DALITO!

1. 4. 2006

Look Who's Talking

Look Who's Talking
Hnutie za demokraciu (HZD) dnes podalo sťažnosť na Radu Slovenskej televízie za štvrtkovú reláciu Slovenskej televízie Pod lampou. HZD žiada analyzovať a vyvodiť dôsledky za odvysielanie relácie. "Vaše konanie by malo smerovať k opatreniam, ktoré by konečne zamedzili flagrantným porušovaniam zákona o Slovenskej televízii," píše v liste Rade predseda HZD Jozef Grapa. Zároveň zdôraznil, že verejnoprávna televízia musí poskytovať nestranné, overené, neskreslené, aktuálne, zrozumiteľné a vo svojom celku vyvážené a pluralitné informácie o dianí v Slovenskej republike i v zahraničí na slobodné utváranie názorov. "Uvedené citácie zákona, ako aj štatútu Rady STV boli porušené, keď redaktor a autor Štefan Hríb celú reláciu poskytol len pre jednu stranu konfliktu - europoslanca Petra Šťastného, ktorý prostredníctvom nepodstatného problému s prezidentom Slovenského zväzu ľadového hokeja Jurajom Širokým, odštartoval de facto predvolebnú kampaň svojej strane SDKÚ," dodal Grapa. Podľa HZD odvysielaný formát porušil zákonné ustanovenia ako aj medzinárodnú Rezolúciu o etike žurnalistiky v jej hlavnom pilieri, t.j. pluralizme. "V relácii vystupoval len P. Šťastný, ktorý dve hodiny neskutočne urážal a bez relevantných dôkazov obviňoval druhú stranu z nekalých aktivít hraničiacich so zákonom," zdôraznil Grapa. HZD žiada o prehodnotenie formátu Pod lampou, či je skutočným prínosom pre STV, keďže sledovanosť tohto programu zďaleka nedosahuje očakávanú úroveň. "Redaktor Štefan Hríb by sa pokojne mohol obrátiť na katedru žurnalistiky FF UK v Bratislave, ktorá by mu určite bez náhrad poskytla seminár o základných predpokladoch objektivity novinárskej práce," dodal Grapa.

Telegram Ивану Грозныму

Telegram Ивану Грозныму
celé obchodné oddelenie fuc....stop...

trzby na 60 % urovne rok 2005..stop.....
co mam robit....stop....
posli peniaze...stop ....
co s tym jaguarom v garazi ...stop ...
belfi...stop...stop...stop
Úryvok z dlhšieho traktátu - "Как Лубомирушка-дурачок за чудом ходил "

Platnosť novely zákona

Platnosť novely zákona
Rada pre vysielanie a retransmisiu bude môcť okamžite pozastaviť vysielanie programu, ktorý porušuje ľudskú dôstojnosť či ochranu maloletých. Vyplýva to z novely zákona o vysielaní a retransmisii, ktorá dnes vstupuje do platnosti. Novela tiež do zákona dopĺňa zákaz zobrazovania scén, kde sú maloletí vystavovaní fyzickému či psychickému utrpeniu. Taktiež spresňuje časovú oponu pre vysielanie programov nevhodných pre maloletých v čase od 6.00 h do 22.00 h. Novela má tiež zjednodušiť vybavovanie sťažností, ktorými je rada zavalená hlavne po nástupe reality show na obrazovky televízií. Umožní uložiť aj vyššie sankcie vysielateľom pri porušovaní ustanovení o ochrane ľudskej dôstojnosti. Rada mala aj doteraz kompetenciu pozastaviť program. V prípade odvolania sa vysielateľa proti návrhu, sa rozhodnutie odložilo až dovtedy, kým ho nepotvrdil Najvyšší súd SR. Podľa návrhu novely bude možné podať odvolanie, nebude však mať odkladný účinok.

VIVA STV !

VIVA STV !
Predsedovi predstavenstva bývalého Rádia Twist Dušanovi Budzákovi a bývalému pracovníkovi spravodajstva Slovenskej televzie sa podaril ozaj husársky kúsok. Keďže sa v novom rádiu zhodli, že jeho spustenie bude síce sprevádzať produktová kampaň, ktorá však nebude komunikovať rebranding z Twistu na Vivu, doteraz sa v komunikačných mixoch nezjavila ani zmienka o tom, že Twist sa mení na Rádio Viva. Tiež ojedinelý marketing. To, ako komunikovať lacno Dušanov Budzák vie. Veď je tu Slovenská televízia. A jej sravodajsvo. To znesie veľa. A tak včera Slovenská televízia promptne zareagovala a zaradila unikátny príspevok o tom, že od pondelka začne vysielať rádio s novým menom. Síce informovala v rozpore so zákonom, za verejné peniaze, ale dobrá vec sa naopokon podarila. A neverím, že to prešlo cez ruky včerajše vedúcej vydania, na to je príliš profesionálna a poctivá. STV však čoraz väčšmi pripomína inštitúciu, ktorú nikto neriadi. Asi to tak pred voľbami niekomu vyhovuje.

RUSKO MA TA 3 a JOJ !

RUSKO MA TA 3 a JOJ !
Pavol Rusko kúpil televízie TA 3 a JOJ. generálnym riadieľom boch televzi bude Richard Rybníček . O pozíciu šéfky spravodajstva zvádzajú urputný boj tri dámy : Aneta Parišková , Viera Rusková a Hana Pravdová.
O post riaditeľa programu prejavil záujem aj František Borovský, s podmienkou že mu zadovážia nový Bentley Continental GTC.
O tom sa však musia poradiť s Ivanom Kmotríkom, aby ho nedrblo, lebo má horší.

31. 3. 2006

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Televízna show Who Wants to Be a Millionaire / u nás Milionár s Martinom Nikodýmom v TV Markíza/ je na predaj. Spoločnosť Complete Communications Corp. predáva celosvetové práva na tento formát a aj knižnicu programov z Veľkej Británie . Complete Communications je 49 percentami akcií vlastnená spoločnosťou InvestinMedia Plc. Producentskú spoločnosť Celador Productions a Celador International, vlastnené Complete Communications, kúpia po predaji show Who Wants to Be a Millionaire manageri spoločnosti. Prezident Complete Communications Paul Smith sa vyjadril, že sa chce plne venovať podnikaniu v rozhlasovom vysielaní a filmovej produkcii a osobnej zábave a oddychu. Celador produkuje aj show ako You Are What You Eat, Turn Back Your Body Clock.'' Celador Film produkuje tituly Dirty Pretty Things a The Descent.

