DALITO!

12. 11. 2005

Korupčný škandál v Madride

Korupčný škandál v Madride
España+Italia vs. Slovakia 5 :1
Podľa informácií od madridských blogerov bola cena, ktorú zaplatil španielský futbalový zväz rozhodcovi De Santisovi približne 5 miliónov EUR.
Španielský futbalový zväz má na MS k dispozícii priblížne 750.000.000 EUR .
Jeho prezident Angel Maria Villar Llona je aj predsedom rozhodcovskej komisie UEFA .
Miluje umenie, maľuje,chodí do divadla , preferuje trekking a jogging .
No jó, při Vltavě za peníze dům

Máme vinníkov vraždy !

Máme vinníkov vraždy !
Rádio Expres Fakty X - minister vnútra Vladimír Palko. Podľa jeho názoru tkvie príčina v kultúre, ktorá sa pohybuje smerom k určitému odslušňovaniu a brutalizácii medziľudských vzťahov. Ekonomické trestné činy zase považuje za dôsledok propagácie hrabivosti v médiách. Reality šou ľuďom ukazujú, že za peniaze treba obetovať aj posledné zvyšky dôstojnosti, poznamenal minister. Hrabivosť vidí aj v spravodajstve niektorých súkromných televízií, ktoré hľadajú senzácie za každú cenu. Dodal aj ,že nepokoje vo francúzskych mestách považuje za etnické. Na Slovensku zatiaľ niečo podobné nehrozí. Rebélie vo Francúzsku označil za dôkaz, že nefunguje projekt multikulturalizmu, ktorý presadzovali niektorí liberálni myslitelia. Využívajme možnosť obmedzenia nekontrolovateľného prílevu imigrantov. Náš dodatok demokratovi : 66. výročie vyhlásenia Slovenského štátu si predstavitelia Slovenskej pospolitosti pripomenuli aj účasťou na spomienkovej slávnosti, konanej 14. marca 2005 o 17.00 hod. v dome Únie žien. V preplnenej sále, do ktorej sa účastníci mohli dostať len s pozvánkou, vystúpilo niekoľko zaujímavých rečníkov, operný spevák Martin Babjak a s príhovorom, v ktorom zdôraznil potrebu výchovy mládeže v národnom duchu vystúpil i Mons. Ján Sokol, biskup bratislavsko - trnavský. Na záver stretnutia organizátori udelili slovo Vodcovi Slovenskej pospolitosti. Vodca v svojej reči vyzval na boj proti sionistickej snahe o svetovládu a prítomným pripomenul, že Slováci sa nikomu nemusia za Slovenský štát ospravedlňovať, ale naopak, majú byť hrdí na všetkých, ktorí sa o vznik Slovenského štátu zaslúžili. Vodca tiež zdôraznil, že Slovenská pospolitosť nikdy nezradí odkaz jediného slovenského prezidenta Jozefa Tisu a otca národa Andreja Hlinku. Prítomní Vodcu počas jeho prejavu viackrát prerušili búrlivým potleskom. Po ukončení slávnosti členovia SP odpovedali na mnoho otázok ľudí, ktorí sa živo zaujímali o SP a tiež o to, ako SP opisujú sionistické médiá. Pri odchode z akcie sa stalo niečo, čo sme skutočne nečakali - Mons. Ján Sokol podal Vodcovi ruku, vyjadril Vodcovi a celej SP podporu a nakoniec Vodcovi požehnal! Ďakujeme, Pane!

SAMOUDANIE ?

SAMOUDANIE ?
Nebolo by pre vás lacnejšie ísť vlastnou cestou? Alebo si "luxus" na štýl rodinných seriálov ešte nemôžete dovoliť?
- Výsledky, ktoré dosiahli slovenské seriály sú pre nás komerčne nezaujímavé. Produkovať jednu časť seriálu za milión korún s výsledkom, že si ho pozrie 90 tisíc divákov je hospodárska kriminalita.
Programový riaditeľ TV JOJ František Borovský pre HN Predtým člen vedenia STV a intendant Jednotky , zodpovedný aj za Rodinné tajomstvá

Krokodýla treba občas nakŕmiť

Krokodýla treba občas nakŕmiť
Verejnoprávna Slovenská televízia vyhlásila, že je duchovne aj hodnotovo so všetkými, ktorí sa snažia pomôcť pri odhalení vraha 21-ročného študenta Daniela Tupého. Nepripojí sa však k viacerým médiám, ktoré vypísali odmenu. "Po právnej analýze sme dospeli k tomu, že verejnej inštitúcii, ktorá je financovaná z verejných zdrojov, to zákon neumožňuje," povedal člen manažmentu STV Branislav Záhradník. STV nemôže uvoľniť peniaze tak, ako to môžu urobiť súkromní vlastníci z vlastného rozhodnutia, dodal. Záhradník zároveň skonštatoval, že Danielova vražda je "otrasným činom". To všetko je v poriadku. Od STV som však očakával, že bude tým subjektom, ktorý sa pokúsi burcovať verejnú mienku, dá väčší priestor problematike na Jednotke, bude pozývať ľudí na sobotné stretnutie na Tyršovom nábreží. Nič také sa nedeje. To " duchovne aj hodnotovo " je viac- menej na papieri. Nedivme sa. V krajine, kde premiér, na rozdiel od iných krajín, sa nepostaví na čelo protestu.Nevyšiel mu akosi čas. Namiesto toho, aby mimovládnu americkú organizu, ktorej členmi sú Američania slovenského pôvodu, pozval na pochod/ isto by to neodmietli / tak rečnil. V krajine, kde prezident odcestuje radšej na výjazd na východ Slovenska sa tiež nedivím, že verejnoprávna televízia nie je tou, čo burcuje. Paradoxne, vlajku odporu voči násiliu a neocanizmu prebral denník Nový Čas. Škoda, že si Branislav Zahradník v tejto súvislosti nespomenul, že treba krokodýla občas nakŕmiť.

DNES NEZABUDNITE !

DNES NEZABUDNITE !
DNES NEZABUDNITE !

11. 11. 2005

SRO,s.r.o. 9

SRO,s.r.o. 9
Rozhlasová rada dnes schválila založenie stopercentnej obchodnej dcérskej spoločnosti Slovenského rozhlasu - Media SRo. Predseda Rozhlasovej rady Michal Dzurjanin hovorí, že spoločnosť má pre rozhlas nakupovať reklamu a robiť mu marketing. Hlasovalo za to šesť členov rady a dvaja sa zdržali hlasovania. Na rokovaní sa zúčastnilo osem z 15 členov Rozhlasovej rady. Zároveň odsúhlasili začlenenie rozhlasového oddelenia marketingu a komunikácie do Media SRo. Výnimkou je odbor propagácie programu, ktorý sa stane súčasťou útvaru Programového riaditeľa SRo. Reklamný vysielací čas rozhlasu by sa mal využívať v spolupráci s externou spoločnosťou Media SRo od dňa jej zapísania do Obchodného registra SR. Reklamný priestor v SRo predávala od roku 1995 Prvá slovenská mediálna agentúra (PSMA), ktorej na jar vypovedal zmluvu Jaroslav Rezník s výpovednou lehotou do konca septembra. Dôvodom mal byť spor o 18-miliónovú pohľadávku z decembra 2003 a tiež problémy s platbami načas od PSMA. Spoločnosť PSMA mala pôvodne pre rozhlas pracovať až do roku 2007. Problémom pre Rozhlasovú radu bude aj žaloba PSMA na neplatnosť vypovedania zmluvy a vymáhanie dlžoby Slovenského rozhlasu / za uskutočnené bartre Slovenským rozhlasom/ od roku 1995. Nového riaditeľa i radu môže zmraziť aj žaloba Expres Net kvôli zmluve s Virtual Radio Network .

ACTIVITY STV

ACTIVITY STV
Na rade STV zaznela požiadavka, na vysvetlenie zmluvy so spoločnosťou PRIMETIME ENTERTAINMENT Produkciós uzavretej na postavenie nahrávacieho štúdia a osvetlenie v sume medzi 500.000,- a 2.000.000,-Sk
pre reláciu Activity Show.
Nie je jasné, komu to nahrávacie štúdio, podľa uvedenej formulácie vlastne patrí...
GR STV oznámil, že vyjadrenie k spomínanej zmluve predloží písomne.
Oznámil, sumu nedefinoval, vlastníctvo takisto nie a nakrúcanie trvalo dva dni.
Ach, tí Maďari.
Vhodnejšie by bolo by vhodné zamyslieť sa nad samotnou dramaturgiou relácie.
Možno by prospelo, ak by sa inak inde skvelá Oľga Belešová venovala radšej celej relácii Umenie 05 a nahradila aj v časti o literatúre príliš dramatickú Zuzanu Belkovú.
Ale tú vraj vymení Jozef Dado Nagy a oslávi tak svoj návrat na obrazovku STV ?

Už nesmrdí

Už nesmrdí ?
Vážená pani , toto je kompetencia správy budov a teda obráťte sa na jej šífa pána Vavríka, alebo ak máte problém, tak na svoju priamu nadriadenú a tá to bude riešiť. Ale v žiadnom prípade už na riešenie takéhoto problému nevyužívajte internú elektronickú poštu. Tá je určená na iné veci. Dúfam, že som to vysvetlil jasne a zrozumiteľne. Para

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA
"Jedna česká firma si vypočula duet s Patrikom a jej riaditeľ si pozrel na internete moje vystúpenia zo SuperStar. Najviac ho chytilo za srdce My Way, tak ma poprosil, či by som tú pieseň pre jeho firmu nenaspievala a oni by to využívali tak, že by svojim obchodným partnerom spolu s nejakými letákmi posielali aj moje cédečko s piesňou My Way,"
Martina Schindlerová alias Šindlerová „Srbsko je krajina, ktorá dynamicky začala rozvíjať svoje hospodárstvo,“ Prezident Ivan Gašparovič po rokovaní s chorvátskym prezidentom Stjepanom Mesičom .
"Vedie sa proti mne diskreditačná kampaň a nevylučujem aj spravodajské hry" Starosta bratislavskej mestskej časti Rača Pavol Bielik "V čase vstupu Slovenska do Európskej únie bolo slnko v mierumilovnom a dobroprajnom znamení Býka ale treba as zamyslieť nad negatívnym aspektom Slnka“. Z Astrologickej analýzy Slovenska pod názvom „Zamyslenie pod hviezdami“, ktorú prezentoval šéf sekcie pre európske záležitosti úradu vlády Ladislav Setnickýna posedení v Bardejove.
"No, nie je tam súhlas, ale ani nesúhlas. Veď aj to je stanovisko."
Svedok Peter Sedlačko .
"Vypočul som mamutí hlas spoločnosti a oznámil som žiadosť o úplatok na polícií. Viem že nesiem dedičný hriech, ale bol som tak vychovaný. Dedičný hriech myslím, aby sa nehovorilo že môj dedo bol privatizér, otec je privatizér a ja som privatizér.V tej vinotéke sa nachádzala socha posvätená pápežom Jánom Pavlom II., to určite niečo znamenalo." Hlavný svedok prípadu Pavol Kollár
Z pojednávania zo starostom bratislavskej mestskej časti Rača Pavom Bielikom
"Američania sa poučili a už nedopustia, aby sa také silné médium zneužívalo na podporu úzkych skupinových záujmov."
Poslanec Tomáš Galbavý z SDKÚ o Markíze a CME
„Táto sankcia je odkaz všetkým televíziám.“
Zdôvodnenie k sankcii -10 minútovového oznamu o porušení zákona v spravodajstve Markízy Radou pre vysielanie a retransmisiu.
Člen rady Miloš Mistrík
P.S. :
A ja, naivný, že ide o zákon. A ono to je odkaz.
Prokurátor si nemyslí, že by zo strany obhajoby išlo o obštrukcie, keďže obžalovaný a jeden z jeho obhajcov predložili súdu potvrdenie o práceneschopnosti. Z pojednávania v kauze tunelovania nebankových subjektov BMG Invest a Horizont Slovakia na Špeciálnom súde v Pezinku

