19. 2. 2006

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Ženy stále zaostávajú za mužmi pri prezentácii v spravodajstve, či sa to týka samotnej práce v spravodajstve, alebo reportáží o ženách. Hovorí o tom najnovší výskum Global Media Monitoring Project , ktorý sa týkal novín, rádií a televízií v 76 krajinách. Iba 21 % tých, s ktorými sa robia rozhovory ,alebo o kom samotné správy sú, sú ženy. Od roku 1995 sa toto číslo zlepšilo /17 %/, avšak je to veľmi malý posun. Zlepšenie nastalo v samotnom spravodajstve. V roku 1995 28 percent žien pripravovalo samotné správy, v roku 2005 je to už 37 % Avšak muži si zachovávajú absolútnu dominanciu pri pokrývaní politických správ , ženám sú prenechané tzv. soft' stories ako sociálne a právne témy . Zdroj : AFP, The Financial Express Francúzska mediálna skupina Lagardere súhlasila so zaplatením 624 miliónov dolárov Vivendi. Výmenou za 34% akcií CanalSat získala 20% akcií v Canal+ France s opciou na získanie až 34 % Lagardere tak vstupuje do spoločného podniku Vivendi Universal, TF1 a M6 Canal+ France . Nová skupina bude najsilnejšou vo Francúzsku v oblasti televízneho vysielania . Celá operácia ešte podlieha súhlasu obdoby Rady pre vysielanie a retransmisiu -Conseil Superieur de l'Audiovisuel a protimonopolnému úradu. Celá transakcia by sa mala uzavrieť v treťom kvartále. Zdroj : AFP