Broadcasting Press Guild Awards

Broadcasting Press Guild Awards

Televízna adaptácia románu Charlesa Dickensa Pustý dom spoločnosti BBC získala na tohtoročných cenách žurnalistov Broadcasting Press Guild Awards tri ocenenia. Cenu získali nielen hlavní predstavitelia Charles Dance a Gillian Anderson, ale snímka ju dostala aj v kategórii najlepší dramatický seriál. Televízna dráma televízie Channel 4 o živote britského politika Davida Blunketta - A Very Social Secretary zvíťazila v kategórii najlepšia dráma, zatiaľ čo snímka The Tick si odniesla ocenenie za najlepšiu komédiu. Relácia šéfkuchára bez čapice Jamieho Olivera získala cenu za najlepší dokumentárny seriál.

Všetky ceny :

Best Single Drama A Very Social Secretary (Mentorn for More 4/Channel 4)

Best Drama Series/Serial Bleak House (BBC One)Best Documentary Series Jamie's School Dinners (Fresh One Productions for Channel 4)

Best Single Documentary: Arena: No Direction Home - Bob Dylan (BBC Arena, Grey Water Park Productions, Spitfire Pictures, Thirteen/WNET New York & Sikelia Productions for PBS and BBC Two)

Best Comedy/Entertainment The Thick of It (BBC Four/BBC Two) Multichannel Award Ross Kemp on Gangs (IWC Media for Sky One)

Best Actor Charles Dance (Bleak House, BBC One)

Best Actress Gillian Anderson (Bleak House, BBC One)

Best Performer (Non-acting) Jamie Oliver (Jamie's School Dinners, Channel 4)

Writer’s Award Armando Iannucci, Jesse Armstrong, Tony Roche, Simon Blackwell, Ian Martin (The Thick of It, BBC Four/BBC Two)

Radio Programme of the Year Ed Reardon's Week (BBC Radio 4)Radio

Broadcaster of the Year Jonathan Ross (Off the Kerb Productions for BBC Radio 2)

Innovation Award BBC Radio and Music

InteractiveHarvey Lee Award for Outstanding Contribution to Broadcasting -Melvyn Bragg

Výzva SITA ministerstvu kultúry

Výzva SITA ministerstvu kultúry
SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. vyzýva ministerstvo kultúry, aby rešpektovalo rozhodnutie Rady Protimonopolného úradu SR z 24. marca 2006 a bezodkladne zastavilo porušovanie zákona o hospodárskej súťaži, narúšanie férových podmienok a znevýhodňovanie konkurencie na trhu tlačových agentúr, ktoré vzniká dotovaním jednej zo spoločností pôsobiacich na tomto trhu - Tlačovej agentúry Slovenskej republiky (TASR). Slovenská republika minula od roku 1998, odkedy TASR pôsobí v konkurenčných podmienkach, na dotovanie jej činnosti viac ako 500 miliónov korún z prostriedkov daňových poplatníkov. TASR pritom nevykonávala a nevykonáva žiadne služby - ani pre verejnosť, ani pre štátne orgány, ktoré by tieto dotácie odôvodňovali. Neodôvodnené financovanie komerčných aktivít TASR zo štátneho rozpočtu narúša hospodársku súťaž, ktorú sa Slovenská republika zaväzuje ochraňovať, poškodzuje konkurentov i spotrebiteľov a bezdôvodne míňa každoročne desiatky miliónov korún daňových poplatníkov, ktoré ministerstvo môže a má použiť na podporu kultúry. Rada Protimonopolného úradu (PMÚ) SR vydala 24. marca rozhodnutie, v ktorom potvrdila porušenie zákona o ochrane hospodárskej súťaže Ministerstvom kultúry (MK) SR a uložila mu pokutu vo výške 200-tisíc korún. V rozhodnutí PMÚ konštatuje, že "MK SR konaním pri poskytovaní finančných prostriedkov zo štátneho rozpočtu formou príspevku pre TASR na rozpočtový rok 2005 umožnilo používanie verejných zdrojov aj na také činnosti TASR, ktoré sú poskytované v konkurenčnom prostredí, čo malo za následok skresľovanie konkurenčných podmienok na trhu a tým aj obmedzenie hospodárskej súťaže". Podľa PMÚ ide o neodôvodnený zásah zo strany štátu verejným financovaním aktivít TASR ako jedného z konkurentov, ktorý deformuje súťažné prostredie a znevýhodňuje konkurenciu poskytujúcu porovnateľné služby bez verejnej podpory v konkurenčnom boji o zákazníka. Rozhodnutie nadobudlo právoplatnosť v stredu 29. marca. Nedá sa voči nemu odvolať, jedine podať žalobu na Krajský súd v Bratislave do dvoch mesiacov od jeho doručenia. Ako sa uvádza v rozhodnutí, Rada PMÚ sa nestotožnila s názorom prezentovaným MK SR v rozklade, podľa ktorého výkon štátnej správy nie je možné vykonávať v konkurenčnom prostredí, a preto ním nie je možné ani porušiť hospodársku súťaž. "Zákon sa vzťahuje na orgány štátnej správy, ktorým je aj ministerstvo, pri výkone štátnej správy," tvrdí PMÚ. Podľa zákona o ochrane hospodárskej súťaže totiž orgány štátnej správy pri výkone štátnej správy nesmú zjavnou podporou, zvýhodňujúcou určitého podnikateľa, alebo iným spôsobom obmedzovať hospodársku súťaž. "TASR, ani iný podnikateľ, nie je vylúčený z osobnej pôsobnosti zákona," dodáva v tejto súvislosti PMÚ. Podľa PMÚ považuje väčšina oslovených subjektov spravodajský servis SITA a TASR za rovnocenný a v niektorých prípadoch preferujú spravodajský servis agentúry SITA. "Poskytovanie slovného a obrazového spravodajstva TASR je teda zastupiteľné slovným a obrazovým spravodajstvom agentúry SITA," konštatuje sa v rozhodnutí PMÚ. To, že agentúru SITA možno považovať za konkurenta TASR nakoniec potvrdilo aj samotné ministerstvo, keď uviedlo, že "všetky činnosti TASR je pritom možné vykonávať v konkurenčnom prostredí," uvádza ďalej v tejto súvislosti PMÚ. Postup ministerstva tak podľa PMÚ umožnil, že TASR dostala a následne použila financie zo štátneho rozpočtu aj na činnosti, ako napríklad domáci a ekonomický servis, ktoré poskytuje aj SITA. "Tým sa podnikateľ SITA dostal do konkurenčnej nevýhody, keďže si na rozdiel od TASR musel vykryť všetky náklady na tieto činnosti z vlastných zdrojov," uvádza sa ďalej v rozhodnutí. PMÚ ďalej konštatuje, že súčasná situácia na trhu slovného a obrazového spravodajstva odráža umelú deformáciu súťaže spôsobenú netransparentným a neobjektívnym financovaním TASR, ktorá nie je nútená správať sa konkurenčne. MK SR preto podľa PMÚ musí prehodnotiť spôsob financovania TASR tak, aby nenarúšal hospodársku súťaž. Rada PMÚ zároveň dospela k záveru, že úprava rozpisu rozpočtového príspevku na jednotlivé redakcie TASR neodstránila deformáciu súťaže. Ako pre agentúru SITA uviedla generálna riaditeľka sekcie médií a audiovízie MK SR Zuzana Mistríková, rozhodnutie dostali vo štvrtok. Pokutu zaplatia, lebo nie je možnosť odvolania sa. MK SR však pripravuje žalobu na súd, ktorý by mal preskúmať rozhodnutie, lebo "sme presvedčení, že MK SR postupovalo v súlade so všetkými zákonmi," dodala Mistríková. PMÚ vo svojom rozhodnutí z 28. októbra 2005 konštatoval, že MK SR nestanovilo na rok 2005 pre TASR spôsob použitia finančných prostriedkov zo štátneho rozpočtu vopred objektívnym a transparentným spôsobom. Tým umožnilo, aby TASR z týchto prostriedkov financovala aj svoje aktivity, ktoré sú poskytované v konkurenčnom prostredí. Ministerstvo tak podľa PMÚ obmedzilo hospodársku súťaž v poskytovaní agentúrneho spravodajstva v SR. Vo svojom rozhodnutí vyvrátil argumenty ministerstva kultúry, ktoré PMÚ poslalo počas správneho konania v septembri a v októbri. MK SR podalo voči rozhodnutiu PMÚ opravný prostriedok. Generálna riaditeľka sekcie médií a audiovízie MK SR Zuzana Mistríková v tom čase upozornila, že v rozhodnutí PMÚ je uvedené, že ministerstvo porušilo zákon spôsobom poskytnutia prostriedkov TASR, nie poskytnutím samotným. "Ministerstvo kultúry trvá na svojom pôvodnom stanovisku, že spôsob poskytnutia prostriedkov bol plne v súlade so zákonom o rozpočtových pravidlách ako aj s ostatnými právnymi predpismi Slovenskej republiky," konštatovala v tom čase Mistríková.

