvrdí predseda rady Miroslav Kollár. Pripomenul, že záujemcovia o post šéfa verejnoprávnej televízie môžu podať alebo poslať prihlášku do konkurzu najneskôr vo štvrtok. Predseda Rady STV pritom očakáva, že niektoré prihlášky prídu poštou ešte aj v pondelok. Úplnú prihlášku musia kandidáti so všetkými prílohami podať osobne do podateľne v bratislavskom sídle STV v Mlynskej doline alebo ju najneskôr vo štvrtok preukázateľne zaslať poštou na adresu: Slovenská televízia, Sekretariát Rady Slovenskej televízie, Mlynská Dolina, 845 45 Bratislava. Prihláška musí byť aj s prílohami v zalepenej obálke s nápisom - Voľba generálneho riaditeľa STV – NEOTVÁRAŤ. Presný počet kandidátov a ich mená budú podľa Kollára známe až po otvorení obálok. "Rada STV by obálky s prihláškami mala otvoriť, ak sa nič mimoriadne nestane, na svojom zasadnutí 26. septembra," dodal Miroslav Kollár. Prvé vypočutie, ktoré otvorí voľbu, by malo byť začiatkom októbra. Rada STV schválila termín a podmienky voľby nového generálneho riaditeľa STV 11. júla. Rozhodla tak krátko po tom, ako sa Richard Rybníček vzdal svojej funkcie generálneho riaditeľa STV. Podrobné podmienky na účasť vo voľbe zverejnila Rada STV na internetovej stránke televízie www.stv.sk, ako aj v celoštátnych denníkoch Sme a Pravda, tiež vo vysielaní STV. Na webovej stránke STV v časti o STV, výberové konanie zverejnila výzvu na prihlásenie sa, ale aj materiály o STV a vzory prihlášok a čestných vyhlásení pre kandidátov. Kandidát na generálneho riaditeľa STV by mal spĺňať všetky zákonné podmienky. Mal by to byť človek, ktorý nebol trestne stíhaný, má vysokoškolské vzdelanie aspoň druhého stupňa, má minimálne tri roky riadiacej praxe, nebol dve po sebe nasledujúce funkčné obdobia generálnym riaditeľom STV a musí tiež predložiť svoj projekt rozvoja a riadenia STV na celé funkčné obdobie. Kollár verí, že rade sa šéfa STV podarí zvoliť čo najskôr. Čím dlhšie bude trvať v STV obdobie bez riaditeľa, tým podľa Kollára bude naliehavejší problém, ako udržať v STV kvalifikovaný personál. Rada STV bude voliť nového šéfa STV už v plnom 15-člennom zložení. Po tom, ako sa to na dvakrát od konca marca nepodarilo bývalému parlamentu, zvolili poslanci Národnej rady SR 7. septembra všetkých päť chýbajúcich členov Rady STV.

TOP OF THE POPS

TOP OF THE POPS

Top 10 všetky slovenské stanice -36.týždeň (4.9.2006 -10.9.2006)

1.Televízne noviny Markíza 10. 9., 2. Susedia Markíza 4. 9., 3.Športové noviny Markíza 10. 9. , 4 .VILOmeniny Markíza 4. 9., 5.Nora a Braňo Markíza 8. 9. , 6. Milionár Markíza 10. 9. ,7. Aj múdry schybí Markíza 7. 9., 8.Pošta pre teba Jednotka 9. 9. , 9. Strašidelný dom Markíza 9. 9.,10.NOVINY TV JOJ 4. 9. 2006