10. 11. 2005

OBČERSTVOVACÍ KÚTIK

OBČERSTVOVACÍ KÚTIK
Rada STV bude opäť rozhodovať o osude ústredného riaditeľa STV Situáciou vo verejnoprávnej Slovenskej televízii (STV) sa bude na svojom zasadnutí začiatkom budúceho týždňa zaoberať Rada STV. Na programe by podľa tajomníka rady Petra Štefančíka mala byť aj žiadosť poslaneckej frakcie konzervatívno-liberálnej platformy Slovenskej demokratickej koalície (SDK) zo 6.októbra, aby Rada STV zaujala jasné stanovisko k súčasnej situácii v televízii a dala na prvé plénum novej Národnej rady (NR SR) po ustanovujúcej schôdzi návrh na odvolenie jej ústredného riaditeľa Igora Kubiša z funkcie. Podľa hovorcu frakcie Petra Zajaca, STV aj po porážke Hnutia za demokratické Slovensko (HZDS) v parlamentných voľbách pokračuje v neobjektívnom, tendenčnom a straníckom vysielaní. Naďalej tiež podľa neho verejnoprávna televízia škandalizuje opozíciu, podlizuje sa HZDS a masíruje verejnú mienku v súlade so záujmami vládneho hnutia. O odvolaní ústredného riaditeľa STV Rada STV hlasovala ešte pred voľbami. Hlasovanie bolo neúspešné. Vtedajším predsedom rady bol dnes už novozvolený poslanec Národnej rady (NR SR) za HZDS Dušan Jarjabek. Podľa zdrojov blízkych Rade STV je odvolanie Kubiša pri jej dnešnom zložení prakticky nemožné vzhľadom na to, že jej členov blízkych vládnemu hnutiu je väčšina. Spravodajstvo STV bolo predmetom najväčších výhrad medzinárodných pozorovateľov, ktorí sa zúčastnili na parlamentných voľbách na Slovensku. Verejnoprávna televízia podľa pozorovateľov Organizácie pre bezpečnosť a spoluprácu v Európe (OBSE) nebola schopná počas predvolebnej kampane poskytnúť vyvážené spravodajstvo, jasne preferovala vládne strany a vládnych predstaviteľov, hlavne premiéra Vladimíra Mečiara. Vo februári Rada Slovenskej republiky pre rozhlasové a televízne vysielanie (RRTV) obvinila STV z tendenčnosti a nepravdivosti spravodajstva. Rada vtedy konštatovala, že autor komentárov, odvysielaných v Novinách STV Pavel Kapusta sa dopustil trestného činu útoku na štátny orgán (teda RRTV) tým, že hrubo urazil a ohovoril štátny orgán pri výkone jeho právomocí alebo tento výkon. Politický výbor Demokratickej únie (DÚ) v marci ostro protestoval proti verejnoprávnej televízii, ktorá vedome zavádza širokú slovenskú verejnosť. Ústredného riaditeľa STV Igora Kubiša dosadeného HZDS a najmä redaktorov Maroša Púchovského a Pavla Kapustu označila DÚ za ľudí, ktorí šliapu po základoch novinárskej etiky a produkujú nadprácu, ktorou sa chcú zavďačiť štátohnutiu. DÚ vtedy označila STV za propagačný nástroj HZDS a jeho satelitov. TV Markíza 5. marca oznámila, že zvažuje podanie trestného oznámenie na Pavla Kapustu. Podanie bolo reakciou na príspevok, v ktorom uviedol, že nová vnútropolitická relácia TV Markíza Sito je súčasťou cielenej kampane opozície pred blížiacimi sa parlamentnými voľbami. RRTV na svojom zasadnutí 6. októbra rozhodla o tom, že STV musí zaplatiť pokutu vo výške jedného milióna korún za odvysielanie prejavu predsedu Národnej rady (NR SR) a zároveň kandidáta HZDS Ivana Gašparoviča počas volebného moratória. Rada tak rozhodla preto, lebo v spomínanom príspevku konštatovala porušenie volebného zákona. Igor Kubiš bol parlamentom do funkcie ústredného riaditeľa STV zvolený 10. decembra 1996. Napriek mnohým výhradám voči jeho pôsobeniu zo strany verejnosti i parlamentného Výboru pre vzdelanie, vedu, kultúru a šport Rada STV hlasovala o jeho odvolaní iba raz, a to 23. júna na podnet svojho člena navrhnutého Slovenskou národnou stranou (SNS). V tajnom hlasovaní však jeho odvolanie neschválila. Podľa podpredsedu rady Jerguša Ferka môže tento orgán vyjadriť nespokojnosť s činnosťou ústredného riaditeľa buď jeho odvolaním alebo odobratím prémií. Na spomínanom zasadnutí teda Rada STV vyjadrila svoju nespokojnosť s Kubišovým pôsobením tak, že mu nepriznala odmenu za prvé dva štvrťroky tohto roka. Vládne hnutie nemohlo pred voľbami pripustiť zmenu na kľúčovom mediálnom poste. Dušan Jarjabek sa funkcie predsedu Rady STV vzdal, zostal však naďalej jej členom. Zloženie rady sa nezmenilo. Na svojom najbližšom zasadnutí teda Rada STV pravdepodobne opäť nerozhodne o odvolaní Igora Kubiša z funkcie ústredného riaditeľa STV. Kultúrny program pred príchodom V. Mečiara uvádzal riaditeľ Košického štúdia Slovenskej televízie (STV) Richard Hergott. Účinkovali v ňom už známi interpreti podporujúci HZDS. Na vystúpenie skupiny Exil reagoval Hergott slovami: Dúfam, že po voľbách nepôjdeme všetci do exilu. Míting moderovala redaktorka STV Denisa Pogáčová, ktorú Hergott predstavil slovami: To jej fantastický hlas prednáša tie fantastické komentáre z Fašírky, čo publikum ocenilo dlhým potleskom

THE RORY PECK AWARDS 2005

THE RORY PECK AWARDS 2005
RORY PECK AWARDS je ojedinelá súťaž pre kameramanov -freelancerov, ktorú vytvorili v roku 2001 Sony a The Rory Peck Trust Rory Peck patril medzi skúsených a rešpektovaných kameramanov na voľnej nohe .V roku 1993 bol zabitý v krížovej paľbe pri Ostankine v Moskve.
CENY RORY PECK AWARDS 2005
THE SONY IMPACT AWARD Cyrus V Nhara and 'Sara' (Zimbabwe) Zimbabwe: Forced Evictions Zimbabwe ITV News THE RORY PECK AWARD FOR HARD NEWS Alexander Lomakin (Rusko) Beslan Siege Russia 3 September 2004 ITV News THE RORY PECK AWARD FOR FEATURES Ruhi Hamid (Veľká Británia) At the Epicentre- Indonesia Marec - Máj 2005 BBC 2 Current Affairs

SuperStar SK vs. Svet Again

SuperStar SK vs. Svet Again
Airplay 44. tyždeň 2005 31.10. - 06.11.2005 1. Juanes - La Camisa Negra 2. Peha - Za Tebou 3. Sugababes - Push The Button 4. Stefani, Gwen - Cool 5. Madonna - Hung Up 6. Williams, Robbie - Tripping 7. Blunt, James - You´re Beautiful 8. Langerová, Aneta - Voda živá 9. Pussycat Dolls/ Busta Rhymes - Don´t Cha 10. Arash & Rebecca - Tempation 12. No Name - Starosta 16. Smatanová, Zuzana - Nech sa deje čo sa má 18. Hex - Život 31. Gombitová, Marika & Žbirka, Miroslav - Tajnosľubná 35. Smatanová, Zuzana - Svet mi stúpil na nohu 37. Rollins, Dara - Ide o život 38. Konček,Peter - I Love You More 41. Polemic - Yes You´re Right 42. Koščová, Katka - Pehatá 43. Lipa Peter - Mám túžbu 47. Tweens - Láska Chce Viac 51. I.M.T. Smile & Smatanová, Zuzana - Úsmev a čaj 61. I.M.T. Smile - Diamant 62. U.K.N.D. - Disko 63. Müller, Richard & Emma - Už To Tak Vyzerá 65. Bezdeda, Tomáš - Únos 66. Uniting Nations & More Laura - Ai No Corrida 67. Mikla, Robo - Veľký brat ťa vidí 68. Kirschner, Jana - She´s So Shallow 73. Opatovský, Robo - Stastny Koniec 75. Para - Veci čo si pamätám 79. Nocadeň - Jackie Chan 80. Bystrík - Poďme spolu tlieskať 81. Gladiator - Len s tebou ma baví svet 83. Lobo - Suzanna 86. Stereo - Odveď si ma 94. Procházka, Miro - Šlap jsem vedle 95. Šindlerová, Martina - Si môj , či nie si 99. Gladiator - Život pred sebou 100. Rolling Stones - Streets Of Love

Povedali naši vašim, aby prišli vaši k našim

Povedali naši vašim, aby prišli vaši k našim HIT TÝŽDŇA
Kto sú to "naši" ?

9. 11. 2005

Nechcená asociácia

Nechcená asociácia
Sviečková demonštrácia 25.3.1988 TV- Angelika, markíza anjelov
ČST Sviečková demonštrácia 9.11.2005 TV- Angelika, markíza anjelov
TV Markíza

RED MEAT

RED MEAT

Tlak sa stupňuje

Tlak sa stupňuje
Katolícki biskupi jednoznačne odsudzujú reality šou VyVolení a Big Brother, ktoré podľa nich pošliapavajú ľudskú dôstojnosť. Ako sa ďalej uvádza vo vyhlásení Konferencie biskupov Slovenska (KBS), ktorá dnes skončila dvojdňové zasadnutie na Donovaloch, napriek protestom sa reality šou naďalej vysielajú, a to dokonca v hlavnom vysielacom čase. "Sú tak bez väčších problémov dostupné i tým, ktorí sú najzraniteľnejší, deťom a mládeži." Podľa nich reality šou ukazujú ako vzor ľudí, ktorí dlhé týždne žijú v izolovanom prostredí, nepracujú a plnia nezmyselné a ponižujúce príkazy režisérov. Umelo sa medzi nimi vytvára napätie a nevraživosť a psychické problémy niektorých sú zneužívané s jediným zámerom - získať čo najvyššiu sledovanosť a dosiahnuť zisk. Katolícki biskupi preto podporujú všetky iniciatívy proti reality šou. Biskupi zároveň vyzývajú firmy, ktoré spájajú svoju reklamu s reality šou, aby zvážili dôsledky svojej finančnej podpory. "Ekonomický zisk nemôže byť nadradený nad ľudskú dôstojnosť," tvrdia. V tejto súvislosti tiež ďakujú členom Rady pre vysielanie a retransmisiu, ktorí udelili vysielateľom reality šou pokuty za porušovanie zákona v ich vysielaní. Biskupi vyzývajú spoločnosť a zodpovedné štátne orgány na diskusiu a sprísnenie zákonov, ktoré by v budúcnosti takéto porušovanie zákonov trestalo oveľa tvrdšie. Pokiaľ nepríde k náprave, vyzýva KBS veriacich divákov, aby podobné programy nesledovali.

