14. 2. 2006

Market & Media & Lifestyle - TGI

Market & Media & Lifestyle - TGI
Nový Čas, Rádio Expres a Televízia Markíza - sú médiá s najväčšou čítanosťou a sledovanosťou. Vyplýva to z 3. vlny prieskumu Market & Media & Lifestyle (MML) - TGI za rok 2005, ktorý uskutočnila firma Median SK v licenčnej spolupráci s anglickou spoločnosťou BMRB International od 15. augusta do 4. decembra 2005 na vzorke 2 102 respondentov vo veku 14 až 79 rokov. Z prieskumu vyplýva , že z denníkov čítalo posledné vydanie Nového Času najviac ľudí. Nový Čas si v 3. vlne udržal prvú pozíciu s 29 percentami, ktoré predstavujú skoro 1,3 milióna čitateľov. Druhým v poradí je denník Pravda s 10-percentnou čítanosťou, denník SME (Práca) si v porovnaní s predchádzajúcou vlnou prieskumu udržal čítanosť 9 percent. V poradí čítanosti nasleduje denník Korzár s piatimi percentami a Šport s rovnakou čítanosťou - 5 percent. Na Slovensku pritom číta celoštátne denníky 52 percent populácie a za posledný týždeň ich čítalo 86 percent populácie. Z prieskumu, ktorý monitoroval 245 titulov tlače podľa periodicity, 41 rozhlasových staníc, 73 televízií a tri teletexty tiež vyplýva, že 60 percent obyvateľov Slovenska si prelistuje alebo prečíta niektorý z týždenníkov. Celková čítanosť oproti predchádzajúcej vlne prieskumu vzrástla o dve percentá. Prvenstvo si udržal týždenník Plus 7 dní a svoju čítanosť zvýšil o dve percentá, na 15 percent. Čítanosť týždenníka Nový čas pre ženy dosiahla 13 percent a na treťom mieste v čítanosti skončila Markíza - spoločenský týždenník s desiatimi percentami. Týždenník Život sa umiestnil na štvrtom mieste so siedmimi percentami a rovnaké percento čítanosti získal aj týždenník Báječná žena. Dvojtýždenníky číta v priemere 17 percent obyvateľov SR vo veku od 14 do 79 rokov, teda o dve percentá menej ako v predchádzajúcej 2. vlne prieskumu za rok 2005. Najčítanejším je Teleplus s piatimi percentami. Teleprogram dosiahol dve percentá, rovnako ako dvojtýždenníky Stop - motoristický magazín, Žena a život a titul Relax. Približne rovnakú čítanosť ako týždenníky majú aj mesačníky - 58 percent. Mesačníky zaznamenali oproti 2. vlne prieskumu MML - TGI dvojpercentný pokles. Vedúcu pozíciu má s 13-percentnou čítanosťou Zdravie, druhá je s 11 percentami Eva a tretia EMMA s desiatimi percentami čitateľského záujmu. Mesačník Záhradkár dosiahol čítanosť sedem percent a prvú päticu uzatvára mesačník Dom a byt s piatimi percentami. Z monitorovaných 41 rozhlasových staníc vedie s počúvanosťou 20 percent Rádio Expres, za ním nasleduje s 18 percentami prvý okruh verejnoprávneho rozhlasu - Rádio Slovensko a tretie je s 10 percentami Fun rádio. Štvrté je so siedmimi percentami Rádio Okey. Piate miesto v počúvanosti obsadil štvrtý okruh Slovenského rozhlasu - Rádio Regina s piatimi percentami. Celková počúvanosť rádií predstavuje 70 percent. Najväčší podiel na trhu má pritom s 27 percentami Rádio Expres, Rádio Slovensko má 21 percent, Fun rádio 12 percent, Rádio Okey osem percent a Rádio Regina päť percent. Sumárna sledovanosť všetkých televízií je 87 percent. Televíziu pritom podľa 3. vlny prieskumu MML - TGI za rok 2005 sledovalo viac ako 3,8 milióna divákov. Najvyššiu sledovanosť dosiahla Televízia Markíza - 60 percent. Sledovanosť 31 percent zaznamenala verejnoprávna Jednotka, za ňou sa s 30 percentami umiestnila TV JOJ. Po päť percent získali Prima TV a RTL Klub, televízia NOVA a Dvojka dosiahli zhodne štvorpercentnú sledovanosť. Desiatku najsledovanejších televízií uzatvárajú TA3 a ČT 1, obe s tromi percentami a Magyar TV 1 s dvojpercentnou sledovanosťou. V podiele na trhu vedie so 46 percentami TV Markíza. TV JOJ dosiahla rovnako ako Jednotka 18-percentný podiel na trhu. Druhý okruh verejnoprávnej STV - Dvojka získala jedno percento, rovnako ako aj TA3. Podiel ostatných staníc predstavuje spolu 16 percent, z toho najviac majú RTL Klub (4 %), Prima TV (3 %), NOVA (2 %), TV2 (2 %) a Magyar TV 1 (1 %).