12. 9. 2006

Cinematik Piešťany

Cinematik Piešťany
Medzinárodný filmový festival Cinematik Piešťany sa uskutoční od zajtra 13. septembra a potrvá do 17. septembra 2006 v kúpeľnom meste Piešťany. Bude trvať od stredy, počas predĺženého víkendu až do posledného dňa týždňa. Dom Umenia, kino Fontána, priľahlý park, reštaurácie a kaviarničky sa premenia na miesto, dýchajúce počas 5 dní príjemnou festivalovou atmosférou. Pilotný ročník festivalu odštartuje tradíciu nového filmového stretnutia s ambíciou zaplniť určité medzery v ponuke filmových festivalov na Slovensku /a v Strednej Európe/, a zároveň priniesť podujatie, ktorého dlhodobou stratégiou je jasná orientácia na mladého filmového diváka. Samozrejme, že Cinematik nebude iba o filmoch, ktoré sú ťažiskom každého filmového festivalu. Súťažná sekcia a 5 nesúťažných sekcií predstavia piešťanským divákom cca 30 celovečerných a viac ako 30 krátkych filmov z rôznych kútov Európy, ale aj sveta. V oblasti koncepcie hlavnej súťaže je Cinematik originálnym počinom. V hlavnej súťažnej kategórii, nazvanej MEETING POINT EUROPE, sa na festivale premietne kolekcia piatich najlepších európskych filmov, vyrobených v rokoch 2005 a 2006, ktorá vznikla ako výsledok hlasovania mladých európskych filmových kritikov. V rámci nesúťažných sekcii festival uvíta nový nemecký film, retrospektívnu prehliadku venovanú klasikovi francúzskej komédie, Jacquesovi Tatimu, či výlet do najväčšej filmovej továrne na sny na svete – Bollywoodu. Neopomenie ani nové, divácky úspešné filmy, ocenené na medzinárodných filmových festivaloch, distribučné predpremiéry, best of Azyl a VŠMU a v neposlednom rade predstaví diela režisérov, ktoré sú síce známe za hranicami, no na Slovensku o nich nie je veľmi počuť. Festival budú dopĺňať aj rôzne sprievodné akcie: koncerty kapiel a jazzmanov vo festivalovej kaviarni Art Jazz Gallery, vystúpenia DJov, výstavy a inštalácie výtvarných a iných umelcov. Chceme jednoducho dosiahnuť, aby sa mladí ľudia cítili na festivale čo najlepšie.

11. 9. 2006

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Americký režisér Michael Moore bude vo svojom najnovšom dokumentárnom filme Sicko kritizovať kanadské a americké zdravotníctvo a jeho prepojenie na farmaceutický priemysel. Moore na seba najskôr upriamil pozornosť otvorenou kritikou spoločnosti General Motors, potom sa zameral na zákon o vlastníctve zbraní a ich kontrole a napokon v roku 2004 filmom Fahrenheit 9/11 o prezidentovi Georgeovi W. Bushovi. V pripravovanom filme Sicko otočí objektív svojej zvedavej kamery na americký zdravotný systém a jeho nedostatky. Tri úryvky z dokumentu uviedol Moore v piatok na Medzinárodnom filmovom festivale v Toronte. Dokument Sicko, je podľa kritikov prísľubom pikantnej kritiky nedokonalého systému. Počas prezentácie Moore hovoril o svojej kariére opatrného novinára, provokatívneho režiséra a zároveň liberála. Film sa do kín dostane v júni 2007. O filme zatiaľ veľa neprezradil, ale už dnes je jasné, že dej postavil na skutočných udalostiach. Prostredníctvom svojho blogu totiž pred časom verejnosť vyzval, aby mu posielali svoje negatívne skúsenosti so zdravotníckymi službami. Na jeho adresu sa údajne vrátilo asi 19 000 e-mailov. Sám pred časom o snímke povedal, že to bude komédia o piatich miliónoch ľudí bez zdravotnej starostlivosti, ktorí žijú v najbohatšej krajine sveta. Súčasťou filmu má byť aj porovnanie zdravotníckej starostlivosti v Kanade a USA, pričom tvrdí, že Kanaďania majú lepšie možnosti. Námet pre film získal vďaka svojej televíznej show The Awful Truth.

Súkromná rumunská televízna stanica obvinila včera moldavskú vládu z politického nátlaku. V krajine totiž zatkli jej obchodného riaditeľa Ghenadieho Braghisa, Moldavca s rumunským občianstvom a obvinili ho z toho, že zobral úplatok tisíc dolárov (30-tisíc Sk) od istej moldavskej prepravnej spoločnosti výmenou za odvysielanie promo reportáže. Predstavitelia Pro-TV však vyhlásili, že zatknutie súviselo s odvysielaním materiálu o ministrovi vnútra Georgheovi Papucovi, v ktorej ho obvinili z toho, že svoj vysokoškolský titul získal podvodom a nelegálne kupoval autá pre zamestnancov svojho úradu. Okrem iného tiež televízia informovala o príslušníkoch polície, ktorí boli údajne zapletení do mučenia a najmenej jedného prípadu vydierania. Sloboda médií v Moldavsku je veľmi krehká. Mnohých žurnalistov tu prenasledujú a za ich názory trestajú. Autocenzúra je úplne bežná. Ak Braghisa usvedčia, hrozí mu trest odňatia slobody až do päť rokov.

