18. 9. 2005

Scroungers ?

Scroungers ?
Pekný deň prajem. Nikdy v živote som nepísal takéto riadky, no skutočnosť v noci z 14.teho na 15.teho ma k tomu prinútila. Na STV 1 bežal program „Peniaze na ruku“, sedel som síce pri počítači no telku som mal zapnutú dosť nahlas, takže som počul moderátorku ako lákavo vyzýva súťažiacich do hry. Po hodnej chvíli, keď „nikto“ nevolal, mi to nedalo a premiestnil som sa do obývačky a pozrel si zadanú úlohu. Doteraz som netelefonoval na žiadne audiotextové hry, no vtedy som si povedal, že je dobrý čas po polnoci, možno by som mal aj šancu. :o) Tak som vytočil tel. číslo z pevnej linky uvedené na obrazovke. V slúchadle sa mi ozval „záznamník“ s odpoveďou /nenapíšem to teraz presne – vy si to ale viete bez problémov zistiť/, že „dovolali ste sa ... a čím viac telefonátov – tým väčšia šanca na zapojenie sa do súťaže“. Povedal som si v poriadku, tel. číslo som mal v pamäti telefónu, tak som to skúšal viackrát možno 15 – 20x, možno budem mať šťastie a dovolám sa do vysielania. Divné už vtedy mi bolo, že moderátorka stále vyzývala divákov, že nikto nevolá – a ja som to skúšal v kuse a stále neúspešne /stále len odkazovač/. V telke sa ozvalo zvonenie telefónu a do hry sa zapojil súťažiaci. V hlave mi stále vŕtala myšlienka, že dúfam, že tie moje „neúspešné“ pokusy dovolať sa do súťaže – nebudú spoplatňované. Na obrazovke svietil oznam, že cena hovoru je 30 (alebo 36) Sk, samozrejme uvedené malinkými písmenkami... :o( Okrem toho, v hornej časti pohyblivých tituliek bolo uvedené tel. číslo infolinky – tak som to skúsil a dovolal som sa operátorovi tejto súťaže. Mojou jedinou otázkou bolo, že dúfam, že moje neúspešné pokusy dovolať sa do súťaže, neboli spoplatňované. Bohužiaľ, dostal som odpoveď ktorej som sa obával. Pýtal som sa, že na telke je uvedená cena „hovoru“ a ja som s nikým nerozprával – vypočul som si len odkazovač. Okamžite som si sadol za internet a pozrel som si na stránkach STV Herné pravidlá tejto hry. Vážení páni, vážené dámy, všetci zainteresovaní – bol som z toho zhrozený!!! Snáď máte tieto pravidlá overené so súčasnou legislatívou, no informácia na obrazovke je pre diváka doslovne klamlivá!!! Až po prečítaní pravidiel som sa dozvedel, že /vyberám/: ...Každý telefonát je spoplatnený sumou 36,- Sk / min. vrátane DPH, resp. cena hovoru na ktorékoľvek tel. číslo je 36,- Sk /min. vrátane DPH. ...Účasť v Hernej show začína úspešným telefonickým spojením. ...Diváci, ktorí sa chcú zúčastniť súťaže, môžu volať na tel. č. 0900 516 116 z pevnej linky alebo z mobilného telefónu a postupovať podľa pokynov, ktoré budú počuť po nadviazaní telefonického spojenia. Cena jedného hovoru je maximálne 36,- Sk / min. (vrátane DPH). ...Telefónne čísla Účastníkov sa registrujú a zálohujú prostredníctvom audiotexového systému Výrobcu. Výber Súťažiaceho na účasť v Hernej show prebieha nasledovne : 1. náhodným výberom zo všetkých telefónnych čísel zaznamenaných počas časového intervalu, ktorý zadá Moderátor (najčastejšie od začiatku do konca puzzle), 2. výberom volajúceho, ktorý prvý zatelefonuje do zadaní časového okamihu Moderátorom alebo Výrobcom. ...Registrovaný Súťažiaci bude kontaktovaný telefonicky zo štúdia. Pokiaľ nezodvihne telefón ani po treťom zvonení alebo telefónne číslo bude obsadené, jeho registrácia je neplatná a pokračuje sa výberom ďalšieho Súťažiaceho. Teraz Vám položím laickú otázku: podobné súťaže fungujú tak, že ak divák zavolá, tak počuje buď obsadzovací tón alebo má to šťastie a dovolá sa do vysielania – vtedy si je samozrejme vedomý ceny hovoru uvedenej na obrazovke. Ale čo v našom prípade? Strohá informácia, že cena hovoru je toľko a toľko je pre diváka v tejto súťaži bezpredmetná!!! On totiž nevie, že všetky jeho „márne“ pokusy dovolať sa do súťaže a nadviazať „hovor“ sú spoplatnené! Čo je podľa Vás cena za hovor – zdravý rozum tvrdí, že je to komunikácia medzi divákom a moderátorom súťaže a nie si vypočuť audio odkaz. Prečo ste nedali na obrazovku informáciu, že je spoplatňovaný každý „pokus“ dovolania sa na okazovač! Podľa mňa je to tvrdé klamstvo!!! , keď moderátorka lákavo vyzýva aby sa už konečne niekto dovolal a vy márne krútite hlavou, že ako je to možné, že telefonujem a nie som zaradený do súťaže. Vyjasnilo sa až po prečítaní herných pravidiel. No poviem Vám, je to dobrá „oblbovačka“ na ľudí... :o( Tak ako sa hovorí, že neznalosť zákona neospravedlňuje, tak troška aj v tomto prípade, by mohla byť Vaša obhajoba, že divák by sa mal zoznámiť s pravidlami hry ... samozrejme každý divák SR sadne za internet a prečíta si ako vlastne funguje táto bohovská hra! :o( Už sa teším na najbližší telefónny účet – mám sto chutí Vám ho poslať a dať preplatiť!!! – nejde o tých 500 – 600 Sk ale o princíp, táto hra je veľmi dobrým lákadlom pre ľudí, a jej tvorca to vymyslel naozaj dobre, ale: INFORMÁCIE na obrazovke uvedené STV sú pre diváka nedostatočné a klamlivé!!! Nie som žiadny právnik, ale nechce sa mi veriť, že táto súťaž je v súlade s obchodným zákonníkom – nemyslím jej mechanizmus, ale dodržanie tých pravidiel, aby bol súťažiaci „dostatočne“ informovaný o pravidlách spoplatnenia tejto hry. Váš platiteľ koncesionárskych poplatkov