TMA

TMA
Vyhlásenie predstaviteľov SZĽH k výrokom Petra Šťastného vo štvrtkovej relácii STV "Pod lampou": "Peter Šťastný vyslovil na adresu prezidenta SZĽH Juraja Širokého i Slovenského zväzu ľadového hokeja viacero nepravdivých a neodôvodnených obvinení. Na ich základe Juraj Široký osobne, aj SZĽH zvažujú právne kroky vo veci výrokov Petra Šťastného. Po uskutočnení právnej analýzy budú o ďalšom postupe v tejto záležitosti osobne informovať Juraj Široký a predstavitelia zväzu na tlačovej konferencii, ktorá sa uskutoční v nedeľu 2. apríla 2006 o 10.00 h v City hoteli Bratislava."

Hnutie za demokraciu (HZD) dnes podalo sťažnosť na Radu Slovenskej televízie za štvrtkovú reláciu Slovenskej televízie Pod lampou. HZD žiada analyzovať a vyvodiť dôsledky za odvysielanie relácie. "Vaše konanie by malo smerovať k opatreniam, ktoré by konečne zamedzili flagrantným porušovaniam zákona o Slovenskej televízii," píše v liste Rade predseda HZD Jozef Grapa. Zároveň zdôraznil, že verejnoprávna televízia musí poskytovať nestranné, overené, neskreslené, aktuálne, zrozumiteľné a vo svojom celku vyvážené a pluralitné informácie o dianí v Slovenskej republike i v zahraničí na slobodné utváranie názorov. "Uvedené citácie zákona, ako aj štatútu Rady STV boli porušené, keď redaktor a autor Štefan Hríb celú reláciu poskytol len pre jednu stranu konfliktu – europoslanca Petra Šťastného, ktorý prostredníctvom nepodstatného problému s prezidentom Slovenského zväzu ľadového hokeja Jurajom Širokým, odštartoval de facto predvolebnú kampaň svojej strane SDKÚ," dodal Grapa. Podľa HZD odvysielaný formát porušil zákonné ustanovenia ako aj medzinárodnú Rezolúciu o etike žurnalistiky v jej hlavnom pilieri, t.j. pluralizme. "V relácii vystupoval len P. Šťastný, ktorý dve hodiny neskutočne urážal a bez relevantných dôkazov obviňoval druhú stranu z nekalých aktivít hraničiacich so zákonom," zdôraznil Grapa. HZD žiada o prehodnotenie formátu Pod lampou, či je skutočným prínosom pre STV, keďže sledovanosť tohto programu zďaleka nedosahuje očakávanú úroveň. "Redaktor Štefan Hríb by sa pokojne mohol obrátiť na katedru žurnalistiky FF UK v Bratislave, ktorá by mu určite bez náhrad poskytla seminár o základných predpokladoch objektivity novinárskej práce," dodal Grapa.