Americká televízna spoločnosť ABC odvysielala miniseriál The Path to 9/11, no ešte predtým ho strihovo upravila, keďže členovia bývalej Clintonovej administratívy sa verejne posťažovali, že obsahuje vymyslené scény, ktoré viedli k udalostiam z 11. septembra 2001. Strihová práca spoločnosti ABC na päťhodinovom dvojdielnom filme bola zrejmá už od samého začiatku. Spoločnosť dokonca dvakrát uviedla, že správa vyšetrovacej komisie k 11. septembru nebola pre vytvorenie filmu smerodajná. Vo filme sa tiež neobjavila scéna, v ktorej sa demokratický prezident Bill Clinton snaží riešiť svoje osobné problémy a nevenuje pozornosť teroristickej hrozbe. "Pre dramatické a rozprávačské požiadavky filmy obsahujú fiktívne scény, vymyslené a reprezentatívne osoby a dialógy i urýchlenie času," uviedla pred uvedením filmu spoločnosť ABC. Ďalej sa pred upraveným filmom uviedlo, že čerpal z mnohých zdrojov, vrátane správy z vyšetrovania 11. septembra, iných publikovaných materiálov, ako aj osobných rozhovorov. V pôvodnej verzii táto informácia uvádzala, že hlavným zdrojom pre nakrútenie filmu bola predovšetkým správa vyšetrovacej komisie.

Nechajte si to prejsť hlavou

Nechajte si to prejsť hlavou
Ľudí môžu k spáchaniu samovraždy naviesť skôr informácie v médiách než návody na internete. Tvrdí to psychiater a odborník na túto problematiku Peter Breier. Tlač a televízie totiž podľa neho informujú o prípadoch samovrážd necitlivo, sleduje ich pritom viac ľudí, ako sa dostane k internetu. V zahraničí sa však už niekoľko ľudí usmrtilo na základe podrobného návodu na internetových stránkach. Podobné návody sa vraj objavili aj na Slovensku. "Mňa tieto informácie na internete neznepokojujú natoľko, ako ma znepokojuje spôsob, akým informujú o samovraždách médiá," povedal Breier. Médiá podľa neho často ukážu nielen miesto, kde sa sa človek usmrtil, ale ďalšie detaily, čo môže viesť k novým úmrtiam. "Človek akoby potreboval mať vzor v okolí," dodal Breier. Nie je preto nezvyčajné, že po zverejnení takéhoto prípadu páchajú samovraždy ďalší ľudia. Niektoré internetové stránky ponúkajú presný postup ako pri samovražde postupovať. Možno na nich nájsť napríklad zoznam potrebných chemických látok a aj miesta, kde ich možno kúpiť. Napriek tomu Breier tvrdí, že nepozná prípady, kedy by sa ľudia pri pokusoch o samovraždu inšpirovali informáciami z internetu. Jeden z prípadov samovraždy, ktorá je spájaná s internetom, sa stal v roku 2002 v Spojených štátoch. Sedemnásťročný Brandon svoju smrť nasnímal kamerou a obraz prenášal prostredníctvom internetu ďalej. Tento rok v júli sa vraj usmrtila podľa návodu, ktorý získala cez internet, trinásťročná školáčka v britskom meste Lancashire. Psychiater Breier však považuje za škodlivejšie to, ako o takýchto prípadoch následne informujú médiá. Tie by podľa neho napríklad vôbec nemali oslovovať pozostalých. "To je eticky absolútne neprijateľné. V niektorých krajinách sa ani v bulvári nesmú uverejniť rozhovory s príbuznými, pretože tí ľudia sú takisto ohrození samovraždou," tvrdí Breier. Môžu si totiž podľa neho v traume, spôsobenej úmrtím blízkej osoby, taktiež siahnuť na život. V posledných troch rokoch počet samovrážd na Slovensku klesal. V roku 2003 ich polícia zaznamenala 639, o rok neskôr 483 a vlani 464. Breier však upozorňuje, že odborníci zatiaľ nepoznajú príčiny tohto poklesu, a preto ho nemožno automaticky brať ako jednoznačné zlepšenie situácie. Naopak, ťažkosti podľa neho môže priniesť to, že bola zrušená celoštátna bezplatná telefónna linka Nezábudka, kde mohli zúfalí ľudia nájsť dvadsaťštyrihodinovú odbornú pomoc. Na jej prevádzku chýbajú peniaze.

Kandidáti po Richardovi ? Revisited XV.