Conspiracy theory ?

Conspiracy theory ?
Keďže je dnes priam IN , hlavne na najvyššej úrovni, predkladať rôzne sprisahanecké teórie, rád priložím polienko, ktoré mi pristalo na stole.
Aliancia nového občana svojho času tvrdila, že má dôkazy, že za rozkladom aliancie, ktorý naštartovala kauza zmenky, stojí Mikuláš Dzurinda s tichou podporou KDH. Odvtedy už pretieklo Dunajom viac káuz. Kauza Pavol Rusko by nevznikla bez Pavla Ruska a jeho nešikovnosti a ešte môže mať svoje pokračovania v kauzách Enel, preprava plynu a Enex Utilities. Avšak -určite by ako minister nepadol tak rýchlo. Určite by nestratil Markízu tak rýchlo. O tom sa však budeme baviť koncom týždňa.
Je to súčasť hry.
Podľa údajných tajných zvodiek je to trochu inak a za pádom prvého muža ANO stojí vraj český premiér Jiří Paroubek a Penta Investments, a.s. Česká republika. Na Slovensku mal túto operáciu pripravovať podľa neoverených informácií Juraj Široký.
Nešlo vtedy málo.
Najmenej štyri miliardy korún, ktoré tvorili rozdiel medzi cenou, za ktorú od FNM mimoriadne výhodne kupovala Penta Paroplynový cyklus / 2 mld Sk/ a cenou , za ktorú ju chceli predať Slovenským elektrárňam / 6 mld. Sk/.
Nuž a Pavol Rusko bol vraj proti.
Dôvody mohol mať rôzne a netreba si robiť ilúzie.
On a jeho strane museli odísť za každú cenu, čo potvrdzuje aj Ivan Mikloš svojimi vyjadreniami. Nuž a Malchárek má snúbenicu, ktorá má blízky rodinný vzťah s vrcholným predstaviteľom Penty Haščákom.
Aké dojemne náhodné.
A možno...
Ktovie. Až nabudúce. My precious.

BREAKING NEWS

BREAKING NEWS
Podľa agenúry Reuters je možné , že sobotňajší historický zápas medzi Španielskom a Slovenskom naši diváci neuvidia vďaka boju o televízne práva. Štyri dni pred duelom tak na stále nie je dohoda o tom, aby Slovenská televízia mohla vysielať prenos. "Španielska strana žiada podmienky, ktoré sú nezvyklé, ba hraničiace z vydieraním , "hovorí Vojtech Miklos zo Športprogressu. "Prečo by sme mali platiť za niečo vyše 200.000 euro, keď obvklá cena je medzi 20 a 30.000 ?," reaguje Vojtech Miklos na avizovanú sumu za práva vo výške 240,000 euro / 9.588.000,- Sk /! Španieli dostali zo slovenskej strany seriózne ponuky ,ale my sa nemôžeme nechať vydierať !" Obchod tak môže zvíťaziť nad fanúšikmi a samotnou futbalovou myšlienkou. Neposkladajú sa zase Kováčik s Fiľom....? A nepridá sa Kmotrík ?

8. 11. 2005

Manažér roka 2005: Richard Rybníček

Manažér roka 2005: Richard Rybníček
Najbližší rok sa bude môcť titulom Firma roka hrdiť U.S. Steel Košice, Bankou roka je Tatra banka a Poisťovňou roka Kooperativa poisťovňa. Prvým držiteľom ceny Manažér roka sa tento týždeň stal generálny riaditeľ Slovenskej televízie Richard Rybníček . Zvíťazil v konkurencii manažérov ako :Jozef Antošík, Peter Kollárik ,Pavol Lančarič, Miroslav Majoroš, Regina Ovesny-Straka, Štefan Rosina, Vladimír Soták,Tomas Spurny a Jozef Uhrík R. Rybníček získal napokon ocenenie Manažér roka 2005 s prevahou – lídrom bol aj v hlasovaniach top manažérov, aj čitateľov. Podľa reakcií účastníkov TREND barometra patrí generálnemu riaditeľovi manažérsky titul najmä za jeho trojročnú prácu vo verejnoprávnej televízii. Tú spolu so svojím tímom po príchode z televízie JOJ dokázal stabilizovať a nanovo vybudovať jej značku. Výsledkom nie je len vyrovnané hospodárenie a vyriešenie starých dlhov, ale aj návrat divákov k dvom staniciam Slovenskej televízie a zmena imidžu inštitúcie. Zdroj : TREND

Nesúhlas a Nevieme

Nesúhlas a Nevieme
Televízia Joj sa odvolá voči dnešnému rozhodnutiu Rady pre vysielanie a retransmisiu (RVR), ktorá TV Joj udelila dve pokuty v súhrnnej výške 2,2 milióna korún za porušenie zákonnej ochrany maloletých v programe "VyVolení" vysielanom 6. a 11. októbra. Informoval o tomriaditeľ pre PR & promotion TV Joj Ľudovít Tóth. "S dnešným rozhodnutím RVR nesúhlasíme a určite sa proti nemu odvoláme," uviedol. Podľa Tótha reality šou VyVolení odporúčajú divákom starším ako 15 rokov a obe pokutované relácie pripravovali "so zákonom v ruke". Televízia Joj je pritom presvedčená, že VyVolení nemôžu ohroziť nikoho, kto "už má občiansky preukaz". "Myslíme si, že pravidlá určujúce obsah televízneho vysielania sú v tejto chvíli úplne nejasné. Obsah pokutovaných relácii totiž neprekročil bežný štandard večerných filmov a seriálov." Ako dodáva v stanovisku televízie Joj jej hovorca Ľudovít Tóth, obe pokutované relácie sú verejne prístupné na internetovej adrese htt://www.joj.sk, ide o Šakalove narodeniny z 11. októbra a tanečné vystúpenie mužských obyvateľov vily zo 6. októbra. Licenčná rada dnes tiež udelila tri pokuty za reality šou Big Brother, ktorú vysiela TV Markíza, spolu vo výške 3,45 milióna korún. Vedúca PR TV Markíza Ivana Semjanová hovorí, že televízii Markíza zatiaľ nedoručili oficiálne oznámenie o uložení pokuty a dôvody rady pre tento postup, preto sa k pokutám vyjadria až po jeho doručení. TV Markíza považuje reality šou za štandardný formát známy na celom svete, ktorý všade vyvoláva kontroverzné reakcie. Semjanová v tejto súvislosti pripomína, že prijali rad opatrení, ktoré majú zabezpečiť, aby vysielaním reality šou Big Brother neporušovali zákon.

POKUTY NAŠE KAŽDODENNÉ

POKUTY NAŠE KAŽDODENNÉ
Rada pre vysielanie a retransmisiu 8. novembra 2005 Na dnešnom zasadnutí Rada pre vysielanie a retransmisiu– v rámci výberového konania pridelila:
- 31 kanálov televízii JOJ
- 7 kanálov televízii Markíza
- po jednom kanále spoločnostiam Novocentrum Nové Zámky, Mestská Televízia Trnava, SLOVAKIA OKOLO SVETA, KABEL TELEKOM, QUARTEX GROUP, BIC Spišská Nová Ves a CREATV
- frekvencie spoločnostiam OKEY Rádio, SITY MEDIA, ONE MEDIA, RÁDIO Lumen a D.EXPRES
– začala správne konanie voči Slovenskej televízii pre možné porušenie § 20 ods. 5 ZVR (nesprávne označenie programu podľa JSO) v programe „S.O.S.“ zo dňa 20. 9. 2005;
– začala správne konanie voči TV Markíza pre možné porušenie § 16 písm. b) ZVR (objektívnosť a nestrannosť spravodajských programov) v programe „Televízne noviny“ zo dňa 28. 9. 2005 - príspevok „Predčasné voľby?“;
– uložila TV Markíza sankciu – upozornenie na porušenie zákona za § 16 písm. b) ZVR (objektívnosť a nestrannosť spravodajských programov) v programe „Televízne noviny“ zo dňa 16. 3. 2005 - príspevok „Šafária s peniazmi“;
– uložila TV JOJ sankciu – pokutu v súhrnnej výške 1.600.000,- Sk za porušenie § 20 ods. 3 až 5 ZVR (ochrana maloletých) v programe „Vyvolení“ zo dňa 11. 10. 2005;
– uložila TV JOJ sankciu – pokutu v súhrnnej výške 600.000,- Sk za porušenie § 20 ods. 3 až 5 ZVR (ochrana maloletých) v programe „Vyvolení“ zo dňa 6. 10. 2005;
– uložila TV Markíza sankciu – pokutu v súhrnnej výške 2.100.000,- Sk za porušenie § 20 ods. 3 až 5 ZVR (ochrana maloletých) v programe „Big Brother súboj - Verdikt“ zo dňa 9. 10. 2005;
– uložila TV Markíza sankciu – pokutu v súhrnnej výške 1.200.000,- Sk za porušenie § 20 ods. 3 až 5 ZVR (ochrana maloletých) v programe „Big Brother súboj - Nominácie“ zo dňa 5. 10. 2005;
– uložila TV Markíza sankciu – pokutu vo výške 150.000,- Sk za porušenie § 20 ods. 5 ZVR (nesprávne označenie programu podľa JSO) v programe „Big Brother súboj – Face to Face magazín“ zo dňa 12. 10. 2005;
– uložila TV Markíza sankciu – upozornenie na porušenie zákona a odvysielanie oznamu o porušení zákona v trvaní 10 minút za porušenie §16 písm. b) ZVR (objektívnosť a nestrannosť spravodajských programov) v programe „Televízne noviny“ zo dňa 4. 9. 2005 - príspevok „Rokovanie republikovej rady ANO“;
– začala 18 správnych konaní voči TV Markíza pre možné porušenie § 19 ods. 1 a 2 písm. e) ZVR (ochrana ľudskej dôstojnosti a ľudskosti) a § 20 ods. 3 až 5 ZVR (ochrana maloletých), v programoch „Big Brother súboj“, „Big Brother súboj – Late Night“, „Big Brother súboj – Face to Face“, „Big Brother súboj - nominácie“;
– začala správne konanie voči TV JOJ pre možné porušenie § 20 ods. 3 až 5 ZVR (ochrana maloletých) v upútavke na program „Noc Vyvolených“ zo dňa 17. 10. 2005;
– začala správne konanie voči TV JOJ pre možné porušenie § 20 ods. 5 ZVR (nesprávne označenie programu podľa JSO) v programe „Noc Vyvolených“ zo dňa 24. 10. 2005

FAŠÍRKA ?

