11. 8. 2006

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Český trh káblových televízií čaká zásadná premena. Chystá sa fúzia dvoch najväčších českých káblových operátorov - UPC Česká republika a Karneval. Spoločnosť Liberty Global, ktorá je materskou firmou UPC ČR, sa rozhodla kúpiť Karneval za 322,5 milióna EUR, čo je v prepočte asi 12,07 miliardy SKK. Zatiaľ čo má UPC v Česku viac ako 520 000 zákazníkov a Karneval 310 000, ich fúziou vznikne káblových operátor s celkom 830 000 klientmi. Spojenie musí však ešte schváliť Úrad pre ochranu hospodárskej súťaže. Doterajší vlastník Karnevalu, Mid Europa Partners, odhaduje, že k fúzii by mohlo dôjsť dokonca už v októbri. Všetko bude záležať od toho, aké stanovisko k tomu zaujme protimonopolný úrad. Rozhodovanie by mu mohla uľahčiť skutočnosť, že UPC a Karneval si príliš tvrdo nekonkurujú. UPC má dominantné postavenie v Prahe a Karneval zasa silnú pozíciu hlavne na Morave. V dosahu sietí oboch káblových operátorov je v Česku viac ako 1,2 milióna domácností. Z nich má káblovú televíziu iba 553 000. Ďalších 240 000 domácností prijíma televízne programy cez satelit. Veľký dôraz obaja operátori kladú na rozvoj vysokorýchlostného internetu. Svojou ponukou konkurujú ADSL, ktoré ponúka Telefónica O2 a alternatívni operátori. Počet zákazníkov rýchleho internetu sa u UPC teraz pohybuje okolo 000 a Karneval má 57 000 užívateľov. Aby služby boli skutočne komplexné, začalo UPC ponúkať tiež telefonovanie cez kábel a na rovnaký krok sa chystá tento rok na jeseň Karneval.