Kandidáti po Richardovi ?
Revisited XV.
Podľa údajných a nepotvrdených a nepravdivých informácií je najnovšou kandidátkou na generálnu riaditeľku STV Mgr. Anna Ghannamová . Pracovala v denníku Práca, potom v týždenníku Zmena, neskôr pôsobila ako redaktorka v denníku Smena, v denníku Koridor a tiež v Slovenskom denníku. Pracovala v televízii Markíza, kde sa preslávila ako "Anna proletárka " v období pred parlametnými voľbami 1998 , keď sa postavila na obranu niečoho proti niečomu. Pracovala aj ako poradkyňa Devín banky pre mediálnu sféru. Bola aj riaditeľkou spravodajstva v TV Luna. Neskôr odišla na post tlačovej hovorkynea Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií. Od roku 2002 pracovala ako moderátorka v STV. V súčasnosti je šéfredaktorkou týždenníka Slovenka, prezidentkou občianskeho združenia Šanca pre nechcených a členkou združenia Urobme to!. Jej kandidatúra by mohla byť aj hrou skupiny okolo Ladislava Reháka a Martina Lengyela.
Rada však pestuje kaktusy.

Vyhlásenie radového daňového poplatníka k situácii v STV

Vyhlásenie radového daňového poplatníka k situácii v STV

Slovenská televízia, s ročným obratom takmer 2 miliardy slovenských korún, je nesporne veľký podnik, štátny podnik. Tieto peňažné prostriedky, viac ako 75%, dostáva, rok čo rok, od „štátu“ a to z daní daňových poplatníkov. Ako jeden z mnohých daňových poplatníkov by som preto očakával, že“ štát“ pri menovaní ľudí, ktorí o použití týchto peňazí rozhodujú, koná mimoriadne zodpovedne. Výsledky činnosti a existencie STV od roku 1989 do dnešného dňa ma presviedčajú o tom, že sa „štát“, rôznymi prijatými, ale najmä neprijatými zákonmi, rôznymi nariadeniami, uzneseniami a vyhláškami zbavil zodpovednosti za činnosť STV a zároveň svojim konaním vytvoril prostredie „ bez vopred stanovených kritérií“ a teda z môjho pohľadu, pohľadu daňového poplatníka, ktorý „štátu“ len zveril svoje peňažné prostriedky, koná voči mne nekorektne, nezodpovedne, ba až trestuhodne, lebo najmä nezabezpečením kontroly peňažných prostriedkov zverených Slovenskej televízii umožnil štatutárnym zástupcom použiť ich aj na účely, ktoré im zákon o STV nepovoľuje, čo dokázali kontroly NKÚ. Zverejnené výsledky NKÚ len vyplnili hluché miesta v novinách, alebo v správach konkurenčných televízií, neskončili však tam kde mali. Na prokuratúre. Aké typické pre túto krajinu. Ak vláda SR rozhoduje o menovaní do funkcií v štátnych podnikoch či organizáciách riadených štátom, ktoré nedosahujú ani tretinu obratu STV, posudzuje vláda kandidátov niekoľko dní, verím, že veľmi zodpovedne. Avšak výber kandidáta na funkciu ústredného riaditeľa STV, ktorý rozhoduje o použití 2 miliárd korún ročne , zverí Rade pre STV. S takýmto zbavením sa zodpovednosti vlády SR by sme na prvý pohľad mohli aj súhlasiť, keby sme mali istotu, že Rada STV je nielen orgánom kompetentným rozhodnúť o najvhodnejšom kandidátovi na túto funkciu, ale - a to predovšetkým - má v rukách nástroje, ktoré jej umožnia ústredného riaditeľa aj z funkcie odvolať, ak členovia Rady STV nadobudnú presvedčenie, že ich rozhodnutie nebolo správne. Žiaľ ani jedno ani druhé neplatí, lebo výsledky pôsobenia každej, doteraz existujúcej Rady STV dokazujú, že sa pri výbere najvhodnejšieho kandidáta rozhodli zle, teda členovia nie sú kompetentní a odvolať sa im nepodarilo taktiež nikoho. V skutočnosti Rada STV vytvára zdanie, že „štát“ do činnosti STV nezasahuje, že činnosť STV kontrolujú odborníci a že členovia Rady STV navrhujú Parlamentu menovať do funkcie ústredného riaditeľa STV človeka, ktorý je odborníkom. Takisto ako členovia Rady STV. Avšak títo odborníci, tak ako „štát“ nenesú za svoje rozhodnutia žiadnu zodpovednosť. Aké typické pre túto