FAŠÍRKA ?
Republikové predstavenstvo ĽS-HZDS na svojom rokovaní 5. 11. 2005 vyjadrilo zásadnú nespokojnosť Ľudovej strany-HZDS s vysielaním tzv. reality show typu Big Brother či VyVolení, či iných relácií a programov v elektronických médiách, ktoré sú plné násilia a upadajúcej morálky. Tieto relácie komerčných televízií nemajú nič spoločné so skutočným životom, etikou či tobôž nie s kultúrnymi a kresťanskými tradíciami, ktoré ako základný princíp rešpektuje absolútna väčšina občanov Slovenska. Televízne prenosy, či zostrihy týchto relácií, plné arogancie, násilia, exhibicionizmu a promiskuity, narúšajú zdravý duševný vývoj mladej generácie a hrubo urážajú samotnú podstatu ľudskosti. Ľudová strana-HZDS nevolá po cenzúre, ani po obmedzení slobody prejavu. Je však presvedčená, že relácie podobného typu spĺňajú všetky kritériá pre adekvátny zásah kompetentných orgánov - predovšetkým Rady pre vysielanie a retransmisiu a Ministerstva kultúry SR. Pokiaľ platná legislatíva neposkytuje dostatok prostriedkov, je čas na prijatie zodpovedajúcich úprav. Propagácia násilia, agresivity a dehonestácia vzťahov medzi pohlaviami nemôžu mať miesto ani v demokratickej spoločnosti. Republikové predstavenstvo ĽS-HZDS
P.S. Asi im chýba Fašírka , Pavol Kapusta, Maroš Púchovský, Richard Hergott, Hana Pravdová, Denisa Pogáčová, , Lenka Eremiášová ,Štefan Dlugolínský a Igor Kubiš

Pozor, Tóth !

Pozor, Tóth !
Čo trúfáťe, pane richtáru, čo bi nám ten školskí hospodár poveďel na túto odpornu vímluvu ?
Návrh na zrušenie niektorých úloh z uznesení vlády Slovenskej republiky Materiál sa na rokovanie vlády Slovenskej republiky predkladá z iniciatívy Ministerstva kultúry Slovenskej republiky. Navrhuje sa zrušiť niektoré úlohy vyplývajúce ministrovi kultúry Slovenskej republiky z uznesení vlády Slovenskej republiky: úloha predložiť v mesiaci november na rokovanie vlády Návrh zákona o digitalizácii vysielania vyplývajúca z Plánu legislatívnych úloh vlády Slovenskej republiky na rok 2005; úloha predložiť v upravenom termíne návrh na revitalizáciu filmového priemyslu v Slovenskej republike a úloha predložiť v upravenom termíne Návrh systému prezentácie kultúry v zahraničí, ktoré vyplývajú z Plánu práce vlády Slovenskej republiky na rok 2005; úloha predložiť v termíne do 31. mája 2005 rozpracovaný Plán implementácie kultúrnej politiky, vyplývajúca z uznesenia vlády Slovenskej republiky č. 1067 z 10. novembra 2004. Keďže objektívne pretrvávajúce prekážky neumožňujú splnenie uvedených úloh do konca roku 2005, navrhuje sa ich z r u š e n i e. Predkladaný materiál nemá finančný, ekonomický, environmentálny vplyv a ani vplyv na zamestnanosť a podnikateľské prostredie, a preto sa príslušná doložka vplyvov nevyhotovuje. Materiál bol predmetom medzirezortného pripomienkového konania, v rámci ktorého sa k nemu vyjadrili povinne pripomienkujúce subjekty. Požiadavka Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií Slovenskej republiky doplniť odôvodnenie k navrhovanému zrušeniu úlohy z Plánu legislatívnych úloh vlády Slovenskej republiky na rok 2005 – predložiť v mesiaci november návrh zákona o digitalizácii vysielania, v kontexte pripravovaného Plánu legislatívnych úloh vlády Slovenskej republiky na rok 2006 bola akceptovaná. Na rokovanie vlády Slovenskej republiky sa materiál predkladá bez rozporov. Návrh na zrušenie úloh Úloha č. 3 v mesiaci november z Plánu legislatívnych úloh vlády Slovenskej republiky na rok 2005 (uznesenie vlády Slovenskej republiky č. 24 z 12. januára 2005) Znenie úlohy: Návrh zákona o digitalizácii vysielania. Odôvodnenie: Predpokladaným cieľom návrhu zákona je upraviť podmienky pozemného digitálneho vysielania. Na tejto úlohe v súčasnosti Ministerstvo kultúry Slovenskej republiky úzko spolupracuje s Ministerstvom dopravy, pôšt a telekomunikácií Slovenskej republiky a Telekomunikačným úradom Slovenskej republiky prostredníctvom neformálnej pracovnej skupiny. Nevyhnutnou podmienkou pripravovanej právnej úpravy sú socioekonomické analýzy digitálneho vysielania vzhľadom na optimálny ekonomickoprávny model digitálneho vysielania v podmienkach Slovenskej republiky, ku ktorému v priebehu prípravy návrhu zákona pracovná skupina dospela. V súčasnosti nie je ukončená medzinárodná koordinácia frekvencií pridelených na pozemné digitálne vysielanie v Slovenskej republike a zvolený model digitálneho vysielania nebol dosiaľ verifikovaný socioekonomickou analýzou dopadov digitálneho vysielania na spoločnosť. V tomto kontexte je účelné odsúhlasiť zvolený model digitálneho vysielania najprv v podobe legislatívneho zámeru, čo by umožnilo následné korekcie v už prebiehajúcom procese prípravy návrhu zákona; legislatívny zámer návrhu zákona o digitalizácii bude predložený ako iniciatívny materiál do konca roka 2005. Návrh zákona o digitálnom vysielaní by mal byť zaradený do plánu legislatívnych úloh vlády Slovenskej republiky na rok 2006 v mesiac marec; harmonogram plnenia úloh reflektuje pozíciu Slovenskej republiky v rámci pracovných skupín Rady EÚ a je v súlade so zámerom Európskej komisie ukončiť (úplne) analógové terestriálne televízne vysielanie v členských krajinách EÚ do konca roka 2012. Z uvedených dôvodov sa navrhuje úlohu z r u š i ť. Úloha č. 5 na mesiac apríl v Pláne práce vlády SR na rok 2005 (uznesenie vlády Slovenskej republiky č. 1232 z 15. decembra 2004) Znenie úlohy: Návrh na revitalizáciu filmového priemyslu v Slovenskej republike Odôvodnenie: Termín plnenia úlohy bol upravený listom predsedu vlády Slovenskej republiky č. 5404/2005/KPV OSV na október 2005. Návrh revitalizácie filmového priemyslu je rámcovo spracovaný v Akčnom pláne realizácie úvodnej fázy implementácie kultúrnej politiky ako súčasti Stratégie štátnej kultúrnej politiky, schválenej uznesením vlády Slovenskej republiky č. 1067 z 10. novembra 2004. Realizácia predmetnej úlohy nadväzuje na realizáciu obnovy audiovizuálneho kultúrneho dedičstva a vyžaduje si nielen legislatívne nástroje (napr. zákon o audiovízii), ale aj vytvorenie ekonomických nástrojov (tzn. zabezpečenie finančných zdrojov na rozvoj kinematografie). V súčasnosti Ministerstvo kultúry Slovenskej republiky v spolupráci s odbornou verejnosťou finalizuje návrh zákona o audiovízii, ktorého predloženie do vlády Slovenskej republiky sa predpokladá v novembri 2005. Zároveň sa pripravujú ďalšie nástroje – posilnenie vymožiteľnosti práv duševného vlastníctva a vytvorenie modelu kontinuálneho rozvoja kinematografie vrátane úschovy kinematografických diel. Keďže uvedené nástroje štátnej politiky v oblasti audiovízie sú nevyhnutným predpokladom následnej revitalizácie filmového priemyslu, možno považovať plnenie predmetnej úlohy v tomto období za predčasné; bez ich realizácie nie je možné zabezpečiť reálnu revitalizáciu filmového priemyslu v audiovizuálnom prostredí Slovenskej republiky. Z uvedených dôvodov sa navrhuje úlohu z r u š i ť. Úloha č. 4 na mesiac marec v Pláne práce vlády Slovenskej republiky na rok 2005 (uznesenie vlády Slovenskej republiky č. 1232 z 15. decembra 2004) Znenie úlohy: Návrh systému prezentácie kultúry v zahraničí Odôvodnenie: Termín plnenia úlohy bol upravený listom predsedu vlády Slovenskej republiky č.5404/2005/KPV OSV na október 2005. Z dôvodov hospodárneho vynakladania prostriedkov štátneho rozpočtu a efektívnejších spôsobov a metód dosahovania cieľov, bez zakladania ďalších nárokov na rozpočtové zdroje bola pôvodná koncepcia zabezpečovania prezentácie kultúry v zahraničí prostredníctvom osobitnej organizácie zrušená a nahradená formou dohody o spolupráci medzi rezortmi kultúry a zahraničných vecí. Z uvedených dôvodov sa navrhuje úlohu z r u š i ť. Úloha č. B.1. z uznesenia vlády Slovenskej republiky č. 1067 z 10. novembra 2004 Znenie úlohy: Predložiť na rokovanie vlády rozpracovaný Plán implementácie kultúrnej politiky v termíne do 31. mája 2005. Odôvodnenie: Termín plnenia tejto úlohy bol upravený listom predsedu vlády Slovenskej republiky č. 3858/2005/KPV OSV na október 2005. S ohľadom na skutočnosť, že termín plnenia viacerých úloh z Akčného plánu stratégie štátnej kultúrnej politiky bol posunutý, je rozpracovanie Plánu implementácie kultúrnej politiky v tomto období predčasné. Z uvedených dôvodov sa navrhuje úlohu z r u š i ť.

