7. 2. 2006

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Odhaduje sa, že až 90,7 milióna amerických divákov v sobotu 4. februára sledovalo finále americkej futbalovej ligy Super Bowl. Je to najväčší počet divákov, ktorí sledovali ako tím Pittsburgh Steelers vyhral národný titul. Rekord v sledovanosti však nepadol, keďže v roku 1996 sedelo pri obrazovkách 94,1 milióna divákov. Vtedy sa tím Steelers tiež dostal do finále, no prehral v ňom s tímom Dallas Cowboys. No oproti minulému roku sa obecenstvo zvýšilo o päť percent, keďže minuloročné finále, pri ktorom New England Patriots porazili tím Philadelphia Eagles sledovalo 86,1 milióna obyvateľov USA. S finále Super Bowl sa spája veľa kontroverzie, keďže v polčase tu vystupujú hviezdy svetového formátu. Na britských búrlivákov z The Rolling Stones sa organizátori pripravili a priamy prenos z ich vystúpenia vysielali s päťsekundovým oneskorením, aby mohli všetky nevhodné slová v pokoji vymazať. "Steelers porazili Seattle Seahawks 21:10, no diváci zápas začali naozaj sledovať až v posledných piatich minútach," povedal Larry Hyams z prieskumu sledovanosti spoločnosti ABC. "Super Bowl je národné podujatie a ľudia si ho zapnú bez ohľadu na to, či hrá ich obľúbený tím. Hra vždy priláka divákov," dodal. Super Bowl je najväčšou televíznou show v USA. Odovzdávanie cien americkej filmovej Akadémie, ktoré neprajníci vtipne označujú ako Super Bowl pre ženy, prichádza až druhé v poradí, no s podstatne nižšou sledovanosťou. Minulý rok odovzdávanie Oscarov v USA sledovalo 41,5 milióna divákov. V porovnaní s ostatnými mestami najviac divákov, až 57,1 milióna, sledovalo zápas Super Bowl v Pittsburghu. Na druhom mieste s 55 miliónmi skončil Seattle. Podľa televíznych ratingov až 141,4 milióna divákov sledovalo aspoň časť tohto zápasu, kým 90,7 milióna divákov ho v priemere sledovalo celý čas.

Slovensko je jednou z troch krajín Európskej únie, v ktorých podiel domácností s digitálnou televíziou nedosahuje ani jedno percento. Vyplýva to zo správy, ktorú dnes zverejnila Európska komisia.V máji minulého roku stanovila EK rok 2012 ako termín pre ukončenie prechodu z analógového na digitálne vysielanie. EK sa snaží spolupracovať s členskými štátmi únie s cieľom zaistiť bezproblémový a rýchly prechod k digitálnej televízii, avšak doteraz bol pomalší ako sa očakávalo.V súčasnosti je v Európe vyše 47 miliónov digitálnych prijímačov, pričom najviac ich má Veľká Británia (64 percent domácností) nasledovaná Írskom, Švédskom a Fínskom. Európsky priemer predstavuje 24 percent domácností. Najmenší podiel majú Litva a Luxembursko (0,6 percenta), Slovensko (0,8 percenta) a Slovinsko (jedno percento).Výhodou digitálneho vysielania je viac TV služieb, čo znamená možnosť väčšej programovej voľby, lepšia kvalita obrazu a interaktívna televízia.

Digitálna televízia

Slovensko 23. miesto z 25.

Počet koncesionárov (v tis.) 0

Káblovátelevízia 0

Družicovátelevízia15

Pozemná televízia0

DSL 0

Celkom 15

Rozšírenie 0,8 %

Celá správa

Zdroj : TASR+EC