krajinu. Pre mňa, daňového poplatníka, je však neakceptovateľné to, že ak Rada STV zistí, že ústredný riaditeľ nekoná v súlade so zákonom o STV, alebo koná inak ako by mal podľa názoru verejnosti a členov Rady STV konať, je Rada STV absolútne bezmocná. Ľutujem, Rada STV je aj zbytočná a v zložení v ktorom vždy existovala a aj existuje, nekompetentná, lebo nemá vedomosti, ktoré by jej umožnili rozhodnúť správne, lebo nevie ako STV funguje. Keby to totiž vedela a mala by potrebné vedomosti, asi by sa nestalo, že navrhne Parlamentu kandidáta, ktorý nie je autorom, ba ani spoluautorom projektu na základe ktorého rozhodla o návrhu vymenovať ostatného riaditeľa do funkcie, lebo vraj predložil najlepší projekt. Stačilo mať dostatok odborných vedomostí a veľmi rýchlo by zistila, že v projekte sú dávno deklarované absolútne pomýlené názory pána Šmatláka. Načo sa však zaoberať takýmito maličkosťami, načo čítať všetky projekty, keď už je vopred rozhodnuté, že Rybníček je najvhodnejší kandidát. Rada tu predsa nie je na to, aby posudzovala autorstvo predložených dokladov. Vyberá predsa najlepší projekt. Aké typické pre túto krajinu. Ak by vyššie uvedené neplatilo, potom by nemohol Nový Čas, o 14 dní skôr ako Rada STV, zverejniť najhorúcejších kandidátov na túto funkciu. Pozoruhodné nie je to, že tak Nový čas urobil, neakceptovateľné je, že stanovil presne tie mená, ktoré neskôr Rada STV zverejnila. Doslova šokujúce však je, že v čase zverejnenia týchto mien v Novom čase nemali všetci členovia Rady STV ešte prečítané projekty všetkých uchádzačov. Môžem akceptovať geniálnosť členov Rady STV, ich dokonalú znalosť všetkých súvislostí, ba aj ich jasnovidecké schopnosti, vybrať dva projekty z tridsiatich deviatich bez toho, aby si ich prečítali , ale zdá sa mi opodstatnené žiadať, aby sme sa aj my, daňoví poplatníci, ktorí ich chybné rozhodnutie zaplatia, mohli s vybratými projektmi vopred oboznámiť a vyjadriť sa k nim prostredníctvom dennej tlače. Aké typické pre túto krajinu. Ja, daňový poplatník by som určite nesúhlasil s výberom takého projektu v ktorom by jeho autor uviedol, že vo vedení STV budú ľudia, ktorých vedomosti o fungovaní STV sú na úrovni vedomostí uchádzača, teda žiadne. Asi by nesúhlasili ani s uchádzačom, ktorý vo svojom projekte uvádza, že po ustanovení do funkcie bude od „štátu“ požadovať 900 miliónov slovenských korún na vyrovnanie dlhov STV a na úhradu odstupného pre prepustených zamestnancov. Považujem za nehorázne to, že my daňoví poplatníci platíme nielen vyššie koncesionárke poplatky , ale aj z našich daní dostane STV 900 000 000,- Sk. Všetkým zainteresovaným, ktorí začnú argumentovať o nevyhnutnosti existencie STV oznamujem. Na zabezpečenie úloh STV potrebných na obranu štátu Vám stačí jedna kamera, štúdio 4x4 metre a desať zamestnancov, ktorí, ak to stihnú, oznámia obyvateľom tejto krajiny, ak budú ešte živí, že našu domovinu zasiahli atómové, neutrónové , alebo iné bomby, a oni sú tí poslední ktorí prežili a pred svojou smrťou stihnú vypnúť akurát tak prúd v STV. Prepáčte, ale od roku 1989 ešte žiaden predstaviteľ „štátu“ nepovedal o STV pravdu, že STV neplní úlohy jej stanovené zo zákona, teda porušuje zákon a nikto za to nebol postihnutý. Aké typické pre túto krajinu. Dovoľujem si vyzvať Radu STV, aby zverejnila projekt pána Rybníčka v dennej tlači. A v prípade, že v jeho projekte nie je uvedené, že bude požadovať od „štátu“ 900 miliónov, že mieni prepustiť takmer 1250 ľudí, že vo vedení STV budú ľudia bez skúseností s fungovaním STV, že v projekte nebola zverejnená programová štruktúra STV a jej oboch kanálov, že v projekte nie je uvedené čo s archívom STV a že v projekte nebol uvedený spôsob financovania