; Bodkočiarka za TASR

; Bodkočiarka za TASR

Ministerstvo kultúry preštudovalo rozhodnutie Protimonopolného úradu vo veci údajného porušenia zákona č. 136/2001 Z. z. o ochrane hospodárskej súťaže zo strany ministerstva a dospelo k záveru, že voči nemu podá opravný prostriedok. V rozhodnutí je uvedené, že spôsobom poskytnutia prostriedkov TASR - nie poskytnutím samotným - ministerstvo kultúry porušilo zákon. Ministerstvo kultúry trvá na svojom pôvodnom stanovisku, že spôsob poskytnutia prostriedkov bol plne v súlade so zákonom o rozpočtových pravidlách a ako aj ostatnými právnymi predpismi Slovenskej republiky. Zuzana Mistríková generálna riaditeľka sekcie médií a audiovízie Ministerstvo kultúry Slovenskej republiky Príloha: stanoviská MK SR poskytnuté PMÚ 14. októbra 2005 Vec: Vyjadrenie k správnemu konaniu č. 0054/OZ/2005 Ministerstvu kultúry Slovenskej republiky (ďalej len „ministerstvo“) bolo 13. októbra 2005 doručené podanie Protimonopolného úradu Slovenskej republiky (ďalej len „úrad“) s požiadavkou na doplnenie informácií týkajúcich sa rozpočtovania prostriedkov Tlačovej agentúre Slovenskej republiky – Slovakia (ďalej len „TASR“) v roku 2004 a súvisiacich s prebiehajúcim správnym konaním proti ministerstvu vo veci možného porušenia § 39 zákona č. 136/2001 Z. z. o ochrane hospodárskej súťaže a o zmene a doplnení zákona č. 347/1990 Zb. o organizácii ministerstiev a ostatných ústredných orgánov štátnej správy Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov v znení neskorších predpisov. V kontexte vznesenej požiadavky si dovoľujeme upozorniť na list ministerstva č. MK-4013/2004-700 zo 6. apríla 2004 s podrobným rozpisom rozpočtovaného príspevku TASR v členení podľa ekonomickej klasifikácie, ako aj listy č. MK-1966/2005-110/5561 z 24. februára 2005 a č. MK-1966/2005-110/7396 z 11. marca 2005 s informáciami o poskytnutí prostriedkov zo štátneho rozpočtu TASR v roku 2004. V nadväznosti na tieto listy uvádzame v kontexte vznesenej požiadavky nasledovné: Podľa zákona č. 442/2003 Z. z., ktorým sa menil a dopĺňal zákon č. 303/1995 Z. z. o rozpočtových pravidlách v znení neskorších predpisov sa TASR od 1. januára 2004 stala príspevkovou organizáciou ministerstva. Výška schváleného rozpočtu na rok 2004 bola pre TASR v rozpočte kapitoly kultúry účelovo určená v súlade so zákonom č. 598/2003 Z. z. o štátnom rozpočte na rok 2004 vo výške 40 000 tis. Sk. Funkciu zriaďovateľa TASR v roku 2003 plnilo Ministerstvo financií Slovenskej republiky, ktorému TASR predložila podrobný rozpis členenia ekonomickej klasifikácie na rok 2003 tak, ako vyplývalo z uznesenia vlády Slovenskej republiky č. 1231/2002 z 13. novembra 2003 (úloha D.1); v roku 2003 bol limit mzdových nákladov určený na 57 150 tis. Sk. Zámer ministerstva rozpočtovať prostriedky pre TASR na rok 2004 nielen podľa ekonomickej klasifikácie, ale aj podľa ukazovateľa, ktorým by bolo možné kontrolovať plnenie úloh TASR sa v roku 2004 naplnil; ministerstvo v súlade s § 38 ods. 3 zákona č. 303/1995 Zb. po dohode s Ministerstvom financií Slovenskej republiky po prvýkrát pre TASR stanovilo jednotku výkonu, vymedzenú počtom správ (v roku 2004 bol počet správ stanovený na 180.000). Podľa Správy TASR o hodnotení činnosti a hospodárenia za I. polrok 2004 zabezpečila TASR 106 075 správ; stanovený cieľ z programovej štruktúry bol splnený na 59%. Schválený rozpočet pre TASR (40 000 tis. Sk) určilo ministerstvo na bežné výdavky, z čoho 14 000 tis. Sk pre kategóriu 610. Výdavky na mzdy, platy, služobné príjmy a ostané osobné vyrovnania (610) a poistné a príspevky do poisťovní (620) predstavovali v roku 2004 sumu 18 898 tis. Sk. Ostatné výdavky predstavovali náklady na energie (8 000 tis. Sk), poštové a telekomunikačné služby (5 522 tis. Sk), všeobecné služby (7 180 tis. Sk) a odchodné (400 tis. Sk). Podiel príspevku zo štátneho rozpočtu v roku 2004 predstavoval 31% k rozpočtovaným nákladom; v roku 2005 predstavuje tento podiel 34%. Z porovnania možno vyvodiť, že príspevok zo štátneho rozpočtu na rok 2004 pokrýval cca rovnaké náklady jednotlivých redakcií TASR, ako príspevok zo štátneho rozpočtu na rok 2005 (pozri rozpis v liste ministerstva č. MK-5680/2005-900/26097z 3. októbra 2005). Podľa § 38 ods. 2 zákona č. 308/2005 Z. z. zriaďovateľ môže príspevkovej organizácii krátiť alebo zvýšiť príspevok pri zmene a nedodržaní podmienok, za ktorých bol určený finančný vzťah medzi nimi. TASR v prvom polroku čerpala prostriedky zo štátneho rozpočtu v 43,5% podiele, pričom dodržala aj limit pre kategóriu 610, a to v 49,7% podiele. TASR v prvom polroku 2004 splnila stanovený cieľ – počet správ splnila na 59 %. Od januára 2004 do mája 2004 nenastali žiadne zmeny vo finančnom vzťahu medzi ministerstvom a TASR. Z uvedeného je zrejmé, že ministerstvo nemalo dôvod a ani priestor na zmenu výšky ani určenia príspevku rozpočtovaného pre TASR na rok 2004. Záverom je potrebné opätovne zdôrazniť, že ministerstvo poskytuje príspevok TASR ako príspevkovej organizácii zriadenej na základe zákona. Skutočnosť, že TASR je legitímnym nástrojom slobody prejavu a práva na informácie potvrdil aj Ústavný súd Slovenskej republiky v náleze č. PL. ÚS 2/04-48 z 31. marca 2005, v ktorom konštatuje, že zákon č. 81/1992 Zb. nie je v nesúlade s čl. 26 ods. 1, 2 a 4 a čl. 55 ods. 1 Ústavy Slovenskej republiky. Nález Ústavného súdu tak potvrdil legitímne postavenie TASR ako príspevkovej organizácie, ako aj jej činnosti a úlohy, na ktorých financovanie má legitímny nárok cez príspevok zo štátneho rozpočtu. S ohľadom na doterajšiu korešpondenciu ministerstva a úradu v súvislosti s prebiehajúcim správnym konaním, nie je dostatočne zrejmý obsah/rozsah vznesenej požiadavky. Ak by poskytnuté vyjadrenie nebolo z tohto hľadiska postačujúcim, dovoľujeme si požiadať Vás o bližšiu špecifikáciu požadovaných informácií. S pozdravom Mgr. Zuzana M i s t r í k o v á generálna riaditeľka 5. septembra 2005 Vec: Vyjadrenie k správnemu konaniu č. 0054/OZ/2005 Protimonopolný úrad Slovenskej republiky (ďalej len „úrad“) začal 28. apríla 2005 proti Ministerstvu kultúry Slovenskej republiky (ďalej len „ministerstvo“) správne konanie vo veci možného porušenia § 39 zákona č. 136/2001 Z. z. o ochrane hospodárskej súťaže a o zmene a doplnení zákona č. 347/1990 Zb. o organizácii ministerstiev a ostatných ústredných orgánov štátnej správy Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov v znení neskorších predpisov. K predmetnému správnemu konaniu sa 18. mája 2005 uskutočnilo stretnutie, na ktorom ministerstvo argumentovalo, prečo podporou neznevýhodňuje Tlačovú agentúru Slovenskej republiky – Slovakia (ďalej len „TASR“), a ani iným spôsobom neobmedzuje hospodársku súťaž. V nadväznosti na toto rokovanie ministerstvo listom z 26. mája 2005 zaslalo úradu aj vyjadrenie k predmetu správneho konania. Ministerstvu bola 5. augusta 2005 v súlade s § 33 zákona č. 136/2001 Z. z. doručená výzva úradu na vyjadrenie sa k správnemu konaniu pred vydaním rozhodnutia. Vo výzve úrad informoval ministerstvo aj o záveroch prešetrovania, t. j. „ministerstvo nevymedzením aktivít TASR, ktoré možno zabezpečiť na základe trhových princípov, a preto nemusia byť hradené z verejných zdrojov, neurčením kritérií pre poskytovanie finančných prostriedkov zo štátneho rozpočtu vopred objektívnym a transparentným spôsobom skreslilo súťaž tým, že bez objektívneho dôvodu zvýhodnilo podnikateľa TASR“. K záverom prešetrovania a k jednotlivým tvrdeniami, na základe ktorých úrad dospel k záveru, že ministerstvo obmedzuje hospodársku súťaž, uvádzame: Úrad vychádza z tvrdenia, že prostriedky zo štátneho rozpočtu môžu byť určené len na také aktivity, ktoré nie je možné zabezpečiť na komerčnom základe. Podľa § 8 ods. 1 zákona č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy a o zmene a doplnení niektorých zákonov sa zo štátneho rozpočtu hradia výdavky aj štátnych príspevkových organizácií, podľa § 19 ods. 1 cit. zákona verejné prostriedky možno použiť na účely, ktoré sú v súlade s osobitnými predpismi, v tomto prípade so zákonom č. 81/1992 Zb. o Československej tlačovej kancelárii Slovenskej republiky v znení zákona č. 442/2003 Z. z. Podľa § 21 ods. 2 zákona č. 523/ 2004 Z. z. možno štátnu príspevkovú organizáciu zriadiť len na plnenie úloh štátu, pričom práve prostredníctvom štátneho rozpočtu sa zabezpečuje ich financovanie. Príspevková organizácia je právnická osoba štátu, ktorej menej ako 50 % výrobných nákladov je pokrytých vlastnými tržbami a ktorá je zapojená na štátny rozpočet príspevkom. Hlavnou činnosťou TASR podľa § 3 ods. 1 zákona č. 81/1992 Zb. je zabezpečovanie slovného a obrazového spravodajstva, ktoré na základe zmlúv dodáva periodickej tlači, rozhlasom, televíziám a ďalším právnickým a fyzickým osobám v Slovenskej republike i mimo jej územia. Plnenie úlohy podľa odseku 1 si vyžaduje zo strany TASR aktívne získavanie (vyhľadávanie) informácii. Na účely plnenia týchto úloh TASR podľa § 4 zákona č. 81/1992 Zb. zriaďuje na území SR i mimo neho svoje spravodajské pobočky a štruktúry spravodajcov a spolupracovníkov. Z uvedeného jasne vyplýva, že TASR je zriadená zákonom na účely plnenia úloh štátu, t.j. zabezpečenia agentúrneho spravodajstva, pričom forma príspevkovej organizácie zabezpečuje TASR príspevok zo štátneho rozpočtu, ktorým nie je možné limitovať resp. obmedziť plnenie zákonom ustanovených úloh len na niektoré činnosti. Základným predpokladom právneho štátu je aj právna istota, t.j. žiaden právny predpis nižšej právnej sily nemôže meniť platný a účinný zákon a takúto schopnosť už vôbec nemá iný právny akt, napr. rozpis príspevku zriaďovateľom. Neopodstatnenosť a nereálnosť predmetnej požiadavky úradu možno demonštrovať napríklad cez financovanie výučby cudzích jazykov, keď by štát takúto výučbu nemohol financovať, pretože je dostatočne zabezpečená v komerčnom prostredí. Viazať možnosť príspevku, na ktorý ma štátna príspevková organizácia zákonný nárok podľa požiadavky úradu, teda na