Mail mesiaca

Mail mesiaca
Mal som návštevu z Brna,pozerali sme Jednotku a hostia si mysleli,že máme naladenú nejakú novú českú stanicu,v ktorej bolo aj trochu slovenčiny. Viete si predstaviť ich prekvapenie,keď som im vysvetlil,že je to naša verejnoprávna televízia

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA
"Som hlboko šokovaný, že Francúz hovoril na Rade po anglicky.Francúzska delegácia a ja sme odišli, pretože sa to nedalo počúvať. Nechceme, aby svet zajtra zostal pri jednom jazyku a jednej kultúre." Francúzsky prezident Jacques Chirac po tom ako odišiel z rokovania summitu Európskej únie, pretože ho vraj šokoval francúzsky šéf európskej federácie zamestnávateľov, ktorý pred najvyššími lídrami štátov EÚ prehovoril po anglicky.
"Nie sú žiadne nové správy, kým vy novinári po nás chcete, aby sme vyhlásili vojnu Francúzsku. " Taliansky premiér Silvio Berlusconi
24.3.
98 846 SMS „Neočakávame, že by hlasovanie dlhodobo klesalo a taktiež neočakávame, že by počet esemesiek klesol pod 100-tisíc hlasov za jeden finálový večer." "Čakali sme, že sa môže niečo takéto stať. Nie je to pre nás sklamanie, pretože ak si pozrieme aj minuloročné finálové hlasy, bol tam ten trend. Na začiatku nárast, potom to kleslo a počas finálového večera esemes hlasy vzrástli,.“ PR manažér SuperStar Peter Kavecký.
"Bol som obvinený, že som povedal, že čínsky komunisti jedli deti. Ak si však prečítate Čiernu knihu komunizmu, zistíte, že v Maovej Číne deti nejedli, ale ich varili na zúrodnenie polí." Taliansky premiér Silvio Berlusconi
"Slovenská televízia nie je zberný tábor ani sociálny ústav pre moderátorov,ktorých Markíza nepotrebuje, alebo ktorí nesedia ich novým majiteľom.Samozrejme, že nemôžeme paušálne odmietnuť všetkých, ktorých Markíza vyhodí,ale pokiaľ sa v budúcnosti k spolupráci s niektorými z nich odhodláme, budúhrať rolu predovšetkým profesné kvality a skúsenosti." Branislav Zahradník
„V legislatívnych podmienkach obmedzenia komerčných prvkov v prípade verejnoprávneho vysielateľa nie je ekonomicky reálne pokryť náklady na produkciu seriálu komerčnými výnosmi.„Keďže nášmu manažmentu končí tento rok funkčné obdobie, nepredpokladám, že za našej "éry" by STV vyrábala nový seriál. Budúci manažment môže nastaviť priority tak, že bez ohľadu na finančné možnosti bude televízia produkovať veľké objemy novej pôvodnej slovenskej tvorby a pustí sa aj do "stratového" projektu.“
Branislav Zahradník.
"To máme ešte ísť postaviť stan do Minska, a budete potom spokojní? " Predseda Smeru Robert Fico
"Tri mesiace pred voľbami sa neštrajkuje" Premiér Mikuláš Dzurinda
"Mladí ľudia sa ma pýtajú, čo by mali robiť v prípade, keď ich nútia k sexu? Vtedy im odporučím orálny sex. Je omnoho bezpečnejší než vaginálny aj análny a v situácii, keď už sa neviete sexuálnemu aktu vyhnúť, je najlepšie skúsiť túto alternatívu."
Sharon Stone na španielskej premiére Základného inštinktu 2.
„Strana SMER – sociálna demokracia by preto nebola prekvapená, keby ju SDKÚ obvinila aj z dnešného zatmenia slnka. „
Silvia Glendová hovorkyňa strany SMER – sociálna demokracia
"Viem jednoznačne, že som ani raz neporušil zákon ani vládne uznesenie. Neexistuje jediný dôvod, na základe ktorého by ma bolo treba odvolať.Mám teraz malú peňaženku pri sebe na päť miliónov, ale určite pokutu nedostaneme."

"Myslíte tú pani, ktorá ma v piatok minulý týždeň vybozkávala pri stretnutí? Ja som si myslel, že 1. apríl je až v sobotu, ale vidím, že v niektorých stranách je skôr,"
O Beáte Brestenskej
Bývalý minister kultúry František Tóth
"Našimi hlavnými maskotmi sú terajší členovia vládnej koalície. To sú maskoty, ktoré nám robia najlepšiu reklamu a dvíhajú nám percentá aj bez toho, aby sme niečo robili. Takže tí nám stačia."
Ján Slota

30. 3. 2006

Poprava Širokého v priamom prenose

Poprava Širokého v priamom prenose

Dobrá věc se podařila, věrná láska zvítězila.

Moderátor Štefan Hríb pripravil nie odbornú, ale výsostne politickú , jedostrannú a propagandistickú debatu s europoslancom za SDKÚ . Zaujímavé je, že Hríb si osoboval právo povedať, že sú tu iba traja novinári, ktorí hokeju rozumejú / vlastne iba jeden- Jurkovič/ , a takisto je zaujímavý aj fakt, že vytiahol vyjadrenie kapitána slovenskej hokejovej reprezentácie Pavla Demitru z 25.3 / !/ ktoré bolo asi ovplyvnené pukom, ktorým ho trafil Tomáš Surový. Nemyslm si, že Široký je ten správny človek, naopak. Vidieť ho už v base je však prisilná káva. Áno, Peter Šťastný má pravdu, ide o peniaze. Bude určite kandidovať na prezidenta SZĽH. Jednoducho kortešačka za verejné peniaze . Je tu však aj dobrá správa. Konečne sa postavil niekto na obranu Petra Šťastného- prezident HK Tatravagónka ŠKP Poprad a primátor Popradu Anton Danko / SDKÚ /, osobný priateľ jedného z najsilnejších bossov podsvetia Ondreja Žembu . Konečne kompetentný. Je tu aj zlá správa. Predpokladám, že Juraj Široký, ak podá žalobu voči STV, vysúdi od koncesionárov nemalé prostriedky. Predpokladám, že sancia od Rady pre vysielanie a retranmisu STV neminie. Predpokladám, že ak Juraj Široký požiada o rovnaký vysielací čas v STV , tak ho nedostane. Perličkou na úplnom dne je, že Štefanovi Hríbovi vôbec nevadí, že jeho kariéru platí trojnásobný agent Štb Bojsa, Plachtár, Rony /Ladislav Rehák / .

Poznámka

Autor je zaujatý , pretože delegát II. zjazdu SZM Peter Šťastný bezdôvodne a ťažko zranil jeho otca, aby vzápätí využil pomoc ÚV KSS a Gejzu Šlapku, člena predsedníctva ÚV KSS a vedúceho tajomníka Mestského výboru KSS v Bratislave, na jeho diskreditáciu. Autor považuje Petra Šťastného za najlepšieho slovenského hokejistu v dejinách, tak ako jeho otec až do jeho smrti.