výroby programov, vyzývam Radu STV, aby okamžite odstúpila. STV bola, je a bude továrňou ktorej výstupom je tovar, ktorý sa nevolá topánky, ale televízny program, ktorý však, tak ako topánky, musí spĺňať isté kritéria kvality. Továreň nemôže byť riadená nejakou Radou STV, ba ani Parlamentom, či vládou, ale, tak ako iné štátne podniky, ministerstvom v ktorom sú zamestnaní ľudia, ktorí fungovaniu tejto továrne rozumejú. A „pravidlá hry“ musí stanoviť toto ministerstvo, ktoré je za výsledky zodpovedné vláde SR a najmä daňovým poplatníkom. Zároveň má však dokonalý prehľad a kontrolu plnenia stanovených úloh a v prípade, že stanovené úlohy STV neplní, minister za hodinu riaditeľa odvolá. Bez prieťahov a neúspešných snáh Rady STV, lebo v tejto chvíli, potom ako Rada STV rozhodla, že najlepší projekt predložil pán Rybníček, pán Rybníček vie všetko lepšie ako tí čo ho do funkcie navrhli a Vašu dôveru nepotrebuje, lebo táto dôvera, alebo nedôvera má hodnotu neplatnej nemeckej marky. Od novembra 1989 počúvame z úst novinárov, predstaviteľov Ministerstva kultúry a vlády SR kritiku socialistických pomerov v STV, nevýhodnosti zmlúv uzatvorených s externým prostredím. A ako dobre vycvičené papagáje nám to opakuje už 13 riaditeľ STV. Socializmus do STV prichádza stále, opäť vždy s novým riaditeľom a novou Radou STV. Dovtedy kým ktokoľvek bude rozhodovať o počte zamestnancov, o oprávnenosti existencie nejakej profesie v pomýlených tabuľkách, o výške honoráru pre toho či oného, dovtedy v STV bude socializmus. Nielen predchádzajúce, ale aj táto Rada STV a aj všetci riaditelia STV, vrátane tohto ostatného, hrubo zavádzate daňových poplatníkov. STV od svojho prvého vysielania neuvádza v nákladoch na výrobu relácií vyrobených vo svojej produkcii náklady na amortizáciu strojov a prístrojov, techniky a nehnuteľností. Externé prostredie si to nemôže dovoliť, lebo nič nedostalo zadarmo. Ak by STV započítala do nákladov aj tieto položky, zistili by sme veľmi rýchlo, že skutočné náklady medzi externým a interným prostredím sú minimálne. Rozdiel v nákladoch na vyrobený program je v tom , že externé prostredie do svojich nákladov tieto položky započítava a tvorcov programov slušne zaplatí, čo o STV nie je možné povedať. Výsledkom je aj to, že v súčasnosti externé prostredie poskytuje služby zabezpečené vysokokvalitnou technológiou o ktorej sa zamestnancom STV ani nesníva. Samozrejmosťou je vysoko kvalifikovaný technický personál. Pýtame sa preto ako STV hospodári s majetkom, ktorý nadobudla od jej založenia? Tu totiž nejde o päť korún , ale o miliardy. Ako STV využíva výrobné kapacity postavené za naše peniaze, peniaze daňových poplatníkov? Ako rieši ostatný riaditeľ STV túto otázku a rieši ju vôbec? Nech ležia ľadom, veď boli zadarmo? Aké typické pre túto krajinu. Nielen predchádzajúce, ale aj táto Rada STV a aj všetci riaditelia STV, vrátane ostatného, hrubo zavádzate daňových poplatníkov ak tvrdíte, že prepustenie x zamestnancov STV je nevyhnutné na zlepšenie jej fungovania. Pravda je však taká, že na to, aby STV mohla x zamestnancov prepustiť potrebovala približne 260 000 000,- Sk vyplatiť na odstupnom. V tejto chvíli nevieme či náhodou prepustení zamestnanci nevyhrajú súdne spory s STV a STV ich nebude musieť vziať späť do pracovného pomeru. Je potrebné aj povedať, že väčšina týchto prepustených zamestnancov je v STV zamestnaná dvadsať a viac rokov a má niekoľko rokov pred dôchodkom. To znamená, že ich bude, až do dovŕšenia dôchodcovského veku, „živiť“ pracovný úrad, lebo títo ľudia nevedia nič iné robiť, nič iné ani robiť nechcú a nebudú. Ak si uvedomíme, že my daňoví poplatníci odvádzame do Štátneho rozpočtu mesačne x korún a z týchto x korún „štát“ uhradí nielen 260 000 000,- Sk na odstupnom, ale aj podporu v nezamestnanosti , potom zistíme, že prepustenie týchto zamestnancov prinesie z makroekonomického pohľadu, alebo z pohľadu hospodárenia „štátu“ skôr stratu, ako zisk. Riaditeľ STV, hrubo zavádzal nás daňových poplatníkov ak tvrdil, že od roku 2004 bude STV „vyrábať“ hodnotné programy vo vlastnej produkcii. Je na mieste otázka s kým? Predpokladám, že ste si, vážený pán riaditeľ, vedomý aspoň toho, že na výrobu televízneho programu potrebujete predovšetkým ľudí, lebo výrobu topánok môžete plne zautomatizovať, ale výroba televízneho programu bez ľudí nie je možná. Žiaľ ani bez ľudí, ktorých mená na záverečných titulkoch televízneho programu nenájdete./ Technikov, dispečerov, vodičov, rôznych asistentov atď./ Na výrobe dokumentárneho filmu v dĺžke 26 minút sa v Nemecku, alebo USA podieľa 30-50 ľudí, ktorých producent musí zamestnať, lebo inak odbory môžu vyhlásiť štrajk, ktorý zastaví výrobu nielen tohto projektu, ale aj iných projektov tohto producenta. Paradoxné je, že práve pravicové vlády v týchto krajinách snahu odborov v tejto oblasti nehatia, lebo si už dávno spočítali, že náklady štátu, ak sú nezamestnaní, sú podstatne vyššie ako náklady na ich „ umelú?“ zamestatnosť. V pomeroch STV sa už roky výrobný štáb takéhoto dokumentárneho filmu zmestí do osemmiestnej 1203-ky.Po prepúšťaní v STV sa štáb zmestí do osobného auta a zneužívanie pracovnej sily je prijaté s potleskom. Koniec čiernej diery. A vzápätí pán Rybníček ohlási prebytok v hospodárení STV na 300 000 000,- Sk Aké typické pre túto krajinu. Pýtam sa členov Rady STV prečo už prestali kritizovať nefungujúcu techniku v štúdiách, neupratané šatne, špinavé chodby. Pýtam sa, či po príchode do štúdia v Mlynskej doline sú ochotní najskôr rozostaviť kamery v štúdiu, natiahnuť káble a potom čerství a s úsmevom na tvári odohrať svoju hereckú úlohu a to všetko za polovicu doposiaľ vyplácaného hereckého honoráru? Chcem Vás a ostatných členov Rady STV pri tom vidieť a spýtať sa Vás aký je Váš názor na čiernu dieru a čo je socializmus v STV. Koľko hluchých, slepých sklerotikov žije v tejto krajine. Ste Vy, členovia Rady STV až tak mladí, že ste zabudli na socialistické subotníky počas ktorých sa zametali roky nikým nečistené parky, ulice, továrenské haly, či sa robila údržba strojov a strojných zariadení, lebo štát na týchto činnostiach šetril? Aj takéto profesie v STV a ľudia za nimi, sú po príchode pána Rybníčka, v STV nadbytočné. Aké typické pre túto krajinu. Ako daňový poplatník sa musím pýtať. Skutočne nenavrhol nikto iné, lepšie riešenie situácie v STV? Môže to Rada STV nám daňovým poplatníkom verejne potvrdiť a doložiť uverejnením projektov ostatných uchádzačov? Alebo lepšie riešenia si nestihla prečítať, lebo projektov bolo veľa a záujem tých čo rozhodujú bol priveľký? A pritom riešenie a zlacnenie tohto, pre všetkých zainteresovaných, bolestivého prerodu STV sa priam natískala. Azda by stačilo keby odborári v STV porozmýšľali o tom o čo vlastne bojujú. Niekedy pochybujem, že to vedia. Lebo ak vyhlásia v jeden deň štrajk, lebo riaditeľ zníži honoráre a odmeny o polovicu a na druhý deň polovica z tých čo najviac štrajk obhajovala, do roboty nastúpi… Som skôr odporcom akejkoľvek organizovanosti, ale domnievam sa, že ak by odbory v STV „nebojovali“ za zamestnanosť , ale za prácu, nemohol by žiadny riaditeľ STV prepustiť 1250 ľudí, lebo by v STV už od roku 1989 pracovalo maximálne 300 ľudí a aj tento počet sa mi zdá vysoký, lebo, a to sa asi nemýlim, úlohou STV je vysielať zákonom stanovené programy a tým uspokojovať isté potreby občanov tejto krajiny, teda potreby nás daňových poplatníkov. Programy, ktoré STV