činnosť, ktorá nie je predmetom komerčného prostredia, je nielenže nelegálna (v rozpore s rozpočtovými pravidlami aj zákonom č. 81/1992 Zb.), ale z pozície úradu aj nelegitímna. Podieľanie sa štátu na zabezpečovaní informácií (napr. zabezpečovaním agentúrneho spravodajstva) patrí k základným úlohám (funkciám) štátu realizovaným nielen zákonným zriadením tlačovej agentúry ako nedeliteľnej súčasti štátneho informačného systému, ale aj vytvorením priestoru na zabezpečenie povinností štátu resp. vytvorením nástroja na napĺňanie čl. 26 ods. 1 a 5, čl. 7a a čl. 43 ods. 2 Ústavy Slovenskej republiky (ďalej len „ústava“). Skutočnosť, že TASR je legitímnym nástrojom slobody prejavu a práva na informácie uznal aj Ústavný súd Slovenskej republiky (ďalej len „ústavný súd“) v náleze č. PL. ÚS 2/04-48 z 31. marca 2005 (ministerstvu doručený 1. augusta 2005), v ktorom konštatuje, že zákon č. 81/1992 Zb. nie je v nesúlade s čl. 26 ods. 1, 2 a 4 a čl. 55 ods. 1 Ústavy Slovenskej republiky. Nález ústavného súdu tak potvrdil legitímne postavenie TASR ako príspevkovej organizácie, ako aj jej činnosti a úlohy, na ktorých financovanie má legitímny nárok cez príspevok zo štátneho rozpočtu. Podľa cit. nálezu tak aj prípadné porušenia zistené úradom neznamenajú automaticky porušenie ústavných garancií čl. 55 ods. 1 ústavy. Názor ústavného súdu korešponduje aj s vyjadrením Národnej rady Slovenskej republiky (ďalej len „národná rada“) k predmetnému konaniu, podľa ktorého sa od štátu vyžaduje, aby zaručil v kontexte slobody prejavu a práva na informácie, ktoré sú predpokladom politického pluralizmu, aby tento nebol ohrozený žiadnym monopolom, či už štátnym alebo súkromným. V tomto kontexte postavenie TASR ako nástroja na napĺňanie uvedených základných ľudských práv je ohrozené práve možnosťou zásahu do slobody agentúrneho spravodajstva prostredníctvom rozpočtových opatrení. Z rozhodovacej činnosti ústavného súdu (napr. I. ÚS 18/95) vyplýva, že aj oprávnenia vyplývajúce pre zriaďovateľa musia byť v súlade s čl. 152 ods. 4 ústavy, t. j. ani zákon o rozpočtových pravidlách nie je možné uplatňovať tak, aby došlo prostredníctvom ekonomických nástrojov zo strany štátu k možnému ovplyvňovaniu činností TASR ustanovených zákonom a tým k porušovaniu ústavnoprávneho zákazu resp. garantovanej slobody prejavu. Požiadavka úradu na vymedzenie niektorých správ resp. rozdelenie spravodajstva na komerčné a nekomerčné, ktoré bude financované z príspevku a ktoré nie, je evidentne v rozpore s týmto ústavno-právnym zákazom a úrad nemôže ani hrozbou pokuty resp. uložením sankcie donútiť konať iný subjekt práva na konanie v rozpore so zákonom a ústavou. Národná rada ďalej konštatuje, že zákon č. 81/1992 Zb. neznemožňuje činnosť agentúrneho spravodajstva iným subjektom, resp. podľa jej názoru činnosť a postavenie TASR nie je v rozpore s čl. 26 a 55 ústavy. Obdobný názor na postavenie TASR má aj vláda Slovenskej republiky (ďalej len „vláda“), podľa vyjadrenia ktorej zákon č. 81/1992 Zb. nezabraňuje vytvoreniu súkromnoprávnych tlačových agentúr, naopak zriadenie TASR a hradenie jej činnosti možno chápať ako plnenie pozitívneho záväzku štátu pri zabezpečovaní práva na prístup k informáciám. Oprávnenosť financovania TASR vychádza práve z hľadiska obsahu jej činnosti, ktorým je uvedený pozitívny záväzok štátu pri napĺňaní práva na slobodu prejavu, pričom forma príspevkovej organizácie predurčuje TASR na zapojenie sa do trhového hospodárstva. Podľa názoru ústavného súdu sa vytvorením TASR podporovanej štátom plní len pozitívny záväzok štátu pri zabezpečovaní práva na prístup k informáciám a postavenie TASR je potrebné posudzovať z hľadiska obsahu jej činnosti, ktorou je plnenie pozitívneho záväzku štátu pri napĺňaní zmyslu práva na slobodu prejavu. V nadväznosti na uvedený nález ústavného súdu, v ktorom jednoznačne nielen ústavný súd ale aj národná rada a vláda potvrdili legitímnosť postavenia TASR ako príspevkovej organizácie, ktorá je nástrojom slobody prejavu a práva na informácie a ktorej činnosť nie je možné obmedzovať takým výkladom rozpočtových pravidiel resp. iného právneho predpisu, ktoré by boli v rozpore s ústavou. V kontexte uvedeného je tvrdenie úradu – že prostriedky štátneho rozpočtu je možné použiť len na také aktivity, ktoré nie je možné zabezpečiť na komerčnom základe – nenáležitým, postaveným na chybnom východisku. K posudzovanému obdobiu v roku 2004, počas ktorého bol príspevok pre TASR určený zákonom o štátnom rozpočte, je dôvodné upozorniť na skutočnosť, že podľa § 38 ods. 3 zákona č. 303/1995 Z. z. o rozpočtových pravidlách v znení neskorších predpisov určilo ministerstvo jednotku výkonu (počet správ), ktoré vzhľadom na povahu veci určiť ani nemuselo a ktorú Ministerstvo financií Slovenskej republiky (ďalej len „ministerstvo financií“) ako zriaďovateľ TASR pred rokom 2004 nikdy neurčilo. Potvrdenie ministerstva financií o možnosti rozpisovať príspevok je v tomto kontexte irelevantné, keďže predmetnú povinnosť si ministerstvo splnilo dôkladnejšie ako samotné ministerstvo financií. Mutatis mutandis platí o posudzovanom období v roku 2005. Úrad vo svojej výzve neuviedol ani jeden argument vychádzajúci z platnej právnej úpravy, ktorý by potvrdil tvrdenie úradu, že zo štátneho rozpočtu nie je možné financovať niečo, čo je možné zabezpečiť na komerčnom základe. Z argumentov ministerstva, ktoré ministerstvo uviedlo v priebehu konania úrad neakceptoval ani jeden, pričom vylúčil aplikáciu § 2 ods. 2 zákona č. 136/2001 Z. z., podľa ktorého sa tento zákon vzťahuje na všetky činnosti a konania podnikateľov, ktoré obmedzujú alebo môžu obmedzovať súťaž, okrem prípadov obmedzovania súťaže zo strany podnikateľov poskytujúcich služby vo verejnom záujme podľa osobitného predpisu, keďže toto ustanovenie sa dá použiť len v nadväznosti na konanie TASR samotnej, nie pri konaní proti ministerstvu. Sám úrad potvrdil, že výnimka podľa § 2 ods. 2 zákona č. 136/2001 Z. z. sa neuplatňuje voči ministerstvu, ale voči TASR. Z toho vyplýva, že ak výnimka pre TASR platí, tak prípadné financovanie TASR ministerstvom zo štátneho rozpočtu ako také nemôže obmedzovať hospodársku súťaž. Znamená to teda, že ak sa na prípad obmedzovania súťaže zo strany podnikateľov poskytujúceho služby vo verejnom záujme podľa osobitného predpisu (činnosť TASR ustanovenú zákonom, o ktorej nielen ministerstvo, ale aj ústavný súd, národná rada a vláda konštatovali, že je plnením pozitívneho záväzku štátu) nevzťahuje zákon č. 136/2001 Z. z., nie je možné poskytnutie príspevku pre príspevkovú organizáciu kvalifikovať ako činnosť obmedzujúcu hospodársku súťaž. V rámci všeobecného šetrenia prostriedkov štátneho rozpočtu sa príspevok pre TASR znížil a viac ako polovica je v roku 2005 viazaná na skupinu 610 a odpisy. Predmetná situácia však neumožňuje TASR sledovať technologický a technický vývoj, a tieto nedostatky sa v budúcnosti prejavia. Ministerstvo však pripravilo novú právnu úpravu, ktorá by mala vyriešiť postavenie a situáciu TASR tak, aby sa zabezpečil dostatočný zdroj na financovanie jej činnosti. Podľa výzvy úrad dospel k záveru, že existuje priestor pre ministerstvo, akým spôsobom by malo poskytovať prostriedky zo štátneho rozpočtu, t.j. malo by príspevok poskytovať len na také činnosti, ktoré nie je možné zabezpečiť na komerčnej báze, pričom tieto prostriedky je potrebné určiť vopred na základe objektívneho a transparentného spôsobu. Z už uvedenej argumentácie je zrejmé, že v takomto prípade by nebolo možné financovať tlačovú agentúru vôbec, keďže všetky jej činnosti je možné zabezpečiť aj v komerčnom prostredí, avšak nie v takej kvalite a rozsahu, v akom je štát zodpovedný a v kontexte jeho ústavnoprávneho záväzku schopný. Navyše takéto konanie ministerstva by bolo v rozpore s ústavou, zákonom č. 81/1992 Zb., ako aj opakovaným výrokom ústavného súdu. Úrad predmetné správne konanie začal na podnet súkromnej tlačovej agentúry spoločnosti SITA, a.s., pričom argumenty úradu vychádzajú práve z tohto podnetu, ktoré sú poznačené komerčnými záujmami tejto spoločnosti. Z prieskumu, ktorý úrad vykonal medzi štyrmi mienkotvornými médiami, si úrad osvojil len tie, ktoré korešpondovali aspoň z časti s argumentmi agentúry SITA. Úrad vôbec nezhodnotil názor právneho zástupcu RADIO TWIST, a.s. Bratislava, podľa ktorého spravodajský servis TASR nie je možné vzhľadom na kvalitu, flexibilitu, rozsah a obsah jednotlivých servisov plne nahradiť. Taký istý názor má podľa spisu správneho konania aj spoločnosť PEREX, a.s., Bratislava. Neodôvodnenosť TASR úrad argumentoval stanoviskom STV, ktorá rozviazala kontrakt s TASR z dôvodu ceny a kvality agentúrneho spravodajstva a stanoviskom spoločnosti C.E.N. s.r.o., Bratislava, ktorá vzhľadom na to, že prevádzkuje spravodajskú televíziu, si činnosť spravodajstva zabezpečuje sama, pričom však v prípade primeraných podmienok víta možnosť spolupráce s TASR. V kontexte hodnotenia dôkazov úradom je zrejmé, že úrad sa priklonil k účelovým dôkazom, z ktorých vyvodil predbežné závery; podľa názoru ministerstva však tieto závery vychádzajú z nedostatočného a neobjektívneho zistenia skutkového stavu. Vychádzajúc z uvedeného ministerstvo nesúhlasí so závermi prešetrovania zistenými úradom, t.j. že ministerstvo nevymedzením aktivít TASR, ktoré možno zabezpečiť na základe trhových princípov – a preto nemusia byť hradené z verejných zdrojov, a neurčením kritérií pre poskytovanie finančných prostriedkov zo štátneho rozpočtu vopred objektívnym a transparentným spôsobom skreslilo súťaž tým, že bez objektívneho dôvodu zvýhodnilo podnikateľa TASR. Opakovane poukazujeme na nálezy ústavného súdu - nález sp. zn. PL. ÚS 13/97 z 19. júna 1998, podľa ktorého: „Hospodársku súťaž štát chráni len tam a dovtedy, kde a dokiaľ nevzniknú dôvody pre obmedzenie alebo vylúčenie hospodárskej súťaže vo verejnom záujme.“, ako aj nález sp. zn. PL. ÚS 2/04-48 z 31. marca 2005 a uznesenie sp. zn. I. ÚS 18/95 z 11. apríla 1995 (v prílohe). S pozdravom