MK SR do volieb nepredloží návrh zákona o digitalizácii

MK SR do volieb nepredloží návrh zákona o digitalizácii
Návrh zákona o digitalizácii televízneho a rozhlasového vysielania už Ministerstvo kultúry SR v tomto volebnom období nepredloží, keďže je skrátené. Zverejnilo však základné zásady, ktoré mieni zohľadniť pri príprave návrhu zákona. Pripomienky k nim očakáva do 31. mája 2006. Ukončiť analógové terestriálne televízne vysielanie a prejsť na digitálne vysielače má SR do konca roka 2012 na základe zámeru Európskej komisie. Generálna riaditeľka sekcie médií a audiovízie Zuzana Mistríková predpokladá, že by pripravovaný zákon mohol začať platiť od 1. januára 2007. Vtedy by podľa ministerstva mohol vstúpiť do platnosti aj nový tlačový zákon a audiovizuálny zákon. Návrh tlačového zákona ministerstvo predložilo na rokovanie vlády, tá sa ním však vzhľadom na skrátené volebné obdobie už nezaoberala. Ministerstvo zverejní návrh zákona v pondelok na svojej webstránke v upravenej a inovovanej podobe, mal by slúžiť ako východisko pre nový legislatívny proces. Návrh audiovizuálneho zákona, ktorým sa Národná rada SR rozhodla nezaoberať, ministerstvo predkladá v nezmenenej podobe. Aj ten by mal byť východiskom pre nový legislatívny proces.

DISKUSIA - Návrh zákona o digitalizácii vysielania Vzhľadom na skrátené volebné obdobie Ministerstvo kultúry SR v tomto volebnom období už nepredloží návrh zákona o digitalizácii vysielania, preto sa sekcia médií a audiovízie MK SR rozhodla zverejniť základné zásady, ktoré mieni zohľadniť pri príprave návrhu zákona. Materiál, ktorý sa na tomto mieste zverejňuje, má prispieť k verejnej diskusii o návrhu tohto zákona a zabezpečiť efektívny legislatívny proces tak, aby sa zachovala predpokladaná účinnosť zákona od 1. januára 2007. Pripomienky, názory a návrhy k Základným zásadám návrhu zákona o digitalizácii vysielania môže odborná i laická verejnosť adresovať sekcii elektronicky na e-mail radoslav_kutas@culture.gov.sk do 31. mája 2006.

Základné zásady návrhu zákona o digitalizácii vysielania

PRIX EX AEQUO 2006

PRIX EX AEQUO 2006
Slovenský rozhlas je aktívnym a rešpektovaným členom Európskej vysielacej únie (EBU). Aj prostredníctvom tejto organizácie prezentuje a šíri slovenskú pôvodnú tvorbu do celého sveta. Slovenský rozhlas vyhlásil v týchto dňoch v spolupráci s EBU VI. Ročník medzinárodného festivalu rozhlasových hier pre deti a mládež PRIX EX AEQUO 2006. Cieľom festivalu je v oblasti rozhlasovej dramatickej tvorby pre deti a mládež podporovať tvorbu umeleckých diel, medzinárodnú výmenu a výmenu teoretických, technických a odborných skúseností. Do súťaže môžu tvorcovia zo strany aktívnych a pridružených členov EBU prihlásiť rozhlasové hry pre deti a mládež, vyrobené od 1. decembra 2004 do 15. júna 2006. Súťaží sa v dvoch kategóriách - rozhlasová hra pre deti a rozhlasová hra pre dospievajúcich. "Prihlásené príspevky bude v každej kategórii hodnotiť trojčlenná medzinárodná porota, ktorú tvoria experti v oblasti rozhlasovej dramatickej tvorby a literatúry pre deti a mládež," hovorí Mgr. Vladimír Puchala, štatutárny zástupca a programový riaditeľ Slovenského rozhlasu. "V každej kategórii porota udelí cenu PRIX EX AEQUO za celkovú kvalitu programu a takisto cenu za výnimočný umelecký výkon. Ceny víťazom budú odovzdané na slávnostnom vyhlásení výsledkov 10. novembra 2006 v Bratislave," dodáva Vladimír Puchala. Riaditeľom Festivalového výboru PRIX EX AEQUO 2006 sa stal Vladimír Puchala, okrem neho festivalový výbor tvorí ďalších 13 ľudí vrátane šéfredaktora okruhu Rádio Devín Silvestra Lavríka. Súčasťou festivalu bude aj medzinárodný workshop o tvorbe programu pre deti a mládež.

Toth 's dead, baby. Toth´s dead

Toth 's dead, baby. Toth´s dead

Whose motorcycle is this?

It's a chopper, baby.

Whose chopper is this?

It's Toth's.

Who's Toth ?

Toth 's dead, baby. Toth´s dead.

"Sú to politické dôvody. Je blízko k voľbám, ide o konkurenciu politických strán. Bol som úspešný, čo je dnes v politickom boji neprípustné, pretože to odčerpáva voličov iným.Myslím si, že svojou aktivitou a dynamikou na svojom ministerstve som prekvapil niektorých, ktorí sa len vezú, a tí to považujú za prehnanú dynamiku. Za necelý rok na ministerstve som spravil viac ako niektorí za štyri roky."
František Tóth 's dead, baby.

OBČERSTVOVACÍ KÚTIK

OBČERSTVOVACÍ KÚTIK

Rybníček považuje za úsporné i svoje rozhodnutie presťahovať sídlo STV z výškovej budovy v bratislavskej Mlynskej doline do okolitých prízemných objektov. "Televízia tak ušetrí vyše 14 miliónov korún ročne.," Podľa neho sa krízovému manažmentu podarilo odvrátiť hroziacu exekúciu. Keby sa nám nepodarilo rýchlo odvrátiť exekúciu, teraz by sme sa nebavili o programe, ale boli by sme svedkami toho, ako si každý, kto má voči STV pohľadávky, berie z jej majetku toľko, koľko chce.

Richard Rybníček

Uverili mu

GOOSE NEWS ?

GOOSE NEWS ?

„Dohody platia. „
Údajné potvrdenie údajného sľubu Richarda Rybníčka Ivanovi Kmotríkovi , že k 1. máju abdikuje na post generálneho riaditeľa Slovenskej televízie.