vysiela „vyrábajú“ takí čudní ľudkovia s väčšími či menšími umeleckými ambíciami s jednou spoločnou vlastnosťou. Sú tvoriví, sú tvorcami a obvykle aj talentovanými tvorcami s ambíciou prezentovať svoj talent a vyjadriť svoj názor na nejakú skutočnosť . A tvorca, o tom ako svoj názor stvárni, rozmýšľa ráno pri varení kávy vo svojej kuchyni, vo svojej vani, v tichu nejakej čitárne a večer doma v pohodlnom kresle. Diskutuje s ostatnými tvorcami, ktorí sa na výrobe budú zúčastňovať, napríklad v krčme na pive. K tomu, aby vznikol televízny program, alebo hraný film nepotrebuje tvorca byť kdesi zamestnaný. On ani nechce byť zamestnaný a cvikať si príchod a odchod. Pre televízneho a filmového tvorcu má zmysel byť členom „nejakej“ organizácie len vtedy ak táto organizácia bude združovať všetky profesie, umelecké i technické, ktoré sa na výrobe televízneho, alebo filmového diela zúčastňujú. A táto organizácia bude „bojovať“ za „robotu“ pre svojich členov. Bude „bojovať“ za to, aby takzvaní producenti / mám tým na mysli nielen fyzické, alebo právnické osoby, ale najmä „televízie“ komerčné i verejnoprávnu/ nezneužívali tvorcov honorármi na hranici žobračenky, ktorý naviac zaplatia s niekoľkomesačným omeškaním, nikdy v dohodnutej výške a s poznámkou: „ Buď rád, že máš robotu.“ „Nejaká“ organizácia bude zaujímavá len vtedy, ak nepripustí, aby producenti najímali ľudí z ulice, bez vzdelania a praxe za almužnu, namiesto skutočných tvorcov, ak nepripustí spojovanie funkcií so slovami: „Musíme šetriť a ty to zvládneš.“ Takáto organizácia nemusí pôsobiť na pôde STV , či inej komerčnej televízie a jej zástupcovia nemusia byť zamestnaní. Ak by takáto organizácia existovala a fungovala iste by sa aj ona pýtala pána Rybníčka prečo jestvujúce výrobné kapacity v STV zapadajú prachom, kto je externé prostredie v ktorom sa vyrábajú programy vysielané v STV a kto je zodpovedný za tie nepodarky plné elementárnych chýb v kompozícii obrazu, obrazovej skladbe a najmä plné katastrofálnych chýb v slovenčine. A odbory zaujíma zamestnanosť, zaujíma ich koľko ľudí bude prepustených a nezaujíma ich, že pod takou programovou katastrofou je napísané. Strih, kamera, réžia Jožko Púčik. Už len chýba dopísať. Amatérsky filmárik vyrobil za 20% honorár skutočného tvorcu. Aké typické pre túto krajinu. My, daňoví poplatníci si budeme v budúcnosti musieť jasne uvedomiť, že „štátna“ či Verejno-právna televízia je financovaná z našich peňazí a podľa toho sa chovať. Trvať na tom, že „štát“ sa nemôže zbaviť zodpovednosti za jemu zverené peňažné prostriedky a rozhodovanie o ich využití odovzdať do rúk ľudí, ktorí sa po prevzatí funkcií začnú učiť o tom čo majú riadiť. Budeme musieť , po odvolaní pána Rybníčka, veľmi dôrazne žiadať o to, aby nám boli predstavené všetky projekty, ktorými sa záujemca uchádza o funkciu ústredného riaditeľa. A v prípade, že naše požiadavky nebudú splnené, vyjadriť svoju občiansku neposlušnosť neplatením koncesionárskych poplatkov. Musí konečne platiť, tak ako v iných štátoch EU, že „štátna“, či Verejno-právna televízia je financovaná z peňazí daňových poplatníkov, ktoré „štát“ len spravuje. A štát musí veľmi precízne definovať 1. čo od takejto televízie žiada a očakáva, 2. svoje vlastníctvo licencie, 3. čo chce na obrazovkách vidieť, 4. koľko za to zaplatí a kedy. Po jasnom zadefinovaní „ vstupov“ by potom STV mohol riadiť nielen pán Rybníček, ale aj ktorýkoľvek člen jeho krízového manažmentu a to aj bez Rady STV, lebo týmto momentom by do STV konečne vstúpil dlho očakávaný kapitalizmus. A to najdôležitejšie. Nemuseli by sme vypisovať takéto články.

mta - Uverejnené v roku 2003 v diskusie SME, odoslané v roku 2003 na adresu redakcie SME a Plus 7