Mgr. Zuzana Mistríková

generálna riaditeľka

7. 11. 2005

Názor diváka

Názor diváka
Dobry den, V sulade s ulohou Rady: 1. Rada dohliada najmä na to, aby a) vysielanie Slovenskej televízie bolo objektívne a nezávislé, b) programová štruktúra Slovenskej televízie zodpovedala potrebám verejnosti, aby sa vyrábali a vysielali všetky žánre bez ohľadu na komerčné záujmy, c) sa vysielali programy na vysokej kultúrnej a profesionálnej umeleckej úrovni, d) v spravodajstve, publicistike, ako aj ostatných žánroch neprichádzalo k jednostrannosti, e) vysielanie prispievalo k dodržiavaniu zákonnosti, budovaniu právneho vedomia, k dorozumeniu medzi skupinami obyvateľstva (národnosťami, cirkvami a náboženskými spoločnosťami, politickými subjektami, záujmovými združeniami a pod.). konkretne bodom c) a bodom e) podavam staznost na postup STV pri jej krokoch v ramci projektu Superstar II: Konkretna staznost je smerovana na pouzitie kamier v prenajatej vile v osobnych priestoroch sutaziacich - konkretne spalna a sprchy. Pritomnost kamier v tychto (vyssie spomenutych) priestoroch je vysoko neeticka z nasledujucich dovodov: 1. Prihlaseni sutaziaci neboli informovani o tychto kamerach v case ked podavali prihlasku. Informacia sa v tom case nemohli dozvediet ani len z medii (info v mediach by vsak i tak bolo irelevantne). 2. Kamerovanie osobnych priestorov - obmedzuje osobnu slobodu ucastnikov 3. Kamerovanie priestorov, kde sa sutaziaci prezliekaju - sprchuju... je vysoko neeticke - a je nezlucitelne nielen s formatom projektu, ktory by nemal mat nic spolocne s erotikou ale ani s poslanim STV. 4. Vedeni STV sice vyhlasuje, ze "chulostive" zabery nebudu vysielane/zverejnen - avsak tomu sa neda verit z dvoch dovodov: a) Podla informacii z medii STV povodne klamala o pouziti kamier - ked spociatku vyhlasovala, ze kamery budu len v spolocnych priestoroch. Dalsia "zmenu nazoru" STV v prospech pouzitia "chulostivych" zaberov sa neda vylucit. b) Ani profesionalnejsie organizacie a spolocnosti - s daleko vyssim platovym ohodnotenim svojich pracovnikov i v zahranici - nedokazali (zo skusenosti) zabranit svojim pracovnikom zneuzitiu/uniku informacii, prispevkov... V konkretnom pripade to znamena, ze STV nie je schopna 100% zabezpecit, ze "chulostive" zabery neuniknu neoficialnou cestou a nebudu zverejnene na internete, popripade v slovenskom bulvare. Navyse prave format Superstar od STV s tymto uz ma neblahu skusenost, ked v Superstar I doslo k uniku info o pocte hlasov ... 5. I keby STV skutocne dokazala zabranit zneuzitiu chulostivych zaberov (co si myslim, ze nikto neveri, ze toho je schopna) - je nepripustne uz i to, ze pracovnici STV budu mat moznost expresne povedane ocumovat nahych ucastnikov superstar. Je to velka zataz na psychiku pre samotnych ucastnikov - hlavne ked sa jedna o mladych ludi, ktori casto nedosiahli ani len dospelost podla zakona nieto este emocionalnu... Najhorsi vplyv to moze mat hlavne na damske osadenstvo. Uz pri Superstar I sa viedla diskusia o opodstatneni daneho programu vo vysielani verejnopravnej institucie. Napriek i niektorym negativnym ohlasom mal dany format uspech a je potesitelne, ze ma uspech i v konkurencii s komerciou zalozenou na hadkach a erotike vysielanych na komercnych staniciciach. Bulvar v podobe kamier v osobnych priestoroch - ktory sa vsak snazi STV presadit je vsak uz neakceptovatelny z hladiska vysielania ale i sposobe prace (bod 5). Preto okrem staznosti zaroven podavam navrh na apelaciu na riaditela STV s tym, aby bud priznal chybu, resp. odvolal zodpovednych ludi. Ak nic z toho nebude ochotny urobit - za zvazenie by stalo odvolanie takehoto riaditela z cela este snad stale verejnopravnej STV. Dakujem S pozdravom,

STAV BUDOVY STV

STAV BUDOVY STV
Môže mi niekto vysvetliť, prečo fúka studený vzduch z klimatizácie 3. novembra? Už nie je len studený, ale aj smrdí!!! Fajn! Ďakujeme!!! Tak to je naozaj pravda, ďakujeme a nie len že je studený a a smrdí, tak to ste na tom vážená pani kolegyňa na to ešte celkom dobre, nám tu aj poloskapaté muchy a chrobáky lozia s klimatizácie von a zároveň sa nám aj po stoloch premávajú, vyvetlí nam to niekto...!!!!

Likviduje štát TASR na objednávku?

Likviduje štát TASR na objednávku?
Ministerstvo kultúry SR (MK SR) obmedzilo hospodársku súťaž v poskytovaní agentúrneho spravodajstva, tvrdí to Protimonopolný úrad SR (PMÚ). Problémom podľa rozhodnutia PMÚ z 28. októbra je, že v rozpočte pre Tlačovú agentúru Slovenskej republiky - Slovakia (TASR) na rok 2005 nestanovilo MK SR spôsob použitia finančných prostriedkov zo štátneho rozpočtu vopred, objektívnym a transparentným spôsobom. Tým umožnilo, aby TASR z týchto prostriedkov financovala aj svoje aktivity, ktoré sú poskytované v konkurenčnom prostredí. Takto sa podľa PMÚ môže na trhu udržať menej efektívny podnikateľ a "brániť efektívnejšiemu konkurentovi v rozvoji." Podľa PMÚ existuje v agentúrnom spravodajstve na Slovensku súťažné prostredie a spravodajský servis poskytovaný TASR je zastupiteľný spravodajským servisom SITA. Vyplýva to z informácií, ktoré si PMÚ vyžiadal od odberateľov spravodajstva. Ministerstvo kultúry malo podľa PMÚ zabezpečiť, aby sa z verejných financií nepodporovali služby TASR, ktoré môžu fungovať na trhovom princípe. TASR by podľa Protimonopolného úradu mala dostávať len takú sumu zo štátneho rozpočtu, ktorá je nevyhnutná na zabezpečenie verejnej služby. Ak inštitúcia podporovaná z verejných zdrojov, akou TASR je, vykonáva aj iné aktivity, musí viesť oddelené účtovníctvo a zabezpečiť tak možnosť jeho kontroly. Ani ústredný orgán štátnej správy nemôže konať takým spôsobom, aby napĺňaním jedného zákona porušoval iný, uvádza sa v rozhodnutí PMÚ. Podľa PMÚ majú finančné príspevky z verejných zdrojov pre vybraných podnikateľov potenciál na skresľovanie súťaže. Skutočný dopad konania ministerstva sa prejavuje v poškodzovaní už existujúceho konkurenta TASR - podnikateľa SITA. Za porušenie pravidiel hospodárskej súťaže uložil Protimonopolný úrad SR Ministerstvu kultúry SR pokutu 200 tisíc korún, čo je dolná hranica sumy, akou PMÚ môže pokutovať obmedzenie hospodárskej súťaže. Rozhodnutie ešte nie je právoplatné. Dotácia TASR zo štátneho rozpočtu v roku 2005 má dosiahnuť sumu 43 920 000 korún. PMÚ Ministerstvo kultúry SR podá opravný prostriedok voči rozhodnutiu Protimonopolného úradu SR (PMÚ) o ochrane hospodárskej súťaže, na základe ktorého dostalo pokutu 200 tisíc korún. Agentúru SITA o tom informovala generálna riaditeľka sekcie médií a audiovízie Ministerstva kultúry SR Zuzana Mistríková. Mistríková upozorňuje, že v rozhodnutí je uvedené, že ministerstvo porušilo zákon spôsobom poskytnutia prostriedkov TASR, nie poskytnutím samotným. "Ministerstvo kultúry trvá na svojom pôvodnom stanovisku, že spôsob poskytnutia prostriedkov bol plne v súlade so zákonom o rozpočtových pravidlách ako aj s ostatnými právnymi predpismi Slovenskej republiky," konštatovala Mistríková. PMÚ vo svojom rozhodnutí z 28. októbra konštatoval, že MK SR nestanovilo na rok 2005 pre TASR spôsob použitia finančných prostriedkov zo štátneho rozpočtu vopred objektívnym a transparentným spôsobom. Tým umožnilo, aby TASR z týchto prostriedkov financovala aj svoje aktivity, ktoré sú poskytované v konkurenčnom prostredí. Ministerstvo tak podľa PMÚ obmedzilo hospodársku súťaž v poskytovaní agentúrneho spravodajstva v SR. Vo svojom rozhodnutí vyvrátil argumenty ministerstva kultúry, ktoré PMÚ poslalo počas správneho konania v septembri a v októbri.Rozhodnutie PMÚ je prvý krok k náprave deformácii agentúrneho trhu zo strany štátu MK SR SITA Slovenská tlačová agentúra, a.s., dnes dostala rozhodnutie Protimonopolného úradu SR o nezákonnosti dotovania Tlačovej agentúry SR zo strany štátu reprezentovaného Ministerstvom kultúry SR. SITA toto rozhodnutie víta a hodnotí ho ako prvý krok štátu po ôsmich rokoch deformácií agentúrneho trhu štátnymi dotáciami smerom k jeho štandardizácii. SITA dúfa, že okrem nutnosti vytvorenia férových trhových podmienok sa budú kompetentní konečne zamýšľať aj nad možnosťami zefektívnenia činnosti TASR a hľadať cesty k úspore nielen protiprávne, ale aj zbytočne vynakladaných rozpočtových prostriedkov. "PMÚ jednoznačne konštatuje, že štát nemôže dotovať žiadnu službu, ktorá je dostupná v trhovom prostredí. SITA pritom nemá vedomosť o žiadnom produkte TASR, ktorý by nebol v obdobnej podobe dostupný aj z jej zdrojov. Z toho nám vyplýva jediné - buď štát okamžite ukončí dotovanie TASR alebo zásadným spôsobom zmení obsah jej činnosti. Fakt, že SITA reálne vyprodukovala v prvom polroku viac textových správ ako TASR s menej ako polovičnými nákladmi nás jednoznačne presviedča, že priestor na úsporu nákladov štátu na dotácie v TASR je - jemne povedané - nevyužitý. Nehovoriac o tom, že PMÚ viackrát jasne konštatuje, že takéto dotácie bránia rozvoju agentúrnych služieb na Slovensku a tak v konečnom dôsledku poškodzujú spotrebiteľa," uviedol generálny riaditeľ SITA Pavol Múdry. "Všetky doterajšie argumenty ministerstva boli veľmi dôkladne vyvrátené Protimonopolným úradom. Ministerstvo kultúry má teraz otvorený veľký priestor na tvorbu podmienok na rozvoj trhu agentúrneho spravodajstva a preto dúfame, že svoju energiu vynaloží na hľadanie riešenia v prospech všetkých, a nie na ďalšie nezmyselné obštrukcie, ktorými by bol poškodený tak spotrebiteľ ako aj štátny rozpočet," dodal P. Múdry. SITA zároveň pripomína, že štát použil od roku 1998 takmer pol miliardy korún na priame dotácie, ktorými udržiava TASR v prevádzke. Do tejto sumy nie sú zarátané majetkové vklady z obdobia vzniku TASR v roku 1993 v podobe budov, techniky a pod. Približne jedna desatina tejto sumy stačila akcionárom agentúry SITA na to, aby vybudovali agentúru, ktorá sa stala skutočnou továrňou na informácie, pretože robí nielen všetko to, čo robí TASR, ale aj desiatky špecializovaných produktov pre biznis sektor od monitoringu tlače cez krátke prehľady v angličtine a nemčine až po detailné sektorové analýzy. Nosné idey z rozhodnutia PMÚ č. 2005/39/2/1/111 (parafrázy) Výrok: Ministerstvo kultúry SR obmedzilo hospodársku súťaž a porušilo zákon o ochrane hospodárskej súťaže tým, že nestanovilo pre TASR spôsob použitia prostriedkov zo štátneho rozpočtu vopred, objektívnym a transparentným spôsobom a tak umožnilo, aby TASR financovala z týchto prostriedkov aj aktivity, ktoré sú poskytované v konkurenčnom prostredí. Odôvodnenie: PMÚ konštatuje, že v oblasti agentúrneho spravodajstva v SR existuje súťažné prostredie, keďže úrad na základe informácií, ktoré si vyžiadal od odberateľov spravodajstva, dospel k záveru, že spravodajský servis poskytovaný podnikateľom TASR je zastupiteľný spravodajským servisom podnikateľa SITA. Úrad dospel k záveru, že TASR ako podnikateľ nemôže byť vyňatá spod pôsobenia zákona o hospodárskej súťaži ako celok. Takúto výnimku môžu mať iba služby poskytované vo verejnom záujme, ktoré by za predpokladu, že by na ne boli aplikované súťažné pravidlá, nemohli byť realizované, teda by ich nebolo možné fakticky ani právne plniť. PMÚ sa takisto nestotožnil s argumentáciou ministerstva kultúry, že poskytovanie prostriedkov príspevkovej organizácii TASR v súlade so zákonom, bude nevyhnutne znamenať obmedzenie plnenia zákonom stanovených úloh TASR len na niektoré činnosti. PMÚ o.i. argumentuje aj tým, že ak je SITA schopná napriek finančným príspevkom pre TASR udržať sa na trhu a preberať zákazníkov na úkor TASR, je to dôkaz, že nie je potrebné takéto aktivity financovať z verejných zdrojov. Ani ústredný orgán štátnej správy, nemôže konať takým spôsobom, aby napĺňaním jedného zákona porušoval iný, uvádza sa v rozhodnutí PMÚ. Podľa PMÚ majú finančné príspevky z verejných zdrojov pre vybraných podnikateľov potenciál na skresľovanie súťaže. Skutočný dopad konania ministerstva sa prejavuje v poškodzovaní už existujúceho konkurenta TASR - podnikateľa SITA. Príspevky umožňujú, aby sa menej efektívny podnikateľ udržiaval na trhu a bránil efektívnejšiemu konkurentovi v rozvoji tým že ho vystavuje obavám o návratnosť PMÚ konštatuje, že zásahy štátu do hospodárskej súťaže majú byť výnimkou, pričom by z verejných zdrojov nemali byť podporované služby, ktoré môžu fungovať na trhovom princípe, uskutočnenie služieb na základe zásahu štátu musí mať jasne, objektívne a transparentne stanovené parametre, finančná kompenzácia z verejných zdrojov nesmie byť vyššia ako je nevyhnutné na zabezpečenie verejnej služby a inštitúcia podporovaná z verejných zdrojov musí viesť oddelené účtovníctvo. PMÚ dospel k záveru, že spôsob prideľovania príspevku zo štátneho rozpočtu zo strany ministerstva kultúry mal za následok poskytovanie neadekvátnej konkurenčnej výhody pre TASR, čím sa deformoval trh. PMÚ udelil v tejto súvislosti ministerstvu kultúry pokutu 200 tisíc Sk. Rozhodnutie úradu ešte nenadobudlo právoplatnosť. O agentúre SITA: SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. je najväčší súkromný poskytovateľ informácií v Slovenskej republike. Medzi informačné služby agentúry patrí spravodajský servis, v rámci ktorého vydáva približne 500 textových, 650 obrazových a 25 zvukových správ denne. SITA poskytuje aj špecializované informačné služby pre podniky, v ktorých sumarizuje všetky dostupné informácie z jednotlivých oblastí záujmu manažérov a podáva ich vo forme, vďaka ktorej získajú maximum informácií za minimum času. Patrí sem všeobecný denný bulletin Slovak A.M., jeho týždenné špecializované prílohy (EUROnavigator, TENDERinfo, LEGALnews, ITfriendly a WEEKend) a špecializované sektorové prehľady z produktovej rady SPECIAL (banky, poistenie a investovanie, telekomunikácie, energetika, automobilový priemysel). SITA prevádzkuje aj portál www.webnoviny.sk, ktorý poskytuje bezplatné spravodajstvo verejnosti aj iným portálom. Slovenská monitorovacia agentúra, a.s., dcérska spoločnosť agentúry SITA, sa zaoberá monitoringom médií a denne poskytuje ďalších približne 2000 článkov zo všetkých typov slovenských médií. Kombináciou týchto produktov možno dosiahnuť výnimočný efekt komplexného pokrytia informačných potrieb spoločnosti s možnosťou absolútnej individualizácie dodávaných informácií. Dotácie štátu TASR počas existencie agentúry SITA 1998 78,8 mil. Sk 1999 79,8 mil. Sk 2000 72,107 mil. Sk 2001 47,272 mil. Sk 2002 81,522 mil. Sk 2003 50,601 mil. Sk 2004 40 mil. Sk 2005 44 mil. Sk SPOLU 494,102 mil. Sk SITA TASR nereaguje. Tuší, že štát ju hádže cez palubu. Budova TASR je tiež pekný pozemok.
A pred voľabami je skvelá príležitosť ako TASR definitívne zlikvidovať.

