10. 10. 2005

OBČERSTVOVACÍ KÚTIK

OBČERSTVOVACÍ KÚTIK

Rozhovor s predsedom vlády SR Mikulášom Dzurindom v rádiu Twist Poslucháčka 5: Poslucháčka z Bratislavy. Ja by som nadviazala tiež na poslucháčku, ktorá bola pred týmto pánom. A síce ešte k tej informovanosti by som chcela dodať, že som bola v utorok v Stoke na rozhovor s riaditeľom STV pánom Materákom, a on sa tam stále obhajoval, prečo dávajú práve také spravodajstvo, aké dávajú, že oni sú iba na podávanie informácií, a že na vysvetľovanie sú tu práve politici. Takže, ja vám teda vyslovujem plnú dôveru a sympatie, pán Dzurinda, a chcela by som vás poprosiť, ak teda pán Materák tvrdí, že vy ste tu na to, tak aby ste skutočne ako vysvetľovali ľuďom, prečo to tak je. Anna Vargová: Ďakujem pekne. To sú vlastne tie otázky, že čo robiť s tým, keď vlastne vláda nemôže zasahovať do nezávislosti médií, čo robiť s tým, keď médiá - počuli sme tu Slovenský rozhlas, Slovenská televízia - informujú tak, ako informujú. Mikuláš Dzurinda: Ja pevne verím, že aj Slovenská televízia bude ponúkať ucelenejšie obrázky, ale na druhej strane chcem oceniť aj to, že viete, človeku niekedy bráni sa žiadať do Slovenskej televízie, lebo ja som bránil predchodcu, ktorý mal tam dlhé monológy, a človek potom tak trošku sa ostýcha, ale už som sa pevne rozhodol. Nejde o stranícku propagandu, nejde o stranícke politikárčenie, ale možno si verejnosť všimla, že už pred odchodom do Ameriky som sa usiloval o prístup k spoluobčanom. Dnes večer som veľmi rád, že budem môcť byť účastníkom televízneho Press clubu. Budeme sa stále viacej snažiť, nielen ja, ale minister Kanis mal dobrú tlačovú konferenciu v utorok, včera minister Kukan, Ján Figeľ, ako som spomenul, letí dnes do Macedónska, vráti sa, nepochybne bude hovoriť. Chceme byť aktívnejší, chceme byť pravdiví, chceme sa držať faktov a pevne verím, že ponúkneme, ponúkneme takú škálu informácií, že nikto sa nebude môcť tváriť, že ich nemá a že pokojne môže zatvárať oči. Mikuláš Dzurinda: Veľmi pekne vám ďakujem. 21.06.2002