Súzvuk duší, médií , peňazí a moci

Súzvuk duší, médií , peňazí a moci
Na správaní sa Slovenskej televízie už neprekvapí nič. Vrcholvý člen manažmentu Branislav Zahradník si robí svoju osobnú a SDKÚ politickú kampaň v rozpore so zákonom a spolumajiteľ týždňa , Domina fóra a Dvojky Slovenskej televízie chodí po politických mítingoch s jakobínmi . Vot, verchuška.
"Existujú slušní a profesionálni novinári, medzi ktorých patrí aj tu Štefan Hríb. "

Vladimír Palko, KDH
"Medzi politikov hodných pozornosti patrí Vladimír Palko. " Štefan Hríb , týždeň, STV
Z politického mítingu KDH pre študentov politológie v Banskej Bystrici

29. 3. 2006

Exodus pokračuje ?

Exodus pokračuje ?
Po viacerých hromadných odchodoch z TA 3 údajne odchádzajú z televízie aj Martin Baranovič a Gábor Grendel

America's Got Talent!

America's Got Talent!
Producent a moderátor American Idol Simon Cowell uvedie v lete na trh novú show pod názvom America`s Got Talent. Relácia je určená pre talenty akéhokoľvek veku a akýchoľvek schopností s cieľovou odmenou jeden milión dolárov. Nápadne to pripomna Zlatú kameru, ktorú naše televízie nedokázali oživiť , zmodernizovať a predať divákovi.

TA3 v Čechách

TA3 v Čechách

Slovenská spravodajská televízia TA3 sa od zajtra dostane do priamej konfrontácie z televízou 24cz v českom pozemnom digitálnom vysielaní /DVB-T/. Potvrdila to aj Czech Digital Group , prevádzovateľ multiplexu B, kde bude TA3 vysielať. Od začiatku tohto roku mohli vidieť diváci druhej dočasnej digitálnej vysielacej siete pozíciu označenú ako TA3, na ktorej sa vysielal iba monoskop. TA3 mohli v Českej republike prijímať zatiaľ iba diváci káblových operátorov.

Zdroj : DigiZone

SuperStar SK vs. Svet Again

SuperStar SK vs. Svet Again

Airplay -12.týždeň - 20.03.-26.03.2006

Go, Zdenka go , where is Martina ?

1. Madonna - Sorry 2. Predná, Zdenka - Vietor 3. Mattafix - Big City Life 4. Gladiator - Bonboniera 5. Arash & Helena - Arash 6. Juanes - Volverte A Ver 7. Superstar 2 - So mnou môžeš rátať 8. Pink - Stupid Girls 9. Sugababes - Ugly 10. Meky Revival - Balada o poľných vtákov 18.I.M.T. Smile - Lietajúca 20. No Name - Čím to je 23. Peha - Spomaľ 24. Peha - Deň medzi nedeľou a pondelkom 31. Smatanová, Zuzana - Pocestný 32. Desmod - V dolinách 38. Rollins, dara - Party DJ 39. Nocadeň - Nestrieľajte do labutí 42. U.K.N.D. - Morusova 50. Kelecsenyi, Martin - Musím už ísť 51. Žbirka, Miroslav - Láskoliek 54. Black P - Ting Ting 58. Müller, Richard - Ticho a tma 60. Koščová, Katka - Koľko ešte krát 62. Tweens - Útek za inou 67.Nocadeň - Jackie Chan 70. Predná, Zdenka - Len ty smieš 74. Dubasová, Beáta - Kým pri nás láska spáva 75. Polemic - Mládenci 77. Bezdeda, Tomáš - Obyčajné slová 78. Stereo - Po písmenku 92.Tublatanka - Pieseň pre Doda 98. Hex - Život

SRo, s.r.o., 29,5

SRo, s.r.o., 29 ,5
Rozhlasová rada dnes v prvom kole voľby generálneho riaditeľa SRo nezvolila. Do druhého kola v poradí štvrtej voľby, ktoré bude 6. apríla, postúpila štvorica kandidátov - bývalý šéf licenčnej rady Peter Kováč so ziskom troch hlasov, šéfdramaturg Dvojky STV Ľuboš Machaj so šiestimi hlasmi, bývalá starostka bratislavského Starého Mesta Miloslava Zemková s tromi hlasmi a ekonomická riaditeľka a štatutárna zástupkyňa SRo Hilda Gajdošová, ktorá dostala hlasy od troch členov rady. Ostatní kandidáti nedostali ani jeden hlas. V hlasovaní bolo vydaných 15 hlasovacích lístkov, odovzdaných bolo 15 a platných taktiež 15 hlasovacích lístkov. Na zvolenie za šéfa SRo potrebuje kandidát, aby za neho hlasovali aspoň dve tretiny zo všetkých členov rady, teda minimálne desať z 15-tich. V druhom kole voľby sa môže hlasovať dvakrát a úspešný bude opäť ten, kto získa aspoň desať hlasov členov Rozhlasovej rady. Predseda Rozhlasovej rady Vladimír Talian verí, že Rozhlasová rada je v súčasnom zložení schopná zvoliť generálneho riaditeľa Slovenského rozhlasu (SRo). Talian nepovažuje dnešné prvé hlasovanie v poradí štvrtej voľby šéfa SRo, v ktorom rada riaditeľa nezvolila, za neúspešné. "Bolo viacero silných kandidátov a rozhodne sa v ďalších dvoch hlasovaniach tejto voľby, ktoré budú 6. apríla," uviedol pre médiá. Rozhlasová rada do druhého kola posunula štvoricu z 12 kandidátov - bývalého šéfa licenčnej rady Petra Kováča, šéfdramaturga Dvojky STV Ľuboša Machaja, bývalú starostku bratislavského Starého Mesta Miloslavu Zemkovú a ekonomickú riaditeľku a štatutárnu zástupkyňu SRo Hildu Gajdošovú. Najviac - šesť hlasov získal Machaj, ostatní dostali zhodne po tri hlasy. Hlasovalo všetkých 15 členov Rozhlasovej rady. Na postup do druhého kola voľby museli kandidáti získať aspoň tri hlasy. Ostatní nedostali ani jeden hlas. V druhom kole voľby sa môže hlasovať dvakrát a úspešný bude ako v prvom kole ten, kto získa aspoň desať hlasov členov Rozhlasovej rady. Vladimír Talian v tejto súvislosti pripustil, že dvojtretinové kvórum, teda minimálne 10 hlasov členov rady, potrebných na zvolenie za riaditeľa verejnoprávneho rozhlasu, je veľa. "Ukazuje sa, že desaťhlasové kvórum je vysoké," povedal Talian a pripomenul, že každý z kandidátov, ktorí postúpili, sa zúčastnil aj na predchádzajúcich voľbách. Rozhlas je bez riaditeľa od 7. októbra 2005, keď sa skončilo funkčné obdobie Jaroslava Rezníka a rada riaditeľa volí už siedmy mesiac. Kým ho nezvolí, riadia SRo dvaja štatutárni zástupcovia - ekonomická riaditeľka Hilda Gajdošová a programový riaditeľ Vladimír Puchala. Aktuálny dlh SRo sa k tomuto mesiacu vyšplhal do výšky približne 240 mil. korún a do konca roka by mohol dosiahnuť až pol miliardy korún.

