8. 4. 2006

Rady konkurencii alebo list na rozlúčku

Rady konkurencii alebo list na rozlúčku

Generálny riaditeľ verejnoprávnej Slovenskej televízie Richard Rybníček je na projekt Slovensko hľadá SuperStar podľa vlastných slov mimoriadne hrdý. "Obe série SuperStar splnili presne to, čo sme chceli - zvýšili dennú a celotýždňovú sledovanosť STV a tým pádom aj záujem reklamných klientov a tržby z reklamy nielen tejto relácie, ale aj celej televízie. Pomohla jej vstať z mŕtvych," povedal Rybníček. Podľa neho priniesla spevácka súťaž Slovensku hlavne "supertalent Petra Cmoríka, ktorý opäť rozhýbe slovenskú populárnu hudbu". Pre šéfa verejnoprávnej televízie je zaujímavosťou, že zatiaľ čo v prvej sérii fandili SuperStar všetky generácie, pokračovanie úspešnej súťaže zaznamenalo záujem prevažne zo strany mladších, respektíve mladých. Napriek nízkemu celkovému počtu poslaných SMS hlasov do súťaže hodnotí Rybníček projekt ako pozitívny. "Pri zákonom určených troch percentách reklamy vo verejnoprávnej televízii nebolo druhé kolo finančne tak úspešné ako prvé, do prestávok sme už nedávali reklamu, čím sme prišli asi o 20 miliónov korún," tvrdí generálny riaditeľ. Šéf STV je sám muzikantom, v súkromí si dokonca rád vypočuje albumy vlaňajších finalistov Katky Koščovej, Tomáša Bezdedu a Martina Kelecsényiho. Favoritmi v jednotlivých sériách pre neho boli Martina Šindlerová a Peter Cmorík. Podľa slov Richarda Rybníčka, tretiu sériu Slovensko hľadá SuperStar už odvysiela jedna z komerčných televízií. "Možno by som uplatnil opciu na tretie kolo, ale ja by som nebol ten, kto sa bude o ňho biť, pretože mi končí funkčné obdobie a neviem, aký riaditeľ príde - nerád by som mu dával nejaké záväzky, s ktorými on možno nebude súhlasiť," uviedol. Riaditeľ verejnoprávnej televízie tvrdí, že zatiaľ čo pre STV bola SuperStar "imidžovou záležitosťou", pre komerčnú stanicu bude dobrou "továrňou na peniaze". "Faktom ale je - ak si to môžem dovoliť - pre komerčné televízie navrhujem, že skôr ako o rok a pol by som tento projekt nespúšťal, pretože si myslím, že by už nebol tak úspešný," odkázal konkurencii Rybníček. Podľa jeho informácií, záznamy z pripravovaného SuperTour 2006 by už mala odvysielať TV Markíza.