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Spoločnosť Summit Motors Slovakia, ktorá na Slovensku zastupuje značku Ford, požiadala televíziu JOJ o stiahnutie svojej reklamy z vysielacieho času reality show VyVolení.
Juraj Vydarený z marketingového oddelenia tejto spoločnosti že "nechceli, aby sa meno spoločnosti Ford spájalo s reláciou VyVolení". TV JOJ podľa Vydareného promptne vyhovela ich požiadavke a presunula ich reklamy od 1. októbra na iné časy. Ďalším dôvodom na stiahnutie reklamy bol podľa Vydareného aj fakt, že reláciu VyVolení sledujú v prevažnej miere diváci, ktorí nie sú cieľovou skupinou spoločnosti Ford. "Nebolo by preto efektívne vysielať našu reklamu v čase tejto relácie," dodal na vysvetlenie Vydarený. Hovorca televízie JOJ Ľudovít Tóth potvrdil, že televízia presunula reklamu Fordu na základe požiadavky mediálnej agentúry zastupujúcej spoločnosť Ford. Reláciu VyVolení sledujú viac ženy ako muži a Ford chce mať reklamu v čase relácií, ktoré sú sledované viac mužskou časťou divákov, podčiarkol Tóth. Reklamu spoločnosti Ford preto presunuli napríklad do času vysielania Ligy majstrov. Informácie, že by tejto spoločnosti prekážala relácia formátu VyVolených televízia JOJ podľa Tótha nemá.

SO WHAT ?

SO WHAT ?
Príspevok, pre ktorý chcela Rada pre vysielanie a retransmisiu pozastaviť vysielanie Televíznych novín. Markíza
4. 9. 2005
Televízne noviny.
Príspevok o republikovej rade ANO
5 minút Príspevok, na ktorý Rada pre vysielanie a retransmisiu ani nereagovala .
Slovenská televízia
22.10.2005
Správy STV
Príspevok o sneme Kresťansko-demokratického hnutia
7 minút , 17 sekúnd

V suteréne

V suteréne
Rodinné tajomstvá 3. novembra 2005 1,7 %- sledovanosť

OBČERSTVOVACÍ KÚTIK

OBČERSTVOVACÍ KÚTIK
V podstate sa potvrdilo, že jednotka STV je druhý najsledovanejší televízny okruh, nepotvrdili sa fámy o tom, že nás niekto dobieha, nebodaj predbieha," uviedol pre TASR člen manažmentu STV Branislav Zahradník. 18.10.2004

НЕЗАБУДНИ

НЕЗАБУДНИ "Незабудни на тенто блбý деň в хистóрии ľудства"
Naša suseda

STV GOOD NEWS

STV GOOD NEWS
4.11.2005 SuperStar II, prvá časť 40,3 % Super Star II, druhá časť 43,8 % Big Brother 18,7 % Vyvolení 17,5%

6. 11. 2005

MEDIA NEWS ?

MEDIA NEWS ?

Agentúra SITA dnes priniesla túto správu :

Denník 24 hodín možno prejde do rúk nemeckého vydavateľa. Ako uviedol dnes pre agentúru SITA riaditeľ vydavateľstva Pegas 2 Slovakia, ktoré noviny vydáva, Ivan Čeredejev, vydavateľstvo uvažuje o predaji akcií nemeckému záujemcovi. "Od začiatku sa o tom uvažuje. Tieto úvahy sú stále aktuálne," dodal Čeredejev.
Podĺa všetkého však denník nevydáva Pegas 2 Slovakia, ale NOVI s.r.o.,Nevädzová 5,820 07 Bratislava
A vyhlásenie Čeredejeva je možno len zúfalou reakciou na krok spoločnosti SPOLOČNOSŤ 7 PLUS, s. r. o. , ktorá pripravuje vydávanie denníka na rok 2006.

WOW !

WOW !
Súčasná sociálna situácia na Slovensku a otázky súvisiace s vysielaním reality show budú patriť k témam nadchádzajúceho 52. plenárneho zasadania Konferencie biskupov Slovenska (KBS) na Donovaloch v dňoch 8. až 9. novembra. Biskupi sa budú zaoberať aj podporou petície za zmluvu o výhrade svedomia.

Dobrú chuť

Dobrú chuť
Chutí Vám nedeľný keď, o kauze Slovenskej informačnej služby a demokracii diskutujú v STV v relácii O 5 minút 12 takí ľudia ako Viliam Soboňa /Osobitný kontrolný výbor NR SR na kontrolu činnosti SIS /, ktorý je trestne stíhaný za údajné tunelovanie sliačskych kúpeľov a šedá bratislavská eminencia ,poslanec SDKÚ Roman Vavrík /Výbor NR SR na kontrolu použitia informačno-technických prostriedkov a Odvolacia komisia zriadená podľa zákona o ochrane utajovaných skutočností/ , veĺmi blízky bývalých zavraždených členov podsvetia Petra Čongrádyho a Jozefa Svobodu a stálica v zvodkách SIS ? Slovenské televízne politické diskusie doporučujem konzumovať s lahôdkou Kanibal : Hovädzie mäsko naškrabem, kečupom, horčicou a korením dochutím, na hrianky s cesnakom položím . Dobrú chuť.

Umbadadi jé,umbadadi johoho

Umbadadi jé,umbadadi johoho
Vitaj nám vitaj, Ježiško malý, vitaj nám vitaj, nech nie je nikto sám. My tešíme sa s Tebou, tak prídi, prídi k nám. Umbadadi jé, umbadadi jó.Umbadadi jé to sú krásne Vianoce. Umbadadi jé,umbadadi johoho. Umbadadi jé to sú krásne Vianoce. Viete si predstaviť krásne a pokojné Vianoce ? TV JOJ asi nie. Pripravuje pre nás na Štefana Le Grand Final Noël Party Reality show TV JOJ VyVolení ukončí svoju prvú sériu v nedeľu 25.decembra, v tri a pol hodinovom formáte Veľké finále, v ktorom sa diváci dozvedia výhercu cien v hodnote 11 miliónov korún. Umbadadi jé,umbadadi johoho