SRo, s.r.o., 29

SRo, s.r.o., 29
Rozhlasová rada ukončila vypočutie všetkých 12-tich uchádzačov o funkciu generálneho riaditeľa SRo. V utorok vypočula sedem kandidátov a dnes zvyšných päť. Ako poslední pred radu poobede predstúpili - ekonomická riaditeľka a štatutárna zástupkyňa SRo Hilda Gajdošová a bývalý šéf radiokomunikácií Gabriel Szántó. Rada teraz hlasuje. Gajdošová oproti predchádzajúcim voľbám svoj projekt nemenila. Jej hlavným cieľom je zabezpečiť vyrovnaný rozpočet rozhlasu a zvýšenie počúvanosti a dôveryhodnosti SRo. Chcela by pritiahnuť viac poslucháčov od 29 do 45 rokov. Je za zmeny zákonov o koncesionárskych poplatkoch, o SRo, o vysielaní a retransmisii a tiež o DPH. Povedala, že SRo dáva ročne z koncesionárskych poplatkov na DPH 60 mil. korún. Ako uviedla, "DPH považuje za veľmi významný problém verejnoprávnych médií v Slovenskej republike". Zmena zákona o DPH by SRo podľa nej priniesla úsporu 60 až 90 mil. korún. Úspory približne 60 mil. korún by hľadala aj v prevádzke budovy SRo. Ako generálna riaditeľka rozhlasu by sa snažila zvýšiť príjmy z koncesií o 300 mil. ročne. Znižovať náklady by chcela aj predajom nevyužitých nehnuteľností, personálnymi zmenami - aj prepúšťaním a v ďalších položkách. Gajdošová je za zachovanie piatich okruhov SRo, zahraničné a internetové vysielanie by zlúčila do jedného celku a presunula na internet. Gabriel Szántó by riešil dlh SRo snahou o presadenie nových zákonov o SRo a o koncesionárskych poplatkoch. Ak by bol zvolený za riaditeľa, zmenil by riadenie rozhlasu, rozšíril programy a rozšíril by aj vysielanie Rádia Regina a Rádia Patria. Okruhy rozhlasu by zachoval. Szántó sa domnieva, že rozhlas sa nemôže spoliehať na pomoc od štátu. Členov Rozhlasovej rady opätovne upozornil na viaceré technické možnosti rozhlasu, ktorými by sa dali ušetriť milióny. Ak by sa dostal do vedenia SRo, venoval by sa hlavne digitalizácii, ktorá je podľa neho už pripravená. Prehodnotil by súčasnú sieť vysielačov. Medzi iným radu upozornil na blížiacu sa zmenu majiteľov rádiokomunikácií, ktorým rozhlas dlhuje.

Šťastná lampa

Šťastná lampa

Dramaturga relácie Pod lampou Juraja Kušnierika včera náhle vymenil europoslanec Peter Šťastný . "Kauza kapitána je iba zámienkou na nepredĺženie mojej zmluvy. Štyri roky som nikdy nerozhodoval sám a vždy som sa snažil presadiť svoje rozhodnutia v diskusii s trénermi. O mene kapitána počas olympiády v Turíne bolo rozhodnuté už počas Vianoc, keď sme to s trénerom Františkom Hossom konzultovali cez telefón počas jeho pobytu v zámorí. Ten, kto túto záležitosť vytiahol, musel vedieť, aký to bude mať dopad na mužstvo. Bola to sabotáž našej práce. Za touto kauzou vidím a viním z nej prezidenta zväzu Juraja Širokého, ktorý musel byť hlavný režisérom. Ostatní v tom boli niekedy úmyselne a niekedy neúmyselne. Mňa zaujíma ten, kto bol za tým. Som presvedčený, že za tým bol pán Široký a mám na to svoje dôvody," vyhlásil svoje obvinenie Šťastný, ktorý by rád prezidentovi SZĽH J. Širokému položil niekoľko otázok. Verí, že príležitosť dostane počas štvrtkovej nočnej diskusnej relácie "Pod lampou", ktorú vysiela Slovenská televízia.

P.S. Spravodajsky najlepšie zvládla včerajšiu kauzu Slovenská televízia. Ostatné zlyhali, prosto sa ani neunúvali dať priestor druhej strane. Aj keď o hokej a princípy išlo v tomto prípade až na poslednom mieste.

