11. 3. 2006

Talking Oscar

Talking Oscar

Počas 78. ročníka udeľovania prestížnych cien americkej filmovej Akadémie padli v Kodak Theatre v Los Angeles i nasledujúce vyjadrenia:

"Ďakujeme všetkým členom Akadémie za to, že vybrali náš film o láske, tolerancii a pravde. Urobili ste z tohto roka ten najúžasnejší a najohromujúcejší v americkej kinematografii," povedala producentka filmu Crash Cathy Schulman.

"Keby som tak vedel, ako vám to oplatiť," uviedol najlepší režisér Ang Lee. "Super, som v kategórii s niektorými naozaj skvelými a fantastickými hercami a som tým doslova unesený," povedal najlepší herec roka Philip Seymour Hoffman.

"Dobrotivý bože. Nikdy v živote by som si nemyslela, že tu raz budem stáť. Vyrastala som totiž v Tennessee," povedala Reese Witherspoon, víťazka kategórie najlepší ženský herecký výkon v hlavnej úlohe.

"Musím vám povedať, že je trochu šokujúce vidieť tu toľko veľkých mien a hviezd. Oscary sú jedinou nocou v roku, keď môžete vidieť všetky obľúbené hviezdy, bez toho, aby ste museli finančne podporiť Demokratickú stranu. A aj pre hviezdy je to určite vzrušujúce, pretože mnoho z vás po prvý raz volilo naozaj víťaza," vtipne poznamenal konferencier večera komik Jon Stewart.

"Berte to ako poctu všetkým mojim filmom, pretože podľa mňa som nakrútil iba jeden dlhý film," povedal držiteľ čestného Oscara Robert Altman, ktorý počas svojej kariéry nafilmoval 37 celovečerných filmov.

"Je zábavné vyhrať cenu Akadémie. Odteraz až do konca sa to bude spájať s mojím menom. Titulky budú znieť asi takto: ´Držiteľ Oscara George Clooney, najsexi muž roka 1997, Batman, zomrel pri čudnej nehode...´," povedal na adresu svojho víťazstva George Clooney, ktorý na 78. ročníku cien Akadémie získal svoju prvú zlatú sošku v kariére.

"Aký úžasný pocit. Desivý, no úžasný. Mami, viem, že tam hore niekde si, myslím," uviedol kameraman Dion Beebe, ktorý získal Oscara za film Gejša.

"Svoje kaskadérske kúsky zvládam sama," povedala herečka Jennifer Garner potom, čo takmer spadla cestou na pódium.

"Mám pre vás smutné správy. Björk tu dnes nemôže byť. Skúšala si svoju róbu na Oscara a Dick Cheney ju zastrelil," opäť Jon Stewart na adresu minuloročných labutích šiat islandskej speváčky a streleckých úspechoch amerického viceprezidenta.

"Chcem poďakovať Akadémii za to, že som mohla počas obeda nominovaných sedieť vedľa Georgea Clooneyho," povedala Corinne Marrinan, držiteľka Oscara v kategórii krátky dokumentárny film.

"Som veľmi hrdý, že som mohol spolupracovať na filme Skrotená hora, pretože opäť sa raz ukázalo, že láska nás robí rovnými i napriek tomu, že môžeme byť veľmi rozdielni," uviedol pri ďakovnej reči argentínsky hudobný skladateľ Gustavo Santaolalla, po zisku Oscara za najlepšiu pôvodnú filmovú hudbu.