28. 3. 2006

SRo, s.r.o., 28

SRo, s.r.o., 28
Rozhlasová rada dnes vypočula prvých uchádzačov o post generálneho riaditeľa SRo. Ako prvého v štvrtej voľbe šéfa verejnoprávneho rozhlasu vypočula manažéra Jána Derďáka, následne manažéra v oblasti energetického poradenstva Karola Šáteka a bývalého predsedu licenčnej rady Petra Kováča. Ján Derďák predstavil rade svoj pohľad na riadiacu prácu generálneho riaditeľa SRo. Ako uviedol, ak by bol zvolený za šéfa rozhlasu, pritlačil by na všetky možné sily, ktoré by umožnili zlepšiť vysielanie. Po prvýkrát sa pred radou predstavil kandidát Karol Šátek. Podľa neho by mal byť rozhlas bližší k ľuďom. Po prípadnom nástupe do jeho vedenia by vykonal dôslednú analýzu fungovania SRo. Myslí si, že koncesionárske poplatky ako kľúčový zdroj príjmov SRo by sa mali rovnako ako iné poplatky zvýšiť. V programe SRo by chcel viac tém z histórie Slovenska a viac by tiež očakával vzdelávacích programov. Peter Kováč, ktorý sa o kreslo riaditeľa SRo uchádzal už v prvej voľbe, je za radikálne zmeny v rozhlase, ktoré by SRo dostali z dlhov. Ak sa podľa Kováča k nim nepristúpi, môže sa dlh rozhlasu do konca roka vyšplhať na polmiliardy. Kováč preto navrhuje dočasné vypnutie Rádia_FM, jeho program by preniesol na internet a po ozdravení SRo a spustení digitalizácie by rádio vrátil do rozhlasového éteru. Tvrdí, že presunom Rádia Devín na frekvencie Radia _FM, vypnutím dovtedajších vysielačov Rádia Devín a presunom Radia _FM na internet, by sa dalo ročne usporiť 100 mil. korún. Rádio Devín by povýšil na nový celoplošný okruh a snažil by sa zvýšiť jeho počúvanosť. Ako uviedol, ak sa SRo nerozhodne vypnúť Rádio_FM, môže to urobiť niekto iný. Časť programu Rádia_FM by však presunul na Rádio Devín. Ďalšie opatrenia, ktoré by po nástupe do funkcie riaditeľa urobil, by podľa neho spolu mohli ušetriť 200 mil. korún ročne. Kováč by zasiahol aj do personálnej štruktúry, pričom by sa riadil modelom - desať percent tvoriví pracovníci a 30 percent obslužný personál. Okrem iného poukázal na to, že nesúhlasí so spôsobom, akým Slovenský rozhlas vymáha dlhy na koncesionárskych poplatkoch, ktorý podľa neho poškodil reputáciu SRo. Zmluvu s BSP LP treba podľa Kováča vypovedať, ak to umožňujú zmluvné podmienky, ak sa to nedá, treba sa dohodnúť inak. Situáciu by riešil lepšou zmluvou so Slovenskou poštou. Oľga Janíková by oživila vysielanie SRo, venovala by viac priestoru vzdelávaniu. Je za zachovanie všetkých okruhov SRo s tým, že zahraničné vysielanie rádia Slovakia International by presunula až do vyriešenia jeho financovania na internet. Je za zavedenie doobedňajšieho vysielania pre deti a mládež na Rádiu_FM. Svoj projekt postavila hlavne na využití bratislavského sídla SRo. Tzv. obrátenú pyramídu by premenila na multifunkčné obchodné centrum so zameraním na kultúru. Pracovníkov SRo by presunula do prízemných častí SRo a budov na uliciach Benediktiho a Žilinská. Príjmy z prenájmu by dala na vyrovnanie dlhu SRo. Úspory by hľadala aj v zmene intervalu platenia koncesionárskych poplatkov z mesačných na ročné platby. Tým by SRo usporil na poplatkoch pre poštu 4,40 Sk za výber za každého koncesionára. Spolu by to bolo 120 až 150 miliónov Sk ročne. Rovnako ako väčšina kandidátov, ani ďalší záujemca o kreslo šéfa SRo J. Nemec nepredstúpil pred Rozhlasovú radu po prvýkrát. Svoj projekt nemenil. Nechce rušiť žiadny okruh SRo a rád by oslovil viac poslucháčov vo veku od 25 do 44 rokov. Navrhuje zaviesť viac publicistiky a investigatívnej žurnalistiky na Rádio Slovensko a Rádio FM by zmenil na hudobno - športové rádio. Za podstatné považuje aj vyjasnenie financovania rádia Slovakia International. Ak by štát na jeho vysielanie nechcel prispievať, uvažoval by o jeho presune na internet. Internetové rádio Inet by viac zviditeľnil. Navrhuje tiež, aby o hudbe rozhodoval externý tím dramaturgov. Najmä na potrebe urýchlenej digitalizácie jednotlivých okruhov SRo postavil svoj projekt ďalší kandidát, ktorý sa o post šéfa SRo uchádza po prvýkrát - M. Krasňan. Kandidát so šesťročnými skúsenosťami z banky by po prípadnom zvolení zaviedol do SRo finančný manažment a program SRo by venoval viac výchove. Posledný v programe utorkového vypočutia kandidátov na generálneho riaditeľa SRo bol redaktor Rádia Slovensko Ľ. Kasala, ktorý sa tiež na konkurze zúčastnil po prvýkrát. Ako uviedol, ako človek zvnútra pozná atmosféru a nedostatky SRo. Vidí ich najmä v slabej komunikácii vedenia s tvorivými pracovníkmi, v tom, že neexistuje kariérny poriadok a systém odmeňovania, ktorý by zaručil, že o prácu v ňom budú mať záujem kvalitní ľudia. Zo súčasných sedem okruhov SRo by urobil šesť a zlúčil by Rádio Slovakia International s rádiom Inet. Na Rádiu Slovensko by rád počul lepšie motoristické informácie, viac investigatívnej žurnalistiky, komentáre a zlepšil by hudbu. Na Rádiu Devín by sa snažil presadiť viac priestoru pre vedu a vzdelanie a zaviedol by systém projektového a grantového financovania. Ak by to bolo z finančných dôvodov nevyhnutné, spojil by Rádio_FM s Rádiom Devín. Je za zavedenie metropolitného vysielania pre Bratislavu. Dlhy SRo by podľa Kasalu vyriešil nový koncesionársky zákon. Zefektívnil by predaj reklamy, predal budovu SRo na Benediktiho ulici, snažil by sa využiť eurofondy a čo najskôr digitalizovať Rádio_FM a následne ďalšie okruhy. Kandidáti predstavia rade svoj projekt rozvoja a riadenia SRo a rada každému z nich môže následne klásť otázky. Po skončení vypočutia by rada mala ešte v stredu po prvýkrát hlasovať. Na zvolenie za šéfa SRo potrebuje kandidát, aby za neho hlasovali aspoň dve tretiny zo všetkých členov rady, teda minimálne 10 z 15. Ak sa v prvom hlasovaní nikomu 10 hlasov nepodarí získať, postupujú do druhého kola voľby kandidáti, ktorí získali najmenej tri hlasy. Ak najmenej tri hlasy získa iba jeden kandidát, postupuje do druhého kola voľby tento kandidát a kandidát, ktorý získal druhý najvyšší počet hlasov. Ak v prvom kole voľby nezíska aspoň tri hlasy ani jeden kandidát, postupujú do druhého kola voľby dvaja kandidáti, ktorí získali najviac hlasov. Druhé kolo voľby, v ktorom sa môže hlasovať dvakrát, sa uskutoční 6. apríla. Aj v ňom bude úspešný ten kandidát, ktorému sa podarí získať dve tretiny hlasov všetkých členov rady a aspoň desať z pätnástich.